Ervaringen met startup DeWarmte pompAO (l/w hybride WP)

Pagina: 1 ... 39 ... 51 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjipm
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 29-05 15:01
De capaciteit van mijn radiatoren is in totaal 15.474W, als er op de bovenverdieping een aantal uitstaan is de capaciteit veelal 10.500W, ik woon in Noord Holland niet ver van de kust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fullpower
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:19
jjipm schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:00:
De capaciteit van mijn radiatoren is in totaal 15.474W, als er op de bovenverdieping een aantal uitstaan is de capaciteit veelal 10.500W, ik woon in Noord Holland niet ver van de kust
Die 15,5kWatt aan afgifte, dat klinkt als heel wat, maar bij welke watertemperatuur is dat?

Als het 75/65/20 is, dan deel het maar door 6 voor warmtepomp vriendelijke temperaturen (35/30/20) đŸ˜€

Oost: 3600WP en zuid: 3000WP PV, 9kW Panasonic split warmtepomp en Jaga Twin convectoren met zelfbouw DBE. CPC18 300 liter ZB. Clage 11kW naverwarmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie27
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07:53
Codego schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:25:
Ik overweeg ook een DeWarmte Pomp AO. Kan ik iemand opgeven als referral? Als ik het goed begrijp scheelt dit beide partijen €100: https://www.dewarmte.nl/vriendenkorting/.

Ik ben inmiddels voorzien, bedankt :)
Kan zijn dat ik me vergis,.maar zie dat dewarmte de prijs heeft verhoogd. De warmte pomp koste eerst 3400 euro en nu 3785 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11:08
@Ronnie27 Dat heeft denk ik te maken met de dalende subsidie voor warmtepompen vanaf 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:40
PVPaneel schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:57:
@Ronnie27 Dat heeft denk ik te maken met de dalende subsidie voor warmtepompen vanaf 2025.
Er is inderdaad een mail over verstuurd. De deal is dat je 'm nu kunt bestellen voor die €3785 ongeacht of hij in 2024 of 2025 wordt geĂ¯nstalleerd. Anders zou het prijsverschil meer dan €600 zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door reinouts op 22-10-2024 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:52
reinouts schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:30:
[...]

Er is inderdaad een mail over verstuurd. De deal is dat je 'm nu kunt bestellen voor die €3785 ongeacht of hij in 2024 of 2025 wordt geĂ¯nstalleerd. Anders zou het prijsverschil meer dan €600 zijn.
Op de website staat inderdaad dat je 3785 betaald, of hij nu in '24 of '25 wordt geĂ¯nstalleerd. Ik vraag me echter af hoe ze dat doen want ze laten je het volledige bedrag van de pompAO excl. subsidie betalen ((in de 6000 euro dacht ik) daarna mag je zelf de subsidie aanvragen, afhankelijk van in welk jaar je dat nog kunt doen varieert dan de subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
DutchAce schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 07:34:
[...]

Op de website staat inderdaad dat je 3785 betaald, of hij nu in '24 of '25 wordt geĂ¯nstalleerd. Ik vraag me echter af hoe ze dat doen want ze laten je het volledige bedrag van de pompAO excl. subsidie betalen ((in de 6000 euro dacht ik) daarna mag je zelf de subsidie aanvragen, afhankelijk van in welk jaar je dat nog kunt doen varieert dan de subsidie.
Ja dat klopt, voor zover ik het begrijp zullen ze het bruto bedrag dan zo aanpassen dat je na aftrek van subsidie op die 3785 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben Langeveld
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 31-03 21:50
Als ik op de website mijn stooklijn aanpas van de default -10/55 15/30 naar bijv. -10/60 15/40 en ik druk op 'save settings' dan wordt die wijziging inderdaad opgeslagen. Als ik echter na 5 minuten weer kijk, dan is de instelling weer teruggezet naar de default setting -10/55 15/30.
Kent iemand dit probleem ? Technical Support komt met antwoorden niet veel verder dan 'probeert u het nog eens een keer' en 'heeft u op het knopje save settings' gedrukt?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeutonMartin
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:53
Ben Langeveld schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:13:
Als ik op de website mijn stooklijn aanpas van de default -10/55 15/30 naar bijv. -10/60 15/40 en ik druk op 'save settings' dan wordt die wijziging inderdaad opgeslagen. Als ik echter na 5 minuten weer kijk, dan is de instelling weer teruggezet naar de default setting -10/55 15/30.
Kent iemand dit probleem ? Technical Support komt met antwoorden niet veel verder dan 'probeert u het nog eens een keer' en 'heeft u op het knopje save settings' gedrukt?'
Jaaa heb dit in 2023 ook gehad. Toen was het zelf instellen allemaal net mogelijk.
Zie hier de email:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOrMAFvSGJcf41uEXc6k9dz6AAk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nhg2TWiYV3yLoqvCYAkh5sQ4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torbs
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:19
Hoi ik ben aan het onderzoeken welke hybride warmtepomp bij mijn huis zou passen . Mijn oog is nu gevallen op de Quatt of deWarmte pomp ao. Het voornaamste verschil zit hem zover ik het kan zien eigenlijk alleen in het vermogen. Dan is meer mijn vraag hoeveel vermogen heb ik nodig.
Even wat gegevens ik heb een huis uit 1987 met een woonoppervlakte van zo'n 130m3 met een verbruik van 1100m3 gas. Ik verwarm nog via radiatoren en qua isolatie zit overal dubbel glas en de isolatie vanuit de bouw.
Ik ben wel van plan om meer te gaan isoleren en uiteindelijk ook vloerverwarming aan te leggen maar dit zal nog een aantal jaar duren. Volgens de koevlaas berekening heb ik een vermogen van 5 nodig. Is dat te hoog voor de quatt? Wat is jullie advies?

Ik heb deze zelfde post ook op het Quatt forum staan

Ik heb bij beide partijen al een gesprek aangevraagd om dit in ieder geval al in gang te zetten. Maar die zullen beiden natuurlijk hun eigen product aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haeewee
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-06 00:20
Hoi, Ik ben momenteel volop adviezen en offertes voor een warmtepomp aan het vergelijken, zit momenteel nog te dubben tussen de remaha elga ace 6kw monoblock en dewarmte pomp AO.
specs lijken nagenoeg vergelijkbaar, uiterlijk heeft de pomp AO streepje voor. De stabiele remaha organisatie en het feit dat ik een remeha CV heb, maakt remeha voor mij weer extra interessant
ook de AO heeft nu ineens een beste prijsverhoging :/

wie zou referral willen zijn om met de 'vriendenkorting' de AO weer interessanter voor me te maken? :)
bvd, gr. Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haeewee
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-06 00:20
haeewee schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 14:50:
Hoi, Ik ben momenteel volop adviezen en offertes voor een warmtepomp aan het vergelijken, zit momenteel nog te dubben tussen de remaha elga ace 6kw monoblock en dewarmte pomp AO.
specs lijken nagenoeg vergelijkbaar, uiterlijk heeft de pomp AO streepje voor. De stabiele remaha organisatie en het feit dat ik een remeha CV heb, maakt remeha voor mij weer extra interessant
ook de AO heeft nu ineens een beste prijsverhoging :/

wie zou referral willen zijn om met de 'vriendenkorting' de AO weer interessanter voor me te maken? :)
bvd, gr. Erik
Allen bedankt voor jullie referral reactie, Hiermee is de aanschaf van de Pomp AO nu weer een stukje dichterbij met de vriendenkorting :)

vrgr ErikW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidip
  • Laatst online: 06-12-2024
Hallo,
Nog oriënterend, maar een aanvraag bij dewarmte gedaan.
Iemand nog de wens om als referral opgegeven te worden? - Is al geregeld :)

[ Voor 10% gewijzigd door Skidip op 29-10-2024 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdySchep
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-03 13:54
Ook een aanvraag gedaan, kan ik iemand als referral opgeven?
Voorzien bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door FerdySchep op 31-10-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:20
Sure PB komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Showmen
  • Laatst online: 13-01 13:06
<knip> Crossposts worden niet gewaardeerd

[ Voor 124% gewijzigd door Septillion op 31-10-2024 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hi Guru's,

Pendelen... ik probeer er een begrip van te krijgen maar dat lukt me nog niet, vooral probeer ik te begrijpen aan welke knoppen ik kan / moet draaien om het te verhelpen.

Zie hieronder, is dit pendel gedrag? Waar zouden jullie beginnen qua aanpassingen / configuratie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vymSvmKzrJ38HUqbJJm3vRjJhg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/93TkjZWuXmfz3brEgiTdsdfh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XfjFX8S2nB0TXmQxWKYr8PBeCM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/anJlW67Pd8TtVQM7Pu2dwulL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Maarten op 31-10-2024 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Showmen
Tweakers brutale vraag,

Wat heeft jullie doen besluiten om voor een Dewarmte te kiezen?
naast de legio andere mogelijkheden..

Graag hoor ik jullie 'bescheiden' mening :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Showmen schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:10:
Tweakers brutale vraag,

Voor mij persoonlijk hadden ze een goed antwoord op mijn vraag, ik wil naar een full electric opstelling zonder meerdere WP. Geholpen door een fijn proces, dat het ding er goed uitziet (WAF ;-)) was dit onze keuze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frans H
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-04 16:50
Tweakers brutale vraag,

Redenen om voor Dewarmte te kiezen waren voor mij:
1e) De flexibele aansluitingsmogelijkheden omdat er geen leidingen of stuurkabels van de warmtepomp naar de CV ruimte hoeven te worden aangelegd.
De aansturing van de warmtepomp gaat draadloos.
Bij mij kon daardoor de warmtepomp op de vloerverwarmingsverdeler op de beganegrond worden aangesloten terwijl de CV op de 1e etage staat.
Het enige wat vanaf de warmtepomp het huis binnenkomt zijn de leidingen naar de vloerverwarmingverdeler. (en natuurlijk de stroomvoorziening van een aparte groep voor de warmtepomp)
2e) Het monitoring systeem met de standaard meegeleverde warmtemeter, waardoor het inregelen van de warmtepomp veel beter kan worden uitgevoerd.
Ik heb zelf wel een Kwh meter toegevoegd (homewizard) in de groepenkast zodat ook het verbruik en gedrag van de warmtepomp beter te monitoren is.
3e) Ze konden snel leveren en de prijs was laag in vergelijking met de gerenommeerde merken en installateurs.
omdat de terugverdientijd laag is ivm de lage aanschafprijs, is dit een mooie manier om in te stappen en ervaring met een warmtepomp op te doen.
4e) Redelijk (zie nadeel hieronder) flexibel: Je kan beginnen in de hybride modus en later eventueel naar All-electric overgaan. N.B. niet alle hybride warmtepompen kunnen dat.

Nadeel van Dewarmte waar ik pas later achter kwam is dat er geen instelling op zit om een los boilervat aan te sturen, waardoor je om naar All-electric te gaan een losse warmtepomp boiler (air-air) of de warmtepompboiler van Dewarmte (die in de retour van de vloerverwarming komt te zitten) moet aanschaffen.
Voordeel van een los boilervat wat verwarmt wordt door de warmtepomp is dat deze stil is, wat niet het geval is bij de losse warmtpompboiler of de warmtepompboiler van Dewarmte.
Nadeel van een los boilervat is natuurlijk dat het capaciteit van je warmtepomp vergt, dat kan in de wintermaanden bij een krap bemeten installatie problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Showmen
[quote]Frans H schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:14:
[...]

'Nadeel van Dewarmte waar ik pas later achter kwam is dat er geen instelling op zit om een los boilervat aan te sturen'

Zou dit in de toekomst nog bijvoorbeeld d.m.v een software update worden geĂ¯ntegreerd?
Als het namelijk om een instelling gaat zou dit wel software matig mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans H
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-04 16:50
Showmen schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:26:
[quote]Frans H schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:14:
[...]

'Nadeel van Dewarmte waar ik pas later achter kwam is dat er geen instelling op zit om een los boilervat aan te sturen'

Zou dit in de toekomst nog bijvoorbeeld d.m.v een software update worden geĂ¯ntegreerd?
Als het namelijk om een instelling gaat zou dit wel software matig mogelijk moeten zijn.
Lijkt mij wel want de warmtepomp zelf bezit de mogelijkheid natuurlijk wel alleen is die nu niet geĂ¯mplementeerd in de draadloze aanstuurkast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delima
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:07
Maarten schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:17:
Hi Guru's,

Pendelen... ik probeer er een begrip van te krijgen maar dat lukt me nog niet, vooral probeer ik te begrijpen aan welke knoppen ik kan / moet draaien om het te verhelpen.

Zie hieronder, is dit pendel gedrag? Waar zouden jullie beginnen qua aanpassingen / configuratie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik weet niet of dit pendelgedrag is. Ik denk het niet, maar het is wel onrustig inderdaad. Heb je ook een grafiekje van flow en vermogen? Zie hier mijn situatie van gisteravond. De PompAO stopte eerst 1 keer omdat de thermostaat dat aangaf. Daarna 2x gependeld omdat het minimale vermogen bereikt was / hij de warmte niet kwijt kon (denk ik). Hij gaat dan echt een kwartier op een lage stand: ca 10/20 watt en een flow van 4.2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yP0uzi6toLBZ413kcWrBHNoLfJI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wbUjfpcIViASGkrOcgQWPOrG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUHg5nfV1fmkkhZfz9j1mZjBva0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UW9THxzDy6qrKzrx4YR2t64K.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• delima
Tweakers brutale vraag,

Redenen om te kiezen:
  • Voldoende vermogen om all electric te kunnen
  • Prijs
  • Simpel aansluiten
  • Flexibel qua installatie. Quatt deed overal moeilijk over
  • Steunen van innovatieve startup
Wat mij nu een nadeel lijkt ten op zichte van Quatt is dat DeWarmte een simpele connectie met thermostaat heeft en daarom alleen aan/uit signaal krijgt. Quatt krijgt ook de huidige binnentemperatuur en doeltemperatuur mee. Het lijkt mij dat dit softwarematig veel meer mogelijkheden geeft om verder te automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:40
Tweakers brutale vraag,

Geen brutale vraag hoor, naar mijn idee dan ;)

Ik had initieel gekozen voor de Quatt Duo, echter bij de gesprekken met Quatt werdt er zo moeilijk gedaan over de installatie dat ik er een beetje klaar mee was.

DeWarmte volgde ik ook al sinds het begin en ben daarom met hen in gesprek gegaan, wat een verademing.
Bij DeWarmte zagen ze absoluut geen issues bij mijn installatie en noemden het zelfs een vrij simpele recht toe recht aan installatie. Dit bleek uiteindelijk ook het geval op de dag van installatie.
Zeer nette lui op bezoek gehad, van origine geen Nederlanders maar konden zich prima verstaanbaar maken en uitleggen wat ze gingen doen. Alles in overleg ter plekke.

Tot op heden heb ik nog geen spijt van de aanschaf (ruim een jaar geleden geĂ¯nstalleerd)
Er zijn zeker wat op en aanmerkingen te plaatsen zoals de integratie met de thermostaat op aan/uit ipv OT maar daar is overheen te komen. Er is eens gezegd dat ze met de API van thermostaten willen gaan koppelen om toch iets intelligenter te gaan werken. Tot op heden heb ik daar echter niets meer over vernomen.
Nadeel van aan/uit is wel dat de PompAO wel eens wat te snel uit of inschakelt.

Verder vind ik de full-electric uitbreiding erg aan de prijs en ga ik hier voorlopig niets mee doen.
Ik heb afgelopen jaar nog 250 kuub gas gebruikt voor warm water waarmee ik de investering van full-electric niet kan terug verdienen.

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansd
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-06 17:51
Bij mij eigenlijk zelfde verhaal waarom ik een jaar geleden gekozen heb voor de PompAO. Installatie is prima verlopen en de warmtepomp draait hier nu naar volle tevredenheid! Ik het begin wat aanloop problemen, maar DeWarmte heeft prima geholpen met inregelen.

Het schakelen op aan/uit zie ik niet direct als probleem. Als je de juiste stooklijn te pakken hebt, dan kan hij meerdere uren achter elkaar rustig draaien.
Bij het warme weer van de afgelopen dagen zal hij mogelijk wat meer pendelen. Dat is logisch omdat je tegen de minimale capaciteit van de pomp aanloopt in relatie tot de afgifte mogelijkheden in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verschuur
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22-01 21:32
Maarten schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:17:
Hi Guru's,

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik de grafiek zo lees dan lijkt de delta T te laag waardoormde warmtepomp gaat pendelen. Stooklijn hoger zetten bij hogere temperaturen kan dit verhelpen. Ik heb zelf alleen radiatoren met boosters en de minimum temperatuur op 35 staan. Bij 0 graden en kouder laat ik de stooklijn oplopen om de warmteverliesen te compenseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:35
Zijn er hier al gebruikers met full electric met de PompT
Zo als ik het lees wordt het water verwarmd met de aanvoer warmte maar als ik op 27 graden of 35 stook verwarm ik dan elektrisch naar 60 graden ? Dan lijkt een wpb veel geschikter toch.
Ik heb 70m2 vvw zou ik dan een buffervat en doorstromer nodig hebben lijkt overkill.de prijs 8k lijkt bij de startups vergelijkbaar te zijn

Ik mijn huis installatie is mijn cv al een jaar niet aangeweest de AO kan het prima aan met alleen radiatoren en een wpb, ik wil het geluid niet van de wpb op de andere locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nul_op_de_Meter
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 17-06 23:44
Ik zou de PompAO graag continue in stille modus willen laten draaien. Ik kan alleen nergens het maximale warmtevermogen terugvinden in stille modus (A7W35). Iemand hier ervaring mee? De pomp lijkt in stille modus ook iets efficiënt te draaien bij dezelfde aanvoertemperatuur.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pompom11
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-06 13:29
Nul_op_de_Meter schreef op maandag 4 november 2024 @ 06:42:
Ik zou de PompAO graag continue in stille modus willen laten draaien. Ik kan alleen nergens het maximale warmtevermogen terugvinden in stille modus (A7W35). Iemand hier ervaring mee? De pomp lijkt in stille modus ook iets efficiënt te draaien bij dezelfde aanvoertemperatuur.
Dit is hoe ik de pompao draai. Ik heb deze ingesteld op 24h per dag stille modus. Ik kwam erachter dat de pompao eigenlijk te groot is voor mijn woning. Het betreft een goed geisoleerd huis met veel vloerverwarming. Mijn woning reageert heel traag op verwarmen, maar koelt ook heel langzaam af. Als ik de pompao in normale modus draai en alleen de woonkamer verwarm moet ik een hoge aanvoertemp gebruiken om pendelen te voorkomen. Ik heb er een tijd mee gespeeld maar in de stille modus de oplossing gevonden.

Ik heb de aanvoertemp altijd op 35 graden staan. In stille modus haalt de pomp dit eigenlijk nooit maar dat hoeft ook niet. Ik weet namelijk hoeveel kwh ik per dag in mijn betonnen vloer moet stoppen. In home assistant reken ik uit hoeveel gewogen graaddagen de volgende dag heeft. Ik weet wat mijn woning verliest per gewogen graaddag. In stille modus is de capaciteit vn de pompao tussen de 3,5-4 kw. Dan weet ik dus ook hoeveel uur mijn pomp aan moet staan om te compenseren voor de verloren energie. Deze uren doet hij dan op de warmste momenten van de dag. Dit werkt top.

Nooit pendelen, laagste stooklijn en draaiuren op de beste momenten van de dag.

Op deze manier maak je dus geen gebruik van de modulerende functie van de pompao maar voor mij werkt dit beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansd
Klinkt goed. Hoe stuur jij de pomp dan aan zodat hij werkt op de warmste momenten van de dag? Stuur je via HA de thermostaat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfvanstrien
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-04 09:55
Hi allemaal, komende donderdag een gesprek voor PompAO. Zou iemand mij aan een referral kunnen helpen? đŸ˜‡ Dank!

Bedankt voor de reacties!!

[ Voor 14% gewijzigd door Rolfvanstrien op 05-11-2024 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pompom11
jansd schreef op maandag 4 november 2024 @ 23:32:
Klinkt goed. Hoe stuur jij de pomp dan aan zodat hij werkt op de warmste momenten van de dag? Stuur je via HA de thermostaat aan?
Correct. Ik heb een netatmo die ik simpelweg aan/uit zet in HA. Ik draai dus 1 run per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:40
Iemand recentelijk niet iets vernomen over eventuele ontwikkelingen?

Vind het erg stil vanuit DeWarmte.
Behalve dan de hoeveelheid reclame, die is ruim aanwezig.

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleyvernie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-06 10:47
f.welvering schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:05:
Iemand recentelijk niet iets vernomen over eventuele ontwikkelingen?

Vind het erg stil vanuit DeWarmte.
Behalve dan de hoeveelheid reclame, die is ruim aanwezig.
Volgens mij zouden ze ook met een app komen zeiden ze in een podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seec
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18-06 10:03
Inmiddels is bij ons ook naar tevredenheid een DeWarmte warmtepomp geĂ¯nstalleerd. Ik zou alleen de tijdsinstelling van de silentmode willen aanpassen, is dit iemand al gelukt? Al gezocht in dit topic maar nog geen oplossing lijkt het.

Hij is bij ons geplaatst op een platdak (houten dak) en het geluid/ trillingen vallen érg mee! Voor de rest alleen radiatoren, geen vloerverwarming en ook nog geen ventilatoren op de radiatoren. COP na 1 dag rond de 4 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeutonMartin
Seec schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:28:
Inmiddels is bij ons ook naar tevredenheid een DeWarmte warmtepomp geĂ¯nstalleerd. Ik zou alleen de tijdsinstelling van de silentmode willen aanpassen, is dit iemand al gelukt? Al gezocht in dit topic maar nog geen oplossing lijkt het.

Hij is bij ons geplaatst op een platdak (houten dak) en het geluid/ trillingen vallen érg mee! Voor de rest alleen radiatoren, geen vloerverwarming en ook nog geen ventilatoren op de radiatoren. COP na 1 dag rond de 4 :-)
Zelf kan dit niet, via support email zal dit vast lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verschuur
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22-01 21:32
TeutonMartin schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:29:
[...]

Zelf kan dit niet, via support email zal dit vast lukken.
Ik ben ook wel benieuwd of dit kan….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Ben hier nog steeds aan het zoeken naar de ideale stooklijn. stook nu op 3/37 icm nacht verlaging van 17 naar 20 overdag met de T6. lijkt prima te werken. Echter gisteren leek de WP te stikken, om 14:00 begin ik met verwarmen waar min temp is 17 graden en als ik de WP ineens van 17 naar 20,5 breng dan duurt dit lang tot nooit. met de T6 breng ik ieder uur er een 0,5 bij en dat werkt prima. alleen gisteren werkte dit niet sterker nog het koelde af van 20 naar 18,5 met een vaste flow zie ook mijn HA output.
Wat ik niet snap is waarom het in stappen minder energie kost dan een grote stap. ik ben in de afgelopen week dagelijks 42kWh warmte nodig tegen 11kWh stroom, alleen gisteren heb ik 7 uur 3kwh warmte in de woning gestopt zonder dat het warmer wordt, uiteindelijk heb ik het water van 37 naar 48 gebracht.
enig idee of gewoon een hobbel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mmLsvGsC6hLQ_0hIE8By_NpX1X0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sIbjFcspQn6zop3BL8Ujem5P.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
rob2011 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:33:
Ben hier nog steeds aan het zoeken naar de ideale stooklijn. stook nu op 3/37 icm nacht verlaging van 17 naar 20 overdag met de T6. lijkt prima te werken. Echter gisteren leek de WP te stikken, om 14:00 begin ik met verwarmen waar min temp is 17 graden en als ik de WP ineens van 17 naar 20,5 breng dan duurt dit lang tot nooit. met de T6 breng ik ieder uur er een 0,5 bij en dat werkt prima. alleen gisteren werkte dit niet sterker nog het koelde af van 20 naar 18,5 met een vaste flow zie ook mijn HA output.
Wat ik niet snap is waarom het in stappen minder energie kost dan een grote stap. ik ben in de afgelopen week dagelijks 42kWh warmte nodig tegen 11kWh stroom, alleen gisteren heb ik 7 uur 3kwh warmte in de woning gestopt zonder dat het warmer wordt, uiteindelijk heb ik het water van 37 naar 48 gebracht.
enig idee of gewoon een hobbel.[Afbeelding]
Wat bedoel je met 3/37? 37 graden water bij buitentemperatuur van 3 graden? En hoe dan bij warmer/kouder weer?

En wat is T6?

Ik merk zelf dat de zon ook een factor is. Ook al daalt de temperatuur buiten niet, ik heb dan toch meer energie nodig om de temperatuur vast te houden. Maar ik heb dan ook veel (dak)ramen op het zuiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mkw
  • Laatst online: 17:17
delima schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:38:
[...]

Wat bedoel je met 3/37? 37 graden water bij buitentemperatuur van 3 graden? En hoe dan bij warmer/kouder weer?

En wat is T6?

Ik merk zelf dat de zon ook een factor is. Ook al daalt de temperatuur buiten niet, ik heb dan toch meer energie nodig om de temperatuur vast te houden. Maar ik heb dan ook veel (dak)ramen op het zuiden.
Klopt helemaal, de zon scheelt enorm bij mij, en de invloed van de wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:29
Hier de stooklijn bijgesteld 2 dagen geleden. Daarna verdwenen de gewijzigde instellingen en verdween alle data op het dashboard.

Inmiddels is het ook erg koud aan het worden in huis. Lekker zo in het weekend. Ik ga de support gauw vragen wat er aan de hand is.

Ons huis staat ook te koop vanaf volgende week. Dus het zou toch wel fijn zijn als de makelaar het huis met werkende warmtepomp kan verkopen....

Mijn PompAO statistieken: https://pompao.isgehost.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
ai! Ga je in je nieuwe huis weer voor DeWarmte??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roytjuh_92
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-06 22:31
Heeft iemand toevallig voor me een referral code voor me? :)

Dankje wel Martin!

[ Voor 19% gewijzigd door roytjuh_92 op 09-11-2024 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeutonMartin
roytjuh_92 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:04:
Heeft iemand toevallig voor me een referral code voor me? :)
Zie PB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
delima schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:05:
ai! Ga je in je nieuwe huis weer voor DeWarmte??
Dat weet ik nog niet. Zeker een warmtepomp. Maar ik ben nog niet laaiend enthousiast over de kant waar DeWarmte heen gaat met verplichte service abonnementen en niet werkende controlepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mkw
Binnenkort komt Feenstra langs voor onderhoudsbeurt cv. Zijn er mensen met een warmtepomp in deze groep waarbij het een issue werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
harrr schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:36:
[...]
Maar ik ben nog niet laaiend enthousiast over de kant waar DeWarmte heen gaat met verplichte service abonnementen en niet werkende controlepanelen.
Wel even bij de feiten blijven.
Nee, het is niet verplicht.

Je hebt na aanschaf van een warmtepomp bij DeWarmte sowieso recht op 2 jaar productgarantie en 1 jaar installatiegarantie. Heb je een probleem met de warmtepomp en valt het probleem binnen deze garanties, dan verhelpen we dit zo snel mogelijk voor je.

Mocht er buiten deze garanties iets aan de hand zijn met de warmtepomp, en heb je op dat moment geen service verzekering afgesloten, dan rekenen we kosten voor het verhelpen van de problemen
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mkw schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 19:14:
Binnenkort komt Feenstra langs voor onderhoudsbeurt cv. Zijn er mensen met een warmtepomp in deze groep waarbij het een issue werd?
Ja, als je op Feenstra in dit topic zoekt zie je dat bij verschillende hun service contract werd beëindigd.

Bv:
golfgti5 in "Ervaringen met startup DeWarmte pompAO (l/w hybride WP)"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mkw
Saus schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 20:08:
[...]

Ja, als je op Feenstra in dit topic zoekt zie je dat bij verschillende hun service contract werd beëindigd.

Bv:
golfgti5 in "Ervaringen met startup DeWarmte pompAO (l/w hybride WP)"
Neem aan dat ze de beurt nog uitvoeren of anders geld teruggeven? Beetje onzin want bij mij draait de cv nooit tegelijkertijd dus is duidelijk waar het probleem moet liggen. @golfgti5

[ Voor 12% gewijzigd door Mkw op 09-11-2024 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrr
Mkw schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 20:27:
[...]

Neem aan dat ze de beurt nog uitvoeren of anders geld teruggeven? Beetje onzin want bij mij draait de cv nooit tegelijkertijd dus is duidelijk waar het probleem moet liggen. @golfgti5
Ze willen hun handen er niet aan branden omdat ze niet weten hoe de pomp AO werkt. Snap ik ook wel. Maar omdat de pomp gewoon via de normale aan/uit methode de ketel laat bij stoken, is er verder geen complexiteit aan en kunnen ze de ketel zo onderhouden als elke andere ketel.

Ik heb hier gewoon een lokale installateur die ik dit heb uitgelegd. Na mijn uitleg vond hij het geen probleem om het onderhoud uit te voeren aan de CV. Maar zijn service zou wel stoppen, als na het CV onderhoud de pomp niet meer zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
reinouts schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 19:56:
[...]

Wel even bij de feiten blijven.

[...]

Bron
Oke. Maar de pomp draait nu langer dan een jaar en heb dus een probleem. Ik hoop dan dat dit valt onder de fabrieksgarantie en niet onder de installatiegarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDOBL
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18:31
pompom11 schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:14:
[...]

Dit is hoe ik de pompao draai. Ik heb deze ingesteld op 24h per dag stille modus. Ik kwam erachter dat de pompao eigenlijk te groot is voor mijn woning. Het betreft een goed geisoleerd huis met veel vloerverwarming. Mijn woning reageert heel traag op verwarmen, maar koelt ook heel langzaam af. Als ik de pompao in normale modus draai en alleen de woonkamer verwarm moet ik een hoge aanvoertemp gebruiken om pendelen te voorkomen. Ik heb er een tijd mee gespeeld maar in de stille modus de oplossing gevonden.

Ik heb de aanvoertemp altijd op 35 graden staan. In stille modus haalt de pomp dit eigenlijk nooit maar dat hoeft ook niet. Ik weet namelijk hoeveel kwh ik per dag in mijn betonnen vloer moet stoppen. In home assistant reken ik uit hoeveel gewogen graaddagen de volgende dag heeft. Ik weet wat mijn woning verliest per gewogen graaddag. In stille modus is de capaciteit vn de pompao tussen de 3,5-4 kw. Dan weet ik dus ook hoeveel uur mijn pomp aan moet staan om te compenseren voor de verloren energie. Deze uren doet hij dan op de warmste momenten van de dag. Dit werkt top.

Nooit pendelen, laagste stooklijn en draaiuren op de beste momenten van de dag.

Op deze manier maak je dus geen gebruik van de modulerende functie van de pompao maar voor mij werkt dit beter.
Hoe krijg je dat voor elkaar? 24h die stille modus? Gezien er in de help tekst staat dat deze van 2300-0700 van toepassing kan zijn?

Hier ook een WP met teveel vermogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco111
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-06 22:57
Goedemorgen,

Ik wil ook een hybride warmtepomp laten plaatsen waar ik alleen tussen twijfel is of ik voor een Quatt/de warmte of een Remeha ga. Ik maak mij vooral zorgen bij Quatt en de warmte voor reparatie/onderhoud/online connectie als ze failliet gaan.

Wat is jullie kijk hierop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delima
harrr schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:36:
[...]

Dat weet ik nog niet. Zeker een warmtepomp. Maar ik ben nog niet laaiend enthousiast over de kant waar DeWarmte heen gaat met verplichte service abonnementen en niet werkende controlepanelen.
Nou, dan gaan we je hulp wel missen op dit forum!

Ik ben zelf wel blij van de all-in deal met service abonnementen. Ik denk dat zo'n vertikale integratie in principe goed werkt. Beter dan allemaal losse partijen.

Wat bedoel je met niet werkende controlepanelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pompom11
JDOBL schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:53:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar? 24h die stille modus? Gezien er in de help tekst staat dat deze van 2300-0700 van toepassing kan zijn?

Hier ook een WP met teveel vermogen ;)
Via hun support. DIt is zelf niet in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerring1980
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-06 20:39
pompom11 schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:41:
[...]

Via hun support. DIt is zelf niet in te stellen.
Zorgt de stille modus niet voor een lagere COP? Gezien je de ventilator en compressor knijpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
delima schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:24:
[...]

Nou, dan gaan we je hulp wel missen op dit forum!

Ik ben zelf wel blij van de all-in deal met service abonnementen. Ik denk dat zo'n vertikale integratie in principe goed werkt. Beter dan allemaal losse partijen.

Wat bedoel je met niet werkende controlepanelen?
Het controlepaneel (mydewarmte.com dashboard) toont hier al 2 dagen alles op 0, instellingen worden ook niet opgeslagen. De stooklijn wordt niet gevolgd. Ik kan dat niet zien aan de getallen (want die staan op 0) maar de de radiatoren zijn continue gloeiend heet, de aanvoer zou rond de 31-32 graden moeten zijn. De thermostaat lijkt ook geen invloed te hebben op het in of uitschakelen van de pomp. Want als ik die af zet blijft de pomp 24/7 verwarmen.

Inmiddels de groep in de meterkast maar uitgezet, het is hier inmiddels 24 graden....

De support gemaild, maar die lijkt in het weekend niet te reageren op dit soort vragen. Dus ik heb hoop op een spoedige reactie morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
pompom11 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:56:
[...]

Correct. Ik heb een netatmo die ik simpelweg aan/uit zet in HA. Ik draai dus 1 run per dag.
Dit is ook hoe ik de pomp AO gebruik. I.c.m. schuimbeton vloer die veel warmte kan vasthouden gaat dit top. Enkel op dagen dat de zon ook mee verwarmd of de oven in de keuken lang aan staat is het soms wat minder geschikt. Want dan is er genoeg warmte uit andere bronnen en dan wil je dus niet dat de pomp AO dit aanvult.

Ik gebruik wel gewoon een stooklijn. Dus pendelen heb ik wel bij buiten temperaturen van 10+ graden. Jouw oplossing lijkt dat idd op te lossen door te werken met een hogere minimum setpoint en 1 run per dag. Enige nadeel wat ik me hier van kan voorstellen is dat je temperatuur binnen kan verschillen tussen de ochtend en de avond. Je zou dan in de middag eigenlijk moeten bij verwarmen zodat je in de avond ook nog een lekker warm huis hebt.

[ Voor 32% gewijzigd door harrr op 10-11-2024 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pompom11
jerring1980 schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:27:
[...]

Zorgt de stille modus niet voor een lagere COP? Gezien je de ventilator en compressor knijpt?
Voor mij is het (om pendelen te voorkomen):
- Compressor en ventilator knijpen
- Hogere doeltemperatuur

In beide gevallen lever je in op de COP. In mijn geval is het knijpen van de compressor en ventilator de betere oplossing. Levert prima COPs op. In okt 5.5. In November 5.1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:37
Ik meld me ook maar eens met een zojuist geĂ¯nstalleerde warmtepomp van DeWarmte.

Intake, offerte, inplannen en installatie is super vlot en net gegaan. In de tijd van eerste aanvraag en plaatsing was Energiewacht nog bezig met de interne verwerking van een offerte aanvraag (de kracht van een kleine partij vs grote organisatie). De installatie verliep een beetje moeizaam omdat de doorboring, om in de kruipruimte uit te kunnen komen, veel lager zat dat orgineel ingeschat. Maar uiteindelijk wel netjes afgewerkt en ingeprikt in de kelder op bestaande verwarmingscircuit.
De WAF is enorm goed. De unit misstaat niet naast de oude woning naast de gevel.

Komende van een Honeywell Evohome zoneregeling (1x HCE80 vloerverwarming met 4 zones en 10 radiatoren met HR92, OpenTherm aangestuurd) was me al wel duidelijk dat dit systeem op de schop moest en had al de adviezen gelezen hier dat je het systeem beter kunt inrichtingen op warm houden (dmv stooklijn) dan warm maken. Echter, er vielen mij afgelopen weekend een paar zaken op die ik andere Evohome gebruikers niet wil onthouden (en behoeden voor onnodige frustratie):

- De monteur had de nieuwe BDR91 communicatiemodule aangemeld als Draaloze Relais Box ipv Warmtepomp module (waardoor je niet de lage schakelmomenten en lange runtijden kunt activeren)
- De Evohome krijgt nog warmtevraag van HR92/T87G2014-E ook al zijn de groepen verwijderd!
- Begin je setup met factory reset op je Evohome module en op alle HR92 knoppen. Begin dan met de nieuwe connecties maken.
- De HR92 kunnen stand-alone gebruikt worden zonder koppeling. In mijn geval heb ik ze nu op de slaapkamers staan en gooien alleen de radiatoren open als het te koud wordt. Ze kunnen zelf geen warmtevraag triggeren.

Inmiddels nu met de settings van de warmtepomp kunnen spelen en draai deze dagen met een COP van 5,5-6,5 bij de temperaturen tussen 5-12°C buiten. En als bonus is het nu eindelijk lekker warm in het hele huis.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
De support is echt gewoon heel slecht af en toe. Ze lezen gewoon niet goed de support vragen.

Ik meld ze dat de Pomp AO hier niet meer uit te schakelen is: de pomp blijft stoken ook als de thermostaat geen warmte vraag geeft en de stooklijn daarbij is veel te hoog. Het dashboard geeft alles op 0 aan en instellingen worden niet opgeslagen die ik doe via de settings pagina, hun dashboard heeft dus geen verbinding meer met de PompAO.

Geeft de support aan:

Beste,

Je hebt inderdaad een hoge stooklijn ingesteld. Je zou die kunnen verlagen. Daardoor verwarmt je huis iets minder snel, maar je bespaart wel energie.

Je kan de stooklijn aanpassen in de Webapp: mydewarmte.com Ik heb de handleiding in de bijlagen gezet.

Ik hoop dat ik je goed heb kunnen helpen.

Met warme groet, | Warm regards,

Wat heb ik hier aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:59
Joarie schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:53:
Ik meld me ook maar eens met een zojuist geĂ¯nstalleerde warmtepomp van DeWarmte.

Intake, offerte, inplannen en installatie is super vlot en net gegaan. In de tijd van eerste aanvraag en plaatsing was Energiewacht nog bezig met de interne verwerking van een offerte aanvraag (de kracht van een kleine partij vs grote organisatie). De installatie verliep een beetje moeizaam omdat de doorboring, om in de kruipruimte uit te kunnen komen, veel lager zat dat orgineel ingeschat. Maar uiteindelijk wel netjes afgewerkt en ingeprikt in de kelder op bestaande verwarmingscircuit.
De WAF is enorm goed. De unit misstaat niet naast de oude woning naast de gevel.

Komende van een Honeywell Evohome zoneregeling (1x HCE80 vloerverwarming met 4 zones en 10 radiatoren met HR92, OpenTherm aangestuurd) was me al wel duidelijk dat dit systeem op de schop moest en had al de adviezen gelezen hier dat je het systeem beter kunt inrichtingen op warm houden (dmv stooklijn) dan warm maken. Echter, er vielen mij afgelopen weekend een paar zaken op die ik andere Evohome gebruikers niet wil onthouden (en behoeden voor onnodige frustratie):

- De monteur had de nieuwe BDR91 communicatiemodule aangemeld als Draaloze Relais Box ipv Warmtepomp module (waardoor je niet de lage schakelmomenten en lange runtijden kunt activeren)
- De Evohome krijgt nog warmtevraag van HR92/T87G2014-E ook al zijn de groepen verwijderd!
- Begin je setup met factory reset op je Evohome module en op alle HR92 knoppen. Begin dan met de nieuwe connecties maken.
- De HR92 kunnen stand-alone gebruikt worden zonder koppeling. In mijn geval heb ik ze nu op de slaapkamers staan en gooien alleen de radiatoren open als het te koud wordt. Ze kunnen zelf geen warmtevraag triggeren.

Inmiddels nu met de settings van de warmtepomp kunnen spelen en draai deze dagen met een COP van 5,5-6,5 bij de temperaturen tussen 5-12°C buiten. En als bonus is het nu eindelijk lekker warm in het hele huis.
Ik kom ook van een Evohome systeem af met 6 zones en vorige week alles eens goed ingericht.
1 zone gemaakt zodat de Evohome zonder afsluiters kan werken. Alle HR92 knoppen verwijderd, maar ik ga ze net zoals jij op een paar plaatsen weer standalone toevoegen.
Met een 2e BDR91T (goedkoop bij Bora) kun je ook schakelen tussen verwarmen en koelen. Hiervoor moet je wel een schakeling maken tussen de 2 modules. Indien nodig kan ik die wel posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinouts
harrr schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:37:
De support is echt gewoon heel slecht af en toe. Ze lezen gewoon niet goed de support vragen.

[...]
Wat heb ik hier aan?
Niets, dit lijkt een standaard eerstelijns-antwoord. Probeer het te escaleren of anders of je ze telefonisch te pakken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrn
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-01 17:47

wrn

anyone with the friend discount?

Thank you !, got one

[ Voor 32% gewijzigd door wrn op 12-11-2024 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mkw
wrn schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:03:
anyone with the friend discount?
In je dm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangriver
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-06 17:20
Heeft iemand ook een referral linkje voor mij? Bedankt bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
Hangriver schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:24:
Check je DM

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceMW
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-06 21:40
Hangriver schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:24:
Heeft iemand er ook één voor mij? Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door BruceMW op 12-11-2024 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceMW
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-06 21:40
BruceMW schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:19:
[...]

Heeft iemand er ook één voor mij? Alvast bedankt!
Ik ben inmiddels voorzien, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:52
Ik moet zeggen dat de COP deze maand heel netjes is. Vandaag een COP van 6.1 (tot heden). De hele maand op een ronde 5.0. Zins twee weken ook de boven verdieping aangesloten op de WP via een vloerverwarmingsverdeler. Dat lijkt het rendement zeker omhoog geduwd t.o.v. enkel b.g. op vloerverwarming.

Totale hoeveelheid warmte geleverd: 345.2 kWh en gebruikt 69,04 kWh. Nu is de maand november natuurlijk nog niet heel koud geweest. Hier in het oosten zijn er toch ook al veel nachten tegen de 0°C geweest.

Hoe dan ook, ik ben blij verrast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrr
Ik heb een pre-order geplaatst voor een PompAO voor onze nieuwe woning. Kan er toch nog kosteloos vanaf en reserveren voor 15 november levert een behoorlijke extra korting op t.a.v. de subsidie van volgend jaar.

Of ik het door laat gaan zal o.a. te maken hebben met hoe ze het probleem met de huidige pompAO op gaan lossen.

[ Voor 21% gewijzigd door harrr op 13-11-2024 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
SjigEd schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:27:
[...]

Ik kom ook van een Evohome systeem af met 6 zones en vorige week alles eens goed ingericht.
1 zone gemaakt zodat de Evohome zonder afsluiters kan werken. Alle HR92 knoppen verwijderd, maar ik ga ze net zoals jij op een paar plaatsen weer standalone toevoegen.
Met een 2e BDR91T (goedkoop bij Bora) kun je ook schakelen tussen verwarmen en koelen. Hiervoor moet je wel een schakeling maken tussen de 2 modules. Indien nodig kan ik die wel posten.
Ik heb inmiddels alle HR92 van de radiatoren afgehaald. Zelfs met fabrieksresets van de module en de afsluiters blijven de afsluiters een signaal met een wenstemperatuur sturen naar de module als je de HR92 bedient. Grappig genoeg wordt de enige zone (met een compleet nieuwe naam) zelfs aangestuurd door de geresette ongekoppelde HR92's. Dat wordt gewoon thermostaatkranen installeren en de boel op Marktplaats gooien :+

Of kijken naar een ander systeem zoals Tado voor de bovenverdieping. Geen idee of die kan opereren zonder dat die de pomp/ketel kan aansturen. Eens induiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:59
Joarie schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:31:
[...]

Ik heb inmiddels alle HR92 van de radiatoren afgehaald. Zelfs met fabrieksresets van de module en de afsluiters blijven de afsluiters een signaal met een wenstemperatuur sturen naar de module als je de HR92 bedient. Grappig genoeg wordt de enige zone (met een compleet nieuwe naam) zelfs aangestuurd door de geresette ongekoppelde HR92's. Dat wordt gewoon thermostaatkranen installeren en de boel op Marktplaats gooien :+

Of kijken naar een ander systeem zoals Tado voor de bovenverdieping. Geen idee of die kan opereren zonder dat die de pomp/ketel kan aansturen. Eens induiken.
Bijzonder. Ik heb de HR92's alleen ontkoppeld. De Evohome draait single zone, dus zonder afsluiters.
Ik heb zojuist nog even getest met de kranen. Half graadje hoger, hij gaat open, half graadje lager hij gaat weer dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
SjigEd schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:57:
[...]

Bijzonder. Ik heb de HR92's alleen ontkoppeld. De Evohome draait single zone, dus zonder afsluiters.
Ik heb zojuist nog even getest met de kranen. Half graadje hoger, hij gaat open, half graadje lager hij gaat weer dicht.
Gek. Ik zal dan vanavond eens rustig de HR92's één voor één erbij pakken en resetten. En ook eens kijken of HomeAssistant nog steeds data binnen krijgt als ik ze weer voorzie van batterijen.

Edit:
Ah, er is een toewijzing wissen functie. Schijnbaar wordt dit niet gedaan als je een fabrieksreset doet 8)7 |:(

Edit2:
Voor toekomstige lezers: je moet dus de Toewijzing Wissen functie gebruiken. Dan verdwijnt ook eindelijk de "verbonden" icoon van het display en verstoort hij de groepen niet meer. Nu eindelijk dus de HR92 regelaars ontkoppeld van de Evohome.

[ Voor 25% gewijzigd door Joarie op 13-11-2024 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:40
harrr schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:23:
Ik heb een pre-order geplaatst voor een PompAO voor onze nieuwe woning. Kan er toch nog kosteloos vanaf en reserveren voor 15 november levert een behoorlijke extra korting op t.a.v. de subsidie van volgend jaar.

Of ik het door laat gaan zal o.a. te maken hebben met hoe ze het probleem met de huidige pompAO op gaan lossen.
Welke problemen met de pompAO bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-06 12:27
Wij zitten er sterk overna te denken om een all-electric te bestellen.

Dus wil er iemand ook vrienden worden :)
Gefixt

[ Voor 6% gewijzigd door durkp op 13-11-2024 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansd
Zowel de circulatiepomp (die de flow regelt) als de compressor (die het meeste stroom verbruikt) kunnen moduleren. Ik merk vaak dat eerst de flow naar beneden gaat en pas veel later eventueel het stroomverbruik.
Naar mijn idee zou het energieverbruik kunnen dalen door de prioriteit om te draaien: dus eerst moduleren op de compressor en dan pas op de circulatiepomp.

Hierover heb ik contact gehad met de helpdesk. Zij geven aan dat ze niet de prioriteit kunnen wisselen, maar wel de flow kunnen vastzetten.

Heeft iemand daar ervaring mee? Helpt dat voor minder energieverbruik? Gaat de PompAO meer pendelen bij hogere buitentemperaturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ben56
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-04 08:42
Dag Wesleyvernie,

ik heb belangstelling voor de beschrijving van de Modbus RTU (register beschrijving).
Zou deze willen gebruiken voor automatisering in Home Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
mavical schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:58:
[...]

Welke problemen met de pompAO bedoel je precies?
Mijn regel unit (Pi) binnen doet niks meer. Maar als het goed is komen ze vrijdag de SD kaart vervangen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• reinouts
Nou ze zijn er van 's ochtends vroeg tot in de avond mee bezig geweest, maar zie mijn Pomp T + Element eens shinen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/twRntlSqXwMhroyDQwDQJNv2Cew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OS87UjJ52a6bhArNuAQFvpYS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben dus nu van het gas af! Ik vraag me alleen af... hebben we voor de Pomp T nu een apart topic nodig?

• harrr
reinouts schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:04:
Nou ze zijn er van 's ochtends vroeg tot in de avond mee bezig geweest, maar zie mijn Pomp T + Element eens shinen:

[Afbeelding]

Ik ben dus nu van het gas af! Ik vraag me alleen af... hebben we voor de Pomp T nu een apart topic nodig?
Ga je nu je gas aansluiting ook laten afsluiten.om.hem terug te verdienen? Heb je de all-electric optie ook nodig om op koude dagen je huis warm te krijgen?

Ik vind het namelijk wel een mooi product, maar nog steeds te duur in verhouding tot de besparing. Een losse warmtepomp boiler ernaast lijkt toch nog steeds een betere prijs/kwaliteit verhouding. Zeker als je al gasloos met de "normale" pomp AO kunt verwarmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinouts
harrr schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:04:
[...]

Ga je nu je gas aansluiting ook laten afsluiten.om.hem terug te verdienen? Heb je de all-electric optie ook nodig om op koude dagen je huis warm te krijgen?

Ik vind het namelijk wel een mooi product, maar nog steeds te duur in verhouding tot de besparing. Een losse warmtepomp boiler ernaast lijkt toch nog steeds een betere prijs/kwaliteit verhouding. Zeker als je al gasloos met de "normale" pomp AO kunt verwarmen.
Ja ik ga het gas laten afsluiten (in elk geval mijn contract dan) wat toch zo ~€300 per jaar aan vastrecht scheelt. Binnen hoeveel tijd ik 'm daarmee terugverdiend heb interesseert me niet zo. De cv-ketel hoefde al nauwelijks meer in actie te komen maar aangezien die niet helemaal netjes was geĂ¯nstalleerd door de vorige eigenaar ben ik alleen al om veiligheidsredenen blij dat ik hem weg kan doen, nog los van het druppeltje op de gloeiende klimaatplaat.

Een losse WPB ernaast kun je natuurlijk ook doen maar ik ga voor het gemak van het hele geĂ¯ntegreerde systeem van 1 leverancier.

Als je met 'de all-electric optie' verwijst naar het Element - tja die hoop ik natuurlijk niet nodig te hebben maar uit de doorrekening die ze gemaakt hadden is het voor mijn woning wel aan te bevelen.

[ Voor 8% gewijzigd door reinouts op 14-11-2024 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delima
reinouts schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:04:
Wat mij betreft mag je er hier over vertellen. Ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
Monteur is hier bezig. Leuk om te zien dat er ook vrouwen in de techniek werken bij DeWarmte.

Ik krijg een nieuwe SD kaart en ze geven aan dat ik hier nog de oude software gebruik (installatie 277). We krijgen dus een nieuwe versie en die schijnt te configureren te zijn/aan het netwerk te hangen met een app.

Iemand hier ook al ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mkw
harrr schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:18:
Monteur is hier bezig. Leuk om te zien dat er ook vrouwen in de techniek werken bij DeWarmte.

Ik krijg een nieuwe SD kaart en ze geven aan dat ik hier nog de oude software gebruik (installatie 277). We krijgen dus een nieuwe versie en die schijnt te configureren te zijn/aan het netwerk te hangen met een app.

Oude software? Gaan ze die bij iedereen een keertje updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
Inmiddels krijg ik al een paar uur dit te zien. Anderen ook dit probleem?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbgLTZc6o-ClR4BPETns63fpyGQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/W5xoWcWwYgg1Zze5mvPVGQgA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
harrr schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:16:
[Afbeelding]
Nope, ik kan gewoon de pagina van mijn pomp zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 22:09

RobertowNL

For your gear!

harrr schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:16:
[Afbeelding]
Gokje, ze moeten de nieuwe software nog koppelen aan je profiel online.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
@reinouts Mooi, maar begrijp ik uit deze opstelling dat het radiator water door de boiler loopt ? hoe zal dat gaan met koelen ? maar als je met 35 graden stookt dan moet je elektrisch 35 naar 60 graden doen ?

Of is het echt een losse WPB die gewoon zelf 60 graden kan maken. Ik kan dit ook niet duidelijk voor mij op de site vinden.
Voor mijn 2e opstelling heb ik voldoende aan een Flint totaal 60m2 vvw maar zit met het warm water icm een Atlantic is het goedkoper. CV vervanging zou zijn puur uit gemak en vaste kosten en om de zonnepanelen te benutten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinouts
@rob2011 Het is een water-waterwarmtepomp dus hij onttrekt 1 eenheid energie uit get retourwater van het CV-systeem en maakt.daar 4-5 eenheden energie van om het water in het boilervat mee te verwarmen. Hij heeft een boost-stand waarbij hij elektrisch bijverwarmt, als het je niet snel genoeg gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door reinouts op 15-11-2024 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nul_op_de_Meter
  • Laatst online: 17-06 23:44
reinouts schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:36:
@rob2011 Het is een water-waterwarmtepomp dus hij onttrekt 1 eenheid energie uit get retourwater van het CV-systeem en maakt.daar 4-5 eenheden energie van om het water in het boilervat mee te verwarmen. Hij heeft een boost-stand waarbij hij elektrisch bijverwarmt, als het je niet snel genoeg gaat.
De pomp gebruikt 1 eenheid energie uit electriciteit, en onttrekt daarmee 4-5 eenheden warmte energie uit het CV-circuit om het boilervat mee te verwarmen. Anders zou er energie uit het niets gecreëerd worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelving
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-06 14:58
Ik dacht dat de boost modus al via de web app beschikbaar was maar kan die niet vinden. Is dat nog steeds alleen op aanvraag aan/uit te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retep91
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13:53
nelving schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:12:
Ik dacht dat de boost modus al via de web app beschikbaar was maar kan die niet vinden. Is dat nog steeds alleen op aanvraag aan/uit te zetten?
Settings -> Advanced -> Power mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:35
Ik heb sinds ongeveer een maand een warmtepomp van de warmte. Deze is gekoppeld aan een tado thermostaat. Alleen merk ik dat deze de wp nog heel lang aan laat ook zodra de ingestelde temperatuur al bereikt is.

Ik heb een bericht gestuurd naar tado of ze dit kunnen verhelpen, maar zou graag willen weten of meer mensen dit probleem herkennen. En misschien ook al een oplossing hiervoor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mkw
BadEendTerror schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:27:
Ik heb sinds ongeveer een maand een warmtepomp van de warmte. Deze is gekoppeld aan een tado thermostaat. Alleen merk ik dat deze de wp nog heel lang aan laat ook zodra de ingestelde temperatuur al bereikt is.

Ik heb een bericht gestuurd naar tado of ze dit kunnen verhelpen, maar zou graag willen weten of meer mensen dit probleem herkennen. En misschien ook al een oplossing hiervoor hebben.
Ik had ook een Tado en door het slimme algoritme dat prima werkt bij een cv kreeg ik heel veel onnodige aan en uitschakelingen. Ik ben overgestapt op een simpele Netatmo. Werkt veel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildebeernd
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:26
Weet iemand of je zelf ook een backup kunt maken van de sd-kaart?

@harrr is je probleem opgelost? Heb je nog verschil in de nieuwe software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mkw
harrr schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:18:

Ze zijn best lang bezig geweest (tot half 10?) of was je data nog in de war door de storing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrr
Mkw schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 21:49:
[...]

Ze zijn best lang bezig geweest (tot half 10?) of was je data nog in de war door de storing?
Ja monteur was weg om 15:30 ofzo, was 2,5 uur bezig. Maar de data kwam pas terug op het portal rond half 10. Echter was de pomp al weer in werking toen de monteur weg ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
BadEendTerror schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:27:

Inderdaad kun je de Tado (laten) instellen op een.warmtepompstand. Maar de.instellingen die je zelf kunt wijzigen in de webapp heet 'turn off delay'. Als die op MAX staat blijft 'ie langer draaien als de thermostaat al gestopt is met warmtevraag. De MIN instelling minimaliseert dat maar dat wordt normaal gesproken aanbevolen voor installaties met zoneregeling.
Pagina: 1 ... 39 ... 51 Laatste