Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-05 00:04

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Black Sparrow schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 07:09:
[...]
Volgens mij heeft Vattenfall gewoon het meest dynamische prijsbeleid, hun aanbiedingen lopen precies mee met de prijs van gas futures (TTF). Met andere woorden, de rest slaapt of heeft geen zin om de prijzen dagelijks te bepalen.
De grote spelers passen elke week hun ook prijzen aan, dus wat dat betreft zijn ook zij dynamisch.
Vind het alleen opvallend dat Vattenfall er zo uitspringt. Lijkt een veredelde marketingstunt wat ze soms doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:38
AVIR schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:28:
[...]

Maar Vattenfal regelt toch de opzegging? houden ze dan geen rekening met die opzegtermijn? maw het kan best zijn dat het later ingaat maar je betaalt toch nooit dubbelop? Of is dat niet wat je bedoelt?

Ik ben ook naar Vattenfal overgestapt tegen genoemde tarieven voor 1 jr en zit nog in bedenktermijn dus ook benieuwd hoe die 1 maandopzegtermijn precies van toepassing was, al wat mijn vaste contract al afgelopen dus zat al een maand op variabel.
Ik zal niet dubbelop betalen. Maar daar doel ik idd niet op. Ik vind het vreemd dat mijn overstap pas over een maand kan. Ik heb ook een variabel contract bij Shell. Zij willen dat ik wegga dus dan lijkt het me vrij logisch dat ze zich houden aan wat er in de email staat en dat ik na 5 werkdagen kan overstappen. Hieronder lees ik dat iemand anders een opzegtermijn heeft van 2 weken. Dat klopt in mijn ogen ook niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:50

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik heb gebeld met GC over de shell overstap tarieven en daar werd aangegeven dat sommige van hun tarieven op de vergelijkingssites niet kloppen. Ook is het netbeheer tarief in de aanbieding die ik heb gekregen waarschijnlijk te hoog. Helaas was de afdeling sales al gesloten dus wat nou de juiste tarieven zijn kon ze me niet vertellen. Morgen ga ik kijken of ik iemand op die sales afdeling aan de lijn kan krijgen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emretezel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-01 19:55
Via Independer kwam ik Energiedirect tegen. Eerste jaar 250 euro cashback.
Echter, kan ik nergens voorwaarden hierover vinden. De klantenservice snapt het ook niet, want die zegt dat bij een verbruik lager dan 1900 KWH en 800M3 je niet recht hebt op de 250 euro cashback.

Wanneer je dan een verbruik van 300 KWH en 100M3 noteert krijg je nog steeds de 250 euro cashback te zien, zelfs als je het via hun website doet. Heeft iemand toevallig succesvol de voorwaarde gevonden? En wat zijn mijn rechten als ik hier overstap en na een jaar de 250 euro niet krijg?

Met de 250 euro en mijn lage verbruik is dit een goede deal vind ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ej7T8XO6OH8dEVLhesCtMaAHExs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i44iXTJQFtoAk1lj72qIFGDv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hazelip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 12:24
emretezel schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:09:
Via Independer kwam ik Energiedirect tegen. Eerste jaar 250 euro cashback.
Echter, kan ik nergens voorwaarden hierover vinden. De klantenservice snapt het ook niet, want die zegt dat bij een verbruik lager dan 1900 KWH en 800M3 je niet recht hebt op de 250 euro cashback.

Wanneer je dan een verbruik van 300 KWH en 100M3 noteert krijg je nog steeds de 250 euro cashback te zien, zelfs als je het via hun website doet. Heeft iemand toevallig succesvol de voorwaarde gevonden? En wat zijn mijn rechten als ik hier overstap en na een jaar de 250 euro niet krijg?

Met de 250 euro en mijn lage verbruik is dit een goede deal vind ik.
[Afbeelding]
In de Actievoorwaarden (PDF) staan 2 puntjes:

12.Energiedirect.nl is te allen tijde gerechtigd om de
actievoorwaarden te wijzigen. Dit heeft geen gevolgen voor reeds
aangemelde klanten, die aan alle hiervoor bedoelde voorwaarden
hebben voldaan.
13.Energiedirect.nl behoudt zich het recht voor om te allen tijde
deze actie, zonder je daarover in te lichten en zonder opgaaf
van reden, stop te (laten) zetten of aan te passen. In deze
gevallen kan geen aanspraak worden gemaakt op enige
(schade)vergoeding.

Punt 12 lijkt me niet raar. De voorwaarden om van de actie gebruik te kunnen maken kunnen veranderen.
Punt 13 kan ongetwijfeld aan meerdere interpretaties onderhevig zijn, maar zoals ik het opvat bestaat de mogelijkheid dat je minder tot niets aan vergoeding (/"cashback") ontvangen zult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Keesknd schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:14:
[...]

Nee bij mijn hielden ze 2 weken aan :-)
Ik heb van Shell nooit een factuur ontvangen over die twee weken.
Was al in mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emretezel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-01 19:55
hazelip schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:22:
[...]

In de Actievoorwaarden (PDF) staan 2 puntjes:

12.Energiedirect.nl is te allen tijde gerechtigd om de
actievoorwaarden te wijzigen. Dit heeft geen gevolgen voor reeds
aangemelde klanten, die aan alle hiervoor bedoelde voorwaarden
hebben voldaan.
13.Energiedirect.nl behoudt zich het recht voor om te allen tijde
deze actie, zonder je daarover in te lichten en zonder opgaaf
van reden, stop te (laten) zetten of aan te passen. In deze
gevallen kan geen aanspraak worden gemaakt op enige
(schade)vergoeding.

Punt 12 lijkt me niet raar. De voorwaarden om van de actie gebruik te kunnen maken kunnen veranderen.
Punt 13 kan ongetwijfeld aan meerdere interpretaties onderhevig zijn, maar zoals ik het opvat bestaat de mogelijkheid dat je minder tot niets aan vergoeding (/"cashback") ontvangen zult.
Ik ga toch maar het risico dan nemen, heb inderdaad dezelfde voorwaarde gezien. Ik heb me verbruik iets lager gezet dan normaal. Hierdoor krijg ik hopelijk geen reden dat me verbruik lager was dan aangegeven en ik geen energiekorting meer krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

De leveranciers met de drie laagste jaartarieven zijn:

- Greenchoice: € 1,253 per m3
- Coolblue Energie: € 1,269 per m3
- Budget Energie: € 1,274 per m3 (+ loyaliteitsbonus)

Peildatum: 26-07-2023

https://www.energievergel...nt-stijging-in-tien-dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

sjirafje schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:34:
Ik heb gebeld met GC over de shell overstap tarieven en daar werd aangegeven dat sommige van hun tarieven op de vergelijkingssites niet kloppen. Ook is het netbeheer tarief in de aanbieding die ik heb gekregen waarschijnlijk te hoog. Helaas was de afdeling sales al gesloten dus wat nou de juiste tarieven zijn kon ze me niet vertellen. Morgen ga ik kijken of ik iemand op die sales afdeling aan de lijn kan krijgen.
De afwijking in de netbeheer kosten voor gas komt door een foutje in hun systeem. Er wordt gerekend met een gasverbruik van 500 tm 4000 m3 terwijl mijn verbruik lager ligt. Dit bedrag zou automatisch aangepast worden door Enexis bij het afsluiten.

De tarieven die op hun site staan, die op independer staan en die in de shell aanbieding staan horen gewoon te kloppen. Het is dus zo dat het normaal tarief in de shell aanbieding iets hoger is dan op hun eigen site en ruim een cent hoger dan via independer. De tarieven via independer zouden ook actie tarieven zijn. GC doet niet aan een overstap bonus waarbij werd aangegeven dat de shell aanbiedings tarieven al erg scherp zouden zijn. Desondanks zou ik in mijn geval bij 7 aanbieders goedkoper uit zijn. Ik denk dat ik geen gebruik ga maken van de shell aanbieding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRYJHz31l9qXtb3RrN8iKNf_7LY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1L8YLc8ASZEFI4JE08gQcB6K.png?f=user_large

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10:32
Na wat heen en weer toch besloten om Eneco 3 jaar stroom en gas te nemen. Dit geeft me voor de komende jaren wat zekerheid. Er hoef maar iets te gebeuren en de prijzen knallen ophoog. bijvoorbeeld gasleiding die opgeblazen wordt of landen die ons geen gas of olie meer leveren. De prijs nu zijn goed en zullen misschien nog iets dalen maar niet enorm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultraboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 10:18
bjornricardo33 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 23:19:
De prijs nu zijn goed en zullen misschien nog iets dalen maar niet enorm
Is ook mijn inschatting dat de kans op een substantiële verdere daling beperkter is dan de kans dat die een stuk omhoog gaat door een aantal heftige onzekerheden de komende jaren. Ook al hebben we Noorwegen om de hoek liggen, die zal hooguit op de korte termijn even wat prijsbewegingen kunnen veroorzaken op de wereldmarkt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Wij verbruiken vooral gas in de maanden (half)oktober, november, december, januari, februari, maart en (begin) april, in totaal rond de 400 kuub. De rest van de maanden is alleen warm water en koken. Nu hebben wij een dynamisch contract met nu rond de 1 euro voor een kuub gas. Gas bij Eneco kost nu 1,324 per kuub. Ik heb zoiets van overstappen. Voor die 120 euro extra per jaar (dus 10tje per maand) wil ik eigenlijk geen risico lopen dat in de wintermaanden de gasprijs wel hoger dan 1,50 staat. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:11

knakworst

Get more sats!

mierenfokker schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:10:
Wij verbruiken vooral gas in de maanden (half)oktober, november, december, januari, februari, maart en (begin) april, in totaal rond de 400 kuub. De rest van de maanden is alleen warm water en koken. Nu hebben wij een dynamisch contract met nu rond de 1 euro voor een kuub gas. Gas bij Eneco kost nu 1,324 per kuub. Ik heb zoiets van overstappen. Voor die 120 euro extra per jaar (dus 10tje per maand) wil ik eigenlijk geen risico lopen dat in de wintermaanden de gasprijs wel hoger dan 1,50 staat. Wat denken jullie?
En waarom niet Greenchoice voor 1,2143? Of is het vastrecht bij Eneco veel lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

knakworst schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:30:
[...]
En waarom niet Greenchoice voor 1,2143? Of is het vastrecht bij Eneco veel lager?
Netto onder de streep is het verschil tussen Greenchoice en Eneco te verwaarlozen.
In mijn geval (2600 kWh en 600m3) scheelt het op jaarbasis slechts 15 euro.

PS: die 1,2143 is nu niet meer geldig, als je nu afsluit betaal je € 1,25303.

[ Voor 10% gewijzigd door tweaker2010 op 27-07-2023 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 16:13
tweaker2010 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:31:
[...]

Netto onder de streep is het verschil tussen Greenchoice en Eneco te verwaarlozen.
In mijn geval (2600 kWh en 600m3) scheelt het op jaarbasis slechts 15 euro.

PS: die 1,2143 is nu niet meer geldig, als je nu afsluit betaal je € 1,25303.
Hier nog wel hoor, via Independer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFI01YSkESoFs-nh0nNiN1nCbok=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qfxqN65NfHeEeQo4Bf5fgQqK.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
Truus01 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:44:
[...]

Sommige van die kortingen zijn ook gebruiksafhankelijk. Mocht je gebruik dan heel anders zijn, is het eindplaatje na een jaar ook heel anders.
Na wat meer vergelijkingen gedaan te hebben snap ik wat het 'probleem' is.

Bij Innova 1-jaar vast (via Independer) bijvoorbeeld krijg je een 'loyaliteitsbonus' van 250 euro als je bijv. 800m3 + (netto) 1000kWh verbruikt. Zet ik mijn teruglevering iets hoger of het verbruik iets lager zodat het op netto 995 kWh uitkomt dan gaat deze bonus van 250 naar 125. (Idem als ik het verwacht gasverbruik verlaag van 800 naar 750).

Dan moet ik dus aan het einde van het jaar mogelijk nog expres wat extra verbruiken om de 250 euro niet mis te lopen.
Met deze 250 euro bonus zijn ze echter momenteel voor mijn situatie wel de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dirk0s schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:06:
[...]
Hier nog wel hoor, via Independer
[Afbeelding]
Ik zie het inderdaad. Alleen jammer dat ze dit weer compenseren met een relatief hoge stroomprijs. ;)
In mijn geval voorbeeld berekening 1 jaar vast met 600m3 en 2600 kWh komt Eneco er voordeliger uit:

Greenchoice (via Independer) Totaal per jaar € 1.894,00
Eneco (via Eneco website) Totaal per jaar 1.890,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
tweaker2010 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:47:
[...]

Ik zie het inderdaad. Alleen jammer dat ze dit weer compenseren met een relatief hoge stroomprijs. ;)
In mijn geval voorbeeld berekening 1 jaar vast met 600m3 en 2600 kWh komt Eneco er voordeliger uit:

Greenchoice (via Independer) Totaal per jaar € 1.894,00
Eneco (via Eneco website) Totaal per jaar 1.890,00
Via CashbackXL had je nog wat extra korting kunnen krijgen waardoor GC goedkoper wordt ;)
Ik zelf ga dus naar een nieuw huis waardoor het verbruik schatten lastiger wordt.

De huidige bewoners hebben 1400 m3 gas ingevuld voor het afgelopen jaar. Zij waren met 2 volwassenen en 2 kinderen. Wij hebben geen kinderen dus ik gok dat we met 1000-1250 wel een eind moeten komen.

Stroom hebben ze 4400 ingevuld, lijkt me vrij hoog voor ons. 3000 lijkt me een betere schatting.
Volgens mij komt voor mij dan GC goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:00
Ben me ook aan het orienteren op een nieuw energie contract en mijn ook is gevallen op Budget energie maar er valt mij 1 ding op.

Op een vergelijkingssite zie ik staan "tarieven staan vast tot 30-09-2023"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HC3qMfI3tiJVfMZ0DWIxUjhWYo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yUabDUVFtG9QWWWWsIvYs8lV.png?f=fotoalbum_large

Maar als ik dan klik op "aanvragen" zie ik staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjvwyLjiE3EKEPJUQ5FcyvZkX3c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7XrgO0h6Sr5pKcYMZ2UWgLUE.png?f=user_large

En als ik het goed begrijp staan de prijzen per maand dan toch niet vast?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-07-2024
Misschien nog handig een korte update om op te letten bij aanbiedingen. Ik heb zojuist de eindnota gehad van Innova, een jaar geleden had die een contract met 610 euro welkomstkorting.

Eindnota gehad, staat hij niet op. Gebeld, en blijkbaar krijg je na de eindnota, een creditnota. Ze kon wel alles zien in het systeem dus het zal wel goedkomen maar ik vind het toch opvallen hoe weinig communicatie er over is en als je niks zou zeggen wat er dan zou gebeuren.

En heel onlogisch dat ik nu eerst moet betalen, en daarna weer geld terug krijg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:25
bruce the boss schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:36:
Ben me ook aan het orienteren op een nieuw energie contract en mijn ook is gevallen op Budget energie maar er valt mij 1 ding op.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Misschien denk ik te makkelijk, maar dit klopt toch als je niet ‘vast’ hebt aangevinkt in de filters? Als je deze afsluit heb je voor de 1e maand de tarieven die hier staan, daarna veranderen ze elke maand. Of ze blijven hetzelfde, maar je krijgt bij BudgetEnergie een mail voor de tarieven voor de volgende of voor de 2e maand vanaf het mailtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:03
Bij variabel wisselen de prijzen per maand, ze staan dus een maand vast. Maar omdat als je nu afsluit kunnen ze je niet tijdig, 30 dagen, op de hoogte kunnen brengen van het nieuwe tarief en staan ze nu dus vast tot 30-9. In augustus krijg je dan tijdig een mail met de nieuwe tarieven per 1-10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:00
Ja oké nu snap ik het .... achteraf "makkelijk" en dan snap ik nu ook het verschil met mijn huidige contract bij Vattenfall.

Daar heb ik nu 0,3892 voor stroom en 1.32 voor gas met een terugleververgoeding van 0,17 cent.
En geen mens die natuurlijk kan zeggen wat de prijzen gaan doen in de komende maanden :) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry powel
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:41
Tothier schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:48:
Via een vergelijkingssite aanvraag gedaan voor United Consumers, wat vooral interessant is vanwege hoge bonus.
Wij gebruiken 3500 kWh en wekken rond de 3000 kWh op met de panelen.
(Gas laat ik even buiten beschouwing).
Net gebeld met UC , blijken ze per telraam te salderen. Dat is nergens op hun website terug te vinden, Inuit de voorbeeldberekeningen blijkt dit niet, en ook de zoekterm salderen levert niet deze info .
Volgens ACM mag dit wel omdat de wet niet duidelijk is. Iemand hier ervaring mee? Uiteindelijk is het dan nog niet zo’n goede aanbieding, of we moeten heel goed rekening gaan houden met verbruik op dal tarief momenten. Ik wilde voor enkel tarief gaan (UC gebeld) maar ook dan blijft men de 2 telwerken apart salderen. Lastig hoor dat je ook op al deze kleine lettertjes moet letten. Iemand tips?
Bizar hoe ondoorzichtig het is. Ik heb namelijk net gebeld met UC en de medewerker gaf aan dat bij een enkel tarief het geheel gesaldeerd wordt.... Wat is nu waarheid?

voorwaarden:
Restant per telwerk berekend tegen terugleververgoeding. De energiebelasting van het totale verbruik wordt gesaldeerd met de energiebelasting van de totaal opgewekte energie.

als ik het onderstaande goed lees wordt de energiebelasting wel in zijn geheel gesaldeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-10-2024

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kunnen per maand wisselen als prijs stijgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
Tothier schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:48:
Via een vergelijkingssite aanvraag gedaan voor United Consumers, wat vooral interessant is vanwege hoge bonus.
Wij gebruiken 3500 kWh en wekken rond de 3000 kWh op met de panelen.
(Gas laat ik even buiten beschouwing).
Net gebeld met UC , blijken ze per telraam te salderen. Dat is nergens op hun website terug te vinden, Inuit de voorbeeldberekeningen blijkt dit niet, en ook de zoekterm salderen levert niet deze info .
Volgens ACM mag dit wel omdat de wet niet duidelijk is.
Dan valt die dus ook af voor mij. Idem met GreenChoice, die doen hetzelfde (maar dat staat dan weer wel duidelijk vermeld via independer)

[edit] Via independer staat ook dat UC saldeert per meter.
https://www.independer.nl...uctdetails?productid=3270 (onder prijsdetails)
Er wordt per meter apart gesaldeerd. Hou je een overschot over op normaal of dal? Dan krijg je de resterende opwekking verrekend tegen het teruglevertarief van die meter (normaal of dal).

[ Voor 20% gewijzigd door sverzijl op 28-07-2023 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 19:04
sverzijl schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:23:
[...]

Dan valt die dus ook af voor mij. Idem met GreenChoice, die doen hetzelfde (maar dat staat dan weer wel duidelijk vermeld via independer)

[...]
Ik had zelf ook interesse in GC waarom is de saldeer methode daar ongunstig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:33
Bij GC wordt er gesaldeerd op tarief periode als je verbruik hoger is dan je teruglevering.
Lever je meer terug dan je verbruik, dan wordt er correct gesaldeerd. Dan wordt er geen rekening gehouden met tarief periode's. Je krijgt dan gewoon de terugleververgoeding over de teruglevering minus verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
En bij een vast contract heb je geen tariefperiodes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adiposed
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:27
Volgens mij vinden ze een wijziging in btw al een ander tarief. Ik had dit begrepen vanuit het topic over salderen bij Greenchoice. Zeker weten doe ik niet, dus pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:48
*verkeerde topic, excuses

[ Voor 97% gewijzigd door DennisDCT op 29-07-2023 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-04 03:09
René90 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:38:
Misschien nog handig een korte update om op te letten bij aanbiedingen. Ik heb zojuist de eindnota gehad van Innova, een jaar geleden had die een contract met 610 euro welkomstkorting.

Eindnota gehad, staat hij niet op. Gebeld, en blijkbaar krijg je na de eindnota, een creditnota. Ze kon wel alles zien in het systeem dus het zal wel goedkomen maar ik vind het toch opvallen hoe weinig communicatie er over is en als je niks zou zeggen wat er dan zou gebeuren.

En heel onlogisch dat ik nu eerst moet betalen, en daarna weer geld terug krijg.
Klopt, je krijgt je cashback apart.
Ik had de cashback 2 weken eerder dan de eindafrekening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 11:48
Heb vandaag Eneco 1 jaar vast afgesloten maar er knaagt iets dat ik 3 jaar moet doen. 1.32euro voor 1 kuub bij 1 en 3 jaar. Elektra dek ik af met zonnepanelen. Twijfel twijfel.. met name of gas nog echt goedkoper kan worden in de komende 3 jaar. Ff mn gevoel kwijt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 17:06

fulgore

goud

THxZ0NE schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:12:
Heb vandaag Eneco 1 jaar vast afgesloten maar er knaagt iets dat ik 3 jaar moet doen. 1.32euro voor 1 kuub bij 1 en 3 jaar. Elektra dek ik af met zonnepanelen. Twijfel twijfel.. met name of gas nog echt goedkoper kan worden in de komende 3 jaar. Ff mn gevoel kwijt :)
Wacht sowieso volgende week even af. Gasprijs zit weer in een dalende trend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LUTQJhkB0tWrbdx3OFZTNaKR8A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P6906JdIZmp8GDdT42Pg1Dpv.png?f=user_large

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

fulgore schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:15:
[...]
Wacht sowieso volgende week even af. Gasprijs zit weer in een dalende trend.

[Afbeelding]
Of iemand moet wachten is natuurlijk koffiedik kijken. De energieleveranciers wijzigen tegenwoordig per week hun tarieven, dus kan zomaar zijn dat de beste aanbieding al gepasserd is. Dat weet je niet.

PS: voor wie de reden van deze kleine dip wil weten, deze is met name afhankelijk van het weerbericht ;)

"Gashandelaren houden weersverwachtingen nauwlettend in de gaten, mocht de hitte in augustus aanhouden, wordt een nieuwe piek verwacht."
https://www.bnr.nl/nieuws/economie/10519721/gasprijs-daalt-ondanks-extreme-hitte-zuid-europa

[ Voor 7% gewijzigd door tweaker2010 op 29-07-2023 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 19:04
Kroonkurk schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:36:
Bij GC wordt er gesaldeerd op tarief periode als je verbruik hoger is dan je teruglevering.
Lever je meer terug dan je verbruik, dan wordt er correct gesaldeerd. Dan wordt er geen rekening gehouden met tarief periode's. Je krijgt dan gewoon de terugleververgoeding over de teruglevering minus verbruik.
Oké ik lever 750KW meer terug dan het verbruik.
Gaat het dan goed.
Is het dan nu gunstig overstappen. Dit vanwege het prijsplafond.
Factureert GC per jaar.

Overigens komt Engie nu het goedkoopste bij mij uit de bus.
Mijn verbruik 3700KW
Opbrengst 4400KW
Gas 60m3

Wij hebben stadsverwarming 25GJ per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:59
3 jaar vastzetten is toch juist heel onverstandig gezien de onzekere tijd waarin we leven. Ook lees je hier en daar dat de oorlog echt niet nog 3 jaar gaat duren. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Heeft het prijsplafond eigenlijk nog invloed op een jaarcontract wat je bv nu afsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

hotymoty schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:31:
3 jaar vastzetten is toch juist heel onverstandig gezien de onzekere tijd waarin we leven. Ook lees je hier en daar dat de oorlog echt niet nog 3 jaar gaat duren. Wat denken jullie?
3 jaar vast geeft juist zekerheid in onzekere tijden.
De enige die weet hoe lang de oorlog nog duurt is Putin.
Dirk0s schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:35:
Heeft het prijsplafond eigenlijk nog invloed op een jaarcontract wat je bv nu afsluit?
Alleen als je nu afsluit voor tarieven boven het prijsplafond.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

hotymoty schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:31:
Als je zekerheid wil kun je beter juist langer vastzetten.

Persoonlijk denk ik dat deze oorlog nog langer gaat duren dan 3 jaar en nee we gaan nooit meer dat dure LNG af. Dus gasprijs blijft hoog op de lange termijn is mijn verwachting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultraboy
tweaker2010 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:56:
[...]

en nee we gaan nooit meer dat dure LNG af. Dus gasprijs blijft hoog op de lange termijn is mijn verwachting.
Allemaal aanname. Geen hond kan voorspellen hoe de wereld er over 3 jaar uitziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-05 11:57
Ultraboy schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:00:
[...]

Allemaal aanname. Geen hond kan voorspellen hoe de wereld er over 3 jaar uitziet.
1 ding is zeker. Hij zal rond blijven ;)

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-05 17:01
Ultraboy schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:34:
[...]

Oxxio zit dan altijd net even onder, maar inderdaad: Eneco biedt al sinds de terugkeer van de vaste contracten scherpe(re) tarieven dan menigeen waarschijnlijk zou verwachten bij deze leverancier.
Dat komt ook omdat Eneco heel veel klanten is kwijtgeraakt door een poosje de duurste van de markt te zijn. (gas all-in van boven de 3 euro per m3 ; stroom van boven 1 euro/kwh)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:04
D_Jeff schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:34:
[...]
Dat komt ook omdat Eneco heel veel klanten is kwijtgeraakt door een poosje de duurste van de markt te zijn. (gas all-in van boven de 3 euro per m3 ; stroom van boven 1 euro/kwh)
Vooral de 90.000 ex-klanten van het failliet gegane Welkom Energie zullen een antipathie hebben tegen Eneco, omdat ze na het WE faillissement verplicht werden ondergebracht bij Eneco met voor toen extreem hoge tarieven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0181
Ultraboy schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:00:
[...]
Maar 1 ding is geen aanname, dat de gastarieven nooit meer dezelfde tarieven zullen worden als die van zo'n 3 jaar geleden, alleen al vanwege de gestegen belasting. Wanneer wordt er nog wel iets goedkoper in deze tijd, met allerlei gestegen kosten die doorberekend worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05 21:32
R0181 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:37:
[...]

Maar 1 ding is geen aanname, dat de gastarieven nooit meer dezelfde tarieven zullen worden als die van zo'n 3 jaar geleden, alleen al vanwege de gestegen belasting. Wanneer wordt er nog wel iets goedkoper in deze tijd, met allerlei gestegen kosten die doorberekend worden?
Toch een aanname, in FD stond laatst een artikel dat de gasprijs op de beurs bij een warme winter wel eens kon zakken naar €15 per megawattuur (nu €26,88). Momenteel is de dynamische gasprijs €0,96 incl belastingen, bij het warme winter scenario komen we op €0,84 m3 incl belastingen. Het is natuurlijk zeer optimistisch, maar niet onmogelijk volgens FD/Morgan Stanley.

[ Voor 7% gewijzigd door RVE_NL op 30-07-2023 22:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0181
RVE_NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:48:
[...]
Toch een aanname, in FD stond laatst een artikel dat de gasprijs op de beurs bij een warme winter wel eens kon zakken naar €15 per megawattuur (nu €26,88). Momenteel is de dynamische gasprijs €0,96 incl belastingen, bij het warme winter scenario komen we op €0,84 m3 incl belastingen. Het is natuurlijk zeer optimistisch, maar niet onmogelijk volgens FD/Morgan Stanley.
Je bent vergeten dit erbij te vermelden uit het FD-artikel van jouw link: "De analisten van Morgan Stanley benadrukken dat het momenteel bijzonder lastig is om voorspellingen te doen. In een scenario waarin Europa 'voor langere tijd bevriest' kunnen de prijzen ook tot €100 oplopen. Wanneer ze een gewogen gemiddelde gebruiken, komen ze op een prijs die rond de €45 zal liggen, het drievoudige van het gemiddelde tussen 2016 en 2020."
April/mei 2020 was de gasprijs zelfs nog even goedkoper dan €15 m3, tel daarbij de gestegen belasting/netbeheerskosten/marges leveranciers bij op en dan wordt het moeilijk om de tarieven van 3 jaar geleden (± €0,80m3) voor vaste contracten terug te krijgen en dat schreef ik hierboven. Dynamische tarieven zeggen niets in de zomer wanneer er amper gas wordt verbruikt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:42
D_Jeff schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:34:
[...]

Inderdaad, 15 jaar lang Eneco klant geweest met altijd een variabel contract.

Mij zien ze nooit meer terug :w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 09:54

greatgonzo

schit-te-rend!

*knip* Maak dan een topicreport.

[ Voor 62% gewijzigd door Yorinn op 31-07-2023 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
R0181 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 23:52:
[...]
Je bent vergeten dit erbij te vermelden uit het FD-artikel van jouw link: [i]"De analisten van Morgan Stanley benadrukken dat het momenteel bijzonder lastig is om voorspellingen te doen.
Inmiddels is mijn opmerking hierboven de facto -onderbouwd- herbevestigd! :)

Dat de gasprijs - inclusief belastingen - weer structureel onder de 1,25 Euro/m3 gaat komen, is niet onmogelijk, maar ik acht de kans wel ruim minder dan 50%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De discussie over gasprijzen en alles wat geen aanbieding is, mag stoppen hier. Daar zijn andere topics in Themaforum: De Energierekening voor.

Dan kunnen we hier weer door met aanbiedingen plaatsen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hp68
Ultraboy schreef op maandag 31 juli 2023 @ 08:20:
[...]

Inmiddels is mijn opmerking hierboven de facto -onderbouwd- herbevestigd! :)

Dat de gasprijs - inclusief belastingen - weer structureel onder de 1,25 Euro/m3 gaat komen, is niet onmogelijk, maar ik acht de kans wel ruim minder dan 50%.
Waarom is mijn opmerking mbt stijging gasprijs eneco en oxxio verwijderd
Deze is voor 1 jaar gas nasr 1,37 en voor 3 jaar naar 1,38 gestegen
Die behoort wel degelijk on topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:53
Hp68 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:59:
[...]

Waarom is mijn opmerking mbt stijging gasprijs eneco en oxxio verwijderd
Deze is voor 1 jaar gas nasr 1,37 en voor 3 jaar naar 1,38 gestegen
Die behoort wel degelijk on topic
Ik kon vanaf vandaag mijn contract verlengen bij Oxxio gasprijs is idd gestegen naar 1,38, electra 0,3929 cent Weet niet goed of ik al wil verlengen voor deze prijzen of dat ik ff wacht of de prijs gaat zakken, moeilijk keuze…

Ook las ik op de website van innova energy dat vanaf 1 jan 2023 een dubbele meter verplicht is om een terugleververgoeding te krijgen, klopt dit?

[ Voor 12% gewijzigd door Pinsa op 31-07-2023 11:22 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Ultraboy
Yorinn schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:27:
[Modbreak] De discussie over gasprijzen en alles wat geen aanbieding is, mag stoppen hier. Daar zijn andere topics in Themaforum: De Energierekening voor.

Dan kunnen we hier weer door met aanbiedingen plaatsen. [/]
Met deze geforceerde opsplitsing wordt de discussie wel onoverzichtelijk en dreigt er m.i. informatie verloren te gaan doordat de context gaat ontbreken. We hebben het hier toch over het wikken en wegen bij contractbeslissingen? Dan hebben we het toch onvermijdelijk ook over de rekeningen? Heb nu het gevoel dat hiermee essentiële informatie buiten beeld gaat raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:53
*knip*, laten we ontopic blijven.

[ Voor 77% gewijzigd door Perkouw op 31-07-2023 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hp68
*knip*, offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door Perkouw op 31-07-2023 17:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:07
Helaas iets te lang afgewacht met afsluiten van een vast contract.

Nu uitgekomen bij Vandebron. €1,328 gas en €0,41177/€0,36300 stroom, en eind van het jaar €220 terug.

Komende 14 dagen wel nog even in de gaten houden, maar ben bang dat we weer alleen maar stijging gaan zien. Wilde het risico in elk geval niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:14
Pepper92 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:36:
Helaas iets te lang afgewacht met afsluiten van een vast contract.

Nu uitgekomen bij Vandebron. €1,328 gas en €0,41177/€0,36300 stroom, en eind van het jaar €220 terug.

Komende 14 dagen wel nog even in de gaten houden, maar ben bang dat we weer alleen maar stijging gaan zien. Wilde het risico in elk geval niet nemen.
Hmm ik zie bijvoorbeeld GreenChoise voor gas: € 1,21431 per m³ 1 jaar vast, 0,37/0,36, 0,115 per kwh teruglevertarief (wel rare saldeer tactiek)

Calculeer ik niet goed?

bij vandebron krijg ik niet eens een jaar contract aangeboden via de website, alleen als ik zonnepanelen uitvink

[ Voor 13% gewijzigd door Ruvetuve op 31-07-2023 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
sverzijl schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:23:
[...]

[...]
Via independer zie ik toch echt het volgende. Met terug levertarief van 11,5 cent per kwh. Is dit recent gewijzigd of mis ik iets?
De opgewekte stroom wordt bij elkaar opgeteld en eerst verrekend tegen het stroomverbruik in de normale uren en vervolgens tegen het stroomverbruik in de daluren. Een overschot wordt verrekend tegen een vast teruglevertarief.
Via Shell Energy kom ik dan uit op dit aanbod

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2u_TWL8apM3DzacHxq8Lkti2kBI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FKjgH6lNRjdn7R1snH5MgiOB.png?f=fotoalbum_large

Independer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hETqORVWQbkKtWymfBPGPa8OJSE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GrCbant6SDdeGcuen5TZBeOS.png?f=fotoalbum_large

Ik heb nu die van independer voor GC gepakt. Voorwaarden zijn dus gewoon goed voor de zonnepanelen bij overschot.

iig 14 dagen bedenktijd..

[ Voor 35% gewijzigd door Ruvetuve op 31-07-2023 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
Ruvetuve schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:39:
[...]

Via independer zie ik toch echt het volgende. Met terug levertarief van 11,5 cent per kwh. Is dit recent gewijzigd of mis ik iets?

[...]

Via Shell Energy kom ik dan uit op dit aanbod

[Afbeelding]

Independer

[Afbeelding]

Ik heb nu die van independer voor GC gepakt. Voorwaarden zijn dus gewoon goed voor de zonnepanelen bij overschot.

iig 14 dagen bedenktijd..
Shell energy stopt ermee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• storm-biker
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hp68 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:10:
[...]

Shell energy stopt ermee
Dit is dan ook een aanbod van Greenchoice voor klanten van Shell Energy omdat ze er mee stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
storm-biker schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:13:
[...]

Dit is dan ook een aanbod van Greenchoice voor klanten van Shell Energy omdat ze er mee stoppen...
Dat was me niet duidelijk uit het bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
storm-biker schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:13:
[...]

Ah check thanks. Heb toch die via Independer gepakt omdat ik geen Shell klant ben/was en dus geen gezeur wil op den duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
Is united consumers nog een beetje een aanrader? Lees zoveel wisselende dingen daarover. Ze zijn bij gaslicht.com wel het goedkoopste voor mij. ik ga sowieso voor maar een jaartje vast.

1,27 per m³ en 0,3638 kwh.

Ik overweeg ook om nog eventjes te wachten, maar schat eigenlijk niet dat het nog heel ver omlaag gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door twowheeler op 01-08-2023 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
twowheeler schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:41:
Is united consumers nog een beetje een aanrader? Lees zoveel wisselende dingen daarover. Ze zijn bij gaslicht.com wel het goedkoopste voor mij. ik ga sowieso voor maar een jaartje vast.

1,27 per m³ en 0,3638 kwh.

Ik overweeg ook om nog eventjes te wachten, maar schat eigenlijk niet dat het nog heel ver omlaag gaat.
Wat is eventjes? Want als je nu afsluit heb je ook nog altijd de 2 weken opzegtermijn. Dus een soort van wachten met dit achter de hand...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeffrey140
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08-2024
Sja ik heb nu bij vattenfal voor 3 jaar vast gezet. Stroom voor 0.32-per kwh en gas 1.36,- per m3. Gasverbruik is +/-950 m3. Heb daarnaast 13 zonnepanelen a 400 in principe geen stroomkosten kom in principe op 0 uit. En we hebben de houtkachel ook nog. Mocht het toch lager uitvallen ik verwacht niet heel veel dan kan ik nog annuleren met 13 dagen en dan weer opnieuw afsluiten. Zit onder het prijsplafond en dit voelt toch ook wel heel goed. Mocht gas 0.10 goedkoper worden. Dan ga ik 95 euro op jaarbasis meer betalen. Dat is maandelijks bijna niks. Liever dat dan straks weer tegen een nog hoger tarief. Vraag me wel af als je annuleert. Wanneer je dan weer mag afsluiten. Is dat gelijk of moet je dan een aantal dagen wachten want anders kun je als.de prijs hetzelfde blijft telkens annuleren en weer 13 dagen afwachten 😉 maar wellicht denk ik te makkelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JMS-2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-04 03:09
Jeffrey140 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:55:
Sja ik heb nu bij vattenfal voor 3 jaar vast gezet. Stroom voor 0.32-per kwh en gas 1.36,- per m3. Gasverbruik is +/-950 m3. Heb daarnaast 13 zonnepanelen a 400 in principe geen stroomkosten kom in principe op 0 uit. En we hebben de houtkachel ook nog. Mocht het toch lager uitvallen ik verwacht niet heel veel dan kan ik nog annuleren met 13 dagen en dan weer opnieuw afsluiten. Zit onder het prijsplafond en dit voelt toch ook wel heel goed. Mocht gas 0.10 goedkoper worden. Dan ga ik 95 euro op jaarbasis meer betalen. Dat is maandelijks bijna niks. Liever dat dan straks weer tegen een nog hoger tarief. Vraag me wel af als je annuleert. Wanneer je dan weer mag afsluiten. Is dat gelijk of moet je dan een aantal dagen wachten want anders kun je als.de prijs hetzelfde blijft telkens annuleren en weer 13 dagen afwachten 😉 maar wellicht denk ik te makkelijk
Je denkt niet makkelijk, het is idd zo makkelijk.
En dan kan je er ook nog meerdere aanvragen en besluiten welke je wel of niet houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:07
Ruvetuve schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:02:
[...]

Hmm ik zie bijvoorbeeld GreenChoise voor gas: € 1,21431 per m³ 1 jaar vast, 0,37/0,36, 0,115 per kwh teruglevertarief (wel rare saldeer tactiek)

Calculeer ik niet goed?

bij vandebron krijg ik niet eens een jaar contract aangeboden via de website, alleen als ik zonnepanelen uitvink
Klopt, alleen krijg ik daar geen €220 terug. Verbruik hier is zo’n 1200 m3 en 2000 kWh 50/50 top/dal. 1200*€0,11361 + 1000x€0,04 = €176. Minus die €220 kom ik dus zo’n €50 goedkoper uit, mits m’n verbruik gelijk blijft of verbeterd. Heb hier net Tado geïnstalleerd dus hoop op het laatste. Verder heb ik helaas geen zonnepannelen, dus hoef daar geen rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Pepper92 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 22:55:
[...]

Klopt, alleen krijg ik daar geen €220 terug. Verbruik hier is zo’n 1200 m3 en 2000 kWh 50/50 top/dal. 1200*€0,11361 + 1000x€0,04 = €176. Minus die €220 kom ik dus zo’n €50 goedkoper uit, mits m’n verbruik gelijk blijft of verbeterd. Heb hier net Tado geïnstalleerd dus hoop op het laatste. Verder heb ik helaas geen zonnepannelen, dus hoef daar geen rekening mee te houden.
Check. Zo zie je weer dat elke situatie anders is.

Wij verbruiken naar schatting 1600m3, wekken nu nog ruim meer op dan verbruik en zijn net geen jaar verhuisd naar nieuwe woning (oppervlak x 2.5 en vrij).

Tado bevalt goed en proberen boven alleen de badkamer te stoken. Beneden vloerverwarming aangelegd en zien een grote verbetering met stook cijfers van vorige bewoners.

Verbruik nog onzeker maar liever een lage m3 prijs zegt mijn gevoel.

Toch is de aanbiedingen in de gaten houden komende twee weken. Vind het wel bizar dat je twee weken aanbod kan vasthouden en dan gewoon naar een ander kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoAcars
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-10-2024
Wat is daar bizar aan. Standaard europees consumentenrecht. Alles wat je online koopt mag ongeschonden binnen 2 weken terug.
De vraag is wel of je afmelding meteen goed verwerkt wordt. Aanmelden gaat rap (eigen ervaring bij oxxio) afmelden is al wat omslachtiger. Kostte veel moeite om schriftelijk de bevestiiging van afmelden te ontvangen bij ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 17:34
Knoop doorgehakt en gekozen voor de Shell Energy 'deal' van Greenchoice.

Verbruik van 2000 kWh / 700 m3, 1 jaar vast voor 0,353 per kWh / 1,191 per m3. Kijken wat het komende 14 dagen gaat doen!

Mijn onderbuik/glazen bol gevoel zegt dat we misschien nog niet de bodem prijzen bereikt hebben (kan wellicht nog wel wat goedkoper) en je een paar tientjes per maand kan besparen, maar anderzijds iemand in de energiemarkt een scheet laat en de prijzen weer debiel zijn. Wachten om marginaal te besparen of risico lopen om veel meer te moeten betalen - dat was mijn voornaamste reden om nu maar over te stappen. Nogmaals, puur gebaseerd op aannames en gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

DMC90 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:31:
Knoop doorgehakt en gekozen voor de Shell Energy 'deal' van Greenchoice.

Verbruik van 2000 kWh / 700 m3, 1 jaar vast voor 0,353 per kWh / 1,191 per m3. Kijken wat het komende 14 dagen gaat doen!

Mijn onderbuik/glazen bol gevoel zegt dat we misschien nog niet de bodem prijzen bereikt hebben (kan wellicht nog wel wat goedkoper) en je een paar tientjes per maand kan besparen, maar anderzijds iemand in de energiemarkt een scheet laat en de prijzen weer debiel zijn. Wachten om marginaal te besparen of risico lopen om veel meer te moeten betalen - dat was mijn voornaamste reden om nu maar over te stappen. Nogmaals, puur gebaseerd op aannames en gevoel.
Let er op dat als je over bv 10 dagen een beter aanbod vind je overstap waarschijnlijk niet op tijd geregeld is en je zo de oprot-bonus van Shell misloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 17:34
sjirafje schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

Let er op dat als je over bv 10 dagen een beter aanbod vind je overstap waarschijnlijk niet op tijd geregeld is en je zo de oprot-bonus van Shell misloopt.
Ik heb nooit iets ontvangen van Shell mbt een oprot bonus, misschien omdat mijn jaarcontract al 2 maanden terug is verlopen (of langer) en ik maandelijks variabel bij ze heb?

Enige idee waar ik hier meer informatie over kan vinden?

[ Voor 6% gewijzigd door DMC90 op 02-08-2023 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

De informatie over de oprot-bonus staat in de mails die verzonden zijn door shell, en deze wordt door hun geregeld, daar hoef je niets voor te doen behalve op tijd overstappen. Ik neem aan dat deze mails alleen verzonden zijn naar mensen die nog een vast contract hebben. In jouw geval denk ik dan ook niet dat je er recht op hebt. Mijn excuses als ik je mogelijk blij heb gemaakt met een dode mus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-02 12:10
Gisteren mijn GreenChoice 3 jaar dalen contact (alleen gas) zonder boete over laten zetten naar een 1 jaar contract bij ze : 1,23488. (Voor stroom hou ik variabel aan, ook bij GC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongstra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 15:14
Recklezz schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:34:
Gisteren mijn GreenChoice 3 jaar dalen contact (alleen gas) zonder boete over laten zetten naar een 1 jaar contract bij ze : 1,23488. (Voor stroom hou ik variabel aan, ook bij GC)
Hé Handig om te weten. Ik ga volgens voorjaar van het gas af en de huidige tarieven van GC (Dalend Univé variant die er niet meer is bij mijn weten) liggen duidelijk lager dus als ik ook geen boete hoef te betalen is het zeker aantrekkelijk. 1e jaar loopt half augustus af. Ga ook informeren bij GC.

computer: I7 3770K 16GB 4 TB. Fotografie: Olympus OM-D E-M1 II en een heleboel lenzen. Zeer tevreden met MFT systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somnabula
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-05 15:26
Vattenfall is terug in prijs gedaald.
Voor 1 jaar vast is het nu 0.32/kWh elec en 1.26/m3 gas.
Voor mijn specifiek gebruik kom ik bij deze tarieven goedkoper uit dan bij hun tarieven van mid juli die toen al redelijk goed waren.
Ben nu zelf aan het twijfelen om dit vast te leggen of nog tot eind augustus te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
somnabula schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:48:
Vattenfall is terug in prijs gedaald.
Voor 1 jaar vast is het nu 0.32/kWh elec en 1.26/m3 gas.
Voor mijn specifiek gebruik kom ik bij deze tarieven goedkoper uit dan bij hun van mid juli die toen al redelijk goed waren.
Ben nu zelf aan het twijfelen om dit vast te leggen of nog tot eind augustus te wachten.
Als ik op Vattenfall site zelf een voorbeeldberekening doe kom ik veel hoger uit dan ik zou verwachten. Maar ik zie dat ze de "Vermindering energiebelasting" a -/-596 euro lijken te zijn vergeten in de berekening.

(nvm. Het vinkje 'Dit is een woon- en/of werkadres' stond uit:)

[ Voor 7% gewijzigd door sverzijl op 03-08-2023 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-05 16:35
dongstra schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:49:
[...]

Hé Handig om te weten. Ik ga volgens voorjaar van het gas af en de huidige tarieven van GC (Dalend Univé variant die er niet meer is bij mijn weten) liggen duidelijk lager dus als ik ook geen boete hoef te betalen is het zeker aantrekkelijk. 1e jaar loopt half augustus af. Ga ook informeren bij GC.
Ga dit binnenkort ook laten regelen. Alleen wat ik heb begrepen is er alleen geen boete van toepassing als het nieuwe contract langer is dan het reeds bestaande contract (wat op zich logisch lijkt) dus van 3 naar 1 jaar zou in principe inhouden dat er wel een boete in rekening wordt gebracht. Heb je dat ergens op papier staan dat het niet van toepassing is?

Scheelt toch weer 150 eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
Rostares schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:51:
[...]

Ga dit binnenkort ook laten regelen. Alleen wat ik heb begrepen is er alleen geen boete van toepassing als het nieuwe contract langer is dan het reeds bestaande contract (wat op zich logisch lijkt) dus van 3 naar 1 jaar zou in principe inhouden dat er wel een boete in rekening wordt gebracht. Heb je dat ergens op papier staan dat het niet van toepassing is?

Scheelt toch weer 150 eur.
Mij werd aan de telefoon verteld dat als je dat dure 3 jaar contract hebt, dat je dan gratis kan overstappen. Mijn contract liep inmiddels een maand of 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-05 20:04
Recklezz schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:55:
[...]

Mij werd aan de telefoon verteld dat als je dat dure 3 jaar contract hebt, dat je dan gratis kan overstappen. Mijn contract liep inmiddels een maand of 14.
Kon bij mij alleen als ik met zowel gas als elektra overging naar een nieuw jaarcontract. Kon niet 1 deel overzetten en het andere deel opzeggen.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-05 16:35
Recklezz schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:55:
[...]

Ah dat is dan weer grappig, dat hadden ze mij niet verteld. Maar heb je dat dan ook ergens op papier staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
Rostares schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:54:
[...]

Ah dat is dan weer grappig, dat hadden ze mij niet verteld. Maar heb je dat dan ook ergens op papier staan?
Nee had ik gelezen in dit topic, zoek maar eens op 'greenchoice boete'. Toen ik dit aangaf zeiden ze direct dat dat inderdaad klopte, was geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidHayter
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 28-05 21:10
Nieuwe Vattenfall prijzen 1 jaar:

Stroom:
Enkel - € 0,344717 per kWh

Normaal - € 0,368433 per kWh
Dal - € 0,320880 per kWh

Gas:
€ 1,260820 per m³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:34
DavidHayter schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:46:

Stroom:

Dal - € 0,320880 per kWh

Gas:
€ 1,260820 per m³
Ik zie een ander stroom tarief bij Vattenfall zelf? Dal is wel heel gunstig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMyL2x-5bkKrn26YAsw66XC9IfA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPm0yHj6oNEOLu2jdOsZZP2E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Maurice- schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:20:
[...]

Ik zie een ander stroom tarief bij Vattenfall zelf? Dal is wel heel gunstig.
[Afbeelding]
Jij kijkt naar variabel niet naar 1 jaar vast

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
EWK schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:30:
[...]

Jij kijkt naar variabel niet naar 1 jaar vast
Que?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JiSBY2nxybPAHz-Nk_tmLBTl4YU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KMPUBNEhLE2JvWqZJ4L6AtKP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:12

Mimiix

Professioneel Prutser

Je adres staat in de screenshot.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
Mimiix schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:37:
[...]

Je adres staat in de screenshot.
Dat mocht ik willen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Vattefall biedt 2 verschillende 1-jaars vaste contracten. Als ik mijn huidige variabele contract wil vastzetten voor 1 jaar, krijg ik 2 aanbiedingen.

Lager stroomtarief, hogere vaste leveringskosten voor stroom en lagere terugleververgoeding dan het andere 1-jaars aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
mobile12 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:46:
Vattefall biedt 2 verschillende 1-jaars vaste contracten. Als ik mijn huidige variabele contract wil vastzetten voor 1 jaar, krijg ik 2 aanbiedingen.

Lager stroomtarief, hogere vaste leveringskosten voor stroom en lagere terugleververgoeding dan het andere 1-jaars aanbod
Dat zal het verschil zijn. Bij variabel zie ik €5,99 en bij het genoemde daltarief onder de 30ct is het €10,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
Ter info wat betreft Greenchoice i.c.m. aanbieding voor oude Shell Energy klanten.

Vandaag heb ik met Greenchoice gebeld. Momenteel heb ik nog een variabel contract.
Ik heb aangegeven dat ik weliswaar geen oude klant van Shell Energy ben, maar wel graag soortgelijke tarieven zou willen zien in mijn verlengaanbod.

Ik kreeg een nieuw aanbod (i.p.v. het verlengaanbod wat al stond). Ik geloof dat het de tarieven zijn voor oude Shell Energy klanten. Zie hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Rs5sP8qv_7T9ExUBUHErub4uew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pklSAimyDekM4wg5DaL4mnXf.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat om een 2-jarig vast contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
DavidHayter schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:46:

Stroom:

Dal - € 0,320880 per kWh

Gas:
€ 1,260820 per m³
Denk dat ik de knoop ga doorhakken en bij VF blijf. Wil graag wat zekeeheid voor de gasprijs komende winter. Mijn gasverbruik is ca. 900m³. Stroomverbruik is nog niet helemaal duidelijk aangezien in oktober zonnepanelen zijn geplaatst maar zal max. 750kWh zijn (na saldering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Halima schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:25:
Ter info wat betreft Greenchoice i.c.m. aanbieding voor oude Shell Energy klanten.

Vandaag heb ik met Greenchoice gebeld. Momenteel heb ik nog een variabel contract.
Ik heb aangegeven dat ik weliswaar geen oude klant van Shell Energy ben, maar wel graag soortgelijke tarieven zou willen zien in mijn verlengaanbod.

Ik kreeg een nieuw aanbod (i.p.v. het verlengaanbod wat al stond). Ik geloof dat het de tarieven zijn voor oude Shell Energy klanten. Zie hier:

[Afbeelding]

Het gaat om een 2-jarig vast contract.
Het shell aanbod is wel scherper (zie mijn eerdere posts) maar dit zijn alsnog geen verkeerde tarieven,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
sjirafje schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:01:
[...]

Het shell aanbod is wel scherper (zie mijn eerdere posts) maar dit zijn alsnog geen verkeerde tarieven,
Dat dacht ik al, ja. Het is me wel opgevallen dat Greenchoice vandaag de tarieven had verhoogd t.o.v. gisteren (en dus dagen daarvoor). Dus wellicht zijn de tarieven die je eerder hier deelde ook niet meer hetzelfde: dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

De shell tarieven staan op https://www.greenchoice.nl/shell-energy/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan dz
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01:47
Zojuist er voor gekozen met 2400 kWh in dal tarief hier voor te gaan. (Normaal tarief wordt afgeschermd met eigen opwek, 6000 verbruik 3600 terug leveren). Nu de 14 dagen zijn in gegaan rustig afwachten of dit de goede keus was.

Op dit moment zit ik mij Greenchoice met het zeker dalen 25%2e jaar -> 40% 3e jaar. Dit zou 18 juli doorgevoerd moeten worden. Helaas niet gebeurd.

Mail van Greenchoice was:

Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat uw tarieven niet gedaald zijn op basis van de gemaakte afspraken in uw contract. Graag informeer ik u verder.

Ik zie inderdaad dat uw tarief nog niet gedaald is met 25%. Ik ga dit intern voor u uitzoeken en kom er zo spoedig mogelijk op terug.

Dus gevraagd of ik nu ook weg kan bij ze zonder opzegboete ivm dat Greenchoice zich niet aan het contract houd ik dat ook niet hoef. Hier nog geen reactie op :P

Let dus dat dit wel goed gebeurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Twan dz schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:37:
[...]

Zojuist er voor gekozen met 2400 kWh in dal tarief hier voor te gaan. (Normaal tarief wordt afgeschermd met eigen opwek, 6000 verbruik 3600 terug leveren). Nu de 14 dagen zijn in gegaan rustig afwachten of dit de goede keus was.

Op dit moment zit ik mij Greenchoice met het zeker dalen 25%2e jaar -> 40% 3e jaar. Dit zou 18 juli doorgevoerd moeten worden. Helaas niet gebeurd.

Mail van Greenchoice was:

Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat uw tarieven niet gedaald zijn op basis van de gemaakte afspraken in uw contract. Graag informeer ik u verder.

Ik zie inderdaad dat uw tarief nog niet gedaald is met 25%. Ik ga dit intern voor u uitzoeken en kom er zo spoedig mogelijk op terug.

Dus gevraagd of ik nu ook weg kan bij ze zonder opzegboete ivm dat Greenchoice zich niet aan het contract houd ik dat ook niet hoef. Hier nog geen reactie op :P

Let dus dat dit wel goed gebeurt!
Ik kwam ook van Greenchoice, wel met aangepast tarief na de daling.

We wonen gasloos met panelen maar laad mijn auto publiek aangezien de Vattenfall laadpalen maar 31 cent kosten. Nu met dit tarief gewoon weer thuis aan de paal (y) Voor de grootgebruikers de beste deal van het moment denk ik? €0.2966 dal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan dz
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01:47
Maurice- schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:47:
[...]

Ik kwam ook van Greenchoice, wel met aangepast tarief na de daling.

We wonen gasloos met panelen maar laad mijn auto publiek aangezien de Vattenfall laadpalen maar 31 cent kosten. Nu met dit tarief gewoon weer thuis aan de paal (y) Voor de grootgebruikers de beste deal van het moment denk ik? €0.2966 dal.
Wij gaan ook thuis laden, klein e-upje. met 36kwh accu. Zolang als we dat in dal tarief doen zeer goedkoop. Wel hogere vaste lasten, maar met het verwachte vele gebruik veel goedkoper.

Ik denk idd een van de eerste onder de 30 cent per kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JML
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-05 17:11

JML

Zojuist ook maar die 1 jaar Vattenfall aangevraagd met het daltarief van 0,296680 en normaal tarief 0,344233. Komende 14 dagen kan ik er nog vanaf als een ander hier nog onder gaat zitten. Let wel op de vaste leveringskosten van 10,99. Wellicht dat een andere aanbieder bij jouw verbruik goedkoper is. In mijn geval niet kunnen vinden. Verbruik normaal: 914, dal 990 (beide na saldering).
Pagina: 1 ... 37 ... 80 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.