Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Novax schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:19:
Gas tarieven zijn weer wat gestegen:

Engie is met gas bij de vergelijkers van € 1,1893 naar € 1,2084 gegaan.
Inmiddels is de gasprijs bij Engie weer wat omhoog naar € 1,2271 /m3
Ook kwh prijs is iets omhoog van € 0,2704 op 30 april naar € 0,2760 /kWh nu (14 mei)
Ik heb Engie twee weken geleden afgesloten, dus ik heb de tarieven van nu even gecheckt of het zinvol is om te annuleren. Maar dat is het dus duidelijk niet, misschien heeft iemand hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
NIMIC schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:51:
Inmiddels is de gasprijs bij Engie weer wat omhoog naar € 1,2271 /m3
Ook kwh prijs is iets omhoog van € 0,2704 op 30 april naar € 0,2760 /kWh nu (14 mei)
Ik heb Engie twee weken geleden afgesloten, dus ik heb de tarieven van nu even gecheckt of het zinvol is om te annuleren. Maar dat is het dus duidelijk niet, misschien heeft iemand hier iets aan.
Was maandag al, zie Novax in "Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic" (post was verplaatst)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dalitso
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-09 19:56
Waarschuwing voor het aanbod van Energiek:

Als je hun calculator invult met een enkeltarief meter (of omdat je te lui bent om 4 waardes i.p.v. 2 in te vullen, zoals ik) en met een hoop terugleveren, dan lijkt het dynamische contract enorm voordelig. Maar na navraag op WhatsApp blijkt dat een bug in hun calculator te zijn die de vaste terugleverkosten negeert. Dat scheelt tot tientallen euro's per maand in je nadeel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nz6hsFeD3HsIjBzZyplKlL-Ktgs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XDZX06NT0uAIf6sGxtqNkZeY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dalitso schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:59:

Als je hun calculator invult met een enkeltarief meter (of omdat je te lui bent om 4 waardes i.p.v. 2 in te vullen, zoals ik) en met een hoop terugleveren, dan lijkt het dynamische contract enorm voordelig. Maar na navraag op WhatsApp blijkt dat een bug in hun calculator te zijn die de vaste terugleverkosten negeert. Dat scheelt tot tientallen euro's per maand in je nadeel.

[Afbeelding]
Hun app en website rekent voor de live data (dag/week/maand) ook zonder saldering. Alleen de actuele kWh kosten en vaste kosten per dag worden berekend.

Als je overigens meer teruglevert dan verbruikt, en op hun variabele contract zit: het modelcontract variabel kan dan voordeliger zijn. Zie modelcontract topic. In dat topic is ook een excel die wel goed rekent met saldering en de tarieven van o.a. energiek en veel andere aanbieders.

[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 19-05-2025 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:53
Verlengingsaanbod van Greenchoice voor 2 jaar.
Volgens mij geen slecht aanbod waarbij vooral de gasprijs wat lager is dan vergelijkingen via gaslicht.
Stroom ligt soms iets hoger en soms iets lager bij concurrenten.
Het is een nieuw(oud) huis met een hybride WP.
5000kwh (2600kwh terugleveren) en 600m3 gas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpAbNcuAmm-0QFZiwIuGU5kXaVI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rKwbAyiEhk0gp33QFbX8VXlC.png?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door Michieas op 21-05-2025 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:36

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Michieas schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:16:
Volgens mij geen slecht aanbod waarbij vooral de gasprijs wat lager is dan vergelijkingen via gaslicht.

[Afbeelding]
Heb deze ook ontvangen (contract eindigt eind juni). Ben er zelf nog niet helemaal over uit.

Dag dag 5 jaar contract. Ik heb van je genoten ;(
Leveringstarief (normaal)
€ 0,19959
Leveringstarief (dal)
€ 0,17889

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online

[Afbeelding]
De tarieven vergelijken heeft niet zoveel zin omdat je bij een overstap meestal ook nog een korting krijgt, je moet dus de totale jaarkosten vergelijken.

Ander probleem bij het meerjarige aanbod van Greenchoice is dat je voor de tarieven vanaf 1 januari 2027 geen idee hebt of dat goede tarieven zijn. Er moet eerst nog een beslissing worden genomen hoe de terugleverkosten dan gefactureerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
markklok schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:35:
[...]

Heb deze ook ontvangen (contract eindigt eind juni). Ben er zelf nog niet helemaal over uit.

Dag dag 5 jaar contract. Ik heb van je genoten ;(
Leveringstarief (normaal)
€ 0,19959
Leveringstarief (dal)
€ 0,17889
Dat waren toen nog prijzen, lijkt wel dynamisch. :) , bedenk dat je met contracten over 1-1-2027 wel een gok gaat nemen, we weten nog helemaal niet hoe de markt er uit gaat zien, mogelijk zelf dat een dynamisch contract dan veel interessanter kan zijn, zeker als je ook zo zonnepanelen hebt en in die tijd mogelijk zelfs een (kleine) thuis-batterij.
ik zou eerder nu naar een jaarcontact gaan, want als deze afloopt heb je waarschijnlij een veel beter zicht wat er staat te gebeuren.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Dalitso schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:59:

[Afbeelding]
Dynamisch tarief en dan (vaste) terugleverkosten ? een dynamisch tarief heeft juist geen terugleverkosten, je kunt hooguit als de stroom dermate negatief gaat worden (< -12 ct (dus lager dan de energiebelasting en btw)) dat je dan moet betalen voor de stroom die je terugleverd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
MacD007 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:26:
[...]

Dat waren toen nog prijzen, lijkt wel dynamisch. :) , bedenk dat je met contracten over 1-1-2027 wel een gok gaat nemen, we weten nog helemaal niet hoe de markt er uit gaat zien, mogelijk zelf dat een dynamisch contract dan veel interessanter kan zijn, zeker als je ook zo zonnepanelen hebt en in die tijd mogelijk zelfs een (kleine) thuis-batterij.
ik zou eerder nu naar een jaarcontact gaan, want als deze afloopt heb je waarschijnlij een veel beter zicht wat er staat te gebeuren.
Ik denk juist dat je erg safe zit met een contract dat voorbij 1-1-2027 zal duren.

Want dan krijg je natuurlijk de "contractbreuk" die de leverancier dan doet (een energieleverancier zal immers niet meer salderen), waardoor je boetevrij kunt opzeggen.

Dan kun je inderdaad naar een dynamisch contract. Als je tegen die tijd een mooie thuisbatterij hebt staan.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:22

ManiacsHouse

Scheisse!

Tanuki schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:41:
[...]

Ik denk juist dat je erg safe zit met een contract dat voorbij 1-1-2027 zal duren.

Want dan krijg je natuurlijk de "contractbreuk" die de leverancier dan doet (een energieleverancier zal immers niet meer salderen), waardoor je boetevrij kunt opzeggen.

Dan kun je inderdaad naar een dynamisch contract. Als je tegen die tijd een mooie thuisbatterij hebt staan.
Vziw staat er waarschijnlijk in elk een uitzondering mbt overheidsheffingen en wetten. Dus geen contractbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
[...]

dat hangt er maar vanaf, ik verwacht dat men de huidige nieuwe contracten qua voorwaarden zo opsteld dat juridisch de energieboer niet alsnog voor de saldering gaat opdraaien, maar wel zullen zien waar dit uiteindelijk op uitdraaid.
ik vrees namelijk dat dit echt voor de rechter uitgevochten moet gaan worden, en gezien met het leger van juristen aan de kant van d energie zal je dat niet alleen kunnen, zie de verschillende massaclaims die op dit moment worden voorbereid. kijk bv dit bericht van BNN/Vara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
[...]

In dit geval gaat het over het nieuwe contract van Greenchoice, daar staat in de voorwaarden dat de saldering per 1 januari 2027 gaat eindigen, dus geen contractbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online

[Afbeelding]
Is dit iets nieuws? Ik zie dat daltarief hoger is dan het normaal (overdag) tarief voor elektriciteit? Ben met net weer eens aan het inlezen voor wat de prijzen doen en dit heb ikzelf nog niet eerder gezien. Of is dit het nieuwe normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
BBKing schreef op maandag 2 juni 2025 @ 08:00:
Is dit iets nieuws? Ik zie dat daltarief hoger is dan het normaal (overdag) tarief voor elektriciteit? Ben met net weer eens aan het inlezen voor wat de prijzen doen en dit heb ikzelf nog niet eerder gezien. Of is dit het nieuwe normaal?
GC doet dat sinds vorig jaar: Greenchoice spoort consument aan overdag stroom te gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalitso
MacD007 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:30:
[...]

Dynamisch tarief en dan (vaste) terugleverkosten ?
Nee, dat betrof een variabel contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalitso
Energiek lijkt die bug in hun calculator nog steeds niets gefixed te hebben overigens. En volgens dat WhatsApp-bericht hierboven nemen ze niet echt verantwoordelijkheid want "helaas zijn we ook voor een groot deel afhankelijk van [onze IT partners]". Wat mij betreft zet je dan gewoon een dikke waarschuwing op je website boven de knop naar de calculator vóórdat je de boel fixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvld36
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-09 15:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kujzOfxEESFJb-FmzBTgMLVfKh4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drrJJfwFLsBTCvbAq8idXurl.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben zojuist gebeld met het volgende aanbod van Next Energie met een dynamisch contract voor gas en elektra.
Met een prijsplafond op gas van 1,56
5,99 vaste leveringskosten
Geen teruglever vergoeding

Wat zijn jullie ervaringen bij deze partij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReginavdLaan
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 24-09 14:38
Rvld36 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:00:
[Afbeelding]

Ik ben zojuist gebeld met het volgende aanbod van Next Energie met een dynamisch contract voor gas en elektra.

Ik zou sws geen telefonisch aanbod accepteren. Als jezelf gaat rekenen en zoeken kom je goedkopere aanbiedingen tegen en iedere situatie is anders. Bij mij blijkt het achteraf zelfs zo te zijn dat een vast contract voor een jaar voordeliger uitgepakt zou hebben dan een dynamisch contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hencksch
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-09 20:23

[Afbeelding]
Energiekosten zijn vooral kosten voor gas. Als het aanbod van 1,24 voor jou aantrekkelijk is, maak er dan gebruik van.
De maandelijkse lasten van meer dan 8,- euro zijn best hoog.
Accepteert GC het ook als je alleen voor gas kiest? En stroom ergens anders inkoopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rvld36
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-09 15:12
ReginavdLaan schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:56:
[...]

Ik zou sws geen telefonisch aanbod accepteren. Als jezelf gaat rekenen en zoeken kom je goedkopere aanbiedingen tegen en iedere situatie is anders. Bij mij blijkt het achteraf zelfs zo te zijn dat een vast contract voor een jaar voordeliger uitgepakt zou hebben dan een dynamisch contract.
Ik heb nog niet eerder een dynamisch contract gehad. Ik sluit vlak voor de afloop van mijn contract altijd over via gaslicht.com of andere aanbieders. Tijdens het telefoongesprek kreeg ik direct online het aanbod toegestuurd zoals ook te zien is in de foto. Ik heb nog even bedenktijd.
Maar hoor graag de ervaringen hier met dynamische contacten, het aanbod en de leverancier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 07:51
Rvld36 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:00:

Mijn ervaring met NextEnergy is prima! Maar ik denk dat er bij jou nog een partij tussen zit, want direct afsluiten bij hun of via een vergelijking-site scheelt op de stroom al 2 cent per kWh aan inkoopvergoeding. Ik zou nooit ingaan op telefonische of aan-de-deur verkoop.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonCopy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-07 20:31
*knip* Geen aanbieding, dus hoort hier niet thuis.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 04-06-2025 21:07 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
VEH (Vereniging Eigen Huis) heeft weer een veiling gedaan deze maand en er is een jaarcontract van Budget Energie. Afbeelding gestolen van pinquin21 in "Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic":

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Du7cT53tQlNhGCaQ0FltXQCRvYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBUpfok2olzbB1E3YrVsSyoP.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens dit bericht is er ook een contract voor 2 jaar met iets hogere tarieven. Ik vermoed voor als je geen zonnepanelen hebt?

[ Voor 28% gewijzigd door user109731 op 05-06-2025 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-09 11:08
user109731 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:03:
VEH (Vereniging Eigen Huis) heeft weer een veiling gedaan deze maand en er is een jaarcontract van Budget Energie. Afbeelding gestolen van pinquin21 in "Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic":

[Afbeelding]
Interessant is ook dat Budget een van de weinige is die overschot niet meetelt voor terugleverkosten. Dus alleen het gesaldeerde deel wordt geteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexfop
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10:32
Krijg net een "persoonlijk" aanbod van Innova energie, weet niet of het moet doen.
Heb namelijk ook een PV installatie waar ik nu nog op terug lever.

Voor 3 jaar vast
stroom normaal tarief: 0.30498
stroom dal tarief : 0.28728
Gas 1,27553

voor 4 jaar vast
Stroom normaal tarief: 0.30433
stroom dal-tarief: 0.28700
Gas:1.26424
Incl btw overigens.

Ook nog 600 eur bonus bij die einde contract wordt verrekend

[ Voor 8% gewijzigd door alexfop op 06-06-2025 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
alexfop schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:04:
Krijg net een "persoonlijk" aanbod van Innova energie, weet niet of het moet doen.
Heb namelijk ook een PV installatie waar ik nu nog op terug lever.

Voor 3 jaar vast
stroom normaal tarief: 0.30498
stroom dal tarief : 0.28728
Gas 1,27553

voor 4 jaar vast
Stroom normaal tarief: 0.30433
stroom dal-tarief: 0.28700
Gas:1.26424
Incl btw overigens.

Ook nog 600 eur bonus bij die einde contract wordt verrekend
Als je PV hebt zou ik geen stroom aanbiedingen nemen die doorlopen tot na 1 januari 2027 (afschaffing saldering), tenzij je zeker weet dat je dan kosteloos kan opzeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-09 11:10

V-8

Rvld36 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:48:
[...]

Ik heb nog niet eerder een dynamisch contract gehad. Ik sluit vlak voor de afloop van mijn contract altijd over via gaslicht.com of andere aanbieders. Tijdens het telefoongesprek kreeg ik direct online het aanbod toegestuurd zoals ook te zien is in de foto. Ik heb nog even bedenktijd.
Maar hoor graag de ervaringen hier met dynamische contacten, het aanbod en de leverancier.
Dynamische contracten moet je altijd met elkaar vergelijken o.b.v. de inkoopvergoeding oftewel de opslag pe kWh en m³.

De verwachte inkoopprijs zegt niets, want elke leverancier schat dit anders in, maar uiteindelijk betaal je bij allemaal dezelfde kale prijs. Dus: puur vergelijken op inkoopvergoeding en vaste leveringskosten.

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online

[Afbeelding]

Volgens dit bericht is er ook een contract voor 2 jaar met iets hogere tarieven. Ik vermoed voor als je geen zonnepanelen hebt?
Prima deal! Ik heb 'm afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 18:37

[Afbeelding]

Ik heb dezelfde aanbieding mogen ontvangen.
Heb toch nog even opnieuw de gegevens ingevoerd bij gaslicht en nu staan ze op de 2e plek:

Via gaslicht zijn de jaarlijkse kosten bij UnitedConsumers € 814,03 en bij Budget € 921,64
Via de VEH aanbieding zijn de (verwachte) jaarlijkse kosten bij Budget € 854,45
Tientjes werk maar toch.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FcCRYl6.png
VEH:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UIDQgcO.png

Aan de andere kant is de kWh prijs bij United wel een stuk duurder dan bij Budget.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FrHHNYy.png

[ Voor 7% gewijzigd door JvdW op 06-06-2025 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 07:51
V-8 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:44:
[...]
Dynamische contracten moet je altijd met elkaar vergelijken o.b.v. de inkoopvergoeding oftewel de opslag pe kWh en m³.

De verwachte inkoopprijs zegt niets, want elke leverancier schat dit anders in, maar uiteindelijk betaal je bij allemaal dezelfde kale prijs. Dus: puur vergelijken op inkoopvergoeding en vaste leveringskosten.
plus eventuele korting bij afsluiten via een vergelijkingssite of collectief ;)

Science is stranger than fiction

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:47
JvdW schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:26:
[...]

Heb toch nog even opnieuw de gegevens ingevoerd bij gaslicht en nu staan ze op de 2e plek:

Via gaslicht zijn de jaarlijkse kosten bij UnitedConsumers € 814,03 en bij Budget € 921,64
Tientjes werk maar toch.

[Afbeelding]
VEH:
[Afbeelding]

Aan de andere kant is de kWh prijs bij United wel een stuk duurder dan bij Budget.

[Afbeelding]
Ik heb gisteren mijn contract via VEH bij Budgetthuis afgesloten. 20 cent per kwh is cheap. United consumers is het een stuk hoger, maar door de loyaliteitsbonus drukt dit natuurlijk in je lasten in positieve zin. Bij Budgetthuis is dit veel minder. Als je veel electra gebruikt (EV in mijn geval) dan is Budgetthuis is voor mij dan een no brainer.

Met pijn in mijn hart stap ik over naar Tibber. Nu nog even een Equalizer van Easee op de kop tikken. :P

Gisteren afgesloten. Ingangsdatum op z’n vroegst 23 juni. Dus dat gaat relatief snel.

[ Voor 3% gewijzigd door trangelang op 06-06-2025 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
JvdW schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:26:
[...]

Tientjes werk maar toch.

[Afbeelding]
VEH:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Klopt helemaal, maar United Consumers kun je "maar" 3 maanden vooruit afsluiten en bij het VEH aanbod kan tot 1 januari 2026 als startdatum worden ingevuld. In mijn geval kwam dat dus beter uit.
Overigens ook hier een (prive) EV die thuis wordt opgeladen dus met 20 ct per kwh lekker goedkoop rijden en niet meer op een kwh meer of minder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
BBKing schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:48:
[...]

Klopt helemaal, maar United Consumers kun je "maar" 3 maanden vooruit afsluiten en bij het VEH aanbod kan tot 1 januari 2026 als startdatum worden ingevuld. In mijn geval kwam dat dus beter uit.
Overigens ook hier een (prive) EV die thuis wordt opgeladen dus met 20 ct per kwh lekker goedkoop rijden en niet meer op een kwh meer of minder kijken.
Ik heb Budget ook maar (bijna) afgesloten.
Deze was ik wel even vergeten maar ben nog geen gratis lid geweest.

Ben je nog geen lid van Vereniging Eigen Huis? Na accepteren van het aanbod, wordt je lidmaatschap geactiveerd en ontvang je bevestiging van je gratis lidmaatschap. Heb je eerder gebruik gemaakt van een gratis lidmaatschap? Dan word je automatisch lid wanneer je het aanbod accepteert. Na acceptatie wordt jouw lidmaatschap opnieuw aangemaakt en ontvang je hier een bevestigingsmail van. De jaarlijkse contributie bedraagt €37,50.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

JvdW schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:59:
[...]

Ik heb Budget ook maar (bijna) afgesloten.
Deze was ik wel even vergeten maar ben nog geen gratis lid geweest.

Ben je nog geen lid van Vereniging Eigen Huis? Na accepteren van het aanbod, wordt je lidmaatschap geactiveerd en ontvang je bevestiging van je gratis lidmaatschap. Heb je eerder gebruik gemaakt van een gratis lidmaatschap? Dan word je automatisch lid wanneer je het aanbod accepteert. Na acceptatie wordt jouw lidmaatschap opnieuw aangemaakt en ontvang je hier een bevestigingsmail van. De jaarlijkse contributie bedraagt €37,50.
Mocht bij bij ING zitten, dan kan je voor 1000 ING-punten een gratis VEH-lidmaatschap nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-09 11:10

V-8

Harmani schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:40:
[...]

plus eventuele korting bij afsluiten via een vergelijkingssite of collectief ;)
Zeker, goede aanvulling, dat geldt natuurlijk altijd! + evt. cashback bij afsluiten via bv. CashbackXL o.i.d.

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:50
Ik ben vandaag voor het tweejarig contract van VEH gegaan. Vond het een prima deal, zeker met die €200,- bonus. Nu heb ik de papieren vanuit Budget Thuis ontvangen, maar daar staat een bonus van 100,- vermeld. Normaal maak ik screenshots van dit soort zaken, maar vergeet dit te doen. Als je eenmaal hebt besteld krijg je de deal ook niet meer te zien. Heeft iemand hier een schermafbeelding gemaakt en wil deze delen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:48
100 bonus per jaar x 2 jaar = 200 bonus?!

[ Voor 86% gewijzigd door derhenno op 06-06-2025 20:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
ElGrandoNeuso schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:00:
Ik ben vandaag voor het tweejarig contract van VEH gegaan. Vond het een prima deal, zeker met die €200,- bonus. Nu heb ik de papieren vanuit Budget Thuis ontvangen, maar daar staat een bonus van 100,- vermeld. Normaal maak ik screenshots van dit soort zaken, maar vergeet dit te doen. Als je eenmaal hebt besteld krijg je de deal ook niet meer te zien. Heeft iemand hier een schermafbeelding gemaakt en wil deze delen?
€100 bonus per product: gas + stroom = €200?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReginavdLaan
Als je gegevens deelt wil ik dit best invullen en proberen een screenshot te maken. Mijn gegevens heb je niets aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Volgens deze screenshot https://nl.pepper.com/aan...ni-354369#comment-4695218 is het per product per jaar €50, dus in totaal €200.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:50
Novax schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:08:
[...]

Volgens deze screenshot https://nl.pepper.com/aan...ni-354369#comment-4695218 is het per product per jaar €50, dus in totaal €200.
Thx all. Hier kan ik wel mee verder. Heb VEH om opheldering gevraagd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VindiGoosh
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 23-09 20:19
ElGrandoNeuso schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:14:
[...]

Thx all. Hier kan ik wel mee verder. Heb VEH om opheldering gevraagd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whYuFUeI7AlIHglClGdZ6vvCpuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x3vUuYbGiGHWfJjxQMmttJMc.jpg?f=fotoalbum_large

Twee-onder-één-kap bj. 1937, 11x Radiator, Quatt hybrid Duo, houtkachel, Remeha Tzerra 39c, Fabrieksarbeider, Beunhaas, Platbodem It Houten Hynder, Amateur astronoom, Sky-Watcher 350P GoTo, Spectroscopie, Chasing Naked Singularities RS{4} < (2GM)/c2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 21:36

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Wat mij tegen houd om de aanbieding van VEH aan te nemen, is dat Buget Energie iedere maand het maandbedrag zelf aanpast naar de “verwachte” verbruik. Waar je bij andere energiemaatschappijen alleen bij de start gebaseerd is op je verleden, en je daarna zelf je maandbedrag kan aanpassen, is dat bij Budget Energie dus niet zo.

Ik wil komend jaar mijn netwerk uitbreiden, vriezer erbij ect, dus ik zal echt wel meer stroom gaan gebruiken. Daarnaast mocht je dit jaar een strengere winter krijgen, zit je maandbedrag er compleet naast met afgelopen zachte winters. Ik heb geen zin om iedere maand hier mee bezig te zijn.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:28
Ik vind het aanbod van VEH niet eens zo geweldig. Via gaslicht ben ik hetzelfde kwijt in één jaar.

1000/1000 kwh
650 m3 gas

100 per maand via VEH
100 per maand via Engie

Tarieven zijn wel een stuk lager, korting alleen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
NinjaKiwiNL schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:05:
Wat mij tegen houd om de aanbieding van VEH aan te nemen, is dat Buget Energie iedere maand het maandbedrag zelf aanpast naar de “verwachte” verbruik. Waar je bij andere energiemaatschappijen alleen bij de start gebaseerd is op je verleden, en je daarna zelf je maandbedrag kan aanpassen, is dat bij Budget Energie dus niet zo.

Ik wil komend jaar mijn netwerk uitbreiden, vriezer erbij ect, dus ik zal echt wel meer stroom gaan gebruiken. Daarnaast mocht je dit jaar een strengere winter krijgen, zit je maandbedrag er compleet naast met afgelopen zachte winters. Ik heb geen zin om iedere maand hier mee bezig te zijn.
Als je dit jaar een strengere winter krijgt waardoor je (veel) meer gas of elektra verbruikt dan is dat toch logisch als jij je verbruik en daarmee indirect je maandlast hebt gebaseerd op het voorgaande jaar? Dat is niet alleen zo als je bij Budget Energie zit. Mocht dat het geval zijn kun je toch zelf het maandbedrag opschroeven?

Dat ze iedere maand het maandbedrag zelf aanpassen heb ik even gemist. Waar staat dit ergens?
Hier heb ik niet zo'n zin. Ik kreeg bij Engie ook altijd waarschuwingen dat ik mijn voorschotbedrag maar even moest verhogen met ruim 200,-. (met name in de wintermaanden i.v.m. veel stroomverbruik hier) terwijl ik weet dat het totale jaarverbuik niet veel varieert en het dus aan het eind van het jaar weer klopt met mijn eigen ingesteld voorschot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 22:59
JvdW schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:39:
[...]

Als je dit jaar een strengere winter krijgt waardoor je (veel) meer gas of elektra verbruikt dan is dat toch logisch als jij je verbruik en daarmee indirect je maandlast hebt gebaseerd op het voorgaande jaar? Dat is niet alleen zo als je bij Budget Energie zit. Mocht dat het geval zijn kun je toch zelf het maandbedrag opschroeven?

Dat ze iedere maand het maandbedrag zelf aanpassen heb ik even gemist. Waar staat dit ergens?
Hier heb ik niet zo'n zin. Ik kreeg bij Engie ook altijd waarschuwingen dat ik mijn voorschotbedrag maar even moest verhogen met ruim 200,-. (met name in de wintermaanden i.v.m. veel stroomverbruik hier) terwijl ik weet dat het totale jaarverbuik niet veel varieert en het dus aan het eind van het jaar weer klopt met mijn eigen ingesteld voorschot.
Kun je ons even vertellen waar je die informatie hebt gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
D3LTA schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:15:
[...]

Ik denk dat je @NinjaKiwiNL bedoelt.
Ik zou ook graag willen weten of Budget Energie dat doet en waar dit staat.

[ Voor 3% gewijzigd door JvdW op 10-06-2025 17:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 21:36

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

D3LTA schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:15:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jn7gNa6_YsqEcxqk_9uTM_dEJ8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x32YtcGQlQ4eCwG7ruEagJYY.jpg?f=fotoalbum_large

Dit wordt genoemd in een review over Budget Energie + bevestiging vanuit Budget Energie.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 21:58
Kohnee schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:33:
Ik vind het aanbod van VEH niet eens zo geweldig. Via gaslicht ben ik hetzelfde kwijt in één jaar.

1000/1000 kwh
650 m3 gas

100 per maand via VEH
100 per maand via Engie

Tarieven zijn wel een stuk lager, korting alleen ook.
Dacht ook dat het gunstig was, tot ik beter keek, wij zijn 55 euro duurder uit op jaarbasis bij hetzelfde verbruik via VEH.
De korting via Gaslicht is hoger, dus zo lang we niet flink meer verbruiken halen we het verschil met het goedkopere tarief via VEH er niet uit?
Verschil op gastarief heb ik er pas uit met 500m3 extra gasverbruik, wij doen juist ons best om het onder de duim te houden.

Verbruik 1135 kWh / jaar
Verbruik (dal) 1120 kWh / jaar
Teruglevering 1263 kWh / jaar
Teruglevering (dal) 556 kWh / jaar
Gas 800 m3 / jaar

Budget via Gaslicht: 1286,89 euro.
Budget via VEH: 1.338,99 euro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 20:38
Goedkoopste gas dat ik heb gevonden is via innova (direct). 310 cashback en via cashbackxl nog 40 extra. Electra heb ik dynamisch met 145 cashback via een overstap website.

[ Voor 7% gewijzigd door lothar op 10-06-2025 23:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
lothar schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 23:29:
Goedkoopste gas dat ik heb gevonden is via innova (direct). 310 cashback en via cashbackxl nog 40 extra. Electra heb ik dynamisch met 145 cashback via een overstap website.
Let er wel op dat je voor die korting minimaal 700m3 moet verbruiken en dat je aan het eind van het jaar niet onder je opgegeven verbruik komt, anders kan de korting lager uitvallen. Je kan dus beter wat minder opgeven.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Heb je minder dan 700m3 verbruik dan is United Consumers een optie via de link https://www.unitedconsumers.com/energie/aanmelden?cid=awin3 . De laatste parameter zorgt voor een hogere korting van €230 bij alleen gas. (€430 bij stroom en gas). Via CashbackXL zou je nog extra €50 cashback kunnen krijgen (€100 bij stroom en gas). Je moet dan wel zorgen dat je awin2 in awin3 veranderd. (aanmelding wordt bevestigd bij CashbackXL maar het is nu nog niet zeker of de cashback uiteindelijk wordt uitbetaald)

Let op: het lijkt er op dat de calculator bij UnitedConsumers bij een verbruik van gas minder dan 500m3 niet het lagere capaciteitstarief van de netbeheerder gebruikt in de berekening. Hierdoor kunnen de maand en jaar kosten die ze tonen hoger zijn dan ze daadwerkelijk zullen zijn. En dus ook hoger ten opzichte van de vergelijkers die wel het correcte capaciteitstarief gebruiken. Daar moet je bij een vergelijking van kosten dus rekening mee houden.

[ Voor 30% gewijzigd door Novax op 11-06-2025 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:41
Mooie deal deze. Heb net Budget genomen via VEH maar deze komt net 100 euro voordeliger uit. Enige is dat je maximaal 180 dagen in de toekomst kan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 20:38
Novax schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 23:38:
[...]

Let er wel op dat je voor die korting minimaal 700m3 moet verbruiken en dat je aan het eind van het jaar niet onder je opgegeven verbruik komt, anders kan de korting lager uitvallen. Je kan dus beter wat minder opgeven.
Aha dat is wel gek van die 700.. ik zit rond 700. Zou maf zijn als je gekort zou worden als je 690 doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
lothar schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 01:25:
[...]

Aha dat is wel gek van die 700.. ik zit rond 700. Zou maf zijn als je gekort zou worden als je 690 doet.
UIt de actie voorwaarden: https://www.innovaenergie...iteitsbonus-2025-v1.1.pdf
6. De hoogte van de loyaliteitsbonus is afhankelijk van het door u opgegeven ingeschatte jaarafname en
jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas bij uw aanmelding. Als uw daadwerkelijke jaarafname en jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas afwijkt van het door u opgegeven ingeschatte jaarafname en jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas, dan kan dit gevolgen hebben per product voor de hoogte van de loyaliteitsbonus op uw jaar- of eindnota, en heeft Innova het recht om per product de loyaliteitsbonus evenredig te korten op uw jaar- of eindnota.
Er staat wel evenredig, dat lijkt mij dat je bij 690 een korting van 310 * 690/700 = €305,57 krijgt maar zou daar niet zo maar vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Laatst online: 24-09 14:27
Novax schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 23:48:
Heb je minder dan 700m3 verbruik dan is United Consumers een optie via de link https://www.unitedconsumers.com/energie/aanmelden?cid=awin3 . De laatste parameter zorgt voor een hogere korting van €230 bij alleen gas. (€430 bij stroom en gas). Via CashbackXL zou je nog extra €50 cashback kunnen krijgen (€100 bij stroom en gas). Je moet dan wel zorgen dat je awin2 in awin3 veranderd. (aanmelding wordt bevestigd bij CashbackXL maar het is nu nog niet zeker of de cashback uiteindelijk wordt uitbetaald)
Dit lijkt mij een vrij goede deal voor mensen die (net als ik) weinig gas gebruiken.

Zoek een jaarcontract vanaf September voor alleen gas 175m3.
Vanwege de bonus van 230 euro lijkt mij dit een goede aanbieding.

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:28
pascaldv schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:34:
[...]

Dacht ook dat het gunstig was, tot ik beter keek, wij zijn 55 euro duurder uit op jaarbasis bij hetzelfde verbruik via VEH.
De korting via Gaslicht is hoger, dus zo lang we niet flink meer verbruiken halen we het verschil met het goedkopere tarief via VEH er niet uit?
Verschil op gastarief heb ik er pas uit met 500m3 extra gasverbruik, wij doen juist ons best om het onder de duim te houden.

Verbruik 1135 kWh / jaar
Verbruik (dal) 1120 kWh / jaar
Teruglevering 1263 kWh / jaar
Teruglevering (dal) 556 kWh / jaar
Gas 800 m3 / jaar

Budget via Gaslicht: 1286,89 euro.
Budget via VEH: 1.338,99 euro
Ja ik loop ook niet echt warm hiervoor, ik pak meestal 1 jaar. Het voordeel op 2 jaar is wel groter, dus wellicht die overwegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rastapopoulos
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 10:56
Hou er wel rekening mee dat ze het werkelijke verbruik van het afgelopen jaar/jaren als verbruik aanhouden voor de korting. Dus als dat hoger was dan wat je opgeeft en daadwerkelijk verbruikt het komende jaar, dan ontvang je aan het eind dus minder korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:30

Oulewappeur

OmNomNom

Ik heb niet eens een tweejarig aanbod gekregen van VEH..

Verbruik 1500 kWh / jaar
Verbruik (dal) 2500 kWh / jaar

Teruglevering 1400 kWh / jaar
Teruglevering (dal) 700 kWh / jaar

Gas 1100 m3 / jaar

Via VEH betaal ik net geen 170 per maand
Via GL kom ik op 171 euro per maand uit voor Budget maar voor UC op 165 per maand.

Nu dus overgestapt op UC. Toch weer mooie besparing op jaar basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-09 16:33
NinjaKiwiNL schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:03:
[...]

[Afbeelding]

Dit wordt genoemd in een review over Budget Energie + bevestiging vanuit Budget Energie.
Ik was een aantal jaartjes terug bij Budget Energie. Toen werd dit niet gedaan en ik had 1 jaar vaste termijnbedrag per maand :). Het werd niet steeds aangepast bij mij.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matje12345
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-09 15:12
Ik ben ook voor Budget gegaan voor VEH. Nu kun je inderdaad de aanbieding niet meer op je scherm zien.
Ik heb alleen elektra en een 1 jarig contract. Weet bijna zeker dat ik € 100 korting zag staan bij de aanbieding. Maar dit zou dan € 50 te veel zijn want geen gas? Ben benieuwd wat er in het contract gaat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
matje12345 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:53:
Ik ben ook voor Budget gegaan voor VEH. Nu kun je inderdaad de aanbieding niet meer op je scherm zien.
Ik heb alleen elektra en een 1 jarig contract. Weet bijna zeker dat ik € 100 korting zag staan bij de aanbieding. Maar dit zou dan € 50 te veel zijn want geen gas? Ben benieuwd wat er in het contract gaat staan.
Het is € 100 korting voor stroom (+ € 100 voor gas maar dat is bij jou niet van toepassing). Bij het contract voor 2 jaar is het 50 euro per jaar voor alleen stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobaUnicat
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18-09 08:45

Let op: het lijkt er op dat de calculator bij UnitedConsumers bij een verbruik van gas minder dan 500m3 niet het lagere capaciteitstarief van de netbeheerder gebruikt in de berekening. Hierdoor kunnen de maand en jaar kosten die ze tonen hoger zijn dan ze daadwerkelijk zullen zijn. En dus ook hoger ten opzichte van de vergelijkers die wel het correcte capaciteitstarief gebruiken. Daar moet je bij een vergelijking van kosten dus rekening mee houden.
Dank! Dit is een goeie. Vraagje. Hoe lang duurt het voordat de cashback wordt geregistreerd bij cashbackxl? Ik heb hem vanochtend afgesloten via cashbackxl en tot nu toe zie ik de registratie nog niet terug in mijn overzicht…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
BobaUnicat schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:30:
[...]

Dank! Dit is een goeie. Vraagje. Hoe lang duurt het voordat de cashback wordt geregistreerd bij cashbackxl? Ik heb hem vanochtend afgesloten via cashbackxl en tot nu toe zie ik de registratie nog niet terug in mijn overzicht…
Volgens mij is de bevestiging vrij snel, zie laredo in "Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic"
contract kwam een dag later laredo in "Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobaUnicat
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18-09 08:45
Dank! Ik wacht nog even af en als het niet goed geregistreerd wordt zal ik het annuleren en via laptop opnieuw proberen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 20:18

Dank! Overigens kun je bij UC tot maximaal 90 dagen in de toekomst afsluiten. Als dat te vroeg is even naar den opzegvergoeding kijken, omdat het misschien alsnog loont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
matje12345 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:53:
Ik ben vandaag ook akkoord gegaan.
Bij ons is het huis ook full elektric.
Mijn vorige jaarcontract bij Greenchoice met 24 cent was begin dit jaar afgelopen. Inmiddels ging het variabele tarief al richting de 28 cent. Dan is nu voor een jaar vastleggen voor 20 cent een positieve ontwikkeling O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Er begint hier weer iets teveel slowchat te komen. Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen, niet om te melden voor welke deal je bent gegaan.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• VindiGoosh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ofoS6237sCizfJsnXU__Nb7s84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7kYZLNZBsXOZcCM7zmZJLJKg.jpg?f=fotoalbum_large

Netjes. Vond het relevant om te vermelden gezien de discussie die hierover is geweest

[ Voor 5% gewijzigd door VindiGoosh op 12-06-2025 13:43 ]

Twee-onder-één-kap bj. 1937, 11x Radiator, Quatt hybrid Duo, houtkachel, Remeha Tzerra 39c, Fabrieksarbeider, Beunhaas, Platbodem It Houten Hynder, Amateur astronoom, Sky-Watcher 350P GoTo, Spectroscopie, Chasing Naked Singularities RS{4} < (2GM)/c2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Het VEH aanbod voor 1 jaar was sinds begin deze week niet meer beschikbaar, maar is bij mij nu terug als optie :) Misschien heeft iemand hier wat aan.

edit: En als je geen email krijgt van VEH kan het helpen om naar de bevestigingspagina te gaan via een eerdere email en dan onderaan op Verder te klikken.

[ Voor 47% gewijzigd door user109731 op 13-06-2025 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
VindiGoosh schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:43:
[...]

[Afbeelding]

Netjes. Vond het relevant om te vermelden gezien de discussie die hierover is geweest
Bedenktijd gaat ook opnieuw in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIHIRn7j5g3CjKWXqnw7gl5vo_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MU7ypjwjE8hPY2UMNnI4urhe.jpg?f=fotoalbum_large

Gunstig voor de mensen die het aanbod van VEH al hadden geaccepteerd, maar tegelijkertijd benieuwd zijn naar het toekomstige aanbod van de consumentenbond die op z’n laatst nét twee dagen na het verkopen van de bedenktijd wordt bekendgemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkSlTGDHR9lPUi6P3QKhjavR6E0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhEDlgMTIDnc8P0a7lU9jdZ0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door VindiGoosh op 13-06-2025 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:22

ManiacsHouse

Scheisse!

VindiGoosh schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:15:
[...]

Bedenktijd gaat ook opnieuw in:

[Afbeelding]

Gunstig voor de mensen die het aanbod van VEH al hadden geaccepteerd, maar tegelijkertijd benieuwd zijn naar het toekomstige aanbod van de consumentenbond die op z’n laatst nét twee dagen na het verkopen van de bedenktijd wordt bekendgemaakt:

[Afbeelding]
Serieus? 2 cent terugleververgoeding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VindiGoosh
ManiacsHouse schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:20:
[...]

Serieus? 2 cent terugleververgoeding?
Dat is wat er staat hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 12:40
Ook hier bij een jaarcontract via veh, alleen Gas, 100,- korting in het contract.

[ Voor 85% gewijzigd door BigTasty op 16-06-2025 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:40

Thanks voor deze post!

Ik heb het net via deze weg afgesloten 8)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Laatst online: 24-09 14:27
louzy82 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:04:
[...]

Thanks voor deze post!

Ik heb het net via deze weg afgesloten 8)
Ik ben ook deze aanbieding van UnitedConsumers gegaan per a.s. September (1 jaar vast).

Als ik het lagere netbeheerkostentarief meereken en de bonus van 230 euro dan zit ik voor (alleen gas) 175m3 per jaar op 286.59 euro.
De cashback heb ik dan nog niet meegerekend.

Netbeheerkostentarief =
Schaal 1 is minder dan 500 m3 met de kost van €176.92 of schaal 2, meer dan 500 m3 met de kost van €239.46

De berekening op de site van UnitedConsumers plaatst mij in schaal 2 (€239.46), maar dit is dus niet correct.

[ Voor 21% gewijzigd door Burning_Tyre op 16-06-2025 10:42 ]

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-09 23:19

Thanks afgesloten! Waarom bij minder dan 700m3? Ik zit nu op 550 gemiddeld dus maak me er geen zorgen over maar ben wel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
MNDutch schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:53:
[...]

Thanks afgesloten! Waarom bij minder dan 700m3? Ik zit nu op 550 gemiddeld dus maak me er geen zorgen over maar ben wel benieuwd.
Dat was aanvankelijk omdat vanaf 700m3 Innova met 1 jaar gas en de bonus voordeliger zou zijn, al heb ik niet gekeken of dat nu nog zo is (ook in verband met de hoogte van de cashback via CashbackXL)

Je kan natuurlijk bij UC ook boven de 700m3, of als je het verbruik niet helemaal goed kan schatten aangezien de actie voorwaarden bij UC iets beter zijn wat betreft de bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AXLAD5MVHTGLChKniiSRIjSzI4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dzlKQeGtBkMYlWNyxseQgWAA.jpg?f=user_large

Thanks! Ik heb hem ook aangevraagd voor 300m³. Die €259,42 per jaar is dus niet correct, begrijp ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuckfypo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-08 11:46
Treveo schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:26:
[Afbeelding]

Thanks! Ik heb hem ook aangevraagd voor 300m³. Die €259,42 per jaar is dus niet correct, begrijp ik dat goed?
Klopt, als het goed is, gaat daar nog iets van €60-70 vanaf. Verschilt geloof ik beetje per netwerkbeheerder.

Zelf ook aangevraagd. Zowel stroom als gas, maar heb na een 30 min nog geen bevestiging van CBXL gehad. Wel van UC.

Duurde dit bij anderen ook langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
tuckfypo schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:35:
[...]

Klopt, als het goed is, gaat daar nog iets van €60-70 vanaf. Verschilt geloof ik beetje per netwerkbeheerder.

Zelf ook aangevraagd. Zowel stroom als gas, maar heb na een 30 min nog geen bevestiging van CBXL gehad. Wel van UC.

Duurde dit bij anderen ook langer?
Okay thanks, ik heb alleen gas aangevraagd en vanuit CBXL net de bevestiging gekregen van €100 cashback... ipv €50

Edit: schaal 1 bij Stedin is €186,31 (volgens gaslicht.com), dus gaat er inderdaad nog €73,11 af

[ Voor 9% gewijzigd door Treveo op 16-06-2025 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Treveo schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:26:
[Afbeelding]

Waar staat nou de all in gasprijs per m3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
earthknake schreef op maandag 16 juni 2025 @ 23:45:
[...]

Waar staat nou de all in gasprijs per m3?
Leveringskosten € 0,53177 + Energiebelasting € 0,69957 = 0,53177+0,69957 = 1,23134 EUR/m3. Als je er zo naar kijkt niet de goedkoopste maar door alle korting kom je wel gunstig uit.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Er staat bij die korting dat het een loyaliteitsbonus is. Daarover staat in de voorwaarden:
"De eenmalige loyaliteitsbonus wordt na ontvangst van uw eerste jaarnota toegekend in uw UnitedConsumers bespaartegoed. Deze korting wordt niet op een andere wijze of in een andere vorm uitgekeerd."
Bespaartegoed? Betekent dat dat ik dit bedrag als een tegoed krijg NA de eerste jaarnota en dan dat bedrag kan opmaken aan rekeningen o.i.d.?

Edit, ik had niet goed gezocht. Ik zie inmiddels dat je het kunt laten uitbetalen.
Tenminste, als dit 5 jaar oude filmpje nog klopt:
YouTube: Zo werkt het bespaartegoed van UnitedConsumers

[ Voor 6% gewijzigd door BounceMeister op 17-06-2025 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
BounceMeister schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:01:
[...]

Er staat bij die korting dat het een loyaliteitsbonus is. Daarover staat in de voorwaarden:
"De eenmalige loyaliteitsbonus wordt na ontvangst van uw eerste jaarnota toegekend in uw UnitedConsumers bespaartegoed. Deze korting wordt niet op een andere wijze of in een andere vorm uitgekeerd."
Bespaartegoed? Betekent dat dat ik dit bedrag als een tegoed krijg NA de eerste jaarnota en dan dat bedrag kan opmaken aan rekeningen o.i.d.?
Hmm, interessant, UC bespaartegoed heb ik in principe geen reet aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReginavdLaan
BounceMeister schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:01:
[...]

Edit, ik had niet goed gezocht. Ik zie inmiddels dat je het kunt laten uitbetalen.
Tenminste, als dit 5 jaar oude filmpje nog klopt:
YouTube: Zo werkt het bespaartegoed van UnitedConsumers
Dit staat in de voorwaarden:
Artikel 3: Voorwaarden besteding of uitbetaling bespaartegoed
1. De Deelnemer kan het in ruil voor de Kortingsgelden ontvangen elektronisch geld op twee manieren
gebruiken. Het elektronisch geld kan besteed worden in de Kadoshop van onze partner Paradigit of het
elektronisch geld kan worden verzilverd door overschrijving van het daarmee corresponderende
geldbedrag naar de bankrekening van de Deelnemer (redemptie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
ReginavdLaan schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:07:
[...]

Dit staat in de voorwaarden:
Artikel 3: Voorwaarden besteding of uitbetaling bespaartegoed
1. De Deelnemer kan het in ruil voor de Kortingsgelden ontvangen elektronisch geld op twee manieren
gebruiken. Het elektronisch geld kan besteed worden in de Kadoshop van onze partner Paradigit of het
elektronisch geld kan worden verzilverd door overschrijving van het daarmee corresponderende
geldbedrag naar de bankrekening van de Deelnemer (redemptie).
Je kan die UC spaartegoed laten uitbetalen, lees ik hem zo goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReginavdLaan
Treveo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:14:
[...]

Je kan die UC spaartegoed laten uitbetalen, lees ik hem zo goed?
Ja. Of ik lees het verkeerd.
https://img.unitedconsume...kering-kortingsgelden.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:47
Ik lees dat het op twee manieren uitgekeerd kan worden. Het tegoed wordt sowieso op je account geboekt. Je kan ervoor kiezen om het uit te keren naar je eigen bankrekening of met het tegoed kan je producten aankopen bij de aangesloten winkels via United Consumers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Treveo
Ik heb UC gevraagd via WhatsApp, ze zeiden als volgt:

De bonus wordt tegen het einde van je contract in het bespaartegoed gestort. Je kan dit dan laten uitkeren op je rekening of besteden in onze online cadeaushop.

Dus het lijkt er inderdaad op dat uitbetalen gewoon mogelijk is

[ Voor 12% gewijzigd door Treveo op 17-06-2025 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Treveo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:46:

De bonus wordt tegen het einde van je contract in het bespaartegoed gestort. Je kan dit dan laten uitkeren op je rekening of besteden in onze online cadeaushop.

.
Thx. Dan is dit op dit moment denk ik de beste deal voor alleen gas met een verbruik van 650 m3 per jaar. Per 1 augustus loopt mijn huidige contract af.

De cashbackxl route is dus klikken via cashbackxl en dan zelf de link aanpassen in de browser alvorens door te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
BounceMeister schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:10:
[...]
.
Thx. Dan is dit op dit moment denk ik de beste deal voor alleen gas met een verbruik van 650 m3 per jaar. Per 1 augustus loopt mijn huidige contract af.

De cashbackxl route is dus klikken via cashbackxl en dan zelf de link aanpassen in de browser alvorens door te gaan?
Voor mijn ~200/250 kuub is het zeker de beste deal op dit moment. Helemaal met die €230 bonus.

Klopt, vanuit CBXL klikken, dan zie je de link in je adresbalk staan met iets van cid=awin2. Die even aanpassen naar awin3 en dan enteren. Daarna aan vragen. Somehow heb ik nu €100 cashback daarvan bevestigd gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Treveo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:15:
[...]

Voor mijn ~200/250 kuub is het zeker de beste deal op dit moment. Helemaal met die €230 bonus.

Klopt, vanuit CBXL klikken, dan zie je de link in je adresbalk staan met iets van cid=awin2. Die even aanpassen naar awin3 en dan enteren. Daarna aan vragen. Somehow heb ik nu €100 cashback daarvan bevestigd gekregen.
ik had die cid=awin2 er niet in staan maar wel wat andere parameters met betrekking tot mijn adres na het vraagteken. Ik heb na het vraagteken cid=awin3& toegevoegd (parameters worden gekoppeld met een &). en toen zag ik de 230 Euro korting.

Edit,
Ik zie nog geen bevestiging bij cbxl, maar dat zie ik van mijn Amazon aankoop van gisteren ook niet. Het gaat vaker mis daar de laatste tijd.

Edit2, bevestiging contract is binnen maar een dag later nog steeds geen cashback te zien bij cashbackXL. Reken daar dus niet op.

[ Voor 17% gewijzigd door BounceMeister op 18-06-2025 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
Treveo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:15:
[...]

Welke browser heb je gebruikt? Merk de laatste tijd dat ik veel cashbacks mis bij CashbackXL...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Verdere vragen en discussie over CashbackXL (en andere cashbackdiensten) mag in Ervaringen met cashback-sites, dan kunnen we hier weer verder met aanbiedingen delen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 20:18
Treveo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:46:

Ik kan dat laten uitbetalen tevens bevestigen uit eigen ervaring met een autoverzekering bij UC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online

De korting van deze aanbieding bij UnitedConsumers is vandaag verlaagd naar €215 en het tarief verhoogd naar €1,25669.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
Novax schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:59:
[...]

De korting van deze aanbieding bij UnitedConsumers is vandaag verlaagd naar €215 en het tarief verhoogd naar €1,25669.
Ooof, dan waren wij echt op tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
Novax schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:59:
[...]

Gisteren in de avond al. Wilde het afsluiten maar nu twijfel ik.
Pagina: 1 ... 80 ... 83 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.