Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-05 13:37
JML schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:47:
Zojuist ook maar die 1 jaar Vattenfall aangevraagd met het daltarief van 0,296680 en normaal tarief 0,344233. Komende 14 dagen kan ik er nog vanaf als een ander hier nog onder gaat zitten. Let wel op de vaste leveringskosten van 10,99. Wellicht dat een andere aanbieder bij jouw verbruik goedkoper is. In mijn geval niet kunnen vinden. Verbruik normaal: 914, dal 990 (beide na saldering).
ja bij mij is United Consumer net goedkoper, maar VF zit er dicht bij (heb iets hoger verbruik dan jij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:09

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik ben al mn tijd klant bij Essent geweest, en nog steeds.. variabel contract.

Nu wil ik toch zekerheid deze winter..
Niemand die bij Essent een vast contract heeft??

Stroom is 0.393€ per kw.
Gas is 1.35€ per kuub.
Dit is voor 1 jaar vast..

Ben eigenlijk nog nooit gewisseld van leverancier..
Is het de moeite waard om verder te kijken?

[ Voor 21% gewijzigd door Nickrsd op 05-08-2023 20:44 ]

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelique1974
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-01-2024
Nickrsd schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:43:

Stroom is 0.393€ per kw.
Gas is 1.35€ per kuub.

Zeer waarschijnlijk ben je bij een ander goedkoper uit. Kijk eens op vergelijkingssites zoals Independer, pricewise en gaslicht.com. daar kan je zien welke in jouw situatie het goedkoopst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-05 10:47

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Angelique1974 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 00:17:
[...]
Zeer waarschijnlijk ben je bij een ander goedkoper uit. Kijk eens op vergelijkingssites zoals Independer, pricewise en gaslicht.com. daar kan je zien welke in jouw situatie het goedkoopst is.
Dit zijn gewoon nette prijzen voor een grote energieleverancier. Denk dat Essent en Eneco op hetzelfde prijspeil zitten. Alleen Vattenfall soms iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-05 15:43
@Nickrsd zit ook bij Essent, iets eerder ingestapt, 0,38 en 1,32.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Nickrsd schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:43:

Stroom is 0.393€ per kw.
Gas is 1.35€ per kuub.

Hier ons contract verlengd bij Essent... wat inhield dat we sowieso eigenlijk enkel de keuze hadden om bij Essent te bleven aangezien ons huidig contract tot november liep. Maar aangezien ik verwachtte dat de prijzen richting de winter weer zouden gaan stijgen, nu al rondgekeken. Overstappen zou betekenen boete i.v.m opbreken contract, en tevens zouden we dan met een flink overschot qua zonne-energie niet kunnen salderen met de winter (contact loopt tot november, maar jaarrekening krijgen we in april :? ).

Maar goed, verlengen kan bij Essent dus 6 maanden voor afloop contract. Ook gedaan tegen €1,33318/m³ voor gas en (voor ons minder belangrijk momenteel) €0,364805/kWh normaal €0,362627/kWh dal tarief stroom. Het had goedkoper gekund elders, maar de rompslomp er omheen (openbreken contract, verlies qua saldering etc) en ons geringe gasverbruik (<800m³/jaar) was het de moeite niet waard.

Ik weet niet of het momenteel nog van toepassing is... maar we hebben ons contract afgesloten bij de lokale BCC winkel. De reden hiervoor was omdat we hier dezelfde tarieven kregen als online, én een €175 cadeaubon te besteden in de winkel. Dus, mocht je een winkel in de buurt hebben (en er staat een Essent medewerker) en je wilt bij Essent blijven, is het de moeite waard om het te proberen :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

MK_ schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:13:
[...]

Hier ons contract verlengd bij Essent... wat inhield dat we sowieso eigenlijk enkel de keuze hadden om bij Essent te bleven aangezien ons huidig contract tot november liep. Maar aangezien ik verwachtte dat de prijzen richting de winter weer zouden gaan stijgen, nu al rondgekeken. Overstappen zou betekenen boete i.v.m opbreken contract, en tevens zouden we dan met een flink overschot qua zonne-energie niet kunnen salderen met de winter (contact loopt tot november, maar jaarrekening krijgen we in april :? ).

Maar goed, verlengen kan bij Essent dus 6 maanden voor afloop contract. Ook gedaan tegen €1,33318/m³ voor gas en (voor ons minder belangrijk momenteel) €0,364805/kWh normaal €0,362627/kWh dal tarief stroom. Het had goedkoper gekund elders, maar de rompslomp er omheen (openbreken contract, verlies qua saldering etc) en ons geringe gasverbruik (<800m³/jaar) was het de moeite niet waard.

Ik weet niet of het momenteel nog van toepassing is... maar we hebben ons contract afgesloten bij de lokale BCC winkel. De reden hiervoor was omdat we hier dezelfde tarieven kregen als online, én een €175 cadeaubon te besteden in de winkel. Dus, mocht je een winkel in de buurt hebben (en er staat een Essent medewerker) en je wilt bij Essent blijven, is het de moeite waard om het te proberen :)
Je kunt meestal de ingangsdatum van nieuwe contract 3 maanden later laten ingaan. Dus had nog even kunnen wachten. Verwacht niet dat prijzen binnen nu en één maand explosief gaan stijgen en is een overstap wss toch voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

EXCalibur_EeK schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:15:
[...]

Je kunt meestal de ingangsdatum van nieuwe contract 3 maanden later laten ingaan. Dus had nog even kunnen wachten. Verwacht niet dat prijzen binnen nu en één maand explosief gaan stijgen en is een overstap wss toch voordeliger.
Klopt, maar aangezien het oude contract afloopt op 31 november is zelfs 3 maanden van tevoren 1 september... Denk niet dat, zelfs bij de goedkoopste aanbieder, prijzen véél lager gaan zijn. Kan me vergissen, en dan hebben we pech :+

Ook een meespelende factor: niet direct voor mij maar uitgezocht voor mijn ouders. En ik kreeg al lelijke gezichten toen ik voorstelde om over te stappen, want al sinds 1992 klant bij Essent. Achja :+

10 cent goedkoper à 750m³ is €75/jaar verschil. Ja, is toch weer €75, maar echt een extreem verschil is het nu ook weer niet. En dan is de vraag, willen we dat risico dan weer lopen dat de prijzen tegen september niet explosief gestegen zijn. Niet dat die kans héél groot is, maar uiteraard wel aanwezig :p

Het blijft altijd een gok, maar nu hebben ze zekerheid tegen geen al te gekke tarieven bij de partij die ze het liefst hadden. Maar kon het elders goedkoper? Absoluut!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
MK_ schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:29:
[...]

Ook een meespelende factor: niet direct voor mij maar uitgezocht voor mijn ouders. En ik kreeg al lelijke gezichten toen ik voorstelde om over te stappen, want al sinds 1992 klant bij Essent. Achja :+
Dat is lang. Maar ik denk niet dat ze ooit wat terug hebben gekregen voor hun loyaliteit. Extra korting ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

AMD1800 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:42:
[...]
Dat is lang. Maar ik denk niet dat ze ooit wat terug hebben gekregen voor hun loyaliteit. Extra korting ofzo..
Ben je gek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-05 15:43
Ja kan wel klantenvoordeel aanvinken krijg je na gelang aantal jaren 10% korting op de elektriciteit.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:06
MK_ schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:29:
[...]

Klopt, maar aangezien het oude contract afloopt op 31 november is zelfs 3 maanden van tevoren 1 september... Denk niet dat, zelfs bij de goedkoopste aanbieder, prijzen véél lager gaan zijn. Kan me vergissen, en dan hebben we pech :+
De meeste contracten die je nu via independer kan afsluiten, kan je inmiddels al afsluiten vanaf ergens eind januari 2024 (al meer dan 5 maanden vooruit dus). Was tot voor kort niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

JJmac schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:07:
Ja kan wel klantenvoordeel aanvinken krijg je na gelang aantal jaren 10% korting op de elektriciteit.
Klopt, die had ik al meegerekend in de tarieven :P En de gratis puzzelboekjes en reep chocolade niet vergeten :+
sverzijl schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:11:
[...]
De meeste contracten die je nu via independer kan afsluiten, kan je inmiddels al afsluiten vanaf ergens eind januari 2024 (al meer dan 5 maanden vooruit dus). Was tot voor kort niet zo.
Ok, dat is dan nu anders dan toen ik eind juni (volgens mij) keek, toen was het allemaal met ten laatste ingang oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
MK_ schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:30:
[...]

Klopt, die had ik al meegerekend in de tarieven :P En de gratis puzzelboekjes en reep chocolade niet vergeten :+
[...]

Ok, dat is dan nu anders dan toen ik eind juni (volgens mij) keek, toen was het allemaal met ten laatste ingang oktober.
Klopt, daar liep ik toen ook tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-05 08:51
Wat verstaat united onder loyaliteit bonus? Is dat pas als je na een jaar verlengd bij hun? Stel ik neem hun voor een jaar en stap over, krijg ik die bonus dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-05 15:49

fulgore

goud

DennisDCT schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:46:
Wat verstaat united onder loyaliteit bonus? Is dat pas als je na een jaar verlengd bij hun? Stel ik neem hun voor een jaar en stap over, krijg ik die bonus dan wel?
De korting wordt op de jaarafrekening verrekend.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Daarom. Dus gewoon een mooie andere aanbieder zoeken en daar afsluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schranz89
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-10-2023
Lijkt erop dat je bij Essent geen 3 jaar vast meer kan afsluiten... ik zie alleen nog maar 1 jaar en variabel staan.

Ik wou hem net weer voor 3 jaar vast zetten. Dan maar weer overstappen naar bijv Vattenfall.

Z 6600 O 2300 W 4600 N 3900 & MHI SRK50ZSX-WB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-05 07:37

Nikeo

Jawelles

Bij Vattenvall 1 jaar vast groene stroom aangevraagd voormijn moeder. De tarieven waren bij afsluiten 2 cent hoger maar dit contract krijg ik nu opgestuurd. Verder zijn alle bijkomende kosten het zelfde dus dat is een kleine meevaller.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEWP7Qn_kKdLEqFRs-HSWpQgk2U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ERc9Q3XYotgfyF77WbPnXBXk.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbas2000
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:54
Iemand klant geweest bij frank energie? Zag net deze prijzen op gaslicht. Zo goedkoop heb is gas nog niet gezien. De score van de energieleverancier is wel laag. Ken deze aanbieder ook niet.

De tarieven :

Stroom
Normaal tarief
€ 0,3069 /kWh
0-10000 kWh
Dal tarief
€ 0,3069 /kWh
0-10000 kWh

Teruglevering
Normaal tarief
€ 0,0826 /kWh
0-3000 kWh
Dal tarief
€ 0,0826 /kWh
0-3000 kWh

Gas
€ 1,1017 /m³
0-5000 m³

Vaste leveringskosten
€ 14,01 per maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:19
coolbas2000 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:09:
Iemand klant geweest bij frank energie? Zag net deze prijzen op gaslicht. Zo goedkoop heb is gas nog niet gezien. De score van de energieleverancier is wel laag. Ken deze aanbieder ook niet.

De tarieven :

Stroom
Normaal tarief
€ 0,3069 /kWh
0-10000 kWh
Dal tarief
€ 0,3069 /kWh
0-10000 kWh

Teruglevering
Normaal tarief
€ 0,0826 /kWh
0-3000 kWh
Dal tarief
€ 0,0826 /kWh
0-3000 kWh

Gas
€ 1,1017 /m³
0-5000 m³

Vaste leveringskosten
€ 14,01 per maand
Frank Energie is volgens mij (net als de ANWB) een leverancier met dynamische prijzen, dus wisselend per uur en je kan dus geen vast contract nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbas2000
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:54
rscheper schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:11:
[...]

Frank Energie is volgens mij (net als de ANWB) een leverancier met dynamische prijzen, dus wisselend per uur en je kan dus geen vast contract nemen.
Oke dat klinkt logisch inderdaad. Dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-05 07:43
rscheper schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:11:
[...]

En als deze avonturier failliet gaat in woelige tijden, heeft de toezichthouder het zeker weer gedaan?
Ik betaal liever een dubbeltje meer bij een gerenommeerde leverancier met een redelijke weerstandskas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ1984
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22:47
Ik heb zojuist ook maar de knoop doorgehakt en een aanbod van Budget Energie geaccepteerd. 0,37 euro voor elektriciteit en 1,25 euro voor gas.

Dit geeft toch zekerheid en neemt dat ietwat onrustige gevoel weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinotgrigio1
JJ1984 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:17:
Ik heb zojuist ook maar de knoop doorgehakt en een aanbod van Budget Energie geaccepteerd. 0,37 euro voor elektriciteit en 1,25 euro voor gas.

Dit geeft toch zekerheid en neemt dat ietwat onrustige gevoel weg.
Zojuist bij oxxio aangemeld, ik weet dat ze een betere app aen inzicht hebben dan united consumer (welke
euro 3 per maand goedkoper is voor mij dan Oxxio) en er is minder gedoe als je je maandtarief wilt wijzigen.

Oxxio:
stroom 0.399 en 0.373, gas 1,358 maar uiteindelijk kom ik met mijn verbruik op lagere jaarkosten uit dan Budget energie : ondanks dat deze tarieven bij Budget een fractie lager liggen:

De verschillen zitten in: vaste leveringskosten van Budget zijn euro 168, bij Oxxio 143,74
Bij Oxxio had je de eenmalige bonus op het eind van het jaarcontract van euro 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:26
Ik heb een verlengaanbod gekregen van energie direct:
normaal tarief: .0,39445
daltarief: 0,39203
gas: 1,319
vaste leveringskosten 5,99 per maand.

Tarieven wat duurder dan de concurrentie, maar wel lage vaste kosten. Contract gaat dan in per november dit jaar.

EV:VW ID3 PV:15 x 295Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
Gerardus1956 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:06:
Ik heb een verlengaanbod gekregen van energie direct:
normaal tarief: .0,39445
daltarief: 0,39203
gas: 1,319
vaste leveringskosten 5,99 per maand.

Tarieven wat duurder dan de concurrentie, maar wel lage vaste kosten. Contract gaat dan in per november dit jaar.
oh shit: deze kwam bij mij nergens naar voren, maar als ik op hun site zelf kijk, is deze zelfs euro 29 goedkoper dan Oxxio voor mij. Bonus is euro 30 meer, lagere vaste leveringskosten, lager gas tarief maar hoger daltarief (waar ik vrij veel in verbruik ivm airco zolderslaapkamer).

tsja....is euro 29 het omgooien waard......pffff
8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:03
pinotgrigio1 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:16:
[...]

oh shit: deze kwam bij mij nergens naar voren, maar als ik op hun site zelf kijk, is deze zelfs euro 29 goedkoper dan Oxxio voor mij. Bonus is euro 30 meer, lagere vaste leveringskosten, lager gas tarief maar hoger daltarief (waar ik vrij veel in verbruik ivm airco zolderslaapkamer).

tsja....is euro 29 het omgooien waard......pffff
8)
Vattenfall staat op geen enkele vergelijkingssite zover ik weet maar het heeft wel veruit de laagste tarieven voor 1 jaar vast. Misschien ook de moeite van het checken waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Maurice- op 08-08-2023 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:26
Ik heb nog niet veel verder gekeken. Ik heb ook niets gezien over een eventuele bonus bij verlengen. Wat mij opviel wat het zeer kleine verschil tussen normaal en dal. Ik heb ook liever een tarief ipv normaal en dal. Dit in verband met salderen. Je verbruikt namelijk meer dal tov de opwek. En je weet nooit hoe ze dat gaan berekenen.

Edit:Vraagje: zouden deze tarieven nog aangepast worden tussen nu en november?

[ Voor 10% gewijzigd door Gerardus1956 op 08-08-2023 12:49 . Reden: aanvulling ]

EV:VW ID3 PV:15 x 295Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinotgrigio1
Maurice- schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:43:
[...]

Vattenfall staat op geen enkele vergelijkingssite zover ik weet maar het heeft wel veruit de laagste tarieven voor 1 jaar vast. Misschien ook de moeite van het checken waard.
Dank voor deze tip, bij Vattenfall kwam ik op euro 18 lager uit dan Oxxio :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 15:18
[...]

Vattenfall zit bij energievergelijken.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
Gerardus1956 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:47:
Ik heb nog niet veel verder gekeken. Ik heb ook niets gezien over een eventuele bonus bij verlengen. Wat mij opviel wat het zeer kleine verschil tussen normaal en dal. Ik heb ook liever een tarief ipv normaal en dal. Dit in verband met salderen. Je verbruikt namelijk meer dal tov de opwek. En je weet nooit hoe ze dat gaan berekenen.

Edit:Vraagje: zouden deze tarieven nog aangepast worden tussen nu en november?
Bonus is vaak bij nieuwe klanten, niet als je verlengt
tyarieven: tsja wie kan het zeggen? eea is afhankelijk van zoveel factoren, ik denk wel dat er een kans zit dat het richting december weer duurder wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-05 11:56
pinotgrigio1 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

Dank voor deze tip, bij Vattenfall kwam ik op euro 18 lager uit dan Oxxio :-)
Ik heb met ze 'gewhatssapped' netjes te woord gestaan. Voor 32 cent enkel tarief ben ik voor een jaar de man.

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
Sjalabert schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:50:
[...]

Ik heb met ze 'gewhatssapped' netjes te woord gestaan. Voor 32 cent enkel tarief ben ik voor een jaar de man.
mooi tarief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeeBee
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-05 09:59
[...]

Las ik dat goed? Terugleververgoeding 4,5 cent bij Vattenfall. Bij 1 jaar vast.

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
CeeBee schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:15:
[...]

Las ik dat goed? Terugleververgoeding 4,5 cent bij Vattenfall. Bij 1 jaar vast.
Ja je moet wel nettoverbruiker zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Maurice- schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:33:
[...]

Ja je moet wel nettoverbruiker zijn O-)
Nu nog wel. Maar let wel op als je bijv een 3-jaars contract neemt je vanaf 2025 sowieso deels te maken krijgt met een TLV als nog maar 60% gesaldeerd mag worden (even aangenomen dat de afbouw saldering door de 1e kamer komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
sverzijl schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:35:
[...]

Nu nog wel. Maar let wel op als je bijv een 3-jaars contract neemt je vanaf 2025 sowieso deels te maken krijgt met een TLV als nog maar 60% gesaldeerd mag worden (even aangenomen dat de afbouw saldering door de 1e kamer komt)
Maar dan zouden er toch ook nieuwe regels komen voor de minimale TLV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Maurice- schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:37:
[...]

Maar dan zouden er toch ook nieuwe regels komen voor de minimale TLV?
Vooralsnog zijn dat volgens mij alleen maar richtlijnen. Ik neem dat risico liever niet (en als jij nu voor 3 jaar tekent, dan vraag ik me ook af of de TLV tijdens deze contractperiode gewijzigd moet worden. Ook dat risico neem ik liever niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
sverzijl schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:39:
[...]

Vooralsnog zijn dat volgens mij alleen maar richtlijnen. Ik neem dat risico liever niet (en als jij nu voor 3 jaar tekent, dan vraag ik me ook af of de TLV tijdens deze contractperiode gewijzigd moet worden. Ook dat risico neem ik liever niet :)
Goede waarschuwing inderdaad! Maar voor nettoverbruikers is het 1 jarig contract nu wel heel scherp. Zeker als je vooral dal afneemt (zoals de meeste mensen met panelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Maurice- schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:48:
[...]

Goede waarschuwing inderdaad! Maar voor nettoverbruikers is het 1 jarig contract nu wel heel scherp. Zeker als je vooral dal afneemt (zoals de meeste mensen met panelen).
Voor 1 jaar idd sowieso nog niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
sverzijl schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:35:
[...]

Er is momenteel niks zeker met een demissionair kabinet dat de voorstellen nog niet eens door beide Kamers heeft gelootst. Die wetsvoorstellen zijn niet zomaar door de 1e Kamer bij de huidige politieke turbulentie.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraboy op 08-08-2023 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ultraboy schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:18:
[...]

Er is momenteel niks zeker met een demissionair kabinet dat de voorstellen nog niet eens door de Kamers heeft. Dat wetsvoorstel is zomaar geen wet.
Ja dat weten we, en het zou nog door de EK tegengehouden kunnen worden. Maar waarom zou je het risico willen lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
sverzijl schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:22:
[...]

Ja dat weten we, en het zou nog door de EK tegengehouden kunnen worden. Maar waarom zou je het risico willen lopen?
Welk risico?
Als je een contract afsluit voor 3 jaar, kunnen er niet zomaar eenzijdig onderdelen gewijzigd worden. Alleen als het contract afloopt, ligt het speelveld weer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ultraboy schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:26:
[...]

Welk risico?
Als je een contract afsluit voor 3 jaar, kunnen er niet zomaar eenzijdig onderdelen gewijzigd worden. Alleen als het contract afloopt, ligt het speelveld weer open.
Lage TLV die nu nog niet uitmaakt als netto verbruiker, maar als de saldering wordt afgebouwd wel. En 100% saldering is niet iets wat voor 3 jaar vast staat als de wet wijzigt.

[ Voor 8% gewijzigd door sverzijl op 08-08-2023 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
sverzijl schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:27:
[...]

Lage TLV die nu nog niet uitmaakt als netto verbruiker, maar als de saldering wordt afgebouwd wel. En 100% saldering is niet iets wat voor 3 jaar vast staat als de wet wijzigt.
Toch niet tijdens een lopend contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ultraboy schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:29:
[...]

Toch niet tijdens een lopend contract?
Als dat niet mag (het volgen van de wettelijke bepalingen omtrent salderingsafbouw), dan zou ik zeker kiezen voor een zo lang mogelijk contract. Zijn er al van 5 jaar? Dan ben je zeker van 100% saldering tot en met 2028 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
sverzijl schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:32:
[...]

Als dat niet mag (het volgen van de wettelijke bepalingen omtrent salderingsafbouw), dan zou ik zeker kiezen voor een zo lang mogelijk contract. Zijn er al van 5 jaar? Dan ben je zeker van 100% saldering tot en met 2028 ;)
Ik neem aan dat dit zeker een punt is dat in de EK besproken zal worden.
Het is ongerijmd dat als een gebruiker het contract wil wijzigen, er forse boetes om de hoek kunnen gaan kijken, maar als de leverancier wijzigt, de verplichtingen van de gebruiker t.a.v. het contract, gewoon blijven bestaan.
Dat haalt de berekeningen waarop iemand beslist een contract te tekenen, onderuit.

We gaan zien of er nog iets op dit gebied wordt afgerond in de EK voor 22 november..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De volgende die iets met een toekomst van salderen wilt zeggen mag dit in De toekomst van salderen doen. Dan kunnen we het hier weer bij aanbiedingen houden.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-10-2024
Ultraboy schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:39:
[...]j

Ik neem aan dat dit zeker een punt is dat in de EK besproken zal worden.
Het is ongerijmd dat als een gebruiker het contract wil wijzigen, er forse boetes om de hoek kunnen gaan kijken, maar als de leverancier wijzigt, de verplichtingen van de gebruiker t.a.v. het contract, gewoon blijven bestaan.
Dat haalt de berekeningen waarop iemand beslist een contract te tekenen, onderuit.

We gaan zien of er nog iets op dit gebied wordt afgerond in de EK voor 22 november..
Ik neem aan dat dit net zo werkt als verhoging energiebelasting je vergoeding teruglevering wordt dan hoger opgelegd door regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
Hp68 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:35:
[...]

Ik neem aan dat dit net zo werkt als verhoging energiebelasting je vergoeding teruglevering wordt dan hoger opgelegd door regering
Maar saldering zou afgebouwd worden. Allemaal koffiedik kijken tot nu toe. Zeker met de nieuwe EK.
We weten nog helemaal niet hoe in de toekomst onze energierekening eruit gaat zien zolang we niet weten welke wetgeving en spelregels er gaan komen.
Het is m.i. daarom zinloos om bij het afsluiten van nieuwe -vaste- contracten te gaan anticiperen op fictieve redenaties.
De huidige voorspellingen over de gasprijs de komende winter houden rekening met een duidelijke stijging.
Die verwachtingen worden onderbouwd met harde cijfers.

Het lijkt me daarom logisch dat de gasprijs de leidraad blijft bij de keuze die je maakt (naast de hoogte van de vaste leveringskosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:53
*knip* Offtopic.

[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 10-08-2023 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-05 07:57
Ultraboy schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:34:
[...]

En als deze avonturier failliet gaat in woelige tijden, heeft de toezichthouder het zeker weer gedaan?
Ik betaal liever een dubbeltje meer bij een gerenommeerde leverancier met een redelijke weerstandskas.
Hoezo avonturier? Weet je überhaupt wel wat een dynamisch contract inhoudt?
Ze lopen namelijk geen enkel risico. Ze kopen stroom/gas in op de markt en berekenen die prijs 1-op-1 door naar de consument. Bovenop die prijs zetten ze hun marge + overheidsheffingen.
In sommige gevallen kan het erg gunstig zijn voor een consument om z'n contract af te sluiten. Er zijn nu momenten in de week dat stroom bijna gratis is (je betaald enkel de belasting). Dus heb je een elektrische auto, dan kan je heel goedkoop je auto volladen.
Maar als je zekerheid wil en gewoon een vast bedrag per maand, dan moet je niet bij zo'n leverancier zitten.

Ik voorspel wel dat we steeds meer naar zulke contracten zullen gaan. Voor de energietransitie is het namelijk erg wenselijk dat mensen/bedrijven op de juiste momenten (veel wind. veel zon) stroom verbruiken. En dat gaat enkel lukken door mensen te belonen (=goedkoper) om op die momenten stroom te gebruiken.

Ontopic, paar weken terug bij Coolblue jaar contract afgesloten, Gas 1.16 per m3 en stroom 32 en 34 cent. Prima prijzen gezien de huidige aanbiedingen. Alleen dalprijzen zijn nu bij sommige wat lager zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:53
mtouw78 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:28:
[...]

Van Vattenfall website ;)

Stroom:
Totaal variabele leveringskosten enkeltarief (0 - 10.000 kWh)
3.000 kWh * € 0,378597 per kWh

Gas:
Totaal variabele leveringskosten (0 - 170.000 m³)
1.450 m³ * € 1,332815 per m³
Ah bedankt, ik ging ervan uit dat ze alleen aanbiedingen een een besloten omgeving deden. Stroomprijs gelijk, maar gas 3 ct per m3 goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:21

OMD

Hier ook maar stroom voor 1 jaar vastgezet op 0.296650 (enkeltarief) bij Vattenfall. Helaas hebben wij stadswarmte dus voor dat moet ik sowieso een extra krantenwijk gaan nemen vanaf januari. We betalen 440 euro aan stroom op jaarbasis in totaal maar al 660 euro aan vaste kosten voor stadsverwarming. Dat is dus alleen voor het hebben van stadwarmte.

geschat is 2200 euro voor een jaar aan stadswarmte en 440 euro aan stroom 8)7

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 14:24
OMD schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:20:
Hier ook maar stroom voor 1 jaar vastgezet op 0.296650 (enkeltarief) bij Vattenfall. Helaas hebben wij stadswarmte dus voor dat moet ik sowieso een extra krantenwijk gaan nemen vanaf januari. We betalen 440 euro aan stroom op jaarbasis in totaal maar al 660 euro aan vaste kosten voor stadsverwarming. Dat is dus alleen voor het hebben van stadwarmte.

geschat is 2200 euro voor een jaar aan stadswarmte en 440 euro aan stroom 8)7
Wat is het verbruik dat je daarvoor hebt ingevuld?
Hier komt er met een fictief verbruik van 1000 dal en 1000 normaal een bedrag van rond de 32 cent uitrollen?

* Tomino vraagt het omdat hij twee weken geleden enkeltarief 0,345 stroom heeft afgeloten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Tomino op 09-08-2023 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:21

OMD

Tomino schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:25:
[...]

Wat is het verbruik dat je daarvoor hebt ingevuld?
Hier komt er met een fictief verbruik van 1000 dal en 1000 normaal een bedrag van rond de 32 cent uitrollen?
Dat is gewoon een jaarcontract als verlenging op mijn huidige variabele contract. Heb dus geen verbruiken ingevuld. Had ik even moeten melden.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:07

knakworst

Get more sats!

De gasprijs is vandaag weer aan het moonen.

https://www.ice.com/produ...res/data?marketId=5600523

Als je een aanbieding op het oog hebt ga ervoor, je hebt altijd nog 14 dagen bedenktijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schranz89
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-10-2023
knakworst schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:39:
De gasprijs is vandaag weer aan het moonen.

https://www.ice.com/produ...res/data?marketId=5600523

Als je een aanbieding op het oog hebt ga ervoor, je hebt altijd nog 14 dagen bedenktijd.
Ik zelf wou met 3 jaar verlengen bij de leverancier waar ik nu zit (Essent) deze hebben 3 jarige contracten voor zonnepaneelhouders eruit geknikkerd.

Klantenservice gaf aan --> Iets in de trant van met de verwachte wet wijziging (teruglevering vergoeding hoger enz) stijgen de kosten snel voor Essent. En zijn we genoodzaakt om de langdurige contracten alleen voor niet zonnepaneel houders te behouden.

Benieuwd of de andere leveranciers dit gaan volgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Schranz89 op 09-08-2023 15:56 ]

Z 6600 O 2300 W 4600 N 3900 & MHI SRK50ZSX-WB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:43
Ik kan verlengen voor 1 jaar met 0,201344 voor stroom en 1,322651 voor gas.
Op zich prima tarieven lijkt me?

Vastzetten voor 3 jaar kan ook. Dan is stroom en gas 0,01 duurder en komt het maandbedrag ook 1 euro hoger uit. In drie jaar kan veel gebeuren, dus ben daar wat huiverig voor.

Zouden jullie verlengen met 1 jaar of met 3 jaar tegen deze tarieven?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
Schranz89 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:54:
[...]

Ik zelf wou met 3 jaar verlengen bij de leverancier waar ik nu zit (Essent) deze hebben 3 jarige contracten voor zonnepaneelhouders eruit geknikkerd.

Klantenservice gaf aan --> Iets in de trant van met de verwachte wet wijziging (teruglevering vergoeding hoger enz) stijgen de kosten snel voor Essent. En zijn we genoodzaakt om de langdurige contracten alleen voor niet zonnepaneel houders te behouden.

Niet te hopen
Is ook een vorm.van discriminatie waar de ACM zeker mee aan de slag moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
rimave schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:15:

Vastzetten voor 3 jaar kan ook. Dan is stroom en gas 0,01 duurder en komt het maandbedrag ook 1 euro hoger uit. In drie jaar kan veel gebeuren, dus ben daar wat huiverig voor.

Ik heb 3 jaar gedaan omdat ik niet v plan ben te verhuizen en deze prijs goed te betalen was
Geeft rust

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

rimave schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:15:

* knakworst pakt glazen bol.

Glazen bol zegt: die stroomprijs klopt niet, die is waarschijnlijk exclusief belastingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
knakworst schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:53:
[...]

Glazen bol zegt: die stroomprijs klopt niet, die is waarschijnlijk exclusief belastingen.
Glazen bol geeft heldere info. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:15
Net jaar vast gezet bij Vattenfall. Gas 1.26 en stroom 0.37.

[ Voor 10% gewijzigd door JDdeV1992 op 09-08-2023 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-05 21:53
Schranz89 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:54:
[...]

En wat doen ze met de mensen die nu geen panelen hebben of dit niet hebben aangegeven en die over een maand of een jaar wel panelen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23:26
xray79 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:03:
[...]

En wat doen ze met de mensen die nu geen panelen hebben of dit niet hebben aangegeven en die over een maand of een jaar wel panelen hebben?
Dat kun je best vastleggen ergens in de voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Via gaslicht kon ik nog een 1 jaar greenchoice met gas voor €1.2205 afsluiten, op hun eigen site staat er ondertussen €1.2595.

Het salderen bij greenchoice lijkt tegenwoordig weer netjes te gaan en ze hebben een van de hogere terugleververgoedingen van €0.1150. Dus over naar GC voor stroom en gas. Ben benieuwd of ze eind nov 2023 accepteren als startdatum.

Edit: ja, startdatum van eind november zie ik terug in het contract :)

[ Voor 9% gewijzigd door fenrir op 10-08-2023 19:12 ]

Van klussen krijg je grijze haren

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-05 11:12
*knip* Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen. Niet voor overstapvragen.

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 10-08-2023 12:12 ]

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 08:41
Mijn contract loopt eind deze maand af (TLV van €0,56, ik lever tweederde van m'n opwek terug, snif...). Zulke feest-aanbiedingen als vorig jaar zitten er niet meer in.

Ik weet dat veel van de meelezers op dit topic veel handiger zijn in het vinden van een goeie aanbieding dan ik. Ik heb gisteren even wat door de laatste pagina's van dit topic gespit om te zien wat er zoal wordt aangeboden momenteel.

Ik kwam via de gebruikelijke vergelijkers uit op een vast contract bij Oxxio. Dus die maar aangevraagd. Nu snap ik iets niet: de prijzen in het overzicht van de vergelijker komen helemaal niet overeen met het contract dat Oxxio me nu stuurt:

In overzicht van vergelijker (EasySwitch):
Normaaltarief (inclusief heffingen): €0,247490/kWh
Daltarief (inclusief heffingen): €0,221090/kWh

Oxxio:
Normaaltarief: €0,39994/kWh
Daltarief: €0,37354

TLV is wel gelijk: €0,09/kWh, ook gas incl. heffingen is identiek in beide overzichten. Is hier het prijsplafond toegepast bij de vergelijker, of klopt er iets niet? Het verschil lijkt me weer wat klein als het om heffingen/BTW zou gaan, niet? Het geschatte jaarbedrag loopt ook flink uiteen. Wat zie ik niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hp68
TCMR schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:25:
Mijn contract loopt eind deze maand af (TLV van €0,56, ik lever tweederde van m'n opwek terug, snif...). Zulke feest-aanbiedingen als vorig jaar zitten er niet meer in.

Ik weet dat veel van de meelezers op dit topic veel handiger zijn in het vinden van een goeie aanbieding dan ik. Ik heb gisteren even wat door de laatste pagina's van dit topic gespit om te zien wat er zoal wordt aangeboden momenteel.

Ik kwam via de gebruikelijke vergelijkers uit op een vast contract bij Oxxio. Dus die maar aangevraagd. Nu snap ik iets niet: de prijzen in het overzicht van de vergelijker komen helemaal niet overeen met het contract dat Oxxio me nu stuurt:

In overzicht van vergelijker (EasySwitch):
Normaaltarief (inclusief heffingen): €0,247490/kWh
Daltarief (inclusief heffingen): €0,221090/kWh

Oxxio:
Normaaltarief: €0,39994/kWh
Daltarief: €0,37354

TLV is wel gelijk: €0,09/kWh, ook gas incl. heffingen is identiek in beide overzichten. Is hier het prijsplafond toegepast bij de vergelijker, of klopt er iets niet? Het verschil lijkt me weer wat klein als het om heffingen/BTW zou gaan, niet? Het geschatte jaarbedrag loopt ook flink uiteen. Wat zie ik niet?
Je mist de 0,15 aan belasting
Dus prijs oxxio klopt

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 08:41
Hp68 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:30:
[...]
Je mist de 0,15 aan belasting
Dus prijs oxxio klopt
Oké thanks. Dus "inclusief heffingen" moet ik dus niet lezen als "inclusief BTW". Weer wat geleerd...

Er was overigens vorig jaar (of 2021?) toch sprake van dat energieleveranciers transparanter moeten zijn over de manier waarop ze hun tarieven tonen? Vooral het wel of niet weglaten van de BTW werd door de overheid gezien als misleidend, als ik het mij goed herinner.

[ Voor 32% gewijzigd door TCMR op 10-08-2023 09:34 ]

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 20:48
Ik had tot september 2022 een vast contract bij Eneco. Werd daarna automatisch variabel, en dat heb ik al die tijd maar even zo gehouden. Het grootste deel van de energierekening is gas en dat gebruik ik vanaf april/mei tot oktober bijna niet. Ik heb zonnepanelen dus het stroomverbruik wordt (nog) bijna volledig gesaldeerd. De noodzaak om snel over te stappen was er de eerste helft van dit jaar dus nog niet direct. Het prijsplafond is er immers ook nog.

Maar met berichten over stijgende (gas)prijzen, huidige tarieven onder het prijsplafond en het prijsplafond dat er eind dit jaar af gaat, ben ik toch maar even gaan kijken naar een vast contract voor een jaar. Geeft toch wat meer rust.

Verschillende vergelijkers bekeken en uiteindelijk uitgekomen bij Greenchoice via Gaslicht.com

Normaal: 0,3799 / kWh
Dal: 0,3679 / kWh
Teruglevering: 0,1150 / kWh
Gas 1.2205 / m³

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 23:36

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb op dit moment nog een half jaartje Innova Energie. Als ik nu het contract op zou zeggen heb ik maar 50 euro opzegboete. Dus loont het misschien om nu toch over te stappen en ben ik aanbiedingen gaan bekijken.

Ik neem enkel stroom af. Bij Innova betaal ik nu de volgende tarieven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHXEL6gSSy-BK8pw1azKLVtXBVc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qsB0bFfBHcgU7TaCUzJTeIYR.jpg?f=user_large

Bij Vattenval krijg ik nu de volgende aanbieding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ylo-KlxDUSwvs7MzLUVUwftJ6wA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6lk6kSVYHHVLnnlzj1GK4c1i.jpg?f=user_large

Ik heb zonnepanelen en lever zo'n 2000 kWh per jaar terug. Dus de terugleververgoeding is voor mij nog niet interessant nu ik nog kan salderen. De aanbieding bij Vattenval is volgens mij 0,2875 per kWh. Dit lijkt mij wel heel erg laag. Zie ik iets over het hoofd? Ergens een addertje?

Beauty is in the eye of the beerholder

• rimave
knakworst schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:53:
[...]

Klopt. Is 37 cent inderdaad inclusief alles.
Dat is an sich nog een prima prijs toch?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@HellBeast Klik even op het eerste pijltje omlaag, dan zie je het exacte tarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

rimave schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:05:
[...]

Zeker.

Alleen weet niemand wat de prijs gaat doen in de toekomst.

Ik denk op langere termijn is er leveringszekerheid, meer capaciteit van LNG, Rusland FUD is al verwerkt, er komt meer wind en zonne-energie, meer export capaciteit. Uiteindelijk zou dat tot stabiele en als je geluk hebt, licht dalende prijzen kunnen leiden.

Maar je ziet wat er gisteren gebeurt bij wat stakingsgeruchten in Australië. Gelijk 40 procent erbij 8)7
Een elfstedenwinter zal zowel de gas- als elektriciteitsprijs ook weinig goeds doen.

Dus wil je zekerheid, dan is een driejarig contract zo gek nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 23:36

HellBeast

Oh My GoT!

TexMex schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:08:
@HellBeast Klik even op het eerste pijltje omlaag, dan zie je het exacte tarief.
Dat was mij even ontgaan. Dit zit eronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vF5jZXLTVZSdCkb5FbEToljFPXY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DfE19BRHfrNrOwDh1AJKEyeE.jpg?f=user_large

Volgens mij is de fout die ik maak dat ik de vermindering energiebelasting meereken.

[ Voor 8% gewijzigd door HellBeast op 10-08-2023 11:14 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

• TexMex
  • Niet online
rimave schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:05:
[...]

Ik zou ook even naar Greenchoice kijken bij Independer/Gaslicht en Vattenfall op hun eigen website. Het kan nog wel iets scherper, dat geldt ook voor de gasprijs die je eerder noemde.

• rimave
TexMex schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:13:
[...]

Ik zou ook even naar Greenchoice kijken bij Independer/Gaslicht en Vattenfall op hun eigen website. Het kan nog wel iets scherper, dat geldt ook voor de gasprijs die je eerder noemde.
Daar had ik al gekeken. Ik kom niet scherper. Ook niet bij Vattenval. Die is 400 euro per jaar duurder.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:19
Foutje.

[ Voor 97% gewijzigd door rscheper op 10-08-2023 11:36 ]

• TexMex
  • Niet online
rimave schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:26:
Daar had ik al gekeken. Ik kom niet scherper. Ook niet bij Vattenval. Die is 400 euro per jaar duurder.
Vattenfall zit vandaag bijvoorbeeld op € 0,320517 per kWh (enkel) en € 1,260820 per m³ voor een jaar. Greenchoice (bij Independer) op € 0,37351 per kWh en € 1,22053 per m³. Maar wellicht zijn bij jouw verlenging de vaste kosten weer lager en heb je een relatief laag verbruik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Kunnen we met zijn allen weer eens naar de topicwaarschuwing én regels uit de TS kijken? Ik zie de laatste tijd weer veel vragen langskomen die hier niet horen. Zo horen (onder andere) vragen naar tarieven en overstapvragen hier niet thuis.

Dan kunnen we weer door met aanbiedingen plaatsen hier.

Topicregels

Dit topic is WEL voor:
* het melden van aanbiedingen, bij voorkeur inclusief de website/URL. Probeer hiervoor wel zoveel mogelijk de template te gebruiken om het overzichtelijk te houden.
* geef zoveel mogelijk specifieke informatie, dus niet alleen de melding.
* aanvullingen en correcties.
Dit topic is NIET voor:
* Slowchat.
* Referrals (ook links naar Pepper.com en vergelijkbaar vallen hieronder).
* Uitgebreide ervaringen met leveranciers die niet direct met de aanbieding te maken hebben.
* Bedankjes, wat je besteld hebt of ander (offtopic) gebabbel. Wil je iemand bedanken voor een aanbieding, kan je altijd op het duimpje naast een post klikken.
* Vragen en tips om je huis te verduurzamen, wat doet PV/WP/tosti-ijzer op mijn verbruik en energie te besparen in de breedste zin van het woord.
* Vragen naar aanbiedingen.

Voldoet je post niet aan bovenstaande, zal die zonder pardon de Trashcan in verdwijnen. Ben je je bericht dus kwijt, heb je een grote kans dat die daar staat.

[ Voor 64% gewijzigd door Yorinn op 10-08-2023 12:19 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-04 12:03
hallo iedereen,

ik heb een aanbieding van mijn huidige leverancier ( vattenfall )

en ik vraag mij af ( heb er zelf echt 0,0 verstand van ) of het een goede aanbieding is?

momenteel betaal ik 0,38 euro per kwh en 1,32 euro per m3

alvast bedankt....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYJao-IKk8TCXbBk1b1McBfaqV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMkDHtoW6u9BodiylKFQUYZE.jpg?f=fotoalbum_large

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-05 10:47

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

joey82 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:10:
hallo iedereen,

en ik vraag mij af ( heb er zelf echt 0,0 verstand van ) of het een goede aanbieding is?

alvast bedankt....
Denk dat het een nette deal is. Als je vergelijkt met een Eneco bijvoorbeeld ben je daar 15 euro per maand meer kwijt.

Overigens ligt het helemaal aan je persoonlijke situatie, terugleververgoeding is wel erg laag bij Vattenfall.

• joey82
tweaker2010 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:27:
[...]

Denk dat het een nette deal is. Als je vergelijkt met een Eneco bijvoorbeeld ben je daar 15 euro per maand meer kwijt.

Overigens ligt het helemaal aan je persoonlijke situatie, terugleververgoeding is wel erg laag bij Vattenfall.
ik heb geen zonnepanelen dus wij hebben dan sowieso geen terug levering toch?

als ik gister zag dat de gasprijs omhoog schiet door gedoe in australie dan vind ik een jaar lang de gok nemen met variabel wel eng, aan de andere kant over 2/3 maanden kan de aanbieding weer lager zijn maar dat denk ik niet,

of zit ik er ver naast?

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

joey82 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:10:
hallo iedereen,

alvast bedankt....

[Afbeelding]
joey82 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:30:
[...]

ik heb geen zonnepanelen dus wij hebben dan sowieso geen terug levering toch?

als ik gister zag dat de gasprijs omhoog schiet door gedoe in australie dan vind ik een jaar lang de gok nemen met variabel wel eng, aan de andere kant over 2/3 maanden kan de aanbieding weer lager zijn maar dat denk ik niet,

of zit ik er ver naast?
Hoi! :) In jouw afbeelding zie ik €0,344717/kWh en €1,260820/m3 staan. Hoe kom jij op €0,38 en €1,32?

Ik vind die €0,34 en €1,26 zelf wel redelijk. Zoals je zelf al aangeeft: er is een hoop onzekerheid. Het kan zomaar zo zijn dat het de komende maanden goedkoper wordt, maar ook dat het - bijvoorbeeld in het geval van onrust of een onvoorzien extra koude winter - juist duurder wordt.

Ikzelf heb er deze zomer voor gekozen om de tarieven wel vast te zetten, vanuit de gedachte dat de prijzen nu zo zijn dat ik dat prima kan betalen en ik in ieder geval gegarandeerd niet bezig hoef te zijn met de energietarieven deze winter. Zakken de prijzen, tja, dan betaal ik misschien een paar tientjes per maand te veel. Jammer, maar geen ramp.

Voor de vraag of Vattenfall de beste keuze is: er zijn nog een paar kleinere aanbieders, zoals "Mega", die, in combinatie met welkomst-/loyaliteitskortingen, misschien een tientje per maand goedkoper zijn.

Ik weet niet hoe de voorzieningen bij Mega zijn, maar ik heb de afgelopen paar jaar bij Vattenfall gezeten en die hebben in ieder geval een prima app, goed bereikbare klantenservice, vrije keuze in maandbedrag en vrije keuze op welke dag van de maand je wilt dat het geld wordt afgeschreven. Wat dat betreft zou ik zeggen: Vattenfall heeft met €0,34 en €1,26 scherpe vaste tarieven (op dit moment) ten opzichte van de meeste andere energiebedrijven en het is een grote partij waar alles goed geregeld is.

• joey82
Uniciteit schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:51:
[...]

[...]

Hoi! :) In jouw afbeelding zie ik €0,344717/kWh en €1,260820/m3 staan. Hoe kom jij op €0,38 en €1,32?
dat zijn momenteel de variabele tarieven die ik betaal

met de aanbieding vraag ik mij af wat ik zou betalen voor 31 dagen bij een verbruik van 183 kWh en 183 kWh

het is bijna onmogelijk om uit te rekenen voor een leek met vaste kosten meegerekend....

[ Voor 23% gewijzigd door joey82 op 10-08-2023 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

joey82 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 18:00:
[...]

dat zijn momenteel de variabele tarieven die ik betaal
Ik zie het, verkeerd gelezen, sorry!

In ieder geval: het is een hele persoonlijke afweging die je moet maken. De inkoopprijzen van energie fluctueren zelfs op dagbasis nog enorm. Sommigen mensen hebben daar geen problemen mee, die zien het wel en kunnen prima leven met een variabel of zelfs dynamisch tarief. Anderen hebben meer behoefte aan zekerheid: die willen vooraf heldere kosten en onbezorgd de winter in.

Vanuit jouw posts krijg ik het idee dat je behoefte hebt aan zekerheid. Als dat zo is, zou ik gewoon voor een jaarcontract gaan. Je hebt dan je zekerheid, ongeacht wat de Australiërs, Russen of Noren doen.

Het ergste wat er kan gebeuren? Dat achteraf blijkt dat je misschien €200 in plaats van €220 p/m had hoeven betalen als je had gegokt op variabel. In dat geval: jammer, maar voor die €20 p/m heb je in ieder geval je 'zorgen' afgekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

joey82 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 18:00:
[...]

het is bijna onmogelijk om uit te rekenen voor een leek met vaste kosten meegerekend....
Je basiskosten zijn €15,11 per maand - dit zijn de netbeheerkosten, leveringskosten, vermindering energiebelasting, etc.

Wat daar boven op komt?

Stroomverbruik: (aantal kWh) x €0,344717
Gasverbruik: (aantal m3) x €1,260820

Werkelijk maandbedrag: €15,11 + stroomverbruik + gasverbruik

Je zult zien dat het in deze zomermaanden een relatief laag bedrag is, want je zult heel weinig gas verbruiken. In de wintermaanden ligt waarschijnlijk je piek qua gasverbruik, omdat dan de verwarming aan staat. Je maandbedrag is dan dus eigenlijk veel hoger.

Je betaalt het hele jaar door één maandbedrag (die €220). In de zomer betaal je dan eigenlijk te veel, in de winter te weinig. Dit doen ze omdat je anders, bij wijze van spreken, in de zomer €50 per maand zou betalen en in de winter opeens €500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AytacFx
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:57
Zojuist aangemeld bij Oxxio voor aankomende 1 jaar.

Stroom: (was €0.40)
Normaaltarief: €0.39
Dal tarief: €0.37
Gas: €1.35 (was €1.40)

Vaste Leveringskosten: 6 euro per maand/per product. (was €3)

+ loyaliteitsbonus van 180 euro.

Voordeel van Oxxio was puur de loyaliteitsbonus, wel iets hogere vaste leveringskosten in mijn situatie.
Hierdoor komen maandelijkse lasten toch goedkoper uit dan andere leveranciers met een jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:52
Gisteren energiedirect afgesloten via cashbackxl (45 euro cashback)
Energiedirect biedt 230 euro bonus einde contract

Totaal elektriciteit Normaaltarief (1 t/m 10.000 kWh): € 0,39445 / kWh
Totaal elektriciteit Daltarief (1 t/m 10.000 kWh): € 0,39203 / kWh
Totaal tarief gas (1 t/m 170.000 m3): € 1,31914 / m³
Vaste leveringskosten bij beiden: 5,99

Ergens 500 tot 1000 kwh overproductie, dus gasprijs + cashback zijn het belangrijkste
Verschil qua TLV boeit eigenlijk niet meer zoveel, gaat om 10tjes per jaar en verbruik is ongeveer 500 tot 600 kuub gas.

Denk wel goede deal dus voor komend jaar zijn de kosten weer onder controle :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hp68
AytacFx schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:16:
Zojuist aangemeld bij Oxxio voor aankomende 1 jaar.

Stroom: (was €0.40)
Normaaltarief: €0.39
Dal tarief: €0.37
Gas: €1.35 (was €1.40)

Vaste Leveringskosten: 6 euro per maand/per product. (was €3)

+ loyaliteitsbonus van 180 euro.

Voordeel van Oxxio was puur de loyaliteitsbonus, wel iets hogere vaste leveringskosten in mijn situatie.
Hierdoor komen maandelijkse lasten toch goedkoper uit dan andere leveranciers met een jaar garantie.
Dan kun je beter energiedirect gaan lagere prijzen en hogere bonus nl 230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge2rt
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-01 17:51

Ge2rt

4.8 kWp - gas/jr: <300 m3 :-)

Hp68 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:24:
[...]

Dan kun je beter energiedirect gaan lagere prijzen en hogere bonus nl 230
De bonus is al weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:33
M'n broer wilde ook net afsluiten, idd cashback alweer weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-05 08:51
Nuevocasa schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 23:36:
[...]

M'n broer wilde ook net afsluiten, idd cashback alweer weg.
Dan zal het tijdelijk zijn. Cashback is er nu gewoon weer bij energie direct.

Ik zat jaren bij energiedirect, maar vanwege niet te krijge korting omdat ik al klant was, overgestapt naar oxxio vorige week 1 jaar. Deze is een van de goedkoopste en lijkt me aardig betrouwbaar. Ik kan weer een jaar op de bank zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 00:08
*knip* Offtopic. Zie topicwaarschuwing. Dit kan je ook aan de klantenservice vragen.

[ Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 12-08-2023 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
DennisDCT schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 07:44:
[...]

Dan zal het tijdelijk zijn. Cashback is er nu gewoon weer bij energie direct.

Ik zat jaren bij energiedirect, maar vanwege niet te krijge korting omdat ik al klant was, overgestapt naar oxxio vorige week 1 jaar. Deze is een van de goedkoopste en lijkt me aardig betrouwbaar. Ik kan weer een jaar op de bank zitten
Heel raar, m'n broer is geen klant maar krijgt de korting niet. Vul ik m'n eigen adres in, krijg ik de korting wel te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05 13:07
Nuevocasa schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:25:
[...]

Heel raar, m'n broer is geen klant maar krijgt de korting niet. Vul ik m'n eigen adres in, krijg ik de korting wel te zien.
Lijkt inderdaad op basis van adres bepaald te worden of je recht hebt op de korting. Daarnaast moet je ook stroom en gas afnemen, anders krijg je de korting niet ook al zit je op het goede adres.

Jammer anders was ik zeker overgestapt. Nog even gecheckt met de chat box...maar daar is een wachtrij voor 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
wildcheese schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:41:
[...]

Lijkt inderdaad op basis van adres bepaald te worden of je recht hebt op de korting. Daarnaast moet je ook stroom en gas afnemen, anders krijg je de korting niet ook al zit je op het goede adres.

Jammer anders was ik zeker overgestapt. Nog even gecheckt met de chat box...maar daar is een wachtrij voor 8)7
Het gaat erom of je zonnepanelen zijn aangemeld of niet. Dus mensen met zonnepanelen krijgen de €230 bonus niet! De buurman van mijn broer heeft z'n panelen nog niet aangemeld en krijgt wel de korting bij het invullen van zijn adres.

[ Voor 22% gewijzigd door Nuevocasa op 12-08-2023 11:53 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 79 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.