Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 76 Laatste
Acties:
  • 712.620 views

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:58

bloody

0.000 KB!!

De Russische Partizanen zijn weer actief, nu in Kursk.
⚡️ Suja. Rosgvardey checkpoint shot down in Kursk region

It happened on the bypass road. The security forces tried to stop the GAZelle for inspection, but instead of documents they received an automatic burst. Now an interception plan has been introduced, as expected, they are looking for "Ukrainian saboteurs." We are monitoring the situation. 👀

nope

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:22

rapture

Zelfs daar netwerken?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FcNrUURWQAIVR4z?format=jpg&name=large

Zo geraken de Oekraïners aan munitie.
[Twitter: https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1568295702945566722]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FcO0julWQAAEvmy?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FcO0junXwAEXou1?format=jpg&name=large

Video

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Het gaat wel rap in het noord oosten. Als ze ook de brug bij Horokhovatka in controle krijgen krijgen moet ik toch denken aan een 'Ik zit hier niet opgesloten met jou maar jij zit hier opgesloten met mij' gevoel.

Dat zou betekenen dat ze de ambitie hebben om zoveel mogelijk schade toe te brengen.

Overigens lijkt het offensief rondom Cherson te stagneren. (of dat is het resultaat van de informatie stop)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hippocampus schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 21:58:
Het gaat wel rap in het noord oosten. Als ze ook de brug bij Horokhovatka in controle krijgen krijgen moet ik toch denken aan een 'Ik zit hier niet opgesloten met jou maar jij zit hier opgesloten met mij' gevoel.

Dat zou betekenen dat ze de ambitie hebben om zoveel mogelijk schade toe te brengen.

Overigens lijkt het offensief rondom Cherson te stagneren. (of dat is het resultaat van de informatie stop)
Cherson operatie gaat nog steeds gestaag vooruit.

Alleen de 2e operatie steelt de spotlight.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

graag zsm die munitie weghalen en verspreiden, anders breng je de russkies op ideeën om een tornado er op af te sturen en zelf ook met een ontploffingsfilmpje te pronken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 22:13:
[...]

en dan kunnen we ons dus afvragen wat de main operation is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:18

Qwerty-273

Meukposter

Rybar’s kaartje (met een berg zout) ziet er voor vandaag als volgt uit.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4PTsSSB/09-09-en-1.jpg

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Verwijderd schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 22:14:
[...]

en dan kunnen we ons dus afvragen wat de main operation is.
De main operatie is om Rusland terug te sturen naar Rusland.
Dit zijn 2 deel operaties :P

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

YakuzA schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 22:19:
[...]

De main operatie is om Rusland terug te sturen naar Rusland.
Dit zijn 2 deel operaties :P
Waarom maken ze het de Russen dan zo moeilijk door steeds die bruggen te slopen? :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15

pro_6or

amateur_60r

Hippocampus schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 22:25:
[...]

Waarom maken ze het de Russen dan zo moeilijk door steeds die bruggen te slopen? :D
Omdat ze terug moeten lopen. Voor straf. En zwemmen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:51
bloody schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 21:51:
De Russische Partizanen zijn weer actief, nu in Kursk.

[...]
Die saboteurs hebben toch wel stalen ballen. Hopen om ongezien weg te komen en waarschijnlijk je hele leven geheim houden vanwege potentiele klikkers in je omgeving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 22:13:
[...]

Misschien is die operatie wel geslaagd.

1) Luchtmacht Krim lijkt uitgeschakeld.

2) Luchtafweer en luchtmacht knijpen de billen.

3) Logistiek is ernstig beschadigd, RU leger boven Dnipr heeft logistieke problemen.

Dat is dan effectief genoeg. Nu uitroken. Weg kunnen ze niet.

(Enige waar ik me zorgen om maak is de burgers en burgerrechten denk hierbij aan marteling en verkrachtingen. Maar gezien ze niet weg kunnen geraken zou dat onverstandige actie zijn. Misdaden tegen de menselijkheid zijn immers alleen lachen als je er ook -lachend- mee weg kunt komen. In dit geval dan letterlijk.)

[ Voor 8% gewijzigd door Jerie op 09-09-2022 22:39 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Jerie schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 22:38:
[...]

(Enige waar ik me zorgen om maak is de burgers en burgerrechten denk hierbij aan marteling en verkrachtingen. Maar gezien ze niet weg kunnen geraken zou dat onverstandige actie zijn. Misdaden tegen de menselijkheid zijn immers alleen lachen als je er ook -lachend- mee weg kunt komen. In dit geval dan letterlijk.)
Daarnaast maak ik mij ook zorgen over die kerncentrale, gaat helemaal niet goed daar :/

nope

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:42
Apache4u schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:21:
Ik vraag me namelijk al langer af of hier op tweakers geen users zijn met een militaire achtergrond of die aan de KMA gestudeerd hebben.
offtopic:
Die zijn er stiekem nog best een hele boel, en dat zijn dan alleen diegenen die ik zelf persoonlijk ken of waar ik het anders van weet. Zelf nog werkzaam als officier bij de baas.
Ik lees regelmatig mee. Voeg verder niet veel toe. Dingen waar ik iets over kan zeggen zijn vaak al verteld of gedeeld en overige toevoegingen zijn dus vaak niet bespreekbaar.

Niet dat iedere militair of officier alle inlichtingen ontvangt maar afhankelijk van je rang en functie krijg je natuurlijk wel eens wat mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
bloody schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 22:43:
[...]

Daarnaast maak ik mij ook zorgen over die kerncentrale, gaat helemaal niet goed daar :/
Klopt maar die ligt niet bij Kherson. Die ligt ongeveer tussen Zapo en Kherson in, onder Nikopol, ten zuiden van Dnipr (aan de bezette RU kant). Het is totaal onlogisch dat UA daarop schiet. Het heeft geen strategische waarde, en waarom zouden ze nogmaals een kernramp willen? Lijkt op false flag pogingen van RU. Behoorlijk zieke/domme geesten, bij het misantropische af.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Apache4u schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:21:
[...]
Was je dienstplichtig of beroeps? Ik vraag me namelijk al langer af of hier op tweakers geen users zijn met een militaire achtergrond of die aan de KMA gestudeerd hebben.
offtopic:
hier ook dienstplichtig voor de artillerie gewerkt (toen nog M109), ik moest naast 4-tonner rondrijden en camoufleren ook de radio bedienen in de shelter met een aantal mensen, wij zaten eigenlijk tussen de waarnemers (die de granaten zagen neerkomen en correcties aan ons doorgaven) en de stukken in. Was een leuke (en best comfortabele) tijd.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 00:41
Sjoerd001 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 17:19:
Weet niet hoe betrouwbaar dit is, maar wellicht gaat er wat gebeuren vanavond?

[Twitter]
Hebben we hier verder nog wat over gehoord? Ik kan niets concreets over vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Skybullet schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 22:45:
[...]

offtopic:
Die zijn er stiekem nog best een hele boel, en dat zijn dan alleen diegenen die ik zelf persoonlijk ken of waar ik het anders van weet. Zelf nog werkzaam als officier bij de baas.
Ik lees regelmatig mee. Voeg verder niet veel toe. Dingen waar ik iets over kan zeggen zijn vaak al verteld of gedeeld en overige toevoegingen zijn dus vaak niet bespreekbaar.

Niet dat iedere militair of officier alle inlichtingen ontvangt maar afhankelijk van je rang en functie krijg je natuurlijk wel eens wat mee.
Exact, those who know will keep it within the circle who ought to know. Zelfs al ben je bevriend met een hoge inlichtingen officier dan vertrouwt ie je misschien zijn kinderen toe maar nog steeds geen info die classified is en moet blijven.

En zo hoort het ook

De leuke anekdotes die worden gedeeld geven dan nog wel inzicht natuurlijk maar meer dan dat is het niet.

En dat is 1st hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Muncher schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 23:10:
[...]
Hebben we hier verder nog wat over gehoord? Ik kan niets concreets over vinden.
Zal wel weer iets nutteloos uit komen. Zoals alle andere keren dat ze ‘ineens’ gingen meeten.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 17:03

Seraphin

Meep?

_Eend_ schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 19:43:
[...]

Ik zit nog te twijfelen, ik heb er nu een paar keer naar gekeken en er zijn me wat zaken gaan opvallen. Maar dat kan ook confirmation bias zijn.. Lastig. Maar de mannen die je in beeld ziet zijn zeker wel enorm afgevallen. De kleding past voor geen meter, zelfs al zouden ze kleding in de maten 'te groot' en 'te klein' hebben gekregen in een RU POW kamp.
Heb het filmpje in kwestie niet aandachtig genoeg bekeken om daar een mening over te hebben. Echter geloof ik de mogelijkheid (van ondervoeding onder de RU soldaten) meteen. Gisteren kwam ik een filmpje tegen waarin een RU POW werd geïnterviewd (niet helemaal netjes volgens Genève maar soit). Hij bleek de enige overlevende van 2 pelotons (60 man!) na een verhit meningsverschil met UA SOF.

Wat echter nog meer indruk op mij maakte dan het verhaal was zijn lichamelijke staat; uitgemergelde handen, ingevallen wangen, uniform als een hobbezak van 2-3 maten te groot om hem heen…. Die had al een tijd niet meer fatsoenlijk gegeten.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Seraphin schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 23:50:
[...]

Heb het filmpje in kwestie niet aandachtig genoeg bekeken om daar een mening over te hebben. Echter geloof ik de mogelijkheid (van ondervoeding onder de RU soldaten) meteen. Gisteren kwam ik een filmpje tegen waarin een RU POW werd geïnterviewd (niet helemaal netjes volgens Genève maar soit). Hij bleek de enige overlevende van 2 pelotons (60 man!) na een verhit meningsverschil met UA SOF.

Wat echter nog meer indruk op mij maakte dan het verhaal was zijn lichamelijke staat; uitgemergelde handen, ingevallen wangen, uniform als een hobbezak van 2-3 maten te groot om hem heen…. Die had al een tijd niet meer fatsoenlijk gegeten.
UA POWs zijn ook uitgemergeld.

We weten van het gevecht om Kyiv dat Russen rantsoenen mee hadden gekregen die over de datum waren. 2014 staat me bij als houdbaarheidsdatum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05:55

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Dat evacueren van burgers uit bezette gebieden door de Russen is wel maf, want met de informatie die we ontvangen lijken de Russen nauwelijks in staat om zichzelf te transporteren, laat staan volksstammen burgers.

Helemaal lekker zit het mij niet dat het gebeurt. Ik hoorde het vandaag tijdens mijn werk toen ik de radio even aan had, toen dacht ik nog "hebben jullie niet wat anders te doen?".

Het is al enkele keren hier vandaag ook gemeld. Ukranian Pravda bericht er ook over, maar echt veel lijkt er niet bekend:

Occupying authorities announce "evacuation" from Izium and Kupiansk
IRYNA BALACHUK – FRIDAY, 9 SEPTEMBER 2022, 16:53

The Russian invaders announced the evacuation from the territory of Kharkiv Oblast after Ukrainian Armed Forces launched a counteroffensive and liberated some of the settlements.

Source: Russian-aligned news outlets TASS and RIA Novosti, citing Maksim Gubin, the Russian-appointed head of the Kupiansk District of Kharkiv Oblast

Quote from the collaborator Gubin: "We are trying to concentrate all our efforts on evacuating the local population for at least 3-4 days, until the situation is stabilised.
Die voorlopigheid die hierboven wordt gesuggereerd kan zand in de ogen strooien. Wordt dit weer een verkapte volksverhuizing om een gebied structureel te passiveren? Laat ik het zo zeggen: dat Russen ook maar bezorgd zijn over de bewoners in de bezette gebieden, dat gaat er bij mij niet in. In de ogen van Poetin zijn deze separatisten pionnen in zijn masterplan.
We are organising evacuation cars and buses. People are being taken to the "Luhansk People’s Republic" to Svatove and to Logachevka [a village in the Valuyki district of Belgorod Oblast - ed.] in Russia. People are being placed in temporary accommodation points."

Details: According to TASS, "evacuation" is underway from Izium, Kupiansk and Velykyi Burluk in Kharkiv Oblast.

RIA Novosti reports that "women and children from Kharkiv Oblast" will be accepted "in the sanatoriums of Krasnodar Krai".
Maar laten we voorlopig aannemen dat de Russische ambitie ten aanzien van deze evacuatie niet zal worden ingelost en dat de bevolking op zijn best in Luhansk terecht komen. Dergelijke verplaatsingen van mensen zijn dan nog terug te draaien.

In dit bericht van vanmiddag zouden stellen Russen Kupiansk nog te verdedigen. Laten we zo'n statement maar als dagkoersen - nee - uurkoersen - beschouwen.
Russian news outlets note that "the situation in the Kupiansk district of Kharkiv Oblast remains difficult," but the Russian military allegedly "holds the city."

Gubin added that Ukrainian forces are conducting active combat operations in the Shevchenkivskyi district; according to him, that is currently the location of the front line.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:23
Rzeszow-stad (polen) aan de grens met Oekraïne, vers materieel
[Twitter: title]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 21:31:
Eerst St. Petersburg, nu Moskou.
[Twitter] Ik kan niet inschatten of dit echt een signaal is of iets waar we niets meer van gaan horen. Ik hoop het eerste, maar vermoed het laatste.
Dit is zeer merkwaardig. Iedereen weet dat dit zelfmoord is, hetzij letterlijk, hetzij carrière. Tenzij ze dekking hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 21:31:
Eerst St. Petersburg, nu Moskou.
[Twitter] Ik kan niet inschatten of dit echt een signaal is of iets waar we niets meer van gaan horen. Ik hoop het eerste, maar vermoed het laatste.
Dus binnenkort vallen er nog meer mensen uit het raam?

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
teacup schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 00:02:
Dat evacueren van burgers uit bezette gebieden door de Russen is wel maf, want met de informatie die we ontvangen lijken de Russen nauwelijks in staat om zichzelf te transporteren, laat staan volksstammen burgers.

Helemaal lekker zit het mij niet dat het gebeurt. Ik hoorde het vandaag tijdens mijn werk toen ik de radio even aan had, toen dacht ik nog "hebben jullie niet wat anders te doen?".

Het is al enkele keren hier vandaag ook gemeld. Ukranian Pravda bericht er ook over, maar echt veel lijkt er niet bekend:

Occupying authorities announce "evacuation" from Izium and Kupiansk

[...]

Die voorlopigheid die hierboven wordt gesuggereerd kan zand in de ogen strooien. Wordt dit weer een verkapte volksverhuizing om een gebied structureel te passiveren? Laat ik het zo zeggen: dat Russen ook maar bezorgd zijn over de bewoners in de bezette gebieden, dat gaat er bij mij niet in. In de ogen van Poeting zijn deze separatisten pionnen in zijn masterplan.

[...]

Maar laten we voorlopig aannemen dat de Russische ambitie ten aanzien van deze evacuatie niet zal worden ingelost en dat de bevolking op zijn best in Luhansk terecht komen. Dergelijke verplaatsingen van mensen zijn dan nog terug te draaien.

In dit bericht van vanmiddag zouden stellen Russen Kupiansk nog te verdedigen. Laten we zo'n statement maar als dagkoersen - nee - uurkoersen - beschouwen.

[...]
Het zou RUSpeak kunnen zijn voor "we deporteren de inwoners van deze steden". Daarmee zet je druk op Oekraïne want dat zijn de burgers, de mensen om wie het leger het deels toch doet. En ja, ze konden zichzelf nauwelijks bewegen maar ze zouden wel terugtrekken richting de twee grote steden. Dan graven ze zichzelf aldaar in. Of misschien wil men de indruk wekken dat men dat allemaal eenvoudig kan. Maar niet daadwerkelijk kan. Want dat ze zelf moeite hebben met eigen beweging, dat is "geheim".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:03
Net 3 pagina's vol goed nieuws doorgelezen.

Je kan hier boeken over vol schrijven maar ik houd me aan wat ik eerder al zei.

Wat een sukkels zijn die Russen toch!

Dit begint als een comedie aan te voelen.. Wat een niveau van amateurisme we hier de voorbije periode al hebben zien voorbijgaan doet me denken aan het afgaans leger VS de Taliban.

#failarmy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:12
Rubberen schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 00:17:
Net 3 pagina's vol goed nieuws doorgelezen.

Je kan hier boeken over vol schrijven maar ik houd me aan wat ik eerder al zei.

Wat een sukkels zijn die Russen toch!

Dit begint als een comedie aan te voelen.. Wat een niveau van amateurisme we hier de voorbije periode al hebben zien voorbijgaan doet me denken aan het afgaans leger VS de Taliban.

#failarmy
Het oogt misschien als sukkels en comedy, maar tegelijkertijd bij tijd en wijlen nog steeds vrij dodelijk, zeker ook voor burgers, blijft wrang.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Zelfs de RU sportzender vreest voor Izium en bid voor de soldaten:

[ Voor 3% gewijzigd door Humma Kavula op 10-09-2022 00:28 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Weer een explosie in Melitopol, misschien opnieuw een munitiedepot?

[Twitter: https://twitter.com/lilygrutcher/status/1568341009842708480]

Zou wat zijn als UA een derde tegenoffensief voorbereid.

[ Voor 17% gewijzigd door XWB op 10-09-2022 00:29 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

XWB schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 00:28:
Weer een explosie in Melitopol, misschien opnieuw een munitiedepot?
Lijkt er wel op volgens liveuamap, bij het vliegveld.

Ze zijn lekker bezig iig, paniek slaat toe in RU.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:03
gekkie schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 00:19:
[...]

Het oogt misschien als sukkels en comedy, maar tegelijkertijd bij tijd en wijlen nog steeds vrij dodelijk, zeker ook voor burgers, blijft wrang.
Voor de duidelijkheid de comedy is bedoeld naar de presentatie van het Russische leger.

Wat hun daden kan ik allerminst om lachen. Walgelijk.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:12
Rubberen schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 00:44:
[...]
Voor de duidelijkheid de comedy is bedoeld naar de presentatie van het Russische leger.

Wat hun daden kan ik allerminst om lachen. Walgelijk.
Snap ik, blijft allemaal vrij duaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Nou, daar is de reactie van de autoriteiten al op de brief van de stadsbestuurders
Several elected officials in Russia have been summoned by police after they called for the impeachment of Russian President Vladimir Putin.
In a rare display of dissent in the country, local deputies from the Smolninskoye municipality in the St. Petersburg area appealed to the Russian Duma to impeach the President, for what they called crimes of high treason.
The author of the appeal, Dmitry Palyuga, posted it on Twitter, alleging Putin was responsible for "(1) the decimation of young able-bodied Russian men who would serve the workforce better than the military; (2) Russia's economic downturn and brain drain; (3) NATO's expansion eastward, including adding Finland and Sweden to "double" its border with Russia; (4) the opposite effect of the "special military operation" in Ukraine."

Palyuga and fellow Deputy Nikita Yuferev later posted on Twitter a summons issued to them by the St. Petersburg police for their "discrediting of the ruling establishment".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Ondertussen in Rusland leerzame colleges op tv. Op de een of andere manier blijft men er altijd fijn besnaard in de omgang met elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://nitter.unixfox.eu/pic/media%2FFcP9oK8X0AM3p0K.jpg%3Fname%3Dsmall Afbeeldingslocatie: https://nitter.unixfox.eu/pic/media%2FFcP9oLAXwAU19OD.jpg%3Fname%3Dsmall

Het gaat dus best goed in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Laatst online: 05:55

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Jerie schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 00:16:
[...]

Het zou RUSpeak kunnen zijn voor "we deporteren de inwoners van deze steden". Daarmee zet je druk op Oekraïne want dat zijn de burgers, de mensen om wie het leger het deels toch doet. En ja, ze konden zichzelf nauwelijks bewegen maar ze zouden wel terugtrekken richting de twee grote steden. Dan graven ze zichzelf aldaar in. Of misschien wil men de indruk wekken dat men dat allemaal eenvoudig kan. Maar niet daadwerkelijk kan. Want dat ze zelf moeite hebben met eigen beweging, dat is "geheim".
Dit is ongeveer waar ik ook beducht voor ben. Op het moment dat Russen het tegendeel beweren moet je even gaan opletten. Hieronder een paar stukjes uit het Volkskrant Liveblog van gisteravond:
Het door Rusland aangestelde hoofd van de regio Charkov, Vitaly Gantsjev, heeft aangekondigd dat burgers die bedreigd worden door het Oekraïense tegenoffensief geëvacueerd worden. Dat meldt persbureau Reuters. Het is niet duidelijk of de burgers uit eigen wil vertrekken of door het Russische leger gedwongen worden.

Gantsjev zou zijn uitspraken hebben gedaan in een livestream op de Russische staatstelevisie. Volgens Reuters gaat het om de steden Izjoem, Velyky Boerloek en Koepjansk. Uit beelden op sociale media bleek eerder vandaag dat Oekraïense soldaten erin waren geslaagd om de rand van die laatste stad te bereiken.
En wat ik al zei, hieronder wat we dan als "tegendeel" kunnen beschouwen. Zolang mensen alleen verplaatst worden binnen Oekraïne, dan zou de bijvangst kunnen zijn dat mensen niet gedood raken in de strijd, maar dit is volgens mij niet waarom de Russen dit doen. Die doen dit om macht uit te oefenen, kan het niet middels gebiedsverovering, dan met mensen.
Volgens Gantsjev heeft het Oekraïense leger in een ‘zeer plotse en snelle’ opmars al verscheidene dorpen ingenomen. ‘De vijand wordt zoveel mogelijk vertraagd, maar verschillende nederzettingen zijn al onder de controle van Oekraïense gewapende formaties gekomen’, aldus Gantsjev. De evacuaties vinden volgens hem plaats ‘om levens te redden’.
De Russen hebben natuurlijk ook kunnen vaststellen hoe Kherson leegloopt. Dit zouden we kunnen zien als hun tegenactie.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Jerie schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 23:01:
[...]

Klopt maar die ligt niet bij Kherson. Die ligt ongeveer tussen Zapo en Kherson in, onder Nikopol, ten zuiden van Dnipr (aan de bezette RU kant). Het is totaal onlogisch dat UA daarop schiet. Het heeft geen strategische waarde, en waarom zouden ze nogmaals een kernramp willen? Lijkt op false flag pogingen van RU. Behoorlijk zieke/domme geesten, bij het misantropische af.
Inderdaad. Het enige wat je kunt hopen is dat de wind richting Rusland waait..

nope

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Wow, geen bravoure meer...
Het muntje is gevallen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:18
Ik lees dit topic en de andere rondom de fronten met veel belangstelling en wil iedereen die er veel tijd en energie in stopt om uitgebreide posts te schrijven bij deze bedanken.

Ik heb het gevoel dat het de goede kant opgaat, al lijkt het voor mij nu ineens wel erg snel te gaan. Alsof er aan de Russische kant totaal geen legerleiding meer is die nog enigzins vat heeft op de situatie. Of zijn die bezig zichzelf te redden voor het geval het in Moskou fout gaat ?

Hopelijk kan Oekraïne dit volhouden.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Jerie schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 23:01:
[...]

Ze zullen in de veronderstelling zijn dat zij 's werelds beste beschermende kleding hebben die de nucleaire straling tegen zal houden.

Maar dat de vijand wel flink zal leiden wanneer er radioactieve straling vrijkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 10:42

Auredium

Informaticus Chaoticus

hoevenpe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 08:30:
Het muntje is gevallen.
[Twitter]
Het is wel een interessant stukje. Ze geven specifiek aan dat de troepen van oekraine door het westen zijn getrained. Dit zal zijn voor het versterken van het 'wij tegen zij' gevoel maar is waarschijnlijk ook een erkenning dat het westen over het algemeen zijn 'leger A-B-C' wel op orde heeft en competent is in zijn training.

Verder dat de steden niet belangrijk zouden zijn. Ik denk dat dit vooral interpretatie is voor 'de buhne'. De steden zijn tactisch en strateegisch van belang. Het zijn inderdaad geen hoofdsteden maar daar gaat het bij de meeste legeroperaties ook niet om. Selectieve ontkenning van het belang dus.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:30

_Eend_

🌻🇺🇦

XWB schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 00:15:
[...]

Dus binnenkort vallen er nog meer mensen uit het raam?
Misschien moeten we springkussens en springnetten aan Rusland gaan doneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:56

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik zit mij wel eens af te vragen; nu er een warehouse vol munitie is veroverd (en deze zal zeker wel gebruikt worden), zitten er geen trackers in die kisten? Je kan dan precies pinpointen waar het naartoe wordt vervoerd.

Zelfde geldt voor veroverd materieel.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Hier indrukwekkende beelden van een grote groep soldaten die het Oekraïense volkslied zingen;

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

Kreeg er kippenvel van, surrealistisch beeld met lucht en omgeving erbij.

Benadrukt nog maar eens het moraal en collectief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

JoeZuCK schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:13:
Ik zit mij wel eens af te vragen; nu er een warehouse vol munitie is veroverd (en deze zal zeker wel gebruikt worden), zitten er geen trackers in die kisten? Je kan dan precies pinpointen waar het naartoe wordt vervoerd.

Zelfde geldt voor veroverd materieel.
Waarom zou een leger trackers in het materieel doen? Zodat de vijand ook kan zien waar het spul is?

Ik zou banger zijn voor achtergelaten boobytraps.

[ Voor 5% gewijzigd door downtime op 10-09-2022 09:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 15:44
De Russen hebben de nacht goed gebruikt..

.. om hun wasmachines en wc’s in te pakken en te vluchten.

Edit:

Ingesloten troepen zouden zich nu al overgeven:

[Twitter: https://twitter.com/jayinkyiv/status/1568499029981511685?s=46&t=pDub0GahqU-6E-gvhQeFPA]

[ Voor 28% gewijzigd door NiGeLaToR op 10-09-2022 09:21 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:56

JoeZuCK

_Fonz > all.

downtime schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:15:
[...]

Waarom zou een leger trackers in het materieel doen? Zodat de vijand ook kan zien waar het spul is?

Ik zou banger zijn voor achtergelaten boobytraps.
Niet overdrijven, maar net voordat je overlopen wordt. En ja, hoeft maar een boobytrap af te gaan naast die kisten..

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNXzpj9AE3B3ZEiyDKp0cluf5RA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HzJNsblkF7zkJED4NuyWQtAh.jpg?f=fotoalbum_large

Gerapporteerde getallen ondersteunen de opmars van gister qua beeld: mensen geven zich eerder over dan zichzelf dood vechten.

No free lunch:

Jup, berichten stromen binnen van de volledige val van Izyum:

[ Voor 22% gewijzigd door NiGeLaToR op 10-09-2022 09:34 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:19:
Ingesloten troepen zouden zich nu al overgeven
10k POW's???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:23
In de nacht zal grootste deel wel hazenpad gekozen hebben.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Ietwat offtopic voor de dagelijkse ontwikkelingen maar toch ook wel direct gelinkt aan de oorlog:

Dit zijn toch pareltjes om te mogen lezen, heerlijk :D

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Yaksa
  • Laatst online: 23:15
UA militairen hebben het centrum van Kupiansk bereikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLpd6_DBm-sgJrk7CyT_8lQcdKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LoMEh3QLyHH86kXIx6wlogk9.jpg?f=fotoalbum_large
Bron: LiveUAmap

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Na die beelden van het Oekraïense volkslied in het bos, nu dit:
[Twitter: https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1568512981469634564/] Lijkt dezelfde groep te zijn. Zegt niet veel, maar is indrukwekkend beeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ze zijn ‘m gesmeerd. Las gisteravond al uit Izyum dat ze de benen namen, incl zo’n ‘stoere’ Russische propagandist. Vol gas, weg.

Maar ook:

[Twitter: https://twitter.com/raging545/status/1568333617612443649?s=46&t=pDub0GahqU-6E-gvhQeFPA]

Disclaimer: dat zowel Russische TG kanalen dit roepen en mensen in overwinningsroes - betekent niet dat het 100% zeker is.

It ain’t over until it’s over:

En ook: Russen die Russen schieten, omdat ze vluchten. Het Rusland draaiboek is compleet.

[ Voor 27% gewijzigd door NiGeLaToR op 10-09-2022 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:26:
Disclaimer: dat zowel Russische TG kanalen dit roepen en mensen in overwinningsroes - betekent niet dat het 100% zeker is.
Roep dat al een tijdje, kies een verdedigbare positie en probeer dat te behouden. Kherson, Irzum, Kupiansk, Lyman, etc. zijn onhoudbaar.

In dit tempo mag Poetin in z'n handen knijpen als hij De Krim weet te behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
hoevenpe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:29:
[...]

Roep dat al een tijdje, kies een verdedigbare positie en probeer dat te behouden. Kherson, Irzum, Kupiansk, Lyman, etc. zijn onhoudbaar.

In dit tempo mag Poetin in z'n handen knijpen als hij De Krim weet te behouden.
En Moskou. Want z’n aasgieren komen voor ‘m als dit zo ontvouwt. De Groter Verliezer.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Zweden dient genocide aanklacht in tegen Rusland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:32:
Zweden dient genocide aanklacht in tegen Rusland.

[Embed]
Wat kan dit teweegbrengen op wereldtoneel? Wat zijn de protocollen voor zoiets?

&

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 17:36

ZenTex

Doet maar wat.

Het is druk geweest vanacht. Heb ik wat te doen terwijl ik de wacht heb.

Terwijl sommige bronnen het hadden over een eventuele terugtrekking van Russische troepen uit izium, en andere weer over evacuatie van Oekraïnse bewoners, naar Rusland uiteraard, berichtten ander vronnen alweer over gevechten aan de rand van de stad. De stad was dus al compleet omsingeld.

Verdomd, dat ging snel.

Enfin. Ik heb me verder vermaakt met het lezen van de comments van de putin verdedigers en useful idiots.

Waar het gisteren nog een val was die dicht ging klappen waneer de BTGs in izyum in de aanval gingen, is het nu dat ditnoffensjef tijdelijk van aard is en Oekraïne duizenden soldaten per dag verliest en het een schande dat zelinsky zoveel manschappen de dood injaagd. En dan niet een commenter, nee, dozijnen verspreid over de verschillende media. Verder nog de standaard berichten over hoeveel manschappen en materieel Rusland vandaag weer vernietigd heeft.
Alles zonder videobewijs. Vreemd. Ik zie hele ritsen met videomateriaal van vernietigd Russisch materieel langskomen, maar zelden iets van de Oekraïns spul.

Nu zie je ook steeds meer voorbijkomen, zoals hier ook eerder vermeldt, dat het eigenlijk oneerlijk is dat Rusland nu tegen de hele NATO vecht. Eerst duizenden Foreign fighters, nu lijkt het om de halve NATO te gaan die het op Oekraïns grondgebied uitvexht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:50
Weltschmerz schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:33:
[...]

Ik schat zo in: weinig tot niets. Het lijkt meer dagbesteding voor juristen.
Zelfs de USA zal zich niets aantrekken van wat buitenlandse mogendheden vinden van zijn militairen, maar zal wellicht de aandacht ongemakkelijk vinden. Rusland is daarin nog een heel stuk lomper en staat toe dat marteling openbaar wordt toegejuicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Volg dit topic nu sinds 2 dagen en zie hoe snel de troepen van Oekraïne grond terugwinnen van de Russen.
Kijkend naar waar ze nu zijn, als ik het goed heb Kupiansk in Oblast Charkov terug hebben, waar een groot kruispunt met betrekking tot sporen bij elkaar komen een cruciaal punt is. Aangezien Rusland het spoor gebruikt om materieel etc over te vervoeren zijn de Russen die dus kwijt.

Zullen ze nu eerst de hele Oblast Charkov terug willen of zouden ze verder naar Troits'ke in Loehansk willen om daar het volgende stuk spoor over te nemen? Als ze die hebben, zijn er namelijk nog maar 3 stukken spoor over voor de Russen om materieel over te vervoeren, maar is wel weer veel verder. (De Krim tel ik even niet mee)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Arestovich zei gisteren al dat ze niet meer wisten waar ze met de POWs heen moesten, hij zou wel eens gelijk kunnen hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:43:
[Twitter] Arestovich zei gisteren al dat ze niet meer wisten waar ze met de POWs heen moesten, hij zou wel eens gelijk kunnen hebben.
En dat was nog voordat ze izyum compleet hadden omsingeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31
Het muntje is gevallen.
[Twitter]
We zitten dus in stage 4 van de standaard Russische emoties. Textbook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_B680np9rQlhDem_W8sJrHSCvUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WOTB5mHPNfBviHGEZt7GMo1k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:42
We moeten ondanks alle positiviteit nu ook niet vergeten dat er duizenden mensen dood zijn gegaan om te komen tot waar we nu zijn. En dat geen enkele partij een oorlog ooit echt wint, maar hem alleen tot een einde brengt.

"And really, this offensive is truly possible to all those Territorial Defense Force units stuck in trenches up and down the front for the past six months, getting slammed daily, oftentimes feeling abandoned. Their impossible heroism allowed Ukraines regular army units and 300,000 reserves to prepare in the country’s west, while Western allies equipped and trained them in proper war fighting techniques.

Those trench-bound TDF got dealt a shitty hand, and thousands paid the ultimate price. Many will suffer from PTSD and other trauma the rest of their lives. But they’ve been rotated out, and hopefully they’re done, they’ve given enough. Hundreds of thousands of fresh soldiers behind them are ready to pick up the baton."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:43:
[Twitter] Arestovich zei gisteren al dat ze niet meer wisten waar ze met de POWs heen moesten, hij zou wel eens gelijk kunnen hebben.
Ik denk dat we de komende dagen veel beelden van gevangenen gaan zien. Dat is al begonnen maar duurt altijd even voor het op gang komt.

De staat van de gevangen genomen mensen is steeds identiek: smerig, vermagerd, kapotte en oude uitrusting.

Ook de ingenomen posities zijn een smeerboel, alsof basis hygiene niet bestaat in Rusland.

En jawel: tegenstrijdige berichten:

Versus:

[Twitter: https://twitter.com/raging545/status/1568519892206325760?s=46&t=pDub0GahqU-6E-gvhQeFPA]

Fog of war, voor nu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:50:

En jawel: tegenstrijdige berichten:

[Embed]

Versus:

[Embed]

Fog of war, voor nu.
Het zou goed kunnen dat beide waar is. Ongetwijfeld hebben veel russen Izyum ontvlucht, terwijl er mogelijk nog pockets met russisch verzet zitten. Duurt even voordat je zo'n stad hebt opgeschoond. Het lijkt me echter met wat we nu weten niet mogelijk om Izyum te houden voor de russen. Maargoed, we wachten af tot we beeld zien van Oekraïense vlaggen voor het stadhuis.

• Yaksa
removed

[ Voor 94% gewijzigd door Yaksa op 10-09-2022 10:55 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:50:
[...]

De staat van de gevangen genomen mensen is steeds identiek: smerig, vermagerd, kapotte en oude uitrusting.

Ook de ingenomen posities zijn een smeerboel, alsof basis hygiene niet bestaat in Rusland.
Allemaal tekenen van gebrekkige discipline en laag moraal. En als je eenmaal in zo’n zwijnenstal leeft daalt het moraal alleen maar verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31
Het muntje is gevallen.
[Twitter]
Als je deze Russische tv fragmenten bekijkt zie je pas/weer hoe Kafkaësk het daar allemaal aan toe gaat. Onderhand lijken ze compleet vergeten te zijn waarom er ook alweer gevochten wordt in Ukraine. Nu lijkt het alsof ze denken dat Rusland door de NAVO EN Ukraine wordt aangevallen, en zijn ze vergeten dat Rusland zelf wel even Ukraine kwam “bevrijden”. Echt bizar. En ook nog steeds blijven praten over “speciale operatie”.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Update van Arestovych, Dimitri meldt dat de info inmiddels 12 uur oud is (bizar dat we nu in uren rekenen na maanden van bijna stilstand aan het front. Paar interessante meldingen eruit gepikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
Ik ben heel benieuwd wat voor intel ze buit kunnen maken daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 00:00
Muncher schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:08:
[...]
Ik ben heel benieuwd wat voor intel ze buit kunnen maken daar.
Ik ben vooral benieuwd of Oekraine nu al niet meer weet over het russische leger dan de russen zelf.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:53:
[...]

Het zou goed kunnen dat beide waar is. Ongetwijfeld hebben veel russen Izyum ontvlucht, terwijl er mogelijk nog pockets met russisch verzet zitten. Duurt even voordat je zo'n stad hebt opgeschoond. Het lijkt me echter met wat we nu weten niet mogelijk om Izyum te houden voor de russen. Maargoed, we wachten af tot we beeld zien van Oekraïense vlaggen voor het stadhuis.
Uiteindelijk verwacht ik niet al te veelweerstand.
Je zit in de val, de UAF is in recordtijd doorgestoten. Je collega's slaan op de vlucht, paniek alom. En waar vecht je eigenlijk voor?

Elke Russische soldaat weet: vechten word je dood. Van vluchten is geen sprake meer. Winnen ook niet. En de tegenaanval van Steiner kun je ook vergeten. (tot gisteren kondigden sommigen nog een tegenaanval van Rusland aan, dat is nu ook verstomd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 17:15
Tens schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 20:33:
zo snel kan toch niet?
Of is de totale instorting van RU leger begonnen?

[Twitter]
en dus wel. Dit kan niet alleen SOF zijn die achter de linies de boel zit op te ruien. De hoofdmacht moet al bij/in Izium staan.

Dit kan haast niet een plan geweest zijn, zo gedurfd. Iemand die een paar weken terug had gezegd ze gaan Izium in drie dagen bevrijden was voor gek verklaard.

Weinig nieuws uit Moskou vanmorgen 8)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Weltschmerz schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:33:
[...]

Vraag twee: heb je even?

Vraag een: niets. Rusland heeft de erkenning van het strafhof ingetrokken. Had het verdrag niet eens geratificeerd (net zoals de VS, btw)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
Tens schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:18:
[...]

en dus wel. Dit kan niet alleen SOF zijn die achter de linies de boel zit op te ruien. De hoofdmacht moet al bij/in Izium staan.

Dit kan haast niet een plan geweest zijn, zo gedurfd. Iemand die een paar weken terug had gezegd ze gaan Izium in drie dagen bevrijden was voor gek verklaard.

Weinig nieuws uit Moskou vanmorgen 8)
Wat zijn SOF?

En de security council van Putin heeft ook niet veel opgeleverd lijkt het.

[ Voor 7% gewijzigd door Muncher op 10-09-2022 11:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tens

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tens
en de geruchten dat Lyman bevrijd is worden ook sterker.

[Twitter: https://twitter.com/BarracudaVol1/status/1568531278256799750]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:23:
[...]

Vraag twee: heb je even?

Vraag een: niets. Rusland heeft de erkenning van het strafhof ingetrokken. Had het verdrag niet eens geratificeerd (net zoals de VS, btw)
Het gaat hier om een zaak bij de International Court of Justice (rechtszaken tussen landen), niet om de International Criminal Court (zaken tegen individuen).

Grootste belang van een veroordeling zou zijn dat het een extra fundament zet onder de legaliteit van de bestaande en toekomstige sancties, met bovendien bij rechtsstaten een extra stok achter de deur voor als ze "zwakke knieën krijgen".

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2022 11:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 21:04
Lijkt nu allemaal wel heel erg hard te gaan. Wat zijn die Russen aan het doen man????

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04:08
Sunri5e schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:44:
Lijkt nu allemaal wel heel erg hard te gaan. Wat zijn die Russen aan het doen man????
Wasmachines veiligstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

👍🏻

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dylan_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-09 09:04
Wattt?? Kan het bijna niet geloven. Luhansk en Donetsk waren toch de Oostelijke kroonjuweeltjes voor Putin. Wat een mooie dag (Max ook zo op tv) toch vandaag. Hopelijk gaat dit zo het hele weekend door!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, nu begint het echt een beetje belachelijk te worden hoor :P Over een uur horen we dat Melitopol is abandoned door de russen 8)7

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:42

Polycom

Poes van goud

offtopic

[ Voor 82% gewijzigd door polthemol op 12-09-2022 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 21:04
RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:47:
[...]

Ja, nu begint het echt een beetje belachelijk te worden hoor :P Over een uur horen we dat Melitopol is abandoned door de russen 8)7
Of dat de Oekraïeners de Krim terug hebben :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-09 22:07
Dat zou echt bizar zijn. Als je bedenkt dat daar in het noorden veel russische troepen zitten.

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:43:
[...]

Het gaat hier om een zaak bij de International Court of Justice (rechtszaken tussen landen), niet om de International Criminal Court (zaken tegen individuen).

Grootste belang van een veroordeling zou zijn dat het een extra fundament zet onder de legaliteit van de bestaande en toekomstige sancties, met bovendien bij rechtsstaten een extra stock achter de deur voor als ze "zwakke knieën krijgen".
Je hebt helemaal gelijk, my bad.

Doet aan de conclusie niets af: Rusland kan zonder veel problemen medewerking weigeren en uitspraken negeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
olafmol schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:48:
[...]

We zitten dus in stage 4 van de standaard Russische emoties. Textbook.

[Afbeelding]
Doet me denken aan een zekere Donald, cultleiders, ofwel een narcistische massapsychose.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Weinig geclaimde russische verliezen qua soldaten door de UA-kant gisteren (350), maar dat zal ruimschoots goedgemaakt zijn door POWs. Een goed teken is dat rusland materiaal blijft bloeden. 43 entries bij Oryx:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FcPzCswXoAA4sBg?format=jpg&name=small
11 tanks verloren, waarvan 7 captured door UA.
14 BMP/BTR-achtige dingen, waarvan 9 captured door UA
2 moderne howitzers, 3 anti air (SPAAG, TLAR en Tunguska), captured door UA
Een hele dure counterbattery captured door UA
Uiteraard de nodige trucks.

Het zou me niet verbazen als dit offensief meer materieel oplevert dan dat het kost. Mensenlevens even buiten beschouwing gelaten natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:30

_Eend_

🌻🇺🇦

Die laatste zin snap ik even niet:
They are in a trap, partially due to Feygin-Arestovych broadcast.
Wat bedoelen ze daar mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_Eend_ schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:54:
[...]

Die laatste zin snap ik even niet:

[...]

Wat bedoelen ze daar mee?
Dat vond ik ook vaag, maar ik vermoed een kromme vertaling. Arestovych had het gisteren al over een trap, ik denk dat ze daar naar verwijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:54:
Weinig geclaimde russische verliezen qua soldaten door de UA-kant gisteren (350), maar dat zal ruimschoots goedgemaakt zijn door POWs. Een goed teken is dat rusland materiaal blijft bloeden. 43 entries bij Oryx:
[Twitter]
[Afbeelding]
11 tanks verloren, waarvan 7 captured door UA.
14 BMP/BTR-achtige dingen, waarvan 9 captured door UA
2 moderne howitzers, 3 anti air (SPAAG, TLAR en Tunguska), captured door UA
Een hele dure counterbattery captured door UA
Uiteraard de nodige trucks.

Het zou me niet verbazen als dit offensief meer materieel oplevert dan dat het kost. Mensenlevens even buiten beschouwing gelaten natuurlijk.
Ik hoop dat het een beetje inzichtelijk wordt wat er allemaal in Izium gevonden gaat worden aan materieel. Als ze daar ze hals over kop gevlucht zijn en het waren inderdaad rond de 10k man dan moet daar heel veel achtergebleven zijn.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Apache4u schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:56:
[...]

Ik hoop dat het een beetje inzichtelijk wordt wat er allemaal in Izium gevonden gaat worden aan materieel. Als ze daar e hals over kop gevlucht zijn en het waren inderdaad rond de 10k man dan moet daar heel vee achtergebleven zijn.
Mijn F5-knop heeft het zwaar, ik zit echt te wachten op beeld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:23
Denk dat de VS wel heel erg veel interesse heeft in die werkende counter battery.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
wauskoek schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:49:
[...]Dat zou echt bizar zijn. Als je bedenkt dat daar in het noorden veel russische troepen zitten.
Veel is een relatief begrip.
En wanneer die 'vele' soldaten ook nog eens al 14 dagen niet fatsoenlijk te eten en te drinken hebben gehad dan hoef je eigenlijk ook geen tegenstand te verwachten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:45
Woah, Donetsk vliegveld terug veroveren zou emotioneel echt een belangrijke score zijn voor Oekraine. De strijd om (en het verlies van) dat vliegveld zijn te vergelijken met het "trotse" gevoel van een last stand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 00:00
Yaksa schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:59:
[...]

Veel is een relatief begrip.
En wanneer die 'vele' soldaten ook nog eens al 14 dagen niet fatsoenlijk te eten en te drinken hebben gehad dan hoef je eigenlijk ook geen tegenstand te verwachten.
Nou ja, het is wel het paradepaardje van Putin om die regio in te lijven. Ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat daar wel goede verdedigingslinies zouden zitten. En niet dat Oekraine ook daar zomaar op een paar plekken doorheen zou breken. Ik had wel wat aanvallen verwacht daar, maar dan vooral om alles vast te zetten zodat Izyum en omstreken geen hulp zouden krijgen, ook niet bij de evacuatie.

Maar als ze ook daar doorheen breken is het echt gedaan want dan is rusland alle bevoorradingslijnen kwijt en stort echt alles in.

[edit]Zo in de tussentijd kunnen we trouwens haast wel weer terug naar 1 topic, het front van de aparte topics begint wel heel erg in elkaar over te lopen....

[ Voor 8% gewijzigd door redwing op 10-09-2022 12:04 ]

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:57:
[...]

Mijn F5-knop heeft het zwaar, ik zit echt te wachten op beeld :)
Ondanks alle opgeblazen wapenvoorraden hebben ze al tientallen grotere en kleinere voorraden ingenomen. Rusland heeft niets meegenomen en niets vernietigd. Niet enorm veel materieel wat ik tot nu toe zie, wel veel munitie - maar wel allemaal oud, alles is Soviet periode.

Pagina: 1 ... 11 ... 76 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid