Dat zou wellicht met de korting te maken kunnen hebben al heeft dat specifieke pakket van GC bij de vergelijkers hogere tarieven. Bij het pakket met de lagere tarieven zie ik de restrictie niet.delius schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:31:
De restrictie zag ik in de pakketvoorwaarden via gaslicht.
Dat is al even zo. Het gaat vanaf vandaag in voor de mensen met een variabel contract.Keni schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:09:
Vanaf vandaag zijn ook bij Oxxio en Eneco terugleverkosten voor nieuwe contracten.
Andersom, variabele contracten hadden het al vanaf 1 juni. Nieuwe vaste contracten nog niet maar nu dus wel.jongetje schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:24:
Dat is al even zo. Het gaat vanaf vandaag in voor de mensen met een variabel contract.
*knip* Offtopic. Vragen naar ervaringen is niet de bedoeling.
[ Voor 76% gewijzigd door Yorinn op 04-07-2024 11:46 ]
Zelfde gedaan op woensdag, en los van de bevestiging van Pricewise, nu ook een mail met 'welkom bij Engie' en dat ik binnen 24 uur m'n contract ontvang van ze.WiLLoW_TieN schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 12:21:
[...]
Zojuist afgesloten. Wel al een mail gehad van PriceWise. Maar nog geen contract van Engie.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Same here !JSBars schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:43:
[...]
Zelfde gedaan op woensdag, en los van de bevestiging van Pricewise, nu ook een mail met 'welkom bij Engie' en dat ik binnen 24 uur m'n contract ontvang van ze.

Deze heb ik dus gisteren ook afgesloten. Wel opletten dat je meer dan 750m3 gas invult, anders geld de cashback niet..Beammmmm schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:40:
Bijgaande aanbieding met leuke cashback via Gaslicht bij Innova:
[Afbeelding]
Lijkt zeker niet gek of is er beter te krijgen?
Is op basis van verbruik 2400kwh/1200kwh/850m3 & 2700kwh/900kwh opwek
Deze had ik ook gezien via hun eigen site, maar als ik de reviews van deze partij bekijk dan blijk ik er liever heel ver weg van.Beammmmm schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:40:
Bijgaande aanbieding met leuke cashback via Gaslicht bij Innova:
[Afbeelding]
Lijkt zeker niet gek of is er beter te krijgen?
Is op basis van verbruik 2400kwh/1200kwh/850m3 & 2700kwh/900kwh opwek
It's All In The "Mix"
2 maal een jaarcontract gehad en altijd netjes afgehandeld, mijn 2 kinderen zitten er nu voor 3 jaar vast en ook geen problemen.Mixpower schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:13:
[...]
Deze had ik ook gezien via hun eigen site, maar als ik de reviews van deze partij bekijk dan blijk ik er liever heel ver weg van.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Verwijderd
Zojuist gas voor 1 jaar afgesloten bij GC 1.15m3 via gaslicht. Oktober gaat het in, samen met de energie contract die ik apart voor 2 jaar bij hen had afgesloten zonder zonnepaneel boete
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2024 20:58 ]
Hoe komen jullie op zulke lage bedragen?Verwijderd schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:58:
Zojuist gas voor 1 jaar afgesloten bij GC 1.15m3 via gaslicht. Oktober gaat het in, samen met de energie contract die ik apart voor 2 jaar bij hen had afgesloten zonder zonnepaneel boete
Als ik op gaslicht mijn verbruik ( verbruik 3500, opwek 2600, gas 1400) invul kom ik op
€ 0,2696 per kWh
€ 1,2832 per m³
Bij budget energie
Stroom normaal tarief € 0,2206 /kWh
Stroom dal tarief € 0,2327 /kWh
Teruglevering normaal tarief € 0,2206 /kWh
Teruglevering dal tarief € 0,2327 /kWh
Na salderen normaal tarief € 0,1450 /kWh
Na salderen dal tarief € 0,1450 /kWh
Gas € 1,2184 /m3
Vaste leveringskosten € 17,51 /maand
Bij greenchoice
[ Voor 28% gewijzigd door REDN4S op 04-07-2024 22:28 ]
Er staan op Gaslicht.com 2 contracten van Greenchoice 1 jaar vast:REDN4S schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 22:24:
[...]
Hoe komen jullie op zulke lage bedragen?
Als ik op gaslicht mijn verbruik ( verbruik 3500, opwek 2600, gas 1400) invul kom ik op
€ 0,2696 per kWh
€ 1,2832 per m³
Bij budget energie
Stroom normaal tarief € 0,2206 /kWh
Stroom dal tarief € 0,2327 /kWh
Teruglevering normaal tarief € 0,2206 /kWh
Teruglevering dal tarief € 0,2327 /kWh
Na salderen normaal tarief € 0,1450 /kWh
Na salderen dal tarief € 0,1450 /kWh
Gas € 1,2184 /m3
Vaste leveringskosten € 17,51 /maand
Bij greenchoice
Stroom | Gas | Korting |
€ 0,2266 | € 1,2184 | € 185,- |
€ 0,2086 | € 1,1532 | geen |
De eerste is met jouw verbruik voordeliger en zal daarom hoger in de lijst staan.
Twijfel ook of ik deze zal nemen, of toch eentje met cashback. Hoewel de cashback bij Delta vandaag ook weer omlaag lijkt te zijn gegaan, waardoor die niet heel veel goedkoper meer zijn dan Greenchoice.Verwijderd schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:58:
Verwijderd
Met de cashback kwam ik ipv GC paat euros goedkoper uit echter zit je weer vast aan allerlei voorwaardes. 1.15 zonder cashback vindt ik een goede tarief en verwacht niet dat het lager dan dit zal gaan de komende maanden.Hugo__Boss schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:52:
[...]
Twijfel ook of ik deze zal nemen, of toch eentje met cashback. Hoewel de cashback bij Delta vandaag ook weer omlaag lijkt te zijn gegaan, waardoor die niet heel veel goedkoper meer zijn dan Greenchoice.
Exact, bovendien zitten we al bij Greenchoice dus wellicht maakt dat ook nog uit voor een eventuele cashback.Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:01:
[...]
Met de cashback kwam ik ipv GC paat euros goedkoper uit echter zit je weer vast aan allerlei voorwaardes. 1.15 zonder cashback vindt ik een goede tarief en verwacht niet dat het lager dan dit zal gaan de komende maanden.
Voor zover ik weet is cashback alleen voor nieuwe klanten.Hugo__Boss schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:16:
[...]
Exact, bovendien zitten we al bij Greenchoice dus wellicht maakt dat ook nog uit voor een eventuele cashback.
Wel op bedacht zijn dat je de cashback niet kunt krijgen als ze achteraf zien dat je minder dan 750 hebt verbruikt bij de afrekening...gerritwillie schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:25:
[...]
Deze heb ik dus gisteren ook afgesloten. Wel opletten dat je meer dan 750m3 gas invult, anders geld de cashback niet..
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Ik heb mijn Engie contract ( €500 cashback ) nu binnen. Zie geen gekke dingen.JSBars schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:43:
[...]
Zelfde gedaan op woensdag, en los van de bevestiging van Pricewise, nu ook een mail met 'welkom bij Engie' en dat ik binnen 24 uur m'n contract ontvang van ze.
@JSBars jij ook ontvangen?
:strip_exif()/f/image/GdZmTgPq8kvHiuKiVARE524R.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 74% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 06-07-2024 11:22 ]
Even je EAN code weglakken.WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 01:54:
[...]
Ik heb mijn contract nu binnen.
Zie geen gekke dingen.
*afbeelding*
[ Voor 33% gewijzigd door Yorinn op 06-07-2024 12:53 ]
Als uw daadwerkelijke jaarafname en jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas afwijkt vanKoningPaulus schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:25:
[...]
Wel op bedacht zijn dat je de cashback niet kunt krijgen als ze achteraf zien dat je minder dan 750 hebt verbruikt bij de afrekening...
het door u opgegeven ingeschatte jaarafname en jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas,
dan kan dit gevolgen hebben per product voor de hoogte van de loyaliteitsbonus op uw jaar- of
eindnota, en heeft Innova het recht om per product de loyaliteitsbonus evenredig te korten op uw jaar-
of eindnota.
Ik gebruik rond de 700m3 afgelopen jaar, gewoon even iets langer douchen dit jaar..
Dan moet je dat zelf ook doen, die EAN code is bij de afbeelding van jouw quote nog zichtbaar.
edit: Yorinn heeft de afbeelding al weggehaald
[ Voor 14% gewijzigd door R0181 op 06-07-2024 13:07 ]
Precies zo, per aansluiting 250 euro cashback dus.WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 01:54:
[...]
Ik heb mijn Engie contract ( €500 cashback ) nu binnen. Zie geen gekke dingen.
@JSBars jij ook ontvangen?
[Afbeelding]
Vandaag gebeld met GC via een speciaal nummer voor een beter aanbod dan de automatische via de app. Tarieven voor 1 jaar.
Verlengaanbod via de app
Stroom: 0.255
Gas: 1.274
Verlengaanbod via de telefoon
Stroom: 0.208
Gas: 1.153
Aanbod voor 2 jaar was een stuk minder gunstig, zat dichter tegen de prijzen aan die ik via de app kreeg.
Ga denk ik maar akkoord, wordt vast niet heel veel goedkoper. En sowieso zijn de variabele leverkosten het minst grote deel van het totaal bedrag. Gas 10 cent meer of minder scheelt met ons verbruik "maar" 70,- op jaarbasis. Maar alle korting is mooi meegenomen.
Verlengaanbod via de app
Aanbod voor 2 jaar was een stuk minder gunstig, zat dichter tegen de prijzen aan die ik via de app kreeg.
Ga denk ik maar akkoord, wordt vast niet heel veel goedkoper. En sowieso zijn de variabele leverkosten het minst grote deel van het totaal bedrag. Gas 10 cent meer of minder scheelt met ons verbruik "maar" 70,- op jaarbasis. Maar alle korting is mooi meegenomen.
Dat gas aanbod via de App is wel erg laagbsmpower schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:18:
Vandaag gebeld met GC via een speciaal nummer voor een beter aanbod dan de automatische via de app. Tarieven voor 1 jaar.
Verlengaanbod via de app
Gas: 0.274
Gas: 0.153

Foutje, moet uiteraard zijn 1 euro en x cent. Aangepast.
Via pricewise vorige maand een jaarcontract bij Vattenfall afgesloten zonder terugleverkosten. Aan het einde van het contract krijg ik een cashback van €365. Weet iemand of deze korting afhangt van je ingevulde verwachte verbruik? Aangezien ik zonnepanelen en een warmtepomp wil gaan plaatsen zal mijn verbruik een stuk lager uitvallen dan ingevuld. Ik kan hier niks over vinden in het contract.
Dit geldt neem ik aan alleen voor bestaande GC klanten?bsmpower schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:18:
Verlengaanbod via de app
Zijn dezelfde tarieven als de welkom-terug actie voor nieuwe klanten. https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/turkeyhakan schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:41:
Dit geldt neem ik aan alleen voor bestaande GC klanten?
Verwijderd
Gasaanbod kan je alleen voor 1 jaar afsluiten mocht je willen direct via GC als nieuwe klant of via gaslicht.com en pricewise volgensmij.
Ah, helder. Ik wil graag een 3-jarig contract. Die zit er helaas niet tussen. Thanks!user109731 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:44:
[...]
Zijn dezelfde tarieven als de welkom-terug actie voor nieuwe klanten. https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/
Misschien ben ik de enige met deze vraag... kun je ons dat speciale nummer verklappen?bsmpower schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:18:
Via die welkom-terug link kun je als bestaande klant ook gebruik maken die tarieven. Gisteren nog gedaan en vanmorgen gelijk verlenging binnen.gerritjan schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:56:
[...]
Misschien ben ik de enige met deze vraag... kun je ons dat speciale nummer verklappen?
Via de klantenservice kreeg ik dit nummer. Ook relatief kort in de wacht gestaan, iets minder dan 15 min. Inderdaad aan te raden om te doen als bestaande klant.gerritjan schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:56:
[...]
Misschien ben ik de enige met deze vraag... kun je ons dat speciale nummer verklappen?
010-7470222
Bizar, de gasprijs is hoger als je zonnepanelen hebt... Als je enkel een gascontract pakt heb je wel het "lage" tarief.user109731 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:44:
[...]
Zijn dezelfde tarieven als de welkom-terug actie voor nieuwe klanten. https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ja omdat het gastarief alleen lager is bij 1 jaar, maar die krijg je niet te zien met zonnepanelen. Je kunt inderdaad wel prima gas los afsluiten en dan stroom 2 jaar of ergens anders.MrFl0ppY schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:25:
Bizar, de gasprijs is hoger als je zonnepanelen hebt... Als je enkel een gascontract pakt heb je wel het "lage" tarief.
Hoeveel betaal je voor gas als je geen zonnepanelen hebt? Minder dan 1.15? Want dat is wat ik ga betalen MET zonnepanelen.MrFl0ppY schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:25:
[...]
Bizar, de gasprijs is hoger als je zonnepanelen hebt... Als je enkel een gascontract pakt heb je wel het "lage" tarief.
*knip* Offtopic. Deze vraag is 4 posts hierboven al beantwoord.
[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 08-07-2024 21:34 ]
Ik heb in een latere post van je gezien dat deze aanbieding inclusief zonnepanelen zijn, nu rijst bij mij de vraag, vragen ze ook terugleverkosten per kWh die je teruglevert?bsmpower schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:18:
Verlengaanbod via de app
Uiteraard, eerste hit op googleCatdogsf schreef op maandag 8 juli 2024 @ 23:52:
[...]
Ik heb in een latere post van je gezien dat deze aanbieding inclusief zonnepanelen zijn, nu rijst bij mij de vraag, vragen ze ook terugleverkosten per kWh die je teruglevert?
https://www.greenchoice.nl/klantenservice/terugleverkosten/
Hoi!
Hij heeft toch een persoonlijk aanbod gekregen, misschien is dat wel zonder terugleverkosten, hij heeft het er niet bijgezet, dus zou zomaar kunnen dat het zonder terugleverkosten is...EWK schreef op maandag 8 juli 2024 @ 23:53:
[...]
Uiteraard, eerste hit op google
https://www.greenchoice.nl/klantenservice/terugleverkosten/
Het is geen persoonlijk aanbod, het is gewoon dezelfde aanbieding die GC op de vergelijkers heeft en via de eigen site (zie Novax in "Energieleveranciers aanbiedingentopic"). Er zijn geen uitzonderingen meer zonder terugleverkosten (behalve het modelcontract)Catdogsf schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 00:10:
Hij heeft toch een persoonlijk aanbod gekregen, misschien is dat wel zonder terugleverkosten, hij heeft het er niet bijgezet, dus zou zomaar kunnen dat het zonder terugleverkosten is...
Wat is daar goedkoop aan? Als ik mijn gasverbruik invul ben ik €15,- per maand duurder uit dan bij Delta. Stroom al weken geleden geregeld zonder boete voor de panelen bij GC. Nu alleen nog gas regelen.user109731 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:44:
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door MotorBeast op 09-07-2024 12:10 ]
Ik heb dat ook, maar ik snap niet waarom.MotorBeast schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:09:
[...]
Wat is daar goedkoop aan? Als ik mijn gasverbruik invul ben ik €15,- per maand duurder uit dan bij Delta. Stroom al weken geleden geregeld zonder boete voor de panelen bij GC. Nu alleen nog gas regelen.
GC:
Variabele leveringskosten: 1,15321
Vaste leveringskosten (per jaar): 98.28
Delta via pricewize:
Variabele leveringskosten: 1,26702
Vaste leveringskosten (per jaar): 113,98
Maar de kosten per maand, voor cashback is voor GC 46 euro en Delta 43.96. Terwijl de leveringskosten lager zijn. Iemand een idee waarom?
PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren
De cashback is al in het totaal / maandbedrag verwerkt. Anders is het appels met peren vergelijken.s020506 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:45:
[...]
Ik heb dat ook, maar ik snap niet waarom.
GC:
Variabele leveringskosten: 1,15321
Vaste leveringskosten (per jaar): 98.28
Delta via pricewize:
Variabele leveringskosten: 1,26702
Vaste leveringskosten (per jaar): 113,98
Maar de kosten per maand, voor cashback is voor GC 46 euro en Delta 43.96. Terwijl de leveringskosten lager zijn. Iemand een idee waarom?
Het enige is dat in werkelijkheid de cashback pas achteraf op de jaarrekening verrekend wordt. Maar dat maakt voor de vergelijking niks uit.
Nee, die reken ik niet mee. Delta via pricewise is 527,59 voor cashback, 427,59 na per jaar. GC is 552 per jaar. Maar de tarieven die genoemd worden zijn wel lager bij Delta. Waar zit dit verschil ergens?tuckfypo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:46:
[...]
De cashback is al in het totaal / maandbedrag verwerkt. Anders is het appels met peren vergelijken.
Het enige is dat in werkelijkheid de cashback pas achteraf op de jaarrekening verrekend wordt. Maar dat maakt voor de vergelijking niks uit.
PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren
s020506 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:52:
[...]
Nee, die reken ik niet mee. Delta via pricewise is 527,59 voor cashback, 427,59 na per jaar. GC is 552 per jaar. Maar de tarieven die genoemd worden zijn wel lager bij Delta. Waar zit dit verschil ergens?
De netbeheer kosten bij GC zijn hoger, waardoor die duurder uitvalt (als je het bij gc link zou afsluiten)s020506 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:52:
[...]
Nee, die reken ik niet mee. Delta via pricewise is 527,59 voor cashback, 427,59 na per jaar. GC is 552 per jaar. Maar de tarieven die genoemd worden zijn wel lager bij Delta. Waar zit dit verschil ergens?
LOETKE
Klopt, met een SJV onder de 500 m3 betaal je minder netbeheer kosten maar de berekening bij GC gebruikt dat verlaagde tarief niet. Maar uiteindelijk zul je bij elke aanbieding exact dezelfde netbeheer kosten betalen. Je kan de aanbieding beter vergelijken bij de vergelijkers, die van GC staat daar ook tussen.RudyL schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:28:
De netbeheer kosten bij GC zijn hoger, waardoor die duurder uitvalt (als je het bij gc link zou afsluiten)
*knip* Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen en eventueel te bediscussieren. Nieuwsartikelen delen, hoort hier niet thuis.
[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 10-07-2024 22:22 ]
Via pricewise en dan 3 jaar selecteren staat Greenchoice er wel tussen. 2 en 1 jaar tarieven zijn overigens identiek aan de “welkom terug”.turkeyhakan schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:47:
[...]
Ah, helder. Ik wil graag een 3-jarig contract. Die zit er helaas niet tussen. Thanks!
Normaaltarief per kWh € 0,24829
Daltarief per kWh € 0,26039
Dit zijn tarieven zonder gas en zonder panelen.
Met panelen bieden ze 3 jaar niet aan.
[ Voor 9% gewijzigd door LiQu1D op 10-07-2024 23:54 ]
Failure is part of the process. You don't know where you're vulnerable until your fail.
Vereniging "Eigen Huis" heeft nu ook een nieuw energie aanbod, collectieve aankoop.. Budget energie heeft die inschrijving gekregen.. Weet iemand hier al de prijzen van.. En de voorwaarden. Tot nu toe heeft budget energie oplopende teruglever-boetes, naar gelang de mate van teruglevering van zonnepanelen.. Dat is vaak ongunstig als je wat meer panelen hebt..
Mijn aanbod:belmonde schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:19:
Vereniging "Eigen Huis" heeft nu ook een nieuw energie aanbod, collectieve aankoop.. Budget energie heeft die inschrijving gekregen.. Weet iemand hier al de prijzen van.. En de voorwaarden. Tot nu toe heeft budget energie oplopende teruglever-boetes, naar gelang de mate van teruglevering van zonnepanelen.. Dat is vaak ongunstig als je wat meer panelen hebt..
Gas: 1.21258 / 59,88 EUR p/j vast
Stroom: 0.25653 / 59,88 EUR p/j vast
Loyaliteitsbonus 2 x 100 EUR
1-jaar contract
Vattenfall 1 jaar vast:-d- schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:33:
[...]
Mijn aanbod:
1-jaar contract
De tarieven zijn incl. 21% btw, en overheidsheffingen van 2024
Stroom
€ 0,2379 /kWh
0-10000 kWh
Gas
€ 1,2188 /m³
0-5000 m³
Vaste leveringskosten
€ 15,97 per maand
Korting € 320
[ Voor 3% gewijzigd door fulgore op 12-07-2024 15:35 ]
Zonnepanelen ??fulgore schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:33:
[...]
Vattenfall 1 jaar vast:
De tarieven zijn incl. 21% btw, en overheidsheffingen van 2024
Stroom
€ 0,2379 /kWh
0-10000 kWh
Gas
€ 1,2188 /m³
0-5000 m³
Vaste leveringskosten
€ 15,97 per maand
Korting € 320
Iedereen toch icm zonnepanelen tegenwoordig?Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:48:
[...]
Neen, Vattenfall heeft ook de boete gebeuren.
Qua gas lijkt het een prima deal, ik kan nergens anders een goedkopere vinden momenteel. Alleen jammer dat je hem maar een maand of 4 in de toekomst in kan laten gaan en geen 6.-d- schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:33:
[...]
Mijn aanbod:
1-jaar contract
Zojuist heb ik via een vergelijkingsite bij Greenchoice een 1-jarig abbo elektriciteit afgesloten. 0.22060 normaal, 0.23270 dal. Op de vergelijkingswebsite staat 92.50 euro cashback, in mijn contract staat 'Nederlands Groen 1 jaar + €185 Korting'. Ik ben benieuwd welke cashback ik krijg
€ 92.50 per product. €185 krijg je als je ook gas afneemt.H92! schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:47:
Zojuist heb ik via een vergelijkingsite bij Greenchoice een 1-jarig abbo elektriciteit afgesloten. 0.22060 normaal, 0.23270 dal. Op de vergelijkingswebsite staat 92.50 euro cashback, in mijn contract staat 'Nederlands Groen 1 jaar + €185 Korting'. Ik ben benieuwd welke cashback ik krijg
Zoiets dacht ik al, het was exact de helft. Slordig dat het zo in mijn contract wordt weergegeven terwijl ik geen gas afneem.Novax schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:55:
[...]
€ 92.50 per product. €185 krijg je als je ook gas afneemt.
Pas boven de 500 kWh teruglevering, als je daar onder kan blijven betaal je niets.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:48:
[...]
Neen, Vattenfall heeft ook de boete gebeuren.
Via Pepper, Voor wie op zoek is naar een nieuw energiecontract, Vattenval bied via Gaslicht.com op dit moment de laagste tarieven voor stroom en gas vergeleken met andere aanbieders.
Stroom: €0,2237 /kWh
Gas: €1,2188 /m3
Leveringskosten €18,97 /maand
Korting €315 (eind van je contract)
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
@JJmac Voor 1 jaar vast ben ik met gas alleen €6-,- per maand goedkoper uit bij GC en voor €1,- per maand meer ben ik 3 jaar onder de pannen bij Delta.
Sowieso iedereen opletten die stroom en gas opdelen want dan zeggen de tarieven alleen niet veel ivm cashbacks. En dan hebben we ook nog de boetes voor zonnepanelen.
Sowieso iedereen opletten die stroom en gas opdelen want dan zeggen de tarieven alleen niet veel ivm cashbacks. En dan hebben we ook nog de boetes voor zonnepanelen.
[ Voor 9% gewijzigd door MotorBeast op 13-07-2024 19:18 ]
Greenchoice heeft nog steeds € 1,15321 voor gas, via welkom terug, wat goedkoper is dan het genoemde Vattenfall tariefJJmac schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 18:28:
Via Pepper, Voor wie op zoek is naar een nieuw energiecontract, Vattenval bied via Gaslicht.com op dit moment de laagste tarieven voor stroom en gas vergeleken met andere aanbieders.
*knip* Offtopic. Melden wat je hebt besteld is geen nuttige toevoeging aan het topic.
[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 14-07-2024 09:07 ]
Dat klopt, maar als je die korting van 315 euro meerekent is Vattenfall weer voordeliger. Tenzij je heel veel gas verbruikt.rick-1975 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 21:10:
[...]
Greenchoice heeft nog steeds € 1,15321 voor gas, via welkom terug, wat goedkoper is dan het genoemde Vattenfall tarief
dan zijn het nog steeds niet de laagste tarievengerritjan schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:30:
[...]
Dat klopt, maar als je die korting van 315 euro meerekent is Vattenfall weer voordeliger. Tenzij je heel veel gas verbruikt.
Dan mag je mij vertellen hoe het komt dat ik met maar 450m3 goedkoper uit ben bij GC? Zie hierboven.gerritjan schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:30:
[...]
Dat klopt, maar als je die korting van 315 euro meerekent is Vattenfall weer voordeliger. Tenzij je heel veel gas verbruikt.
Het betreft hier een contract met een einddatum t/m 31-07-2025. In mijn geval, start datum 01-09-2024, gaat het om een contract voor 11 maanden. Vanaf 01-08-2025 geldt het variabele tarief.Hugo__Boss schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 08:59:
[...]
Qua gas lijkt het een prima deal, ik kan nergens anders een goedkopere vinden momenteel. Alleen jammer dat je hem maar een maand of 4 in de toekomst in kan laten gaan en geen 6.
Aldus Vattenfall:
"Vaste tarieven t/m 31-07-2025. Hierna krijgt u geleverd tegen variabele tarieven. De looptijd van dit contract is soms korter dan één jaar. Dit is het geval als u nog een lopend contract heeft en dit duurt nog 60 dagen, of korter. Vattenfall wacht dan de einddatum van dat contract af."
Hoe moet ik dit duiden? Vast of variabel?MotorBeast schreef op zondag 14 juli 2024 @ 23:20:
[...]
Dan mag je mij vertellen hoe het komt dat ik met maar 450m3 goedkoper uit ben bij GC? Zie hierboven.
:fill(white):strip_exif()/f/image/kt2NUmwaV3C8dyjmrvrLIRSy.png?f=user_large)
Je hebt een vast tarief per afgenomen kWh wat een variabele is want je verbruik staat niet vast.fulgore schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:31:
[...]
Hoe moet ik dit duiden? Vast of variabel?
[Afbeelding]
15x330 SW38
Dat vind ik nogal verwarrend.Centauriprime schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:51:
[...]
Je hebt een vast tarief per afgenomen kWh wat een variabele is want je verbruik staat niet vast.

:strip_exif()/f/image/eGDftTzezdd2MvbY57D77lHv.jpg?f=fotoalbum_large)
De netwerkkosten zijn niet vast en kunnen wijzigen. Tevens de belasting.
Is afnemen bij GC via een vergelijker niet goedkoper ivm cashback?
[ Voor 7% gewijzigd door MotorBeast op 15-07-2024 12:10 ]
Gas is m3 en geen kWh.Centauriprime schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:51:
[...]
Je hebt een vast tarief per afgenomen kWh wat een variabele is want je verbruik staat niet vast.
Ja, dat was ik nu aan het uitrekenen, dit is de "Welkom terug" aanbieding in mijn geval, ik ben dan uiteindelijk goedkoper uit bij Vattenfall dankzijj de korting.MotorBeast schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:06:
[...]
De netwerkkosten zijn niet vast en kunnen wijzigen. Tevens de belasting.
Is afnemen bij GC via een vergelijker niet goedkoper ivm cashback?
De totale korting van €320,- is in de verhouding gas/stroom 78,5% voor gas om 21.5% voor stroom.
Bij VF kom ik na korting uit op €1.039 per m3.
VAST doelt op de tarieven
VARIABEL heeft betrekking op de hoeveelheid die je gebruikt, aantal kuub gas wat je verbruikt in m3
variabel gebruik x vast tarief + alle bijkomende kosten = totaalkosten
[ Voor 3% gewijzigd door rick-1975 op 15-07-2024 17:19 ]
*knip* Geen aanbieding, dus hoort hier niet thuis.
[ Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 15-07-2024 18:46 ]
Dat klopt niet. Het ging over variabele leverkosten. Variabele leverkosten die ze niet vast kunnen aanbieden zoals ik reeds zei zijn dat de netwerkkosten (die bepaalt de netwerkbeheerder) en belastingen (die bepalen onze vrienden in Den Haag). Tevens als je onder de 500m3 gasverbruik blijft wordt je netwerkgebruik kosten verlaagt, daarboven is hij hoger.rick-1975 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:17:
[...]
VAST doelt op de tarieven
VARIABEL heeft betrekking op de hoeveelheid die je gebruikt, aantal kuub gas wat je verbruikt in m3
variabel gebruik x vast tarief + alle bijkomende kosten = totaalkosten
Netwerkgebruikkosten, vast recht, terugleverboete etc. zijn niet inbegrepen in het getoonde (variabel)levertariefMotorBeast schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:55:
[...]
Dat klopt niet. Het ging over variabele leverkosten. Variabele leverkosten die ze niet vast kunnen aanbieden zoals ik reeds zei zijn dat de netwerkkosten (die bepaalt de netwerkbeheerder) en belastingen (die bepalen onze vrienden in Den Haag). Tevens als je onder de 500m3 gasverbruik blijft wordt je netwerkgebruik kosten verlaagt, daarboven is hij hoger.
Dat staat apart vermeld in het kosten overzicht.
De energieleveranciers/vergelijkingsites gebruiken de term "variabel" vanwege het "verbruik" en niet vanwege mogelijke wijzigingen vanuit Den Haag etc
Van site Engie bijvoorbeeld:rick-1975 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:39:
[...]
Netwerkgebruikkosten, vast recht, terugleverboete etc. zijn niet inbegrepen in het getoonde (variabel)levertarief
Dat staat apart vermeld in het kosten overzicht.
De energieleveranciers/vergelijkingsites gebruiken de term "variabel" vanwege het "verbruik" en niet vanwege mogelijke wijzigingen vanuit Den Haag etc
Variabele leveringskosten energie
De variabele leveringskosten voor energie zijn de verbruiksafhankelijke kosten. Je betaalt dus de variabele leveringskosten voor de energie die je daadwerkelijk verbruikt. De hoogte van de variabele leveringskosten is afhankelijk van de prijs per kWh, de prijs per m3 gas, de netbeheerkosten in jouw regio, de energiebelasting op stroom en gas en de hoeveelheid stroom die je teruglevert aan het net. Hiervoor betaal je namelijk sinds kort een terugleverbijdrage.
Vrees dat je geen gelijk hebt.....Nb: bij een vast contract staan de tarieven per m3 en kWh dan vast. Die leg je niet voor niets vast dan.
[ Voor 5% gewijzigd door MotorBeast op 15-07-2024 20:51 ]
Vaste kosten per maand is het bedrag dat de leverancier als vergoeding in rekening brengt (per product) ongeacht het verbruik.
De discussie over waarom er variabele kosten bij een vast contract wordt gerekend mag stoppen hier. Deze gaat te ver offtopic om nog over een aanbieding te gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 15-07-2024 21:38 ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Greenchoice welkom terug pagina lijkt niet meer te werken? Nevermind, mijn fout.
[ Voor 162% gewijzigd door fugalism op 15-07-2024 23:23 ]
Greenchoice Welkom Terug is weer iets verlaagt, tenminste voor 1 jaar vast:
Stroom normaal: 0,19765 / kWh (was € 0,20255)
Stroom dal: € 0,20975 / kWh (was € 0,21465)
Stroom enkel: € 0,20370 / kWh (was € 0,20860)
Gas: € 1,12882 / m3 (was € 1,15321)
Dat zijn erg nette tarieven.
[ Voor 43% gewijzigd door user109731 op 17-07-2024 19:19 ]
Verwijderd
Alleen wel met de zonnepaneelboete mocht je zonnepanelen hebbenuser109731 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:37:
Stroom normaal: € 0,19765 / kWh
Stroom dal: € 0,20975 / kWh
Gas: € 1,12882 / m3
En wederom is voor mij gas alleen goedkoper bij Delta. Ik wacht nog wel even op verdere dalingen.user109731 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:37:
Stroom normaal: 0,19765 / kWh (was € 0,20370)
Top! Net afgesloten, dit zijn prima prijzen. Ik kom van 1.40 gas af en 0.31 stroom +- dus flinke vooruitganguser109731 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:37:
Dat ia Dan z9nder zonnepanelen ? Ik vul het in op de website en Dan krijg hogere tarieven met zonnepanelen.user109731 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:37:
Gas ook.. 1.24 euro
De hogere tarieven die je ziet zijn voor een 2-jarig contract. Als je op de "welkom terug" pagina het zonnepanelen vinkje zet, krijg je op het moment geen aanbod voor 1 jaar te zien.belmonde schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:42:
[...]
Dat ia Dan z9nder zonnepanelen ? Ik vul het in op de website en Dan krijg hogere tarieven met zonnepanelen.
Gas ook.. 1.24 euro
Je kunt het 1-jarige contact met de lage tarieven wel afsluiten via een vergelijkingssite.
Waar dan? Ik zie de prijzen die genoemd zijn op bijv. Gaslicht.com / Pricewise niet terug.Gammo schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 19:28:
[...]
Je kunt het 1-jarige contact met de lage tarieven wel afsluiten via een vergelijkingssite.
Zo'n killer deal is het volgens mij helemaal niet, bij mij komt 'Mega' en 'Budget Energie' er voordeliger uit. Greenchoice staat veel verder onderaan. De tarieven per eenheid zijn misschien laag, uiteindelijk is het het jaarbedrag waar het om gaat.
[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 17-07-2024 20:45 ]
Het gaat inderdaad om het totaalplaatje (tarieven, cashback, terugleververgoeding, terugleverkosten, vaste leveringskosten, manier van salderen etc.) in combinatie met de verwachte afname en teruglevering. In de meeste gevallen is het GC-aanbod met lage tarieven ook niet het beste denk ik, maar het is wel een interessante benchmark in dit topic op zijn minst. Je kunt het beste een prijsvergelijker (of bij voorkeur meerdere) gebruiken om te kijken wat het beste voor jouw situatie is. Sommige mensen verkiezen trouwens wel een laag tarief boven een cashback die je pas na een jaar krijgt, voor het geval dat de energieleverancier omvalt of je zelf het contract vroegtijdig beëindigt, want dan ontvang je de cashback niet.ThinkPad schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:43:
[...]
Waar dan? Ik zie de prijzen die genoemd zijn op bijv. Gaslicht.com / Pricewise niet terug.
Zo'n killer deal is het volgens mij helemaal niet, bij mij komt 'Mega' en 'Budget Energie' er voordeliger uit. Greenchoice staat veel verder onderaan. De tarieven per eenheid zijn misschien laag, uiteindelijk is het het jaarbedrag waar het om gaat.
Als je alleen stroom afneemt, staat dit aanbod op Gaslicht.com overigens wel bovenaan vanaf een afname van 5128 kWh.
Ja dit is best wel een terecht punt eigenlijk. Heb even gekeken voor mijn situatie:Gammo schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:13:
[...]
Sommige mensen verkiezen trouwens wel een laag tarief boven een cashback die je pas na een jaar krijgt, voor het geval dat de energieleverancier omvalt of je zelf het contract vroegtijdig beëindigt, want dan ontvang je de cashback niet.
[...]
#1 en #2 zijn Vattenfall met een vast contract tot 31-07-2025 (flauwe constructie, of geef gewoon een jaar vast, of doe variabel, niet dit halfslachtige gedoe).
/f/image/HdnMlYcBrmpFfPbgcxEnxZIE.png?f=fotoalbum_large)
Dan zou dit de meest voordelige zijn. Maar is een voor mij onbekende leverancier
Te zien is dat ze een hoge korting geven, waardoor de totaalprijs flink omlaag gaat en ze hoog op de lijst eindigen.
/f/image/z9mSjCPz4wGENPhLIIOYTFkR.png?f=fotoalbum_large)
Voor €6 per maand meer zit je bij een 'veilige' partij zoals Greenchoice, die zonder korting al op een lager jaarbedrag zit. Die geringe meerprijs zou het voor mij wel waard zijn om wat veiligheid te kopen, zou sneu zijn als je leverancier op de fles gaat als het moment daar is dat de cashback verrekend zou gaan worden.
[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 18-07-2024 11:49 ]
Dit kan toch ook een voordeel zijn? Je bent dan namelijk contractvrij vanaf 31-7 en kunt vanaf dan ook weer een nieuw contract met bijhorende welkomstkorting afsluiten. Zo begrijp ik in iedergeval uit de voorwaarden.ThinkPad schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:29:
[...]
#1 en #2 zijn Vattenfall met een vast contract tot 31-07 (flauwe constructie, of geef gewoon een jaar vast, of doe variabel, niet dit halfslachtige gedoe).
Volgens mij gokken ze op slapende klanten na afloop contract of zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 12% gewijzigd door RVE_NL op 18-07-2024 10:19 ]
Ja zo kun je het ook opvatten inderdaad
Als je huidige contract vorige maand/deze maand afloopt dan is het misschien interessant, maar voor mij te ver vooruit (mijn contract loopt 31-12 af) waardoor ik dus 5 maand (richting de duurste maanden van het jaar qua gasverbruik) geen vast contract heb. Aan mij niet besteed
In dat geval had je het sowieso niet kunnen afsluiten volgens de voorwaarden, het is enkel mogelijk als je huidige contract binnen 60 dagen aflooptThinkPad schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:20:
Ja zo kun je het ook opvatten inderdaadAls je huidige contract vorige maand/deze maand afloopt dan is het misschien interessant, maar voor mij te ver vooruit (mijn contract loopt 31-12 af) waardoor ik dus 5 maand (richting de duurste maanden van het jaar qua gasverbruik) geen vast contract heb. Aan mij niet besteed
Via Gaslicht.com komt deze ook voorbij, ook met zonnepanelen.user109731 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:37:
Telefonisch ook bij Greenchoice af te sluiten als het niet via een vergelijkingssite lukt.
Ik heb een week geleden bij GC het oude welkom terug afgesloten. Zat nog in de bedenktermijn. Gebeld en het contract met de nieuwe prijzen is nu van mij
*knip* Offtopic. Dit soort vragen kan de klantenservice ook heel goed beantwoorden, dit hoeft niet in een aanbiedingentopic.
[ Voor 69% gewijzigd door Yorinn op 20-07-2024 11:06 ]
Als ik mijn verbruik invul (5200 afname, 4000 teruglevering), zie ik deze prijzen niet bij GC (prijzen hieronder gebaseerd op enkel tarief; heb de slimme meter geweigerd).NelgNL schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:44:
[...]
Via Gaslicht.com komt deze ook voorbij, ook met zonnepanelen.
Telefonisch ook bij Greenchoice af te sluiten als het niet via een vergelijkingssite lukt.
Ik heb een week geleden bij GC het oude welkom terug afgesloten. Zat nog in de bedenktermijn. Gebeld en het contract met de nieuwe prijzen is nu van mijMet extra voordeel: de 14 dagen bedenktermijn is opnieuw gestart, dus mocht er komende 2 weken nog iets voorbij komen dan kan ik opnieuw laten wijzigen.
Mega is dan bijna 20 euro p/mnd goedkoper (met zelfs terugleverkosten te betalen).
:strip_exif()/f/image/jWVOVJEqO6q5wVHgK0QlGR3T.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Tao op 20-07-2024 10:43 ]
Ik ben al klant van Greenchoice, dus even met ze gebeld. Ik heb ook zonnenpanelen.
Verlengaanbod gekregen met lagere variabele tarieven dan op gaslicht.com, maar zonder cashback korting.
0,197 voor stroom
1,185 voor gas
Totaalbedrag komt 130 euro hoger uit dan via de vergelijker, maar is niet anders als al bestaande klant.
Zou wel nog via vergelijker voor vandebron of vattenval kunnen gaan, die door hun enorme chashback op jaarbedrag 130 euro lager uitkomen, maar meer risico met hogere variabele kosten.
Greenchoice aanbod is nu 1660,- per jaar
Wat zouden jullie doen?
Verlengaanbod gekregen met lagere variabele tarieven dan op gaslicht.com, maar zonder cashback korting.
0,197 voor stroom
1,185 voor gas
Totaalbedrag komt 130 euro hoger uit dan via de vergelijker, maar is niet anders als al bestaande klant.
Zou wel nog via vergelijker voor vandebron of vattenval kunnen gaan, die door hun enorme chashback op jaarbedrag 130 euro lager uitkomen, maar meer risico met hogere variabele kosten.
Greenchoice aanbod is nu 1660,- per jaar
Wat zouden jullie doen?
[ Voor 29% gewijzigd door Badname2 op 20-07-2024 11:06 ]
Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.