Nou meer de (beperkte) snelheid waar ik op doelde

Ik heb laatst met 3 volwassenen in de auto 900km gedaan in ongeveer 9u incl. stops. Dat vond ik al taai zat met beperkte pauzes, laat staan als die achterin kiddo's waren én er een vouwwagen achter hing
Ik heb vanavond ook een paar lesjes geleerd trouwens: wij houden er altijd wel van om redelijk last-minute te bedenken waar we naartoe gaan en dan de week ervoor eens een paar potentiële campings op te zoeken en aan te schrijven. De jongens zeiden "Oostenrijk", Mrs Stalensnuitje Zuid-Duitsland, dus ik zoek eens wat campings voor volgende week, grofweg tussen de Bodensee en Salzburg. Resultaat: 1(!!!!) camping heeft een plek voor een krappe week. WTF is dit joh

Of ik zoek niet goed genoeg, dat kan ook
Les 1: blijkbaar is die regio populair in juli/augustus
Les 2: de overzichtssites van de ANWB en apps als ACSI hebben ook definitief afgedaan bij mij. Geef je een (richt)datum in waar je wilt zitten, krijg je tig resultaten die bij doorklikken allemaal alsnog geen plek hebben in dat tijdsvak
Les 3: er zijn nauwelijks campings waarbij je inzicht krijgt in wanneer er wél plek is, bijvoorbeeld een paar dagen eerder of later, of een iets korter verblijf
Les 4: Duits-sprekenden weten niet wat een vouwwagen is, of ik moet vertellen hoe lang mijn "caravan" is (lengte of breedte doen

) of het is een tent van max 4x4
Lang verhaal kort: ik denk dat we heel ergens anders uitkomen dit jaar