Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 76 Laatste
Acties:
  • 712.645 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:41
bloody schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:30:
Net als je denkt dat de morele ondergrens wel bereikt is in die talkshow, weten ze toch de lat weer wat omlaag te duwen. Samenvatting staat zo ongeveer in de tweet.

[Twitter]
Iemand op twitter vat het mooi samen:

[...]

offtopic:
@psy FYI deze Julia Davis is de bron van de vertalingen, niet de wartranslated die jij postte. Helaas is het erg lastig soms de bron te achterhalen, want veel twitter accounts copy/pasten domweg de inhoud
Jeejz.. deze is al zo oud, gewoon een herhaling van zetten.

Bepaalde personen zijn niet happy dat GB/UK wel bezit van de rijke rus afpakt en "daarom kan het maar beter de bom krijgen" -- april 2022

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:35:
[...]

Putin is minder voorspelbaar, maar hij heeft geen zelfmoord neigingen.
De n-kaart verdwijnt dan al van tafel, zoals de rest van de wereldleiders ondertussen ook wel door hebben.
Wat als hij serieus denkt daarmee wel weg te komen?
Hij weet ook dat terug slaan met die wapens weleens het einde van de wereld (as we know it) zou kunnen betekenen.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:35:
[...]

Rusland zegt dat je hun hypersonische spullen niet uit de lucht kan schieten.

De Russen hebben echter nog nauwelijks een fatsoenlijk prototype van die superwapens.
En de Amerikanen laten niet weten waar ze nu staan met hun laserwapens.
Ik kan mij herinneren dat in dit topic op het begin van de oorlog, erg veel schrik was van die super/nucleaire wapens. Ze hebben toch zo'n vrachtwagen waar ze raketten op kunnen laden en snel kunnen afvoeren?

Wat ik begrijp kan je die dingen nauwelijks kapot schieten, ze zijn schijnbaar binnen 5-15min. op plaats van bestemming?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

HollowGamer schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:40:
[...]
Hij weet ook dat terug slaan met die wapens weleens het einde van de wereld (as we know it) zou kunnen betekenen.
[...]
Ik kan mij herinneren dat in dit topic op het begin van de oorlog, erg veel schrik was van die super/nucleaire wapens. Ze hebben toch zo'n vrachtwagen waar ze raketten op kunnen laden en snel kunnen afvoeren?

Wat ik begrijp kan je die dingen nauwelijks kapot schieten, ze zijn schijnbaar binnen 5-15min. op plaats van bestemming?
Aangezien dit soort speculaties over de n-bommen en de gevolgen toch nutteloos en vruchteloos zijn gebleken hebben we dit in de TW staan:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
mag-weg

[ Voor 98% gewijzigd door HollowGamer op 20-09-2022 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

natuurlijk, de meeste mensen dachten dat de Russen formidabel waren.

Welke vrachtwagen bedoel je?
De Himars? :P

De Russen zijn qua logistiek inferieur ten opzichte van de VS.
De Russen moeten hun granaten en raketten met de hand in- en uitladen.
De Amerikanen hebben voor hun himars automatische systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:38
Kan het zijn dat het nucleaire arsenaal er net zo aan toe is als het conventionele materiaal?
Dan exploderen die dingen voor ze goed en wel de silo's uit zijn.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

HollowGamer schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:43:
[...]

Mag ik heel eerlijk zijn? Persoonlijk zit ik niet echt te wachten op die memes. Als ik op Twitter kijk, krijg ik ook eerst allemaal memes + sarcastische tweets.

Ik heb humor i.c.m. oorlog nooit echt begrepen, misschien om het te relativeren, maar toch vind ik het altijd een beetje 'onsmakelijk'.

Niet dat ik bedoel dat het niet gepost mag worden, maar just saying. ;)
humor in een oorlog verlaagt de kans op PTSD.
Zowel voor de mensen in de frontlinie zelf als voor de mensen die allerlei beelden en nieuws te zien krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2022 21:45 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ledog
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:53
hoevenpe schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:24:
Morgen zelfde tijd hier weer verzamelen? :+
[Twitter]
Een speech van de grote leider die op het laatste moment niet doorgaat en personen die op de voorgrond treden. Ben ik de enige die moet terugdenken aan de chaotische maanden rond het uiteenvallen van de Sovjet Unie?

Als de positie van Putin wankelt, zijn de geheime diensten hier waarschijnlijk al van op de hoogte. Komende dagen de uitlatingen van Biden en Zelensky goed in de gaten houden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:07
HollowGamer schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:43:
Mag ik heel eerlijk zijn? Persoonlijk zit ik niet echt te wachten op die memes. Als ik op Twitter kijk, krijg ik ook eerst allemaal memes + sarcastische tweets.
Bedoelde deze niet zozeer als meme: denk dat achteraf gezien we getuige zijn van het begin van het einde van het tijdperk Poetin.

Heb zelf het einde van de muur bewust meegemaakt, in 5 VWO naar een gedeeld Berlijn geweest en de historische parallellen zijn opvallend: de keizer heeft geen kleren aan...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:43:
[...]

natuurlijk, de meeste mensen dachten dat de Russen formidabel waren.

Welke vrachtwagen bedoel je?
De Himars? :P

De Russen zijn qua logistiek inferieur ten opzichte van de VS.
De Russen moeten hun granaten en raketten met de hand in- en uitladen.
De Amerikanen hebben voor hun himars automatische systemen.
Wikipedia: Russia and weapons of mass destruction
Wikipedia: Avangard (hypersonic glide vehicle)

Dat hun leger niet op orde is, wilt niet zeggen dat 'de rest' dat niet is.

Als ik Wikipedia moet geloven, zijn de (meeste) wapens succesvol getest en kunnen ze wel degelijk wat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
mir4dor schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:43:
Kan het zijn dat het nucleaire arsenaal er net zo aan toe is als het conventionele materiaal?
Volgens de berichten moeten de kernkoppen eens in de 10 jaar vervangen worden. De reden weet ik niet, maar ik schat de kans dat ze dat daadwerkelijk doen laag in.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

hoevenpe schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:46:
[...]

Bedoelde deze niet zozeer als meme: denk dat achteraf gezien we getuige zijn van het begin van het einde van het tijdperk Poetin.

Heb zelf het einde van de muur bewust meegemaakt, in 5 VWO naar een gedeeld Berlijn geweest en de historische parallellen zijn opvallend: de keizer heeft geen kleren aan...
Misschien. Ik denk dat het nog wat te vroeg is. Of de bewegingen nu stuiptrekkingen zijn of niet, het is onverstandig om de huid te verkopen als de beer nog moet worden geschoten.

Let's wait and see

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:28:
[...]

Valt niet bepaald uit te sluiten dat de heren zelf ook geen idee hebben wat te doen en van 'kom, we gaan gezellig mobiliseren' naar 'oh, nog even Ivan bellen of dat wel handig is'.

De grap is dat als je de output uit de Biden administratie leest je eigenlijk beter kunt zien wat er in het Kremlin gebeurt dan als je naar het Kremlin luistert. Dat is al een tijdje zo, maar rondom de mogelijke mobilisatie reageert de Bidenadmin al alsof het een feit is en wat het volgens hen betekent voor het conflict. Dat moet echt enorm irritant zijn als je in het Kremlin zit.
De puinhoop in de lijn zit kennelijk ook horizontaal. Man man, zelfs een persconferentie loopt in de prak.

Kan geen fatsoenlijke reden bedenken. Dreiging dat Rusland uit de VN zou worden gestemd lijkt me iets te mooi nieuws.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:40

bloody

0.000 KB!!

Dit komt zojuist van een journalist, de recorded speech zou dus prima al - zeg - binnen enkele uren uitgezonden kunnen worden.
En dan misschien op de repeat stand.

we gaan het zien (of niet).

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HollowGamer schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:48:
[...]

Wikipedia: Russia and weapons of mass destruction
Wikipedia: Avangard (hypersonic glide vehicle)

Dat hun leger niet op orde is, wilt niet zeggen dat 'de rest' dat niet is.

Als ik Wikipedia moet geloven, zijn de (meeste) wapens succesvol getest en kunnen ze wel degelijk wat.
dat is geen vrachtwagen maar een draagsysteem voor kernkoppen.
Een heul snelle kernraket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:50:
[...]

dat is geen vrachtwagen maar een draagsysteem voor kernkoppen.
Een heul snelle kernraket.
Precies, kunnen 'wij' die tegenhouden? Volgens mij niet echt.

Dan heeft die ook nog 'onderwater' genoeg mogelijkheden.

[ Voor 9% gewijzigd door HollowGamer op 20-09-2022 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 17:02
[...]

Hij kan er op gokken dat er geen nuke terugkomt, alleen hij weet ook dat er een harde reaktie op terug komt. En dat betekent simpelweg dat er ergens een front volledig wordt opgerold. Als er een aantal kruisraketten op de goede plek landen is Rusland plotseling heel wat materieel/depots of b.v. alle luchtmacht kwijt en kunnen ze er niets tegen doen.
Punt is simpelweg dat hij er dus niet mee weg komt. En dat weet ie donders goed, aangezien geen enkele bluf van hem serieus is genomen en juist steevast averechts heeft gewerkt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HollowGamer schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:51:
[...]

Precies, kunnen 'wij' die tegenhouden? Volgens mij niet echt.

Dan heeft die ook nog 'onderwater' genoeg mogelijkheden.
we weten niet of de Amerikanen hem kunnen tegenhouden.

De Sarmat is trouwens pas in april dit jaar getest (dus na de invasie in februari).

En die nucleaire torpedo is ook leuk maar is het meer dan een prototype momenteel?
Ik denk dat je het meer moet beschouwen als een Armata of Su-57 maximaal.
prototypes, meer niet.

En nogmaals: we weten niet wat de Amerikanen kunnen.

De Russische oorlogsmachine is niet zo fantastisch. Uit niets blijkt dat die nieuwe wapens echt baanbrekend zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Indoubt schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:49:
Misschien. Ik denk dat het nog wat te vroeg is. Of de bewegingen nu stuiptrekkingen zijn of niet, het is onverstandig om de huid te verkopen als de beer nog moet worden geschoten.
Twee uur geleden hield de spreekwoordelijke wereld z'n adem in, inmiddels is Poetin mikpunt van spot en hoon. Als angst inboezemen het doel was dan is dat grandioos mislukt, je kunt als dictator ook je 'window of opportunity' missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:55:
[...]

Twee uur geleden hield de spreekwoordelijke wereld z'n adem in, inmiddels is Poetin mikpunt van spot en hoon. Als angst inboezemen het doel was dan is dat grandioos mislukt, je kunt als dictator ook je 'window of opportunity' missen...
Misschien dat Putin nog snel wordt bijgepraat over de situatie in Lyman >:)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

XWB schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:58:
[...]

Misschien dat Putin nog snel wordt bijgepraat over de situatie in Lyman >:)
Of Oekraine heeft te ere van de speech even Kherson bevrijdt, dat kan ook 8) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:07
ledog schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:45:
[...]

Een speech van de grote leider die op het laatste moment niet doorgaat en personen die op de voorgrond treden. Ben ik de enige die moet terugdenken aan de chaotische maanden rond het uiteenvallen van de Sovjet Unie?

Als de positie van Putin wankelt, zijn de geheime diensten hier waarschijnlijk al van op de hoogte. Komende dagen de uitlatingen van Biden en Zelensky goed in de gaten houden.
Eerder China die een (last minute) duidelijke waarschuwing afgeeft dat men nog eens heel hard moet nadenken over de plannen. Enige reden die zin heeft om zo'n speech uittestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
De speech zou al lang opgenomen zijn en wordt morgenochtend verwacht:

[ Voor 18% gewijzigd door XWB op 20-09-2022 22:01 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:19
*knip* let s.v.p. op ons beleid voor linkdrops:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops
Nu post je slechts een hele collectie video's zonder enige relevantie aan te geven of waar het over gaat/wat het punt is.

[ Voor 113% gewijzigd door polthemol op 21-09-2022 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:39
XWB schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:00:

[Twitter]
Marshal LAW en gedeeltelijke mobilisatie en erkenning van referenda als die gehouden gaan worden.

Waarna UA blijft doorgaan en er dan gezegd gaat worden de RF is aangevallen en dan Oorlog verklaren.

Just wait for it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
https://nos.nl/artikel/24...euwe-fase-in-de-oorlog-in
"Als de bezette gebieden eenmaal bij Rusland horen, is Poetins militaire doctrine van kracht. Die bepaalt dat in geval van een aanval op Russisch grondgebied, Rusland kernwapens zal inzetten", aldus Aivazovska. Inmiddels wordt op sociale media door Russen en Oekraïners breed gespeculeerd over die nucleaire dreiging.
"Het Russische leger kampt over de gehele linie met een tekort aan mankrachten. Na annexatie zal Rusland de lokale bevolking dwingen de Russische nationaliteit aan te nemen. Vervolgens zal het de Oekraïense mannen tot mobilisatie dwingen."
Het zou mij niet verrassen als Putin dit dus morgen roept na de stemming: "We worden aangevallen op Russisch grondgebied door de NAVO".

Het is dan vrij makkelijk om UA te dwingen te stoppen, of i.g.v. deze 'pro' Russische gebieden + Kremlin aan te vallen - ze zouden dan vechten tegen hun eigen burgers.

Wat een puinzooi gaat het worden.. het leek allemaal zo simpel, maar die Putin is echt niet gek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
HollowGamer schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:05:
[...]
Het zou mij niet verrassen als Putin dit dus morgen roept na de stemming: "We worden aangevallen op Russisch grondgebied door de NAVO".

Het is dan vrij makkelijk om UA te dwingen te stoppen, of i.g.v. deze 'pro' Russische gebieden + Kremlin aan te vallen - ze zouden dan vechten tegen hun eigen burgers.

Wat een puinzooi gaat het worden.. het leek allemaal zo simpel, maar die Putin is echt niet gek.
Tsja niet meegaan in dat vermeende narratief, maar helaas helaas, onze media zien er kennelijk toch brood in om dit zelf uit te gaan venten als een soort te verwachten realiteit.
Uit blijven gaan van wat wij redelijk vinden, niet wat Putin allemaal denkt als creatieve redenaties te kunnen verzinnen om krom te lullen wat prima recht was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 17:02

[...]

[...]

Yeah right..... Waarom zou Oekraine stoppen? Omdat rusland weer onzin aan het verkondigen is? Dat zijn nu net de dingen waar we niet op in moeten gaan en ons dus niets van aan moeten trekken.
Als rusland er een grotere puinzooi van gaat maken zijn ze zelf de eerste die er aan gaan. Dus laten we hopen dat putin niet gek is, want dan snapt ie dat ie niet veel kan. Slim is ie simpelweg gewoon niet bezig, want dan was ie de hele oorlog niet eens begonnen.

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dakka

[...]

[...]

Dat roept die al sinds maart, ondertussen heeft UA al meerdere aanvallen gedaan op russisch grondgebied en de krim, die al dus sinds 2014 dmv. een referendum geannexeerd is.

Iedere maand roept poeptin wel "als jullie deze lijn overgaan dan wordt het menis!" ondertussen zijn we al over 20 lijnen gestapt "We zijn je lijn over, en nu dan?"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[Twitter]
Mobilisatie, maar alleen voor alle regio’s die niet Moskou of St Petersburg zijn? :+

PSN

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

[...]

[...]

Het heeft geen zin om je te laten leiden door angst, Oekraïne heeft de schrik voor Poetin al lang achter zich gelaten en gaat in elk geval verder met zijn tegenoffensief. De Krim - geannexeerd in 2014 - is al gebombeerd en er is ook geen nucleaire bom gevallen. Zoals altijd kan je beter kijken naar wat iemand doet, in plaats van wat die persoon zegt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Twitter]
Maar natuurlijk, je kondigt het aan voor vandaag, laat je eigen media uren wachten - maar omdat het AL LANG GELEDEN is opgenomen verzet je de hele boel. Makes perfect sense 🤪

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2022 22:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Valt wel mee; de het-was-een-ongeluk-reacties op de eerdere Oekraïense aanvallen op militaire doelen op de "Russische" Krim en zelfs op echt Russisch gebied bij Belgorod hebben al laten zien dat Putin's kaarten in deze bluf-poker-actie bijzonder zwak zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:13:
[...]

Maar natuurlijk, je kondigt het aan voor vandaag - maar omdat het AL LANG GELEDEN is opgenomen verzet je de hele boel. Makes perfect sense 🤪
De vorige speeches waren ook niet live. Geen idee wat daar de reden voor is, maar het is niet ongebruikelijk.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dakka
mir4dor schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:43:
Kernkoppen hebben inderdaad een houdbaarheidsdatum en moeten regelmatig onderhouden worden, raketten die in de silo niet ontploffen door instabiele 30 jaar oude gekristalliseerde brandstof, zullen dan waarschijnlijk niet nucleair ontploffen omdat er een hele complexe kettingreactie nodig is om de kernkop af te laten gaan, die gaat dus ook niet af door een impact of explosie.

En ik durf er gif op in te nemen dat zij niet echt aan onderhoud doen, sterker nog ze zijn er een paar kwijtgeraakt een aantal jaar geleden. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door dakka op 20-09-2022 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

XWB schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:15:
[...]

De vorige speeches waren ook niet live. Geen idee wat daar de reden voor is, maar het is niet ongebruikelijk.
Opgenomen in Moskou en nu op zoek naar een bunker wellicht. Of iemand anders heeft op hem ingepraat (biden, Xi, modi) en nu maken ze een ander filmpje maar die gaan ze niet middle of the night uitzenden.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:42
[...]

Zijn punt is dat je het dus niet hoeft te verzetten als het toch al opgenomen was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Goed , de "verkiezingen".......

De media volgen braaf het dictaat en berichten er vol overgave over. Dit kan trouwens ook nog te maken te hebben met weinig nieuws over oorlogshandelingen.

Volgens mijn valt het hier met de frustratie over die pseudo verkiezingen wel mee. Echt een onderwerp lijkt het hier zo snel lezend niet te zijn, afgezien van enkele terloopse opmerkingen.

Toch zijn die verkiezingen wel veelzeggend. Rusland laat zich in de kaart kijken met haar haast. De Oost Oekraïense Republieken overtreffen deze haast bijkans.

Washington Post herkent het volgende als de Russische kaart waarin wordt gekeken:
Militarily, Russia does not have a firm grip on any of the regions it could move to annex, and the quick staging of votes suggested Russian President Vladimir Putin now aims to accomplish by political fiat what he failed to achieve on the battlefield.
Dus daarom de verkiezingen, andere opties om die gebieden te claimen lijken er niet meer te zijn.
But seizing Ukrainian sovereign territory in flagrant violation of international law, during the very week when world leaders are gathered at the United Nations for the annual General Assembly meetings would be a remarkably brazen step, even for Putin, who has shown little regard for global public opinion as he launched the largest land war in Europe since World War II.
Het ambitieniveau is er in ieder geval, zouden Rusland en haar Republieken hun plannen doorzetten.
The push toward annexation also shows how Putin’s options have been shrinking, following recent military setbacks and rising criticism of the war internationally and at home, including a remarkable public rebuke of Russian President Vladimir Putin by Indian Prime Minister Narendra Modi, at a meeting of the Shanghai Cooperation Organization in Uzbekistan last week.
Het bovenstaande maakt van deze verkiezingsact alleen meer een wanhoopsdaad. De nadruk op dat laatste woord, want het zal voor Oekraïne en het geïnformeerde westen achter zich niet moeilijk vallen deze pogingen tot verkiezingsachtige activiteiten te frustreren. Het zal mij helemaal niet verbazen dat die verkiezingen nooit gehouden raken.

New York Times reduceert de hele verkiezingsstunt tot niet meer dan het laastste stapje van het Russische bewind:
After Russia’s stunning retreat from northeastern Ukraine earlier this month, Western officials puzzled over what President Vladimir V. Putin, seemingly backed into a corner, might do next.

In the space of 36 hours on Monday and Tuesday, the Kremlin delivered its answer in a tightly choreographed display in Russia’s state news media: Four Ukrainian regions occupied virtually in whole, or in part, by Russia would hold “referendums” on joining Russia, a move widely seen as a prelude to annexation of those territories by Russia and a potential escalation of the war.
Dat met deze Act nu zo'n haast wordt gemaakt impliceert dat dit een reactieve handeling is. Op zich is dit geen nieuws, Rusland is al een tijdje reactief bezig. Als we er goed over nadenken dan is Rusland na Kyiv al reactief gegaan. Daarna is het niet meer opgehouden. De ontzettende hoeveelheid geweld leidt hiervan af, maar aan verlicht leiderschap heeft het structureel ontbroken. Mogelijk heeft nu zelfs het aandringen van die republieken Ruslands beweging beinvloedt.
For months, Russia’s occupation authorities in eastern and southern Ukraine have said they were making plans for a referendum that would call on Moscow to annex those regions and declare them to be Russian territory. The Kremlin, however, has remained mysterious about when and whether those referendums would take place, apparently seeking to leave its options open as Russian forces struggled to make major gains on the front line.

But Ukraine’s surprise battlefield gains this month forced Mr. Putin’s hand, analysts said. Annexation of parts of Ukraine by Russia — even if unrecognized by the international community — would send a signal to the world that Russia was prepared to defend it as though it was Russian territory, including, potentially, with its arsenal of nuclear warheads.
Met die referenda achter de rug zou die verdediging in Poetins ogen tenminste meer legitimiteit hebben. Die alternatieve werkelijkheid wordt door Medvedev als volgt geschetst:
Dmitri A. Medvedev, the former Russian president and the vice chairman of Mr. Putin’s Security Council, posted on Telegram that the referendums had “huge significance” because the Kremlin would consider an attack on them tantamount to an attack on Russian territory.

“Encroaching on the territory of Russia is a crime, the commission of which allows you to use all the forces of self-defense,” Mr. Medvedev wrote.
Maar deze alternatieve werkelijkheid gaat hen niet meer redden, de truc was met de Krim al versleten geraakt:
President Biden’s national security adviser, Jake Sullivan, on Tuesday referred to the “sham” votes as a possible precursor to the Kremlin’s trying to mobilize more of the Russian public for the war. “The United States will never recognize Russia’s claims” to any purportedly annexed parts of Ukraine, Mr. Sullivan told reporters.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
redwing schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:09:
[...]
Yeah right..... Waarom zou Oekraine stoppen? Omdat rusland weer onzin aan het verkondigen is? Dat zijn nu net de dingen waar we niet op in moeten gaan en ons dus niets van aan moeten trekken.
[...]
Als rusland er een grotere puinzooi van gaat maken zijn ze zelf de eerste die er aan gaan. Dus laten we hopen dat putin niet gek is, want dan snapt ie dat ie niet veel kan. Slim is ie simpelweg gewoon niet bezig, want dan was ie de hele oorlog niet eens begonnen.
Yups, niet accepteren dat Putin in dat gebied ook maar enige jurisdictie heeft, gewoon niet, niet om een referendum te organiseren, niet om iets "te verdedigen", helemaal niet, basta !
En dat ook zo blijven communiceren, ook de media al hier, geen getwijfelkont, geen geRobdeWijk, gewoon niet. Maar helaas is ons eigen stelsel zo aangetast dat we nagenoeg de gehele dag onze eigen positie trachten zelf te ondermijnen (niet zelden vanuit een financieel deel belang), ik wordt er onderhand best beroerd van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Niet lullig bedoeld richting Jan de Hoop, maar het ontbijtnieuws is niet de meest geschikte plek voor zo'n belangrijke speech...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:17:
[...]

Niet lullig bedoeld richting Jan de Hoop, maar het ontbijtnieuws is niet de meest geschikte plek voor zo'n belangrijke speech...
tuurlijk wel.
Gewoon lekker om 08:00 uur terwijl we aan de koffie zitten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online

[...]

[...]

Beetje vreemd dat als UA bezig is dat NAVO aanvalt. Dus dat is al misvatting 1. Misvatting 2 is dat Putin graag de confrontatie aan gaat met de NAVO. Hint: puur conventioneel is Rusland binnen een oogwenk vernietigd door de NAVO.
Misvatting 3 is dat je mee moet gaan in het narratief van het Kremlin. Niet doen, men verzint en liegt alles bij elkaar. Trap niet in het spelletje om mee te gaan denken.

Dat is hij wel, want hij heeft een systeem gebakken die er zo op ingericht is dat hij slecht wordt voorgelicht, waardoor hij catastrofale fouten maakt. Hij kan geen kant op.
Je laat je vangen door angst voor nucleaire bommen. Cru gezegd, hoe sneller hij er een gooit om de reactie van de VS te testen, hoe sneller de oorlog voorbij is. Het is totaal onlogisch om er een in te zetten, het bevordert de agenda van Putin op geen enkele manier, terwijl het een grote prijs zal hebben. Dus helaas, waarschijnlijk zal je geen nucleaire bommen zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

hoevenpe schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:17:
[...]

offtopic:
helaas is Jan sinds kort dan toch echt met pensioen

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
dakka schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:16:
[...]

Kernkoppen hebben inderdaad een houdbaarheidsdatum en moeten regelmatig onderhouden worden, raketten die in de silo niet ontploffen door instabiele 30 jaar oude gekristalliseerde brandstof, zullen dan waarschijnlijk niet nucleair ontploffen omdat er een hele complexe kettingreactie nodig is om de kernkop af te laten gaan, die gaat dus ook niet af door een impact of explosie.

En ik durf er gif op in te nemen dat zij niet echt aan onderhoud doen, sterker nog ze zijn er een paar kwijtgeraakt een aantal jaar geleden. 8)7
Het plutonium moet elke tien jaar vervangen worden, dat is z'n onderhoudsklus waarvan mensen zich afvragen of Rusland dat wel netjes gedaan heeft sinds de val van de Sovjet-Unie.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:22:
[...]
Het plutonium moet elke tien jaar vervangen worden, dat is z'n onderhoudsklus waarvan mensen zich afvragen of Rusland dat wel netjes gedaan heeft sinds de val van de Sovjet-Unie.
Die zeggen ach per 10 jaar of per 50 jaar.
Dan kan je beter de effort en geld in je eigen zak stoppen (besparen).

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 12:01

[Twitter]
Laat mij raden. De VHS tape waar de opname op staat kan niet worden afgespeeld omdat de recorder niet meer werkt door #sancties. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 05-10 23:12

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Muncher schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:27:
[...]

Laat mij raden. De VHS tape waar de opname op staat kan niet worden afgespeeld omdat de recorder niet meer werkt door #sancties. :+
Het zal vast simpeler zijn dan dat, ik stel me zo voor dat alle 'veroverde' plaatsnamen inmiddels stuk voor stuk uit het filmpje moeten worden geknipt omdat ze er inmiddels uitgegooid zijn. :P

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
teacup schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:16:
Goed , de "verkiezingen".......

De media volgen braaf het dictaat en berichten er vol overgave over. Dit kan trouwens ook nog te maken te hebben met weinig nieuws over oorlogshandelingen.

Volgens mijn valt het hier met de frustratie over die pseudo verkiezingen wel mee. Echt een onderwerp lijkt het hier zo snel lezend niet te zijn, afgezien van enkele terloopse opmerkingen.

Toch zijn die verkiezingen wel veelzeggend. Rusland laat zich in de kaart kijken met haar haast. De Oost Oekraïense Republieken overtreffen deze haast bijkans.

Washington Post herkent het volgende als de Russische kaart waarin wordt gekeken:

[...]

Dus daarom de verkiezingen, andere opties om die gebieden te claimen lijken er niet meer te zijn.

[...]

Het ambitieniveau is er in ieder geval, zouden Rusland en haar Republieken hun plannen doorzetten.

[...]

Het bovenstaande maakt van deze verkiezingsact alleen meer een wanhoopsdaad. De nadruk op dat laatste woord, want het zal voor Oekraïne en het geïnformeerde westen achter zich niet moeilijk vallen deze pogingen tot verkiezingsachtige activiteiten te frustreren. Het zal mij helemaal niet verbazen dat die verkiezingen nooit gehouden raken.

New York Times reduceert de hele verkiezingsstunt tot niet meer dan het laastste stapje van het Russische bewind:

[...]

Dat met deze Act nu zo'n haast wordt gemaakt impliceert dat dit een reactieve handeling is. Op zich is dit geen nieuws, Rusland is al een tijdje reactief bezig. Als we er goed over nadenken dan is Rusland na Kyiv al reactief gegaan. Daarna is het niet meer opgehouden. De ontzettende hoeveelheid geweld leidt hiervan af, maar aan verlicht leiderschap heeft het structureel ontbroken. Mogelijk heeft nu zelfs het aandringen van die republieken Ruslands beweging beinvloedt.

[...]

Met die referenda achter de rug zou die verdediging in Poetins ogen tenminste meer legitimiteit hebben. Die alternatieve werkelijkheid wordt door Medvedev als volgt geschetst:

[...]

Maar deze alternatieve werkelijkheid gaat hen niet meer redden, de truc was met de Krim al versleten geraakt:

[...]
Voor mij is de laatste quote een goede illustratie waarom ik me niet heel druk maak over nepreferenda: de landen die wel wat betekenen verwerpen ze bij voorbaat. Dan is de discussie eigenlijk al weer over.
Een reden die ik kan bedenken is dat Putin denkt dit in te kunnen zetten als wisselgeld mocht de Krim nou ook onder bedreiging van een offensief vallen. Als in: wie weet is het waard. Plus natuurlijk dat het nog makkelijker wordt om slachtvee te mobiliseren.
Het viel me een paar dagen terug al op Russen dachten dat de push vanuit de collaborateurs kwam, die zien de grond natuurlijk vrij heet worden onder hun voeten en willen niet graag bij de grens tegengehouden worden, ook met een Russisch paspoort. Jouw artikel noemt ook de push vanuit de kant van de collaborateurs, en wie weet hadden zij wat leverage om wat meer status af te dwingen van hun paspoort. Het gevaar is namelijk dat de lokale bevolking ook wel zien dat de vlag er straks anders bij gaat hangen, waardoor men nu al support zou verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
bulle bas schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:37:
[...]

Het viel me een paar dagen terug al op Russen dachten dat de push vanuit de collaborateurs kwam, die zien de grond natuurlijk vrij heet worden onder hun voeten en willen niet graag bij de grens tegengehouden worden, ook met een Russisch paspoort. Jouw artikel noemt ook de push vanuit de kant van de collaborateurs, en wie weet hadden zij wat leverage om wat meer status af te dwingen van hun paspoort. Het gevaar is namelijk dat de lokale bevolking ook wel zien dat de vlag er straks anders bij gaat hangen, waardoor men nu al support zou verliezen.
Welke push bedoel je hier? Ik kan dat niet echt opmaken uit het artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Muncher schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:43:
[...]

Welke push bedoel je hier? Ik kan dat niet echt opmaken uit het artikel.
Ik lees hem er in, maar het kan zijn dat het de auteurs zelf ontgaan is inderdaad. Namelijk
For months, Russia’s occupation authorities in eastern and southern Ukraine have said they were making plans for a referendum that would call on Moscow to annex those regions and declare them to be Russian territory. The Kremlin, however, has remained mysterious about when and whether those referendums would take place, apparently seeking to leave its options open as Russian forces struggled to make major gains on the front line.
Even dikgedrukt, de collaborateurs dringen al een poosje aan. En dan vervolgt het direct met
But Ukraine’s surprise battlefield gains this month forced Mr. Putin’s hand, analysts said.
Nu staat het er inderdaad niet expliciet, en het zou goed kunnen dat het verband henzelf ontgaan is, maar die "Ukraine’s surprise battlefield gains" zou inderdaad tot extra druk bij Putin moeten manen. Die staan correct achter elkaar gesomd, maar ik ben wellicht te meedenkend geweest met de auteurs.
Want nu is het zo dat dat zij (citaat hieronder) het vervolgens weer uitleggen als een signaal naar de rest van de wereld, maar het belangrijkste signaal zou nog wel eens naar de bevolking daar zelf zijn, dan wel op zijn minst die nu in loopgraven liggen te wachten. In afwachting van verdere Oekraiense offensieven is het moreel bij deze gemobiliseerden laag; de verhalen dat Rusland de landverraders puntje bij paaltje in de stront laat zaken gaat daar niet bij helpen. Als het zo doorgaat is de ene helft van de Russen de andere helft onder schot aan het houden omdat niemand het nog leuk vindt.
Annexation of parts of Ukraine by Russia — even if unrecognized by the international community — would send a signal to the world that Russia was prepared to defend it as though it was Russian territory, including, potentially, with its arsenal of nuclear warheads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:58
Geen paniek :+

Wat overigens ook nog een mogelijk is; Wellicht heeft het Kremlin het mobilisatie idee als proefballon opgelaten? Net zoals ons Kabinet ook wel eens dingen 'lekt', zoals bijvoorbeeld het overnemen van schulden van mensen die hun energierekening niet meer kunnen betalen?

En misschien dat ze toch er vanaf hebben gezien?

Maar aan de andere kant, het Russische volk boeit Putin helemaal niets.

[ Voor 48% gewijzigd door Dutchy007 op 20-09-2022 23:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Zat ik toch aardig dichtbij qua voorspelling:
YakuzA in "Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M9"

Klinkt als: iedereen buiten Moskou en St Petersburg is weer het bokkie.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 20-09-2022 23:44 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 23:43:
[...]

precies dat.
Kan wel alsnog DNR/LNR annexatie zijn maar alleen daar vervolgens martial law.
Maar zou niet slim zijn want een verlies aldaar is landelijk verlies.
Dus ik geloof daar niet in.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2022 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 23:47:
[...]

precies dat.
Kan wel alsnog DNR/LNR annexatie zijn maar alleen daar vervolgens martial law.
Alleen zijn vrijwel alle mannen daar al naar het front gestuurd.
In die vijver is bijna niet meer te vissen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 23:48:
[...]

Alleen zijn vrijwel alle mannen daar al naar het front gestuurd.
In die vijver is bijna niet meer te vissen.
precies.
Heb net ge-edit.
Is gewoon kansloze situatie daar.
Dus mogelijk weer arme gebieden danwel gewoon de refuseniks die de sjaak zijn met hun rode stempel onder de nieuwe wet.

De stapels deserteur-brieven die recent zijn gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

maar dit wisten we al. CovertCabal is traag.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2022 00:06 ]

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:10
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 23:50:

De stapels deserteur-brieven die recent zijn gevonden.
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

dit.
In elk geval brieven uit juni.

klik op de link voor het filmpje and don't forget to subscribe and click the bell button.
Also, a thanks to our sponsor NordVPN and World of Tanks :+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2022 00:19 ]

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vandaag “opeens” de beurs 10% in de min daar en een speech die niet kwam omdat ie toch ook vooral in het oosten moet worden gezien. Ik denk dat er een (evt gedeeltelijke) mobilisatie aan zit te komen. Ik denk ook dat dat ze niet gaat helpen.

Dat betekent, stam + t .

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Morgen dus dan nog 10% in de min hopelijk.

En nee inderdaad, Rusland heeft ook geen last van die sancties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Als de bezette gebieden eenmaal bij Rusland horen, is Poetins militaire doctrine van kracht. Die bepaalt dat in geval van een aanval op Russisch grondgebied, Rusland kernwapens zal inzetten", aldus Aivazovska. Inmiddels wordt op sociale media door Russen en Oekraïners breed gespeculeerd over die nucleaire dreiging.

[...]

Slecht artikel van NOS. Dat is vrij nadrukkelijk niet RU kernwapendoctrine. Die luidt sinds 2020:
Rusland zou kunnen reageren met kernwapens als:
- overtuigend bewijs van lancering van ballistische raketten richting Russische Federatie of bondgenoten
- gebruik van kernwapens of andere massavernietigingswapens tegen Russische Federatie of bondgenoten
- aanval op kritieke overheids- en militaire doelen van de Russische Federatie waarmee het vermogen om kernwapens in te zetten ondermijnd zou worden.
- aggressie tegen de Russische Federatie met conventionele wapens waarbij het voortbestaan van de staat zelf in gevaar zou zijn.
Een eenvoudig aanval op wat RU als grondgebied beschouwt voldoet aan geen enkel van deze criteria, ook niet die laatste.
YakuzA schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 23:43:
[...]

Inderdaad. En voor de situatie in UA gaat het toch weinig uitmaken:

- soldaten goed opleiden kost tijd. UA heeft er met zeer gemotiveerde rekruten zes maanden over gedaan om rekruten in staat te krijgen tot een offensief. RU heeft met huidige situatie in UA geen zes maanden tijd.
- burgers met weekje training naar het front sturen is suicidaal, dat is al gebleken met prestaties van dergelijke eenheden in UA de afgelopen weken. Het had nog enigszins zin zolang RU zodanig veel artillierie had waar UA niet bij kon komen dat ze kanonnenvoer konden gebruiken om doelwitten op te sporen, maar dat werkt al tijdje niet meer.
- RU kan huidig leger in UA niet fatsoenlijk bevoorraden, laat staan dat ze veel grotere aantallen van eten, brandstof, wapens en munitie kunnen voorzien.

Maar voor de levens van talloze Russen wordt dit een drama...

Oslik blyat! Oslik!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:20
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:18:
[...]

tuurlijk wel.
Gewoon lekker om 08:00 uur terwijl we aan de koffie zitten.

[Twitter]
Volgens het AD 7 uur NL tijd:
Volgens de laatste informatie wordt de tv-toespraak van de Russische president Vladimir Poetin pas woensdagmorgen om 08.00 uur Moskouse tijd (uur eerder bij ons) uitgezonden. Dat meldt onze correspondent Joost Bosman vanuit Moskou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:05

ZenTex

Doet maar wat.

De hele wereld is in rep en roer, want putin houdt een speech.

Enfin, iedereen verwacht een (gedeeltelijke)mobilisatie natuurlijk.

Maar putin is niet dom, die weet ook dat het weinig zal helpen op de korte termijn en de industrie en logistiek ook niet in staat is om 50 tot 100k manschappen te trainen, uit te rusten etc. En dat met de herfst en later winter voor de deur. Die gelooft z'n poppetjes allang niet meer. En lijkt door te hebben dat het allemaal een verloren zaak is. En mobilisatie? Er is een reden dat dit tot op heden nog niet gebeurd is. Misschien nog wat meer mensen uit het verre oosten ronselen, want niemand kan dat wat schelen.

Volgens mij gaat hij gewoon verkondigden dat de LPR en DNR hun eigen boontjes maar moeten doppen ( eigen mensen "onder de bus gooien" is een oude Russische traditie) en als ze de UA niet buiten de deur kunnen houden, pech dan.

De Krim is het kroonjuweel. Dat moeten en zullen ze houden. Dus ik kan me voorstellen dat de troepen naar de Krim verplaatst gaan worden, de Krim is Rusland, een aanval op de Krim is een aanval op Rusland, evt een herinnering dat Rusland een nucleaire macht is, bla bla.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ZenTex schreef op woensdag 21 september 2022 @ 04:50:
Volgens mij gaat hij gewoon verkondigden dat de LPR en DNR hun eigen boontjes maar moeten doppen ( eigen mensen "onder de bus gooien" is een oude Russische traditie) en als ze de UA niet buiten de deur kunnen houden, pech dan.
De referenda gaan wel over annexatie door Rusland. In jouw scenario zou het logischer zijn om een referendum te houden voor onafhankelijke republiekjes en dan zeggen dat Rusland de handen er vanaf trekt.

• hoevenpe
Is er al iets gebeurd?
Kan niets vinden...

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Meanwhile doet Derk een Robje.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

user109731 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 06:53:
[...]
voor onafhankelijke republiekjes en dan zeggen dat Rusland de handen er vanaf trekt.
Zoiets ja.

Maar voor zover ik weet is niet aangekondigd waarover de speech gaat.

Mocht putin een speech houden over hoe de republiekjes geannexeerd worden en hij Rusland horen, dat een aanval een red line is voor rusland zoals sommigen verwachten, is dat een compleet stupide actie van zijn kant.

Dienred line word dan namelijk gelijk overschreden. Als je dan niets doet ga je weer af als een gieter, en Rusland heeft al bijna geen geloofwaardigheid meer over.

Zelfs een putin moet eindelijk beseft hebben dat de situatie onhoudbaar is. De media zijn al om en rapporteren dat Rusland in het noorden tegen de NATO vecht, dan is terugtrekken niet zo'n blamage meer.

Die red line (dit keer is het menens, echt waar!) bewaart hij waarschijnlijk voor de Krim.

Enfin. Nog even en we weten het.

Misschien is het een nothing burger... Without the burger, om darth putin maar even te quoten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07

Qwerty-273

Meukposter

Alle „experts” hebben de ingelaste wachttijd door Putin goed gebruikt om in hun eigen sop gaar te koken. De meest onheil voorspellende scenarios zie je vannochtend voorbijkomen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:33
Qwerty-273 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 07:41:
Alle „experts” hebben de ingelaste wachttijd door Putin goed gebruikt om in hun eigen sop gaar te koken. De meest onheil voorspellende scenarios zie je vannochtend voorbijkomen.
Misschien is hij zelf wel uit het raam gevallen vanochtend, zit er dadelijk een slecht verkleedde Alec Baldwin achter een hele grote tafel. :+ Kunnen al die doomsday scenario's ook meteen achter hem aan het raam uit...

Zal wel iets geruststellends zijn over tactische terugtrekking met het oog op de komende weersomstandigheden... Dat er meer troepen die kant op gaan, om het referendum in goede banen te kunnen leiden... Onvoorwaardelijke steun voor de "vrije staten"... Dat soort dingen.

Mobilisatie lijkt me niet echt iets wat Rusland economisch zou kunnen dragen, aangezien ze alles in eigen huis moet maken is het afschalen van de civiele industrie eigenlijk geen optie. Te meer ook omdat ze daarmee de militaire industrie niet meer kunt voeden met producten die ze wel kunnen produceren.

offtopic:
Of in een totaal onverwachte stap door middel van een speciale operatie de rest van Europa bevrijden van de Nazi's. :+

[ Voor 13% gewijzigd door TIGER1125 op 21-09-2022 07:58 ]

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:33
Qwerty-273 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 07:41:
Tja, als die kernwapens op navo-grondgebied inzet is t sowieso game over voor Poetin, dus daar wint hij zelf ook niets mee. Als hij t op Oekraïne inzet heeft ie ook niets meer/veel minder aan dat land en zal hij de weinige internationale steun die hij heeft ook kwijtraken/ nog minder worden, zeker omdat t voor de internationale voedselvoorziening ook wel belangrijk land is.

Zelfs als hij om wat voor reden dan ook Rusland moet ontvluchten zullen hij en zijn familie zeer waarschijnlijk in flinke luxe kunnen leven, zolang hij die kernwapens niet inzet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Muncher
user109731 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 06:53:
[...]

De referenda gaan wel over annexatie door Rusland. In jouw scenario zou het logischer zijn om een referendum te houden voor onafhankelijke republiekjes en dan zeggen dat Rusland de handen er vanaf trekt.
Adviseur: “Meneer Putin, ik heb goed en slecht nieuws. Welk wilt u als eerste?”
Putin: “Het goede nieuws eerst”
Adviseur: “We hebben de referenda gewonnen”
Putin: “Fantastisch! Wat is het slechte nieuws?”
Adviseur: “Niemand heeft op ons gestemd.”

Zag iets dergelijks ergens voorbij komen, vond het wel passend :+

• _Eend_
  • Laatst online: 19:28

_Eend_

🌻🇺🇦

https://nitter.it/Noel_dotsol/status/1572461433656328197

Gaan we dan nu echt het Putin kletspraatje krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakertje
  • Laatst online: 18:18

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Speach begonnen, hier te volgen:
YouTube: Watch Sky News live

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:38
Liveblog AD:
De Russische president Vladimir Poetin kondigt een gedeeltelijke militaire mobilisatie aan. Dat meldt het staatspersbureau Tass, daarbij verwijzend naar het Telegram-kanaal Mash. Het doel is volgens Poetin de bevrijding van de Donbas-regio in het oosten van Oekraïne. ,,Het Westen heeft geprobeerd de inwoners van Oekraïne in kanonnenvoer te veranderen. en wilde geen vrede tussen Rusland en Oekraïne. Daarom heb ik de regering opdracht gegeven een juridische status te geven aan vrijwilligers die vechten in de Donbas. De meeste inwoners in deze historische gebieden willen niet onder het juk van neo-Nazi's leven.

[ Voor 70% gewijzigd door TheRicolaa10 op 21-09-2022 08:13 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:43
Dus hij is toch zo dom

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:18
dion_b schreef op woensdag 21 september 2022 @ 01:53:
[...]

Een eenvoudig aanval op wat RU als grondgebied beschouwt voldoet aan geen enkel van deze criteria, ook niet die laatste.
Ik kan wel een argument verzinnen waarbij dat dus wel voldoet. Het stukje voortbestaan kan geïnterpreteerd worden als zodanig dat dit betekend in de zin van dat er ook niet afgesnoept mag worden aan de grenzen van Rusland. Immers is een kleiner Rusland, niet hetzelfde Rusland als het bestond ten tijde van die wet.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Hij wil de mannelijke bevolking in Rusland nog wat verder uitdunnen.

Over een paar jaar wonen er alleen nog maar vrouwen in dat land…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:12

Agent47

I always close my contracts.

En dan het westen de schuld geven van zoveel slachtoffers in Oekraïne. Wat een aparte.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Wat is die man langdradig en saai, iemand onder de indruk?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:08:
Normaal ben ik er een groot voorstander van om de originele bron te raadplegen.

Na tien tellen van die woordendiarree maak ik graag een uitzondering.

• bloody
  • Laatst online: 18:40

bloody

0.000 KB!!

Referendum + gedeeltelijke mobilisatie van de reserve troepen.
Ingaand vandaag.

Beschuldigd het westen van nucleaire chantage. Dus doet Putin nu een officiele nucleaire waarschuwing.

[ Voor 52% gewijzigd door bloody op 21-09-2022 08:16 ]

nope

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

hoevenpe schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:08:
Zijn vorige speech was alleen maar 'bijzonder' vanwege de boodschap, maar nog langdradiger.

Ah. Washington en Brussel plannen een volledige plundering van RU.

Wat valt er nu nog te halen dan? :')

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:23

d0s

sssst

Precies wat ze hadden voorspeld. reservisten en dreiging kernwapens als Rusland wordt aangevallen, inclusief geannexeerde gebieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hneel
  • Laatst online: 17:34

hneel

denkt er het zijne van

_Eend_ schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:14:
Ah. Washington en Brussel plannen een volledige plundering van RU.

Wat valt er nu nog te halen dan? :')
Gas?
:P

Verwijderd

d0s schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:14:
... en dreiging kernwapens als Rusland wordt aangevallen, inclusief geannexeerde gebieden.
Kleutertje heeft zijn poepie-scheet-zegje weer gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2022 08:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:54

-tom-562

Oliesjeik

d0s schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:14:
Precies wat ze hadden voorspeld. reservisten en dreiging kernwapens als Rusland wordt aangevallen, inclusief geannexeerde gebieden.
Nou, dat laatste kunnen we afstrepen. Er zijn al aanvallen op de Krim uitgevoerd en zelfs in echt Russisch grondgebied

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ik ben vooral benieuwd naar de reactie van het westen op deze chantage.

Het lijkt me dat we de steun naar Oekraïne op moeten voeren, als Rusland zo dom is om echt een kernwapen in te zetten als de Donbas dreigt te vallen, dan mag dat best extreme gevolgen voor Rusland hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Ah, daar is ie dan.

"our words are backed with nuclear weapons"

Jaja Gandhi putin.

Ej om mezelf even te quoten;
Mocht putin een speech houden over hoe de republiekjes geannexeerd worden en hij Rusland horen, dat een aanval een red line is voor rusland zoals sommigen verwachten, is dat een compleet stupide actie van zijn kant.

Dienred line word dan namelijk gelijk overschreden. Als je dan niets doet ga je weer af als een gieter, en Rusland heeft al bijna geen geloofwaardigheid meer over.
Nou, daaaag putin. Dit keer bluf je niet? Echt de laatste waarschuwing he? Dit keer is het echt menens?

[ Voor 73% gewijzigd door ZenTex op 21-09-2022 08:26 ]

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
-tom-562 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:20:
[...]

Nou, dat laatste kunnen we afstrepen. Er zijn al aanvallen op de Krim uitgevoerd en zelfs in echt Russisch grondgebied
Dat werd dan toch ook door hem genoemd in de speech als 'unacceptable, and a threat to the Russian Federation"?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Nou weer een hoop blabla.
Ergens verbaasd het me dat Putin nog niet vermoord is. En dan niet eens van buitenaf, maar van binnenin zijn kring zaait hij inmiddels ook kwaad bloed. Dit moet toch een keer de andere kant op vallen voor hem?
Of staat er niet ergens een raam open? :p

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 17:19
Leek Poetin gestresseerd?
Niet dat zijn kop veel prijs geeft door de liters botox, maar hij heeft wel tikken als hij onder stres staat.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• TwiSteD1
  • Laatst online: 02-10 20:01
"Special" military operation, "partial" military mobilization. Ik verwacht dat elke man tussen 18-60 gemobiliseerd wordt, behalve mannen in Moscow en St. Petersburg. Volgens mij wil niemand in Rusland in Oekraine vechten, dus ik hoop dat dit het einde van Putin is.

"If its territorial integrity is threatened Russia will use all the means at its disposal. This is not a bluff." :+

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:12

Agent47

I always close my contracts.

Dit was weer zo’n praatje van: Ik ben er nog hoor!

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• -tom-562
  • Laatst online: 18:54

-tom-562

Oliesjeik

caspervc schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:23:
[...]

Dat werd dan toch ook door hem genoemd in de speech als 'unacceptable, and a threat to the Russian Federation"?
Blijkbaar wel acceptable, want daar is nooit een serieuze reactie op geweest

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

TwiSteD1 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:29:
"Special" military operation, "partial" military mobilization. Ik verwacht dat elke man tussen 18-60 gemobiliseerd wordt, behalve mannen in Moscow en St. Petersburg. Volgens mij wil niemand in Rusland in Oekraine vechten, dus ik hoop dat dit het einde van Putin is.

"If its territorial integrity is threatened Russia will use all the means at its disposal. This is not a bluff." :+
I'm doing it! I'm super serial! Watch me do it! Hey keep looking I'm doing it!

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:18
ZenTex schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:23:
Ah, daar is ie dan.

"our words are backed with nuclear weapons"

Jaja Gandhi putin.
Heh... ik spot een Civ referentie.

• hoevenpe
Michael_OsGroot schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:30:
I'm doing it! I'm super serial! Watch me do it! Hey keep looking I'm doing it!
En de rest van de wereld roept inmiddels 'whatever, spring dan lafaard je durft toch niet...'

Pagina: 1 ... 37 ... 76 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid