Ik heb deze steun erop zitten. Of het echt stabieler is, weet ik niet. Maar makkelijk vind ik het wel.Shadow_Agent schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 15:14:
[...]
Klopt![]()
Voor de mede Campoozers: wat vinden jullie van gewicht op het neuswiel aan de voorkant? Ik heb wel eens gedacht "stel dat het neuswiel inzakt o.i.d. dan heb kans dat deze naar voren klapt en scheurt je tentdoek kapot" . Ik zat er aan te denken om een soort failsafe te maken door ofwel extra poten aan de voorkant te plaatsen danwel een krik o.i.d. onder de dissel te zetten zodat mocht het neuswiel falen, de failsafe het gewicht akn opvangen.
Op de camping zet ik de wagen waterpas zoals @Plague Veritas aangeeft: neuswiel twee slagen naar beneden, steunpoten achter naar beneden, drie slagen omhoog, steunpoot voor naar beneden en dan het neuswiel een slag naar beneden. Dan staat de bak mooi stabiel.
In de garagebox, zoals op de foto, doe ik drie, vijf en twee slagen.
Op de camping leg ik deze steunplaten onder de poten. Met drie steunpoten heb ik er één over, die ik soms gebruik om de wagen in de breedte (min of meer) waterpas te zetten door deze onder één van de wielen te leggen. Dat is tot nu toe altijd voldoende geweest.
[ Voor 2% gewijzigd door elastiek op 25-08-2026 09:19 . Reden: Link verwijst nu naar de vaste steun met klem ]