RdW redeneert vanuit het Soviet-tijdperk en hij heeft uiteraard een punt. Het is gigantisch wat het Russische leger eigenlijk heeft bereikt in UA.NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:09:
[...]
Nee man, het zegt allemaal niets:
[Embed]
wat een
Toen Rusland er maanden voor nodig had dit in te nemen was het nog onvermijdelijk dat Rusland zoy winnen, toch?
UA is een lomp groot land. Ze hadden eigenlijk maar een plan voor drie dagen en moesten toen ad hoc overschakelen op een total war.
Met al die ongemotiveerde en slecht equipped eenheden is het een wonder dat ze het zo lang hebben volgehouden. En laten we niet vergeten hoeveel schade ze hebben aangericht.
Maar de rek is er uit en UA heeft middels himars de angel eruit gehaald en gaat nu zelf tot de aanval over.
Los daarvan heeft RdW natuurlijk nog steeds een punt: kijk op de kaart. Op het hele rode geheel is het een hapje.
Maar als mijn vermoeden klopt gaan we komende week mogelijk gewoon de herovering van Luhansk en Donetsk zien. En dan zeg ik hetzelfde tegen RdW: kijk zelf op de kaart met de berichten in het achterhoofd.
Welke berichten?
Als mijn vermoeden klopt is UA al bij Kreminna op de kaart (groene cirkel).Rusland trekt zich terug tot achter een volgende linie en dat is mogelijk bij Starobilsk (gele lijn)
De reden waarom ik dat zeg (erg vergezocht want is behoorlijk ver terug) is omdat er ook berichten zijn dat de Russen zijn geëvacueerd uit Svatove (rode cirkel).
/f/image/ghOjtKCyH2oGY4TJkU0dXCqH.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 10-09-2022 21:18 ]