Ah, er wordt weer een offensief voorbereid ergens waar we niet kijken?sugarlevi01 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:19:
[...]
Volyamedia, had recent een wat wazig verhaal over de Kherson regio. Waarschijnlijk valt het een beetje tegen hoe erg in het nauw de Russen daar zitten.
Blijkbaar is de legerleiding aan Oekraïnse kant enigszins gecorrumpeerd geraakt.
Inactie
[...]
Uitbuiting in samenwerking
[...]
Valse rapporten die verstuurd worden naar hoger
[...]
https://telegra.ph/Operat...ba-VSU-i-Zaluzhnogo-09-25
Wat er van waar is, geen idee, in hoeverre dit door de hele regio speelt... Of er inmiddels iets aangedaan wordt door hogerop? Ik ben hier verder weinig over tegengekomen bij andere bronnen, maar ik heb ook niet meer de tijd om het wel te volgen.
Overigens is het nogal onsamenhangende beweringen en zien we hier in de praktijk niet per se veel van - tis lastig te beoordelen of de Kherson regio al aan een zijde draadje hing of niet. Wat we wel weten is dat de Russen het niet per se makkelijk hebben maar zich wel al een half jaar aan het ingraven zijn en een aanval verwachten na aankondiging van Ukraine - die vervolgens in het oosten een aanval deed (en nog steeds doet). Wellicht kan Ukraine dus de genadeklap niet toedienen in het zuiden - koffiedik kijken.
Qua corruptie: Ukraine is niet vrij van corruptie en strijd daar tegen. Politie agenten bij checkpoints die geld vragen werden vd week bijv opgepakt door het leger zag ik op TG, met de belofte om in het bevrijd Ukraine geen ruimte voor corruptie te laten bestaan. Dat zal nog een lange weg zijn, net als dat het geval is en was in Bulgarije, Roemenie en andere landen die van verder moeten komen.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!