Twee-onder-één-kap bj. 1937, 11x Radiator, Quatt hybrid Duo, houtkachel, Remeha Tzerra 39c, Fabrieksarbeider, Beunhaas, Platbodem It Houten Hynder, Amateur astronoom, Sky-Watcher 350P GoTo, Spectroscopie, Chasing Naked Singularities RS{4} < (2GM)/c2
Ik had dat van 230 naar 215 wel gezien maar wat was het vorige tarief? Ik heb nog tot oktober'25 Greenchoice voor 1,14200 eur/m3 en kan wachten ondanks dat ik de deal gisteren wel afsloot (geen opzegboete). Nvm, blijkbaar had ik het zelf al genoemd een aantal posts terug.Novax schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:59:
[...]
De korting van deze aanbieding bij UnitedConsumers is vandaag verlaagd naar €215 en het tarief verhoogd naar €1,25669.
Van €1,23134/m3 + €230 bonus naar €1,25669/m3 + €215 bonus.
[ Voor 14% gewijzigd door Mirabis op 18-06-2025 23:30 ]
1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh
Ik ben zojuist gebeld door Essent met een aanbod van 3 jaar.
Ik ben niet direct een voorstander van een 3 jarig abonnement aangezien niets zo verandering is als het weer energieprijs.
Ze bieden de saldering van zonnepanelen voor de komende 3 jaar nog 1 op 1
Maar met alle bijzonderheden in de wereld nu klinkt 3 jaar wel "safe". Vandaar dat ze met deze aanbieding ook aan het rondbellen zijn vermoed ik.
Het aanbod is
KWH Dal : 0.277
KWH Normaal: 0.2738
Gas 1.38407
Met verbruik:
1850 Dal
1700 Normaal
950 teruglever normaal
435 teruglever dal.
600 M3 gas.
betekend 150 euro per maad.
Er is ook een welkomsbonus van 200 euro per jaar.
Ik zie zeker op de langere contracten geen significante betere tarieven.
Maar goed meer betalen voor een 3 jarige vindt ik ook wat van.
Hoe aantrekkelijk is zo'n aanbieding?
[ Voor 18% gewijzigd door jeppekroezen op 21-06-2025 12:25 ]
Ze bieden aan om de komende 3 jaar nog saldering toe te passen? En terugleverkosten? Zie niet in het voorstel.jeppekroezen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:05:
Beste medetweakers
Dat salderen zal tzt niet meer over de energiebelasting gaan, dus zover de belofte dat je nog 3 jaar kan salderen.jeppekroezen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:05:
Beste medetweakers
Ik ben niet direct een voorstander van een 3 jarig abonnement aangezien niets zo verandering is als het weer energieprijs.
Maar met alle bijzonderheden in de wereld nu klinkt 3 jaar wel "safe". Vandaar dat ze met deze aanbieding ook aan het rondbellen zijn vermoed ik.
Het aanbod is
Gas 1.38407
Met verbruik:
1850 Dal
1700 Normaal
950 teruglever normaal
435 teruglever dal.
600 M3 gas.
Verder zijn de tarieven hoog, elders kan je dit veel scherper krijgen zowel gas als stroom. Met jouw verbruik zou ik eerder kijken naar de vaste kosten, korting en een eventuele terugleverboete. Die willen nog wel eens fors verschillen tussen leveranciers.
Zal dit de volgende 'marketing-stunt' zijn van de energie-cowboys? Kijk eens we trekken wat je teruglevert (tegen door ons bepaalde tarieven natuurlijk) af van wat je uit het net trekt. Dus we 'salderen' nog steeds. Ik zie ze er voor aan._JGC_ schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:52:
[...]
Dat salderen zal tzt niet meer over de energiebelasting gaan, dus zover de belofte dat je nog 3 jaar kan salderen.
[ Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 21-06-2025 18:04 ]
Ja een mooie stunt. Want vele mensen vergeten dat het alleen over de kale prijs gaat. Terwijl Energiebelasting normaal het grootste deel is.ManiacsHouse schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:02:
[...]
Zal dit de volgende 'marketing-stunt' zijn van de energie-cowboys? Kijk eens we trekken wat je teruglevert (tegen door ons bepaalde tarieven natuurlijk) af van wat je uit het het trekt. Dus we 'salderen' nog steeds. Ik zie ze er voor aan.
Ook zal niet iedere klant die aanbieding krijgen verwacht ik.
EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW
Terugleverkosten zijn volgens hun eigen schema. deze zit al wel verwerkt in de prijs:ManiacsHouse schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:42:
[...]
Ze bieden aan om de komende 3 jaar nog saldering toe te passen? En terugleverkosten? Zie niet in het voorstel.
1.001 t/m 1.250 kWh € 0,40059 € 12,19
1.251 t/m 1.500 kWh € 0,48970 € 14,90
1.501 t/m 1.750 kWh € 0,57882 € 17,61
1.751 t/m 2.000 kWh € 0,66792 € 20,32
Verder is het een goeie om na te vragen of ze dit tegen alleen de stroomprijs doen of inderdaad incl energiebelasting! Ik zal dit even navragen bij ze.
Kosten zijn inderdaad wat hoger dan de 1jarige contracten. Maar die zitten nu ook rondt de 0,24/26._JGC_ schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:52:
[...]
Dat salderen zal tzt niet meer over de energiebelasting gaan, dus zover de belofte dat je nog 3 jaar kan salderen.
Verder zijn de tarieven hoog, elders kan je dit veel scherper krijgen zowel gas als stroom. Met jouw verbruik zou ik eerder kijken naar de vaste kosten, korting en een eventuele terugleverboete. Die willen nog wel eens fors verschillen tussen leveranciers.
Dit vindt ik dan nog niet direct veel hoger.
Maargoed met een jaarcontract heb je natuurlijk wel de kortingen van 3 a 400 soms. En die mis je dan nu 2 jaar wel.
Daartegenover heb je wel 3 jaar zekerheid. ( vaste kosten)
ik neem ook aan ( ga ik navragen) of de energiebelasting volgend jaar ook meegerekend wordt. ga er vanuit van wel.
Als ik antwoord heb zal ik dit even benoemen.
Ik ben Ex-klant. misschien dat dat de trigger is?Gerardus1956 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:24:
[...]
Ja een mooie stunt. Want vele mensen vergeten dat het alleen over de kale prijs gaat. Terwijl Energiebelasting normaal het grootste deel is.
Ook zal niet iedere klant die aanbieding krijgen verwacht ik.
Net even je gegevens op de site van Eneco ingevuld bij een 3 jarige contract het volgende geven zij daar aan.jeppekroezen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:05:
Beste medetweakers
Het aanbod is
Gas 1.38407
Met verbruik:
1850 Dal
1700 Normaal
950 teruglever normaal
435 teruglever dal.
600 M3 gas.
KWH Dal : € 0.2467
KWH Normaal: € 0.26638
Gas €1.38963
Dit zijn lagere bedragen dan ze je hebben verteld
Verders zijn o.a. de volgende voorwaarden van toepassing Lever je terug uit zonnepanelen?
Terugleverkosten
Als je stroom opwekt, verbruiken je apparaten in huis ook meteen een deel van deze opgewekte stroom. De stroom die je zelf niet verbruikt, lever je terug aan het elektriciteitsnet. Hierover betaal je per kWh terugleverkosten (exclusief overheidsheffingen en inclusief btw).
Salderen
Op je jaarnota verminderen we je jaarverbruik met wat je teruglevert. Dat heet ‘salderen’. Heb je een slimme meter? Dan trekken we de door jou teruggeleverde stroom eerst af van je normaal- en daarna van je dalverbruik. Salderen kan alleen als je je zonnepanelen op energieleveren.nl hebt aangemeld. De salderingsregeling wordt per 1 januari 2027 afgeschaft. Vanaf dan kun je de stroom die je teruglevert met zonnepanelen niet meer verrekenen (salderen) met de stroom die je afneemt.
Terugleververgoeding
Lever je meer stroom terug dan je totale stroomverbruik? Dan ontvang je een terugleververgoeding per kWh (exclusief overheidsheffingen en btw). De terugleververgoeding zie je op je jaarnota.
De terugleverkosten en -vergoeding kunnen wijzigen. We hebben hier geen vaste wijzigingsdatum voor. Bij een contract met vaste looptijd van 3 jaar gebruiken we twee tariefperiodes voor terugleverkosten en terugleververgoeding. Dit is vanwege de afschaffing van de salderingsregeling. De eerste periode begint bij de start van je contract en loopt tot 1 januari 2027. De tweede periode begint op 1 januari 2027 en loopt tot de vaste looptijd van je contract voorbij is.
/f/image/RRDdVDvHODGW08RnFhVxsj3X.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/k71JUmm2NRp1OJ34mwIqJMCl.png?f=fotoalbum_large)
Nibe-F2040-8 + VVM 320 + RMU40, 23 sunpower, SolarEdge Home Hub 3-fase 8kW met Home Back-up interface, 23 kWh SolarEdge batterij, vrijstaand woonhuis bj.1986, verbruik 6.000 kWh, gasloos vanaf 2018.
Dan weten ze jouw gebruik en teruglevering.jeppekroezen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:44:
[...]
Ik ben Ex-klant. misschien dat dat de trigger is?
Vergelijk je nou eneco met essent van TS? Gasprijs is erg pittig bij beide.clodders schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:51:
[...]
Net even je gegevens op de site van Eneco ingevuld bij een 3 jarige contract het volgende geven zij daar aan.
Gas €1.38963
Verders zijn o.a. de volgende voorwaarden van toepassing Lever je terug uit zonnepanelen?
Terugleverkosten
Als je stroom opwekt, verbruiken je apparaten in huis ook meteen een deel van deze opgewekte stroom. De stroom die je zelf niet verbruikt, lever je terug aan het elektriciteitsnet. Hierover betaal je per kWh terugleverkosten (exclusief overheidsheffingen en inclusief btw).
Salderen
Op je jaarnota verminderen we je jaarverbruik met wat je teruglevert. Dat heet ‘salderen’. Heb je een slimme meter? Dan trekken we de door jou teruggeleverde stroom eerst af van je normaal- en daarna van je dalverbruik. Salderen kan alleen als je je zonnepanelen op energieleveren.nl hebt aangemeld. De salderingsregeling wordt per 1 januari 2027 afgeschaft. Vanaf dan kun je de stroom die je teruglevert met zonnepanelen niet meer verrekenen (salderen) met de stroom die je afneemt.
Terugleververgoeding
Lever je meer stroom terug dan je totale stroomverbruik? Dan ontvang je een terugleververgoeding per kWh (exclusief overheidsheffingen en btw). De terugleververgoeding zie je op je jaarnota.
De terugleverkosten en -vergoeding kunnen wijzigen. We hebben hier geen vaste wijzigingsdatum voor. Bij een contract met vaste looptijd van 3 jaar gebruiken we twee tariefperiodes voor terugleverkosten en terugleververgoeding. Dit is vanwege de afschaffing van de salderingsregeling. De eerste periode begint bij de start van je contract en loopt tot 1 januari 2027. De tweede periode begint op 1 januari 2027 en loopt tot de vaste looptijd van je contract voorbij is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Die hebben ze niet goed, omdat ze een deel van de verbruik van de oude bewoners hebben gepakt (1700 M3) gas.Gerardus1956 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:54:
[...]
Dan weten ze jouw gebruik en teruglevering.
De kwh prijzen zijn inderdaad een stukje lager.clodders schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:51:
[...]
Net even je gegevens op de site van Eneco ingevuld bij een 3 jarige contract het volgende geven zij daar aan.
Gas €1.38963
Terugleverkosten
Salderen
Terugleververgoeding
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Essent beweerd dat ik kan blijven salderen. Maar ik heb de vraag uitstaan of die salderen door kan gaan in de huidige vorm. Ik zal zo even in het contract duiken om hier duidelijkheid over te krijgen.
De Terugleverkosten verschillend bij Essent per hoeveelheid kwh op jaarbasis. voor mij geld hiervoor A 15 euro per maand. ( 180 p.j)
Ik zie dus al staan:
dus deze belofte dat ik kan door blijven salderen ga ik navragen.17.Vanaf 1 januari 2027 vervalt de salderingsregeling en de mogelijkheid
om te salderen. Hierdoor zullen de terugleverkosten wijzigen. Voor 1
januari 2027 wordt je hierover persoonlijk geïnformeerd.
[ Voor 5% gewijzigd door jeppekroezen op 21-06-2025 14:42 ]
Je bent scherp en ik door de warmte niet, naar hierbij een overzicht van Essent.henkzelf schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:29:
[...]
Vergelijk je nou eneco met essent van TS? Gasprijs is erg pittig bij beide.
/f/image/gDuhOg3Mdt2FKiXQjTpc68ml.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vnCnIY7OjN9oO8jvXwoQa5Eg.png?f=fotoalbum_large)
Nibe-F2040-8 + VVM 320 + RMU40, 23 sunpower, SolarEdge Home Hub 3-fase 8kW met Home Back-up interface, 23 kWh SolarEdge batterij, vrijstaand woonhuis bj.1986, verbruik 6.000 kWh, gasloos vanaf 2018.
Veel letters zijn hetzelfde, why not?henkzelf schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:29:
[...]
Vergelijk je nou eneco met essent van TS? Gasprijs is erg pittig bij beide.
@jeppekroezen
Maarrrrrrrr, gasprijs vind ik ook tamelijk pittig. Voor een éénjaar contract is rond de 1,20 zeker te doen op dit moment. Die 18 cent per kuub extra zou ik liever in eigen zak houden. Als jij tekent, kan Essent op de handelsmarkt jouw energie al vastzetten voor de komende 3 jaar en dat tarief ligt op dit moment lager dan de 1 jaars tarieven. Daar trekken ze dus dubbel geld uit jouw knip.
Punt is inderdaad dat je niet de toekomst in kan kijken. Ik ga ervan uit de een gasprijs die heel veel stijgt maatschappelijk niet geaccepteerd wordt. Tweede, ik gebruik ongeveer dezelfde hoeveelheid gas en een dubbeltje extra per kuub betekent (maar) een paar tientjes.
Ergo, ik zou het niet doen. Als het volgens jaar een dubbeltje duurder wordt en het jaar erop ook, dan speel je nog break even en hou je het geld in eigen zak. Aanbod VEH met Budget energie was 1,15883 per kuub. Vond ik wel mooi. En volgend jaar zie ik wel.
Energie- en handelsprijzen zijn o.a. hier te vinden, onderaan de pagina een tabel voor de luie efficiënte lezer.
Mijn voorkeur is 1 tarief maar bij veel leveranciers kan dit niet.
Festina lente
Budget Energie rekent bij de vaste contracten momenteel inderdaad hetzelfde tarief voor normaal- en daltarief. Na afloop van je contract wordt er waarschijnlijk voor de variabele normaal- en daltarieven wel met verschillende prijzen gerekend.Honesty schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:12:
Heb ook dat VEH aanbod genomen, Zie alleen, hoewel we een dubbele meter hebben en ook heb opgegeven dat het dal en normale tarief beide even duur zijn? Klopt dit of word dit later nog gecorrigeerd?
Mijn voorkeur is 1 tarief maar bij veel leveranciers kan dit niet.
3 jarig contract, ik heb geen zonnepanelen:
Normaal: 0,26868
Dal : 0,25098
Gas : 1,23923
€590 korting aan het eind van het contract.
De aanbieding van VEH was prima, maar dat automatische termijnbedrag aanpassen hield mij echt tegen. Erg jammer dat de Consumentenbond niet doorging, daar hoopte ik wel erg op.
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Ik heb geen slimme meter. Twee dingen als voordeel, één tarief de dag door, dat ging vroeger werkelijk elk jaar mis EN dat maandelijks aanpassen zal er ook niet inzetten denk ik. We gaan het zien. O ja, nadeel dat het gratis stroom er voor mij niet inzit, maar ik wek genoeg op overdag voor eigen gebruik en nog een stinkdiesel als auto. Daar word ik dus niet wijzer van ...NinjaKiwiNL schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:28:
Ik zag vorige week zondag al de gasprijzen stijgen, en vertrouwde het al niet, dus snel aangemeld bij de goedkoopste Innova. Normaal probeer ik liever bij de grote energiebedrijven te zitten, maar ik vond hun aanbieding niet slecht.
3 jarig contract, ik heb geen zonnepanelen:
Normaal: 0,26868
Dal : 0,25098
Gas : 1,23923
€590 korting aan het eind van het contract.
De aanbieding van VEH was prima, maar dat automatische termijnbedrag aanpassen hield mij echt tegen. Erg jammer dat de Consumentenbond niet doorging, daar hoopte ik wel erg op.
[ Voor 9% gewijzigd door Houtenklaas op 21-06-2025 17:24 ]
Volgens mij niet, maar die tarieven + welkomstbonus krijg je toch wel bij meer leveranciers?jeppekroezen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:10:
Ik zie nu ook een aanbieding op pricewise.
Alleen kan je een aanbieding pakken via pricewise als je al bij die energiemaatschappij zit ?
Dit zijn namelijk erg leuke tarieven zo.
Ik zie ze bij een 3 jarig vast contract niet zo voordelig als deze.jongetje schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:16:
[...]
Volgens mij niet, maar die tarieven + welkomstbonus krijg je toch wel bij meer leveranciers?
Budget bevalt me wel aangezien ze nu ook gratis stroom (excl belastinf) bieden in de weekenden.
Over het algemeen niet, dat is ook de reden dat je moet aangeven wat je huidige leverancier is, zodat ze die aanbieding niet tonen. Weet niet of het bij alle vergelijkers en energieleveranciers hetzelfde is maar de aanvraag bij Pricewise kan wel doorgaan, maar de leverancier kan dan nog weigeren omdat het alleen voor nieuwe klanten is. Je zou het wel kunnen proberen.jeppekroezen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:10:
Alleen kan je een aanbieding pakken via pricewise als je al bij die energiemaatschappij zit ?
Je zou ook nog contact op kunnen nemen met Budget of je dezelfde tarieven kunt krijgen
[ Voor 6% gewijzigd door Novax op 21-06-2025 17:21 ]
Ik heb niet naar 3 jarige contracten gekeken, bij 1 jarige krijg je namelijk elke keer bij overstappen 250 a 350 euro korting en dat dat is me veel meer waard.jeppekroezen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:19:
[...]
Ik zie ze bij een 3 jarig vast contract niet zo voordelig als deze.
Budget bevalt me wel aangezien ze nu ook gratis stroom (excl belastinf) bieden in de weekenden.
Blijkbaar heb je zonnepanelen, houdt er dan rekening mee dat je die weekenden in de zomer daar dus ook niets voor terugkrijgt.
Uiteraard probeer ik in de weekenden meer te gebruiken dan mijn panelen. ( max 1900w) dus dat is al sneljongetje schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:21:
[...]
Ik heb niet naar 3 jarige contracten gekeken, bij 1 jarige krijg je namelijk elke keer bij overstappen 250 a 350 euro korting en dat dat is me veel meer waard.
Blijkbaar heb je zonnepanelen, houdt er dan rekening mee dat je die weekenden in de zomer daar dus ook niets voor terugkrijgt.
Telefonische 'aanbiedingen' zijn meestal niet gunstig. En niet per se heel betrouwbaar.jeppekroezen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:05:
Betrouwbaar als in?Truus01 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 22:10:
[...]
Telefonische 'aanbiedingen' zijn meestal niet gunstig. En niet per se heel betrouwbaar.
Ze hebben netjes alles op de mail gezet.
Ja, dat kan.jeppekroezen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:10:
Dit zijn namelijk erg leuke tarieven zo.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Energiecontracten gaan op naam, niet op adres. Dus sluit het nieuwe contract af op naam van je vrouw of andersom, en dan kun je gewoon (weer) klant worden.
Zo hebben mijn vriendin en ik al 2 keer heel flink geprofiteerd van aanbiedingen bij dezelfde energieleverancier.
Twee-onder-één-kap bj. 1937, 11x Radiator, Quatt hybrid Duo, houtkachel, Remeha Tzerra 39c, Fabrieksarbeider, Beunhaas, Platbodem It Houten Hynder, Amateur astronoom, Sky-Watcher 350P GoTo, Spectroscopie, Chasing Naked Singularities RS{4} < (2GM)/c2
Aah top!VindiGoosh schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 23:00:
[...]
Ja, dat kan.
Energiecontracten gaan op naam, niet op adres. Dus sluit het nieuwe contract af op naam van je vrouw of andersom, en dan kun je gewoon (weer) klant worden.
Zo hebben mijn vriendin en ik al 2 keer heel flink geprofiteerd van aanbiedingen bij dezelfde energieleverancier.
Ik zie net die VeH aanbieding maar die is erg scherp ( wel voor maar 1 jaar maargoed).
Dus de keuze is snel gemaakt in dit geval.
Gaat de opzegging van het oude contract dan automatisch op het moment dat de partner een nieuw contract afsluit?VindiGoosh schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 23:00:
[...]
Ja, dat kan.
Je moet er gewoon voor zorgen dat het nieuwe contract in gaat op de dag dat het oude contract afloopt.Rojado schreef op zondag 22 juni 2025 @ 07:04:
[...]
Gaat de opzegging van het oude contract dan automatisch op het moment dat de partner een nieuw contract afsluit?
Althans, zo hebben wij dat gedaan.
Ook word je automatisch lid van VEH lidmaatschap voor 37,50 euro per jaar.
:strip_exif()/f/image/gwGMvBB8i1hQbBMgdvsYKIc6.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/aaVow8zJM0fIYeMmSgXOO6lW.png?f=user_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Lisadr op 22-06-2025 07:51 ]
GoT, You have to love it!
De loyaliteitsbonus voor 2 jaar is in dat geval 2x100=€200,-.Lisadr schreef op zondag 22 juni 2025 @ 07:36:
Bij de VEH 2-jarige contract actie staat in het overzicht een loyaliteitsbonus van 100 euro, maar bij tarieven in en de overige berekeningen is het 50 euro. Zoals ik het lees is het 100 euro per contract. Bij 1 jaar is het 100 euro per jaar en bij 2 jaar is het 50 euro per jaar, waardoor 2 jaar minder aantrekkelijk is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/7kYZLNZBsXOZcCM7zmZJLJKg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JLyyXsfN5xxNh3KKlcTfazPI.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe kom je aan het 2 jarige contract ?Lisadr schreef op zondag 22 juni 2025 @ 07:36:
Bij de VEH 2-jarige contract actie staat in het overzicht een loyaliteitsbonus van 100 euro, maar bij tarieven in en de overige berekeningen is het 50 euro. Zoals ik het lees is het 100 euro per contract. Bij 1 jaar is het 100 euro per jaar en bij 2 jaar is het 50 euro per jaar, waardoor 2 jaar minder aantrekkelijk is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik krijg alleen de 1 jarige?
Alleen als je stroom + gas hebt. Het is 100 euro per product dus bij alleen stroom of gas voor 2 jaar is het 50 per jaar.VindiGoosh schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:35:
De loyaliteitsbonus voor 2 jaar is in dat geval 2x100=€200,-.
Contract voor 2 jaar is beschikbaar als je geen zonnepanelen hebt. Of voor alleen gas.jeppekroezen schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:40:
Hoe kom je aan het 2 jarige contract ?
Ja een jaar gratis lidmaatschap maar dat kun je direct stopzetten.Lisadr schreef op zondag 22 juni 2025 @ 07:36:
Klopt. Dus vermenigvuldigd met 2(jaar).user109731 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:10:
[...]
Alleen als je stroom + gas hebt. Het is 100 euro per product dus bij alleen stroom of gas voor 2 jaar is het 50 per jaar.
De dame zei dat dat geen probleem was en dat ze dat gaan regelen. Dus zonder de VEH lidmaatschap e.d. heb ik mijn huidige contract verlengt met de VEH aanbieding.
Dikke tip voor de huidige groep die er al lid is.
Edit*
Bij het aanbod zag ik ook een 2 jarige optie staan. Met ook zeer aantrekkelijke prijzen. Dus de 2 jarige geaccepteerd. met deze huidige chaos in de wereld.
Nadat de dame zei je krijgt een aanbod via de mail om te accepteren zag ik ook de 2 jarige staan. Dus deze boden ze in de eerste instantie niet direct aan.
/f/image/ozHASulIwPEaQFbHYM8putCv.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 52% gewijzigd door jeppekroezen op 23-06-2025 11:27 ]
Alleen stroom en geen zonnepanelen.jeppekroezen schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:40:
[...]
Hoe kom je aan het 2 jarige contract ?
GoT, You have to love it!
Je kunt er ook gebruik van maken als je nog geen BE-klant bent. Ik heb me via deze link aangemeld en kon meteen kiezen tussen contracten van 1 en 2 jaar.jeppekroezen schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:19:
Zojuist budgetenergie gebeld met de vraag of ze mij het VEH aanbod als verleng aanbod kunnen bieden.
De dame zei dat dat geen probleem was en dat ze dat gaan regelen. Dus zonder de VEH lidmaatschap e.d. heb ik mijn huidige contract verlengt met de VEH aanbieding.
Dikke tip voor de huidige groep die er al lid is.
Edit*
Bij het aanbod zag ik ook een 2 jarige optie staan. Met ook zeer aantrekkelijke prijzen. Dus de 2 jarige geaccepteerd. met deze huidige chaos in de wereld.
Gekozen voor 2 jaar met deze tarieven:
Stroom (H/L): € 0,21248
Gas: € 1,19795
Ik heb geen PV. Ingangsdatum 18-10-2025, nu klant bij Energiedirect.
Dank voor de tip trouwens om dit telefonisch gewoon te vragen (de 'VEH aanbieding')!
[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 23-06-2025 17:19 ]
Ja het was best grappig. Toen ik zei dat ik een aanbieding zag op een Pricewise e.d. zei ze volhardend nee alleen nieuwe klanten. Maar de VEH is een magisch trigger woord. En meteen stond daar een prachtige aanbieding.Perkouw schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:19:
@jeppekroezen Grappig het 2-jarige aanbod is bij mij significant duurder na gebeld te hebben. 0,27290 vs 0,20212 per kWh. Leveringskosten zijn gelijk gebleven verder. Dan beter voor 1-jaar kiezen.
Dank voor de tip trouwens om dit telefonisch gewoon te vragen (de 'VEH aanbieding')!
Of ik nu 1 of 2 jaars contract afsluit, het blijft rondom de 25cent per kWh schomelen ipv 21 cent of minder
iemand een idee?
mijn verbruik: dal/piek: 2726/3285 en zero export zonnepanelen(12kWh op jaarbasis)
Bij VEH heb je ook geen 2 jarige aanbiedingen meer.Perkouw schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:19:
@jeppekroezen Grappig het 2-jarige aanbod is bij mij significant duurder na gebeld te hebben. 0,27290 vs 0,20212 per kWh. Leveringskosten zijn gelijk gebleven verder. Dan beter voor 1-jaar kiezen.
Inmiddels €1,25746 met €180 bonusMirabis schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 23:21:
[...]
Ik had dat van 230 naar 215 wel gezien maar wat was het vorige tarief? Ik heb nog tot oktober'25 Greenchoice voor 1,14200 eur/m3 en kan wachten ondanks dat ik de deal gisteren wel afsloot (geen opzegboete). Nvm, blijkbaar had ik het zelf al genoemd een aantal posts terug.
Van €1,23134/m3 + €230 bonus naar €1,25669/m3 + €215 bonus.
ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie
zojuist een contract binnen gekregen: (van VEH)
1,15887 met 200 euro bonus voor 1 jaar vast
stroom: 0,20207 per kWh (dal en piek)
Tja, duppie duurder dan ik afgesloten heb vorige week. Maar in perspectief is dat hier 8 tientjes verschil.
Klinkt als VEH aanbod. Maar wat dan wel bijzonder is, is dat het fractioneel afwijkt van mijn aanbod van 16-6 (1,15883 respectievelijk 0,20212). Mooi aanbod!rkonings schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:36:
[...]
zojuist een contract binnen gekregen:
1,15887 met 200 euro bonus voor 1 jaar vast
stroom: 0,20207 per kWh (dal en piek)
1 jaar vast:
0,20212 Stroom
1,15883 Gas
200,- einde bonus.
+/-15 jaar variabel Eneco klant geweest, sinds de energiecrisis stap ik nu elk jaar over. Vorige jaar dankzij dit topic klant geweest bij Greenchoice, het jaar daarvoor dankzij dit topic bij Vattenfall. Bedankt weer en tot volgend jaar🎉
/f/image/abza9IlmbThVffbMqzsQyGOm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SN7HNsiaAoHmBkvHLFYCFPny.png?f=fotoalbum_large)
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
Ik heb overigens zelf iets eerder afgesloten met hogere bonus van €215 en via Cashbackxl ook €50 (per product, ik ga alleen met gas naar UC, die €100 moet ik eerst zien gebeuren...).
Met een jaarverbruik van nog geen 125 m³ leek mij dit een nobrainer

[ Voor 6% gewijzigd door Peet-je op 25-06-2025 02:09 ]
ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie
Staat er bij jou ook 'goedgekeurd'? Ik was ook een beetje verbaasd dat ik 100 kreeg ipv 50. Maar het lijkt toch te gaan gebeuren.[b][ via Cashbackxl ook €50 (per product, ik ga alleen met gas naar UC, die €100 moet ik eerst zien gebeuren...).
Ik las dat de markt prijzen naar beneden duiken vanwege het bestand tussen Iran en Israël. Zien jullie al prijzen dalen?
Weet iemand waar je de korting van tweemaal EUR 100,- kunt terugvinden in de bevestigingsmail van BE? Ik zit dit niet zo snel terug.
In de Welkom mail van BE waar ook de tarieven etc. als bijlage zijn toegevoegd, vind je in de mail zelf onder 'Gegevens' het item 'Budget korting'. Daar staat bij mij €200,00.Jewie schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:48:
Zojuist besloten om gebruik te maken van het aanbod van VEH en BudgetEnergie - na een dik jaar van dynamisch terug naar een vast jaar contract. Zonder een EV is het rendement toch vrij minimaal met dynamisch en dit aanbod was ook voor gas te concurrerend als je kijkt naar de dagprijzen van de afgelopen periode.
Weet iemand waar je de korting van tweemaal EUR 100,- kunt terugvinden in de bevestigingsmail van BE? Ik zit dit niet zo snel terug.
Edit: je kan het ook terugvinden in het MijnBudget portaal onder je contractgegevens
/f/image/Hj9KH9s9qVlk2UShNCHb2UbD.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door SayWhatAgain! op 25-06-2025 12:24 ]
Ja, €100 goedgekeurd idd, maar toch reken ik er maar niet op. Kan het tenslotte alleen maar meevallenLeBrun schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 06:46:
[...]
Staat er bij jou ook 'goedgekeurd'? Ik was ook een beetje verbaasd dat ik 100 kreeg ipv 50. Maar het lijkt toch te gaan gebeuren.
Ik las dat de markt prijzen naar beneden duiken vanwege het bestand tussen Iran en Israël. Zien jullie al prijzen dalen?
Vooralsnog is €265 al een heel mooi bedrag, voor die ca. €12,50 verschil naar €1,15 per m³ kom ik hiermee fors beter uit.
De prijs moet -voor mijn verbruik- zakken naar €0,74 voordat ik minder dan €200 overhoud van de bonus.
Zo hard gaat 'ie niet duiken

Btw, @Novax heel veel dank voor de link die zo rendabel bleek
[ Voor 4% gewijzigd door Peet-je op 25-06-2025 12:29 ]
Zit ook te kijken naar de VEH aanbieding, staat ook 200 bonus in, hierboven schrijf ik ook dat bij BE via gaslicht een bonus van 390 euro waardoor je net even lager uitkomt.SayWhatAgain! schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:53:
[...]
In de Welkom mail van BE waar ook de tarieven etc. als bijlage zijn toegevoegd, vind je in de mail zelf onder 'Gegevens' het item 'Budget korting'. Daar staat bij mij €200,00.
Edit: je kan het ook terugvinden in het MijnBudget portaal onder je contractgegevens
[Afbeelding]
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
Ik zag het ja, thanks voor de reminder! Maar ik heb nu voor die BE aanbieding m'n net eerder afgesloten (afgelopen zondag) EnergieDirect contract al geannuleerd en ik heb geen zin om weer eentje te annuleren. Daarnaast is mijn kW gebruik het dubbele van wat jij aangeeft, dus dan valt de berekening ook net wat anders uit. Praten we misschien over een paar tientjes op jaarbasis, dus ik geloof het welJJmac schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:11:
[...]
Zit ook te kijken naar de VEH aanbieding, staat ook 200 bonus in, hierboven schrijf ik ook dat bij BE via gaslicht een bonus van 390 euro waardoor je net even lager uitkomt.
Hoe kom je bij die aanbieding dan? Ik ben lid maar kan niks vinden.JJmac schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:11:
[...]
Zit ook te kijken naar de VEH aanbieding, staat ook 200 bonus in, hierboven schrijf ik ook dat bij BE via gaslicht een bonus van 390 euro waardoor je net even lager uitkomt.
gerritjan in "Energieleveranciers aanbiedingentopic"MagniArtistique schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:02:
[...]
Hoe kom je bij die aanbieding dan? Ik ben lid maar kan niks vinden.
En je dan in te schrijven, al je gegevens verstrekken en dan kom je op gegeven moment op een pagina waarin de aanbieding van BE voorbij komt. Succes.
Ik ben gaan vergelijken met de aanbieding van Budget Energie bij VEH en kwam uit op het volgende voor een verbruik van 650 m3.
Gasprijs UC: € 1,23134
Gasprijs BE: € 1,15887
Gasprijs verschil: € 0,07247
Gasprijs verschil per 650 m3: € 47,11
(BE is goedkoper per m3)
Vaste kosten UC per jaar: € 124,19
Vaste kosten BE per jaar: € 107,88
Vaste kosten verschil: € 16,31
(BE is goedkoper in vaste kosten)
Bonus UC na 1 jaar: € 230
Bonus BE na 1 jaar € 100
Bonus verschil: € 130
(UC geeft meer bonus)
47,11 + 16,31 - 130 = - 66,58
Concludeer ik dan terecht dat de deal bij UC voor mij toch goedkoper is?
Volgens mij is de cashback voor alleen gas 50 Euro bij CashbackXL? Alleen is hij bij mij niet geregistreerd, dus heb een claim aangemaakt. Nu afwachten of ze het goedkeuren.LeBrun schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:26:
Ik ben toch voor United consumers gegaan. De prijzen zijn hoger dan bij de BE-VEH aanbieding. Maar met 215 euro korting en 100 euro cashback (bevestigd bij cbxl) kom ik 70 euro goedkoper uit op een jaarverbruik van 400m3 (enkel gas, voor elektra zit ik elders).
[ Voor 26% gewijzigd door BounceMeister op 26-06-2025 09:42 ]
Jazeker, als je nou nog een paar dagen wacht zal de gasprijs bij UC nog wel kunnen dalen, aangezien de dynamische gasprijs in de afgelopen dagen zo'n 6 cent is gezakt.BounceMeister schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 08:19:
Ik schrok even van de gedaalde gasprijs, ik heb net bij United Consumers een jaarcontract voor gas afgesloten.
Ik ben gaan vergelijken met de aanbieding van Budget Energie bij VEH en kwam uit op het volgende voor een verbruik van 650 m3.
Gasprijs UC: € 1,23134
Gasprijs BE: € 1,15887
Gasprijs verschil: € 0,7247
Gasprijs verschil per 650 m3: € 47,11
(BE is goedkoper per m3)
Vaste kosten UC per jaar: € 124,19
Vaste kosten BE per jaar: € 107,88
Vaste kosten verschil: € 16,31
(BE is goedkoper in vaste kosten)
Bonus UC na 1 jaar: € 230
Bonus BE na 1 jaar € 100
Bonus verschil: € 130
(UC geeft meer bonus)
47,11 + 16,31 - 130 = - 66,58
Concludeer ik dan terecht dat de deal bij UC voor mij toch goedkoper is?
[...]
Volgens mij is de cashback voor alleen gas 50 Euro bij CashbackXL? Alleen is hij bij mij niet geregistreerd, dus heb een claim aangemaakt. Nu afwachten of ze het goedkeuren.
BounceMeister schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 08:19:
...
Gasprijs verschil: € 0,7247 -> 0,07247
...
Scherp! Heb het aangepast. De berekening is verder hetzelfde gelukkig.
@BounceMeister heeft de aanbieding blijkbaar nog afgesloten voor de laatste stijging dus met de hoge bonus van €230 (die is inmiddels €180) en een lager tarief van €1,23134 dan nu €1,25669. Dat tarief kan nog wel weer lager worden dan €1,23 al zal dat wat langer duren dan een paar dagen, maar die bonus wordt waarschijnlijk niet hoger dan €230.Catdogsf schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 08:27:
[...]
Jazeker, als je nou nog een paar dagen wacht zal de gasprijs bij UC nog wel kunnen dalen, aangezien de dynamische gasprijs in de afgelopen dagen zo'n 6 cent is gezakt.
Het hangt ook van de concurrentie af, UC staat gemiddeld met alleen gas nu nog steeds bovenaan bij de vergelijkers, zolang daar geen andere leverancier onder komt is het niet direct nodig voor UC om iets te aan het gastarief te veranderen. Wel staan ze al wat lager in de orde bij stroom+gas dus ik denk dat ze eerst de bonus weer gaan verhogen richting €230. (€430 bij stroom+gas)
[ Voor 8% gewijzigd door Novax op 26-06-2025 09:51 ]
Tarieven op het moment van schrijven: €1,29 per m³ en €0,27 / € 0,225 per kWh (Normaal/Dal)
Bij 2000kWh en 500m³ zit ik dan op een maandbedrag (incl korting, excl CBXL) van €73,45.
Ik kom met 1800kWh vebruik, 2600kWh teruglevering en 950m3 gas uit op een maandbedrag van 99,24, maar een jaarbedrag van 1790,80. Dat maandbedrag is dus misleidend, want wat ze doen is de 600 euro korting volledig verrekenen op het eerste jaar. Daarna wordt het maandbedrag dus 149,23.MDsvs schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:48:
Met het =awin3 truukje bij United Consumers kun je nu zelfs een 3-jarig contract met €600 korting afsluiten.
Tarieven op het moment van schrijven: €1,29 per m³ en €0,27 / € 0,225 per kWh (Normaal/Dal)
Bij 2000kWh en 500m³ zit ik dan op een maandbedrag (incl korting, excl CBXL) van €73,45.
Gemiddeld genomen wordt het maandbedrag over 3 jaar dus niet 99,24 maar 132,56.
Het eenjarige tarief bij die aanbieding is (1746,80-370)/12 = 114,74 wat overeenkomt met alle andere aanbiedingen die ik op de diverse prijsvergelijkers voor éénjarige contracten zie.
Let dus even goed op met dat maandbedrag voor driejarige contracten, ze maken daar een fout in hun berekening!
United Consumers heeft vandaag inderdaad de bonus weer verhoogd naar €250! (€460 voor stroom+gas). Tarief is zoals verwacht hetzelfde gebleven (€1,25669) maar bonus is onverwacht toch nog hoger geworden. Edit: Ik zie dat UC al eerder €250 bonus had bij gas dus zo onverwacht is het niet, alleen de sprong in één keer wel.Novax schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 09:45:
Het hangt ook van de concurrentie af, UC staat gemiddeld met alleen gas nu nog steeds bovenaan bij de vergelijkers, zolang daar geen andere leverancier onder komt is het niet direct nodig voor UC om iets te aan het gastarief te veranderen. Wel staan ze al wat lager in de orde bij stroom+gas dus ik denk dat ze eerst de bonus weer gaan verhogen richting €230. (€430 bij stroom+gas)
Zeker als je een erg laag gasverbruik hebt is dit erg interessant als je de speciale link gebruikt inclusief CashbackXL, zie Novax in "Energieleveranciers aanbiedingentopic"
[ Voor 7% gewijzigd door Novax op 27-06-2025 14:57 ]
Meh, heeft het zin te cancelen en opnieuw in te dienen xD (215 -> 250 = toch wel ~28 kuub verschil). Iemand daar ervaring mee?Novax schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:47:
[...]
United Consumers heeft vandaag inderdaad de bonus weer verhoogd naar €250! (€460 voor stroom+gas). Tarief is zoals verwacht hetzelfde gebleven (€1,25669) maar bonus is onverwacht toch nog hoger geworden. Edit: Ik zie dat UC al eerder €250 bonus had bij gas dus zo onverwacht is het niet, alleen de sprong in één keer wel.
Zeker als je een erg laag gasverbruik hebt is dit erg interessant als je de speciale link gebruikt inclusief CashbackXL, zie Novax in "Energieleveranciers aanbiedingentopic"
1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh
Dat kan, je zou alles weer opnieuw kunnen doen maar voordat je de nieuwe aanvraag indient bel je op om de huidige te annuleren, als het goed is krijg je dan direct bevestiging van de annulering per e-mail. Zodra je die hebt druk je op de aanvraag knop.Mirabis schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:56:
[...]
Meh, heeft het zin te cancelen en opnieuw in te dienen xD (215 -> 250 = toch wel ~28 kuub verschil). Iemand daar ervaring mee?
Je kan ook per e-mail annuleren, daarbij moet je meen ik het klant of contract nummer opgegeven. Het duurt dan langer voor de bevestiging van de annulering binnen is en ik weet niet zeker of je zonder problemen voor die bevestiging al opnieuw een aanvraag kan indienen.
Je zou wellicht ook nog kunnen bellen en vragen of je die hogere korting kan krijgen maar als je het origineel via de speciale link hebt gedaan is dat niet vanzelfsprekend. Ook kan het zijn dat de cashback dan niet doorgaat.
Er zit een klein risico in dat je zonder een contract komt te zitten dus je moet even kijken of het allemaal de moeite waard is.
Gebeld maar daar konden ze het niet verhogen zonder annulering en opnieuw aanmelden. Heb opnieuw alles ingevuld terwijl ze aan de lijn was. Haar laten annuleren en zelf online gelijk opnieuw ingediend. Zojuist ook bevestiging CashbackXL voor 100 eur ontvangen.Novax schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:10:
[...]
Dat kan, je zou alles weer opnieuw kunnen doen maar voordat je de nieuwe aanvraag indient bel je op om de huidige te annuleren, als het goed is krijg je dan direct bevestiging van de annulering per e-mail. Zodra je die hebt druk je op de aanvraag knop.
Je kan ook per e-mail annuleren, daarbij moet je meen ik het klant of contract nummer opgegeven. Het duurt dan langer voor de bevestiging van de annulering binnen is en ik weet niet zeker of je zonder problemen voor die bevestiging al opnieuw een aanvraag kan indienen.
Je zou wellicht ook nog kunnen bellen en vragen of je die hogere korting kan krijgen maar als je het origineel via de speciale link hebt gedaan is dat niet vanzelfsprekend. Ook kan het zijn dat de cashback dan niet doorgaat.
Er zit een klein risico in dat je zonder een contract komt te zitten dus je moet even kijken of het allemaal de moeite waard is.
[ Voor 4% gewijzigd door Mirabis op 27-06-2025 17:10 ]
De cashback is mij niet gelukt 11 dagen geleden, iets met verkeerde browser of koekjes. Of ik heb het niet goed gedaan.Mirabis schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:04:
[...]
Gebeld maar daar konden ze het niet verhogen zonder annulering en opnieuw aanmelden. Heb opnieuw alles ingevuld terwijl ze aan de lijn was. Haar laten annuleren en zelf online gelijk opnieuw ingediend. Zojuist ook bevestiging CashbackXL voor 100 eur ontvangen.
Cbxl geopend, naar UC. Ander tabblad naar de link met de juiste awin en daar verder gegaan. Is dit de foute volgorde?
Het loont natuurlijk voor mij als dit wel lukt best een hoop.
Ik heb nu de 230 cashback, zou dan 250 worden en 100 euro via xl. Wel 2 cent duurder per kuub.
Je moet de link van cbxl aanpassen en die vervolgens 'enteren'. (Dus geen nieuw tabblad openen.) Gebruik verder de 'Bekijk actie' link en niet de 'Shop & ontvang cashback' link van het zijpaneel. Met die eerste link ga je rechtstreeks naar de energieaanvraag sectie van UC. Ik weet niet of het iets uitmaakt, maar zo werkte het voor mij in elk geval.JMS-2 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:51:
[...]
De cashback is mij niet gelukt 11 dagen geleden, iets met verkeerde browser of koekjes. Of ik heb het niet goed gedaan.
Cbxl geopend, naar UC. Ander tabblad naar de link met de juiste awin en daar verder gegaan. Is dit de foute volgorde?
Het loont natuurlijk voor mij als dit wel lukt best een hoop.
Ik heb nu de 230 cashback, zou dan 250 worden en 100 euro via xl. Wel 2 cent duurder per kuub.
NB Je kunt overigens controleren of je je cookie instellingen correct hebt ingesteld. Links bovenaan op je cbxl accountpagina staat er 'Cookiesettings Controleren'.
[ Voor 8% gewijzigd door JKP op 27-06-2025 18:06 ]
Dank voor de uitleg.JKP schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:58:
[...]
Je moet de link van cbxl aanpassen en die vervolgens 'enteren'. (Dus geen nieuw tabblad openen.) Gebruik overigens ook de 'Bekijk actie' link en niet de 'Shop & ontvang cashback' link van het zijpaneel. Met die eerste link ga je rechtstreeks naar de energieaanvraag sectie van UC. Ik weet niet of het uitmaakt, maar zo werkte het voor mij in elk geval.
Dan zal ik het contract opzeggen en daarna het opnieuw aanvragen op deze manier.
Het was €230 de vorige keer. Loyaliteitsbonus dus hoger, maar gastarief ook iets hoger.Novax schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:47:
[...]
United Consumers heeft vandaag inderdaad de bonus weer verhoogd naar €250! (€460 voor stroom+gas). Tarief is zoals verwacht hetzelfde gebleven (€1,25669) maar bonus is onverwacht toch nog hoger geworden. Edit: Ik zie dat UC al eerder €250 bonus had bij gas dus zo onverwacht is het niet, alleen de sprong in één keer wel.
Zij kregen pas goedkeuring in het 4e kwartaal vorig jaar als energieleverancier. Toch was de Jaarbeloning over 2024 € 26,62.Deze belofte maken we hard met onze Anti-graai garantie. Deze garandeert dat we niet meer dan 3% winst maken op de totale omzet, wat neerkomt op ongeveer 20 euro per contract. We laten dit jaarlijks toetsen door een onafhankelijk accountantsbureau. Een uitgebreide toelichting hiervan kan je vinden in onze jaarrekening.
Het is niet moeilijk om te voorspellen dat als Energiek.nl met 0 klanten in het 4e kwartaal vorig jaar begon en toch een jaarbeloning van € 26,62 realiseerde, dit in 2025 ruim boven de € 200 zal zijn, om van de daaropvolgende jaren als er fors meer klanten zijn maar te zwijgen.
Het is weliswaar niet letterlijk een aanbieding, maar ik vat dat toch op als een figuurlijke aanbieding. Dit terwijl het één van de goedkoopste (goedkoopste zonder aanbiedingen) is
[ Voor 7% gewijzigd door GeEkIe op 27-06-2025 23:54 . Reden: aanvulling ]
Er zaten sinds de bonus van €230 nog twee veranderingen tussen met het gastarief van €1,25669 en een bonus van €215 en daarna een bonus van €180.Treveo schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:59:
Het was €230 de vorige keer. Loyaliteitsbonus dus hoger, maar gastarief ook iets hoger.
Die aanbiedingen kunnen best wel snel wijzigen. Deze week dus al twee keer.
[ Voor 93% gewijzigd door Perkouw op 28-06-2025 09:00 ]
[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 28-06-2025 23:54 ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Hmmm. Ik wil ook het UC contract met alleen gas (verbruik 900m2) aanvragen via cashbackxl, maar ik kom steeds op 60 euro bonus uit bij UC.JKP schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:58:
[...]
Je moet de link van cbxl aanpassen en die vervolgens 'enteren'. (Dus geen nieuw tabblad openen.) Gebruik verder de 'Bekijk actie' link en niet de 'Shop & ontvang cashback' link van het zijpaneel. Met die eerste link ga je rechtstreeks naar de energieaanvraag sectie van UC. Ik weet niet of het iets uitmaakt, maar zo werkte het voor mij in elk geval.
NB Je kunt overigens controleren of je je cookie instellingen correct hebt ingesteld. Links bovenaan op je cbxl accountpagina staat er 'Cookiesettings Controleren'.
Als ik rechtstreeks de link van Novax gebruik krijg ik wel de 250 euro bonus. Maar uiteraard wil ik de 50 euro van cashbackxl ook.
Iemand een idee wat ik fout doe?
24x sf175s + gw5000-dt op oost
Volgens mij moet je alleen in de url de 2 in een 3 wijzigen?VivaAtloni schreef op zondag 29 juni 2025 @ 14:20:
[...]
Hmmm. Ik wil ook het UC contract met alleen gas (verbruik 900m2) aanvragen via cashbackxl, maar ik kom steeds op 60 euro bonus uit bij UC.
Als ik rechtstreeks de link van Novax gebruik krijg ik wel de 250 euro bonus. Maar uiteraard wil ik de 50 euro van cashbackxl ook.
Iemand een idee wat ik fout doe?
LOETKE
Top. Ik had dat gedaan maar op de verkeerde plek. Er stond 2 keer win in de url.RudyL schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:23:
[...]
Volgens mij moet je alleen in de url de 2 in een 3 wijzigen?
Krijg ik op deze manier dan wel de cashback?
24x sf175s + gw5000-dt op oost
Als het goed is krijg je van Cbxl een mailtje, ik kreeg hem binnen 2 minuten al .vlak na de bevestiging van UC.VivaAtloni schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:54:
[...]
Top. Ik had dat gedaan maar op de verkeerde plek. Er stond 2 keer win in de url.
Krijg ik op deze manier dan wel de cashback?
Daarmee €460 (of €250 bij alleen gas) bonus gegenereerd.
CBXL heeft deze morgen de cashbackvergoeding verlaagd.
Er staat nu €80 (of €40 voor 1 produkt) vermeld als CB bedrag.
De verwerking in hun systeem is echter blijkbaar nog niet geschied, zojuist bevestiging ontvangen met een bevestigd bedrag van €100
Da's mooi
Alleen zie ik wel iets in de voorwaarden wat mij even triggerd:
UnitedConsumers Energie kan de [i]terugleververgoeding en/of de terugleverkosten uitsluitend tussentijds wijzigen in geval van een relevante wijziging van wet- of regelgeving zoals de beëindiging van de salderingsregeling per 1 januari 2027. Dit wijzigingsrecht geldt ook voor de berekeningswijze, toepassingswijze, en het mogelijk onderscheid kunnen maken per tariefsoort (normaal, dal en enkel). Wanneer UnitedConsumers Energie op basis van dit artikel het voornemen heeft tot een wijziging dan zullen we je tijdig voorafgaand aan de ingangsdatum hierover informeren.
Lees ik nu goed dat ze bijv. het teruglevertarief uit de aanbieding per 1-1-27 naar bijv 0,01 kunnen zetten, mij een email moeten sturen en dat we het dan hebben te slikken?
Daarmee is de aanbieding van 3 jaar in ééns een stuk minder aantrekkelijk, is eigenlijk een behoorlijk groot risico als je het op die manier interpreteer (ik snap niemand heeft een glazenbol maar die energiemaatschappijen zijn boefjes).
[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 01-07-2025 10:24 ]
Zoiets zullen ze denk ik allemaal ondertussen wel in de voorwaarden hebben staan. En zodra ze die wijziging zouden doen, zit je nergens aan vast en mag jij boetevrij overstappen.thefox154 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:23:
Mooie aanbieding van UC ik zie dat deze ook in juli (voor nu nog iig) doorloopt!
UnitedConsumers Energie kan de [i]terugleververgoeding en/of de terugleverkosten uitsluitend tussentijds wijzigen in geval van een relevante wijziging van wet- of regelgeving zoals de beëindiging van de salderingsregeling per 1 januari 2027. Dit wijzigingsrecht geldt ook voor de berekeningswijze, toepassingswijze, en het mogelijk onderscheid kunnen maken per tariefsoort (normaal, dal en enkel). Wanneer UnitedConsumers Energie op basis van dit artikel het voornemen heeft tot een wijziging dan zullen we je tijdig voorafgaand aan de ingangsdatum hierover informeren.
Lees ik nu goed dat ze bijv. het teruglevertarief uit de aanbieding per 1-1-27 naar bijv 0,01 kunnen zetten, mij een email moeten sturen en dat we het dan hebben te slikken?
Daarmee is de aanbieding van 3 jaar in ééns een stuk minder aantrekkelijk, is eigenlijk een behoorlijk groot risico als je het op die manier interpreteer (ik snap niemand heeft een glazenbol maar die energiemaatschappijen zijn boefjes).
[ Voor 90% gewijzigd door Perkouw op 01-07-2025 15:41 ]
Die wijzigt echt meerdere keren per dag. Ik heb nu meermaals mijn contract verbroken (ofwel binnen 14 dagen ofwel zonder boete omdat referentietarief niet veranderd is), maar elke keer als men dat verwerkt heeft - en dat duurt soms even - is de bonus weer gedaald
1 jaar gas. Gisterochtend 420 euro. Gistermiddag 360 euro. Nu 380 euro. Ik heb ook een contract met 335 gehad. Vorige week was het 'maar' rond de 250 euro.
[ Voor 7% gewijzigd door jeppiepruts op 01-07-2025 15:03 ]
Ik had vorige week een 3 jarig contract waar ik €575 bonus had. Opgezegd en vanochtend met een €635 bonus afgesloten, maar nu zie ik dat het weer gezakt is naar €575 🤯jeppiepruts schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:01:
Weet iemand het algoritme achter de loyaliteitsbonussen bij Innova?
Die wijzigt echt meerdere keren per dag. Ik heb nu meermaals mijn contract verbroken (ofwel binnen 14 dagen ofwel zonder boete omdat referentietarief niet veranderd is), maar elke keer als men dat verwerkt heeft - en dat duurt soms even - is de bonus weer gedaald![]()
1 jaar gas. Gisterochtend 420 euro. Gistermiddag 360 euro. Nu 380 euro. Ik heb ook een contract met 335 gehad. Vorige week was het 'maar' rond de 250 euro.
*stomme CashbackXL is weer niet geregistreerd!
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Dat is voor de terugleververgoeding omdat deze volgens de wet minimaal 50% van het kale levertarief moet zijn, en voor de terugleverkosten omdat daarover nog besloten moet worden hoe alle leveranciers dit moeten factureren vanaf 2027.thefox154 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:23:
Mooie aanbieding van UC ik zie dat deze ook in juli (voor nu nog iig) doorloopt!
...
Daar zou ik niet van uitgaan, in de "Productvoorwaarden 3 jaar vaste prijs" van UC:Truus01 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:33:
Zoiets zullen ze denk ik allemaal ondertussen wel in de voorwaarden hebben staan. En zodra ze die wijziging zouden doen, zit je nergens aan vast en mag jij boetevrij overstappen.
... Indien je deze wijziging van de terugleververgoeding en/of terugleverkosten en/of vaste leveringskosten niet wenst te accepteren, dan kun je de overeenkomst beëindigen en dan mag UnitedConsumers Energie een opzegvergoeding in rekening brengen.
Waar vind jij deze aanbieding?jeppiepruts schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:01:
Weet iemand het algoritme achter de loyaliteitsbonussen bij Innova?
Die wijzigt echt meerdere keren per dag. Ik heb nu meermaals mijn contract verbroken (ofwel binnen 14 dagen ofwel zonder boete omdat referentietarief niet veranderd is), maar elke keer als men dat verwerkt heeft - en dat duurt soms even - is de bonus weer gedaald![]()
Bij innova zelf krijg ik 0 euro bonus op gas alleen.
Bonus via innovaenergie.nl is alleen bij een verbruik van 700m3 of meer.JMS-2 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:31:
[...]
Waar vind jij deze aanbieding?
Bij innova zelf krijg ik 0 euro bonus op gas alleen.
[ Voor 4% gewijzigd door Novax op 01-07-2025 16:34 ]
Ah, dat verklaart het, ik zit op 650m3.Novax schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:33:
[...]
Bonus via innovaenergie.nl is alleen bij een verbruik van 700m3 of meer.
Maar dankzij jou heb ik een mooi contract bij UC.
Waarvoor dank.
Let op, op de website staan oude voorwaarden, V41 aug 2024, erg slordig!!Novax schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:18:
[...]
Daar zou ik niet van uitgaan, in de "Productvoorwaarden 3 jaar vaste prijs" van UC:
[...]
Zodra je energie afsluit krijg je versie 47 van juni 2025 waar deze zinnen allemaal uit gehaald zijn!
Natuurlijk kun je tegen een flinke boete elk contract beëindigen maar dat was net niet de insteek. Zoals ik het lees mogen ze tarieven aanpassen en ben je eraan overgeleverd. Ik had een regel verwacht met mogelijkheid om te beëindigen wanneer in uw nadeel. Zoals bijv telecom contract.
Daar komt ook even mijn twijfel vandaan of die aanbieding nu te mooi lijk om waar te zijn. Of het gewoon nog een gebied is waar ze niet overnagedacht hebben en ik misschien wel spijkers op laag water zoek
Raar, als ik nu de 3 jaar stroom aanbieding zou willen aflsuiten krijg ik versie 45, 5 augustus 2024.thefox154 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:41:
[...]
Let op, op de website staan oude voorwaarden, V41 aug 2024, erg slordig!!
Zodra je energie afsluit krijg je versie 47 van juni 2025 waar deze zinnen allemaal uit gehaald zijn!
Natuurlijk kun je tegen een flinke boete elk contract beëindigen maar dat was net niet de insteek. Zoals ik het lees mogen ze tarieven aanpassen en ben je eraan overgeleverd. Ik had een regel verwacht met mogelijkheid om te beëindigen wanneer in uw nadeel. Zoals bijv telecom contract.
Gedeeltelijk, het kale tarief wat ik krijg bij de 3 jaar aanbieding is € 0,16074 (€ 0,13284 ex BTW). De terugleververgoeding kan dan nooit lager dan € 0,06642 zijn (50%). Al vraag ik me überhaupt af of ze de terugleververgoeding wel mogen wijzigen omdat de wetswijziging van 1-1-2027 niet relevant is voor de terugleververgoeding behalve dat minimum van 50% waar ze nu al boven zitten. Een andere wetswijzing kan dat nog wel doen.Daar komt ook even mijn twijfel vandaan of die aanbieding nu te mooi lijk om waar te zijn. Of het gewoon nog een gebied is waar ze niet overnagedacht hebben en ik misschien wel spijkers op laag water zoek
Wat betreft terugleverkosten is het wel relevant maar dat kan volgens mij alleen maar beter worden omdat de kosten voor saldering wegvallen dus dan moeten de terugleverkosten lager worden. En de berekeningswijze kan nog anders worden.
Ik denk dat de regel voornamelijk is om aan de wetgeving te voldoen en niet zozeer een vrijbrief om het tarief bij een wetswijziging willekeurig te veranderen in hun voordeel.
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.