Deryan tentje gebruikten wij al als kindertent vanaf 10 maanden. Wel als tentje binnen de binnegedeelte tent van de vouwwagen. Fleece eronder, Slaapzak erin en ze sliepen heerlijk.MWDKing schreef op donderdag 27 november 2025 @ 18:15:
[...]
Ja er zullen geen hele zware dingen in de dissel koffer gaan. De auto kan iig 100kg kogeldruk aan, dus dat is behoorlijk.
In de Zambezi is 1000 liter onder het bed beschikbaar volgens Aart Kok. Maar achterin vlak onder het scharnier van de lattenbodem is wel echt vervelend om te komen. Dus daar wil je alleen spullen die je weinig gebruikt (en ja, waarom zou je ze dan meenemen).
De auto is een Model Y met een frunk van 117liter en de kofferruimte is ook echt groot met een undertrunk (9 banen dozen, volgens tesla 854L maar dat is volgens een bizar optimische meetmethode)
Het is inderdaad slimme keuzes maken met kinderspul. We nemen een draagzak mee, een goede kinderwagen (geen buggy) en een Deryan tentje. Geen campingbed want die is inderdaad mega. En dan maar een kleed oid ipv een box/campingbed.
Ik en onze peuter slapen denk ik op matjes in de bak en mijn vrouw met baby dan in het comfy bedZe zijn te klein om in een eigen tentje te gaan, dus dit is dan de enige oplossing tenzij we nog een achtertent kopen bijvoorbeeld.
[...]
Thx!
Fietsen ga ik niet meenemen, dus dat scheelt al een hoop. Leuke suggestie die zak! Voor de Zambezi wel wat onhandig, want de kracht zit erin dat je hem snel openklapt en kan slapen. Dan moet eerst de koffer eraf...
Het ander is dat het elektraverbruik met 10% omhoog gaat. Maargoed, opzich nogsteeds best OK denk ik. Heb toch geen haast.
Ik heb nog 500€ tesla tegoed voor de shop en dakdragers zijn 525€. En dan de koffer mooi tweedehands, maar niet wel een aerodynamisch model zijn.
Ik denk dat je qua volume echt wel uit gaat komen zonder dakkoffer.
:strip_exif()/f/image/hqJLIQxGOo7UK5nWL6Y2HpLd.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/JrzuS1nDfkmAuC89UZvMkC4Z.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/BnY0SzVyUXWUAbqVYrcXVO8m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EfZpptyzSvbKvLNdzssBRewP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bCM9EmgMvO8GknltWColJVT4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qqtGKoz0aSpyGKh6zEZNUpjy.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/47ryJ9szZIpXmjwbkgAZ5rkp.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f1AmoJSUueFNZtXIGdS5ua70.jpg?f=fotoalbum_large)