Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 76 Laatste
Acties:
  • 712.615 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:05
sugarlevi01 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:19:
[...]

Volyamedia, had recent een wat wazig verhaal over de Kherson regio. Waarschijnlijk valt het een beetje tegen hoe erg in het nauw de Russen daar zitten.

Blijkbaar is de legerleiding aan Oekraïnse kant enigszins gecorrumpeerd geraakt.

Inactie

[...]

Uitbuiting in samenwerking

[...]

Valse rapporten die verstuurd worden naar hoger

[...]

https://telegra.ph/Operat...ba-VSU-i-Zaluzhnogo-09-25

Wat er van waar is, geen idee, in hoeverre dit door de hele regio speelt... Of er inmiddels iets aangedaan wordt door hogerop? Ik ben hier verder weinig over tegengekomen bij andere bronnen, maar ik heb ook niet meer de tijd om het wel te volgen.
Ah, er wordt weer een offensief voorbereid ergens waar we niet kijken? :+

Overigens is het nogal onsamenhangende beweringen en zien we hier in de praktijk niet per se veel van - tis lastig te beoordelen of de Kherson regio al aan een zijde draadje hing of niet. Wat we wel weten is dat de Russen het niet per se makkelijk hebben maar zich wel al een half jaar aan het ingraven zijn en een aanval verwachten na aankondiging van Ukraine - die vervolgens in het oosten een aanval deed (en nog steeds doet). Wellicht kan Ukraine dus de genadeklap niet toedienen in het zuiden - koffiedik kijken.

Qua corruptie: Ukraine is niet vrij van corruptie en strijd daar tegen. Politie agenten bij checkpoints die geld vragen werden vd week bijv opgepakt door het leger zag ik op TG, met de belofte om in het bevrijd Ukraine geen ruimte voor corruptie te laten bestaan. Dat zal nog een lange weg zijn, net als dat het geval is en was in Bulgarije, Roemenie en andere landen die van verder moeten komen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:00

mphilipp

Romanes eunt domus

sdk1985 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:42:
Er heeft zich expert gemeld die de oorlog richting een Korea situatie ziet gaan.
We zetten het bij het rijtje mogelijke uikomsten. Wat mij betreft weet niemand het, en zijn het allemaal gokken, al dan niet intelligent. En het feit dat je één keer iets goed gegokt hebt, wil niet zeggen dat je het altijd goed gokt...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 00:41
Er heeft zich expert gemeld die de oorlog richting een Korea situatie ziet gaan.

[...]

Hij onderbouwd het verder niet, maar wellicht heeft hij ook gelezen dat China publiekelijk om een wapenstilstand heeft gevraagd.
Ik zie dit niet gebeuren tenzij UA weer vrije toegang heeft tot de zwarte zee in een groot gedeelte van het zuiden. Een alternatief zou te kwetsbaar zijn (volledige afsluiting tot de kust).

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

franssie

Save the albatross

NiGeLaToR schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:07:
[...]

<>
Dat zal nog een lange weg zijn, net als dat het geval is en was in Bulgarije, Roemenie en andere landen die van verder moeten komen.
offtopic:
Dat gaat inderdaad nog een hele lange weg worden want dat haal je niet zomaar uit de cultuur. In essentie is het een behoorlijk corrupt land dat voor het eerst een (in de ogen van Europa) redelijke premier en regering heeft. Polen, Hongarije wil ik hier ook nog wel met name noemen, maar die zijn ook al binnen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-09 22:07
C00P schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:59:
Rusland heeft in Kherson naar verluid 25 duizend troepen, die kunnen niet weg omdat de bruggen zijn opgeblazen.

Bevoorrading is niet meer mogelijk, waarom duurt het zo lang voor dat ze zich overgeven?
Mariupol duurde best lang voor dat het viel. Verwacht dat we een soort van zelfde situatie hebben maar dan andersom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Hij onderbouwd het verder niet, maar wellicht heeft hij ook gelezen dat China publiekelijk om een wapenstilstand heeft gevraagd.
met een DMZ bij Briansk, Kursk, Belgorod, Rostov, Krasnodar zal dat wel prima werken 8)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:40:
[...]

met een DMZ bij Briansk, Kursk, Belgorod, Rostov, Krasnodar zal dat wel prima werken 8)
dat moet haast wel.
Binkov heeft er ook iets over gezegd, nee niet daar over maar van het een komt het ander.

Stel dat UA Luhansk heroverd tot voorbij Svatove en misschien zelfs Starobilsk..
dan hebben ze daar flink wat troepen nodig om de rug te dekken vanuit Rusland zelf.
Zeker met alle nieuwe mobiks, hoe useless ook...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Daar gaan Gerhard Schroder zijn bijbaantjes:
Het achtste sanctiepakket bevat nieuwe importverboden op Russische producten. Rusland zal daardoor zo'n 7 miljard euro mislopen, zegt de commissie. Ook komen er meer exportverboden op belangrijke technologie die gebruikt wordt voor het leger, zoals luchtvaartonderdelen, elektronische apparatuur en chemische substanties. Verder legt het pakket de juridische basis voor een prijsplafond op olie en een verbod voor EU-burgers om in de top van Russische staatsbedrijven plaats te nemen.
https://twitter.com/i/bro...tions-against-russia.html

[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 28-09-2022 17:39 ]

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_DZxxtwOIfQhPV_oSOqyLUWrW0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/twxGnUawsLelZEyvpohaLXJ2.png?f=fotoalbum_large

Dad's army, direct waar ik aan moest denken ;(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wauskoek schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:39:
[...]

Mariupol duurde best lang voor dat het viel. Verwacht dat we een soort van zelfde situatie hebben maar dan andersom.
Qua tijdsduur zeer mogelijk, maar verder als dag en nacht verschillend:
- veel meer RU soldaten in Kherson dan UA in Mariupol
- Mariupol had 8 jaar om voor te bereiden op aanval, Kherson maar een paar maanden
- RU legerleiding wilde stad koste wat kost aan eigen troepenlevens en burgerdoden innemen, UA leiding gaat dat in Kherson zeker niet willen

Ik weet niet welke endgame in Kherson nagestreefd wordt (en UA legerleiding blijkt uitstekend te zijn in dat niet uit te laten lekken), maar verloop zal vrijwel zeker anders zjin dan Mariupol.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:46

Fiber

Beaches are for storming.

renegrunn schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:25:
[Afbeelding]

De gestreepte boevenshirtjes zitten er nog onder...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[Afbeelding]

Geen helmen, geen vesten.
Dat gaat het niet lang uithouden.

PSN

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:20
YakuzA schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:49:
[...]

Die 2 waren ook optioneel volgens de lijst van benodigdheden (geen grap)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

renegrunn schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:50:
[...]
Die 2 waren ook optioneel volgens de lijst van benodigdheden (geen grap)
Stel je voor dat ze zo’n groepje tegen komen ergens.
Afbeeldingslocatie: https://nitter.it/pic/orig/enc/bWVkaWEvRmR3Q3RpVVhFQUlkdVhzLnBuZw==
Dan zijn ze zo klaar.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:20
[Afbeelding]

Haha ik zie m’n opa er net niet tussen.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dion_b schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:26:
[...]

Ik weet niet welke endgame in Kherson nagestreefd wordt (en UA legerleiding blijkt uitstekend te zijn in dat niet uit te laten lekken), maar verloop zal vrijwel zeker anders zjin dan Mariupol.
Volgens mij is er niet veel geheimzinnigs aan. Gewoon die Russische formaties daar vasthouden en druk uitoefenen totdat de Russen al hun munitie hebben verschoten. Intussen zelf proberen om de verliezen beperkt te houden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:18
De_Bastaard schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:00:
[...]

Haha ik zie m’n opa er net niet tussen.
Het kan aan mij liggen maar ik kan niet lachen als ik het bloedbad voor me zie dat gaat plaatsvinden :(

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06:51
YakuzA schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:58:
[...]

Stel je voor dat ze zo’n groepje tegen komen ergens.
[Afbeelding]
Dan zijn ze zo klaar.
Ik vind die losse SOF Ukraine groepjes zo machtig he. Stralen 1 en al overwinning en durf uit in tegenstelling tot die fotos’s van de orcs.

Elk met hun eigen verhaal… band of brothers.
Mocht deze oorlog ergens eindigen denk ik dat Ukraine het sterkste leger van Europa heeft.

Dat hadden ze al met wilskracht maar nu ook met vechtervaring.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:44
ratzz schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:13:
[...]

Het kan aan mij liggen maar ik kan niet lachen als ik het bloedbad voor me zie dat gaat plaatsvinden :(
Ik zal er ook niet on lachen, maar een (sadistische) grijns wel.
Kan er weinig medelijden mee hebben.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Ik snap ook niet dat die mensen vrijwillig voor het paleis van Putin de meat grinder in willen gaan.

PSN

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:51

epic_gram

undercover moderator

YakuzA schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:26:
[...]

Ik snap ook niet dat die mensen vrijwillig voor het paleis van Putin de meat grinder in willen gaan.
Vrijwillig?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf het bizar en erg vinden hoe rusland met mensenlevens omspringt... Op de eerste plaats natuurlijk de Oekraïners, maar ook die gemobiliseerde mensen, ze geven er echt gewoon geen ene fuck om.

Letterlijk 'Hier, een geweer en wat camouflage kledeing. En nu hup, naar het front'.

De russen hebben echt monsterlijke dingen gedaan in Oekraïne, dat maakt het zo fucking tweeslachtig. Aan het eind van de dag blijven het wel mensen... Ook al kleeft er dan misschien bloed aan hun handen.

Het is goed voor Oekraïne dat ze niet beter uitgerust en getraint worden, maar ik vind het lastig om het onmenselijke bloedbad dat ze in gaan als iets te zien om te vieren...

Alleen maar verliezers in mijn optiek.

Alles bij elkaar is het gewoon allemaal zwaar fucked up. Meer kan ik er echt niet van maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Alpina schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:20:
[...]

Ik vind die losse SOF Ukraine groepjes zo machtig he. Stralen 1 en al overwinning en durf uit in tegenstelling tot die fotos’s van de orcs.

Elk met hun eigen verhaal… band of brothers.
Mocht deze oorlog ergens eindigen denk ik dat Ukraine het sterkste leger van Europa heeft.

Dat hadden ze al met wilskracht maar nu ook met vechtervaring.
Ik heb maanden geleden al eens het psychologische effect genoemd van een combi van training, materieel en motivatie - maar ook de support van de Westerse wereld, een groter doel en vertrouwen in de persoon links en rechts van je. Force-multipliers zijn dat.

Zelfvertrouwen van de samenleving groeit zo snel. Overigens nog een verschil tussen die fijne 'masculine samenleving' van Rusland versus de Ukrainse evolutie waarin vrouwen een enorme rol spelen - ik heb vanuit wat hulp aan Ukraine contact gehad met wat overheden en merkte daar de rol van jonge intelligente vrouwen die in bestuur en organisatie enorm veel doen. Ik was daar net zo van onder de indruk als van deze SOF-mannen. Ik denk dat hier ook een stuk succesverhaal van intellegence, strategie en internationale support in zit - iedereen doet mee.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 21:31
[Afbeelding]

Smerig, dat iemands ego zo groot is dat hij koste wat het kost moet winnen ten koste van mensenlevens.

Gatver zeg...

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-09 06:27
Mwah, zonder al teveel protest noem ik in ieder geval niet onder dwang.

Kom op toch, als het echt zo'n probleem was waren die protesten wel groter in Rusland. Ze steken liever de kop in het zand door te vluchten voor de persoonlijke uitnodiging dan dat ze überhaupt iets doen.

• asing
  • Laatst online: 06:33
Fiber schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:35:
[...]

De gestreepte boevenshirtjes zitten er nog onder...
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.dreamstime.com/b/moscow-russia-may-celebration-th-anniversary-victory-day-wwii-solemn-marching-soldiers-red-square-troops-baltic-naval-116995462.jpg

In ieder geval de marine heeft een gestreept hemd als standaard.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• NiGeLaToR
asing schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:39:
[...]

[Afbeelding]

In ieder geval de marine heeft een gestreept hemd als standaard.
Ja, dit is een standaard onderdeel van oa de marine en de VDV.

Vond oa deze uitleg:
Telnyashka is Russian striped shirt usually dark blue or black color with white stripes, long sleeve or tank top undershirt, which is an exemplary military uniform of the Russian army, Navy, Russian Airborne Troops (VDV) and Russian Naval Infantry (marines), initially by Soviet predecessors of these troops. Also known as Breton shirt. This sailor shirt has been a symbol of great military pride for those who wear it gradually becoming a broader symbol of masculinity and self-confidence.
Nu de VDV zonnebloem voeding is hadden ze ze wellicht over, of deze verse oude troepen zijn onderdeel van de marine/mariniers op de een of andere manier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

NiGeLaToR schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:42:
[...]

Nu de VDV zonnebloem voeding is hadden ze ze wellicht over, of deze verse oude troepen zijn onderdeel van de marine/mariniers op de een of andere manier?
Nee. Dat shirt heeft zoveel aanzien gekregen dat steeds meer eenheden het zijn gaan kopiëren. Het zegt daardoor niet zoveel meer.

• asing
NiGeLaToR schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:42:
De kans is aanwezig dat bepaalde voorraden voor eenheden op zijn en dat ze beginnen aan voorraden van andere eenheden/onderdelen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• alexbl69
  • Laatst online: 23:33
Oekraïne 's grootste probleem gaat straks nog worden waar ze naartoe moeten met al die krijgsgevangen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06:51
https://tass.com/world/1514701/amp

Merkel: Putin's words about the possible use of nuclear weapons are not a bluff

Ja Angela, eieren na pasen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
polthemol schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:26:
[...]

wat is de bron? Die url is gewoon een pasteboard
De bron staat er, volyamedia, je kunt doorklikken als je meer wilt weten. oa op telegram zijn ze actief. Langere artikelen worden op telegra.ph gepost.
Vaak lopen ze behoorlijk vooraan qua informatie, en gaan ze ook wat dieper op de materie in, met bronnen aan beide kanten van het conflict. Wat dat betreft kunnen ze ook alleen maar doorgeven wat hun ter ore komt.

Van hun patreon:
We are a team of Volia telegram channel

We are investigative journalists, military journalists, data collectors and analysts, sociologists, doctors, the military (including those who took and are taking part in the hostilities in Ukraine).

We are all from different countries: Russia, Ukraine, Belarus, the Baltic states and Transcaucasia. We have teamed up to:

— work with an open mind and call a spade a spade;

— collect and publish the maximum amount of information, analytics, opinions, reports, eyewitness accounts collected by our team in order to chronicle events without propaganda. This is necessary so that the crimes committed during this war, the crimes that led to it, and those that will be committed further, do not remain forgotten, and the criminals (regardless of the flag under which the crimes were committed) remain unnamed. So that this does not happen again at least during our lives and the lives of our children;

— to enable thinking people on both sides to hear each other, receive information and save themselves, the lives of their children and loved ones, not succumbing to calls and slogans based on lies.
YakuzA schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:42:
[...]

Dat verhaal klinkt wel raar, gezien het UA leger werkt met beslissingsbevoegdheid onderin de keten.
Die NCO's mogen dus zelf besluiten om daar de tegenstander te raken waar het pijn doet ipv bij hun supervisor te smeken of ze iets mogen doen zoals aan RU kant.

Het twitter kanaal waar je naar verwijst valt ook niet veel uit af te leiden: https://nitter.net/volya_media?lang=en
Je moet ook niet naar hun twitter, die is behoorlijk inactief.

Wat ze zelf op hun telegram erbij schrijven, en volgens mij in dat artikel. Is dat ze zich voornamelijk zorgen maken over een eventueel naderend offensief van de Russen bij Kherson. En daarom hier nu iets over schrijven.

Kans toe dat het ook losse eenheden zijn enerzijds. En anderzijds, is Oekraïne natuurlijk ook bezig om hun commandostructuur om te gooien, omdat er meer samenwerking en coördinatie benodigd is voor de offensieve acties.
NiGeLaToR schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:07:
[...]

Ah, er wordt weer een offensief voorbereid ergens waar we niet kijken? :+

Overigens is het nogal onsamenhangende beweringen en zien we hier in de praktijk niet per se veel van - tis lastig te beoordelen of de Kherson regio al aan een zijde draadje hing of niet. Wat we wel weten is dat de Russen het niet per se makkelijk hebben maar zich wel al een half jaar aan het ingraven zijn en een aanval verwachten na aankondiging van Ukraine - die vervolgens in het oosten een aanval deed (en nog steeds doet). Wellicht kan Ukraine dus de genadeklap niet toedienen in het zuiden - koffiedik kijken.

Qua corruptie: Ukraine is niet vrij van corruptie en strijd daar tegen. Politie agenten bij checkpoints die geld vragen werden vd week bijv opgepakt door het leger zag ik op TG, met de belofte om in het bevrijd Ukraine geen ruimte voor corruptie te laten bestaan. Dat zal nog een lange weg zijn, net als dat het geval is en was in Bulgarije, Roemenie en andere landen die van verder moeten komen.
Wie weet. Oekraïne heeft natuurlijk eerder ook de eenheden in het oosten en noorden, zich helemaal kapot laten lopen. Om daarna met de nieuw getrainde troepen de Russen grotendeels omver te lopen.

Het is goed mogelijk dat ze in het zuiden nu ook een 'false sense of security' aan het laten ontstaan zijn aan Russische zijde. Wachtend op een goed moment, en een nieuwe lichting om een zelfde soort kunstje uit te halen. En dan meteen de daar bestaande eigen eenheden te gaan opschonen.

Ze hebben het nu natuurlijk al druk genoeg in andere regio's. Ze kunnen hier altijd nog mee dealen wanneer de tijd daar is.

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
[...]

In het achterhoofd houdende dat ze schijnbaar vooral heel veel Tataren hebben opgeroepen. Is dat wel een beetje verdrietig.

Hopelijk lopen ze als ze kunnen gewoon over, saboteren ze de boel, of ontsnappen ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:51
Zonder training en materieel naar het front, dit wordt niet best.

https://nos.nl/l/2446369

De filmpjes in het artikel geven een schrijnend beeld.

[ Voor 23% gewijzigd door Bob-B190 op 28-09-2022 20:15 ]

Memento mori

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• De_Bastaard
[...]

Ik ben er echt niet rouwig om. Jarenlang waren (of zijn) zij trouwe Putin supporters geweest, ook ten tijde van Georgië, De Krim of toen hij zelfs al de inval in Tsjetsjenië leidde terwijl hij nog geen president was.

Veel Russen willen een “sterke” leider, zoals Putin die de wereld laat zien wie het verste kan plassen.

Ze hebben met z’n allen al veeeeeel eerder kunnen optreden, maar vonden hem toen blijkbaar zo slecht niet. Nu moeten ze met de billen bloot omdat ze die gek nooit tegengehouden hebben. Ik lig er echt geen seconde wakker van.

Verwijderd

alexbl69 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:51:
Oekraïne 's grootste probleem gaat straks nog worden waar ze naartoe moeten met al die krijgsgevangen.
Stel nou dat we de geannexeerde regio's "tijdelijk" ff als dan Russisch zien. *knip* dit behoeft wel wat meer onderbouwing en verwoord het s.v.p. in normale bewoordingen.

[ Voor 16% gewijzigd door defiant op 29-09-2022 00:05 ]

• Qwerty-273
  • Laatst online: 21:33

Qwerty-273

Meukposter

Raad eens wie er momenteel in Moskou zijn? Onder het mom van het moeten ondertekenen van documenten. En natuurlijk een schouderklopje op afstand van de grote Vlad….
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4i1wT6AKQSuYHcR8A_Iawlrl1Uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQ3y4RbYYzl9HZgKjWIBqpmX.jpg?f=fotoalbum_large
⚡️Exclusive⚡️The heads of the future regions of the Russian Federation landed in Moscow⚡️ The @wargonzo project got a photo of the leaders of the DPR, Kherson and Zaporozhye regions, who arrived in Moscow to sign high-profile and historical documents on the return of the regions to Russia. Presumably, the delegation landed at the Chkalovsky airport. The photo is missing Leonid Pasechnik, who, according to the sources of the @wargonzo project, surrounded by a politician, arrived in the capital by car. @wargonzo

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 23:55

JoeZuCK

_Fonz > all.

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:54:
[...]

Stel nou dat we de geannexeerde regio's "tijdelijk" ff als dan Russisch zien. *knip*
*knip* maak s.v.p. alleen een topic report aan in het vervolgt, nu ontspoort de discussie verder.

[ Voor 31% gewijzigd door defiant op 29-09-2022 00:07 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Verwijderd

*knip* zie vorig modbreak, dit s.v.p. beter onderbouwen.

[ Voor 67% gewijzigd door defiant op 29-09-2022 00:09 ]

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
wauskoek schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:39:
[...]

Het verschil is alleen dat waarschijnlijk UA niet de stad wil plat bombarderen zoals RF dat wel doet en heeft gedaan bij Mariupol.
Dus als er dan om de stad gevochten gaat worden zal dat blok voor blok zijn.
Of ze laten die 25k Russen daar nog even zitten terwijl ze elke dag eten nodig hebben, en nog rustig wat munitiedepots in de buurt onder vuur nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 23:55

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen.

[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 29-09-2022 00:10 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:54:
[...]

Stel nou dat we de geannexeerde regio's "tijdelijk" ff als dan Russisch zien. Dan laten we dat helemaal opbouwen door de Russen en knallen het over 5 jaar helemaal de moeder! isdawa?
De Russen gaan niks opbouwen. Dat mag de lokale bevolking zelf doen. Wat boeit het de machthebbers in Moskou of er huizen in Mariupol staan?

Verwijderd

JoeZuCK schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:03:
[...]

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen.
Russisch gezinde ophoepelen naar Rusland in die regio's die nu zogenaamd door Rusland zijn ingenomen/annexatie

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:38

polthemol

Moderator General Chat
sugarlevi01 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:55:
[...]

De bron staat er, volyamedia, je kunt doorklikken als je meer wilt weten. oa op telegram zijn ze actief. Langere artikelen worden op telegra.ph gepost.
Vaak lopen ze behoorlijk vooraan qua informatie, en gaan ze ook wat dieper op de materie in, met bronnen aan beide kanten van het conflict. Wat dat betreft kunnen ze ook alleen maar doorgeven wat hun ter ore komt.
check, dat stuk gemist, was aan het kijken wat het nu was waar het artikel vandaan kwam. Rest mijn punt dat ik het een beetje iffy vind aanvoelen to be honest, van beide kanten.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Verwijderd

downtime schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:04:
[...]

De Russen gaan niks opbouwen. Dat mag de lokale bevolking zelf doen. Wat boeit het de machthebbers in Moskou of er huizen in Mariupol staan?
ooow..denk dat er toch een mooi signaal uit Moskou moet komen voor de "nieuwe russische gezinden" , de nieuwe aanwinst zeg maar?

Wat ik wil zeggen dat is : "he better be good"(in die ge-annexceerde regio's) om dat te regelen anders zijn ze snel om , hopeloos met het gevoel in de steek gelaten te worden door P , keren de kansen weer en sluiten deze mensen aan bij het Westen

Je kan ze ook geen ongelijk geven hè

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2022 21:14 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:50

BeaM-R

Powerrrrr

Volgens mij was dit nog niet gemeld hier.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:50

_Arthur

blub

18 extra HIMARS... straks komen we nog klokken te kort voor "Himars'o'clock". Hopelijk ook een enorme berg met rakketjes er bij.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 19:46

pro_6or

amateur_60r

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:09:
[...]

ooow..denk dat er toch een mooi signaal uit Moskou moet komen voor de "nieuwe russische gezinden" , de nieuwe aanwinst zeg maar?

Wat ik wil zeggen dat is : "he better be good"(in die ge-annexceerde regio's) om dat te regelen anders zijn ze snel om , hopeloos met het gevoel in de steek gelaten te worden door P , keren de kansen weer en sluiten deze mensen aan bij het Westen

Je kan ze ook geen ongelijk geven hè
Snel om? Mensen die voor Rusland zijn? Mooie signalen uit Moskou? Gratis Wodka?

een treffende spreuk

• Yucon
  • Laatst online: 07:35

Yucon

*broem*

..

[ Voor 98% gewijzigd door Yucon op 29-09-2022 06:44 . Reden: verkeerde topic ]

Verwijderd

pro_6or schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:21:
[...]

Snel om? Mensen die voor Rusland zijn? Mooie signalen uit Moskou? Gratis Wodka?
In die as vrijdag ge annexeerde gebieden, mag je als Oekraïner/Rus wel verwachten dat P alles er aan doet om de bevolking hemel op aarde te geven : Dat kan ie niet waarmaken, dus geeft extra frictie.

De Russisch gezinde , kunnen dan ook beter de grens over gaan en daar hun leven opbouwen.

• blissard
  • Laatst online: 06:20
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:26:
[...]

In die as vrijdag ge annexeerde gebieden, mag je als Oekraïner/Rus wel verwachten dat P alles er aan doet om de bevolking hemel op aarde te geven : Dat kan ie niet waarmaken, dus geeft extra frictie.

De Russisch gezinde , kunnen dan ook beter de grens over gaan en daar hun leven opbouwen.
Welke Russisch gezinden heb je het over? En waarom moet hij iets waarmaken? Het is straks in P's ogen Rusland dus hij mag ze net zo behandelen als alle andere Russen

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

_Arthur schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:15:
18 extra HIMARS... straks komen we nog klokken te kort voor "Himars'o'clock". Hopelijk ook een enorme berg met rakketjes er bij.
Nice indeed :7

Bij voorkeur inclusief ATACMS raketten als antwoord op het debiele fakerendum.

Right for all the wrong reasons.

Verwijderd

blissard schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:27:
[...]

Welke Russisch gezinden heb je het over? En waarom moet hij iets waarmaken? Het is straks in P's ogen Rusland dus hij mag ze net zo behandelen als alle andere Russen
In die regio die nu bezet zijn en as vrijdag geannexeerd worden. Daar wonen nu eenmaal veel Russisch gezinde. Deels om de schrik denk ik en ook deels niet om de schrik want daar wonen ook echte Oekraïners

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

BeaM-R schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:12:

[Twitter]
Anti UAV systems zijn ook welkom nu die Iraanse drones wat meer kunnen dan de Russische

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 28-09 19:46

pro_6or

amateur_60r

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:30:
[...]

In die regio die nu bezet zijn en as vrijdag geannexeerd worden. Daar wonen nu eenmaal veel Russisch gezinde. Deels om de schrik denk ik en ook deels niet om de schrik want daar wonen ook echte Oekraïners
Ook echte Oekraïners. Dat ís Oekraïne.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

BeaM-R schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:12:

[Twitter]
Die Amerikanen zijn echt los, die ruiken bloed. Ze grijpen de kans met beide handen aan om rusland de komende eeuw compleet het zwijgen op te leggen.

Doen ze goed.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:54
De_Bastaard schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:15:
[...]

Ik ben er echt niet rouwig om. Jarenlang waren (of zijn) zij trouwe Putin supporters geweest, ook ten tijde van Georgië, De Krim of toen hij zelfs al de inval in Tsjetsjenië leidde terwijl hij nog geen president was.

Veel Russen willen een “sterke” leider, zoals Putin die de wereld laat zien wie het verste kan plassen.

Ze hebben met z’n allen al veeeeeel eerder kunnen optreden, maar vonden hem toen blijkbaar zo slecht niet. Nu moeten ze met de billen bloot omdat ze die gek nooit tegengehouden hebben. Ik lig er echt geen seconde wakker van.
Eens dat het problematisch is dat die mensen het zelf zover hebben laten komen, deels zelfs aangemoedigd hebben. Tegelijkertijd vind ik het zelf ook lastig om het zo zwart/wit te zien dat ik nu denk "lekker voor ze". En eerlijk gezegd vind ik ook dat dat moet kunnen - en dat het misschien juist een groot goed is dat we de vrijheid (intellectueel en juridisch) hebben om hier nuances en dubbele gevoelens bij te kunnen delen.

Strategisch en op macro-niveau gezien vind ik 100% dat die lui zo hard mogelijk gepakt moeten worden, zodat zij en de rest van hun families en alle kennissen het voor de rest van hun leven wel uit hun botte hersenen laten ooit nog zulke ideeën te krijgen. De insteek is verachtelijk, dat iedereen er al jaren in mee gaat belachelijk en dat hele militaire apparaat en alles wat er aan vast en boven zit moet stuk, zowel om wat ze allemaal al gedaan hebben, als om verder te voorkomen. Iedere overwinning telt, elk opgeblazen troepentransport is top, elke grote slag vermindert het lijden van de Oekraïners.

Op een individueel en micro-niveau kan ik niet anders dan ook wel iets van medelijden hebben met die stakkers die nu met gebrekkige uitrusting, motivatie, training en leiding naar het front worden gestuurd. De vrijwillige soldaten en de milities (inclusief en vooral Wagner, Kadyrovites etc) heb ik daar veel minder last van, die hebben hun keuzes gemaakt en hadden op sommige punten beter moeten weten en zijn. Dit soort mobilisanten, dat zijn op persoonlijk niveau gewoon burgers die mogelijk qua politiek verkeerde keuzes hebben gemaakt (perspectief, propaganda, geschiedenis en cultuur voor het gemak even daargelaten). Dat zijn mannen met families, vrienden, banen, gewoontes, waar ze nu hardhandig uit getrokken worden om kanonnenvoer te worden voor een corrupt regime dat er nul problemen mee ziet om honderdduizenden van die lui de dood in te jagen. Dat vind ik toch wrang. Dat zijn doden die vrijwel ieder een familie, vriendenkring en/of werkplek ontwrichten. Op de strategische kaart gaat het puur om de winst, maar op het slagveld gaan wel mensen dood, aan beide kanten, en als dat op deze schaal gebeurt, zie ik daar toch een tragiek in - aan beide kanten.

Ik hoop oprecht dat dergelijke mobilisanten zich grootschalig overgeven en er in Rusland een omslag wordt afgedwongen. Als het moet, worden wat mij betreft al die mannen en jongens neergeschoten of opgeblazen om Oekraïne de overwinning te geven, maar boy, ik hoop dat het uiteindelijk niet nodig blijkt. Ik hoop het echt, zonder dat dat botst met m'n overtuiging dat Poetin en zijn hele kring zo grondig verslagen moeten worden, militair, economisch en moreel, dat ze volledig uitgespeeld zijn en ofwel voor het gerecht of voor een open raam komen te staan.

Anyway, excuus, do carry on. Twijfelde of ik überhaupt iets moest posten, dus toen maar een novelle geschreven :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-09 22:07
En foto'tje van de HIMARS'en onderweg

https://www.reddit.com/r/...s_are_already_on_the_way/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 00:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

YakuzA schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:49:
[...]

Maakt niet uit, schatting van het aantal opgetrommmelde tussen gaat al naar de 1,2 miljoen. Als ze straks met een overmacht van 1:10 tegenover de Oekraïners staan dan hebben de Russen misschien 80% verlies maar 'winnen' ze alsnog.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:38
Qwerty-273 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:00:
Raad eens wie er momenteel in Moskou zijn? Onder het mom van het moeten ondertekenen van documenten. En natuurlijk een schouderklopje op afstand van de grote Vlad….
[Afbeelding]

[...]
Zouden ze in 1 vliegtuig terugvliegen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:46

Fiber

Beaches are for storming.

Chaoss schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:45:
[...]

Maakt niet uit, schatting van het aantal opgetrommmelde tussen gaat al naar de 1,2 miljoen. Als ze straks met een overmacht van 1:10 tegenover de Oekraïners staan dan hebben de Russen misschien 80% verlies maar 'winnen' ze alsnog.
Heb je daar een bron voor of verzin je dat zelf...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Fiber schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:55:
[...]

Heb je daar een bron voor of verzin je dat zelf...? O-)
[...]

Dat van die mobilisatie lees je meer, van de winter, in het voorjaar, dat loopt dus door - tot het totaal van zo'n 1,2 miljoen.

Waar ik vrij zeker van ben is dat het hebben van 1,2 miljoen mensen zonder uitrusting, eten en onderdak geen enkel nut heeft tegen ingegraven goed bewapende getrainde en gemotiveerde soldaten. Dan hoef je geen 80% om te leggen, als de eerste 10% in de blender terecht komt doet de rest helemaal niets meer. En geef ze eens ongelijk. Je weet namelijk dondersgoed dat je kansloos bent, anders zat je daar uberhaupt niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:39:
[...]

Die Amerikanen zijn echt los, die ruiken bloed. Ze grijpen de kans met beide handen aan om rusland de komende eeuw compleet het zwijgen op te leggen.

Doen ze goed.
Klopt, doen ze goed en ik vind dat we/wij/Westen ook Oekraïne vol moeten blijven steunen tot aan de Krim toe , land terug in eigen beheer Oekraïne hoort te zijn. (of daar nou Russische gezinde wonen wel of niet...het grondgebied is en blijft van Oekraïne)

Dit gaat Rusland niet winnen, ze gaan er ook niet simpel meer mee weg komen, want de herstelbetalingen gaan niet te flauw zijn

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2022 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Laatst online: 21:50

BeaM-R

Powerrrrr

Blijkbaar stonden ze bij Solovyov ook aan de deur met een contract, maar hij durft niet naar het front te gaan :)
Ook niet normaal hoe ze over mensen praten in deze talkshow!

Fake

[ Voor 30% gewijzigd door BeaM-R op 28-09-2022 22:07 ]

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:35

_Eend_

🌻🇺🇦

Die foto is al een jaar oud:
https://nitter.it/Spencer_28/status/1575206849216843779
Ander linkje: https://defbrief.com/2021...cher-systems-from-the-us/

[ Voor 11% gewijzigd door _Eend_ op 28-09-2022 22:06 ]

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:51
BeaM-R schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:03:
Blijkbaar stonden ze bij Solovyov ook aan de deur met een contract, maar hij durft niet naar het front te gaan :)

[YouTube: #WW3 #War Russia Drafts 1 million people Solovyov gets drafted #ukraine #russia #ukrainewar]
Eerder vandaag ook voorbij gekomen, het is een parodie. Wel een vermakelijke.

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 06:05

[YouTube: #WW3 #War Russia Drafts 1 million people Solovyov gets drafted #ukraine #russia #ukrainewar]
Daar was men vanmiddag al uit dat dit fake is. 8)

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:25

marapuru

db.

De vertaling is niet juist. Zet maar eens Youtube autogenerated vertaling aan. Er wordt hier een parodie gemaakt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Via Ponomarenko, dit komt erbij van de VS.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FdxJqs8WYAEF0Zs?format=jpg&name=large
Wow.

Edit:
:(

Het lijkt wel alsof Oekraïne de oorlog niet mag winnen. Geef ze nou ASAP wat ze nodig hebben....

[ Voor 55% gewijzigd door RoD op 28-09-2022 22:12 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:00:
[...]

Klopt, doen ze goed en ik vind dat we/wij/Westen ook Oekraïne vol moeten blijven steunen tot aan de Krim toe , land terug in eigen beheer Oekraïne hoort te zijn. (of daar nou Russische gezinde wonen wel of niet...het grondgebied is en blijft van Oekraïne)
Absoluut. Ik ben niet altijd een fan van Amerika, maar durf wel te zeggen dat ze in dit conflict onmisbaar zijn gebleken. En dat we zonder de Amerikaanse invloed in dit conflict er hier in Europa ook heel wat minder voor hadden gestaan.

Ik ben blij dat ze het voortouw nemen en niet schuchter de kat uit de boom kijken.

Laten we hopen dat Duitsland ook eens de grote jongensboek aan trekt en een flinke swik van die leopards levert.

Er is geen andere optie; rusland moet gewoon gestopt worden. Hoe feller er collectief opgetreden wordt en hoe groter de overmacht, hoe eerder het capituleert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 15:45

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:10:
[...]

Absoluut. Ik ben niet altijd een fan van Amerika, maar durf wel te zeggen dat ze in dit conflict onmisbaar zijn gebleken. En dat we zonder de Amerikaanse invloed in dit conflict er hier in Europa ook heel wat minder voor hadden gestaan.

Ik ben blij dat ze het voortouw nemen en niet schuchter de kat uit de boom kijken.

Laten we hopen dat Duitsland ook eens de grote jongensboek aan trekt en een flinke swik van die leopards levert.

Er is geen andere optie; rusland moet gewoon gestopt worden. Hoe feller er collectief opgetreden wordt en hoe groter de overmacht, hoe eerder het capituleert.
Je wil er bijna niet aan denken, maar er schiet me wel eens door het hoofd: Wat als die rare oranje knakker nog president was geweest. Ik vrees dat de toon (hier, daar, overal) dan toch heel anders was geweest. Brrr...

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
De VS zitten natuurlijk ook deels wel in de race voor de €. LNG enzo.

Vind het verder niet erg, liever de VS dan die wacko russen

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

CornermanNL schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:52:
[...]

Zouden ze in 1 vliegtuig terugvliegen ?
Ze moeten iig allemaal via een trap het vliegtuig in...

Verwijderd

Maestro schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:19:
[...]

Je wil er bijna niet aan denken, maar er schiet me wel eens door het hoofd: Wat als die rare oranje knakker nog president was geweest. Ik vrees dat de toon (hier, daar, overal) dan toch heel anders was geweest. Brrr...
Stel dat Trump nu President was, denk ik dat ook hij in Republikeinse stemming/sfeer wel dit ff boven op de agenda had staan. Het is een gebeuren tussen Oost en West, democratie of dictatuur ... Voorlopig hebben we als Westen een democratie die beter werkt dan dictatuur. Willen we graag houden hè :-)
Ook voor Oekraïne!

Kat in het nauw ,maakt rare sprongen? Als een kat dusdanig in het nauw zit, maakt die geen sprongen meer, pak je die zo vast...die is dan zo angstig en geeft zich over . In een 1ste inpuls maakt die kat wel een sprong, maar P is als een kikker in opkokende pan, hij blijft zitten tot ie niet meer kan. Hij is blind, grootheidswaanzin 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2022 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 00:41
[...]

Ik heb vanmiddag een aflevering van de Erza Klein show geluisterd die hier over ging. Vond het een interessant verhaal, vanuit Amerikaans perspectief. Ze gaan ook in op de economische impact van de oorlog op UA (redelijk onderbelicht tot nu toe vind ik), het "kado" dat UA aan de wereld is (dat het laat zien aan autocratieen dat je niet zomaar land kan inpikken), de voorbeeld rol die UA kan spelen als het een volwaardige democratie is, de voortvarendheid waarmee de EU in eerste instantie optrad (en nu echt lijkt te verzanden in bureaucratie) en de rol van Rusland in de economie (bijv. dat ze zich steeds meer roekeloos kunnen gaan gedragen omdat ze nergens meer bij horen).

Het klinkt allemaal wat sensationeel als ik het zo terug lees, maar dat was het niet. De analyse werd gegeven door Andrea Kendall-Taylor, een voormalig inlichtingen medewerker. Ik vond het een interessant verhaal met een aantal invalshoeken die ik nog niet kende.

De podcast staat in alle podcast apps en op de site van de New York Times. Er is ook een transcript beschikbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Want? Hoe meer er wordt opgeroepen hoe minder spullen ze meekrijgen en hoe groter de chaos aan Russische zijde. En ik zie ook niet hoe dat tot een 1:10 overmacht kan leiden.

Is dit wensdenken ofzo? :?

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 28-09-2022 22:59 ]

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 18:23
MikeyMan schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:56:
[...]
Want? Hoe meer er wordt opgeroepen hoe minder spullen ze meekrijgen en hoe groter de chaos aan Russische zijde.
Kan wel lastig worden als een groot deel semi-graag-krijgsgevangen wil worden, maar een deel daarvan zich ook weer niet echt gedraagt, misschien zelfs geheel gepland.
Al die mensen herbergen, processen, bewaken, voeden, dat kan het geheel wel overspoelen en vertragen, zeker als Rusland ze niet vlot of uberhaupt niet terug wil hebben.

Daar win je het waarschijnlijk ook niet mee als Rusland, maar het geheel is nog steeds wel te rekken en vervelender te maken dan het nu al is.

[ Voor 11% gewijzigd door gekkie op 28-09-2022 23:07 ]

• Chaoss
  • Laatst online: 00:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Realistisch denken i.p.v met de roze bril op. Het wordt hoe dan ook, aan beide kanten, een bloedbad.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
47 entries, paar tanks en APCs buitgemaakt. Goeie dag.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chaoss schreef op woensdag 28 september 2022 @ 23:05:
[...]

Realistisch denken i.p.v met de roze bril op. Het wordt hoe dan ook, aan beide kanten, een bloedbad.
Dat wordt het zeker.

Maar dat is iets heel anders dan een 1:10 overmacht. Zeker als dit ook nog uitgerust zou moeten worden. Het schrapen is al lang begonnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 28 september 2022 @ 23:05:
[...]

Maar 1:10 is niet realistisch als je bedenkt dat Oekraïne al 400.000 manschappen aan het trainen is, bovenop hun bestaande leger.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Die 300.000 man, en later 1.200.000 man moeten ergens blijven.

Nu is er een "warhead" voor de GMLRS munitie gevuld met klein Tungsten fragmenten. Je kan je afvragen of het een humaan wapen (voor zover wapens humaan zijn) is, maar het effect is dat alles in de buurt geperforeerd wordt :

De video bevat alleen beelden van de test van het wapen. Alleen wat metalen plaatwerk heeft schade opgelopen.

De oplossing is er ook, je loopgraaf in een zigzag patroon leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:30
Oekraïne heeft 200.000 soldaten en 2 miljoen reservisten. Gaat Rusland 22 miljoen man sturen? Waarmee gaan ze die bewapenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:58

Zouden ze iets weten :? .

• De_Bastaard
Ik zie Putin overigens ook nog wel een nuke laten ontploffen ergens boven in de lucht om zijn woorden kracht bij te zetten. Al helemaal wanneer Oekraïne gewoon doorgaat met prijsschieten op die Russen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Staat toch gewoon in het artikel?
“Russia may refuse to acknowledge dual nationals’ US citizenship, deny their access to US consular assistance, prevent their departure from Russia, and conscript dual nationals for military service,” the alert said.
Betreft dus voornamelijk Amerikanen die ook Russische nationaliteit hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:39:
[...]

Doen ze goed.
Deels. Maar onderschat nooit de Amerikaanse desinteresse in het buitenland. Wat minstens zoveel meespeelt is de binnenlandse situatie:
- diep impopulaire president heeft dringend iets nodig om imago op te poetsen voor half-terms over een paar weekn.
- steun voor UA is zo'n beetje enige issue waar Rep en Dem het over eens kunnen worden. Beide kanten willen laten zien dat ze helemaal niet dwarsliggen om dwars te liggen uhuh..., dus doen ze hun uiterste best om te laten zien dat ze wel kunnen samenwerken op dit vlak.
- voor een deel (M113...) is het goedkoper voor US om wapentuig weg te geven dan te decommissionen. UA blij, US blij.
- Pork Barrel. Voor zover US dingen weggeeft die ze wel nog zelf hadden willen houden wordt het bijgekocht. Dat betekent heel veel contracten voor defensie-industrie. Dus werkgelegenheid en sterkere economie op tientallen zo niet honderden plekken in de US - geheid minimaal ten dele uitgekozen om politici herkozen te krigjen.

Oh ja, en RU naaien - daar geilen idd een paar lui op, maar dat wint op zichzelf geen verkiezingen (net zoals gebleken is dat een puur useful idiot zijn voor diezelfde Russen geen verkiezingen verliest).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
dion_b schreef op donderdag 29 september 2022 @ 00:01:
[...]

Deels. Maar onderschat nooit de Amerikaanse desinteresse in het buitenland. Wat minstens zoveel meespeelt is de binnenlandse situatie:
- diep impopulaire president heeft dringend iets nodig om imago op te poetsen voor half-terms over een paar weekn.
- steun voor UA is zo'n beetje enige issue waar Rep en Dem het over eens kunnen worden. Beide kanten willen laten zien dat ze helemaal niet dwarsliggen om dwars te liggen uhuh..., dus doen ze hun uiterste best om te laten zien dat ze wel kunnen samenwerken op dit vlak.
- voor een deel (M113...) is het goedkoper voor US om wapentuig weg te geven dan te decommissionen. UA blij, US blij.
- Pork Barrel. Voor zover US dingen weggeeft die ze wel nog zelf hadden willen houden wordt het bijgekocht. Dat betekent heel veel contracten voor defensie-industrie. Dus werkgelegenheid en sterkere economie op tientallen zo niet honderden plekken in de US - geheid minimaal ten dele uitgekozen om politici herkozen te krigjen.

Oh ja, en RU naaien - daar geilen idd een paar lui op, maar dat wint op zichzelf geen verkiezingen (net zoals gebleken is dat een puur useful idiot zijn voor diezelfde Russen geen verkiezingen verliest).
Je vergeet er eentje. Defending the free world.

Als Amerikanen ergens dol op zijn is het dat. De held uithangen in het buitenland (terecht/onterecht/gewenst/ongewenst). Nu moeten ze dat laatste toch echt even overlaten aan de Oekraïeners maar ze steunen dan echt door dik en dun.

Ik weet niet of het zo zou gaan als Trump er zou zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

[...]

Ik begin me eigenlijk ook steeds minder gemakkelijk te voelen onder de nuclear umbrella van NAVO.
UK is uit de EU
USA heeft nu eens in de zoveel tijd een Trump
Blijft Frankrijk over.

Dankbaar, ik wil daar zeker niet aan af doen. Maar we zien nu ook dat wij, als NL maar ook als Europa, echt redelijk de bitch zijn van anderen. Putin escaleert aan alle kanten en wij, als Nederland, kunnen niets. Ja in plaats van 10, 50 PzH s sturen. Nou wat schijten ze in hun broek hoor daar in Moskou.Tegelijkertijd blaast Putin voor de zoveelste keer civiele infrastructuur op wat ons inmiddels echt in onze reet begint te bijten qua kosten. Mijn geduld met die psychopaat in het Kremlin begint ook op te raken en hij mag misschien ook een keer beginnen te begrijpen dat voor alle 100 dreigementen met kernwapens, hij een keer moet zien dat wij ze ook hebben, En anders er voor zorgen dat we ze krijgen.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Is al 1 of 2 dagen dat de US ambassade dat meld.
Voor Mensen met Russisch paspoort verwachten ze dat vanaf einde week de grenzen dicht gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 29-09-2022 00:13 ]

PSN

• C00P
  • Laatst online: 28-09 04:11
Waarom stuurt Amerika geen tanks?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00
Michael_OsGroot schreef op donderdag 29 september 2022 @ 00:12:
[...]

Ik begin me eigenlijk ook steeds minder gemakkelijk te voelen onder de nuclear umbrella van NAVO.
UK is uit de EU
Blijft Frankrijk over.

Dankbaar, ik wil daar zeker niet aan af doen. Maar we zien nu ook dat wij, als NL maar ook als Europa, echt redelijk de bitch zijn van anderen. Putin escaleert aan alle kanten en wij, als Nederland, kunnen niets. Ja in plaats van 10, 50 PzH s sturen. Nou wat schijten ze in hun broek hoor daar in Moskou.Tegelijkertijd blaast Putin voor de zoveelste keer civiele infrastructuur op wat ons inmiddels echt in onze reet begint te bijten qua kosten. Mijn geduld met die psychopaat in het Kremlin begint ook op te raken en hij mag misschien ook een keer beginnen te begrijpen dat voor alle 100 dreigementen met kernwapens, hij een keer moet zien dat wij ze ook hebben, En anders er voor zorgen dat we ze krijgen.
NAVO heeft toch niet zo veel met de EU te maken?
Dat UK uit de EU is doet er dan toch niet toe?

Verwijderd

Je hoeft toch niet helderziend te zijn om aan te zien komen dat Putin de grenzen dicht gaat gooien om te voorkomen dat het kanonvoer het land verlaat?

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

rinkel schreef op donderdag 29 september 2022 @ 00:22:
[...]

NAVO heeft toch niet zo veel met de EU te maken?
Dat UK uit de EU is doet er dan toch niet toe?
Op papier niet nee. Maar in de praktijk denk ik ook niet dat je de EU, NAVO en de UK echt volledig los kan zien.

Geen ongefundeerde speculaties over WW3

[ Voor 33% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-09-2022 13:28 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

franssie

Save the albatross

C00P schreef op donderdag 29 september 2022 @ 00:22:
Waarom stuurt Amerika geen tanks?
waarom wel?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Michael_OsGroot schreef op donderdag 29 september 2022 @ 00:12:
[...]

UK is uit de EU
Blijft Frankrijk over.

Ze liggen/lagen gewoon in Eindhoven onder de grond.

Het n-woord zegt tegenwoordig niks meer, aangezien de drempels voor gebruik zo hoog zijn dat het naar alle waarschijnlijkheid toch nooit meer wordt ingezet.

PSN

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

YakuzA schreef op donderdag 29 september 2022 @ 00:28:
[...]

Ze liggen/lagen gewoon in Eindhoven onder de grond.

Het n-woord zegt tegenwoordig niks meer, aangezien de drempels voor gebruik zo hoog zijn dat het naar alle waarschijnlijkheid toch nooit meer wordt ingezet.
Ze liggen hier ja, maar kunnen we er wat mee?

Overigens kunnen we alsjeblieft niet nog een "N-woord" erbij verzinnen, het komt de discussie echt niet ten goede

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
  • Laatst online: 28-09 04:11
Oekraïne vraagt er al een tijdje om, en als Amerika over het hek springt, gaat Duitsland misschien wel volgen.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De Russische grens met de Baltische staten en Finland is inmiddels flink verzwakt:

Russia’s Stripped Its Western Borders to Feed the Fight in Ukraine
Since Russia first launched its invasion of Ukraine, Moscow has been peeling military forces away from its bases in Northern Europe to plug gaps in its forces suffering high losses and battlefield setbacks against Ukrainian troops.

Of an original estimated 30,000 Russian troops that once faced the Baltic countries and southern Finland, as many as 80 percent of them have been diverted to Ukraine, according to three senior European defense officials in the region, leaving Russia with only a skeleton crew in what was once its densest concentration of military force facing NATO territory.

“The drawdown we’ve seen from this region in the past seven months is very significant,” said one senior Nordic defense official, who spoke on condition of anonymity to discuss sensitive military matters. “Russia had this ground force posture facing us for decades that is now effectively just gone.”

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 66 ... 76 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid