KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dat neem ik van je aan.XWB schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:54:
[...]
In Izyum zat een elite leger, dat waren geen veiligheidstroepen. Ze hadden er voor kunnen kiezen om de stad te verdedigen.
Is daar eigenlijk nog serieus gevochten of hebben ze zich 'tactisch gehergroepeerd om de Donbas te versterken' zoals RU MoD het noemt?
Zo jammer dat ik nog niet een keer de klassieke "We trekken ons niet terug, we vallen in een andere richting aan!" voorbij heb zien komen. Goed, dat is een USMC kreet (dacht ik), maar ik had hem wel verwacht eigenlijkTheekAzzaBreek schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:01:
[...]
Dat neem ik van je aan.
Is daar eigenlijk nog serieus gevochten of hebben ze zich 'tactisch gehergroepeerd om de Donbas te versterken' zoals RU MoD het noemt?
pro ru civilians that were helping the russians are now finding themselves trapped. the russians that were protecting them have all left in many areas. this will spread fear in other areas and you may see a mass of civilians headed to russia soon.. im talking millions.
— david D. (@secretsqrl123) 10 september 2022
Hoe kan ik hem embed zetten? Sorry.
Schijnbaar zijn er echt miljoenen die meevochten met de Russen?
[ Voor 2% gewijzigd door RoD op 10-09-2022 17:17 . Reden: Embed toegevoegd, alsjeblieft ;) ]
Alleen jammer van dat baggagerek bovenop.
🇺🇦💪#Ukrainian military showed captured T-90M tank.#UkraineWar #UkraineWillWin #UkraineRussianWar #UkrainianArmy #Ukraine️ #Ukrainians #UkraineRussiaWar pic.twitter.com/qCibi6NHXB
— 🇺🇦 UkraineNewsLive🇺🇦 (@UkraineNewsLive) 10 september 2022
Wel zielig van dat zwijntje
[ Voor 26% gewijzigd door YakuzA op 10-09-2022 17:08 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Uitslag is al bekend._Eend_ schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:55:
[...]
Tankman day kunnen ze dan wel mooi vieren met een wedstrijdje koepelwerpen
(even schaamteloos gejat uit een twitter bericht)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4MLQF1vfhK8W9vQlPzSHVaNx.jpg?f=user_large)
Collaborateurs hoeven niet vechters te zijn.HollowGamer schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:05:
https://twitter.com/secretsqrl123/status/1568614470934568962
Verder zul je ook in LNR en DPR genoeg mensen hebben die na 8 jaar brainwashed zijn met ‘Russkiy Mir’
[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 10-09-2022 17:10 ]
PSN
Heel goede vraag. Want enerzijds blijkt uit het geklaag van het Russische voetvolk dat de leiding allerlei wild succes claimt zonder grond in de werkelijkheid, en dat elke laag daarboven het rapport nog verder opleukt. Eigenlijk wat in de FSB ook gebeurde volgens die klokkenluider.XWB schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:06:
[...]
Zouden dit het soort rapporten zijn dat Putin dagelijks voorgeschoteld krijgt?
En Putin als FSB-man moet weten hoe dat spelletje werkt. Je bereikt de top niet zonder deze dynamiek te kennen, dus dat geldt ook voor zijn kornuiten. Ik ben heel benieuwd hoe men hiermee omgaat.
In het bedrijfsleven is de data zelf vaak ook belangrijker dan de vraag of die klopt danwel geschikt is om antwoorden te geven op de vragen die men heeft. Als het geld aan alle kanten moet kunnen weglekken heb je een systeem nodig waar bewust informatiegaten in worden aangebracht. Dus ik geloof ook wel dat ondanks een uitgebreide spionagedienst er ook goeddeels blind genavigeerd wordt.
Ik denk dat hij eerder bedoeld dat paniek aanstekelijk is. En dat een paar honderd of duizend gevluchte pro-russische burgers hun verhaal doorvertellen en Domino day veroorzaken.HollowGamer schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:05:
https://twitter.com/secretsqrl123/status/1568614470934568962
2 dagen later staan ze er al 🤭
Domino-effect is van start gegaan.. De enige vraag is nu waar het zal eindigen.
De Amerikanen lachen zich sowieso een bult, en geef hen eens ongelijk. Deze hele situatie komt hen zo goed uit dat je het zelf niet beter kan verzinnen.
Edit: just in van Reuters over hoe de situatie ATM is.
https://www.reuters.com/w...urn-into-rout-2022-09-10/
''The state-run TASS news agency quoted Russia's defence ministry as saying it had ordered troops to leave the area around the city of Izium in Kharkiv province, saying they would be sent to reinforce operations elsewhere in neighbouring Donetsk."
[ Voor 35% gewijzigd door Rubberen op 10-09-2022 17:13 ]
Is vandaag al voorbij dan?wauskoek schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:17:
Goede samenvatting van wat er gebeurt is vandaag.
[YouTube: Russia-Ukraine live updates: Ukraine claims major gains in east]
Steam/Discord: Flimovic
Verwijderd
en dat hert links dan?YakuzA schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:06:
Sponsor Rusland heeft nog een mooie tank gedoneerd.
[Twitter]
[Afbeelding]
RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:20:
[...]
Volgens Thomas Theiner, die mbt het grote plaatje een goed track record heeft, wordt het Melitopol. Als UA daar doorstoot, is het gedaan met ru.
[Twitter]
hoevenpe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:53:
Zit eigenlijk te wachten op een aanval up Melitopol, dat front is opmerkelijk rustig.
Melitopol is een interessante case, daar is blijkbaar al een partizanenoorlog gaande:q-enf0rcer.1 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:54:
[...]
Er zijn inmiddels ook al geluiden dat de aanval op Melitopol aanstaande is.

Als Oekraine nou vanuit Zaporizhia een derde offensief zou beginnen richting Melitopol, kunnen ze vervolgens aansluiten bij de partizanen en dan zou de Russische landbrug naar de Krim onderbroken zijn. En van daaruit kan UA dan naar Cherson en Marioepol.

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 10-09-2022 17:39 ]
Is het geen luier dan...?HugoBoss1985 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:48:
[...]
Ik dacht dat het verband was.
Van een oud laken
@Silent7
Na dat bericht vroeg ik me ook nog echt een paar keer af wat er nu aan de hand was, dus je gedachtegang/post is volledig begrijpelijk.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
@bulle bas not related
Tactische incontinentie uitrusting
Een dubbele functie zou ook zomaar kunnen i.v.m. zijn verwonding(en).
[ Voor 20% gewijzigd door HugoBoss1985 op 10-09-2022 17:30 ]
Ja we hebben erg veel partisanen-acties in Melitopol gezien, dus de russen zullen daar ook niet rustig zitten. Het zou dus zomaar kunnen dat er snel paniek ontstaat als UA in die richting gaat pushen. Vraag is alleen of ze nog zo'n aanvalsgroep klaar hebben staan.XWB schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:23:
[...]
[...]
[...]
Melitopol is een interessante case, daar is blijkbaar al een partizanenoorlog gaande:
[Afbeelding]
Als Oekraine nou vanuit Zaporizhia een derde offensief zou beginnen richting Melitopol, kunnen ze vervolgens aansluiten bij de partizanen en vervolgens de Russische landbrug naar de Krim onderbreken.
[Afbeelding]
Adam Something
3 days ago
The "Europe/Kiev" time zone has officially been renamed "Europe/Kyiv". This might seem like a small event, but it bears great cultural significance.
Ukrainians until very recently have been a colonized people, both culturally and militarily. Russians first conquered them, then began a gradual cultural genocide through decades, attempting to erase Ukrainian language and culture by forcing Russian language use, settling in Russian speakers after genociding the indigenous population (e.g. Holodomor), and so on.
Once the country was Russified enough, Russia could claim Ukraine as theirs.
That's what pro-European governments have been working against since 2014, which Russian propaganda calls a "cultural genocide of the Russian people". In reality, it's an attempt to reverse actual Russian cultural genocide. These measures included removing Soviet-era statues and street names, and a law stating that business owners have to address customers in Ukrainian first, unless the customer asks to be addressed in Russian, in which case it's fine.
Renaming the Ukrainian "Kyiv" to the russified "Kiev", and then making it the standard worldwide was one of Russia's major imperialistic achievements. This is now being rolled back in a very significant way.
Hiermee lijkt mij dat de nog bestaande legerelementen zich ook wel tot over de grens zullen terugtrekken.TASS reports that a general evacuation of all citizens in Kharkiv Oblast has been ordered by Russian occupation authorities, in order for civilians to "save their lives".
— Damage Control (@WarInUkraineYet) 10 september 2022
He says that refugee camps are being setup on the Russian side of the border, in Belgorod Oblast.
Het zal ook van de sterkte van de Russische defensie lijn afhangen daar.RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:27:
[...]
Ja we hebben erg veel partisanen-acties in Melitopol gezien, dus de russen zullen daar ook niet rustig zitten. Het zou dus zomaar kunnen dat er snel paniek ontstaat als UA in die richting gaat pushen. Vraag is alleen of ze nog zo'n aanvalsgroep klaar hebben staan.
Of dat Charkiv style of Cherson style is.
PSN
Ik lees hier sporadisch mee dus er is een kans dat ik een en ander aan context mis. Dat gezegd hebbende, ik snap je kritiek gedeeltelijk, maar vraag me af of de persona RdW en zijn instituut juist worden gepositioneerd in dit topic. Hij heeft wel degelijk ontzettend veel kennis en kan tot op zekere hoogte ook meepraten op militair vlak, mede door zijn opleidingsachtergrond. Daarnaast heeft hij interessante meta-analyses en een brede kijk op het geopolitieke speelveld van de afgelopen jaren ontwikkeld, al ruim voor deze invasie. Bron: boeken van hem gelezen en een fervent luisteraar van verschillende BNR programma's waarin hij optreedt, ook in dit geval al ruim voor de invasie.bulle bas schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:28:
[...]
offtopic:
Je hebt een punt. Ik erger me dan ook meer aan de totale intellectuele dorheid in ons medialandschap. Het is een parade van BN'ers, domme praatprogramma's en spelletjes voor zwakbegaafden. Wierd Duk en De Wijk mogen de geopolitiek duiden. Het is hier een open inrichting. /end of rant
Als het sec over het duiden van de militair-tactische en operationele ontwikkelingen gaat, tja, daarin schiet hij echt te kort. Maar wie in de conventionele media niet, zeker nu - zoals jij of iemand anders al aangaf - men met een redelijk stel hersenen, aandacht en toegang tot Twitter en TG verder komt dan de gemiddelde redacteur.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ik dacht toch duidelijk te zijn geweest: ik verdedig RdW niet, alleen dat ene argument.bulle bas schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:22:
[...]
Dat is 100% preparatie geweest van UA. De Wijk is een blinde gids. Roepen dat er 1 miljoen NAVO-troepen nodig zou zijn om Rusland uit UA te krijgen, de beste man had 0 intel en heeft dat in de afgelopen tijd ook niet gefixed. Een journalistieke redactie had hem al lang van de radio gehaald, of er tenminste fatsoenlijk tegengeluid erbij gezet. In de journalistiek gaat het gaat echter om content tussen de reclameblokjes in, en echte geopolitieke kunde is denk ik ook niet zo gauw voorhanden in Nederland. NRC heeft iemand die nog wel eens een stukje mag tikken over het Midden Oosten en daar houd het al gauw weer mee op.
Door te volharden in zijn dwalen is hij ook uitermate ongeschikt voor zijn functie. Intellectuele integriteit is vereiste no1. Kom op, als het ons als tweakers al lukt om bijna real time info te filteren en duiding te geven door het in andere contexten te plaatsen (politieke, historische en maatschappelijke), dan mag je van iemand met een onderzoeksinstituut en FTE tot zijn beschikking wel meer verwachten. Als ik geldschieter zou zijn van De Wijk had hij nu een loeigroot probleem.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Wie weet:RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:27:
[...]
Ja we hebben erg veel partisanen-acties in Melitopol gezien, dus de russen zullen daar ook niet rustig zitten. Het zou dus zomaar kunnen dat er snel paniek ontstaat als UA in die richting gaat pushen. Vraag is alleen of ze nog zo'n aanvalsgroep klaar hebben staan.
if my numbers are right only about 1/2 of the new "secret" army has been used. this means another strike is coming....soon... and just like the north strike this will be too fast for the ru forces to counter.
in addition MANY more vehicles are being given to the ukr forces right now. and the troops that were holding the line are being recovered, rested, and rearmed... in 14-30 days the ukr army will have 2-3 more battle groups (divisions) that can be thrown into the fight
In Charkiv zouden drie gevechtsgroepen actief zijn, elke bestaande uit drie tot vier brigades. Dit zijn 40.000 tot 50.000 troepen en dat zou maar de helft zijn van de formaties die UA de afgelopen maanden gevormd heeft.
here is what im seeing.
this is basic math and open source reporting so im keeping opsec.
UKR army has built at least 3 battle groups. each about the size of a US division (3-4 brigades with attached elements working together).
Volgens onderstaand artikel van twee dagen geleden hebben ze tienduizenden mensen die deel uitmaken van de resistance forces, en enkele honderden die actief in het verzet zitten door inlichtingen te verzamelen e.d.RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:27:
[...]
https://news.yahoo.com/me...med-forces-080309841.html
Ik heb maar even een UA vlag besteld, mogelijk heb ik 'm eerder nodig dan gedacht
[ Voor 6% gewijzigd door _Eend_ op 10-09-2022 17:39 ]
Exact deze foto heb ik al gezien als bewijs dat er T-90M aan het front waren. Dit is een Russische foto, geen bewijs van capture.YakuzA schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:06:
Sponsor Rusland heeft nog een mooie tank gedoneerd.
[Twitter]
[Afbeelding]
een treffende spreuk
Grrmbl. Weer gefopt dus?pro_6or schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:38:
[...]
Exact deze foto heb ik al gezien als bewijs dat er T-90M aan het front waren. Dit is een Russische foto, geen bewijs van capture.
PSN
Bij deze ene wel, overall gaat het nu hard, de foto’s zullen wel gaan verschijnen, de count by Oryx loopt ook weer hard op.
een treffende spreuk
Het gaat er om dat iemand met een hoge kredietwaardigheid het bij het kortste eind had en heeft, en vervolgens zijn fouten niet toegeeft.Jedi_Pimp schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:29:
[...]
Ik lees hier sporadisch mee dus er is een kans dat ik een en ander aan context mis. Dat gezegd hebbende, ik snap je kritiek gedeeltelijk, maar vraag me af of de persona RdW en zijn instituut juist worden gepositioneerd in dit topic. Hij heeft wel degelijk ontzettend veel kennis en kan tot op zekere hoogte ook meepraten op militair vlak, mede door zijn opleidingsachtergrond. Daarnaast heeft hij interessante meta-analyses en een brede kijk op het geopolitieke speelveld van de afgelopen jaren ontwikkeld, al ruim voor deze invasie. Bron: boeken van hem gelezen en een fervent luisteraar van verschillende BNR programma's waarin hij optreedt, ook in dit geval al ruim voor de invasie.
Als het sec over het duiden van de militair-tactische en operationele ontwikkelingen gaat, tja, daarin schiet hij echt te kort. Maar wie in de conventionele media niet, zeker nu - zoals jij of iemand anders al aangaf - men met een redelijk stel hersenen, aandacht en toegang tot Twitter en TG verder komt dan de gemiddelde redacteur.
Ik trek die combinatie heel slecht. Als jij een hoge kredietwaardigheid hebt, dan moet je genuanceerd zijn, en je fouten toegeven. Het laatste hoort bij het pakket van het eerste. Zint je niet? Geen probleem, moet je buiten de schijnwerpers blijven ipv je kredietwaardigheid inzetten.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
gebruik dan een TR in plaats van op deze wijze te reagerenJedi_Pimp schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:29:
[...]Ik lees hier sporadisch mee dus er is een kans dat ik een en ander aan context mis. Dat gezegd hebbende, ik snap je kritiek gedeeltelijk, maar vraag me af of de persona RdW en zijn instituut juist worden gepositioneerd in dit topic. Hij heeft wel degelijk ontzettend veel kennis en kan tot op zekere hoogte ook meepraten op militair vlak, mede door zijn opleidingsachtergrond. Daarnaast heeft hij interessante meta-analyses en een brede kijk op het geopolitieke speelveld van de afgelopen jaren ontwikkeld, al ruim voor deze invasie. Bron: boeken van hem gelezen en een fervent luisteraar van verschillende BNR programma's waarin hij optreedt, ook in dit geval al ruim voor de invasie.Als het sec over het duiden van de militair-tactische en operationele ontwikkelingen gaat, tja, daarin schiet hij echt te kort. Maar wie in de conventionele media niet, zeker nu - zoals jij of iemand anders al aangaf - men met een redelijk stel hersenen, aandacht en toegang tot Twitter en TG verder komt dan de gemiddelde redacteur.
[ Voor 4% gewijzigd door polthemol op 12-09-2022 09:14 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Verwijderd
als hij te kort schiet moet hij gewoon z'n mond houden op de radio, of zich er mee in verdiepen zodat ie een beter verhaal kan vertellen.Jedi_Pimp schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:29:
[...]
Ik lees hier sporadisch mee dus er is een kans dat ik een en ander aan context mis. Dat gezegd hebbende, ik snap je kritiek gedeeltelijk, maar vraag me af of de persona RdW en zijn instituut juist worden gepositioneerd in dit topic. Hij heeft wel degelijk ontzettend veel kennis en kan tot op zekere hoogte ook meepraten op militair vlak, mede door zijn opleidingsachtergrond. Daarnaast heeft hij interessante meta-analyses en een brede kijk op het geopolitieke speelveld van de afgelopen jaren ontwikkeld, al ruim voor deze invasie. Bron: boeken van hem gelezen en een fervent luisteraar van verschillende BNR programma's waarin hij optreedt, ook in dit geval al ruim voor de invasie.
Hij verspreid daar namelijk wel allerlei geopolitieke/strategische informatie waarmee de Nederlandse luisteraar wordt beïnvloed, die op basis daarvan een beeld vormt over de situatie in Oekraine.
Ik durf te wedden dat mensen die eigenlijk alleen naar hem luisteren in z'n podcost nu echt geen idee meer hebben wat er nu eigenlijk aan de hand is want dhr. de Wijk heeft maandenlang als een droeftoeter sombere taal uitgeslagen en vaak met ondertoon positief over het Russische leger wat onverslaanbaar zou zijn en blablabla.
Hij beschouwt het Russische leger waarschijnlijk als het Soviet-leger, maar die tijd is toch echt voorbij.
Hoogste tijd voor dhr. de Wijk om even een spoedcursus te volgen om weer up to date te zijn als het gaat om Russische maar ook vooral Oekraiense leger en de westerse hulp daarbij.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2022 17:59 ]
Hij heeft inderdaad de neiging om te blijven hangen in eerdere denkbeelden/uitspraken, dat had ik niet opgemaakt uit de post die ik quootte. Thanks allen voor het verduidelijkenJerie schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:49:
[...]
Het gaat er om dat iemand met een hoge kredietwaardigheid het bij het kortste eind had en heeft, en vervolgens zijn fouten niet toegeeft.
Ik trek die combinatie heel slecht. Als jij een hoge kredietwaardigheid hebt, dan moet je genuanceerd zijn, en je fouten toegeven. Het laatste hoort bij het pakket van het eerste. Zint je niet? Geen probleem, moet je buiten de schijnwerpers blijven ipv je kredietwaardigheid inzetten.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Maakt toch niet uit?
We weten onderhand dat er door de Russen wrs genoeg materiaal is achtergelaten in de afgelopen 3 dagen, om de Territoriale troepen netter te gaan uitrusten, nadat die maanden lang de linies hebben verdedigd zodat de huidig actieve eenheden konden trainen.
Als die linie-verdedigers terugkomen van een rustperiode, staat er mooi netjes opgeknapt materiaal te wachten.
Het zijn mooie dagen. Geniet.
Slava Ukraini!
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Niet zeurenmir4dor schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:34:
Man man man wat gaat het hard hier. Ik moet nog douchen, boodschappen doen en de kwalificatie F1 ook nog kijken straks.
Ik blijf hier maar plakken denk ik, te spannend!
Nvm
[Twitter: https://twitter.com/qalaatm/status/1568630862647787521?s=46&t=rv97SG8qSCWYtYsbpJ-Rsg]
Oeps. Verkeerd geïnterpreteerd.
[ Voor 29% gewijzigd door NiGeLaToR op 10-09-2022 19:01 ]
Waarom met Arabische muziek? Is dit niet van eerder?NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:46:
Zie ze rennen. Honderden. Rennen.
[Embed]
Aan het einde van het filmpje nog een fraai ongeval van vluchtende Russen.
Geschiedenis dit.
Russian Army currently experiencing in Ukraine its "2015 Idlib moment", when SAA was routed in Idlib & lost entire province.
Russia then launched its military intervention in Syria to prevent Assad's collapse.
Watch until the end👇
[ Voor 23% gewijzigd door Coldcat op 10-09-2022 18:49 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
dit was in syrieColdcat schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:49:
[...]
Waarom met Arabische muziek? Is dit niet van eerder?
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Hmm, ik kan me ook wel voorstellen dat je in paniek wegrijdt als je in je gewone auto in een halve file rijdt en ondertussen om je heen de granaten inslaan..... Hopelijk zijn ze bang genoeg dat ze in het vervolg vertikken om ook nog maar iets militairs te doen.NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:46:
[Embed]
Geschiedenis dit.
[removed]
Verwijderd
volgens mij is dit gehele filmpje in Syrië gefilmd.NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:46:
[Embed]
Geschiedenis dit.
Dat zijn dus geen vluchtende Russen.
Detailed scheme of Russian collaborators in the Kherson region (unfortunately in Ukrainian language). Advice to everyone who recognizes themselves in this list to often check the bottom of your cars for the presence of foreign objects. https://t.co/GbjwNUBWmK
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 10 september 2022
Ik volg een aantal niet-officiele telegram channels, wellicht zijn een paar interessant voor je:Chaoss schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:25:
[...]
Ik vraag me vooral af hoe ik op die telegram kanalen kom waar het nieuws en de foto's/filmpjes gepost worden? Als ik de berichten hier zo volg heb ik het idee dat het meeste via Telegram binnen komt.
RU:
- Grey Zone - vrij objectief - https://t.me/grey_zone
- Vоенкор Котенок Z - subjectief - https://t.me/voenkorKotenok
- ZАПИСКИ VЕТЕРАНА (VETERAN'S NOTES) - subjectief - https://t.me/notes_veterans
- Colonel Cassad - echt fanatieke dwaas.. - https://t.me/boris_rozhin
Ik zie trouwens dat sinds vandaag in alle RU chats de comments zijn uitgeschakeld... apart

Bijvoorbeeld vanochtend had ik er een paar gelezen en de comments zijn vaak niet mals tov de RU leiding.
UA:
- Оперативний ЗСУ (Operational ZSU) - https://t.me/operativnoZSU
- Perepichka NEWS - https://t.me/perepichka_news
- Russische Partizanen - https://t.me/rospartizan
nope
BREAKING:
— Visegrád 24 (@visegrad24) 10 september 2022
The Ukrainian Army is attacking Kreminna, near Severodonetsk, after an intense wave of HIMARS strikes on local ammo depots and command and control centers. pic.twitter.com/BN47O0SB21
Sorry voor die vorige post. Niet goed gelezen.
Deze wel
Specifiek wordt genoemd dat een aantal plaatsen die bevrijd zouden zijn, nog niet onder volledige controle van UA staan."Unfortunately, a lot of information about the allegedly liberated settlements is spreading on the networks, which does not correspond to reality", – the statement reads.
— BLYSKAVKA (@blyskavka_ua) 10 september 2022
[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 10-09-2022 20:21 ]
Al is maar de helft bereikt van wat we gisteren en vandaag hebben voorbij zien komen. Dan nog is het waanzinnig.RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:22:
UA waarschuwt voor teveel optimisme.
[Embed] [Embed] Specifiek wordt genoemd dat een aantal plaatsen die bevrijd zouden zijn, nog niet onder volledige controle van UA staan.
Integendeel. Door het gesprek te starten toon je zwakheid. Putin zal dan aannemen dat Oekraine dit offensief niet vol kan houden en wil praten zolang het nog goed gaat.Sunri5e schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:18:
Zou strategisch denk ik een erg slimme zet zijn als Zelensky nu publiekelijk het gesprek met Rusland aan zou willen gaan.
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops
Geef in ieder geval een samenvatting van onderwerp en context en waarom het relevant is.
[ Voor 89% gewijzigd door defiant op 11-09-2022 01:19 ]
Is morgen een feestdag in Moscow!
[ Voor 23% gewijzigd door defiant op 11-09-2022 01:20 ]
Sluit je dan de dag ervoor het centrum af?
Sunri5e schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:35:
[...]
Sluit je dan de dag ervoor het centrum af?
This has nothing to do with the war, it's a part of Moscow's anniversary celebrations. https://t.co/6XoP4XtTFk pic.twitter.com/cV8M26S1tW
— Michael Vokabre (@Vokabre) 10 september 2022
Waarom barricaderen met vrachtwagens? Iets afsluiten voor een feestdag kan toch gewoon met dranghekken?
Laatste jaren zie je in NL ook grotere barricades etc bij grote evenementen.Sunri5e schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:37:
[...]
Waarom barricaderen met vrachtwagens? Iets afsluiten voor een feestdag kan toch gewoon met dranghekken?
Oke. Bijzonder.wauskoek schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:39:
[...]
Laatste jaren zie je in NL ook grotere barricades etc bij grote evenementen.
Dat is helaas normaal tegenwoordig. Vanwege meerdere aanslagen waar mensen door hekken heen reden…Sunri5e schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:37:
[...]
En voor meme's hebben we dit topic: Het kleine oorlogsmemestopic
[ Voor 89% gewijzigd door defiant op 11-09-2022 01:17 ]
Plaats op z'n minst de context erbij, of plaats zo'n meme in het meme-topic.
[ Voor 19% gewijzigd door defiant op 11-09-2022 01:18 ]
&
Het gaat me allemaal te snel.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Het team van Oryx heeft aangegeven dat het dagen gaat duren om te tellen.Tens schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:08:
De Goodwill gestures en wapen- en materieeldonaties van RU zijn niet bij te houden.
Het gaat me allemaal te snel.
Me2, gelukkig goed WiFi hier. Ben echt blij dat het de Ukrainers lukt hun vrijheid terug te grijpen. Hopelijk kost dit offensief hen niet te veel maar voor ons toekijkers is het pure bliss.klaw schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:41:
[...]
Niet zeuren, ik ben nu eindelijk eff met vakantie nu dit. Af en toe kijk ik hier en heb ik weer ruim 100-200 berichten door te spitten + linkjes + andere topics. Op de telefoon niet ideaal... Het is inderdaad spannend en iedere ochtend pak ik vol verwachtingen mijn telefoon. Het goede nieuws mag blijven komen
een treffende spreuk
[ Voor 93% gewijzigd door polthemol op 12-09-2022 09:16 ]
een treffende spreuk
Geef in ieder geval een samenvatting van onderwerp en context en waarom het relevant is.
[ Voor 85% gewijzigd door defiant op 11-09-2022 01:15 ]
Straks een referendum houden in alle steden en dorpen of ze bij Rusland willen horen. Kan Ruzzia nooit meer een fake referendum opvoeren.XWB schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:06:
Er gaan weer lijsten rond met Russische collaborateurs:
[Twitter]
een treffende spreuk
Gisteren had Zelensky het over 1000km2, nu over het dubbele.⚡️ Volodymyr Zelenskyi: The movement of our soldiers in different directions of the front continues. At this time, within the framework of active actions since the beginning of September, about 2 thousand kilometers of our territory have been liberated.
— BLYSKAVKA (@blyskavka_ua) 10 september 2022
Verwijderd
Tenzij UA veel nightvision op hun voertuigen heeft, denk ik dat het wel mooi is geweest voor vandaag.
Vanavond zongen de Oekraiense strijdkrachten die het werk hebben gedaan vandaag het Oekraiense volkslied.
Vanavond wordt er gevierd, en uitgerust.
morgen verder!
💙💛One of the most powerful performances of the Ukrainian National Anthem
— NEXTA (@nexta_tv) 9 september 2022
The anthem of #Ukraine sounds even more touching when it is performed by those who today are fearlessly fighting with the invaders. pic.twitter.com/WGjn0Fu6O0
/f/image/2OmRy84tBETQ7hKhQylIrYOJ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2022 20:33 ]
Ik denk niet dat het UA leger stil gaat zitten, afgelopen nacht hebben ze grotendeels Kupyansk ingenomen en zijn ze richting Izyum gegaan. Ik verwacht vannacht iets soortgelijks.Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:32:
de avond is gevallen.
Tenzij UA veel nightvision op hun voertuigen heeft, denk ik dat het wel mooi is geweest voor vandaag.
Vanavond zongen de Oekraiense strijdkrachten die het werk hebben gedaan vandaag het Oekraiense volkslied.
Vanavond wordt er gevierd, en uitgerust.
morgen verder!
[Twitter]
Ook in Donetsk is er van alles gaande.RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:33:
[...]
Ik denk niet dat het UA leger stil gaat zitten, afgelopen nacht hebben ze grotendeels Kupyansk ingenomen en zijn ze richting Izyum gegaan. Ik verwacht vannacht iets soortgelijks.
En er blijven onbevestigde berichten van beide zijden komen over:RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:32:
[Twitter] Gisteren had Zelensky het over 1000km2, nu over het dubbele.
Russian sources are in a state of panic that Ukraine is launching a (possibly) multipronged offensive to liberate Donetsk. They report fighting near the city of Donetsk (airport) and Ukrainian forces massing in several other locations south and north of the city.
— Ukraine Reporter (@StateOfUkraine) 10 september 2022
@Verwijderd het offensief zal stil liggen, maar de jacht gaat door. Juist in de nacht - dat zag je vanochtend aan de beelden van aanvallen op dorpen en plekken in het donker en bij schemer.
Goede vraag of dat op grote schaal lukt op dit moment, tegelijkertijd lijkt dit beter voorbereid dan we wellicht dachten en lees ik ook over rotaties. Uiteraard - niets is bevestigd, maar Ukrainse troepen zien er nog steeds 101x frisser en schoner uit dan elke willekeurige Rus.
Er zijn diverse berichten dat het rommelt in Donetsk.
Met de snelheid waarmee ze gaan zou het me niet eens meer verbazen.
Dat weet ik, want dat had ik in het desbetreffende front-topic al gepostIndoubt schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:37:
@RoD
Er zijn diverse berichten dat het rommelt in Donetsk.
Met de snelheid waarmee ze gaan zou het me niet eens meer verbazen.
Verwijderd
dan komt m'n vermoeden dus uit: UA lanceert een meertrapsraket:NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:37:
[...]
En er blijven onbevestigde berichten van beide zijden komen over:
[Embed]
@Verwijderd het offensief zal stil liggen, maar de jacht gaat door. Juist in de nacht - dat zag je vanochtend aan de beelden van aanvallen op dorpen en plekken in het donker en bij schemer.
Goede vraag of dat op grote schaal lukt op dit moment, tegelijkertijd lijkt dit beter voorbereid dan we wellicht dachten en lees ik ook over rotaties. Uiteraard - niets is bevestigd, maar Ukrainse troepen zien er nog steeds 101x frisser en schoner uit dan elke willekeurige Rus.
Drie army groups:
- eentje voor Kharkiv oblast (hoofddoel is dan het doorbreken van de RF bevoorrading vanuit Belgorod)
- eentje voor Luhansk (die dus eerder vandaag begonnen is met Lyman, Yampili, Lysychansk en waarschijnlijk ook allang verder noordoostelijk is doorgedrongen)
- eentje voor Donetsk die dus waarschijnlijk ook vandaag pas is begonnen
/f/image/Tabz35UJVMRqkTrNYWG508QP.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2022 20:41 ]
Ik gok het erop, dit valt helemaal in het plaatje van de relatieve stilte van de afgelopen tijd.Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:40:
[...]
dan komt m'n vermoeden dus uit: UA lanceert een meertrapsraket:
Drie army groups:
- eentje voor Kharkiv oblast (hoofddoel is dan het doorbreken van de RF bevoorrading vanuit Belgorod)
- eentje voor Luhansk (die dus eerder vandaag begonnen is met Lyman, Yampili, Lysychansk en waarschijnlijk ook allang verder noordoostelijk is doorgedrongen)
[Afbeelding]
Brigades vormen en uitrusten met Westers materiaal om daarna een klap uit te delen.
Korrel cq stapel zout maar bij nemen:
Russian Military Aid to Ukraine 🇺🇦
— Ukraine Battle Map (@ukraine_map) 10 september 2022
From September 7- September 10
-7,000 Soldiers (As Prisoners)
-457 Main Battle Tanks
-1,380 Armored Combat Vehicles
-54 Artillery Pieces with Ammo
-20 Air Defense Systems
-11 Special Equipment
Totalen wellicht, vanaf FebruariNiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:43:
Hoe komen ze alleen aan deze getallen?
[Embed]
Verwijderd
ik zag m al eerder vandaag, maar kon m niet zo snel terugvinden toen iemand vroeg waar dan alle Russische kannonnen zijn.NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:43:
[Embed]
Die worden nog geteld.
Dit zal de huidige telling zijn.
Ik geloof het wel hoor. Diverse Russische tanks zijn al overgeschilderd en in gebruik in Izyum.
Wederom is Rusland weer een van de grootste wapenleveranciers aan UA.
er staat toch duidelijk: 7-10 september....
ik geloof dit best.
UA heeft een hele lap grond veroverd. Izyum was het hoofdkwartier van de regio. Kupyansk zal ook het een en ander geweest zijn.
Dit is geen zout, dit is de werkelijkheid van de afgelopen dagen.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2022 20:46 ]
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit een grap was. Niemand kan dit nog overzien momenteel.NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:43:
[Embed]
Ik las net een stukje speculatie/duiding dat aansluit bij jouw idee van de drie legergroepen:Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:40:
[...]
dan komt m'n vermoeden dus uit: UA lanceert een meertrapsraket:
Drie army groups:
[Afbeelding]
here is what im seeing.
this is basic math and open source reporting so im keeping opsec.
UKR army has built at least 3 battle groups. each about the size of a US division (3-4 brigades with attached elements working together).
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Exclusive: the much-publicised Ukrainian southern offensive was a disinformation campaign to distract #Russia from the real 1 being prepared in the #Kharkiv region, Ukraine’s special forces revealed. By @IKoshiw, me & Artem Mazhulin. #war #Ukraine https://t.co/s3aAFC6egf
— Lorenzo Tondo (@lorenzo_tondo) 10 september 2022
The plot thickens: hoewel het wel erg snel gaat, is dit klaarblijkelijk wél het plan.
Kherson is bijzaak, het oostelijke front was het doel. En dat betekent dat het nu geen per ongeluk doorstoten wordt, maar dat die genoemde battlegroups er daadwerkelijk zijn.
Edit: stukje uit het artikel:
But Berezovets said that the media stir around the southern offensive was a coordinated disinformation campaign by Ukraine, targeted at Russian forces, that had been building for several months.
It was successful in provoking Russia to move equipment and personnel to the southern front, including partly from Kharkiv region, said Berezovets.
“Meanwhile [our] guys in Kharkiv were given the best of western weapons, mostly American,” he said.
[ Voor 39% gewijzigd door NiGeLaToR op 10-09-2022 20:51 ]
Zeker niet in dit soort absolute aantallen, materieel grofweg in honderden.RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:46:
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit een grap was. Niemand kan dit nog overzien momenteel.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik weet niet of bijzaak het juiste woord is. Het is zeker hand in hand gegaan, maar de tactiek om zoveel mogelijk russen ten westen van de Dnjepr te krijgen en die langzaam kapot te grinden door de bruggen te targetten, is wel solide. Bovendien wordt ook daar gewoon een solide vooruitgang geboekt. Het gaat alleen zonder de totale ineenstorting van het russische leger dus het lijkt wat bleekjes. Maar dat is het niet.NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:48:
[Embed]
The plot thickens: hoewel het wel erg snel gaat, is dit klaarblijkelijk wél het plan.
Kherson is bijzaak, het oostelijke front was het doel. En dat betekent dat het nu geen per ongeluk doorstoten wordt, maar dat die genoemde battlegroups er daadwerkelijk zijn.
Dat het zo snel zou gaan wisten ze ook niet, overigens.
Misschien is dat juist bedoeld om WEER de russen op een verkeerde been te zettenNiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:48:
[Embed]
an hour ago
Russian base destroyed in Kherson at “Alkoresurs” enterprise
2 hours ago
Explosion at military enlistment office in Kherson
Kherson is hoofdzaak: niet om direct te bevrijden maar als defacto POW kamp met 25.000 van de beste Russische troepen...NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:48:
[Embed]
Kherson is bijzaak, het oostelijke front was het doel.
Zelfs als ze willen terugtrekken dan kan dat niet meer. Verwacht inmiddels eerder Oekraïners aan de oostkant van de Dnipro, dat zou echt een stunt zijn.
Verwijderd
ik heb het niet zelf bedacht, dat is exact waar ik de gedachte vandaan heb.Shabbaman schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:48:
[...]
Ik las net een stukje speculatie/duiding dat aansluit bij jouw idee van de drie legergroepen:
[Twitter]
Tel daar bij op de gebeurtenissen van vandaag en de afgelopen dagen en ik zie dat wel als plausibel.
Eerst zijn ze begonnen in Charkiv oblast en hebben ze Kupyansk en Izyum afgesneden van Belgorod.
Dat blijkt een groot succes te zijn dus start fase 2: aanval op Luhansk en Donetsk Oblasts.
Army Group Charkiv
Army Group Luhansk
Army Group Donetsk
Dit is dan Army Group Luhansk die dus naar verluid al in de outskirts van Lysychansk staat.
En ook aanwezig in Kremminaye, vermoedelijk bij de groene cirkel op de kaart bij Kreminna
Zou betekenen dat UA dus alweer diep het rode gebied in is.
Gaan we morgen vast kaart-updates voor krijgen.
En vanavond dus de eerste berichten over Donetsk.
/f/image/Qi4PjdktGhIlGQKIbdbv3rQl.png?f=fotoalbum_large)
De 10.000 soldaten uit Izyum zouden veel materiaal gehad hebben, een deel uit dat lijstje zal vast van dat leger afkomstig zijn.NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:43:
[Embed]
Verwijderd
betekent ook dat ze die 30k Russische troepen in Kherson niet snel weer overgeheveld hebben naar Donetsk/Luhansk.RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:51:
[...]
Ik weet niet of bijzaak het juiste woord is. Het is zeker hand in hand gegaan, maar de tactiek om zoveel mogelijk russen ten westen van de Dnjepr te krijgen en die langzaam kapot te grinden door de bruggen te targetten, is wel solide. Bovendien wordt ook daar gewoon een solide vooruitgang geboekt. Het gaat alleen zonder de totale ineenstorting van het russische leger dus het lijkt wat bleekjes. Maar dat is het niet.
Oh maar dat dit het plan was, dat onderschrijf ik ook zekerNiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:53:
@RoD lees het artikel, ik kan dat niet beoordelen: de auteurs hebben bronnen gesproken die beweren dat dit het plan was.
Dat het zo snel zou gaan wisten ze ook niet, overigens.
Zeker niet omdat de bruggen niet/nauwelijks bruikbaar zijn en de oversteek constant wordt bestookt door raketten.Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:55:
[...]
betekent ook dat ze die 30k Russische troepen in Kherson niet snel weer overgeheveld hebben naar Donetsk/Luhansk.
Haha ja terwijl ik @RoD op de lezing wijs dat dit het plan is bedenk ik me dat ook - we kunnen er gerust van uit van dat dit alles bij het plan hoortwauskoek schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:53:
[...]
Misschien is dat juist bedoeld om WEER de russen op een verkeerde been te zetten. Zie op liveUAmap dat er ook het een en ander gebeurd is.
an hour ago
Russian base destroyed in Kherson at “Alkoresurs” enterprise
2 hours ago
Explosion at military enlistment office in Kherson
Want richting The Guardian - hoe krijg je binnen 3 dagen een geverifieerd artikel over de strategie boven tafel. Wellicht lag ook dat al netjes klaar.
Het wordt gewoon steeds mooier dit.
Edit:
@RoD ja zo, eens, Kherson is zeker een doel en het slopen van het oostfront maakt het zuiden enorm veel kwetsbaarder simpelweg omdat er niets meer geschoven kan worden. Ook is de toevoer vanuit het zuiden straks afgesloten.
@Verwijderd tis meer qua volgorde dat roepen dat je Kherson aanvalt en dat ook wel doet maar je focust op oostfront wederom slim is. Rusland is immers mankracht gaan verplaatsen.
Blijkbaar is er in het oosten 1 front, daarachter artillerie en Rogvardia / politie eenheden. Daarom dat de blitzkrieg zo goed werkt en zoveel artillerie oplevert als donatie
[ Voor 28% gewijzigd door NiGeLaToR op 10-09-2022 21:00 ]
Verwijderd
duh...RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:56:
[...]
Zeker niet omdat de bruggen niet/nauwelijks bruikbaar zijn en de oversteek constant wordt bestookt door raketten.
No battle plan ever survives the first encounter with the enemyNiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:56:
Haha ja terwijl ik @RoD op de lezing wijs dat dit het plan is bedenk ik me dat ook - we kunnen er gerust van uit van dat dit alles bij het plan hoort
- Field Marshal Helmuth Carl Bernard von Moltke.
Oekraïne heeft vooral flexibele capabele generaals, die inspelen op kansen als die zich voordoen.
Haha ja inderdaad. Daar moet gewoon een tactiek plan achter zitten waar je U tegen zegt.NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:56:
[...]
Haha ja terwijl ik @RoD op de lezing wijs dat dit het plan is bedenk ik me dat ook - we kunnen er gerust van uit van dat dit alles bij het plan hoort
Want richting The Guardian - hoe krijg je binnen 3 dagen een geverifieerd artikel over de strategie boven tafel. Wellicht lag ook dat al netjes klaar.
Edit:
@RoD ja zo, eens, Kherson is zeker een doel en het slopen van het oostfront maakt het zuiden enorm veel kwetsbaarder simpelweg omdat er niets meer geschoven kan worden. Ook is de toevoer vanuit het zuiden straks afgesloten.
@Verwijderd tis meer qua volgorde dat roepen dat je Kherson aanvalt en dat ook wel doet maar je focust op oostfront wederom slim is. Rusland is immers mankracht gaan verplaatsen.
Blijkbaar is er in het oosten 1 front, daarachter artillerie en Rogvardia / politie eenheden. Daarom dat de blitzkrieg zo goed werkt en zoveel artillerie oplevert als donatie
Verwijderd
klopt. UA is gewoon meesterlijk bezig geweest de laatste maanden.NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:56:
[...]
Edit:
Mogelijk hebben ze een groot deel ook daadwerkelijk zelf bedacht, maar zeker ook hulp en tips gekregen van de Amerikanen.
Hulp? Ja. Informatie? Ja. Tips? Wie kent de Russen nu beter dan de Oekrainers? Ik denk dat Oekraine vooral tips aan de Amerikanen geeft.Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:02:
[...]
klopt. UA is gewoon meesterlijk bezig geweest de laatste maanden.
Mogelijk hebben ze een groot deel ook daadwerkelijk zelf bedacht, maar zeker ook hulp en tips gekregen van de Amerikanen.
Nee man, het zegt allemaal niets:Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:02:
[...]
klopt. UA is gewoon meesterlijk bezig geweest de laatste maanden.
Even voor al die critici van mij die denken dat Oekraïne bijna gewonnen heeft en ik beter mij mond kan houden: kijk even op de kaart en luister wat Oekraïne zelf zegt. De successen in noorden en zuiden zijn tactisch. Dat is geweldig, maar zegt nog weinig. pic.twitter.com/LNWRXMISeB
— rob de wijk (@robdewijk) 10 september 2022
Toen Rusland er maanden voor nodig had dit in te nemen was het nog onvermijdelijk dat Rusland zoy winnen, toch?
Verwijderd
daarom schreef ik dat ook, dat UA het vermoedelijk grotendeels zelf heeft bedacht.downtime schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:04:
[...]
Hulp? Ja. Informatie? Ja. Tips? Wie kent de Russen nu beter dan de Oekrainers? Ik denk dat Oekraine vooral tips aan de Amerikanen geeft.
Ik herinner me ook die opmerking uit een of ander artikel over de begindagen van de invasie.
Dat de VS ook eigenlijk helemaal niet wist wat UA voor verdedigingsplannen had.
Ja, UA kent RF beter dan wie ook.
En met westerse hulp (materieel en intel) hebben ze de grootste poets uit de wereldgeschiedenis gebakken.
Als UA nu nog niet gewoon morgen in NATO mag op basis van hun prestaties dan weet ik het ook niet meer.
De aanwinst van de eeuw.
Dit topic is gesloten.
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid