Aangezien de Oekrainers door hun sovject-munitie heen aan het raken waren, wel fijn dat de Russen nieuwe voorraden hebben geleverd.NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:07:
[...]
Ondanks alle opgeblazen wapenvoorraden hebben ze al tientallen grotere en kleinere voorraden ingenomen. Rusland heeft niets meegenomen en niets vernietigd. Niet enorm veel materieel wat ik tot nu toe zie, wel veel munitie - maar wel allemaal oud, alles is Soviet periode.
Het valt nogal op een ammo stash op te blazen met de vijand onzichtbaar dichtbij (want slechte communicatie) , dus dan kiezen de soldaten toch voor hun eigen hachje.NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:07:
[...]
Ondanks alle opgeblazen wapenvoorraden hebben ze al tientallen grotere en kleinere voorraden ingenomen. Rusland heeft niets meegenomen en niets vernietigd. Niet enorm veel materieel wat ik tot nu toe zie, wel veel munitie - maar wel allemaal oud, alles is Soviet periode.
Ik vraag me af hoe het met de verdediging van RU grondgebied aan de noordgrens gesteld is. Waarom zou UA zich aan die grens houden terwijl het strategisch bijvoorbeeld interessant kan zijn om Belgorod (en later misschien Rostov) met een bezoekje te vereren. Het valt militair wel uit te leggen denk ik. Zover ik begrepen heb zijn dat de 2 grootste aanvoer-hubs voor deze hele “speciale militaire operatie” De risico’s zullen dan toch vooral diplomatiek (westerse steun) zijn?
Dat betekent, stam + t .
VS heeft toch onder voorwaarde materiaal en munitie geleverd dat het enkel in Oekraïne gebruikt mag worden.Apache4u schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:10:
Ik vraag me af hoe het met de verdediging van RU grondgebied aan de noordgrens gesteld is. Waarom zou UA zich aan die grens houden terwijl het strategisch bijvoorbeeld interessant kan zijn om Belgorod (en later misschien Rostov) met een bezoekje te vereren. Het valt militair wel uit te leggen denk ik. Zover ik begrepen heb zijn dat de 2 grootste aanvoer-hubs voor deze hele “speciale militaire operatie” De risico’s zullen dan toch vooral diplomatiek (westerse steun) zijn?
Oekraïne heeft dus gebied heroverd dat ze sinds 2014 kwijt waren?dylan_ schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:47:
Wattt?? Kan het bijna niet geloven.
Mic-drop...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik denk niet eens die diplomatieke steun, maar meer omdat je met een aanval op pre-2014 Russische gebied je Poetin de PR geeft die hij nodig heeft voor algehele mobilisatie.Apache4u schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:10:
En de opening voor mobilisatie en voor China om een actieve rol te nemen. Gaat niet gebeuren denk ik.Apache4u schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:10:
Zo lang Oekraïne zich bezig houdt met het veroveren van het eigen grondgebied zijn die openingen er niet.
En het is ook niet nodig denk ik.
Ja man, meme-wise is dit hilarisch.Prosac schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:09:
[...]
Aangezien de Oekrainers door hun sovject-munitie heen aan het raken waren, wel fijn dat de Russen nieuwe voorraden hebben geleverd.
Qua verlies aan mensenlevens niet, maar goed. Er zijn wel degelijk forse verliezen aan Ukrainse zijde.
The Guardian:
‘We have already lost’: far-right Russian bloggers slam military failures
Uitgebreid artikel over het sentiment bij extreem rechts in Rusland en daarbuiten.
Zo snel als dat men was om Ukraine een snelle ondergang toe te wensen en daar op te rekenen, zo snel is men nu om de schuld weer elders te parkeren.“The war in Ukraine will continue until the complete defeat of Russia,” Igor Girkin, a far-right nationalist, grumbled in a video address to his 430,000 followers on Telegram on Monday. “We have already lost, the rest is just a matter of time.”
Girkin, a former Russian intelligence colonel who became a commander of the pro-Russian separatist forces in 2014, is arguably the most prominent voice within an increasingly loud and angry group of ultra-nationalist and pro-war bloggers who have taken to berating the Kremlin for its failure to achieve its tactical objectives as the fighting in Ukraine has entered its seventh month.
En hoewel ze hun pijlen nu op het eigen leiderschap richten, is de haat jegens het westen nog groter. Voor hun is dit een slag in een oorlog tegen het Westen en verwacht ik geen reflectie whatsoever. Overigens vergelijkbaar aan rechts populistische politici in Nederland, waarbij V Houwelingen, Baudet en Duk nog altijd aan Putin-appeasement doen en de NATO de schuld geven van steeds onlogischere dingen.
For now, Girkin and other military bloggers are likely to keep up their daily criticism as Putin’s bloody military offensive has stalled in Ukraine. “Don’t EXPECT ANY BIG WINS in the next 2–3 months,” he wrote in a post this week. “If our Kremlin elders do not change their tactics, we will be seeing catastrophic defeats by then.”
Girkin declined to comment for this article, saying he considered the western media “his enemy”.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Het hele front stort in...
The city of Izyum is confirmed liberated
— WarMonitor🇺🇦 (@WarMonitor3) 10 september 2022
🇺🇦🇺🇦🇺🇦🇺🇦🇺🇦🇺🇦🇺🇦🇺🇦
War bizar.hoevenpe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:12:
[...]
Oekraïne heeft dus gebied heroverd dat ze sinds 2014 kwijt waren?
Mic-drop...
Drommels, drommels en nog eens drommels..
It says the presence of American soldiers who have previously fought in Syria, Iraq, Afghanistan, etc has also made things difficult. They were seen in Kupyansk according to the post.
— doge (@IntelDoge) 10 september 2022
.. altijd weer die verrekte clown en acrobaat.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Mooi he? Ook het russische propaganda TV klinkt nu ook een hele andere toon opeens.NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:14:
Zo snel als dat men was om Ukraine een snelle ondergang toe te wensen en daar op te rekenen, zo snel is men nu om de schuld weer elders te parkeren.
[...]
https://www.reddit.com/r/..._the_recent_offensive_by/
Voor deze armchair general is het nu wel duidelijk, erop en erover blauw en geel! 
Op naar Sebastopol en Marioepol

Op naar Sebastopol en Marioepol
[ Voor 23% gewijzigd door Polycom op 10-09-2022 12:31 ]
Ja dus binnenkort bungelt de generaal op het Rode Plein aan een koortje, maar of Putin daar mee weg komt - ben benieuwd.wauskoek schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:20:
[...]
Mooi he? Ook het russische propaganda TV klinkt nu ook een hele andere toon opeens.
https://www.reddit.com/r/..._the_recent_offensive_by/
Overigens - it ain't over till it's over, dus laten we vooral scherp blijven op wat echt gebeurt. Ik vermoed dat veel van de berichten over doorbraken op andere plekken een functie hebben namelijk.
memes horen in het meme-topic thuis, niet hier
[ Voor 21% gewijzigd door polthemol op 12-09-2022 08:53 ]
Naast de politieke complicaties die anderen al noemden: als UA Kupyansk weet te houden wordt Belgorod minder belangrijk. De bezette gebieden zijn dan niet meer uit het noorden te bevoorraden, dat moet dan allemaal vanuit het oosten.Apache4u schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:10:
God behoede dat ze alleen door Oekrainers verslagen worden.NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:20:
[...]
Drommels, drommels en nog eens drommels..
[Embed]
.. altijd weer die verrekte clown en acrobaat.

Daarom halen ze werkelijk elke clown en acrobaat van stal om de schuld te gevenProsac schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:35:
[...]
God behoede dat ze alleen door Oekrainers verslagen worden.
Op Reddit beelden uit Velykyi Burluk, dat is helemaal in het noorden tientallen kilometers boven Kupiansk.
Het hele gebied wordt ingenomen, bizar.
Ehh dit lijkt wel een beetje apart, gaan er mensen uit het raam vallen?
Of een coup?
Of gewoon 'keep kalm, niets aan de hand'
[Twitter: https://twitter.com/Rinegati/status/1568534637982400512]
Of een coup?
[Twitter: https://twitter.com/Rinegati/status/1568534637982400512]
nope
Kijk, daar heb je het al:NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:37:
[...]
Daarom halen ze werkelijk elke clown en acrobaat van stal om de schuld te geven
That is golden. A Putin-loving crazy as hell Duma MP offers an incredible “face saving” explanation.
— Anton Barbashin (@ABarbashin) 10 september 2022
Putin had no legal rights to send troops to Ukraine. It’s not on him but on Federation Council that represents regional oligarchic interests.
Whaaaaaat!? pic.twitter.com/sY68Cyt5jU

Wellicht dat de burgemeester een functie elders krijgt. Er waren namelijk in een paar steden ik dacht St.peterburg en Moskou dat ze het niet eens waren met putin.bloody schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:40:
Ehh dit lijkt wel een beetje apart, gaan er mensen uit het raam vallen?
Of een coup?
[Twitter]
Zou Poetin al op skyscanner.ru aan het kijken zijn voor goedkope vluchten naar Pyongyang?
[ Voor 3% gewijzigd door Polycom op 10-09-2022 12:47 ]
wow, ik denk dat ik de rest van de zaterdag maar achter m'n laptop blijf zitten. Het zou wel eens heel hard kunnen gaan nu.
Vertaling van screenshot in die tweet:
Plaatsvervanger van de Doema van EP Evgeny Fedorov:
Wie stuurde troepen naar Oekraïne? Niet Poetin. De Federatieraad heeft bij zijn besluit op grond van het internationaal recht troepen naar Oekraïne gebracht. Ik herinner u eraan dat achter de senatoren de financiers van regionale verkiezingscampagnes staan, en dit is in feite een oligarchisch mechanisme. Poetin heeft hiervoor niet de bevoegdheid, zowel legaal, als de mogelijkheden.
[ Voor 36% gewijzigd door bloody op 10-09-2022 12:47 ]
nope
https://www.reddit.com/r/...ng_ukraines_zaporizhzhia/
Dit is toch ongelofelijk ernstig, zouden wij een nucleaire meltdown hier merken? Daarmee bedoel ik ook andere EU-landen om ons heen. Is dat voldoende voor NATO om in te grijpen?
Dit is toch ongelofelijk ernstig, zouden wij een nucleaire meltdown hier merken? Daarmee bedoel ik ook andere EU-landen om ons heen. Is dat voldoende voor NATO om in te grijpen?
Zo'n uitspraak lijkt mij een doodsvonnis voor jezelf?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik vraag mij af of een burgemeester van zo'n grote stad in een voorstadje resideert. Vele KMs vanaf het centrum.wauskoek schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:43:
[...]
Wellicht dat de burgemeester een functie elders krijgt. Er waren namelijk in een paar steden ik dacht St.peterburg en Moskou dat ze het niet eens waren met putin.
nope
Wellicht niet direct in Nederland, maar het hangt nogal af van de wind op dat moment en ook de weken daarna.HollowGamer schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:45:
https://www.reddit.com/r/...ng_ukraines_zaporizhzhia/
Op dit moment waait ie ongunstig, van rechts naar links.
nope
Dat zou wel heel bizar zijn, want dat gebied is UA al sinds 2014 kwijt.
In deze video van een jaar geleden kan je de luchthaven even kort zien:
Gaat niet gebeuren denk ik, UA wil niet op Russisch grondgebied strijd voeren. Bovendien is afgesproken met o.a. USA dat ze de geleverde wapens niet buiten UA gebruiken.hoevenpe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:52:
Online gaat dit uitgelekte Kherson-offensief plan rond:
[Afbeelding]
Niet dat ik ze wil tegenhouden of zo.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Het is ook niet serieus bedoeltSpotmatic schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:56:
[...]
Gaat niet gebeuren denk ik, UA wil niet op Russisch grondgebied strijd voeren. Bovendien is afgesproken met o.a. USA dat ze de geleverde wapens niet buiten UA gebruiken.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Zolang Ivan in de greppel maar denkt dat het gebeurtSpotmatic schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:56:
[...]
Gaat niet gebeuren denk ik, UA wil niet op Russisch grondgebied strijd voeren. Bovendien is afgesproken met o.a. USA dat ze de geleverde wapens niet buiten UA gebruiken.
Deze moet in het Russische verhoudingen topic denk ik, maar het Russische leger is de ringweg in Moskou aan het bezetten:
https://t.me/rf200_nooow/10172
[ Voor 17% gewijzigd door NiGeLaToR op 10-09-2022 13:00 ]
Heb je een linkje? Kan ze niet vinden.hoevenpe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:39:
Op Reddit beelden uit Velykyi Burluk, dat is helemaal in het noorden tientallen kilometers boven Kupiansk.
Of bedoel je de beelden van een opgeblazen basis? Dat is geen bevestiging van aanwezigheid van Oekrainse troepen.
[ Voor 16% gewijzigd door Prosac op 10-09-2022 13:05 ]
Waar kan je deze ontwikkelingen volgen? Vreemd wel.NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:57:
[..]
Deze moet in het Russische verhoudingen topic denk ik, maar het Russische leger is de ringweg in Moskou aan het bezetten:
Bij deze een thread van @secretsqrl123 , een twitter user.
op twitter:
Dit zou betekenen dat UA nog wat troefen achter de hand heeft voor andere fronten..here is what im seeing.
this is basic math and open source reporting so im keeping opsec.
UKR army has built at least 3 battle groups. each about the size of a US division (3-4 brigades with attached elements working together).
the VAST majority of the vehicles are wheeled vehicles. this seems to be built like the US 9th infantry div (1985-91) truly motorized divisions. the makeup is infantry transports (HMMWVs, pick ups), scout. dune buggies FASTVs, and backed up by MRAPS, BTRs... with tanks attached
this allows the ukr forces to move fast hit hard and hold with dismounted ATGMs. the russian army with "death before dismount mentality has no way to counter this. as they are sending reinforcements into the battle they are hitting ambushes and counter attacks prior to deploying
im betting that the ukr army has made 3 battle groups. one that hit kherson, one that hit the north, and one that has not been played yet.
if you are battletracker (i am) you count vehicles by TO&E (donated, sold vehicles) and look for them in combat as BDA. sofar many of some types of vehicles donated HAVE NOT shown up on the battlefield, yet.
if my numbers are right only about 1/2 of the new "secret" army has been used. this means another strike is coming....soon... and just like the north strike this will be too fast for the ru forces to counter.
in addition MANY more vehicles are being given to the ukr forces right now. and the troops that were holding the line are being recovered, rested, and rearmed... in 14-30 days the ukr army will have 2-3 more battle groups (divisions) that can be thrown into the fight
im really not tracking any unengaged fresh troops of anything over a brigade that ru still has that could counter any attack of that size... but time will tell
keep in mind that both sides are showing old video of units that were in training... many of the vid of some vehicles are not in combat.. they are old training vid and the vehicles are NOT yet in combat.. they will be when the time is right
i will say this. the ukr army has 4 options to strike the next blow, any of the 4 could spell the end of the russian army in that FRONT. this would enable the ukr army to swing its remaining army to the opposite front crushing the surviving ru forces
op twitter:
here is what im seeing.
— david D. (@secretsqrl123) 10 september 2022
UKR army has built at least 3 battle groups. each about the size of a US division (3-4 brigades with attached elements working together).
Dat betekent, stam + t .
Er valt voor China weinig te winnen met een actieve rol. Als UA er strategisch belang bij heeft om wat knooppunten over de grens beet te houden, dan hebben ze mijn zegen. Ze komen er nu al met helicopters en raketten.CornermanNL schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:13:
[...]
En de opening voor mobilisatie en voor China om een actieve rol te nemen. Gaat niet gebeuren denk ik.
Zo lang Oekraïne zich bezig houdt met het veroveren van het eigen grondgebied zijn die openingen er niet.
En het is ook niet nodig denk ik.
Het zou --in theorie-- echter kunnen betekenen dat de bevolking van Rusland wat enthousiaster wordt om mee te doen. Maar ik reken eerder op apathie. Wie het sterkst is heeft gelijk, dus afgezien van enthousiaste Russische bloggers zie ik verovering van wat Russische punten over de grens niet veel verandering bij de gemiddelde Rus teweegbrengen. Mobilisatie zou een ramp zijn voor Putin, hij kan die mensen niet fatsoenlijk voorzien van opleiding, leiding, bevoorrading en alt wat nodig is om uberhaupt het vege lijf te redden in een conflict.
Dus dat zou slechts betekenen dat UA de kans krijgt om bij de buren een najaarsschoonmaak te houden; het zijn functioneel gezien niet meer dan schietschijven. En dan is de maatschappelijke chaos compleet.
Zou Rusland wat hebben aan mobilisatie, dan was dat al gebeurd. Dus zelfs al steekt UA de grens over, dan nog zie ik mobilisatie niet gebeuren. Dan denk ik eerder dat Putin ervoor kiest meer tijd met zijn gezin te willen doorbrengen, wellicht met een beetje dwang.
Ik hoop dat UA ook een strategie ontwikkeld heeft om de grenzen met Rusland te beschermen, wie weet stormt Rusland weer vanuit het noorden naar binnen.hoevenpe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:39:
Het was een grap.Spotmatic schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:56:
Gaat niet gebeuren denk ik, UA wil niet op Russisch grondgebied strijd voeren.
Alhoewel...
https://www.reddit.com/r/...ing_russian_positions_in/?Prosac schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:04:
Heb je een linkje? Kan ze niet vinden.
eentje richting Melitopol lijkt dan logischApache4u schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:08:
im betting that the ukr army has made 3 battle groups. one that hit kherson, one that hit the north, and one that has not been played yet.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Wellicht als de "Speciale operatie" over is dat een lidmaatschap NATO een heel hoop kan doen.XWB schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:10:
[...]
Ik hoop dat UA ook een strategie ontwikkeld heeft om de grenzen met Rusland te beschermen, wie weet stormt Rusland weer vanuit het noorden naar binnen.
Mariupol zou qua symboliek niet misstaan.Tens schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:12:
eentje richting Melitopol lijkt dan logisch
Daar zat ik me eigen ook even op te bedenken waar UA door zal stoten. Qua gevoel zou ik voor Mariupol gekozen hebben maar dat is niet verstandig.Tens schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:12:
[...]
eentje richting Melitopol lijkt dan logisch
Ze zullen wel eerst afwachten wat de russen doen en daarop anticiperen. Ben heel benieuwd wat voor iets moois in petto hebben.
.
[ Voor 97% gewijzigd door wauskoek op 10-09-2022 13:26 ]
Twitter, Telegram kanalen - via reguliere media hoeven we weinig te verwachten, die zijn allemaal verwijderd uit Rusland.HollowGamer schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:06:
[...]
Waar kan je deze ontwikkelingen volgen? Vreemd wel.
Volgens mij is men er klaar mee. Hoop dat Ukraine hard genoeg kan duwen om dit in het zuiden ook te bewerkstelligen.
A Russian telegram is now claiming that Russian forces have left Svatove, too. https://t.co/ll4J7mOAov pic.twitter.com/JMeHU9teI3
— Rob Lee (@RALee85) 10 september 2022
Edit: even voor het idee, dat is nog 60km verwijderd van het dichtsbijzijnde potentiele gebied met Ukraine erin.
[Twitter: https://twitter.com/christogrozev/status/1568561436032483330?s=20&t=ZFtPv6fwl5FCWFKoy4hVxA]
[ Voor 44% gewijzigd door NiGeLaToR op 10-09-2022 13:29 ]
RU blogger Grey Zone wordt cynisch.. (zie bold gemarkeerde stukken)
⚡️Ukrainian Armed Forces occupied Kupyansk
The enemy was still able to push our units across the Oskol River and actually took the city under his control. The Armed Forces of the Russian Federation retain a small part of the city with the private sector, which has neither actual nor strategic importance, as it is under constant fire.
The enemy in his entire offensive combined everything that is required for modern and not very offensive operations - reconnaissance, strategy (implementation of the plan), advantages in artillery and counter-battery fire, and, most importantly, the motivation of personnel.
You can talk about lend-lease for the enemy as much as you like, complain about it, but the West only slightly leveled their forces with these deliveries. You can talk about voluntary mercenaries from different countries who fight for the enemy, but in fact there are only a few of them out of the total. But you need to objectively evaluate your own actions, as well as inaction, which we have not done for 30 years.
While it was necessary to hit bridges, railway hubs, and LDPE, which had to be previously opened by intelligence, we reported every day with missiles in Kharkov. Caliber, Iskander and Tochka-U flew somewhere to the side, in the morning 200 enemy units were destroyed with a stroke of the pen, believing that he was there only because someone was photographed against the background of this house in Kharkov in military uniform, and it is not clear when.
Well… the day before yesterday in the daily briefing it was reported about another downed Su-25 of the Ukrainian Air Force. He was for her, or rather for us, turned out to be 100th in a row, yesterday he was already 101st. Although according to general data, the enemy had about 40-45 aircraft in total. And everyone is happy.
In principle, I have already come to terms with the fact that the Armed Forces of Ukraine have crossed over, or rather developed an offensive in the Lugansk region, first taking Liman without a fight, and now we are also being told that the RF Armed Forces have left Svatovo. But it is not this fact that is outraged, but the fact that it was abandoned before the evacuation of civilians who wanted to leave the settlement.
The situation is similar to Balakleya, where the Defense Ministry units simply took off and left, leaving only the FSVNG fighters (SOBR and OMON), who eventually broke through from the encirclement on their own, without any corridors. This is just bullshit, sorry.
nope
Ukraine ondervindt veel 'hinder' door blije burgers die ze maar blijven knuffelen en bedanken.
Wow.
One of the biggest problems Ukrainian Armed Forces face now is locals hugging and kissing them. pic.twitter.com/x1PMe5WNMk
— ✙ Constantine ✙ (@Teoyaomiquu) 10 september 2022
Wow.
Dan moet Rusland daar eerst weer een significant leger gaan opbouwen. Vrijwel al die troepen zijn na de "terugtrekking uit goede wil" richting de Donbas en Mariupol gegaan om daar eens succes te kunnen gaan claimen.XWB schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:10:
[...]
Ik hoop dat UA ook een strategie ontwikkeld heeft om de grenzen met Rusland te beschermen, wie weet stormt Rusland weer vanuit het noorden naar binnen.
De reden dat Lukashenko nog troepen aan de grens moet houden, om wat troepen van UA vast te pinnen voor de zekerheid.
Man man man wat gaat het hard hier. Ik moet nog douchen, boodschappen doen en de kwalificatie F1 ook nog kijken straks.
Ik blijf hier maar plakken denk ik, te spannend!
Ik blijf hier maar plakken denk ik, te spannend!
Daily driver; MB R171 SLK280
Die plaats is 40 km van Kupyansk, als je die als bevrijd rekent.NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:26:
[...]
Twitter, Telegram kanalen - via reguliere media hoeven we weinig te verwachten, die zijn allemaal verwijderd uit Rusland.
Volgens mij is men er klaar mee. Hoop dat Ukraine hard genoeg kan duwen om dit in het zuiden ook te bewerkstelligen.
[Embed]
Edit: even voor het idee, dat is nog 60km verwijderd van het dichtsbijzijnde potentiele gebied met Ukraine erin.
[Embed]
Ik kan me niet voorstellen dat de Oekrainers daar al zijn, het kan alleen maar algehele paniek betekenen over de snelheid waarmee Oekraine oprukt.
Plus, die plaats ligt niet ver ten noorden van Severodonetsk, waar de Russen maanden om gestreden hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door Prosac op 10-09-2022 13:36 ]
Ben bang voor alles wat we binnenkort te zien gaan krijgen...
Better brace yourself in the coming days -- we have deep concerns about what will be found in Izyum based on the units that have operated in the city https://t.co/DZwpNq52CL
— Malcontent News (@MalcontentmentT) 10 september 2022
Mooi... 
Partisans in Mariupol have raised the Ukrainian flag over several key buildings.
— WarMonitor🇺🇦 (@WarMonitor3) 10 september 2022
Ik begin te denken dat ik met mijn eerdere uitspraak 'dat het voor de Kerst klaar is' wellicht nog niet optimistisch genoeg was...bloody schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:45:
[...]
wow, ik denk dat ik de rest van de zaterdag maar achter m'n laptop blijf zitten. Het zou wel eens heel hard kunnen gaan nu.
Vertaling van screenshot in die tweet:
[...]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Deze beroepspessimist verwacht inmiddels een historische toespraak van Zelensky voor de vernielde opera in Mariupol.Fiber schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:43:
Ik begin te denken dat ik met mijn eerdere uitspraak 'dat het voor de Kerst klaar is' wellicht nog niet optimistisch genoeg was...
Kort geleden was Rusland een bedreiging voor de NAVO, nu voorzie ik op korte termijn het einde van Transnistrië, DPR, LDR, Crimea en de gebieden in Georgië.
Soepje opwarmen met nasmeulend as onder een voertuig:
https://www.reddit.com/r/...gry_at_the_frontline_and/
Krab SPG in actie:
https://www.reddit.com/r/...active_inside_the_polish/
De Russische ervaring: wat het is om altijd beschoten te worden, tanks verliezen, bij elke herpositionering nog meer inkomende schoten opvangen, een konvooi aan versterkingen werd gesloopt, meerdere tank turrets eraf geworpen, de infanterie rent weg, SOF rent weg,...
https://www.reddit.com/r/...aging_to_do_some_fishing/
https://www.reddit.com/r/...gry_at_the_frontline_and/
Krab SPG in actie:
https://www.reddit.com/r/...active_inside_the_polish/
De Russische ervaring: wat het is om altijd beschoten te worden, tanks verliezen, bij elke herpositionering nog meer inkomende schoten opvangen, een konvooi aan versterkingen werd gesloopt, meerdere tank turrets eraf geworpen, de infanterie rent weg, SOF rent weg,...
Oekraïners kunnen vissen:HugoBoss1985 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 20:23:
@rapture Echt grappig dat die Zoopark-1M nog vol met proviant zit maar dan ook echt iets van een dobbersetje erbij om mee te vissen!
1:16.
Wat zou de gedachte daarachter geweest zijn?
https://www.reddit.com/r/...aging_to_do_some_fishing/
Dit filmpje is misschien wel illustratief voor wat er momenteel gebeurt.
A Russian BMP pulls a literal U Turn as it sees another Russian vehicle retreating from the front in Kherson
— Saint Javelin (@saintjavelin) 10 september 2022
You can buy equipment, but you can’t buy morale or the desire to fight
Russia has lost. pic.twitter.com/C0oZCN8KkF
Op telegram zie ik dingen voorbij komen die lijken op de jaren 40. Het is echt zeer maar dan ook zeer triest en totaal onnodig bah.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Wat dan ?xzaz schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:59:
Op telegram zie ik dingen voorbij komen die lijken op de jaren 40. Het is echt zeer maar dan ook zeer triest en totaal onnodig bah.
Ik vermoed dingen als kaalscheren van meisjes die met Russische soldaten aangepapt hebben.
Een schuur waarin de lijken van soldaten zijn gedumpt.
En nog veel meer maar dat kan hier niet gedeeld worden.
[ Voor 13% gewijzigd door xzaz op 10-09-2022 14:08 ]
Schiet tussen de palen en je scoort!
Waarom pakt mainstream media dit nog niet op? Juichen we niet te vroeg?hoevenpe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:48:
[...]
Deze beroepspessimist verwacht inmiddels een historische toespraak van Zelensky voor de vernielde opera in Mariupol.
Kort geleden was Rusland een bedreiging voor de NAVO, nu voorzie ik op korte termijn het einde van Transnistrië, DPR, LDR, Crimea en de gebieden in Georgië.
Vergeet niet dat ze nog altijd kerncentrales in handen hebben en ook die wapens in bezit hebben, al zijn die hopelijk (ook) vastgeroest.
Vraag is alleen van wie en welke kant op, maar laten we niet vergeten : oorlog is een bendexzaz schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:07:
[...]
Een schuur waarin de lijken van soldaten zijn gedumpt.
En nog veel meer maar dat kan hier niet gedeeld worden.
Maar wel begrijpelijk.xzaz schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:59:
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Samen met een gebrek aan oekrainse vlaggen wordt dat idd wel een serieus issueNiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:33:
Ukraine ondervindt veel 'hinder' door blije burgers die ze maar blijven knuffelen en bedanken.
[Embed]
Wow.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nee we juichen niet te vroeg. Het russische front stort sneller in dan dat wij het volgen kunnen, de vraag is slechts waar het eindigt cq. waar de russen weer gaan verdedigen. Svatove? Severodonetsk? We gaan het zien.HollowGamer schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:08:
[...]
Waarom pakt mainstream media dit nog niet op? Juichen we niet te vroeg?
Mainstream media pakt het wel op: https://nos.nl/artikel/24...winst-koepjansk-ingenomen
Maar ze lopen natuurlijk ook wat achter, wij volgen het hier real time op basis van de bekende kanalen, de media heeft nog even wat meer tijd nodig. En natuurlijk moeten zaken nog officieel bevestigd worden.
here is what im seeing.
Goede read over de inschatting van de organisatie van UA.
Meest opmerkelijke uit het draadje:
if my numbers are right only about 1/2 of the new "secret" army has been used. this means another strike is coming....soon... and just like the north strike this will be too fast for the ru forces to counter.
[ Voor 30% gewijzigd door YakuzA op 10-09-2022 14:13 ]
PSN
Svatove zou volgens Russische militaire bloggers al verlaten zijn. Severodonetsk zou een gevoelige klap zijn voor de Russen nadat ze een paar weken geleden groots de verovering ervan aankondigden. Maar zal nauwelijks te verdedigen zijn omdat de Oekrainers het verlieten omdat er niets meer over was om te verdedigen.RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:10:
[...]
Nee we juichen niet te vroeg. Het russische front stort sneller in dan dat wij het volgen kunnen, de vraag is slechts waar het eindigt cq. waar de russen weer gaan verdedigen. Svatove? Severodonetsk? We gaan het zien.
Wat gaat het bizar snel.
Al is veroveren één ding, vasthouden en tegenaanvallen afslaan is een tweede natuurlijk. Niet te vroeg juichen.
De geruchten gaan echt alle kanten op, op het moment. Izyum, Lyman, zelfs Donetsk Airport.
Maarja, geruchten, hè, dus wat waarheid is moeten we nog zien.
Kwam net dit plaatje tegen.
"Gelekte plannen van het Kherson-offensief"
:strip_exif()/f/image/tuxol2FDrzdgJrfxBeVvHuTa.jpg?f=fotoalbum_large)
Al is veroveren één ding, vasthouden en tegenaanvallen afslaan is een tweede natuurlijk. Niet te vroeg juichen.
De geruchten gaan echt alle kanten op, op het moment. Izyum, Lyman, zelfs Donetsk Airport.
Maarja, geruchten, hè, dus wat waarheid is moeten we nog zien.
Kwam net dit plaatje tegen.
"Gelekte plannen van het Kherson-offensief"
:strip_exif()/f/image/tuxol2FDrzdgJrfxBeVvHuTa.jpg?f=fotoalbum_large)
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Gezien ze hogerop nog wel iemand hebben die een beetje nadenkt zal Rusland proberen een nieuwe linie te bouwen op de grens van de oblast Luhansk of bij Svatove.Prosac schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:12:
[...]
Svatove zou volgens Russische militaire bloggers al verlaten zijn. Severodonetsk zou een gevoelige klap zijn voor de Russen nadat ze een paar weken geleden groots de verovering ervan aankondigden. Maar zal nauwelijks te verdedigen zijn omdat de Oekrainers het verlieten omdat er niets meer over was om te verdedigen.
Of dat lukt is een 2e verhaal, qua moraal zal dat een zware dobber worden iig.
PSN
Hier staat ie al unrolledYakuzA schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:11:
[Twitter]
[Twitter]
https://gathering.tweaker...message/72724992#72724992
Dat betekent, stam + t .
Wat een tempo is dit zeg.
Het lijkt er nu op dat de ineenstorting van de Russische posities 'Domino Day' heeft bereikt.
Het gaat eigenlijk te snel om er nog memes aan te plakken.
Het lijkt er nu op dat de ineenstorting van de Russische posities 'Domino Day' heeft bereikt.
Het gaat eigenlijk te snel om er nog memes aan te plakken.
(Armgebaar over de landkaart...)
"Het 3e Daklozen Corps van Steinerov zal alles onder controle brengen".
"Maar eh, Grote Leider, het 3e Daklozen Corps van Steinerov is voor de helft gevangen genomen en de andere helft is weer richting 'thuis op straat'."
"Steinerov's aanval was een order!..."
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Volgens Thomas Theiner, die mbt het grote plaatje een goed track record heeft, wordt het Melitopol. Als UA daar doorstoot, is het gedaan met ru.YakuzA schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:11:
[Twitter]
[Twitter]
Me on 5 April: Ukraine will attack towards
— Thomas C. Theiner (@noclador) 7 september 2022
• Kupiansk ✅
• Kherson's Antonovskiy Bridge✅
• Nova Kakhovka dam ✅
• Melitopol
3 out of 4 attacks are finally underway. Ukrainians waited for fresh brigades to become operational before attacking - a smart decision. https://t.co/v422xoOzf6
Drone die een bom laat vallen wat blijkbaar vandaag is gefilmd. Beste klap zo.
https://www.reddit.com/r/...nitions_destroys_russian/
Als je het overzichtsbeeld aan het einde ziet lijkt het alsof de 43e bom eindelijk raak waswauskoek schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:20:
Jemig, wat een maanlandschap.
Zijn ze dan al rijkelijk laat mee. Beter dat ze een linie om Moskou bouwen...YakuzA schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:16:
[...]
Gezien ze hogerop nog wel iemand hebben die een beetje nadenkt zal Rusland proberen een nieuwe linie te bouwen op de grens van de oblast Luhansk of bij Svatove.
Of dat lukt is een 2e verhaal, qua moraal zal dat een zware dobber worden iig.

Werken die muziekjes eronder moraal verhogend voor de ua manschappen? Zal haast wel maar persoonlijk vind ik het redelijk onsmakelijkwauskoek schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:20:

Hoe veilig is Kiev eigenlijk?
Stel Rusland is zelf bezig met een schijnbeweging (terugtrekken, etc om het Oekraïense leger te verspreiden) en Rusland komt met een, dit keer goed gecoördineerde
, verrassingsaanval op Kiev vanuit het noorden.
Ditmaal zal Rusland niet zo verrast zijn lijkt me.
Ik kan me voorstellen dat het voor Rusland een klein offer is om paar honderd vierkante kilometer op te geven als ze daarmee Kiev in zouden kunnen nemen.
Stel Rusland is zelf bezig met een schijnbeweging (terugtrekken, etc om het Oekraïense leger te verspreiden) en Rusland komt met een, dit keer goed gecoördineerde
Ik kan me voorstellen dat het voor Rusland een klein offer is om paar honderd vierkante kilometer op te geven als ze daarmee Kiev in zouden kunnen nemen.
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 10-09-2022 14:30 ]
Als het hier om ons land ging wat wij terug aan het veroveren zijn van een sadistische vijand... zou ik het prima vinden passen.mir4dor schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:26:
[...]
Werken die muziekjes eronder moraal verhogend voor de ua manschappen? Zal haast wel maar persoonlijk vind ik het redelijk onsmakelijk
Tsja als dit je werkelijkheid van de dag is, dan wel ja. Voor ons misschien onsmakelijk, voor hen bittere realiteit waarbij ze blij zijn dat ze niet aan de ontvangende kant zitten iig.mir4dor schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:26:
[...]
Werken die muziekjes eronder moraal verhogend voor de ua manschappen? Zal haast wel maar persoonlijk vind ik het redelijk onsmakelijk
I am the great Cornholio!
Je bent niet de enige die zich daaraan irriteert. We moeten het er maar mee doen ben ik bangmir4dor schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:26:
[...]

Deze instorting van het Russische leger zie je omdat de voorraden op zijn. Daarmee kunnen ze dus ook niet meer elders aanvallen.anandus schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:29:
Stel Rusland is zelf bezig met een schijnbeweging (terugtrekken, etc om het Oekraïense leger te verspreiden) en Rusland komt met een, dit keer goed gecoördineerde, verrassingsaanval op Kiev vanuit het noorden.
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Met de hoeveelheid data die het westen (us en nato) direct aan Ukraine levert aan de hand van satellietbeelden en luchtobservaties ben ik er vrij zeker van dat ze beter weten waar de Russische eenheden zich begeven dan dat Moskou dat zelf weet.anandus schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:29:
Stel Rusland is zelf bezig met een schijnbeweging (terugtrekken, etc om het Oekraïense leger te verspreiden) en Rusland komt met een, dit keer goed gecoördineerde, verrassingsaanval op Kiev vanuit het noorden.
Ja zo als uitgelegd hierboven begrijp ik het wel. Gelukkig kan de volumeknop down.wauskoek schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:31:
[...]
Je bent niet de enige die zich daaraan irriteert. We moeten het er maar mee doen ben ik bang
Na de eerste aanvalsgolven en terugtrekking van Russische troepen uit het noorden van Kiev, verwacht ik wel dat alle begaanbare wegen zodanig geblokkeerd zijn met mijnen, Manpads, Stugna en Pantzerfaust dat er zo weer een blokkade op de weg is. Schiet de voorste 4/5 tanks kapot en je hebt weer een file van 40km aan voertuigen. Met dit keer een WEL functionerende luchtmacht aan Oekraïnse zijde het af te maken.anandus schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:29:
Net therapeutisch een stukje gelopen. Niet relevant maar wandelen heeft als voordeel dat ik mijn gedachten wat kan ordenen. En raad eens waar die gedachten net warenhoevenpe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:48:
[...]
Deze beroepspessimist verwacht inmiddels een historische toespraak van Zelensky voor de vernielde opera in Mariupol.
We zijn nog niet eens aan het begin van wat dit voor de machtsverhoudingen van het westen ten opzichte van Rusland betekend. Was een lidmaatschap van landen als Oekraïne en Georgië bij de NAVO tot voor kort een no go area, nu kan dit zomaar een onderhandelingsresultaat worden waarmee deze oorlog straks wordt afgewikkeld. Oekraïne en Georgië moeten zich natuurlijk wel kunnen beschermen.
Transnistrië, maar ook Kaliningrad komen erachter dat bij suikeroom Rusland de suiker uitverkocht raakt. Ik ben heel benieuwd hoe de toekomst voor deze republiekjes eruit gaat zien. Wat zou kunnen gebeuren is dat de (de eerder verplaatste) Russen weer terug willen naar het moederland. In deze republiekjes staan ze nu ineens aan de achterkant van alles. Of de republiekjes voor Rusland nog een serieus doel hebben betwijfel ik. Gebied opgeven zal Rusland niet gauw. Kijk ook naar de net zo absurde situatie met Gibraltar, het Zuid-Spaanse schiereiland dat nog in het bezit is van het Verenigd Koninkrijk.
Het is makkelijk voor ons om deze strategische consequenties te verkennen. Er zijn een hoop mensen, vooral Russen, gestorven in deze oorlog. Maar voor zover Rusland voor haar inval in Georgië nog een onderhandelingspositie had is deze nu eigenlijk compleet verdwenen. Met deze oorlog maakt het bewind het omringd zijn door democratische staten, naar haar zeggen haar grootste angst, eigenhandig werkelijkheid.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Ik denk dat als Rusland nog troepen zouden hebben dit al wel via (externe) Intel wel bekend zou zijn bij Oekraïne.anandus schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:29:
Rusland zou deze dan eerst moeten verzamelen, maar dat wordt dan echt wel bekend. Ik zie Rusland echt niet in staat om dat in alle stilte te doen. Dat ze nog ergens materiaal/manschappen in reserve hebben geloof ik wel, maar ik denk dat die al elders (Japan, Kirgizië) ingezet zijn..
Lijkt op dit moment wel op Dolle Dinsdag maar als je op de kaarten kijkt wat er allemaal nog terug veroverd dient te worden op Rusland....
Even aannemend dat RU over de troepen en materieel zou kunnen beschikken: het kost ze weken, zo niet maanden om zo'n aanval voor te bereiden. Met alle NATO intel die ze krijgen is dat niet stiekem te doen, dus een verrassingsaanval gaat niet gebeuren.anandus schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:29:
Welk muziekje was het deze keer?mir4dor schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:26:
[...]
Het zit achter de Reddit login wall, dus velen zullen niet weten wat je bedoeld
PSN
Ik heb dan wel geen wandeling gedaan, maar enkele uurtjes geleden kijkend naar de deepstate kaart keek ik met een schuin oog naar Transnistië. En vroeg mij af hoelang het nog gaat duren dat daar de pleuris uitbreekt.
En oh wat gat het snel in het noordoosten! En wat een chaos onder de Russen. Wat zou d'r gebeuren als nou eens op dit moment de Krimbrug *plof* zegt?
*just a thought
*just a thought
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Verwijderd
vind het wel vergezocht.RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:20:
[...]
Volgens Thomas Theiner, die mbt het grote plaatje een goed track record heeft, wordt het Melitopol. Als UA daar doorstoot, is het gedaan met ru.
[Twitter]
Ja UA boekt succes maar kunnen ze in dezelfde sneltreinvaart ook even Donetsk schoonvegen? Nee toch zeker? Er is nog heel veel rood op de kaart.
Zou misschien wel kunnen maar ze zullen dan een groot beroep moeten doen op infanterie/TDF om posities vast te houden terwijl de mechanised troops verder trekken.
En dan maar hopen dat RF geen nieuwe column kan sturen.
Bijv. de 237th Panzer Regiment uit Valuyki zuidwaarts sturen:
237th Tank Regiment (Valuyki and Soloti, Belgorod Oblast, Military Unit Number 91726)
Wikipedia: 3rd Motor Rifle Division
/f/image/e0ZvY3xrPxx4O7wyzbW7HLHt.png?f=fotoalbum_large)
Er is nu duidelijkheid in de praktijk waar Rusland toe in staat is als het 'All-out' gaat militair op militair front, afgezien van nuclaire wapens dan. Maar vooral ook waar Rusland NIET toe in staat is en hun zwakke plekken.teacup schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:34:
[...]
Het is makkelijk voor ons om deze strategische consequenties te verkennen. Er zijn een hoop mensen, vooral Russen, gestorven in deze oorlog. Maar voor zover Rusland voor haar inval in Georgië nog een onderhandelingspositie had is deze nu eigenlijk compleet verdwenen. Met deze oorlog maakt het bewind het omringd zijn door democratische staten, naar haar zeggen haar grootste angst, eigenhandig werkelijkheid.
Daarbij komend dat Rusland nu waarschijnlijk 70% van zijn moderne materieel al kwijt is en de komende weken nog meer gaan verliezen. Verder de sancties waardoor het aanvullen van de legermacht een kleine 10 jaar aan productie terug geschoven is.
In dit tempo moet Rusland vooral bang gaan worden voor China en behoudt van Siberië.
upbeat party muziekje.YakuzA schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:41:
[...]
Welk muziekje was het deze keer?
Het zit achter de Reddit login wall, dus velen zullen niet weten wat je bedoeld
Funny, because it’s trueFiber schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:26:
[...]
Zijn ze dan al rijkelijk laat mee. Beter dat ze een linie om Moskou bouwen...
Nee, UA zal Rusland niet in rijden. Zodra ze de UA grenzen van ‘91 bereiken is de missie geslaagd en kunnen ze hun Navo lidmaatschap indienen.
Gezien het nog steeds een SMO is, hebben ze ook geen oorlog of conflict gebieden met een ander land.
PSN
Is hier al meer over bekend ? En, is het daar altijd zo druk; MoskouNiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:57:
[...]
https://maps.app.goo.gl/BA54q1eaTNHfJRqw9
Ik lees ook iets over een speciale feestdag/parade dag, maar ik kan het even niet terugvinden.mir4dor schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:43:
[...]
Is hier al meer over bekend ? En, is het daar altijd zo druk; Moskou
https://maps.app.goo.gl/BA54q1eaTNHfJRqw9
Gezien het aantal HIMARS raketten die het gekost heeft om de brug in Kherson onbruikbaar te maken.... heel veel. En dat zijn raketten die beter voor ammo depots en tank clusters gebruikt kunnen worden.caspervc schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:42:
En oh wat gat het snel in het noordoosten! En wat een chaos onder de Russen. Wat zou d'r gebeuren als nou eens op dit moment de Krimbrug *plof* zegt?
*just a thought
Klopt, Moscow City DayHollowGamer schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:44:
[...]
Ik lees ook iets over een speciale feestdag/parade dag, maar ik kan het even niet terugvinden.
Hier trouwens een livestream: YouTube: Moscow LIVE Moscow City Day
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid