Geen idee. Die van ons heeft ook velgen vanuit AK origineel, maar toch echt een andere bandenmaat dan die in de huidige "Zambezi original" folder staat. Kan het ook niet voor je nameten helaas aangezien die in de stalling staat.ST10©DE schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:43:
[...]
Weet jij (of iemand anders!) de preciese velgmaat van de Zambezi? (Velgbreedte, Velgdiameter, ET-waarde, Naafgatdiameter, Steekmaat)
Ik kan het op internet nergens vinden. Kan ook zijn dat mijn zoekskills niet toereikend zijn...
Is er iemand met een tip voor opslag bakken onder het bed een een Zambezi original hardtop?
Hij staat in de stalling en de hoogte en breedte van de bagage ruimte opmeten is dus even onhandig. Volgens de website is die 195x120x30cm onder de lattenbodem.
Eisen die heb zijn;
Hij staat in de stalling en de hoogte en breedte van de bagage ruimte opmeten is dus even onhandig. Volgens de website is die 195x120x30cm onder de lattenbodem.
Eisen die heb zijn;
- Vullen mooi de hoogte
- Stapelbaar als ze uit de bak zijn
- Met deksel zodat als ze uit de bak zijn redelijk beschermd tegen vocht en ongedierte
- Doorzichtig zodat je makkelijk ziet welke bak je niet hebben.
Zoek zoiets. Soms bij de Action, soms online of ergens anders. 60x40x30, past zo of overdwars met twee naar elkaar (dat doe ik).:strip_exif()/f/image/qqtGKoz0aSpyGKh6zEZNUpjy.jpg?f=fotoalbum_large)
Weliswaar niet doorzichtig maar ik heb er maar zes in staan, dan onthoud je wel welke bak waarvoor is.
:strip_exif()/f/image/qqtGKoz0aSpyGKh6zEZNUpjy.jpg?f=fotoalbum_large)
Weliswaar niet doorzichtig maar ik heb er maar zes in staan, dan onthoud je wel welke bak waarvoor is.
[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 03-12-2025 20:52 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@L.N. je vergelijkt een vaste bak met een klapkrat. Nogal wiedes dat de eerste dan steviger is. 
Niet dat er al eentje stuk is bij mij en qua opslag is het inklappen wel handig. Het is waar je voorkeur ligt.
Niet dat er al eentje stuk is bij mij en qua opslag is het inklappen wel handig. Het is waar je voorkeur ligt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Deze van de Hornbach heb ik ook gekocht voor de Aart Kok Kavango, maar daar zou ik iedereen voor aanraden om echt maximaal 30cm hoogte te pakken (en dus niet deze kratten).L.N. schreef op woensdag 3 december 2025 @ 23:44:
@Gonadan We gebruiken deze (60 x 40 x 32 cm) van de Hornbach in onze CC Flexi. Je hebt ze in verschillende (hoogte) maten en je kunt er een losse deksel bij kopen. We hebben er ook zo 1 van de Action, maar die van de Hornbach zijn veel steviger.
Met 32cm hoogte moet je ze vrij precies plaatsen want anders rust het frame van het bed er teveel op en staat het bed en de sluitingen onder spanning.
Benieuwd of de bak van de Flexi dan toch net iets hoger is waardoor jij dat niet hebt.
Dat durf ik niet te zeggen en ik kan het ook niet meten, want de Flexi staat in de winterstalling. Ik hoef bij het plaatsen van de bakken geen rekening te houden met het bedframe.MrAcid schreef op donderdag 4 december 2025 @ 06:35:
[...]
Deze van de Hornbach heb ik ook gekocht voor de Aart Kok Kavango, maar daar zou ik iedereen voor aanraden om echt maximaal 30cm hoogte te pakken (en dus niet deze kratten).
Met 32cm hoogte moet je ze vrij precies plaatsen want anders rust het frame van het bed er teveel op en staat het bed en de sluitingen onder spanning.
Benieuwd of de bak van de Flexi dan toch net iets hoger is waardoor jij dat niet hebt.
Edit: waarschijnlijk is de bak van de Flexi toch hoger dan die van de Kavango, want Combi Camp geeft aan dat de bagageruimte in de bak van de Flexi 37 cm hoog is.
[ Voor 24% gewijzigd door L.N. op 04-12-2025 09:52 ]
@MWDKing Ik heb deze bakken ook in onze Trigano Odyssee, en een paar van 40x30 voor de kleinere spullen. Ideaal, maar het moet wel passenL.N. schreef op woensdag 3 december 2025 @ 23:44:
@Gonadan We gebruiken deze (60 x 40 x 32 cm) van de Hornbach in onze CC Flexi. Je hebt ze in verschillende (hoogte) maten en je kunt er een losse deksel bij kopen. We hebben er ook zo 1 van de Action, maar die van de Hornbach zijn veel steviger.
Overigens zie ik het nut van deksels niet in. Wij laten onze bagage altijd onder het bed, dat sluit zo strak dat je geen last hebt van stof. Er zitten geen etenswaren in dus ongedierte heeft er ook niks te zoeken.
Etenswaren bewaren we in de achterbak van de auto, na een debacle waarbij muizen in één nacht van ongeveer alles een hapje hadden genomen
Gaaf hoor! Wij hebben vorig jaar hetzelfde gedaan met onze kinderen van 3, 3, en 4 jaar oud. Beste tijd van m’n leven.MWDKing schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:15:
Leuk topic. Komend voorjaar ga ik 3 maanden met mijn gezin (ik, mijn vrouw, baby van 9 maanden en peuter van 3) naar zuid-Europa met een Zambezi original en een Tesla Model Y.
Inmiddels aardig aan het voorbereiden kwa uitrusting. Voorop de Zambezi heb ik al een grote aluminium Zagres kist geplaatst van 400 liter.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik twijfel nog of een dakkoffer verstandig is. Kost wel een hoop geld en gaat ook te kosten van de range. Maar ik verwacht dat de auto samen met de Zambezi+kist genoeg moet zijn.
Hoe dan ook. Ik blijf dit topic volgen!
Wij zijn met onze Trigano Odyssee gegaan van Nederland naar Luxemburg, oosten van Frankrijk, Franse Pyreneeën, Noord-West Spanje, via Salamanca Portugal in, Douro vallei, Algarve en van daaruit in een redelijk rechte lijn weer naar net noorden.
Van tevoren hadden we nog wat twijfel over 3 maanden kamperen, maar dat is geen moment een probleem geweest. We hadden alleen het stukje zomervakantie van tevoren geboekt, de rest ging perfect op de bonnefooi. Ik kan trouwens een ACSI kaart aanraden. Er zijn best veel campings waar je veel korting krijgt buiten het hoogseizoen.
Echt fantastisch. 3 maanden lang alle tijd voor jezelf en je gezin, geen gehaast, alle vrijheid. Heel veel plezier!
Deksels vind ik zelf wel prettig. Het ziet er een stuk opgeruimder uit en je kunt er ook dingen op neerleggen, bijvoorbeeld onderweg. Maar echt noodzakelijk zijn ze ook weer niet, het zat er toch al op.Kevinns schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:28:
[...]
@MWDKing Ik heb deze bakken ook in onze Trigano Odyssee, en een paar van 40x30 voor de kleinere spullen. Ideaal, maar het moet wel passen.
Overigens zie ik het nut van deksels niet in. Wij laten onze bagage altijd onder het bed, dat sluit zo strak dat je geen last hebt van stof. Er zitten geen etenswaren in dus ongedierte heeft er ook niks te zoeken.
Etenswaren bewaren we in de achterbak van de auto, na een debacle waarbij muizen in één nacht van ongeveer alles een hapje hadden genomen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bij ons zitten die kisten zo strak onder het bed-frame dat er niks bovenop kan, zelfs geen deksel. En het voordeel van geen deksel is dat de inhoud nog wat kan uitpuilen tussen richting de lattenbodem, dan past er nog wat meer in (wij zijn meer van het proppen en uitpuilen dan van opgeruimd aanzichtGonadan schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:52:
[...]
Deksels vind ik zelf wel prettig. Het ziet er een stuk opgeruimder uit en je kunt er ook dingen op neerleggen, bijvoorbeeld onderweg. Maar echt noodzakelijk zijn ze ook weer niet, het zat er toch al op.
Dat verschilt dan. Ik gooi er vaak de stokkenzak op en soms nog wat losse dingen zoals het ingeklapte opstapje.Kevinns schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:20:
[...]
Bij ons zitten die kisten zo strak onder het bed-frame dat er niks bovenop kan, zelfs geen deksel. En het voordeel van geen deksel is dat de inhoud nog wat kan uitpuilen tussen richting de lattenbodem, dan past er nog wat meer in (wij zijn meer van het proppen en uitpuilen dan van opgeruimd aanzicht).
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb de Ikea transparante boxen in de Kyte, en dan hou je nog ruimte over tussen lattenbodem en box. Door deksels te gebruiken, kan ik daar dan wat flexibel spul als een fleecedeken of strandtentje neerleggen.
En inderdaad, muizen kunnen ook van Canvas, plastic of katoen een hapje maken, dus daar beschermen deksel ook.
En inderdaad, muizen kunnen ook van Canvas, plastic of katoen een hapje maken, dus daar beschermen deksel ook.
We halen een aantal van de bakken eruit en dan is een deksel handig om te voorkomen dat de hond bij de inhoud kan.
Licht off-topic, maar ik heb één keer de fout gemaakt om op de vertrekdag een vuilniszak IN de auto mee te nemen naar de containers aan het begin van de camping. Daar zat een muis in en die heeft 400km door de auto gerend en we kregen 'm met twee keer uitladen van álle bagage niet te pakken omdat hij steeds achter het dashboard schoot...Kevinns schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:28:
[...]
Dank je! Ik heb er heel veel zin inKevinns schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:38:
[...]
Gaaf hoor! Wij hebben vorig jaar hetzelfde gedaan met onze kinderen van 3, 3, en 4 jaar oud. Beste tijd van m’n leven.
Wij zijn met onze Trigano Odyssee gegaan van Nederland naar Luxemburg, oosten van Frankrijk, Franse Pyreneeën, Noord-West Spanje, via Salamanca Portugal in, Douro vallei, Algarve en van daaruit in een redelijk rechte lijn weer naar net noorden.
Van tevoren hadden we nog wat twijfel over 3 maanden kamperen, maar dat is geen moment een probleem geweest. We hadden alleen het stukje zomervakantie van tevoren geboekt, de rest ging perfect op de bonnefooi. Ik kan trouwens een ACSI kaart aanraden. Er zijn best veel campings waar je veel korting krijgt buiten het hoogseizoen.
Echt fantastisch. 3 maanden lang alle tijd voor jezelf en je gezin, geen gehaast, alle vrijheid. Heel veel plezier!