Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 76 Laatste
Acties:
  • 712.645 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:59

_Eend_

🌻🇺🇦

De reacties in Rusland zelf zijn, zoals verwacht, ook niet geheel positief:

https://nitter.it/Noel_dotsol/status/1572490334210498560

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

https://nitter.it/Noel_dotsol/status/1572488129092751361

Linkje naar het Telegram kanaal van Vesna: https://t.me/s/vesna_democrat

[ Voor 23% gewijzigd door _Eend_ op 21-09-2022 10:11 . Reden: Telegram kanaal toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Silent7 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:14:
Hmm zegt putin niet eigenlijk:
"sh*t we kunnen het niet vasthouden en met hoe het nu gaat zijn we verdreven uit UA voor het echt koud geworden is en geo-politieke krachten meer in mijn voordeel zijn. Ik gooi dr 300K mannen tegenaan om het nog langer vol te houden in de bezette gebieden"
Volgens mij zegt ie dit
Wat hij afgeeft is een signaal: ik stop niet.

Ook al wordt deze mobilisatie een logistiek drama en waarschijnlijk ongekend bloedbad, dat maakt niet uit.

Het is puur beïnvloeden van extern narratief, al dan niet met bluf. 'Ik ga alles geven, dus denk in het Westen goed na over hoeveel die gebieden jullie waard zijn.'

Hij weet dondersgoed dat hij niet alleen tegen Oekraïne vecht.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Caelorum schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:06:
[...]

Er wordt al een centrum ingericht bij de 2e grootste stad van Rusland, dus lijkt erop dat ze het dit keer toch ook uit de rijke gebieden gaan halen.
In die rijke gebieden wonen ook nog veel RF burgers uit verre regio's als Tuva, Buryat en Dagestan die daar een goed genoeg bestaan hebben opgebouwd om niet uit wanhoop zich al aangemeld te hebben. Deze kunnen met wat bestuurlijke dwang ertoe gebracht worden dat alsnog te doen, huur verdubbelen of zo.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 20:39
We gaan dus of straks een torenhoge dodental zien of een opstand vanuit Rusland. Het enigste wat Putin hoopt, is dat de navo mee gaat doen, maar anders is er echt geen manier meer hoe hij hier uit gaat komen.

Een verlies tegen de Navo kan hij zich waarschijnlijk permitteren in Rusland en bij zijn bondgenoten. Een verlies van alleen Oekraïne zal hem zijn kop kosten.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ik verwacht dat ze eerst iedereen oproepen zonder baan (of gewoon iedereen oproepen, en voor een paar honderd roebel word je vrijgesteld, kassa!), of van groepen die de overheid liever kwijt dan rijk is.

Putin weet ook dat als hij aan de welgesteldere Russen offers gaat vragen dat hij op heeeel dun ijs schaatst. Voorlopig zie ik dit dan ook als manier om de uitkeringen omlaag te brengen, en nog even wat minderbedeelden te ruimen uit zijn landje. De oorlog als excuus, zeg maar.

Dat die nu opgeroepen jongens (zover ik weet zijn meisjes nog steeds safe) niet goed uitgerust kunnen worden is niet relevant, de grotere problemen ontstaan als er niet voldoende kader/barrier troops/officieren zijn om deze toch wel grote club mensen in het gareel te houden.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-10 09:57
Tristan schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:11:
[...]

Ben je daar zo zeker van? Ik vertrouw de positie van die landen voor geen meter. Het westen zal gegarandeerd reageren als Putin (tactische) kernwapens gaat droppen. Aan welke kant staan China en India dan echt?
Ik denk ook niet dat China of India daar ook maar een seconde van wakker liggen.

Maar ik denk ook niet dat het westen dan in de tegenaanval gaat.
Ik denk dat het westen de huidige tactiek van zo min mogelijk doen aanhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:28
_Eend_ schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:07:

[Twitter]https://nitter.it/Noel_dotsol/status/1572490334210498560
Reacties of reactie? Hoe hoopvol we ook zijn maar ik verwacht weinig vanuit de Russen zelf en die paar kleine protestjes maken het verschil niet.

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:58
bijzonder dat Putin praat over dat het westen dreigt met nucleaire wapens, tot dusver is hij de enigste die het heeft over inzet van deze wapens. Blijft een bijzonder mannetje.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
merlin1201 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:24:
bijzonder dat Putin praat over dat het westen dreigt met nucleaire wapens, tot dusver is hij de enigste die het heeft over inzet van deze wapens. Blijft een bijzonder mannetje.
Projectie is ook een ding. Binnen Rusland is het verdomd moeilijk om aan buitenlands informatie te komen. Hij kan dit zo zeggen dat het gebeurd, en de mensen geloven daar dat het gebeurd. Het maakt het verkoopbaar om dan zelf ook te dreigen met nukes.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:40
FRANQ schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:21:
[...]

Ik denk ook niet dat China of India daar ook maar een seconde van wakker liggen.
Militair niet waarschijnlijk, maar een escalerende oorlog doet de economie geen goed. Daar hebben ze wel degelijk last van en op basis daarvan zullen ze wellicht wel reageren.
En ze kunnen ook van de situatie gebruik maken door Mongolië in te nemen of iets dergelijks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
merlin1201 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:24:
Waar kan hij anders mee dreigen dan? Hij weet ook al dat ie in een conventionele oorlogsvoering tegen NATO te zien krijgt hoe een echte 3-daagse speciale militaire operatie er uitziet. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 17:33

Auredium

Informaticus Chaoticus

Het Russische volk van 2022 is niet het volk van 1917. Ze zijn murw geslagen door decennia van onderdrukking en propaganda. In 1917 kwam het volk en het leger in opstand en deden ze hun dictator (de Tsaar) omver werpen.
Maar nu durven ze het niet meer, ze marcheren liever naar hun dood in de Oekraïense velden voor de fictieve doelen van hun despoot. In plaats daarvan zouden ze de hand die de wapens aanreikt en wijs naar het westen moeten bedanken voor het wapen en marcheren naar het oosten, naar Moskou. Maar dat doet de Rus niet meer, ze hebben de kracht noch de trots ervoor.

[ Voor 0% gewijzigd door Auredium op 21-09-2022 11:09 . Reden: Oeps, 100 jaar te laat, aangepast ;) ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat mij betreft sneuvelen nu ook alle taboes omtrent ATACMS en gevechtsvliegtuigen.

March of the Eagles

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Auredium schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:28:
Het Russische volk van 2022 is niet het vol van 2017. Ze zijn murw geslagen door decennia van onderdrukking en propaganda. In 2017 kwam het volk en het leger in opstand en deden ze hun dictator (de Tsaar) omver werpen.
Maar nu durven ze het niet meer, ze marcheren liever naar hun dood in de Oekraïense velden voor de fictieve doelen van hun despoot. In plaats daarvan zouden ze de hand die de wapens aanreikt en wijs naar het westen moeten bedanken voor het wapen en marcheren naar het oosten, naar Moskou. Maar dat doet de Rus niet meer, ze hebben de kracht noch de trots ervoor.
Correctie: 1917.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:57
Even twee youtube filmpjes:

en

Beide goed geïnformeerd en to the point. :)

Beleid voor linkdrops:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops
geef een samenvatting van wat er te zien is in de video's en wat de relevantie, danwel het punt is wat je wil maken ermee.

[ Voor 25% gewijzigd door polthemol op 21-09-2022 11:23 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 19:08

pro_6or

amateur_60r

rapture schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:00:
[...]

[...]

Scheidingslijn tussen 2 legers, het front in stand houden.
Juist, ze hebben nu te veel zwakke plekken waar Ukraine dus gebleken snel doorheen kan knallen. Verspreid die 300.000 met AK47 over het hele front en je koopt wellicht een dag of twee extra om de reserves (de overgebleven VDV die ze nu terug halen uit Syrië) gauw het gat op te laten vullen.

een treffende spreuk

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

_Eend_ schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:07:

[Twitter]https://nitter.it/Noel_dotsol/status/1572490334210498560
Wat dat betreft is dit voor Putin wel weer een gevonden middenweg.

Niet erg genoeg om net niet teveel mensen pissed off te maken, maar wel genoeg om de subversieve elementen op te laten staan zodat Rosvgardia die de gevangenis in kan slaan.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
XWB schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:28:
Wat mij betreft sneuvelen nu ook alle taboes omtrent ATACMS en gevechtsvliegtuigen.

[Twitter]
Waarom nu wel? Omdat er 300.000 extra paardenkoppen naar het front worden gestuurd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Tristan schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:35:
[...]

Waarom nu wel? Omdat er 300.000 extra paardenkoppen naar het front worden gestuurd?
Omdat er sprake is van escalatie, daar zal een reactie op moeten komen.

Als die 300.000 zich ingraven in de Donbas dan worden de frontlinies wel heel sterk, en heeft UA sterkere wapens nodig om er doorheen te kunnen breken.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:02
XWB schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:39:
[...]

Als die 300.000 zich ingraven in de Donbas dan worden de frontlinies wel heel sterk, en heeft UA sterkere wapens nodig om er doorheen te kunnen breken.
hmm zouden ze geen thermobarische granaten gevonden hebben in russische stocks...?
Ik vind het om te huilen, waarom moet er nog meer kapot/mensenlevens zijn meer waard dan dit ook Russiche.
Ik hoop maar dat putin eens uit een raam valt, en dat er dan een fatsoenlijke regering komt, want er lopen nog meer gekkies rond daar, helaas.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

QFT

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:37
YakuzA schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:56:
[...]

Er zwerven wel wat bierviltjes berekeningen rond, voornamelijk over tanks.

die cijfers zweven tussen de 3.000 parate tanks die 'modern' en 'operationeel' zijn.

[...]

en ca 7.000 tanks in storage, waar dus van ingeschat worden dat er 2.000 sowieso wel te activeren zijn:
https://kyivindependent.c...s-does-russia-really-have

[...]
Logica dicteert dat dit niet klopt: je ziet nu al jaren 60’ materieel aangesleept worden, dat daar nog wat meer van is geloof ik wel maar ik voorzie dat er vooral 300.000 stuks kanonnenvoer ingezet worden.

Uniformen, persoonlijke bescherming, wapens, rantsoenen, logistiek, medische ondersteuning: dit is er nu allemaal al niet.

Spoornet begint te haperen, trucks raken op. Dit wordt de ineenstorting van Rusland als conventionele militaire macht in slowmotion. Want ja, als je zoveel mankracht hebt kun je initieel vast ergens een succesje boeken. Maar weinig van deze groep is goed opgeleid en nog minder is gemotiveerd: anders waren ze er al. Als ze ze nu fatsoenlijk willen trainen zijn ze 9-18 maanden verder en dan is Ukraine al bevrijd. Ze gaan nu, direct, de gehaktmolen in. Gokje: om de zooi bezet te houden en meer mensen dan Ukraine munitie heeft te hebben.

Wat een shitshow.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

NiGeLaToR schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:54:
[...]
Logica dicteert dat dit niet klopt: je ziet nu al jaren 60’ materieel aangesleept worden, dat daar nog wat meer van is geloof ik wel maar ik voorzie dat er vooral 300.000 stuks kanonnenvoer ingezet worden.

Uniformen, persoonlijke bescherming, wapens, rantsoenen, logistiek, medische ondersteuning: dit is er nu allemaal al niet.

Spoornet begint te haperen, trucks raken op. Dit wordt de ineenstorting van Rusland als conventionele militaire macht in slowmotion. Want ja, als je zoveel mankracht hebt kun je initieel vast ergens een succesje boeken. Maar weinig van deze groep is goed opgeleid en nog minder is gemotiveerd: anders waren ze er al. Als ze ze nu fatsoenlijk willen trainen zijn ze 9-18 maanden verder en dan is Ukraine al bevrijd. Ze gaan nu, direct, de gehaktmolen in. Gokje: om de zooi bezet te houden en meer mensen dan Ukraine munitie heeft te hebben.

Wat een shitshow.
Het is een groot verschil tussen 'hebben staan' en actief en werkend aan het front krijgen, dat is ook wat mijn post mede aangaf hoop ik :)

Verder is Scholtz wel on-karakteristiek aan het tweeten vanochtend:

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
NiGeLaToR schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:54:
Ukraïne had ook een oud reliek naar de oorlog gestuurd.

[YouTube: Ancient ASU-85 Spotted in Ukraine]

De conclusie was dat je die dingen niet aan het front kan inzetten. Te oud en achterhaald. Maar achter de linies. bij checkpoints bijvoorbeeld, voldoen ze nog goed.

Dus je moet je even afvragen waar die T62 is ingezet.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• NiGeLaToR
[...]

Tis niet echt een stimulerende omgeving als de vijand buiten bereik is en jou dag en nacht kan raken, maar ook je bevoorrading, voedsel en er tenslotte een horde PMC’s klaar staan om je klachten in ontvangst te nemen.

Ik ben er erg pessimistisch over.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• NiGeLaToR
asing schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:59:
[...]

Ukraïne had ook een oud reliek naar de oorlog gestuurd.

[YouTube: Ancient ASU-85 Spotted in Ukraine]

De conclusie was dat je die dingen niet aan het front kan inzetten. Te oud en achterhaald. Maar achter de linies. bij checkpoints bijvoorbeeld, voldoen ze nog goed.

Dus je moet je even afvragen waar die T62 is ingezet.
Klopt!

Ukraine krijgt alleen steeds nieuwer en Rusland moet terugvallen op steeds ouder. Er gaat alleen nog wel veel kapot voor er weer wat gemaakt kan worden.

• asing
NiGeLaToR schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:02:
[...]

Klopt!

Ukraine krijgt alleen steeds nieuwer en Rusland moet terugvallen op steeds ouder. Er gaat alleen nog wel veel kapot voor er weer wat gemaakt kan worden.
Ik vermoed dat ze doorschuiven. Dus de T72, T80 en T90s die ze inzetten in de achterhoede naar voren schuiven en dan de gaten opvullen met T62s.

Het wordt écht een probleem voor ze als er ineens T62s verschijnen in de frontlinies. Dan is de rek uit de nieuwere tanks die ze nog beschikbaar kunnen maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:28:

[Twitter]
Absoluut. Deze man geeft duidelijk aan nooit te stoppen? Dan moet hij simpelweg gestopt worden.

Moeilijker moet je het ook niet maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:56
asing schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:05:
[...]

Ik vermoed dat ze doorschuiven. Dus de T72, T80 en T90s die ze inzetten in de achterhoede naar voren schuiven en dan de gaten opvullen met T62s.

Het wordt écht een probleem voor ze als er ineens T62s verschijnen in de frontlinies. Dan is de rek uit de nieuwere tanks die ze nog beschikbaar kunnen maken.
Alleen zie je die T62s dus ook al opduiken aan het echte front.....

[removed]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Auredium schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:28:
Het Russische volk van 2022 is niet het vol van 1917. Ze zijn murw geslagen door decennia van onderdrukking en propaganda. In 1917 kwam het volk en het leger in opstand en deden ze hun dictator (de Tsaar) omver werpen.
De Russen zijn altijd al murw geweest want ze hebben nooit wat anders gekend. Onderdrukking was er altijd en in plaats van propaganda was er religie. Het heeft tijdens WO1 maar liefst 3 jaar bloedvergieten en nederlagen gekost voordat ze in 1917 in opstand kwamen.

Hopelijk hebben ze dit keer geen 3 jaar nodig om in opstand te komen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

redwing schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:07:
[...]

Alleen zie je die T62s dus ook al opduiken aan het echte front.....
Nog wel sporadisch, de bevestigde verliezen bij Oryx staan nu op 3 van de ?100? die ze hadden opgestuurd?

PSN

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

AMARONE schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:22:
[...]

Reacties of reactie? Hoe hoopvol we ook zijn maar ik verwacht weinig vanuit de Russen zelf en die paar kleine protestjes maken het verschil niet.
Ik weet niet van welk kanaal die screenshot is, maar het lijken mij verschillende mensen. Ik verwacht er ook niet veel van (helaas), maar het geeft wel aan dat niet iedereen de Kremlin propaganda slikt. Dat was ook de reden dat ik dat bericht plaatste, niet omdat ik denk dat vanavond het Zwanenmeer op TV komt..

Hetzelfde met de aangekondigde protesten. Het zou me verbazen als daar duizenden mensen op af komen, en al helemaal als ze daar rustig kunnen protesteren. Je zou als Rus wel gek zijn om publiekelijk te gaan demonstreren tegen de SMO als daar een gevangenisstraf tegenover staat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:24
Onze best vriend Olaf Scholz heeft alvast een goed signaal met zijn laatste tweet.

Hopelijk blijft het niet alleen met wat twitter berichtjes.

Europa dient nu echt te gaan inzien dat we indirect in oorlog zijn, en we daar naar moeten handelen. Geef UA wat ze nodig hebben om die russen tegen te houden en terug te duwen. Niet telkenmaal wachten tot een volgende escalatie om dan pas product X te kunnen leveren. Dit push and pull gedoe heeft nu wel lang genoeg geduurd.. Als Putin dit dan toch percé wilt doorzetten moet hij maar de gevolgen daarvan ondergaan.

F16 en leopard kom maar op! En liefst 3 dubbel zoveel van hetgeen wat ze tot nu al hebben geleverd van munitie, himars etc.

300.000 man, ook al zijn die niet voorzien van een militaire opleiding gaan ook niet zomaar plat gaan liggen op de grond.

Hier en nu kunnen we beslissen wat Rusland over 5 jaar nog is van wat het is geweest. Ik hoop dat binnen 5 jaar het Rusland zoals we het nu kennen simpelweg niet meer bestaat..

• redwing
  • Laatst online: 09:56
YakuzA schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:11:
[...]

Nog wel sporadisch, de bevestigde verliezen bij Oryx staan nu op 3 van de ?100? die ze hadden opgestuurd?
Klopt, dat komt vooral doordat ze net achter de frontlinie worden gebruikt en niet bij de echte aanvallen. Je ziet alleen wel dat aan het begin van de oorlog de T-62's alleen heel ver van het front gebruikt werden, en nu recht achter het front staan. Oftewel ze zijn al aardig bezig om echt naar de frontlinie te gaan.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Tristan schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:45:
[...]

Maar in hoeverre blijft het bij een sprookje als Rusland echt in het nauw gedreven wordt? Zoals het nu gaat zie ik Rusland niet winnen en niet winnen is geen optie voor Rusland.
«Zoals het nu gaat zie ik Rusland niet winnen en niet winnen is geen optie voor Rusland Putin.»

Fixed that for you.

Putin kan inderdaad niet winnen. Praktisch heeft hij de keuze publieke schuldbelijdenis te doen en alles ongedaan te maken. Dat hij dat niet wil is zijn keuze.

Hitler had ook geen optie. Hij had nog van alles kunnen escaleren, maar niets dat aan de strategische doelen zou kunnen bijdragen. Nukes kunnen dat ook niet, zelfs tactisch hebben ze geen effect behalve dat er een paar tanks kapot gaan. De prijs die daarop staat, reactie van de VS is echter onbetaalbaar. Daarom zou ik zeggen: bring it on, want dan is deze hele shitshow snel voorbij. Helaas zal Putin te laf zijn en moeten we het zonder nuclaire showdroppings doen.

Ermee dreigen in de hoop dat wij dan UA verraden is een laatste strohalm. Net als de kip met de gouden eieren slachten (je bestbetalende klanten wegsturen), hopende dat we dan door de knieën gaan. Wellicht hebben de mensen op de achtergrond gedacht dat we later eventueel toch weer klant zouden worden indien deze chantage niet werkt.
Daarom uit alle macht de sancties vasthouden en Putin vriendelijk laten weten dat alle escalaties van zijn zijde een hogere prijs zal hebben dan enig gedroomde opbrengst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-10 18:57

scorpionv

This space for rent

[...]

Hoe ga je 300.000 man extra voeden? De Russische soldaten zijn nu al ondervoed. De logistiek is niet op orde, dus je zal lokaal voedsel moeten plunderen. Dat heeft dan weer impact op de lokale bevolking.

De 300.000 man die nu uit Rusland worden weggeplukt deden (deels) ook nuttig werk. Dus behalve een nieuw logistiek probleem veroorzaakt Putin ook een extra productiedip. Het gaat dubbel hard van hem af op de middellange termijn.

O ja, kom maar door westen met de HIMARS, PZHs en alles wat vanaf een afstand de logistiek van Rusland nog verder lam kan leggen. Waar zijn die spullen nu het hardste nodig, binnen de landsgrenzen of aan het front.

[ Voor 12% gewijzigd door scorpionv op 21-09-2022 11:23 ]

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 05-10 22:16

bloody

0.000 KB!!

De Russische Partizanen hebben een nieuw bericht de deur uitgedaan:
⚡️ DE GROTE JACHT BEGINT: we kondigen mobilisatie aan

Vanaf nu zijn militaire registratie- en rekruteringskantoren, mobiele campagnecentra en andere gebouwen van het Ministerie van Oorlog het belangrijkste doel voor de partizanenbeweging. Bereid Molotov-cocktails voor, sla brandbare en droge alcohol in en maak je klaar. Richt op het pand met archieven, vernietig documenten - laat ze vaders, echtgenoten en broers zoeken en persoonlijk hun overlijdensakten overhandigen. Vanaf nu verdient het slaan van een militaire commissaris respect in de beweging. En het in brand steken van het ontwerpbord is een aflaat ontvangen.

Maar onthoud: elke activiteit tegen het systeem is belangrijk. Een boete betalen voor een anti-oorlogspiket is de moord op onze dierbaren sponsoren. Agiteer, zet aan, verspreid de waarheid, maar wees niet degenen die de Russische regering legitimeren. De enige oppositie in Rusland is de partizanenbeweging.

Terwijl sommigen in grote warme kantoren wachten op hun cocaïnekant, worden gewone Russen uitgenodigd om voor niets te sterven in een vreemd land.

Maar onthoud wie hier aan de macht is. Russen willen geen armoede, Russen willen geen verschoppelingen zijn, Russen willen geen oorlog. De enigen die ons welzijn en onze veiligheid bedreigen, zijn degenen die grinniken en rechtop gaan zitten in de herenhuizen van het Kremlin.

Luister niet naar hun rottige toespraken. Burn, broeders, hun vervallen kantoren. Bevrijd het moederland van vuil met vuur!
Ergens wel bemoedigend dat niet elke Rus domweg achter Putin aanloopt.
Hopelijk zien we deze acties straks in de praktijk. Ik zal wel wat resultaten posten, mochten die komen.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
scorpionv schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:21:
[...]

Hoe ga je 300.000 man extra voeden? De Russische soldaten zijn nu al ondervoed. De logistiek is niet op orde, dus je zal lokaal voedsel moeten plunderen. Dat heeft dan weer impact op de lokale bevolking.

De 300.000 man die nu uit Rusland worden weggeplukt deden (deels) ook nuttig werk. Dus behalve een nieuw logistiek probleem veroorzaakt Putin ook een extra productiedip. Het gaat dubbel hard van hem af op de middellange termijn.
Allemaal waar, ik denk dat de reservisten min of meer aan hun lot overgelaten zullen worden en de lokale bevolking zullen moeten plunderen voor voedsel.

March of the Eagles

• DoeEensGek
Rubberen schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:15:
Onze best vriend Olaf Scholz heeft alvast een goed signaal met zijn laatste tweet.

Hopelijk blijft het niet alleen met wat twitter berichtjes.

Europa dient nu echt te gaan inzien dat we indirect in oorlog zijn, en we daar naar moeten handelen. Geef UA wat ze nodig hebben om die russen tegen te houden en terug te duwen. Niet telkenmaal wachten tot een volgende escalatie om dan pas product X te kunnen leveren. Dit push and pull gedoe heeft nu wel lang genoeg geduurd.. Als Putin dit dan toch percé wilt doorzetten moet hij maar de gevolgen daarvan ondergaan.

F16 en leopard kom maar op! En liefst 3 dubbel zoveel van hetgeen wat ze tot nu al hebben geleverd van munitie, himars etc.

300.000 man, ook al zijn die niet voorzien van een militaire opleiding gaan ook niet zomaar plat gaan liggen op de grond.

Hier en nu kunnen we beslissen wat Rusland over 5 jaar nog is van wat het is geweest. Ik hoop dat binnen 5 jaar het Rusland zoals we het nu kennen simpelweg niet meer bestaat..
Jaa en nee, alles zo doneren is ook niet goed. Je wilt dat Oekraïne profijt heeft van wat je levert. Het gaat niet alleen om het materiaal, het gaat ook om de kennis. Oekraïne moet met weinig manschappen effectief Rusland kunnen bestrijden. Niet zomaar een f16 geven en kijk maar wat je ermee doet. Al heb ik wel het idee dat sommige landen inderdaad te terughoudend zijn.
Maar goed, heb nogsteeds een zeer sterk vertrouwen in een totale overwinning van Oekraïne.

• scorpionv
  • Laatst online: 05-10 18:57

scorpionv

This space for rent

XWB schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:23:
[...]

Allemaal waar, ik denk dat de reservisten min of maar aan hun lot overgelaten zullen worden en de lokale bevolking zullen moeten plunderen voor voedsel.
Arme mensen. Zelfs de import Russisch populatie van de Donbas zal nu ook wel klaar zijn met de bevrijders.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:22
als ik zo mee lees kan ik mijn plunjezak ook van zolder halen wel 38 jaar oud maar goed >:)

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

DoeEensGek schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:24:
[...]

Jaa en nee, alles zo doneren is ook niet goed. Je wilt dat Oekraïne profijt heeft van wat je levert. Het gaat niet alleen om het materiaal, het gaat ook om de kennis. Oekraïne moet met weinig manschappen effectief Rusland kunnen bestrijden. Niet zomaar een f16 geven en kijk maar wat je ermee doet. Al heb ik wel het idee dat sommige landen inderdaad te terughoudend zijn.
Maar goed, heb nogsteeds een zeer sterk vertrouwen in een totale overwinning van Oekraïne.
Gelukkig wordt er al vrij veel getraind. Het lijkt me een kwestie van de scope iets uitbreiden. Die 300000 extra Russen moeten namelijk ook gewoon zo snel mogelijk geneutraliseerd worden, want er zullen er genoeg tussen zitten die ook weer oorlogsmisdaden (willen) plegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

redwing schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:16:
[...]

Klopt, dat komt vooral doordat ze net achter de frontlinie worden gebruikt en niet bij de echte aanvallen. Je ziet alleen wel dat aan het begin van de oorlog de T-62's alleen heel ver van het front gebruikt werden, en nu recht achter het front staan. Oftewel ze zijn al aardig bezig om echt naar de frontlinie te gaan.
Ze hebben ook niet zoveel keus meer.

Als je de cijfers bekijkt, zijn er voor de T-80 bijvoorbeeld al 250+ bevestigd verloren uit een pool van 480 actieve T-80's.
(dat is nog buiten de niet gefotografeerde verliezen en de verliezen waar uit een wrak foto niet meer te achterhalen is of het een T-80 was)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bloody schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:22:
De Russische Partizanen hebben een nieuw bericht de deur uitgedaan:

[...]

Ergens wel bemoedigend dat niet elke Rus domweg achter Putin aanloopt.
Hopelijk zien we deze acties straks in de praktijk. Ik zal wel wat resultaten posten, mochten die komen.
https://liveuamap.com/en/...-will-be-sent-to-eligible >>
Mobilisation notice will be sent to eligible men via Russian state services digital portal "GosUslugi". Now website is partially down

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 21-09-2022 11:31 ]

PSN

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-10 15:20
bie100 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:27:
als ik zo mee lees kan ik mijn plunjezak ook van zolder halen wel 38 jaar oud maar goed >:)
Je vraagt je wel steeds meer af, is enige vorm van bezorgdheid gegrond, loopt dit echt uit de hand?

Of merken wij er uiteindelijk weinig van op grondstofprijzen na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 15:06
scorpionv schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:21:
[...]

Trek deze redenatie eens door. Die 300000 waren uberhaupt al degenen die eerder gevraagd waren om terugtekeren. Ik denk dat ik niet hoef te zeggen wat een succes dat was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 10:27
Niets zo permanent als een 'tijdelijk' contract:

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:33:
Niets zo permanent als een 'tijdelijk' contract:
[Embed]
Moraalboost als je aan het front zit en de dagen aftelt :+

PSN

• Stoney3K
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

RisingSun schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:31:
[...]

Je vraagt je wel steeds meer af, is enige vorm van bezorgdheid gegrond, loopt dit echt uit de hand?

Als het ooit zo ver komt dat er Russische tanks bij Venlo de grens over rijden dan zijn we sowieso te laat. Voor een oorlog waar Nederland onderdeel van is hebben we als defensie gewoon echt te weinig materieel en resources om dat zelf te redden.

Dan kun je de dienstplicht wel heractiveren, maar dan kom je voor iedereen niet veel verder dan een 30 jaar oud gevechtstenue en een 9mm Beretta met een handjevol kogels, en voor de rest veel succes ermee.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• bie100
RisingSun schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:31:
[...]

ik ben tot nu toe niet bezorgd ja Poetin is gek maar niet dom volgens mijn hij zoekt de grenzen op maar goed dat doen alle wereldleiders

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Stoney3K schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:35:
[...]

Als het ooit zo ver komt dat er Russische tanks bij Venlo de grens over rijden dan zijn we sowieso te laat. Voor een oorlog waar Nederland onderdeel van is hebben we als defensie gewoon echt te weinig materieel en resources om dat zelf te redden.

Dan kun je de dienstplicht wel heractiveren, maar dan kom je voor iedereen niet veel verder dan een 30 jaar oud gevechtstenue en een 9mm Beretta met een handjevol kogels, en voor de rest veel succes ermee.
Laat staan de mentaliteit van ons Westerse persoontje :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[Twitter: https://twitter.com/JayinKyiv/status/1572516259346149376]
Ze laten er geen gras over groeien iig.

Morgen melden tussen 10:00 en 13:00:
(inclusief mooie Russische ronde stempels, dus dan is het officieel)
Afbeeldingslocatie: https://nitter.net/pic/orig/media%2FFdK2JRpagAEWF-n.jpg
(dit plaatje is uit St. Petersburg: https://twitter.com/Kitana16661/status/1572519569696362496 )

[ Voor 62% gewijzigd door YakuzA op 21-09-2022 11:57 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:31

polthemol

Moderator General Chat
bie100 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:35:
[...]

ik ben tot nu toe niet bezorgd ja Poetin is gek maar niet dom volgens mijn hij zoekt de grenzen op maar goed dat doen alle wereldleiders
zelfs op dat punt is een beste casus te maken dat hij echt niet zo slim is als hij zelf denkt te zijn ;) Op veel vlakken zien we dat hij zijn hand immens hard heeft overspeelt en dat vanaf dat landen zijn bluff callen, hij niets van kaarten heeft om serieus te spelen.

We moeten niet vergeten dat hij geen enkel! doel heeft behaald van wat hij wilde bereiken, helemaal niets.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:35:
[...]

Hoezo, zou jij niet in een loopgraaf willen zitten als Rutte dat lief zou vragen? >:)

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

downtime schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:10:
[...]

De Russen zijn altijd al murw geweest want ze hebben nooit wat anders gekend. Onderdrukking was er altijd en in plaats van propaganda was er religie. Het heeft tijdens WO1 maar liefst 3 jaar bloedvergieten en nederlagen gekost voordat ze in 1917 in opstand kwamen.

Hopelijk hebben ze dit keer geen 3 jaar nodig om in opstand te komen.
Misschien niet helemaal op de juiste plaats in dit topic, maar er staat op spotify een erg interessante podcast (https://open.spotify.com/...si=eIFsgn8jR9KUflIvh4e2rw) over de Russische geschiedenis en de (lange) aanloop naar de 1917-revolutie.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-10 11:40
JB schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:37:
[...]

Laat staan de mentaliteit van ons Westerse persoontje :X
Helaas wel waar. Het percentage wat hier voor eigen land en vrijheid zou vechten is erg laag. Hopelijk komt het nooit zo ver, maar achteraf als men doorheeft waar men in beland zou zijn zal men zeggen: ‘hadden we maar’. Maar goed, ik ben overtuigd dat dat vele bruggen te ver is.

Blij dat de Oekraïners wél vechten voor hun vrijheid en daarmee gedeeltelijk de onze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:21
redwing schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:58:
[...]

Sowieso is het grootste probleem dat de russen nu hebben dat de bevoorrading iedere keer kapot wordt geschoten. Dan kun je wel 300k man extra sturen, maar die hebben dan ook bevoorrading nodig. Of hij moet ze allemaal een granaat in de handen geven en naar het front laten lopen zodat hij weer 300k extra granaten heeft.....

Uiteindelijk kan Oekraine zijn mannen beter en sneller opleiden en ook nog eens voorzien van goede wapens. Hoe denkt rusland daar nu nog iets aan te kunnen doen? Deze mobilisatie had nut gehad als ie dat de eerste weken al had gedaan. Nu ga je een aflopende zaak alleen maar wat langer laten duren, maar omkeren gaat niet lukken met alleen mankracht.
Denk dat ze de bevoorrading via ouderwetse brandweerketting gaan doen, dus mensen in een lange rij zetten en dan handmatig doorgeven. Met 300k man, halve meter uit elkaar, kun je 150 km overbruggen, is precies de afstand tussen Luhansk en Donetsk. :+

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:41
YakuzA schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:38:
[Twitter]

Morgen melden tussen 10:00 en 13:00: (inclusief mooie Russische ronde stempels, dus dan is het officieel)
[Afbeelding]
Wait wut. In Moscow? Dat lijkt wel tamelijk onverwacht toch? De verwachting was dat ie zn kanonnenvoer uit de provincie zou halen omdat de grote steden / middenklasse mogelijk meer protest zouden opleveren.

[ Voor 6% gewijzigd door Charly op 21-09-2022 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 12:10

epic_gram

undercover moderator

*knip* deze uitingen horen niet thuis op Tweakers

[ Voor 94% gewijzigd door polthemol op 21-09-2022 11:44 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Charly schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:42:
[...]
Wait wut. In Moscow? Dat lijkt wel tamelijk onverwacht toch? De verwachting was dat ie zn kannonvoer uit de provincie zou halen
Het blijft wel Twitter nieuws, dus de hoeveelheid zout is onbekend.

Maar ze lijken vannacht de drukkerijen idd te hebben aangeslingert als die docs kloppen.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 09:10
Charly schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:42:
[...]

Wait wut. In Moscow? Dat lijkt wel tamelijk onverwacht toch? De verwachting was dat ie zn kannonvoer uit de provincie zou halen
Moscow is logistiek gezien een stuk gemakkelijker en sneller dan lui optrommelen uit de verre uithoeken van Rusland.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

osmosis schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:44:
[...]

Moscow is logistiek gezien een stuk gemakkelijker en sneller dan lui optrommelen uit de verre uithoeken van Rusland.
Pieter Post krijgt het druk... :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

polthemol schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:38:
[...]

zelfs op dat punt is een beste casus te maken dat hij echt niet zo slim is als hij zelf denkt te zijn ;) Op veel vlakken zien we dat hij zijn hand immens hard heeft overspeelt en dat vanaf dat landen zijn bluff callen, hij niets van kaarten heeft om serieus te spelen.

We moeten niet vergeten dat hij geen enkel! doel heeft behaald van wat hij wilde bereiken, helemaal niets.
De grap is dat hij vooral het tegenovergestelde heeft behaald.

In plaats van de Oekrainse cultuur te vernietigen, heeft hij de cultuur alleen maar sterker gemaakt.
In plaats van de EU te verdelen, heeft hij de EU samengebracht.
In plaats van de NAVO van zijn voordeur weg te laten, gaan Zweden en Finland bij de NAVO.
In plaats van dat Biden dit over zich heen liet komen, steunt Biden UA en zet de VS telkens Rusland in zijn hemd.
In plaats van te laten zien dat Rusland nog altijd een geopolitieke speler van betekenis is, zien we nu dat dat land alleen invloed heeft omdat het kernwapens heeft.

De meme is er al dat hij stiekem een CIA-man is :+

People as things, that’s where it starts.

• Stoney3K
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

DeKoetsier schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:39:
[...]

Helaas wel waar. Het percentage wat hier voor eigen land en vrijheid zou vechten is erg laag. Hopelijk komt het nooit zo ver, maar achteraf als men doorheeft waar men in beland zou zijn zal men zeggen: ‘hadden we maar’. Maar goed, ik ben overtuigd dat dat vele bruggen te ver is.

Blij dat de Oekraïners wél vechten voor hun vrijheid en daarmee gedeeltelijk de onze.
Wat ik vooral bedoel is dat er gewoon in ons land te weinig resources zijn om van effectief 'vechten' te spreken als er grote massa's mensen gemobiliseerd zouden moeten worden. Geen wapens, geen logistiek, niet genoeg kundig personeel om dat op de juiste manieren te begeleiden.

En aan een menigte met pistooltjes heb je uiteindelijk vrij weinig tegenover een leger.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
[Twitter]

Morgen melden tussen 10:00 en 13:00: (inclusief mooie Russische ronde stempels, dus dan is het officieel)
[Afbeelding]
Even door Google Lens gehaald. Dit is een oproep voor een piloot geboren in 1986. De plaats is st. Petersburg. Niet komen opdagen is wettelijk aansprakelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Ik denk dat men hier structureel onderschat hoezeer Xi (grotendeels achter de schermen) met deze mislukte oorlog in z'n maag zit. @YakuzA merkte al terecht op dat China zich relatief koest houdt in een 'neutrale' houding, wat voor het Wetsen al een verrassing was.

Tel daar het huidige dramatische verloop bij op en Xi zal zich wel twee keer achter z'n oren krabben alvorens een soortgelijke expeditie te starten op korte termijn. Eén van zijn hoofdzorgen zal zijn de inmiddels aanwezige kans dat Rusland uiteenvalt of in elk geval een ontzettend zwak signaal afgeeft jegens de diverse republiekjes. Nooit echt prettig voor een mede-autocraat die als doel heeft zoveel mogelijk gebieden in zijn 'natiestaat' te harken.

[ Voor 6% gewijzigd door Jedi_Pimp op 21-09-2022 11:52 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Kepro schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:51:
Ik heb echt te doen met de Rus die hier niets mee te maken wilt hebben en nu als kanonnen voer naar het front wordt gestuurd.
Ik niet. Er niks mee te maken willen hebben is juist de reden dat Rusland een genocidale kinderverkrachtende terreurstaat is.
Maakt u zich geen illusies. Meervoud van anekdote is geen anekdata, maar een veelgelezen verzuchting is dat de "liberalen" in Rusland het in wezen niet oneens zijn met de imperialistische mindset. U moet zich bedenken dat Navalny, die hier in het Westen als verlicht wordt gevierd, de annexatie van de Krim toejuichte. Ook heeft hij extreem-rechtse sympathieën. Het Westen wil niets liever dan een goed beeld op dan in ieder geval een deel van Rusland projecteren, maar dat is vooral hoop. Het imperialistische denken zit tot in de haarvaten van de Rus, ook de kunsten zijn ermee doortrokken.

Natuurlijk zijn er Russen met het hart op de juiste plaats. Ik denk aan Simba, wat een leeuwin. Dat is een druppel in de oceaan.
De meeste Russen zouden vooral de gevolgen vervelend vinden. Het is zaak dat de superieure, blanke Rus uit Moskou en St. Petersburg er geen last van hebben. Zolang dat niet het geval is gaan de feestjes gewoon door en kijkt men liever de andere kant op.
Een iemand beschreef zijn ergernis in de contacten met deze zogenaamde Russische liberalen met de woorden dat men domweg zit te wachten op iemand die hem komt bevrijden. Velen in het westen wachten ook domweg op een nieuwe tsaar die dan hopelijk een wat vriendelijker imago heeft.
Wat er echt moet gebeuren, en waarvoor het Kremlin de broek vol schijt, is het uiteenvallen van dit koloniale imperium. Dan valt het hele verdienmodel van die kleptocratie in duigen.

Ik kan de tragiek zien in elke soldaat die op het slagveld valt. Ik heb begrip voor angst.
Maar de verantwoordelijkheid, die blijft. Ook als Nederland in een genocidale terreurstaat zou vervallen, dan rust op jou en mij de plicht om op te treden. Als de Russen massaal njet zouden zeggen, dan valt het hele Kremlin om. Er is te weinig oproerpolitie.
Een ieder heeft verantwoordelijkheid voor de samenleving. En natuurlijk: de Noord-Koreaan heeft veel minder mogelijkheden dan een Nederlander. Dus een Noord-Koreaan van nu (!) zal ik niet hard beoordelen.
De Rus daarentegen laat heel veel ruimte liggen omdat men zich graag passief opstelt om de eigen verantwoordelijkheid te ontlopen. En daarmee is men verantwoordelijk.

We hebben hier in het topic regelmatig over mensenrechten. Er bestaan ook mensenplichten. Hoed u voor de bedwelming dat u slechts een machteloze consument bent en toch niets kunt betekenen. Rechtstaat en democratie zijn geen toestand, het zijn werkwoorden.
Wie een hulpbehoevende op straat laat sterven is schuldig. De toepassing laat ik aan u.

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
RobinHood schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:44:
[...]

De grap is dat hij vooral het tegenovergestelde heeft behaald.

In plaats van de Oekrainse cultuur te vernietigen, heeft hij de cultuur alleen maar sterker gemaakt.
In plaats van de EU te verdelen, heeft hij de EU samengebracht.
In plaats van de NAVO van zijn voordeur weg te laten, gaan Zweden en Finland bij de NAVO.
In plaats van dat Biden dit over zich heen liet komen, steunt Biden UA en zet de VS telkens Rusland in zijn hemd.
In plaats van te laten zien dat Rusland nog altijd een geopolitieke speler van betekenis is, zien we nu dat dat land alleen invloed heeft omdat het kernwapens heeft.

De meme is er al dat hij stiekem een CIA-man is :+
En in plaats van wij zijn een sterk land met maar 6000 verliezen, ziet nu de hele russische bevolking dat er nog eens 300K mensen nodig zijn

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Stoney3K schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:45:
[...]

Wat ik vooral bedoel is dat er gewoon in ons land te weinig resources zijn om van effectief 'vechten' te spreken als er grote massa's mensen gemobiliseerd zouden moeten worden. Geen wapens, geen logistiek, niet genoeg kundig personeel om dat op de juiste manieren te begeleiden.

En aan een menigte met pistooltjes heb je uiteindelijk vrij weinig tegenover een leger.
Klopt, want dat is simpelweg niet hoe een NAVO-land oorlog voert. Al helemaal niet zo'n klein landje als Nederland.

Wij zijn vooral goed in de ondersteunende rol, en extreem specialistische dingen. Denk aan onze nog altijd erg goede duikboten en al onze verschillende smaakjes special forces.

Laat de VS, Duitsland, Frankrijk en Engeland maar lekker massaal ten strijde trekken, al bombarderen die eerst ook gewoon de vijand naar het hiernamaals, dan doen wij de surgical strikes wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Jedi_Pimp schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:46:
Ik denk dat men hier structureel onderschat hoezeer Xi (grotendeels achter de schermen) met deze mislukte oorlog in z'n maag zit. @YakuzA merkte al terecht op dat China zich relatief koest houdt in een 'neutrale' houding, wat voor het Wetsen al een verrassing was.

Tel daar het huidige dramatische verloop bij op en Xi zal zich wel twee keer achter z'n oren krabben om een soortgelijke expeditie te starten op korte termijn. Eén van zijn hoofdzorgen zal zijn de inmiddels aanwezige kans dat Rusland uiteenvalt of in elk geval een ontzettend zwak signaal afgeeft jegens de diverse republiekjes. Nooit echt prettig voor een mede-autocraat die als doel heeft zoveel mogelijk gebieden in zijn natiestaat te harken.
Volgens mij kan dat bijna nooit een doel zijn bij een natiestaat, of ik begrijp niet hoe je de term hier gebruikt. Ik denk juist dat Xi geïnteresseerd meekijkt naar wanneer Rusland voldoende verzwakt is om wat interessante gebieden over te nemen, met welke etniciteit of culturele achtergrond dan ook.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Wat mij nu
asing schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:46:
[...]

Even door Google Lens gehaald. Dit is een oproep voor een piloot geboren in 1986. De plaats is st. Petersburg. Niet komen opdagen is wettelijk aansprakelijk.
Deze slaat bij mij even in. Ik heb een jaar of 15 geleden een exchange gedaan naar Rusland, toen was ik een jaar of 16. Daar kwam ook aan bod dat je ofwel ging studeren of in dienst moest, en waarschijnlijk daarna alsnog een jaartje in dienst moet.

Ik heb die jongens en meiden inmiddels jaren niet meer gesproken maar het zijn wel de mensen in de leeftijd, en naar wat ik op Vkontakte zag, ook de expertise hebben die wellicht nu opgeroepen gaan worden.

Vreemd idee dat de mensen die mij thuis gewoond hebben nu min of meer letterlijk de vijand zijn waar we wapens tegen inzetten.

Ik herinner me ook nog een foto van mezelf met dienstplichtigen. Die stonden er een partij chagrijnig op, vonden de fotosessie maar niets. Ik grapte toen nog tegen mn pa dat het zo mooi was dat in zijn tijd dat de vijand was en nu (anno 2005-2010 ish) niet meer.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 15:44
bie100 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:27:
Ik denk dat mijn pio schep nog wel scherp is (lichting 89/3 verkenners). :+

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Ugchel schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:51:
[...]

Volgens mij kan dat bijna nooit een doel zijn bij een natiestaat, of ik begrijp niet hoe je de term hier gebruikt. Ik denk juist dat Xi geïnteresseerd meekijkt naar wanneer Rusland voldoende verzwakt is om wat interessante gebieden over te nemen, met welke etniciteit of culturele achtergrond dan ook.
Tussen haakjes gezet :P

Xi's One China policy en bijbehorende narratieven (doorspekt met de nodige emotie) zijn inderdaad een soort paradox op wat een natiestaat per definitie betekent.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
dr.lowtune schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:27:
[...]

Gelukkig wordt er al vrij veel getraind. Het lijkt me een kwestie van de scope iets uitbreiden. Die 300000 extra Russen moeten namelijk ook gewoon zo snel mogelijk geneutraliseerd worden, want er zullen er genoeg tussen zitten die ook weer oorlogsmisdaden (willen) plegen.
Nouja je wilt eigenlijk dat de aanvoer geknepen wordt. Dat die troepen het front gewoon niet kunnen bereiken. Bruggen aanvallen, boten en treinen, aanvallen.
Maar je eerste zin is heel belangrijk. Dat trainen, dat maakt het Oekraïnse leger nu zo effectief.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DoeEensGek schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:54:
Dat trainen, dat maakt het Oekraïnse leger nu zo effectief.
Trainen + Roteren.

Vooral dat roteren moet je niet onderschatten. Bij UA proberen ze dacht ik 4 weken op en dan 1 week recovery bij de linies vandaan.
Dat roteren lijkt aan RU kant niet bestaand.

PSN

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
[Twitter]

[Afbeelding]
Is dit echt in St Petersbrug? Hebben we toevallig iemand die Russisch spreekt hier? Want ik begrijp er helemaal niets van.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[Twitter]

Morgen melden tussen 10:00 en 13:00:
(inclusief mooie Russische ronde stempels, dus dan is het officieel)
[Afbeelding]
(dit plaatje is uit St. Petersburg: https://twitter.com/Kitana16661/status/1572519569696362496 )
Deze troepen hebben een laag moraal, die zullen al snel zich overgeven, de boel saboteren, of vluchten.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-10 13:15
bulle bas schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:48:
[...]

Ik niet. Er niks mee te maken willen hebben is juist de reden dat Rusland een genocidale kinderverkrachtende terreurstaat is.
Maakt u zich geen illusies. Meervoud van anekdote is geen anekdata, maar een veelgelezen verzuchting is dat de "liberalen" in Rusland het in wezen niet oneens zijn met de imperialistische mindset. U moet zich bedenken dat Navalny, die hier in het Westen als verlicht wordt gevierd, de annexatie van de Krim toejuichte. Ook heeft hij extreem-rechtse sympathieën. Het Westen wil niets liever dan een goed beeld op dan in ieder geval een deel van Rusland projecteren, maar dat is vooral hoop. Het imperialistische denken zit tot in de haarvaten van de Rus, ook de kunsten zijn ermee doortrokken.

Natuurlijk zijn er Russen met het hart op de juiste plaats. Ik denk aan Simba, wat een leeuwin. Dat is een druppel in de oceaan.
De meeste Russen zouden vooral de gevolgen vervelend vinden. Het is zaak dat de superieure, blanke Rus uit Moskou en St. Petersburg er geen last van hebben. Zolang dat niet het geval is gaan de feestjes gewoon door en kijkt men liever de andere kant op.
Een iemand beschreef zijn ergernis in de contacten met deze zogenaamde Russische liberalen met de woorden dat men domweg zit te wachten op iemand die hem komt bevrijden. Velen in het westen wachten ook domweg op een nieuwe tsaar die dan hopelijk een wat vriendelijker imago heeft.
Wat er echt moet gebeuren, en waarvoor het Kremlin de broek vol schijt, is het uiteenvallen van dit koloniale imperium. Dan valt het hele verdienmodel van die kleptocratie in duigen.

Ik kan de tragiek zien in elke soldaat die op het slagveld valt. Ik heb begrip voor angst.
Maar de verantwoordelijkheid, die blijft. Ook als Nederland in een genocidale terreurstaat zou vervallen, dan rust op jou en mij de plicht om op te treden. Als de Russen massaal njet zouden zeggen, dan valt het hele Kremlin om. Er is te weinig oproerpolitie.
Een ieder heeft verantwoordelijkheid voor de samenleving. En natuurlijk: de Noord-Koreaan heeft veel minder mogelijkheden dan een Nederlander. Dus een Noord-Koreaan van nu (!) zal ik niet hard beoordelen.
De Rus daarentegen laat heel veel ruimte liggen omdat men zich graag passief opstelt om de eigen verantwoordelijkheid te ontlopen. En daarmee is men verantwoordelijk.

We hebben hier in het topic regelmatig over mensenrechten. Er bestaan ook mensenplichten. Hoed u voor de bedwelming dat u slechts een machteloze consument bent en toch niets kunt betekenen. Rechtstaat en democratie zijn geen toestand, het zijn werkwoorden.
Wie een hulpbehoevende op straat laat sterven is schuldig. De toepassing laat ik aan u.
Goed betoog. Maar wel een belangrijk detail mis je: tot hoever kun je als Rus echt in opstand komen? Leuk dat het je 'plicht' is, maar volgens mij word je keihard aangepakt. Ja natuurlijk als iedereen het zou doen dan kan het wat teweeg brengen. Maar wees maar eens die eerste. Daar heb je heel veel moed voor nodig. Een flink offer.

(Haalt niet weg dat ik ook denk dat veel Russen het beleid steunen.)

• simon
  • Laatst online: 03-10 22:54
Redax schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:59:
[...]

Is dit echt in St Petersbrug? Hebben we toevallig iemand die Russisch spreekt hier? Want ik begrijp er helemaal niets van.
ff door google translate gehaald;
Улица Жебрунова, Сокольники. Только что видел как вручили повестку пацанам которые бухали возле комбината. Будьте осторожны братья.

-> Zhebrunova street, Sokolniki. I just saw how they handed the summons to the boys who were drinking near the plant. Be careful brothers.

Zhebrunova street, Sokolniki = Moskou

|>

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Fuujii schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:01:
[...]

Goed betoog. Maar wel een belangrijk detail mis je: tot hoever kun je als Rus echt in opstand komen? Leuk dat het je 'plicht' is, maar volgens mij word je keihard aangepakt. Ja natuurlijk als iedereen het zou doen dan kan het wat teweeg brengen. Maar wees maar eens die eerste. Daar heb je heel veel moed voor nodig. Een flink offer.

(Haalt niet weg dat ik ook denk dat veel Russen het beleid steunen.)
Je word inderdaad keihard aangepakt. politiestaat.

In het ideale geval zouden de politiemachten in de steden de opstanden zijn beloop laten en zich hierbij moeten voegen, in plaats van de opstanden neer te slaan. maar er is nog een hoop nodig voordat dat zover is denk ik.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

YakuzA schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:59:
[...]

Trainen + Roteren.

Vooral dat roteren moet je niet onderschatten. Bij UA proberen ze dacht ik 4 weken op en dan 1 week recovery bij de linies vandaan.
Dat roteren lijkt aan RU kant niet bestaand.
En wat je traint.

Je training is niet zoveel waard als het gebaseerd is op een oude doctrine. UA heeft zeker sinds 2014 veel contact gehad met de NAVO, en gebruikt ook een veel modernere doctrine, plus dat ze ook compleet nieuwe dingen bedenken, zoals hoe ze artillerie oproepen.

De Russen daarentegen maken fouten die ze ook in Afghanistan al maakten, daar is echt geen "centre for lessons learned".

• Jerie
  • Niet online
[...]

OCR en dan vertalen. Kan volledig offline met tools maar ook online bijvoorbeeld met Yandex of https://translate-image.com/

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
[...]

Ik had hem al door Google Lens gehaald. Daar zit een vertaal optie in.

Dit gaat om een piloot, geboren in 1986 en opgeroepen in st Petersburg. Dus niet Moskou, maar als ze st Petersburg doen, dan zal Moskou ook gedaan worden.

Daarnaast, hoe hoog is je nood als je een 36 jarige piloot moet oproepen? Zijn de jongere piloten op?

Ik denk dat de Russische bevolking wel weet wat er aan de hand is. Zou er nu een exodus aan jonge mannen zijn die proberen onder deze plicht uit te komen?

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Oh, weer eentje? 8)7
https://russia.liveuamap....iation-institute-anatoliy
Former head of Moscow Aviation Institute Anatoliy Geraschenko died as result of "falling from the high altitude inside institute"

nope

• bie100
hansvk schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:52:
[...]

Ik denk dat mijn pio schep nog wel scherp is (lichting 89/3 verkenners). :+
vond de mijne toevallig terug in de garage _/-\o_ kan weer putjes scheppen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Winter is coming…

Ik voorspel veel diepvriesRus. En zal wat extra doneren aan Ukrainse warme kleding inzameling.

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Maar omdat Poetin steevast van een 'speciale militaire operatie' in plaats van een oorlog sprak, kon hij geen beroep doen op dienstplichtigen en reservisten.
Van Nu.nl. Maar is het nu vanuit Rusland bezien ook oorlog, of nog steeds een SMO. Nu.nl lijkt te suggereren dat ze ook in Rusland zijn geschakeld van SMO naar oorlog.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

RobinHood schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:04:
[...]

En wat je traint.

Je training is niet zoveel waard als het gebaseerd is op een oude doctrine. UA heeft zeker sinds 2014 veel contact gehad met de NAVO, en gebruikt ook een veel modernere doctrine, plus dat ze ook compleet nieuwe dingen bedenken, zoals hoe ze artillerie oproepen.

De Russen daarentegen maken fouten die ze ook in Afghanistan al maakten, daar is echt geen "centre for lessons learned".
Ik blijf het heel bijzonder vinden dat ze via een app een artillerie strike kunnen oproepen. Het is gewoon zo ontzettend efficiënt. Ik meen ergens (ben de bron kwijt) te hebben gelezen dat er tussen oproepen en schieten minder dan een minuut tijd kan zitten.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 17:33

Auredium

Informaticus Chaoticus

RobinHood schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:04:
[...]

En wat je traint.

Dit is wel een dingetje. Bij het laatste offensief van Oekraïne deed de infanterie van Oekraïne oprukken middels NATO doctrine wat doet aantonen dat Oekraïne steeds meer en meer een NATO leger heeft. Er zijn ook tactieken bekend zoals op afstand bestuurbare BTR torens die als schutter post worden ingezet.

Rusland daarentegen maakt fouten die ze niet eens zouden mogen maken. Bijvoorbeeld loopgraven die niet zigzaggen maar recht zijn gegraven waardoor shrapnel onnodig veel slachtoffers maakt. Of troepen die worden aangevoerd in onbeschermde kolonnen van vrachtwagens en vervolgens nooit het front bereiken.

Die 300.000 extra maakt het gewoon 'fish in a barrel' tijd. Ik vraag mij af of de VS nog wat vaten napalm heet liggen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 16:54
NiGeLaToR schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:12:
Winter is coming…

Ik voorspel veel diepvriesRus. En zal wat extra doneren aan Ukrainse warme kleding inzameling.
Ik kwam deze (onafhankelijke) site al tegen. Alle vluchten naar Turkije en Armenie schijnen al uitverkocht te zijn. Enkeltje Dubai momenteel een euro of 5000!

https://holod.media/2022/09/21/mobilization-relocation/

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

RobinHood schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:49:
[...]

Klopt, want dat is simpelweg niet hoe een NAVO-land oorlog voert. Al helemaal niet zo'n klein landje als Nederland.

Wij zijn vooral goed in de ondersteunende rol, en extreem specialistische dingen. Denk aan onze nog altijd erg goede duikboten en al onze verschillende smaakjes special forces.

Laat de VS, Duitsland, Frankrijk en Engeland maar lekker massaal ten strijde trekken, al bombarderen die eerst ook gewoon de vijand naar het hiernamaals, dan doen wij de surgical strikes wel.
Eind jaren 80 hadden we hier ook gewoon 1000 tanks rondrijden. We hadden ooit 200 F-16’s. Die hebben we ingeruild voor andere spullen omdat we aannamen dat we hooguit nog voor wereldwijd politieagent zouden spelen. Met de juiste focus kunnen we hier ook weer een groot leger opbouwen. We praten graag over de defensie van Zweden en Finland maar Nederland heeft meer inwoners dan die twee landen samen. De reden dat we nu vooral specialistische dingen doen is omdat we al jaren veel te weinig in defensie investeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Tijd om onder te duiken als ik een jonge man in Moskou zou zijn..

nope

• Jerie
  • Niet online
gise schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:04:
[...]

Je word inderdaad keihard aangepakt. politiestaat.

In het ideale geval zouden de politiemachten in de steden de opstanden zijn beloop laten en zich hierbij moeten voegen, in plaats van de opstanden neer te slaan. maar er is nog een hoop nodig voordat dat zover is denk ik.
Er is al sprake geweest van een brain drain. Ik was allang Rusland (of Nederland) verlaten. Geld omzetten in cryptovaluta (waar ik werkelijk NIETS mee heb. Nutteloos, behalve voor autoritaire landen met een nutteloze munt), shamir shared secret op de sleutel. Vertrouwelingen naderhand belonen. Maar regel dat maar eens, want je moet niet gepakt worden en hoe meer mensen dit doen, hoe meer het gaat opvallen.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:31

tuinïnen

Eventus stultorum magister

RobinHood schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:49:
[...]

Ja dat is mooi. Wij doen het veilige werk en alleen met specialisten en andere landen mogen de hete kastanjes uit het vuur halen.

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-10 20:01
asing schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:46:
[...]

Ze moeten verzamelen op het adres Piloot Pilyutov straat nr 26, hier dus. Ik ben benieuwd of er echt veel mensen zich vrijwillig aanmelden, ik hoop dat iedereen besluit om thuis te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:46:

Tel daar het huidige dramatische verloop bij op en Xi zal zich wel twee keer achter z'n oren krabben om een soortgelijke expeditie te starten op korte termijn. Eén van zijn hoofdzorgen zal zijn de inmiddels aanwezige kans dat Rusland uiteenvalt. Nooit echt prettig voor een mede-autocraat die als doel heeft zoveel mogelijk gebieden in zijn natiestaat te harken.
De Chinese economie, alsook nieuwe technologische ontwikkelingen, zijn voor een groot deel afhankelijk van westerse landen. Daarbij heeft China te maken met diverse interne problemen, dus iets van sancties kan het land momenteel niet gebruiken.

March of the Eagles

• XWB
  • Niet online
bloody schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:15:
Tijd om onder te duiken als ik een jonge man in Moskou zou zijn..
[Twitter]
Geen idee of dat echt is, maar wel bizar als het waar zou zijn. Mensen worden dan bij wijze van spreken naar het front gesleept.

March of the Eagles

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

asing schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:10:
[...]

Ik had hem al door Google Lens gehaald. Daar zit een vertaal optie in.

Dit gaat om een piloot, geboren in 1986 en opgeroepen in st Petersburg. Dus niet Moskou, maar als ze st Petersburg doen, dan zal Moskou ook gedaan worden.

Daarnaast, hoe hoog is je nood als je een 36 jarige piloot moet oproepen? Zijn de jongere piloten op?

Ik denk dat de Russische bevolking wel weet wat er aan de hand is. Zou er nu een exodus aan jonge mannen zijn die proberen onder deze plicht uit te komen?
De andere die in diezelfde tweet stond was geboortedatum 1980, dus dat is 40+:
Afbeeldingslocatie: https://nitter.fdn.fr/pic/media%2FFdK2JRqaAAMLa15.jpg%3Fname%3Dorig
https://twitter.com/Kitana16661/status/1572519569696362496

Maargoed het zal wel weer even langs de fotosoep herkenners moeten.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 21-09-2022 12:20 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
dr.lowtune schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:12:
[...]

Ik blijf het heel bijzonder vinden dat ze via een app een artillerie strike kunnen oproepen. Het is gewoon zo ontzettend efficiënt. Ik meen ergens (ben de bron kwijt) te hebben gelezen dat er tussen oproepen en schieten minder dan een minuut tijd kan zitten.
Het grote verschil is dat een Rus niet zelf na mag denken. Dat is gevaarlijk voor de Staat. Ze zouden maar op ideeën komen. Oekraïne is meer Westers en laat de bevolking vrij om zich te ontplooien. Dat is nu misschien een jaar of 20 aan de gang en dit soort toepassingen zijn het gevolg van creativiteit die de Russen nooit zullen toestaan.

De Amerikanen schijnen een uur nodig te hebben tussen bepaling doel en schieten. Met GIS Arty maken de Oekrainers daar een paar minuten van. Hun kennis van GIS informatiesystemen is ontzettend goed en daar hebben ze nu een soort Uber app overheen gezet. :)

Pagina: 1 ... 39 ... 76 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid