Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 76 Laatste
Acties:
  • 712.641 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:26
XWB schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:34:
[...]

Laten we niet vergeten dat tijdens de eerste maanden van de invasie, er meermaals een staakt-het-vuren was afgesproken met Rusland voor meerdere steden. Ook werden vluchtroutes geopend. In de praktijk zagen we dat Rusland zich niet aan de afspraken hield, en de vluchtroutes van burgers onder vuur nam. Dat soort praktijken hebben we ook in Syrië gezien. We kunnen ook concluderen dat Rusland niet geïnteresseerd is in het maken van afspraken, dat alleen maar doet voor de buitenwereld en ondertussen de burgers blijft vermoorden.
Sterker nog, dat ging 8 jaar geleden ook niet goed toen het over Moriupol en Donetsk ging. Maar dat maakt het voor mij niet minder wenselijk. Ik vind het jammer dat de discussie bezwaard wordt met morele bezwaren tegen een staak het vuren in algemene zin. Maar goed, wat doe je daar aan.

Betreft de ontwikkelingen (=ontopic); Momenteel is de machtsverhouding richting een staak het vuren aan het draaien. China wil het sinds woensdag en dat is zo'n beetje de enige die nog druk kunnen uit oefenen op Rusland (lees Rusland is afhankelijk van China voor koop van export en import van diverse goederen). Rusland is aan het verliezen dus die hebben baat bij consolidatie zodat ze niet meer grondgebied verliezen (niet dat ik dat erg vind). Ondertussen is UA volledig afhankelijk van westerse steun dus die zijn in de basis ook aan te sturen. In de basis zijn de ingrediënten nu aanwezig.

Maar goed zoals we hier al zien aan de reacties en plusjes; men vecht het liever uit. Verder heeft @Verwijderd gelijk, dit is niet de plek om dat te duiden.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 15:03

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

XWB schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:43:
En de trainingen kunnen beginnen:

[Twitter]
Oi.... die uitspraak om 01:19:
"We will just stomp Hohols with our feet!", niet wetende dat dat mogelijk ook alles gaat worden waarmee ze het moeten doen....

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:32
Michael_OsGroot schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:09:
[...]

Het is wel degelijk aan ons om door te onderhandelen, voor zover dat zin heeft, het moment dat er vanuit Rusland wordt gedreigd met oorlog met Navo of anderzijds bommen gooien op onze steden is alle naiviteit aan onze kant het raam uit wat mij betreft. Ik vind dat wat er in de Russische media gezegd wordt, niet in isolatie gezien kan worden met de standpunten die het Kremlin inneemt.
Nee wij kunnen de wapenleveranties staken als we angsthazen worden. Onderhandelingen zijn aan Kiev. Je daarin mengen, zonder verzoek van Kiev, brengt Oekraïne alleen maar schade toe.

Met kernwapens kun je alleen dreigen. De laatste paar decennia is dat wat in onbruik geraakt. Poetin pakt het weer op. Toegeven aan de dreiging is lastig. Als Poetin Oekraïne heeft what’s next. Met de Russen kun je geen afspraken maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:20
sdk1985 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:25:
[...]

Te veel tv series gekeken? :X

Een SADM past in een rugzak. Een ICBM is wat anders dan inzet van tactische nucleaire wapens.
Jazeker, of het teveel is weet ik niet. Een SADM is toch iets wat je ergens heen moet brengen, een raket doet dat voor je. Het gaat er niet om of je er iets mee kan, maar wel dat je hem hebt.

Overigens, je weet toch dat een raket altijd 8n een punt eindigt? Geen bolle kop, maar in een scherpe punt! ;)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:50
sdk1985 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:50:
[...]

Sterker nog, dat ging 8 jaar geleden ook niet goed toen het over Moriupol en Donetsk ging. Maar dat maakt het voor mij niet minder wenselijk. Ik vind het jammer dat de discussie bezwaard wordt met morele bezwaren tegen een staak het vuren in algemene zin. Maar goed, wat doe je daar aan.
Er zijn geen morele bezwaren, er zijn praktische bezwaren. En dat is een enorm verschil. Iedereen hier zou het liefste zien dat de oorlog vandaag nog over is.
Betreft de ontwikkelingen (=ontopic); Momenteel is de machtsverhouding richting een staak het vuren aan het draaien. China wil het sindskort en dat is zo'n beetje de enige die nog druk kunnen uit oefenen op Rusland
Juist niet, want de machtsverhoudingen zijn nu dat Oekraine simpelweg sterker is. Er is dus geen enkele reden waarom die kant nu een staakt het vuren zou willen.
(lees Rusland is afhankelijk van China voor koop van export en import van diverse goederen). Rusland is aan het verliezen dus die hebben baat bij consolidatie zodat ze niet meer grondgebied verliezen (niet dat ik dat erg vind). Ondertussen is UA volledig afhankelijk van westerse steun dus die zijn in de basis ook aan te sturen. In de basis zijn de ingrediënten nu aanwezig.
Het westen wil niet over 5 jaar in dezelfde situatie zitten omdat we rusland een stuk grond geven en ze het daarom later nog een keer proberen. Dat hebben we al een keer geprobeerd met de Krim, en dat werkte niet zo heel goed.
Maar goed zoals we hier al zien aan de reacties en plusjes; men vecht het liever uit.
Inderdaad, omdat er geen enkele oplossing is waarmee beide partijen het eens zijn. Rusland zal alleen stoppen als zij de bezette gebieden krijgen. Oekraine zal alleen stoppen als rusland het land uit is.

Daarnaast vind ik het wel heel erg dat je nu suggereert dat wij vanuit het westen tegen Oekraine zouden moeten zeggen dat ze maar genoegen moeten nemen met een nederlaag.

[removed]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nu nog aankomen met "afspraken maken met de Russen" is niets anders dan dom.

Er is werkelijk geen enkel verdrag, geen enkele conventie en geen enkele afspraak die Rusland ook maar een beetje honoreert. Zelfs het minimum, het oorlogsrecht, wordt geschonden alsof het daar nog de tijden van de Krim Oorlog zijn.

Hoe wil je dan een afspraak kunnen maken over iets veel vrijblijvenders als een staakt-het-vuren?

Op zeer lokaal niveau kunnen er afspraken gemaakt worden over het uitwisselen van doden en krijgsgevangenen, dit vooral omdat de Russische legerleiding zich er niet mee bemoeit, en grote kans dat die actief dat soort uitwisselingen de kop probeert in te drukken.

De enige oplossing voor deze oorlog is maanden geleden al genoemd door de VS: Het moet onmogelijk worden voor Rusland om dit te blijven en kunnen doen. Het Russische leger moet gebroken worden.

Dat klinkt als havikenpraat, maar kijkend naar de geschiedenis van Rusland zie ik ook geen andere oplossing. Er gaat daar geen duif opstaan die vriendjes met de hele wereld wil worden. Vergeet niet dat Putin gematigd is voor Russische begrippen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is behoorlijk druk bij de grens van Georgië, Russen proberen hun eigen land te ontsnappen:

Een vluchtelingenstroom, maar dan vanwege mobilisatie 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door XWB op 23-09-2022 18:21 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
XWB schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:21:
Het is behoorlijk druk bij de grens van Georgië, Russen proberen hun eigen land te ontsnappen:

[Twitter]

Een vluchtelingenstroom, maar dan vanwege mobilisatie 8)7
Wat ik niet zo goed snap: is daar geen grensbewaking van RU die ze tegenhoudt? Het is alweer even geleden dat we in NL grensbewaking hadden, maar daar had je toch ook ambtenaren van beide partijen?

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:16
Ribbon of Z op je auto?
Succes, u kunt zich daar melden bij het mobilisatiekantoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:18
Vanmiddag nog een artikel gelezen erover dat de mobilisatie vooral in de arme wijken is. Wapens zouden er nog genoeg zijn, oude vuurwapens uit het Sovjet tijdperk...

Interessant dat Hongarije nu echt gaat dwarsliggen tegen de sancties. Zijn argument dat het het westen meer raakt dan Rusland is er ééntje die ik graag cijfermatig onderbouwd zou willen zien voor zover mogelijk. Als ik wat vind deel ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LAD93 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:22:
[...]

Wat ik niet zo goed snap: is daar geen grensbewaking van RU die ze tegenhoudt? Het is alweer even geleden dat we in NL grensbewaking hadden, maar daar had je toch ook ambtenaren van beide partijen?
volgens mij komen ze er in andere landen gewoon niet eens in als ze geen duidelijk plan van terugkeer hebben.
Alleen met goedkeuring van het Kremlin mogen Russen het land verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Moeten ze wel instructies voor gekregen hebben. Het zou mij niks verbazen als dat in alle haast en met de geheimhouding tot aan de aankondiging van mobilisatie vergeten is.

En dan nog, een paar magische papiertjes in de juiste handen en je bent er langs.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2022 18:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:44
sdk1985 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:13:
[...]Elk staat het vuren houdt in dat er niet gevochten wordt. Jij maakt ervan dat er gebieden worden opgegeven. Dat heeft niks met argumenten te maken. Dat is nu eenmaal de definitie.
En wanneer zie jij in dat Poetin schijt heeft aan definities? Hij schrijft ze gewoon zelf, als sprookjes, en de soldaten hebben maar te gehoorzamen. De definitie van referendum is ook volksraadpleging. Maar wanneer de helft van de bevolking gevlucht is, een kwart gedood is en een tiende niet eens in de regio woont dan kun je niet meer spreken van een volksraadpleging. Maar volgens Poetin is alles in alle 'eerlijkheid' verlopen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Ja, de 48 uur file staat voor de Russische kant van de grens namelijk.
Die wachten op het doorlaten door de Russische beambten, die uiteraard geen haast hebben tenzij je 100k roebel kan neerkwakken voor prio. (Is vast dezelfde prijs als een soldaat die Oekraïne uit wil)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Lavrov nuanceert alweer.
Wat is dan de definitie van inmenging?
MinBuZa Rusland: "Openlijke confrontatie met de VS en de NAVO is niet in het belang van de Russische Federatie. Wij dreigen niemand met kernwapens, maar waarschuwen enkel voor inmenging in onze militaire operatie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

The slow grinding wheel of justice:
https://www.ukrinform.net...an-military-in-bucha.html
The UN's Independent International Commission of Inquiry on Ukraine confirmed that there were cases of executions and ill-treatment by the Russian military in Bucha, Kyiv region.
https://www.ukrinform.net...ar-crimes-in-ukraine.html
“Struck” by scale of executions: UN rights experts cite signs of war crimes in Ukraine
A team of experts commissioned by the UN’s top human rights body to look into human rights violations in Ukraine said its initial probe turned up evidence of war crimes following Russia’s invasion on February 24.

[ Voor 40% gewijzigd door YakuzA op 23-09-2022 18:46 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:22
IJzerlijm schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:49:
In welk universum gaat Rusland met NAVO troepen, onder welke vlag dan ook, in Oekraine akkoord?
In de metaverse van Meta, misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001

_Arthur

blub

sdk1985 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:50:
Betreft de ontwikkelingen (=ontopic); Momenteel is de machtsverhouding richting een staak het vuren aan het draaien. China wil het sinds woensdag en dat is zo'n beetje de enige die nog druk kunnen uit oefenen op Rusland (lees Rusland is afhankelijk van China voor koop van export en import van diverse goederen). Rusland is aan het verliezen dus die hebben baat bij consolidatie zodat ze niet meer grondgebied verliezen (niet dat ik dat erg vind). Ondertussen is UA volledig afhankelijk van westerse steun dus die zijn in de basis ook aan te sturen. In de basis zijn de ingrediënten nu aanwezig.
Wie heeft er op dit moment baat bij een staakt-het-vuren? Precies, Rusland want die heeft tijd nodig om 300k cannonfodder met een AK aan het front te krijgen. Dus wie gaat er dan om vragen? De vriendjes van Rusland, o.a. China dus.

China doet alleen dingen die in hun eigen belang zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Verlies van Russische soldaten loopt de laatste dagen weer harder op. Ik verwacht bij de mobilisatie paar weekjes training en snel de gaten opvullen -O- .

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FdUmmQnXoAA4-N6?format=jpg&name=900x900

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:04
XWB schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:43:
En de trainingen kunnen beginnen:

[Twitter]
Bij hem gaat het nog wat minder voorspoedig:

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:50
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:53:
[...]

Bij hem gaat het nog wat minder voorspoedig :
[Twitter]
een telganger. >:)

Voor sommigen is het erg moeilijk, zie je best wel vaak bij rekruten.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Russische tv zender is weer aan het dreigen.

"Russian state TV tells viewers nuclear war is likely - 'Everyone dies'"

[Embed: https://news.yahoo.com/russian-state-tv-nuclear-war-125715105.html?soc_src=social-sh&soc_trk=tw&tsrc=twtr]

[Embed: https://www.newsweek.com/russia-nuclear-weapons-strike-america-west-warning-nukes-everybody-dies-vladimir-putin-1745649]

[ Voor 45% gewijzigd door Thombias op 23-09-2022 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:48
[...]

[Twitter]
Die kerel is volgens mij zo dronken als wat... men zou eigenlijk dezelfde persoon over twee weken nog eens moeten filmen.. benieuwd wat er dan te zien is (kist met bloemen of een MIA bericht..)
Maar ik hoop écht dat Oekraïne die 300k tegen kunnen houden.
Maar zou RU deze groep niet in de achtergrond houden om munitie te verplaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 15:03

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Thombias schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:00:

[Embed]
Tja, niets nieuws eigenlijk. Die zijn nóg veel minder eng (vrij betekenisloos) dan een dreigende Putin

/edit: reactie aangepast op wijziging in originele post :)

[ Voor 14% gewijzigd door Maestro op 23-09-2022 19:07 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:42

HugoBoss1985

Xenotech

Tens schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:57:
[...]

een telganger. >:)

Voor sommigen is het erg moeilijk, zie je best wel vaak bij rekruten.
Die gast gaat dadelijk mijnen ruimen (zoals op beeld) :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:07
Eerlijk gezegd: ja. Ik ben liever dood dan dat ik onder Russisch bewind val.

Ik heb begin april wat beelden uit Bucha bekeken; en als ik er aan terug denk lopen de rillingen nog steeds over mijn rug

[ Voor 25% gewijzigd door defiant op 24-09-2022 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
MetalSonic schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:28:

Interessant dat Hongarije nu echt gaat dwarsliggen tegen de sancties. Zijn argument dat het het westen meer raakt dan Rusland is er ééntje die ik graag cijfermatig onderbouwd zou willen zien voor zover mogelijk. Als ik wat vind deel ik het.
Ik gun het natuurlijk niemand, maar ik zou het niet erg vinden als Rusland ook Hongarije binnen wandelt. Gewoon om te zien of ze dan eens keer anders piepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001

_Arthur

blub

[Twitter]
Helaas een heul erg oud filmpje. Meer iets voor het meme topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Thombias schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:00:

[Embed]
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
Eigenlijk valt het onder.. wordt namelijk moe van die experts daar op de staats-tv. Er is daar in RU geen enkele zelfstandige bron meer, dus erg serieus kunnen we dit niet noemen.

Gaat RU nucleaire wapens gebruiken? Niemand die het weet, maar persoonlijk denk ik wel als hij niets meer te verliezen heeft. Eerst even kijken hoe deze man het doen, daarna nog de mensen uit Moskou sturen en dan een nuke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
HollowGamer schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:16:
[...]

[...]

Eigenlijk valt het onder.. wordt namelijk moe van die experts daar op de staats-tv. Er is daar in RU geen enkele zelfstandige bron meer, dus erg serieus kunnen we dit niet noemen.

Gaat RU nucleaire wapens gebruiken? Niemand die het weet, maar persoonlijk denk ik wel als hij niets meer te verliezen heeft. Eerst even kijken hoe deze man het doen, daarna nog de mensen uit Moskou sturen en dan een nuke.
Er zijn ook nog chemische wapens, thermische bommen (of bestonden die ook alleen op papier). Dan nog kleine kernwapens. De oorlog escaleert en daarmee doen we stapjes op de escalatie ladder. Gebruik van strategische kernwapens is nog niet in beeld.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb nog een stelling: Rusland moet verwijdert worden uit de UN Security Council.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
IJzerlijm schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:49:
In welk universum gaat Rusland met NAVO troepen, onder welke vlag dan ook, in Oekraine akkoord?
Je kunt je afvragen in welk universum een akkoord van Rusland daarvoor noodzakelijk zou zijn.

Volgens mij geen één namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Tristan schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:25:
Ik heb nog een stelling: Rusland moet verwijdert worden uit de UN Security Council.
Daar gingen toch ook stemmen voor op? Als ik dacht wilde de VS dat sowieso voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:44
HEY_DUDE schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:22:
[...]

Er zijn ook nog chemische wapens, thermische bommen (of bestonden die ook alleen op papier). Dan nog kleine kernwapens. De oorlog escaleert en daarmee doen we stapjes op de escalatie ladder. Gebruik van strategische kernwapens is nog niet in beeld.
De fosfor mortieren (Azovstal) en thermische raketten (TOS 1) zijn allang gebruikt in de oorlog.

Er zijn zelfs tanks gebruikt met lanceer inrichting om een pad vrij te maken van mijnen. Soort explosief koord wat met 2 booster raketten weggeschoten wordt. Alleen gebruikte de Russen die om een flatgebouw van 6 hoog zwaar de beschadigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 09:21
Weet niet of deze al voorbij gekomen is, heb alleen de laatste pagina gelezen:
Finland gaat de grenzen verder dichtgooien. In het kort: met een Schengen touristen visa kom je er niet meer in.

bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
VN uitgelegd voor dummies :)

Zag ik nou een file van 48 uur voor de grens door mensen die rusland willen ontvluchten?
Dat zijn dus zo goed als allemaal redelijk gegoede mensen, met banen of ondernemingen, die mobilisatie legt rusland harder plat dan de sacties :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
https://apnews.com/articl...21de1a7d7c982d4967223787d

The tide of international opinion appears to be decisively shifting against Russia, as a number of non-aligned countries are joining the United States and its allies in condemning Moscow’s war in Ukraine and its threats to the principles of the international rules-based order.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:30
sdk1985 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:09:
[...]

Persoonlijk denk ik dat we al veel eerder een veel grotere reactie hadden moeten geven. Ik pleitte ervoor om als reactie op de annexatie van de Krim een grote troepenmacht te plaatsen. Nu het te laat is komen er ineens 300.000 troepen aan de grens, tja. Dat is om een invasie op Polen, Estland, Letland, Litouwen te voorkomen. Niet om Oekraine te helpen.

Op dit moment is een staak het vuren wat mij betreft nog altijd de beste optie. Veel zijn het niet met mij eens omdat Oekraïne succes boekt. Maar tegen welke prijs? Er gaan nogal wat mensen dood, er worden mensen verkracht, gemarteld, enz. Daarnaast riskeren we een enorme escalatie. Tijdens zo'n staak het vuren kan de UN een neutrale troepenmacht Oekraïne binnenrijden om verdere oorlogen te voorkomen. Daarna kun je gaan onderhandelen; sancties voor grondgebied.

edit: Ik heb het over troepen plaatsen aan de westerse kant. Dat maakt verder oplaaien van het conflict effectief onmogelijk.

edit2: Een staak het vuren is een tijdelijke stop van de gevechten.
[...]

Dit betekent niet dat UA zijn grondgebied opgeeft.
Ik ga even terug naar deze reactie.

Een staakt het vuren is er globaal gezien in een paar situaties.
1 Men denkt diplomatiek tot een overeenstemming te kunnen komen. Om dat te bevorderen wordt de strijd gestaakt.
2 Er wordt binnenkort gevochten rond burgerdoelen en voor beide partijen is het bevorderlijk dat de burgers geëvacueerd worden.
3 Beide partijen zijn te verzwakt om verder te vechten en consolideren wat ze hebben. Resultaat een niemandsland
4 Er is geen politieke wil meer om verder te vechten van 1 van beide kanten en men wil onderhandelen. De voorwaarde is wel dat de tegenpartij in een goede uitgangssituatie moet zitten.
5 Er is geen politieke wil meer vanuit beide kanten om verder te vechten. Men graaft zich in en niemandsland.
6 De politieke druk van buitenaf is groot genoeg om beide partijen tot onderhandelen en een staakt het vuren te dwingen.
7 De hoofddoelen van de militaire actie zijn bereikt en men wil de tegenpartij een slikken of stikken aanbod doen.

Aan geen van deze voorwaarden wordt voldaan op dit moment.
Het doel van Rusland was om situatie 7 te creëren maar dat is mislukt.

Dan is nu de hamvraag hebben beide partijen iets te winnen bij een staakt het vuren op dit moment.
Rusland - Consolideren en verse troepen trainen voor een tegenoffensief in het komende jaar. Voor de bühne doen alsof ze willen onderhandelen. Referenda houden in de bezette gebieden. Oud oorlogsmateriaal opknappen.
Oekraïne heeft nu het momentum van vers aangevoerde troepen die beter getraind worden en goed materiaal. Bij een langdurig onderhandelingsproces verliest het westen zijn aandacht waardoor Rusland later in een betere positie zit.

Je ziet dat er voor nu geen reden tot onderhandelen is temeer daar de standpunten van wat men wil of acceptabel acht mijlenver uit elkaar liggen. Daardoor is er ook geen reden voor een staakt het vuren.

Het meest lastige voor mij persoonlijk is om uit mijn moderne westerse bubbel te komen en te zien waarom sommige reageerders in dit Topic er zo fel inzitten. Ik denk dat behoorlijk wat uit de oostbloklanden komen en zijn opgegroeid met hoe de USSR was. Die weten hoe er gedacht wordt.

Zelf ben ik geboren en getogen Nederlander maar vergelijk onze cultuur maar eens met Griekenland, Zweden, Oostenrijk of Polen. Toch behoorlijk grote verschillen maar we weten dat we met elkaar meer gemeen hebben dan met China of Japan.

En ja, dat verklaart deze reactie. Want net zoals het sprookje van Rupsje nooit genoeg stopt het niet met een paar gebieden in Oekraïne. De rest volgt vanzelf. Dat weet men dekselsgoed. Waarom denk je anders dat de oostbloklanden alles qua materiaal wat ze maar enigszins kunnen missen doneren?

De harde werkelijkheid is helaas dat Rusland deze oorlog is begonnen en ze ervoor kunnen kiezen om die te beëindigen. Alleen betekend dat Putin als zwak gezien wordt en onvermijdelijk wordt afgezet. Daardoor Politiek onmogelijk. De enige andere optie is dan helaas wat er nu gebeurd een grens trekken totdat de situatie zo nijpend wordt dat men Putin vanzelf afzet of uit het raam duwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Kadett schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:35:
[...]

De fosfor mortieren (Azovstal) en thermische raketten (TOS 1) zijn allang gebruikt in de oorlog.

Er zijn zelfs tanks gebruikt met lanceer inrichting om een pad vrij te maken van mijnen. Soort explosief koord wat met 2 booster raketten weggeschoten wordt. Alleen gebruikte de Russen die om een flatgebouw van 6 hoog zwaar de beschadigen.
Doelde op de vacuüm bommen die al het zuurstof van een hele wijk opzuigen. Dat was een grote angst in het begin, niet veel meer van vernomen. Fosfor heb ik voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Misschien het staakt het vuren idee gewoon laten varen.
Hoe logisch goed het zou zijn als het kon gebeuren
Hoe onverstandig het zou zijn voor partij A (of B)
Hoe slecht het zou zijn
Alles is niet zo relevant en begon het topic beetje te overheersen, maar zelfcorrigerend vermogen bleek ons de weg verlaten, laten we dat zou houden ajb :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:06
HEY_DUDE schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:48:
[...]

Doelde op de vacuüm bommen die al het zuurstof van een hele wijk opzuigen. Dat was een grote angst in het begin, niet veel meer van vernomen. Fosfor heb ik voorbij zien komen.
Die zijn al lang al gebruikt dor RU (en zijn ook alweer op vermoed ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
dakka schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:51:
[...]

Die zijn al lang al gebruikt dor RU (en zijn ook alweer op)
[Embed]
Denk het ook, en met geluk kunnen ze ze ook niet meer maken ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

dakka schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:51:
[...]

Die zijn al lang al gebruikt dor RU (en zijn ook alweer op)
[Embed]
Op?

Pas geleden ook de filmpjes waar ze in Pisky landden.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

[...]

Ook vacuüm bommen zijn al langsgekomen:

edit: @dakka was sneller.

[ Voor 3% gewijzigd door gws24 op 23-09-2022 19:57 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
heheh Duitsland doet nog iets:
German government officials voiced a desire to help Russian men deserting military service, and they called for a European solution.
“Those who bravely stand up to Putin’s regime and thereby put themselves in great danger can apply for asylum in Germany on the grounds of political persecution,” the spokesman for German Interior Minister Nancy Faeser said.
https://apnews.com/articl...a8aa980435c5f3f85deff932e

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:10
Denk dat @HEY_DUDE meer dit soort bommen bedoelt:

Wikipedia: Father of All Bombs

Of zie die ook operationele hebben is een andere vraag… (en kan beter in een ander topic)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
YakuzA schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:55:
[...]

Op?

Pas geleden ook de filmpjes waar ze in Pisky landden.
Ik heb er echt niks meer over gehoord/gezien sinds de zomer, kan me niet voorstellen dat ze er meer dan een handjevol van hebben nog

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:12
Silent7 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:56:
heheh Duitsland doet nog iets:
German government officials voiced a desire to help Russian men deserting military service, and they called for a European solution.
“Those who bravely stand up to Putin’s regime and thereby put themselves in great danger can apply for asylum in Germany on the grounds of political persecution,” the spokesman for German Interior Minister Nancy Faeser said.
https://apnews.com/articl...a8aa980435c5f3f85deff932e
pffff, ik ben eerder voor de Finse oplossing, ze komen er niet in
Toen Oekraine werd aangevallen, duizenden mensen de dood vonden en allerlei oorlogsmisdaden plaatsvonden, toen was het niet nodig om actie te ondernemen.
Maar ho maar, nu het persoonlijk te heet zou kunnen worden onder hun voeten, gaan ze vluchten
Sorry , maar dan kom je er bij mij ook niet meer in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Rene schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:57:
Denk dat @HEY_DUDE meer dit soort bommen bedoelt:

Wikipedia: Father of All Bombs

Of zie die ook operationele hebben is een andere vraag… (en kan beter in een ander topic)
Inderdaad deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
oldgrumpy schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:59:
[...]

pffff, ik ben eerder voor de Finse oplossing, ze komen er niet in
Toen Oekraine werd aangevallen, duizenden mensen de dood vonden en allerlei oorlogsmisdaden plaatsvonden, toen was het niet nodig om actie te ondernemen.
Maar ho maar, nu het persoonlijk te heet zou kunnen worden onder hun voeten, gaan ze vluchten
Sorry , maar dan kom je er bij mij ook niet meer in
Nee joh, dit is de groep mensen die onmisbaar zijn voor een samenleving, laat die maar lekker hun roebels in Europa uitgeven terwijl ze hun hoofd vullen met hoe het echt zit, als die teruggaan, en die hebben ze nodig dus gaan niet geweigerd worden, nemen ze de waarheid mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
Dat is hetzelfde soort bom, alleen groter (los daarvan grote bommen zijn vrij nutteloos in een conflict als deze en die moeten uit een vliegtuig gedropt worden en daarvoor moet de luchtverdediging van je tegenstander helemaal lam zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

de reden waarom je er niet veel meer van vernomen hebt is omdat de personen die in de loopgraven zaten waar die bommen op werden gegooid niet meer in leven zijn en er niet over hebben kunnen berichten.

Er is een reden waarom Oekraine tenminste 9000 doden te betreuren heeft qua militairen.
ik denk dat ze die niet meer hebben, of bewaren voor Berlijn of Parijs of London ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
Misschien een hele gekke gedachtekronkel met betrekking tot de Russische referenda; Zou Putin dit misschien willen gebruiken om het opgegeven van een aantal bezette gebieden in eigen land te verkopen? Hij lijdt dan immers geen gezichtsverlies bij een terugtrekking uit een bezet gebied als "de bevolking ervoor kiest" om niet bij Rusland te willen horen.

Uiteraard zal het er wel op uitdraaien dat alle bezette gebieden dolgraag bij Rusland willen horen (aldus Rusland), maar het leek me een interessante gedachte. Uiteraard zou deze zet enkel zinvol zijn als Rusland enkel de middelen heeft om een deel van het bezette gebied te behouden.

/Baseless speculation

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:54
ErikT738 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:16:
Misschien een hele gekke gedachtekronkel met betrekking tot de Russische referenda; Zou Putin dit misschien willen gebruiken om het opgegeven van een aantal bezette gebieden in eigen land te verkopen? Hij lijdt dan immers geen gezichtsverlies bij een terugtrekking uit een bezet gebied als "de bevolking ervoor kiest" om niet bij Rusland te willen horen.

Uiteraard zal het er wel op uitdraaien dat alle bezette gebieden dolgraag bij Rusland willen horen (aldus Rusland), maar het leek me een interessante gedachte. Uiteraard zou deze zet enkel zinvol zijn als Rusland enkel de middelen heeft om een deel van het bezette gebied te behouden.

/Baseless speculation
Volgens mij is helder waar de zogenaamde "referenda" voor bedoeld zijn. Hij kan wel tot 1 miljoen vrijwilligers werven, maar ze mogen wettelijk alleen op Rusisch grondgebied vechten. Als ze daarna (intern) kunnen claimen dat de gebieden rusland zijn kan het kannonenvoer die kant op gestuurd worden. Niets meer en niets minder.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7

/Baseless speculation
dat is lijkt me heel erg wishfull typing, maar oh als het zo is dan juichen we

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

dakka schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:57:
[...]

Ik heb er echt niks meer over gehoord/gezien sinds de zomer, kan me niet voorstellen dat ze er meer dan een handjevol van hebben nog
Hier een van de vele YouTube link met vreselijke voice over:
[YouTube: Russian thermobaric rocket strikes Pisky]
Op welke basis verwacht je dat de ammo op is?

PSN

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vandaag hebben we een foto gekregen van de datsja van m'n schoonouders, ten noorden van Charkiv. Wonder boven wonder staat het er nog, en de schade lijkt mee te vallen. Kleine opsteker, helaas kunnen we er niet naar toe, want het gebied ligt nog bezaaid met mijnen (in de buurt van Tsyrkuny)

Goed om te zien in ieder geval dat het gebied weer een beetje tot leven komt, met mensen die hun datsjas opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
YakuzA schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:30:
[...]

Hier een van de vele YouTube link met vreselijke voice over:
[YouTube: Russian thermobaric rocket strikes Pisky]
Op welke basis verwacht je dat de ammo op is?
Hmm, dat lijken mij geen thermobarische explosies, die zien er heel kenmerkend uit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dakka schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:44:
[...]

Hmm, dat lijken mij geen thermobarische explosies, die zien er heel kenmerkend uit namelijk.
ik dacht iets soortgelijks maar ik denk dat het wel kan kloppen.
Die TOS-1 kan ook thermobaric afschieten.
Maar het is sowieso een flamethrower.
Mogelijk is dat voornamelijk wat we zien: 'gewone' incendary rockets en niet zozeer thermobaric.

Maar het kan anders alsnog. Die specifieke shockwave is misschien niet altijd even goed zichtbaar.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ballen zo groot als een flatgebouw, dit zijn Oekraïners in bezet gebied

Zowel de Moscoviet als deze Oekraïners leven onder Putin. Merk op dat deze laatsten wél tegen Putin durven op te staan, terwijl zij pas echt onder grote terreur gebukt gaan. Petje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Niet echt. Dan lijdt hij juist gezichtsverlies omdat er tienduizenden Russen zijn gesneuveld om een bevolking te bevrijden die daar niet op zat te wachten.

Met "foutje, bedankt" komt ie dan niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:38:
Vandaag hebben we een foto gekregen van de datsja van m'n schoonouders, ten noorden van Charkiv. Wonder boven wonder staat het er nog, en de schade lijkt mee te vallen. Kleine opsteker, helaas kunnen we er niet naar toe, want het gebied ligt nog bezaaid met mijnen (in de buurt van Tsyrkuny)

Goed om te zien in ieder geval dat het gebied weer een beetje tot leven komt, met mensen die hun datsjas opzoeken.
Toch nog iets van goed nieuws in deze ellendige tijden :)

Las ergens dat het jaren gaat duren alvorens alle mijnen in Charkiv opgeruimd zijn, het is hallucinant hoeveel mijnen de Russen gelegd hebben :/

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Er zijn sinds het begin van de oorlog een aantal oligarchen en (voormalige) Putin intimi omgekomen (gevallen, slechte thee, zelfmoord). Is er ergens een analyse te vinden wat er zich hier afspeelt? Er moet toch een rode draad zijn tussen al deze doden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

wian schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:15:
Er zijn sinds het begin van de oorlog een aantal oligarchen en (voormalige) Putin intimi omgekomen (gevallen, slechte thee, zelfmoord). Is er ergens een analyse te vinden wat er zich hier afspeelt? Er moet toch een rode draad zijn tussen al deze doden?
ik vermoed voornamelijk zwaartekracht.

Maar ik heb wel een paar ideetjes:

- tegenvallende resultaten aangaande gas en olie (Lukoil, Gazprom) in de geopolitiek
- opruimen van vriendjes die niet meer nodig zijn
- opruimen van vriendjes die niet meer nodig zijn en mogelijk potentiele tegenstanders kunnen worden

Tegenstanders van Putin.
Danwel voorstanders van Putin, uit de weg geruimd door een afdeling van de FSB die ook Ukraine heeft getipt over bepaalde zaken. Zomaar een ideetje.

Nog meer nodig?

De rode draad = iets of iemand vond deze personen niet meer nodig.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2022 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:08:
[...]

Las ergens dat het jaren gaat duren alvorens alle mijnen in Charkiv opgeruimd zijn, het is hallucinant hoeveel mijnen de Russen gelegd hebben :/
zowel 'fatsoenlijke' mijnen, maar ook het kleinere gruis. Van die 'vlinders' die gewoon in het gras liggen in steden en bossen en waar je je hand of voet aan kwijt raakt.

Patron moet gekloond worden om het voor 2025 allemaal opgeruimd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Goede vraag, maar ik ben niets tegengekomen dat überhaupt de toedracht probeerde te achterhalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:30
Tsja, ervanuitgaande dat dit oligarchen zijn en hun inkomstenbron door de oorlog is opgedroogd en ze daardoor zijn gaan muiten of het kremlin niet langer willen financiëren om dezelfde reden.

Dan is de logische oplossing ze opruimen waardoor hun activa verdeeld kunnen worden over een andere groep die nu te vriend moet worden gehouden. Ze zijn overbodig en te lastig op dit moment

Zie de nog steeds relevante

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
Dat je het kan lezen maakt niet uit, de beelden zeggen genoeg. Zo werkt het referendum in de bezette gebieden. In 1 van de tweets zie je dat zelfs Russische staatsburgers mogen stemmen, aangezien propagandist WarGonzo zijn stem uitbrengt in Donetsk. :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Wie weet komt er nog een vierde golf, er wordt nu gesproken over 1.200.000 Russen. Dit begint steeds meer op de laatste scene van Lord of the Rings te lijken.

Maar vermoedelijk zullen we het leveren van Leopard-II nog te escalerend vinden :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Prosac schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:43:
Dat je het kan lezen maakt niet uit, de beelden zeggen genoeg. Zo werkt het referendum in de bezette gebieden. In 1 van de tweets zie je dat zelfs Russische staatsburgers mogen stemmen, aangezien propagandist WarGonzo zijn stem uitbrengt in Donetsk. :')

[Twitter]
Ja, net als met alle propaganda: het maakt niet uit hoe slecht en onlogisch het in elkaar zit, voor wie het wil drinken staat de uitslag straks klaar. Dit is goed genoeg voor de want-to-believe crowd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
bulle bas schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:47:
[...]

Ja, net als met alle propaganda: het maakt niet uit hoe slecht en onlogisch het in elkaar zit, voor wie het wil drinken staat de uitslag straks klaar. Dit is goed genoeg voor de want-to-believe crowd.
Baudet staat volgende week te roepen dat we de wil van de bevolking in die gebieden moeten volgen. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Prosac schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:48:
[...]
Baudet staat volgende week te roepen dat we de wil van de bevolking in die gebieden moeten volgen. :+
Dat dus. Voeg daar nog wat sloppy berichtgeving bij over een jaar (vandaag gaat het vrij goed in de NLse media though) en het heeft zin gehad om er toch een show van te maken, die annexatie.

In ander nieuws:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-09 17:03
bulle bas schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:44:
Wie weet komt er nog een vierde golf, er wordt nu gesproken over 1.200.000 Russen. Dit begint steeds meer op de laatste scene van Lord of the Rings te lijken.

[Twitter]

Maar vermoedelijk zullen we het leveren van Leopard-II nog te escalerend vinden :z
Inderdaad.. het wordt toch inmiddels tijd dat Oekraïne meer hulpmiddelen krijgt. Ondanks dat het russisch leger met antiek spul aan komt zetten hou ik wel mijn hart vast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Oekraiense ambassadeur in Duitsland (die binnenkort wordt geroteerd):

Kan hem geen ongelijk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
XWB schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:08:
[...]

Goed nieuws voor ons, inderdaad. Net nog een foto van het huis van de buren gekregen, volledig verwoest. Heel veel mazzel gehad, maar anderen zijn alles kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:11
Het zou toch mooi zijn dat UA in een bereik tot de grens kan komen en dan gewoon afwachten tot de 1e voertuigen de grens oversteken en dan even een kleine salvo afvuren.
Beetje zoals Tower Defense in de eerste levels.

Een kijken of de volgende voertuigen ook oversteken of toch liever blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Jup.
Hij zwaait direct met de papieren Nexit->Da 94%.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

NeutraleTeun schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:02:
Het zou toch mooi zijn dat UA in een bereik tot de grens kan komen en dan gewoon afwachten tot de 1e voertuigen de grens oversteken en dan even een kleine salvo afvuren.
Beetje zoals Tower Defense in de eerste levels.

Een kijken of de volgende voertuigen ook oversteken of toch liever blijven staan.
Ze weten precies welke grens overgangen ze overheen gaan komen.
Alleen nog niet de range om ze daar te raken..

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
[...]

Stiekem is dat toch best gevaarlijk. Hopelijk krijgen we niet te maken met een soort van "Nickleback-syndroom". Als er maar genoeg mensen roepen dat de band vreselijk en de andere automatisch volgen. Maar dan in het voordeel van Fvd/Kremlin.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De foto zegt genoeg.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
Toch denk/hoop ik dat dit niet echt is. Verschil tussen de oren en op de rechter foto de pullen rechts van zijn neus komen niet overeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verschrikkelijk.
Maar dit is wel hoe Rusland zijn eigen militairen ook behandeld.
Hoop de de mobilisatie meer invloed in Rusland heeft dan de sancties.
Het is tijd dat de wereld in grijpt en nu zegt stop. Je hebt het geprobeerd en het is mislukt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:02
wauskoek schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:27:
[...]

Toch denk/hoop ik dat dit niet echt is. Verschil tussen de oren en op de rechter foto de pullen rechts van zijn neus komen niet overeen?
Het idee is juist dat het 2 verschillende mensen zijn.. Links uit de Russische POW faciliteit en rechts onder Oekraïns bewind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
dangerousp schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:29:
[...]

Het idee is juist dat het 2 verschillende mensen zijn.. Links uit de Russische POW faciliteit en rechts onder Oekraïns bewind.
Inderdaad.. niet goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

batallion maar liefst.
Ofwel alles is ineen gestort... of dit is EXTRA.
Neemt niet weg... een batallion...

Wit Rood Wit going stronk!

RETWEET X1000

het is al zo vaak gezegd maar het blijft actueel.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2022 22:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Illustratie nummer zoveel dat zodra het eigen hachje wordt bedreigd kritisch denken opeens wel mogelijk wordt. Propaganda is geen magisch middel, het is slechts de alcohol waar naar men grijpt om het eigen slechte geweten te benevelen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik gaf het hier eerder al aan, maar ik heb dus in 2006 een exchange gedaan met Rusland voor de middelbare school. Met die mensen heb ik daarna amper contact gehad, behalve af en toe wat liken op vkontakte. Ik heb ze zojuist even een bericht gestuurd dat ik met ze meeleef, hoop dat ze niet in dienst hoeven en dat niemand van hun oude vrienden in NL op oorlog zit te wachten. Het is allemaal voor de buhne en zal op het grand total geen verschil maken maar ik moet het toch even kwijt. Het idee dat de jongen die mijn slaapkamer voor een week claimde nu opeens de vijand is en met 'mijn' pzh2000 straks naar de andere kant geschoten wordt, vind ik toch moeilijk.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 21:14

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Aan de littekens enz op zijn arm te zien heeft zijn arm in het gips gezeten met denk ik een aantal pinnen erin.

Dan is je arm natuurlijk extra dun als je na x weken /maanden uit het gips komt. Dus het vertekend wel...

Maar neemt niet weg dat links er over het algemeen een stuk minder verzorgd eruit ziet dan de rechter dude.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Michael_OsGroot schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:52:
Ik gaf het hier eerder al aan, maar ik heb dus in 2006 een exchange gedaan met Rusland voor de middelbare school. Met die mensen heb ik daarna amper contact gehad, behalve af en toe wat liken op vkontakte. Ik heb ze zojuist even een bericht gestuurd dat ik met ze meeleef, hoop dat ze niet in dienst hoeven en dat niemand van hun oude vrienden in NL op oorlog zit te wachten. Het is allemaal voor de buhne en zal op het grand total geen verschil maken maar ik moet het toch even kwijt. Het idee dat de jongen die mijn slaapkamer voor een week claimde nu opeens de vijand is en met 'mijn' pzh2000 straks naar de andere kant geschoten wordt, vind ik toch moeilijk.
Kan me voorstellen dat het een vreemd gevoel is. Ben benieuwd welke reacties je gaat krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

AndereKoekoek schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:54:
[...]
Aan de littekens enz op zijn arm te zien heeft zijn arm in het gips gezeten met denk ik een aantal pinnen erin.

Dan is je arm natuurlijk extra dun als je na x weken /maanden uit het gips komt. Dus het vertekend wel...

Maar neemt niet weg dat links er over het algemeen een stuk minder verzorgd eruit ziet dan de rechter dude.
Vziw had die die arm gebroken en was die provisorisch gegipst in de azovstal bunker.

Tijdens de gevangenschap is daar niks mee gebeurt en compleet scheef vast gegroeid.
dat is het onderdeel van de indicatie van de behandeling van de krijgsgevangenen. Eten en gezondheid etc.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:40

Coldcat

HODL

Hier hetzelfde met een collega. We hebben dezelfde gedachten en willen de wereld veroveren met ons bedrijf. Opgegroeid in een andere cultuur, een ander land. Het doet me erg beseffen dat als ik daar was geboren ik nu ook een brief op m'n mat had gekregen. Je kunt het die mensen ook niet kwalijk nemen. De enige die je dat kan doen is de heer Putin zelf. Hopelijk dat hij snel van het toneel verdwijnd.

Mijn pa kijkt altijd uit naar een strenge winter. Nu wist hij te vertellen dat Putin hem dat ontnomen heeft. Over de hele wereld zaait die man verderf.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:37

pro_6or

amateur_60r

Coldcat schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:59:
[...]

Hier hetzelfde met een collega. We hebben dezelfde gedachten en willen de wereld veroveren met ons bedrijf. Opgegroeid in een andere cultuur, een ander land. Het doet me erg beseffen dat als ik daar was geboren ik nu ook een brief op m'n mat had gekregen. Je kunt het die mensen ook niet kwalijk nemen. De enige die je dat kan doen is de heer Putin zelf. Hopelijk dat hij snel van het toneel verdwijnd.

Mijn pa kijkt altijd uit naar een strenge winter. Nu wist hij te vertellen dat Putin hem dat ontnomen heeft. Over de hele wereld zaait die man verderf.
Lekker makkelijk. Ik ken ook Russen. Een van hen staat vol achter de invasie. Het is niet alleen Putin.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
Moeilijk lijkt het me zeker. Wij hebben een stelletje leren kennen in een nachttrein in Oekraïne. Hun waren voor EU maar de broer van de beste man is voor putin, en is ook richting Donbass gegaan om de russen mee te helpen. Die staan nu tegenover elkaar :X .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
[...]

In Azovstal had hij nog deze constructie rond zijn arm:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FdWE6aWXwAABvlN?format=jpg&name=medium

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Semyon schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 01:17:
[...]

Hier ligt nog een dynamiek die ik niet begrijp. Die vraag ging rond de HK protesten ook door mijn hoofd. Maar die politie, wat bezielt die nu om eigen landgenoten op te pakken?

Kijk dat de elite z'n dingen doet en het klootjesvolk tot dingen dwingt die ze niet willen, die dynamiek begrijp ik.
En dat een beroepsmilitair traint en dan met de stroom meegaat in een conflict, ja daar begint het zelfdenken al wat af te nemen, maar die begonnen er toch min of meer aan om eens een conflict mee te maken.

Maar die politiemannen die daar heel trouw hun landgenoten in een busje werken. Dat zijn toch ook mensen die weten wat ze aan het doen zijn? Waarom zou je zo'n beroep uitvoeren, bewust in een dictatoriale staat een politieagent gaan worden. Wel het klootjesvolk zijn, wel weten dat de elite niks om je geeft, en ze toch in het zadel houden?

Zijn er speciale "kickbacks" voor deze politieagent? Is dat toch een prestige baan die meer betaalt dan een kantoorbaan? Snappen ze niet wat ze doen? Zijn ze hier tegen wil en dank ingerold, ze kwamen voor detectivewerken, maar kwamen uit bij de oproerpolitie?

Waarom wel in de categorie niet-elite vallen, wel de lasten van het "gewone" volk, en dan toch de "elite" helpen. Geloven ze in hun missie? Is dit gelegenheid?
Als concreter antwoord op je vraag:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
[...]

Die arm ziet eruit als een slecht geheelde breuk, maar los van de dikte van de arm is het hongerbuikje wel onmiskenbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:40

Coldcat

HODL

pro_6or schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:06:
[...]

Lekker makkelijk. Ik ken ook Russen. Een van hen staat vol achter de invasie. Het is niet alleen Putin.
Als jij daar had gewoond was die kans ook heel groot geweest.

Hoeveel van ons stonden te demonsteren in Den Haag toen wij Irak binnenvallen?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik wil graag horen van andere tweakers die vrienden, kennissen of familie in Rusland hebben wat hun ervaring is en wat zij vinden van de situatie. Dit wil ik ook meenemen om mijn oude vrienden van 15 jaar terug aan te spreken.Of nouja aanspreken, ik wil niet het opgeheven vingertje gebruiken.

@RoD Jij gaf meermaals aan dat je schoonfamilie hebt in UA, hoe denk jij dat de 'gemiddelde Rus' denkt over deze shitshow? In het bijzonder de mobilisatie. Wie worden er door getroffen, in de zin van 'normale Russen'?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Coldcat schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:16:
[...]

Als ik het mij goed herinner Den Haag niet zo veel, maar ongeveer 100000 op de Dam. Nederland deed overigens niet mee met de invasie zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2022 23:22 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Coldcat schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:16:
[...]

Nederland deed niet mee met de inval, maar los daarvan vind ik het altijd wat vreemd om die vergelijking zomaar te trekken. De invasie van Irak kun je een hoop over zeggen, misschien ook dat het verkeerd was. Maar het was geen volkerenmoord met de intentie een land te vernietigen, gebieden te annexeren, een volk uit te roeien en de mensen te breken met terreur.

De oorlog in Oekraïne en die in Irak zijn beide van een heel andere categorie.
Pagina: 1 ... 52 ... 76 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid