• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:37

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Marcel a schreef op zondag 6 september 2026 @ 08:21:
Die foto's vind ik altijd zo leuk..... Daar wil ik ook wel kamperen denk ik dan. Waar is die kampeerplek?
Die kampeerplek is uit het niets gegenereerd in een AI datacenter gok ik ;)

Maar eens, prachtig om zo te zien en lijkt mij heerlijk om zo te kamperen maar met vrouw en kind gaat hem dit niet worden op deze manier. Die willen wel iets meer luxe op een camping :D

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:02

franssie

Save the albatross

Shadow_Agent schreef op zondag 6 september 2026 @ 10:35:
[...]

Maar eens, prachtig om zo te zien en lijkt mij heerlijk om zo te kamperen maar met vrouw en kind gaat hem dit niet worden op deze manier. Die willen wel iets meer luxe op een camping :D
In Bretagne en Normandië zijn er zat van zulke campings met uitzicht op of aan zee.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:48
Marcel a schreef op zondag 6 september 2026 @ 08:21:
Dat ziet er goed uit. Lijkt een beetje te springen in het gat (gaatje?) dat 3Dog heeft achtergelaten? Ik ben niet in de markt, maar die Eck-Oh zou mij wel aanstaan hoor.

Die foto's vind ik altijd zo leuk..... Daar wil ik ook wel kamperen denk ik dan. Waar is die kampeerplek?
Is het niet zo dat campwerk het idee van 3dog voortzet? Volgens mij is er geen gat (of is campwerk hier niet verkrijgbaar), maar probeert men op markt in te stappen met veel vraag.

Zoals eerder opgemerkt, echt onderscheidend lijkt het nog niet. Tenzij daar grote model iets heel bijzonders wordt.

Van campwerk (een 3dog) ben ik altijd wel gecharmeerd geweest, maar veel heb ik ze niet gezien op een camping.

• Plague Veritas
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 28-09 22:36
Ik zie dat ze een Instagram hebben met veel extra plaatjes. Helaas geen account dus kan het niet bekijken :/

Het lijkt inderdaad verdacht veel op Campooz. Volgens mij is de trailer identiek.

Over de prijs zeggen ze zelf: het kon goedkoper, maar we wilden het beste 8-)

• Plague Veritas
Als je de Eck-oh (wat verdacht veel op een Fat Freddy lijkt) samenstelt zoals een FF, ben je bijna 18k kwijt. Dat is een serieus prijsverschil :o

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 19:36
JanHenk schreef op zondag 6 september 2026 @ 08:32:
En kennelijk worden ze bij mij in de buurt (Oosterwolde) geproduceerd cq geassembleerd.

Binnenkort openen ze een showroom, zou uit nieuwsgierigheid best even een kijkje kunnen nemen. Op basis van de afbeeldingen zie ik niet meteen een unique selling point of iets heel nieuws, maar laat me graag verrassen ;)
Zou zomaar eens een Vouwwagenclub winter meeting kunnen worden }>

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 19:36
Moet wel een beetje lachen als ze zo op hun privacy zijn op de website maar wel op Facebook en ai gegenereerde foto's gebruiken. }> . Wat wil je nou denk ik dan.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

franssie schreef op zondag 6 september 2026 @ 10:53:
[...]

In Bretagne en Normandië zijn er zat van zulke campings met uitzicht op of aan zee.
Deze specifieke foto bedoelde ik meer. De schaduwen kloppen gewoon niet. Dit is een AI danwel met Photoshop gemaakte impressie.

Heb nog even op die Instagram gekeken. Ziet er goed uit maar ik vind ze op basis van wat je krijgt veel te duur.

[ Voor 3% gewijzigd door Shadow_Agent op 06-09-2026 11:52 ]

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 11:05
franssie schreef op zondag 6 september 2026 @ 10:53:
[...]

Ik hoor graag van je welke camping ik dan moet zijn....

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04:06

Dani86

AeroGeek

Wat heb jij? En Campanero Pah-Pah aan de haak van de Mitsubishi Pajero :')

Next

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Marcel a
Ik blijf er bij: het zijn net 3dog's. Ik zie de gelijkenis met Campooz niet zo.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Ze adverteren met het feit dat je de tent kunt wisselen en de aanhanger.dus houdt. Nu vroeg ik mij af: a) hoe kom je van je "oude" opbouw af als je een ander model wilt? B) heeft campooz ook niet exact dezelfde aanhanger voor al hun modellen? In ieder geval de FF, LJ, EJ?

De dat weinig mensen gebruik gana maken van het verkoopargument dat je de tent kunt wisselen eerlijk gezegd

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:46
Marcel a schreef op zondag 6 september 2026 @ 15:52:
Ik blijf er bij: het zijn net 3dog's. Ik zie de gelijkenis met Campooz niet zo.
Het is toch allemaal hetzelfde idee? Een Australische tentrailer. Was 3dog's de eerste?
Wel spijtig dat daar de stekker uit is getrokken, volgens mij was het gewoon goedlopend.

• Marcel a
Het gaat me om de uitstraling van de tent.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op zondag 6 september 2026 @ 10:35:
[...]

Dat hoef je niet te gokken: staat gewoon netjes op elke foto rechtsonder waarbij dat het geval is.

Ben niet echt weg van het 'rechte' design van de tent, en ook niet van die hoge bakken achter de auto, maar het is leuk om nieuwe spelers met een eigen identiteit en oplossingen te zien!

• Plague Veritas
Hier staat nog iets meer info. Men heeft het over Oosterwold maar zal denk ik Oosterwolde (Friesland) bedoelen. Grappig! Daar heb ik in mijn jonge jaren gewoond :)

Het zijn inderdaad oud-medewerkers van Campooz.

• Marcel a
Shadow_Agent schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:08:
Ze adverteren met het feit dat je de tent kunt wisselen en de aanhanger.dus houdt. Nu vroeg ik mij af: a) hoe kom je van je "oude" opbouw af als je een ander model wilt? B) heeft campooz ook niet exact dezelfde aanhanger voor al hun modellen? In ieder geval de FF, LJ, EJ?

De dat weinig mensen gebruik gana maken van het verkoopargument dat je de tent kunt wisselen eerlijk gezegd
Ik begreep dat de basistent altijd hetzelfde is. En dat het duurdere model het basismodel + is. En het weer duurdere model basismodel + +.

• JustRob
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:45
Plague Veritas schreef op zondag 6 september 2026 @ 08:07:
Er is een nieuwe (voor zover ik weet) speler op de markt, met een nieuw modulair concept: Campanero, met hele kekke namen voor hun wagens 8-)
Beetje jammer dat die site met van die AI-Slop teksten in elkaar is gezet.

- Het tentdoek is het eerste wat regen raakt, en het laatste dat mag wijken.

- Honderd keer gevouwen. Nog steeds recht.

- Jouw situatie verandert. Je Campanero mee.

:X

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:55
Die campanero wagens geven mij een te groot partytent-gevoel. Ook weet ik uit ervaring dat rechte wanden het niet lekker doen in harde wind. Onze Odyssee is namelijk ook niet zo geschikt daarvoor, hoewel die een stuk aerodynamischer is dan deze campaneros. Het blijft vast staan maar het schudt en kraakt.

• daniel-rwd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 09:40
Die rechthoekige tenten kunnen mij ook niet bekoren en al dat gewicht van de tent zo hoog op de aanhanger lijkt me ook niet fijn rijden.

Wij kampeerden altijd met een Karsten tent, met drie kinderen ging dat niet meer zonder aanhanger en zeiden we; als we dan toch met een aanhanger rijden dan een vouwwagen met als voordeel een keuken en een goed bed!

Onze eerste vouwwagen was een Aart Kok Kariba, ook het " 1 2 3 systeem " en dus een enkelklapper. Aan de voorzijde echt de De Waard looks, prachtig en veel mooier dan de Kavango in mijn ogen. Door het luifeltje wat al aan de basistent is een grotere luifel niet eens nodig. Twee 2 persoonsbedden en nog 1 slaapplek onder de vouwwagen. Eén 2 persoonbed kon gemaakt worden tot loungebank, hebben we best veel gebruik van gemaakt. Ons model uit 2009 had nog geen laad en los systeem en de bermkeuken vonden wij een groot nadeel. Als je de keuken aan de vouwwagen laat zitten staat hij in je binnenleefruimte. Wij haalden hem er dus altijd af, heel gedoe en dan staat hij dus in de regen of onder een plakboom of in de brandende zon..

We hebben toen de overstap gemaakt naar een Aart Kok Livingstone gamedrive. Hier kan je wel bij je bagagebak zonder de tent uit te klappen en de vaste keuken zit op de juiste plek. Buiten de binnentent maar onder de luifel. Hierdoor kook je buiten maar staat de keuken altijd droog en in de schaduw. We hebben de extra achtertent (2 kids) en de derde slaap in de binnen leefruimte of in een eigen tentje (mini Karsten). Verder heeft de vouwwagen een prachtig XL bed van 2x2,2m en een panorama dak. Op de dissel is ruimte voor de fietsendrager. Offroad zal het een ramp zijn maar de verlaagde bak zorgt voor voor bagageruimte en een geweldige wegligging door de brede spoorbreedte en het lage zwaartepunt. Onderweg wordt de keuken vaak gebruikt om zelf een broodje klaar te maken ipv klep tankstation brood voor de hoofdprijs. We koken overigens het liefst op de Cobb maar een plek voor alle spullen en een aanrecht is wel heel fijn.
Het openklappen gaat trouwens veel lichter omdat je alleen de tent naar voren haalt en niet een bed om klapt zoals bij de Kariba (en veel andere). De basistent van de Livingstone (of River Lodge tent bij een zambezi softtop) staat op een inritsbaar kuipzeil, super fijn maar ook wel weer extra werk bij vertrek. Ook met onderzeil is het toch nat /vies geworden. We hebben het zeil wel eens meegeklapt maar dat valt ook niet mee. Tegenwoordig halen we hem toch maar los en laten we hem op zn kop drogen en dan veeg je het meeste er al af. De luifel laten we wel zitten en klappen we mee.

Nu de kinderen wat ouder worden slapen ze graag in een "eigen tent", daarom overwegen we een andere vouwwagen die minder groot is en nog sneller in te klappen is. Om iets beters te vinden valt alleen nog niet mee. Een vouwwagen met hardtop lijkt me wel fijn zodat je dat werk met het kuipzeil niet meer hebt.
Holtkamper heeft we wat modellen die zouden kunnen werken. De meeste tenten ogen ook goed als ze opgezet zijn, ingeklapt vind ik het er niet uitzien of je moet een heel recent model hebben. Het concept spreekt me verder wel aan, sterk chassis waarbij je zelfs de uitdraaisteunen mag gebruiken voor waterpas stellen, doordacht, veel mogelijkheden, lichte wagen. De kleur van het doek lijkt me wel besmettelijk.
De Aart Kok Zambezi zou wel kunnen werken. Hardtop, lekker compact en de basis staat super snel. Disselkeuken staat qua plek niet zo ideaal als bij de Livingstone en dus geen ruimte voor fietsen op de dissel. Kan dan wel achterop of op de hardtop maar dan is dat weer extra werk. Zambezi original vinden we mooier maar de zambezi met Karsten voortent vind ik ook wel een leuk concept!
CombiCamp Country heeft een hardtop, keuken op de goede plek, opzetgemak maar ja wel dat hoekige design wat me juist niet aanspreekt..

Bij vouwwagens draait het altijd om opzet- en afbreekgemak maar het meeste tijd zit toch in de rommel en spullen verzamelen en weer een plek geven. Wij proberen de dag voor vertrek nog niet te gaan inpakken en die dag nog als volle vakantiedag te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/360/759eb026-7a4b-4164-9d0c-40820e6ca62c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/360/3b718e69-1f03-42be-9d3c-545eec16e33a.jpg
Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/360/5ecef750-60f0-4487-8a24-29eff23398c8.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door daniel-rwd op 07-09-2026 22:11 ]

• MrAcid
  • Niet online
Dat is wmb echt een spot-on analyse van het Aart Kok (en anderen) assortiment op basis van mijn ervaringen (Kariba, Kavango), meningen en verwachtingen (van bijv. de Livingstone en Zambezi).

Ik zou lekker de Livingstone houden gezien ook je laatste alinea. :)

• Kevinns
daniel-rwd schreef op maandag 7 september 2026 @ 22:04:
Die rechthoekige tenten kunnen mij ook niet bekoren en al dat gewicht van de tent zo hoog op de aanhanger lijkt me ook niet fijn rijden.

Wij kampeerden altijd met een Karsten tent, met drie kinderen ging dat niet meer zonder aanhanger en zeiden we; als we dan toch met een aanhanger rijden dan een vouwwagen met als voordeel een keuken en een goed bed!

Onze eerste vouwwagen was een Aart Kok Kariba, ook het " 1 2 3 systeem " en dus een enkelklapper. Aan de voorzijde echt de De Waard looks, prachtig en veel mooier dan de Kavango in mijn ogen. Door het luifeltje wat al aan de basistent is een grotere luifel niet eens nodig. Twee 2 persoonsbedden en nog 1 slaapplek onder de vouwwagen. Eén 2 persoonbed kon gemaakt worden tot loungebank, hebben we best veel gebruik van gemaakt. Ons model uit 2009 had nog geen laad en los systeem en de bermkeuken vonden wij een groot nadeel. Als je de keuken aan de vouwwagen laat zitten staat hij in je binnenleefruimte. Wij haalden hem er dus altijd af, heel gedoe en dan staat hij dus in de regen of onder een plakboom of in de brandende zon..

We hebben toen de overstap gemaakt naar een Aart Kok Livingstone gamedrive. Hier kan je wel bij je bagagebak zonder de tent uit te klappen en de vaste keuken zit op de juiste plek. Buiten de binnentent maar onder de luifel. Hierdoor kook je buiten maar staat de keuken altijd droog en in de schaduw. We hebben de extra achtertent (2 kids) en de derde slaap in de binnen leefruimte of in een eigen tentje (mini Karsten). Verder heeft de vouwwagen een prachtig XL bed van 2x2,2m en een panorama dak. Op de dissel is ruimte voor de fietsendrager. Offroad zal het een ramp zijn maar de verlaagde bak zorgt voor voor bagageruimte en een geweldige wegligging door de brede spoorbreedte en het lage zwaartepunt. Onderweg wordt de keuken vaak gebruikt om zelf een broodje klaar te maken ipv klep tankstation brood voor de hoofdprijs. We koken overigens het liefst op de Cobb maar een plek voor alle spullen en een aanrecht is wel heel fijn.
Het openklappen gaat trouwens veel lichter omdat je alleen de tent naar voren haalt en niet een bed om klapt zoals bij de Kariba (en veel andere). De basistent van de Livingstone (of River Lodge tent bij een zambezi softtop) staat op een inritsbaar kuipzeil, super fijn maar ook wel weer extra werk bij vertrek. Ook met onderzeil is het toch nat /vies geworden. We hebben het zeil wel eens meegeklapt maar dat valt ook niet mee. Tegenwoordig halen we hem toch maar los en laten we hem op zn kop drogen en dan veeg je het meeste er al af. De luifel laten we wel zitten en klappen we mee.

Nu de kinderen wat ouder worden slapen ze graag in een "eigen tent", daarom overwegen we een andere vouwwagen die minder groot is en nog sneller in te klappen is. Om iets beters te vinden valt alleen nog niet mee. Een vouwwagen met hardtop lijkt me wel fijn zodat je dat werk met het kuipzeil niet meer hebt.
Holtkamper heeft we wat modellen die zouden kunnen werken. De meeste tenten ogen ook goed als ze opgezet zijn, ingeklapt vind ik het er niet uitzien of je moet een heel recent model hebben. Het concept spreekt me verder wel aan, sterk chassis waarbij je zelfs de uitdraaisteunen mag gebruiken voor waterpas stellen, doordacht, veel mogelijkheden, lichte wagen. De kleur van het doek lijkt me wel besmettelijk.
De Aart Kok Zambezi zou wel kunnen werken. Hardtop, lekker compact en de basis staat super snel. Disselkeuken staat qua plek niet zo ideaal als bij de Livingstone en dus geen ruimte voor fietsen op de dissel. Kan dan wel achterop of op de hardtop maar dan is dat weer extra werk. Zambezi original vinden we mooier maar de zambezi met Karsten voortent vind ik ook wel een leuk concept!
CombiCamp Country heeft een hardtop, keuken op de goede plek, opzetgemak maar ja wel dat hoekige design wat me juist niet aanspreekt..

Bij vouwwagens draait het altijd om opzet- en afbreekgemak maar het meeste tijd zit toch in de rommel en spullen verzamelen en weer een plek geven. Wij proberen de dag voor vertrek nog niet te gaan inpakken en die dag nog als volle vakantiedag te hebben.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik snap je punt wat betreft grondzeil, dat is altijd gedoe. Maar bij hardtops ben je weer gelimiteerd qua voortent, die zal maximaal het oppervlak van de aanhanger hebben.

Nu onze kinderen steeds meer richting eigen tentje gaan kijken wij juist naar de Livingstone als kleiner alternatief voor onze Odyssee. Maar daarvan twijfel ik toch of je lekker met z’n vijven binnen zit met slecht weer. In de Odyssee gaat dat makkelijk, ook als de keuken binnen staat. Wat is jouw ervaring?

Overigens, als ik jou was zou ik lekker de Livingstone houden en de kindertent thuis laten.

@Gonadan hoe zorg jij dat de vloer goed droog is voordat hij de stalling in gaat? Jij vouwt hem mee in toch?

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:44
Die PahPah lijkt bijna wel een daktent op een standaard aanhangertje..

Vraag me bijna af of je wanneer je iets als dit koopt en op een klein aanhangertje gaat hobbyen, beetje netjes dichtmaken waar hij te groot is, of wellicht nog een kleiner aanhangertje zoeken, je wellicht met alles dicht maken etc klaar zou kunnen zijn voor een euro of €2500..

Natuurlijk heb je dan wel een ongeremde aanhanger die je zelf verder wellicht nog moet afwerken, maar ja.. Ik vind het nogal wat geld..

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 07-09-2026 22:24 ]

3600Wp@ zuid

• Kevinns
GAIAjohan schreef op maandag 7 september 2026 @ 22:23:
Die PahPah lijkt bijna wel een daktent op een standaard aanhangertje..

Vraag me bijna af of je wanneer je iets als dit koopt en op een klein aanhangertje gaat hobbyen, beetje netjes dichtmaken waar hij te groot is, of wellicht nog een kleiner aanhangertje zoeken, je wellicht met alles dicht maken etc klaar zou kunnen zijn voor een euro of €2500..

Natuurlijk heb je dan wel een ongeremde aanhanger die je zelf verder wellicht nog moet afwerken, maar ja.. Ik vind het nogal wat geld..
Nou inderdaad. Ik ga even rekenen met een vork, aannemende dat ze alleen de beste kwaliteit gebruiken. Een goede Anssems kost 2k. Een daktent met ten cate doek vond ik ergens voor 3,5k, maar is veel groter dan de PahPah tent. Dan moet het nog aan elkaar gemaakt worden, zeg 1000 euro. Gun ze dan nog eens 1000 euro voor het gemak wat ze bieden. Veel meer dan 7,5k zou het kleinste wagentje voor mijn gevoel niet mogen kosten.

Overigens heb ik dit gevoel bij alle vouwwagens. Het is een tent op een aanhanger, hoezo is het normaal om daar tussen de 10 en 35k euro voor te vragen? Ik betaal het er graag voor want ik vind het heel fijn (ja daar ga je al…), maar ik heb ook niet het gevoel dat ze woekerwinsten maken.

• GAIAjohan
Kevinns schreef op maandag 7 september 2026 @ 22:40:
[...]

Nou inderdaad. Ik ga even rekenen met een vork, aannemende dat ze alleen de beste kwaliteit gebruiken. Een goede Anssems kost 2k. Een daktent met ten cate doek vond ik ergens voor 3,5k, maar is veel groter dan de PahPah tent. Dan moet het nog aan elkaar gemaakt worden, zeg 1000 euro. Gun ze dan nog eens 1000 euro voor het gemak wat ze bieden. Veel meer dan 7,5k zou het kleinste wagentje voor mijn gevoel niet mogen kosten.

Overigens heb ik dit gevoel bij alle vouwwagens. Het is een tent op een aanhanger, hoezo is het normaal om daar tussen de 10 en 35k euro voor te vragen? Ik betaal het er graag voor want ik vind het heel fijn (ja daar ga je al…), maar ik heb ook niet het gevoel dat ze woekerwinsten maken.
tsja, beetje geremde aanhanger gaat gauw richting de €2k. verder zit er natuurlijk flink wat vernuft en manuur in de meeste vouwwagen en dan snap ik sommige prijzen wel. maar die Pahpah lijkt echt niet meer dan een daktent.. Sorry..
overigens vind ik wel dat jij de marge erg laag zet :P. je marge moet wel gezond zijn, want je zit ook met voorraad, garantie etc

Overigens is een Anssems bagagewagen (volgens mij zit hun build op een bagagewagen) wel een stuk prijziger https://masta.nl/anssems-gtb-750-vt1-211x126x83cm-bagagewagen.html

heb nog wat zitten prutsen met een bakwagen:
Deze giga daktent is 320x220. Dus gewoon een vierpersoons tent €2200

ingeklapt is ie 125x225cm. past dus mooi op een karretje met bakmaat 120x230 .€1000 indien ongeremd

Plaatje betonplex(?), op scharnierbaar aluminium frame met twee gasveren om laden/lossen te doen. Daktent vervolgens op betonplex.
kijken hoe je 2 scharnieren mooi vastmaakt, en even kijken wat de tent + je frame weegt. ~150kg? voor de juiste gasveren.
Materiaal €1000

Dan zit ik op 4200euro voor een heel grote daktent, waar je wellicht nog een Decathlon tarp bij kan pluggen voor een luifel. Met een gestroomlijnd productieproces denk ikl nog steeds wel dat het 5 uur duurt om te bouwen, dus weer 500-1000euro verder. Een marge van 20%, dus €6k in de verkoop :>, 7-8k indien geremd.

Totaalgewicht aanhanger is dan ~150kg + 128kg voor de aanhanger = 278kg. 750-278 = bijna 500kg laadgewicht + ~900L aan bagageruimte.
Indien nodig met extra 40cm borden ruim 2000L+ bagageruimte. Wellicht interessant om eens te onderzoeken :P

Overigens op mp ook een dergelijk iets gezien op basis van bagagewagen, waar je dan gewoon de tent op zet: Voor 3k wel leuk denk ik zo, al denk ik wel dat daktent op een karretje de USP van een daktent misschien weer teniet laat gaan..

//edit @Marcel a de prijzen waarmee ik reken zijn al inclusief btw als verkoopprijs. Daar hoeft zeker met (nog lagere) inkoopprijzen niet nógmaals btw op. Ik zie alleen wel dat die giga daktent ineens duurder is geworden :+

[ Voor 31% gewijzigd door GAIAjohan op 08-09-2026 07:24 ]

3600Wp@ zuid

• Marcel a
Plus BTW….

• JustRob
Het gaat er niet om wat het kost om te maken. Het gaat erom wat mensen ervoor willen betalen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Kevinns schreef op maandag 7 september 2026 @ 22:22:
[...]

Ik snap je punt wat betreft grondzeil, dat is altijd gedoe. Maar bij hardtops ben je weer gelimiteerd qua voortent, die zal maximaal het oppervlak van de aanhanger hebben.

Nu onze kinderen steeds meer richting eigen tentje gaan kijken wij juist naar de Livingstone als kleiner alternatief voor onze Odyssee. Maar daarvan twijfel ik toch of je lekker met z’n vijven binnen zit met slecht weer. In de Odyssee gaat dat makkelijk, ook als de keuken binnen staat. Wat is jouw ervaring?

Overigens, als ik jou was zou ik lekker de Livingstone houden en de kindertent thuis laten.

@Gonadan hoe zorg jij dat de vloer goed droog is voordat hij de stalling in gaat? Jij vouwt hem mee in toch?
Ja grondzeil altijd mee klappen, kleine moeite en veel voordeel. Wanneer je de wagentent hebt laten zakken hangt het grondzeil al tot de bovenkant van de kar. Dan trek je de wagentent door zodat die net niet op de grond hangt aan de andere kant en daardoor ligt het grondzeil met de onderkant naar boven volledig open. Even een gebruikte handdoek erlangs voor de ergste vlekken en water en even laten drogen, dat dan meestal zo gepiept.
En daarna trek je hem verder en vouw je het eerste deel wat aan de wagentent zit er weer overheen waardoor hij dubbel ligt en ongeveer het formaat van het bed heeft. En dan kan je de rest vouwen alsof hij er niet is.
Dat ding er helemaal af gaan ritsen is echt zelfkastijding, dat zou ik nooit doen. :P

Dus @daniel-rwd, ik zou dat toch nog eens overwegen. Ik kan ook het filmpje nog wel voor je opzoeken waarin het wordt getoond, die zwerft ergens op de vouwwagenclub geloof ik. Dan kan je namelijk gewoon bij de Livingstone blijven, want dat klinkt als de ideale wagen voor je. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JanHenk
  • Niet online
Een anti-worteldoek eronder houdt nagenoeg alle viezigheid al tegen. Wat Gonadan zegt doen wij ook, gewoon even een gebruikte handdoek erover voor het vocht en door met klappen.

Ik vouw de vieze kanten van het worteldoekje op elkaar, dan gaat die ook op de kar. Principe van vies-op-vies is prima te hanteren. :)

Ik heb ook ervaring met hard-top (Combi-camp Country), maar dat heeft ook wel echt z’n nadelen.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• daniel-rwd
@Gonadan , ik heb wel eens een topic met foto`s en instructie gezien maar die video ken ik niet. Wij hebben wel het XL matras deel bovenop liggen (anders ben je zoveel bagageruimte kwijt) waardoor het misschien minder goed lukte met het grondzeil meeklappen? De luifel laten we nu zitten maar die moeten we dan wel verwijderen. Of heel ver openritsen zodat hij er als laatste nog opgelegd kan worden. Het laden en lossen willen we in ieder geval wel blijven gebruiken.
In de meivakantie gaan we het weer proberen met grondzeil meeklappen. In de tussentijd eens bedenken of er door met kratten te werken winst te behalen valt.

Zo`n hardtop lijkt wel snel te werken maar wordt waarschijnlijk lastig als de ondergrond niet vlak is? En de combi camp country heeft ook geen laden en lossen volgens mij

• daniel-rwd
Kevinns schreef op maandag 7 september 2026 @ 22:22:
[...]

@Kevinns wij hebben met de Kariba wel eens ontbeten in de wagentent omdat het buiten koud en nat was in de meivakantie. In de Livingstone hebben we dat nog niet hoeven doen omdat het zonnig weer was telkens. Qua ruimte zou dat zeker passen in de Livingstone wagentent, beetje afhankelijk van je meubilair natuurlijk. Als het XL bed naar beneden staat heb je wel minder leefruimte dan met een normaal bed. Meestal hebben wij overdag het bed omhoog staan en heb je evenveel leefruimte (en kan je altijd bij de bagage).
Als het een regendag is verzinnen we een passende activiteit, als het maar een paar uur regent wordt het chillen/lezen in bed.
We hadden voorwanden bij onze luifel maar die hebben we weggedaan. Omdat ze heel schuin aflopen vonden wij het geen prettige leefruimte. Er is ook een vario luifel beschikbaar die je aan de luifel kan maken, dan heb je echt een enorme droge en schaduwrijke overkapping.

• Kevinns
daniel-rwd schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:28:
[...]

@Kevinns wij hebben met de Kariba wel eens ontbeten in de wagentent omdat het buiten koud en nat was in de meivakantie. In de Livingstone hebben we dat nog niet hoeven doen omdat het zonnig weer was telkens. Qua ruimte zou dat zeker passen in de Livingstone wagentent, beetje afhankelijk van je meubilair natuurlijk. Als het XL bed naar beneden staat heb je wel minder leefruimte dan met een normaal bed. Meestal hebben wij overdag het bed omhoog staan en heb je evenveel leefruimte (en kan je altijd bij de bagage).
Als het een regendag is verzinnen we een passende activiteit, als het maar een paar uur regent wordt het chillen/lezen in bed.
We hadden voorwanden bij onze luifel maar die hebben we weggedaan. Omdat ze heel schuin aflopen vonden wij het geen prettige leefruimte. Er is ook een vario luifel beschikbaar die je aan de luifel kan maken, dan heb je echt een enorme droge en schaduwrijke overkapping.
Het gaat me meer om ontbijt en avondeten, de rest van de dag komt wel goed inderdaad. Afgelopen hemelvaart bijvoorbeeld hebben we meer binnen gezeten dan ons lief was :+ .
JanHenk schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:14:
Een anti-worteldoek eronder houdt nagenoeg alle viezigheid al tegen. Wat Gonadan zegt doen wij ook, gewoon even een gebruikte handdoek erover voor het vocht en door met klappen.

Ik vouw de vieze kanten van het worteldoekje op elkaar, dan gaat die ook op de kar. Principe van vies-op-vies is prima te hanteren. :)

Ik heb ook ervaring met hard-top (Combi-camp Country), maar dat heeft ook wel echt z’n nadelen.
Ik neem aan dat je ‘m, in ieder geval de laatste keer inklappen, wel volledig laat drogen toch? Met een doek krijgen we de grootste nattigheid er wel af maar echt droog is het dan nog niet. Laat je ‘m dan even met grondzeil naar boven op de wagen liggen om te drogen? Kan je dan alweer gebruik maken van pack-n-go?

Als het drogen van het grondzeil in je kritieke pad komt lijkt me dat wel een (klein) nadeel.

• Kevinns
JustRob schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 07:26:
Het gaat er niet om wat het kost om te maken. Het gaat erom wat mensen ervoor willen betalen.
Dat is maar gedeeltelijk waar. Er is best wat concurrentie en het lijkt best een harde business te zijn. Dus ook al lijkt het duur, de kosten zijn er blijkbaar ook naar.

• Marcel a
@Kevinns Er is op meer markten wel concurrentie terwijl dat niet perse zichtbaar is in de prijzen van de betreffende producten. Mijn iPhone is duur. Toch is er concurrentie. Ik denk dat dit ook voor vouwwagens geldt. Mensen die een holtkamper kopen, kopen niet alleen een vouwwagen. Ze kopen opzetgemak, doordacht ontwerp, een bepaalde uitstraling. Dat merk weet dat uit te buiten en vraagt een prijs die nog weinig te maken heeft met de kostprijs. Ik heb wel eens van die budgetmerken zien langskomen. Heb je voor een paar duizend euro een VW. Dat kan ook, maar dan zal je al snel merken dat je inlevert op andere aspecten.

[ Voor 16% gewijzigd door Marcel a op 08-09-2026 11:13 ]

• JanHenk
  • Niet online
Kevinns schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:58:
[...]

Het gaat me meer om ontbijt en avondeten, de rest van de dag komt wel goed inderdaad. Afgelopen hemelvaart bijvoorbeeld hebben we meer binnen gezeten dan ons lief was :+ .
Ha ja, afgelopen Hemelsvaartsweekend... Breek me de bek niet open :+ Ik heb spontaan de voorwand besteld, lol. Ik hoop ik dat ik hem nooit nodig heb :P
Ik neem aan dat je ‘m, in ieder geval de laatste keer inklappen, wel volledig laat drogen toch? Met een doek krijgen we de grootste nattigheid er wel af maar echt droog is het dan nog niet. Laat je ‘m dan even met grondzeil naar boven op de wagen liggen om te drogen? Kan je dan alweer gebruik maken van pack-n-go?

Als het drogen van het grondzeil in je kritieke pad komt lijkt me dat wel een (klein) nadeel.
Ja meestal trek ik onder de carport (waar ie dan staat) gewoon de soft-top er even af, dan droogt het laatste ook goed. En ja, ook pack-and-go werkt dan prima, want die haken zitten (in ons geval) aan de andere kant. Pack-and-go werkt bij de nieuwere types (volgens mij vanaf 2021 oid) niet met dezelfde gasveren als die je gebruikt om het bed op te tillen. Er zit als het ware een dubbel frame in met ook dubbele gasveren dus. Met de pack-and-go haken til je het complete tentframe omhoog vanaf de andere kant. Dus van dat grondzeil heb je geen last.

• Kevinns
Marcel a schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:11:
@Kevinns Er is op meer markten wel concurrentie terwijl dat niet perse zichtbaar is in de prijzen van de betreffende producten. Mijn iPhone is duur. Toch is er concurrentie. Ik denk dat dit ook voor vouwwagens geldt. Mensen die een holtkamper kopen, kopen niet alleen een vouwwagen. Ze kopen opzetgemak, doordacht ontwerp, een bepaalde uitstraling. Dat merk weet dat uit te buiten en vraagt een prijs die nog weinig te maken heeft met de kostprijs. Ik heb wel eens van die budgetmerken zien langskomen. Heb je voor een paar duizend euro een VW. Dat kan ook, maar dan zal je al snel merken dat je inlevert op andere aspecten.
Dat is precies wat ik bedoel. De kosten zie je ook terug in het design. Dat is ook niet gratis. Daarnaast, hoe meer het ontwerp anders dan anders is, hoe meer onderdelen moeten worden ontwikkeld en op maat worden gemaakt.

Neemt niet weg dat het veel geld is voor een tent.

• JanHenk
  • Niet online
Ik denk dat de brutomarge (verkoop minus directe kosten) wel aardig is ja. Ook al is nergens op bezuinigd qua materiaal (carbon frames, onderstel, etc.). Maar de kosten voor verkoop- en servicepersoneel, huisvesting, aftersales (garanties) etc. moet je natuurlijk ook even meenemen.

Holtkamper is wat jaren terug gekocht door de eigenaar van de vouwwagenspecialist Boxtel. Maar die heeft het inmiddels ook weer van de hand gedaan aan een (nog jonge) man die (toevallig, want niet gerelateerd aan de oude familie) ook Holtkamp heet.

Ik denk niet dat het zo'n enorme goudmijn is als hierboven wordt voorgesteld. Het is gewoon niet zo'n massaproduct, door vrij beperkte aantallen blijft de prijsstelling ook hoog :P

Of het z'n geld waard is? Wat mij betreft wel. Maar ik snap ook dat niet iedereen mijn mening deelt en dat is ook prima. Beetje terugkerende discussie hier :P

• Kevinns
@JanHenk ja mee eens. Ik zie de meerwaarde ook. Daarna moet je je gaan afvragen of het voor jou een zinnige investering is. Wij gebruiken de vouwwagen zo’n 3 weken per jaar plus een aantal weekenden. Hoeveel wil je daaraan uitgeven?

Maar volgens mij is de belangrijkste conclusie uit je bericht dat we meer mensen aan de vouwwagen moeten krijgen om de overhead over meer producten te kunnen uitsmeren :P .
edit:
we zijn afgelopen zomer noodgedwongen met twee Quechua pop-up-tentjes op vakantie geweest. Dat was ook top! Met een totale kampeeruitrusting ter waarde van misschien 700 euro, inclusief tenten, stoelen, tafel, keukentje, gasstel, etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Kevinns op 08-09-2026 14:04 ]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kevinns schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 13:50:
@JanHenk ja mee eens. Ik zie de meerwaarde ook. Daarna moet je je gaan afvragen of het voor jou een zinnige investering is. Wij gebruiken de vouwwagen zo’n 3 weken per jaar plus een aantal weekenden. Hoeveel wil je daaraan uitgeven?

Maar volgens mij is de belangrijkste conclusie uit je bericht dat we meer mensen aan de vouwwagen moeten krijgen om de overhead over meer producten te kunnen uitsmeren :P .
edit:
we zijn afgelopen zomer noodgedwongen met twee Quechua pop-up-tentjes op vakantie geweest. Dat was ook top! Met een totale kampeeruitrusting ter waarde van misschien 700 euro, inclusief tenten, stoelen, tafel, keukentje, gasstel, etc.
Je moet kijken wat een vouwwagen kost en of je dat kan betalen, maar vooral ook wat de afschrijving is. Bij de betere vouwwagens lijkt de afschrijving wel mee te vallen, oudere modellen zijn vaak best populair.

• MrAcid
  • Niet online
Als je de luxe hebt om het niet zo rationeel/financieel te bekijken zou ik dát vooral ook doen (voordat we de gemiste inkomsten van, door aankoop van een vouwwagen, niet-belegd geld weer aan het bespreken zijn in dit topic).

Het is vakantie/hobby/vrije tijd en dat kost geld.

• JanHenk
  • Niet online
@Kevinns Hoe staat het er voor met de Trigano? Seizoen is nu min of meer voorbij natuurlijk, dus ook geen spoed meer bij. Nog geen knoop doorgehakt over "wat doen we ermee"?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:28
Nu dat de kids weer een aantal jaar ouder zijn eens zitten kijken naar vouwwagens die wat eenvoudiger op te zetten zijn. Dus aan het nadenken of we de Mercury in gaan ruilen voor een Malawi of wellicht een Jamet Offtrail (iets in die richting).
Het opbouwen ziet er velenmalen eenvoudiger uit en qua opslag en praktisch gebruik ziet het er gewoon aantrekkelijker uit. Vind met name opbouw bij de Mercury toch wel wat lang duren. Enkel slaapgedeelte is ook wat onpraktisch met opslag onder de bedden.

Iemand ervaring mee met een dergelijke overstap en hoe bevalt het?

• Kevinns
JanHenk schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 15:44:
@Kevinns Hoe staat het er voor met de Trigano? Seizoen is nu min of meer voorbij natuurlijk, dus ook geen spoed meer bij. Nog geen knoop doorgehakt over "wat doen we ermee"?
De schade expert komt binnenkort kijken, daarna reparatie. Ik verwacht dat we nog wel een paar jaar met de Trigano door willen omdat twee bedden handig is zolang de kinderen hun eigen tent nog niet opzetten.

Twee zaken die ik wel wil aanpassen:

- dempers installeren zodat de wagen wat minder stuitert. Dat komt wel goed.

- de wielen van de keuken verwijderbaar maken van de pootjes. Hoe precies is nog een open vraag…

Het lijkt me erg onhandig als we iedere keer de pootjes moeten installeren en verwijderen. Daarvoor moet je de zware keuken een heel eind optillen… maar de vouwwagen specialist zegt dat de wielen onder de keuken de bron zijn van alle ellende, dus daar moeten we wat mee…

• JustRob
Exocet schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 15:02:
[...]

Je moet kijken wat een vouwwagen kost en of je dat kan betalen, maar vooral ook wat de afschrijving is. Bij de betere vouwwagens lijkt de afschrijving wel mee te vallen, oudere modellen zijn vaak best populair.
Nou ja, dat hangt er nogal vanaf.

Als een holtkamper van 25k na 15 jaar 10k waard is, of een Cabanon van 15k na 15 jaar 1k waard is schrijft die Cabanon dus minder af...

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
STIMPPYYY schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 15:50:
Nu dat de kids weer een aantal jaar ouder zijn eens zitten kijken naar vouwwagens die wat eenvoudiger op te zetten zijn. Dus aan het nadenken of we de Mercury in gaan ruilen voor een Malawi of wellicht een Jamet Offtrail (iets in die richting).
Het opbouwen ziet er velenmalen eenvoudiger uit en qua opslag en praktisch gebruik ziet het er gewoon aantrekkelijker uit. Vind met name opbouw bij de Mercury toch wel wat lang duren. Enkel slaapgedeelte is ook wat onpraktisch met opslag onder de bedden.

Iemand ervaring mee met een dergelijke overstap en hoe bevalt het?
Geen ervaring nog, maar wij hebben deze beslissing wel alvast genomen. Van een Cabanon Stratos naar een Jamet Offtrail. Wij zijn met de Cabanon vier keer op vakantie geweest en de voortent is eigenlijk niet gebruikt, behalve als opslag. En dan slapen de kinderen ook nog eens in een los tentje. Wij hebben de Offtrail bij De Wit bekeken en de luifel is net iets groter en praktischer dan bij de Cabanon. En de luifel is bij ons de voornaamste leefruimte. Als het zo erg regent dat we dagen achtereen in de voortent moeten verblijven, dan vind ik het dus sowieso geen vakantie meer.

Dus voor ons was de keuze snel gemaakt. Ik ben alleen benieuwd hoe snel het opzetten en afbreken van de luifel gaat... Maar dat gaan we wel zien. Een upgrade is het voor ons sowieso...

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

JustRob schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 15:55:
[...]

Nou ja, dat hangt er nogal vanaf.

Als een holtkamper van 25k na 15 jaar 10k waard is, of een Cabanon van 15k na 15 jaar 1k waard is schrijft die Cabanon dus minder af...
Maar in dat geval heb je dan in dit voorbeeld voor 1k verschil een heel andere klasse vouwwagen, dat is wat @Exocet bedoelt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

daniel-rwd schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:08:
@Gonadan , ik heb wel eens een topic met foto`s en instructie gezien maar die video ken ik niet. Wij hebben wel het XL matras deel bovenop liggen (anders ben je zoveel bagageruimte kwijt) waardoor het misschien minder goed lukte met het grondzeil meeklappen? De luifel laten we nu zitten maar die moeten we dan wel verwijderen. Of heel ver openritsen zodat hij er als laatste nog opgelegd kan worden. Het laden en lossen willen we in ieder geval wel blijven gebruiken.
In de meivakantie gaan we het weer proberen met grondzeil meeklappen. In de tussentijd eens bedenken of er door met kratten te werken winst te behalen valt.

Zo`n hardtop lijkt wel snel te werken maar wordt waarschijnlijk lastig als de ondergrond niet vlak is? En de combi camp country heeft ook geen laden en lossen volgens mij
Wij hebben wel het XL bed maar klappen dat er gewoon onder. Dekbed en kussens en zo liggen er wel gewoon op, maar het maakt geen verschil of er iets op je bed ligt. Je moet alleen wel de hoeken en zijwanden los ritssen zoals op de foto's, dan komt het goed.
De luifel heb ik er wel af, dat lijkt me een stuk minder handig mee klappen en die is heel makkelijk eraan te ritsen. Dan is het kuipzeil mee klappen een stuk effectiever qua tijdwinst.
Laden en lossen is dan inderdaad ook prima te gebruiken, die optie wil je niet missen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05:23
Nog een vraag over tentdoek,

Na al het informeren neigen we momenteel nog steeds naar een Combi Camp flexi. Maar die komt in 2 soorten tentdoek, het gebruikelijke katoen, maar ook een soort combinatie met gerecycled polyester, hennep, en katoen (Ecohemp). Ben er bij de VWS vergeten naar te vragen, of dat bepaalde voor- of nadelen heeft. Heb al via Google wat info gevonden dat het minder zou ademen, maar anderen spreken het dan weer tegen.

Er komt ook af en toe uit dat Aart Kok (Kavango) hoogwaardiger is van kwaliteit (doek?). Is dat iets wat nog opgaat anno 2026? Uiteindelijk gaan we vermoedelijk wel kiezen welke we het meest in de smaak vinden vallen.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• vhal
  • Laatst online: 28-09 21:34

vhal

ಠ_ಠ

Darks schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:19:

Na al het informeren neigen we momenteel nog steeds naar een Combi Camp flexi. Maar die komt in 2 soorten tentdoek, het gebruikelijke katoen, maar ook een soort combinatie met gerecycled polyester, hennep, en katoen (Ecohemp). Ben er bij de VWS vergeten naar te vragen, of dat bepaalde voor- of nadelen heeft. Heb al via Google wat info gevonden dat het minder zou ademen, maar anderen spreken het dan weer tegen.

Er komt ook af en toe uit dat Aart Kok (Kavango) hoogwaardiger is van kwaliteit (doek?). Is dat iets wat nog opgaat anno 2026? Uiteindelijk gaan we vermoedelijk wel kiezen welke we het meest in de smaak vinden vallen.
De Combi Camp Flexi heeft KD24 en de Aart Kok Kavango KD48
Cotton Archives - TenCate Outdoor Fabrics
KD48 is lichter maar wel sterker als ik de specs mag geloven....

Strava

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:35

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Aart is tegenwoordig eigenaar van CC, ik zie niet in waarom dat doek anders van kwaliteit zou zijn. Oh! Nu wel @vhal legt het net netjes uit. :)

Verschil tussen Eco en normaal weet ik niet direct: misschien in prijs of 'gevoel' - eco is natuurlijk wel beter. Dan kan je onder je ecodoek luisteren hoe de caravan naast je z'n airco laat loeien? :X

I have usernames older than you.

• GAIAjohan
De Kavango gebruikt KD-48, terwijl de Flexi KD-24 gebruikt.
Verschil is hier te lezen:
https://www.tencateoutdoorfabrics.com/productgroep/cotton/

EcoHemp is versterkt met kunststof en schijnt beter schimmelbestendig te zijn. Heb deze zelf, en geen issues met het ademen van de tent.
Specs:

https://www.tencateoutdoorfabrics.com/productgroep/ecoline/

De ecohemp is CA-10. De treksterkte en scheursterkte van ecohemp ligt hoger dan KD24. Wel is de waterkolom minder,40 voor KD24 vs 30cm.

//edit het is CA-10. CA-46 is niet in de juiste kleur beschikbaar

[ Voor 57% gewijzigd door GAIAjohan op 09-09-2026 14:28 ]

3600Wp@ zuid

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ecohemp is in feite gewoon technisch katoen als er polyester door zit. Dat ademt wel degelijk minder dan zuiver katoen, maar nog steeds heel veel meer dan zuiver polyster. Het argument voor beter ademen berust vaak op de redenatie dat technisch katoen sneller droog zou zijn, want echt nat doek ademt überhaupt niet.
Echter is zuiver katoen meestal ook voorzien van een parelende coating dus gaat dat verschil weer niet op. Beide soorten hebben hun voor- en nadelen.

Wees altijd kritisch op waarom een fabrikant of verkoper iets aanprijst. Zuiver katoen is qua grondstoffen gewoon een stuk duurder dan die mix van Ecohemp, dus ik zou verwachten dat je dat dan ook in de prijs moet kunnen zien op je offerte. Maar ergens vrees ik dat daar de befaamde eco-toeslag op zit dus dat het onder de streep weinig uit maakt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

vhal schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:55:
[...]

De Combi Camp Flexi heeft KD24 en de Aart Kok Kavango KD48
Cotton Archives - TenCate Outdoor Fabrics
KD48 is lichter maar wel sterker als ik de specs mag geloven....
Uit mijn hoofd is KD48 dubbel getwijnd inderdaad, dat is een stuk sterker zonder dat je meteen veel dikker moet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• daniel-rwd

Als je keuze op de Flexi valt omdat het een enkelklapper is met 2 vaste bedden zou ik voor de Aart Kok Kariba gaan en dan zonder keuken denk ik. Kariba is een veel mooiere tent, echt DeWaard look en het doek van AK is veel mooier qua kleur. De Kariba heeft geen panorama dak maar wel een vast stukje luifel wat meestal al voldoende is.

• MrAcid
  • Niet online
Helemaal eens qua luifeltje en looks van een Kariba.

Alleen: dat panoramadak is in warme klimaten wel écht een dikke pré in de avond/nacht en als je de keuken erop laat staan en dus binnen kookt. Persoonlijk vind ik ook de kleur van het doek (“oranje”) van de Kariba minder dan het beige van de Kavango/Livingstone.

[ Voor 24% gewijzigd door MrAcid op 09-09-2026 18:42 ]

• Dani86

Dani86

AeroGeek

@Darks Leuk dat je neigt naar de flexi, wij zijn er erg blij mee.

Onze flexi heeft ook Ecohemp. Ik merk weinig verschil met de Cabanon in gebruik en ventilatie eigenlijk. Wat ik wel merk is dat het minder snel warm wordt dan de Cabanon die we eerst hadden. Maar dat kan ook er mee te maken hebben dat het wit is.

Het is wel supersnel droog, een beetje zon & wind en je kunt droog inklappen.

• Kevinns
Dani86 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 23:47:
@Darks Leuk dat je neigt naar de flexi, wij zijn er erg blij mee.

Onze flexi heeft ook Ecohemp. Ik merk weinig verschil met de Cabanon in gebruik en ventilatie eigenlijk. Wat ik wel merk is dat het minder snel warm wordt dan de Cabanon die we eerst hadden. Maar dat kan ook er mee te maken hebben dat het wit is.

Het is wel supersnel droog, een beetje zon & wind en je kunt droog inklappen.
Sneller droog dan een volledig katoenen tent in jouw ervaring? Dat zou wel interessant zijn!

• STIMPPYYY
Cabanon tent is ook erg snel droog vind ik. Er hoeft maar een zonnestraaltje op te vallen merk ik.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

MrAcid schreef op woensdag 9 september 2026 @ 18:40:
Helemaal eens qua luifeltje en looks van een Kariba.

Alleen: dat panoramadak is in warme klimaten wel écht een dikke pré in de avond/nacht en als je de keuken erop laat staan en dus binnen kookt. Persoonlijk vind ik ook de kleur van het doek (“oranje”) van de Kariba minder dan het beige van de Kavango/Livingstone.
Die kleuren zijn een keuze toch? Het kan inderdaad behoorlijk retro maar ook de gewone standaardkleur, of heb ik dat mis?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Kevinns
STIMPPYYY schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:24:
Cabanon tent is ook erg snel droog vind ik. Er hoeft maar een zonnestraaltje op te vallen merk ik.
De kleur lijkt logischerwijs wel veel te doen. De zwarte wanden van onze tent zijn een stuk sneller droog dan het witte dak… Het is fijn dat het in de zon niet zo snel warm wordt in de tent, maar het drogen duurt een eeuwigheid.

• MrAcid
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:20:
[...]

Die kleuren zijn een keuze toch? Het kan inderdaad behoorlijk retro maar ook de gewone standaardkleur, of heb ik dat mis?
Nee, is modelafhankelijk. Oker/groen voor Kariba, Beige/groen voor Kavango.

Zie: https://aartkok.nl/content/uploads/2025/12/Prijs.KarKav26NL.pdf (linksonder)

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

MrAcid schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:52:
[...]

Nee, is modelafhankelijk. Oker/groen voor Kariba, Beige/groen voor Kavango.

Zie: https://aartkok.nl/content/uploads/2025/12/Prijs.KarKav26NL.pdf (linksonder)
Hmm, apart, ik ben gewend dat het beige standaard is en je groen kunt kiezen of zand/rood of zwart (nieuwer). Maar ik heb dan ook nog nooit een nieuwe gekocht. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05:23
Dank voor de reacties. Ik plan nog een bijkomende uitstap naar de VWS om specifiek eens te kijken naar de looks / gevoel van de Kavango vs. Combi Camp Flexi en zal bij hen ook eens polsen naar die Ecohemp doek.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• STIMPPYYY
Naar de Wit geweest. Is voor ons duidelijk geworden dat we kleiner en praktischer willen. Opbergruimte van de volledige bak en bruikbaar overdag is echt super.
Dus Mercury gaat eruit. Jammer dat De Wit met een belabberde inruilwaarde geeft. Bijzonder, spul komt er vandaan en is uit 2024. Anyway, de Malawi, Campooz en Offtail bekeken. Waarbij voorkeur uitgaat naar de Offtrail. Voor het bedrag compleet, plafond is ook hoger dan de Malawi. Verder kan ik de stevige meerprijs van Campooz niet verantwoorden. Vond de Luna wel erg gaaf, maar dat is bijna dubbel de prijs.

Denk dat we een bestelling gaan plaatsen voor de Offtrail en de Mercury gaat in de verkoop tzt.

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Kevinns schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:00:
[...]

Sneller droog dan een volledig katoenen tent in jouw ervaring? Dat zou wel interessant zijn!
Dat durf ik niet te zeggen, we hadden de Flexi in de Cotswolds zeiknat (wat regen en condens) ingepakt en daarna uitgeklapt aan de kust.

Maargoed toen stond ie in de volle zon en wind vanaf zee, dus ik denk dat dat wel meespeelde

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Kevinns schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:00:
[...]

Dat durf ik niet te zeggen, we hadden de Flexi in de Cotswolds zeiknat (wat regen en condens) ingepakt en daarna uitgeklapt aan de kust.
Hij was toen snel droog

Maargoed toen stond ie in de volle zon en wind vanaf zee, dus ik denk dat dat wel meespeelde.

• Marcel a
@STIMPPYYY

De offtrail lijkt me een mooi praktische wagen. Je kan daar geen vaste keuken in kiezen?

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:25
Heb je daar een beetje gezellige campings voor de vouwwagen? Niet te groot en vrije plekken? :)

XXXVI

• STIMPPYYY
Marcel a schreef op zondag 13 september 2026 @ 06:52:
@STIMPPYYY

De offtrail lijkt me een mooi praktische wagen. Je kan daar geen vaste keuken in kiezen?
Geen keuken inderdaad. Bij de mercury ook niet gekozen dus niet nodig. Bij de campooz was dit wel mooi geregeld hoewel ik nooit kook binnen in de tent. Ook de prijs van een vaste keuken vind ik altijd idioot.

• Marcel a
Je moet ook niet in de tent koken, maar onder een luifeltje gaat prima. En dat had prima gepast bij die offtrail.

• barrymossel
  • Nu online
STIMPPYYY schreef op zondag 13 september 2026 @ 09:13:
[...]

Geen keuken inderdaad. Bij de mercury ook niet gekozen dus niet nodig. Bij de campooz was dit wel mooi geregeld hoewel ik nooit kook binnen in de tent. Ook de prijs van een vaste keuken vind ik altijd idioot.
Wij hebben dus een vergelijkbare keuze gemaakt en zo op het oog kun je onder de luifel van de Offtrail prima ons keukenmeubel kwijt en dan hebben de nog meer praktische ruimte onder de luifel dan bij de cabanon.

• Marcel a
'Men' wil een boogluifel hè. Dat kost ruimte. Nooit begrepen.

• barrymossel
  • Nu online
Marcel a schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:54:
'Men' wil een boogluifel hè. Dat kost ruimte. Nooit begrepen.
Dat heeft de Offtrail ook, maar onze Cabanon Stratos heeft hele irritante flappen van de voortent die naar binnen komen en zorgen voor onbruikbare ruimte (nou ja, slecht bruikbaar). En bij de Offtrail is bijna de hele breedte van de luifel bruikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzirnhGdMD_wVeIHFrC573M_Ae0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/alVT7Ai1pqPkvfEHD5BuLKmC.jpg?f=fotoalbum_large Die blauwe flappen bedoel ik.

• Marcel a
Die kan je er niet af laten?

• barrymossel
  • Nu online
Nope, die zitten vast aan de voortent en nemen dus een heel deel effectieve ruimte weg. Althans "leefruimte".

• Marcel a
Ik heb een Cabanon Malawi 1.0 met een rechte luifel (in het verlengde van de basistent). Is veel fijner.

• GAIAjohan
In de Flexi heb ik de keuken soms wel onder de boog staan, maar tijdens koken rol ik die dan op die plek gewoon omhoog, of zet die punt omhoog. Dus de zijwand kun je omhoog rollen of als 'zijluifeltje' instellen zeg maar.

Verder kunnen al die naar binnenkomende flappen bij een Flexi ook gewoon opgerold worden, zodat je geen flappen meer hebt.

Afbeeldingslocatie: https://combi-camp.com/content/uploads/2025/10/4-FLEXI-website-slider-boog-2-3200x0-c-center.webpDe bruine/ecru delen zijn beide naar rechts te rollen. De linker tot de boog, en de rechter tot de tent.

[ Voor 32% gewijzigd door GAIAjohan op 13-09-2026 19:02 ]

3600Wp@ zuid

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:47

mutsje

Certified Prutser

Met de occassion aart kok tuareg op camping de breede gestaan , denk 3 km van me geboorte dorp want is handig om je moeder te bezoeken in verzorgingstehuis en alles op fiets te doen. Dit is wel next level ten opzichte van de smitveld reubist. We moeten nog even uitzoeken hoe e.e.a. in te richten aangezien we vaker met 2 personen gaan camperen omdat de kids niet meer mee gaan en anders hun tent maar mee moeten nemen. Was even vloeken, ding bijna droog kwam er nog bui over. Maar in Leiden weer even uitgeklapt en droog opgevouwen. Deze week nog 4 dagen naar Limburg en dan mag het in de stalling tot volgend jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ds7LcITCZUpEC-HTsShaoXM1BZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFyLkaa4eRaMHuTQsDPyjPNv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUNRv0J1mSMqKbe5inNFKpZgeD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rqXNhLxR0zsHTKM7Uswa5CwA.jpg?f=fotoalbum_large

• Dani86

Dani86

AeroGeek

ephymerous schreef op zondag 13 september 2026 @ 07:52:
[...]

Heb je daar een beetje gezellige campings voor de vouwwagen? Niet te groot en vrije plekken? :)
Wij stonden er net buiten: Nettwood Country Breaks, was een goede uitvalsbasis.

• STIMPPYYY
barrymossel schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:22:
[...]

Dat heeft de Offtrail ook, maar onze Cabanon Stratos heeft hele irritante flappen van de voortent die naar binnen komen en zorgen voor onbruikbare ruimte (nou ja, slecht bruikbaar). En bij de Offtrail is bijna de hele breedte van de luifel bruikbaar.

[Afbeelding] Die blauwe flappen bedoel ik.
Ja, die windvangers. Bij de Mercury kan je die wel oprollen gelukkig. Is wel knus :)

even een check, is het verkopen van vw nu aan te raden? Kennis wilt ‘m overnemen voor 9k (mercury basic, 24 mdl, avnt garde + extra ondertent en nog wat accessoires - eigenlijk compleet), maar kan ook prima wachten tot volgend kampeerseizoen.

[ Voor 14% gewijzigd door STIMPPYYY op 14-09-2026 08:13 ]

• barrymossel
  • Nu online
STIMPPYYY schreef op maandag 14 september 2026 @ 07:28:
[...]

Ja, die windvangers. Bij de Mercury kan je die wel oprollen gelukkig. Is wel knus :)

even een check, is het verkopen van vw nu aan te raden? Kennis wilt ‘m overnemen voor 9k (mercury basic, 24 mdl, avnt garde + extra ondertent en nog wat accessoires - eigenlijk compleet), maar kan ook prima wachten tot volgend kampeerseizoen.
Van onze Stratos stonden er tijdens onze vakantie er ongeveer 2-3 dacht ik op Marktplaats. Na de vakantie een stuk of 18, met ook flink lagere prijzen. Wij hebben hem dus in de stalling gezet tot de nieuwe Offtrail komt.

Maar dat gezegd hebbende: als ik een realistisch bod had gehad, al was het lager dan ik zou wensen, dan had ik het meteen aangenomen. Ik heb überhaupt geen zin in dat gezeik van het verkopen.

• JanHenk
  • Niet online
barrymossel schreef op maandag 14 september 2026 @ 08:28:
[...]

Van onze Stratos stonden er tijdens onze vakantie er ongeveer 2-3 dacht ik op Marktplaats. Na de vakantie een stuk of 18, met ook flink lagere prijzen. Wij hebben hem dus in de stalling gezet tot de nieuwe Offtrail komt.
Zo, inderdaad ja. Ik ken de Cabanons inhoudelijk niet goed genoeg (geen idee wat voor doek, of er bekende mankementen zijn of iets dergelijks) maar tussen 2 en 3K vraagprijs, dat is in mijn optiek maar weinig als ie wat in goede staat is. Veel ruimte voor weinig.

• STIMPPYYY
barrymossel schreef op maandag 14 september 2026 @ 08:28:
[...]

Maar dat gezegd hebbende: als ik een realistisch bod had gehad, al was het lager dan ik zou wensen, dan had ik het meteen aangenomen. Ik heb überhaupt geen zin in dat gezeik van het verkopen.
Helder, dankje. Ik heb ook een hekel aan verkoop. Zeker voor deze bedragen. Heb je de Offtrail al besteld? Ik denk dat ik deze of volgende week even langsga. Gezien feit dat je nu een aantal zaken er nog gratis bij krijgt.

Twijfel of ik langsga bij De Wit of bijvoorbeeld vouwwagenspecialist. Ik vind het advies en de hulp die ik afgelopen week kreeg bij De Wit echt ondermaats.

• samo
  • Laatst online: 10:55

samo

yo/wassup

Ik heb deze week mijn vouwwagen voor een onderstelbeurt weggebracht. Blijkt nog lastig een goede plek te vinden, want overal kom ik caravanbedrijven tegen die geen vouwwagens doen. Na lang googlen eindelijk een partij gevonden in Leerdam.

Banden hebben dotcode uit 2015, dus die waren wel aan vervanging toe. Reserveband kwam uit 2005, dus ook daar kon wel een nieuwe op. Oplooprem bleek niet meer te werken, dus ook fijn dat die gefixt is. Dan kan 't ouwe beestje toch wel weer een tijdje mee. Alleen kost 't allemaal toch weer veel dat je twijfelt of je niet gewoon beter een andere vouwwagen van marktplaats had moeten trekken.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:01
samo schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:29:
Ik heb deze week mijn vouwwagen voor een onderstelbeurt weggebracht. Blijkt nog lastig een goede plek te vinden, want overal kom ik caravanbedrijven tegen die geen vouwwagens doen. Na lang googlen eindelijk een partij gevonden in Leerdam.

Banden hebben dotcode uit 2015, dus die waren wel aan vervanging toe. Reserveband kwam uit 2005, dus ook daar kon wel een nieuwe op. Oplooprem bleek niet meer te werken, dus ook fijn dat die gefixt is. Dan kan 't ouwe beestje toch wel weer een tijdje mee. Alleen kost 't allemaal toch weer veel dat je twijfelt of je niet gewoon beter een andere vouwwagen van marktplaats had moeten trekken.
Als 3 nieuwe banden en een oplooprem al duurder is dan een vouwwagen van marktplaats dan idd tijd om achter de oren te krabben.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:51
SonOfSam schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:41:
[...]

Als 3 nieuwe banden en een oplooprem al duurder is dan een vouwwagen van marktplaats dan idd tijd om achter de oren te krabben.
Nadeel van eentje op marktplaats halen is dat dat daar vaak ook nog moet gebeuren

• samo
  • Laatst online: 10:55

samo

yo/wassup

bleufred1 schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:48:
[...]

Nadeel van eentje op marktplaats halen is dat dat daar vaak ook nog moet gebeuren
Dat. Ik kijk voor beurt + alles al tegen de €1.000 aan. En de valse vergelijking is dat je voor dit bedrag + inruilwaarde + iets bijleggen omdat je er op vooruit gaat iets nieuwers koopt, maar inderdaad grote kans met oude banden en lang geen beurt gehad.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

samo schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:29:

Als het je om de "aanhanger" deel gaat van het onderstel (koppeling, rem, banden, chassis etc), ga dan naar een aanhanger bedrijf. Een goede is bijv van der horst in Nunspeet. Super vriendelijk en gespecialiseerd in oa Alko. De opbouw van de aanhanger, of het nu huif, paard of vouwwagen is, maakt voor hen niet zoveel uit. Al doen ze meestal voor de bouwvakkers aanhangers.

• Marcel a
Precies. Bij ons in de buurt is De Witte Smid. Voor onderhoud aan de wagen is dat helemaal prima.

• pmpone
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-09 20:01
STIMPPYYY schreef op maandag 14 september 2026 @ 07:28:
[...]

Weg is weg, zou ik denken. Krijg je er meer voor in het voorjaar? Misschien is er dan ook meer aanbod omdat mensen denken dan meer te krijgen. Hij is dan ook gewoon een jaar ouder :+

• pmpone
Ach onderhoud met een vouwwagen, een paar keer met de vetspuit en contactspray rond en je bent er wel. Mensen maken het ook wel te moeilijk soms hoor. Het is niet alsof een aanhanger een complex ding is.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

pmpone schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:23:
Ach onderhoud met een vouwwagen, een paar keer met de vetspuit en contactspray rond en je bent er wel. Mensen maken het ook wel te moeilijk soms hoor. Het is niet alsof een aanhanger een complex ding is.
Misschien niet, maar mijn laatste beurt bij een aanhanger specialist:

het vervangen van de oplooprem demper (versleten na 13 jaar) en de doorvoer van remkabel , uithonen van glijlagerbussen...

Ik kan het niet direct constateren met een vetspuit en contactspray (wat ik het jaar ervoor wel zelf deed overigens) en ik heb ook materiaal en kennis niet om het te doen.

• pmpone
Get!em schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:45:
[...]

Misschien niet, maar mijn laatste beurt bij een aanhanger specialist:

het vervangen van de oplooprem demper (versleten na 13 jaar) en de doorvoer van remkabel , uithonen van glijlagerbussen...

Ik kan het niet direct constateren met een vetspuit en contactspray (wat ik het jaar ervoor wel zelf deed overigens) en ik heb ook materiaal en kennis niet om het te doen.
Nee dat snap ik, misschien ben ik er ook te simpel in. Als in dan doet de oploop rem het maar niet. Mijn aanhanger die het zelfde gewicht mag trekken heeft namelijk geen oploop rem en de vouwwagen wel. En zo ben ik ook met banden, de dot code zegt wel wat maar wanneer er geen droogte scheurtjes in een band zitten gaat het nog vele km's goed.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

pmpone schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:48:
[...]

Nee dat snap ik, misschien ben ik er ook te simpel in. Als in dan doet de oploop rem het maar niet. Mijn aanhanger die het zelfde gewicht mag trekken heeft namelijk geen oploop rem en de vouwwagen wel. En zo ben ik ook met banden, de dot code zegt wel wat maar wanneer er geen droogte scheurtjes in een band zitten gaat het nog vele km's goed.
Voor een aanhangertje met vuil voor de lokale stort: prima. Voor een aanhanger met daarin je vakantieplezier (en euro's investering en materiaal) wil je een goedwerkend remsysteem, incl oplooprem, zeker in de bergen voor je eigen veiligheid. Een vastzittende (oploop)rem is dodelijk voor je auto (koppeling/motor) en remmen van je aanhanger (bijv in file) en niet meer werkende oplooprem in haarspeldbochten een enorm gevaar.

• Kevinns
pmpone schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:48:
[...]

Wat gebeurt er zonder oplooprem wanneer je aanhanger losschiet? Juist, dat wordt een dodelijk projectiel.

Aanhangers zonder oplooprem worden met een vaste lus aan de trekhaak vastgemaakt zodat hij bij het trekkende voertuig blijft, een aanhanger met oplooprem breekt juist los. Ik ben het ermee eens dat het simpele techniek is, en iedere twee jaar is misschien teveel. Maar de instelling “we wachten gewoon af tot het misgaat, zal wel meevallen” vind ik voor veiligheidskritische onderdelen erg kwalijk. Vooral als je daarmee de veiligheid van derden in gevaar brengt.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:02

franssie

Save the albatross

Get!em schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:52:
[...]

Voor een aanhangertje met vuil voor de lokale stort: prima. Voor een aanhanger met daarin je vakantieplezier (en euro's investering en materiaal) wil je een goedwerkend remsysteem, incl oplooprem, zeker in de bergen voor je eigen veiligheid. Een vastzittende (oploop)rem is dodelijk voor je auto (koppeling/motor) en remmen van je aanhanger (bijv in file) en niet meer werkende oplooprem in haarspeldbochten een enorm gevaar.
Ik heb eens een noodstop moeten maken met een boedelbakje, met max belading aan hout 750kg belading op de kogel van mijn V70 toen. Wat was ik blij met die oploop rem, anders was ik zeker 360+ graden over de A1 gegaan als een kunstschaatsduo voor volle punten ;-)

Maar als je zelf het kunt onderhouden is dat ook prima, maar het is wel handig om het te onderhouden en te testen natuurlijk.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:48
mutsje schreef op zondag 13 september 2026 @ 20:53:
Met de occassion aart kok tuareg op camping de breede gestaan , denk 3 km van me geboorte dorp want is handig om je moeder te bezoeken in verzorgingstehuis en alles op fiets te doen. Dit is wel next level ten opzichte van de smitveld reubist. We moeten nog even uitzoeken hoe e.e.a. in te richten aangezien we vaker met 2 personen gaan camperen omdat de kids niet meer mee gaan en anders hun tent maar mee moeten nemen. Was even vloeken, ding bijna droog kwam er nog bui over. Maar in Leiden weer even uitgeklapt en droog opgevouwen. Deze week nog 4 dagen naar Limburg en dan mag het in de stalling tot volgend jaar.
wat bedoel je met next level? Ik ken de Ruebist niet (anders dan dat het een De Waard tent op wielen is). Is het handiger opzetten? Ik vind dit ook wel een model dat mij aanstaat als opvolger voor onze combi camp country. Ik denk alleen wel dat de ruimte onder de luifel voor een gezin van 4 (met grote kinderen) wat krap is.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:47

mutsje

Certified Prutser

Adam1980 schreef op maandag 14 september 2026 @ 18:04:
[...]

wat bedoel je met next level? Ik ken de Ruebist niet (anders dan dat het een De Waard tent op wielen is). Is het handiger opzetten? Ik vind dit ook wel een model dat mij aanstaat als opvolger voor onze combi camp country. Ik denk alleen wel dat de ruimte onder de luifel voor een gezin van 4 (met grote kinderen) wat krap is.
Deze is echt voor 2 personen, mijn leidinggevende heeft de aart kok livingstone en daar kan je makkelijk met 4 personen mee camperen. De smitveld heeft als grote nadeel dat het kuipzijl vast zit aan de wagen. Die hadden we voor 1 nacht niet eraan geritst en scheelt schoonmaken etc. Nog voordeel, als die vies is doe je er vuilniszakken omheen en maak je het thuis schoon. Dan kan met de smitveld niet. De vouwwagenspecialist verkocht ze maar zijn daarmee gestopt, de wispelturig en out dated zeiden ze over de smitveld.

• pmpone
Kevinns schreef op maandag 14 september 2026 @ 17:31:
[...]

Wat gebeurt er zonder oplooprem wanneer je aanhanger losschiet? Juist, dat wordt een dodelijk projectiel.

Aanhangers zonder oplooprem worden met een vaste lus aan de trekhaak vastgemaakt zodat hij bij het trekkende voertuig blijft, een aanhanger met oplooprem breekt juist los. Ik ben het ermee eens dat het simpele techniek is, en iedere twee jaar is misschien teveel. Maar de instelling “we wachten gewoon af tot het misgaat, zal wel meevallen” vind ik voor veiligheidskritische onderdelen erg kwalijk. Vooral als je daarmee de veiligheid van derden in gevaar brengt.
Heb je gelijk in, daar had ik even niet aan gedacht (de ketting om de kogel of de losbreek kabel).

Het ging mij er meer om dat je niet alles hoeft te laten doen.

• barrymossel
  • Nu online
STIMPPYYY schreef op maandag 14 september 2026 @ 09:44:
[...]

Helder, dankje. Ik heb ook een hekel aan verkoop. Zeker voor deze bedragen. Heb je de Offtrail al besteld? Ik denk dat ik deze of volgende week even langsga. Gezien feit dat je nu een aantal zaken er nog gratis bij krijgt.

Twijfel of ik langsga bij De Wit of bijvoorbeeld vouwwagenspecialist. Ik vind het advies en de hulp die ik afgelopen week kreeg bij De Wit echt ondermaats.
Ik woon ongeveer naast de zogenoemde vouwwagenspecialist en ik heb er juist niet bij besteld. De reparatievraag die ik deed voor de Cabanon werd imo belachelijk behandeld vergeleken met De Wit. Alle service die we bij De Wit wél hebben gehad gaf ons ook de reden om anderhalf uur extra te rijden om straks in het voorjaar de Offtrail op te halen.

Nee, mijn n=1 ervaring met die club in Amersfoort zorgt ervoor dat ik nog geen haring bij ze koop.
Pagina: 1 ... 41 42 Laatste