Geen idee. Die van ons heeft ook velgen vanuit AK origineel, maar toch echt een andere bandenmaat dan die in de huidige "Zambezi original" folder staat. Kan het ook niet voor je nameten helaas aangezien die in de stalling staat.ST10©DE schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:43:
[...]
Weet jij (of iemand anders!) de preciese velgmaat van de Zambezi? (Velgbreedte, Velgdiameter, ET-waarde, Naafgatdiameter, Steekmaat)
Ik kan het op internet nergens vinden. Kan ook zijn dat mijn zoekskills niet toereikend zijn...
Is er iemand met een tip voor opslag bakken onder het bed een een Zambezi original hardtop?
Hij staat in de stalling en de hoogte en breedte van de bagage ruimte opmeten is dus even onhandig. Volgens de website is die 195x120x30cm onder de lattenbodem.
Eisen die heb zijn;
Hij staat in de stalling en de hoogte en breedte van de bagage ruimte opmeten is dus even onhandig. Volgens de website is die 195x120x30cm onder de lattenbodem.
Eisen die heb zijn;
- Vullen mooi de hoogte
- Stapelbaar als ze uit de bak zijn
- Met deksel zodat als ze uit de bak zijn redelijk beschermd tegen vocht en ongedierte
- Doorzichtig zodat je makkelijk ziet welke bak je niet hebben.
Zoek zoiets. Soms bij de Action, soms online of ergens anders. 60x40x30, past zo of overdwars met twee naar elkaar (dat doe ik).:strip_exif()/f/image/qqtGKoz0aSpyGKh6zEZNUpjy.jpg?f=fotoalbum_large)
Weliswaar niet doorzichtig maar ik heb er maar zes in staan, dan onthoud je wel welke bak waarvoor is.
:strip_exif()/f/image/qqtGKoz0aSpyGKh6zEZNUpjy.jpg?f=fotoalbum_large)
Weliswaar niet doorzichtig maar ik heb er maar zes in staan, dan onthoud je wel welke bak waarvoor is.
[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 03-12-2025 20:52 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@L.N. je vergelijkt een vaste bak met een klapkrat. Nogal wiedes dat de eerste dan steviger is. 
Niet dat er al eentje stuk is bij mij en qua opslag is het inklappen wel handig. Het is waar je voorkeur ligt.
Niet dat er al eentje stuk is bij mij en qua opslag is het inklappen wel handig. Het is waar je voorkeur ligt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Deze van de Hornbach heb ik ook gekocht voor de Aart Kok Kavango, maar daar zou ik iedereen voor aanraden om echt maximaal 30cm hoogte te pakken (en dus niet deze kratten).L.N. schreef op woensdag 3 december 2025 @ 23:44:
@Gonadan We gebruiken deze (60 x 40 x 32 cm) van de Hornbach in onze CC Flexi. Je hebt ze in verschillende (hoogte) maten en je kunt er een losse deksel bij kopen. We hebben er ook zo 1 van de Action, maar die van de Hornbach zijn veel steviger.
Met 32cm hoogte moet je ze vrij precies plaatsen want anders rust het frame van het bed er teveel op en staat het bed en de sluitingen onder spanning.
Benieuwd of de bak van de Flexi dan toch net iets hoger is waardoor jij dat niet hebt.
Dat durf ik niet te zeggen en ik kan het ook niet meten, want de Flexi staat in de winterstalling. Ik hoef bij het plaatsen van de bakken geen rekening te houden met het bedframe.MrAcid schreef op donderdag 4 december 2025 @ 06:35:
[...]
Deze van de Hornbach heb ik ook gekocht voor de Aart Kok Kavango, maar daar zou ik iedereen voor aanraden om echt maximaal 30cm hoogte te pakken (en dus niet deze kratten).
Met 32cm hoogte moet je ze vrij precies plaatsen want anders rust het frame van het bed er teveel op en staat het bed en de sluitingen onder spanning.
Benieuwd of de bak van de Flexi dan toch net iets hoger is waardoor jij dat niet hebt.
Edit: waarschijnlijk is de bak van de Flexi toch hoger dan die van de Kavango, want Combi Camp geeft aan dat de bagageruimte in de bak van de Flexi 37 cm hoog is.
[ Voor 24% gewijzigd door L.N. op 04-12-2025 09:52 ]
@MWDKing Ik heb deze bakken ook in onze Trigano Odyssee, en een paar van 40x30 voor de kleinere spullen. Ideaal, maar het moet wel passenL.N. schreef op woensdag 3 december 2025 @ 23:44:
@Gonadan We gebruiken deze (60 x 40 x 32 cm) van de Hornbach in onze CC Flexi. Je hebt ze in verschillende (hoogte) maten en je kunt er een losse deksel bij kopen. We hebben er ook zo 1 van de Action, maar die van de Hornbach zijn veel steviger.
Overigens zie ik het nut van deksels niet in. Wij laten onze bagage altijd onder het bed, dat sluit zo strak dat je geen last hebt van stof. Er zitten geen etenswaren in dus ongedierte heeft er ook niks te zoeken.
Etenswaren bewaren we in de achterbak van de auto, na een debacle waarbij muizen in één nacht van ongeveer alles een hapje hadden genomen
Gaaf hoor! Wij hebben vorig jaar hetzelfde gedaan met onze kinderen van 3, 3, en 4 jaar oud. Beste tijd van m’n leven.MWDKing schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:15:
Leuk topic. Komend voorjaar ga ik 3 maanden met mijn gezin (ik, mijn vrouw, baby van 9 maanden en peuter van 3) naar zuid-Europa met een Zambezi original en een Tesla Model Y.
Inmiddels aardig aan het voorbereiden kwa uitrusting. Voorop de Zambezi heb ik al een grote aluminium Zagres kist geplaatst van 400 liter.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik twijfel nog of een dakkoffer verstandig is. Kost wel een hoop geld en gaat ook te kosten van de range. Maar ik verwacht dat de auto samen met de Zambezi+kist genoeg moet zijn.
Hoe dan ook. Ik blijf dit topic volgen!
Wij zijn met onze Trigano Odyssee gegaan van Nederland naar Luxemburg, oosten van Frankrijk, Franse Pyreneeën, Noord-West Spanje, via Salamanca Portugal in, Douro vallei, Algarve en van daaruit in een redelijk rechte lijn weer naar net noorden.
Van tevoren hadden we nog wat twijfel over 3 maanden kamperen, maar dat is geen moment een probleem geweest. We hadden alleen het stukje zomervakantie van tevoren geboekt, de rest ging perfect op de bonnefooi. Ik kan trouwens een ACSI kaart aanraden. Er zijn best veel campings waar je veel korting krijgt buiten het hoogseizoen.
Echt fantastisch. 3 maanden lang alle tijd voor jezelf en je gezin, geen gehaast, alle vrijheid. Heel veel plezier!
Deksels vind ik zelf wel prettig. Het ziet er een stuk opgeruimder uit en je kunt er ook dingen op neerleggen, bijvoorbeeld onderweg. Maar echt noodzakelijk zijn ze ook weer niet, het zat er toch al op.Kevinns schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:28:
[...]
@MWDKing Ik heb deze bakken ook in onze Trigano Odyssee, en een paar van 40x30 voor de kleinere spullen. Ideaal, maar het moet wel passen.
Overigens zie ik het nut van deksels niet in. Wij laten onze bagage altijd onder het bed, dat sluit zo strak dat je geen last hebt van stof. Er zitten geen etenswaren in dus ongedierte heeft er ook niks te zoeken.
Etenswaren bewaren we in de achterbak van de auto, na een debacle waarbij muizen in één nacht van ongeveer alles een hapje hadden genomen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bij ons zitten die kisten zo strak onder het bed-frame dat er niks bovenop kan, zelfs geen deksel. En het voordeel van geen deksel is dat de inhoud nog wat kan uitpuilen tussen richting de lattenbodem, dan past er nog wat meer in (wij zijn meer van het proppen en uitpuilen dan van opgeruimd aanzichtGonadan schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:52:
[...]
Deksels vind ik zelf wel prettig. Het ziet er een stuk opgeruimder uit en je kunt er ook dingen op neerleggen, bijvoorbeeld onderweg. Maar echt noodzakelijk zijn ze ook weer niet, het zat er toch al op.
Dat verschilt dan. Ik gooi er vaak de stokkenzak op en soms nog wat losse dingen zoals het ingeklapte opstapje.Kevinns schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:20:
[...]
Bij ons zitten die kisten zo strak onder het bed-frame dat er niks bovenop kan, zelfs geen deksel. En het voordeel van geen deksel is dat de inhoud nog wat kan uitpuilen tussen richting de lattenbodem, dan past er nog wat meer in (wij zijn meer van het proppen en uitpuilen dan van opgeruimd aanzicht).
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb de Ikea transparante boxen in de Kyte, en dan hou je nog ruimte over tussen lattenbodem en box. Door deksels te gebruiken, kan ik daar dan wat flexibel spul als een fleecedeken of strandtentje neerleggen.
En inderdaad, muizen kunnen ook van Canvas, plastic of katoen een hapje maken, dus daar beschermen deksel ook.
En inderdaad, muizen kunnen ook van Canvas, plastic of katoen een hapje maken, dus daar beschermen deksel ook.
We halen een aantal van de bakken eruit en dan is een deksel handig om te voorkomen dat de hond bij de inhoud kan.
Licht off-topic, maar ik heb één keer de fout gemaakt om op de vertrekdag een vuilniszak IN de auto mee te nemen naar de containers aan het begin van de camping. Daar zat een muis in en die heeft 400km door de auto gerend en we kregen 'm met twee keer uitladen van álle bagage niet te pakken omdat hij steeds achter het dashboard schoot...Kevinns schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:28:
[...]
Dank je! Ik heb er heel veel zin inKevinns schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:38:
[...]
Gaaf hoor! Wij hebben vorig jaar hetzelfde gedaan met onze kinderen van 3, 3, en 4 jaar oud. Beste tijd van m’n leven.
Wij zijn met onze Trigano Odyssee gegaan van Nederland naar Luxemburg, oosten van Frankrijk, Franse Pyreneeën, Noord-West Spanje, via Salamanca Portugal in, Douro vallei, Algarve en van daaruit in een redelijk rechte lijn weer naar net noorden.
Van tevoren hadden we nog wat twijfel over 3 maanden kamperen, maar dat is geen moment een probleem geweest. We hadden alleen het stukje zomervakantie van tevoren geboekt, de rest ging perfect op de bonnefooi. Ik kan trouwens een ACSI kaart aanraden. Er zijn best veel campings waar je veel korting krijgt buiten het hoogseizoen.
Echt fantastisch. 3 maanden lang alle tijd voor jezelf en je gezin, geen gehaast, alle vrijheid. Heel veel plezier!
Afgelopen jaar hebben we voor het eerst gekampeerd met onze vouwwagen. Daarbij hebben we bij het 'uitproberen' twee keer ontzettend gemazzeld met goed weer in Nederland. In de zomervakantie zijn we naar Frankrijk geweest. Daar heerlijk gekampeerd op een rustige camping midden in het bos (lekker afgelegen en vrij rustig qua aantal gasten in relatie tot de grootte van het campingoppervlak en geen animatie). Voor ons voldoende faciliteiten, mini zwembad, klein speeltuin en mini barretje. Kinderen (onder de 6) hebben zich super vermaakt door te klooien en te spelen in het bos. Ze zijn niet zo oud dus voorlopig is dat voldoende.
Nu zitten we een beetje te denken kunnen we in de 'mei vakantie', laatste twee weken van april niet ook met de vouwwagen kamperen. Daarbij vinden we het niet zo erg om voor twee weken wat verder te rijden, want beetje mooi weer zou wel fijn zijn. Daarom dachten we aan ergens in Italië (bijvoorbeeld Toscane) of Frankrijk (in de buurt van Fŕejus). Nu is er natuurlijk nooit mooi weer garantie. Dus wellicht is het kansloos om te vragen of iemand een goede campingplaats weet die beetje aansluit bij hetgeen ik hiervoor scheef. Dus misschien de betere vraag: wat zijn jullie ervaringen met kamperen eind april en zaken waar je dan aan moet denken? Was bijvoorbeeld niet van plan om kachel oid mee te nemen.
Nu zitten we een beetje te denken kunnen we in de 'mei vakantie', laatste twee weken van april niet ook met de vouwwagen kamperen. Daarbij vinden we het niet zo erg om voor twee weken wat verder te rijden, want beetje mooi weer zou wel fijn zijn. Daarom dachten we aan ergens in Italië (bijvoorbeeld Toscane) of Frankrijk (in de buurt van Fŕejus). Nu is er natuurlijk nooit mooi weer garantie. Dus wellicht is het kansloos om te vragen of iemand een goede campingplaats weet die beetje aansluit bij hetgeen ik hiervoor scheef. Dus misschien de betere vraag: wat zijn jullie ervaringen met kamperen eind april en zaken waar je dan aan moet denken? Was bijvoorbeeld niet van plan om kachel oid mee te nemen.
@kwet in mijn ervaring is het in die periode ook in zuid Frankrijk niet altijd ‘koek en ei’ qua weer. Regelmatig in de meivakantie daar geweest (niet met vouwwagen) en dan kan het een hele week regenen of lekker zomers weer zijn met 20-25 graden. Maar statistisch natuurlijk wel beter dan in Nederland.
Sprak op een camping eens een andere vouwwagenbezitter en die waren in de meivakantie naar alicante geweest. Dan zit je met het weer wel wat zekerder. Lijkt mij ook wel eens gaaf om te doen, maar mijn vrouw denkt helaas iets anders over lange autoritten
Sprak op een camping eens een andere vouwwagenbezitter en die waren in de meivakantie naar alicante geweest. Dan zit je met het weer wel wat zekerder. Lijkt mij ook wel eens gaaf om te doen, maar mijn vrouw denkt helaas iets anders over lange autoritten
Mijn (nog beperkte) ervaring van de afgelopen 2 jaar is dat je meivakantie als kampeerder echt prima last-minute kan boeken. Dan staat het “nooit” vol op plekken die in de zomer al vanaf november volgeboekt zijn.
Dat gezegd hebbende: de zomervakantie is hier wél alweer geboekt, 4 weken Frankrijk. 🇫🇷
Dat gezegd hebbende: de zomervakantie is hier wél alweer geboekt, 4 weken Frankrijk. 🇫🇷
Kleine campings kan je in de meivakantie perfect last minute boeken. Wij hebben afgelopen meivakantie met de vouwwagen als enige (!) hier een week gestaan https://loire-gites.com/ . Ik snap nog steeds niet waarom het daar zo rustig was. We hadden daardoor privé-sanitair, een privé-zwembad en de kinderen hadden een privé-speeltuin. En de eigenaren zijn super vriendelijke Britten die daar al 20 jaar de camping runnen. Wat wil je nog meerkwet schreef op zondag 11 januari 2026 @ 20:32:
Afgelopen jaar hebben we voor het eerst gekampeerd met onze vouwwagen. Daarbij hebben we bij het 'uitproberen' twee keer ontzettend gemazzeld met goed weer in Nederland. In de zomervakantie zijn we naar Frankrijk geweest. Daar heerlijk gekampeerd op een rustige camping midden in het bos (lekker afgelegen en vrij rustig qua aantal gasten in relatie tot de grootte van het campingoppervlak en geen animatie). Voor ons voldoende faciliteiten, mini zwembad, klein speeltuin en mini barretje. Kinderen (onder de 6) hebben zich super vermaakt door te klooien en te spelen in het bos. Ze zijn niet zo oud dus voorlopig is dat voldoende.
Het weer is overigens niet te voorspellen. De week ervoor hadden we gelukkig een huisje, want we zaten met 10 graden en constante regen in de Dordogne. In de Loire was het 25-30 graden en zon
[ Voor 4% gewijzigd door Kevinns op 11-01-2026 22:47 ]
Wij hebben afgelopen september een caravan gekocht en hebben dus onze vouwwagen niet meer nodig. Nu heb ik het in september geprobeerd om onze Cabanon Malawi (Basic 1.0 in ieder de eerste) zonder bermkeuken te verkopen. Zonder succes, denk te laat in het seizoen, en je moet hem dan meteen ergens stallen. Maar ik vraag me af wat wel een goede periode is om de klapkar weer online aan te bieden?
Wij hebben onze vouwwagen begin februari 2024 gekocht. Toen zei de verkoper (netjes pas ná de koop) dat er behoorlijk wat animo was. Wij wilden hem in ieder geval hebben ruim vóór de meivakantie zodat we ‘m konden inladen en een keer konden proefkamperen voordat we ver weg zouden gaan. Dus ik denk tussen nu en eind mei.dennismaus schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:38:
Wij hebben afgelopen september een caravan gekocht en hebben dus onze vouwwagen niet meer nodig. Nu heb ik het in september geprobeerd om onze Cabanon Malawi (Basic 1.0 in ieder de eerste) zonder bermkeuken te verkopen. Zonder succes, denk te laat in het seizoen, en je moet hem dan meteen ergens stallen. Maar ik vraag me af wat wel een goede periode is om de klapkar weer online aan te bieden?
Anekdote: een vriend van mij had gereageerd op een Holtkamper Kyte die te koop stond bij een caravanhandelaar (waarschijnlijk ingeruild). Hij stond vrijdag online, heeft meteen gebeld en een afspraak gemaakt voor de eerstvolgende maandag. Zaterdag werd ie afgebeld, was al iemand geweest die hem had gekocht.
Er is op dit moment weinig aanbod, juist omdat er veel in de stallingen zijn gezet. Daar tegenover zijn er ook veel mensen hun vakanties aan het plannen en soms is de aanschaf van wat nieuws daar onderdeel van. Ik denk dat er nu relatief meer vraag is dan in oktober/november.
Er is op dit moment weinig aanbod, juist omdat er veel in de stallingen zijn gezet. Daar tegenover zijn er ook veel mensen hun vakanties aan het plannen en soms is de aanschaf van wat nieuws daar onderdeel van. Ik denk dat er nu relatief meer vraag is dan in oktober/november.
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Wij hebben hem juist in september gekocht direct na de zomervakantie. Dan zit je nog een beetje in de 'vibe' en weet je ook direct voor het volgende seizoen wat je hebt, zodat je daar rekening mee kunt houden voor reserveren (wat tegenwoordig al in december moet).
Maar er zullen ook genoeg mensen zijn die in het voorjaar op zoek gaan. Ik zou hem nu al aanbieden en de advertentie aanhouden. Desnoods nog iets in prijs zakken, want ik zou hem ivm stallingskosten en dat ie er ook niet beter op wordt als ie alleen maar ingeklapt staat het liefst voor de volgende winter verkocht willen hebben.
Maar er zullen ook genoeg mensen zijn die in het voorjaar op zoek gaan. Ik zou hem nu al aanbieden en de advertentie aanhouden. Desnoods nog iets in prijs zakken, want ik zou hem ivm stallingskosten en dat ie er ook niet beter op wordt als ie alleen maar ingeklapt staat het liefst voor de volgende winter verkocht willen hebben.
Gevoelsmatig zou ik voorjaar zeggen. Ik denk dat potentiële kopers gecharmeerd zijn van kopen, uitvouwen met verkoper en dan rap een keer zelf een tripje doen. Ik zou het nu niet zo snel kopen als ik geen stallingsmogelijkheid had.
We zijn hier weer lekker aan het kijken naar de zomer vakantie. Dit jaar gaan we met familie naar een mooi huis in Italië voor de mei vakantie dus dit jaar 1 keer met de Lazy Jack op pad. De afgelopen jaren per vakantie twee campings aangedaan, dit jaar willen we eens 3 weken op 1 plek doorbrengen. Ik had er niet zo'n zin in om een verhuisdag toe te voegen aan de vakantie dus benieuwd hoe dit bevalt.
We zijn hier weer lekker aan het kijken naar de zomer vakantie. Dit jaar gaan we met familie naar een mooi huis in Italië voor de mei vakantie dus dit jaar 1 keer met de Lazy Jack op pad. De afgelopen jaren per vakantie twee campings aangedaan, dit jaar willen we eens 3 weken op 1 plek doorbrengen. Ik had er niet zo'n zin in om een verhuisdag toe te voegen aan de vakantie dus benieuwd hoe dit bevalt.
Wij overwegen een keer wat verder te gaan (Toscane of de Marken). Ik ben er nog niet helemaal uit, want het is toch wel ver en met een EV+vouwwagen en vooral de 3 kleine kids (baby, 2 en 5) misschien wel iets te veel van het goede. Daarom overweeg ik in de nacht heen te rijden en in twee keer terug.
Zijn er nog niet helemaal uit
Twijfel of ik de lat qua afstand niet wat té hoog leg (al heb ik dat niet heel gauw..).
Vroegâh, toen mijn vriendin en ik nog met z'n twee en een tent in de auto op pad gingen, hebben we zonder problemen in de ochtend ingepakt, 9:00 de camping af gereden en in één ruk naar het noorden van Nederland gereden.
Zijn er nog niet helemaal uit
Vroegâh, toen mijn vriendin en ik nog met z'n twee en een tent in de auto op pad gingen, hebben we zonder problemen in de ochtend ingepakt, 9:00 de camping af gereden en in één ruk naar het noorden van Nederland gereden.
[ Voor 21% gewijzigd door JanHenk op 12-01-2026 16:45 ]
Juist een vouwwagen is voor mij heel geschikt om 600, 700km op een dag te doen, dan 2 nachten ergens te staan en weer door te reizen. Eventueel wat langer op die tussenstops blijven. Het is vakantie he, da's voor het plezier.
Vorig jaar Toscane was erg leuk, op een enorme regenbui na. Maar ga niet camperen in de regio Pavia, daar wordt de risotto gemaakt en dus .. beestjes. Heel veel beestjes.
Vorig jaar Toscane was erg leuk, op een enorme regenbui na. Maar ga niet camperen in de regio Pavia, daar wordt de risotto gemaakt en dus .. beestjes. Heel veel beestjes.
ping 127.212.23.124
Ik zou de heenreis dan gewoon in 1x doenpjottum schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:48:
Juist een vouwwagen is voor mij heel geschikt om 600, 700km op een dag te doen, dan 2 nachten ergens te staan en weer door te reizen. Eventueel wat langer op die tussenstops blijven. Het is vakantie he, da's voor het plezier.
Maar ik snap je punt, alleen mijn vriendin is niet zo van het doortrekken op dit moment. Maar dat is meer omdat we met die kids nog wel aardig wat uitstallen nu. Zouden ze wat groter worden, dan is dat een stuk makkelijker dan nu, schat ik zo in.
Pavia moest ik opzoeken, maar dat ligt niet in Toscane. Maar dat bedoel je denk ik ook niet. Die po-vlakte ben ik al eens geweest, leuke vakantie gehad maar hoef ik niet per se weer naartoe.Vorig jaar Toscane was erg leuk, op een enorme regenbui na. Maar ga niet camperen in de regio Pavia, daar wordt de risotto gemaakt en dus .. beestjes. Heel veel beestjes.
https://www.secondtentevent.nl/dennismaus schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:38:
Veel kopers en direct uitgeklapt.
Ik zou hem in de week ervoor op MP zetten, met vermelding dat je hem op die dagcamping opzet voor bezichtiging.
Op het Second Tent Event zetten verkopers tegen een kleine bijdrage hun tent op én te koop. En als je geen tent over hebt maar er juist een zoekt, heb je de ideale tent hier snel gevonden. Vouwwagens zijn ook welkom!
[ Voor 24% gewijzigd door Get!em op 12-01-2026 17:44 ]
Een kleine 1000km op één dag gaat ook prima hoor
Een natte vouwwagen doet wonderen.
Maar eens, met een 9- en 11-jarige is het allemaal wat beter te doen.
Maar eens, met een 9- en 11-jarige is het allemaal wat beter te doen.
Volgens mij gaat het bij jullie (ook) altijd behoorlijk probleemloos op die lange afstanden toch? Hier zitten ze rustig 13-14uur in de auto (3 en 5) op een dag, zeker bij vertrek rond 2:00-3:00 ‘‘s nachts. En ze hebben echt amper schermtijd nodig om het leuk te hebben. Echt de nacht doorrijden zou ik mezelf persoonlijk niet mee vertrouwen, ik wil wel 3-4uur geslapen hebben voor vertrek en dan gaat het prima!JanHenk schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:44:
Wij overwegen een keer wat verder te gaan (Toscane of de Marken). Ik ben er nog niet helemaal uit, want het is toch wel ver en met een EV+vouwwagen en vooral de 3 kleine kids (baby, 2 en 5) misschien wel iets te veel van het goede. Daarom overweeg ik in de nacht heen te rijden en in twee keer terug.
Zijn er nog niet helemaal uitTwijfel of ik de lat qua afstand niet wat té hoog leg (al heb ik dat niet heel gauw..).
Belangrijker dan de reis lijkt me: waar kampeer je leuk in Italië/Toscane? Ik blijf dat lastig vinden: het is óf super massaal met (te)veel vaste plekken, óf piepklein (<10 plekken) bij een Agri en/of het ligt super afgelegen waardoor je de hele tijd 45+min enkele reis bezig bent voor uitstapjes incl. je boodschappen.
Wat we leuk concept dit, wellicht ga ik wel even kijken! Dank voor het delenGet!em schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:38:
[...]
https://www.secondtentevent.nl/
Veel kopers en direct uitgeklapt.
Ik zou hem in de week ervoor op MP zetten, met vermelding dat je hem op die dagcamping opzet voor bezichtiging.
[...]
Nu!dennismaus schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:38:
Wij hebben net weer een HePi weekend geboekt. Nu alleen het tentdoek nog terugkrijgen van de reparatie en de wagen zelf nog even bij de garage langsbrengen voor een check of ik de lagers allemaal weer goed heb gemonteerd 
Op naar een kampeerseizoen met minder pech
Op naar een kampeerseizoen met minder pech
Wij waren juist in de zomervakantie tot de conclusie gekomen dat we een vouwwagen wilden en hebben er direct in de zomer naar gezocht. Meer mensen trekken conclusies tijdens een vakantie en gaan dan in het najaar op zoek, dan heb je ook nog wat tijd voor het proberen en verfijnen van de uitrusting.dennismaus schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:38:
Anderen gaan er juist mee aan de slag als het seizoen er weer aan zit te komen, dus meer in het voorjaar. Die worden op een andere manier getriggerd. En in beide perioden heb je ook mensen die tot de conclusie komen dat ze wat anders willen en juist van hun vouwwagen af willen.
Kortom, niet te veel over nadenken en vooral bekijken wat voor jezelf het handigst is. Hoe zit het met kosten, wanneer kan je makkelijk bezichtigingen aan, etc. Kopers zijn er altijd wel als je kar interessant genoeg is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zou de vouwwagen gewoon nu al op marktplaats zetten. En als die niet verkoopt over een maand of 2 nog een keer. En dan net voor de grote vakantie nog een keer mocht het nodig zijn.
Dit. Een MP advertentie voor een vouwwagen is volgens mij gratis dus kan je die oneindig verlengen of opnieuw plaatsen.Retrospect schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:55:
Ik zou de vouwwagen gewoon nu al op marktplaats zetten. En als die niet verkoopt over een maand of 2 nog een keer. En dan net voor de grote vakantie nog een keer mocht het nodig zijn.
Wij gaan dit jaar overigens voor het eerst met de vouwwagen naar het buitenland: Frankrijk (Normandië) welteverstaan. (Ik bedenk me nu dat ik de ANWB nog moet omzetten naar buitenlanddekking.)
De hele maand mei staan we in NL op de camping. De afgelopen jaren hebben we veel geluk gehad met het mooie weer in het voorjaar (en zomer) dus hopen dat zich dat herhaalt.
Nu al zin in.
Dat was wel maar is niet meer, was even uit mijn hoofd al 25 euro.m181087 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:29:
[...]
Dit. Een MP advertentie voor een vouwwagen is volgens mij gratis dus kan je die oneindig verlengen of opnieuw plaatsen.
Iemand ervaring met het secondtent concept?
Op Facebook zijn ook wat groepen voor vouwwagens en specifieke merken. Als je door de nepreacties heen kan kijken is dat ook nog wel een optie.
PSN: Shiver23