Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swenno
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-09 18:39
Kevinns schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:10:
Wij gaan komende vakantie eens de supersnel-setup van de Odyssee uitproberen voor een nachtje. Pootjes uitdraaien, uitklappen, stokken bij de deur en het plafond, een stuk of zes haringen en klaar.

Eens kijken hoe snel dat gaat, en of mijn OCD dat aankan O-)
Deze setup-up ook gebruikt. Wel iets meer haringen omdat er mogelijk storm op komst was. Helaas zijn de staanders net te lang voor in de disselbak dus mocht als nog de vouwwagen even open gooien om de stokken eruit te vissen. Maar als je die binnen handbereik hebt moet het wel lukken in 10 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Retrospect schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 15:14:
Campooz is vandaag failliet verklaard door de rechtbank.

https://dvhn.nl/economie/...t-verklaard-46924736.html

Hoop dat particulieren die er nog een in bestelling hadden en al aan betaald hebben, eigenaren die nog onderdelen nodig hadden en dealers er goed mee weg komen. Maar ik vrees dat er wel wat leed zal zijn.
Tsja, gezien de berichten een paar weken terug niet onverwacht helaas. Ze waren erg in de groei, maar groei kost (veel) geld (werkkapitaal). Als dan op enig moment de inkomende cash flow om wat voor reden ook stagneert of achterblijft bij de prognose, kan het echt heel snel over en uit zijn.

Het is nog erg vroeg om te spreken over doorstarts, maar die kans is wel degelijk aanwezig natuurlijk. Maar hier gaat inderdaad sowieso leed zijn.

O ja, uiteraard vind ik dit ook erg jammer, als Noorderling en kampeerliefhebber. Het is persoonlijk mijn type wagen niet helemaal, maar ze hadden leuke producten voor voor prima prijzen.

[ Voor 9% gewijzigd door JanHenk op 22-07-2025 15:36 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:18
Dat laatste valt dus wat op af te dingen. De kwaliteitsslag (oa met katoenen doek ipv ribstof) is denk ik te laat ingezet. Ze hebben in de loop der jaren wel ontzettend veel aan herstel moeten doen.

Dat verstoort het proces aanzienlijk en schrikt nieuwe klanten af.

[ Voor 15% gewijzigd door Retrospect op 22-07-2025 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Retrospect Ik weet echt niets van de kwaliteit van de Campooz tenten. Dus ik geloof je meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Retrospect wat bedoel met met ripstof? Dat van ribbroeken? :D

Ik ken wel ripstop, dat is een weefwijze van katoen wat het beter bestand maakt tegen scheuren. Dat is niet per se van mindere kwaliteit. Heb je iets meer achtergrond over de keuzes in stof van Campooz?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Retrospect
Gonadan schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:05:
@Retrospect wat bedoel met met ripstof? Dat van ribbroeken? :D

Ik ken wel ripstop, dat is een weefwijze van katoen wat het beter bestand maakt tegen scheuren. Dat is niet per se van mindere kwaliteit. Heb je iets meer achtergrond over de keuzes in stof van Campooz?
Jarenlang heeft Campooz de modellen voorzien van goedkoop doek uit China. Deels omdat er geen productie ruimte extra was bij Ten Cate. Dat heeft zeer veel klachten over lekkage en de nodige aftersales opgeleverd. Hele nieuwe tenten die al vrij snel compleet geïmpregneerd moesten worden of waarvan complete tent werk vervangen is. Of deels. Maar buiten die lekkages speelde er nog veel meer.

Het model met opblaasbuizen is van de markt gehaald vanwege productieproblemen, de buizen bleken vocht vast te houden waardoor tenten in opslag beschimmelde. Ook daar hebben ze veel verlies geleden. De speciale editie blauwe tenten verkleuren binnen 1 of 2 jaar, voorraad werd teruggeroepen en nooit meer verkocht. Mensen die er last van hadden moesten aanspraak maken op garantie. De kleine aanritstent was een drama om waterdicht op te zetten en niet zelden was de aansluiting op hoofd tent lekkage gevoelig. De eerste jaargang van de Red Ruby moest compleet teruggeroepen worden vanwege ontwerpfouten. Fouten zijn eruit gehaald, maar dat zal Campooz flink gekost hebben. Dan nog enkele problemen gelezen over reminrichting die niet goed was en wat klanten voor problemen zorgde.

Kortom, qua marketing was het een succes. Maar de producten maakte hun naam niet waar met grote regelmaat. Dat breekt een bedrijf uiteindelijk op.

Misschien zijn ze gewoon te snel gegroeid en konden dat qua kwaliteitscontrole niet aan. Er zijn natuurlijk ook heel veel mensen wel tevreden over hun Campooz en hebben minimale of geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ai, dat klinkt niet heel tof inderdaad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:34

Ankh

|true

Wij zijn een jaar weggeweest met een lazy jack, maar het doek was mega dik en voelde (naar mijn idee) niet als tent aan. Was voor ons de reden om toch voor een vouwwagen te gaan die wat meer tent is.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:11
Nog even een paar fotootjes van een ander klein projectje. Extra koeling voor de koelkast tijdens het rijden.
Door wat 40mm buis zo in elkaar te zetten dat die lucht schept tijdens het rijden. Weet nog niet zeker of het werkt, maar normaal gesproken is onze koelkast na een hele dag rijden een stuk warmer dan voor dat ie er in ging. Hoop dat dit helpt. Zo niet dan heb ik nog geen 10,- aan onderdelen gebruikt en gooi ik het simpel weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IzjEUcSAqpa0rwBgaXc6sClfmak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFpflAEqpBTuSIExzSamsJe2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LcBs-t1CG-mtQRxVZ-ILEJXe1ho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jhZqPXRHd3qbKGjdDIqC1vLu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryrgHnO3MFGpsfpVF_8Q9N0lHN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZNJazMfVD2IMaexQpjbKJQh.jpg?f=fotoalbum_large

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:04
SonOfSam schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:39:
Nog even een paar fotootjes van een ander klein projectje. Extra koeling voor de koelkast tijdens het rijden.
Door wat 40mm buis zo in elkaar te zetten dat die lucht schept tijdens het rijden. Weet nog niet zeker of het werkt, maar normaal gesproken is onze koelkast na een hele dag rijden een stuk warmer dan voor dat ie er in ging. Hoop dat dit helpt. Zo niet dan heb ik nog geen 10,- aan onderdelen gebruikt en gooi ik het simpel weg.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar gaat de lucht die je erin schept er weer uit? Of zorgt dit voor een nog boller staand zeil?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ankh schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:38:
Wij zijn een jaar weggeweest met een lazy jack, maar het doek was mega dik en voelde (naar mijn idee) niet als tent aan. Was voor ons de reden om toch voor een vouwwagen te gaan die wat meer tent is.
Was dat dan technisch katoen misschien?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
caspervc schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:41:
[...]

Waar gaat de lucht die je erin schept er weer uit? Of zorgt dit voor een nog boller staand zeil?
Zie de laatste foto. Waarschijnlijk bolt het doek aan de achterkant iets op. Wij hebben daar zelf niet veel last van bij deze wagen. Ik denk omdat we er grote disselbak voor hebben zitten die een heel groot gedeelte van de wind niet onder het doek laat komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:49

vhal

ಠ_ಠ

Retrospect schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 15:14:
Campooz is vandaag failliet verklaard door de rechtbank.

https://dvhn.nl/economie/...t-verklaard-46924736.html

Hoop dat particulieren die er nog een in bestelling hadden en al aan betaald hebben, eigenaren die nog onderdelen nodig hadden en dealers er goed mee weg komen. Maar ik vrees dat er wel wat leed zal zijn.
Dinsdag is vaste faillissement uitsprakendag.
Vervelend nieuws voor alle betrokkenen 😕

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
SonOfSam schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:39:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke Dometic koelkast is dat? Want ik heb de “kleine” Dometic (31L) en krijg ‘m alleen andersom neergezet anders past het.

Denk niet echt dat je voldoende luchtstroom krijgt om iets wezenlijks te veranderen qua temperatuur trouwens. Maar dat zeg ik puur op onderbuik/intuïtie. Het ziet er ook wel een beetje knullig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
JanHenk schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 12:46:
Gisteren onze Aero weer opgehaald van de “Vierdaagsecamping” in Malden.

Vonden we een “woodcoin 2025” van de vouwwagenclub in de keuken :D

Geen idee of mijn schoonmoeder hem heeft aangenomen, of dat iemand hem er gewoon neer heeft gelegd (denk het laatste). Wel geinig. @tafmaf weet jij hier meer van? :)
Niet persoonlijk.
Maar we hebben leden die ook aan promotie doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:22

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

MrAcid schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:17:
[...]

Denk niet echt dat je voldoende luchtstroom krijgt om iets wezenlijks te veranderen qua temperatuur trouwens. Maar dat zeg ik puur op onderbuik/intuïtie. Het ziet er ook wel een beetje knullig uit.
Dit gaat inderdaad niets helpen qua temperatuur. De buis is qua diameter te klein en bevat niet erg gunstige bochten. Daarbij komt het maar op een beperkte plek uit. Wil je dit echt goed zul je een constante verversende luchtstroom moeten creëren en ik heb het idee dat er nu een constante hoeveelheid lucht onder het doek komt te staan waardoor het effect van koeling, als dat er al was, teniet wordt gedaan.

Wel kudos voor het experiment ;)

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Gonadan schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:48:
[...]

Was dat dan technisch katoen misschien?
Het was een katoenendoek (toen nog nagevraagd), het opzetten was ook zo zwaar en de warmte bleef erin hangen. Voelde echt niet fijn, nu een AK kavango met echt doek

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:25

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Alle vouwwagens hebben katoen doek, de diktes kunnen variëren. Ten cate is een fabrikant maar ook die maakt verschillende diktes, een eigenschap van katoen is dat het juist ademt i.t.t. polyester doek. Ik weet wel dat Campooz sinds 2023 of 2024 is overgestapt naar een andere leverancier wat betreft het doek, na eigen zeggen met betere kwaliteit. Ik hen iig geen klachten over mijn 2025 doek.

Het fallissement is wel erg zonde, Campooz is een symphatiek merk met een actieve (online) community. En 1 van de weinige Nederlandse merken. Ik had het ook totaal niet zien aankomen, onze dealer verkoopt ze als warme broodjes en je ziet ze best wel vaak rijden/staan. Ook de verkoop in duitsland begon lekker op gang te komen dus aan de verkoopcijfers ligt het niet direct zou je zeggen.

Hopelijk is er een doorstart mogelijk, hopelijk zonder dat een ander vouwwagenmerk ze op koopt...

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 22-07-2025 22:32 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonOfSam
[...]

Welke Dometic koelkast is dat? Want ik heb de “kleine” Dometic (31L) en krijg ‘m alleen andersom neergezet anders past het.
Dit is inderdaad ook een 'kleine' Dometic ACX3 30. Ik heb de gas aansluiting, die ik nooit gebruik, afgeschroefd (en bewaard) zodat hij past. Je kan er een haakse aansluiting voor kopen en terug schroeven weet ik voor als je wel gas gebruikt.
En precies dat onderbuik gevoel heb ik ook, maar dan andersom. Wat ik al zei, kostte 10,- om dit te maken. We gaan het zien. Ik doe 5 campings aan dit jaar, dat zijn 6 reisdagen waarop het zou kunnen werken.

[ Voor 26% gewijzigd door SonOfSam op 23-07-2025 07:45 . Reden: Reactie wat specifieker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Laatst online: 16:50
Mijn ervaring is dat koelkasten helemaal niet aan hoeven te staan op reisdagen. En dat met de mobicool MCF40, die relatief slecht geïsoleerd is. Hij gaat van 4 naar ~8 graden over een dag. Je moet er wel op letten dat hij goed vol zit. Dus gooi er wat flessen bier of wijn in voor maximale thermische massa, en een genotsmoment bij aankomst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Met @Kevinns . Heb ook wel eens een fles ingevroren om als koelelement te dienen, dat werkt goed genoeg.

Al moet ik toegeven dat ik niet in het hete zuiden kom en op reisdagen ook geen extreem bederfelijke spullen zoals vers vlees mee heb. Dus dan luistert het allemaal wat minder nauw.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
Ik heb een 12v outdooraccu van Rebelcell. Deze gaat op reisdagen aan de koelkast. Bijft 't zooitje heerlijk op 5 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
caspervc schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 08:11:
Ik heb een 12v outdooraccu van Rebelcell. Deze gaat op reisdagen aan de koelkast. Bijft 't zooitje heerlijk op 5 graden.
Waarom is dit beter dan in 'de sigaretten aansteker' als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik neem niet eens de moeite ingevroren drinken of koelelementen in de koelkast te doen. Sterker nog ik gebruik de ruimte in de koelkast om ook boodschappen mee te nemen die niet gekoeld moeten worden zoals een pak rijst/macaronie, kruiden etc.

Eenmaal op locatie na het opzetten de koelkast zo snel mogelijk aan de stroom even op de koudste stand. Dan verder met opruimen en tegen de tijd dat ik echt klaar ben is het bier koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dan moet je echt een sneller op te zetten vouwwagen, voordat alles goed koud is duurt uren. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ik merkte het toch wel vorig jaar, de opwarming van onze koelbox (een "Dometic Coolfun CK40d Hybrid", wat een mond vol). Nu doet ie op 12v sowieso niet zoveel als op 230v (is geen 12v compressor), maar nu was het gewoon niks.

Wij hebben de koelbox laten zetten op de 12v van de auto / trekhaak, speciaal doorgelust. Maar na doormeten van de polen op de trekhaak en het aansluitschema dat ik van Holtkamper kreeg, bleek dat ze de spanning van de koelbox op de verkeerde pool van de stekker hadden gemonteerd. Of nou ja, volgens hun schema wel goed, maar blijkbaar zat er op die pool op mijn trekhaak geen spanning. Ik heb de specifieke polen even niet paraat. Dat is nu omgezet, dus hopelijk blijft de boel nu wat koeler wanneer wij naar Frankrijk vertrekken ergens komende tijd :)

[ Voor 7% gewijzigd door JanHenk op 23-07-2025 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ach ja, vouwwagens en elektra is gewoon rommel. Ik heb een 13-polige stekker en een achteruitrijlicht, maar dat is niet aangesloten.
12V ooit een keer door gesmolten, door de vorige eigenaar want ik gebruik dat niet. Schijnt makkelijk te kunnen gebeuren wanneer de stekker in de keuken geen goed contact maakt.
Heb ooit zelf de Jaeger al eens vervangen om contact en massa te verbeteren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Haha. Nou ja. Je hebt wel gelijk inderdaad. Ook met gewone aanhangers is het altijd wachten op een kapotte stekker / lampje / etc.

Op het forum van Vouwwagenclub moet je voor de lol eens kijken naar Holtkamper sub > Projecten > Aanpassingen Aero 2024. :)

Daar zet iemand een complete Ecoflow Delta Pro in z'n wagenbak en sluit vervolgens keuken, Windforce (zie voorgaande discussie), 12v naar de auto etc. erop aan, inclusief keurige aansluitingen aan de buitenant voor zonnepanelen. Tof project. Kan er wel van genieten. Maar persoonlijk vind ik het ook wel dusdanig over the top dat ik het zelf niet snel zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gonadan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 08:34:
Dan moet je echt een sneller op te zetten vouwwagen, voordat alles goed koud is duurt uren. ;)
Valt echt mee, na een uur is mijn bier koel genoeg om er van te genieten, op de laagste stand krijg ik ook ijs in mijn koelkast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Koelbox moet ook redelijk waterpas staan, anders doet ie ook niet veel. Kwamen we deze vakantie achter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Exocet schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:13:
Koelbox moet ook redelijk waterpas staan, anders doet ie ook niet veel. Kwamen we deze vakantie achter
Ja in de Combi-camp Country (die jij hebt bij mijn weten) zit een absorptie-model koelbox. Daar is waterpas wel een dingetje inderdaad.

Maar hangt dus van het model af, of dat nodig is. We hebben nu een compressor-model, dan maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Chaoss schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:56:
[...]

Valt echt mee, na een uur is mijn bier koel genoeg om er van te genieten, op de laagste stand krijg ik ook ijs in mijn koelkast :P
Dan heb jij compressor gok ik. En het verschil tussen koel genoeg en goed koud helpt ook natuurlijk. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gonadan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:23:
[...]

Dan heb jij compressor gok ik. En het verschil tussen koel genoeg en goed koud helpt ook natuurlijk. :P
Compressor inderdaad.

Wat ook helpt is dat de koelkast niet vanaf 30 graden komt. Ik heb mijn boodschappen gedaan, een aantal dingen kwamen uit de koelkast, de rest was ongekoeld. S'avond heb ik hem onderin de vouwwagen gezet, daar staat hij ook koel. Gok dat de binnenkant 18 graden was toen hij aan de stroom ging. Dan is het vrij snel 8 graden met een compressor koelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
Ik vermoed dat dat niet een koelkast is die in een AK keuken past (dat is er namelijk bij mijn weten maar 1).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
SonOfSam schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 08:22:
[...]

Waarom is dit beter dan in 'de sigaretten aansteker' als ik vragen mag?
We hadden de accu toch al (voor een bootje) en onze Volvo heeft blijkbaar geen sigarettenaansteker achterin? (verkeerde bezuinigingen...) Los daarvan kunnen we de koelkast nu neerzetten waar we willen (ook in de vouwwagen bijv.) Daarmee ben je flexibler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik bespaar mijzelf alle moeite en zet de koelbox gewoon achterin de auto. Ik heb geen andere keus want op de plek tussen de keuken van de Kavango past deze koelbox toch niet :+

Bij onze vorige auto (Honda Civic Tourer) zat er een 12V aansluiting in de kofferbak maar Toyota vond dit blijkbaar niet nodig voor de Corolla Cross. :/ Dan moet ik nog een langere kabel zien te regelen. Maar goed, de koelbox isoleert goed genoeg om de rit te overleven en de spullen die snel bederfelijk zijn kopen we ter plekke wel.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

vhal schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:32:
Ik bespaar mijzelf alle moeite en zet de koelbox gewoon achterin de auto. Ik heb geen andere keus want op de plek tussen de keuken van de Kavango past deze koelbox toch niet :+

Bij onze vorige auto (Honda Civic Tourer) zat er een 12V aansluiting in de kofferbak maar Toyota vond dit blijkbaar niet nodig voor de Corolla Cross. :/ Dan moet ik nog een langere kabel zien te regelen. Maar goed, de koelbox isoleert goed genoeg om de rit te overleven en de spullen die snel bederfelijk zijn kopen we ter plekke wel.
Wij hadden ook al een grotere koelbox die er niet tussen paste. Die gaat achterin de auto met een 12v aansluiting. Daarna op de camping obv 230v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

SonOfSam schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:37:
Ik vermoed dat dat niet een koelkast is die in een AK keuken past (dat is er namelijk bij mijn weten maar 1).
De Dometic bedoel je. Daar is ook een nieuwere variant van en bij mijn weten is er ook een compressor variant die past. Maar ik ben best tevreden met het absorptieding dus heb me daar al een tijd niet meer in verdiept.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ben wel benieuwd welke compressor koelkast in die ak keuken past.
Die zou dan denk ik ook in een holtkamper keuken moeten passen.

Niet dat ik eraan zit te denken om die rc 1600 egp in de keuken te gaan vervangen,
Hij koelt prima en bij hoge temperaturen kun je hem nog een beetje helpen door een ventilator boven de koelkast te leggen.
Ook onderweg doet die het prima op de 12v. Paar jaar terug op de overnachtingscamping alsnog naar de supermarkt geweest, omdat de bakjes met pasta na een dagje rijden nog steeds bevroren waren.

Daarnaast gaat er bij de langere vakanties een compressor koelkast mee in de kofferbak van de auto, omdat je anders wel heel vaak naar de winkel moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
Ja de mobicool mb40 paste er in las ik. Paste want hij wordt niet meer gemaakt helaas. Alles is groter of vooral verkeerd maat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:12
Zonde zeg, van Campooz! We hebben vorig jaar met veel plezier een 2024 model gekocht en we zitten er op moment van schrijven heerlijk mee in Frankrijk. Ontzettend blij mee, hopelijk inderdaad een doorstart zodat we ze nog wat langer mogen blijven zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Een post van de Vouwwagenzsak geeft het wel mooi weer:
Tsja, CampooZ, het merk waardoor wij groot zijn geworden (en zij ook door ons) is failliet…

Triest natuurlijk. Voor de medewerkers, voor de vele Campoozers, voor ons…
Zonde van het mooie, leuke en hippe merk. Doodzonde…

Hoe dan? Tsja, dat vragen wij ons ook af. Klein begonnen, uitgegroeid tot een serieus grote speler op de Nederlandse markt. Misschien wel té groot? In ieder geval komt het niet door afname van de populariteit van de vouwwagen. Die is nog steeds hartstikke populair!

Hoe nu verder? Wij weten het ook nog niet. Wat we wel weten is dat we nog steeds achter het merk staan. Wij zullen nog steeds reparaties voor je uitvoeren en ook wanneer je kostbare bezit nog in de garantie zit, zullen we een oplossing voor je bedenken en heb je natuurlijk nog gewoon recht op je garantie. Zoals we dat altijd al hebben gedaan.

Er zijn berichten dat een doorstart goed mogelijk is. Wanneer we daar iets over kunnen melden, laten we het uiteraard weten.

Wij hebben nog een heel aantal van deze mooie vouwwagens op voorraad. Je bent van harte welkom in de showroom om ze te bekijken!
Ook de andere dealers reageren op gelijke manier, iedereen is redelijk verbaasd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
SonOfSam schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:06:
Ja de mobicool mb40 paste er in las ik. Paste want hij wordt niet meer gemaakt helaas. Alles is groter of vooral verkeerd maat.
Nee, die paste ook niet tijdens het rijden
Die past alleen op de camping ;).

Eigen foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nys5VsZ6oqwu56K6FVCFsiTFl1U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/M9mgHGm8JSGNmopIiTGW2Pg5.jpg?f=user_large

Heb zelf tegenwoordig een Dometic Coolfun CK 40D Hybrid, exact dezelfde maten als de MB40, alleen is deze gewoon compressor ipv absorptie. En daarmee een stuk sneller koud, heeft een mooie digitale thermostaat, kan ook vriezen tot -15 meen ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TdypLJLsAx3uiRJ2zIrijamF3E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aLlxeNW2PtOB5Tj4HJ3sbPkA.jpg?f=user_large

En Campooz, jammer. Mijn vrouw was afgelopen vakantie die we noodgedwongen in een huisje hebben gedaan erg te spreken over een Campooz elders op de camping met een koppelbare slaapcabine voor de kinderen. Vond zelf altijd dat trappetje om in de gewone bedden te komen niet echt mijn ding, maar verder altijd leuke wagens.

[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 23-07-2025 23:39 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Chaoss schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 22:47:
Een post van de Vouwwagenzsak geeft het wel mooi weer:

[...]

Ook de andere dealers reageren op gelijke manier, iedereen is redelijk verbaasd.
Het zou me niets verbazen wanneer het gedoe met het doek voor bepaalde claims of schuldenlast gezorgd heeft. Geen mooiere manier om als bedrijf van je problemen af te komen dan een faillissement met doorstart toch?
Als het merk in de basis levensvatbaar is dan komt het wel terug.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 13:34
GAIAjohan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 23:31:
[...]

Nee, die paste ook niet tijdens het rijden
Die past alleen op de camping ;).

Eigen foto:
[Afbeelding]

Heb zelf tegenwoordig een Dometic Coolfun CK 40D Hybrid, exact dezelfde maten als de MB40, alleen is deze gewoon compressor ipv absorptie. En daarmee een stuk sneller koud, heeft een mooie digitale thermostaat, kan ook vriezen tot -15 meen ik.
[Afbeelding]
De Mobicool MB40 is toch compressor op AC? En op 12V thermo-elektrisch...?
Altijd koel
Met de MB40 Hybride koelbox heeft u altijd koude drankjes en is uw eten goed gekoeld. Deze koelbox is namelijk niet afhankelijk van de omgevingstemperatuur en kan onder alle omstandigheden vriezen tot -15 °C.
Bron: https://www.dewitschijnde...b40-ac-dc-hybride-koelbox

[ Voor 14% gewijzigd door barrymossel op 24-07-2025 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:44:
[...]

Het zou me niets verbazen wanneer het gedoe met het doek voor bepaalde claims of schuldenlast gezorgd heeft. Geen mooiere manier om als bedrijf van je problemen af te komen dan een faillissement met doorstart toch?
In de categorie “in de brand uit de brand”. Komt helaas vaak voor.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gonadan schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:44:
[...]

Lastig te zeggen, maar het was ook weer niet zo dramatisch, genoeg mensen die vanaf het begin nergens last van hadden. En er zijn de afgelopen 10 jaar ook diverse verbeteringen doorgevoerd waardoor de nieuwere modellen sowieso weinig problemen meer hebben. Als er echt zoveel problemen waren dan lijkt het me niet dat de dealers nog zo enthousiast waren want dat kost hun ook veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
In de keuken van onze Flexi zit een Dometic CombiCool RC 1600 (31L, absorptie). Die wordt nu niet meer gemaakt en is vervangen door de Dometic ASC3 30L (33L, absorptie). Die zou ook moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cherdium
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-08 16:59
vhal schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:32:

Dat is appart wij hebben een Corolla touring sport en die heeft wel gewoon een 12V aansluiting in de kofferbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
barrymossel schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:19:
[...]

De Mobicool MB40 is toch compressor op AC? En op 12V thermo-elektrisch...?

[...]

Bron: https://www.dewitschijnde...b40-ac-dc-hybride-koelbox
Mijne was dan een A40, maar de behuizing is toch helemaal hetzelfde als de MB40. En ook weer hetzelfde als de huidige Dometic Coolfun CK40 Veel te diep voor de doorloopkeuken tijdens het rijden.

Bv een Mestic MHC40 past ook niet bij stilstaan. De handvatten steken uit, en daardoor past hij er niet tussen

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 24-07-2025 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
L.N. schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 10:06:
In de keuken van onze Flexi zit een Dometic CombiCool RC 1600 (31L, absorptie). Die wordt nu niet meer gemaakt en is vervangen door de Dometic ASC3 30L (33L, absorptie). Die zou ook moeten passen.
Die heb ik dus net gekocht. Voor AK kavango weliswaar. Daar heb ik net de gasaansluiting uitgehaald want die paste op 1cm niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Chaoss schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:25:
[...]

Lastig te zeggen, maar het was ook weer niet zo dramatisch, genoeg mensen die vanaf het begin nergens last van hadden. En er zijn de afgelopen 10 jaar ook diverse verbeteringen doorgevoerd waardoor de nieuwere modellen sowieso weinig problemen meer hebben. Als er echt zoveel problemen waren dan lijkt het me niet dat de dealers nog zo enthousiast waren want dat kost hun ook veel tijd.
Dealers hebben geen last van de boekhouding van de fabrikant, maar het is ook maar de vraag wat het ze gekost heeft om onder het contract met die stoffenleverancier uit te komen. Ik kan me ook voorstellen dat zoiets niet zo makkelijk is als van de ene op de andere dag zeggen dat je ergens anders gaan kopen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
SonOfSam schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:38:
[...]

Die heb ik dus net gekocht. Voor AK kavango weliswaar. Daar heb ik net de gasaansluiting uitgehaald want die paste op 1cm niet
Had dat niet te maken dat die officieel via AK/Combi camp verkocht werden een aangepaste gasaansluiting hadden :+ die hadden zover ik begreep een aparte hoekaansluiting. Waardoor je de facto semi werd gedwongen via AK te kopen

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 24-07-2025 21:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Doe mij die tentplek maar met vissteiger….
Ja, ik weet dat die wat scheef is…(dissel koppeling tot op de grond, keuken 30cm hoger dan normaal)

Luxe avonden hier met dik 28-30c overdag en ‘s avonds nog lang warm.
Zweden. Zweten…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6QusvFBYYFENqa8slT1clHkLWLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wStclKSRfNVyOiqVE91BVAnK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duN7W8DcxeT2j7WngzbMfz4bu80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMxnZwlM4jIYzBSuo6Lz3sKB.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xq0-K8YpipUu1QPH7WC8EbtvXt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ECqvItZWDtBFpE9gQkBBerq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zi9_q9mLnHYESjbPrFe5w7Zm8GY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/15S6Xu4Vdgx5YElGalJo6eCO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Get!em op 24-07-2025 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Get!em schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:57:
Doe mij die tentplek maar met vissteiger….
Ja, ik weet dat die wat scheef is…(dissel koppeling tot op de grond, keuken 30cm hoger dan normaal)

Luxe avonden hier met dik 28-30c overdag en ‘s avonds nog lang warm.
Zweden. Zweten…

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat in Zweden zijn jullie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 13:34
Ankh schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:37:
[...]

Wat in Zweden zijn jullie?
Kampeerders denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ankh schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:37:
[...]

Waar in Zweden zijn jullie?
Glaskogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gonadan schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:39:
[...]

Dealers hebben geen last van de boekhouding van de fabrikant,
Klopt maar het kost ze wel veel tijd, als jij een klacht over je doek hebt dan breng je je wagen bij de dealer. Die gaat in de meeste gevallen je tent opzetten en de tuinsproeier er op zetten om te controleren of er nog steeds lekkage is. Als dat zo is moeten ze vervolgens het hele doek van het frame halen wat dan terug gaat naar de fabriek. Doek wordt hersteld of geheel vervangen en de dealer moet het weer op de wagen zetten.

Dus als er echt idioot veel klachten over het doek waren dan kan ik me niet voorstellen dat de dealers nog altijd zo enthousiast over Campooz waren. Sterker nog ik denk dat ze allang gestopt waren met het merk.

Dus ik heb mijn twijfels of de kwaliteit van het doek überhaupt nog heeft bijgedragen aan het fallissement.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Chaoss schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:39:
Ik heb echte camping koffie, oploskoffie :P
Toch gezwicht voor een Nespresso. BOL had een paar weken terug het kleinste model in de aanbieding voor 70 euro ofzo en dat was inclusief 60 euro aan nespresso cups 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQWJTugaBTu8D_XretlH0rUGIZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8WHJUQd8zre7BVZZP9p4UGov.jpg?f=fotoalbum_large

Eigenlijk nog handiger dan oploskoffie, behalve dat je weer meer spullen meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omweersbui
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18:09
Hallo,
Ik heb een vraag. Ik ben aan het nadenken of ik eventueel een easy caravanning takeoff te kopen. Nu zoek ik mensen die al in het bezit zijn van deze vouwcaravan. Google heeft me nog niet op de juiste plek gebracht. Dan maar vragen aan beste mensen op Tweakers of zij weten wat een goede plek is waar ik ervaring van deze vouwcamper kan vinden?
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:05

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

omweersbui schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:11:
Hallo,
Ik heb een vraag. Ik ben aan het nadenken of ik eventueel een easy caravanning takeoff te kopen. Nu zoek ik mensen die al in het bezit zijn van deze vouwcaravan. Google heeft me nog niet op de juiste plek gebracht. Dan maar vragen aan beste mensen op Tweakers of zij weten wat een goede plek is waar ik ervaring van deze vouwcamper kan vinden?
Bedankt.
Ik was bijzonder enthousiast over deze oplossing. Vorig jaar kon je hem nog huren en dat hebben we dan ook gedaan voor een trip naar Normandië. De trip was met de take-off best heel leuk, een nadeel van de wagen vind ik dat je een enorm ding meeneemt, zwaar en lang en dat ie dan vanbinnen eigenlijk niet zo groot is. Het model wat wij hadden had het halve vaste bed, met als gevolg dat je elke dag opnieuw moet verbouwen voor het slapengaan.

De versie die wij hadden was een vroege wagen, die mist bijvoorbeeld wat ontluchting bij de deur, met als gevolg dat het warm blijft. De uitbouw, de tent vonden we klein. De kleur hielp hier niet. Ook. Onhandig : lange wagen, tent erachter - de combinatie wordt een enorme lengte op een camping.

Wel fijn: de basis staat supersnel en ruimt snel op, de koelkast die we hadden was stil en koud, thuis inpakken is supersimpel, hij is bij regen prima om in te zitten, warm zat. Je slaapt van de grond met het belangrijkste deel op de matras, als je wilt heb je een goed te gebruiken gasstel, de tent heb je snel opgezet als je wat handigheid hebt ontwikkeld.

Ik ben wat gekleurd, de campings vorig jaar waren nogal gevuld met wittedooscampers...

Als je nog specifieke dingen wil weten, stel gerust je vragen.

(ik zie dat je ze nog kan huren, zou ik zeker aanraden)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Chaoss schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:48:
[...]

Toch gezwicht voor een Nespresso. BOL had een paar weken terug het kleinste model in de aanbieding voor 70 euro ofzo en dat was inclusief 60 euro aan nespresso cups 8)7

[Afbeelding]

Eigenlijk nog handiger dan oploskoffie, behalve dat je weer meer spullen meeneemt.
Zelfde hier, alleen dan wit in de faillissementverkoop van BCC :+, alleen jammer dat zoveel cups in de bijgeleverde set espresso’s zijn ipv Lungo. Verder is dit ding zo klein dat hij ook onder de laadvloer van de kofferbak past.

Cups zijn overal te krijgen, de groene van Lidl vind ik prima.

Als laatste vindt een peuter/kleuter het zo hartstikke leuk om koffie voor je te zetten en hoef je je stoel niet uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omweersbui
pjottum schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:51:
[...]

Ik was bijzonder enthousiast over deze oplossing. Vorig jaar kon je hem nog huren en dat hebben we dan ook gedaan voor een trip naar Normandië. De trip was met de take-off best heel leuk, een nadeel van de wagen vind ik dat je een enorm ding meeneemt, zwaar en lang en dat ie dan vanbinnen eigenlijk niet zo groot is. Het model wat wij hadden had het halve vaste bed, met als gevolg dat je elke dag opnieuw moet verbouwen voor het slapengaan.

De versie die wij hadden was een vroege wagen, die mist bijvoorbeeld wat ontluchting bij de deur, met als gevolg dat het warm blijft. De uitbouw, de tent vonden we klein. De kleur hielp hier niet. Ook. Onhandig : lange wagen, tent erachter - de combinatie wordt een enorme lengte op een camping.

Wel fijn: de basis staat supersnel en ruimt snel op, de koelkast die we hadden was stil en koud, thuis inpakken is supersimpel, hij is bij regen prima om in te zitten, warm zat. Je slaapt van de grond met het belangrijkste deel op de matras, als je wilt heb je een goed te gebruiken gasstel, de tent heb je snel opgezet als je wat handigheid hebt ontwikkeld.

Ik ben wat gekleurd, de campings vorig jaar waren nogal gevuld met wittedooscampers...

Als je nog specifieke dingen wil weten, stel gerust je vragen.

(ik zie dat je ze nog kan huren, zou ik zeker aanraden)
Dank voor je informatie. Heb je de takeoff uiteindelijk gekocht of niet? Waarom wel/niet?
Verder weet jij nog vergelijkbare alternatieven want ik heb ze niet heel erg kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@omweersbui Je kunt bovenin even zoeken op Dit topic (Poster): en dan de gebruikersnaam intikken. Dan kom je de posts tegen. Ik heb het even voor je gedaan.

spoiler:
Pjottum heeft hem niet gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

omweersbui schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:54:
[...]

Dank voor je informatie. Heb je de takeoff uiteindelijk gekocht of niet? Waarom wel/niet?
Verder weet jij nog vergelijkbare alternatieven want ik heb ze niet heel erg kunnen vinden.
Nee, die hebben we niet gekocht omdat ik hem ook nog eens veeeeel te zwaar en te groot (lang en breedt: past ook niet in onze garage) vond voor de binnenruimte die hij geeft.

We hadden hem gehuurd bij de Vouwwagenspecialist (Boxtel) en liepen na het inleveren nog een rondje door de zaak. Ter plekke de Combicamp Country opgezet, maar die vinden(vonden) we te groot en we hebben geen behoefte aan de keuken die eraan zit. Dus, leuk, maar te duur en met een keuken die we dan wel moeten betalen maar niet willen.

Ze vertelden ons - en lieten die ook zien - dat er ook eentje is zonder keuken, en die is dus flink goedkoper. De wagen heet nu Country Pure; hij heette Valley en die hebben we nu (ik zag de post van @JanHenk te laat).

Onze CC staat (in de basis) in ongeveer 10 minuten inclusief op zijn plek zetten en stellen. Dan begin het inrichten van binnen voor zover nodig en ik zet intussen de luifel op. Dat kost mij inmiddels nog zo'n 15 minuten en dan doe ik dat op mijn gemakje. Je kan hem ook half opzetten (de luifel) dan kan je in elk geval droog naar binnen en kan de stokkenzak binnen blijven.

Onder het bed kan in ons geval bijna alles: tafels, kastje, stoelen, kleden, stokken, gereedschap, kabels, tentstukken, kookspullen, kussens, extra slaapspul - noem maar op - en dan hebben wij de kleine bak die niet vol zit.

Een ander voordeel van de CC is de harde deksel (voor anderen een nadeel) die bij openklappen zo'n 10cm van de grond is. Dan heb je daar je (eerste) binnenruimte met een kleed erop, lekker warm als het koud is. Haringen niet nodig, je spullen liggen daarop. Als er zoveel wind komt dat de tent omhoog komt, maakt het niet zoveel meer uit. Onder het vaste bed (in onze wagen wat smal, maar dit is in de country versies geen probleem)

Nadeel van de wagen: er is dan niet echt plek voor kinderen, tenzij ze op de deksel slapen. Als je kijkt naar de TakeOff zoek je denk ik geen plaats voor kinderen. Ander nadeel: hij moet echt open om hem in en uit te pakken, er is geen easyload. Dat is makkelijker in de takeoff, hoewel daar minder inpast of we hadden niet slim ingepakt.

[ Voor 4% gewijzigd door pjottum op 25-07-2025 16:28 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

JanHenk schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:02:
@omweersbui Je kunt bovenin even zoeken op Dit topic (Poster): en dan de gebruikersnaam intikken. Dan kom je de posts tegen. Ik heb het even voor je gedaan.

spoiler:
Pjottum heeft hem niet gekocht.
Ah, dit is hoe ik elke keer ontdek dat ik iets al uitgezocht, beschreven of opgelost heb...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omweersbui
pjottum schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:26:
[...]

Nee, die hebben we niet gekocht omdat ik hem ook nog eens veeeeel te zwaar en te groot (lang en breedt: past ook niet in onze garage) vond voor de binnenruimte die hij geeft.

We hadden hem gehuurd bij de Vouwwagenspecialist (Boxtel) en liepen na het inleveren nog een rondje door de zaak. Ter plekke de Combicamp Country opgezet, maar die vinden(vonden) we te groot en we hebben geen behoefte aan de keuken die eraan zit. Dus, leuk, maar te duur en met een keuken die we dan wel moeten betalen maar niet willen.

Ze vertelden ons - en lieten die ook zien - dat er ook eentje is zonder keuken, en die is dus flink goedkoper. De wagen heet nu Country Pure; hij heette Valley en die hebben we nu (ik zag de post van @JanHenk te laat).

Onze CC staat (in de basis) in ongeveer 10 minuten inclusief op zijn plek zetten en stellen. Dan begin het inrichten van binnen voor zover nodig en ik zet intussen de luifel op. Dat kost mij inmiddels nog zo'n 15 minuten en dan doe ik dat op mijn gemakje. Je kan hem ook half opzetten (de luifel) dan kan je in elk geval droog naar binnen en kan de stokkenzak binnen blijven.

Onder het bed kan in ons geval bijna alles: tafels, kastje, stoelen, kleden, stokken, gereedschap, kabels, tentstukken, kookspullen, kussens, extra slaapspul - noem maar op - en dan hebben wij de kleine bak die niet vol zit.

Een ander voordeel van de CC is de harde deksel (voor anderen een nadeel) die bij openklappen zo'n 10cm van de grond is. Dan heb je daar je (eerste) binnenruimte met een kleed erop, lekker warm als het koud is. Haringen niet nodig, je spullen liggen daarop. Als er zoveel wind komt dat de tent omhoog komt, maakt het niet zoveel meer uit. Onder het vaste bed (in onze wagen wat smal, maar dit is in de country versies geen probleem)

Nadeel van de wagen: er is dan niet echt plek voor kinderen, tenzij ze op de deksel slapen. Als je kijkt naar de TakeOff zoek je denk ik geen plaats voor kinderen. Ander nadeel: hij moet echt open om hem in en uit te pakken, er is geen easyload. Dat is makkelijker in de takeoff, hoewel daar minder inpast of we hadden niet slim ingepakt.
Dank je. dan ga ik binnenkort ook even bij de combi-camp dealer kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:07
Chaoss schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:48:
[...]

[Afbeelding]

Hier nog een lid van #TeamNespresso :+ En van team snijplank, want daar kon ik m’n elektra voorziening mooier op vastmaken ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2-TZe_VI29TuiAZivm93ZeLeoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YDkTwWTtnehc4Q8LU9290Kr3.jpg?f=fotoalbum_large

Wij staan in de Ardèche, lekker weer “dus” geprobeerd hoe het bevalt zonder kuipzeil. In de basis prima dus scheelt weer in t inpakken en schoonmaken, maar ik vraag me toch af hoe jullie dat doen (indien mogelijk/van toepassing): doe je nog iets anders op de grond of gewoon helemaal niks? We hebben nu voor de tent van de kinderen wel worteldoek neergelegd zodat ze niet direct in de ochtend met hun pootjes in het zand staan.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Stalensnuitje schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 23:21:
[...]

Hier nog een lid van #TeamNespresso :+ En van team snijplank, want daar kon ik m’n elektra voorziening mooier op vastmaken ;)
[Afbeelding]

Wij staan in de Ardèche, lekker weer “dus” geprobeerd hoe het bevalt zonder kuipzeil. In de basis prima dus scheelt weer in t inpakken en schoonmaken, maar ik vraag me toch af hoe jullie dat doen (indien mogelijk/van toepassing): doe je nog iets anders op de grond of gewoon helemaal niks? We hebben nu voor de tent van de kinderen wel worteldoek neergelegd zodat ze niet direct in de ochtend met hun pootjes in het zand staan.

***members only***
Ik ga kijken of ik aan de achterkant van het keukentje nog een stekkerdoos vast kan maken, die ligt nu een beetje onhandig los op de keuken.

Onze Lazy Jack heeft een vast kuipzeil, daaronder leggen we een worteldoek. Voor het schoonmaken hebben we altijd een paar oude handdoeken bij ons.

In de voortent/luifel ligt een tenttapijt, gewoon op het gras. Meestal ruimen we dat (inclusief de voortent/luifel) een dag van te voren al op dan hebben we rustig te tijd om dat schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Oei dat is niet fijn. Maar shit happens he, gelukkig is het maar materiaal ;) Waarom direct groot onderhoud en niet alleen de rem even nakijken?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Laatst online: 16:50
Wat is het voordeel van een tenttapijt onder je luifel? Wij hebben dat ook bij onze tweedehandse Odyssee gekregen maar het lijkt me vooral meer werk en geen voordeel… het is toch lekker om op het gras te lopen? En in de tent zit al een kuip.

Wij hebben’m dus nog nooit gebruikt. Maar wellicht kan iemand me dit uitleggen. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Kevinns op 26-07-2025 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]

***members only***
We hebben onze koffiespullen ook op de snijplank staan. Met als gevolg dat de snijplank na 5 jaar nog ongebruikt is.

Welke stekkerdoos is dat? Lijkt mij wel handig met al die USB-C-aansluitingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Kevinns schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:30:
Wat is het voordeel van een tenttapijt onder je luifel? Wij hebben dat ook bij onze tweedehandse Odyssee gekregen maar het lijkt me vooral meer werk en geen voordeel… het is toch lekker om op het gras te lopen? En in de tent zit al een kuip.

Wij hebben’m dus nog nooit gebruikt. Maar wellicht kan iemand me dit uitleggen. :+
Omdat ik geen zin heb om op grind/kale plek te lopen :P

Het aantal plekken waar we zijn geweest met echt gras is op 1 vinger te tellen helaas, meestal is het grind of een kale plek waar ooit gras op heeft gegroeid. Het scheelt ook veel rommel in de vouwwagen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Wij hebben nog een oud strookje van minder dan een meter breed. Dat leg ik nog wel eens voor de deur en richting keuken. Daar wordt heel intensief gelopen en met een discutabele grasmat loop je het dan stuk. Nu kan je dat ook mooi als overgangszone gebruiken om slippers etc uit te trekken en loop je minder zooi de tent in. En het gras blijft beter heel.
Verder onder de luifel gewoon lekker in het gras inderdaad. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:12
Ik vind die (buiten) tapijten ook erg fijn, we hebben er een in het slaapvertrek van de LJ en een in de voortent (of onder de luifel als we alleen deze opzetten). Meestal zijn de plekken waar we staan voorzien van een perfect grasmatje dus dan is dit wel comfortabel. Om de tent heen voldoende gras om lekker op te lopen.

[ Voor 19% gewijzigd door J-M-T op 26-07-2025 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@L.N. volgens mij is het deze op Amazon

Wel handig eigenlijk, komt een beetje te laat voor onze vakantie maar wellicht is het iets voor de volgende keer. Het scheelt weer 101 adapters meenemen :+

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stalensnuitje
ephymerous schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:27:
[...]

Oei dat is niet fijn. Maar shit happens he, gelukkig is het maar materiaal ;) Waarom direct groot onderhoud en niet alleen de rem even nakijken?
Groot onderhoud aan de remmerij ;)
L.N. schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:43:
[...]

We hebben onze koffiespullen ook op de snijplank staan. Met als gevolg dat de snijplank na 5 jaar nog ongebruikt is.

Welke stekkerdoos is dat? Lijkt mij wel handig met al die USB-C-aansluitingen.
Deze, bevalt mij prima en idd om die eigenschap gekozen

@Kevinns wij staan hier nu op een rots-/zandbodem, dus het stoft vrij stevig. En idd als je dan met je blote poten de slaaptent uit stapt en je slippers mist (kinderen doen dat sowieso altijd :+ ) is het fijner om niet meteen in het stof te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Nu online
vhal schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 09:02:
@L.N. volgens mij is het deze op Amazon

Wel handig eigenlijk, komt een beetje te laat voor onze vakantie maar wellicht is het iets voor de volgende keer. Het scheelt weer 101 adapters meenemen :+
Bedankt. Jammer dat de USB-C maar 15W is (5V 3A), want dat maakt het laden behoorlijk traag. Ugreen heeft de Diginest en Diginest Pro en dan heb je meer vermogen (65W / 100W). Maar die zijn een stuk duurder en hebben een minder handige vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
Ik heb ooit deze gekocht op Amazon. Daar heb ik 2 magneet strips op geplakt. En kan hem nu overal op de keuken opplakken(meestal op de zijkant). Hij heeft slechts 1 niet zo sterke usbc poort. Maar heb ook een extra sterke lader mee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bXtBVFtnfU95_oyFqLrAvGLz5c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yZptZZG9jRgvmSQq2fowP2zS.jpg?f=fotoalbum_large

Oh en zoals je kan zien ook team Nespresso en camping waterkoker (600w)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

J-M-T schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:58:
Om de tent heen voldoende gras om lekker op te lopen.
Voor mij gaat het niet om het lopen op het gras maar het zitten/leven op gras. Wanneer ik mijn luifel een vloer ga geven voelt het voor mij persoonlijk als binnen zitten, en dat is niet wat ik zoek in het kamperen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swenno
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-09 18:39

Wij gebruiken ook 2 matten in de Odyssee. Maar het is niet echt tenttapijt meer een mat die ademend doorlatend is en schimmel / vocht bestendig. 1 mat hadden we over van de Cabanon de andere zat bij de Odyssee.

Wij hebben er een op het kuipzuil liggen. Zie je minder troep en speelt voor de kinderen makkelijker.

En 1 onder de luifel liggen. Zeker als je naar een land gaat waar het af en toe regent wordt het geen blubber zooi. Vorig jaar weekje in België gestaan en de buren hadden het dus niet en daar was het 1 blubber bende omdat er wat regen was gevallen.

En schoon / droog maken is zo gepiept. Dag van te voren even omdraaien en laten drogen in de zon. Daarna bezem erover en weer schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoTil
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]

***members only***
Wij komen net uit de Ardèche en daar was ik met die stortbuien, die heel de nacht doorgingen, toch wel erg blij met het kuipzeil. De hele camping was een modderbende.

✅ teamnespresso! De jongste van 5 wil heel de dag koffie zetten 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
JoTil schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 16:41:
[...]

Wij komen net uit de Ardèche en daar was ik met die stortbuien, die heel de nacht doorgingen, toch wel erg blij met het kuipzeil. De hele camping was een modderbende.

✅ teamnespresso! De jongste van 5 wil heel de dag koffie zetten 😎
Ah ja, wij zijn dinsdag gearriveerd en op onze plek hebben we alleen 1 dag 2x een uurtje regen gehad. Als er meer voorspeld zou zijn had ik de kuip ook wel gebruikt idd.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 10-09 18:38
Ons avontuur gaat vandaag begonnen: voor het eerst twee weken met de vouwwagen weg. Hij krijgt gelijk een vuurdoop, want de weersverwachting in Tsjechië is niet best.
We gaan het meemaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/631Cr7-myqxY9v8UfCM7Q57k0ig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YpkwSq3aqbgkL9Je6AqSn2QO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnlIDODDPs6O5n0AddE7AyLc3EM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jOyd99guuaWPIIVb1UQR4os2.jpg?f=fotoalbum_large

Wij staan alweer een paar dagen lekker in Frankrijk. Het afstellen van de Kavanago gaat steeds beter, ik heb het idee dat ‘ie mooier/strakker staat als je de wagenbak nét niet waterpas zet maar aan de achterkant (van de wagen) een klein beetje lager. 👍

Het kleine luifeltje van de Kariba blijf ik wel missen, als het gaat regenen -en je hebt spullen buiten, onder de varioluifel, staan- “moet” je eigenlijk de varioluifel vastritsen aan de zijkanten want anders regen het op de hoeken “in”. Daar heb je dan precies op de ene hoek je ingang en op de andere kant je keuken staan (aangenomen dat je die niet op de wagen/binnen hebt laten staan)… Dat vastritsen is dan echt weer een ontzettend gek*t waar ik nog geen handigheid in heb waardoor het minuten duurt. :X

Een andere “nadeel”: het geheel (incl. varioluifel en scheerlijnen) is erg lang. We hebben een plek van 10m in de lengte en dat heb je eigenlijk ook gewoon volledig nodig.

De twee bedden met lattenbodems en de enorme, dichte, speelruimte voor de kinderen in de “voortent” zijn super dus voorlopig zitten we nog wel goed. Maar als de kinderen naar een bijzettentje willen dan is het wensenlijstje voor een volgende wagen alvast gestart. :+

[ Voor 12% gewijzigd door MrAcid op 27-07-2025 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 10-09 18:38
@MrAcid mooie schaduwrijke plek hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@MrAcid dat is ook mijn (beperkte) ervaring met Aart Kok wagens. Perfect waterpas is vaak juist minder handig.
Je wilt dat het bed zijwaarts waterpas is maar het hoofd iets hoger is niet erg. En qua mooi opzetten loont het dan erg de grond iets meer te volgen.
Daarom ben ik blij dat mijn XL bed een kwartslag gedraaid is en dus in dezelfde richting als het klappen van de tent ligt. Dat geeft meer speelruimte.

Overigens hoef je de langste stokken van de tent lang niet altijd helemaal tot het palletje uit te zetten. Iets minder geeft hem soms net mooi de ruimte om precies op de grond aan de sluiten. Dan staat het strakker.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Fat freddy niet anders, sterker nog je hebt een enigsinds vaste hoogte van de tent naast de bak in een hoek van 90 graden. Dus ik zet de wagenbak altijd gelijk met de ondergrond anders is de tent onmogelijk strak te krijgen.

We hebben de FF nog maar 3x opgezet gelukkig alle 3x wel op redelijk vlakke staanplaatsen. De staanplaatsen lopen vaak wel iets af (maar goed ook met regen) maar dat is toch vaak richting het pad. Er vanuit gaande dat je de luifel aan de kant van het pad zet is het geen probleem dan lig je met je hoofd iets hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperkock
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 07:27
Helaas vanochtend met regen de tent ingevouwen, en nu een grote scheur in de leefcabine.
En zoonlief liet een stok vallen, waarbij er een enorme scheur in de luifel kwam (punt ging er als een mes door warme boter doorheen) :(

Tentdoek was al afgeschreven, en er zat al her en der tear aid en ducked tape geplakt, maar deze nieuwe scheuren zijn denk ik de laatste druppel.
Nu thuis en als het straks droog is de schade maar eens goed opnemen en kijken of we het nog kunnen plakken...

Maar... Heeft iemand ervaring met een nieuwe tent laten installeren?
Heb op het internet wel wat ervaringen gelezen, maar allemaal redelijk oud. Iemand een recente ervaring? Welke firmas en wat zijn ongeveer de kosten.

We hebben een Holtkamper Cocoon XL uit 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
jasperkock schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:50:
Helaas vanochtend met regen de tent ingevouwen, en nu een grote scheur in de leefcabine.
En zoonlief liet een stok vallen, waarbij er een enorme scheur in de luifel kwam (punt ging er als een mes door warme boter doorheen) :(

Tentdoek was al afgeschreven, en er zat al her en der tear aid en ducked tape geplakt, maar deze nieuwe scheuren zijn denk ik de laatste druppel.
Nu thuis en als het straks droog is de schade maar eens goed opnemen en kijken of we het nog kunnen plakken...

Maar... Heeft iemand ervaring met een nieuwe tent laten installeren?
Heb op het internet wel wat ervaringen gelezen, maar allemaal redelijk oud. Iemand een recente ervaring? Welke firmas en wat zijn ongeveer de kosten.

We hebben een Holtkamper Cocoon XL uit 2006
Voor een Holtkamer kan je het beste contact opnemen met Holtkamper. Als er nog nieuwe tenten voor het frame te krijgen zijn zullen zij het hebben.

Of probeer het hier; https://www.keeskampeert....ieuwe-tent-voor-je-cocoon

Bij Camp-let weet ik dat ze gewoon tenten in voorraad hebben. Wel de North tegenwoordig vandaar dat het soms voorkomt dat je een oude wagenbak tegenkomt met een mooi modern model tent. Maar die hebben het frame van dat model volgens mij al heel wat jaar hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door Retrospect op 27-07-2025 18:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Holtkamper kan sowieso nieuwe tenten plaatsen, maar goed het is Holtkamper dus je zult wel schrikken van de prijs :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Met de kamper naar Noorwegen, ja tuurlijk, met de Holtkamper…

Helaas na de zonnige aankomst wel onweer. Ook uniek in Noorwegen…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5BZAuxzOer-iZdgDbJ5agEHWgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LWhU4a8eigvGThT5yT5ReAut.jpg?f=fotoalbum_large

€35 per nacht, vrij zicht, geen afgebakende plaatsen. Incl electriciteit, vaatwassertke, verwarmd sanitair, douches zonder muntjes.
Hemsedal.

[ Voor 12% gewijzigd door Get!em op 28-07-2025 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Get!em schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:44:
Met de kamper naar Noorwegen, ja tuurlijk, met de Holtkamper…

Helaas na de zonnige aankomst wel onweer. Ook uniek in Noorwegen…

[Afbeelding]

€35 per nacht, vrij zicht, geen afgebakende plaatsen. Incl electriciteit, vaatwassertke, verwarmd sanitair, douches zonder muntjes.
Hemsedal.
Mooi gebied, meerdere keren geweest (met een tent). Staat op de lijst om naar toe te gaan qua vouwwagen.

Vraag aan de mede Kavango’ers met een varioluifel, op welke manieren zetten jullie hem op? Ik heb het idee dat de middenstok het gewicht van het dak niet kan dragen. Er blijft altijd een doorbuiging over, waardoor bij een korte regen een plas water blijft staan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ankh schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:06:
[...]

Mooi gebied, meerdere keren geweest (met een tent). Staat op de lijst om naar toe te gaan qua vouwwagen.
Grootste nadeel is dat t met een aanhanger in heel Scandinavië max 80km/u is.

Gewoon lekker relaxed rijden, maar wel met de flitscontrole aan, want de flitspalen staan overal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[...]

Vraag aan de mede Kavango’ers met een varioluifel, op welke manieren zetten jullie hem op? Ik heb het idee dat de middenstok het gewicht van het dak niet kan dragen. Er blijft altijd een doorbuiging over, waardoor bij een korte regen een plas water blijft staan..
Hier blij met de holtkamper constructie. Gisteren even kort stortregen, en alles gaat netjes naar de luifelpunten.

Ook qua windgevoeligheid. Net vanochtend een sterke windvlaag door t dal. Wind frontaal op onze en andere luifels. Onze luifel beweegt een beetje op en neer en er waaien wat spullen van tafel. Ernaast bij 2 campers de luifel stuk. Bij 1 waaide de complete constructie kapot en over dak camper heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Get!em schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:27:
[...]

Hier blij met de holtkamper constructie. Gisteren even kort stortregen, en alles gaat netjes naar de luifelpunten.

Ook qua windgevoeligheid. Net vanochtend een sterke windvlaag door t dal. Wind frontaal op onze en andere luifels. Onze luifel beweegt een beetje op en neer en er waaien wat spullen van tafel. Ernaast bij 2 campers de luifel stuk. Bij 1 waaide de complete constructie kapot en over dak camper heen.
Een beetje wij van WC eend natuurlijk :+

Maar de constructie en het ontwerp van de tent van de Kyte (oorspronkelijk) en de afgeleide varianten is natuurlijk top. 8)

Het zijn de details (dubbele dak / dakoverstek), overal horren, geen stokken onder de 5m (!) brede luifel, goede geleiding van stormachtige wind, carbon frame om wat 'mee te geven', etc. Nogmaals, jij en ik zijn verre van objectief. Maar het zijn wel fantastische ontwerpen met details waar ik zelf als perfectionist heel blij van kan worden. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

ST10©DE

Dus.............

Ik ben net terug van een 16 daagse vakantie met mijn drie kinderen. De eerste keer echt op pad met de Aart Kok Zambezi Karsten. We hebben gestaan in Dilsberg am Neckar, Samoëns (daar waren we afgelopen winter ook skiën), Sospel (30 minuten rijden van Monaco) en in Le Bourg-d'Oisans (aan de voet van de Alpe d'Huez).

Ik heb de voortent nooit opgezet maar de deur van de voortent als luifel direct aan de vw geritst. Deze kan dan ook mooij blijven zitten tijdens het inklappen. Het opzetten en , nog belangrijker, het inklappen is echt een fluitje van een cent gebleken en bijzonder snel! In minder dan anderhalf uur na het wakker worden, zaten we in de auto bij een reisdag. De bijbehorende bijzettent van Karsten is ook ideaal voor snel opzetten en afbouwen. Enige nadeel is dat deze loodzwaar is voor een bijzettent ;)

De vorige vw was een AK Kariba. Dat vind ik nog steeds een schitterende vw, maar veel meer werk met op- en afbouwen. Daarbij is die bij de scheiding verkocht...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXDy3OjZtlyj6xk3aeJCW0oGDl4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4T7ppQcGH260oFLusLHW8pxN.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDKRbXm7Fy1ypemSVmhdoenNFJQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7NijpzujkLTciP7CjaW2JzIR.jpg?f=user_large

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

JanHenk schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:36:
[...]

Een beetje wij van WC eend natuurlijk :+

Maar de constructie en het ontwerp van de tent van de Kyte (oorspronkelijk) en de afgeleide varianten is natuurlijk top. 8)

Het zijn de details (dubbele dak / dakoverstek), overal horren, geen stokken onder de 5m (!) brede luifel, goede geleiding van stormachtige wind, carbon frame om wat 'mee te geven', etc. Nogmaals, jij en ik zijn verre van objectief. Maar het zijn wel fantastische ontwerpen met details waar ik zelf als perfectionist heel blij van kan worden. :D
Je ziet t leerproces van de bouwer wel trouwens. Ik heb nog de stalen frame met rond oranje buizen. 2011. Origineel zonder WindForce. Heb dus prototype WindForce erin. Wel met de hulpveren. Heb helaas net niet meer de masthouder voor de achterkant, maar heb wel de voorziening voor een mast in de tentdoek achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Dan staat volgens mij de middenstok te hoog/rechtop. Zet hem gerust wat schuiner naar binnen. Je kan met de linker en rechter stokken een beetje spelen met de hoogte/hoek zodat het water daar wegloopt en dus niet in het midden blijft staan. Of je haalt de middelste stok in z'n totaliteit weg en laat deze punt dmv de scheerlijnen naar beneden wijzen.

Ik moet er wel bij zeggen dat de 'ideale' hoogte van de luifel niet heel ruim bemeten is.

Ondertussen kijken we al met een schuin oog naar een ander model vouwwagen gezien dit de eerste vakantie is dat 1 van de kinderen al in een aparte tent slaapt (althans, poging tot...)

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 29-07-2025 14:50 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Get!em schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:09:
[...]

Je ziet t leerproces van de bouwer wel trouwens. Ik heb nog de stalen frame met rond oranje buizen. 2011. Origineel zonder WindForce. Heb dus prototype WindForce erin. Wel met de hulpveren. Heb helaas net niet meer de masthouder voor de achterkant, maar heb wel de voorziening voor een mast in de tentdoek achter.
Er is zeker wel wat evolutie geweest, maar in grote lijnen staat het concept nog als een huis. :)

In jouw versie (denk ik) heb je ook nog zo'n halfronde buis in de wagentent die verticaal staat, die schroef je op de bovenste ligger. Die heb ik niet en ik zie de toegevoegde waarde van dat ding ook niet zo. Waarvoor is die?

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste