PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Als 50 jaar lang je halve economie verdiensten in het maken van Leger zooi is gegaan dan heb je er vast wat staan.Chaoss schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:11:
Tja ik denk toch regelmatige 'die Russische tanks zullen wel eens op zijn' en dan komen er weer dit soort filmpjes voorbij..
Doet me denken aan Lord of War, daar ging het toch ook over.
1100 kaputt, deze invasie begonnen met 2200 (maar niet genoeg bemanningen) en in totaal beschikt Rusland over 3300 inzetbare tanks. Een deel daarvan niet direct inzetbaar en oud (zoals de al ten tonele verschenen T-62M).Chaoss schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:11:
Tja ik denk toch regelmatige 'die Russische tanks zullen wel eens op zijn' en dan komen er weer dit soort filmpjes voorbij..
Mocht Ukraine er nog 1100 weten te vernietigen dan gaat het écht nijpend worden voor de Russr. Voor nu beschikken ze nog over slagkracht, maar toch, veel T-80BV (uit storage) de laatste tijd, en in realiteit is er meer dan 1100 verloren natuurlijk. Het kantelpunt naderd.
[ Voor 13% gewijzigd door pro_6or op 15-09-2022 21:18 ]
een treffende spreuk
Maar ik neem dat we niet echt weten hoeveel tanks Rusland heeft..?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
1122 visueel bevestig door oryx. Dus het zullen er meer zijn.pro_6or schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:15:
[...]
1100 kaputt, deze invasie begonnen met 2200 (maar niet genoeg bemanningen) en in totaal beschikt Rusland over 3300 inzetbare tanks. Een deel daarvan niet direct inzetbaar en oud (zoals de al ten tonele verschenen T-62M).
Mocht Ukraine er nog 1100 weten te vernietigen dan gaat het écht nijpend worden voor de Russr. Voor nu beschikken ze nog over slagkracht, maar toch, veel T-80BV (uit storage) de laatste tijd, en in realiteit is er meer dan 1100 verloren natuurlijk. Het kantelpunt naderd.
Dat betekent, stam + t .
Op papier wel, maar in de praktijk weten we niet wat er wel en niet operationeel is. Ook "operationele" tanks die naar Oekraïne worden gestuurd zijn soms niet veel meer dan een hoopje staal. Zie de anekdote van die russische soldaat die zei dat sommige tanks wel rijden maar niet schieten, terwijl andere tanks wel schieten maar niet rijden.Chaoss schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:20:
Volgens de statistieken van vandaag zijn er al bijna 2200 kapot of in handen van Oekraïne: Jnaaazer in "Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M9"
Maar ik neem dat we niet echt weten hoeveel tanks Rusland heeft..?
Ze noemen het openlijk oorlog, willen respect van andere landen (uiteraard super blind voor wat ze aanrichten)
Luister het ff af, wat een bizarre en vergaande uitspraken..

Echt, wat een wilden.
Prominent lawmakers on Russian state TV say this is no longer a "special military operation," now it's a real war. They call for Russia to destroy critical infrastructure, "plunge Ukraine into darkness" and drive 20 million Ukrainian refugees to Europe.https://t.co/XmsuI8ziXC pic.twitter.com/MbHKf4pfjm
— Julia Davis (@JuliaDavisNews) 15 september 2022
nope
Zo hoe de niet pratenden anderen in de studio kijken terwijl hij het heeft over oorlog etc, pff hefit heftig fragment hoorbloody schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:33:
My goodness, in de beruchte RU propaganda talkshow zijn ze nu wel heel erg de boel aan het opstoken om echt alles plat te bombarderen.
Ze noemen het openlijk oorlog, willen respect van andere landen (uiteraard super blind voor wat ze aanrichten)
Luister het ff af, wat een bizarre en vergaande uitspraken..![]()
Echt, wat een wilden.
[Twitter]
Edit @downtime fixed it for you
[ Voor 9% gewijzigd door Silent7 op 15-09-2022 21:50 ]
Welke taal is dit?Silent7 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:42:
[...]
Zo hoe de niet pratenden kijken, pff hefit fragment hoor
Heb wel heftigere fragmenten van deze poppenkast gezien. Vooral het aftellen hoe snel een kernwapen Europa kan raken was stuitend.bloody schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:33:
My goodness, in de beruchte RU propaganda talkshow zijn ze nu wel heel erg de boel aan het opstoken om echt alles plat te bombarderen.
Echt, wat een wilden.
[Twitter]
Zie ze nu vooral hun eigen capaciteit schromelijk overschatten. Ze roepen op om hun tot nu toe zeer humane strategie te laten voor wat het is en Oekraïne in een parkeer terrein veranderen. Alsof Rusland daar al niet geruime tijd mee bezig was en nog alle opties heeft om te oorlog te winnen.
Ik kan me niet aan het idee onttrekken dat het doel alleen is om de geesten rijp te maken voor het moment dat de wreedheden in Oekraine ook in Rusland aan het licht komen. De burger moet dan geloven dat Oekraine niets anders verdiende.HEY_DUDE schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:54:
[...]
Heb wel heftigere fragmenten van deze poppenkast gezien. Vooral het aftellen hoe snel een kernwapen Europa kan raken was stuitend.
Zie ze nu vooral hun eigen capaciteit schromelijk overschatten. Ze roepen op om hun tot nu toe zeer humane strategie te laten voor wat het is en Oekraïne in een parkeer terrein veranderen. Alsof Rusland daar al niet geruime tijd mee bezig was en nog alle opties heeft om te oorlog te winnen.
Lijkt wel of ik naar zo'n filmpje uit Command & Conquer zit te kijken. Die net iets te overdreven 'strijdvaardige' en 'serieuze' smoelen van die mafklappers. Vooral die heks zou niet misstaan in een remake. Wat een figuren...bloody schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:33:
Echt, wat een wilden.
[Twitter]

Ah we zijn weer eens af van het denazificeren geleuter en nu gaat het er alleen om dat men moet "winnen" voor de meerdere eer en glorie van het vaderland want den burger zou dat willen, hmmhm.bloody schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:33:
Echt, wat een wilden.
[Twitter]
Achja het zal ook wel voor een groot deel clickbait zijn, net een Nederlandse talkshow waar men ook van alles mag roepen onder de noemer "debat", maar dan nog tig keer zo extreem.
De Mens, een rare diersoort.
De voor Putin mislukte top is eigenlijk het nieuws van de dag, maar velen horen misschien liever vorderingen op het strijdtoneel. Kan ik inkomen, maar toch vind ik zoiets groter nieuws. Als je op een rijtje zet dat Turkije, Kazachstan, Iran en meer nu Putin laten wachten op gezamenlijke conferenties (zielige spelletjes die in zijn ogen vreselijk belangrijk zijn), dan is duidelijk dat het over is voor Putin. Uit de samenvattingen van de verklaringen van China en Rusland blijkt hoe totaal ondergeschikt Rusland nu al is geworden in de verhoudingen. Bijna pijnlijk om aan te zien.Jerie schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:36:
Putin prijst Xi, steunt het one China beleid (dat Taiwan aan China toebehoort)
CNN: Putin concedes China has 'questions and concerns' over Russia's faltering invasion of Ukraine
En Xi, tja. Lijkt er niet in te tuinen. Misschien volgt later meer informatie over hun ontmoeting.
Het WaPo artikel had wat meer achtergrond: Xi and Putin meet and pledge to ‘inject stability’ in the world
Inclusief een wel heel goeie grap:
[...]
leugenachtige clowns, deze twee. Allebei plegen ze genocide over de rug van een minderheid maar de één komt er beter mee weg dan de ander.
Dit vat het geheel van beide kampen aardig samen:
[...]
China heeft gewoonweg bar weinig te winnen om Rusland publiekelijk te steunen, als ze oorlog wilden met de VS hadden ze dat nav Pelosi allang gevoerd. Maar dat was ook slechts even de spierballetjes laten rollen. En Poetin? Arme Poetin, de gladjakker van eem pestkop, zonder goede vrienden.
Iedereen in het Kremlin weet dat Rusland nu uitgespeeld is. Ik hoor tegenstrijdige verklaringen waarom het conflict tussen AZ-AM nu oplaait, maar ik kan me niet voorstellen dat het Kremlin hier blij mee is.
Aangezien Putin nu als pariah behandeld wordt op het internationale toneel vraag ik me af of de mensen in het Kremlin de tijd al rijp beginnen te achten om iets van het servies te redden met een nieuw uithangbord. Ook de assertiviteit van Kazachstan is een teken aan de wand.
Mensen, bedenk dat een paar maanden geleden Rusland nog als wereldmacht werd beschouwd. Galeev noemde Rusland het Empire of Lies. Het domste wat Putin kon doen is dat paradeleger daadwerkelijk in de strijd gooien.
Ook heel opmerkelijk: Scholz heeft gebeld met Putin en geeft aan dat er nul beweging aan die kant zit. Tegelijkertijd geloof ik niet dat Rusland nog echt gaat escaleren. Bij de strijd tussen haviken en duiven gaat het er uiteindelijk om dat je de winnende kant kiest. Het establishment weet dat de winnende kant zich niet in Rusland bevindt. (Dat moest er nog eens bij komen
Ik vind het persoonlijk fascinerend. Putin zit muurvast, maar niemand die het stuur overneemt. Ik heb het wel eens eerder gezegd: dat is misschien eerder een kwestie van niet willen dan niet kunnen. Misschien wel de beste manier om Putin uit te schakelen is iedereen te laten zien hoe hij faalt. Alleen: de top van het leger kan beter heel goed oppassen. Ze worden afgetroefd door de PMCs, ze worden vernederd door Kadyrov en de telegramkanalen staan vol verwensingen.
Olga Skabeyeva. Hier haar indrukwekkende CV Wikipedia: Olga SkabeyevaManiacsHouse schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:07:
[...]
Lijkt wel of ik naar zo'n filmpje uit Command & Conquer zit te kijken. Die net iets te overdreven 'strijdvaardige' en 'serieuze' smoelen van die mafklappers. Vooral die heks zou niet misstaan in een remake. Wat een figuren...
Vladimir Solovyov ook zo'n grapjoker Wikipedia: Vladimir Solovyov (TV presenter)
Ze kunnen zo bij Koefnoen aan de slag. Lees nu net dat die Solovyov nog Joods is ook. Hoe ironisch...
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Is dat voor ons eigenlijk wel wenselijk? We zien natuurlijk het liefste dat Rusland morgen in een liberale democratie verandert maar iets zegt me dat dat er (nu) niet in zit.bulle bas schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:09:
[...]
Ik vind het persoonlijk fascinerend. Putin zit muurvast, maar niemand die het stuur overneemt.
Ik zie het vervangen van Putin door één van zijn FSB-maatjes niet als een goeie oplossing. Is het dan niet beter dat Putin blijft zitten zodat niemand in het westen zichzelf kan wijsmaken dat alles nu weer anders is en dat we de sancties kunnen opheffen en dat die extra defensiebestedingen niet meer nodig zijn.
Misschien beter dat Putin blijft zitten zodat duidelijk is dat we echt aan onze defensie moeten werken. Misschien hebben we gewoon een externe vijand nodig.
Niet dat zo zal werken maar ik ben het hier wel mee eens.downtime schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:16:
[...]
Is dat voor ons eigenlijk wel wenselijk? We zien natuurlijk het liefste dat Rusland morgen in een liberale democratie verandert maar iets zegt me dat dat er (nu) niet in zit.
Ik zie het vervangen van Putin door één van zijn FSB-maatjes niet als een goeie oplossing. Is het dan niet beter dat Putin blijft zitten zodat niemand in het westen zichzelf kan wijsmaken dat alles nu weer anders is en dat we de sancties kunnen opheffen en dat die extra defensiebestedingen niet meer nodig zijn.
Misschien beter dat Putin blijft zitten zodat duidelijk is dat we echt aan onze defensie moeten werken. Misschien hebben we gewoon een externe vijand nodig.
Met Putin zitten we nu op een punt dat we weten waar we aan toe zijn en dat kunnen we handelen.
Niet elke verandering is een verbetering.
Maar de pijn wordt te groot dus ergens gaat iemand ingrijpen. Kan nog even duren maar zijn invloed is hard tanende en dan wordt je een keer op een zijspoor gezet.
Zeer indrukwekkend. Stil van.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:24:
Taira is bij het Amerikaanse Congress geweest om tijdens een hearing te vertellen over haar ervaringen tijdens haar gevangenschap.
Anderhalf uur aan vragen en antwoorden. Eerst in het Engels maar later schakelt ze toch maar over naar haar eigen taal.
Ze heeft een duidelijk tremor in haar rechterschouder.![]()
[Twitter]
[YouTube: My "Hell" in Russian Captivity]
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Zijn opvolger zal idd vast niet veel beter zijn, de mentaliteitsverandering is een groot probleem. Vandaag maakte iemand de link met Afghanistan. Totaal vastgelopen op de cultuur daar.downtime schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:16:
[...]
Is dat voor ons eigenlijk wel wenselijk? We zien natuurlijk het liefste dat Rusland morgen in een liberale democratie verandert maar iets zegt me dat dat er (nu) niet in zit.
Je kan iemand wel een tablet geven, maar dan krijg je ze nog niet de 21 eeuw in. Dat is dus het grote verschil met UA, daar zit een wil, een drive, en ook een zekere ontwikkeling. Dat terzijde.
Gevaar is dat wij zullen zeggen: nieuwe ronde, nieuwe kansen. Met name onze Oosterburen moeten we in de gaten houden. Toch is een hoop naiviteit wel weggeslagen denk ik.
Het voordeel van een opvolger is dat hij de hele operatie kan cancelen als zijn eigen naam er niet mee verbonden is. Daarom zal m.i. een Shoygu, die populair schijnt te zijn (geweest), nooit president worden.
Als ze echt willen focussen op langeafstandsaanvallen op kritieke (civiele) infrastructuur, lijkt het mij een kwestie van aftellen voor de Patriots door de straten rollen. Je weet maar nooit waar die Oekraïners in Duitsland allemaal al op hebben getraindbloody schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:33:
Echt, wat een wilden.
[Twitter]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Geen andere woorden voor over dan hartverscheurend die beelden aan het begin.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:24:
Taira is bij het Amerikaanse Congress geweest om tijdens een hearing te vertellen over haar ervaringen tijdens haar gevangenschap.
Anderhalf uur aan vragen en antwoorden. Eerst in het Engels maar later schakelt ze toch maar over naar haar eigen taal.
Ze heeft een duidelijk tremor in haar rechterschouder.![]()
[Twitter]
[YouTube: My "Hell" in Russian Captivity]
Behoorlijke grafstemming in die studio en weer die "nu gaan de handschoenen uit"-taal. Ze beseffen donders goed dat ze de strijd verloren hebben. Nu hebben ze het weer over niet vernederd willen worden e.d.Silent7 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:42:
[...]
Zo hoe de niet pratenden anderen in de studio kijken terwijl hij het heeft over oorlog etc, pff hefit heftig fragment hoor
Deze taal hebben ze op zich eerder uitgeslagen, alleen toen met een soort arrogantie en gegrinnik, maar nu is het angst en gelatenheid.
Grappig, dat soort dingen die jij beschrijft kwamen juist over als helemaal in scene gezet, maakte daardoor veel minder indruk, de non verbale communicatie in wat @bloody postte is zo veelzeggend, maakt op mij meer indruk, mensen hebben veel moeite hun non verbale uitingen onder controle te houden.HEY_DUDE schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:54:
[...]
Heb wel heftigere fragmenten van deze poppenkast gezien. Vooral het aftellen hoe snel een kernwapen Europa kan raken was stuitend.
EDIT: juist wat @Prosac zegt, angst en onzekerheid en dát is nieuw, dat maakt het uniek in de eindeloze stroom van ru propaganda, geeft me hoop dat er echt iets aan het kantelen is daar.
[ Voor 10% gewijzigd door Silent7 op 15-09-2022 22:36 ]
"Nu moeten we meer raketten afvuren, alle militaire en civiele infrastructuur moet kapot" dat is wat Rusland afgelopen maanden heeft geprobeerd en in heeft gefaald. Ze hebben hun eigen incompetentie nog lang niet door zo te zien.Silent7 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:42:
[...]
Zo hoe de niet pratenden anderen in de studio kijken terwijl hij het heeft over oorlog etc, pff hefit heftig fragment hoor
Nou, de raketaanval op Kryvyi Rih.. Vandaag weerSjoerd001 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:36:
[...]
"Nu moeten we meer raketten afvuren, alle militaire en civiele infrastructuur moet kapot" dat is wat Rusland afgelopen maanden heeft geprobeerd en in heeft gefaald. Ze hebben hun eigen incompetentie nog lang niet door zo te zien.
Ik poste het omdat ik oprecht verbaasd ben wat die types allemaal uitkramen. Ook al lijken het grote woorden, je heb maar 1 malloot nodig aan het front die dit ziet en denkt : hey, ff lekker kruisraket op de kerncentrale mikken.Silent7 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:34:
[...]
Grappig, dat soort dingen die jij beschrijft kwamen juist over als helemaal in scene gezet, maakte daardoor veel minder indruk, de non verbale communicatie in wat @bloody postte is zo veelzeggend, maakt op mij meer indruk, mensen hebben veel moeite hun non verbale uitingen onder controle te houden.
EDIT: juist wat @Prosac zegt, angst en onzekerheid en dát is nieuw, dat maakt het uniek in de eindeloze stroom van ru propaganda, geeft me hoop dat er echt iets aan het kantelen is daar.
nope
Nee dat deel ik niet, uit ongesproken houdingen en blikken maak ik nu juist op dat ze wél hun eigen incompetentie doorhebben.Sjoerd001 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:36:
[...]
"Nu moeten we meer raketten afvuren, alle militaire en civiele infrastructuur moet kapot" dat is wat Rusland afgelopen maanden heeft geprobeerd en in heeft gefaald. Ze hebben hun eigen incompetentie nog lang niet door zo te zien.
Sommigen zullen zich Desert Storm 1 nog wel voor de geest kunnen halen, de Irakees die grote overwinningen claimde terwijl je bijna de USA tanks langs zag rijden. Die man bleef zijn propaganda verkondigen alsof hij het geloofde, dit filmpje van @bloody is zo anders, ze lijken het te weten, ze geloven hun eigen woorden niet meer, woorden als oorlog ipv speciale operatie zou voor ongemak kunnen zorgen, maar het lijkt echt dieper te gaan, we zagen al eerder ru propaganda lui praten over oorlog, dus dat kan het haast niet zijn.
Het is ook interessant om na te gaan wat de politieke affiliatie is van de diverse rollenspelers. Ik heb het zelf niet bijgehouden, maar als ik terugdenk aan de vorige, wat meer "spontane" dan wel organische discussie, dan waren het Doema-leden die oorlogslustig waren, en een filmregisseur + politieke activist die een geluid lieten horen over broedervolk.Silent7 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:34:
[...]
Grappig, dat soort dingen die jij beschrijft kwamen juist over als helemaal in scene gezet, maakte daardoor veel minder indruk, de non verbale communicatie in wat @bloody postte is zo veelzeggend, maakt op mij meer indruk, mensen hebben veel moeite hun non verbale uitingen onder controle te houden.
Als die Doema-leden onderdeel zijn van de oppositie dan weet je ook hoe de vlag hangt. Zou interessant zijn om eens preciezer bij te houden.
een analyse wie ze daar een podium geven, en gaven, hoe dat anders is nu wellicht, oh dat kan veel zeggend zijn.
En weet je, ik reken er vast op dat teams bij allerlei veiligheidsdiensten precies zo kijken en rapporten schrijven.
Kleine nuance, het is de Rus verboden te glimlachen. Zet die naast een Amerikaan of Europeaan en je denkt iemand te hebben met een onbehandelbare depressie.Silent7 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:46:
tip, zet geluid uit, niet naar de ondertitteling kijken, kijk het filmpje dan en focus op 1 of 2 lui, kijk naar de houding, de blikken, ik hoop dat je dan ziet wat ik bedoel.
helaas hebben we nu al zoveel van dit soort filmpjes gezien dat we daar al doorheen kijken (maar naast helaas kan je dus beter naar de non verbale clues kijken nu dan een half jaar geleden )bulle bas schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:51:
[...]
Kleine nuance, het is de Rus verboden te glimlachen. Zet die naast een Amerikaan of Europeaan en je denkt iemand te hebben met een onbehandelbare depressie.
Er is geen oppositie in de Doema. Dat is gewoon niet mogelijk daar als je niet uit een raam wilt vallen.bulle bas schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:48:
[...]
Als die Doema-leden onderdeel zijn van de oppositie dan weet je ook hoe de vlag hangt. Zou interessant zijn om eens preciezer bij te houden.
Ja, die komt uit de tenen. Dat is totaal niet waarop in het filmpje wordt gedoeld als escalatie.dangerousp schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:42:
[...]
Nou, de raketaanval op Kryvyi Rih.. Vandaag weer
Inderdaad.Mektheb schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:14:
[...]
Als 50 jaar lang je halve economie verdiensten in het maken van Leger zooi is gegaan dan heb je er vast wat staan.
Doet me denken aan Lord of War, daar ging het toch ook over.
De Sovjet-Unie kon de wapenwedloop met het Westen niet bijbenen. Niet in de laatste plaats omdat het systeem door en door rot en corrupt was. Overal werd afgeroomd, smokkel was doodnormaal, ook binnen de gelederen. Ondertussen bleef men flink geld uitgeven aan het leger, terwijl de SU failliet dreigde te gaan. Ze hebben trouwens ook allerlei revolutionairen en terroristen gesponsord. We denken nav 9/11 wel eens dat vliegen onveilig is, of dat we veel last hebben van terrorisme. Niets is minder waar: rondom de jaren 70 was vliegen veel risicovoller dan in deze eeuw, en waren er meer terrorismeslachtoffers dan in deze eeuw.
Sterk waren de Sovjets zeker. Maar gemoderniseerd sinds jaren 80 is het Russische leger nauwelijks. En dat is tijdens deze oorlog pijnlijk duidelijk geworden. Het is een schim van. En de brute kracht wordt vakkundig afgeslagen, ook in het begin. Bijvoorbeeld door NLAWs en Javelins. En dan met artillerie volledige steden verwoesten, om de burgers te intimideren. Vorige eeuw had dat gewerkt. Recenter ook nog, maar deze keer gelukkig niet.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Poetin schijnt ook totaal geen humor te hebben. Ik denk niet dat hij veel van Servant of the People heeft bekeken.bulle bas schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:51:
[...]
Kleine nuance, het is de Rus verboden te glimlachen. Zet die naast een Amerikaan of Europeaan en je denkt iemand te hebben met een onbehandelbare depressie.
Er is schijnoppostie. Ze hebben daar bijv de communisten, die mogen gerust allerlei idiote dingen zeggen zodat de partij van Putin er goed bij afsteekt. En zo zijn er best wat partijen.downtime schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:53:
[...]
Er is geen oppositie in de Doema. Dat is gewoon niet mogelijk daar als je niet uit een raam wilt vallen.
Deceptie van Putin is dat er debat is (zie de gelinkte shows), dat er verkiezingen zijn (die hij per ongeluk allemaal wint). Iedereen die echter vanuit de oppositie (of de eigen gelederen) een politieke bedreiging wordt (Nemtsov, Navalny) gaat eraan.
Hier ga ik dan weer echt fel tegen in. Zie het zo, als een spectrum: in Amerika heb je een politicus met echt een big smile en een lolly waar je U tegen zegt voor een baby. Wij prikken daar doorheen en denken, wat voor debiel ben je? Creep? Doe normaal. Allemaap nep.bulle bas schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:51:
[...]
Een Rus kijkt naar ons op eenzelfde manier. Glimlachen komt als onoprecht over als het van een vreemde komt.
Ja, er zijn echt tal van nuances die je toe kan voegen maar ik heb van 2 mensen Russische schoonfamilie en expliciet dit onderwerp is een keer naar voren gekomen. Jouw opmerking snijdt houdt maar is wel te ongenuanceerd vind ik
[ Voor 63% gewijzigd door Michael_OsGroot op 15-09-2022 23:10 ]
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Ik snap wat je bedoelt, maar iemand schrijft het script. Die moet er nog enigszins vertrouwen in hebben, of iig een idee hebben dat dit blijkbaar iets is wat kan/moet gaan gebeuren.Silent7 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:46:
tip, zet geluid uit, niet naar de ondertitteling kijken, kijk het filmpje dan en focus op 1 of 2 lui, kijk naar de houding, de blikken, ik hoop dat je dan ziet wat ik bedoel.
precies! dus kijk eens en snij dat vooraf gecontroleerde script weg door heel goed te kijken naar houding en blik, dat gaat voorbij aan het script.Sjoerd001 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:03:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, maar iemand schrijft het script. Die moet er nog enigszins vertrouwen in hebben, of iig een idee hebben dat dit blijkbaar iets is wat kan/moet gaan gebeuren.
Maar goed, misschien is het wel gewoon wishfull-looking vanuit mij hoor
Een ding die mij nu te binnen schiet is dat binnen de VS het aanmerken van Rusland als terroristische staat nog niet definitief van de baan is. Hier een artikel van 14 sept: https://www.reuters.com/w...sor-terrorism-2022-09-14/Sjoerd001 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:55:
[...]
Ja, die komt uit de tenen. Dat is totaal niet waarop in het filmpje wordt gedoeld als escalatie.
Dit geblaas kan dus ook een signaal zijn richting de VS dat met die stap Rusland zich helemaal zal laten gaan op civiele installaties.
Dat is het probleem met kernsplitsing. Op zich is het goedkoop en veilig, de statistiek wijst dat ook uit (doden per opgewekte mW per verschillend type centrale) er is divers afval met verschillende halfwaardetijd. Dat moet veilig worden opgeslagen.bloody schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:42:
[...]
Ik poste het omdat ik oprecht verbaasd ben wat die types allemaal uitkramen. Ook al lijken het grote woorden, je heb maar 1 malloot nodig aan het front die dit ziet en denkt : hey, ff lekker kruisraket op de kerncentrale mikken.
Maar hij moet ook wel stroom blijven krijgen om de core te blijven koelen.
Er is maar één misantropisch figuur nodig om hem te slopen. En daar zitten er vast met de dag meer van in het Russische leger. Daarok wil je ook geen pottenkijkers bij zo'n centrale; enkel bestemmingsverkeer.
Navalny leeft nog en communiceert zelfs vanuit de goelag. Zal wel als voorbeeld dienen, als waarschuwing. Wel opmerkelijk dat hij nog kan communiceren.bulle bas schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:01:
[...]
Er is schijnoppostie. Ze hebben daar bijv de communisten, die mogen gerust allerlei idiote dingen zeggen zodat de partij van Putin er goed bij afsteekt. En zo zijn er best wat partijen.
Deceptie van Putin is dat er debat is (zie de gelinkte shows), dat er verkiezingen zijn (die hij per ongeluk allemaal wint). Iedereen die echter vanuit de oppositie (of de eigen gelederen) een politieke bedreiging wordt (Nemtsov, Navalny) gaat eraan.
[ Voor 3% gewijzigd door Jerie op 15-09-2022 23:15 ]
Bij Yatskiva en Dibrova is er dan wel weer terreinwinst, net als bij Schaslyve (Kherson regio).
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Het zal mij niks verbazen als Putin (inmiddels) niet de gene is die daadwerkelijk aan de touwtjes trekt.bulle bas schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:09:
[...]
De voor Putin mislukte top is eigenlijk het nieuws van de dag, maar velen horen misschien liever vorderingen op het strijdtoneel. Kan ik inkomen, maar toch vind ik zoiets groter nieuws. Als je op een rijtje zet dat Turkije, Kazachstan, Iran en meer nu Putin laten wachten op gezamenlijke conferenties (zielige spelletjes die in zijn ogen vreselijk belangrijk zijn), dan is duidelijk dat het over is voor Putin. Uit de samenvattingen van de verklaringen van China en Rusland blijkt hoe totaal ondergeschikt Rusland nu al is geworden in de verhoudingen. Bijna pijnlijk om aan te zien.
Het kan best zo zijn dat er op de achtergrond krachten zijn die vanalles bepalen en dat Putin slechts het gezicht naar buiten toe is, en dat voorlopig moet blijven.
Ik heb hier geen bron voor. Het is meer een gedachtegang op basis wat ik de afgelopen weken/maanden heb gezien/gelezen.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Beide stukjes waren dan ook wel heel optimistisch ingekleurd. Als je de berichten bekijkt hebben ze daar inderdaad her en der wel wat aanvallen gedaan, maar echt contested is het niet geweest. Dat was meer de russen bezig houden en wat materieel slopen dan dat het echt om aanvallen ging.asing schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:16:
Volgens deepstatemap zijn ze wat stukjes kwijtgeraakt. Zowel bij Borova als Kivsharivka is het contested deel inmiddels weer rood.
Bij Yatskiva en Dibrova is er dan wel weer terreinwinst, net als bij Schaslyve (Kherson regio).
[removed]
Eraan gaan heeft allerlei vormen: opsluiting, vergiftiging, via het raam, ongelukje noem maar op. Tegelijkertijd waakt Putin over zijn imago. Bij Nemtsov sprong Putin erboven om de toedracht te van de moord te verhelderenJerie schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:14:
[...]
Navalny leeft nog en communiceert zelfs vanuit de goelag. Zal wel als voorbeeld dienen, als waarschuwing. Wel opmerkelijk dat hij nog kan communiceren.
Ik hoopte dat ze een bruggehoofd naar de andere kant van de Oskil hadden. Die is er ook, een stuk zuidelijker.redwing schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:22:
[...]
Beide stukjes waren dan ook wel heel optimistisch ingekleurd. Als je de berichten bekijkt hebben ze daar inderdaad her en der wel wat aanvallen gedaan, maar echt contested is het niet geweest. Dat was meer de russen bezig houden en wat materieel slopen dan dat het echt om aanvallen ging.
Als ik een beetje doorklik kom ik overigens meer goed nieuws tegen in de buurt van beide Bilohorivka's.
Er wordt in ieder geval wel doorgevochten en stukje bij beetje lijkt UA terrein te winnen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Op die plekken was dat leuk geweest, maar niet zo realistisch en te gevoelig voor aanvallen.asing schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:29:
[...]
Ik hoopte dat ze een bruggehoofd naar de andere kant van de Oskil hadden. Die is er ook, een stuk zuidelijker.
Het lijkt ook nog steeds de goede kant op te gaan maar het lijkt er op dat Oekraine momenteel eerst weer de huidige lijnen goed opzet om daarna pas weer iets nieuws te verzinnen.Als ik een beetje doorklik kom ik overigens meer goed nieuws tegen in de buurt van beide Bilohorivka's.
Er wordt in ieder geval wel doorgevochten en stukje bij beetje lijkt UA terrein te winnen.
[removed]
Ik snap er echt helemaal niets van. Ze beginnen hun verhaal met dat ze niet als bevrijders zijn binnen gehaald. Dat dat niet was wat ze hadden verwacht. om vervolgens te zeggen dat ze de victorie moeten halen.bloody schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:33:
Echt, wat een wilden.
[Twitter]
Victorie op wie/wat dan?! Je zegt zelf dat Oekraine niet op je zit te wachten. Ga dan gewoon weg!
Om af te sluiten roepen ze nog op dat Oekraine geen “broerdervolk” meer is en dat 20 miljoen Oekraïners maar moeten vluchten naar Europa. Wat?! Waarom dat dan? Wat wil je nou eigenlijk?
Ik heb een boel van dit soort opnames gezien, maar dit is wel echt next level. Wat een onzin bij elkaar. De façade is nu echt helemaal weg.
I know.Michael_OsGroot schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:03:
Putin mag willen wat hij wil met zijn rode lijnen, het is niet alsof de emotie hier in het westen niet het kookpunt bereikt. Het is ook niet voor het eerst dat hij subtiel met een atoombom dreigt. Ons antwoord is duidelijk. Oprotten uit UA en alles is koek en ei.
[...]
Hier ga ik dan weer echt fel tegen in. Zie het zo, als een spectrum: in Amerika heb je een politicus met echt een big smile en een lolly waar je U tegen zegt voor een baby. Wij prikken daar doorheen en denken, wat voor debiel ben je? Creep? Doe normaal. Allemaap nep.
Een Rus kijkt naar ons op eenzelfde manier. Glimlachen komt als onoprecht over als het van een vreemde komt.
Ja, er zijn echt tal van nuances die je toe kan voegen maar ik heb van 2 mensen Russische schoonfamilie en expliciet dit onderwerp is een keer naar voren gekomen. Jouw opmerking snijdt houdt maar is wel te ongenuanceerd vind ik
Toch, het idee dat het uitwisselen van verstandhouding/vriendelijkheid met een vreemde gewantrouwd wordt is wellicht ook een teken van een culturele problematiek. Het is geen high-trust samenleving, en dat is niet verwonderlijk als iedereen elkaar bedondert en besteelt. Rijden doe je niet zonder dashcam. Kinderen die hun ouders moeten aangeven in de tijd van Stalin en zo meer helpt allemaal niet.
Daarom schijnt er ook een groot verschil te zijn tussen de Rus aan de keukentafel en diezelfde op straat. Bijzonder dat de samenleving zo ingericht is dat niemand zichzelf is in de publieke ruimte..
Op welken manier communiceert hij met de buitenwereld?Jerie schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:14:
[...]
Navalny leeft nog en communiceert zelfs vanuit de goelag. Zal wel als voorbeeld dienen, als waarschuwing. Wel opmerkelijk dat hij nog kan communiceren.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Ik weet niet precies wat ik er van moet vinden. "De gewone rus" thuis versus de Rus in oosten. Duidelijk is wel dat er 50k van die beesten liever sterven dan ons met rust te laten. Ik zou graag doen alsof het allemaal koek en ei is, maar deze oorlog is er maar om 1 reden en dat is niet dat Zelensky zo graag Moskou wilde hebben.bulle bas schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:57:
[...]
I know.
Toch, het idee dat het uitwisselen van verstandhouding/vriendelijkheid met een vreemde gewantrouwd wordt is wellicht ook een teken van een culturele problematiek. Het is geen high-trust samenleving, en dat is niet verwonderlijk als iedereen elkaar bedondert en besteelt. Rijden doe je niet zonder dashcam. Kinderen die hun ouders moeten aangeven in de tijd van Stalin en zo meer helpt allemaal niet.
Daarom schijnt er ook een groot verschil te zijn tussen de Rus aan de keukentafel en diezelfde op straat. Bijzonder dat de samenleving zo ingericht is dat niemand zichzelf is in de publieke ruimte..
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
At least 440 graves in a mass grave in Izyum
— NEXTA (@nexta_tv) 15 september 2022
This was told by the head of the investigative department Sergey Bolvinov.
Zelenskyy also spoke about mass graves in the city in an evening address. He noted that "all the necessary investigative actions" have already begun in Izyum. pic.twitter.com/nmXnFSHFXs
Dit lijkt meer een nood begraafplaats. Massagraf denken ik altijd meer aan een kuil zonder kruizen en bloemen.
Gaat dit iets teweegbrengen hoe de wereld naar deze situatie kijkt?
Onlangs is de Russische media extremer geworden, misschien als reactie op dit verhoor?
Wat een sterke vrouw zeg!
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Het moment van narrative shift is daar. Het begon eerder deze week met enkele prominenten die de SMO op een verrassend harde manier bekritiseerden. We wisten al enige tijd dat de doorsnee Oekraïner absoluut niet zit te wachten op enige Russische inmenging laat staan bezetting en dat daarmee het bevrijdingsverhaal falikant is mislukt. Nu het offensief ook nog flink spaak aan het lopen is en UA zo waar territorium lijkt terug te winnen dat al gedurende lange tijd in Russische handen is, moet er een ander verhaal komen.bloody schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:33:
Echt, wat een wilden.
[Twitter]
Het verhaal gaat worden dat de Oekraïners niet meer te redden zijn - onder meer door ellenlange brainwashing vanuit het Westen - en sterker, dat ze een gevaar vormen voor de continuiteit van de Russische staat. Binnen dat nieuwe narratief passen andere militaire tactieken als scorched-earth. Los hiervan is het natuurlijk de meest bizarre omdraaiing van feiten sinds tijden. De Russische modus operandi van de afgelopen 20 jaar in optima forma.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Verwijderd
nurture or nature.bulle bas schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:57:
[...]
I know.
De mens is wat dat betreft overal hetzelfde als je ze in de juiste omgeving stopt.
Denk aan Nederland in WO2.
Er waren genoeg NSB'ers die hun buren aangaven voor wat dan ook om er zelf beter van te worden.
Na de oorlog zat iedereen in het verzet, maar de werkelijkheid is dat het amper 1% was. Overigens was het aantal 'foute' Nederlanders ook zoiets... 540.000 dossiers van foute Nederlanders.
Cijfers verschillen trouwens. 45k zaten in het verzet als het ging om daadwerkelijk lid van een organisatie, maar andere bronnen zeggen 450.000. Waarschijnlijk is dat het totaal qua mensen die niet lid waren maar wel hand- en spandiensten verrichtten.
De rest hield hun mond. Was in overlevingsmodus. Kop niet boven het maaiveld uitsteken. Niet mee bemoeien. Niets aan de hand, gewoon doorlopen.
Ik zie daarin weinig verschil met hoe het in Rusland werkt, al is het daar al ingesleten in de samenleving zoals je zelf ook al aangeeft.
Onderaan de streep zijn heel veel mensen anders in de publieke ruimte dan aan de keukentafel. Daarom zijn audio-opnames van keukentafelgesprekken zo interessant (#holleeder #siewert) omdat je daar hoort wat er werkelijk speelt.
Dit schrijf ik overigens niet om de Russen te verdedigen maar ik denk niet dat wij hier zoveel anders (zouden) zijn, als we in de juiste situatie worden gestopt.
Ik heb het bij mijzelf ook geanalyseerd. Ik denk dat ik in de oorlog gewoon in de waffen SS zou hebben gezeten, of anders ook gewoon een angsthaas die z'n mond houdt en de tijd uit zit.
Ik zou zelf ook heel goed in staat zijn tot misdaden, als je maar in de juiste setting wordt neergezet en langzaam verander je vanzelf.
Ik weet nog dat er in m'n familie werd verteld dat er in de jaren 30 een familielid naar Duitsland aanwezig was geweest bij zo'n nazi-bijeenkomst. Hij was zelf helemaal geen nazi, geen NSB'er oid en totaal niet bezig met dat gedachtegoed, maar het opzwepende karakter van de bijeenkomst zorgde ervoor dat ongemerkt ook zijn arm gewoon omhoog ging.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2022 10:36 ]
Xi wordt op de hoogte gesteld van de plannen. Poetin heeft ongetwijfeld gevraagd hoe hij aankijkt tegen de volgende fase.Jedi_Pimp schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 06:02:
Binnen dat nieuwe narratief passen andere militaire tactieken als scorched-earth. Los hiervan is het natuurlijk de meest bizarre omdraaiing van feiten sinds tijden. De Russische modus operandi van de afgelopen 20 jaar in optima forma.
Wat men inhoudelijk heeft besproken houdt men geheim. Zo werkt diplomatie. Wanneer men zich niet houdt aan dit basisprincipe, dan is dat een grove vertrouwensbreuk.
Verwijderd
ik zie niets 'nieuws' aan dat narratief. Dat doen ze eigenlijk al.Jedi_Pimp schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 06:02:
[...]
Binnen dat nieuwe narratief passen andere militaire tactieken als scorched-earth. Los hiervan is het natuurlijk de meest bizarre omdraaiing van feiten sinds tijden. De Russische modus operandi van de afgelopen 20 jaar in optima forma.
Hoe langer een Oekraiens stadje/dorpje in Russische handen is, hoe erger de toestand als het eindelijk bevrijd wordt.
De terminologie vandaag de dag is dat 'Izyum' eigenlijk al 'twee Bucha's' is. Een keer zoveel gedode burgers.
De huizen zijn kapot. Ramen zijn stuk dus de mensen moeten leven in een huis zonder ramen.
Er komt hoe langer hoe meer nieuws naar buiten uit het 'door de Russen haastig ontruimde gebied' waar de honden ook geen brood van lusten.
Uiteraard wisten we allang wat we konden verwachten na de eerdere geschiedenissen in bijv. Tsjetsjenié en recenter Kyiv-region en Chernihiv, maar nu zijn we aanbeland bij het volgende hoofdstuk.
In ander nieuws:
Belgorod-regio was onrustig vannacht. Explosies. Stroom uitgevallen.[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2022 08:16 ]
Het gaat er niet om wat wij er van vinden. Dat krijgen ze wel mee, en dan lachen ze want hoewel we gelijk hebben, krijgen we het niet. Dit zijn rijke mensen die een heleboel arme mensen uitzuigen. Hoe maakt ze niet uit. En je bent een sukkel als je het kunt maar niet doet, aldus Poetin.Muncher schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:41:
[...]
Ik snap er echt helemaal niets van. Ze beginnen hun verhaal met dat ze niet als bevrijders zijn binnen gehaald. Dat dat niet was wat ze hadden verwacht. om vervolgens te zeggen dat ze de victorie moeten halen.
Victorie op wie/wat dan?! Je zegt zelf dat Oekraine niet op je zit te wachten. Ga dan gewoon weg!
Om af te sluiten roepen ze nog op dat Oekraine geen “broerdervolk” meer is en dat 20 miljoen Oekraïners maar moeten vluchten naar Europa. Wat?! Waarom dat dan? Wat wil je nou eigenlijk?
Ik heb een boel van dit soort opnames gezien, maar dit is wel echt next level. Wat een onzin bij elkaar. De façade is nu echt helemaal weg.
Als die arme mensen zich aan een set van onze normen en waarden zouden kunnen houden, en ze zouden onder onze jurisdictie vallen, dan zouden ze in meer vrijheid en met meer geluk leven. Kijk maar naar huidige Oost-Europa.
Wat wel eng is: China's propagandamachine is intern nog strakker. En waar we met Rusland het voordeel hebben dat een significant deel Russischsprekenden inmiddels betrekkelijk Pro-Westers zijn, hebben we dat voordeel met China niet. Mja, de Taiwanesen misschien.
Oekraïners als staatsgevaar bestempelen en oproepen tot vernietiging is wat mij betreft een andere insteek dan wat voorheen gepredikt werdVerwijderd schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 07:52:
[...]
ik zie niets 'nieuws' aan dat narratief. Dat doen ze eigenlijk al.
Hoe langer een Oekraiens stadje/dorpje in Russische handen is, hoe erger de toestand als het eindelijk bevrijd wordt.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Verwijderd
tja op dat vlak dan weer wel, maar dat is alleen de narratief op de staats-TV, maar in de praktijk verandert er niet veel. Misschien wel het tempo van de vernietiging maar niet het gedrag zelf.Jedi_Pimp schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:21:
[...]
Oekraïners als staatsgevaar bestempelen en oproepen tot vernietiging is wat mij betreft een andere insteek dan wat voorheen gepredikt werdDit gaat hand in hand met de openlijke bekritisering door onder andere de (ultra-)nationalistische prominenten.
Ik zie een tweedeling op Russische TV. Aan de ene kant mensen die er een schepje bovenop doen (doubling down), en aan de andere kant ook heel duidelijk enkelen die zich tegen de oorlog uitspreken. Die laatste groep noem ik voor het gemak de realisten. Hun naratief komt dichter in de buurt hoe de vork werkelijk in de steel zit.Jedi_Pimp schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:21:
[...]
Oekraïners als staatsgevaar bestempelen en oproepen tot vernietiging is wat mij betreft een andere insteek dan wat voorheen gepredikt werdDit gaat hand in hand met de openlijke bekritisering door onder andere de (ultra-)nationalistische prominenten.
Maar wat je ook ziet is dat prominenten het beestje meer bij de naam durven noenen: bijvoorbeeld men noemt het openlijk oorlog. Een deel van de façade valt daarmee, daar zal P. niet blij mee zijn. Maar hetzelfde zag je toch ook bij Nazi-Duitsland?
Het wordt dus waarschijnlijk quite of dubbel. En we weten nog niet wat de reactie gaat zijn. Ik denk wel dat Poetin dat met Xi heeft besproken. Maar het kan net zo goed zijn dat Xi het prima reclame voor z'n eigen regime vindt om (na de uiteenvalling van het huidige Rusland) Oost-Rusland klaar te stomen voor aansluiting bij het grote Chinese rijk.
Dit viel te verwachten helaas. Wel zou ik toch eens willen weten hoe sommige users van dit topic hier tegen aan kijken. Een aantal dagen ging het nog over de “zielige” Russische soldaten die geen keuze zouden hebben. Ook ging het er over dat sommigen niet wisten of moord en verkrachting nou wel of niet bij de modus operandi van het Russische leger horen. Zien die users dit (weer/ook) als een incident?
Net als de Duitsers in WOII zijn deze lui geïndoctrineerd. Het is niet alsof alle Russen in een 'normale' situatie ook tot zoiets in staat zijn.. of dat jij het in zo'n situatie niet zou doen. Het is pech dat ze aan die kant van de grens geboren zijn, daar kan de persoon an sich zelf niets aan doen.dr.lowtune schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:42:
[...]
Dit viel te verwachten helaas. Wel zou ik toch eens willen weten hoe sommige users van dit topic hier tegen aan kijken. Een aantal dagen ging het nog over de “zielige” Russische soldaten die geen keuze zouden hebben. Ook ging het er over dat sommigen niet wisten of moord en verkrachting nou wel of niet bij de modus operandi van het Russische leger horen. Zien die users dit (weer/ook) als een incident?
Gisteren ben ik begonnen aan de docu Voices Of Liberation, waarin ook de offers van de burgerbevolking wordt bekeken. Ik ben blij dat oa. de Britse bevolking dit voor ons over heeft gehad.. dan is (wat mij betreft) een hoge gasprijs een klein offer als dat de Oekraïners helpt.
Latest Defence Intelligence update on the situation in Ukraine - 16 September 2022
— Ministry of Defence 🇬🇧 (@DefenceHQ) 16 september 2022
Find out more about the UK government's response: https://t.co/fKjElmBzVF
🇺🇦 #StandWithUkraine 🇺🇦 pic.twitter.com/VVHTR6O1Z0
https://mobile.twitter.co...70640393372311554/photo/1
Huurlingen uit de bajes met een minimale training moeten de klus dus gaan klaren.
Gelukkig heeft Amerika zojuist/vannacht weer een pakket met wapens goedgekeurd.
https://www.theguardian.c...-6323d8298f0836766296d04cThe US defence department has announced details of the $600m in new military aid the White House approved for Ukraine on Thursday, Agence France-Presse reports.
The package will include 37,000 artillery rounds, of which 1,000 will be precision-guided, and four counter-artillery radars, among other weapons and equipment.
More ammunition will also be provided for the Himars rocket system, the Pentagon said, without specifying if that would include the long range missiles known as ATACMS that Kyiv has requested for months.
Since Russia invaded Ukraine in February, the US has provided more than $15bn in military assistance to Kyiv.
Het is haast alsof Rusland gewoon van hun (jonge) mannen af wil.
[ Voor 66% gewijzigd door dr.lowtune op 16-09-2022 09:03 ]
Verwijderd
sinds jaar en dag staat het Russische leger (of welk historisch leger dan ook) bekend om plunderingen, verkrachting, moord.dr.lowtune schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:42:
[...]
Het westen doet sinds jaar en dag (WO1?) moeite om daarin verandering te brengen, maar o.a. het Russische leger doet daar weinig tegen in de praktijk.
Afghanistan, Tsjetsjenië, Georgië, en nu ook weer Oekraïne.
Niet elke Russische miltair is hetzelfde, maar gezien de harde omgeving binnen het Russische leger ligt de lat wel een stuk lager. Als je zelf door je commandanten anaal verkracht wordt en beroofd wordt (ontgroening maar ook machtspositie van hogere rangen), ligt de lat lager om hetzelfde te doen met slachtoffers, ook als deze mannelijk zijn en/of minderjarig. Wat dus ook gebeurd is. Pakken wat je pakken kunt op basis van rang, status en positie.
Propaganda/indoctrinatie zorgt ervoor dat ze Oekraieners niet echt als broedervolk zien maar als minderwaardig (insert scheldwoord gebaseerd op kozakken-haardracht).
Tevens ben je dronken van vodka, zijn de omstandigheden slecht en zal het allemaal wel dus ga je rotzooi trappen en plunderen en moorden.
Niet elke Rus is daarin hetzelfde. Ik verwijs naar een anekdote van enkele maanden geleden waar een Oekraiense burger werd vastgebonden en gemarteld/ondervraagd door Tsjetsjenië-veteranen/officieren.
Toen deze veteranen dronken lagen te slapen is de burger door Russische recruten uit dezelfde groep stiekem vrijgelaten.
Het is een harde samenleving waar het recht van de sterkste geldt. Ook met name in het Aziatische deel van de Russische Federatie, waar ook veel militairen vandaan komen die dergelijke misdaden hebben gepleegd in Bucha en Izyum (volgens mij dezelfde eenheden... die inmiddels opgehouden heeft met bestaan, want vernietigd door UA).
Het is geen OF OF maar beide.
Zowel oorlogsmisdaden als normale dagelijkse gang van zaken als vastzitten aan het contract.
De Russische militairen zijn zielig als het gaat om dat ze eigenlijk geen keus hebben. Contract is contract en deserteren is verraad. (Rode stempel) En daarmee kan je een comfortabele toekomst in de RF ook vergeten want zo'n stempel krijg je niet zomaar weg en heeft overal impact op. Dus komt daar zelfbehoud naar boven. Je wil het beste voor jezelf. En dus blijf je maar aan het front.
Stamp in red: “Tendency for betrayal, lies and deception. Refused to participate in a special military operation in the territory of LNR, DNR and #Ukraine.” That’s reportedly what the contract #Russian troops get for refusal to go to #RussianUkrainianWar.
:fill(white):strip_exif()/f/image/MMHlR5jQYSyReeFhlN92bY18.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZnQyCwieIDil5MOzDXaEj398.png?f=user_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2022 09:11 ]
Makkelijke manier om van je gevangenen af te komen en plek te creëeren in je gevangenissen toch? Als ze nog iets bereiken is het mooi meegenomen.dr.lowtune schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:57:
[Embed]
https://mobile.twitter.co...70640393372311554/photo/1
Huurlingen uit de bajes met een minimale training moeten de klus dus gaan klaren.
Gelukkig heeft Amerika zojuist/vannacht weer een pakket met wapens goedgekeurd.
[...]
https://www.theguardian.c...-6323d8298f0836766296d04c
Het is haast alsof Rusland gewoon van hun (jonge) mannen af wil.
Verwijderd
penal units zijn van alle tijden.praliwi schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:10:
[...]
Makkelijke manier om van je gevangenen af te komen en plek te creëeren in je gevangenissen toch? Als ze nog iets bereiken is het mooi meegenomen.
Enerzijds ideaal: gratis menskracht.
Anderszijds: weinig militaire training en mogelijk ook geen discipline.
Ook prone to misdaden. Maar goed, what else is new.
Ze hebben de keus:
- of je gaat naar het front en na een contract van 6 maanden ben je vrij (als je niet eerder doodgeschoten wordt door UA...)
- of je weigert en krijgt sowieso de doodstraf
En Russen uit de grote steden die tegen deze actie zijn krijgen de tegenwerping:
- als je niet wil dat we eenheden samenstellen met criminelen uit de gevangenis, stuur dan je eigen kinderen naar het recruitment office....
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:15:
Ze hebben de keus:
- of je gaat naar het front en na een contract van 6 maanden ben je vrij (als je niet eerder doodgeschoten wordt door UA...)
- of je weigert en krijgt sowieso de doodstraf
En Russen uit de grote steden die tegen deze actie zijn krijgen de tegenwerping:
- als je niet wil dat we eenheden samenstellen met criminelen uit de gevangenis, stuur dat je eigen kinderen naar het recruitment office....
Doodstraf in Rusland is al decennia de facto afgeschaft, of begrijp ik je verkeerd?
Officieel wel, maar ze zijn daar aardig creatiefJedi_Pimp schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:28:
[...]
offtopic:
Doodstraf in Rusland is al decennia de facto afgeschaft, of begrijp ik je verkeerd?
[ Voor 6% gewijzigd door SirMemeAlot op 16-09-2022 09:30 ]
er is een verschil tussen militair recht en 'gewoon' recht. De vraag is dus onder welk van die 2 ze verorodeeld worden en dan negeer ik nog de optie dat ze gewoon neergeschoten worden ter plekke zonder enige vorm van rechtspraak en dat niemand dat verder gaat onderzoeken.Jedi_Pimp schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:28:
[...]
offtopic:
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Ga maar uit van ongeveer de grens Charkov/Luhansk.Silent7 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:23:
Is er al enige duidelijkheid waar ru de nieuwe verdedigingslinie wil opzetten?
Als je de hoogtelijnen bekijkt op de kaart; lijkt de P66. Lijn Sjeverdonetsk-Svatove het meest waarschijnlijk
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
ISW is doorgaans goed geïnformeerd en redelijk objectief, dit zeggen ze er vandaag over:Silent7 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:23:
Is er al enige duidelijkheid waar ru de nieuwe verdedigingslinie wil opzetten?
Ukrainian forces are reportedly advancing across the Oskil River in northern Kharkiv Oblast. A Russian source claimed that Ukrainian forces are establishing bases and artillery positions throughout Kharkiv Oblast, including emplacing artillery in Hryanykivka on the east bank of the Oskil River near the R79 highway. A confirmed Ukrainian position in Hryanykivka would indicate that the Russian frontline east of the Oskil River is weak and/or that Russian forces’ lines in this area are farther east of the Oskil River than previously assessed. ISW will continue collecting and reconciling data to refine our control of terrain assessment. A Russian source reported that Ukrainian sabotage and reconnaissance groups occasionally cross the Oskil River in unspecified areas.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Verwijderd
ik refereerde hier naar:Jedi_Pimp schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:28:
[...]
offtopic:
For the first time, a video emerges of a recruitment talk for Wagner by Prigozhin in a Russian prison camp. Absolutely bonkers. “Nobody goes back behind bars. If you serve six months, you are free. If you arrive in Ukraine and decide it’s not for you, we execute you.” pic.twitter.com/9rlAbhKaQW
— Yaroslav Trofimov (@yarotrof) 14 september 2022
aangezien de LDNR blijkbaar wel de mogelijkheid heeft voor doodstraf denk ik dat ze het op die manier spelen.
Want dan zijn ze al in UA/DNR/LNR en daar gelden dus niet dezelfde regels als in Rusland.
En dan laten ze misschien de barrier troops het werk doen
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2022 09:54 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Consolideren maar ook de troepen rust geven. Even in ongeveer een week 3000-6000 km2 veroveren is niet niks.ph4ge schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:52:
Klopt het dat het offensief van de Oekrainers een beetje is stil gevallen? Ik kan weinig over verdere voortgang vinden. Lijkt me ook logisch dat ze even moeten consolideren.
En we weten niet wat er ondertussen nog verder speelt. In het zuiden schijnt, langzaamaan, nog steeds progressie gemaakt te worden.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Verwijderd
consolideren inderdaad. De doelen zijn blijkbaar bereikt dus het offensief is niet stilgevallen maar is voltooid.ph4ge schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:52:
Klopt het dat het offensief van de Oekrainers een beetje is stil gevallen? Ik kan weinig over verdere voortgang vinden. Lijkt me ook logisch dat ze even moeten consolideren.
Nu de boel veilig stellen: deminen, hulp bieden aan de burgerbevolking, de boel weer opbouwen.
Maar zoals hoevenpe hierboven ook al meldt is UA al wel bezig met voorbereidingen richting Luhansk.
Ze zijn nog niet klaar met vlaggen ophangen in alle dorpen en steden.
Kinderen vroegen al een militair: 'heb je nog een vlag voor ons?'
Militair: 'nee sorry ze zijn op vandaag, heb ze overal al opgehangen'
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2022 09:57 ]
Yes, maar de post die ik quotte, stond in "of je gaat mee, of je krijgt de doodstraf" - althans zo interpreteerde ik het. Zo werkt het natuurlijk niet voor een gedetineerde die onder "gewoon" recht is vastgezet.polthemol schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:34:
[...]
er is een verschil tussen militair recht en 'gewoon' recht. De vraag is dus onder welk van die 2 ze verorodeeld worden en dan negeer ik nog de optie dat ze gewoon neergeschoten worden ter plekke zonder enige vorm van rechtspraak en dat niemand dat verder gaat onderzoeken.
Hierbij ook bedenken dat de daadwerkelijke aanval pas de laatste stap in het offensief is. Eerst moeten de voorwaarden voor een overwinning gemaakt worden. Dus zorgen dat de linies verzwakken door de aanvoer te blijven bestoken, belangrijke doelen te raken e.d. Als je nu ziet wat er in het bevrijde gebied vooraf al kapot was geschoten is dat echt meer dan je voorheen kon zien.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:56:
[...]
consolideren inderdaad. De doelen zijn blijkbaar bereikt dus het offensief is niet stilgevallen maar is voltooid.
Nu de boel veilig stellen: deminen, hulp bieden aan de burgerbevolking, de boel weer opbouwen.
Maar zoals hoevenpe hierboven ook al meldt is UA al wel bezig met voorbereidingen richting Luhansk.
Ze zijn nog niet klaar met vlaggen ophangen in alle dorpen en steden.
Kinderen vroegen al een militair: 'heb je nog een vlag voor ons?'
Militair: 'nee sorry ze zijn op vandaag, heb ze overal al opgehangen'
Dus het offensief is niet zozeer stil gevallen alswel dat er nu een fase komt van consolideren in de veroverde gebieden, maar ook voorbereiden van bezette gebieden zodat een latere aanval succesvol zal zijn. Pak hiervoor b.v. de toegenomen luchtaanvallen.
[removed]
In de goelag sterf je wel aan iets anders dan een formele doodstraf.Jedi_Pimp schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:28:
[...]
offtopic:
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ik lees meer dat ze de keuze te krijgen met Wagner mee te gaan, maar daarmee committeren ze zich aan 6 maand in de Oekraïne vechten en zijn ze daarna vrij. Maar mochten ze met Wagner mee gaan en vervolgens niet willen vechten.. dan gaan ze niet terug naar de gevangenis, maar worden ze ter plekke geëxecuteerd.Jedi_Pimp schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:00:
[...]
Yes, maar de post die ik quotte, stond ik "of je gaat mee, of je krijgt de doodstraf" - althans zo interpreteerde ik het. Zo werkt het natuurlijk niet voor een gedetineerde die onder "gewoon" recht is vastgezet.
Je denkt hierbij echt teveel in hoe wij rechtspraak zien. In dit geval zal zoiets bij de frontlinie niet voor het gerecht komen of beoordeeld worden. Doe je niet genoeg je best krijg je gewoon een paar kogels en ben je het zoveelste oorlogs-slachtoffer geworden. En niemand die dat gaat onderzoeken.Jedi_Pimp schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:00:
[...]
Yes, maar de post die ik quotte, stond in "of je gaat mee, of je krijgt de doodstraf" - althans zo interpreteerde ik het. Zo werkt het natuurlijk niet voor een gedetineerde die onder "gewoon" recht is vastgezet.
[removed]
Kies er eentje uit:dr.lowtune schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:42:
- De beste stuurlui staan aan wal
- Bei uns ist alles besser
- Absolute power corrupts absolutely
- Je ziet het pas als je het doorhebt
Het conundrum zit hem in jouw onvermogen om te geloven dat jij jezelf niet zou verlagen tot een dergelijk niveau. Misschien jij niet (ik ken je niet), maar veel van onze landgenoten helaas wel hoor. Komt nog bij dat extreemrechts de afgelopen twintig jaar in opkomst is zowel in Nederland als over de rest van de Westerse wereld.
De mensen die het goedpraten hebben wellicht zelf extreemrechtse sympathien, Rusbots, Baudetbillenlikkers, enz. Maar medelijden hebben of tonen met mensen in een precaire situatie (want dat zaten en zitten veel Russische mensen) is iets anders dan het eens zijn met of hun handelen goedkeuren. Ik heb bijvoorbeeld medelijden met een pedoseksueel omdat ik het een ziekte vindt die maatschappelijk niet wordt geaccepteerd en ook niet tot uiting kan en mag komen. Maar als zo iemand aan mijn kinderen zou komen, dan zou ik diegene naar alle waarschijnlijkheid willen vermoorden. Dat lijkt misschien tegengesteld, of misschien zelfs hypocriet, ik vind het perspectief van verschillende kanten bekijken. En wat zou jij doen als jij die ziekte had? Vrijwillig chemisch castreren natuurlijk, makkelijke keuze toch? Je kunt in de samenleving het bewijs zien dat de realiteit helaas anders ligt. Zo ook in Rusland. Nstuurlijk, jij zou in het ondergrondse verzet zitten. Jij zou ook Noord-Korea ontvluchten terwijl je weet dat je familie dan in een concentratiekamp beland. Weet je waarom ze die smerige trucjes toepassen? Omdat het bij het gros van de mensen werkt!
Leestips non-fictie: The aquariums of Pyongyang, The banality of evil. Fictie: The man in the high castle, It can't happen here.
Ik heb ook gelezen dat toch uitkeringen en bepaalde beloftes niet worden nagekomen door die groep.SiErRa schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:03:
[...]
Ik lees meer dat ze de keuze te krijgen met Wagner mee te gaan, maar daarmee committeren ze zich aan 6 maand in de Oekraïne vechten en zijn ze daarna vrij. Maar mochten ze met Wagner mee gaan en vervolgens niet willen vechten.. dan gaan ze niet terug naar de gevangenis, maar worden ze ter plekke geëxecuteerd.
Verder heb je in RU niet echt familie, de meeste willen geld (begrijpelijk, er is niets) en die pushen dus ook om te gaan.
6 maanden overleven de meeste niet trouwens, dacht dat 10% nog in leven was nadat ze zijn gestuurd?
Zou goed zijn als Oekraine juist die mensen weet te benaderen (met bijvoorbeeld flyers schieten) om zich over te geven en garantie te geven op een beter leven in Oekraine nadat de oorlog voorbij is.SiErRa schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:03:
[...]
Ik lees meer dat ze de keuze te krijgen met Wagner mee te gaan, maar daarmee committeren ze zich aan 6 maand in de Oekraïne vechten en zijn ze daarna vrij. Maar mochten ze met Wagner mee gaan en vervolgens niet willen vechten.. dan gaan ze niet terug naar de gevangenis, maar worden ze ter plekke geëxecuteerd.
In het meest gunstige geval commiteren die gevangenen zich aan het Oekrainse leger om tegen Rusland te vechten. De meeste gevangenen hebben denk ik geen Pro Russische instelling.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Het zijn zo te lezen wel bepaalde groepen die je niet in je land wilt hebben: verkrachters, moordenaars, etc.technoaddict schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:12:
[...]
Zou goed zijn als Oekraine juist die mensen weet te benaderen (met bijvoorbeeld flyers schieten) om zich over te geven en garantie te geven op een beter leven in Oekraine nadat de oorlog voorbij is.
In het meest gunstige geval commiteren die gevangenen zich aan het Oekrainse leger om tegen Rusland te vechten. De meeste gevangenen hebben denk ik geen Pro Russische instelling.
Rond Cherson wordt nog volop gevochten.ph4ge schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:52:
Flyers, goeie, heb ik ook over nagedacht, deed Zuid-Korea middels ballonen. Tor adres erbij. USB stick evt. Wat je ook kunt doen is het zoet (iets wat ze willen) combineren met zoiets. Zo heb je in Cuba "the drop", een soort van Twilight of Crazy Bytes. Als je dat kunt combineren met waarheidsgetrouwe informatie kun je de propaganda bestrijden (uiteraard gaat men het bestrijden met bijvoorbeeld false balance of argument to moderation).technoaddict schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:12:
[...]
Zou goed zijn als Oekraine juist die mensen weet te benaderen (met bijvoorbeeld flyers schieten) om zich over te geven en garantie te geven op een beter leven in Oekraine nadat de oorlog voorbij is.
Op andere plekken ook, maar het is minder spectaculair en weinig komt naar buiten:XWB schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:19:
Rond Cherson wordt nog volop gevochten.
Russian forces have left Studenok and Sosnove. Ukraine also improved its positions on the other side of the Oskil. 😎
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 16 september 2022
- ISW (Institute of War) https://t.co/uUepEKDByJ pic.twitter.com/fEwiRpVjuW
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Verwijderd
en dan krijgen ze waarschijnlijk paspoorten van DNR/LNR, waarna ze vervolgens na 6 maanden en dan vrij niet meer terug naar de RF kunnen, want geen erkende paspoorten in RF.HollowGamer schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:09:
[...]
Ik heb ook gelezen dat toch uitkeringen en bepaalde beloftes niet worden nagekomen door die groep.
Verder heb je in RU niet echt familie, de meeste willen geld (begrijpelijk, er is niets) en die pushen dus ook om te gaan.
6 maanden overleven de meeste niet trouwens, dacht dat 10% nog in leven was nadat ze zijn gestuurd?
Op die manier raken de Russen hun criminelen kwijt: stuur ze naar UA en als ze het overleven kunnen ze niet meer terug. Laat UA maar met ze afrekenen lijkt het concept.
Het is maar wat je spectaculair noemt, blijkbaar zijn er plekken waar ze gebouwen stuk voor stuk moeten schoonvegen: https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1570400398099288065hoevenpe schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:21:
[...]
Op andere plekken ook, maar het is minder spectaculair en weinig komt naar buiten:
[Twitter]
Nee, dan ben je namelijk al meegegaan naar het front. Nogmaals, de post die ik quotte interpreteer ik als "of je gaat mee naar het front, of je krijgt de doodstraf". En dat is natuurlijk onzinredwing schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:06:
[...]
Je denkt hierbij echt teveel in hoe wij rechtspraak zien. In dit geval zal zoiets bij de frontlinie niet voor het gerecht komen of beoordeeld worden. Doe je niet genoeg je best krijg je gewoon een paar kogels en ben je het zoveelste oorlogs-slachtoffer geworden. En niemand die dat gaat onderzoeken.
Ze willen de 'elite' groep (lees mensen uit voornamelijk Moscow) (nog) niet sturen, dan kom je dus inderdaad goed van een groep af die je toch niet ziet staan, win-win.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:21:
[...]
en dan krijgen ze waarschijnlijk paspoorten van DNR/LNR, waarna ze vervolgens na 6 maanden en dan vrij niet meer terug naar de RF kunnen, want geen erkende paspoorten in RF.
Op die manier raken de Russen hun criminelen kwijt: stuur ze naar UA en als ze het overleven kunnen ze niet meer terug. Laat UA maar met ze afrekenen lijkt het concept.
Het is echt triest om te zien hoe weinig een leven voorstelt in RU. Daarmee bedoel ik niet zozeer van deze gevangen, maar gewoon in het algemeen. Die leider van deze groep zei zoiets van 'het is deze groep of we sturen je zoon' - doelend naar mensen uit de mid-klasse.
Daardoor kunnen China, NK en RU goed met elkaar opschieten, een mensen leven - behalve dat van hun zelf, is niet zo heel veel waard.
Verwijderd
inmiddels heb ik de bron van mijn opmerking gepost en issie inderdaad net iets anders: ze zijn dan al in Ukraine en als ze dan koude voeten krijgen worden ze geëxecuteerd.Jedi_Pimp schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:25:
[...]
Nee, dan ben je namelijk al meegegaan naar het front. Nogmaals, de post die ik quotte interpreteer ik als "of je gaat mee naar het front, of je krijgt de doodstraf". En dat is natuurlijk onzin
In ander nieuws:
DefUA zet de laatste tijd citaten bij hun dagstatistieken.Dit is wel weer een mooie en volledig van toepassing op het Cherson-offensief nee stiekem toch Kharkiv-offensief:
"Let your plans be dark and impenetrable as night, and when you move, fall like a thunderbolt."
— Defense of Ukraine (@DefenceU) 16 september 2022
Sun Tzu, The Art of War
Total combat losses of the enemy from Feb 24 to Sep 16: pic.twitter.com/HFBxghBMIJ
:fill(white):strip_exif()/f/image/eZw64YWreGKaRbqqDfvQNUIA.png?f=user_large)
Uit de reacties:XWB schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:24:
[...]
Het is maar wat je spectaculair noemt, blijkbaar zijn er plekken waar ze gebouwen stuk voor stuk moeten schoonvegen: https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1570400398099288065
One especially interesting detail in this video is the usage of what appears to be a Mitznefet helmet cover by a Ukrainian soldier.
— SPITFIRE VA 🇬🇧 (@SPITFIREVA) 15 september 2022
Mitznefets have been reported being delivered to Ukrainian forces since 2015, but this is one of if not the first time one has been shown in use. https://t.co/kWFW71VHbU pic.twitter.com/ODbY0GhvTa
Doet Israël toch iets goed in dit conflict, erger me er mateloos aan de passieve houding.
Dit topic is gesloten.
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid