Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-07 15:25
saaltink schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:36:
deze aanbieding staat nu op de site als ik ben ingelogd. De leveringskosten heb ik al opgeteld bij de tarieven per eenheid

Gewoon Energie
Product1 jaar vast
Looptijd1
Elektratarieven per kWh incl. opslagen en btw
Normaal0,5179405
Dal0,4700366
Gas per m³ incl. opslagen en btw
Gas1,0843294
Voor gasverbruikers icm salderen (ervanuitgaande dat ze dat netjes doen) mooi aanbod: Want relatief lage gasprijs, maar wel relatief hoge stroomprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07 17:58
Als je naar de gewoon site gaat is het gas tarief:

All-in tarief gas incl. btw (€) 1,40685 per m3

Dus de 1,04 is verlenging tarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:13
Riddler85 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:35:
Als je naar de gewoon site gaat is het gas tarief:

All-in tarief gas incl. btw (€) 1,40685 per m3

Dus de 1,04 is verlenging tarief?
Ja is een aanbod om te verlengen. ben benieuwd hoelang dat aanbod blijft staan aangezien mijn huidige contract doorloopt tot 1-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
saaltink schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:36:
[...]

Ja is een aanbod om te verlengen. ben benieuwd hoelang dat aanbod blijft staan aangezien mijn huidige contract doorloopt tot 1-10
aha bij mij bij Innova tot 3-10

Heb ook aanbod gehad maar is stuk minder interessant dan jij hebt gehad helaas:

All-in tarief gas incl. btw (€) 1,39006 per m3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanster86
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11-04-2023
mickael schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:23:
Vandaag 1 jaar vast bij Greenchoice afgesloten via de telefoon naar aanleiding van omzetting naar flexibel tarief.

KWh: 0,41721
M3: 1,32029

Best aardig en goedkoper dan Coolblue en Vandebron.
Kan blijkbaar nog goedkoper bij Greenchoice.

Één jaar aanbieding met energie van de boeren van Univé.
Groene stroom via Duurzame Zekerheid van Univé | Greenchoice

Zit je per kWh dal op € 0,3732 en normaal op € 0,4453 all-in.

Enkel op ongeveer € 0,4100

Gas met € 1,3118 ook iets goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:18
President schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 05:08:
In september 2022 een duurzaam dalen contract bij Greenchoice in combinatie met unive afgesloten voor 3 jaar

0,61 normaal, 0,52 dal, 2,22 gas

Volgens mij volgend jaar 25% korting en het jaar erop 40%... Op de kale tarieven van ,0,38/0,31 en 1,35 natuurlijk. Moet maar eens gaan uitrekenen met welke tarieven ik beter de opzegboete kan neerleggen.

Jaar 2 kale prijzen: 0,28/0,21/1,01
Jaar 3 kale prijzen: 0,23/0,22/0,81

Dus een nieuw contract lijkt nu al gunstiger qua stroom/gas prijzen vanaf 01-01-2024, maar die opzegboete heeft natuurlijk wel de nodige invloed.
Heb je dit toevallig nog uitgerekend?
WouterL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:57:
[...]

Dat is wel interessant ja. Hier ook een duurzaam dalen klant.
Duurzaam dalen is te duur, lijkt het nu. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 06-04-2023 12:30 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 14:18
Ik had nog wel langer kunnen wachten maar vind het wel goed zo, begin mei loopt m'n huidige 1 jaar af bij ED en kreeg eerst een verleng voorstel waarbij het gas 10 cent duurder was.
Op deze tarieven heb ik gisteren akkoord gegeven om een jaartje te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dHtasCsrNcqtaPCGjCMB4bEYW0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3kwawUXFkyuwx1FcrJOPCUtF.jpg?f=user_large

Mijn gebruik is op jaarbasis zo'n 600kWh na salderen en goeie 200m3 gas alleen voor SWW.
Dus een lage terugleververgoeding is geen issue en als ik de stroom en gasprijzen vergelijk met de rest hier lijkt me deze nog niet eens zo heel slecht.
Weet nu waar ik komend jaar aan toe ben en daarna zien we wel weer.

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris 407
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-06 19:27
Roger Beurskens schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:43:
Ik had nog wel langer kunnen wachten maar vind het wel goed zo, begin mei loopt m'n huidige 1 jaar af bij ED en kreeg eerst een verleng voorstel waarbij het gas 10 cent duurder was.

[Afbeelding]

Mijn gebruik is op jaarbasis zo'n 600kWh na salderen en goeie 200m3 gas alleen voor SWW.
Dus een lage terugleververgoeding is geen issue en als ik de stroom en gasprijzen vergelijk met de rest hier lijkt me deze nog niet eens zo heel slecht.
Ik zit ook bij energiedirect en mijn contract loopt ook begin mei af.
Ik vraag me af, niet alleen bij jou, maar ook in het algemeen: waarom kies je niet voor een dynamisch contract? Dit lijkt gemiddeld goedkoper?

Gasloos, Panasonic mono 7J; 11 x Jinko 420 Wp op ZZW + 12 x Jinko 420Wp NNO op Solis 8k; E-max lithium 45km/u scooter ; Douche wtw; waterontharder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 14:18
Joris 407 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:11:
[...]

Ik zit ook bij energiedirect en mijn contract loopt ook begin mei af.
Ik vraag me af, niet alleen bij jou, maar ook in het algemeen: waarom kies je niet voor een dynamisch contract? Dit lijkt gemiddeld goedkoper?
Ik heb er kort over nagedacht maar voor mezelf vind ik dat teveel gedoe/risico/onduidelijkheid.
Zeker omdat ik vanaf halverwege dit jaar ook electrisch ga rijden wil ik even proberen zoveel mogelijk variabelen uit te sluiten om eerst een goede baseline te hebben wat er allemaal gaat gebeuren.
Achterliggend verhaal is ook dat we electrisch verwarmen dmv airco's en zeker met lage opbrengst in winter is dat nou net het moment dat we dus stukken meer stroom verbruiken en dan uiteraard ook de stroomprijzen juist hoger zijn.
Voor mij is het niet duidelijk (ja, wellicht niet genoeg over uitgezocht) hoe het dan gaat ivm salderen dus durfde die stap niet te maken.

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-06 12:30
bokkow schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:14:
Wij zijn sinds gisteren overgestapt van Essent (stroom) en BE (gas) naar United Consumers voor een half jaar vast. Normaal tarief 0,368 en dal 0,333. Gas is voor ons minder relevant met een jaar verbruik van 240m3 maar dat zit op 1,337.

Goedkoper heb ik vooralsnog niet voorbij zien komen. Dit heb ik gevonden via gaslicht.com, op de website van UC zelf kon ik het niet terugvinden voor een half jaar.

Ik hoop dat we hier goed aan hebben gedaan (natuurlijk), ik wacht met smart op de SAP maar Liander doet daar 17 weken over en over 3-fase doen ze zelfs 7-12 maanden :'( Dan kunnen we de auto gaan opladen via Tibber.
als ik nu kijk op UC , krijg ik een aanbod voor 1 jaar vast, van 0,849(kaal) + 0,592 (energiebelasting) = 1,44 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelique1974
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-01-2024
Kaaschef schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:05:
[...]

als ik nu kijk op UC , krijg ik een aanbod voor 1 jaar vast, van 0,849(kaal) + 0,592 (energiebelasting) = 1,44 euro.
Houdt rekening met de vaste kosten die ze (UC) verhoogd hebben. Voorheen rond 6 euro per product per maand. Nu 10 euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdistortion
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-07 19:19
Hanster86 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:14:
[...]

Kan blijkbaar nog goedkoper bij Greenchoice.

Één jaar aanbieding met energie van de boeren van Univé.
Groene stroom via Duurzame Zekerheid van Univé | Greenchoice

Zit je per kWh dal op € 0,3732 en normaal op € 0,4453 all-in.

Enkel op ongeveer € 0,4100

Gas met € 1,3118 ook iets goedkoper
Interessant aanbod, echter bij invullen van de proefberekening lijkt het erop alsof ze salderen op basis van verrekening van leverings- en terugleveringstarieven, niet op basis van wegstrepen van KWhs…

8500Wp zuid 45°, Daikin 8kW hybride EHYHBX08AAV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:48
Kaaschef schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:05:
[...]

Ik zie die 6 maanden aanbieding ook niet meer :/
Angelique1974 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:23:
[...]

Houdt rekening met de vaste kosten die ze (UC) verhoogd hebben. Voorheen rond 6 euro per product per maand. Nu 10 euro per maand
Vaste leveringskosten per maand per product €4,54 🤷🏼‍♂️ Ik zie dat ik daar misschien geluk in heb gehad

[ Voor 3% gewijzigd door bokkow op 06-04-2023 18:42 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-06 18:01
drdistortion schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:15:
[...]

Interessant aanbod, echter bij invullen van de proefberekening lijkt het erop alsof ze salderen op basis van verrekening van leverings- en terugleveringstarieven, niet op basis van wegstrepen van KWhs…
En in de voorwaarden staat dat ze verbruik tegen elkaar wegstrepen
En maandbedrag klopt dan ook niet met jaarbedrag.
Slaat werkelijk nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Knoop maar doorgehakt en voor VEH aanbieding gegaan.

Stroom vond ik gevoelsmatig met 0,39 net een paar cent te hoog, maar als je gaat rekenen scheelt dat echt weinig en streep je dat met de relatief lage vaste leveringskosten weer aardig tegen elkaar weg. Gas een jaar op 1,35 vond ik wel netjes en biedt zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:16
President schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 05:08:
Dus een nieuw contract lijkt nu al gunstiger qua stroom/gas prijzen vanaf 01-01-2024, maar die opzegboete heeft natuurlijk wel de nodige invloed.
Ik hou mijn Duurzaam Dalen nog even aan, vooral omdat ik wil kijken of er ook nieuwe 2- of 3-jaar contracten op de markt komen. Geen idee wat de gasprijs volgende winter gaat doen en wellicht is dan mijn huidige contract wel een mooie (dure) zekerheid die zich dan uitbetaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:55
sambalbaj schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:48:
Knoop maar doorgehakt en voor VEH aanbieding gegaan.

Stroom vond ik gevoelsmatig met 0,39 net een paar cent te hoog, maar als je gaat rekenen scheelt dat echt weinig en streep je dat met de relatief lage vaste leveringskosten weer aardig tegen elkaar weg. Gas een jaar op 1,35 vond ik wel netjes en biedt zekerheid.
Zo lang het energieplafond er is hebben we toch zekerheid? Naar mijn idee is er nauwelijks 'winst' uit de deal via VEH en moeten de tarieven toch nog wel een stukje lager dan het vastgestelde plafond om het aantrekkleijk te maken om contract vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:02

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

We weten nog niet of er volgend jaar ook een prijsplafond komt. Dus als je nu een jaar vast kunt zetten dan heb je wel weer zekerheid voor de wintermaanden in 2024. Of het voordeliger is weet je alleen achteraf natuurlijk ;)

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02:23
Nou je hebt nu met een contract zekerheid voor de koude maanden jan, feb en maart. Ik zit ook te dubben maar wil nog even wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hp68
drdistortion schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:15:
[...]

Ik zie nu dat als je meer verbruikt dan teruglevert je wel de juiste saldering krijgt
Maar als je meer teruglevert dan verbruikt dan wordt het niet goed berekend want krijg je voor je hele teruglevering alleen maar terugleververgoeding en wordt dus niets gesaldeerd, moet toch gewoon een fout zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper6
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-03 15:48
Roger Beurskens schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:43:

[Afbeelding]

Heb hetzelfde verlengingsaanbod gehad van energiedirect. Echter loopt mijn vast contract af per 1 juli pas.

Zou ik nog een nieuw ander verlengingsaanbod kunnen krijgen van ed voor die tijd? Aangezien de opzegboetes ook veranderen per 1 juni nu. Saldeer stroom volledig stook overschot stroom op met elektrische kachel. Gas verbruik rond 600m3 dus alleen gasprijs echt interessant voor me.

Zou die gasprijs bij ed dus nog (significant)dalen voor 1 juli is de vraag meningen kristallen bollen beschikbaar van mensen hier? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:24
detulp050 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:20:
[...]

Ik hou mijn Duurzaam Dalen nog even aan, vooral omdat ik wil kijken of er ook nieuwe 2- of 3-jaar contracten op de markt komen. Geen idee wat de gasprijs volgende winter gaat doen en wellicht is dan mijn huidige contract wel een mooie (dure) zekerheid die zich dan uitbetaalt...
Voor gas heb ik het VEH aanbod overwogen, maar dat is voor mij niet of nauwelijks goedkoper dan Duurzaam Dalen. In 2023 is het prijsverschil van 10 cent tussen VEH en het energieplafond te klein om de opzegboete terug te verdienen. Vanaf januari 2024 is het verschil met het Duurzaam Dalen tarief voor mij 25 cent, dat zou bij het verwachte verbruik net opwegen tegen de boete.

Het is denk ik pas volgend jaar rond deze tijd echt interessant om over te stappen, als de gastarieven in een jaarcontract lager liggen dan die van Duurzaam Dalen, en je daarmee weet wat je in de winter 2024-25 gaat betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-07 16:47
Valt mij op dat Essent bij een jaar contract geen normaal en dal tarief meer hanteert.
Stroom normaaltarief € 0,39977 Per kWh
Stroom daltarief € 0,39977 Per kWh

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-04 20:19
JJmac schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:01:
Valt mij op dat Essent bij een jaar contract geen normaal en dal tarief meer hanteert.
dit was eerst altijd wel zo. Ik ben overgegaan op Eneco voor een jaar, had beter daltarief en begin gewoon helemaal weer opnieuw met salderen want Essent maakt daar momenteel een feestje van _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
ChrisAB schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 08:03:
[...]

dit was eerst altijd wel zo. Ik ben overgegaan op Eneco voor een jaar, had beter daltarief en begin gewoon helemaal weer opnieuw met salderen want Essent maakt daar momenteel een feestje van _/-\o_
Waar verschilt essent dan van eneco ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Eneco zit ineens weer op 1,49 voor gas voor een jaarcontract. Lijkt me niet een goede deal. Prijzen gas sindsdien met 10 procent of meer gedaald. Denk dat ze in de piek van maart of begin april hebben gekocht. Waarschijnlijk over paar weken weer stukje lager die prijzen. Zelfde voor stroom met rond de 0,40. Zijn ze relatief duur mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisAB
Hp68 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:51:
[...]

Waar verschilt essent dan van eneco ?
dat Essent momenteel per tariefperiode doet salderen. Ook al neem ik daar vast contract, dan krijg ik mijn jaarrekening in oktober en salderen ze bijv van april t/m oktober. alles wat ik extra opgewekt heb van zomer gaat dan weg tegen 0,05 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
ChrisAB schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:50:
[...]

dat Essent momenteel per tariefperiode doet salderen. Ook al neem ik daar vast contract, dan krijg ik mijn jaarrekening in oktober en salderen ze bijv van april t/m oktober. alles wat ik extra opgewekt heb van zomer gaat dan weg tegen 0,05 cent
Maar dat is omdat je daar al klant bent toch? Voor nieuwe klanten is er geen verschil lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman_J
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-09-2024
Wat is momenteel een goede energieleverancier als je meer terug levert dan dat je verbruikt?
We zitten nu bij Tibber, hartstikke goed als je meer verbruikt dan levert, maar wij doen het andersom:
Gebruik per jaar: 500 kWh, teruglevering per jaar 1400 kWh.
Moet ik gewoon op zoek naar de hoogste terugleververgoeding, of zitten er hier en daar nog addertjes onder het gras waar ik goed naar moet kijken?
Wat ik zelf nu gevonden hebt:
Powerpeers: lijken een terugleververgoeding van €0,21 per kWh te hebben, maar de berekening is een beetje ondoorzichtig.
Engie: €0,20554 per kWh (bij enkeltarief).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-07 13:50
Herman_J schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:11:
Wat is momenteel een goede energieleverancier als je meer terug levert dan dat je verbruikt?
We zitten nu bij Tibber, hartstikke goed als je meer verbruikt dan levert, maar wij doen het andersom:
Gebruik per jaar: 500 kWh, teruglevering per jaar 1400 kWh.
Moet ik gewoon op zoek naar de hoogste terugleververgoeding, of zitten er hier en daar nog addertjes onder het gras waar ik goed naar moet kijken?
Wat ik zelf nu gevonden hebt:
Powerpeers: lijken een terugleververgoeding van €0,21 per kWh te hebben, maar de berekening is een beetje ondoorzichtig.
Engie: €0,20554 per kWh (bij enkeltarief).
Daar loop ik ook mee te stoeien. Hiervoor is trouwens een forum opgericht, zie het forum "Zero Tolerance: Wat is nu de beste terugleververgoeding?".
Het enige waar ik nog mee zit is de onzekerheid vanaf 1 juli, blijven de terugleververgoedingen van nu gelijk of gaan ze veranderen (in het ergste geval dus naar beneden...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:07
Aan het kijken naar een nieuw contract in regio dordrecht. Aanbiedingen zijn er eigenlijk in hedendag niet meer te vinden.

(zat te twijfelen of dit het juiste topic was, of het kroegtopic).

Papendrecht wordt de nieuwe woning per 1 mei.
Nieuwbouw 2003 Label A geen zonnepanelen. 2-onder-1 kap.
Er is stadsverwarming derhalve gebonden aan Eneco.
Verbruik niet bekend, vorige bewoner zat in het buitenland.

Twijfel hoe het verbruik in te schatten, omdat ik nu van kleiner huur overstap. Zomer komt eraan, dus warmte en elektra zal lager uitvallen.
Daarnaast contractduur, 6 of 12 maanden?

Bij beraming +/- 2750 KW en 35GJ warmte met 6 maanden contract zit ik op (inclusief prijsplafond)
- 71,43,- aan elektra
- 247,92,- aan warmte
- Overig: ''huur materieel'': 11,74 ,-
Totaal dus: 331,09,-

De prijzen van stadsverwarming vallen mij toch erg tegen..

[ Voor 8% gewijzigd door keanu_ op 11-04-2023 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Eneco vraagt absurde prijzen voor stadsverwarming. Volgens mij maximaal dat toegestaan is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:32
Herman_J schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:11:
Zero Tolerance: Wat is nu de beste terugleververgoeding?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-07 11:36
Zojuist mn Greenchoice energie contract voor een jaar vast gezet:

Normaal: 0,45253
Dal: 0,38041
Gas m3: 1,31866

Bedragen incl btw etc. Ging mij vooral om de lage gas prijs, volgens mij de goedkoopste bij een jaar contract. Voor bestaande klanten moet je bellen, je kan niet verlengen via de website, daar wordt alleen een 6 mnd contract aangeboden.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrBas schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:47:

Bedragen incl btw etc. Ging mij vooral om de lage gas prijs, volgens mij de goedkoopste bij een jaar contract. Voor bestaande klanten moet je bellen, je kan niet verlengen via de website, daar wordt alleen een 6 mnd contract aangeboden.
Beetje minder dat ze hun vaste klanten niet benaderen nadat ze deze alleen maar hebben laten weten voorlopig gaan vast contract aan te kunnen bieden. Hallo FNV en Greenchoice, iemand wakker daar?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:33

Dat is inderdaad een prima gasprijs. Ik heb een verleng aanbod (1 jaar) gekregen van vandebron:
De leverprijs per kWh voor normaaltarief is € 0,42938 en voor daltarief € 0,36923.
De leverpijs per m³ is € 1,44182.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-07 16:47
Dan valt Essent ook nog wel mee,
Gas € 1,36706 Per m3

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
MrAngry schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:24:
[...]

Dat is inderdaad een prima gasprijs. Ik heb een verleng aanbod (1 jaar) gekregen van vandebron:
De leverprijs per kWh voor normaaltarief is € 0,42938 en voor daltarief € 0,36923.
De leverpijs per m³ is € 1,44182.
(Offtopic and sarcasme incoming) Aanbod? }:| :F :') (/offtopic and sarcasme out)

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InBl
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-07 11:10
Is het wellicht een idee om ook de vaste maandlasten te vermelden?

Ik verbruik 11 tot 20 m3 gas per jaar.
En nee, ik kan niet van het gas af. Ik woon in een sociale huurwoning en heb zelf airco's laten plaatsen en 10 zonnepanelen bij gelegd en kook op inductie
Mijn grootste post voor gas zijn dus de vaste lasten met hun belastingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
InBl schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:25:
Is het wellicht een idee om ook de vaste maandlasten te vermelden?

Ik verbruik 11 tot 20 m3 gas per jaar.
En nee, ik kan niet van het gas af. Ik woon in een sociale huurwoning en heb zelf airco's laten plaatsen en 10 zonnepanelen bij gelegd en kook op inductie
Mijn grootste post voor gas zijn dus de vaste lasten met hun belastingen.
wat heeft dat voor zin, aangezien de vaste maandlasten voor iedereen anders zijn.

Of bedoel je soms de vaste leveringskosten en de kosten voor het netbeheer? De energiebelastingen zitten al in de m3 of kWh prijs.

Discussie over maandlasten lijkt me meer iets voor Financiële onafhankelijkheid - Deel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
JJmac schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:30:
Dan valt Essent ook nog wel mee,
Gas € 1,36706 Per m3
Dal was nog wat goedkoper vorige week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:33
MrBas schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:12:
[...]

(Offtopic and sarcasme incoming) Aanbod? }:| :F :') (/offtopic and sarcasme out)
Die begrijp ik niet helemaal. Het is in vergelijking met jou goedkopere stroom en duurdere gas.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InBl
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-07 11:10
geishin schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:35:
[...]

wat heeft dat voor zin, aangezien de vaste maandlasten voor iedereen anders zijn.

Of bedoel je soms de vaste leveringskosten en de kosten voor het netbeheer? De energiebelastingen zitten al in de m3 of kWh prijs.

Discussie over maandlasten lijkt me meer iets voor Financiële onafhankelijkheid - Deel 5
Staat niet handig, sorry.
Ik bedoel uiteraard de vaste leveringskosten. Daar zitten soms 'behoorlijke' verschillen in.

Kosten voor netbeheer is ook per netbeheerder anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-04 13:24
ChrisAB schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:50:
[...]

Je saldeert toch sowieso per contractperiode? Dus wanneer je het nu voor een jaar vastlegt, dan kun je de opgewekte energie uit aanstaande zomer toch gewoon gebruiken in de komende winter?

[ Voor 26% gewijzigd door fw10 op 13-04-2023 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-07 15:29
Voor bestaande klanten moet je bellen, je kan niet verlengen via de website, daar wordt alleen een 6 mnd contract aangeboden.
Nav je bericht ook even gekeken op mijn greenchoice, aangezien mijn contract 28-5 afloopt en ik al een mail had gekregen dat het dan een variabel contract zou worden. Had geen melding over de mogelijkheden van een vast contract ofzo.

Op mijn greenchoice stond nu wel een verlengaanbod, kon kiezen voor 1 jaar of 6 maanden.
Ben ook voor de 1 jaar verlenging gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
Sorry, verkeerde topic! Graag verder in kroegtopic de energierekening @JeroenV_

[ Voor 95% gewijzigd door MrBas op 13-04-2023 18:20 ]

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 19:44
keanu_ schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:44:
Aan het kijken naar een nieuw contract in regio dordrecht. Aanbiedingen zijn er eigenlijk in hedendag niet meer te vinden.

(zat te twijfelen of dit het juiste topic was, of het kroegtopic).

Papendrecht wordt de nieuwe woning per 1 mei.
Nieuwbouw 2003 Label A geen zonnepanelen. 2-onder-1 kap.
Er is stadsverwarming derhalve gebonden aan Eneco.
Verbruik niet bekend, vorige bewoner zat in het buitenland.

Twijfel hoe het verbruik in te schatten, omdat ik nu van kleiner huur overstap. Zomer komt eraan, dus warmte en elektra zal lager uitvallen.
Daarnaast contractduur, 6 of 12 maanden?

Bij beraming +/- 2750 KW en 35GJ warmte met 6 maanden contract zit ik op (inclusief prijsplafond)
- 71,43,- aan elektra
- 247,92,- aan warmte
- Overig: ''huur materieel'': 11,74 ,-
Totaal dus: 331,09,-

De prijzen van stadsverwarming vallen mij toch erg tegen..
Voor de stadsverwarming kun je je knip trekken in ieder geval. Ik zit ook bij Eneco en die hebben nu bijna het maximale tarief (€90 per Gj). Nu heb je dit jaar nog het prijsplafond (€47 per Gj uit mijn hoofd), dus nog niet zo'n last van. Maar ik houd mijn hart vast als ze eind van het jaar het tarief voor 2024 gaan vaststellen (obv de gasprijs in december) en er geen prijsplafond meer is in 2024. Net de jaarrekening gehad en het graadje terugdraaien en korter douchen heeft zeker effect gehad afgelopen jaar. Verbruik is van 31Gj (ook al niet zo hoog) naar 21 Gj gegaan. Krijg dus voor het eerst geld terug van Eneco. Maar mijn nieuwe termijnbedrag is wel €10 hoger gezet, rara hoe kan dat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Ik verwacht wat minder terug te leveren dan ik zal afnemen. Zat te kijken naar deze prijzen van Coolblue.
Jaarcontract met jaarlijks salderen.

Variabele kosten normaaltarief per kWh € 0,3971099
Variabele kosten daltarief per kWh € 0,3787179
Vaste leveringskosten per maand € 7,10
Terugleververgoeding per kWh € 0,08954

Iemand ervaring met hen als energieboer?

Bij Eneco kom ik IETS hoger uit, paar euro per maand in mijn geval.
Maar bij hen wordt mijn ZP opbrengst wel meegenomen en ga ik naar een zeer laag maandbedrag terwijl bij CB ik daar niet eens om wordt gevraagd.
Maar eigenlijk wil ik weg bij Eneco maar dat verschil vind ik wel jammer.

[ Voor 39% gewijzigd door Davidrrr op 14-04-2023 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-07 13:50
Davidrrr schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:52:
Ik verwacht wat minder terug te leveren dan ik zal afnemen. Zat te kijken naar deze prijzen van Coolblue.

Variabele kosten normaaltarief per kWh € 0,3971099
Variabele kosten daltarief per kWh € 0,3787179
Vaste leveringskosten per maand € 7,10
Terugleververgoeding per kWh € 0,08954

Bij Eneco kom ik IETS hoger uit, paar euro per maand in mijn geval.
Maar bij hen wordt mijn ZP opbrengst wel meegenomen en ga ik naar een zeer laag maandbedrag terwijl bij CB ik daar niet eens om wordt gevraagd.
Maar eigenlijk wil ik weg bij Eneco maar dat verschil vind ik wel jammer.
Deze al gezien? Deze prijzen zijn obv 1 tarief maar ze hebben ook hoog/laag tarief. Prijzen staan 1 jaar vast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLTgox3OUkNVCQDU16jh1BB7fjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CMbFI03AYqdjrC7dosMcHhD9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door robb. op 14-04-2023 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JeroenV_ schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:23:
Nav je bericht ook even gekeken op mijn greenchoice, aangezien mijn contract 28-5 afloopt en ik al een mail had gekregen dat het dan een variabel contract zou worden. Had geen melding over de mogelijkheden van een vast contract ofzo.

Op mijn greenchoice stond nu wel een verlengaanbod, kon kiezen voor 1 jaar of 6 maanden.
Ben ook voor de 1 jaar verlenging gegaan.
Net nog bezocht (via Windows desktop en vanuit de app), niets te zien van een aanbod voor 6 maanden of voor 1 jaar op mijn profiel. Ik zal er meer actie voor moeten ondernemen lijkt het.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
@ robb. Thanks! Ik heb de kosten ingevoerd en kom dan wat hoger uit dan bij Eneco. Ik heb het nog niet goed kunnen vinden. Wat ik wel prettig vindt bij Eneco is dat men eerst het normaal tarief na een jaar wegwerkt met je panelenopbrengst en daarna begint aan het daltarief. Ik denk dat daar misschien wat voordeel zit.
Ook qua gas kom ik iets hoger uit dan bij Eneco. Althans als ik dezelfde getallen invoer en dan kijk wat het per product kost.
Ik vind alleen de verschillen met dynamisch daarbij nog wat groot, circa 25 cent per kuub.

[ Voor 25% gewijzigd door Davidrrr op 14-04-2023 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
hardware-lover schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:57:
[...]

Net nog bezocht (via Windows desktop en vanuit de app), niets te zien van een aanbod voor 6 maanden of voor 1 jaar op mijn profiel. Ik zal er meer actie voor moeten ondernemen lijkt het.
Ff bellen denk :)

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 19:20

vliegnerd

Nintendo fan.

Ja, ik had tot kort geleden een jaarcontract bij Coolblue. Ze hebben netjes gesaldeerd over een jaar en ook netjes hoog naar laag gesaldeerd. (Ik was netto leverancier, maar niet heel veel, dus TLV niet interessant).
Klantenservice netjes bereikbaar. Geen klachten.

Ik moest wel echt bij de klantenservice om een lager maandbedrag vragen, want op een gegeven moment hadden ze mij op 85 euro/maand staan 8)7 8)7 8)7. Na berekening werd dan -20 euro. Minimum was +10, dus 10 euro/maand betaald. (En alsnog geld teruggekregen).

Een paar weken geleden liep het contact af en toen hadden ze geen vast contracten, daarom ben ik naar een jaarcontract bij vandebron gegaan. Maar met een vast contract was ik gebleven. (Hoewel tarieven voor mij dus niet heel interessant zijn, omdat ik rond de 0 uitkom, mits er netjes gesaldeerd wordt).

Voordeel was wel dat ik 150 euro oid korting op een energiezuinige afzuigkap heb gekregen toen ik die bij coolblue kocht. Je krijgt (kreeg?) een budget voor energiezuinige producten als klant bij coolblue.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Ok thanks. Ja dat vind ik wel raar. Kom bij eneco uit op 5 euro per maand en hier op 105 met geen ingave voor zonnepanelen. Ik zal er nog even over denken. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23:42

Mooie tip! Zojuist ook vastgeklikt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geishin
Budget energie heeft prijsaanpassing doorgevoerd voor 1 jaar vast:
Stroom:
  • Normaal tarief: 0.39477 / kWh
  • Daltarief: 0.39477 /kWh
  • Enkeltarief: 0.39477 / kWh
  • Vaste leveringskosten: 5.99 / maand
  • prijzen zijn incl energiebelasting en btw
Gas:
  • gasprijs : 1.32790 / m3
  • Vaste leveringskosten: 5.99 / maand
  • prijzen zijn incl energiebelasting en btw
TLV:
  • Normaal: 0,10014 / kWh
  • Dal: 0,10014 / kWh
  • "De terugleververgoeding is 51% van de leveringstarieven. Deze ontvangt u exclusief btw en is alleen van toepassing als u meer teruglevert dan verbruikt."
Verschil met eerdere genoemde tarieven is een afaik een iets hogere stroomprijs (was 0.39000 / kWh) en een iets lagere gasprijs (was 1.35000 / m3 )

[ Voor 9% gewijzigd door geishin op 14-04-2023 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-07 17:33

Sr_Ogel

Klop klop klop

Vandebron update Verlengaanbod 15-04-2023
Normaal €0,42938
Dal €0,36923
Gas €1,40409 (1,76>1,44)

Vaste kosten €75

Dit is mijn derde aanbod. Elke 2 weken veranderen de prijzen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sr_Ogel op 15-04-2023 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-06 09:16

mhe59

ID.5 Pro Performance

Sr_Ogel schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 08:20:
Normaal €0,42938
Dal €0,36923
Gas €1,40409 (1,76>1,44)

Vaste kosten €75

Ik heb via gaslicht nu van Greenchoice voor gas een aanbieding van 1,3187 per m3 incl. BTW.
En ik betaal bij GE 1,84371, dit contract loopt tot 13-10 dat ga ik opzeggen (€50 boete) en voor stroom kijk ik nog even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Laatst online: 05-07 17:33

Sr_Ogel

Klop klop klop

mhe59 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:03:
[...]

Ik heb via gaslicht nu van Greenchoice voor gas een aanbieding van 1,3187 per m3 incl. BTW.
En ik betaal bij GE 1,84371, dit contract loopt tot 13-10 dat ga ik opzeggen (€50 boete) en voor stroom kijk ik nog even verder.
Mijn usecase qua energie is een beetje gek dus bij mij is Vandebron goedkoper dan Greenchoice. Maar als ik gas bij Greenchoice doe en elektra bij Vandebron zou het beste van 2 werelden zijn. Zijn er nog extra kosten aan verbonden? De vaste leveringskosten gaan al per product dus dat is goed te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:29
Vrijopnaam
ProductStroom variabel energiezuinig maandtarief
Looptijd1 maand
Linkhttps://www.vrijopnaam.nl...iezuinig-Variabel-V02.pdf
Elektratarieven per kWh incl. opslagen en btw
Enkel0,3143
Normaal0,3140
Dal0,3150
Overige kosten en opmerkingen
Vaste leveringskosten elektra per jaar78
Kortingen Jaarlijks - €250,00
Extra informatie:Ik heb via Panelen op naam dienst 21 euro per maand korting. Met een maandlasten van 57 euro bij een verbruik van 3.539kwh ben ik meer dan tevreden O+

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:17

Gisteren ook contact gehad met GC en gas per 1-5-2023 voor een jaar laten ingaan.

Wel wil ik je vragen of je in de app als je switcht tussen de beide contracten of je ook de tarieven kan inzien van het nieuwe contract?
Bij mij is deze namelijk leeg en heb ook geen mail ontvangen van ze met een bevestiging.

Enkel een mail met dat het huidige contract per 1-5 is opgezegd. Ze gaven telefonisch door dat ze in zulke gevallen geen contract per mail delen.
Wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23:52
Hallo,

Ik zit momenteel tot 1/5 bij Mega maar heb nog geen aanbod gekregen.
Nu heb ik de laatste paginas hier doorgelezen en wil ik naar Greenchoice 1 jaar vast gaan. Maar klopt het dat een contract via gaslicht voordeliger is dan direct via Greenchoice?

Steam: Evert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23:42
Evert134 schreef op zondag 16 april 2023 @ 14:01:
Hallo,

Nu heb ik de laatste paginas hier doorgelezen en wil ik naar Greenchoice 1 jaar vast gaan. Maar klopt het dat een contract via gaslicht voordeliger is dan direct via Greenchoice?
Ik heb op beide sites gekeken en was zelfde prijs. Gaslicht gaf alleen een iets lager maandbedrag qua voorstel dan GC zelf. De tarieven waren echter exact gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:17
Evert134 schreef op zondag 16 april 2023 @ 14:01:
Hallo,

8,50 korting via cashbackxxl 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-07 16:52
Eneco en Oxxio hebben de prijzen voor een jaarcontract per vandaag weer verlaagd, zitten nu weer ietsjes onder het prijsplafond. Hieronder de tarieven voor Eneco, Oxxio verschilt minimaal.

• Normaaltarief: € 0,39994
•Daltarief: € 0,38355
• Gas: € 1,44995

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
Sirhc_95 schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:01:
Eneco en Oxxio hebben de prijzen voor een jaarcontract per vandaag weer verlaagd, zitten nu weer ietsjes onder het prijsplafond. Hieronder de tarieven voor Eneco, Oxxio verschilt minimaal.

• Normaaltarief: € 0,39994
•Daltarief: € 0,38355
• Gas: € 1,44995
Normaaltarief stuk lager (iig bij Eneco), daltarief wat hoger. Voor mij is dat niet zo gunstig. Ik zal rond de 75% opwekken denk ik en dan belast worden voor het daltarief voor dat deel dat ik niet opwek.
Qua gas zou ik het nog wat lager willen zien. Daar zitten ze echt nog te hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisAB
Davidrrr schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:35:
[...]

Normaaltarief stuk lager (iig bij Eneco), daltarief wat hoger. Voor mij is dat niet zo gunstig. Ik zal rond de 75% opwekken denk ik en dan belast worden voor het daltarief voor dat deel dat ik niet opwek.
Qua gas zou ik het nog wat lager willen zien. Daar zitten ze echt nog te hoog.
Aantal weken geleden vast gedaan. 1 jaar, normaaltarief zelfde, dal voor 0,36292 bij Eneco

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidrrr
ChrisAB schreef op maandag 17 april 2023 @ 17:29:
[...]

Aantal weken geleden vast gedaan. 1 jaar, normaaltarief zelfde, dal voor 0,36292 bij Eneco
Ik heb nu een offerte nog 13 dagen liggen met 0,378 of zo als dal. Tja weet je. Ik denk dat ik 600kwh moet bijbetalen. Verschil is dan 600 x 0.01 verschil. Het is de moeite niet waard om er zo mee bezig te zijn voor mij. Meer een sport 🤣.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:19
Worden de prijzen per begin van elke maand bepaald, of is er geen regelmaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
mister_S schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:29:
Worden de prijzen per begin van elke maand bepaald, of is er geen regelmaat?
Eneco en Oxxio lijken de afgelopen weken steeds in de nacht van zondag op maandag de tarieven aan te passen, wekelijks dus.

Inmiddels ben ik nog een voor mij persoonlijk mooie aanbieding tegengekomen (die ik hier eerst nog niet gezien had, excuus) op de bekende Greenchoice deal voor 1 jaar vast krijg je als Univé klant nog een klein beetje korting:

Greenchoice - Univé Energie van de boer 1 jaar

• Normaaltarief: € 0,44527 (Boven het plafond dus)
•Daltarief: € 0,37315
• Gas: € 1,31182

[ Voor 1% gewijzigd door Sirhc_95 op 17-04-2023 20:00 . Reden: aanbieding was al gepost, sorry ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Weet iemand toevallig of er al partijen zijn die 3 jaars vaste contracten aanbieden? Ik hoorde vanochtend via een collega dat iemand een aanbieding voor die periode had gekregen met niet onaantrekkelijke (?) tarieven (0,44kWh/1,42m3). Weet niet bij welke club dat zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Ben ik nog niet tegengekomen. Gasprijzen vastzetten ben ik nog wat huiverig voor. De voorraden zijn veel makkelijker te vullen dan verwacht. Ik denk dat de prijzen nog een stukje lager kunnen ook zonder Russisch gas. Stroom heb ik nu wel een aanbod voor liggen maar ik zal na salderen een beperkt bedrag betalen alles bij elkaar. Vind het wel prima dat vast te zetten want moet jaarlijks salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:59

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Zat te kijken naar Coolblue.
Heb tot februari een 3 jaars contract bij Coolblue gehad. Nu variabel.
Altijd zeer heldere, duidelijke maandelijkse informatie per mail over verbruik, kosten, etc. met vergelijking uit verleden (zeker als je in die paar jaar inmiddels helemaal van gas af bent gegaan en nodige investeringen hebt gedaan om te besparen is het heel fijn om dit ook in de cijfers van stroomverbruik en gasverbruik door de jaren heen, per maand vergelijkend, terug te zien).
Gewoon heel fijn, betrouwbaar en zal zeker niet omvallen of in problemen komen als onderdeel van het grote CoolBlue.

En heeft hele leuke kortingen op energiebesparende spullen, maar ook energiezuinige apparaten. Zo hebben wij er met 400 Euro korting vorige zomer een Miele wasmachine en warmtepompdroger gekocht.

Wist niet dat ze nu ook al op vast overgaan, dus ga ik zeker eens bekijken. Zit nu variabel net onder het tarief van het plafond met stroom, sinds vorige maand inmiddels geen gasverbruik meer en gasleidingen gaan in juni weg dus gaat ook in vaste kosten schelen.

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-07 20:19
Plof-kip schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:01:
Weet iemand toevallig of er al partijen zijn die 3 jaars vaste contracten aanbieden? Ik hoorde vanochtend via een collega dat iemand een aanbieding voor die periode had gekregen met niet onaantrekkelijke (?) tarieven (0,44kWh/1,42m3). Weet niet bij welke club dat zou zijn.
Hier onbekend. Even navragen bij betreffende collega?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traxantic
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-05 12:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aC19fCqsUPaNcAOAsHDV_hcGyuU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SleCyEYxNbunRaQp01MmJdig.jpg?f=user_large

Hier is een verlenging's aanbod van Pure Energie. Iemand een mening hierover? Voor 1 jaar vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daboytim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
tokjah schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:36:
[...]

Hier onbekend. Even navragen bij betreffende collega?
Vandaag bij mij ook aan de deur iemand van essent. 3 jaar vast. 0,44938 electra, 1,46459 voor gas. Tja wat is wijsheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Traxantic schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:00:
[Afbeelding]

Hier is een verlenging's aanbod van Pure Energie. Iemand een mening hierover? Voor 1 jaar vast.
Is dat incl btw en energiebelasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Traxantic schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:00:
[Afbeelding]

beste aanbod wat je kan krijgen op dit moment toch, mits incl. energiebelasting maar dat betwijfel ik

[ Voor 4% gewijzigd door ChrisAB op 19-04-2023 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:52
Heb hetzelfde aanbod van Pure Energie gekregen. Energiebelasting staat er nog apart vermeld verderop bij à €212,21 per jaar en dan ook nog vermindering energiebelasting à €596,86 per jaar. Zijn dat vaste bedragen, of gebaseerd op mijn verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Laatst online: 19:31
Harry_Nak schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:21:
[...]

Is dat incl btw en energiebelasting?
Als ik het als niet klant van Pure Energie vraag wat ik zou moeten betalen krijg ik zelfde tarieven. Het is excl. energiebelasting a € 0,15245. Dus lijkt veel mooier dan het daadwerkelijk (kon) zijn.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
RudyL schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:35:
[...]

Als ik het als niet klant van Pure Energie vraag wat ik zou moeten betalen krijg ik zelfde tarieven. Het is excl. energiebelasting a € 0,15245. Dus lijkt veel mooier dan het daadwerkelijk (kon) zijn.
Aha dat vermoeden had ik al, lekker misleidend plaatje ook.
tiguan schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:23:
Heb hetzelfde aanbod van Pure Energie gekregen. Energiebelasting staat er nog apart vermeld verderop bij à €212,21 per jaar en dan ook nog vermindering energiebelasting à €596,86 per jaar. Zijn dat vaste bedragen, of gebaseerd op mijn verbruik?
Vermindering energiebelasting is een vast bedrag (per huishouden)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:31
Het zou verboden moeten zijn om bij consumenten excl. belasting prijzen te hanteren, zo ontzettend misleidend....
Zeker in deze tijden waar prijzen enorm kunnen variëren is de kans op misleiding hoog en dat moet voorkomen worden want het juiste doen deze tenten niet uit vrije wil.

[ Voor 5% gewijzigd door computerjunky op 20-04-2023 01:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
daboytim schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:03:
[...]

Vandaag bij mij ook aan de deur iemand van essent. 3 jaar vast. 0,44938 electra, 1,46459 voor gas. Tja wat is wijsheid....
Iemand die aan de deur komt sowieso niet vertrouwen.. Net als die irritante bellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-07 00:33
Ik heb sinds kort een warmtepomp 5kW en 5 zonnepanelen (geschatte opbrengst is 2000kWh per jaar).

Nu gebruik dus alleen nog maar gas voor het koken(50m3 per jaar) en wil ik dus naar een leverancier welke het beste bij mijn situatie past.

Weet iemand welke de beste is (ik zie Greenchoice met zon 117 euro per maand waar ik dan inschat dat ik 5000kW per jaar verbruik en 2000kWh saldeer.)

Of is een variabel contract de beste optie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidrrr
mierenfokker schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:10:
[...]

Iemand die aan de deur komt sowieso niet vertrouwen.. Net als die irritante bellers.
Een tijd terug stond hier ook ern jonge gast. Beetje gers te doen met een tabletje. Die kwam vertellen dat ze energie konden leveren tegen kostprijs en dat ik gek was als ik niet zou overstappen. Ik vroeg toen waar betalen ze jou van dan, of doe je dit voor je lol? Hij keek mee aan en zei: nee u begrijpt het niet. Wij doen dit tegen kostprijs. Verzocht de tuin te verlaten. Mafkees. Heb nu een sticker hangen met geen deurverkoop. Heerlijk. Sommige vooral zomerse avonden stonden hier wel eens 2 of 3 man per avond met dingen te leuren. Rot op zeg. Ik neem per definitie geen producten af van bedrijven die mensen laten aanbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
AMARONE schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:17:
Ik heb sinds kort een warmtepomp 5kW en 5 zonnepanelen (geschatte opbrengst is 2000kWh per jaar).

Nu gebruik dus alleen nog maar gas voor het koken(50m3 per jaar) en wil ik dus naar een leverancier welke het beste bij mijn situatie past.

Weet iemand welke de beste is (ik zie Greenchoice met zon 117 euro per maand waar ik dan inschat dat ik 5000kW per jaar verbruik en 2000kWh saldeer.)

ga voor enkel tarief& het laagste kWh aanbod voor enkel tarief.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
AMARONE schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:17:

Je gaat toch niet voor 50m3 een gasaansluiting aanhouden :?
Dat zijn dure metertjes :+

Eraf met dat gas, en ga koken op electriciteit.Tel uit je winst 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
computerjunky schreef op donderdag 20 april 2023 @ 01:33:
Het zou verboden moeten zijn om bij consumenten excl. belasting prijzen te hanteren, zo ontzettend misleidend....
Zeker in deze tijden waar prijzen enorm kunnen variëren is de kans op misleiding hoog en dat moet voorkomen worden want het juiste doen deze tenten niet uit vrije wil.
Ja raar is dat eigenlijk, het is verder overal verboden prijzen zonder btw te tonen voor consumenten... 🙁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-07 00:33
dragon2 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:13:
[...]

Je gaat toch niet voor 50m3 een gasaansluiting aanhouden :?
Dat zijn dure metertjes :+

Eraf met dat gas, en ga koken op electriciteit.Tel uit je winst 😉
Dat is het plan ook inderdaad maar financieel trek ik een dure inductie momenteel niet dus dat moet nog even wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sirhc_95
Sinds vandaag biedt ENGIE ook weer een jaarcontract aan, in mijn beleving niet echt interessant tenzij je veel teruglevert door de cashback van € 150,- en de relatief hoge terugleververgoeding:

ENGIE - 1 jaar vast

• Normaaltarief: € 0,45204 / kWh (Boven het plafond)
•Daltarief: € 0,38801 / kWh
•Terugleververgoeding: € 0,24760 / kWh
• Gas: € 1,49153 / m3 (Boven het plafond)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
Sirhc_95 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:36:
Sinds vandaag biedt ENGIE ook weer een jaarcontract aan, in mijn beleving niet echt interessant tenzij je veel teruglevert door de cashback van € 150,- en de relatief hoge terugleververgoeding:

ENGIE - 1 jaar vast

Dat is inderdaad behoorlijk duur. En waarom zo moeilijk met een cashback?

Gasprijs daalt nog steeds.
https://www.ice.com/produ...-Natural-Gas-Futures/data

[ Voor 8% gewijzigd door Davidrrr op 20-04-2023 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:38

Theo

moederbord

AMARONE schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:29:
[...]

Dat is het plan ook inderdaad maar financieel trek ik een dure inductie momenteel niet dus dat moet nog even wachten.
Protip: Leg nu alvast alles aan voor inductie qua electra. Koop via Marktplaats een simpele inductieplaat voor 50-100 euro, en vervang deze ooit voor wat je zelf wil. Dan kun je bijna vandaag al van het gas af, en de bijbehorende dure vaste aansluitingskosten van bijna 200 euro per jaar.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

AMARONE schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:29:
[...]

Gas eraf en iedere dag uit eten is nog bijna goedkoper. :+

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-07 16:44

ENGIE - 1 jaar vast

ik zie die TLV € 0,24760 / kWh niet zo 1-2-3 terug.

Waar staat dat? of heb je dat via de telefoon ofzo?

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
Hansieo schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:05:
[...]

ik zie die TLV € 0,24760 / kWh niet zo 1-2-3 terug.

Waar staat dat? of heb je dat via de telefoon ofzo?
Ik heb alle tarieven rond half twaalf van Pricewise overgenomen, wellicht dat er daar ergens iets niet goed gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-07 16:44
Sirhc_95 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:14:
[...]

Ik heb alle tarieven rond half twaalf van Pricewise overgenomen, wellicht dat er daar ergens iets niet goed gaat?
als ik daar selecteer op "hoogste terulevertarief" komt engie niet naar boven.... -O-

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lazzaroo
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20-04-2023

ENGIE - 1 jaar vast

Wij zelf hebben Gas en electra (geen terugleveren)en als ik nu een jaarcontract zou afsluiten is ENGIE bv bij overstappen.NL het voordeligs… maar oké ik heb nog een week om te kunnen overstappen en wil percé een jaar contract misschien zakken ze nog iets in prijs iedere euro is er een (:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sirhc_95
Hansieo schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:37:
[...]

als ik daar selecteer op "hoogste terulevertarief" komt engie niet naar boven.... -O-
Hmmm, dat is wel gek ja. Ik heb het nogmaals ingevuld, gesorteerd op terugleververgoeding en kom bij een netto teruglevering van 150 kWh hierop uit, geen aandelen ENGIE hier overigens ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHhimKK46nlbalkDSPaaBSqEqz0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6AMrPnFHS8YPLD1V8FQ2S48D.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Er staat een sterretje bij - wat staat er bij het sterretje?

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeRaiZ
  • Laatst online: 30-04 09:33
Sr_Ogel schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 08:20:
Normaal €0,42938
Dal €0,36923
Gas €1,40409 (1,76>1,44)

Vaste kosten €75

Ik zie hetzelfde aanbod, maar sinds vandaag dat het ook voor 3 jaar vast wordt aangeboden tegen dezelfde tarieven.
Pagina: 1 ... 16 ... 82 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.