• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Kevinns schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:48:
[...]

Ik heb toch liever een witte plaat en 750kg. Anders moet je ook in België en Frankrijk achteraan aansluiten op de rechterbaan…
Daar heb je dan ook wel weer gelijk in. Al is dat wel flink afhankelijk van het trekkende voertuig (gaat in beide landen immers om het maximum toegestane gewicht van de combi).

Maar met mijn auto (2.700kg max toegestaan) zou dat inderdaad aansluiten betekenen. Goed punt :) Maar denk overigens voor de meeste auto’s alsnog geen punt…

[ Voor 6% gewijzigd door JanHenk op 20-08-2026 19:13 ]

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Kevinns schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:48:
[...]

Ik heb toch liever een witte plaat en 750kg. Anders moet je ook in België en Frankrijk achteraan aansluiten op de rechterbaan…
Volgens mij alleen als de totale massa boven de 3500kg is. Niks met een gele plaat te maken.

Voordeel is dat ik niet zo hoef op te letten met laden, want als hij 760 of 800kg weegt is het alsnog dikke prima. (En zwaarder kan hij niet worden, tenzij ik gewichten mee neem op vakantie)

En ik kan gewoon legaal de voorgeschreven kogeldruk van 75kg tot max 100kg aanhouden.wat ook weer gemak is, want dan hoef ik het eigenlijk nooit te meten.
Snelheden voor lichte combinaties (totaal gewicht tot 3.500 kg)Als de auto en de gele kentekenplaat-aanhanger samen maximaal 3.500 kg wegen, gelden de volgende limieten bij goed weer en als je je rijbewijs langer dan 3 jaar hebt:Autosnelweg (autoroute): 130 km/uAutoweg / 4-strooksweg met middenberm: 110 km/uOverige wegen buiten de bebouwde kom: 80 km/u of 90 km/u (let op lokale borden)Binnen de bebouwde kom: 50 km/uBelangrijke uitzonderingen en lagere snelhedenDe snelheid wordt verlaagd in de volgende situaties:Bij regen of neerslag: op de snelweg geldt maximaal 110 km/u i.p.v. 130 km/u.Zware combinatie: weegt de toegestane maximammassa van de totale combinatie (auto + aanhanger op kenteken) meer dan 3.500 kg? Dan is de maximumsnelheid op de snelweg altijd 90 km/u.Beginnend bestuurder: heb je je rijbewijs korter dan 3 jaar, dan is de snelheidslimiet op de snelweg eveneens 110 km/u.

[ Voor 15% gewijzigd door FRANQ op 20-08-2026 19:44 ]

www.fjmbouw.nl - AMD Ryzen 7 9800X3D RTX5070Ti 96GB DDR5

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
pmpone schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 18:32:
Ach wij hebben een lengte slaper maar daar wordt je ook wel wakker van elkaar als iemand eruit gaat, door het kruipen uit de slaaptent tot het er weer in duiken met aanloop ;)
Ja maar licht wakker worden is wel iets anders dan eerst een knie in de edele delen en daarna allerlei gevloek waarbij het dekbed in de val mee wordt genomen en je kaal op het matras achter blijft. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:02

Dani86

AeroGeek

m181087 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 08:18:
[...]

Ook niet overal in Frankrijk trouwens.

Ik kwam vooral bij afdalingen in Frankrijk opvallend vaak een bord tegen waar vrachtwagens en auto's met aanhanger maar 70/90 mochten. Normale auto's mochten daar gewoon 130 blijven rijden. Vlak daarna stond dan uiteraard een flitser.

Het zou me niets verbazen als ik daar binnenkort nog een dwingende briefkaart uit Frankrijk voor ontvang O-) . Je moet echt flink op de rem trappen midden op de snelweg om niet boven die snelheid uit te komen in een afdaling. En andere weggebruikers vinden het ook niet echt tof.
Die heb ik vorig jaar in Frankrijk ook gezien + flitspaal. Een jaar later nog niks op de mat.

Wellicht "ziet" de flitspaal het vouwwagentje niet en heb je alleen met een grote Tabbert sleurhut een prent

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:13
Dani86 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 20:10:
[...]

Die heb ik vorig jaar in Frankrijk ook gezien + flitspaal. Een jaar later nog niks op de mat.

Wellicht "ziet" de flitspaal het vouwwagentje niet en heb je alleen met een grote Tabbert sleurhut een prent
Ik hoop het, had er een paar gemist en reed ik toch harder in de afdaling. Dacht dat die ook voor caravans en vrachtwagens waren bedoeld ivm wind vangen. Nouja we gaan het meemaken. Hoewel, vorig jaar en in de meivakantie ook niet goed gedaan🫣

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Jeetje, wat is dit een regeltjestopic geworden de afgelopen 100 posts... Ik wilde nog even in de vakantiestemming blijven na thuiskomst deze middag, maar dat is lastig op deze manier. :+ Ben wel benieuwd welke campings jullie geweest zijn en welke daarvan aanraders zijn dus laat ik zelf het goede voorbeeld geven!

Wij zijn vandaag weer thuis gekomen na een krappe 4 weken Frankrijk. Eerst een week strand bij de Atlantische kust, Mimizan, op een Huttopia (Lac d'Aureilhan - Mimizan). Dit is een camping waar we vorig jaar ook geweest waren en toen een erg slechte plek hadden, waardoor het niet super was. Het strand was/is echter heerlijk + er zijn wél mooie plaatsen (aan het meer, heerlijk om te sup-en) die we deze keer geboekt hadden en die echt 300m2 waren. Prima mix van NL, FR, D en UK. Hele fijne eerste 10 dagen, maar na 2x hebben we deze camping en strand (in de omgeving is verder niks dan dat) wel gezien. Sanitair is hier nieuw/modern maar wordt matig schoon gehouden - zie ook de zeer wisselende Google reviews.

Daarna doorgereden naar de Dordogne waar we op een heel Nederlandse camping (95%) stonden, Camping Les Charmes vlakbij Sarlat. Dit vonden we echt een hele fijne plek. Heel veel te zien en doen op 15-20min rijden, geweldig zwembad, veel schaduw, leuke mensen, kleinschalig met precies genoeg faciliteiten (voor ons). Kinderen hadden in no-time vriendjes en het was gewoon heel gemoedelijk allemaal! Zou hier zeker terug gaan, aanrader dus!

Laatste stop was helemaal 'aan de andere kant' van Frankrijk, bij Huttopia Lac d'Aiguebelette, wederom een Huttopia dus. Ook hier weer aan een meer dat super was om te suppen en zwemmen met een lekker strandje, het zwembad hebben we amper gebruikt. Hier hadden we echt een hele matige plek, die we maar zo goed mogelijk benut hebben door 'achterstevoren' te gaan staan met de luifel van het pad af - we zouden anders tegen 4 auto's (incl. onze eigen) aan zitten te kijken en op deze manier hadden we zicht op wat groen en wél schaduw. Qua omgeving vond ik dit eigenlijk de leukste plek. Je kunt er geweldig fietsen en hardlopen (relatief vlak rond het meer) en er zitten écht leuke steden in de buurt (wij zijn naar Chambery en Annecy geweest). Ook nog een dagje de 'bergen' in geweest naar een klein skigebied voor wandelen, rodelen, e.d. Ook hier weer: als we terug zouden komen dan alleen op specifieke campingplekken, want wat we nu hadden was niet top. Regio was wél echt super. Kinderen ook weer snel vriendjes hier, mix van NL, FR, B, D en UK. Uiteindelijk 2 dagen eerder vertrokken ivm het voorspelde weer, maar we boeken onze laatste plek altijd wat ruimer om flexibel te zijn qua vertrek dus voelde niet als 'verloren' dagen.

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Nog bedankt omtrent de tips met betrekking tot het elastiek (y)

Andere vraag: Iemand enig idee wat de maximale dikte is voor de matrassen in een Cabanon Mercury?

Ik zit te kijken naar een nieuwe matras, een goed matras is al snel 16+cm en ik vraag me dus af of dat niet te dik gaat zijn.

Bedankt weer voor de tips!

Bereken je warmteverlies

• pmpone
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Dat weet ik niet, maar je kan proberen het scharnier op te meten om te kijken hoeveel ruimte daar nog zit. Meestal kom je geloof ik niet met veel ruimte weg (hou ook rekening met doek dat er tussen moet. Hoe wij dat hebben opgelost bij onze vouwwagen is een topper van een cm of 8 (140x200) en deze leggen we dan op de ingeklapte kar onder het zeil. Wanneer we dan op bestemming zijn moet deze er natuurlijk als eerste af. Dan rollen we hem op met een spanband en gooien we hem op de achterbank van de auto. De kinderen gaan maar even wat anders doen ;)

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:08

vhal

ಠ_ಠ

Spykie schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 06:32:
Nog bedankt omtrent de tips met betrekking tot het elastiek (y)

Andere vraag: Iemand enig idee wat de maximale dikte is voor de matrassen in een Cabanon Mercury?

Ik zit te kijken naar een nieuwe matras, een goed matras is al snel 16+cm en ik vraag me dus af of dat niet te dik gaat zijn.

Bedankt weer voor de tips!
Een opblaasbaar Exped mat van 10cm dik wat je op de bestaande matras legt: wellicht is dit te overwegen?

Strava

• pmpone
  • Nu online
vhal schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:48:
[...]

Een opblaasbaar Exped mat van 10cm dik wat je op de bestaande matras legt: wellicht is dit te overwegen?
Nu ken ik die matten niet, maar ik heb in een oude jamet wel eens op een luchtbed geslapen op de heerlijke noppenmatrassen, maar het vocht wil dan geen kant op dus moet je elke dag luchten. Loop je dat risico niet met deze oplossing?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:33
vhal schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:48:
[...]

Ik heb een topper van Ikea op de matrassen dus in combi met deze zou dat prima zijn denk ik (ook mercury). Alleen matras is vrij hard vind ik, topper vangt dan meeste op.

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
Ik zal nog een noemen dat mijn Jysk topper echt een wereld van verschil vind met een IKEA topper. Ze hebben ook verschillende diktes

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Bedankt voor zover!

Misschien moet ik een nieuwe (Jysk) topper overwegen.

We hebben nu een foam matras (7cm) met een goedkope topper (3cm) van de vorige eigenaar. Is het net niet.

Bereken je warmteverlies

• gwystyl
  • Laatst online: 16:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb op mijn Jametic een matras die we erbij kregen (10 cm?) met een 4cm (?) topper van IKEA erbovenop. Dat ligt op zich prima, maar als we nu de wagen dichtvouwen is de ene kant hoger dan de andere. Ik vermoed dus dat deze combi net te dik is.....
Ik moet het nog wel ff opmeten. Ik had al geopperd naar vrouwlief om de topper er elke keer af te halen en na het dichtklappen weer op de wagen te legen voor het zeil er overheen gaat, maar zij had daar wat (terechte) bezwaren tegen:
  • waar laat je dat ding met opbouwen en afbreken (want zwaar/onhandig/slap)
  • hoe hou je hem schoon
Ik kijk dus even mee wat hier genoemd wordt om zelf ook wat inspiratie op te doen.

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:55
Wij hebben een Stratos met standard matrassen, maar aan 1zijde een topper van 8cm. wij leggen meestal alleen op de topper en dat ligt al prima. andere zijde ligt dan op dubbel standaard matras.
we hallen de toppen met slaapcabine er uit en deze leggen we dan in het dekzeil. weklappen het zeil met topper er in er als eerste af en leggen deze dan schoon op de grond. wanneer vouwwagen opengeklapt is gaat hangen we de slaapcabine er met topper en al in.
Nadeel wat wij ervaren is dat de bakmaat 120cm is met het bankje van 25cm en de topper 140cm. de topper ligt erboven op er steekt wat uit. wij hebben sinds dit jaar ook de disselbak eropgezet (yay opbergruimte) en imperial voor de fietsen. maar de imperial schuur nu iets langs het zeil omdat de topper uitsteekt.
Wij zijn vanplan op nu de 2 kussens en matrassen weg te doen en betere koudschuim matrassen van max 10cm (dikker klapt niet meer goed dicht) zodat we met dichtklappen binnen de 120cm van de wagenbak blijven. en de topper weg kunnen doen.

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
gwystyl schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:32:
Ik heb op mijn Jametic een matras die we erbij kregen (10 cm?) met een 4cm (?) topper van IKEA erbovenop. Dat ligt op zich prima, maar als we nu de wagen dichtvouwen is de ene kant hoger dan de andere. Ik vermoed dus dat deze combi net te dik is.....
Ik moet het nog wel ff opmeten. Ik had al geopperd naar vrouwlief om de topper er elke keer af te halen en na het dichtklappen weer op de wagen te legen voor het zeil er overheen gaat, maar zij had daar wat (terechte) bezwaren tegen:
  • hoe hou je hem schoon
Ik kijk dus even mee wat hier genoemd wordt om zelf ook wat inspiratie op te doen.
Wij hebben precies hetzelfde met een iets te dikke topper. De vouwwagen klapt niet volledig meer dicht en staat iets schuin. Volgens mij kan dat verder geen kwaad (het scheelt een paar centimeter links en rechts). De hoes gaat er ook nog gewoon overheen. Ik ben benieuwd wat anderen hiervan zeggen! Volgens de verkoper kon het niet veel kwaad.

We zijn daarnaast aan het kijken naar een disselbak. We schrikken best van de prijzen als je een beetje een grote wil (90x45x45cm of vergelijkbaar). Iemand daar nog tips voor?

[ Voor 7% gewijzigd door Skating_vince op 21-08-2026 11:32 ]

• pmpone
  • Nu online
Skating_vince schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:31:
[...]

Wij hebben precies hetzelfde met een iets te dikke topper. De vouwwagen klapt niet volledig meer dicht en staat iets schuin. Volgens mij kan dat verder geen kwaad (het scheelt een paar centimeter links en rechts). De hoes gaat er ook nog gewoon overheen. Ik ben benieuwd wat anderen hiervan zeggen! Volgens de verkoper kon het niet veel kwaad.

We zijn daarnaast aan het kijken naar een disselbak. We schrikken best van de prijzen als je een beetje een grote wil (90x45x45cm of vergelijkbaar). Iemand daar nog tips voor?
Als het past dan past het (de hoes gaat erover) Dus het zou mij niet uitmaken dat hij aan de ene kant dan wat meer hoger staat dan de andere kant. Je moet vooral letten op dat er niet teveel druk op de scharnieren komt.

Disselbak zelf maken of marktplaats :D Misschien bij een legerdump een bak scoren?

• Kempenaer
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16:05
[...]

disselbak idd marktplaats
(tip check ook advertenties van die goedkope uitgeleefde vouwwagens ... wellicht kun je de verkoper zover krijgen om de disselbak los te verkopen)

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[...]

Zoek eens op tilbox.

Ik vond ze betaalbaar. Voor de zachtere klep sluiting, zelf even extra isolatie tape aanbrengen in deksel thv sluiting op de bak.

Met U-bouten monteer je ze zo aan je dissel, door zelf op de juiste plek de gaten te boren.

Bijv deze

Er zijn meer en grotere maten.

https://www.allesvoorjetruck.nl/gereedschapskist-213.004-tilbox-aluminium-traanplaat/

• TheInsider
  • Laatst online: 17:44
Zoiets heb ik ook, de vorige eigenaar noemde dat het een stuk goedkoper was dan een bak van Camp-let zelf.

Er kan veel in, ook water kwam ik vanmorgen achter. Had hem gisteren open laten staan toen ik nog een haring gepakt had en dat waren flinke buien. 🫣 Gelukkig vanmorgen al veel droog gekregen, met de zon die er was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/au6NJ77gGxUwCEwVYTfIkz_IW-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6GpmlP6jh6eKlf72JEH44wf3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/id5-RbuYTR5jPXxtfem3SE0_cCU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UHgYNKUsTH1SKv4TTYlKYpTs.jpg?f=fotoalbum_large

• gwystyl
  • Laatst online: 16:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

pmpone schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:49:
[...]

Als het past dan past het (de hoes gaat erover) Dus het zou mij niet uitmaken dat hij aan de ene kant dan wat meer hoger staat dan de andere kant. Je moet vooral letten op dat er niet teveel druk op de scharnieren komt.
Goed punt. Omdat de ene kant hoger is, wappert het zeil echter tegen de bouten van de fietsgoot op het imperial aan. Dat heeft al gezorgd voor een gat in het zeil. Ik ga die iig wat inkorten, maar als het verder geen kwaad kan maakt het mij ook niet uit dat de bovenkant aan de ene kant hoger is dan aan de andere kant.
Disselbak zelf maken of marktplaats :D Misschien bij een legerdump een bak scoren?
DIsselbak zou ik ook van marktplaats halen. Bij ons was in het voorjaar de keuken aan gort gereden. Ik heb toen een vervangende op MP gevonden. De verkoper van die keuken had ook verschillende disselbakken staan. In de buurt van Lopik (verkoper NH te Benschop, heeft nu deze advertentie staan).
Hij had een maatje die oude vouwwagens opkoopt en ombouwt tot kale aanhangwagens. Die heeft dan keukens/disselbakken e.d. over, die hij dan verkoopt.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:33
gwystyl schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 13:02:
[...]

Goed punt. Omdat de ene kant hoger is, wappert het zeil echter tegen de bouten van de fietsgoot op het imperial aan. Dat heeft al gezorgd voor een gat in het zeil. Ik ga die iig wat inkorten, maar als het verder geen kwaad kan maakt het mij ook niet uit dat de bovenkant aan de ene kant hoger is dan aan de andere kant.

[...]

DIsselbak zou ik ook van marktplaats halen. Bij ons was in het voorjaar de keuken aan gort gereden. Ik heb toen een vervangende op MP gevonden. De verkoper van die keuken had ook verschillende disselbakken staan. In de buurt van Lopik (verkoper NH te Benschop, heeft nu deze advertentie staan).
Hij had een maatje die oude vouwwagens opkoopt en ombouwt tot kale aanhangwagens. Die heeft dan keukens/disselbakken e.d. over, die hij dan verkoopt.
Ik haal de topper er altijd af en leg die als laatste bovenop. Zit het zeil ook wat strakker en gelijkmatig (en beschermt meteen dat kastjes en keuken zeil kapot zouden maken)

[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 21-08-2026 14:26 ]

• admiralawesome
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:40
gwystyl schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:32:
  • hoe hou je hem schoon
Wij doen precies hetzelfde. Met dichtklappen toppers (2* 80x200) eraf en deze komen uiteindelijk bovenop. Tijdens het opzetten en afbreken liggen die, samen met ook de andere kussens (die normaliter op de kastjes liggen) even over het keukentje of op de motorkap. Gaat prima.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
MrAcid schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 20:34:
Jeetje, wat is dit een regeltjestopic geworden de afgelopen 100 posts... Ik wilde nog even in de vakantiestemming blijven na thuiskomst deze middag, maar dat is lastig op deze manier. :+ Ben wel benieuwd welke campings jullie geweest zijn en welke daarvan aanraders zijn dus laat ik zelf het goede voorbeeld geven!

Wij zijn vandaag weer thuis gekomen na een krappe 4 weken Frankrijk. Eerst een week strand bij de Atlantische kust, Mimizan, op een Huttopia (Lac d'Aureilhan - Mimizan). Dit is een camping waar we vorig jaar ook geweest waren en toen een erg slechte plek hadden, waardoor het niet super was. Het strand was/is echter heerlijk + er zijn wél mooie plaatsen (aan het meer, heerlijk om te sup-en) die we deze keer geboekt hadden en die echt 300m2 waren. Prima mix van NL, FR, D en UK. Hele fijne eerste 10 dagen, maar na 2x hebben we deze camping en strand (in de omgeving is verder niks dan dat) wel gezien. Sanitair is hier nieuw/modern maar wordt matig schoon gehouden - zie ook de zeer wisselende Google reviews.

Daarna doorgereden naar de Dordogne waar we op een heel Nederlandse camping (95%) stonden, Camping Les Charmes vlakbij Sarlat. Dit vonden we echt een hele fijne plek. Heel veel te zien en doen op 15-20min rijden, geweldig zwembad, veel schaduw, leuke mensen, kleinschalig met precies genoeg faciliteiten (voor ons). Kinderen hadden in no-time vriendjes en het was gewoon heel gemoedelijk allemaal! Zou hier zeker terug gaan, aanrader dus!

Laatste stop was helemaal 'aan de andere kant' van Frankrijk, bij Huttopia Lac d'Aiguebelette, wederom een Huttopia dus. Ook hier weer aan een meer dat super was om te suppen en zwemmen met een lekker strandje, het zwembad hebben we amper gebruikt. Hier hadden we echt een hele matige plek, die we maar zo goed mogelijk benut hebben door 'achterstevoren' te gaan staan met de luifel van het pad af - we zouden anders tegen 4 auto's (incl. onze eigen) aan zitten te kijken en op deze manier hadden we zicht op wat groen en wél schaduw. Qua omgeving vond ik dit eigenlijk de leukste plek. Je kunt er geweldig fietsen en hardlopen (relatief vlak rond het meer) en er zitten écht leuke steden in de buurt (wij zijn naar Chambery en Annecy geweest). Ook nog een dagje de 'bergen' in geweest naar een klein skigebied voor wandelen, rodelen, e.d. Ook hier weer: als we terug zouden komen dan alleen op specifieke campingplekken, want wat we nu hadden was niet top. Regio was wél echt super. Kinderen ook weer snel vriendjes hier, mix van NL, FR, B, D en UK. Uiteindelijk 2 dagen eerder vertrokken ivm het voorspelde weer, maar we boeken onze laatste plek altijd wat ruimer om flexibel te zijn qua vertrek dus voelde niet als 'verloren' dagen.
Da's wel een slim verdienmodel van Huttopia valt me op. Lang niet alle plekken zijn even leuk maar als je voorkeur hebt kost je dat 100 piek. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MrAcid
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 19:25:
[...]

Da's wel een slim verdienmodel van Huttopia valt me op. Lang niet alle plekken zijn even leuk maar als je voorkeur hebt kost je dat 100 piek. :D
Zo cynisch ben ik nog niet, maar er zit wel groot verschil tussen inderdaad. Een voorkeursplek boeken zonder dat ik ‘m daadwerkelijk gezien heb doe ik overigens nooit. Veel te bang dat het dan een kut plek blijkt en ik niemand meer de schuld kan geven. :+
Pagina: 1 ... 38 39 Laatste