Vouwwagen ervaringen

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:08
Stalensnuitje schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 21:39:
[...]

Doet een vouwwagen daar nou ook nog veel mee? Met m’n benzine- en dieselauto’s verbruikte ik op vakantie dankzij het continu 100 rijden juist minder met vw erachter dan het jaar door zonder ;)
Ik merkte met mijn 308 toch wel een flink verschil. Zonder vouwwagen op 4,7L/100km, met zat ik toch wel rond de 6,2..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
J-M-T schreef op zondag 18 mei 2025 @ 08:57:
Ik vond de ervaring van Model Y met een Lazy Jack erachter met een paar fietsen op de dissel niet heel tof. Met jonge kinderen onderweg was het sowieso vaak stoppen dus voor een keer was het ok maar ik vond het niet voor herhaling vatbaar. Elke 180 a 200km meer dan 30 minuten laden maakte het allemaal best vermoeiend.
Elke twee uur pauzeren zou ik niet zo erg vinden, maar je moet ook maar zien of je er met kar en al kunt laden anders wordt het steeds weer afkoppelen. Hoe heb jij dat ervaren?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfellman
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:07
Gonadan schreef op zondag 18 mei 2025 @ 09:06:
[...]

Elke twee uur pauzeren zou ik niet zo erg vinden, maar je moet ook maar zien of je er met kar en al kunt laden anders wordt het steeds weer afkoppelen. Hoe heb jij dat ervaren?
Afgelopen jaren met een e-Niro met dakkoffer naar Noord Denemarken geweest. Snelladen gaf een pauze van een half uur na 2 tot 2,5 was meestal welkom ook om de honden even te laten plassen en koffie te drinken. Meer verbruik vond ik daarvan meevallen met de bijna 700 liter dakkoffer. De EV9 laadt vele malen sneller. Denk dat we dan eerder verplaatsings stress zullen hebben en mogelijk vaker af en aankoppelen. We gaan het ervaren maar dit jaar verwacht ik nog niet gelijk naar Noord zweden of zuid spanje te gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:47
Gonadan schreef op zondag 18 mei 2025 @ 09:06:
[...]

Ik kan me goed voorstellen dat het voor velen goed te doen is maar ik vond het erg belemmerend. De laadstops waren ook wel serieuze, elke keer van een 3 procent naar een 90 procent, dat duurt echt wel even. Je kunt natuurlijk korter laden, maar dan staan we bijna elk uur stil. Ik zie de reis normaal als deel van de vakantie maar met de vouwwagen zijn we ook wat tijd bezig aan het begin of eind van de dag met het inrichten en dat moet ik nu nog even alleen doen. De combinatie van vouwwagen alleen af en opbouwen, jonge kids erbij en daar dan op een reis van 7 a 800 km rond de 3 uur “verliezen” aan laden vind ik toch wel vermoeiend. Ik denk dat het voor ons met iets oudere kinderen en iets meer range ook wel weer goed te doen zal zijn.

In de meeste gevallen moesten we loskoppelen maar we hebben ook bijna alleen bij Tesla geladen. Een enkele keer langs de snelweg en daar konden we aangekoppeld blijven, dat is dan wel fijn ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:26
mfellman schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:27:
[...]

Afgelopen jaren met een e-Niro met dakkoffer naar Noord Denemarken geweest. Snelladen gaf een pauze van een half uur na 2 tot 2,5 was meestal welkom ook om de honden even te laten plassen en koffie te drinken. Meer verbruik vond ik daarvan meevallen met de bijna 700 liter dakkoffer. De EV9 laadt vele malen sneller. Denk dat we dan eerder verplaatsings stress zullen hebben en mogelijk vaker af en aankoppelen. We gaan het ervaren maar dit jaar verwacht ik nog niet gelijk naar Noord zweden of zuid spanje te gaan....
700L?? Ik vind de onze met 520 al gigantisch :X

En dan toch weer terugkomend op een stukje meerverbruik (ook ik was trouwens niet op zoek naar EV/ICE bashing, gewoon interessant om uit te pluizen :) ), dan verwacht ik dat bij een dakkoffer dus veel meer, vanwege het grotere frontaal oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfellman
Stalensnuitje schreef op zondag 18 mei 2025 @ 13:10:
[...]

700L?? Ik vind de onze met 520 al gigantisch :X

En dan toch weer terugkomend op een stukje meerverbruik (ook ik was trouwens niet op zoek naar EV/ICE bashing, gewoon interessant om uit te pluizen :) ), dan verwacht ik dat bij een dakkoffer dus veel meer, vanwege het grotere frontaal oppervlak.
Extra verbruik was niet meer dan 20 procent was mijn ervaring. De plus van de vouwwagen is nog afwachten met de EV9.

Ik denk dat het ook voor een groot deel persoonlijk is of je de laadstops prettig of minder prettig ervaart. Zelf vind ik de "geforceerde" pauze wel goed. Heb ook wel eens van Zwitserland naar Nederland gereden in mijn vroege jaren zonder stop.... Doe ik nu liever niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
J-M-T schreef op zondag 18 mei 2025 @ 08:57:
Ik vond de ervaring van Model Y met een Lazy Jack erachter met een paar fietsen op de dissel niet heel tof. Met jonge kinderen onderweg was het sowieso vaak stoppen dus voor een keer was het ok maar ik vond het niet voor herhaling vatbaar. Elke 180 a 200km meer dan 30 minuten laden maakte het allemaal best vermoeiend.
In de wetenschap dat wij weer een brandstofauto gaan rijden na toch 4 a 5 jaar ev hebben we een vouwwagen gekocht.

Met Pinksteren gaan we een lang weekend op pad naar de Ardennen of het Teutoburgerwoud. Verder peins ik niet over. Ik vond het zonder vouwwagen al niet fijn.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Woa mijn EV doet nu zonder aanhanger 500km oftewel ik hoef eigenlijk nooit te laden onderweg (thuislader).

Meivakantie naar moezelgebied geweest, 520km, ging prima 2x laden onderweg in pauzes die we toch al moesten doen met hond en kinderen. Ik ga al 4 jaar met een EV op vakantie nooit een probleem gevonden.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:40
Chaoss schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:57:
Woa mijn EV doet nu zonder aanhanger 500km oftewel ik hoef eigenlijk nooit te laden onderweg (thuislader).

Meivakantie naar moezelgebied geweest, 520km, ging prima 2x laden onderweg in pauzes die we toch al moesten doen met hond en kinderen. Ik ga al 4 jaar met een EV op vakantie nooit een probleem gevonden.
Wat is een probleem? Pauzeren is geen probleem, maar op 500km wil ik niet een uur pauzeten... Ik wil zo snel mogelijk op de camping komen. Een afstand van 500 of minder gaat hier met 1x plassen en een broodje. En eventueel tanken op de tankpas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Je hebt vakantie toch? Desnoods 2 dagen over de heenreis doen als je verder moet, onderweg leuk hotelletje, hapje eten etc. Sinds ik met een EV ga, zijn mij reizen eigenlijk een stuk plezieriger geworden. En dan nog zou ik er de rest van het van jaar niet de EV er voor op willen geven want het rijd veel beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ja veel mensen vinden “je hebt vakantie toch” een enorme dooddoener. En dat begrijp ik wel. Ook ik sta ik er hetzelfde in, niet iedereen heeft dat.

Afkoppelen is mijn grootste probleem, wat @Gonadan ook noemt. Maar goed, wij nemen een ander paar uur extra de tijd dus het zij zo.

Misschien dat ik in 2026 wel weer een brandstof auto neem. Maar dat is dan niet omdat de EV mij niet beviel.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Chaoss schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:37:
Je hebt vakantie toch? Desnoods 2 dagen over de heenreis doen als je verder moet, onderweg leuk hotelletje, hapje eten etc. Sinds ik met een EV ga, zijn mij reizen eigenlijk een stuk plezieriger geworden. En dan nog zou ik er de rest van het van jaar niet de EV er voor op willen geven want het rijd veel beter.
Dat argument je hebt vakantie vind ik echt niet opgaan. Wij vinden met z’n vieren opgehokt in een auto met uitzicht op de snelweg geen vakantie. Dat willen we snel achter de rug hebben. Met een EV rijden we langzamer dan we willen, stoppen we veel vaker én duren de stops veel langer.

En dan heb ik het nog niet over volle laadpleinen, stalls die niet werken of traag opladen. Ik weet dat er andere ervaringen zijn. Dat zijn helaas onze ervaringen van twee keer per jaar vakantie met de EV.

Wij vinden het onaangenaam. En dat was nog zonder vouwwagen achter de auto. Mét willen we dan ook absoluut niet meemaken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 18-05-2025 17:56 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:39
Een EV en vakantie is inderdaad niet ideaal. Vorig jaar zijn we naar Zwitserland gegaan, samen met mijn schoonzus (we wonen in dezelfde plaats). De schoonzus in haar Kia Niro EV (zonder vouwwagen) en wij in onze Ford Focus (benzine) met vouwwagen. De schoonzus is 45 min eerder vertrokken en uren later dan ons aangekomen. Dat kwam door het laden en de iets lagere rijsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Maar zullen we het wel enigzins gerelateerd aan vouwwagens houden? Een algemene 'welke auto voor vakantie'-discussie hebben we andere topics voor. :)
JanHenk schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:54:
Ja veel mensen vinden “je hebt vakantie toch” een enorme dooddoener. En dat begrijp ik wel. Ook ik sta ik er hetzelfde in, niet iedereen heeft dat.

Afkoppelen is mijn grootste probleem, wat @Gonadan ook noemt. Maar goed, wij nemen een ander paar uur extra de tijd dus het zij zo.

Misschien dat ik in 2026 wel weer een brandstof auto neem. Maar dat is dan niet omdat de EV mij niet beviel.
Het is lastig oordelen want ik heb er geen ervaring mee, maar het lokt me niet aan. Periodiek stoppen vind ik wel relaxed maar het is al lastig zat om een parkeerplek te vinden waar je met aanhanger terecht kan, laat staan een laadplek. Vaak kan je ook vanaf het parkeren niet meer terug naar de pompen of laadplekken.

Maar vandaar dat ik naar ervaringen vraag. Meningen zijn er altijd in overvloed, maar zeer zelden heeft men daadwerkelijk met de scenario's waar het over gaat.

Bijkomende uitdaging is dat ik vaak op campings sta waar je niet kan laden en het dan in de buurt of bij de supermarkt ook niet of beperkt kan. (dat zit ik al jaren uit te zoeken op de camping omdat ik eigenlijk best graag EV zou willen rijden)

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 18-05-2025 20:35 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Op lange reizen is het momenteel nog gewoon aanpassen. Zo simpel is het. Afhankelijk van je eigen mindset en wat je prettig reizen vindt, is het wat meer of wat minder aanpassen.

Voor mij persoonlijk valt het op zich mee, ik ervaar geen grote druk op mijn aanpassingsvermogen. En de EV is de andere 50 weken per jaar gewoon wel fijn, in ons geval. Dus wat dat betreft prima.

Overigens heb ik in twee vakanties Frankrijk met aardig wat laadstops, slechts één keer moeten afkoppelen. Maar daar heb ik wel wat op moeten plannen.

[ Voor 4% gewijzigd door JanHenk op 18-05-2025 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dat het aanpassen is en van jezelf afhangt is net zo'n dooddoener als dat het vakantie is. ;)

Maar qua afkoppelen valt het dus wel mee hoe vaak je daar tegenaan loopt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
Gonadan schreef op zondag 18 mei 2025 @ 21:26:
Dat het aanpassen is en van jezelf afhangt is net zo'n dooddoener als dat het vakantie is. ;)

Maar qua afkoppelen valt het dus wel mee hoe vaak je daar tegenaan loopt?
Dat hangt er dus vanaf maar ook dit valt natuurlijk gewoon te ondervangen. Bij ons was het dat ik uit de auto sprong om de vouwwagen los te koppelen en m’n vrouw parkeerde dan rap de auto. Uiteindelijk doe je het gewoon en valt het allemaal wel mee als je het gewoon accepteert. Of je betaalt wat extra en je pakt meer langs de snelweg waar je dan vaker gewoon kan parkeren met aanhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:37:
Op zich denk ik er ook wel zo over, mede omdat ik autorijden leuk vind (vooral naar een nieuwe bestemming). Mijn vrouw denkt daar iets anders over :+. En de kinderen worden ook wel vervelend na een paar uur ;) En het is ook zo dat je op een vakantie van 14 dagen op deze manier 4 dagen of langer in de auto zit. Is toch een substantieel deel van je vakantie. We rijden langere stukken daarom vaak in een keer en dan 's nachts vertrekken. Dan zit je niet te wachten op elke 2 uur een half uur pauzeren. Heb mede daarom als nieuwe (lease)auto vorig jaar nog gewoon een (hybride)benzine genomen. Als ik verplicht een EV had moeten rijden dan was dat ook geen groot issue geweest. Je kunt om te beginnen iets minder ver weg gaan. Toevallig gaan we dit jaar eens wat dichterbij proberen te kamperen (Ardennen en Zeeland), omdat Zuid Frankrijk vorig jaar voor vrouw/kinderen wel erg lang was ;) We gaan het zien. Als het 2 weken prutweer is wordt het volgend jaar weer gewoon Zuid Frankrijk of verder wat mij betreft ;) Maargoed, met een benzineauto kun je dat wel wat makkelijker beslissen dan met een EV die elke 2 uur aan de lader moet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-06 13:48

Gallus

Cheesy

Wij zijn nu twee zomervakanties met vouwwagen en EV naar Frankrijk geweest. Het is zeker in Frankrijk toch wel erg vaak afkoppelen. De 'tankstationopstelling' achterelkaar bij Fastned zie je voornamelijk in Nederland en een stukje België.

Het afkoppelen stelt echter vrij weinig voor. Je wordt er steeds handiger in. Je duwt de vouwwagen vervolgens zo een parkeervak in.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
NileZ_ schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:04:
[...]

Toevallig deze tegengekomen en eens kijken of dat wat is.. https://www.bol.com/nl/nl...VHYw.4_8.9.ProductPageUrl
Heb je deze al geprobeerd? En zo ja, hoe bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 11:13
BvZwolle schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:37:
Wij hebben dit jaar de Cabanon Monaco Deluxe gekocht. Twee keer opgezet voor een weekendje weg.
Volgend jaar de vuurdoop naar het buitenland. Waar weten we nog niet, maar Frankrijk heeft vaak wel de voorkeur.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Inmiddels is de bestemming bekend: we gaan naar noord Tsjechië, vlak bij de grens met Polen en Duitsland. Vingers gekruisd voor goed weer, want ik kan niet zo goed tegen slecht weer tijdens kamperen en onze vakantie 3 weken geleden naar Kreta was ook al niet om over naar huis te schrijven qua weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 21:18
Vouwwagen+EV staat en valt natuurlijk met je range, snelheid en dus verbruik.

Wat we nu hebben:
- Tesla Model Y RWD met 18 inch velgen/wieldoppen
- Camplet + fietsendrager op de dissel (1x fiets)

Tot nu toe 2x weg op pad geweest in Nederland. Verbruik gemiddeld 19 kwh / 100km. Dit bij een snelheid van 80 op N wegen en 100km/h op de snelweg.

Deze zomer voor het eerst naar Frankrijk (Vogezen), in het hoogseizoen. Bewust gekozen voor 'relatief' dichtbij c.q. 550 kilometer. Ben benieuwd hoe dit praktisch gaat bevallen met volgepakte wagen & gezin.

Ruwweg zou dit betekenen dat een eerste stint van 250km mogelijk is en nog 2 keer laden om met voldoende range op de camping te geraken.

Het type auto + type vouwwagen maakt veel verschil qua daadwerkelijk verbruik.

Heb ervaringen gelezen van andere die door bijv. op de Tesla 21inch velgen te hebben dit een flinke negatieve impact heeft op het verbruik en dus range. We hebben daarnaast ook gekozen voor een 'lichtgewicht' en aerodynamische vouwwagen (Camplet). Een vierkante+hoge vouwwagen trailer (combi-camp, trigano, etc) heeft ook negatieve impact op verbruik.

[ Voor 11% gewijzigd door Dix0r op 23-05-2025 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 21:18
Gallus schreef op zondag 18 mei 2025 @ 22:20:
Wij zijn nu twee zomervakanties met vouwwagen en EV naar Frankrijk geweest. Het is zeker in Frankrijk toch wel erg vaak afkoppelen. De 'tankstationopstelling' achterelkaar bij Fastned zie je voornamelijk in Nederland en een stukje België.

Het afkoppelen stelt echter vrij weinig voor. Je wordt er steeds handiger in. Je duwt de vouwwagen vervolgens zo een parkeervak in.
Speltip: bij afkoppelen altijd de vouwwagen op slot zetten met het disselslot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12
Dix0r schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:49:
[...]

Speltip: bij afkoppelen altijd de vouwwagen op slot zetten met het disselslot.
En een Airtag / andere tracker in je vouwwagen...

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
SonOfSam schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:51:
[...]

En een Airtag / andere tracker in je vouwwagen...
Dit moet ik ook nog steeds doen inderdaad, goed dat je het zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dix0r schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:45:

Wat we nu hebben:

Tot nu toe 2x weg op pad geweest in Nederland. Verbruik gemiddeld 19 kwh / 100km. Dit bij een snelheid van 80 op N wegen en 100km/h op de snelweg.

Deze zomer voor het eerst naar Frankrijk (Vogezen), in het hoogseizoen. Bewust gekozen voor 'relatief' dichtbij c.q. 550 kilometer. Ben benieuwd hoe dit praktisch gaat bevallen met volgepakte wagen & gezin.

Ruwweg zou dit betekenen dat een eerste stint van 250km mogelijk is en nog 2 keer laden om met voldoende range op de camping te geraken.

Heb ervaringen gelezen van andere die door bijv. op de Tesla 21inch velgen te hebben dit een flinke negatieve impact heeft op het verbruik en dus range. We hebben daarnaast ook gekozen voor een 'lichtgewicht' en aerodynamische vouwwagen (Camplet). Een vierkante+hoge vouwwagen trailer (combi-camp, trigano, etc) heeft ook negatieve impact op verbruik.
Ik schrok er aardig van qua verbruik vorig jaar (winter):
MrAcid schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:32:
In de winter moet je er niet teveel mee gaan rijden, want het verbruik was gisteren echt gigantisch achter m'n Tesla Model 3 (325Wh/km op de snelweg bij 95km/h gemiddeld over 81km - 8 graden, licht wind tegen, miezer, dus het waren ook wel slechte omstandigheden). Dat zal van de zomer hopelijk wat beter zijn anders wordt het wel érg veel laden. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swenno
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:43
Vandaag even de vouwwagen geüpgraded. Nieuwe matrassen laten schuimen van 10 cm dik, inplaats van de 8 cm die er in lagen. Deze matrassen zijn ook iets zachter en flexibeler dus de extra 4 cm is niet te merken met invouwen. Met Hemelvaart meteen uittesten.

De matrassen die eruit komen zijn uit 2023 dus mocht er iemand interesse hebben stuur maar PB 2*1.40 en 8 cm dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfellman
MrAcid schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:58:
[...]

Ik schrok er aardig van qua verbruik vorig jaar (winter):

[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2LyeFUk0K2qm9qHhao4DrZfa_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fXNspHvmXZQfkvgWOcX9RM3.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist met een EV9 de vouwwagen even voor een kleine fix weggebracht. Een alleszins acceptabele 25+ kWh/100 km.

Viel me niet tegen met een toch wat minder gestroomlijnde Campooz.

[ Voor 33% gewijzigd door mfellman op 28-05-2025 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
Dus dan kan je in theorie zo'n 400km halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfellman
SonOfSam schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:44:
Dat denk ik zeker maar ook makkelijk minstens 2,5 uur rijden en 30 minuten rust met laden (je moet toch tijd hebben om je koffie op te kunnen drinken). Eigenlijk elke 300 km laden van 10 naar 90 procent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:50
mfellman schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:23:
[...]

[Afbeelding]

Zojuist met een EV9 de vouwwagen even voor een kleine fix weggebracht. Een alleszins acceptabele 25+ kWh/100 km.

Viel me niet tegen met een toch wat minder gestroomlijnde Campooz.
Die EV9 is natuurlijk lekker gestroomlijnd! 🤣 vind hem behoorlijk vierkant in iedergeval. Daarom zit er vast ook bijna 100kWh aan accu in. Maar wel echt mega groot, extreem ruim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
SonOfSam schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:44:
Dan duurt het wel even met 60 gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfellman
J-M-T schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 20:31:
[...]

Dan duurt het wel even met 60 gemiddeld.
Aanhaken zit ook in die tijd 🫣

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dix0r schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:45:

Wat we nu hebben:

Komt goed! Wij doen dit jaar voor derde jaar met model Y met holtkamper (met 4 fietsen erop) erachter en voor mij is het de ideale manier van relaxed rijden. Ik was zelf geneigd om de familie enigszins te pushen tijdens stops met weinig tijdswinst maar zeker geen winst voor het algehele humeur… nu is het wat relaxter en in de praktijk voordat er 3 kids geplast en broodje gegeten hebben is het niet van 10-80 maar gewoon naar 100%. En doordat de auto zelf z’n laadstops regelt (en aanpast bij drukte) kon ik vaak laatste 50km voor een stop gewoon 130 rijden en zo wat sneller laden.

Lessen onderweg:
- nachtelijke rit was geen succes, kids werden toch wat wakker bij de stops en de Supercharger locaties zijn niet allemaal echt fijn midden in de nacht
- aanhanger modus geeft een erg lage range en geen autopilot dus ik zet die uit en dan is na eerste 150km de voorspelling wel weer vrij accuraat
- geen laad files etc gehad vaak zelfs niet hoeven afkoppelen
- bij overnachtingen niet zoeken naar hotels met laadfaciliteiten maar gewoon in de buurt van goede snellader. Kids, vrouw en kar bij hotel, 5 mins verderop even volladen en klaar voor de volgende dag.
- Voetbal oid in de frunk om balletje te trappen en zo de kids ook wat beweging te geven (ipv Netflix)

Voor ons is het echt ideaal en de kids vragen bij langere ritten vaak wanneer we weer op vakantie gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 18:34

vhal

ಠ_ಠ

Het BEV-rijden "forceert" je wel om af en toe pauze te nemen, iets wat er bij mij nog wel eens in schiet. Vooral de terugreis heb ik wel het "paard ruikt stal" gevoel en dan rij ik opeens 4 a 5 uur non-stop in onze hybride auto wat eigenlijk ook niet goed is in diverse opzichten.

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 29-05-2025 13:38 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Reminder, ga niet op hemelvaartsdag dag naar Obelink :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Reminder, het gaat hier om vouwwagens niet over EV's ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Chaoss schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 16:30:
Ook Roden zou ik afraden op basis van vandaag. :+

Sowieso niet mijn winkel eigenlijk, de kampeerartikelen zijn qua assortiment wel erg gericht op caravan en luxe. Simpele slimmigheden of ruimtebesparende artikelen zijn erg schaars.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Kom regelmatig in de kampeerhal Roden (redelijk dichtbij vanuit m’n woonadres), maar ben het met bovenstaande eens. Al moet ik wel zeggen dat ik het op zich wel een prima winkel vind.

Het zonnetje heb ik vandaag niet gezien. Wij hebben het binnenzwembad opgezocht en nu lekker even lokaal uit eten! :)

(Zijn in het noorden gebleven dit lange weekend, we hoeven niet ver weg voor een beetje plezier.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:08
Ik vind kampeerhal Roden echt een stuk minder geworden sinds de vrijbuiter failliet is gegaan. Veel te grote delen met veel te dure barbecues. (Ik ben er zo’n 15km vandaan opgegroeid, dus vaak geweest)..

Voorheen stapte je binnen, liep je langs de wandelschoenen naar de in-house ANWB voor wat inspiratie, dan even door naar thermosflessen en slaapzakken. Tenten, voortenten, alles..

Prijzig waren ze altijd wel, maar ze waren veel meer gericht op echt kamperen dan nu.

Voor de versie in Roermond (waar k ik nu zo’n 10km vandaan woon) geldt dat nog veel erger.. Daar is weinig van over.
Na het eerste vrijbuiter faillissement is het voor ongeveer de helft doorgegaan, de rest heeft Decathlon ingenomen.

3 jaar geleden is vrijbuiter echt gestopt, en nu is ‘kampeerwinkel Roermond’ nog maar 1/3e van wat het ooit was, en de rest van het gebouw is ingenomen door Bever en Decathlon, en daarmee gewoon 2 concurrenten in-house gekregen..

De stijl is verder nu wel weer hetzelfde als Roden.

De Wit in Schijndel heeft veel meer de vibe van Vrijbuiter vroeger

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Nu online
Ik ben afgelopen jaar zowel bij OutdoorXL in Barendrecht als De Wit Schijndel geweest. Dan is De Wit met afstand de winnaar. Het assortiment van OutdoorXL is goed maar het is krap en enigszins rommelig opgezet. De Wit is ENORM en met een gigantisch assortiment nog steeds ruim. Bij De Wit kom ik voor m’n plezier, OutdoorXL omdat ik daar dichterbij woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik woon in het noorden en dan is er naast Roden eigenlijk niet echt veel keus in winkels op het gebied van vouwwagen artikelen. Heb het idee dat de meeste van die zaken in het zuiden zitten en ken ze alleen online.
Vind kampeerhal Roden verder prima hoor -en ook altijd wel leuk om in de kampeerstemming te komen als je er doorheen loopt ;) - maar idd vooral veel barbecues, kleding en caravanvoortenten.

Kom overigens ook regelmatig bij Decathlon uit voor kampeerartikelen. Die hebben best veel en ook doordachte ontwerpen en onderhand bij de vouwwagen ook best wat Decathlon spul verzameld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Obelink heb ik op Bevrijdingsdag gedaan dit jaar, doet me toch steeds (elke 5-10 jaar dat ik er kom O-) ) weer denken aan een Aldi XXXL. De Wit vind ik wel een relaxte winkel maar is voor ons nog verder rijden normaal gesproken. Roden nu twee keer geweest, gecombineerd met de bezoeken aan AK. Prima winkel, idd niet heel goedkoop maar kan het niet vergelijken met “vroeger” want daar kwam ik nooit ;)

Dit weekend trouwens de vuurdoop van de Kavango, zaterdag opgehaald en gisteren neergezet. Ging best vlotjes voor een eerste keer (sneller dan de Cabanon na 10 jaar :+ ), hij staat redelijk strak en de eerste buien zijn er inmiddels overheen gegaan. De laatste beetjes zon van vandaag waren net voldoen om “team lampjes” weer te joinen :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXINur3g6Hmd3kB8ydPhEkZN6Hk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XyVZ8sMlD5hrgxnMBTMdlAKU.jpg?f=fotoalbum_large

We staan met H&P op een kleine camping, opvallend veel vouwwagens hier trouwens, van allerlei merken. Leuk om te zien zo!

[ Voor 5% gewijzigd door Stalensnuitje op 29-05-2025 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Nu online
Stalensnuitje schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 23:49:
Obelink heb ik op Bevrijdingsdag gedaan dit jaar, doet me toch steeds (elke 5-10 jaar dat ik er kom O-) ) weer denken aan een Aldi XXXL. De Wit vind ik wel een relaxte winkel maar is voor ons nog verder rijden normaal gesproken. Roden nu twee keer geweest, gecombineerd met de bezoeken aan AK. Prima winkel, idd niet heel goedkoop maar kan het niet vergelijken met “vroeger” want daar kwam ik nooit ;)

Dit weekend trouwens de vuurdoop van de Kavango, zaterdag opgehaald en gisteren neergezet. Ging best vlotjes voor een eerste keer (sneller dan de Cabanon na 10 jaar :+ ), hij staat redelijk strak en de eerste buien zijn er inmiddels overheen gegaan. De laatste beetjes zon van vandaag waren net voldoen om “team lampjes” weer te joinen :P
[Afbeelding]

We staan met H&P op een kleine camping, opvallend veel vouwwagens hier trouwens, van allerlei merken. Leuk om te zien zo!
Boooo lampjes boooo.

;)

Ziet er strak uit voor de eerste keer! Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Chaoss schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 16:30:
Of de dag erna. M'n vrouw dacht dat ze een paniekaanval kreeg. We zijn bijna letterlijk naar buiten gerend, zigzaggend tussen de stinkende duitsers, honden en tokkies door. Helaas krijgt Obelink ook geen herkansing, want daarvoor is het toch net te ver weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

barrymossel schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:32:
[...]

Of de dag erna. M'n vrouw dacht dat ze een paniekaanval kreeg. We zijn bijna letterlijk naar buiten gerend, zigzaggend tussen de stinkende duitsers, honden en tokkies door. Helaas krijgt Obelink ook geen herkansing, want daarvoor is het toch net te ver weg...
Gelukkig sturen ze het ook op.

De BoCamp importeur verkoopt daar (op de Obelink website) ook direct, de spullen van vorig jaar waren voor half geld...

In Ermelo zit nog Kampeerwereld, dat is ook wel een fijne winkel.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
pjottum schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:56:
[...]

Gelukkig sturen ze het ook op.

De BoCamp importeur verkoopt daar (op de Obelink website) ook direct, de spullen van vorig jaar waren voor half geld...

In Ermelo zit nog Kampeerwereld, dat is ook wel een fijne winkel.
Ja, die laatste is hier in de buurt en idd een fijne winkel. Maar ik had zo graag eens, rustig, door die grote Obelink gelopen. Helaas...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dit weekend begonnen met mijn keukentje voor de vouwwagen. Om dat ik niet al het gereedschap heb om kastjes 'from scratch' te maken heb ik 2 Ikea Platsa kastjes gekocht en deze aan elkaar vast gemaakt: montagekit ertussen en schroeven door zijwand vanaf beide kanten

Bij de Praxis heb ik een beuken timmerpaneel gekocht en thuis op maat gezaagd. Moet nog gelakt worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oc_xK2xgq5BKhhhhFiPiG3NEY5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOTGNWlabnI8My2HHz9V7S4o.jpg?f=fotoalbum_large

Onder de keuken komen nog 2 balkjes in de lengte voor de stebigheid en om eventueel 2 heavy duty ladgeleiders op te schroeven. Maar ik denk dat ik het keukentje eerst even op wieltjes zet om hem gemakkelijk uit te wagen te kunnen trekken. Dan kunnen we eerst even proberen of het bevalt wanneer de keuken op een vaste plaats staat.

Spoelbakje komt er aan de linkerkant in, moet ik nog een gat voor zagen en ik heb een waterkraantje op accu van Dometic gekocht, die zet je gewoon op een magnetisch plaatje naast/achter de spoelbak:
Afbeeldingslocatie: https://www.bcf.com.au/dw/image/v2/BBRV_PRD/on/demandware.static/-/Sites-srg-internal-master-catalog/default/dw358a01c8/images/631127/BCF_631127_hi-res.jpg?sw=558&sh=558&sm=fit&q=70

Ik heb bij Obelink gekeken naar een spoelbakje met verzonken kraangat waar je dan een wegklap kraantje op kan zetten maar die zijn echt absurd duur 230,- voor alleen het spoelbakje en daar komt dan het kraantje en pompje nog bij.

Bewust gekozen om geen kookplaat in te bouwen. Ik gebruik de Cadac veel, en we hebben zo'n 1-pits brander in een koffertje van Outwell en dat is prima om even een pan rijst/pasta te koken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Jij hebt er duidelijk geen verstand van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:29

ST10©DE

Dus.............

Chaoss schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:50:
Dit weekend begonnen met mijn keukentje voor de vouwwagen. Om dat ik niet al het gereedschap heb om kastjes 'from scratch' te maken heb ik 2 Ikea Platsa kastjes gekocht en deze aan elkaar vast gemaakt (montagekit ertussen en schroeven door zijwand).

Bij de Praxis heb ik een beuken timmerpaneel gekocht en thuis op maat gezaagd. Moet nog gelakt worden:
[Afbeelding]

Onder de keuken komen nog 2 balkjes in de lengte voor de stebigheid en om eventueel 2 heavy duty ladgeleiders op te schroeven. Maar ik denk dat ik het keukentje eerst even op wieltjes zet om hem gemakkelijk uit te wagen te kunnen trekken. Dan kunnen we eerst even proberen of het bevalt wanneer de keuken op een vaste plaats staat.

Spoelbakje komt er aan de linkerkant in, moet ik nog een gat voor zagen en ik heb een waterkraantje op accu van Dometic gekocht, die zet je gewoon op een magnetisch plaatje naast/achter de spoelbak:
[Afbeelding]

Ik heb bij Obelink gekeken naar een spoelbakje met verzonken kraangat waar je dan een wegklap kraantje op kan zetten maar die zijn echt absurd duur 230,- voor alleen het spoelbakje en daar komt dan het kraantje en pompje nog bij.

Bewust gekozen om geen kookplaat in de bouwen. Ik gebruik veel de Cadac, en we hebben zo'n 1-pits brander in een koffertje van een Outwell en dat is prima om even een pan rijst/paste te koken.
Nice!! Waar laat je deze tijdens het rijden? (welke vw heb je eigenlijk?) Ga je het lakken met bootslak tegen vocht?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Eerste keer twee nachten weggeweest met de vouwwagen. Is ons goed bevallen. Nu nog wat dingen tweaken voor de zomervakantie :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSAWayyX6qRaukVHD1-suzhFnsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FurJ8W6AjSaAwY9FaLqfiaEf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ST10©DE schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:33:
[...]

Nice!! Waar laat je deze tijdens het rijden? (welke vw heb je eigenlijk?) Ga je het lakken met bootslak tegen vocht?
In de bagage bak van vouwwagen (Campooz Lazy Jack), dit idee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3deT7vddkXvFtskc_C7iZU0vACU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ASSAUmrr7DfYULFzEXCndLo.jpg?f=fotoalbum_large

Die van ons is 1m40 lang en deze is geloof ik 2m maar deze hangt dus ook in laderails. Klep open en je trek de keuken er zo uit. Ik ga eerst wieltjes plaatsen aan het uiteinde, en aan het deel wat uitsteekt iets van een klappoot zodat hij blijft staan. Bevalt dat goed en vinden we het gemak van rails nog nodig dan kan ik altijd nog laderails kopen. Maar die zijn ook weer vrij prijzig. Iets van €220-230,- en het is al geen goedkoop keukentje geworden :+

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 31-05-2025 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

't Was weer genieten met Hemelvaart, maar ik merk ook wel dat ik toch wat dingetjes aan onderhoud moet gaan doen. Heb zo bijvoorbeeld een trekker van een rits doormidden getrokken, en ook al eentje gevonden die al tijden krom is.
Misschien toch maar eens wat schuivertjes gaan vervangen zodat het weer helemaal knap is. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Wij hadden gisteren met inklappen een flinke windvlaag, de buizen/tent kwamen ineens heel hard naar beneden. Ik kon nog net wegduiken maar m’n vrouw kreeg ‘m vol op d’r hoofd. Goed afgelopen met een flink ei op d’r hoofd en wat hoofdpijn, maar hier gaan we wel wat beter op letten in de toekomst (en bij dezen dus een tip voor iedereen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
kwet schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:39:
Eerste keer twee nachten weggeweest met de vouwwagen. Is ons goed bevallen. Nu nog wat dingen tweaken voor de zomervakantie :D

[Afbeelding]
Over Tweaks gesproken: de Froyak opbergbakken van Action zijn me goed bevallen, net als de magnetische lampjes onder de bedbodem. We hebben vooral geïnventariseerd wat we deze zomer niet meer mee hoeven nemen :+

PS: aan andere Kavango/Flexi (met keuken) bezitters: ik vond de kogelvrij standaard al vrij hoog (richting 75kg), ervaren jullie dat ook of had ik nog te weinig in de keuken liggen? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Stalensnuitje op 02-06-2025 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:49
@Stalensnuitje Die Froyak ziet er wel handig uit. Waarvoor gebruik je die als de tent staat? En hoeveel gebruik je er? Wij hebben 3, soms 4, curverbakken onder het bed van onze combi camp country. Die blijven daar ook. Maar ik zoek eigenlijk iets dat ik ook makkelijk op de deksel kan gebruiken en toch opgeruimd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Stalensnuitje schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:56:
PS: aan andere Kavango/Flexi (met keuken) bezitters: ik vond de kogelvrij standaard al vrij hoog (richting 75kg), ervaren jullie dat ook of had ik nog te weinig in de keuken liggen? ;)
Het beste leg je de zwaarste spullen boven de as. Als je een disselbak of fietsenrek op de dissel hebt dan gaat het snel met de kogeldruk. Kun je inderdaad compenseren door acherin de vouwwagen of in de keuken zwaardere spullen te leggen. Let op dat je keuken ook een max laadgewicht heeft, die is bij de Flexi maar 35Kg.

[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 02-06-2025 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Adam1980 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:06:
@Stalensnuitje Die Froyak ziet er wel handig uit. Waarvoor gebruik je die als de tent staat? En hoeveel gebruik je er? Wij hebben 3, soms 4, curverbakken onder het bed van onze combi camp country. Die blijven daar ook. Maar ik zoek eigenlijk iets dat ik ook makkelijk op de deksel kan gebruiken en toch opgeruimd is.
Ik heb 6 van die froyak bakken, we gebruiken er 4 voor kleding (1 per persoon) en de andere 2 heb ik electra en andere inrichtings spullen in. Voordeel van de Froyak bakken is dat je ze kun stapelen en dan kun je via de klep aan de voorkant toch nog in de bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:57
Chaoss schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:37:
[...]

Het beste leg je de zwaarste spullen boven de as. Als je een disselbak of fietsenrek op de dissel hebt dan gaat het snel met de kogeldruk. Kun je inderdaad compenseren door acherin de vouwwagen of in de keuken zwaardere spullen te leggen. Let op dat je keuken ook een max laadgewicht heeft, die is bij de Flexi maar 35Kg.
Ik vraag me altijd wel af wat dat max laadgewicht van de keuken is: is dat als hij op zijn pootjes in de tent staat, of als hij achter de wagen op de uitschuifsteunen en haken hangt?
Hoe dan ook, ik leg op mijn Cabanon Monaco keuken altijd de stokken bovenop de keuken: past mooi qua maat, je hebt ze gelijk op de plaats waar ze nodig zijn, en elders zijn ze een lig in de weg. En bye the way, het compenseert de mobicool (a 1000ton) en kinderfiets die op de dissel staan te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Sammy_tukker schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:17:
[...]

Ik vraag me altijd wel af wat dat max laadgewicht van de keuken is: is dat als hij op zijn pootjes in de tent staat, of als hij achter de wagen op de uitschuifsteunen en haken hangt?
Hoe dan ook, ik leg op mijn Cabanon Monaco keuken altijd de stokken bovenop de keuken: past mooi qua maat, je hebt ze gelijk op de plaats waar ze nodig zijn, en elders zijn ze een lig in de weg. En bye the way, het compenseert de mobicool (a 1000ton) en kinderfiets die op de dissel staan te drukken.
Ik denk hangend aan de wagen, daar zit het grootste risico ook. Van de vouwwagens die ik heb gezien hangt de keuken altijd vast met een klem aan de zijkanten, zo'n klem komt aardig wat kracht op te staan zeker als de wagen flink stuiterd tijdens het rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Er zijn overigens ook genoeg vouwwagens met keukens óp het chassis. Ze zijn dan natuurlijk niet te verplaatsen, maar dat is ook niet nodig want ze staan dan standaard onder de luifel. Onze vorige CC Country en huidige HK Aero hebben dat onder andere, maar ook de AK Livingstone en vast nog wel een paar. Voelt voor mij persoonlijk een stuk vertrouwder dan met klemmen. :)
Chaoss schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:56:
[...]

In de bagage bak van vouwwagen (Campooz Lazy Jack), dit idee:
[Afbeelding]
Op deze manier zijn de rails toch vrij kwetsbaar i.v.m. gewicht/moment van die keuken? Die keuken moet je goed horizontaal houden en snel die steunpoot uitklappen me dunkt? Zou jouw oplossing eerder doen, met eventueel een soort hoekprofiel in de bak om hem op z'n plek te houden bij opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
Even iets heel anders. Omdat wij komende zomer naar Frankrijk en Spanje gaan met de vouwwagen en wij net een weekendje Disney hebben gedaan met hemelvaart heb ik gelijk de tolbadge van Fulli getest. Werkt erg goed! Ook met 30km per uur kan je door de t30 poorten heen. Je betaald alleen 2,50 in de maanden dat je het gebruikt. Verder niet.

En er is nu een actie gaande met eerste maanden geen kosten en geen verzendkosten.

[ Voor 11% gewijzigd door SonOfSam op 02-06-2025 15:58 . Reden: Actie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Sammy_tukker schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:17:
[...]

En bye the way, het compenseert de mobicool (a 1000ton) en kinderfiets die op de dissel staan te drukken.
Kogeldruk en gewichtsverdeling is echter wel erg belangrijk voor comfort en veiligheid bij rijden.

Kogeldruk wordt vaak wel aan gedacht, gezien je woordgebruik van compenseren.
Maar als je de gewichten op de uiteinden plaatst (dissel en achterkant), krijg je alsnog een instabielere combinatie. En dat kan bij bepaalde situatie alsnog tot slingeren en erger leiden.

Zijn mooie filmpjes van hoe dat werkt met een aanhanger.
Keuken achterop, er aan vast hangen en zwaarder maken, is hetzelfde als 2:20 bij dit filmpje YouTube: Belading advies van uw caravan en auto van Triorep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

JanHenk schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:50:]
Op deze manier zijn de rails toch vrij kwetsbaar i.v.m. gewicht/moment van die keuken? Die keuken moet je goed horizontaal houden en snel die steunpoot uitklappen me dunkt? Zou jouw oplossing eerder doen, met eventueel een soort hoekprofiel in de bak om hem op z'n plek te houden bij opslag.
Zijn heavy duty rails die ook in bedrijfsbussen of campers gebruikt worden. Volledig uitgeschoven kunnen ze 170kg hebben. Setje van die rails weegt van zichzelf al 15kg, is zegmaar geen standaard laderailtje :P ze zijn niet voor niets zo duur (€220).

Maar goed ik zou er inderdaad voor de zekerheid wel een steunpoot onder zetten met name omdat ik mijn kinderen er voor aanzie dat ze op de keuken gaan hangen... Maar bovenstaand voorbeeld is van iemand die de keuken al 2 jaar op deze manier gebruikt en die schuift zelfs 2 meter uit. Meerdere mensen met een Campooz vouwwagen gebruiken deze rails allemaal zonder steunpoot.

Maar het kan nog extremer, deze Campooz eigenaar heeft met hezelfde merk rails zijn hele bagagebak uitschuifbaar gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DciQGmXDykLFFIUjfOFWNoSXzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PgAMxxnIhpj7dZKENn8O5HN2.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is pas een easy load systeem.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

SonOfSam schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:55:
Even iets heel anders. Omdat wij komende zomer naar Frankrijk en Spanje gaan met de vouwwagen en wij net een weekendje Disney hebben gedaan met hemelvaart heb ik gelijk de tolbadge van Fulli getest. Werkt erg goed! Ook met 30km per uur kan je door de t30 poorten heen. Je betaald alleen 2,50 in de maanden dat je het gebruikt. Verder niet.

En er is nu een actie gaande met eerste maanden geen kosten en geen verzendkosten.
Absoluut. De vouwwagen was voor mij ook dé reden om over te stappen van CC naar badge. Op zich gaat het met een creditcard ook prima, maar dat je met een badge helemaal niet stil hoeft te staan is wel heel erg fijn.
Het feit dat de combinatie gewoon met 20 à 30 kan blijven rollen is zo ontzettend lekker rijden bij zo'n tolfuik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Get!em schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:26:
[...]

Kogeldruk en gewichtsverdeling is echter wel erg belangrijk voor comfort en veiligheid bij rijden.

Kogeldruk wordt vaak wel aan gedacht, gezien je woordgebruik van compenseren.
Maar als je de gewichten op de uiteinden plaatst (dissel en achterkant), krijg je alsnog een instabielere combinatie. En dat kan bij bepaalde situatie alsnog tot slingeren en erger leiden.

Zijn mooie filmpjes van hoe dat werkt met een aanhanger.
Keuken achterop, er aan vast hangen en zwaarder maken, is hetzelfde als 2:20 bij dit filmpje YouTube: Belading advies van uw caravan en auto van Triorep
Inderdaad bij voorkeur al het gewicht zo dicht mogelijk bij de as. Helaas heb je bij een vouwwagen die keuze maar beperkt (bij een caravan meestal ook overigens).
Dus ook zorgen voor een serieuze trekauto en gewoon normaal rijden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gonadan schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:43:
[...]

Inderdaad bij voorkeur al het gewicht zo dicht mogelijk bij de as. Helaas heb je bij een vouwwagen die keuze maar beperkt (bij een caravan meestal ook overigens).
Dus ook zorgen voor een serieuze trekauto en gewoon normaal rijden.
In iedergeval bij vouwwagens waar je zowel kisten in de bak, als ook spullen bovenop legt, heb je best veel vrijheden waar je gewicht plaatst. Meer nog dan bij caravans (waar in best veel configuraties de keuken en wc in midden zit, en je dus bagage onder bedden voor en achter plaatst, en gasfles in dissel voor, en fietsen achterop hebt. )

Ikzelf leg de gewichten behoorlijk in het midden en kan daarna kogeldruk met meer dan 5kg verschil bepalen met alleen al de plaatsing van eerder genoemde haringtas van holtkamper, bovenop de vouwwagen. Had em laatst op 82kg, en kon met paar cm schuiven van de zware last boven de as, en de haringtas deze terugbrengen naar 68kg, wat voor mijn combinatie de beste gewichtsverdeling en rijervaring oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Get!em schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:18:
[...]

In iedergeval bij vouwwagens waar je zowel kisten in de bak, als ook spullen bovenop legt, heb je best veel vrijheden waar je gewicht plaatst. Meer nog dan bij caravans (waar in best veel configuraties de keuken en wc in midden zit, en je dus bagage onder bedden voor en achter plaatst, en gasfles in dissel voor, en fietsen achterop hebt. )
Zodra je een keuken en/of disselbak hebt dan wordt het al snel lastiger. Dan heb je eenmaal flinke mogelijkheden voor lading aan de uiteinden. Een haringtasje of krat met kleding doet daar heel weinig aan.
Ikzelf leg de gewichten behoorlijk in het midden en kan daarna kogeldruk met meer dan 5kg verschil bepalen met alleen al de plaatsing van eerder genoemde haringtas van holtkamper, bovenop de vouwwagen. Had em laatst op 82kg, en kon met paar cm schuiven van de zware last boven de as, en de haringtas deze terugbrengen naar 68kg, wat voor mijn combinatie de beste gewichtsverdeling en rijervaring oplevert.
Ik zit zelf met drie fietsen op de dissel en een vaste keuken achterop. Om de fietsen te compenseren leg ik ook nog de luifel op de keuken. Qua kogeldruk zit je dan goed, maar qua gewicht op de as is dat verre van optimaal. Gelukkig heb je het dan nog steeds over een 750 aanhanger dus moet je je daar ook niet te veel zorgen om maken. Het wordt wel wat anders als je zoiets doet met een flinke Tabbert achter een 207. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Adam1980 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:06:
Wij gebruiken die als keuken kastje aangezien onze vouwwagen geen keuken heeft. Handig omdat je er van boven en van de zijkant in kan. Denk dat we er nog twee bij proberen te kopen. Ze zijn overigens niet mega stevig.

@Stalensnuitje de lampjes in de bak zijn ons goed bevallen. Werkt super, bak open lamp aan op basis van sensor en lichtsterkte.

Nu nog kijken of en hoe we een lamp gaan ophangen in de voortent.

[ Voor 13% gewijzigd door kwet op 02-06-2025 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:57
Chaoss schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:41:
[...]

Ik denk hangend aan de wagen, daar zit het grootste risico ook. Van de vouwwagens die ik heb gezien hangt de keuken altijd vast met een klem aan de zijkanten, zo'n klem komt aardig wat kracht op te staan zeker als de wagen flink stuiterd tijdens het rijden.
Hij hangt niet alleen op de haken, maar staat ook op uittrek rails, daar demp ik mijn gemoed mee 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Heeft er iemand ervaring met het levelen van een vouwwagen met een potkrik? Het gesjor aan de wagen vind mijn rug niet zo leuk en ik zoek een alternatief om de wagen iets omhoog te krikken zodat ik de plankjes/leveler er onder kan leggen.

Een opblaasleveler kan ook maar er zit nogal een prijsverschil tussen een Flat-Jack van 125€ en een potkrik van 15€.

En is zo'n chassisadapter noodzakelijk? Ik heb eigenlijk geen idee waar je zo'n ding überhaupt onder moet zetten bij een vouwwagen :+
Chaoss schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:41:
[...]
Bij de Kavango hangt de keuken met 4 klemmen aan de wagen, daarnaast zit er aan de onderzijde nog een uitstekende beugel aan beide kanten van zo'n 10cm diep. Er op staan doe ik alleen als de pootjes er op zitten, anders vertrouw ik het niet helemaal :P

[ Voor 42% gewijzigd door vhal op 02-06-2025 22:01 ]

Strava

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Werkblad is staat in de lak en is gemonteerd, spoelbakje zit erin:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j70937F01Zt_2aYnNCGfZ48au74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7sLoS9zdxlkpN30GmFMucJ4l.jpg?f=fotoalbum_large

Aan het uiteinde nog 2 wieltjes monteren, die liggen al klaar. En nog verzinnen hoe ik aan de voorkant een klappoot kan maken.

Denk ook dat ik op de rechter zijkant een stopcontact plaats, wel zo handig voor de waterkoker. Verzonken stopcontact gaat helaas niet I.v.m de lades die daar zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Mooi project! Ben benieuwd hoe het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Nu online
vhal schreef op maandag 2 juni 2025 @ 21:55:
Heeft er iemand ervaring met het levelen van een vouwwagen met een potkrik? Het gesjor aan de wagen vind mijn rug niet zo leuk en ik zoek een alternatief om de wagen iets omhoog te krikken zodat ik de plankjes/leveler er onder kan leggen.

Een opblaasleveler kan ook maar er zit nogal een prijsverschil tussen een Flat-Jack van 125€ en een potkrik van 15€.

En is zo'n chassisadapter noodzakelijk? Ik heb eigenlijk geen idee waar je zo'n ding überhaupt onder moet zetten bij een vouwwagen :+

[...]

Bij de Kavango hangt de keuken met 4 klemmen aan de wagen, daarnaast zit er aan de onderzijde nog een uitstekende beugel aan beide kanten van zo'n 10cm diep. Er op staan doe ik alleen als de pootjes er op zitten, anders vertrouw ik het niet helemaal :P
Ik denk dat je er zo wel op kan staan. Vergis je niet in de krachten die vrij komen bij een hobbelige snelweg met 130km/u. Dat moet ‘ie ook overleven. Behalve als je er met 130km/u op gaat staan…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonOfSam
Kevinns schreef op maandag 2 juni 2025 @ 22:15:
[...]

Ik denk dat je er zo wel op kan staan. Vergis je niet in de krachten die vrij komen bij een hobbelige snelweg met 130km/u. Dat moet ‘ie ook overleven. Behalve als je er met 130km/u op gaat staan…
Uit ervaring kan ik zeggen dat je prima op de keuken van een Kavango kan staan als hij nog aan de wagen hangt. Is ie zelfs voor gemaakt. Een door loop keuken heet ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:39
@Chaoss Dit is niet vervelend bedoeld en komt waarschijnlijk te laat. Maar de keuze voor de Ikea Platsa is niet de beste. Die is namelijk van spaanplaat, waardoor deze erg gevoelig is voor vocht. Dat maakt dat er een grote kans is dat de luchtvochtigheid de spaanplaat gaat laten opbollen. Daarnaast is het materiaal zwaar. Ga je het timmerpaneel aan beide kanten lakken? Heb je rekening gehouden met het werken van het paneel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ik heb dus een watervoorziening in mijn wagen. Die werkt in principe op twee van die 6v blokbatterijen. Nu heb ik ook een vaste stroomvoorziening in de bak en heb ik ook een USB-C (PD) lader mee.

Ik wilde het kraantje op zowel batterij als vaste stroom kunnen draaien en dacht, ik moet toch iets kunnen met een USB-C lader, gezien die met de PD-standaard ook op 12v kan werken, mits er ergens een trigger is waardoor de lader 12v afgeeft.

Na wat zoeken vond ik dus een USB-C naar 12V (car socket) trigger cable. Werkt perfect op een USB-C PD lader om het kraantje (of eigenlijk de dompelpomp) van prik te voorzien 8) Wellicht een tip voor de Tweakers hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Nu online
JanHenk schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:19:
Ik heb dus een watervoorziening in mijn wagen. Die werkt in principe op twee van die 6v blokbatterijen. Nu heb ik ook een vaste stroomvoorziening in de bak en heb ik ook een USB-C (PD) lader mee.

Ik wilde het kraantje op zowel batterij als vaste stroom kunnen draaien en dacht, ik moet toch iets kunnen met een USB-C lader, gezien die met de PD-standaard ook op 12v kan werken, mits er ergens een trigger is waardoor de lader 12v afgeeft.

Na wat zoeken vond ik dus een USB-C naar 12V (car socket) trigger cable. Werkt perfect op een USB-C PD lader om het kraantje (of eigenlijk de dompelpomp) van prik te voorzien 8) Wellicht een tip voor de Tweakers hier :)
Hoe wissel je dan van batterij naar netstroom? Ik heb een 12V adapter van een oude externe HDD gebruikt en dat werkt perfect. Maar wat je zegt, soms heb je stroom, soms niet. Liefst gaat dit automatisch natuurlijk ;)

(en dan nog het originele batterij-blok erbij zoeken, die is niet meegeleverd... of een 12V accuutje die automatisch bijlaadt wanneer aangesloten op netspanning... Dit project loopt nu alweer uit de klauwen :+ )

[ Voor 8% gewijzigd door Kevinns op 05-06-2025 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Kevinns schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:25:
[...]

Hoe wissel je dan van batterij naar netstroom? Ik heb een 12V adapter van een oude externe HDD gebruikt en dat werkt perfect. Maar wat je zegt, soms heb je stroom, soms niet. Liefst gaat dit automatisch natuurlijk ;)

(en dan nog het originele batterij-blok erbij zoeken, die is niet meegeleverd... of een 12V accuutje die automatisch bijlaadt wanneer aangesloten op netspanning... Dit project loopt nu alweer uit de klauwen :+ )
Ik heb op het circuit van het dompelpompje een 12v sigaretten plug, die kan ik nu zowel in die car socket via USB-C stoppen als op de blokbatterij, daar zit zo'n zelfde car socket op. Ik moet hem dus handmatig omzetten, maar die handeling is zo simpel als die stekker ompluggen.

Maar, ja, automatisch zou het mooiste zijn. Zo doe ik het nu niet, maar zou op zich wel kunnen:

Je kan in plaats van een USB-C PD lader ook een USB-C PD Powerbank aansluiten. Als je dan een lader en een powerbank met passthrough hebt, gaat het wisselen automatisch 8) In feite heb ik dit thuis al liggen eigenlijk. :P

Kun je ook gebruiken voor bijv. een 12v nespresso apparaat of iets dergelijks natuurlijk. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Poeh, de wind draaide even bij vannacht en staat sindsdien loodrecht op de voorkant. Dan klappert ie toch behoorlijk. Ik heb de scheerlijnen al een paar keer aangespannen, maar t moet niet nog meer op werken gaan lijken natuurlijk :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vandaag even gepast, en de keuken gelijk ingericht. Er gaan 2 plastic curver bakken plus nog wat los spul wat ik in de vw had liggen in dus dat is wel fijn.

Aan het uiteinde zitten wieltjes zodat ik hem in de lengte uit de vouwwagen rol. Aan de andere kant zit een poot die uitklapt. We gaan eerst proberen of dit bevalt voordat ik het geheel eventueel aan rails monteer. Positie ilonder de luifel zou zo goed moeten zijn.

Nu nog wat kleine dingen te doen.
-poot afschilderen
-iets bedenken om de poot te vergrendelen wanneer deze uitgeklapt is.
-afvoer slang afvalwater monteren
-water slangetje voor aan pomp kraantje kopen
-handoekhaakjes aan linkerzijde.
(-stopcontact aan rechterzijde)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9C7lneXJuGC20FTkoiKLfd80Zs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0MfpgBezHS5S6jqoeUrd72K5.jpg?f=fotoalbum_large
L.N. schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 13:21:
@Chaoss Dit is niet vervelend bedoeld en komt waarschijnlijk te laat. Maar de keuze voor de Ikea Platsa is niet de beste. Die is namelijk van spaanplaat, waardoor deze erg gevoelig is voor vocht. Dat maakt dat er een grote kans is dat de luchtvochtigheid de spaanplaat gaat laten opbollen. Daarnaast is het materiaal zwaar. Ga je het timmerpaneel aan beide kanten lakken? Heb je rekening gehouden met het werken van het paneel?
Denk dat het meevalt meerdere mensen in de Campooz groep hebben deze (of andere) meubels van Ikea gebruikt, tot dusver zonder problemen. De luchtvochtigheid is in mijn woonkamer ook ca 70% (vergelijkbaar met buiten) en daar hebben mijn meubels of spaanplaat keuken ook geen last van. Qua gewicht is het blad relatief zwaar de kastjes vallen mee, meubelpaneel van de Praxis is zwaarder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpandriesse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06 21:54
[Afbeelding]
Wij hadden dit weekend de vuurdoop met onze nieuwe Kavango. Weinig vuur gezien, wel heeeel veeeeel regen 😬

Hiervoor een aantal jaar een Kariba gehad, opzetten in details iets verschillend, maar dat ging dus ook mooi vlot (tussen de buien door).
Wat echt opvallend was, vanwege de vele regen, de mate waarin het nieuwe doek extreem kromp bij nat worden. De staanders voorin kwamen een aantal cm van de grond tijdens regen en zakten weer op hun plek als het katoen droogte.

Uiteraard geen druppel binnen gehad en ook alle stormachtige windvlagen goed doorstaan. De klapper heeft zich mooi bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
jpandriesse schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:26:
[...]

Wij hadden dit weekend de vuurdoop met onze nieuwe Kavango. Weinig vuur gezien, wel heeeel veeeeel regen 😬

Hiervoor een aantal jaar een Kariba gehad, opzetten in details iets verschillend, maar dat ging dus ook mooi vlot (tussen de buien door).
Wat echt opvallend was, vanwege de vele regen, de mate waarin het nieuwe doek extreem kromp bij nat worden. De staanders voorin kwamen een aantal cm van de grond tijdens regen en zakten weer op hun plek als het katoen droogte.

Uiteraard geen druppel binnen gehad en ook alle stormachtige windvlagen goed doorstaan. De klapper heeft zich mooi bewezen.
Fraaie wagens die Kavango’s hoor!

Ik ken het verschil eerlijk gezegd niet zo tussen de Kariba en de Kavango, maar waarom zijn jullie overgestapt van de ene naar de andere?

Katoen wil inderdaad wel aardig krimpen met regen, dat is op zich niet raar. Maakt het doek mede waterdicht. Maar, was het meer dan jullie gewend waren met de vorige wagen? Of was het nu gewoon opvallend, maar niet per se anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
[...]

Is ons ook opgevallen bij de eerste regenbuien inderdaad, krimpt behoorlijk en staanders gingen ook zweven. Ook een Kavango en hiervoor een Kariba btw. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
[...]

Bij een keer kijken bij Aart Kok vertelde de verkoper dit als eigenschap van de tent; het doek gaat krimpen van de regen en dan kunnen de haringen er uit getrokken worden.
Toen wij onze CC Country kochten werd ons geadviseerd om tijdens regen de vlinder stangen iets te laten zakken (hiermee wordt de wagentent op spanning gebracht). Dit omdat de gehele wagentent alleen aan de wagen vast zit en dus geen ruimte voor zichzelf kan creëren. Als dit 's nachts gebeurd en ik in bed blijf liggen, dan hoor je het doek ook werken en de buizen komen onder spanning te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Is wel redelijk normaal. Bij regen haal ik bij onze Kavango ook regelmatig wat spanning van de stokken en scheerlijnen, zeker als je de vouwwagen heb opgezet in warme en droge omstandigheden. Hiermee voorkom je grotendeels dat de haringen uit de grond getrokken worden.

De 4 pootjes van de wagen kunnen tussentijds ook wel gecontroleerd worden, zeker als je wat langer op 1 plek blijft staan willen ze wel eens net niet het plankje raken waardoor de wagen kan wiebelen.

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 10-06-2025 10:18 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Goeie tips, dank @Adam1980 en @vhal! Vorig weekend hadden wij ook wat regen en toen kreeg ik een waterzak (gelukkig klein, want niet heel veel regen) op de varioluifel aan de kant van de tent. Volgende keer ga ik daarvoor de "slecht weer stand" gebruiken (uit onderstaand filmpje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
[...]

Oh was dat het O-)
Same here, ook met de windvlagen. Dat filmpje van De Waard is ook wel handig, denk dat ik m dan ook wel ff in de regenstand had kunnen zetten, dan pakt ie vermoedelijk ook wat minder wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:27

Gotez

42

Ik zit met een klein probleem en misschien zit hier een geniaal iemand met een goed idee. Ik heb een oude camplet vouwwagen. Deze heeft twee slaapplekken, een op de wagen en een op de klep. Die in de klep heeft alleen dat de bodem niet helemaal vlak is. Ongeveer 40cm uit de zijkant begint deze en klein beetje schuin op te lopen. Het is een oude bak, maar toch bijzonder dat ze naar niet over hadden nagedacht. Heeft iemand goed idee om de bodem goed vlak te krijgen zonder te hele wagen te moeten verbouwen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adam1980
Gotez schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:42:
Ik zit met een klein probleem en misschien zit hier een geniaal iemand met een goed idee. Ik heb een oude camplet vouwwagen. Deze heeft twee slaapplekken, een op de wagen en een op de klep. Die in de klep heeft alleen dat de bodem niet helemaal vlak is. Ongeveer 40cm uit de zijkant begint deze en klein beetje schuin op te lopen. Het is een oude bak, maar toch bijzonder dat ze naar niet over hadden nagedacht. Heeft iemand goed idee om de bodem goed vlak te krijgen zonder te hele wagen te moeten verbouwen?
Dat klinkt als heul erg oud. Mijn ouders hebben er 1 in 1995 gekocht, die nog in gebruik is. Maar ik herken niet wat jij beschrijft. Heb je een fotootje?
En het vouwwagenforum is ook wel een goede plek om dit na te vragen.

Die van mijn ouders heeft overigens 4 slaapplekken; 2 op de klep en 2 op het wagendeel (die wat smaller zijn omdat de wielkasten er ook in zitten, in dat deel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonOfSam
Gotez schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:42:
Ik weet niet hoe schuin dit loopt. Maar je kan overwegen om een dunne laag schuim te kopen (van dat matras spul). En ter plaatse van het deel wat omhoog loopt wat weg te snijden. Voila toch een vlak matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:27

Gotez

42

Adam1980 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:49:
[...]

Dat klinkt als heul erg oud. Mijn ouders hebben er 1 in 1995 gekocht, die nog in gebruik is. Maar ik herken niet wat jij beschrijft. Heb je een fotootje?
En het vouwwagenforum is ook wel een goede plek om dit na te vragen.

Die van mijn ouders heeft overigens 4 slaapplekken; 2 op de klep en 2 op het wagendeel (die wat smaller zijn omdat de wielkasten er ook in zitten, in dat deel).
Inderdaad een oude bak, wel met nieuw tentdoek erin. Op vouwwagenforum wel verschillende mensen met hetzelfde probleem maar geen oplossing :). Het zijn inderdaad 2*2 plekken.
SonOfSam schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:06:
[...]

Ik weet niet hoe schuin dit loopt. Maar je kan overwegen om een dunne laag schuim te kopen (van dat matras spul). En ter plaatse van het deel wat omhoog loopt wat weg te snijden. Voila toch een vlak matras.
Dat is een goed idee, ik ga er even naar kijken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Weekendje weg, wel veel Campooz hier :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfcVvoOl1_cN1H8QO_2bqBdH5qs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w6DDZqcIxXixuUZ95eIjyAt1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOi1-WuOtP5roDXg2DrP0rhs5bc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yjo0LcyvE3JoFqKN5IFChlnR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxxiqk2GEsDiDoqehw_jo-jIsAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dvxGT2tGWgyv4WwBzC9EazmZ.jpg?f=fotoalbum_large

Keukentje uitproberen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLp_7-U93SoIDdG__-7en4VRy_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WCveNr0rzdpBjDtMqFSlKm81.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 13-06-2025 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:29

ST10©DE

Dus.............

Chaoss schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:42:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Keukentje uitproberen
[Afbeelding]
Enjoy! Ziet er gezellig uit!

Je keuken is ook goed gelukt, had je alleen niet de poten aan de buitenkant van horizontale liggers kunnen plaatsen?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfellman
Chaoss schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:42:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Keukentje uitproberen
[Afbeelding]
Was ook van plan te gaan. Een spontane opname vanwege druk op de borst (allemaal met een sisser afgelopen) heeft roet in het eten gegooid. Veel plezier!

Benieuwd hoeveel La Luna s er staan trouwens. In ieder geval èèn minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Dat ziet er uit als een Campooz liefhebbers weekend, leuk. En +1 voor de Friese wimpel natuurlijk :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ST10©DE schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:29:
[...]

Enjoy! Ziet er gezellig uit!

Je keuken is ook goed gelukt, had je alleen niet de poten aan de buitenkant van horizontale liggers kunnen plaatsen?
De poot kan ik nu omhoog klappen en hij klemt precies tussen de balken zodat hij blijft hangen. Er zitten dwarsliggers tussen voor stevigheid dat had niet gekunt met de poten aan de buitenkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

JanHenk schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 02:03:
Dat ziet er uit als een Campooz liefhebbers weekend, leuk. En +1 voor de Friese wimpel natuurlijk :D
World Campooz day 2025. World elk jaar georganiseerd door de fabrikant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:59
Vandaag met de Tesla Model Y Performance onze Campooz Fat Fredddy(2024) opgehaald.

144km naar huis met een verbruik van +- 200 Wh/km.

Snelheid tussen de 85-90km/h. Grotendeels snelweg. Af en toe een stukje 90 achter een vrachtwagen aan, maar ook net zo veel zonder verkeer voor me gereden.

Vond het erg meevallen. Met wegrijden zouden we initieel thuis aankomen met 33% accu over. Dat werd uiteindelijk slechts 26%! (ik weet niet met hoeveel % we weggereden zijn)

Volgende week 1200km richting Slovenië!

[ Voor 19% gewijzigd door Devian op 14-06-2025 20:49 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Devian schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 20:22:

144km naar huis met een verbruik van +- 200 Wh/km.

Snelheid tussen de 85-90km/h. Grotendeels snelweg. Af en toe een stukje 90 achter een vrachtwagen aan, maar ook net zo veel zonder verkeer voor me gereden.
Dat is nog wel netjes, ik had vrijdag, met een beetje tegenwind 24kwh/100 en op de terugweg met redelijk wat tegenwind zelfs 27kwh/100 snelheden tussen 90-100kwh. In de meivakantie was mijn gemiddelde ook 24kwh, dus daar ga ik maar vanuit. Dat is een range van ongeveer 350km

komende zomer naar Tsjechie, 1100km, grotendeels door duitsland dus dat moet goed komen.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste