Aanschaf is natuurlijk pittig maar als je het kan doen vind ik vooral de afschrijving belangrijk. 1000 euro per jaar afschrijving met stalling erbij is met ons gebruik dan over de duim zo’n 350 euro per week. Daar kan je niet voor hurenPalomar schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 10:52:
[...]
Hehe, hier een 15 jaar oude Jamet. Jaar of 3 geleden gekocht om te kijken of vouwwagenkamperen iets voor ons is. En dat is het en het oudje bevalt nog prima. Bijkomend voordeel van een 'goedgebruikte' is dat het niet zo erg is als er eens ergens een plekje op komt of iets kapot gaat. Aan de andere kant wel gewoon zuinig erop. Voor het inklappen de bezem erover/erdoor en altijd droog inklappen. Denk dat het ding op die manier nog jaren mee kan, zonder je druk te hoeven maken dat er een krasje of een plekje op komt die de waarde naar beneden haalt...
Het jeukt altijd wel als ik in dit topic of op campings weer allerlei nieuwe vouwwagens zie. Daar zitten toch weer allerlei nieuwe fancy dingen op. Vraag me alleen wel af, kopen jullie altijd een nieuwe vouwwagen of eerder een gebruikte? Een Jamet koop je ws. sneller nieuw en een Holtkamper kan tweedehands ook goed, maar het blijft veel geld. Ik kan het voor ons nog niet echt goed rechtvaardigen om 15K of meer uit te geven, terwijl we hem zo'n 3 weken per jaar gebruiken (2 weken zomervakantie en een pinksteren oid). Andere vakanties doen we toch nog vaak in hotels, appartementen, huisjes etc (ong. elke schoolvakantie). Die vouwwagen wordt dan een soort dure hobbyIk vind het echter wel fijn om in die vakantie met de vouwwagen voor mijn gevoel echt te kamperen en ook al je eigen spullen mee te hebben. Ik zou hem dus niet weg willen doen en bijv. een opgezette tent huren op een camping. Het blijft dan natuurlijk een redelijk dure hobby, want jaarlijks onderhoud/stalling/kampeerplaats zijn ook niet gratis, maar de vraag is hoever je hierin gaat
Daarmee praat in het goed. Uiteindelijk gaat het om leuke dingen doen en geld kan je niet meenemen
XXXVI
:strip_exif()/f/image/1yGuJMihKTaluzAQdjc2rPVO.jpg?f=fotoalbum_large)