Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:52
Robke15 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:52:
[...]

We kunnen allemaal wel wat roepen, daar word dit topic alleen maar langer en onoverzichtelijker door. Ik laat het horen wanneer de oplossing gevonden is.
Aircoplazazwolle lijkt fijn mee te werken tot zo ver.
Nou ik roep niet zomaar wat na 20 jaar ervaring.
Een defecte inverter print is heel vaak de oorzaak van een defecte compressor.
Neem het mee als tip voor als alleen de print wordt aangeboden ter vervanging, al denk ik dat een nieuwe unit hier meer op zijn plaats is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anticky
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10-09 23:01
Technician- schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:17:
Grote kans dat de compressor zelf vast xit

Ps is Gree trouwens een Midea?
Is volgens mij hetzelfde als een Hyundai warmtepomp zie afb.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1T4kTXMB05Gr7bGMJ-UPacsS_XM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yL2EWK135fA6vLwV9xXAbmuj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:52
Anticky schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:50:
[...]

Is volgens mij hetzelfde als een Hyundai warmtepomp zie afb.[Afbeelding]
Dit is nog wel enigszins ontopic maar van Hyundai weet ik zeker dat het door Midea geproduceerd wordt.
https://community.home-as...tant-via-rs485-tcp/660986

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bespaarodaaro
  • Laatst online: 03-07 00:05
Sjors Hendriks schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:40:

@VonNickstein heb je mijn mail adres nog, of deel even jouw adres? Zou jij een verzamelmail kunnen opstellen? Ik kan proberen of ik jullie kan verder helpen. Ik werk niet meer @gree.
@VonNickstein heb jij contact met @Sjors Hendriks ?
Het ging voornamelijk over de W.A.R toch ,deze is bij aantal van ons voor hoge temperaturen en niet te veranderen middels een wachtwoord.
En eventueel instellingen geluid en pomp snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robke15
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:28
Inmiddels de warmtepomp weer aan de praat. Lijkt er op dat het inderdaad puur de drive was, AP3 vervangen en het werkt weer.(nog)

Ik heb nu een paar dagen de pomp ingeregeld, ik vind hem teveel lopen nog, binnen is het netjes stabiel 20.3°.
De verdeler heb ik waterzijdig ingeregeld en met de flowmeters de delta T op 3° weten te krijgen.
De pomp lijkt niks met geen van die waardes te doen.

En die verdomde circulatiepomp, hij blijft maar vollast draaien.. totaal nutteloos helaas.

De warmtepomp staat weersafhankelijk geregeld.

Foto bij het praatje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDbqxjtuhqATOCW4z3pIwqX8QCg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LhjHpp2XHhin3KBQX2MW8EQO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Robke15 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 21:57:
Inmiddels de warmtepomp weer aan de praat. Lijkt er op dat het inderdaad puur de drive was, AP3 vervangen en het werkt weer.(nog)

Ik heb nu een paar dagen de pomp ingeregeld, ik vind hem teveel lopen nog, binnen is het netjes stabiel 20.3°.
De verdeler heb ik waterzijdig ingeregeld en met de flowmeters de delta T op 3° weten te krijgen.
De pomp lijkt niks met geen van die waardes te doen.

En die verdomde circulatiepomp, hij blijft maar vollast draaien.. totaal nutteloos helaas.

De warmtepomp staat weersafhankelijk geregeld.

Foto bij het praatje
[Afbeelding]
Waarom vind je 'm teveel lopen? ZIet er goed uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tombuurman88
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-09 09:46
Hier is volgens mij niks mis mee. 500 watt en waarschijnlijk 80 watt vd pomp. hoe hoog heb je de water temp staan?

Waarom kies je voor een delta van 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
bbbrumbrum schreef op maandag 26 februari 2024 @ 23:09:
[...]

Waarom vind je 'm teveel lopen? ZIet er goed uit toch?
Hij mag van mij ook minder uren lopen, of is dit normaal voor een warmtepomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
Tombuurman88 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:56:
Hier is volgens mij niks mis mee. 500 watt en waarschijnlijk 80 watt vd pomp. hoe hoog heb je de water temp staan?

Waarom kies je voor een delta van 3?
Omdat ik 5 niet haal, dan heb ik minder dan 1L/min debiet. Maar ik ben nog bezig met het inregelen dus zal komende tijd nog wel het een en ander gewijzigd worden.

Ik stook weersafhankelijk dus met een stooklijn, ook snap ik dat de warmtepomp 500watt trekt en moduleert, en de circulatiepomp 80watt.

Ik vind dat hij veel loopt voor deze temperaturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Robke15 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:38:
[...]

Omdat ik 5 niet haal, dan heb ik minder dan 1L/min debiet. Maar ik ben nog bezig met het inregelen dus zal komende tijd nog wel het een en ander gewijzigd worden.

Ik stook weersafhankelijk dus met een stooklijn, ook snap ik dat de warmtepomp 500watt trekt en moduleert, en de circulatiepomp 80watt.

Ik vind dat hij veel loopt voor deze temperaturen.
Tsja, dan had je een 15kW aan/uit moeten kopen. Lekker volgas pendelen.

Hij loopt lekker laag, lekker lang. Genoeg jaloerse Tweakers op dat vlak denk ik. En rond het vriespunt op minimaal vermogen lijkt me ook helemaal goed, nog veel ruimte om op te toeren als het kouder word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robke15
bbbrumbrum schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:57:
[...]

Tsja, dan had je een 15kW aan/uit moeten kopen. Lekker volgas pendelen.

Hij loopt lekker laag, lekker lang. Genoeg jaloerse Tweakers op dat vlak denk ik. En rond het vriespunt op minimaal vermogen lijkt me ook helemaal goed, nog veel ruimte om op te toeren als het kouder word.
Dus dit is hoe een warmtepomp hoort te lopen?

Ik lig niet te zeiken hoor, ik weet niet waarom je ineens met een 15kw pomp aan komt?
Volgens koevlaas voldoet zelfs een 3kw wp voor mijn woning.

Eerste keer dat ik zoiets inregel daarom, dit is nieuw voor mij.

Afgelopen Woensdag vond ik een mooi grafiek, alleen werd het bijna 22 graden binnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxoStBKgDQ0tcLhiX7vbT8u37VE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hlyjfn8bDwJIWVXO2199yijJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Robke15 op 27-02-2024 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Kort gezegd: ja. Maar alleen opgenomen vermogen is wel weinig data om te zien dat hij helemaal optimaal loopt.
Maar: hij loopt laag en pendelt niet, beide helemaal goed dus.

De 15kW was vrij gechargeerd natuurlijk.

Geen Kamstrup ertussen hangen toevallig?

Maar als het nog steeds te warm word valt er wss dus in stooklijn nog wel iets te optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
bbbrumbrum schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:54:
Kort gezegd: ja. Maar alleen opgenomen vermogen is wel weinig data om te zien dat hij helemaal optimaal loopt.
Maar: hij loopt laag en pendelt niet, beide helemaal goed dus.

De 15kW was vrij gechargeerd natuurlijk.

Geen Kamstrup ertussen hangen toevallig?

Maar als het nog steeds te warm word valt er wss dus in stooklijn nog wel iets te optimaliseren.
Ja oke. Hij pendelt inderdaad niet, hij loopt ook mooi vind ik, zeer zeker. Alleen veel uren, maar als dat normaal is dan vind ik dat oké.

Ik heb alleen een homewizard metertje erbij geplaatst die je op de foto ziet.

De stooklijn heb ik inderdaad zo ingesteld dat het binnen ~20° is, en dat haalt hij prima. Alleen het gekke is dat de stooklijn eerst een stuk hoger stond, toen minder lang en vaak liep met binnen een stuk hogere temperatuur als gevolg.

Misschien weer die stooklijn aan houden en ruimt compensatie activeren, ik dacht gelezen te hebben dat er een software bug in de pomp zou zitten waardoor dit niet zou werken.

Ik ga aan de slag 😃

[ Voor 26% gewijzigd door Robke15 op 29-02-2024 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscheffers
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:41
Hallo.
Ik heb 100m2 vloerverwarming nu wil ik de gree 4kw monoblock lucht water bestellen zou genoeg moeten zijn hij hoeft het water maar op 35 graden te houden.
Kan wel de 6kw pakken maar wat niet nodig is is niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thejman1989
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-09 12:48
Er zijn methodes voor om het uit te rekenen (koevlaas) volgens mij. Kom je daarmee op 4kw? Het lijkt wat weinig voor 100m2, of is je huis erg goed geïsoleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
jscheffers schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:12:
Hallo.
Ik heb 100m2 vloerverwarming nu wil ik de gree 4kw monoblock lucht water bestellen zou genoeg moeten zijn hij hoeft het water maar op 35 graden te houden.
Kan wel de 6kw pakken maar wat niet nodig is is niet nodig
35gr is veel te veel voor vloerverwarming.

Of anders gezegd: als je 35gr op 100m2 nodig hebt, heb je niet genoeg aan 4kW.

Ik zou eerder 25-28gr verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscheffers
Hallo bbbrug.

Ik kan de cv niet lager zetten dan 30 graden. vloerverdeler omgebouwd nu zonder circulatiepomp. denk zelf hem bij 25 graden 24/7 op 25 graden laten staan .
Kan nog een buffervat van 200 liter tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
jscheffers schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:40:
Hallo bbbrug.

Ik kan de cv niet lager zetten dan 30 graden. vloerverdeler omgebouwd nu zonder circulatiepomp. denk zelf hem bij 25 graden 24/7 op 25 graden laten staan .
Reken je aantal kw uit met de koevlaas methode, dan heb je in ieder geval een richtlijn. 4kw is erg weinig voor 100m2. Ik heb 3 tot 4kw nodig voor 60m2 vloerverwarming, in een op en top geisoleerde woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonNickstein
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13:47
jscheffers schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:40:
Hallo bbbrug.

Je hebt een open verdeler nodig.
Hoezo kun je dan niet lager dan 30 graden? (ik verwarm overigens ook tussen de 30-35, maar dat terzijde)
Buffervat voor 100m2 is onzin, je vloer functioneert als buffer.
Ik verwacht dat je 6KW nodig hebt, maar dit is gokken zonder rekenmethodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscheffers
Ik de pomp er uit gehaald en er lage temperatuur verdeler van gemaakt toe voer water gaat dan gelijk de slangen in en het retoer naar de warmtepomp / cv.
De gree 4 kw kon ik krijgen voor 2799 inclusief btw subsidie 2775 dus maar 25 euro.
Bij aircoplaza nl maar hebben geen 6 kw maar de 8 kw vind ik teveel.
Heb nu de cv aan staan op 30 graden en ga kijken wat het gebruik is op 24 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
jscheffers schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:40:
Ik de pomp er uit gehaald en er lage temperatuur verdeler van gemaakt toe voer water gaat dan gelijk de slangen in en het retoer naar de warmtepomp / cv.
De gree 4 kw kon ik krijgen voor 2799 inclusief btw subsidie 2775 dus maar 25 euro.
Bij aircoplaza nl maar hebben geen 6 kw maar de 8 kw vind ik teveel.
Heb nu de cv aan staan op 30 graden en ga kijken wat het gebruik is op 24 uur
Reken nou maar via de koevlaas uit.
Jaarverbruik m3 gas x 8 = x
X / 1650 = benodigd aantal kw warmtepomp.

Het word je duurder wanneer je een te kleine pomp neemt die niet voldoende is, dan heb je je subsidie al gehad en kun je een nieuwe grotere pomp kopen dus wees voorzichtig.

Edit:
Ze hebben ook een lg 5kw in aanbieding.
Kost iets meer maar dan heb je ook wat beters.

LG Therma V monoblock warmtepomp 5.0kW HM051MR

[ Voor 8% gewijzigd door Robke15 op 12-03-2024 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Kun je de stooklijn niet shiften? Mijn Pana kan ook niet lager dan 25gr, maar wel -5 shift, dus alsnog 20gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tip-battery02
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Ik wil graag een Tosot/Gree aanschaffen. Als ik volgens de diverse formules mijn benodigde vermogen schat kom ik uit op 4kW, maar zo lezend naar de reacties in dit topic lijkt dat te krap te zijn.

Het is een rijtjeswoning van 90 m2 uit 1955. Deze wordt volledig gerenoveerd met 80 m2 vloerverwarming (16 mm, 10 cm h.o.h.), triple glas, schuimbeton, dakisolatie, spouwmuurisolatie enz. Ik heb dus ook geen indicatie van een bestaand gasverbruik.

Kan ik voor de zekerheid beter voor 6kW gaan?

Dan heb ik nog een tweede vraag waarmee ik hoop dat iemand me wilt helpen. Er is geen bestaande thermostaat in het huis en aangezien alles toch overhoop ligt kan ik alle kanten op. Moeten de externe luchtsensor en de thermostaat beiden bedraad op de warmtepomp aangesloten worden? Welke draden moet ik precies trekken in de woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miro010
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-09 09:46
tip-battery02 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:47:
Ik wil graag een Tosot/Gree aanschaffen. Als ik volgens de diverse formules mijn benodigde vermogen schat kom ik uit op 4kW, maar zo lezend naar de reacties in dit topic lijkt dat te krap te zijn.

Het is een rijtjeswoning van 90 m2 uit 1955. Deze wordt volledig gerenoveerd met 80 m2 vloerverwarming (16 mm, 10 cm h.o.h.), triple glas, schuimbeton, dakisolatie, spouwmuurisolatie enz. Ik heb dus ook geen indicatie van een bestaand gasverbruik.

Kan ik voor de zekerheid beter voor 6kW gaan?

Dan heb ik nog een tweede vraag waarmee ik hoop dat iemand me wilt helpen. Er is geen bestaande thermostaat in het huis en aangezien alles toch overhoop ligt kan ik alle kanten op. Moeten de externe luchtsensor en de thermostaat beiden bedraad op de warmtepomp aangesloten worden? Welke draden moet ik precies trekken in de woning?
Hoi, hierbij mijn idee:
Geen gasverbruik in de nieuwe situatie bekend maakt rekenen met koevlaas lastig,
Wat is de RD-waarde van de vloer, dak en muur-isolate in de nieuwe situatie?
Maak de buislengte per vloerverwarmingsgroep niet te lang, geen 100m maar zeg maar 75 als dat nog kan.
Lees de beschreven situatie in artikel "https://www.qrz.com/db/PA2BB" eens. Kan je een beetje met jouw situatie vergelijken en je mogelijk helpen bij je keuze.
Wat vooral belangrijk is ga je de WP ook douchewater verwarmen?
Rijtjeswoning en WP; let op het lawaai. Ga je daar in verdiepen. De meeste huidige buitenunits zijn te lawaaierig voor rijtjeswoningen. Echter de ontwikkelingen gaan door en inmiddels stillere op de markt, hier "https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/77596478#77596478 " staan wat genoemd dacht ik.

Bedenk dat een te grote WP gaat pendelen en dat verkort de levensduur.

Op je 2e vraag: Lastig antwoord te geven. Eea is wat je wilt, afstand en waarschijnlijk WP afhankelijk hoe je gaat regelen. Bij vele kan het draadloos, eea afhankelijk merk/type en de kennis die je er zelf in wilt en kunt steken. Echter door de steeds meer voorkomende EMC (veroorzaakt door fietsladers, goedkope telefoonladers , zonnepaneel omvormers, modulerende Airco's en WP's ...) is draadloos voor op termijn niet aan te bevelen.
Bij onze Gree is de kabel naar het bedieningskastje afgeschermd. Ik heb hem verlengt met afgeschermde netwerkkabel.
Met de kennis van nu zou ik op de plek van de thermostaat een wat grotere doos in de muur maken met 2x 3/4 installatie buis er naar toe zodat je altijd de gewenste bekabeling kan leggen.

Suc6 verder met de renovatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
Wat verbruiken de warmtepompen rond deze dagen bij de mensen die de 4 kw uitvoering hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als ik het goed begrijp moet een monteur een warmtepomp installeren om in aanmerking te komen voor subsidie. Aircoplaza heeft een Gree te koop die technisch voldoet aan mijn eisen en incl. subsidie is het een no-brainer. Ik kan hem echter nog niet op de permanente plek zetten ivm wat lastige werkzaamheden in een niet-toegankelijke kruipruimte. Zijn er mensen met ervaring met 'installatie' op ietwat provisorische manier? Is dit haalbaar? Doel is voornamelijk om alvast ervaring op doen (werking, geluid) voordat ik alles permanent installeer. Uiteraard is het rond krijgen van de subsidie ook belangrijk.

https://aircoplazazwolle....ie-l-eigen-investering-24

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbreman
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
@lemming_nl waarom zou dit niet haalbaar zijn? Wanneer je flexibele koppelingen gebruikt, of desnoods de multilaag buis nadien doorknipt en voorziet van nieuwe perskoppelingen ben je er al. Je hebt enkel dubbel werk.

www.opnaargasloos.nl: 9900Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Qua uitvoering komt dit wel goed. Zelfs al maak ik fouten zijn die denk ik goed op te lossen. Het meerwerk zijn mijn eigen uren en ik verwacht dat dat zich wel uitbetaald in het straks in 1x goed doen. Een installateur moet het echter wel willen 'installeren' voor de subsidie. Ik kan me voorstellen dat de installateur aan eisen moet/wil voldoen? Of denk ik hier te moeilijk en is het voor een welwillende installateur niet relevant wat ik wel/niet doe buiten het aanschaffen van de warmtepomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thejman1989
Ik heb zelf een eigen bedrijf, maar je kan je voor 50 euro inschrijven bij de kvk, vervolgens moet je de juiste Sbi code toevoegen en voila! Je bent een erkend warmtepomp installateur! Schrijf jezelf een factuur voor installatie en voeg die toe aan de aanvraag dan krijg je de subsidie. Je kan ook een installateur vragen die hem alleen even checked en aftekent voor installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
De optie om zelf installeur te worden zal ik in mijn achterhoofd houden. Ik geloof zo dat dat makkelijk is maar als niet-ondernemer heb ik daar geen ervaring mee. Ik ben er nog niet uit of ik dat uit wil gaan zoeken.

Eerst ga ik eens rondvragen bij vrienden en kennissen of zij een installateur weten. Ik zag in het LG topic de installatie van jscheffers voorbij komen. Niet exact wat ik wil voor een tijdelijke opstelling maar het komt in de buurt. Mocht een installateur dit lezen die een mede Tweaker wil helpen bij de 'installatie' hoor ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelec
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10-09 12:07
Kijk even hier voor alleen in bedrijfstellen:
https://aircoplazazwolle.nl/f-gas

WP: Gree Versati III 4kw, SWW: Eldom 80L 2kw, PV: 6.5 kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robke15
Ik draai inmiddels via de binnenvoeler, hij loopt 1 run per dag momenteel met ca. 6-7kWh.

De circulatiepomp hoop ik nog een manier op te vinden om die te temmen.

Plaatje van verbruik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSoF7kJEvlX-RvTADdGRH7HQglM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BQj6elRmTGF1KZbXs4GmRzqU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
Weet er iemand bij de gree 4kw variant of de cv pomp soms even draait terwijl het systeem uitgeschakeld is? Niet dat de pomp na de zomer vast zit door lang stilstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miro010
Robke15 schreef op maandag 22 april 2024 @ 07:48:
Ik draai inmiddels via de binnenvoeler, hij loopt 1 run per dag momenteel met ca. 6-7kWh.

De circulatiepomp hoop ik nog een manier op te vinden om die te temmen.
FYI: Alleen WP verbruik april 2024 en een aantal maanden ervoor van onze 4kW Gree in Salland.
De Gree draait hoofdzakelijk in de silent mode, binnentemp rond de 19,8 -20,3gr C.
Ook ik zoek nog een manier om de circulatiepomp te temmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jjeuj1lFkS0eAaXHpDjSCpLnfWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y0RDNp88uzHsWthA4g2wSfRt.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_abMANCVHU8hujHs5SYPQHuTM-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xHRFCnYUxC2w5m7Lni7j00em.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door miro010 op 06-05-2024 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thejman1989
Vandaag was ik de garage wat aan het verbouwen, daarvoor moest even het schermpje van de gree eraf en de thermostaat. Toen ik het scherm weer aansloot was de kabel wat klem komen te zitten. Geen zichtbare of voelbare kabelbreuk maar het schermpje gaat niet meer aan! Paar keer geprobeerd stroom eraf en even wachten etc. Ook gekeken of ik een stuk van de kabel af kon halen maar dat is ook lastig. Iemand een idee waar ik een nieuwe kabel / connector kan kopen? Of een ander idee waar het mogelijk aan ligt?

Het gaat om de volgende kabel Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2yCplqMNiRyoVpzVi1T0W6Z75H4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VHtK6xNtuuD7WgeO1hAcl9c8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miro010
Thejman1989 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:20:
Vandaag was ik de garage wat aan het verbouwen, daarvoor moest even het schermpje van de gree eraf en de thermostaat. Toen ik het scherm weer aansloot was de kabel wat klem komen te zitten. Geen zichtbare of voelbare kabelbreuk maar het schermpje gaat niet meer aan! Paar keer geprobeerd stroom eraf en even wachten etc. Ook gekeken of ik een stuk van de kabel af kon halen maar dat is ook lastig. Iemand een idee waar ik een nieuwe kabel / connector kan kopen? Of een ander idee waar het mogelijk aan ligt?

Het gaat om de volgende kabel [Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weOIPRw1mAWSMhsg3AXXfIV2HTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/852yDFfUnY3qy1csBI8bcuX3.jpg?f=fotoalbum_large
Hmm, vervelend.
Ff bij mij gekeken en de draadjes zitten bij jouw in een andere volgorde dan bij mij, zie mijn plaatje hierboven.
Dit kan als de andere kant hiermee correspondeert.

Kan je een beetje solderen?
Ik zou eerst proberen:
- WP uit! (=Stroom eraf)
- de kabel 5 a 10cm inkorten
- de metalen stekertjes uit de blauwe houder halen en de metalen stekertjes van de draadjes peuteren en deze weer op de kabel solderen.
- de metalenstekertjes en weer in jouw juiste volgorde in blauwe houder schuiven
Ik hoef je vast niet te vertellen dat je de +12V draad niet op een andere plek moet doen.
Mogelijk is de boel hiertegen beveiligd maar je weet het nooit of er iets in het display of je warmtepomp sneuvelt.

Een andere optie is de draadjes in de kabel 1 voor 1 doormeten. Is iets meer werk maar beter.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Suc6.
We vernemen vast je vorderingen/oplossing :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thejman1989
@miro010 Bedankt voor de tips! Ik heb hem gesoldeerd en toen ging hij nog steeds niet aan! Dus ik alles open gemaakt en doormeten, bleek hij geen stroom te hebben. Ik was vergeten dat ik er een Shelly wifi schakelaar tussen heb, die uit gaat als de stroom eraf is geweest. Er was dus niets met de kabel, in het soldeer process heb ik de kabel wel dusdanig toegetakeld dat hij niet meer goed aansluit, dus mag alsnog een nieuwe kabel zoeken :D. In ieder geval doet de warmtepomp het nog gewoon goed.

Edit:

Uiteindelijk een nieuwe kabel kunnen bestellen voor 30 euro :D

[ Voor 6% gewijzigd door Thejman1989 op 26-05-2024 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
Zijn er inmiddels mensen met verbruiksgegevens van de 4kw gree pomp?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koelec
2023 1850 kWh
Vloerverwarming 50 m2
Thermostaat 20.5 continu
Huis uit 1978
Vloer goed geïsoleerd
Ramen Hr++ 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
Koelec schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:04:
2023 1850 kWh
Vloerverwarming 50 m2
Thermostaat 20.5 continu
Huis uit 1978
Vloer goed geïsoleerd
Ramen Hr++ 2016
Oke thanks, mooie cijfers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robke15
Ik heb inmiddels een kleine update;

Sinds het warmer weer is heb ik de warmtepomp uit staan omdat anders de circulatiepomp continu blijft lopen met een verbruik van ~70 watt(85watt totaal vermogen permanent).

Nou ben ik weer eventjes aan het proberen geweest, want je CV pomp vind het natuurlijk niet prettig om langdurig stil te staan.

Bij instellingen heb ik bij de week timer 1 dag en 1 periode op valid gezet, en een tijd ingegeven van totaal 7 minuten en zo springt de CV pomp aan, je kan het eigenlijk als een pompschakelaar zien nu, de rest blijft inactief omdat de temperaturen hoog genoeg zijn.

Waarom hij op 7 minuten staat, is omdat de cv pomp na ca. 2 minuten aanspringt en mijn brein die 5 minuten draaitijd wil hebben. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Robke15 op 13-06-2024 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
Koelec schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:04:
2023 1850 kWh
Vloerverwarming 50 m2
Thermostaat 20.5 continu
Huis uit 1978
Vloer goed geïsoleerd
Ramen Hr++ 2016
Wat was jou gasverbruik voorheen voor CV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miro010
Robke15 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:47:

Sinds het warmer weer is heb ik de warmtepomp uit staan omdat anders de circulatiepomp continu blijft lopen met een verbruik van ~70 watt(85watt totaal vermogen permanent).

Nou ben ik weer eventjes aan het proberen geweest, want je CV pomp vind het natuurlijk niet prettig om langdurig stil te staan.

Bij instellingen heb ik bij de week timer 1 dag en 1 periode op valid gezet, en een tijd ingegeven van totaal 7 minuten en zo springt de CV pomp aan, je kan het eigenlijk als een pompschakelaar zien nu, de rest blijft inactief omdat de temperaturen hoog genoeg zijn.

Waarom hij op 7 minuten staat, is omdat de cv pomp na ca. 2 minuten aanspringt en mijn brein die 5 minuten draaitijd wil hebben. :P
Mooie tip. Ik heb hem ter test het weekprog op zondag om 10uur 15min "aan" gezet en zie op Domoticz:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GU1p0oUhCy3f_qq-U2xRPEeGebs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjBi87ZWXc6iXAaXyN558opz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JVB_WP
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 18-12-2024
Hi allen,

Volg dit draadje al een tijdje. En heb er al veel van opgestoken

Draai zelf de italiaanse versie van de Gree (Olympia Splendid 8 kw). Naar tevredenheid.

Vond nog wat extra uitleg van de leverancier Gree - Tosot over het gebruik en uitleg van het bedienmenu
wou jullie deze niet onthouden, zeker gezien de zeer beperkte handleiding. ;)

(1/5) Introduction+General;
YouTube: 0515 VERSATI4 NA R32Controller控制器(1/5) Introduction+General介绍+一般设定 2...

2/5) ParameterSetting
YouTube: 0515 VERSATI4 NA R32Controller控制器(2/5) ParameterSetting参数设置 20240627

3/5) ViewSetting
YouTube: 0515 VERSATI4 NA R32Controller控制器(3/5) ViewSetting参数查看 20240627

4/5) CommissioningSetting
YouTube: 0515 VERSATI4 NA R32Controller控制器(4/5) CommissioningSetting调试设置 2024...

(5/5) FunctionSetting
YouTube: 0515 VERSATI4 NA R32Controller控制器(5/5) FunctionSetting功能设置 20240627

gr. Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
Ik heb contact opgenomen met gree global of ze een update of een fix hebben voor de upper WT-heat.

Nu het weer wat kouder begint te worden heb ik teveel last van temperatuurschommelingen als ik via de binnentemperatuur stook, dus ik wens liever met weersafhankelijk te regelen.

Ik probeer nu even via water temperatuur te regelen hopend op een antwoord met eventuele oplossing vanuit Gree..

Kleine moeite voor ze lijkt mij..

Schiet me nu binnen dat ik ook de vraag over het moduleren van de CV pomp had kunnen stellen, die stel ik zodra ik antwoord heb.

[ Voor 24% gewijzigd door Robke15 op 02-10-2024 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
Ik heb een plan, alleen wel bevestiging voor nodig want ik weet iets niet helemaal zeker.

Mijn situatie:

4kw warmtepomp met ruk software en vooralsnog geen reactie, update of iets dergelijks gehad.
6 groeps vloerverwarming van allemaal ca. 90m
Geen buffer
1 Radiator op de badkamer boven.(nog afgekoppeld)

Nu mijn idee;
Ik wil de radiator weer aankoppelen, om een "buffer" te krijgen en de kou uit de badkamer te houden, niet om het 20 graden te krijgen.
Na de aanvoer van de radiator wil ik een thermostatisch ventiel of iets dergelijks plaatsen, zodat ik de aanvoer temperatuur naar de verdeler kan beperken tot maximaal 28 graden bijvoorbeeld, want meer heeft hier de vloer (vooralsnog) niet nodig. en word de radiator tot bijv. 60 graden opgewarmd met extreme kou.

In mijn ogen, als dat met zo'n ventiel zou werken, zou ik in het gehele systeem perfect in werking kunnen krijgen denk ik, en houd ik een wat warmere badkamer er aan over.

Sla ik de plank hiermee volledig mis of niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Robke15 op 15-10-2024 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thejman1989
@Robke15 Ik begrijp nog niet helemaal wat je probeert te doen. Een radiator met een thermostatisch ventiel is de standaard momenteel geloof ik. En je hebt het over een buffer, je vloerverwarming is de buffer. 1 kleine badkamer radiator is nier echt een buffer. Of bedoel je eigenlijk iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
Thejman1989 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:42:
@Robke15 Ik begrijp nog niet helemaal wat je probeert te doen. Een radiator met een thermostatisch ventiel is de standaard momenteel geloof ik. En je hebt het over een buffer, je vloerverwarming is de buffer. 1 kleine badkamer radiator is nier echt een buffer. Of bedoel je eigenlijk iets anders?
Het idee is nu eigelijk om de badkamer radiator weer mee te laten doen zodat het boven wat warmer word op de badkamer, en daarmee blijf ik altijd volle doorstroming houden naar boven toe ipv alleen door de vloer heen.

Hierdoor kan ik de vloerverwarming gaan knijpen, zodat ik de delta T handmatig kan instellen op de verdeler, want softwarematig doet die pomp dat niet altijd.

Als ik die radiator dan heb, zou ik graag de temperatuur naar de vloerverwarming verdeler willen temmen tot maximaal 30 graden en de restwarmte mag door de radiator boven, want zoals je meer gelezen zou kunnen hebben in dit topic: bij de 4kw versie kun je weersafhankelijk maar van 20 tot 46 graden instellen, waardoor het te snel te warm word binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thejman1989
Ah zo, ik denk dat je hem dan als bypass wilt gebruiken. Het lijkt mij dat dat wel moet kunnen, maar veel meer kan ik je er niet over vertellen. Ik heb mijn gree met een aan uit thermostaat met de vloerverwarming als buffer en geen last van temperatuur schommelingen verder. Ik heb zelf de thermostaat voor de vloerverwarming verwijderd omdat ik daardoor een suizend geluid ervaarde. Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
Thejman1989 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:58:
Ah zo, ik denk dat je hem dan als bypass wilt gebruiken. Het lijkt mij dat dat wel moet kunnen, maar veel meer kan ik je er niet over vertellen. Ik heb mijn gree met een aan uit thermostaat met de vloerverwarming als buffer en geen last van temperatuur schommelingen verder. Ik heb zelf de thermostaat voor de vloerverwarming verwijderd omdat ik daardoor een suizend geluid ervaarde. Succes in ieder geval!
Ja dat klopt, alleen heb ik al een bypass natuurlijk. Maar wat ik op het begin wou, met een thermostaat voor een open verdeler is volgens mij onmogelijk, leek me met een WAR regeling wel ideaal.

Als het dan echt koud is, -10 bijvoorbeeld, dan is de radiator boven in iedergeval rond de 40 graden, en blijft de vloer netjes rond de 30, net wat ik instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bespaarodaaro
Robke15 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:28:
[...]

Ja dat klopt, alleen heb ik al een bypass natuurlijk. Maar wat ik op het begin wou, met een thermostaat voor een open verdeler is volgens mij onmogelijk, leek me met een WAR regeling wel ideaal.

Als het dan echt koud is, -10 bijvoorbeeld, dan is de radiator boven in iedergeval rond de 40 graden, en blijft de vloer netjes rond de 30, net wat ik instel.
Ik heb geprobeerd om met thermostaat kranen de temperatuur per vertrek te regelen.
Ik heb 60 m2 vloerverwarming zonder thermostaat en 3 kleine radiatoren in slaap hobby kamer.
Zodra er 1 thermostaat kraan dicht ging bij ingestelde temperatuur ging de warmtepomp in de fout met melding HP strom schakeling.Zelfde melding als er lucht in het systeem zit.
De waterpomp kan de flow niet kwijt…
Ik heb nu alle kranen opengezet en regel het nu ook met externe thermostaat.
Ik denk als je de vloer gaat “knijpen” je ook problemen kan krijgen door te weinig flow.
Ook zal de warmtepomp niet goed functioneren met 1 radiator denk ik , omdat het systeem wil moduleren en de laagste modulatie stand te veel is voor 1 radiator en de warmtepomp zal gaan pendelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bespaarodaaro op 22-10-2024 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
Bespaarodaaro schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:50:
[...]

Ik heb geprobeerd om met thermostaat kranen de temperatuur per vertrek te regelen.
Ik heb 60 m2 vloerverwarming zonder thermostaat en 3 kleine radiatoren in slaap hobby kamer.
Zodra er 1 thermostaat kraan dicht ging bij ingestelde temperatuur ging de warmtepomp in de fout met melding HP strom schakeling.Zelfde melding als er lucht in het systeem zit.
De waterpomp kan de flow niet kwijt…
Ik heb nu alle kranen opengezet en regel het nu ook met externe thermostaat.
Ik denk als je de vloer gaat “knijpen” je ook problemen kan krijgen door te weinig flow.
Ook zal de warmtepomp niet goed functioneren met 1 radiator denk ik , omdat het systeem wil moduleren en de laagste modulatie stand te veel is voor 1 radiator en de warmtepomp zal gaan pendelen.
Ik kan de vloer nu ook gewoon knijpen op de manier zoals ik het wil, alleen hoor ik het water door de leidingen heen gieren. Ik zou in jou geval toch nog eens heel goed ontluchten.. ik heb ook 60m2 vloerverwarming, zit verder niks op en kan de flow zelfs tot onder de 1 L/min knijpen zonder problemen.

Met een extra radiator kan ik dat gierende leidingwerk voorkomen, alleen zou ik ook gelijk de temperatuur willen begrenzen op de verdeler, dat hij niet meer dan 30 graden door laat, en de restwarmte door de radiator laat stromen, maar dat gaat alleen met een menger of gesloten verdeler ben ik bang voor.

edit: het betreft ook een radiator van 50x180, met leidingwerk van 20mm uponor als hoofdleiding, dus opzich best wel wat extra liters.

Wat betreft de circulatiepomp, heeft iemand die ooit "zien" terugmoduleren? Want dat ding jankt het liefst 24/7 maximaal door.

[ Voor 21% gewijzigd door Robke15 op 23-10-2024 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVB_WP
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 18-12-2024
Hi Allen,

Hierbij een nog een filmpje over de uitvoeren aanpassingen aan de Gree, dit via een administrator account (denk ik) het werkt bij mijn WP (Olympia Splendid / Gree) niet precies zo. krijg niet overal een pincode menu.
Misschien bij jullie machines wel !

Filmpje behandeld drie dingen;
https://www.youtube.com/watch?v=obIzvyZUNHU

1. Aanpassen compressor frequentie

2. Aanpassen (het veel gevraagde verder terug moduleren) pompsnelheid CV water

3. Aanpassen ventilator snelheid bij meerdere parameters

inhoudelijk kan ik er niets over zeggen of het werkt.

Doe er je voordeel mee!

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
JVB_WP schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:57:
Hi Allen,

Hierbij een nog een filmpje over de uitvoeren aanpassingen aan de Gree, dit via een administrator account (denk ik) het werkt bij mijn WP (Olympia Splendid / Gree) niet precies zo. krijg niet overal een pincode menu.

Doe er je voordeel mee!

Gr.
Ik ga dit straks na werktijd direct proberen! De 4kw pompen hebben echter wel andere software.
Laat vanavond meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anticky
Hi Allen,

Doe er je voordeel mee!

Gr.
Werkt niet helaas, ook nog niets vernomen van forumleden die een Gree WP hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miro010
Hi Allen,

Doe er je voordeel mee!

Gr.
Lijkt het zelfde filmpje als die Sjors Hendriks aandroeg, zie post van donderdag 21 december 2023 12:10 _/-\o_

Bij mij , Gree Versati III 4kW, werkt het niet.

[ Voor 2% gewijzigd door miro010 op 11-11-2024 15:21 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
Net ff gekeken, moest toch even naar huis, helaas geen succes met de pompsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan59
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-03 14:54
Ik ben nieuw hier, wel alles door gelezen. Mijn situatie is iets anders: ik heb nl een 8kW all-in-one dus incl SWW (180ltr)
Is een vrijstaande woning uit 1994 van 145m2, vloer en dak extra geïsoleerd en overal minimaal HR++.

De installatie aan laten leggen door een regionaal bedrijf, technisch goed maar kom er niet uit met hun over instellingen. en aansturing.
WP wordt aangestuurd door een Honeywell DT4 (door hun geadviseerd) maar ben daar niet helemaal gelukkig mee, Ik heb de honeywell nu op 20,5 staan maar daar kan die zowel AAN als UIT sturen. Dus om enige rust in de WP te krijgen heb ik de honeywell nu op minimaal 30 minuten aan, minimaal 10 minuten uit en maximaal 1X per uur schakelen.
Liever had ik een thermostaat waar ik een hysterese kan instellen, die kennen ze niet......
Ik kan wel de pompinstellingen aanpassen zoals in: YouTube: Versati噪音异常程序优化后参数设置 Parameter settings after optimization of Versat... uitgelegd wordt.
Is er iemand van jullie die de Gree aanstuurt dmv een aan/uit thermostaat? En zoja ben je daar dan blij mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelec
Ik heb vorig seizoen gedraaid met een externe thermostaat. Dat werkt goed. Je hebt wel een relais nodig om 230v te schakelen, maar dan kun je iedere aan/uit thermostaat gebruiken. Voor mij was er één nadeel aan. De stille modus werkt niet.

Dit seizoen doe ik het anders. Je moet even weten dat ik de WP alleen gebruik voor vloerverwarming. Ik maak gebruik van de modbus interface (heb ik in dit forum al eens beschreven). Via de modbus interface kan ik de WP aan en uit zetten, precies zoals je dat via de knop op de controller kunt doen. Ik heb in Home Assistant dus een thermostaat geconfigureerd die de WP via de modbus aan en uit zet.
Daarbij zet ik ook steeds de stille modus weer aan, want die wordt iedere keer dat de WP stopt automatisch uitgezet. Verder heb ik de gree ingesteld op regelen op water out temperatuur. Via die modbus zet ik die WOT op 28 voor buitentemperaturen boven 8°, 30 boven 4° en daaronder 32. Dus, een stooklijn die ik zelf bepaal.

Maar zonder modbus kun je prima de externe thermostaat gebruiken en afhankelijk van de gebruikte thermostaat een in te stellen kleine hysteresis, echter zonder stille modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan59
Ik heb protocolversie V24, programmaversie V25.
Qua verwarming is beneden alles vvw -> ca 65m2, de verdieping met radiatoren met speedcomfort in combinatie met het thermokoppel van 27 graden.

Stille modus werkte van de zomer wel op tijdinstelling, maar op moment dat het ook de verwarming aan ging was dat over. Ik heb het nu op "ALWAYS ON" staan en dat gaat nu al een aantal weken goed.

Dus in combi met Honeywell DT4 blijft stille modus actief.
Maar die Honeywell is dus de boosdoener in mijn geval denk ik, zal de netatmo eens voorstellen. Kijken hoe ze daar op reageren.

Honeywell heeft naar mijn weten ook geen vaste hysterese, zeker geen instelbare en veroorzaakt in mijn situatie dus een onrustige WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miro010
Koelec schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:55:
Ik heb vorig seizoen gedraaid met een externe thermostaat. Dat werkt goed. Je hebt wel een relais nodig om 230v te schakelen, maar dan kun je iedere aan/uit thermostaat gebruiken. Voor mij was er één nadeel aan. De stille modus werkt niet.

Dit seizoen doe ik het anders. Je moet even weten dat ik de WP alleen gebruik voor vloerverwarming. Ik maak gebruik van de modbus interface (heb ik in dit forum al eens beschreven). Via de modbus interface kan ik de WP aan en uit zetten, precies zoals je dat via de knop op de controller kunt doen. Ik heb in Home Assistant dus een thermostaat geconfigureerd die de WP via de modbus aan en uit zet.
Daarbij zet ik ook steeds de stille modus weer aan, want die wordt iedere keer dat de WP stopt automatisch uitgezet. Verder heb ik de gree ingesteld op regelen op water out temperatuur. Via die modbus zet ik die WOT op 28 voor buitentemperaturen boven 8°, 30 boven 4° en daaronder 32. Dus, een stooklijn die ik zelf bepaal.

Maar zonder modbus kun je prima de externe thermostaat gebruiken en afhankelijk van de gebruikte thermostaat een in te stellen kleine hysteresis, echter zonder stille modus.
Hier regel ik het ook zo naar jouw idee (staat op Github beschreven), super. Alleen (nog) geen WOT ingesteld. Vervelend is dat de pomp blijft draaien met als nadeel dat ik op de 1e verdieping (daar hebben we LTV radiatoren) gesuis hoor. Als we thuis zijn dan wordt de WP nog wel eens uitgezet en later weer aan.
@Koelec hoe doe jij dat of laat je de WP altijd aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miro010
Johan59 schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:45:
Ik heb protocolversie V24, programmaversie V25.
Qua verwarming is beneden alles vvw -> ca 65m2, de verdieping met radiatoren met speedcomfort in combinatie met het thermokoppel van 27 graden.
@Johan59 Heb je een Versati III of IV?

[ Voor 42% gewijzigd door miro010 op 12-11-2024 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan59
miro010 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:49:
[...]

@Johan59 Heb je een Versati III of IV?
Het is een Versati III

Vermogen van de pomp staat nu nog op HIGH, wil daar binnenkort ook eens mee gaan spelen. Puur om te zorgen dat de WP langere runs gaat maken op een zo laag mogelijk verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anticky
Johan59 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:40:
[...]

Het is een Versati III

Vermogen van de pomp staat nu nog op HIGH, wil daar binnenkort ook eens mee gaan spelen. Puur om te zorgen dat de WP langere runs gaat maken op een zo laag mogelijk verbruik.
Waar staat dat in het display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelec
miro010 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:48:
[...]

Hier regel ik het ook zo naar jouw idee (staat op Github beschreven), super. Alleen (nog) geen WOT ingesteld. Vervelend is dat de pomp blijft draaien met als nadeel dat ik op de 1e verdieping (daar hebben we LTV radiatoren) gesuis hoor. Als we thuis zijn dan wordt de WP nog wel eens uitgezet en later weer aan.
@Koelec hoe doe jij dat of laat je de WP altijd aanstaan?
Je moet onderscheid maken tussen stroom krijgen en inschakelen.
De WP moet altijd stroom krijgen. Dat is vooral belangrijk in de winterperiode bij kans op vorst. De WP beschermt zichzelf tegen vorst en dat kan alleen als hij stroom krijgt. Met inschakelen bedoel ik ofwel via externe thermostaat aan of via schijfje op Gree controller systeem ingeschakeld.
Dat laatste doe ik geautomatiseerd via de modbus interface.
De waterpomp gaat bij mij pas aan als de compressor aangaat. Dit kan ik zien via de modbus interface. En hij gaat uit na de run. Je kunt dit ook zien in het energieverbruik als je de WP aansluit via een slimme stekker met powermeetfunctie. Echter, ik denk dat de waterpomp wel aanblijft als de buitentemperatuur nabij of onder het vriespunt komt. Let wel ik gebruik alleen de mode Heat. Wellicht is dit allemaal iets anders als je Heat+Hot water hebt ingesteld.

Nog even over het energieverbruik. Als de WP stroom krijgt maar idle is dan verbruikt hij 10 Watt. Onder een bepaalde buitentemperatuur gaat de crackcase heater aan en dan wordt het 30W. Als ook de waterpomp draait zit je op 80W. Als ook compressor aangaat dat is het laagste vermogen bij mij (4kw unit) 500. Moduleren daarboven: 800, 1200, 1600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miro010
Koelec schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:33:
[...]

Je moet onderscheid maken tussen stroom krijgen en inschakelen.
De WP moet altijd stroom krijgen. Dat is vooral belangrijk in de winterperiode bij kans op vorst. De WP beschermt zichzelf tegen vorst en dat kan alleen als hij stroom krijgt. Met inschakelen bedoel ik ofwel via externe thermostaat aan of via schijfje op Gree controller systeem ingeschakeld.
Dat laatste doe ik geautomatiseerd via de modbus interface.
De waterpomp gaat bij mij pas aan als de compressor aangaat. Dit kan ik zien via de modbus interface. En hij gaat uit na de run. Je kunt dit ook zien in het energieverbruik als je de WP aansluit via een slimme steker met powermeetfunctie. Echter, ik denk dat de waterpomp wel aanblijft als de buitentemperatuur nabij of onder het vriespunt komt. Let wel ik gebruik alleen de mode Heat. Wellicht is dit allemaal iets anders als je Heat+Hot water hebt ingesteld.
Idd het kan verwarring opleveren WP aan/uit.
WP aan/uit doe ik via de modbus, de stroom blijft er altijd op ivm de door jou aangehaalde reden. Nog een reden is dat 1x per week de pomp 15min draaid. Zo geprogrammeerd in de tijdklokprog in de WP, zie eerder een bericht in dit draadje.
De coil_crankcase_heater gaat hier aan als de WP een buitentemp meet van onder 5 gr C.
WP aan/uit automatiseren heb ik nog niet aangedurft, maar ga er nu maar toch eens naar kijken.
Thx

@all FYI
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPUmSGLh1j36a9EkM743SIIz6Ac=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1qSHmUmBf4LhpUqyLBhxq6Sn.png?f=user_large
Stroomverbruik verloop afgelopen nacht tot moment van schrijven:
1: 13W WP op off, bu temp >5gr
2: 36W WP op off, bu temp <=5gr. Rond 2 uur was het 5 gr en de coil_crankcase_ heater aangegaan.
3: Rond 6:25 is de WP op on gezet en 10min later stijgt het verbruik naar rond de 700W in silent mode.
Aan het eind van 3, rond 10:10 benaderde de kamertemp op 0,2gr (20gr) de afteschakelen temp (20,2gr) en gaat de WP terug in vermogen. Dit is nog net te zien rechts in het plaatje.

[ Voor 3% gewijzigd door miro010 op 14-11-2024 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan59
Anticky schreef op woensdag 13 november 2024 @ 00:00:
[...]

Waar staat dat in het display?
Bij mij via startscherm de tegel "FOUTCODES" met pin 000048
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IMTvQ_lqyyH6stmMGf0YH9Q-RA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YEVpsaAVVx2zCv1AQN61k1Kj.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens op scherm 5 van 6 de onderste keuze, die kan ik op "LOWEST"-"LOW"- "MEDIUM" - "HIGH" zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-D-j8ZK7oWn3LM9AjnQdiPmN3ek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbtY9YfPS4YOLigK0WpQ9eZQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miro010
Johan59 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:12:
[...]

[Afbeelding]

Vervolgens op scherm 5 van 6 de onderste keuze, die kan ik op "LOWEST"-"LOW"- "MEDIUM" - "HIGH" zetten.

[Afbeelding]
Niets herkenbaars hier bij mijn 4kW protocol version V12, program version V15.
Ik kon niet verder dan pagina 4/4.
Hoe heet de parameter? HWPS Limit Function?

[ Voor 4% gewijzigd door miro010 op 13-11-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan59
miro010 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:03:
[...]

Niets herkenbaars hier bij mijn 4kW protocol version V12, program version V15.
Ik kon niet verder dan pagina 4/4.
Hoe heet de parameter? HWPS Limit Function?
Dat is inderdaad HWPS Limit Function.

Ik heb na installatie van het systeem (mrt 24) een aantal keer een nieuw scherm gekregen omdat ik geen tijdsinstellingen meer doen. Kwam ik later zelf achter dat je dat kunt verhelpen door systeem even compleet van spanning af te halen.
Laatste keer zijn door iemand van de importeur (de Versati man daar) alle instellingen nagelopen en eventueel aangepast. Ik heb toen van alles schermen een foto gemaakt om zelf als back-up te hebben, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anticky
Johan59 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:12:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb ook maar vier schermen op mijn Gree monoblock versati III 10KW deze heb ik in 2022 geinstalleerd.

wat bedoel je eigenlijk met "pin 000048"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anticky
ik heb een Gree monoblock versati III 10KW die in 2022 geinstaleerd is .
Sinds kort zie ik op de app van de Gree WP geen realtime sensor waarden meer, wel statische maar daar heb ik niets aan omdat ik door een verlengde temp sensorkabel een fluctuerende waarde van 0,5 graden had en zo dus eerder de bovenwaarde en onderwaarde haalde zodat ik toch 0,5 graag hysterese had .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miro010
Anticky schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:29:
ik heb een Gree monoblock versati III 10KW die in 2022 geinstaleerd is .
Sinds kort zie ik op de app van de Gree WP geen realtime sensor waarden meer, wel statische maar daar heb ik niets aan omdat ik door een verlengde temp sensorkabel een fluctuerende waarde van 0,5 graden had en zo dus eerder de bovenwaarde en onderwaarde haalde zodat ik toch 0,5 graag hysterese had .
Zie mijn post van donderdag 14 december 2023 21:49:
Bij mij was de t-room-remote ook onrustig, fluctueerde wel 0.4 tot 0.5 graden in korte tijd. Voorlopig heb ik dat opgelost door over de draadjes een condensator van 100uF te zetten om de boel wat te stabiliseren. Hierna fluctueert het tussen 0.1 en 0.2 graden.

Aanvulling op bovenstaand bericht:
Ik heb de orig kabel verlengt met shielded utp. De condensator zit daar waar ik de orig kabel heb verlengt. Dit is om praktische redenen. Mogelijk is het beter om in zijn geheel een shielded UTP kabel te nemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XnykYwcwIgu3k2u80Lq4rnGgsJk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zwqm6xG3S37RbXJQJwgBy35j.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door miro010 op 14-11-2024 07:32 ]

• Anticky
miro010 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 07:05:
[...]

Zie mijn post van donderdag 14 december 2023 21:49:
Bij mij was de t-room-remote ook onrustig, fluctueerde wel 0.4 tot 0.5 graden in korte tijd. Voorlopig heb ik dat opgelost door over de draadjes een condensator van 100uF te zetten om de boel wat te stabiliseren. Hierna fluctueert het tussen 0.1 en 0.2 graden.

Aanvulling op bovenstaand bericht:
Ik heb de orig kabel verlengt met shielded utp. De condensator zit daar waar ik de orig kabel heb verlengt. Dit is om praktische redenen. Mogelijk is het beter om in zijn geheel een shielded UTP kabel te nemen.
[Afbeelding]
Goed om te weten, dank daarvoor. Ik heb overigens ook utp kabel gebruikt om te verlengen.
Wilde eigenlijk weten of de app nog werkt als voor de laatste update van 31 okt 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miro010
Anticky schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:34:
[...]
Goed om te weten, dank daarvoor. Ik heb overigens ook utp kabel gebruikt om te verlengen.
Wilde eigenlijk weten of de app nog werkt als voor de laatste update van 31 okt 2024.
Ik ben el even de connectie kwijt met de WP via wifi en mis het niet echt.
Mss wel handig tijdens vakanties om de WP een beetje te monitoren.
Is het bekend wat de veranderingen zijn van de laatste update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koelec
Ik zie alleen wat verschil in de vormgeving. Geen nieuwe mogelijkheden volgens mij. Ik gebruik de app alleen om te kijken of er een firmware update is (via de modbus interface kan ik natuurlijk veel meer zien en aanpassen). Dat is nu versie 6.04. Die is van een jaar geleden. Heb ik destijds wel geïnstalleerd. Geen idee wat die nieuwe versie oplost aan bugs. Daar is geen enkele info over te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anticky
miro010 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:09:
[...]

Ik ben el even de connectie kwijt met de WP via wifi en mis het niet echt.
Mss wel handig tijdens vakanties om de WP een beetje te monitoren.
Is het bekend wat de veranderingen zijn van de laatste update?
Ja, zie afb

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-t370Vplu3IPpq8UOvqF6SVhpA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/btFgc89NxG77aHoThtvkqnSB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anticky
Koelec schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:32:
Ik zie alleen wat verschil in de vormgeving. Geen nieuwe mogelijkheden volgens mij. Ik gebruik de app alleen om te kijken of er een firmware update is (via de modbus interface kan ik natuurlijk veel meer zien en aanpassen). Dat is nu versie 6.04. Die is van een jaar geleden. Heb ik destijds wel geïnstalleerd. Geen idee wat die nieuwe versie oplost aan bugs. Daar is geen enkele info over te vinden.
Zie mijn voorgaande inbreng. De versie die ik nu heb van de Gree app is 1.21.0.14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koelec
Voor mij niet interessant wat ze aan de gree app aanpassen. De firmware van de WP zelf, wat daar aan wordt veranderd is belangrijk om te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan59
Anticky schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:19:
[...]
Heb ook maar vier schermen op mijn Gree monoblock versati III 10KW deze heb ik in 2022 geinstalleerd.

wat bedoel je eigenlijk met "pin 000048"
Om in dat scherm te komen moet ik de pincode invoeren, ik snap niet waarom want de code staat gewoon in de handleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miro010
Robke15 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:47:

Adv bovenstaand idee voor een pompschakelaar had ik het ook zo ingesteld van de zomer (via het weekprog via het GREE schermpje. Ter test op zaterdag en zondag van 10 uur tot 10:15 uur 's morgens de pomp aan. En het is zo blijven staan tot nu:)
De WP was gisteren de boel te verwarmen en rond 10uur ging hij op toen onverklaarbare reden uit, vorige week ook al. Aanvankelijk kon ik geen oorzaak vinden tot ik aan de "pompschakeling" dacht. Als om 10:15 de "pompschakeling" klaar was en het verwarmen was hierdoor onderbroken, het schuifje in het display stond voor 10uur op "ON" werd na 10:15 het schuifje niet meer op "ON" gezet. Schijnbaar wordt door deze interruptie het WP schuifje op Öff" gezet.De WP bleef in silent mode staan. Doe je voordeel ermee als het je past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anticky
Hallo, ik vraag mij af of ik de displaykabel van mijn Gree WP kan verlengen of moet je een orginele langere kabel uit een stuk ervoor gebruiken?

Heeft iemand hier al ervaring mee, of weet hier iets meer van? oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miro010
Anticky schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:48:
Hallo, ik vraag mij af of ik de displaykabel van mijn Gree WP kan verlengen of moet je een orginele langere kabel uit een stuk ervoor gebruiken?

Heeft iemand hier al ervaring mee, of weet hier iets meer van? oOo
STP kabel of te wel shielded UTP kabel moet kunnen. Vooral zorgen dat de afscherming doorverbonden wordt tussen orig kabel en de STP kabel.
Contact maken met de afscherming van de orig kabel was hier wel ff een dingetje maar lijkt gelukt.
Beter is de kabel aan één stuk te leggen.

[ Voor 5% gewijzigd door miro010 op 19-11-2024 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
Mijn warmtepomp is al de heledag bezig, stook zo'n 24kw de grond in, niet normaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anticky
Robke15 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:14:
Mijn warmtepomp is al de heledag bezig, stook zo'n 24kw de grond in, niet normaal..
Oh, ik zit al op 29KW en stook nu 40% zuiniger t.o.v. vorig jaar bij zelfde temperatuur buiten. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bespaarodaaro
Ja met deze temperaturen onder de 5 graden zet ik de warmtepomp niet meer uit.
Overdag t-water out 35 en vanaf 22.00 op 33 graden, zit nu op 19 kw zal 20 kw worden per 24 uur.
Je moet het over het hele jaar bekijken en hopen dat niet al je buren zo’n warmtepomp kopen want dan gaat vanzelf het licht uit in de winter.

• Robke15
Bespaarodaaro schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:53:
Ja met deze temperaturen onder de 5 graden zet ik de warmtepomp niet meer uit.
Overdag t-water out 35 en vanaf 22.00 op 33 graden, zit nu op 19 kw zal 20 kw worden per 24 uur.
Je moet het over het hele jaar bekijken en hopen dat niet al je buren zo’n warmtepomp kopen want dan gaat vanzelf het licht uit in de winter.
Dat klopt. Alleen ik haal de setpoints niet. Hij staat op 32°, en word niet hoger dan 28.5.. even puzzelen! Leuk om er zo mee bezig te zijn 😛

• miro010
@Robke15 ; 24kW lijkt veel, maar omgerekend naar gas zit je op ongeveer 2,5m3. Is dat veel voor jouw situatie?
Gisteren , 20nov 2024, heeft de 4kW Gree, T_waterout op 28grC, hier een run gedraaid van 9 en 4 uur en toen een kleine 12kW verstookt.

Aanvulling FYI: de WP draaide in de silent mode en de t-waterout bereikte een max temp van 26,5 gr. Vooralsnog vind ik het prima zo.
Uit eerdere ervaring rond 10 jan 2024 bij 2 nachten -7 was de woonkamer rond de 19gr bij een max t-waterout van 24,5gr in de silentmode.

[ Voor 40% gewijzigd door miro010 op 21-11-2024 13:37 ]

• Robke15
miro010 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 07:27:
@Robke15 ; 24kW lijkt veel, maar omgerekend naar gas zit je op ongeveer 2,5m3. Is dat veel voor jouw situatie?
Gisteren , 20nov 2024, heeft de 4kW Gree, T_waterout op 28grC, hier een run gedraaid van 9 en 4 uur en toen een kleine 12kW verstookt.
Ik verbruikte vorig jaar november tussen de 2 en de 5m3 gas per dag, en dat was inclusief sww.

Heb zojuist de weerstatistieken van nov 2023 en nu bekeken, het is kouder nu dus het is inderdaad wel redelijk netjes.

De pomp hield de woning op ca. 20.9°, setpoint is 22° dat haalde hij niet op silence mode, straks eventjes zonder silence mode geprobeert, alsof er een heli in de tuin staat. 😂

Heb een mooie ombouw gemaakt dus zal die wel even goed moeten isoleren.

• Johan59
Anticky schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:29:
[...]

Oh, ik zit al op 29KW en stook nu 40% zuiniger t.o.v. vorig jaar bij zelfde temperatuur buiten. _/-\o_
Ik heb gisteren (8kW installatie) met 1 run voor SWW 29.1 kWh gebruikt, voor het SWW heb ik wel de Silent Mode uit moeten zetten (dat trok die niet helemaal)
T water out op 32, ook dat is met Silent mode met een buitenT van 2-3 graden ook een brug te ver, hij komt dan maar tot een graad of 30.
Vandaag zal denk ik beter zijn, van 11 tot 14.30 uit geweest omdat het zonnetje in huis scheen.

Staan je instellingen die je aangepast hebt en daardoor een lager gebruik hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anticky
Johan59 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:11:
[...]

Ik heb gisteren (8kW installatie) met 1 run voor SWW 29.1 kWh gebruikt, voor het SWW heb ik wel de Silent Mode uit moeten zetten (dat trok die niet helemaal)
T water out op 32, ook dat is met Silent mode met een buitenT van 2-3 graden ook een brug te ver, hij komt dan maar tot een graad of 30.
Vandaag zal denk ik beter zijn, van 11 tot 14.30 uit geweest omdat het zonnetje in huis scheen.

Staan je instellingen die je aangepast hebt en daardoor een lager gebruik hier?
Ik had het advies gerkregen bij de inbedrijstelling, om vanuit 35 gr T-water out en een delta van 5 aan te houden en evt als je setpoint niet haalt van 35 richting 45 tegaan, afhankelijk van de buiten temperatuur.

Heb nu dus delta van 5 T-water out 37 en setpoint overdag19 en id avond naar 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan59
Ik ben benieuwd of mijn verbruik een beetje in lijn is met jullie verbruik. Afgelopen maand heb ik 403 kWh gebruikt in de Gree voor verwarming een SWW. Hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bespaarodaaro
Johan59 schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:55:
Ik ben benieuwd of mijn verbruik een beetje in lijn is met jullie verbruik. Afgelopen maand heb ik 403 kWh gebruikt in de Gree voor verwarming een SWW. Hoe is dat bij jullie?
Ik denk dat 403 kWh helemaal niet verkeerd is.
Hier verbruik Gree verwarming 359Kwh.
SWW dmv WPboiler 112Kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robke15
Bij mij de warmtepomp 318kWh en de wpboiler 84kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonNickstein
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13:47
Verbruik voor de maand November is hier 465kw.
Dit voor het verwarmen van een oppervlakte van +- 160 m2 met een ingestelde aanvoertemp van 33 graden.
Temperatuur wordt geregeld door een externe thermostaat en is constant +- 20-21 graden.
Ik gebruik een 10kw Gree op 3 fasen.

[ Voor 19% gewijzigd door VonNickstein op 02-12-2024 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tombuurman88
hallo,

Afgelopen week heb ik een aantal radiatoren ( oude Leden ) vervangen door een aantal Jaga's.

Op dit moment een 6 tal jaga's, 30m2 vloerverwarming( nog wel met externe pomp) en nog een oude leden radiator van 3.00 bij 60. Leidingwerk 26 flex, die bijna direct overgaat in 2tal 22 staal, en 1 20mm flex. geen buffervat. WP is een 8kw Olimpia identiek als de Gree.

Wp laten lopen, na een klein half uur kwam de error Hp-strom.schak.

Alle radiatoren nogmaals ontlucht en het systeem bijgevuld tot ongeveer 1.7 bar. Ruim een week goed gefunctioneerd.

Nu komt de melding Hp-strom.schak weer terug.

Zou het kunnen dat het filter schoongemaakt moet worden? ( ik heb in t leiding werk een lucht en vuil filter zitten spiro ) het heeft volgens mij met de weerstand te maken en de druk maar ik kom er niet helemaal goed achter.

Mocht iemand iets weten, waar het eventueel mee t maken zou kunnen hebben? alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Tombuurman88 op 03-12-2024 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bespaarodaaro
Tombuurman88 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:40:
hallo,

Afgelopen week heb ik een aantal radiatoren ( oude Leden ) vervangen door een aantal Jaga's.

Op dit moment een 6 tal jaga's, 30m2 vloerverwarming( nog wel met externe pomp) en nog een oude leden radiator van 3.00 bij 60. Leidingwerk 26 flex, die bijna direct overgaat in 2tal 22 staal, en 1 20mm flex. geen buffervat. WP is een 8kw Olimpia identiek als de Gree.

Wp laten lopen, na een klein half uur kwam de error Hp-strom.schak.

Alle radiatoren nogmaals ontlucht en het systeem bijgevuld tot ongeveer 1.7 bar. Ruim een week goed gefunctioneerd.

Zou het kunnen dat het filter schoongemaakt moet worden? ( ik heb in t leiding werk een lucht en vuil filter zitten spiro ) het heeft volgens mij met de weerstand te maken en de druk maar ik kom er niet helemaal goed achter.

Mocht iemand iets weten, waar het eventueel mee t maken zou kunnen hebben? alvast bedankt
Omdat je radiatoren hebt vervangen zou ik toch nog op zoek gaan naar lucht.
Ik heb deze melding ook aantal keer gehad en was het meestal lucht. Heb het ook 1 keer gehad toen er teveel
radiator kranen dicht stonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anticky
Tombuurman88 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:40:
hallo,

Hallo, Ik denk ook aan lucht, verder kan het nooit kwaad je filter te controleren.
Hier heb je een link naar een er informatieve site miss kan het je helpen, https://warmtepomp-weetje...omp-storing-en-reparatie/

Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miro010
Johan59 schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:55:
November 2024 WP verbruik, hier in Salland 30m2 vloerverw en een aantal LTV's op de boven verdieping en aanbouw het verbruik 153kWh met Gree 4kW in alleen silent mode. WP is alleen voor verwarming.

[ Voor 8% gewijzigd door miro010 op 05-12-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tombuurman88
Bedankt voor de reacties!

Helaas gaat het nog niet helemaal goed, de pomp start op, gewenste temperatuur wordt bereikt. Na enkele uren toch weer dezelfde melding.

Filter schoongemaakt, water was niet erg vies.

Ook de pomp nogmaals op ontluchten gezet, niet het gewenste resultaat.

Zou het kunnen dat er lucht in de warmtepomp achter blijft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miro010
Tombuurman88 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:56:
Bedankt voor de reacties!

Helaas gaat het nog niet helemaal goed, de pomp start op, gewenste temperatuur wordt bereikt. Na enkele uren toch weer dezelfde melding.

Filter schoongemaakt, water was niet erg vies.

Ook de pomp nogmaals op ontluchten gezet, niet het gewenste resultaat.

Zou het kunnen dat er lucht in de warmtepomp achter blijft?
Zie bericht van Bespaarodaaro:
Bespaarodaaro in "Gree monobloc voor alleen CV voorziening"

Maw het "Air removal"programma een half uur laten lopen. Heeft bij mij geholpen. En tijdens het verwarmen alle kranen open. Hebben alle koppelingen wel de juiste (= voldoende) opening ivm met doorstroming? En niet te veel knie koppelingen?

[ Voor 14% gewijzigd door miro010 op 05-12-2024 15:29 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste