Allemaal goeie tips. Heb gelukkig ruim kampeerervaring, alleen nog niet met tenttrailers. We hebben al veel kampeerspullen. Ik kampeer het liefst zo sober mogelijk; bagage komt bij ons niet boven de hoedenplank uit, dakkoffer niet nodig, etc. Vaak neem je te veel mee.vso schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:54:
[...]
kijk vooral winkel(s) met vw in de uitstalling let goed op waar ze licht door laten, holtkamper zit bv in bunnik. ook leuk uitje met de fam.
Dus gewoon ervaring op doen, al staat je probeer dingus in een uur er zijn zoveel factoren, als er 1ntje is met (semi) complete inboedel scheelt ook bakken geld. ga wel 2 weken .. je hoet echt niet 1 camping aan te doen maar ga niet naar Portugal oid als je het niks vind kan je bv naar huisin je zoektoch niet direct naar het perfecte plaatje zoeken, mijn oude vw werd opgehaald door een carnavals vereninging. de inboedel zit nu in mijn caravan. als je op de camping staat zijn er altijd wel mensen die ervaring willen delen onder het genot van een biertje
![]()
90% van de vw heeft een slaapcabine met voorluifel(tje), zijwanden en extra luifel zijn optioneel er(aan) te zetten. en zijwand(en) zijn fijn met wat ongelukkige plaatsing.
Een slaapkabine voor kids kan je ook later laten dienen als "kleedkamer/storage"
Ik zal de komende tijd eens langs wat showrooms gaan om modellen te bekijken. De Trigano Camp-trail staat hoog op mijn lijstje nu: niet te grote tenttrailer (ook niet te hoog), snel opzetten, eventueel extra slaapcabine, voorluifel óf tent.