Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
vhal schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 14:47:
[...]

Ondertussen kijken we al met een schuin oog naar een ander model vouwwagen gezien dit de eerste vakantie is dat 1 van de kinderen al in een aparte tent slaapt (althans, poging tot...)
Met één bed op de wagen (enkele klapper) in plaats van een markiesmodel, bedoel je, gok ik? :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Laatst online: 16:50
@JanHenk Wat was voor jou eigenlijk de reden om voor de Aero te gaan, en niet de Kyte? Met keuken ontlopen ze elkaar qua prijs maar weinig. De binnenruimte is groter bij de Kyte, en de ruimte onder de luifel volgens mij ook, omdat de keuken niet uitsteekt.

Toen wij vorig jaar bij Holtkamper waren vond ik de Aero ook wel een charmanter model, maar als jong gezin zou ik naar de Kyte neigen.

(Nu zijn we nog erg blij met de twee vaste bedden van de Odyssee, maar ergens in de komende jaren gaan kinderen misschien naar een eigen tentje, en dan lijkt me een Holtkamper wel wat... Verlekkerd kijken is altijd leuk, en ben altijd benieuwd naar drijfveren om andere keuzes te maken dan m'n eigen :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
JanHenk schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:16:
[...]

Er is zeker wel wat evolutie geweest, maar in grote lijnen staat het concept nog als een huis. :)

In jouw versie (denk ik) heb je ook nog zo'n halfronde buis in de wagentent die verticaal staat, die schroef je op de bovenste ligger. Die heb ik niet en ik zie de toegevoegde waarde van dat ding ook niet zo. Waarvoor is die?
Meer hoofdruimte in de voortent.
Toen ik nog een kyte had zelf nooit gebruikt.
En zo zijn er wel meer dingen die onze nieuwe versies niet meer hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tafmaf
Kevinns schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:58:
@JanHenk Wat was voor jou eigenlijk de reden om voor de Aero te gaan, en niet de Kyte? Met keuken ontlopen ze elkaar qua prijs maar weinig. De binnenruimte is groter bij de Kyte, en de ruimte onder de luifel volgens mij ook, omdat de keuken niet uitsteekt.

Toen wij vorig jaar bij Holtkamper waren vond ik de Aero ook wel een charmanter model, maar als jong gezin zou ik naar de Kyte neigen.

(Nu zijn we nog erg blij met de twee vaste bedden van de Odyssee, maar ergens in de komende jaren gaan kinderen misschien naar een eigen tentje, en dan lijkt me een Holtkamper wel wat... Verlekkerd kijken is altijd leuk, en ben altijd benieuwd naar drijfveren om andere keuzes te maken dan m'n eigen :+ )
Voor mij was het ook wel een dingetje dat we bij de keuken konden als je ingeklapt staat.
En de binnenruimte van een kyte is erg groot terwijl we altijd onder de luifel zaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

JanHenk schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:16:
[...]

Er is zeker wel wat evolutie geweest, maar in grote lijnen staat het concept nog als een huis. :)

In jouw versie (denk ik) heb je ook nog zo'n halfronde buis in de wagentent die verticaal staat, die schroef je op de bovenste ligger. Die heb ik niet en ik zie de toegevoegde waarde van dat ding ook niet zo. Waarvoor is die?
Je doelt op de pendelboog tussen de ramen.
Die zorgt ervoor dat de wand met de ramen strak staat en tegelijkertijd de doorloophoogte hoog blijft bij wind en regen (geen zak).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
vhal schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 14:47:
[...]

Dan staat volgens mij de middenstok te hoog/rechtop. Zet hem gerust wat schuiner naar binnen. Je kan met de linker en rechter stokken een beetje spelen met de hoogte/hoek zodat het water daar wegloopt en dus niet in het midden blijft staan. Of je haalt de middelste stok in z'n totaliteit weg en laat deze punt dmv de scheerlijnen naar beneden wijzen.

Ik moet er wel bij zeggen dat de 'ideale' hoogte van de luifel niet heel ruim bemeten is.

Ondertussen kijken we al met een schuin oog naar een ander model vouwwagen gezien dit de eerste vakantie is dat 1 van de kinderen al in een aparte tent slaapt (althans, poging tot...)
Jij wil een Livingstone. Achtertent is een ideale extra cabine met privacy, en als je je kinderen zat bent heb je een prachtkar voor met zijn tweeën. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafmaf
Gonadan schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:01:
[...]

Jij wil een Livingstone. Achtertent is een ideale extra cabine met privacy, en als je je kinderen zat bent heb je een prachtkar voor met zijn tweeën. ;)
Maar als er meer dan 1 stok nodig zijn voor de luifel haak ik af. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

tafmaf schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 19:08:
[...]

Jij heet geen vhal.

En liever drie stokken dan prutsen met een boog. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ankh schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:06:
[...]

Vraag aan de mede Kavango’ers met een varioluifel, op welke manieren zetten jullie hem op? Ik heb het idee dat de middenstok het gewicht van het dak niet kan dragen. Er blijft altijd een doorbuiging over, waardoor bij een korte regen een plas water blijft staan..
Onze normale stand is gewoon met 3 stokken eronder die zo hoog mogelijk staan. De zijflappen rollen we op of zetten we met een kort scheerlijntje aan de grond. Dat er snel water blijft staan is ook wel mijn ervaring, maar als je hem goed strak zet en de middelste luifelstok (eigenlijk allemaal) wat schuin naar binnen dan wordt het nooit veel. Als je weet dat het veel/langer gaat regenen: vliegende non (dan krijg je nog wel dat er wat inregent aan de zijkanten) of de middelste stok helemaal weg laten en juist in het midden laten afwateren.

Als je de zijkanten vast ritst staat hij matig maar watert hij wél OK af is mijn ervaring. Ik doe dat niet standaard omdat ik het niet zo mooi vind en wat krap aanvoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
Get!em schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:27:
[...]

Hier blij met de holtkamper constructie. Gisteren even kort stortregen, en alles gaat netjes naar de luifelpunten.

Ook qua windgevoeligheid. Net vanochtend een sterke windvlaag door t dal. Wind frontaal op onze en andere luifels. Onze luifel beweegt een beetje op en neer en er waaien wat spullen van tafel. Ernaast bij 2 campers de luifel stuk. Bij 1 waaide de complete constructie kapot en over dak camper heen.
Wij gaan na twee keer kamperen met de Suncruiser XL toch ook kijken naar iets dat sneller op te zetten valt. De Suncruiser hebben we vooral gekozen omdat deze goed is voor lange mensen zoals ik. En omdat de kinderen dan ook “hoog” slapen. Die laatste “eis” laten we vallen :)

De Combicamp country en Holtkamper Kyte zijn op basis van internet research interessant. Grote bedden, snel op te zetten en voldoende stahoogte binnen en onder de luifel :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:58
ST10©DE schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:09:
Ik ben net terug van een 16 daagse vakantie met mijn drie kinderen. De eerste keer echt op pad met de Aart Kok Zambezi Karsten. We hebben gestaan in Dilsberg am Neckar, Samoëns (daar waren we afgelopen winter ook skiën), Sospel (30 minuten rijden van Monaco) en in Le Bourg-d'Oisans (aan de voet van de Alpe d'Huez).

Ik heb de voortent nooit opgezet maar de deur van de voortent als luifel direct aan de vw geritst. Deze kan dan ook mooij blijven zitten tijdens het inklappen. Het opzetten en , nog belangrijker, het inklappen is echt een fluitje van een cent gebleken en bijzonder snel! In minder dan anderhalf uur na het wakker worden, zaten we in de auto bij een reisdag. De bijbehorende bijzettent van Karsten is ook ideaal voor snel opzetten en afbouwen. Enige nadeel is dat deze loodzwaar is voor een bijzettent ;)

De vorige vw was een AK Kariba. Dat vind ik nog steeds een schitterende vw, maar veel meer werk met op- en afbouwen. Daarbij is die bij de scheiding verkocht...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk! Volgens mij heb ik je op Le Colporteur zien staan afgelopen week?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online

Goede vraag!

We hebben best even getwijfeld. Want zoals je zegt: als je de keuken neemt is het prijsverschil semi-verwaarloosbaar: beide kosten ongeveer een nier.

Leg de plattegronden maar eens over elkaar. De luifel van de Aero is net iets dieper. De keuken neemt vervolgens een deel van de ruimte weer in beslag, dat klopt, maar op zich heb je aan de kant van de ingang juist net wat meer ruimte.

De wagentent is inderdaad kleiner. Voor ons persoonlijk alsnog echt ruim zat, wij hebben nog nooit binnen gezeten. Al zou dat alsnog wel kunnen. Ook in regen is de luifel voor ons gewoon “binnen”. We hebben de voorwand van de luifel ook niet eens. Komt er eigenlijk op neer dat we gewoon mooi-weer-kampeerders zijn :+

De Aero is ook net iets compacter in de lengte in z’n totaliteit. Op sommige campings heb je daar al semi-problemen mee. Ik vind hem zo echt groot genoeg.

Bij de Combi-camp Country, onze vorige wagen, vonden we het best fijn dat de keuken altijd bereikbaar was. Zowel onderweg, of wanneer je op camping aankomt of de wagen inpakt. Voor ons gaf dat eigenlijk de doorslag. Dat was iets goeds wat we graag “wilden houden”.

Hij staat nu ook op de oprit, aan de stekker, met de keuken open (onder de carport) en m’n vriendin gooit nu al regelmatig wat in de koelbox, zo van, dat zit er maar vast in.

En als je aankomt op de camping, zoals vorig jaar, haal ik de soft-top eraf. Pak de stoelen en tafel, en daarna wat eten en drinken uit de keuken. Zijn de eerste behoeftes direct vervult. Kan papa daarna rustig nadenken over de beste plek om de wagen op te zetten ;) Ook met inpakken wel fijn dat die dingen pas als laatste ingepakt hoeven worden.

Heel verhaal geworden zo. Maar we hebben geen spijt van de keuze voor een Aero. Al zou ik ook heel blij met een Kyte zijn :)

Overigens is de kindertent XL echt wel een aanrader als je kleine kinderen hebt die nog in de wagen willen slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:30:
[...]
En omdat de kinderen dan ook “hoog” slapen. Die laatste “eis” laten we vallen :)

De Combicamp country en Holtkamper Kyte zijn op basis van internet research interessant. Grote bedden, snel op te zetten en voldoende stahoogte binnen en onder de luifel :)
Wij hebben drie kinderen, een ligt op haar eigen slaapmat, een ander in een campingbedje en de derde (baby) bij ons op bed in zijn bednest. Voor ons was het ook geen eis dat de kids op hoogte sliepen. De behoeftes veranderen ook wel ieder jaar :P

Wij hebben de Country gehad en nu een Aero. Ik weet niet hoeveel kinderen je hebt: maar mijns inziens is de Kyte/Aero veel geschikter voor gezinnen dan de Country. De Country kan het ook zijn, maar je verliest dan wel veel van het opzetgemak van de basis. Je moet dan namelijk verplicht nog wat bijbouwen.

Maar ik zou aanraden ze beide eens goed te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

tafmaf schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 19:08:
[...]

Sommige mensen kunnen meer dan 1 stok uit elkaar houden ;)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
JanHenk schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 22:48:
[...]

Wij hebben drie kinderen, een ligt op haar eigen slaapmat, een ander in een campingbedje en de derde (baby) bij ons op bed in zijn bednest. Voor ons was het ook geen eis dat de kids op hoogte sliepen. De behoeftes veranderen ook wel ieder jaar :P

Wij hebben de Country gehad en nu een Aero. Ik weet niet hoeveel kinderen je hebt: maar mijns inziens is de Kyte/Aero veel geschikter voor gezinnen dan de Country. De Country kan het ook zijn, maar je verliest dan wel veel van het opzetgemak van de basis. Je moet dan namelijk verplicht nog wat bijbouwen.

Maar ik zou aanraden ze beide eens goed te bekijken.
Wij hebben twee kids, ze worden gauw zes en vier. Naast opzetgemak vind ik hoofdruimte en ruimtelijk gevoel ook belangrijk. Met mijn 2m05 voel ik me snel “opgehokt” :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 07:59:
[...]

Wij hebben twee kids, ze worden gauw zes en vier. Naast opzetgemak vind ik hoofdruimte en ruimtelijk gevoel ook belangrijk. Met mijn 2m05 voel ik me snel “opgehokt” :)
Even los van het prijsverschil, zou een Kyte/Aero veel beter bij jullie passen. Country is een stukje lager qua hoogte en vooral instap, mede door de deksel. En het concept gaat wat verloren als je er een zij- of achtertent aan zet.

Ik zou dus vooral kijken naar een Aart Kok Livingstone GD of Holtkamper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
ephymerous schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 07:59:
[...]

Dan valt de Country af vrees ik. Ik hoefde er maar één stap in te zetten om te merken dat deze voor mij te krap is. En ik ben nog een stukje minder lang.

Stahoogte in de voortent is acceptabel maar niet gigantisch. Stahoogte in de voortent, en dan vooral de deur daar naartoe is ronduit laag. In de winkel had ik met 1x naar binnen en buiten al 3x mijn hoofd gestoten.

Voor ons was ruimtelijk gevoel een van de belangrijkste redenen om voor een Trigano Odyssee te gaan. Deze heeft in het midden een hoogte van 2.40m en aan de zijwanden 2m als ik het goed heb onthouden. Een Aero/Kyte is in dat opzicht iets minder hoog, maar alsnog een wereld van verschil met een Country.

Een Kavango en Flexi zijn overigens ook relatief laag. Daar kan ik met mijn 1,90m ook op veel plekken net niet rechtop staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Kevinns op 30-07-2025 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:59
Goed wij hebben onze zomervakantie van 3 weken Italië er weer opzitten met de Cabanon. 2 Campings gehad en fijn kunnen kamperen. Echter kwam er op het einde een kink in de kabel want ruim 1 dag voor vertrek begon het te regenen en is de tent eigenlijk niet meer droog geworden (lekker moment na ruim een week geen druppel gehad te hebben...). We hebben daarom nat moeten inpakken. Normaal geen probleem zou je zeggen ware het niet dat we een tussenstop hebben gehad in zuid Duitsland waar het ook met bakken uit de lucht kwam en we de tent dus niet konden opzetten. Nu heeft deze 36u ingepakt gezeten en bij het uitpakken zagen we allemaal zwarte puntjes in de tent zitten...

Het valt ons op dat we het vooral zit waar de tent onder een boom stond waaruit dat lekkere plakspul uit komt (auto had er ook last van). Maar het lijkt op schimmel en wellicht heeft de hars van de boom het versnelt. Het deel van de tent die niet onder de boom stond heeft nergens last van. Iemand ervaring of tips om hiermee om te gaan? Het betreft een Cabanon met een katoenen tenCate doek. De tent is inmiddels droog maar we krijgen het er niet uitgewreven (maar deels).

[ Voor 3% gewijzigd door MrFl0ppY op 30-07-2025 10:31 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

MrFl0ppY schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:30:
Goed wij hebben onze zomervakantie van 3 weken Italië er weer opzitten met de Cabanon. 2 Campings gehad en fijn kunnen kamperen. Echter kwam er op het einde een kink in de kabel want ruim 1 dag voor vertrek begon het te regenen en is de tent eigenlijk niet meer droog geworden (lekker moment na ruim een week geen druppel gehad te hebben...). We hebben daarom nat moeten inpakken. Normaal geen probleem zou je zeggen ware het niet dat we een tussenstop hebben gehad in zuid Duitsland waar het ook met bakken uit de lucht kwam en we de tent dus niet konden opzetten. Nu heeft deze 36u ingepakt gezeten en bij het uitpakken zagen we allemaal zwarte puntjes in de tent zitten...

Het valt ons op dat we het vooral zit waar de tent onder een boom stond waaruit dat lekkere plakspul uit komt (auto had er ook last van). Maar het lijkt op schimmel en wellicht heeft de hars van de boom het versnelt. Het deel van de tent die niet onder de boom stond heeft nergens last van. Iemand ervaring of tips om hiermee om te gaan? Het betreft een Cabanon met een katoenen tenCate doek. De tent is inmiddels droog maar we krijgen het er niet uitgewreven (maar deels).
Als t hars, vogelpoep of iets uit de boom is: Met geduld, handwarm (40c) water poetsen (niet schuren) en dan paar dagen in felle zon laten staan. Na eerste dag met zon, even kijken of je met de achterkant van een aardappelschilmesje de harde gedroogde delen even eraf krabben.

Indien het toch “t weer erin” dan zul je er mee moeten leven.

Last resort:
Hardhandige methode zonder garanties: hogedrukreiniger op afstand.

[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 30-07-2025 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48

Theuno

Da Devil Crew

MrFl0ppY schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:30:

Heb je een foto?

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Ook met kinderen kun je prima uit de voeten met een cocoon of aero.
We hebben nu een cocoon modulair met een xl kindertent. er kunnen als het nodig is 4 kinderen in slapen. (was ook de enige versie waar 2 campingbedjes in kunnen staan).

We hebben met zijn vieren nog nooit ruimte gemist en bij slecht weer kunnen we altijd nog de voorwand in de luifel maken voor extra ruimte. :)
net als tafmaf en janhenk vind een keuken die op de camping, onderweg of thuis direct beschikbaar is een handige optie. Bij bijna elke stop gaat de keuken/ koelkast bij ons even los voor een nieuw flesje koud drinken of wat lekker broodbeleg voor op het stokbroodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Jazeker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_I9f1XBnDu2xQDElwZjv4vBz1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8UDeBuQw9xiU1C9vvmuaAlG4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
DIe grijze stipjes hebben wij ook in het dak van onze Odyssee. Ik ben geen expert, maar wat mij betreft is dat vrijwel zeker van een combinatie van troep en stof wat er met vocht ingetrokken is en daarna opgedroogd. Die echt zwarte stippen herken ik niet, maar dat lijkt mij ook geen schimmel, eerder iets van insectenpoep, of iets wat uit bomen kan vallen. Ruik je een muffe lucht als je de droge tent in loopt?

Wij hebben dus hetzelfde in ons dak, afgezien van de zwarte stippen. En onze wagen is nooit langer dan 10 uur nat ingeklapt geweest. Wel is hij gebruikt in stoffige omstandigheden, onder bomen, nat ingeklapt waarbij alle smerigheid er lekker ingedrukt werd, etc. Dat is niet te voorkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kevinns op 30-07-2025 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

Moeilijk, moeilijk, het is ook een lichte kleur stof. Die is er misschien iets gevoeliger voor.
Als hij inderdaad helemaal droog is nu, zorgen voor een plek met voldoende zon de volgende keer. Dan brand er vaak veel uit.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:49

vhal

ಠ_ಠ

JanHenk schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:17:
[...]

Met één bed op de wagen (enkele klapper) in plaats van een markiesmodel, bedoel je, gok ik? :)
Klopt eigenlijk wel ja :) De jongste slaapt net goed in de bagagebuidel van de Kavango als op het reguliere bed. Het is even afwachten hoe het loopt met de prepuber in de tent :P
Gonadan schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:01:
[...]

Ik weet het niet, er staan toevallig 2 Livingstone op het veld hier, beide met varioluifel maar zonder een extra cabine. Ze ogen een stuk compacter dan de Kavango qua footprint. Eigenlijk moet ik eens binnen kijken om er een goed oordeel over te vellen. Het grotere optionele 2 x 2.2m bed is wel een fijne bijkomstigheid, de 140cm breedte van de Kavango is redelijk knus te noemen. Geen idee hoe praktisch het is en of je een los frame er op moet zetten.

Zag vanmiddag nog een Holtkamper het veld op rijden, volgens mij een Kyte. Wellicht dat ik nog ff langs loop om ff te spieken tezamen met de Livingstone (al kan ik mij voorstellen dat niet iedereen hier op zit te wachten :+). Zou eerder kiezen voor een Aero die wat kleiner is dan de Kyte.

Voor de rest is het op deze camping (Grubhof 🇦🇹) een grappig veldje met van alles en nog wat (vooral veel Cabanon en Campooz te zien hier, verder nog een Smitveld gespot en diverse merken tenten). De grotere campers en caravans staan elders op de camping.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oml_l2oVg3sTxS6psBIXLuR6_2c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lijS1TUIByEwUiYP5f5yrV7J.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 30-07-2025 19:29 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

ST10©DE

Dus.............

J-M-T schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:36:
[...]

Leuk! Volgens mij heb ik je op Le Colporteur zien staan afgelopen week?
Dat klopt helemaal :Y Daar stonden we zo, Team-lampjes! Met welke vw stond jij er?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWsCknryKukTV8wbg6w1ECljqC8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQLXqwwI57W8lRPDP8a69C6i.jpg?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door ST10©DE op 31-07-2025 09:24 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

vhal schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 19:21:
[...]

Klopt eigenlijk wel ja :) De jongste slaapt net goed in de bagagebuidel van de Kavango als op het reguliere bed. Het is even afwachten hoe het loopt met de prepuber in de tent :P

[...]

Ik weet het niet, er staan toevallig 2 Livingstone op het veld hier, beide met varioluifel maar zonder een extra cabine. Ze ogen een stuk compacter dan de Kavango qua footprint. Eigenlijk moet ik eens binnen kijken om er een goed oordeel over te vellen. Het grotere optionele 2 x 2.2m bed is wel een fijne bijkomstigheid, de 140cm breedte van de Kavango is redelijk knus te noemen. Geen idee hoe praktisch het is en of je een los frame er op moet zetten.

Zag vanmiddag nog een Holtkamper het veld op rijden, volgens mij een Kyte. Wellicht dat ik nog ff langs loop om ff te spieken tezamen met de Livingstone (al kan ik mij voorstellen dat niet iedereen hier op zit te wachten :+). Zou eerder kiezen voor een Aero die wat kleiner is dan de Kyte.

Voor de rest is het op deze camping (Grubhof 🇦🇹) een grappig veldje met van alles en nog wat (vooral veel Cabanon en Campooz te zien hier, verder nog een Smitveld gespot en diverse merken tenten). De grotere campers en caravans staan elders op de camping.

[Afbeelding]
Dat ziet er goed uit met veel tenten (dan wel niet op wielen)!! Leuker dan allemaal caravans om je heen (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
[...]

Persoonlijk vind ik het wel leuk om een rondleiding te geven als iemand geïnteresseerd is.

Al vond ik het wat minder worden toen vorig jaar dezelfde man voor de vierde keer wat kwam vragen en doen…

[Afbeelding]
Gezellige boel, al die tenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
@Theuno @Kevinns Bedankt voor het meedenken. Wij twijfelen ook, zeker aangezien het niet voorkomt op het deel wat niet onder de boom heeft gestaan. Vanuit deWit (winkel waar ie gekocht is) kregen we ook het advies om 'm gewoon droog op te bergen en volgend jaar maar kijken hoe ie eruit komt. Nou voelt dat ook weer niet helemaal lekker maar andere opties kom ik ook niet echt tegen.

Ik lees op vouwwagenforum wel dingen als een chloorbad (5%) en andere middelen maar niks wat er echt uitspringt qua oplossing. Lastige is dat je de waterafstotende behandeling van het doek ook niet wilt aantasten. Anderzijds is het waarschijnlijk goedkoper om 'm opnieuw te laten behandelen als een nieuwe tent te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

MrFl0ppY schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 10:51:
@Theuno @Kevinns Bedankt voor het meedenken. Wij twijfelen ook, zeker aangezien het niet voorkomt op het deel wat niet onder de boom heeft gestaan. Vanuit deWit (winkel waar ie gekocht is) kregen we ook het advies om 'm gewoon droog op te bergen en volgend jaar maar kijken hoe ie eruit komt. Nou voelt dat ook weer niet helemaal lekker maar andere opties kom ik ook niet echt tegen.

Ik lees op vouwwagenforum wel dingen als een chloorbad (5%) en andere middelen maar niks wat er echt uitspringt qua oplossing. Lastige is dat je de waterafstotende behandeling van het doek ook niet wilt aantasten. Anderzijds is het waarschijnlijk goedkoper om 'm opnieuw te laten behandelen als een nieuwe tent te kopen.
Nogmaals: weekje felle zon. Zon 🌞 bleekt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf

Zou zeker niet te snel met chloor aan de gang gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
ST10©DE schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:19:
[...]

Dat klopt helemaal :Y Daar stonden we zo, Team-lampjes! Met welke vw stond jij er?

[Afbeelding]
Leuk! We hebben onze Campooz Lazy Jack bij ons, inmiddels te vinden op een mooie ruime camping in de buurt van Uzès. Ook met lampjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

J-M-T schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 13:31:
[...]

Leuk! We hebben onze Campooz Lazy Jack bij ons, inmiddels te vinden op een mooie ruime camping in de buurt van Uzès. Ook met lampjes. :)
Mooie vw! Heeft mijn zuisje ook. Stonden jullie vanaf de ingang gezien aan linkerkant van het toiletgebouw?

Uzès, mooie omgeving! Twee keer in Colias geweest :) De temperatuur is daar iets hoger? Geniet er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

Ik was vorig jaar ook erg bang voor alle dode duiven stront op onze vouwwagen.
Maar ik zou nu echt opzoek moeten naar plekjes waar er iets van te zien is...
Moddervingens van de kindjes bij de ingang is dit jaar erger.

Heb vertrouwen, kijk het een seizoen aan. Zou zeker niet met middeltjes aan de gang gaan. En tja, hoe vervelend ook, zo'n doek mag ook laten zien dat het gebruikt is!

Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
J-M-T schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 13:31:
[...]

Mas de Rey Nature? Vorig jaar gestaan, vond ik zeker een aanrader qua camping en omgeving + het stadje Uzes is erg leuk. Op het “Nature” gedeelte mogen alleen tenten en vouwwagens + het zwembad is een stuk mooier.

[ Voor 11% gewijzigd door MrAcid op 31-07-2025 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
ST10©DE schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 14:27:
[...]

Mooie vw! Heeft mijn zuisje ook. Stonden jullie vanaf de ingang gezien aan linkerkant van het toiletgebouw?

Uzès, mooie omgeving! Twee keer in Colias geweest :) De temperatuur is daar iets hoger? Geniet er van!
Ja klopt inderdaad, plek 81 meen ik. We hebben wel een leuke week gehad maar vond de camping deze keer wel erg druk in het tweede deel van de week. Ik bedoel dan vooral wat drukke lawaaiige gezinnen of groepen, kan toch best bepalend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
MrAcid schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:36:
[...]

Mas de Rey Nature? Vorig jaar gestaan, vond ik zeker een aanrader qua camping en omgeving + het stadje Uzes is erg leuk. Op het “Nature” gedeelte mogen alleen tenten en vouwwagens + het zwembad is een stuk mooier.
Ja klopt! Mooie camping, lekker ruim gezet en prima voorzieningen. Moet nog even over het camping gedeelte lopen, het Nature gedeelte is iig erg fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ze zijn gelukkig ook een stuk compacter, maar dat vindt niet iedereen een voordeel.
De achtertent gebruiken wij voor mijn dochter met al haar knuffels en speelgoed, dit houdt de wagentent (basis) leeg. Dat is namelijk het enige deel wat wij met kuip hebben en dus als binnen beschouwen. Doordat die redelijk leeg blijft kan je daar in theorie met meerdere stoelen en een tafel zitten maar dat heb ik eigenlijk maar één vakantie gedaan.
Wij leven buiten dus de wagen tent is voor slapen en omkleden en temperaturen rond het vriespunt, verder zitten we onder de luifel.

We hebben ook geen varioluifel maar de klassieke luifel. Dat lijkt op elkaar maar de klassieke luifel is de basis en daar kan nog de vario als extra aan. Ik vind dat persoonlijk veel en veel te lomp en groot worden, dus dat hoef ik niet.
Wij hebben wel nog de voorwanden erbij die we vooraan de luifel erin kunnen zetten. Die zou ik zelf nooit kiezen maar de vorige eigenaar wel dus is nu een handig extraatje. Zet ik er heel soms in wanneer regen of koude wind continu vanuit één kant komt. En dan bijna altijd maar één van de delen want anders wordt het een soort binnen zitten.

Velen kiezen echter voor de boogluifel als basis want daar kan je nog een kuipzeil bij krijgen. Met de voorwanden maak je dan in feite gewoon een voortent en dan is de varioluifel een optie om alsnog weer een luifel te hebben.
Ik word daar in het geheel niet gelukkig van maar anderen juist wel, weer een kwestie van smaak.

Het XL bed is niet meer dan een stuk uitklappen en t-stuk erin schuiven. Maar natuurlijk ook dat stukje nog even opmaken. Dus wel een beetje extra werk, maar voor mij het zeker waard. 220 bij 200 onder je fijne dekbed van thuis ligt wel erg lekker. :P
Persoonlijk vind ik dat wel leuk, mits het gewoon gezellig eens kijken is. Op de huidige camping was ik net aan het opzetten toen iemand half van zijn fiets lazerend enthousiast was over de wagen en wel even wilde kijken. Zijn vrouw mompelde iets van: "Ja hij is gek van vouwwagens.", en fietste door. :D

Maar heb hem gewoon het een en ander laten zien en even staan babbelen. Het is toch vakantie dus heb alle tijd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Gonadan schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:49:
[...]

Ze zijn gelukkig ook een stuk compacter, maar dat vindt niet iedereen een voordeel.
De achtertent gebruiken wij voor mijn dochter met al haar knuffels en speelgoed, dit houdt de wagentent (basis) leeg. Dat is namelijk het enige deel wat wij met kuip hebben en dus als binnen beschouwen. Doordat die redelijk leeg blijft kan je daar in theorie met meerdere stoelen en een tafel zitten maar dat heb ik eigenlijk maar één vakantie gedaan.
Wij leven buiten dus de wagen tent is voor slapen en omkleden en temperaturen rond het vriespunt, verder zitten we onder de luifel.

We hebben ook geen varioluifel maar de klassieke luifel. Dat lijkt op elkaar maar de klassieke luifel is de basis en daar kan nog de vario als extra aan. Ik vind dat persoonlijk veel en veel te lomp en groot worden, dus dat hoef ik niet.
Wij hebben wel nog de voorwanden erbij die we vooraan de luifel erin kunnen zetten. Die zou ik zelf nooit kiezen maar de vorige eigenaar wel dus is nu een handig extraatje. Zet ik er heel soms in wanneer regen of koude wind continu vanuit één kant komt. En dan bijna altijd maar één van de delen want anders wordt het een soort binnen zitten.

Velen kiezen echter voor de boogluifel als basis want daar kan je nog een kuipzeil bij krijgen. Met de voorwanden maak je dan in feite gewoon een voortent en dan is de varioluifel een optie om alsnog weer een luifel te hebben.
Ik word daar in het geheel niet gelukkig van maar anderen juist wel, weer een kwestie van smaak.

Het XL bed is niet meer dan een stuk uitklappen en t-stuk erin schuiven. Maar natuurlijk ook dat stukje nog even opmaken. Dus wel een beetje extra werk, maar voor mij het zeker waard. 220 bij 200 onder je fijne dekbed van thuis ligt wel erg lekker. :P

[...]

Persoonlijk vind ik dat wel leuk, mits het gewoon gezellig eens kijken is. Op de huidige camping was ik net aan het opzetten toen iemand half van zijn fiets lazerend enthousiast was over de wagen en wel even wilde kijken. Zijn vrouw mompelde iets van: "Ja hij is gek van vouwwagens.", en fietste door. :D

Maar heb hem gewoon het een en ander laten zien en even staan babbelen. Het is toch vakantie dus heb alle tijd.
Vind je de varioluifel niet krapjes bij neerslag? De stokken komen vrij ver naar binnen en de keuken hangt er ook nog onder. De boogluifel is een stuk dieper en zonder stokken. Nadeel van de boog is wel dat de stahoogte beperkt is door de tunnel-vorm. Wij hebben ook verlekkerd staan kijken bij de Livingstone maar toen besloten dat ‘ie met 3 kinderen te krap zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Kevinns schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:13:
Vind je de varioluifel niet krapjes bij neerslag? De stokken komen vrij ver naar binnen en de keuken hangt er ook nog onder. De boogluifel is een stuk dieper en zonder stokken. Nadeel van de boog is wel dat de stahoogte beperkt is door de tunnel-vorm. Wij hebben ook verlekkerd staan kijken bij de Livingstone maar toen besloten dat ‘ie met 3 kinderen te krap zou zijn.
Wij hebben geen varioluifel maar de classic, de vario vind ik te groot.
De tafel staat achter de middenstok en wij zien daar omheen. Als het van voren regent zit ik inderdaad dwars naast de keuken (dicht bij de koelkast :+ )

Maar inderdaad, wij zijn met drie en dat past heel goed. Vier zou ook kunnen maar met vijf zou ik ook niet voor een Livingstone gaan.

Overigens deden de vorige eigenaren deze juist weg ten faveure van de boog omdat die meer stahoogte zou hebben. Ik begreep het toen ik bij hen keek, maar nu denk ik onderhand dat ze gewoon niet zo goed waren in luifel opzetten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
Gonadan schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:19:
[...]

Wij hebben geen varioluifel maar de classic, de vario vind ik te groot.
De tafel staat achter de middenstok en wij zien daar omheen. Als het van voren regent zit ik inderdaad dwars naast de keuken (dicht bij de koelkast :+ )

Maar inderdaad, wij zijn met drie en dat past heel goed. Vier zou ook kunnen maar met vijf zou ik ook niet voor een Livingstone gaan.

Overigens deden de vorige eigenaren deze juist weg ten faveure van de boog omdat die meer stahoogte zou hebben. Ik begreep het toen ik bij hen keek, maar nu denk ik onderhand dat ze gewoon niet zo goed waren in luifel opzetten. :P
Haha pardon, je zei het net nog :+ . Die classic luifel bedoel ik inderdaad. Ik sluit de Livingstone overigens niet uit wanneer de kinderen in een eigen tent gaan. Het is echt een mooi ding. Of een Aero.

Van de Odyssee die we nu hebben kan ik dat niet zeggen. Die is vooral praktisch. Net als onze huidige VW Touran. Erg hip gaan wij nu even niet door het leven, daar zorgen de kinderen wel voor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:07
Gonadan schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:49:
[...]

Ik ben nog gek op m’n vrouw dus ik ben wel blij met die 140 :+

Hier ook de varioluifel, heb m net nog een beetje omhoog gezet (op de foto nog wat slapjes) want zelfs ik moest met m’n 1,83m steeds bukken :p We hebben ‘m nu half open staan ivm een behoorlijk zonnige plek in de Cevennes, ene kant aan de voortent vast om een schaduwhoekje te creëren en de ander kant open om zoveel mogelijk schaduwoppervlak te hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3eYvc1RgmQY4Zq83AUHLA_tyFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LW2V44at8MHaqRwJgdalYoNU.jpg?f=fotoalbum_large
#teamlampjes O-)

Wij hebben trouwens vooral om de looks voor de vario gekozen; de boogluifel vond ik meer passen bij een Cabanon (en ja ik snap dat het handig is als je er allerlei accessoires bij in ritst maar dan had je ook een ander type vw kunnen kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Kevinns schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:59:
Haha pardon, je zei het net nog :+ . Die classic luifel bedoel ik inderdaad. Ik sluit de Livingstone overigens niet uit wanneer de kinderen in een eigen tent gaan. Het is echt een mooi ding. Of een Aero.

Van de Odyssee die we nu hebben kan ik dat niet zeggen. Die is vooral praktisch. Net als onze huidige VW Touran. Erg hip gaan wij nu even niet door het leven, daar zorgen de kinderen wel voor :P
Wij kozen de Livingstone echt als kar voor ons tweeën waar de koter toevallig nog een tijdje mee mag. En als dat niet meer wil is de kar nog steeds geschikt. Gezien haar leeftijd (9) slaat het nergens op daar al over na te denken, aan de andere kant is meer dan tien jaar doen met een goed kampeermiddel ook niets dus waarom ook niet. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Oh en team kaarsjes. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZTmPsNaVl9SC28PGkBogr03ryA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BD3QER25lU8HcGx2yMs7lUcs.jpg?f=fotoalbum_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Gonadan schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 23:11:
[...]

Wij kozen de Livingstone echt als kar voor ons tweeën waar de koter toevallig nog een tijdje mee mag. En als dat niet meer wil is de kar nog steeds geschikt. Gezien haar leeftijd (9) slaat het nergens op daar al over na te denken, aan de andere kant is meer dan tien jaar doen met een goed kampeermiddel ook niets dus waarom ook niet. :P
Het verschilt per kind. Wij zijn laatst een weekend weggeweest en toen gingen de kinderen al in een bijzettentje, dat vonden ze helemaal prachtig. Ze zijn 4 en 5.

We waren weg met twee Quechua gooitentjes dus het kon ook niet anders. Als we langer gaan en met de vouwwagen, dan wil ik ze nog wel een paar jaar bij ons in de tent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Kevinns schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 07:41:
[...]

Het verschilt per kind. Wij zijn laatst een weekend weggeweest en toen gingen de kinderen al in een bijzettentje, dat vonden ze helemaal prachtig. Ze zijn 4 en 5.

We waren weg met twee Quechua gooitentjes dus het kon ook niet anders. Als we langer gaan en met de vouwwagen, dan wil ik ze nog wel een paar jaar bij ons in de tent.
Het kind bepaalt dat niet maar ik. We hebben nu de achtertent dus ga ik echt niet nog meer een extra bijzettentje op pad zolang we de vouwwagen gebruiken.

Dus een andere overnachtingsconfiguratie zou in het andere topic zijn. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:18
Gonadan schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:56:
[...]

Het kind bepaalt dat niet maar ik. We hebben nu de achtertent dus ga ik echt niet nog meer een extra bijzettentje op pad zolang we de vouwwagen gebruiken.

Dus een andere overnachtingsconfiguratie zou in het andere topic zijn. :P
Mijn dochter van 7 laat ik ook echt nog niet in een bijzettentje slapen. Misschien is het anders als je er 2 hebt, maar mijn dochter is er naar verwachting de komende jaren nog niet aan toe. Tot die tijd dus extra werk met de gastencabine van de Itinea. Wat weinig vreugdevol is gezien het ondoorgrondelijke ontwerp.

Geweldige vouwwagen hoor, maar onze oude Camp-let was zoveel makkelijker als je 2 slaapcabines en een voortent wou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Retrospect schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:06:
[...]

Mijn dochter van 7 laat ik ook echt nog niet in een bijzettentje slapen. Misschien is het anders als je er 2 hebt, maar mijn dochter is er naar verwachting de komende jaren nog niet aan toe. Tot die tijd dus extra werk met de gastencabine van de Itinea. Wat weinig vreugdevol is gezien het ondoorgrondelijke ontwerp.

Geweldige vouwwagen hoor, maar onze oude Camp-let was zoveel makkelijker als je 2 slaapcabines en een voortent wou.
Wat is het nadeel dan? Ik ken het ontwerp niet van die gasten cabine.
Bij mij is het een tentje wat ik in feite gewoon aan de achterdeur rits, naast de dissel. Omdat ik de kuip eraan laat zitten en de binnentent erin is het één pakket. Drie ritsen en een handvol haringen en hij staat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
Gonadan schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:11:
[...]

Wat is het nadeel dan? Ik ken het ontwerp niet van die gasten cabine.
Bij mij is het een tentje wat ik in feite gewoon aan de achterdeur rits, naast de dissel. Omdat ik de kuip eraan laat zitten en de binnentent erin is het één pakket. Drie ritsen en een handvol haringen en hij staat.
Het bestaat uit een binnen en buitentent. Binnenin de buitentent moet je de enkele boogbuis vastzetten. Die moet je vervolgens buiten overeind houden met 3 stormbanden. Dan moet je de binnentent plaatsen, die moet je verankeren in de grond aangezien daar het kuipzeil aan vast zit. Maar die plekken om dat te verankeren zitten dus binnen de afmetingen van de buitentent. Die kan je dus pas goed afspannen wanneer je dat gedaan hebt. Het is gewoon vrij onlogisch allemaal. Had gewoon het kuipzeil vastgemaakt aan de buitentent.

Daarnaast mis je door die gastencabine een heel mooi groot raam met hor (die wand rits je eruit en hang je de gastencabine voor in de plaats). Mijn dochter vind het geweldig, maar het kost mij 20 en soms 30 minuten om het goed neer te zetten. Zo'n bijzettent van de Decathlon staat in een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dan zou ik het ook een stuk minder aantrekkelijk vinden inderdaad. Wel jammer want zoals je zegt vinden kinderen het geweldig om een eigen kamer te hebben maar wel samen te zijn. Beetje beste van twee werelden.

We kunnen de deur ook nog dicht ritsen. Dan heb je naast de deur van de binnentent ook gewoon nog buitentent als scheiding, heb je echt privacy. En als het echt moet kan je een van de drie ritsen een stukje loshalen en heb je een eigen uitgang. (moet je van binnenuit initiëren)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
Gonadan schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:23:
Dan zou ik het ook een stuk minder aantrekkelijk vinden inderdaad. Wel jammer want zoals je zegt vinden kinderen het geweldig om een eigen kamer te hebben maar wel samen te zijn. Beetje beste van twee werelden.

We kunnen de deur ook nog dicht ritsen. Dan heb je naast de deur van de binnentent ook gewoon nog buitentent als scheiding, heb je echt privacy. En als het echt moet kan je een van de drie ritsen een stukje loshalen en heb je een eigen uitgang. (moet je van binnenuit initiëren)
Ach ja, wat is nou eigenlijk 2 x 20 a 30 minuten op een vakantie van 2 weken. Het leed valt wel mee.
Ik verbaas me er echter over dat ze niet met een slimmer ontwerp hadden kunnen komen.

Het is wel echt goed spul, dik katoenen doek, dikke stalen buis, binnentent geheel beestjes vrij enzovoort. Wel weer een flink pakket in de wagenbak.

[ Voor 8% gewijzigd door Retrospect op 01-08-2025 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier ook nog een kindertent aan de kyte.
Nu nog versie M zonder stokken. Die is echter ook zonder ventilatie en enkeldoeks. Warmt enorm snel op.

We zitten nu te twijfelen om naar de L te gaan. XL lijkt me veel te groot.
Andere optie is idd de bijzettent of de adventure losse of aanrits tent.

Iemand ervaring met de L kindertent of de adventure? Is dat nog mee in te klappen?
En de ventilatie van die twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Retrospect schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:35:
[...]

Ach ja, wat is nou eigenlijk 2 x 20 a 30 minuten op een vakantie van 2 weken. Het leed valt wel mee.
Hier is die overweging net even anders. Max 1 week op een plek, nu al weer paar campings verder binnen 7 dagen. We reizen momenteel door Noorwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
Get!em schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:39:
[...]

Hier is die overweging net even anders. Max 1 week op een plek, nu al weer paar campings verder binnen 7 dagen. We reizen momenteel door Noorwegen.
Voor een weekje zou ik hem ook compleet opzetten. Maar doortocht is idd anders. Noorwegen zou ik niet snel aandoen met de vouwwagen. Prachtig land, maar dan worden het toch huisjes ivm het wisselvallige weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Retrospect schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:48:
[...]

Voor een weekje zou ik hem ook compleet opzetten. Maar doortocht is idd anders. Noorwegen zou ik niet snel aandoen met de vouwwagen. Prachtig land, maar dan worden het toch huisjes ivm het wisselvallige weer.
Tjah in de Campooz facebook groep is iemand die een rondreis door Noorwegen doet. Het kan dus wel. Zijn wel mensen zonder kinderen. Dus die hebben in het geval van de Campooz genoeg aan de basis tent en de trekking luifel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Retrospect schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:35:
[...]

Ik verbaas me er echter over dat ze niet met een slimmer ontwerp hadden kunnen komen.
Als dat het enige is geen punt natuurlijk. Maar wil je wat vaker verplaatsten (wel mijn reden voor een vouwwagen) of heb je meer dingen die op zo'n manier tijd kosten dan telt het aardig op.
Maar een leuke plek creëren voor je kinderen is sowieso wat waard dus mag moeite kosten.
Het is wel echt goed spul, dik katoenen doek, dikke stalen buis, binnentent geheel beestjes vrij enzovoort. Wel weer een flink pakket in de wagenbak.
Dat is ook wat waard. Ook voor kinderen ligt het onder goed spul gewoon fijner.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tinus1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:05
De kogel lijkt door de kerk. De caravan gaat er uit en er komt een Holtkamper aero voor in de plaats. Na 2 jaar weer lekker klappen gelukkig.
Dan hebben we met een camper, caravan en vouwwagen wel alles een keer gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

We zijn woensdag avond rond middernacht thuis gekomen. We zijn 10:15 van de camping vertrokken, best netjes. We hadden de middag ervoor al zoveel mogelijk opgeruimd en de luifel/voortent ingepakt dat scheelt een hoop. Vervolgens 1025km in 1x terug gereden, 13,5 uur over gedaan, ca 1 uur tijd aan files verloren en savonds ca 1 uur pauze gehad om wat te eten.

Kunnen we gaan bedenken waar we volgend jaar weer heen gaan :P mischien weer Denemarken dat is in 2022 wel erg goed bevallen.

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 01-08-2025 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retrospect
Tinus1982 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:52:
De kogel lijkt door de kerk. De caravan gaat er uit en er komt een Holtkamper aero voor in de plaats. Na 2 jaar weer lekker klappen gelukkig.
Dan hebben we met een camper, caravan en vouwwagen wel alles een keer gehad.
Leuk, mooi uitzicht op wat nieuws.
Hier beviel de caravan ook niet echt, ook weer terug naar de vouwwagen een paar jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
Chaoss schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:26:
[...]

Tjah in de Campooz facebook groep is iemand die een rondreis door Noorwegen doet. Het kan dus wel. Zijn wel mensen zonder kinderen. Dus die hebben in het geval van de Campooz genoeg aan de basis tent en de trekking luifel.
Het kan zeker. Heb ook wel een camp-let stel gezien wat de wereld overtrok, leuk om te zien. Maar momenteel niet mijn vakantie invulling. Noorwegen daarentegen trekt me nog wel, enkel niet met de vouwwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

En waarom beviel de caravan niet.. gewoon nieuwsgierigheid.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinus1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:05
Ik vind t rijden echt niet fijn, maar heb ten tijde van lease auto keuze ook geen rekening gehouden met een caravan, toen hadden we nog een vouwwagen. Vorig jaar naar Frankrijk gereden, maar heb daarna aangegeven geen 2 dagen meer te rijden incl overnachting, zeker op terug weg wil ik gewoon naar huis. Vind caravan ook snel benauwd snachts met alle verduistering is de ventilatie beperkt. Daarnaast zal ik over 2 jaar een elektrische auto moeten leasen, dan een caravan beperkt de bestemming wel heel erg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperkock
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 07:27
Retrospect schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:48:
[...]

Met mijn ouders vroeger meerdere keren door Noorwegen, Schotland, Ierland enzo getrokken met een Holtkamper Astro en Spacer.
Beiden hebben een vaste voortent wat wel helpt.

Was prima te doen, elke 3-4 dagen verkassen. Voor 1 nacht sliep ik in de deksel, anders bijzettentje.

Weer kan isselvallig zijn, maar trui en lange broek aan en is prima te doen als het kouder is. Ook gewoon 25+ gehad hoor!

Onze kids zijn 4 en 6, en zou het ook met onze Cocoon doen hoor. Eventueel klein kacheltje mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Zoiets zou ik graag doen, maar niet zo snel met het gezin. Of het nu vouwwagen of camper is maakt me niet uit.
Ik heb maar één dochter en die haalt op vakantie verreweg het meeste plezier uit het maken van vriendjes en daarmee spelen. Dus elke paar dagen verkassen blokkeert dat idee en daarom wil ik wel enkele keren per vakantie verkassen maar een echte rondreis zit er niet in.
Dat heeft alleen niets met de vouwwagen te maken. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier gaat Zweden Noorwegen prima met twee kinderen van 5. Met 25-30c in Zweden aan t meer gestaan. Watertemperatuur 25c.

Net eerste camping in Noorwegen verlaten en naar 2e camping Noorwegen, en straks nog een derde. En dan weer de boot terug.
Momenteel 22c (aan een fjord) en voelt als super warm omdat vorige camping op hoogte was met 16c.

Net 40km over een weg gereden waar ik blij was met een vouwwagen ipv een camper of caravan. Alle caravans en campers moesten continue stoppen , anders pasten ze niet naast elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Laatst online: 22:41
Hier 6, misschien 7, campings in 3 weken. Wij gaan elke 4 nachten verder. Incl 3 kinderen in de leeftijd 13, 10 en 8. Ze zijn niet anders gewend. Nu op een grote Spaanse massa camping (de hell!, maar voor hun). Morgen door naar de Dolomieten. In en uitklappen is meestal een ruim uur als je het van te voren al dingen afbreken etc niet mee telt. Wij vinden dat niet erg. De kinderen kunnen ook goed in auto’s zitten. 10+ uur doen we af en toe en is zelden een probleem. We luisteren veel Harry Potter in de auto.

[ Voor 19% gewijzigd door SonOfSam op 01-08-2025 17:52 ]

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SjakieDeBoer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:57
Dit jaar zijn we weer gaan kamperen in een tent (villanova 400, 3e hands). We zaten al te overwegen een keer over te gaan op een vouwwagen ivm ruimte gebrek nu. Nadat mijn vrouw ontzettend veel last kreeg van haar rug hadden we de knoop doorgehakt en zijn op zoek gegaan naar een vouwwagen.

Dat is na wat inlezen op het forum een 2e hands Holtkamper Cocoon uit 2005, met fietsenrek en allerlei andere accessoires.

We gaan ‘m eind augustus een keertje uitproberen in een weekend. Nu al zin in.

Hierbij bedankt voor alle informatie en suggesties in dit topic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jer0en
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:53
Hier met de Trigano op vakantie in eigen land, hopelijk komende week nog wat zonnigere dagen 😬Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u18emcJHIxTuRDYjkka13Az99NE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ye89zzsyOVowT07T9w5zqGKS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

Jer0en schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 20:55:
Hier met de Trigano op vakantie in eigen land, hopelijk komende week nog wat zonnigere dagen 😬
Kijk leuk! Wij staan ook in eigen land, kindjes vinden het geweldig.

Vanaf morgen voorspellen ze al weer beter weer, dus lekker dat je er een luifel voor hebt staan! 8)

Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0en
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:53
De kids hier hebben nog weinig besef van afstand en landsgrenzen (2 en 0) dus die vermaken zich inderdaad prima. De vouwwagen vorig jaar in een opwelling gekocht maar volgend jaar willen we er toch ook wat verder mee gaan reizen (Denemarken, Italië of Frankrijk). Het bevalt erg goed!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wij vertrekken morgen naar de Ardennen en een week later door naar Zeeland. Voorgaande jaren ook meestal naar Zuid-Frankrijk geweest, wat toch wel 2 dagen rijden is. Dit jaar wilden we (vooral mijn vrouw) het eens dichterbij proberen om zodoende korter in de auto zitten (ook met 3 kids van 4-8, die onderweg niet altijd even gezellig zijn met elkaar :X) . Als het 2 weken zulk weer wordt als vandaag dan wordt het volgend jaar wat mij betreft gewoon weer een flink eind verder rijden naar het Zuiden ;) al zien de voorspellingen er vanaf dinsdag hoopgevend uit. We gaan het zien hoe een zomervakantie met de vouwwagen bevalt in/rond eigen land ;) Kids hebben inderdaad niet veel nodig. Die merken geen verschil tussen Nederland en Zuid Frankrijk zolang er maar genoeg vermaak is.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 02-08-2025 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Beproeving waterdichtheid hier ook maar weer getest. 45mm en 16uur continue regen.
Holtkamper Kyte met 15jaar oud doek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Waterdichtheid is aardig getest deze vakantie inderdaad. _O-

Die van ons is uit 2013 en ook nog geen centje pijn, toch wel lekker hoor.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Na wat jaren een stacaravan te hebben gehuurd toch ook maar eens gekeken naar een vouwwagen nu de kinderen wat ouder worden (4/6/8). Voor mij kan de vakantie niet avontuurlijk genoeg zijn (geef me een rugzak + tentje en mij hoor je niet) maar mijn vrouw is nogal luxe gewend van vroeger uit. Dus eerst maar eens wat tweedehands proberen. (Budget 4-10k).

Wat me opvalt is dat de vouwwagens tegenwoordig aan de voorkant de slaapcabine ingang hebben, ik zou dat liever aan de zijkant hebben via het karretje (zoals deze https://www.marktplaats.n...2bTQSSeduurhoCwfMQAvD_BwE).

Worden die niet meer gemaakt zo nee waarom niet?

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 03-08-2025 23:03 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Sport_Life schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 23:01:
Na wat jaren een stacaravan te hebben gehuurd toch ook maar eens gekeken naar een vouwwagen nu de kinderen wat ouder worden (4/6/8). Voor mij kan de vakantie niet avontuurlijk genoeg zijn (geef me een rugzak + tentje en mij hoor je niet) maar mijn vrouw is nogal luxe gewend van vroeger uit. Dus eerst maar eens wat tweedehands proberen. (Budget 4-10k).

Wat me opvalt is dat de vouwwagens tegenwoordig aan de voorkant de slaapcabine ingang hebben, ik zou dat liever aan de zijkant hebben via het karretje (zoals deze https://www.marktplaats.n...2bTQSSeduurhoCwfMQAvD_BwE).

Bedoel je zoiets? https://www.cabanon.nl/ca...eps-deluxe-2025-vouwwagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:08
Dat hangt nogal van het model af. Ik zou er vooral veel bekijken. Eerst markplaats, vouwwagenclub.info, etc. En dan ook live bekijken, met wederhelft. Op een plek waar ze nieuw en 2e hands verkopen.

Je budget is ruim te noemen voor 2e hands (net als de spreiding van je budget).

[ Voor 10% gewijzigd door Adam1980 op 03-08-2025 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Jer0en schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 20:55:
Hier met de Trigano op vakantie in eigen land, hopelijk komende week nog wat zonnigere dagen 😬[Afbeelding]
oh dat is wel serieus groot! Ik camper zelf met een camperbusje maar vind het leuk om te lurken in de andere topics.
Gaaf ding.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Sport_Life schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 23:01:

Je doelt op dubbele klappers, twee bedden die je naar links en rechts uitklapt. De bagageruimte wordt dan je verkeersruimte.

Die zijn er zeker nog wel, Cabanon is een bekende met meerdere modellen, die je ook veel op de camping ziet, zoals hierboven ook genoemd.

Trigano Galleon, Jamet Arizona zijn dezelfde type wagens die me zo te binnen schieten.

Als je hem alleen gebruikt om twee weken op dezelfde plek te staan en het dus niet erg vindt om een paar uur bezig te zijn met opzetten en afbreken, is het best een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Laatst online: 22:41
Jamet heeft ook nog de Texas. Kleinere voortent dan de Arizona. Maar ook minder stokken daardoor. Heb er een aantal jaren mee gekampeerd. Was op zich prima ding

[ Voor 4% gewijzigd door SonOfSam op 04-08-2025 08:40 ]

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

JanHenk schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:37:
[...]

Je doelt op dubbele klappers, twee bedden die je naar links en rechts uitklapt. De bagageruimte wordt dan je verkeersruimte.

Die zijn er zeker nog wel, Cabanon is een bekende met meerdere modellen, die je ook veel op de camping ziet, zoals hierboven ook genoemd.

Trigano Galleon, Jamet Arizona zijn dezelfde type wagens die me zo te binnen schieten.

Als je hem alleen gebruikt om twee weken op dezelfde plek te staan en het dus niet erg vindt om een paar uur bezig te zijn met opzetten en afbreken, is het best een prima optie.
Ik herinner me van vroeger dat de vouwwagen ook zonder voortent en luifel kon staan, dat gebruikte we vaak voor 1 overnachting op doorreis. Dan was ie ook binnen 10 min opgezet. Bagageruimte hadden we in de auto (stationwagen)

Ik vraag me ook af wat nu een beetje de A merken zijn, Holtkamp natuurlijk, maar Trigano ook of is er niet echt onderscheid in kwaliteit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
Sport_Life schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:46:
[...]

Ik herinner me van vroeger dat de vouwwagen ook zonder voortent en luifel kon staan, dat gebruikte we vaak voor 1 overnachting op doorreis. Dan was ie ook binnen 10 min opgezet. Bagageruimte hadden we in de auto (stationwagen)

Ik vraag me ook af wat nu een beetje de A merken zijn, Holtkamp natuurlijk, maar Trigano ook of is er niet echt onderscheid in kwaliteit?
Qua A-merken heb je Holtkamper, Aart Kok, Campwerk en mogelijk ook Combi-Camp en Camplet.

Ik heb zelf een Trigano en ik kan het qua afwerking niet allemaal top noemen. B-merken zijn dan Trigano, Cabanon, etc. En Jamet e.d. is dan ‘C’.

Uiteindelijk zijn het allemaal tenten op een kar. Zo groot zijn de verschillen ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 21:49

vhal

ಠ_ಠ

Gonadan schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:56:
Waterdichtheid is aardig getest deze vakantie inderdaad. _O-

Die van ons is uit 2013 en ook nog geen centje pijn, toch wel lekker hoor.
Ik vind er momenteel geen pest aan als je 4 a 5 dagen op rij in de Oostenrijkse regen staat (het is hier de afgelopen dagen niet best) en de grond onder het kuipzeil is veranderd in een waterbed. :+ Maar goed, aankomende week lijkt het eindelijk beter te worden.

Nu wel gezellig met Oostenrijkse/Duitse familie die op 2 meter naast je vouwwagen staat terwijl het godganse veld zo wat leeg staat :P

Dé vraag voor de antisociale kampeerders onder ons, verzetten of niet (zit er nog een week) :P /s

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Doen. Gewoon om het gras te beschermen toch? O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
[...]

Herinner je dat van kamperen met je ouders? In dat geval herinner je misschien niet exact hoe de tent stond en wat er allemaal bij hoorde. Veel vouwwagens hebben wel een manier om m beperkt op te zetten. Afhankelijk van het model en hoe je m inpakt.
Toen ik met mijn ouders op vakantie deden we dat ook wel eens. Daar herinner ik me van dat dat vrij snel ging. En dat de haringen ook niet gebruikt werden om de tent te spannen. Zij hadden een dubbelklapper.

Wij hebben bv een combi camp country. De luifel laten wij aangeritst op de wagentent. Dat past prima met de tent "invouwen" en het deksel dichtmaken. Vervolgens is het sneller met opzetten.
Maar op doorreis is de luifel eigenlijk niet nodig. Als de weersvoorspelling goed is, dan laten we de luifel over de wagentent liggen. Die is dan aangeritst, maar ligt verder los. (Bij verwachte regen of wind kan dat niet, maar zelf ga ik dan ook liever naar een hotel voor de doorreis.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stakie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:20
[...]

Wij hebben een cabanon dubbelklapper. Als we op doorreis zijn dan zetten we alleen de wagentent op. Is ongeveer een kwartiertje werk. Ligt er een beetje aan hoeveel haringen je wilt slaan. De tassen met kleding staan achterin de auto. In de middenpad liggen nog wel allerlei spullen die bij de vouwwagen horen. Bijvoorbeeld de voortent met kuipzuil die je dan niet gebruikt. Eventueel kan er ook nog een luifel aangezet worden, maar maar dat vind ik voor 1 nacht niet de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Adam1980 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:30:
[...]

Herinner je dat van kamperen met je ouders? In dat geval herinner je misschien niet exact hoe de tent stond en wat er allemaal bij hoorde. Veel vouwwagens hebben wel een manier om m beperkt op te zetten. Afhankelijk van het model en hoe je m inpakt.
Toen ik met mijn ouders op vakantie deden we dat ook wel eens. Daar herinner ik me van dat dat vrij snel ging. En dat de haringen ook niet gebruikt werden om de tent te spannen. Zij hadden een dubbelklapper.

Wij hebben bv een combi camp country. De luifel laten wij aangeritst op de wagentent. Dat past prima met de tent "invouwen" en het deksel dichtmaken. Vervolgens is het sneller met opzetten.
Maar op doorreis is de luifel eigenlijk niet nodig. Als de weersvoorspelling goed is, dan laten we de luifel over de wagentent liggen. Die is dan aangeritst, maar ligt verder los. (Bij verwachte regen of wind kan dat niet, maar zelf ga ik dan ook liever naar een hotel voor de doorreis.)
Was inderdaad met mijn ouders. Er was ook best wat opbergruimte voor de voortent en luifel ed incl stokken onder de matrassen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 13:34
Kevinns schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 09:20:
[...]

Qua A-merken heb je Holtkamper, Aart Kok, Campwerk en mogelijk ook Combi-Camp en Camplet.

Ik heb zelf een Trigano en ik kan het qua afwerking niet allemaal top noemen. B-merken zijn dan Trigano, Cabanon, etc. En Jamet e.d. is dan ‘C’.

Uiteindelijk zijn het allemaal tenten op een kar. Zo groot zijn de verschillen ook weer niet.
Ik heb een tweedehands (of 3e, 4e, oud in ieder geval) Cabanon en die vind ik al erg prima. Staat super strak in mijn ogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzirnhGdMD_wVeIHFrC573M_Ae0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/alVT7Ai1pqPkvfEHD5BuLKmC.jpg?f=fotoalbum_large

En zeker de nieuwe modellen hebben veel slimmigheidjes (die mis ik bij die van ons wel, zoals een haakje voor een lamp, donkere slaapcabines, lattenbodems en het easy pack systeem. Ik zie dus ook niet zozeer waarom Cabanon B segment zou zijn. Omdat die andere merken duurder zijn? Echt vergelijken kun je ze sowieso niet denk ik. Cabanon is meer ter vervanging van de giga tunneltenten en niet geschikt voor snel opzetten. Beetje voor het soort volk met lampjes aan de luifel... ;) :+

@Sport_Life, als je nieuw koopt dan moet je vooral nagaan wat voor soort vouwwagen je wilt en wat voor k(r)ampeerder je bent. Dat moet je natuurlijk ook als je tweedehands wilt kopen, maar als je met een krap budget zit, kun je bepaalde merken sowieso al beter links laten liggen.

Zelf zijn wij kampeerders die 2-3 weken op 1 camping staan en een beetje luxe willen. Dus we wilden graag veel ruimte en iets langer de tijd om op te bouwen en af te breken is geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adam1980
barrymossel schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:51:
[...]

@Sport_Life, als je nieuw koopt dan moet je vooral nagaan wat voor soort vouwwagen je wilt en wat voor k(r)ampeerder je bent. Dat moet je natuurlijk ook als je tweedehands wilt kopen, maar als je met een krap budget zit, kun je bepaalde merken sowieso al beter links laten liggen.

Zelf zijn wij kampeerders die 2-3 weken op 1 camping staan en een beetje luxe willen. Dus we wilden graag veel ruimte en iets langer de tijd om op te bouwen en af te breken is geen probleem.
Precies. Wij willen ook graag wat luxe, maar willen graag meerdere campings aandoen in de zomer. Dus snel opzetten is van belang. Terwijl er ook wat ruimte moet zijn om met z'n vieren in de voortent te zitten.
Daarom voor ons een cc country.

Die zou ik overigens met 3 jonge kinderen niet overwegen. Tenzij er 1 of 2 in een bijzettentje gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

barrymossel schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:51:
[...]

Ik heb een tweedehands (of 3e, 4e, oud in ieder geval) Cabanon en die vind ik al erg prima. Staat super strak in mijn ogen.

[Afbeelding]

En zeker de nieuwe modellen hebben veel slimmigheidjes (die mis ik bij die van ons wel, zoals een haakje voor een lamp, donkere slaapcabines, lattenbodems en het easy pack systeem. Ik zie dus ook niet zozeer waarom Cabanon B segment zou zijn. Omdat die andere merken duurder zijn? Echt vergelijken kun je ze sowieso niet denk ik. Cabanon is meer ter vervanging van de giga tunneltenten en niet geschikt voor snel opzetten. Beetje voor het soort volk met lampjes aan de luifel... ;) :+

Tja mijn vrouw is luxe gewend van huis uit dus het wordt eerder een vervanger van een huisje (stacaravan) dan van een tent.

Ik vind zelf die gadgets/slimmigheidjes wel fijn . Aan de andere kant is het een probeersel dus wil ook niet teveel kwijt zijn als het toch niets voor ons (haar) is.

Qua budget dacht ik om te beginnen tussen de 5-10k (nieuw of tweedehands), over 3-5 jaar kunnen we dan eventueel upgraden.
Ik zie ze ook staan voor 800 euro op marktplaats maar wil wel meteen een goede.

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 04-08-2025 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[...]

Er is uiteraard verschil. Echt slecht is er niet meer , maar o.a. in prijs zie je het nog wel terug.
Je zult echt zelf op bezoek moeten overal, van Aart Kok en Smitveld (echte tent gevoel?) tot recht toe recht aan Duitse Kampwerk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:50

ralpje

Deugpopje

Campooz gaat doorstarten onder de vlag van Kip Caravans: https://dvhn.nl/economie/...s-niets-mis-47010419.html

In ieder geval de tenttrailers / vouwwagens. Blijkbaar waren alle 'randzaken' (zoals voortenten voor caravans etc.) een aanslag op het kapitaal en onderliggende reden voor het faillissement - ik betwijfel dus of dat onderdeel ook doorstart.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:19
ralpje schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:19:
Campooz gaat doorstarten onder de vlag van Kip Caravans: https://dvhn.nl/economie/...s-niets-mis-47010419.html

In ieder geval de tenttrailers / vouwwagens. Blijkbaar waren alle 'randzaken' (zoals voortenten voor caravans etc.) een aanslag op het kapitaal en onderliggende reden voor het faillissement - ik betwijfel dus of dat onderdeel ook doorstart.
Fijn, dat het een doorstart maakt, en dit merk en deze tenten behouden blijven. (ook voor de bestaande eigenaren qua onderdelen voorziening etc)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

@barrymossel Ik las hier op tweakers of ergens anders over iemand die zijn binnentent in een kuip met Dylon textiel verf had gegooid om die donker te maken, wellicht een optie?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Sport_Life schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:49:
[...]

Tja mijn vrouw is luxe gewend van huis uit dus het wordt eerder een vervanger van een huisje (stacaravan) dan van een tent.
Nou wij waren afgelopen week in een stacaravan achtig ding. Al geboekt voordat we onze vouwwagen kochten én ik ben geen kampeer enthousiasteling overigens. Maar wat zit ik toch liever in onze vouwwagen. Goede bedden, goede stoelen en een luifel zodat je bij regen ook buiten kan zijn. Tjah, het enige voordeel is dat je een eigen wc hebt ;)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@ephymerous Daarvoor hebben wij een Porta Potti, maar die nemen we alleen mee als we meer dan een week weg gaan. Niet voor mezelf overigens, maar voor die van 2 en 5 is het wel lekker als ze in de ochtend even hun plasje kwijt kunnen :)

Als de kinderen weer wat ouder zijn, blijft ie denk ik wel thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ralpje schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:19:

voortenten voor kip caravans zullen wel blijven dan :P

Maar fijn, en kip is volgens mij ook wel een sympathiek merk (ken het verder niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ephymerous schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:44:
[...]

Nou wij waren afgelopen week in een stacaravan achtig ding. Al geboekt voordat we onze vouwwagen kochten én ik ben geen kampeer enthousiasteling overigens. Maar wat zit ik toch liever in onze vouwwagen. Goede bedden, goede stoelen en een luifel zodat je bij regen ook buiten kan zijn. Tjah, het enige voordeel is dat je een eigen wc hebt ;)
Sommige campings bieden prive sanitair, kun je mooi combineren met je vouwwagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:19
Chaoss schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:59:
[...]

voortenten voor kip caravans zullen wel blijven dan :P

Maar fijn, en kip is volgens mij ook wel een sympathiek merk (ken het verder niet).
Ik vind de keuzes die Kip de afgelopen jaren heeft gemaakt zeker sympathiek. Tot het faillissement groeide het een beetje richting een 13-in-een-dozijn-caravanmerk. Sinds ze zijn overgenomen door Boedelbak in 2010 hebben ze wel weer een duidelijkere eigen identiteit. De caravans die ze nu maken zijn echt wel 'anders' dan het gemiddelde. En daar zal een specifieke doelgroep voor zijn. Ik denk ook wel dat dit bij Campooz past. Is ook niet je gemiddelde vouwwagen.

En voor het verhaal vind ik het wel mooi dat het twee Drentse merken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Een ander Drents merk is helaas niet meer Drents (Holtkamper). De familie Holtkamp heeft het een paar jaar geleden verkocht aan de eigenaar van “Tent Trailer Center” Boxtel. Maar ook die heeft het recent weer van de hand gedaan aan een relatief jonge kerel, die toevallig ook Holtkamp heet (Floris Holtkamp). Die lijkt momenteel vooral de marketing op orde te brengen (fotoshoot, drone beelden, maar ook actieve deelname in de Facebook groepen en andere social media..).

Ik heb onze wagen nog kunnen ophalen in Emmen in 2023. Maar vrij gauw daarna is dat gesloten en is er nu alleen nog Utrecht.

Tot zover het Holtkamper-journaal :P

Mooi dat Campooz wordt overgenomen door Kip. Beide wel eigenzinnige merken met hun eigen schare liefhebbers, past wel bij elkaar! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Wij zijn momenteel lekker aan het genieten in de Dordogne (Frankrijk)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBVJBQJwLPwzR9Jv92UCErFzJ4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tkrVacIfDTveMRusCvWVkPGG.jpg?f=fotoalbum_large

Met uitzicht op een kasteel, vooral in de avond leuk om buiten te zitten en te kijken hoe mooi is verlicht is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOS5sRvMPO5KcU0lbL6m5P89Kwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ssl2vCpD9cfvt01q7VlrA3Qn.jpg?f=fotoalbum_large

Onderweg nog een tussenstop gehad. Met drie kinderen (5, 2 jaar en 5 maanden) is 1100+ km in één keer, wat te veel van het goede. Echter wel lekker de vouwwagen gebruikt voor de tussenstop. Dit is de snelle overnachting-stand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXYDsy00wtzJk4Dqlo7-sDzf5_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l3D25syLJAvrZnDvD895IZg0.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste