• MarnixB.
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:20
Wij hebben vorig jaar een 2e-hands Cabanon Malawi Royal gekocht. Komende zomervakantie gaan we voor het eerst hiermee (echt) weg. Het idee is om dit weekend te gaan 'oefenen' in Nederland. Dan hebben we een keer alles zelf opgezet, zodat we deze zomer in Frankrijk enigszins voorbereid aankomen. Ook kunnen we er nu achter komen wat we allemaal nog missen in de inventaris of handige spulletjes. We zitten dit weekend in Bladel, dus kunnen eventueel tussendoor een keer naar de Decatlon of De Wit toe, als dat echt nodig is. We gaan met twee kinderen van 5 en 7 en die passen zich erg makkelijk aan. Het weer valt misschien tegen, maar we gaan toch en zien wel hoe het bevalt. Koude kan je je op kleden, kacheltje mee en verder zullen we ons toch wel vermaken. Veel zin in in ieder geval.

152m2 2-onder-1-kap 2016 | Quatt en Atag I32S met NIBE PCU-R120 | T6 | 6000Wp | HR++, spouw-, dak- en muurisolatie | Vloerverwarming bgg en radiatoren op 1ste en 2e etage

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

kwet schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:05:
[...]

https://www.obelink.nl/ou...ozlKD4lkS3nRoCnWEQAvD_BwE

Wij hebben bovenstaande, neemt weinig ruimte in en werkt goed voor de kinderen.
Die met de nieuwe tapknop wel (die blijft openstaan). Maar toch is de tapknop het zwakke punt van dit ding. Ik heb vorig jaar een nieuwe tap aangeschaft en in onze bestaande vaatje gedaan, maar verwacht binnen 2 jaar weer een nieuwe nodig te hebben.

Extra nadeel is dat er in de (gevouwen) naden altijd water blijft staan na het leeggieten. Je kunt hem nooit droog krijgen. Zelfs met doek napoetsen is lastig.

Verder zijn de vouwranden een zwak punt. Na 1000x vouwen zijn ze gescheurd. Heb de vouwemmer al weg kunnen gooien en de opvouwbare schalen/borden beginnen nu ook gaten te vertonen.

Niettemin, qua ruimtewinning blijft deze Outwell wel favoriet en heb ik de grotere watertank uit de vouwwagen gehaald (en hangt het electrische pompje er werkloos bij).

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Get!em Ik heb ook een keer nagedacht over een opvouwbare watertank in combinatie met de dompelpomp, maar daar kom ik niet echt uit. Een harde tank blijft toch het makkelijkst, maar neemt inderdaad wel een hoop ruimte in. Jij gebruikt de hele wasbak en kraan niet meer begrijp ik.

Persoonlijk vind ik het uit en weer (gevuld) ín de keuken tillen, waar alle voorraad ligt, het grootste nadeel van de watertank.

Onze vorige vouwwagen, de combi-camp country, had de watertank in de disselbak. Dat werkte heel behoorlijk, zit het je nooit in de weg in de keuken. Nadeel daar weer van is een behoorlijk lange waterslang onder je wagen door, die je periodiek wel moet vervangen. En dus een disselbak, die wij nu niet (nodig) hebben.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:20
Get!em schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:22:
[...]

Die met de nieuwe tapknop wel (die blijft openstaan). Maar toch is de tapknop het zwakke punt van dit ding. Ik heb vorig jaar een nieuwe tap aangeschaft en in onze bestaande vaatje gedaan, maar verwacht binnen 2 jaar weer een nieuwe nodig te hebben.

Extra nadeel is dat er in de (gevouwen) naden altijd water blijft staan na het leeggieten. Je kunt hem nooit droog krijgen. Zelfs met doek napoetsen is lastig.

Verder zijn de vouwranden een zwak punt. Na 1000x vouwen zijn ze gescheurd. Heb de vouwemmer al weg kunnen gooien en de opvouwbare schalen/borden beginnen nu ook gaten te vertonen.

Niettemin, qua ruimtewinning blijft deze Outwell wel favoriet en heb ik de grotere watertank uit de vouwwagen gehaald (en hangt het electrische pompje er werkloos bij).
Wij hebben deze ook, inmiddels 3 jaar in gebruik. Werkt echt fantastisch. Ik onderken wel dat de tapknop gevoelsmatig het zwakke punt is, tegelijkertijd is 'ie nog niet kapot gegaan. Dat het droogmaken lastig is heb ik niet als ervaring. Gewoon de theedoek erdoorheen en schoonmaken vóór gebruik zorgt ervoor dat 't prima werkt.

Maar kan me voorstellen dat deze na een jaar of 5 kapot is. Prima, dan koop ik weer een nieuwe :+ .

We hebben ook de emmers van Outwell, juist omdat het zo makkelijk mee te nemen is. Geen idee hoe jullie het doen, maar wellicht een tip: wij hebben zo'n twee-traps trapje mee om te gebruiken bij het opzetten van de vouwwagen. Die gebruiken wij tijdens het kamperen om de watertap op de bovenste trede te zetten en op de onderste trede zetten we dan een half uitgevouwen emmer zodat we ook een soort 'afvoer' hebben :) . Maak 'm wel regelmatig leeg, want kindjes willen erook nog wel eens tegenaan stoten ... O-)

Dance with the stars

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:19

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Wij hebben een jerrycan van Obelink van 5 liter, die staat dan op een tafel.
We hebben geen keuken aan de vw, het meeste is dan los en moet opgezet worden. Een keuken is wellicht handiger, maar dan wordt de wagen ook weer groter en zwaarder.

I have usernames older than you.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

JanHenk schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:01:
@Get!em Ik heb ook een keer nagedacht over een opvouwbare watertank in combinatie met de dompelpomp, maar daar kom ik niet echt uit. Een harde tank blijft toch het makkelijkst, maar neemt inderdaad wel een hoop ruimte in. Jij gebruikt de hele wasbak en kraan niet meer begrijp ik.

Persoonlijk vind ik het uit en weer (gevuld) ín de keuken tillen, waar alle voorraad ligt, het grootste nadeel van de watertank.

Onze vorige vouwwagen, de combi-camp country, had de watertank in de disselbak. Dat werkte heel behoorlijk, zit het je nooit in de weg in de keuken. Nadeel daar weer van is een behoorlijk lange waterslang onder je wagen door, die je periodiek wel moet vervangen. En dus een disselbak, die wij nu niet (nodig) hebben.
Ik gebruik de wasbak in de kyte-keuken als bestekbak. Werkt top. Geen gezeur met afvalwater, geen gezeur met water op die plek in de keuken. Water hoort bij kamperen buiten en dus staat mijn watertank op een krukje op de rand van de luifel. Elke ochtend verversen voor goed water.

In disselbak zou erg onhandig zijn en inderdaad een hele lange slang. De originele holtkamper oplossing met grote tank vastgezet met beugel was op zich niet verkeerd, maar kost gewoon ruimte in de laadbak en oude pompje op batterijen was ook zozo. Bovendien door het slangetje niet als drinkwater bedoeld/geschikt. Nu gooi ik de opgevouwen watertank gewoon onder dekzeil en kan ik hem thuis gemakkelijk eruitpakken en schoonmaken/ laten drogen aan het eind van de vakantie.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

robbierzz schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:18:
[...]

Geen idee hoe jullie het doen, maar wellicht een tip: wij hebben zo'n twee-traps trapje mee om te gebruiken bij het opzetten van de vouwwagen. Die gebruiken wij tijdens het kamperen om de watertap op de bovenste trede te zetten en op de onderste trede zetten we dan een half uitgevouwen emmer zodat we ook een soort 'afvoer' hebben :) . Maak 'm wel regelmatig leeg, want kindjes willen erook nog wel eens tegenaan stoten ... O-)
Jup, wij ook de watertank op krukje, en daaronder de opvouwbare wasbak als "afvoer". Maar meeste water is toch voor verbruik als drinken/koken etc en niet als handenwassen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wij hebben zo'n opvouwbare jerrycan van de Decathlon en die bevalt eigenlijk prima. Niet te groot, dus ook niet te zwaar om te tillen. En het scheelt ruimte bij het inpakken. Ging een jaar of 3 mee totdat er een scheur in kwam. Op zich wel een puntje qua duurzaamheid/milieu natuurlijk, maar ik heb ook eens een van de action geprobeerd, maar die lekte direct al.

Al zorg ik als het even kan dat we een plek hebben met een eigen kraantje. Dan gebruik je die jerrycan eigenlijk niet meer en loop je gewoon even naar de kraan. Voor bij het eten hebben we dan vaak nog een lege Sodastream-fles mee die je dan uit de kraan vult en op tafel zet.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Voorheen had ik altijd zo'n Reliance (uit mijn hoofd) opvouwbare jerrycan. Prima dingen, gaan jaren mee. Maar ik vind uiteindelijk de meerwaarde te weinig. Je loopt alsnog heen en weer om dat ding te verversen en omdat je geen echte afvoer hebt kan je ook niet echt heel vieze dingen afspoelen.

Wij zijn daarom weer over op gewoon geen watertank bij de plek. We hebben allemaal drinkflessen voor water en met mijn moka express moet ik toch naar een gootsteen om hem uit te spoelen. Dat loopje is alleen maar goed voor me. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste