Dat is een goeie (maar ook complexe) vraag. Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat alles boven dubbelmodaal inkomen niet meer wezenlijk gelukkig maakt.
Het gaat dus om macht, plus het feit dat hij het geld op oneigenlijke wijze heeft verkregen. Daarom wil hij alleen mensen om zich heen die ook zo zijn. Die zijn chantabel; kompromat.
Die man heeft een droom, noem het grootheidswaanzin en hij gaat die droom waarmaken of niet.
Ik ben bezig in het boek De Mannen Van Poetin en deze man en z'n vriendjes zijn door en door corrupt. Dat was in de jaren 90 en SU ook al zo. Het machtige Rusland is geen doel maar
een middel. Een middel voor zelfverrijking.
Ik ben er dan ook over overtuigd dat het om fossiele grondstoffen gaat (met name gas en olie). Daarom ook die beïnvloeding aan rechterflank om tegen klimaatverandering te zijn.
En ik ben ervan overtuigd dat hij daarvoor alle middelen zal gebruiken
Tenslotte wordt na de referenda Rusland aangevallen en wij mogen dat zo belachelijk vinden als het groot is.,voor hem is dat de legitimatie die hij nodig heeft.
Geef me anders 1 goede reden waarom die referanda absoluut plaats moeten vinden?
Allemaal dreigen van een pestkop. Je weet dat die eigenlijk het meest onzekere is? Anders zou hij immers niet pesten. Dan heeft-ie dat niet nodig.
Dus nee, Poetin vindt het geil om macht te gebruiken middels kernwapens; dwz dreiging. Maar dat maakt het een middel, geen doel, en hij weet de Westerse reactie niet. Die is te onvoorspelbaar (hij gaat er wel zijn, 'in kind'). The same kind. Mooie woordspeling. Biden dropt er dan eentje terug, ben ik van overtuigd. En dan ligt de bal weer bij Rusland. Wil je meer? Moet je het nog eens doen, krijg je er nog een. Een pestkop die je slaat moet je resoluut terugslaan. Dat verwacht-ie niet, dan staat-ie voor joker, en stopt-ie er mee. Flight of freeze is toegeven.
[
Voor 4% gewijzigd door
Jerie op 22-09-2022 21:36
]