10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh
Dus als de het water met bijv 25 graden aankomt bij de WP en hij moet deze verwarmen naar 32 graden en hij red de 32 graden niet in een x aantal uur dan gaat de WP de CV aansturen.
Bij een defrost zijn er inderdaad wat meer dingen waar naar gekeken wordt of de CV bij moet springen.
Ben benieuwd. Heb de CV functie van mijn CV ketel uitgeschakeld. Ik hoop op nog een strenge nacht, dan kan ik zien of de pomp AO het een beetje red. Ik heb vloerverwarming, dus er kan veel warmte in de vloer worden gestopt/gehaald.Pjotter87 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:33:
Wat ik heb begrepen van dewarmte is dat de CV bij springt op het moment dat de warmtepomp de ingestelde warmte niet haalt die de warmtepomp uitgaat.
Dus als de het water met bijv 25 graden aankomt bij de WP en hij moet deze verwarmen naar 32 graden en hij red de 32 graden niet in een x aantal uur dan gaat de WP de CV aansturen.
Bij een defrost zijn er inderdaad wat meer dingen waar naar gekeken wordt of de CV bij moet springen.
10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh
Nu cv op tap water only gezet. Eens zien hoe dat verloopt vannacht.
Voorspelling is tot -5.
WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu
En wat gebeurd er als er niet genoeg warmte uit de vloer word gehaald?harrr schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:22:
[...]
Ben benieuwd. Heb de CV functie van mijn CV ketel uitgeschakeld. Ik hoop op nog een strenge nacht, dan kan ik zien of de pomp AO het een beetje red. Ik heb vloerverwarming, dus er kan veel warmte in de vloer worden gestopt/gehaald.
Geen idee, maar ik denk dat het wel mee valt.golfgti5 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:56:
[...]
En wat gebeurd er als er niet genoeg warmte uit de vloer word gehaald?
Voordat de vloeren dermate afgekoeld zijn dat er geen warmte met uit komt duurt wel even denk ik.
WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu
En indien het water onder de 25 graden komt dan kan de cv iig nog echt helpen. Dat is tot nu toe nog niet gebeurd.
Ook een goede tip, wellicht probeer ik dat eerst ipv volledig utschakelennelving schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:11:
Ipv de cv uit te schakelen heb ik de cv temperatuur verlaagd naar 25 graden. Wanneer de cv wordt aangeroepen door de AO wordt geen gas gebruikt maar gaat de cv pomp wel aan. Bij de installatie van de AO wordt de pomp van de AO afgesteld om samen met de cv pomp te werken wanneer deze wordt aangesproken. Bij mij gaat de AO iets minder snel circuleren.
En indien het water onder de 25 graden komt dan kan de cv iig nog echt helpen. Dat is tot nu toe nog niet gebeurd.
Goed idee, meteen gedaannelving schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:11:
Ipv de cv uit te schakelen heb ik de cv temperatuur verlaagd naar 25 graden. Wanneer de cv wordt aangeroepen door de AO wordt geen gas gebruikt maar gaat de cv pomp wel aan. Bij de installatie van de AO wordt de pomp van de AO afgesteld om samen met de cv pomp te werken wanneer deze wordt aangesproken. Bij mij gaat de AO iets minder snel circuleren.
het is een PI maar toch. over 2 jaar is de sd card versleten ;-( mooie hobby jammer dat er hier 3 achter me staan die er anders over denken
:fill(white):strip_exif()/f/image/K2Ia7Kln1CzfDd64J16d8U2V.png?f=user_large)
Vraag het omdat ik op het dashboard van DeWarmte vaak een ander getal zie. Zoals vandaag bij 48,2 heat supply staat een gasbesparing van 6,6 terwijl via de formule dit 5,5 zou zijn. Verder wordt er hier ook geen rekening mee gehouden dat ketel bijspringt en dus er ook gasgebruik is.
Ziet er goed uit. Wat was je gemiddelde verwarmingstemperatuur? En hoe vaak heb je een defrost gehad?nelving schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:30:
[Afbeelding]
Hier staat de pomp wel de hele dag nu aan. COP nog steeds erg tevreden. Zeker met een 50m2 woonkamer met alleen 2 radiatoren, 1 oude convectorput wel met fans (2 sets speedcomforts en 1xheatbooster met 10x14cm fans).
Keuken en hal wel voorzien van vloerverwarming 20m2. Boven radiatoren.
Edit: nu de pomp van nachtmodus is en op vol vermogen is het binnen een half uur weer op temperatuur, zonder cv.
/f/image/F7bDInHhXuoHy3A5BDDqSgee.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0sCLIo1mI8gWNNKl8Ex6613d.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door harrr op 01-12-2023 07:40 ]
Zou het schelen als ik ook mijn keteltemp naar 25 graden zet?
Ja ik had ook bijna 5 m³. Vind het ook veel moet beter kunnen. Heb ze gisteren gemaild hoop dat ze nog wat aanpassen voor het weekend. Heb nu weer dat hij tijden op 800 watt en 30 graden zit.golfgti5 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:42:
Vanmorgen voor het eerst de 40 graden aanvoer temperatuur gezien, wel veel defrost’s gehad vanacht, gisteren heeft mij ruim 5 m³ gas gekost, dat is toch absurd veel??
5 kuub gas per dag (zal niet elke dag zijn) is gewoon teveel, dat had ik niet eens toen ik op gas stookte.Retep91 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:46:
[...]
Ja ik had ook bijna 5 m³. Vind het ook veel moet beter kunnen. Heb ze gisteren gemaild hoop dat ze nog wat aanpassen voor het weekend. Heb nu weer dat hij tijden op 800 watt en 30 graden zit.
Ik zit nu op mijn werk en zie in de app dat defrost weer bezig is.
:strip_exif()/f/image/SEmBAU5ASP107qCVUBwuFh3N.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7FDGnXfs9ClCdawNX7XgBYxN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Hrj9BPaW8h3nt5kupE909lf9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VXkeM4mE1vwsBaXVMkZKB3LO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4l52jfVxXweSsfjRf5juWacD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 62% gewijzigd door PVPaneel op 01-12-2023 08:53 ]
Dat wil zeggen, er was wel vraag naar de CV bij elke defrost en er is ruim een uur cv vraag geweest voor bij verwarmen. Maar door de aanvoerinstelling op de CV naar 25 graden te brengen heeft deze niets gedaan.
Wel is de woonkamer een halve graad gedaald wat ik dan weer niet zag aankomen, ik had het vermoeden dat er nog wel wat vermogen over was in de PompAO dat deze langzaam wel boven de 32 graden aanvoer zou gaan komen, maar helaas dat is niet gelukt. Wellicht heeft dit te maken met de retour welke niet boven de 27 graden is geweest?
COP tot nu toe: 3,2
Buitentemperatuur is op zijn koudst vannacht -2,5 geweest.
Dat is inderdaad heel veel, ik vermoed dat ik ook die kant uit was gegaan als ik de CV niet gewoon van de stroom had getrokken. Gisteren ochtend toen ik uit bed kwam stond de teller al op 1,5m3 waar ik van schrok.golfgti5 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:42:
Vanmorgen voor het eerst de 40 graden aanvoer temperatuur gezien, wel veel defrost’s gehad vanacht, gisteren heeft mij ruim 5 m³ gas gekost, dat is toch absurd veel??
Hier dus vergelijkbaar. Graadje kouder geworden in de woonkamer (maar de pomp draaide ook op stille modus) maar ketel heeft niet bij hoeven springen. COP 3.1f.welvering schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:10:
Een nachtje verder, en het resultaat dat de PompAO zonder CV de nacht is doorgekomen.
Dat wil zeggen, er was wel vraag naar de CV bij elke defrost en er is ruim een uur cv vraag geweest voor bij verwarmen. Maar door de aanvoerinstelling op de CV naar 25 graden te brengen heeft deze niets gedaan.
Wel is de woonkamer een halve graad gedaald wat ik dan weer niet zag aankomen, ik had het vermoeden dat er nog wel wat vermogen over was in de PompAO dat deze langzaam wel boven de 32 graden aanvoer zou gaan komen, maar helaas dat is niet gelukt. Wellicht heeft dit te maken met de retour welke niet boven de 27 graden is geweest?
De thermostaat staat hier op ongeveer 20 graden. Een defrost was bijna elk uur merkbaar.-Japster- schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 06:55:
[...]
Ziet er goed uit. Wat was je gemiddelde verwarmingstemperatuur? En hoe vaak heb je een defrost gehad?
Vannacht heeft de pomp ook 100% aan gestaan en de kamertemperatuur is gedaald naar 19.5. Ik merk dat de aanvoer temperatuur niet hoger komt dan 38 graden terwijl deze volgens de standaard stooklijn die ik nog heb richting de 50 graden dient te zijn. Ik heb de vloerverwarming vanochtend uitgezet en merk dat de aanvoer temperatuur nu wel oploopt. Ik denk dat de vvw dus nog verder afgesteld moet worden. (Vvw met verdeler)
Hier gister avond kort het zelfde probleem. Opnieuw warmtevragen voor een minuut of 10 en vervolgens weer uitzetten zoals je deed dat werkt.PVPaneel schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:58:
Vannacht drama. De Pomp heeft vanaf 21:00 uur op 1,1 kW vermogen gedraaid, terwijl de thermostaat uit was en het afgegeven vermogen slechts 1,9 kW bedroeg. Rond 02:00 vannacht kwam ik er pas achter en dacht ik in eerste instantie dat ie bezig was met een defrost. Alles was in ieder geval helemaal in ijs, maar er werd geen reverse cycle gedaan. Uiteindelijk handmatig de temperatuur verhoogt zodat er wel een aan signaal van de thermostaat kwam. Toen binnen 5 minuten een opstart, defrost en vervolgens weer een normale run. Hij heeft dus uren staan draaien voor niets..[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lullig voor jou maar ik ben blij dat ik niet meer de enige ben met dit probleem, ik heb dit namelijk al sinds plaatsing een jaar geleden, ze hebben er al meerdere keren naar gekeken en de algemene update begin van dit jaar zou het opgelost moeten hebben maar helaas dus niet.
Het gebeurd ook enkel met temperaturen om en nabij het vriespunt, pompAO wordt net voor een deforst uitgeschakeld en blijft hier dan een soort van in hangen, vorig jaar had ik zelfs meerdere dagen dat ik niet thuis was en de status pagina er nog niet was.
Graag een mail sturen naar support, dit doe ik ook meteen weer.
@rob2011 Een defrost zie je doordat er een tijdelijke dip is in het vermogen. Dat is het moment waarop de PompAO stopt met warmte genereren en in plaats daarvan warm water uit het CV circuit gebruikt om de verdamper te ontdooien. Je krijgt dan mooie stoomwolken buiten, waarna de PompAO weer opstart. Is het makkelijkst te zien als je een kWh meter hebt op de PompAO groep...Hey PVPaneel,
Dit is een bekend punt bij ons en we zijn bezig met een software oplossing. De warmtepomp komt ingewild in een antivries stand. Mijn excuses voor het ongemak.
Door de thermostaat tijdelijk omhoog te zetten zal de warmtepomp normaal aan gaan en een defrost starten!
Met warme groet, | Warm regards,
Lars
[ Voor 31% gewijzigd door PVPaneel op 01-12-2023 08:50 ]
Ok, dus ook in mijn geval het proberen waard om de cv temperatuur van 50 naar 25 gradeb te verlagen om zo (veel) gas te verbruiken bij defrost?f.welvering schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:10:
Een nachtje verder, en het resultaat dat de PompAO zonder CV de nacht is doorgekomen.
Je bedoeld te besparen denk ik ipv te verbruiken.golfgti5 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:58:
[...]
Ok, dus ook in mijn geval het proberen waard om de cv temperatuur van 50 naar 25 gradeb te verlagen om zo (veel) gas te verbruiken bij defrost?
Maar ja inderdaad, mijn gas verbruik is vandaag 0.1 tot zover, en dat is enkel van wat warm watergebruik deze ochtend.
Ik zit er wel aan te denken de temperatuur van de cv op bijvoorbeeld 35 te zetten. Bij een defrost zakt de aanvoer temp dan niet naar 16 /17 graden maar blijft wat hoger. Ik heb namelijk liever geen 16/17 graden mijn vloer in voor een x aantal minuten.
De PompAO gebruikt het water uit de CV ketel ook niet rechtstreeks om mee te defrosten. Het warme water uit de CV wordt aangemengd met het water wat vanaf de PompOA komt en gaat dan het systeem in waar het vervolgens in mijn geval weer uit komt op een graadje op 26/27.
Ik vermoed dat er iets niet goed was met de site gisteren. Ik had een vergelijkbaar plaatje rond lunch tijd.PVPaneel schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:58:
Vannacht drama. De Pomp heeft vanaf 21:00 uur op 1,1 kW vermogen gedraaid, terwijl de thermostaat uit was en het afgegeven vermogen slechts 1,9 kW bedroeg. Rond 02:00 vannacht kwam ik er pas achter en dacht ik in eerste instantie dat ie bezig was met een defrost. Alles was in ieder geval helemaal in ijs, maar er werd geen reverse cycle gedaan. Uiteindelijk handmatig de temperatuur verhoogt zodat er wel een aan signaal van de thermostaat kwam. Toen binnen 5 minuten een opstart, defrost en vervolgens weer een normale run. Hij heeft dus uren staan draaien voor niets..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/f/image/Ra2l1KgoQ4fSBruo54YbOCJ9.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9qVbWivYG8l8qFlepryDJ6zb.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/naSD5Mh8vQUcif7TsiiivD27.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/wkMO65V3JWah1bzpCanEGm5d.png?f=fotoalbum_large)
Zie net als anderen verbeterpunten, maar grosso modo doet de pomp hier wel wat het moet doen. Maar de besparing die daar in het dashboard staat klopt niet, zelfs niet als ik rekening hou met dat ik elektriciteit de helft goedkoper krijg dan de standaardprijs. Is 0,7 kWh per graaddag goed?
:strip_exif()/f/image/etUH2uTISQ0W8y5Cqs41p5Rr.jpg?f=fotoalbum_large)
Even aankijken, maar tot nu toe tevreden met een gemiddelde COP van 2,7 vandaag.
/f/image/IZsol6SySso7sLZImdpqgDPS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/YVszZzCqSL0PToPEbmActylJ.png?f=fotoalbum_large)
Ondanks alle (extreme) instellingen om de cv ketel niet bij te schakelen heb ik vannacht toch een gasverbruik gehad van 0.2 m3. Ik heb mij cv ketel nog niet uit gezet of op zeer lage temperatuur.
De geleverde aanvoertemperatuur ligt volgens mij onder de stooklijn, de hele dag. Maar ik ben blijkbaar in staat om op lagere temperatuur met de radiatoren en ventilatoren het huis op temperatuur te houden met een aardige COP. Dat is goed nieuws.
November zag er zo uit
/f/image/oNLCbCNePTQ8LuuHNHDQGfXS.png?f=fotoalbum_large)
En dat correleert met het 80m3 gasverbruik van vorig jaar. Ik vind DeWarmte het gespaarde gasverbruik een beetje overschatten.
Ik denk dat mijn geforceerde aansturing van de pomp er het maximale uithaalt op dit moment. En dat de warmteafgifte ook aardig past. Ik heb heel november 0.3 m3 gas verbruikt.
Mijn COP vandaag tot 11 uur is 3.6.-Japster- schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:04:
@Floortje_Ei en @TeutonMartin Mag ik vragen wat jullie gemiddelde aanvoertemperatuur is tijdens de laatste koudere dagen en met daarbij horende cop?
De aanvoertemperatuur nu is 38 graden en vannacht denk ik 32 (op de halve kracht stille modus).
COP vannacht was 3.7 nu iets minder.
Ik heb geen HA dus ik heb niet alle aanvoertemperaturen gelogd. Ik denk dat de aanvoer temperaturen de afgelopen dagen tussen de 32 en 38 graden heeft gelegen.
Ik zou graag de aanvoertemperatuur zelf kunnen instellen, dan zou ik hem nu een beetje lager zetten zodat het warmteverlies mooi gecompenseerd zou worden.
[ Voor 11% gewijzigd door Floortje_Ei op 01-12-2023 11:26 ]
Inmiddels contact gekregen en het blijkt dat de pomp in een beveiligingsstand was geschoten vanwege een te lage doorstroming tijdens een ontdooicyclus, maar dat dit te strak stond afgesteld. Voor nu lijkt de pomp weer te werken.reinouts schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:50:
DeWarmte neemt de telefoon niet op.
Ben wel nieuwsgierig naar hun monitoring en of ze dit ook proactief oplossen zonder dat je ze hoeft te bellen (ook gezien hun slechte bereikbaarheid). Ben beetje bang dat hun business model vooral rust op zoveel mogelijk installaties en minder op goede nazorg. En die nazorg lijkt echt wel nodig.reinouts schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:01:
[...]
Inmiddels contact gekregen en het blijkt dat de pomp in een beveiligingsstand was geschoten vanwege een te lage doorstroming tijdens een ontdooicyclus, maar dat dit te strak stond afgesteld. Voor nu lijkt de pomp weer te werken.
Ik had exact hetzelfde probleem:reinouts schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:01:
[...]
Inmiddels contact gekregen en het blijkt dat de pomp in een beveiligingsstand was geschoten vanwege een te lage doorstroming tijdens een ontdooicyclus, maar dat dit te strak stond afgesteld. Voor nu lijkt de pomp weer te werken.
Ik hoop dat ze dit collectief oplossen voor alle gebruikers, want ik vermoed dat veel mensen er (onwetend) last van hebben wat leidt tot onnodig gasverbruik.DutchAce schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:25:
[...]
Ik zat toch warm met mijn vermoeden, DeWarmte heeft de Defrostmode aangepast waardoor deze een stuk sterker loopt, volgens hun stond er een te strenge flowbeveiliging ingesteld. Nu ontdooit de buitenunit ook goed en kan deze daarna weer goed warmte afgeven. Je ziet de aanpassing direct terug in de graphs (blauwe pijl was moment van aanpassing)
[Afbeelding]
Wel grappig hoe de PompAO zijn eigen warmte registreerd in de omgevingstemperatuur in DeFrost mode![]()
Nu wil ik nog laten aanpassen dat de CV niet telkens moet bijspringen na een DeFrost, van mij mag de PompAO maximaal lopen, ook met een COP van 2.
Ik hoop wel dat we in de toekomst dit soort parameters lokaal aan de PompAO kunnen aanpassen, zodat we niet voor altijd afhankelijk zijn van DeWarmte.
@jnicolaes , thanks voor de tip van de History-explorer-card
Ik heb ze afgelopen maandag een mail met vragen en aanpassingen gestuurd, maar tot op heden 0 reactie.
/f/image/TTFLK3pP77SHUage8rS8bye6.png?f=fotoalbum_large)
Ik denk hier ook hetzelfde te hebben. Is dit zelf op te losse ? Heb reeds support gemaild. En heb zelf de AO en aansturing opnieuw opgestart maar dat hielp niet
[ Voor 7% gewijzigd door nelving op 01-12-2023 13:54 ]
Lijkt me inderdaad niet dat dit een defrost is, dan zou je een mooie laag ijs zien.golfgti5 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:47:
Mijn cv ketel loopt telkens(ingesteld op 30 graden), ik denk defrost, maar als ik buiten kijk zie ik nergens ijs op de pomp zitten, klopt dat?
Ik dacht bij een defrost veel ijs op de pomp te zullen zien.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik denk dat ik mijn CV maar weer wat hoger zet, ik merk op dat de PompAO de gehele dag al draait maar de temperatuur nu pas op temperatuur is, oftewel een halve graad verwarmt over de hele dag.
DeWarmte al even gevraagd of ze wat kunnen zijn, wellicht aanpassing stooklijn oid, maar geen enkele reactie vanuit hun.
Ketel brand nu ook nog, nergens vraag, heel vreemd, en idd, Dewarmte reageerd helaas nergens op, wel balen zo vlak voor het weekend.f.welvering schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:51:
[...]
Lijkt me inderdaad niet dat dit een defrost is, dan zou je een mooie laag ijs zien.
Ik denk dat ik mijn CV maar weer wat hoger zet, ik merk op dat de PompAO de gehele dag al draait maar de temperatuur nu pas op temperatuur is, oftewel een halve graad verwarmt over de hele dag.
DeWarmte al even gevraagd of ze wat kunnen zijn, wellicht aanpassing stooklijn oid, maar geen enkele reactie vanuit hun.
/f/image/Lyg3TH80saF3dpEVuSwEEnfV.png?f=fotoalbum_large)
Ja kan me daar sterk aan irriteren, zeker omdat ik ze maandag al een mail heb gestuurd, woensdag een update heb gevraagd en tot op heden nog niets heb gehoord.golfgti5 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:59:
[...]
Ketel brand nu ook nog, nergens vraag, heel vreemd, en idd, Dewarmte reageerd helaas nergens op, wel balen zo vlak voor het weekend.
[Afbeelding]
Ik heb precies dezelfde ervaring.f.welvering schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:17:
[...]
Ja kan me daar sterk aan irriteren, zeker omdat ik ze maandag al een mail heb gestuurd, woensdag een update heb gevraagd en tot op heden nog niets heb gehoord.
Helaas zonder resultaat want heb net weer de retour heet gehad. 😔
Ook maakt de buitenunit een verschrikkelijk geluid dat naar binnen resoneert, blijkbaar had hij niet op een houten constructie geplaatst mogen worden,die keus is door de monteurs gemaakt.
Heb aangegeven dat ze het nu zelf mogen oplossen tot die tijd betaal ik geen cent.
Ze gaan nu veerdempers plaatsen op hun kosten, benieuwd of het gaat helpen.
De hete retour wordt vervolgd.
:strip_exif()/f/image/U7UHtWyaDuUwdfoc3iXHWkYN.jpg?f=fotoalbum_large)
By the way, ik heb de ketel temp naar 30 graden gezet, kan dat er iets mee te maken hebben, wellicht een idee om het cv gedeelte helemaal uit te schakelen een optie?
/f/image/143dLZHrvGnZyIirwraOlrEM.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb er wel begrip voor dat ze moeilijk bereikbaar zijn. Eerste echt koude dagen van het jaar. Aantal kinderziektes komen nu aan het licht. Het is een snelgroeiende startup. Groeipijn als dit hoort erbij.
Misschien alles even spanningsloos maken, werk schakelaar pompAO, dewarmte controller, cv ketel even paar minuten wachten en dan alles weer opstarten, kijken of het daarna beter wordt.golfgti5 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:11:
Ik word momenteel een beetje radeloos van die pomp, thermostaat staat aan, cv ketel staat aan, maar de pomp blijft uit, kan geen defrost zijn want er zit nergens ijs op, ben benieuwd of er sinds gisteren wat veranderd is bij hun, daarvoor liep het veel beter.
By the way, ik heb de ketel temp naar 30 graden gezet, kan dat er iets mee te maken hebben, wellicht een idee om het cv gedeelte helemaal uit te schakelen een optie?
[Afbeelding]
Nee, geen e-mail en geen toegang tot heating settings 😕TeutonMartin schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:19:
Toevallig meer mensen de email gehad?
Toevallig ook al gekeken of de heating knop inmiddels werkt bij jullie?
[Afbeelding]
Same hereMkw schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:23:
[...]
Nee, geen e-mail en geen toegang tot heating settings 😕
Dit werkt bij mij helaas niet vrees ik, cv op 30 graden ingesteld, temp vraag wat hoger gezet maar de pomp gaat niet aan, cv welnelving schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:11:
/f/image/6onKCUL0UuOnpeQKdMtKS6YB.png?f=fotoalbum_large)
Vreemd. Zou het de communicatie tussen pompAO en controlunit zijn? De temperatuurwaarden van aanvoer en retour suggereren dat deze data iig niet wordt gecommuniceerd naar control unit. Misschien dat een resetje van pompAO rn of controlunit werkt.golfgti5 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:48:
[...]
Dit werkt bij mij helaas niet vrees ik, cv op 30 graden ingesteld, temp vraag wat hoger gezet maar de pomp gaat niet aan, cv wel
[Afbeelding]
Control unit heb ik een uur geleden van het stroom gehaald, voor de pomp moet ik het dak op, doe dat morgen wel evenNul_op_de_Meter schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:56:
[...]
Vreemd. Zou het de communicatie tussen pompAO en controlunit zijn? De temperatuurwaarden van aanvoer en retour suggereren dat deze data iig niet wordt gecommuniceerd naar control unit. Misschien dat een resetje van pompAO rn of controlunit werkt.
Je zou nog ff kunnen proberen de groep in de meterkast af te schakelen (als er verder geen belangrijke apparaten aan die groep hangen). Scheelt weer een tripje naar dak.golfgti5 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:00:
[...]
Control unit heb ik een uur geleden van het stroom gehaald, voor de pomp moet ik het dak op, doe dat morgen wel even
Je zou zeggen dat als je control unit de PompAO in wil schakelen je dan wel on ziet, ongeacht of de PompAO ook echt inschakelt.golfgti5 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:00:
[...]
Control unit heb ik een uur geleden van het stroom gehaald, voor de pomp moet ik het dak op, doe dat morgen wel even
Overigens weet de control unit niet wat de instellingen van de cv zijn.
Wellicht dat de aanvoer te laag is geworden waardoor deze in een safemode oid staat
Opvallend meerdere gebruikers met dezelfde klacht.jvlien schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:25:
Alles resetten helpt niet, heb hier hetzelfde probleem. Alles gereset, pomp én besturing, probleem blijft.
Zou het een (nieuwe) software fout zijn?
https://youtu.be/BsrXUAm4iRU?si=vPJ_0PSNC1AldPWz
Klinkt top 😱DoubleDutch schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:31:
Dit is wat hij bij mij op het moment op het dak doet. 😲
https://youtu.be/BsrXUAm4iRU?si=vPJ_0PSNC1AldPWz
Ijs? Is er wel flow?
Flow is er,huis is lekker warm zonder de cv, ijs is het niet want dit doet hij soms al vanaf de installatie in oktober. 🤐
Bizar, wel gemeld toch zeker bij Dewarmte?DoubleDutch schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:35:
[...]
Flow is er,huis is lekker warm zonder de cv, ijs is het niet want dit doet hij soms al vanaf de installatie in oktober. 🤐
Ja,maar zij denken dat het komt omdat de unit op een houten constructie staat,heb aangegeven dat dit een totaal ander geluid is als resonantie.golfgti5 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:36:
[...]
Bizar, wel gemeld toch zeker bij Dewarmte?
Heb ze nu dit filmpje maar toegestuurd, alleen ze reageren helaas bijna nooit. 🤐
Wel merk ik dat er een flinke bromtoon naar binnen komt als de pomp op vol vermogen input draait (1800W) en volledige output (6500W).
/f/image/oc7M9gvrdn6k6xWgtEmphNDl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rxrnJd69RhrhlU7YRixMFGjF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/iEot1zJfc6G7o0K2ogpvxfX1.png?f=fotoalbum_large)
Op 1600W komt de bromtoon niet binnen, dus ik denk dat ik de warmte ga vragen of ze het maximale vermogen kunnen begrenzen op 90-95%. Hopelijk heb ik dan wel voldoende vermogen.
Wij hadden ook een indringende bromtoon.harrr schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:54:
Hoewel ik hier veel problemen hoor moet ik zeggen dat het hier boven verwachting gaat sinds de CV op SWW only staat en de pomp het zelf moet oplossen.
Wel merk ik dat er een flinke bromtoon naar binnen komt als de pomp op vol vermogen input draait (1800W) en volledige output (6500W).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op 1600W komt de bromtoon niet binnen, dus ik denk dat ik de warmte ga vragen of ze het maximale vermogen kunnen begrenzen op 90-95%. Hopelijk heb ik dan wel voldoende vermogen.
Bij ons hielp het vooral om de circulatiesnelheid met 30% te verminderen.
Vraag me af waarom dit is. Wellicht stooklijn 🤔
Pomp uitzetten en weer aan en thermostaat extra hoog dan duurt het even komt flink vermogen bij mij 2400watt tot je weer flow ziet. Echter ik had ook 40 in en 40 graden uit gaande flow. Nu lijkt alles goed te gaan.[b][m
Het is in de woonkamer 19,6 graden dankzij de gashaard. Thermostaat staat al een uur op 18 graden. Maar alles blijft draaien. Pomp uitzetten?
Zou mooi zijn als er wat meer inzicht is hoe het werkt. Veel try en error
Groep in de meterkast uit en aan met 10 seconden ertussen. Of de werkschakelaar achter/naast de pomp van 1 op 0 zetten en weer terug met 10 seconden er tussen.sjoisw schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:27:
Hoe zet je hem uit? 😬
2400, er zit dus meer vermogen in dan ik tot nu toe heb gezien. Max 1840rob2011 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:21:
[...]
Pomp uitzetten en weer aan en thermostaat extra hoog dan duurt het even komt flink vermogen bij mij 2400watt tot je weer flow ziet. Echter ik had ook 40 in en 40 graden uit gaande flow. Nu lijkt alles goed te gaan.
Zou mooi zijn als er wat meer inzicht is hoe het werkt. Veel try en error
Aan de andere kant, volgens mij zijn er ook veel pompAO’s geplaatst afgelopen zomer en is het nu echt een beetje soort van koud, dus misschien worden we er uiteindelijk allemaal beter van.
Interpolis, glashelder!
Gedaan, thermostaat naar 25 gezet. Volgens mij is dit ook niet de bedoeling?harrr schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:28:
[...]
Groep in de meterkast uit en aan met 10 seconden ertussen. Of de werkschakelaar achter/naast de pomp van 1 op 0 zetten en weer terug met 10 seconden er tussen.
/f/image/vlZtLDGJY5D52ht9fln2vOJB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vwxvGDpAGzBFKu6VlJeDuN6o.png?f=fotoalbum_large)
Zelfde als bij mij, ook alles op ON, zie een paar berichten terug.sjoisw schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:56:
[...]
Gedaan, thermostaat naar 25 gezet. Volgens mij is dit ook niet de bedoeling?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je zou denken dat het door de software van Dewarmte komt als meerdere mensen het zelfde hebben.
Hoe lang heb jij hem al?golfgti5 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:58:
[...]
Zelfde als bij mij, ook alles op ON, zie een paar berichten terug.
Je zou denken dat het door de software van Dewarmte komt als meerdere mensen het zelfde hebben.
End augustus maar hij is pas na half
Oktober voor het eerst aangegaan, November was de eerste volle maand
@sjoisw je zou de regel unit ff stekker er uit en weer aan ik heb gisteren ook een tijd in en uit gelijk.
Denk dat iedereen dezelfde issues heeft alleen de cv en eigen instellingen zijn net anders als stook met radiatoren of vvw er zijn ook wel veel variaties, kan me voorstellen dat er paniek is bij dewarmte, open stellen naar de community is de quick win lijkt me gaat ook je verdienmodel kosten.
Zou graag dat test programma willen dat de monteurs deden om alles te testen😁
Lees ook het quatt forum erg leerzaam en ook niet allemaal even soepel.
[ Voor 5% gewijzigd door rob2011 op 01-12-2023 21:15 ]
Ik ben echt een complete n00b….. waar is de regel unit? Dat is dat kastje van DeWarmte dat naast de cv is geïnstalleerd?rob2011 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:13:
@f.welvering zeker ik heb een hoge stooklijn 45 graden ik heb dikke pieken 2000-2400
@sjoisw je zou de regel unit ff stekker er uit en weer aan ik heb gisteren ook een tijd in en uit gelijk.
Denk dat iedereen dezelfde issues heeft alleen de cv en eigen instellingen zijn net anders als stook met radiatoren of vvw er zijn ook wel veel variaties, kan me voorstellen dat er paniek is bij dewarmte, open stellen naar de community is de quick win lijkt me gaat ook je verdienmodel kosten.
Zou graag dat test programma willen dat de monteurs deden om alles te testen😁
Lees ook het quatt forum erg leerzaam en ook niet allemaal even soepel.
Gaat de cv nu wel aan voor de vloerverwarming?
Hele nacht gedraaid, terwijl het alleen maar kouder wordt. Heb niet het idee dat de pomp verwarmt. Thermostaat staat ‘s nachts op 18 en volgens mydewarmte continu op on.
Dus ik wil de pomp uitzetten, maar moet ik dan pomp en regelunit uitzetten en neemt de cv ketel het dan weer over?
/f/image/W07CXc8Licba4AwhJqWDnpeJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/bQwFuoHOljyBeEoM2UOyF6K4.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb gisteren mijn cv temp naar 30 graden ingesteld zodat er geen gas word gebruikt.
Kom zojuist uit bed, woonkamer ingesteld op 20 graden continue, het is er 18, badkamer ingesteld op 18 graden, het is er 15,5, pomp heeft wel heel de nacht gedraaid, volgens mij gaat er echt iets fout, Dewarmte reageert helaas niet op mail, wat kan ik nu nog doen, cv temp terug zetten en maar weer een hoog gas verbrui accepteren?