Die 5 euro is toch alleen een voorschot? Als je meer teruglevert dan verbruik kom je toch op een min uit?NRJ020 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:37:
[...]
Ik heb ook zonnepanelen ongeveer evenveel opbrengst als verbruik. Daarom ben ik nu met dit contract de komende 3 jaar klaar voor €5,- per maand.
Klopt het tarief is verhoogd maar de cashback is nog ongeveer gelijk dus nog steeds voordelig als je een erg laag verbruik hebt. Verwacht dat dit aanbod ook weer zal terugkeren bij overstappen.nlkx22 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 07:21:
Volgens mij ook weg bij pricewise.nl
Ik moet nu €1.239 per kWh betalen en krijg maar een cashback van 175 bij 1500kWh afname
In dit topic heb ik Oxxio aanbevolen. Bij deze trek ik deze aanbeveling weer in. Oxxio heeft haar klanten op de hoogte gebracht van het feit dat ze per direct terugleververkosten in rekening gaan brengen per kWh. De kosten werden bij mij echter niet gespecificeerd omdat ik een vast contract heb en deze dus nog niet hoef te betalen. Wèl werd gemeld dat de terugleververgoeding daalt van 9 cent naar 5 cent.
[ Voor 7% gewijzigd door DaanTriple7 op 26-04-2024 09:24 ]
Ook het bekende Greenchoice aanbod ontvangen:
Maar helaas... gebeld en er werd voet bij stuk gehouden (ook door de supervisor) dat dit het de best mogelijke tarieven zijn op dit moment vanwege 'alles wat er gebeurt rondom Iran en Oekraine'. Contract loop juli af, kijk het nog maar even aan dan.Groene stroom
Variabele leveringskosten normaal (per kWh)
€ 0,30295
Variabele leveringskosten dal (per kWh)
€ 0,31505
Netto terugleververgoeding (per kWh)
€ 0,05000
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 14,79000
Bosgecompenseerd gas
Variabele leveringskosten (per m3)
€ 1,21558
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 8,19000
Stukje verduidelijking:DaanTriple7 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:23:
In dit topic heb ik Oxxio aanbevolen. Bij deze trek ik deze aanbeveling weer in. Oxxio heeft haar klanten op de hoogte gebracht van het feit dat ze per direct terugleververkosten in rekening gaan brengen per kWh. De kosten werden bij mij echter niet gespecificeerd omdat ik een vast contract heb en deze dus nog niet hoef te betalen. Wèl werd gemeld dat de terugleververgoeding daalt van 9 cent naar 5 cent.
De terugleverkosten gelden alleen voor klanten die een nieuw contract afsluiten en klanten met een stroomcontract met variabele tarieven.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
"Wat verandert er voor jou?DaanTriple7 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:23:
Je hebt een vast contract met vaste tarieven. Deze tarieven lopen af op 29 juni 2026. Daarom verandert er op dit moment niets."
"Vanaf 29 juni 2026 halen we de terugleverkosten uit het stroomtarief."
"Je ontvangt minimaal 30 dagen voor 29 juni 2026 een persoonlijk bericht met je nieuwe tarieven, de terugleverkosten en je terugleververgoeding."
Voor klanten met een vast contract bij Oxxio verandert er pas iets wanneer het contract is afgelopen.
Ja zoals al te lezen is in twee hierboven staande posts.R0181 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:18:
[...]
"Wat verandert er voor jou?
Je hebt een vast contract met vaste tarieven. Deze tarieven lopen af op 29 juni 2026. Daarom verandert er op dit moment niets."
"Vanaf 29 juni 2026 halen we de terugleverkosten uit het stroomtarief."
"Je ontvangt minimaal 30 dagen voor 29 juni 2026 een persoonlijk bericht met je nieuwe tarieven, de terugleverkosten en je terugleververgoeding."
Voor klanten met een vast contract verandert er pas iets wanneer het contract is afgelopen.
Ik zie maar 1 post hierboven en ik plaats stukjes tekst zoals het letterlijk in de naar mij gestuurde email staat.DaanTriple7 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:19:
[...]
Ja zoals al te lezen is in twee hierboven staande posts.
Bij overstappen.nl is de Delta 1 jaar gas aanbieding weer terug met nu ook het tarief van € 1,23952. Echter bij laag verbruik (onder de 600m3) is de cashback nu slechts € 100. Op pricewise.nl is de cashback nu nog wel € 175 bij laag verbruik maar dat zal binnenkort dan wel veranderen (ik weet niet of pricewise.nl in het weekend het aanbod verandert).Novax schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:15:
Klopt het tarief is verhoogd maar de cashback is nog ongeveer gelijk dus nog steeds voordelig als je een erg laag verbruik hebt. Verwacht dat dit aanbod ook weer zal terugkeren bij overstappen.nl
Voor de twijfelaars over het 3 jarig GC-contract, https://www.greenchoice.nl/tarieven/3-jaar-vast/
Misschien is dit weekend je laatste kans.
Goede waarschuwing van @Novax.
Ze gaan aan hun systemen werken:
Gepland onderhoud: op zondag 28 april vanaf 12.00 uur voeren we gepland onderhoud uit aan onze systemen. Daardoor zijn Greenchoice.nl, Mijn Greenchoice en de app niet bereikbaar. Maandag 29 april zijn we er weer!
Top dankjewel, moet uitvogelen hoe ik kan kiezen voor enkel tariefTruus01 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:34:
Voor de twijfelaars over het 3 jarig GC-contract, https://www.greenchoice.nl/tarieven/3-jaar-vast/
[...]
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Of je klikt op enkel, op de site in de link.
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom dat 3-jarige GC contract zo interessant is?
Ik ga er even vanuit dat ik gas+elektra afneem. Bij GreenChoice is de gas 1,30501 maar bij b.v. BudgetEnergie is dat 1,21197. Dat verschil is enorm... waardoor het voor mij goedkoper is om naar BudgetEnergie te gaan ondanks dat die maar liefst 20,075 terugleverkosten per maand rekenen.
Ik ga er even vanuit dat ik gas+elektra afneem. Bij GreenChoice is de gas 1,30501 maar bij b.v. BudgetEnergie is dat 1,21197. Dat verschil is enorm... waardoor het voor mij goedkoper is om naar BudgetEnergie te gaan ondanks dat die maar liefst 20,075 terugleverkosten per maand rekenen.
In mijn geval heb ik alleen elektra daar. Als je meer opwekt dan verbruikt met de panelen is GC een goede keuze omdat zij niet die terugleverkost rekenen (wel hogere maandelijkste kosten overigens). Als je minder opwekt dan verbruikt is het een heel ander verhaal. Dus puur op elektra, ik zou gas dan loshalen.Barca schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 20:07:
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom dat 3-jarige GC contract zo interessant is?
Ik heb niet echt naar de tarieven gekeken;Barca schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 20:07:
- Gasloos huis (m3 prijs boeit niet)
- Meer opwek dan verbruik (kWh prijs boeit niet zolang we mogen salderen)
- Wat wel boeit: terugleverkosten vast tarief van acceptabel niveau en niet per kWh
It's time to play the music, it's time to light the lights
Zoals eerder hierboven is aangegeven ligt dat logischerwijs aan je verbruik. In mijn geval scheelt €0,10 cent per kuub circa €75-82,50 op jaarbasis. Ik wek naar alle waarschijnlijkheid meer op dan ik verbruik. Ik heb nog een contract van 3 jaar gesloten op het allerlaatste moment toen 11,5cent per kWh teruglever vergoeding nog aangeboden werd met lagere maandkosten.Barca schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 20:07:
Mogelijk had ik met een apart gascontract wat kunnen besparen, maar tsja, had weinig tijd om alles tot in de puntjes uit te zoeken en stond daar niet bij stil. Wat ik aan gas meer kwijt ben zou ik aan vastrecht verschil nu ook kwijt zijn dus een verlies dat ik prima kan accepteren.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik snap dat alles af hangt van je verbruik. Ik zit rond de 1.128 m3 qua gas. Qua elektra lever ik iets meer terug dan dat ik verbruik... ik saldeer elk jaar alles en lever net iets terug paar honderd kWh. Maar ik zie nog steeds niet wat GC aantrekkelijk maakt als je stroom en gas wilt afnemen. Ik snap reacties waar mensen geen gasaansluiting hebben maar dat is natuurlijk voor mij geen vergelijking.Thalaron schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 20:29:
Zoals eerder hierboven is aangegeven ligt dat logischerwijs aan je verbruik. In mijn geval scheelt €0,10 cent per kuub circa €75-82,50 op jaarbasis.
Het is ook helemaal niet aantrekkelijk voor stroom+gas en de meesten hier zullen het alleen voor stroom hebben genomen. Gas moet je apart van het GC stroom contract doen want dat kan inderdaad goedkoper en je bent dan wat flexibeler omdat het niet meer gekoppeld is aan je 2 jarige stroom contract (je zou gas bijvoorbeeld ook dynamisch kunnen doen).Barca schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 20:34:
Ik snap dat alles af hangt van je verbruik. Ik zit rond de 1.128 m3 qua gas. Qua elektra lever ik iets meer terug dan dat ik verbruik... ik saldeer elk jaar alles en lever net iets terug paar honderd kWh. Maar ik zie nog steeds niet wat GC aantrekkelijk maakt als je stroom en gas wilt afnemen. Ik snap reacties waar mensen geen gasaansluiting hebben maar dat is natuurlijk voor mij geen vergelijking.
Op de vergelijkingsites kan je zo een paar losse gas aanbiedingen vinden die beter zijn dan het gas in de GC combinatie, soms ook voor 3 jaar en zelfs met cashback (al zijn die de laatste dagen wat lager geworden). Het GC contract voor 2 of 3 jaar vast neem je voor de stroom met name als je meer teruglevert dan verbruikt, want dan maakt het tarief niets uit, dat is voor het gas gedeelte natuurlijk niet van toepassing, daarom is dat niet interessant tenzij je een heel laag verbruik heb. (maar zelfs dan is het nog voordeliger om gas apart te nemen door de cashbacks)
[ Voor 26% gewijzigd door Novax op 27-04-2024 20:59 ]
Even los van of je wel of geen gas wil afnemen bij ze, simpelweg het feit dat GC als een van de weinigen nog een optie geeft om een langdurig contract zonder boetes te geven op basis van hoeveel je stroom je gaat terugleveren. Wellicht wat hogere vaste kosten maar dat is te overzien en voorspelbaar.Barca schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 20:34:
[...]
Ik snap dat alles af hangt van je verbruik. Ik zit rond de 1.128 m3 qua gas. Qua elektra lever ik iets meer terug dan dat ik verbruik... ik saldeer elk jaar alles en lever net iets terug paar honderd kWh. Maar ik zie nog steeds niet wat GC aantrekkelijk maakt als je stroom en gas wilt afnemen. Ik snap reacties waar mensen geen gasaansluiting hebben maar dat is natuurlijk voor mij geen vergelijking.
Nu geen 3-jarig contract afsluiten kan zomaar betekenen dat je na 1 jaar overal en nergens bijvoorbeeld €50 per maand aan terugleverkosten moet betalen.
Ik weet even niet meer bij welke provider het was, maar met staffels was ik daar op basis van mijn inschatting per jaar €600 duurder uit door dergelijke boetes. Dan neem ik wel voor lief dat ik iets meer betaal voor mijn relatief lage gasverbruik. Als ik destijds iets beter had opgelet had ik gas natuurlijk elders los afgesloten maar tsja, scheelt me hooguit €100 per jaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 27-04-2024 23:05 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
ze zijn onderhoud aan het plegen, dus nog even wachten, mogelij kdat deze meer komt, of ze hebben tijdens het onderhoud ook deze nu verwijderd. was overigens wel te verwachten. morgen nog maar eens proberen. nee heb je ja zou je als je geluk hebt kunnen krijgen.Verwijderd schreef op zondag 28 april 2024 @ 15:17:
Greenchoice contract is niet meer af te sluiten, althans link werkt niet meer.
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
Door jullie heb ik het gisteren nog afgeloten :-)MacD007 schreef op zondag 28 april 2024 @ 15:44:
[...]
ze zijn onderhoud aan het plegen, dus nog even wachten, mogelij kdat deze meer komt, of ze hebben tijdens het onderhoud ook deze nu verwijderd. was overigens wel te verwachten. morgen nog maar eens proberen. nee heb je ja zou je als je geluk hebt kunnen krijgen.
[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]
*knip* Geen aanbieding, dus hoort hier niet thuis.
[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 28-04-2024 16:13 ]
Wat? Nooit geweten! Weinig "vast" dus..thys schreef op zondag 28 april 2024 @ 16:09:
[...]
Energiebelasting (overheid) wijzigt wel gewoon tijdens je vaste contract.
het is dus wel vast, alleen als wettelijk iets wijzigd hebben ze geen keuze, dan moeten ze wel.
Kak, wou er net even voor gaan zitten vanavond en nu ligt de site eruit ...Truus01 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:34:
[...]

Verwijderd
*knip* Offtopic. Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen, niet om te vragen naar ervaringen.
[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 29-04-2024 08:45 ]
Is weer af te sluiten. Ik ben nog zoekende nu mijn contract bij Engie binnenkort afloopt. Maar vind deze best prijzig. Meer dan het dubbele van een vast contract voor 1 jaar elders._Richie_ schreef op zondag 28 april 2024 @ 21:07:
[...]
Kak, wou er net even voor gaan zitten vanavond en nu ligt de site eruit ...
Ik zag het, gelijk 2 jaar afgesloten voor 10,26 per maandhere2stay schreef op zondag 28 april 2024 @ 23:51:
[...]
Is weer af te sluiten. Ik ben nog zoekende nu mijn contract bij Engie binnenkort afloopt. Maar vind deze best prijzig. Meer dan het dubbele van een vast contract voor 1 jaar elders.
https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/
[ Voor 6% gewijzigd door _Richie_ op 29-04-2024 08:18 ]
Hoi zit nu ook bij ENGIE maar verlengen is te duur met de teruglevering kosten.
Heb zondagochtend nog een stroom contract bij Green Choice voor 3 jaar afgesloten.
Voor gas bij Delta met €200 chasback voor 1 jaar m3 €1,17.
Voorlopig rust.
Heb zondagochtend nog een stroom contract bij Green Choice voor 3 jaar afgesloten.
Voorlopig rust.
Ik ben nog op zoek naar een gascontract. Waar heb je die van Delta ergens gevonden?kohakudoitse schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:41:
Hoi zit nu ook bij ENGIE maar verlengen is te duur met de teruglevering kosten.
Voorlopig rust.
PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren
Hier toch ook maar voor de GC 3 jaar gegaan.
4000 kwh netto verbruik (18000 kwh met 14000 kwh zelf opgewekt) icm 275 m3 gas. Situatie is voor 2 woningen op 1 meter.
Komt neer op ongeveer 150 euro per maand, ongeveer 10-15 euro meer als variabel of 1 jaar vast. Vind ik het met alle onrust in de wereld wel een lekker gevoel er een paar jaar geen omkijken naar te hebben. Geloof ook niet dat de stroomprijzen nog heel hard gaan zakken en de gasprijs heeft voor ons gelukkig niet al te veel invloed meer.
Had eventueel nog enkele tientjes kunnen besparen per jaar door gas ergens anders af te nemen.
4000 kwh netto verbruik (18000 kwh met 14000 kwh zelf opgewekt) icm 275 m3 gas. Situatie is voor 2 woningen op 1 meter.
Komt neer op ongeveer 150 euro per maand, ongeveer 10-15 euro meer als variabel of 1 jaar vast. Vind ik het met alle onrust in de wereld wel een lekker gevoel er een paar jaar geen omkijken naar te hebben. Geloof ook niet dat de stroomprijzen nog heel hard gaan zakken en de gasprijs heeft voor ons gelukkig niet al te veel invloed meer.
Had eventueel nog enkele tientjes kunnen besparen per jaar door gas ergens anders af te nemen.
8,19 vaste leveringkosten gas vind ik opzich prima, maar 14,79 leveringkosten voor energie is best behoorlijk. Dan heb ik al 22,98 kosten per maand voor alleen levering van gas en energie.
GC 3 jaar contracten lijken dan toch niet zomaar ''goedkoop meer''?
Nee eerder was het veel aantrekkerlijker vanwege het hogere TLV (wat dan 3 jaar vastgezet kon worden).dfbt schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:16:
8,19 vaste leveringkosten gas vind ik opzich prima, maar 14,79 leveringkosten voor energie is best behoorlijk. Dan heb ik al 22,98 kosten per maand voor alleen levering van gas en energie.
Ik dacht bij overstappen.nls020506 schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:51:
[...]
Ik ben nog op zoek naar een gascontract. Waar heb je die van Delta ergens gevonden?
dat klopt, maar bij anderen betaal je dan weer een hoop meer aan een terugleverboete, stel je levert per jaar 4500 kWh terug, dan betaal je bij vdBron al alleen al aan de terugleverboete een vette 550 euro per jaar. Dat is 45,90 euro per maand ! daar komen dus ook nog hun leveringskosten erbij, stel dat deze 7,50 per energiesoort zijn, kom je op 60 euro uit. Dat is dus 3 keer het bedrag wat je bij GC kwijt bent.dfbt schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:16:
Dus wat is onder de streep goedkoper.
Dus volgens mij is die GC zeker als je zonnepanelen hebt een van de betere aanbiedingen.
aanvulling:
Wat veel mensen vergeten dat zij dus ook nog daarboven op de netwerkkosten moeten betalen, die zitten dus niet in die vaste leveringskosten inbegrepen.
echter je krijgt daartegen ook nog ruim 630 korting krijgt op je netwerkkosten. ( dat is de korting energiebelasting ) electra is dat gemiddeld circa 425 euro /jaar en gas circa 225 euro/jaar (afhankelijk van je netbeheerder), verbruik je minder gas dan 500m3 per jaar gaat daar van het gasbedrag nog circa 60 euro af.
Verbruik je minder gas dan die 500m3 dan valt je netwerkkosten compleet weg met de bovengenoemde korting.
[ Voor 28% gewijzigd door MacD007 op 29-04-2024 10:44 ]
Ik kan bij Greenchoice (3 jaar vast) op dit moment niet op "door naar betaling" klikken, in stap 2 van de aanmelding. Heeft iemand deze ochtend de 3 jaar vast nog kunnen vastleggen?
Mijn huidig contract duurt nog tot eind oktober. Hoe lang kun je alvast een contract aangaan bij GC en pas laten beginnen per 1 november. Weet iemand dat zo snel, ik kan het niet vinden..
Ik heb mijn GC contract 6 maanden van te voren afgesloten. Dus nog een paar dagen geduld ;-) Ergens in dit topic (of de ander energie-topics) staat een overzicht van aantal maanden per leverancier.mierenfokker schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:25:
Mijn huidig contract duurt nog tot eind oktober. Hoe lang kun je alvast een contract aangaan bij GC en pas laten beginnen per 1 november. Weet iemand dat zo snel, ik kan het niet vinden..
Ik heb hem vanochtend rond 07.00 afgesloten en rond 9.30 het contract ontvangen.dzjam schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:23:
Ik kan bij Greenchoice (3 jaar vast) op dit moment niet op "door naar betaling" klikken, in stap 2 van de aanmelding. Heeft iemand deze ochtend de 3 jaar vast nog kunnen vastleggen?
[ Voor 5% gewijzigd door Ruut88 op 29-04-2024 10:32 ]
Mijn huidige contract loopt af op 29 okt.
Als ik nu naar GC ga dan kan ik als ingangsdatum 28 okt. kiezen. Gewoon doen of nog even een dagje wachten... geen idee of die ene dag uitmaakt...
Als ik nu naar GC ga dan kan ik als ingangsdatum 28 okt. kiezen. Gewoon doen of nog even een dagje wachten... geen idee of die ene dag uitmaakt...
I intend to live forever. So far, so good.
https://www.greenchoice.nl/tarieven/3-jaar-vast/ aanbod van GC is dus nog steeds actief.
hier het aanbod met alleen stroom (verbruik en teruglevering is hierbij gelijk)
/f/image/OLOYmLmHuKGOOBisr4rzG4cI.png?f=fotoalbum_large)
en hier het aanbod met stroom en gas (verbruik en teruglevering is hier gelijk en gas slechts 200m3/jaar.
/f/image/C1FQ6W63A8aOnFKwt3qQ5ZS6.png?f=fotoalbum_large)
Zojuist nogmaals geprobeerd GC 3 jaar in een andere browser, en het is gelukt!
Hier ook voor een 3 jarig contract aangemeld bij GC. Huidige contact loopt tot en met 30 september 2024.
Bij het invullen van de gewenste ingangsdatum staat als opmerking dat je tot 6 maanden vooruit kunt invullen.
Bij het invullen van de gewenste ingangsdatum staat als opmerking dat je tot 6 maanden vooruit kunt invullen.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ik ga maar eens contact opnemen. Ben al GC Klant (Stroom) en contract loopt tot Nov. Vorige week donderdag 2jaar vast contract afgesloten met ingangsdatum 6 maanden vooruit. Echter nog geen contract bevestiging per email ontvangen.
Ik twijfel over GC. Met mijn zonnepanelen (13) heb ik onder de streep zo'n 500 kWh (netto) over op jaarbasis. Ik ga wel dit jaar laadpaal plaatsen.
mogelijk, zeker als je al een nieuw contract hebt met de nieuwe boetebedragen, aan de andere kant, wat zou de boete zijn van 1 dag, ik verwacht dat ze meer geld kwijt zijn om dat te berekenen.IkWilbert schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:31:
Mijn huidige contract loopt af op 29 okt.
je zou de gok kunnen nemen en gewoon wachten tot 0:05 en het dan afsluiten, waarschijnlijk kun je dan wel de 29-10 ingeveven als startdatum.
dus je hebt nu over ! en hoeveel kWh denk je nodig te hebben voor je EV en krijg je deze ook nog door je werkgever betaald ?Binky11 schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:47:
Ik twijfel over GC. Met mijn zonnepanelen (13) heb ik onder de streep zo'n 500 kWh (netto) over op jaarbasis. Ik ga wel dit jaar laadpaal plaatsen.
Werkgever betaald niets helaas. Prive. Zeg even 120 kWh per maand aan de autoMacD007 schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:51:
[...]
dus je hebt nu over ! en hoeveel kWh denk je nodig te hebben voor je EV en krijg je deze ook nog door je werkgever betaald ?
Bij Pricewise staat nog die gasaanbieding bij Delta van € 1,23952 en € 175 welkomstkorting bij laag verbruik.s020506 schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:51:
[...]
Ik ben nog op zoek naar een gascontract. Waar heb je die van Delta ergens gevonden?
Half juli zijn wij weer aan de beurt. Toch alvast aan het oriënteren.
/f/image/Ytbl8fTrsJ5aFRliam4nEFDc.png?f=fotoalbum_large)
Dit is geen slechte deal, toch. Bij Vattenfall.
/f/image/Ytbl8fTrsJ5aFRliam4nEFDc.png?f=fotoalbum_large)
Dit is geen slechte deal, toch. Bij Vattenfall.
[ Voor 20% gewijzigd door Siedo op 29-04-2024 11:30 ]
@IkWilbert en @mierenfokker Je zou ook nu het contract af kunnen sluiten en dan binnen de 14 dagen annuleren en dan opnieuw aanmelden met de juiste datum (zo lang de link nog werkt en niks wijzigt in die tussentijd).MacD007 schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:49:
mogelijk, zeker als je al een nieuw contract hebt met de nieuwe boetebedragen, aan de andere kant, wat zou de boete zijn van 1 dag, ik verwacht dat ze meer geld kwijt zijn om dat te berekenen.
je zou de gok kunnen nemen en gewoon wachten tot 0:05 en het dan afsluiten, waarschijnlijk kun je dan wel de 29-10 ingeveven als startdatum.
Richie bij ENGIE aanbod zou ik al €3i,97 kwijt zijn aan vaste kosten stroom ( zijn de vaste leverings kosten per maand) dus 14,79 valt dan wel mee._Richie_ schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:41:
[...]
Nee eerder was het veel aantrekkerlijker vanwege het hogere TLV (wat dan 3 jaar vastgezet kon worden).
Inderdaad! Ik vind de prijsstelling van GreenChoice toch wel bijzonder op deze manier.MvdV75 schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:03:
https://www.greenchoice.n...landse-windstroom-3-jaar/
Hier zijn de leveringskosten wel nog € 10,26
Ik vind het nu voor 2 jaar wel prima, dan kijken we tegen die tijd wel wat het gaat worden met de salderingsregeling etc.
Inmiddels het contract binnen hier. De relatief lage maandkosten trekken me op streep...
[ Voor 9% gewijzigd door _Richie_ op 29-04-2024 14:20 ]
Bijzonder, net even gebeld met de klantenservice van Greenchoice en een 3 jaar contract was echt onbespreekbaar voor huishoudens met zonnepanelen.
2 jaar is nog wel een optie, maar vind het verleng-aanbod nou niet echt denderend.
Wat wel bijzonder is, ik krijg toch nog de lagere leveringskosten aangeboden.
Het aanbod;
Elektriciteit normaaltarief: € 0,29349
Elektriciteit daltarief: € 0,30559
Elektriciteit terugleververgoeding: € 0,05000
Elektriciteit vaste leveringskosten: € 10,26 per maand
Gas tarief: € 1,26779
Gas vaste leveringskosten: € 8,19 per maand
Ik ga er nog 2 nachtjes over slapen/vergelijken
Het contract loopt in begin juli af dus ik kan het ook nog even aankijken, echter stijgt het misschien wel weer verder tegen die tijd...
2 jaar is nog wel een optie, maar vind het verleng-aanbod nou niet echt denderend.
Het aanbod;
Ik ga er nog 2 nachtjes over slapen/vergelijken
Het contract loopt in begin juli af dus ik kan het ook nog even aankijken, echter stijgt het misschien wel weer verder tegen die tijd...
Die lagere leveringskosten geeft maar aan dat ze bij GC maar wat aanmodderen met de zonnepanelenboete. Als je meer teruglevert dan je verbruikt is dat voor 2 jaar een goede deal voor stroom, voor gas wat minder (op dit moment)Jerra schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:47:
Bijzonder, net even gebeld met de klantenservice van Greenchoice en een 3 jaar contract was echt onbespreekbaar voor huishoudens met zonnepanelen.
Het aanbod;
Klopt dat ze dat aan de telefoon zeggen, maar via hun website kun je het zonder problemen gewoon afsluiten.Jerra schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:47:
Bijzonder, net even gebeld met de klantenservice van Greenchoice en een 3 jaar contract was echt onbespreekbaar
:fill(white):strip_exif()/f/image/5w0qqLOwLis4A5GlBFj7ugxi.png?f=user_large)
Dit is gek toch... variabele kosten? Maar toch 3 jaar vast?
Variabel in de zin van: "kosten per eenheid"Binky11 schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:21:
[Afbeelding]
Interessant dat "dal" (=laagtarief) duurder is dan het normale (=hoog) tarief.Binky11 schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:21:
[Afbeelding]
Komt al meer voor, en op zich ‘logisch’ overdag is gewoonweg meer zonnestroom.Source90 schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:22:
[...]
Interessant dat "dal" (=laagtarief) duurder is dan het normale (=hoog) tarief.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Vergeef me deze domme vraag, maar hoe sluit ik via pricewise alleen gas af? Ik kan bij de vergelijker kiezen tussen stroom en gas of alleen stroom?Cumulus-1 schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:23:
[...]
Bij Pricewise staat nog die gasaanbieding bij Delta van € 1,23952 en € 175 welkomstkorting bij laag verbruik.
Vul 0 in bij "Stroom", lijkt me?here2stay schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:56:
[...]
Vergeef me deze domme vraag, maar hoe sluit ik via pricewise alleen gas af? Ik kan bij de vergelijker kiezen tussen stroom en gas of alleen stroom?
Daar is greenchoice recent mee in het nieuws geweest.Source90 schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:22:
[...]
Interessant dat "dal" (=laagtarief) duurder is dan het normale (=hoog) tarief.
Je kunt hier je PV opbrengst niet opgeven zie ik. Betekent een hoog maand bedrag wat je mogelijk maar beperkt kunt verlagen?MvdV75 schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:03:
https://www.greenchoice.n...landse-windstroom-3-jaar/
Hier zijn de leveringskosten wel nog € 10,26
10,26 voor 3 jaar vast is relatief laag. Veel mensen proberen nog te profiteren van dit 'foutje'. Verwachting is dat er allerlei extra kosten komen voor mensen met zonnepanelen.JBS schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:51:
[...]
Je kunt hier je PV opbrengst niet opgeven zie ik. Betekent een hoog maand bedrag wat je mogelijk maar beperkt kunt verlagen?
Waar vullen jullie bij het 3jarige contact van GC de teruglevering van de zonnepanelen in?
[ Voor 4% gewijzigd door nico_09 op 29-04-2024 21:03 ]
Let op: het ontbreken van het zonnepanelen vinkje bij https://www.greenchoice.n...landse-windstroom-3-jaar/ link is technisch hetzelfde als dat je het vinkje uitlaat en dus opgeeft 0 terug te leveren.
Wat Greenchoice daar verder mee doet is vooralsnog onbekend, ze zouden moeten kunnen zien dat je teruglevert op basis van je historie, maar geen idee of ze dan de aanvraag niet accepteren. Als de aanvraag eenmaal geaccepteerd is lijkt het me niet dat ze dan nog iets kunnen doen.
Wat Greenchoice daar verder mee doet is vooralsnog onbekend, ze zouden moeten kunnen zien dat je teruglevert op basis van je historie, maar geen idee of ze dan de aanvraag niet accepteren. Als de aanvraag eenmaal geaccepteerd is lijkt het me niet dat ze dan nog iets kunnen doen.
[ Voor 39% gewijzigd door Novax op 29-04-2024 21:14 ]
Daar komen geen problemen van?Novax schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:11:
Let op: het ontbreken van het zonnepanelen vinkje bij https://www.greenchoice.n...landse-windstroom-3-jaar/ link is technisch hetzelfde als dat je het vinkje uitlaat en dus opgeeft 0 terug te leveren.
In de voorwaarden bij teruglevering staat dat gc de contractvoorwaarden en terugleververgoeding mag aanpassen….
https://www.greenchoice.nl/tarieven/3-jaar-vast/3-jaar-vast/
Deze 3 jaar vast is er ook nog, al zijn daar de maandelijkse vaste kosten dus een paar euro hoger, maar wel invulbaar qua zonnepanelen.
Deze 3 jaar vast is er ook nog, al zijn daar de maandelijkse vaste kosten dus een paar euro hoger, maar wel invulbaar qua zonnepanelen.
Weet ik niet, lijkt mij dat ze alleen de aanvraag kunnen weigeren.nico_09 schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:15:
Daar komen geen problemen van?
Dat is wat anders en is niet van toepassing hierop, over die specifieke voorwaarden is hier op de fora al vaker discussie geweest.In de voorwaarden bij teruglevering staat dat gc de contractvoorwaarden en terugleververgoeding mag aanpassen….
Rare van die is dat als je het zonnepanelen vinkje uitzet ook nog de hoge vaste kosten betaaltrscheper schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:16:
Deze!3 jaar vast is er ook nog, al zijn daar de maandelijkse vaste kosten dus een paar euro hoger, maar wel invulbaar qua zonnepanelen.

Bedankt,Novax schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:21:
[...]
Rare van die is dat als je het zonnepanelen vinkje uitzet ook nog de hoge vaste kosten betaaltMaar ja, de meeste zullen die kiezen als ze zonnepanelen hebben.
Contract is binnen
Wat bedoel je met die, de link met paar euro extra vastenkosten?Novax schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:21:
[...]
Rare van die is dat als je het zonnepanelen vinkje uitzet ook nog de hoge vaste kosten betaaltMaar ja, de meeste zullen die kiezen als ze zonnepanelen hebben.
Klopt, dat is zeg maar de "zonnepanelenboete" van Greenchoicesjors86 schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:55:
Wat bedoel je met die, de link met paar euro extra vastenkosten?
Ik overweeg Coolblue Energie te nemen. Maar de bewoording op de laatste pagina bij het afsluiten doet mij wat afschrikken:
Terwijl enkele pagina's terug toch echt gekozen is voor "1 jaar zeker":
/f/image/AtOM6xsWtQPr5u4EX5VNppsO.png?f=fotoalbum_large)
Mijn verbruik is inderdaad 14.820 kWh, maar de 9.500 kWh teruglevering is er helemaal niet afgehaald waardoor het maandbedrag nu onnodig hoog is?
Waarom staat hier "variabele tarieven"?Leveringskosten stroom
Variabele kosten enkeltarief per kWh: 0,257004
Vaste leveringskosten per maand: € 20,00
Terugleververgoeding per kWh: 0,05

Klopt het overigens dat als je direct via Coolblue zelf afsluit (ipv. via een vergelijker zoals Consumentenbond) ze je een maandtarief + tarieven tonen ZONDER teruglevering?Je betaalt een vast tarief voor stroom gedurende de looptijd van je contract.
[...]
1 jaar zekerheid van je tarieven
/f/image/AtOM6xsWtQPr5u4EX5VNppsO.png?f=fotoalbum_large)
Mijn verbruik is inderdaad 14.820 kWh, maar de 9.500 kWh teruglevering is er helemaal niet afgehaald waardoor het maandbedrag nu onnodig hoog is?

Ik volg dit topic nu een tijdje aangezien ik in juni ook een nieuw contract moet afsluiten.
In mijn situatie heb ik een overschot van elektriciteit en lever ik juist zo'n 1000 kWh terug.
Mijn gasverbruik is ongeveer 200 m3.
Is Greenchoice dan de beste keuze, voor 3 jaar vast?
In mijn situatie heb ik een overschot van elektriciteit en lever ik juist zo'n 1000 kWh terug.
Steam ID = Ackerfiets
Op dit moment denk ik wel, JA dus. met een belangrijke aspect.Family Guy schreef op maandag 29 april 2024 @ 22:47:
Ik volg dit topic nu een tijdje aangezien ik in juni ook een nieuw contract moet afsluiten.
je teruglevering is gelijk aan 100% saldering en eventueel daarboven.
waarom zeg ik dat omdat je het een beetje gek verwoord in je vraag.
als je een overschot van energie (stroom) hebt die dus die 1.000 kWh meer is dan je verbruik dan is dat juist.
voorbeeld: (getallen zijn puur als voorbeeld bedoeld, vul daar je eigen getallen in)
opwek van je zonnepanelen 5.000 kWh
van deze 5.000 kWh verbruik je direct circa 30% direct zelf voor de meter, dus dat zie je daar dus niet op.
dat is dus 1.500 kWh, die hoef je dus ook niet meer van je energieboer in te kopen.
je verbruik volgens de meter is 3.000 kWh (per jaar)
je teruglevering volgens de meter is .3.500 kWh (=5.000 -/- 1.500 kWh)
je saldering is dus maximaal de verbruikte stroom vanuit het net, = 3.000 kWh
je teruglevering was echter 3.500 kWh, dat is dus meer, dus (=3.500 -/- 3.000) blijft er 500 kWh over wat jij als overproductie noemd, over deze 500 kWh krijg je dus de TLV a 5ct/kWh.
het zijn variabele kosten omdat deze afhangen van je verbruik, dus variabel t.o.v. de hoeveelheid, maar niet t.o.v. de prijs per hoeveelheid. dit is heel gebruikelijk. Dus de prijs per kWh is gewoon vast.Fidelity schreef op maandag 29 april 2024 @ 22:40:
Ik overweeg Coolblue Energie te nemen. Maar de bewoording op de laatste pagina bij het afsluiten doet mij wat afschrikken:
[...]
Waarom staat hier "variabele tarieven"?
[...]
Klopt het overigens dat als je direct via Coolblue zelf afsluit (ipv. via een vergelijker zoals Consumentenbond) ze je een maandtarief + tarieven tonen ZONDER teruglevering?
[Afbeelding]
Verwijderd
Dus als ik het goed begrijp is greenchoice alleen beter bij overschot? Ik heb zelf 8 panelen en geen idee of ik overschot zal hebben of niet is greenchoice nog steeds een goede keuze t.o.v. andere energie & gas leveranciers?
Mijn contract loopt in juni af bij Eneco.
Onlangs 20 zonnepanelen en een laadpaal laten plaatsen.
Elektrische auto denk ik voor eind 2024 aan te kunnen schaffen. (Subsidie)
Mijn geschatte opbrengst is 8500 Kwh. Mijn totaal verbruik is 4500Kwh.
Ik schat 4000 Kwh terug te kunnen leveren.
Als daar een auto en airco bij komen (4000) Kwh, denk ik precies in mijn eigen gebruik te kunnen voorzien
Desondanks zal ik dus 8500Kwh terugmoeten leveren. (Minus wat ik op dat moment zelf direct al verbruik aan zonnenergie)
3 jaar vast voor een maandbedrag van 5 euro met terugleveringskosten a 15 euro?
Sign me up Greenchoice! (Contract is net binnen)
Bedankt medetweakers
Als daar een auto en airco bij komen (4000) Kwh, denk ik precies in mijn eigen gebruik te kunnen voorzien
Desondanks zal ik dus 8500Kwh terugmoeten leveren. (Minus wat ik op dat moment zelf direct al verbruik aan zonnenergie)
Bedankt medetweakers
hoezo weet je dat niet ?Verwijderd schreef op maandag 29 april 2024 @ 23:04:
Dus als ik het goed begrijp is greenchoice alleen beter bij overschot? Ik heb zelf 8 panelen en geen idee of ik overschot zal hebben of niet is greenchoice nog steeds een goede keuze t.o.v. andere energie & gas leveranciers?
Ik zie alleen nergens de optie om een driejarig contract af te sluiten. Waar heb jij dat gevonden?voltran schreef op maandag 29 april 2024 @ 23:05:
Bedankt medetweakers
Steam ID = Ackerfiets
Wordt heel vaak in dit topic genoemd:Family Guy schreef op maandag 29 april 2024 @ 23:10:
[...]
Ik zie alleen nergens de optie om een driejarig contract af te sluiten. Waar heb jij dat gevonden?
Die had ik inderdaad gezien, maar ik heb geen bedrijf helaas.rscheper schreef op maandag 29 april 2024 @ 23:13:
[...]
Wordt heel vaak in dit topic genoemd:
Steam ID = Ackerfiets
Je verbruikt circa 2.000 - 2.500 direct, zeker met een EV, meer richting 2.500 kWh.voltran schreef op maandag 29 april 2024 @ 23:05:
de rest van die 8.500 kWh lever je dus terug = 6.000 kWh.
je verbruik (met EV en airco) = 8.500 kWh,-/- de direct opgenomen stroom (2.5000 kWh) is je brutto verbruik circa 6.000 kWh, je kunt dus 6.000 kWh salderen waardoor je netto verbruik nul word en je eigenlijk niets van je teruglevering overhoud.
dus je berekening klopt redelijk met deze aannames.
Bedankt medetweakers
?!Family Guy schreef op maandag 29 april 2024 @ 23:14:
[...]
Die had ik inderdaad gezien, maar ik heb geen bedrijf helaas.
Wanneer ik die link bekijk dan zie ik helemaal niets over dat het een zakelijk abonnement zou zijn?
het is voor prive (thuis), kijk de streep onder Thuis, deze staat dus niet onder zzp of mkb.Family Guy schreef op maandag 29 april 2024 @ 23:14:
[...]
Die had ik inderdaad gezien, maar ik heb geen bedrijf helaas.
:fill(white):strip_exif()/f/image/bB0OiZQbFpbHB9cRyHanOrIC.png?f=user_large)
Klopt, had denk ik per ongeluk ergens op gedrukt. Gevonden en besteld nu👌🏼Thalaron schreef op maandag 29 april 2024 @ 23:19:
[...]
?!
Wanneer ik die link bekijk dan zie ik helemaal niets over dat het een zakelijk abonnement zou zijn?
Steam ID = Ackerfiets
Variabele tarieven: het tarief is variabel voor je verbruik. Dat staat eigenlijk altijd zo vermeld. Is dit de eerste keer dat je een energie contract afsluit?Fidelity schreef op maandag 29 april 2024 @ 22:40:
[...]
Waarom staat hier "variabele tarieven"?![]()
[...]
Klopt het overigens dat als je direct via Coolblue zelf afsluit (ipv. via een vergelijker zoals Consumentenbond) ze je een maandtarief + tarieven tonen ZONDER teruglevering?
[Afbeelding]
Teruglevering: als ik mijn gegevens invoer op de site houdt hij gewoon rekening met de teruglevering. Heb je het vakje zonnepanelen wel op Ja gezet en de aantallen ingevoerd?
[ Voor 5% gewijzigd door helloitsme op 30-04-2024 07:03 ]
Ik zit ook in twijfel om vandaag alvast het GC 3 jaar af te sluiten. Is het dan nog verstandig om gas elders te doen? Of is dat de moeite niet waard en beter alles in 1?
Voordeligst is gas los nemen.Dirk0s schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 07:27:
Ik zit ook in twijfel om vandaag alvast het GC 3 jaar af te sluiten. Is het dan nog verstandig om gas elders te doen? Of is dat de moeite niet waard en beter alles in 1?
De moeite waard, dat ligt aan je verbruik en bij hoeveel besparing je iets de moeite waard vind. De gasprijs bij GC 3 jaar is nu €1.30, je kan elders goedkoper vinden en het verschil in kosten uitrekenen voor jezelf.
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Ik heb het 3-jaars GC contract voor alleen stroom ook vastgezet per September. Ben toch bang dat in de tussentijd zonnepaneelbezitters met meer kosten worden opgezadeld.
Op basis van mijn gegevens van afgelopen jaar (in April 3 panelen bij geplaatst, in Mei 3 panelen bij geplaatst):
4500 kWh import uit net
3500 kWh terug levering in net
Voor gas (200m3) is het aanbod bij Delta (via pricewise interessant), ik twijfel of ik deze nu ook direct ga vastleggen of nog even wacht op een beter aanbod in de resterende maanden.
Op basis van mijn gegevens van afgelopen jaar (in April 3 panelen bij geplaatst, in Mei 3 panelen bij geplaatst):
4500 kWh import uit net
3500 kWh terug levering in net
Voor gas (200m3) is het aanbod bij Delta (via pricewise interessant), ik twijfel of ik deze nu ook direct ga vastleggen of nog even wacht op een beter aanbod in de resterende maanden.
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
Die aanbieding bij pricewise.nl en overstappen.nl is interessant door de relatief hoge cashback bij laag verbruik. Delta heeft wel wat hogere vaste kosten maar door de cashback van €175 bij 200m3 en € 1,23952 is je tarief effectief €0.416 voor gas.Burning_Tyre schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:06:
De Delta aanbieding een paar weken geleden was nog beter met een tarief van €1.18 en een cashback van €185 bij 200m3.
Ook Engie heeft recentelijk het tarief verhoogd en de cashback verlaagd van €125 naar €50.
Tarieven zullen misschien weer dalen na de stijging van afgelopen weken dus het is lastig te zeggen wanneer de beste tijd is en of de cashback ook weer mee stijgt. Je hebt natuurlijk nog altijd 14 dagen bedenktijd na aanvraag, dus als er binnen twee weken een beter deal komt kan je de vorige aanvraag annuleren.
Ander voordeel van Delta is dat je net als bij GC 6 maanden van te voren kan aanvragen.
Vorige week de vraag aan GC gesteld of ze gedurende het contract de voorwaarde en/of teruglever vergoeding mogen aanpassen. Ik had deze vraag gesteld omdat bij dit nieuwsbericht een medetweaker zich afvroeg of het verstandig was om er een contract af te sluiten door deze zin in de voorwaarden "Aanpassingen: Greenchoice mag deze contractvoorwaarden en/of de nettoterugleververgoeding veranderen. Als Greenchoice dat doet, informeert Greenchoice u schriftelijk of digitaal hierover."
Hun reactie was: Aanpassingen: Op dit moment bieden wij geen 3 jarige contracten aan voor zonnepaneelhouders. Natuurlijk kijken we wel graag mee naar een passend aanbod voor u.
Voor alle informatie over onze contracten en tarieven kunt u telefonisch contact opnemen met onze contractenafdeling op 010 747 02 22. Mijn collega's zijn bereikbaar van 8:30 tot 17:00 op werkdagen. Vanwege nieuwe compliancy wetten kunnen wij u alleen telefonisch een nieuw aanbod doen.
Wij kunnen onze voorwaarden niet tussentijds aanpassen wanneer u een vast contract heeft. Alleen overheidsbeslissingen kunnen (en moeten) doorgevoerd worden wanneer deze wijzigen. Deze kunnen bijvoorbeeld invloed hebben op de belastingkosten, de manier waarop er gesaldeerd wordt en/of andere beslissingen.
Dus alleen overheidsbeslissingen mogen ze op het contract aanpassen. Maar wel vreemd dat ze aangeven geen driejarige contracten aan te bieden voor zonnepanelenhouders, maar dat die mogelijkheid er toch wel is. Ik heb gisteren een bevestiging van GC gehad dat ik een driejarig contract heb. Praten ze elkaar tegen bij GC?
Hun reactie was: Aanpassingen: Op dit moment bieden wij geen 3 jarige contracten aan voor zonnepaneelhouders. Natuurlijk kijken we wel graag mee naar een passend aanbod voor u.
Voor alle informatie over onze contracten en tarieven kunt u telefonisch contact opnemen met onze contractenafdeling op 010 747 02 22. Mijn collega's zijn bereikbaar van 8:30 tot 17:00 op werkdagen. Vanwege nieuwe compliancy wetten kunnen wij u alleen telefonisch een nieuw aanbod doen.
Wij kunnen onze voorwaarden niet tussentijds aanpassen wanneer u een vast contract heeft. Alleen overheidsbeslissingen kunnen (en moeten) doorgevoerd worden wanneer deze wijzigen. Deze kunnen bijvoorbeeld invloed hebben op de belastingkosten, de manier waarop er gesaldeerd wordt en/of andere beslissingen.
Dus alleen overheidsbeslissingen mogen ze op het contract aanpassen. Maar wel vreemd dat ze aangeven geen driejarige contracten aan te bieden voor zonnepanelenhouders, maar dat die mogelijkheid er toch wel is. Ik heb gisteren een bevestiging van GC gehad dat ik een driejarig contract heb. Praten ze elkaar tegen bij GC?
Dat is eigenlijk ook de enige reden om dit contract te kiezen, de looptijd van 3 jaar. GC is in leverkosten duurder dan bijvoorbeeld een Vattenfall. Ik zit mezelf nu af te vragen of ik 6 euro per maand meer wil uitgeven, maar 3 jaar vast.Burning_Tyre schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:06:
Ik heb het 3-jaars GC contract voor alleen stroom ook vastgezet per September. Ben toch bang dat in de tussentijd zonnepaneelbezitters met meer kosten worden opgezadeld.
En terwijl ik dat type, vraag ik me af waarom ik zo moeilijk doe over 6 euro...
Als ik bij Coolblue kies voor een "enkele meter" ipv. "dubbele meter", dan pakt hij de zonnepanelen er niet bij. Had al eerder gelezen ergens in dit topic dat je bij Coolblue alleen voor een dubbele meter af kunt sluiten icm. zonnepanelen. Fixed dushelloitsme schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 07:00:
[...]
Teruglevering: als ik mijn gegevens invoer op de site houdt hij gewoon rekening met de teruglevering. Heb je het vakje zonnepanelen wel op Ja gezet en de aantallen ingevoerd?
Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.