Is er (toch) meer bekend over wat de USA gaat leveren aan UA?
Zijn het toch die wapens waarmee je de grens kan bereiken?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
ze kunnen sowieso al de grens bereiken als ze willen.HollowGamer schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:30:
The most important part of the September 16 USA 🇺🇸 military aid package for Ukraine 🇺🇦 is 1,000 Precision Guided Munitions likely M982 Excalibur with a range of 40km and an accuracy of 4 meters
— Ukraine Battle Map (@ukraine_map) 16 september 2022
They could destroy 1,000 Russian tanks from a far distance away pic.twitter.com/mxllty1oaK
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2022 10:33 ]
Ik snap wat je bedoelt, maar zo werkt het daar dus juist wel. Het aantal doden onder gevangenen is standaard al veel hoger dan de meeste andere landen. Ik acht de kans dus heel groot dat er wel degelijk een 'voorbeeld' wordt gesteld als er niet genoeg animo is om naar het front te sturen.Jedi_Pimp schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:00:
[...]
Yes, maar de post die ik quotte, stond in "of je gaat mee, of je krijgt de doodstraf" - althans zo interpreteerde ik het. Zo werkt het natuurlijk niet voor een gedetineerde die onder "gewoon" recht is vastgezet.
[removed]
Deze video heeft geen geluid of ondertiteling.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:51:
[...]
ik refereerde hier naar:
[Twitter]
aangezien de LDNR blijkbaar wel de mogelijkheid heeft voor doodstraf denk ik dat ze het op die manier spelen.
Want dan zijn ze al in UA/DNR/LNR en daar gelden dus niet dezelfde regels als in Rusland.
En dan laten ze misschien de barrier troops het werk doen
PMC Wagner Group Evgeny Prigozhin is at a penal colony looking for new assault infantry to join his company. Refers to some of those who served 30 years in prison and died in battle as "heroes". pic.twitter.com/Gp3IOVHuAq
— WarTranslated (@wartranslated) 14 september 2022
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Dat is inderdaad een voorbeeld hoe venijnig autoritaire regimes (Rusland, China, Noord-Korea) te werk gaan. (Wat dan weer niets zegt over de omvang / statistische relevantie. Maar dat is lastig te duiden.)redwing schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:36:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, maar zo werkt het daar dus juist wel. Het aantal doden onder gevangenen is standaard al veel hoger dan de meeste andere landen. Ik acht de kans dus heel groot dat er wel degelijk een 'voorbeeld' wordt gesteld als er niet genoeg animo is om naar het front te sturen.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Ach nee man, komop. Ik snap heus wel dat het daar anders gaat en dat er erbarmelijke omstandigheden voor gevangenen gelden en dat er officieus gedetineerden sterven (i.e. achter de schermen). Sterker, dat is een van de thema's in de verschillende boeken die ik de afgelopen jaren heb gelezen over het regime. Dat betekent echter niet dat iedere willekeurige gedetineerde op een dergelijk ultimatum hoeft te rekenen. Overigens heeft de originele poster z'n post inmiddels aangepast dus de discussie is ook niet meer relevant lijkt me.redwing schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:36:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, maar zo werkt het daar dus juist wel. Het aantal doden onder gevangenen is standaard al veel hoger dan de meeste andere landen. Ik acht de kans dus heel groot dat er wel degelijk een 'voorbeeld' wordt gesteld als er niet genoeg animo is om naar het front te sturen.
[ Voor 6% gewijzigd door Jedi_Pimp op 16-09-2022 10:44 ]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Impliciete boodschap: je had niet gepakt moeten worden, dat was je foutje, maar voor inzet bij Wagner zien ze het absoluut niet als een probleem.Jerie schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:39:
[...]
Vooral heel sneu zijn opmerkingen over zedendelinquenten. Hij snapt dat die foutjes kunnen maken?!?
Mijn opmerking ging dan ook niet zozeer over wat er in die video gezegd wordt. Mijn opmerking ging er over dat als je volgt hoe het er daar aan toe gaat, dat er dus wel degelijk op zo'n manier wordt omgegaan met gevangenen. En dat zal inderdaad niet voor iedere willekeurige gedetineerde gelden, maar ik durf wel te stellen dat als er niet genoeg animo is om naar het front te gaan, er wel degelijk weer een paar gevangenen spontaan omvallen.Jedi_Pimp schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:43:
[...]
Ach nee man, komop. Ik snap heus wel dat het daar anders gaat en dat er erbarmelijke omstandigheden voor gevangenen gelden en dat er officieus gedetineerden sterven (i.e. achter de schermen). Sterker, dat is een van de thema's in de verschillende boeken die ik de afgelopen jaren heb gelezen over het regime. Dat betekent echter niet dat iedere willekeurige gedetineerde op een dergelijk ultimatum hoeft te rekenen. Overigens heeft de originele poster z'n post inmiddels aangepast dus de discussie is ook niet meer relevant lijkt me.
[removed]
Toch wel frappant dat er nu uitgegaan wordt van een 6 maanden periode.redwing schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:54:
[...]
Als je het strikt over de video wil hebben, heb je gelijk, daar zeggen ze dat niet zo direct in. Daar zeggen ze dat als je ja zegt, het of 6 maanden vechten is, of dood.
Slechts 3 UA entries. Prima.#UkraineWar: Overview of Russian equipment losses added on 15/09/2022
— Jakub Janovsky (@Rebel44CZ) 15 september 2022
Full list: https://t.co/wxuwtufidb pic.twitter.com/UGdJIuMxEG
Het zal nog wel even door blijven gaan iigRoD schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:29:
Volgens mij was ie nog niet gepost vandaag. Het wordt langzaam wat minder maar met 53 entries gaat de russische lend lease vrolijk door.
[Embed] Slechts 3 UA entries. Prima.
#Ukraine: In case you were curious- there is still plenty of losses by Russian forces in #Kharkiv Oblast. Another T-72B3 that appears to be new (via @Arslon_Xudosi), a 2S3 Akatsiya 152mm SPG (via @MrOlmos), a T-72B, and a T-80(BV). pic.twitter.com/VLwVeuRQPo
— 🇺🇦 Ukraine Weapons Tracker (@UAWeapons) 16 september 2022
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Yes. We zien ook dat er nog steeds gebieden worden uitgekamd en dat de russen overal materiaal hebben achtergelaten. Volgens mij hebben we nog steeds niet helemaal door hoe groot het verlies van rusland in dit deel van het front is.YakuzA schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:39:
[...]
Het zal nog wel even door blijven gaan iig
[Twitter]
Dixit NRC. Er is wmb wel duidelijk een harde lijn tussen goed en fout, China staat hier aan de verkeerde zijde.En China toont achter de schermen wel degelijk begrip voor de Russische invasie. Li Zhanshu, China’s derde man, sprak vorige week met vertegenwoordigers van de Doema, het Russische parlement. Toen zei hij dat „de VS en de NAVO Rusland precies op zijn drempel klem hebben gezet. Daarbij stond de nationale veiligheid van Rusland en het leven en de veiligheid van het volk op het spel”, aldus Li. „Onder die omstandigheden heeft Rusland teruggeslagen”.
De opmerkingen van Li zijn alleen nooit door China naar buiten gebracht. Ze kwamen alleen aan het licht doordat de Russische zender Doema TV er opnames van maakte.
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Wat regime betreft past China beter bij rusland. Daarbij moet je wel bedenken dat China dat doet wat het beste voor ze is. En in dit geval willen ze invloed in rusland krijgen, dus zullen ze tegen rusland zeggen dat ze het helemaal snappen en dat het westen fout is. Als je dan echter kijkt wat ze naar buiten brengen is dat juist veel neutraler zodat ze het westen niet tegen ze krijgen. Economisch gezien zit China met een enorm probleem en sankties vanuit het westen zitten ze absoluut niet op te wachten.Michael_OsGroot schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:03:
Toch wel verontrustee berichten uit china:
[...]
Dixit NRC. Er is wmb wel duidelijk een harde lijn tussen goed en fout, China staat hier aan de verkeerde zijde.
[removed]
Dit is in de lijn der verwachtingen. China durft Rusland niet openlijk te steunen, maar heimelijk (via bijvoorbeeld smokkel) uiteraard wel want beide hebben dezelfde gemeenschappelijke vijand. Rusland daarentegen heeft een ander belang: dat wil China meesleuren in het conflict, om zo een wereldoorlog uit te lokken. Daarom maken ze zo'n heimelijke opname, en verspreiden ze die vervolgens. Daar is China dan wel weer ingetuind, maar publiekelijk gelukkig niet. China wil geen wereldoorlog.Michael_OsGroot schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:03:
[...]
Dixit NRC. Er is wmb wel duidelijk een harde lijn tussen goed en fout, China staat hier aan de verkeerde zijde.
Verwijderd
nu nog niet nee... want daar zijn ze niet klaar voor.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2022 13:17 ]
Indrukwekkend om te horen en zien.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:24:
Taira is bij het Amerikaanse Congress geweest om tijdens een hearing te vertellen over haar ervaringen tijdens haar gevangenschap.
Anderhalf uur aan vragen en antwoorden. Eerst in het Engels maar later schakelt ze toch maar over naar haar eigen taal.
Ze heeft een duidelijk tremor in haar rechterschouder.![]()
[Twitter]
[YouTube: My "Hell" in Russian Captivity]
China maakt zich niet bijzonder druk over goede of foute zijde. Het lijkt me eerder dat ze bij geen enkele zijde willen horen, maar gewoon content zijn met dit conflict, omdat het enerzijds de aandacht van de China-VS spanning afhaalt en tegelijkertijd zorgt dat Rusland, als concurrent in de regio, zichzelf sloopt.Michael_OsGroot schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:03:
[...]
Dat wist ik niet, lekker dan. Hopelijk chabuduo (差不多) spul, zoals op AliVerwijderd schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:16:
[...]
nu nog niet nee... want daar zijn ze niet klaar voor.
maar ze timmeren wel hard aan de weg het laatste jaar.
Ook al zijn hun toestellen mogelijk toch niet opgewassen tegen de Amerikanen, dan nog bouwen ze als een malle nieuwe toestellen.
Dat doe je maar om 1 reden: Amerikanen.
[YouTube: Chinese J-20 and J-16 fighter production rates are going through the roof]
Verwijderd
de VS kan (kon) in theorie twee oorlogen tegelijk voeren op de wereld, en dat weet China.Jerie schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:40:
[...]
Dat wist ik niet, lekker dan. Hopelijk chabuduo (差不多) spul, zoals op Ali
Wat ik me afvraag is als de VS/NATO direct UA hadden geholpen, had China dan meteen de ogen op Taiwan gericht en ook daad bij het woord gevoegd?
Ik vind het wel degelijk verontrustend in de zin dat, mocht het in het fictieve geval zijn dat Rusland doorstoot tot de atlantische kust, China ook naar alle waarschijnlijkheid aan de kant van Rusland staat. Ik snap ergens dat China zichzelf als onafhankelijk pretendeert te positioneren maar ze heulen nu min of meer wel met de vijand.redwing schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:11:
[...]
Wat regime betreft past China beter bij rusland. Daarbij moet je wel bedenken dat China dat doet wat het beste voor ze is. En in dit geval willen ze invloed in rusland krijgen, dus zullen ze tegen rusland zeggen dat ze het helemaal snappen en dat het westen fout is. Als je dan echter kijkt wat ze naar buiten brengen is dat juist veel neutraler zodat ze het westen niet tegen ze krijgen. Economisch gezien zit China met een enorm probleem en sankties vanuit het westen zitten ze absoluut niet op te wachten.
Pas als ze zulke taal openlijk richting het westen brengen zou ik dat verontrustend vinden. Richting de doema verwacht ik echter niet anders dan zulke taal.
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Tja, en als we over rusland zouden walsen staan ze ook klaar om de regio 'te helpen' door stukken op te bouwen en vooral in te nemen. China is er voor zichzelf, niet voor ons of rusland. Dus als ze een stuk van rusland kunnen afpakken zullen ze dat doen, maar kunnen ze een stuk van het westen afpakken zullen ze dat ook doen.Michael_OsGroot schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:49:
[...]
Ik vind het wel degelijk verontrustend in de zin dat, mocht het in het fictieve geval zijn dat Rusland doorstoot tot de atlantische kust, China ook naar alle waarschijnlijkheid aan de kant van Rusland staat. Ik snap ergens dat China zichzelf als onafhankelijk pretendeert te positioneren maar ze heulen nu min of meer wel met de vijand.
[removed]
Verwijderd
В окупованому Бердянську вбито "заступника голови ваєнай адміністрації з питань ЖКГ" Олега Бойка та його дружину Людмилу, яка очолювала "міську виборчу комісію з проведення референдуму".
— Oleh Novikov (@olehbatkovych) 16 september 2022
Отакої
В "генпрокуратуру лыныры" (пока оккупированный Луганск) кто-то приволок взрывное устройство и устроил там "бада-бум". Лапти пишут "генпрокурора" поцарапали, надеемся смертельно 😎 pic.twitter.com/vaWXajLtLp
— Донецький баламут (@alex_bezfam) 16 september 2022
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2022 14:11 ]
Ik zou me over China geen zorgen maken. Die hebben zo hun eigen problemen.Michael_OsGroot schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:03:
[...]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Waarom niet? Oorlogen worden soms juist gestart om de aandacht van interne problemen af te leiden.asing schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:14:
[...]
Dus China heeft intern een enorm probleem met hun schulden en zal niet zomaar een oorlog starten.
Vergeet ten derde ook niet dat ze ongeloofelijk schulden hebben door het gigantische hogesnelheids netwerk dat ze hebben gebouwd wat bijna niet word gebruikt.asing schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:14:
[...]
Ik zou me over China geen zorgen maken. Die hebben zo hun eigen problemen.
YouTube: YouTube
Joe Blogs is af en toe een lange zit, maar wel heel erg goed gedocumenteerd en uitgelegd.
TL;DR :
Ten eerste : China heeft 300 Miljard US$ aan leningen uitstaan in Rusland. Rusland kan hun leningen niet terugbetalen dus die 300 Miljard US$ wordt niet afbetaald. Het totaal uitstaande bedrag in diverse arme landen is bij elkaar ongeveer 1 Triljoen US$. Dit is het Belt and Road initiative.
Ten tweede : Er is lange tijd een Ponzi Scheme praktijk toegepast op de huizenmarkt. Er worden woningen beloofd, en iedereen die er eentje wil moet een aanbetaling doen. Met het geld van de aanbetaling wordt niet alleen de bouw gestart, maar ook een volgend project gestart.
Zoals bekend werken Ponzi Schemes prima zolang er verse aanwas is om de gaten te vullen die elders zijn ontstaan. Die aanwas is gestokt. Met andere woorden, heel veel Chinezen hebben een huisgekocht en een hypotheek genomen terwijl dat huis niet meer gebouwd gaat worden. Normaal staat de staat garant dat dat probleem wordt verholpen, maar met deze opzet weer niet.
Deze huizenmarkt oplichting is ook goed voor flinke schade. Alleen al Evergrande heeft een schuld van 300 miljard dollar.
Het gevolg : bankrekeningen worden bevroren en een bank run vind plaats.
Dus China heeft intern een enorm probleem met hun schulden en zal niet zomaar een oorlog starten.
PSN: Alvanosa
Zijn conclusie na 15 jaren Oekraïne verslaggeving:Guardian correspondent Luke Harding chronicles the key historical events that led to the invasion of Ukraine, from the Euromaidan protests to the annexation of Crimea, and explains why Putin's belief that Russians and Ukrainians are 'one people' is rooted in history from a thousand years ago.
Het moet betaald worden.downtime schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:28:
[...]
Waarom niet? Oorlogen worden soms juist gestart om de aandacht van interne problemen af te leiden.
China Exports of electrical, electronic equipment was US$898.96 Billion during 2021, according to the United Nations COMTRADE database on international trade.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
*knip* dit is wel erg offtopic, probeer s.v.p. ontopic blijven.asing schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:14:
[...]
Ik zou me over China geen zorgen maken. Die hebben zo hun eigen problemen.
YouTube: YouTube
Joe Blogs is af en toe een lange zit, maar wel heel erg goed gedocumenteerd en uitgelegd.
TL;DR :
Ten eerste : China heeft 300 Miljard US$ aan leningen uitstaan in Rusland. Rusland kan hun leningen niet terugbetalen dus die 300 Miljard US$ wordt niet afbetaald. Het totaal uitstaande bedrag in diverse arme landen is bij elkaar ongeveer 1 Triljoen US$. Dit is het Belt and Road initiative.
Ten tweede : Er is lange tijd een Ponzi Scheme praktijk toegepast op de huizenmarkt. Er worden woningen beloofd, en iedereen die er eentje wil moet een aanbetaling doen. Met het geld van de aanbetaling wordt niet alleen de bouw gestart, maar ook een volgend project gestart.
Zoals bekend werken Ponzi Schemes prima zolang er verse aanwas is om de gaten te vullen die elders zijn ontstaan. Die aanwas is gestokt. Met andere woorden, heel veel Chinezen hebben een huisgekocht en een hypotheek genomen terwijl dat huis niet meer gebouwd gaat worden. Normaal staat de staat garant dat dat probleem wordt verholpen, maar met deze opzet weer niet.
Deze huizenmarkt oplichting is ook goed voor flinke schade. Alleen al Evergrande heeft een schuld van 300 miljard dollar.
Het gevolg : bankrekeningen worden bevroren en een bank run vind plaats.
[ Voor 12% gewijzigd door defiant op 16-09-2022 21:58 ]
Vreemd genoeg denken landen soms dat dat niet gaat gebeuren en dat wij ook gewoon voor het eigenbelang op korte termijn kiezen. Rusland dacht ook dat er geen sancties zouden komen omdat wij hun gas te hard nodig hebben. China denkt waarschijnlijk dat wij geen sancties zullen instellen omdat wij zoveel importeren uit dat land.asing schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:40:
[...]
Een oorlog geeft sancties. Sancties zijn slecht voor je in en export (zie Rusland nu) en dat kan China nu echt niet hebben.
Helaas zien ze er niet allemaal uit als het plaatje rechts.... genoeg die er bij lopen als plaatje links.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:45:
Het Oekraiense leger in 2014 en in 2022.
[Afbeelding]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Klopt, maar in steeds meer en meer afbeeldingen/video's zie je ze zoals op het plaatje rechts. Het lijkt wel of ze er qua persoonlijke uitrusting er tijdens deze oorlog steeds meer en meer op vooruit gaan. (leveringen vanuit het westen die doorsijpelen naar de frontsoldaten).Chaoss schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:48:
[...]
Helaas zien ze er niet allemaal uit als het plaatje rechts.... genoeg die er bij lopen als plaatje links.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Het zal flink wat kosten om hun reputatie in Azie weer wat op te vijzelen na dat TPP icm Trump debacle wat juist landen meer richting samenwerking met China heeft geduwd.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:43:
[...]
de VS kan (kon) in theorie twee oorlogen tegelijk voeren op de wereld, en dat weet China.
De VS richt zich echter meer naar de Pacific nu.
[YouTube: The US (ultimately) pivots from Europe to the Indo-Pacific.]
PSN
Ik raad je aan om je hier iets meer in te verdiepen en hoe de financiele problemen daar nu zijn. Dat gaat iig niet om een Chinees die zijn hypotheek niet kan betalen. Het gaat om hypotheken op huizen die wel betaald zijn, maar niet bestaan en die ook niet gebouwd kunnen worden omdat het geld op is. En dat dan op zo'n enorme schaal dat het om honderden miljarden gaat.Michael_OsGroot schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:47:
[...]
*knip*. Als het er op aan komt kan China dat ook wel aan.
[ Voor 25% gewijzigd door defiant op 16-09-2022 22:02 ]
[removed]
In de kleur propagande-geel dan welVerwijderd schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:03:
Likje verf en wat houtrot vuller en de economie van China staat weer fier in de plus.
Je mist een belangrijk deel van mijn bericht. Het Ponzi schema. Charles Ponzi bedacht het, Bernie Madoff had op een bepaald moment het grootste Ponzi schema ter wereld.Michael_OsGroot schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:47:
*knip*. Als het er op aan komt kan China dat ook wel aan.
[ Voor 18% gewijzigd door defiant op 16-09-2022 22:02 ]
Ursula von der Leyen calls on EU countries to send tanks to Ukraine.
— Jakob Hanke Vela (@HankeVela) 15 september 2022
"If they say they need battle tanks, we should take that seriously and we should deliver that to them."
That will further up the pressure on German chancellor Scholz, who refuses to send tanks. https://t.co/uSgd5Fyw1N
Ursula von der Leyen calls on EU countries to send tanks to Ukraine.
"If they say they need battle tanks, we should take that seriously and we should deliver that to them."
That will further up the pressure on German chancellor Scholz, who refuses to send tanks.
[ Voor 65% gewijzigd door wauskoek op 16-09-2022 15:15 ]
Meerdere lichamen die zijn gevonden bij het massagraf in de op Russische troepen heroverde stad Izjoem hadden een touw rond hun nek en hun handen waren vastgebonden. Dat zeggen ooggetuigen tegen persbureau Reuters.
Oekraïense media berichtten eerder dat er meer dan 440 lichamen zouden zijn aangetroffen in het massagraf. Mannen in witte overalls zijn begonnen met het opgraven van lichamen bij de plek. Er waren zo'n 20 witte lijkzakken zichtbaar. Ook zouden ongeveer 200 houten kruizen gezien zijn nabij het massagraf.
brrrr.XWB schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:17:
Betreffende de graven die in Izyum gevonden zijn:
[...]
https://www.ukrinform.net...rated-kharkiv-region.htmlIn the de-occupied territories of Kharkiv region, Ukrainian law enforcement officers have found 10 torture chambers, including six in the city of Izium.
We know for sure that people were tortured there, and we already have information about those who died there," Klymenko said.
[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 16-09-2022 15:20 ]
PSN
Het forum laat het zien dmv embed tags dus no worries. Daarnaast heb je Nitter en Google Cache enz enz. Niet jouw probleem.wauskoek schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:15:
Duidelijke taal.
[Twitter]
edit.. voor degene die achter een twitter blokkade zitten.
[...]
De gedupeerden zijn nu samen aan het spannen om hun lening niet af te betalen, en dat verspreid zich over heel China.asing schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:06:
[...]
Je mist een belangrijk deel van mijn bericht. Het Ponzi schema. Charles Ponzi bedacht het, Bernie Madoff had op een bepaald moment het grootste Ponzi schema ter wereld.
Wikipedia: Ponzifraude
Het is een probleem als heel veel mensen geld investeren in een woning, en dat een deel van de investeringen worden ingezet voor nieuwe projecten. Het geld van de tweede groep wordt verdeeld om de huizen van de eerste groep te bouwen, aan de huizen voor de 2e groep te beginnen en de derde groep te paaien. Het geld van de derde groep wordt weer ingezet om eerder toegezegde woningen te voltooien, de derde groep te beginnen en de 4e groep binnen te harken.
Dat gaat allemaal uitstekend tot er geen 4e groep is. Groep 3 krijgt dan geen woning, groep 2 komt misschien niet af enzovoort.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
En: vergeet even niet dat Ursula von der Leyen de voormalig minister van defensie van Duitsland is. Dus als het goed is weet ze waar ze over praat *.wauskoek schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:15:
Duidelijke taal.
[Twitter]
edit.. voor degene die achter een twitter blokkade zitten.
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door Garyu op 16-09-2022 15:28 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Nog een reden om blij te zijn om dit offensief: de oorlogsmisdaden komen nu boven water omdat de Russen weg zijn gegaan met de staart tussen de benen. Ze hadden de tijd niet om hun schofterige gedrag weg te moffelen. Dat men lijken heeft gevonden die zijn gelynched, en dat men dat nog kan zien, is wat mij betreft belangrijk nieuws.XWB schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:17:
[...]
nope
Zou heel mooi zijn, als het een Crimea airport 2.0 isbloody schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:38:
Explosies op het vliegveld links boven Melitopol
https://liveuamap.com/en/...ear-air-base-in-melitopol
Hopelijk veel vliegtuigen uitgeschakeld..
Dat stond toch in de sterren geschreven dat er een himars ging komen, niks is gewoon veilig voor de Russen.bloody schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:38:
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Verwijderd
Kostiantyn, call sign "Chef", devoted more than 15 years to cooking, working in Ukrainian and European restaurants.
— Anton Gerashchenko (@Gerashchenko_en) 16 september 2022
Now he is chief cook for a battalion at 28th Mechanized Brigade.
"Chef" does his best to make field kitchen delicious.
📷: Pivden Operational Command pic.twitter.com/nxXmqWPZ6L
Napoleon said it already: An Army marches on its stomach! #SlavaUkrainii
— Roger Aertgeerts (@AertgeertsRoger) 16 september 2022
Volgens WarMonitor:bloody schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:38:
Ukrainian forces hit Melitopil airport with pinpoint strikes.
— WarMonitor🇺🇦 (@WarMonitor3) 16 september 2022
Fun while it lasted: World Community Grid!
Misschien vergeet Ursala von der Leyen even dat ze geen Duitse minister meer is, maar een regent uit Brussel.Garyu schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:27:
[...]
En: vergeet even niet dat Ursula von der Leyen de voormalig minister van defensie van Duitsland is. Dus als het goed is weet ze waar ze over praat *.
*) er was ook genoeg kritiek op haar ministerschap natuurlijk, die juist impliceerde dat dat niet het geval was, maar toch... you get the point
gise schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:44:
[...]
Zou heel mooi zijn, als het een Crimea airport 2.0 is
[ Voor 4% gewijzigd door Jerie op 16-09-2022 16:40 ]
Deze snap ik niet. Lijkt mij juist wel een militair vliegveld met allemaal aparte opstelplaatsen voor vliegtuigen en volgens wiki is het ook militair: Wikipedia: Melitopol Air BaseJerie schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:58:
[...]
[Afbeelding]
Uit Apple Maps.
Lijkt me van origine geen militair vliegveld, maar daar kunnen de Russen het wel voor gebruiken, en het kan ook voor logistiek worden gebruikt.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Lijkt mij ook inderdaad, Geen terminals of gebouwen voor passagies, opzet beetje hetzelfde als het vliegveld op de krim, maar dan nog ietsje groter. ter vergelijking:gws24 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:06:
[...]
Deze snap ik niet. Lijkt mij juist wel een militair vliegveld met allemaal aparte opstelplaatsen voor vliegtuigen en volgens wiki is het ook militair: Wikipedia: Melitopol Air Base
Ik zag zojuist op het Guardian blog dat Reuters dat bericht heeft teruggetrokken, omdat hun verslaggevers het niet zelf hebben gezien.XWB schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:17:
[...]
Het vliegveld is met HIMARS net te raken. Dan moet je wel schieten vanaf Kamianske of daar vlak in de buurt.
Fantastisch nieuws, laat ze in de waan. Koopgedrag centraliseren, en dan pats sancties erop en innemen. Turkije meteen stuk rijkerRubberen schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:25:
Naast wat er op militair vlak gebeurd, volg ik het conflic eigenlijk vooral op economisch vlak. Volgende wou ik jullie niet onthouden:
[h1]Russen kopen massaal huizen in Turkije[/h1]
Sinds de invasie in Oekraïne is er een Russische rush op Turks vastgoed. Tussen april en augustus kochten Russische investeerders er 6.580 huizen, vooral in Antalya en Istanbul. ‘Het is een stormloop. Ze zijn gek van ons.’
De essentie:
-Russen wenden zich massaal tot Turks vastgoed. De Russische huizenjacht begon in april, amper een maand na de invasie in Oekraïne.
-Sinds de invasie kopen de Russen tot drie keer meer vastgoed in Turkije, vooral in de provincie Antalya.
-Slechts een minderheid zou zich in Turkije vestigen. De meesten zijn op zoek naar financiële vrijheid en een plan B voor mocht het in eigen land mislopen.
Tussen april en augustus kochten Russen 6.580 huizen in Turkije. Vooral tijdens de zomermaanden juli en augustus vonden ze de weg naar Turkije. Dat was goed voor een kwart van alle buitenlandse verkopen. In vergelijking met voor het begin van de oorlog zijn de Russische aankopen van Turks vastgoed bijna verdrievoudigd.
Behalve naar de lange zandstranden van Antalya kijken de Russische investeerders vooral naar een ontsnappingsroute uit Rusland. Een investering van 400.000 dollar geeft Russische burgers het recht op de Turkse nationaliteit. Nieuwe levens voor het hele gezin, in een land zonder sancties.
Het volledig artikel ( paywal ):
https://www.tijd.be/polit...-in-turkije/10414230.html
Verwijderd
Russia will do everything so that conflict in 🇺🇦 finishes ASAP but Kyiv refuses negotiations, - Putin during a meeting with Indian Prime Minister
Will he now nominate himself for the Nobel Peace prize? pic.twitter.com/YoU06L1807
Verwijderd
nee hoor, hij is geen steek veranderd. Zie het laatste woord van de column.RoD schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:45:
https://www.trouw.nl/opin...reactie-ongewis~b8c63a17/
Column van Rob de Wijk. Redelijk ok, misschien heeft hij hier meegelezen en zich bij laten scholen.
Verwijderd
Warrior from Special Services Operations of the Ukrainian Armed Forces.
There are Heroes in Ukraine whose names cannot be disclosed. They do things we'll only be able to disclose after Victory.
This is one of them.
📷: Special Services Operations pic.twitter.com/SB6AYmbqxK
Met die 90+ km range van HIMARS is dat makkelijk te doen toch? het is een 70 km naar melitopol?asing schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:40:
[...]
Het vliegveld is met HIMARS net te raken. Dan moet je wel schieten vanaf Kamianske of daar vlak in de buurt.
PSN
Verwijderd
Hier meer nieuws:HollowGamer schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:30:
USA $600 Million Ukraine🇺🇦 military aid package September 16
— Ukraine Battle Map (@ukraine_map) 16 september 2022
1. 1,000 Excalibur Artillery Rounds
2. 36,000 105mm Artillery Rounds
3. HIMARS Ammo
4. 4 Counter Artillery Radars
5. Counter Unmanned Ariel Systems
6. Claymore Anti-personnel Mines
7. Night Vision Systems
8. Small Arms pic.twitter.com/UO161Ej1K6
Het is 70 km als je direct op de frontlinie gaat staan. Dat wil je niet dus 10 achter de linies en je raakt het net.YakuzA schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:54:
[...]
Met die 90+ km range van HIMARS is dat makkelijk te doen toch? het is een 70 km naar melitopol?
Die had ik gemist, hij kan het toch niet laten. Tuurlijk joh, gewoon even weer het woordje "kernwapens" erin gooien, geen context, helemaal primaVerwijderd schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:47:
[...]
nee hoor, hij is geen steek veranderd. Zie het laatste woord van de column.
Het is gewoon z'n handtekening geworden. Als dat het laatste woord is van een column weten we zeker dat ie van RdW is
Dank voor het delen (daarom een plusje).RoD schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:45:
https://www.trouw.nl/opin...reactie-ongewis~b8c63a17/
Column van Rob de Wijk. Redelijk ok, misschien heeft hij hier meegelezen en zich bij laten scholen.
Wat een ongeloofelijk arrogant begin van iemand die de afgelopen tijd wat analyses van het Kremlin betreft er volledig naast heeft gezeten. Dat beloofd niet veel goeds. Toch vond ik het wel een aardig stuk. Hij zal veel centrum kiezers aanspreken, en die hebben we politiek gezien nodig voor steun (ook morele steun in de winter).Tijdens de Koude Oorlog was Kremlin watchen een serieuze zaak. Jammer dat deze vaardigheid tot de verdwenen beroepen behoort, want nu zou je er echt iets aan hebben. De reden: Poetin.
de max range was 90 en nog een stukje verder als accuracy iets minder belangrijk is.asing schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:05:
[...]
Het is 70 km als je direct op de frontlinie gaat staan. Dat wil je niet dus 10 achter de linies en je raakt het net.
PSN
Er is een reden dat ik aangaf dat RdW opgenomen mocht worden in de TW.RoD schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:05:
[...]
Die had ik gemist, hij kan het toch niet laten. Tuurlijk joh, gewoon even weer het woordje "kernwapens" erin gooien, geen context, helemaal prima
Verwijderd
hij noemt z'n eigen baan een verdwenen beroep. Toch goed dat hij zijn eigen falen toegeeftJerie schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:09:
[...]
Dank voor het delen (daarom een plusje).
[...]
Wat een ongeloofelijk arrogant begin van iemand die de afgelopen tijd wat analyses van het Kremlin betreft er volledig naast heeft gezeten. Dat beloofd niet veel goeds. Toch vond ik het wel een aardig stuk. Hij zal veel centrum kiezers aanspreken, en die hebben we politiek gezien nodig voor steun (ook morele steun in de winter).
meer iets van: Russia is in no hurry, but steadily moves towards its end.Russian President said the offensive operation in the Donbass was going on despite Ukraine’s "attempts to counterattack"
SAMARKAND, September 16. /TASS/. Russian President Vladimir Putin has said that in conducting its special military operation in Ukraine Russia is in no hurry, but steadily moves towards its end goal.
"We do not rush things. By and large there have essentially been no changes. The General Staff regards some things as important and others, of secondary importance. But the main task remains the same and it is being implemented," Putin said in reply to a TASS question at a news conference on Friday following his visit to Uzbekistan.
Putin said the offensive operation in the Donbass was going on despite Ukraine’s "attempts to counterattack."
"Despite the Ukrainian army’s attempts to counterattack, our offensive operations in Donbass itself do not stop. They are going on," he said.
"They are moving at a slow pace, but systematically and gradually. The Russian army is taking ever more territories step by step," Putin said. "Let me draw your attention to this - we are not fighting with our whole army, we are fighting there with only part of it. There are only contract soldiers. Naturally, this is due to certain parameters of the personnel and so on.".
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Voornamelijk hoogleraar internationale betrekking.De Wijk studeerde geschiedenis aan de Rijksuniversiteit Groningen, waar hij in 1984 afstudeerde met de doctoraalscriptie Inflexible response? De invloed van de strategische nucleaire pariteit op het kernwapenbeleid. Hiervoor ontving hij de Huizinga-Kaegi-prijs en Röling-prijs.
Tens schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:51:
MILITARY OPERATION IN UKRAINE16 SEP, 18:46
Russia "does not rush things" in Ukraine, moves to its end goal - Putin
[...]
meer iets van: Russia is in no hurry, but steadily moves towards its end.
maar opvallend, hij noemt alleen nog Donbass
Zeer bijzondere uitspraak. Er is niks aan de hand. Rusland heeft nog heel zijn leger, alleen een heel klein stukje is nu gebruikt.Putin said. "Let me draw your attention to this - we are not fighting with our whole army, we are fighting there with only part of it. There are only contract soldiers. Naturally, this is due to certain parameters of the personnel and so on.".
Ingelogd schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 19:32:
[...]
[...]
Zeer bijzondere uitspraak. Er is niks aan de hand. Rusland heeft nog heel zijn leger, alleen een heel klein stukje is nu gebruikt.
[ Voor 14% gewijzigd door Danielson op 16-09-2022 19:36 ]
80% van je beroepsleger als ‘klein stukje’ benoemen is wel het understatement van de eeuwIngelogd schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 19:32:
[...]
[...]
Zeer bijzondere uitspraak. Er is niks aan de hand. Rusland heeft nog heel zijn leger, alleen een heel klein stukje is nu gebruikt.
PSN
https://www.ukrinform.net...-provided-to-ukraine.html16 High Mobility Artillery Rocket Systems and ammunition,
Eight National Advanced Surface-to-Air Missile Systems (NASAMS) and munitions,
high-speed anti-radiation missiles (HARMs),
20 Mi-17 helicopters,
126 155mm howitzers and
up to 806,000 155mm artillery rounds
2,000 precision-guided 155mm artillery rounds. 20 105mm howitzers and
180,000 105mm artillery rounds,
20 120mm mortar systems and
85,000 rounds of 120mm mortar rounds,
over 50 counter-artillery radars, etc.
200 M113 armored personnel carriers,
100 armored medical treatment vehicles,
hundreds of Armored High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicles (HMMWVs),
126 tactical vehicles to tow 155mm howitzers,
22 tactical vehicles to recover equipment,
four trucks and eight trailers to transport heavy equipment,
18 coastal and riverine patrol boats,
unmanned coastal defense vessels,
command post vehicles, and
40 MaxxPro mine resistant ambush protected vehicles with mine rollers.
1,400 Stinger anti-aircraft systems,
8,500 Javelin anti-armor systems,
over 32,000 other anti-armor systems,
1,500 Tube-Launched, Optically-Tracked, Wire-Guided (TOW) missiles,
over 700 Switchblade Tactical Unmanned Aerial Systems,
approximately 700 Phoenix Ghost Tactical Unmanned Aerial Systems,
Puma and Scan Eagle unmanned aerial systems.
PSN
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
de foto laat Himars met 300km bereik raketten zien, is dat een hint?YakuzA schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:08:
VS heeft het nog een keer op een rijtje gezet:
[...]
https://www.ukrinform.net...-provided-to-ukraine.html
Ik denk dat we dat voor nu uit ons hoofd moeten zetten. De US blijft zeggen dat ze het niet gaan doen. Het zou wel kunnen dat het stiekem gebeurd, maar het lijkt allemaal vooral speculatie en wishful thinking van heel veel mensen.Tens schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:14:
[...]
de foto laat Himars met 300km bereik raketten zien, is dat een hint?
Ik zal je eerlijk zeggen, ik was sowieso super blij met het offensief, maar dacht de eerste dagen vooral simpelweg stuk, achtergelaten materieel te zien. Maar met de hoeveelheden die nu bevestigd worden was het echt een hele grote klap.RoD schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:48:
[...]
Yes. We zien ook dat er nog steeds gebieden worden uitgekamd en dat de russen overal materiaal hebben achtergelaten. Volgens mij hebben we nog steeds niet helemaal door hoe groot het verlies van rusland in dit deel van het front is.
een treffende spreuk
Ik realiseer mij dit nu pas.Snow_King schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:32:
[...]
Ik denk dat we dat voor nu uit ons hoofd moeten zetten. De US blijft zeggen dat ze het niet gaan doen. Het zou wel kunnen dat het stiekem gebeurd, maar het lijkt allemaal vooral speculatie en wishful thinking van heel veel mensen.
Voorop: Ik hoop dat ze het wel doen! Maar tot op heden denk ik dat het niet gebeurd.
Wel vraag ik mij af wat er moet gebeuren dat men het wel gaat doen. Als we nu weer zien wat er in Izjoem gebeurd is, kunnen we dan maar 'weg blijven' kijken? Wordt tijd dat Rusland echt keihard wordt aangepakt.
Het lijkt me heel sterk dat het niet zo is. Er circuleren beelden op social media, er is natuurlijk nog geen onomstotelijk bewijs dat die uit Izium komen, maar 1+1 is nog steeds 2. @olex_scherba @Gerashchenko_enTheekAzzaBreek schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:36:
[...]
Ik zag zojuist op het Guardian blog dat Reuters dat bericht heeft teruggetrokken, omdat hun verslaggevers het niet zelf hebben gezien.
Rusland gaat het van binnenuit ook begeven, het is alleen een lang proces want de inner circle van Putin blijft elkaar dekken. En als je je kop te ver uitsteekt dan gaat er ergens een raampje open...Snow_King schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:32:
[...]
Ik denk dat we dat voor nu uit ons hoofd moeten zetten. De US blijft zeggen dat ze het niet gaan doen. Het zou wel kunnen dat het stiekem gebeurd, maar het lijkt allemaal vooral speculatie en wishful thinking van heel veel mensen.
Voorop: Ik hoop dat ze het wel doen! Maar tot op heden denk ik dat het niet gebeurd.
Wel vraag ik mij af wat er moet gebeuren dat men het wel gaat doen. Als we nu weer zien wat er in Izjoem gebeurd is, kunnen we dan maar 'weg blijven' kijken? Wordt tijd dat Rusland echt keihard wordt aangepakt.
Moeten bouwen. Het alternatief is de beschaafde wereld zonder slag of stoot overgeven aan een stel dolgedraaide Neanderthalers.Muncher schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:54:
[...]
300 KM is echt zo idioot ver. Ongelofelijk dat dat kan (en eigenlijk ergens ook wel verdrietig dat we zulke systemen kunnen en willen bouwen).
Tijd dat hij gaat wijken.sugarlevi01 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:54:
Man is geen Kremlin watcher.
Wikipedia: Rob de Wijk
Gast is gewoon al mijn hele bestaan aan het teren op zijn doctoraalscriptie. Over.... Kernwapens!!
[...]
Voornamelijk hoogleraar internationale betrekking.
Ik weet niet waarom die man opeens zoveel waarde toegekend wordt. Ik zou zeggen dat hij niet echt de juiste persoon is eigenlijk. Maar sommige mensen houden nu eenmaal van aandacht, en worden niet tegengehouden door enige vorm van zelfreflectie.
een treffende spreuk
Verwijderd
en dat is een belediging voor Neanderthalers.scorpionv schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:58:
[...]
Moeten bouwen. Het alternatief is de beschaafde wereld zonder slag of stoot overgeven aan een stel dolgedraaide Neanderthalers.
Verwijderd
waarom vind je 300km ver? Er zijn ook raketten die vanuit Europa naar de VS kunnen schieten.Muncher schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:54:
[...]
Ik realiseer mij dit nu pas.
300 KM is echt zo idioot ver. Stel je wil Amsterdam aanvallen met zo'n systeem. Dan kan je rustig je spullen opstellen Arras (Noord-Frankrijk), in de buurt van Hannover (Duitsland) of Nordwich (UK). Ongelofelijk dat dat kan (en eigenlijk ergens ook wel verdrietig dat we zulke systemen kunnen en willen bouwen).
90 KM is ook al een heel eind. Amsterdam kan je dan beschieten vanuit Zwolle, Den Bosch, Sneek of Texel. En dan kan je tot op 4 meter nauwkeurig schieten meen ik. Man man man.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2022 21:17 ]
Tja, wederom wordt het doel bijgesteld, nu is het doel dus alleen nog maar de Donbass. Ik ben benieuwd wat het verhaal wordt als Oekraine ook daarvan een deel terug gaat veroveren.Tens schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:51:
MILITARY OPERATION IN UKRAINE16 SEP, 18:46
Russia "does not rush things" in Ukraine, moves to its end goal - Putin
[...]
meer iets van: Russia is in no hurry, but steadily moves towards its end.
maar opvallend, hij noemt alleen nog Donbass
[removed]
Ik zag het vooral als een artillerie systeem. Dan is 300KM ver. Maar HIMARS stuurt natuurlijk geen shells maar raketten.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:16:
[...]
waarom vind je 300km ver? Er zijn ook raketten die vanuit Europa naar de VS kunnen schieten.
1000+ km.
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2022 21:22 ]
Allemaal relatief.Muncher schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:54:
[...]
Ik realiseer mij dit nu pas.
300 KM is echt zo idioot ver. Stel je wil Amsterdam aanvallen met zo'n systeem. Dan kan je rustig je spullen opstellen Arras (Noord-Frankrijk), in de buurt van Hannover (Duitsland) of Nordwich (UK). Ongelofelijk dat dat kan (en eigenlijk ergens ook wel verdrietig dat we zulke systemen kunnen en willen bouwen).
90 KM is ook al een heel eind. Amsterdam kan je dan beschieten vanuit Zwolle, Den Bosch, Sneek of Texel. En dan kan je tot op 4 meter nauwkeurig schieten meen ik. Man man man.
PSN
More Wagner Group failures?!
— Anonymous Operations (@AnonOpsSE) 16 september 2022
Sure here's Wagner PMC idiot attacking Russian National Guard in Voronezh... Saying: "I’ll piss on you"
And gets his ass kicked. pic.twitter.com/rDMKzWo5de
Het is grappig maar in een beetje leger gebeurt dit elk weekend wel een keer.dylan_ schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:29:
Ondertussen maken de Russen zichzelf af terwijl Oekraine een opmars maakt.
Verwijderd
laatst nog met Nederlandse KCT in de VS inderdaad.downtime schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:55:
[...]
Het is grappig maar in een beetje leger gebeurt dit elk weekend wel een keer.
All over Russian state TV, propagandists have been painstakingly painting the picture that Russian troops retreated after battling NATO—not Ukraine. One pundit made fun of the transparent plot to make Russia's defeats seem less humiliating, angering the Kremlin's mouthpieces. pic.twitter.com/6gEh6hpiey
— Julia Davis (@JuliaDavisNews) 16 september 2022
Haha op 4:23 schudt een havik heftig "NEE" als iemand suggereert dat het prima is dat het RU leger zich terugtrekt vanwege de NATO/amerikanenVerwijderd schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:57:
[...]In ander nieuws:
de Russen hebben het al eerder gedaan maar nu ook weer.
Ze spreiden het bedje voor een terugtrekking die prima kan want ze vechten niet tegen Oekraine maar tegen de NAVO:
[Twitter]
[ Voor 8% gewijzigd door bloody op 16-09-2022 22:14 ]
nope
Verwijderd
volgens mij niet. Dat gaat volgens mij echt over de huidskleur van Malcolm. #racisme.bloody schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:08:
[...]
Haha op 4:23 schudt een havik heftig "NEE" als iemand suggereert dat het prima is dat het RU leger zich terugtrekt vanwege de NATO/amerikanen
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq