Ja dat minimum vermogen bij de Pomp AO is wel hoog. Das jammer. Want dan kan de pomp hier bij 9-10 graden boven 0 dus regelmatig zijn vermogen niet kwijt. Als je dan 2 x 4,5 KW Quatt hebt kunt je dus moduleren tussen de 1-9 KW waar dit minimum rond de 2KW ligt bij de PompAO. Dan krijg je dus dit.BrianSalces schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:11:
[...]
Ik heb even hun forum doorgespit en mijn conclusie;
Als je quatt kiest, dan loop je meer risico met jou m2 om meer gas te gaan gebruiken. De PompAO heeft meer vermogen en kan het prima zonder CV, in ieder geval bij mij thuis (onthoud dan niet elke situatie hetzelfde is). 2e punt is het instellen van de stooklijn, dat kan je bij quatt (voorlopig) niet, waardoor je afhankelijk bent van hun support afdeling. Met PompAO kan je dus meer tweaken![]()
Als ik het zo zie, loopt de quatt beter dan de PompAO als de temperaturen +/- boven de 6/7 graden is. Dan kan het met relatief laag vermogen (300/400 watt) nog best goed werken. PompAO daar in tegen werkt dan beter rond 5 graden of lager. Het laagst wat ik persoonlijk heb gehad is 500 watt.
Kies waar je je beter bij voelt, beide startups. Quatt heeft grotere fan base, dus wellicht meer hulp als het nog niet helemaal lekker loopt. Hoewel je hier ook hulp kan krijgen uiteraard! Success met je keuze!
/f/image/27v0cqETDahfRoJie5EtSlXl.png?f=fotoalbum_large)
10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh