Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 76 Laatste
Acties:
  • 712.645 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Muncher schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:15:
Filmpje wat vanuit (vermoedelijk) een Russisch vliegtuig is genomen. Als dit inderdaad de stand van zaken is van het vliegtuig, dan is het wachten op ongelukken.

https://imgur.io/gallery/fgsz7nh
Geen idee waar je link heen gaat, hier gaan alle alarmbellen af als ik erop klik. Zowel Firefox (certificaat) als Sophos (parked domain).

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Muncher schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:15:
Filmpje wat vanuit (vermoedelijk) een Russisch vliegtuig is genomen. Als dit inderdaad de stand van zaken is van het vliegtuig, dan is het wachten op ongelukken.

https://imgur.io/gallery/fgsz7nh
Ben wel benieuwd of dat echt is, en echt in Rusland op dit moment.

Iig heel veel INOP stickers (Inoperable). Wel raar om in Rusland dat niet met Cyrillisch schrift te doen?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Hippocampus schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:16:
Het lijkt allemaal wat ver gezocht om een crew in een tank op te sluiten, laat ik het daar maar op houden.
Zeker als je moet gaan lassen. Ik dacht dat de meeste tanks tegenwoordig gesloten werden met een hangslot?

Afbeeldingslocatie: https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-8b21ffc0701663af0dfa9623bfd5f29c

Waarom moeilijk als het ook makkelijk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 12:01
asing schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:17:
[...]

Geen idee waar je link heen gaat, hier gaan alle alarmbellen af als ik erop klik. Zowel Firefox (certificaat) als Sophos (parked domain).
Hier werkt het allemaal, ook op mobiel. Er hangen enorm veel INOP stickers in de cockpit:

- Primary FD doet het niet
- AP1 (Autopiloot 1) werkt niet
- F/O PFD geeft niet thuis
- Automatische remmen zijn stuk
- Landingsgestel moet binnen 1 minuut worden ingetrokken anders gaat er wat stuck
- 4de rem is kapoet
- APU doet het niet meer
- 2 brandstofpompen zijn kaduuk
- FMGS werkt niet meer

Ik ken niet alle onderdelen, maar echt leuk lijkt het mij niet. De filmer sluit af met: "Hoe moeten we in #@$@! naam vliegen in deze @!@$!@$ kist?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
asing schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:17:
[...]

Firefox Mobile klaagt hier niet, maar...

imgur.io redirect naar imgur.com op desktop en vice versa op mobile.

https://whois.domaintools.com/imgur.io

https://reverseip.domaintools.com/search/?q=imgur.io

Wordt gehost op zelfde IPv4.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:38
Erdogan:
Turkish President Recep Tayyip Erdogan has said he believes Russia's leader is seeking an end to the war he began in Ukraine, and that a "significant step" will be made.

He said his impression from recent talks with Vladimir Putin was that he wanted to "end this as soon as possible".
niet gek, hoe langer hij wacht hoe minder grondgebied hij bezet houdt.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Muncher schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:30:
[...]
Hier werkt het allemaal, ook op mobiel. Er hangen enorm veel INOP stickers in de cockpit:

- Landingsgestel moet binnen 1 minuut worden ingetrokken anders gaat er wat stuck
- 4de rem is kapoet
- APU doet het niet meer
- FMGS werkt niet meer

Ik ken niet alle onderdelen, maar echt leuk lijkt het mij niet. De filmer sluit af met: "Hoe moeten we in #@$@! naam vliegen in deze @!@$!@$ kist?!"
de grote vragen zijn of dit in Rusland is, en of dit echt is, of dat iemand voor een leuk filmpje en likes op twitter etc lekker aan het stickeren is geweest op onderdelen die niet kapot zijn.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Jerie schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:35:
[...]

Firefox Mobile klaagt hier niet, maar...

imgur.io redirect naar imgur.com op desktop en vice versa op mobile.

https://whois.domaintools.com/imgur.io

https://reverseip.domaintools.com/search/?q=imgur.io

Wordt gehost op zelfde IPv4.
Deze link doet het : https://imgur.com/gallery/fgsz7nh (.io vervangen door.com).

Geen fuel pumps en geen APU, dat ding kan niet eens meer vliegen. Het is even wachten tot een Youtube kanaal als Mentour Pilot het oppakt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:28

_Eend_

🌻🇺🇦

Muncher schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:30:
[...]

- 4de rem is kapoet
- APU doet het niet meer
- FMGS werkt niet meer

Vooral dat papiertje op de flaps. :D

De flaps lijken mij lastig, maar zonder APU en met twee INOP brandstofpompen lijkt het me toch wel erg moeilijk om te vliegen. Al dacht ik dat je de motoren wel kunt starten met een externe stroombron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
_Eend_ schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:24:
[...]

Vooral dat papiertje op de flaps. :D

De flaps lijken mij lastig, maar zonder APU en met twee INOP brandstofpompen lijkt het me toch wel erg moeilijk om te vliegen. Al dacht ik dat je de motoren wel kunt starten met een externe stroombron.
Reminder :) : meer dan de helft van wat vloog onder de naam van een Russische maatschappij is geleased. Bij het begin van de oorlog heeft Rusland al die geleasde kisten over laten zetten naar de eigen maatschappijen. Dat is letterlijk stelen.

Onderdelen moeten regelmatig gecontroleerd en vervangen worden. Dat is hoogstwaarschijnlijk de reden dat deze kist er zo bij staat. Gekanibaliseerd voor een ander toestel. Uiteindelijk zullen bepaalde onderdelen op raken. Als ze deze niet kunnen vervangen via grijze import (Iran bijvoorbeeld), dan gaan er vliegtuigen neerstorten.

Mocht het conflict over zijn dan wil niemand die toestellen meer hebben want de onderhoudshistorie is niet meer kloppend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:34

JB

Cédric roelt!

Tens schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:00:
Erdogan:

[...]

En als Oekraïne dan alsnog komt, is het zeker een oorlogsverklaring 8)7

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Defensie-expert Colijn legt uit wat Poetin kan doen na de Oekraïense opmars

Er zit geen controverse in dit stuk, meer een opsomming, maar eigenlijk is dat een compliment. Dit is dus ook wat de gemiddelde Nederlander (wie's da :+) te zien krijgt.

Op de vraag
Resteert er dan helemaal geen optie voor Poetin?
Komt Colijn met het antwoord:
Dat is helaas ook niet waar. Krankzinnige wraakbombardementen met Russische raketten op wat Poetin "civiele infrastructuur" (oftewel: stuwdammen) noemt, tonen alleen maar aan hoe slecht en militair uitgeput hij is. Die bombardementen zijn terreur pur sang en militair zinloos. Dreigen met een gifwolk in de kerncentrale Zaporizhzhia lijkt me psychopathisch dreigen met zelfmoord.
Vervolgens speelt-ie de nuke kaart via een Guardian columnist. Daardoor neemt-ie er afstand van. Zo voorzichtig, misschien heeft-ie de kritiek op RdW wel door :)

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:40

bloody

0.000 KB!!

In het kader van de mobilisatie discussie lijkt dit wel relevant :)
Waarom zou je anders zo'n meeting hebben?
Laten we kijken hoe heet de soep daadwerkelijk opgediend wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door bloody op 20-09-2022 13:50 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Tens schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:00:
Erdogan:

[...]

Bron erbij zou nice zijn.

Hier eentje van de BBC: https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-62965993

Er staan nog meer interessante stukjes in:
The Turkish leader indicated things were "quite problematic" for Russia.

Mr Erdogan spoke of having "very extensive discussions" with Mr Putin at a summit in Uzbekistan last week.

[...]

He also said 200 "hostages" would soon be exchanged between the two sides. He gave no further detail of who would be included in such a prisoner swap.

[...]

Asked by PBS whether Russia should be allowed to keep any territory it had taken since February, and whether that should be part of a peace deal, Mr Erdogan said: "No, and undoubtedly no."
Dat laatste gaat dus over de grens van voor 2022. Zelensky wil terug naar de grens van 2014, Rusland naar die van 2022. Gaan ze het eens worden? Ik denk hoop het niet omdat er (denk ik) voor UA veel meer uit te halen is, en ze hebben nu nog gauw even wat infrastructuur gesloopt zoals dammen. Als het wel vrede wordt, dan is deze oorlog (sinds 2022) een remise qua oppervlakte-eigenaar. Maar dan zou UA wel Donetsk, Luhansk, en Krim kwijt zijn. En die delen zouden dan gerussificeerd worden, plus wie weet probeert men het later nog eens. Kortom, Poetin bluft en speelt opportunistisch.

Want Erdogan is en blijft er vaag over:
[...]

He also said that "lands which were invaded will be returned to Ukraine". It was not clear whether he also included territory held by Russian-backed separatists since 2014.

Asked whether Russia should be allowed to keep Crimea - which it annexed in 2014 - Mr Erdogan said that since then, Turkey had been talking to Mr Putin about returning the peninsula "to its rightful owners" but that no progress had been made.

[ Voor 13% gewijzigd door Jerie op 20-09-2022 13:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De tijd dat een mobilisatie echt de zaak zou veranderen is al lang voorbij, het Russische leger heeft inmiddels zoveel materieel verloren dat voor al die nieuwe troepen niet veel meer is dan een AK, wat handgranaten en een roestige BTR-80 van 40 jaar oud.

Allemaal zaken die trouwens nog best wel nuttig zijn om de Russische regering omver te werpen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
bloody schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:46:
In het kader van de mobilisatie discussie lijkt dit wel relevant :)
Waarom zou je anders zo'n meeting hebben?
Laten we kijken hoe heet de soep daadwerkelijk opgediend wordt.

[Twitter]
Ze proberen overal al mannetjes vandaan te trekken om naar het front te sturen. Russen uit alle uithoeken van het land (behalve uit Moskou, dat zou teveel tegenstand opwerpen) en ook uit gevangenissen.

Het mobiliseren van mensen in de LDNR vind ik ook een aparte gewaarwording. rekruiteren van Oekrainers om tegen het leger van Oekraine te vechten.
Ook al word je onder dwang naar dat front gestuurd, dan zal je toch nog steeds niet willen vechten voor de Russen?

Zoals eerder al gepost, dat nieuwe 3e regiment is ook in een paar dagen weg gevaagd, ze worden steeds wanhopiger in het zoeken en vinden van versterking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
ja, ach, eerste zin in de zoekmachine en je had hem gehad. 8)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:05
Jerie schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:53:
[...]

En die delen zouden dan gerussificeerd worden, plus wie weet probeert men het later nog eens.
Ik verwacht eigenlijk in de uitkomst (welke dat ook is) een harde garantie ter voorkoming van een volgende keer. Ik denk ook dat dat alleen via een NAVO-lidmaatschap of een hierop lijkende vredes garantie te regelen is. Een afspraak met Rusland is immers het papier waarop het staat niet waard.

[ Voor 9% gewijzigd door blissard op 20-09-2022 13:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Tens schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:56:
[...]

ja, ach, eerste zin in de zoekmachine en je had hem gehad. 8)
Dat deed ik ook, met de titel, maar daar gaat het niet om. Wie quote vermeldt ook de bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
blissard schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:57:
[...]

Ik verwacht eigenlijk in de uitkomst (welke dat ook is) een harde garantie ter voorkoming van een volgende keer. Ik denk ook dat dat alleen via een NAVO-lidmaatschap of een hierop lijkende vredes garantie te regelen is. Een afspraak met Rusland is immers het papier waarop het staat niet waard.
Ik heb 0,0 vertrouwen in "vredesgaranties". Oekraine heeft hier in het verleden afspraken over gemaakt en die lijken nu niet (volledig) nagekomen te worden.

Alleen NATO lidmaatschap zou Rusland ervan tegenhouden dit opnieuw te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
Muncher schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:05:
[...]

Ik heb 0,0 vertrouwen in "vredesgaranties". Oekraine heeft hier in het verleden afspraken over gemaakt en die lijken nu niet (volledig) nagekomen te worden.

Bedankt voor de link. ik denk dat je gelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
[...]

Eens.
En dan kan Putin dat niet willen. als zijn leger verslagen is dan heeft hij nog weinig te willen. Ik, en iedereen, is alleen een beetje bang voor wat hij dan gaat doen.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

gise schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:10:
[...]

Eens.
En dan kan Putin dat niet willen. als zijn leger verslagen is dan heeft hij nog weinig te willen. Ik, en iedereen, is alleen een beetje bang voor wat hij dan gaat doen.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Correctie: niet iedereen is bang voor Putin.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[...]

Wel, voor een NAVO lidmaatschap zou Oekraïne stabiel moeten zijn, dus niet in oorlog, en geen bezette gebieden. Dan is vrede nodig, maar ook afstand van de ingenomen stukken land (als die er nog zijn na het vredesoverleg). Ik geloof doorgaans weinig van wat Poetin zegt, dus ook als hij Erdogan heeft overtuigd dat-ie vrede wil neem ik dat met een Noordzee zeezout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Het voelt alsof we de komende weken weer een nieuwe fase ingaan. Toch best spannend zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tens
het rommelt ook op de beurs
https://t.me/bbbreaking/135736

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SwlSOq6SkuwmkSa71APvVSurx9g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IALFYs8fnecBKVNqeRaRMede.jpg?f=user_large

https://t.me/bbbreaking/135736

[ Voor 4% gewijzigd door Tens op 20-09-2022 14:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 17:33

Auredium

Informaticus Chaoticus

user109731 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:14:
[Twitter][Twitter]
Het voelt alsof we de komende weken weer een nieuwe fase ingaan. Toch best spannend zo.
Het westen is voorbereid op de Russische totale mobilisatie. De belangrijkste vraag is of Rusland voorbereid is op totale mobilisatie.

Ik denk dat de leiders van het industriële militaire complex hem hebben verteld dat ze door de sancties geen wapens kunnen maken die zich kunnen meten met die van het westen en dat het mogelijk is dat ze niet de productie kunnen schalen naar de hoeveelheid die nodig is voor een volledige mobilisatie.

Kijken of Poetin luistert naar die woorden of dat de Furher het toch beter weet.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-10 18:57

scorpionv

This space for rent

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:05

ZenTex

Doet maar wat.

scorpionv schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:18:
[...]

Zijn dit beurskoersen? Mijn Russisch is roestig.
Ik neem aan van wel,

Ik lees oa Gazprom, sberbank, Lukoil,Yandex,Rosneft, alle grote namen, en dikke minnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azerty
Het onderschrift bij die Telegram post is (vertaald): "На российской бирже начался мощный обвал акций" -> "Een krachtige ineenstorting van aandelen begon op de Russische beurs"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tens
scorpionv schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:18:
[...]

Zijn dit beurskoersen? Mijn Russisch is roestig.
geef ik de bron, is het weer niet goed. >:)

edit:

hier de Engelse versie:
https://www.bloomberg.com...leadSource=uverify%20wall

[ Voor 19% gewijzigd door Tens op 20-09-2022 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[Twitter][Twitter]
Een mobilisatie is nogal lastig te verkopen als het eigen land niet aangevallen wordt, benieuwd hoe het Kremlin dit zal spinnen.

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ukraine wants to restore its territorial integrity within the internationally recognized borders of 1991, and there can be no agreement based on Ukraine’s territorial concessions.
https://www.ukrinform.net...rs-of-1991-fm-kuleba.html

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
XWB schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:24:
[...]

Een mobilisatie is nogal lastig te verkopen als het eigen land niet aangevallen wordt, benieuwd hoe het Kremlin dit zal spinnen.
Het eigen land wordt toch aangevallen? Alleen nog even de volksrepubliekjes incorporeren, maar dat is puur administratief en dan blijkt er vanzelf een granaat op het Russische moederland te worden afgevuurd. :?

Maar ik gok dat het mobilisatie probleem van Poetin niet zit in het ontbreken van een reden (dat lijkt in Rusland zelden een echt probleem te zijn), maar in angst voor de effecten.

[ Voor 16% gewijzigd door onkl op 20-09-2022 14:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Daar zijn die referendums voor => "het is nu onderdeel van Rusland, we moeten ons verdedigen".
One of Russian President Vladimir Putin's top allies said on Tuesday he favoured holding referendums in two eastern Ukrainian regions in order to formally make them part of Russia, a move that would seriously escalate Moscow's confrontation with the West.
Medvedev suggested that incorporating the LPR and DPR into Russia - collectively known as the Donbas - would be an irreversible step once completed. Anyone then attacking them would be assaulting Russia itself which would, under its own law, be entitled to respond in self-defence.

"Encroachment onto Russian territory is a crime which allows you to use all the forces of self–defence," Medvedev said in a post on Telegram. "This is why these referendums are so feared in Kyiv and the West."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
[Twitter][Twitter]
Er wordt uiteraard hard geblaft en er worden tanden getoond. Dreigen met van alles en nogwat, en het bijna raken van kerncentrales bijvoorbeeld, is al maanden aan de gang.

Om all out war te bewerkstellingen moet er eerst een oorlogsverklaring komen. Als dat niet gebeurt is en blijft het een Special Military Operation. Het is al 7 maanden niet gebeurd dus ik verwacht niet dat Putin zichzelf in zijn hand wil bijten door nu een oorlog af te kondigen.

Als we dan verder kijken, oorlog met wat precies? Cannon fodder is er genoeg. Geen probleem. Maar inmiddels is meer dan 2/3e van het veronderstelde aantal tanks vernietigd. 1/3e van het aantal pantservoertuigen is vernietigd en 1/4 van de artillerie is niet meer. Munitie begint op te raken en kan eigenlijk niet gefabriceerd worden.

Oorlog met wie is ook een vraag. All-out-war, is dat alleen met Oekraïne, of met NATO?

Dus het is een hoop geblaf en bangmakerij maar aan het einde van de rit is het gewoon over en klaar voor Rusland. Het enige is dat ze dit zelf nog even moeten realiseren. En dat ligt gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Oekraine voelt ook heel goed aan dat Rusland het erg lastig heeft op dit moment.
En heeft dus ook geen enkele reden om een concessie te doen.
De Russen staan simpelweg met de rug tegen de muur.

Een 'goede' uitweg die ik kan bedenken is dat iemand (oligarch, militair, xx) besluit in te grijpen, Putin het raam uit gooi; basically een coup pleegt.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

onkl schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:31:
[...]

Het eigen land wordt toch aangevallen? Alleen nog even de volksrepubliekjes incorporeren, maar dat is puur administratief en dan blijkt er vanzelf een granaat op het Russische moederland te worden afgevuurd. :?

Maar ik gok dat het mobilisatie probleem van Poetin niet zit in het ontbreken van een reden (dat lijkt in Rusland zelden een echt probleem te zijn), maar in angst voor de effecten.
Er zijn al veel vaker en veel langer beschietingen en explosies in Rusland.
De excuses om te mobiliseren hebben ze al maanden in overvloed, en toch wordt er gekozen om niks te doen.

De helicopters boven Belgorod bij de olieopslag was daar het meest obvious voorbeeld voor.
Bayraktar TB2’s die in RU zijn neergehaald etc.

Alleen zijn er tot noch toe enkel theorieën over de ‘waarom niet’.
Maar de ‘waarom niet’ lijkt niet gerelateerd aan granaten/raketten/aanvallen landend op RU grondgebied.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 20-09-2022 14:43 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:10
[Twitter][Twitter]
Even los van "aan de macht blijven koste wat kost", als je Putin beschouwt als "the Godfather" van z'n maffia-clan, dan is het doel geld te (blijven) verdienen voor hem en z'n kliek.

Dus de vraag is: met welke strategie kunnen ze het meeste geld blijven verdienen? Ik denk dat ze onderhand wel beginnen te snappen dat Ukraine inlijven voor de grondstoffen ed geen haalbare kaart meer is. Wapenhandel is ook niet echt hun ding volgens mij.

Door de move van Ukraine binnenvallen hebben ze het afbouwen van de afhankelijkheid van Russische grondstoffen ed versneld, niet handig. Kennis-industrie heeft Rusland niet. Raketten lanceren voor satellieten en astronauten dan maar? Zaken doen met Rusland is ook gestopt door de inval.

Dan blijft volgens mij over: via Wagner ea, die Afrikaanse dictators "helpt" in ruil voor aandelen in waardevolle grondstoffen, geld verdienen. Soort Chinees belt & road initiatief, maar dan ipv met investeringen met private armies.

Op deze manier geld verdienen doe je volgens mij niet door een kernbom ergens te lanceren, dan krijg je gelijk een complete (conventionele) strike over je heen. Het leger mobiliseren en opschalen naar "oorlog met het Westen" (want daar komt het dan wel op neer) is ook niet echt een goede strategie om lekker geld te blijven verdienen, teveel (persoonlijk) afbrand-risico.

Je moet dus terugtrekken zonder gezichtsverlies, zodat je hebt laten zien dat je nog wel "cojones" hebt, en dat je "private army" nog steeds super-effectief is voor het neerslaan van opstandige bevolkingsgroepen.

Just some random thoughts.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Hier ook net naar voren gekomen:

YouTube: YouTube

Van de russische youtube: Inside Russia:

IT HAS BEGUN
Last few days I have spoken of changes that are up in the air. Well, looks like some major changes has just started happening.
That is very understandable as the bridges have been burnt and the country is in zugzwang. Whoever has been playing chess has done an awful job. The only way out is to give up or keep raising stakes.
And that's what they have started doing, raising stakes. A set of new federal new laws changing mobilisation procedures was just approved minutes ago in Russian Senate State Duma. The speed of lightning these laws are approved with show that the people mean business and big changes are coming soon. My stream tomorrow will be just about that. Please tune in at the usual time, 4PM EST here.
YouTube: RUSSIA MOBILIZING

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Even een iets langere post aangezien dit toch wel belangrijk lijkt.

Putin heeft dus de belangrijkste bazen van de industrie bijeen geroepen.
Het valt allereerst op hoe hij ze toespreekt. Soort van monoloog, op een hele verre afstand. Surrealistisch bijna.

Kijk het filmpje ff, z'n gasten kijken totaal niet blij. Geen wonder, want wie gaat dat allemaal betalen? De regering iig niet.

Vanavond is interessant...

Intussen Belarus meeslepend..

TL;DR holy shit, spannende week.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mobilisatie is echt de enige oplossing voor de Russen, alternatief is oorlog beëindigen en terugtrekken.
Zouden ze genoeg wapens en equipment hebben voor al die nieuwe recruits?
Of gaat het gebruikt worden op de WW2-sovietmethode: cannon fodder, gewoon Sloviansk bestormen want ze hebben meer manschappen dan UA kogels heeft ter plaatse?

Ze zullen in de winter de boel moeten optrommelen en hopen dat de industrie de tools kan produceren zodat er een lente-zomer offensief kan plaats vinden in 2023?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2022 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-10 18:57

scorpionv

This space for rent

Tens schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:22:
[...]

geef ik de bron, is het weer niet goed. >:)

edit:

hier de Engelse versie:
https://www.bloomberg.com...leadSource=uverify%20wall
Haha sorry, ook met de bronlink kwam ik niet ver. Maar duidelijk zo (y)

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:59:
mobilisatie is echt de enige oplossing voor de Russen, alternatief is oorlog beëindigen en terugtrekken.
Zouden ze genoeg wapens en equipment hebben voor al die nieuwe recruits?
Of gaat het gebruikt worden op de WW2-sovietmethode: cannon fodder, gewoon Sloviansk bestormen want ze hebben meer manschappen dan UA kogels heeft ter plaatse?

Ze zullen in de winter de boel moeten optrommelen en hopen dat de industrie de tools kan produceren zodat er een lente-zomer offensief kan plaats vinden in 2023?
Zei Einstein niet iets over stokken en stenen?

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Volledige mobilisatie. Ik ben benieuwd wat het volk hiervan denkt en of ze überhaupt gaan meewerken.

Maar goed, alsnog als ze oorlog verklaren aan oekranie, het westen kan vooralsnog niet ingrijpen omdat het land niet bij de nato behoort.
Zo lang er niks gebeurt aan de Nato kant, zal er niks gebeuren en is Oekranie aan zichzelf overgeleverd en ben bang dat echt het land de klos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Xtr3me4me schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:02:
Volledige mobilisatie. Ik ben benieuwd wat het volk hiervan denkt en of ze überhaupt gaan meewerken.

Maar goed, alsnog als ze oorlog verklaren aan oekranie, het westen kan vooralsnog niet ingrijpen omdat het land niet bij de nato behoort.
Zo lang er niks gebeurt aan de Nato kant, zal er niks gebeuren en is Oekranie aan zichzelf overgeleverd en ben bang dat er dan echt het land de klos is.
Conscriptovitsj met zijn half jaar ontgroening zal misschien iets beter zijn dan groentjes met 7 dagen basis training, maar ik weet niet of je daar de oorlog mee gaat winnen?

Maar wel een gevaarlijke escalatie met grote gevolgen als RU dit doet.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 20-09-2022 15:03 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronald.42 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:01:
[...]

Zei Einstein niet iets over stokken en stenen?
dat ging over WW3 volgens mij.
Uit niets blijkt dat WW3 gaat beginnen.
De geruchtenmolen lijkt nu voor te sorteren op daadwerkelijke mobilisatie. Overigens voornamelijk vanwege een paar spoedamendementen. Kan ook betekenen dat ze een juridische stok achter de deur willen hebben voor de gewone SMO en deserteurs daarbij. Niet over een mobilisatie.

Maar goed, als ze wel gaan mobiliseren...
Daarmee kunnen de Russen echt menskracht optrommelen. Menskracht is waar ze een groot gebrek aan hebben.
Wil niet zeggen dat het een oorlog tegen NATO wordt, maar gewoon nog tegen UA.
De staatszender zegt natuurlijk wel dat het tegen NATO is in UA maar dat wil niet zeggen dat ze ook echt NATO gaan aanvallen.

Het probleem voor UA zal dan worden hoe ze die extra overmacht kunnen stoppen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

YakuzA schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:03:
[...]

Conscriptovitsj met zijn half jaar ontgroening zal misschien iets beter zijn dan groentjes met 7 dagen basis training, maar ik weet niet of je daar de oorlog mee gaat winnen?
Daarnaast, echt benieuwd met wat Rusland gaat mobiliseren. Wat hebben ze überhaupt nog liggen qua tanks etc...
Als ze met dezelfde dino-tijdperk era materialen komen aanzetten, dan gebruikt Putin zijn volk echt als cannonfodder.

Goed, benieuwd wat de headlines zullen zijn vanavond. Tjeez en dat in de 21e eeuw. Mensen hebben blijkbaar niets geleerd van de 2e wereldoorlog in de gruwelijkheden die toen plaatsvonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo lang er niks gebeurt aan de Nato kant, zal er niks gebeuren en is Oekranie aan zichzelf overgeleverd en ben bang dat echt het land de klos is.
nah, ze hebben gewoon wat meer kogels nodig aan de frontlinie.
En intussen alle depots diep achter de linies helemaal suf te himarsen.
Dan hebben al die extra RF-manschappen alleen hun blote handen om UA mee aan te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:06:
[...]

nah, ze hebben gewoon wat meer kogels nodig aan de frontlinie.
En intussen alle depots diep achter de linies helemaal suf te himarsen.
Dan hebben al die extra RF-manschappen alleen hun blote handen om UA mee aan te vallen.
Het is van der zotte, misschien moet UA ook volledige mobilisatie uit gaan voeren. Alleen ze komen wapens enz... te kort.
Wat een drama allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtr3me4me schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:08:
[...]

Het is van der zotte, misschien moet UA ook volledige mobilisatie uit gaan voeren. Alleen ze komen wapens enz... te kort.
Wat een drama allemaal.
UA is al gemobiliseerd sinds 24 februari 2022 en heeft 700.000 manschappen in diverse stadia van training en ervaring.
Ze hebben alleen te weinig zware wapens.

Rusland heeft te weinig troepen en wel zware wapens.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2022 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

UA is vanaf dag 1 of 2 al officieel gezien gemobiliseerd idd.

Alleen ze hadden teveel vrijwilligers, dus ze hebben nog steeds niemand verplicht opgeroepen voor zover bij mij bekend.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Volledig al? Ik dacht momenteel alleen het diegene die actief waren. Niet de conscripts en het volk die een wapen kan dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtr3me4me schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:10:
[...]

Volledig al? Ik dacht momenteel alleen het diegene die actief waren. Niet de conscripts en het volk die een wapen kan dragen.
ah het is wat genuanceerder inderdaad.

Mannen tussen x en x jaar mogen het land niet verlaten en in de komende 90 dagen zouden dienstplichtigen en reservisten worden opgeroepen (24 februari).
Daarnaast waarschijnlijk inderdaad wel veel vrijwilligers.
Of er sindsdien wezenlijk iets veranderd is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Jerie schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:13:
[...]

Wel, voor een NAVO lidmaatschap zou Oekraïne stabiel moeten zijn, dus niet in oorlog, en geen bezette gebieden. Dan is vrede nodig, maar ook afstand van de ingenomen stukken land (als die er nog zijn na het vredesoverleg). Ik geloof doorgaans weinig van wat Poetin zegt, dus ook als hij Erdogan heeft overtuigd dat-ie vrede wil neem ik dat met een Noordzee zeezout.
We kunnen tijdelijk de toetredingscriteria voor NATO versoepelen en ze op die manier toelaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:25
Muncher schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:13:
[...]

We kunnen tijdelijk de toetredingscriteria voor NATO versoepelen en ze op die manier toelaten.
Zullen we dat gewoon niet doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Jerie schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:13:
[...]

het is een Speciale Militaire Operatie, geen oorlog. Dus dat komt goed uit.
Verder zijn het geen bezette gebieden maar separatistische delen van het land die tijdelijk bezet zijn..hm ja nou stiekem toch bezet. Maar natuurlijk niet door Rusland maar door de DNR/LNR, niet door Rusland. Immers, Rusland heeft ze niet geannexeerd oid dus Rusland heeft ze niet bezet.

Probleem opgelost. Toetreding morgen graag en daarna die vier NATO battlegroups in Bulgarije/Roemenië laten doorrijden naar Kherson, Mariupol en Donetsk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Denk dat de beste tussen oplossing is, om voldoende landen te hebben die security guarantees kunnen afgeven, zoals:

Turkey could be among countries to offer Ukraine security guarantees, Ukrainian official says. link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:44
Muncher schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:13:
[...]

Het staat de NAVO vrij om op verzoek van Oekraïne in te grijpen of veiligheidsgaranties af te geven. Een volledig lidmaadschap is daarvoor niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:13:
[...]

ah het is wat genuanceerder inderdaad.

Mannen tussen x en x jaar mogen het land niet verlaten en in de komende 90 dagen zouden dienstplichtigen en reservisten worden opgeroepen (24 februari).
Daarnaast waarschijnlijk inderdaad wel veel vrijwilligers.
Of er sindsdien wezenlijk iets veranderd is weet ik niet.
Benieuwd hoe de wereld hierop gaat reageren als Putin zijn land toespreekt. Niet alleen het volk (aangezien steeds meer mensen hem bekritiseerde, zoals de beroemde pop ster van Rusland)
Maar China en India ook tijdens de SCO.

Vraag mij af wat die Antonio van de UN gaat zeggen hierop en daarnaast Biden en Janssen van NATO. Zal EU en rest van het westen hierop reageren of zal alles door blijven lopen zoals het nu al loopt.
Spannende maar vreselijke tijden breken aan, de economie is op z'n gat en heb je 1 land die daar allemaal voor zorgt.
Het is dat ze Nukes hebben, anders echt waren ze binnen een paar dagen al uit Oekranie geschopt, terug naar hun eigen land met de staart tussen hun benen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Xtr3me4me schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:18:
[...]

Benieuwd hoe de wereld hierop gaat reageren als Putin zijn land toespreekt. Niet alleen het volk (aangezien steeds meer mensen hem bekritiseerde, zoals de beroemde pop ster van Rusland)
Maar China en India ook tijdens de SCO.

Vraag mij af van die Antonio van de UN gaat zeggen hierop en daarnaast Biden en Janssen van NATO. Zal EU en rest van het westen hierop reageren of zal alles door blijven lopen zoals het nu al loopt.
Spannende maar vreselijke tijden breken aan, de economie is op z'n gat en heb je 1 land die daar allemaal voor zorgt.
Het is dat ze Nukes hebben, anders echt waren ze binnen een paar dagen al uit Oekranie geschopt, terug naar hun eigen land met de staart tussen hun benen.
wat zullen ze gaan zeggen? Och, dat het betreuren ofzo en blabla.
Belangrijker is: wat gaan ze doen?
Waarschijnlijk heul weinig. Waarschijnlijk duimen voor UA en nog wat extra wapens sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2022 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:32

mindcre8r

Tradepedia

[...]

only one false flag needed.. hold my beer.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

De NATO gaat waarschijnlijk niets doen maar dat wil niet zeggen dat andere westerse landen niets doen.

Dan is het alleen geen NATO. Of dat gaat gebeuren is een tweede. M0gelijk wel dat er meer wapens geleverd gaan worden en ook misschien andere omdat het een andere fase van de strijd wordt.

Of mobilisatie rusland iets gaat opleveren moeten we nog zien. Ze kunnen zeker nog wel escaleren maar hoeveel effect dat daadwerkelijk gaat hebben durf in niet te zeggen. Ik denk dat het beperkt is. ER staan nu al veel russen met hun rug tegen de rivier in de Kherson regio. Veelal verstoken van aanvoer van munitie, reserve delen, brandstof en eten. Of dat nog lang is vol te houden moeten we gaan zien. Het is een soort belegering naar middeleeuws voorbeeld maar met andere middelen. Ik verwacht dat het niet zo heel lang meer duurt voordat ze daar gewoon moeten gaan opgeven.

Op andere plekken hebben de russen zich dieper ingegraven. Ook daar is deels de bevoorrading problematisch en zal het lastig worden voor de russen om door te gaan.

Wat wel van belang is is dat Oekraïne voldoende steun blijft krijgen, zowel militair als humanitair als logistieke steun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Lukashenka ordered to strengthen the defense of Belarus and prepare for wartime norms - to check the readiness of military units and people's militias
Dat zegt ook weer precies niks, geen escalatie ten opzichte van de huidige situatie?

Ze zijn al een half jaar in staat van paraatheid aan het trainen daar iig :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
bloody schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:56:
[..]

Vanavond is interessant...
[Twitter]

Intussen Belarus meeslepend..
[Twitter]

TL;DR holy shit, spannende week.
Weird, waarom pakt de mainstream media dit nog niet op?

Het lijkt dat hij gaat aankomen voor mobilisatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

HollowGamer schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:23:
[...]

waarschijnlijk vanavond pas als de boodschap te formuleren is.
Tot die tijd blijft het gewoon paniekvoetbal.
Enige grootste aanknopingspunt is het wijzigen van een paar wetjes maar dat hoeft niet automatisch te betekenen dat er ook daadwerkelijk gemobiliseerd gaat worden.
Misschien wel maar totdat het zeker is hoeft de media ook weer geen spoken na te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

rapture

Zelfs daar netwerken?

Xtr3me4me schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:10:
[...]

Bij wet is Oekraïne al gemobiliseerd. De mannen mogen het land niet meer verlaten en kunnen opgeroepen worden.

In de praktijk hebben ze meer vrijwilligers dan dat het leger kan verwerken en er is geen noodzaak om mensen op te roepen. Ze hebben al 700k troepen en gaan voor een miljoen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

HollowGamer schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:23:
[...]

Omdat normale media niet met de tweetstorm meewaait en allerlei geruchten checkt voordat ze dat los flikkeren de wijde wereld in? ;)

Het gebeurt wel vaker dat Putin weer eens constipatie heeft om 22u savonds en met spoed naar het kremlin wordt gereden en dan blijkt het uiteindelijk weer gewoon een scheet van niets te zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 20-09-2022 15:31 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Laatst online: 17:34

hneel

denkt er het zijne van

flugelisoke schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:14:
[...]

Zullen we dat gewoon niet doen?
Dan komen Erdogan en Orban met een veto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

YakuzA schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:30:
[...]

Omdat normale media niet met de tweetstorm meewaait en allerlei geruchten checkt voordat ze dat los flikkeren de wijde wereld in? ;)

Het gebeurt wel vaker dat Putin weer eens constipatie heeft om 22u savonds en met spoed naar het kremlin wordt gereden en dan blijkt het uiteindelijk weer gewoon een scheet van niets te zijn.
Het zou al prima zijn als het 'gewoon' dit is :)

nope

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bloody schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:35:
[...]
Het zou al prima zijn als het 'gewoon' dit is :)
[Twitter]
"Putin gaat misschien in een persco vandaag iets roepen over referenda in LPR/DNF"

Is idd al heel iets anders als
'waarom bericht de media niet over "Het lijkt dat hij gaat aankomen voor mobilisatie."'
:)

Dat over referenda is ook al gewoon opgepakt:
https://nos.nl/artikel/24...er-inlijving-door-rusland

Het gaat hier weer van 0 naar 100 km/u en dan straks weer naar 0 met een noodgang gok ik ;)

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 20-09-2022 15:40 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:39:
[...]

"Putin gaat misschien in een persco vandaag iets roepen over referenda in LPR/DNF"

Is idd al heel iets anders als
'waarom bericht de media niet over "Het lijkt dat hij gaat aankomen voor mobilisatie."'
:)

Dat over referenda is ook al gewoon opgepakt:
https://nos.nl/artikel/24...er-inlijving-door-rusland

Het gaat hier weer van 0 naar 100 km/u en dan straks weer naar 0 met een noodgang gok ik ;)
als Putin slim is zet ie nu dat vermeende plan in werking dat al enige tijd rond gaat: beëindigen van de SMO en doen alsof deze succesvol is afgerond en DNR/LNR het nu zelf op moeten knappen.
Dus: mission accomplished en fijne kerstdagen.

Hij heeft de twee staatjes al officieel erkend.
Maar als hij het annexeert is het onderdeel van Rusland en moet hij het ook (kunnen) verdedigen.
Maar dat kan Rusland gewoonweg niet, gezien de afgelopen maanden.
Dus als het officieel RF-grondgebied wordt, zal hij niets anders kunnen doen dan mobiliseren danwel de operatie fors uitbreiden met een soort 'martial law' (waarvoor die noodtoestand-amendementen zijn doorgevoerd).
Dus ik gok dat het, indien annexatie, hooguit een noodtoestand wordt.

Aannemelijker vind ik dat hij DNR/LNR gewoon laat vallen als een baksteen.
Bijv. aangeven dat Rusland ze gesteund heeft maar om reden XYZ daar nu mee stopt (met een negatieve sneer naar de onwil van de mensen in DNR/LNR die hun land niet willen verdedigen (LNR wilde geen troepen leveren voor operaties in DNR bijv.).

Dus:

OF Rusland annexeert maar gaat niet verder dan een noodtoestand en uitbreiding van troepeninzet (maar geen algehele mobilisatie)

OF Rusland verklaart de SMO een succes in de zin van dat ze LNR hebben geholpen met het grondgebied en dat DNR ook gewoon tevreden moet zijn met de grenzen van 2014.
En Rusland beëindigt dan richting de kerst de SMO en blaast de aftocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2022 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Ik denk dat ze snel de donbas als grondgebied willen consolideren inderdaad.

Ze hadden volgens mij Donetsk bijna geheel in handen, en Luhansk helemaal, maar nu is het leger van Oekraine weer binnengevallen in Luhansk.

Ik denk dat ze het daarom snel als Russisch grondgebied willen verklaren, voordat Oekraine nog meer voortgang boekt.

Zie plaatje, bij het onderste blauwe pijltje is Oekraiene de grens van Luhansk Oblast over, bij Bilohorivka:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqb3yg8vTy30BIMQXwLVlrbRryw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f674zLCeaJfAr24ZswBRCYIN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door gise op 20-09-2022 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Mobilisatie gaat Rusland, zeker op korte termijn, niks brengen.

edit: vertaling van genoemde draadje: https://translatethread.com/thread/1572223421068775428

[ Voor 26% gewijzigd door gws24 op 20-09-2022 16:01 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:48:
[...]
Dus:
OF Rusland annexeert maar gaat niet verder dan een noodtoestand en uitbreiding van troepeninzet (maar geen algehele mobilisatie)

OF Rusland verklaart de SMO een succes in de zin van dat ze LNR hebben geholpen met het grondgebied en dat DNR ook gewoon tevreden moet zijn met de grenzen van 2014.
En Rusland beëindigt dan richting de kerst de SMO en blaast de aftocht.
OF: Rusland weigert de annexatie ondanks dat DNF/LPR dat aanbieden. Net zoals ze dit al de afgelopen 8 jaar weigeren.
(wat soortvan inhaakt op jouw 2e of inderdaad)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 20-09-2022 15:52 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:21:
[...]

Dat zegt ook weer precies niks, geen escalatie ten opzichte van de huidige situatie?

Ze zijn al een half jaar in staat van paraatheid aan het trainen daar iig :)
In een recente toespraak zei Lukashenka nog dat Oekraïne 'militaire divisies' aan het vormen is om Belarus omver te gooien. Die man kan alleen maar angst zaaien :F

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:25
https://www.theguardian.c...-63298b188f08f4c4bf5d64cd

De dagelijkse update over de oorlog bij de Guardian. Verschillende punten die interessant zijn, maar ik pik er een paar uit:

Security fears have almost certainly led Russia’s Black Sea Fleet to relocate its Kilo-class submarines from Sevastopol in Crimea to Novorossiysk in southern Russia, the UK Ministry of Defence says in its latest intelligence briefing on the war. (dus veel vertrouwen hebben ze er niet in dat ze de Krim kunnen behouden)

Ukraine’s armed forces have sunk a barge carrying Russian troops and equipment across the Dnieper River near Nova Kakhovka in the Kherson region, the Kyiv Independent reports (dit wordt weer "leuk" voor de statistieken)

Turkey’s President Recep Tayyip Erdoğan has told PBS in the US in an interview that all the land invaded by Russia should be returned to Ukraine, including Crimea, which was annexed by Putin’s forces in 2014. He said “If a peace is going to be established in Ukraine, of course, the returning of the land that was invaded will become really important.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Rusland wil wel echt graag van hun mensen af.
Wat een pitbull, laat gewoon niet los.

Volyamedia is ook al sinds gisteren aan het berichten over de opkomende 'referenda'.
What do the amendments to the Criminal Code of the Russian Federation mean, how mobilization is connected with referendums in the LDNR and in the occupied territories, who and when will be taken away first

The State Duma immediately adopted amendments to the Criminal Code of the Russian Federation, now refusal to participate in hostilities becomes a criminal offense, as well as evasion of service and conscription.

The bill has been shelved since July, and now a decision has been made to put it into action.

Criminal liability for evasion and refusal will allow the Armed Forces of the Russian Federation to quickly gather in military units those who wrote reports about their unwillingness to go to Ukraine. There are between 27,000 and 50,000 such people in the army, as we wrote yesterday.

It will take from two to three weeks for the Ministry of Defense to collect and send such a number of military personnel. The combat value of such units will be low, but at their expense it will be possible to fill the line of defense in the LDNR and, possibly, in Zaporozhye.

With the lack of people right now, the speed of adoption of the amendments is connected.

The LPR has already announced that the referendum on joining the Russian Federation will be held from 23 to 27 September. During the day, similar terms will be published by the DPR, followed by the occupied part of the Kherson region and the occupied part of Zaporozhye.

The result of the referenda is already known. LNR and DNR will vote in the range of 86 to 92% in support of entry. Kherson and Zaporozhye occupation zones in the range from 72 to 80%.

After that, Russia will be able, in its characteristic manner, to accuse Ukraine of aggression against itself and "the decisions of citizens who expressed their opinion during the expression of will." It is possible that the Russian Federation will offer Ukraine negotiations on obviously impossible conditions. After their breakdown, or Ukraine's refusal to speak, Putin will publicly say that he wanted peace, but the regime of drug addicts and murderers rejected his noble intentions and chose the path of blood and suffering for the people of Ukraine. The Kremlin will have the opportunity to begin mobilization activities. It was solely for this purpose that Pushilin and Pasechnik started talking about referendums after a direct order from Moscow.

According to our information, two groups will be mobilized in the first wave. The first is young people aged 22 to 26 who have recently completed military service, as well as reserve officers of the necessary military specialties (artillerymen, tankmen, scouts, marines, paratroopers, special forces, pilots, air defense, missilemen). The first wave may begin immediately after martial law is declared in the Russian Federation, that is, already in mid-October.

They plan to send recruits to the occupied territories after a month or a three-week training course to strengthen the defense. There are no recruitment indicators yet, but, according to the military, we are talking about 55-70 thousand people.

The second group of conscripts of the first wave is 27-35 years old, who have completed military service or have contract service experience. There are also no recruitment figures yet, but according to military estimates, from 250 to 300 thousand people should be put under arms. Due to the lack of training camps, instructors and equipment, the recruitment will not be carried out at once, but in waves over three months.

Recruits from the second group are planned to be driven through a three-month training course and sent to the combat zone as soon as they are ready.

That is, the first replenishment from this group will reach Ukraine in late December - mid-January.

In the spring, if necessary, the older ages (over 35 years old) will go, followed by the younger ones.

Putin needs people to continue the war. The army in its current form, PMCs, criminals, alcoholics and parasites, the National Guard and Chechen detachments, even together, will not be able to withstand a full-fledged conflict throughout 2023. To solve this problem, partial mobilization is needed, which can become full-scale if the Russian Federation continues to suffer defeats.

305-370 thousand Russian men will be at war in the coming months. A war in which Russian generals and the commander-in-chief have no strategy. There is only a desire to continue it.
@Volyamedia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:55:
Hier ook net naar voren gekomen:

YouTube: YouTube

Van de russische youtube: Inside Russia:

IT HAS BEGUN
Last few days I have spoken of changes that are up in the air. Well, looks like some major changes has just started happening.
That is very understandable as the bridges have been burnt and the country is in zugzwang. Whoever has been playing chess has done an awful job. The only way out is to give up or keep raising stakes.
And that's what they have started doing, raising stakes. A set of new federal new laws changing mobilisation procedures was just approved minutes ago in Russian Senate State Duma. The speed of lightning these laws are approved with show that the people mean business and big changes are coming soon. My stream tomorrow will be just about that. Please tune in at the usual time, 4PM EST here.
YouTube: RUSSIA MOBILIZING
Wat heb ik te doen met deze man. Hij staat niet alleen, hij is voor mij het gezicht van de stille anti-oorlog hippie. Hij komt niet arm op me over, maar hij spreekt zich wel duidelijk (doch voorzichtig) uit. Als types zoals hij gemobiliseerd worden, dan zou dat dieptriest zijn. De vraag is, zoals wel vaker: op welke schaal, welke percentages hebben we over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:43
XWB schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:57:
[...]

In een recente toespraak zei Lukashenka nog dat Oekraïne 'militaire divisies' aan het vormen is om Belarus omver te gooien. Die man kan alleen maar angst zaaien :F
Het totale gebrek aan logica doet echt letterlijk zeer aan m'n hoofd. Want impliciet zegt ie daarmee dat z'n Russische puppetmaster geenszins in staat is Ukraine militair het hoofd te bieden en zelfs een offensief kan openen naar een ander land terwijl ze de invasie door Rusland nog bestrijden. Onwerkelijk dom.

Qua annexatie van de deelgebieden zal ook daar het minst logische wel gebeuren en die mobilisatie - ook daarvan roepen de hardliners al een tijdje dat dit wel 's een goed idee kon zijn. En waarom ook niet - verliezen is geen optie voor een narcist, dus de gebieden loslaten en Ukraine het laten uitvechten zal ook niet gaan gebeuren is mijn beleving.

Ik verwacht en hoop grondig mis te zitten dat Rusland tot de laatste straathond in het conflict gooit. Ze hebben overal al de o zo belangrijke troepen om NATO buiten te houden weggesleept (aka NATO is NUL bedreiging voor ze), slepen nu gedetineerden die kant op, leunen steeds meer op PMC's die er een nog groter zooitje van maken en blijkbaar eigen troepen moeten 'bewaken' om te voorkomen dat ze zich overgeven of vluchten.

Alleen al zo'n dichtgelaste tank verhaal - ondertussen verbaast niets je meer, je zou haast denken dat het echt gebeurd kan zijn. Zeker omdat Rusland Ukrainse las-paratroopers de schuld geeft van de tactische lasnaadjes.

It ain't over till it's over. Heeft de EU al een oorlogsindustrie aangezwengeld eigenlijk?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

gustaveau schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:59:
Turkey’s President Recep Tayyip Erdoğan has told PBS in the US in an interview that all the land invaded by Russia should be returned to Ukraine, including Crimea, which was annexed by Putin’s forces in 2014. He said “If a peace is going to be established in Ukraine, of course, the returning of the land that was invaded will become really important.”
Dit is inderdaad een belangrijk punt gezien vanuit Turkije, vooral ook omdat de Russen daar hard de Krim Tartaren onderdrukken die als bevolkingsgroep een dichtere band hebben met Turkije.
Waar ze als onderdeel van Oekraine daar vrij waren om hun eigen identiteit te ontplooien is dat de afgelopen jaren onder Russisch beheer helemaal onderdrukt, gevangen gezet en gedeporteerd in het kader van Russificatie.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
gustaveau schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:59:
https://www.theguardian.c...-63298b188f08f4c4bf5d64cd

De dagelijkse update over de oorlog bij de Guardian. Verschillende punten die interessant zijn, maar ik pik er een paar uit:

Security fears have almost certainly led Russia’s Black Sea Fleet to relocate its Kilo-class submarines from Sevastopol in Crimea to Novorossiysk in southern Russia, the UK Ministry of Defence says in its latest intelligence briefing on the war. (dus veel vertrouwen hebben ze er niet in dat ze de Krim kunnen behouden)

Ukraine’s armed forces have sunk a barge carrying Russian troops and equipment across the Dnieper River near Nova Kakhovka in the Kherson region, the Kyiv Independent reports (dit wordt weer "leuk" voor de statistieken)

En Donetsk en Luhansk? Daar laat Erdogan zich dan weer niet over uit. Als Rusland alles terug wil geven dan lijkt mij dat deze oorlog vandaag nog voorbij kan zijn (is ook het doel van Zelensky). Vooralsnog gaat Rusland zo te lezen nog even de vleesmolen laten draaien. Je moet wat, zonder Diablo 4... :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
sugarlevi01 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:03:
Rusland wil wel echt graag van hun mensen af.
Wat een pitbull, laat gewoon niet los.

Volyamedia is ook al sinds gisteren aan het berichten over de opkomende 'referenda'.

[...]
Het belangrijkste stukje denk ik:
The State Duma immediately adopted amendments to the Criminal Code of the Russian Federation, now refusal to participate in hostilities becomes a criminal offense, as well as evasion of service and conscription.

The bill has been shelved since July, and now a decision has been made to put it into action.

Criminal liability for evasion and refusal will allow the Armed Forces of the Russian Federation to quickly gather in military units those who wrote reports about their unwillingness to go to Ukraine. There are between 27,000 and 50,000 such people in the army, as we wrote yesterday.
Het probleem voor Rusland is dat het geen oorlog is. Zonder oorlog kunnen ze niemand verplichten mee te vechten en oproepen kan alleen vrijwillig. Als een Konskriptovic niet wil vechten dan kan je hem hooguit opsluiten.

Wat ze nu hebben is een ammandament (een toevoeging) op een bepaalde wet die het strafbaar stelt om je neus te drukken als er vijandelijkheden zijn. Door het strafbaar stellen verplichten ze 27-50.000 weigerende Konskriptovic toch te gaan vechten.

Het lijkt niet op een mobilisatie, het lijkt op het aanboren van een bron die ze al hebben door die bron met de kloten voor het blok te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Hoe krijg je de welvarende Rus uit Moskou überhaupt naar Oekraïne? Bij de haren naar de frontlinie slepen?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Een referndum vereist een datum, een lokatie en stembiljetten. UA heeft eerder een verzamelgebouw voor stemmen bezocht met een HIMARS dus dat moet hier ook wel kunnen.

Geen referendum - geen uitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:57:
[...]

er zit uiteraard wel een kern van waarheid aan.
Er zijn vrije Belarussische eenheden aan het vechten in Oekraine, voor Oekraine.
Die mensen met wit-rood-witte vlag.
Die zijn ook van plan om beschikbaar te zijn voor een eventuele bevrijding van Belarus zelf.

Niet dat UA die divisies aan het klaarmaken is, maar er zijn wel degelijk vrije Belarusians die samen in een of meerdere units bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
gise schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:49:
Ik denk dat ze snel de donbas als grondgebied willen consolideren inderdaad.

Ze hadden volgens mij Donetsk bijna geheel in handen, en Luhansk helemaal, maar nu is het leger van Oekraine weer binnengevallen in Luhansk.
En toch, de separatisten proberen al sinds 2014 bij Rusland te komen en Poetin heeft steeds geweigerd. Waarom nu wel? Alleen maar voor een mobilisatie?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:13:
[...]

Hoe krijg je de welvarende Rus uit Moskou überhaupt naar Oekraïne? Bij de haren naar de frontlinie slepen?
de elite krijgt gewoon kolonel-functies ofzo ver achter de frontlinie.
Het klootjesvolk is zandhaas aan het front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 17:02
asing schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:12:
[...]

Het belangrijkste stukje denk ik:

[...]

Het probleem voor Rusland is dat het geen oorlog is. Zonder oorlog kunnen ze niemand verplichten mee te vechten en oproepen kan alleen vrijwillig. Als een Konskriptovic niet wil vechten dan kan je hem hooguit opsluiten.

Wat ze nu hebben is een ammandament (een toevoeging) op een bepaalde wet die het strafbaar stelt om je neus te drukken als er vijandelijkheden zijn. Door het strafbaar stellen verplichten ze 27-50.000 weigerende Konskriptovic toch te gaan vechten.

Het lijkt niet op een mobilisatie, het lijkt op het aanboren van een bron die ze al hebben door die bron met de kloten voor het blok te zetten.
Dit idee krijg ik er inderdaad ook van. Dat dit vooral bedoeld is om ervoor te zorgen dat de huidige groepen niet meer mogen weigeren. Momenteel is het nl. zo dat ze iemand niet kunnen verplichten te gaan, of halverwege om te draaien en terug naar huis te gaan. Oftewel dan kun je groepen uit de armere wijken dus ook verplichten om mee te vechten zonder dat je een algehele mobilisatie nodig hebt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-10 15:24
asing schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:14:
Een referndum vereist een datum, een lokatie en stembiljetten. UA heeft eerder een verzamelgebouw voor stemmen bezocht met een HIMARS dus dat moet hier ook wel kunnen.

Jij denkt dat Oekraïne raketten afsturen op een gebouw waar (nu nog) onschuldige Oekraïnse burgers naartoe gaan om verplicht te stemmen?

als zij dat doen dan werkt dat alleen maar averechts. Dan kan Rusland zeggen "zie je hoe agressief ze zijn, kom nu bij Rusland, wij beschermen je"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MetalSonic schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:16:
[...]

Jij denkt dat Oekraïne raketten afsturen op een gebouw waar (nu nog) onschuldige Oekraïnse burgers naartoe gaan om verplicht te stemmen?

als zij dat doen dan werkt dat alleen maar averechts. Dan kan Rusland zeggen "zie je hoe agressief ze zijn, kom nu bij Rusland, wij beschermen je"
Ergens komen de (waarschijnlijk al ingevulde) stembiljetten aan van de printer uit Rusland voordat het referendum is, dat blaas je dan op.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:15:
[...]

En toch, de separatisten proberen al sinds 2014 bij Rusland te komen en Poetin heeft steeds geweigerd. Waarom nu wel? Alleen maar voor een mobilisatie?
Omdat sinds 2014, de seperatisten (en die groepen undercover russen) ook toen niet het hele gebied onder controle hadden.

Je kan toch niet zomaar zeggen; dit stuk land is nu van ons (Rusland), ook al hebben wij het gebied niet onder controle.

De Krim was een ander verhaal, dat was geheel onder Russische controle toen ze het annexeerden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 17:02
asing schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:14:

Het is niet dat we het hier nu over een echt officieel iets hebben. Ook zonder echt referendum kun je dan wel een uitslag krijgen. Er is uiteindelijk toch niemand die de uitslag mag controleren. Dus als je iedereen naar een hokje laat komen en op een leeg papier een kruisje zetten, kun je prima een uitslag krijgen die voldoet aan wat je wil.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16:20
[...]

Zou jij voor Oekraïne stemmen in een door rusland geannexeerd gebied momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
De uitslag en percentages voor/tegen staan al vast.

[ Voor 12% gewijzigd door gise op 20-09-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
[...]

Lokale verzet kan heel goed verzamelgebouwen opblazen, vóór de verkiezingen wel te verstaan. Geen stemformulieren; geen verkiezing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
gise schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:18:
[...]

Omdat sinds 2014, de seperatisten (en die groepen undercover russen) ook toen niet het hele gebied onder controle hadden.
Maar ze hebben nog steeds niet het hele gebied in handen, bijvoorbeeld de Donetsk Oblast is maar voor 40% in handen van de separatisten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:02
XWB schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:13:
[...]

Eigendom van 'bevrijdde' landgoederen, fabrieken en grondstoffen beloven? Dat wilde in het verleden nog wel eens helpen om mensen iig deel van de tijd uit Moskou te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-10 15:24
Jnaaazer schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:19:
[...]

Zou jij voor Oekraïne stemmen in een door rusland geannexeerd gebied momenteel?
Dit bedoel ik dus, die mensen kunnen kiezen voor "dood of deporatie of voor Rusland" zoals het ook gebeurde op de Krim.
Pagina: 1 ... 35 ... 76 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid