WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• Handjes
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 21:42
vso schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:54:
[...]

kijk vooral winkel(s) met vw in de uitstalling let goed op waar ze licht door laten, holtkamper zit bv in bunnik. ook leuk uitje met de fam.
Dus gewoon ervaring op doen, al staat je probeer dingus in een uur er zijn zoveel factoren, als er 1ntje is met (semi) complete inboedel scheelt ook bakken geld. ga wel 2 weken .. je hoet echt niet 1 camping aan te doen maar ga niet naar Portugal oid als je het niks vind kan je bv naar huis ;) in je zoektoch niet direct naar het perfecte plaatje zoeken, mijn oude vw werd opgehaald door een carnavals vereninging. de inboedel zit nu in mijn caravan. als je op de camping staat zijn er altijd wel mensen die ervaring willen delen onder het genot van een biertje :)

90% van de vw heeft een slaapcabine met voorluifel(tje), zijwanden en extra luifel zijn optioneel er(aan) te zetten. en zijwand(en) zijn fijn met wat ongelukkige plaatsing.

Een slaapkabine voor kids kan je ook later laten dienen als "kleedkamer/storage"
Allemaal goeie tips. Heb gelukkig ruim kampeerervaring, alleen nog niet met tenttrailers. We hebben al veel kampeerspullen. Ik kampeer het liefst zo sober mogelijk; bagage komt bij ons niet boven de hoedenplank uit, dakkoffer niet nodig, etc. Vaak neem je te veel mee.

Ik zal de komende tijd eens langs wat showrooms gaan om modellen te bekijken. De Trigano Camp-trail staat hoog op mijn lijstje nu: niet te grote tenttrailer (ook niet te hoog), snel opzetten, eventueel extra slaapcabine, voorluifel óf tent.

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19:04
Handjes schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 13:21:
[...]

Je moet het inderdaad echt bont maken om op de 750kg te komen. Meeste zaken doe je toch in de auto, want dat is veiliger en rijdt beter. Kleding zou ik juist niet in de trailer doen.
Wij doen eigenlijk zo min mogelijk in de auto.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:00

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Marcel a schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 19:13:
[...]

Wij doen eigenlijk zo min mogelijk in de auto.
Alles wat altijd meegaat - stoelen, tafels, tent-onderdelen, haringkist, kookplaat, rietjeskleed, lampjes, stroomkabels, blabla, etcetera - gaat de wagen in en komt daar niet meer uit. Fietsen op de drager, en het enige in de auto zijn kledingtassen, eten en de koelbox, rijden maar. 🙃

I have usernames older than you.

• Handjes
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 21:42
Qua veiligheid is het het verstandigst om zo veel mogelijk gewicht in de auto te hebben, niet in de aanhanger. Gaat niet per sé om absoluut gewicht, maar om de gewichtsverdeling (je wilt de auto veel zwaarder hebben dan wat je trekt). Maar dat is mijn caravanervaring; bij een vouwwagen geldt dit veel minder natuurlijk.

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19:04
De auto is sowieso aanzienlijk zwaarder dan de VW. Zeker als we er met z'n vieren in gaan zitten.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:29
pjottum schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 19:26:
[...]

Alles wat altijd meegaat - stoelen, tafels, tent-onderdelen, haringkist, kookplaat, rietjeskleed, lampjes, stroomkabels, blabla, etcetera - gaat de wagen in en komt daar niet meer uit. Fietsen op de drager, en het enige in de auto zijn kledingtassen, eten en de koelbox, rijden maar. 🙃
Ja, inderdaad. Alles wat we thuis niet nodig hebben gaat en blijft in de vouwwagen. Alleen de koelbox en strandstoeltjes gaan eruit. En wat gereedschap.

De rest zijn spullen om te "leven", zoals kleding, speelgoed, elektronica, etc. En dat gaat in of op de auto.

In principe is het auto inladen en de vouwwagen achter de auto hangen. In theorie...

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:52
Handjes schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 21:23:
(je wilt de auto veel zwaarder hebben dan wat je trekt).
Met een EV is dat meestal niet moeilijk. :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste