Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
@Palomar Nu de wagen weer staat even een paar foto's gemaakt van de garderobestang en de dakstang.
Behoeft weinig toelichting denk ik. (niet in chronische volgorde trouwens)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2trSdaj4qB5SZD496Vnqep9zxnY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mYiurV48CCexNQ51oFDmL5N0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZGhBOg47v1L2bZ3y6iuFFmh8bw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bgTPTUYJd02qg7wRisoKlwcA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLhdZWOLIRI9fR0jWRAoZMbHSYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3VpScW5dQGoU553khlY6TT1I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2qIBHeSaheREVpUPMLB1CrDtjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZceJ9x77KPdu7UFpxsRNInif.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:29

Ankh

|true

vhal schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:24:
[...]

Hierop terug komend, wat dacht je dat het eerst was? Ik vraag het even specifiek want onze Kavango kraakt een beetje op de trekhaakkogel. De meningen zijn ook een beetje verdeeld of je zo'n koppeling wel of niet in moet vetten (ps, het is geen droge stabilisator koppeling)
Het klonk net alsof je een lagertje van ventilator in de auto wat aanliep. Het was niet echt te plaatsen. Knarsend is misschien het verkeerde woord, misschien iets met schurend ofzo

Maar goed, het was een discussie met aart kok. Want “eigen verantwoording”, maar toen we begonnen over 1 zinnetje in handleiding en dat er geen woord gerept was bij de aflevering.. ook stom van ze, want als ze weten dat het wel eens gebeurd, meldt het dan even..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ankh schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:48:
[...]

Het klonk net alsof je een lagertje van ventilator in de auto wat aanliep. Het was niet echt te plaatsen. Knarsend is misschien het verkeerde woord, misschien iets met schurend ofzo

Maar goed, het was een discussie met aart kok. Want “eigen verantwoording”, maar toen we begonnen over 1 zinnetje in handleiding en dat er geen woord gerept was bij de aflevering.. ook stom van ze, want als ze weten dat het wel eens gebeurd, meldt het dan even..
Snap dat je met een nieuwe wagen niet direct zelf gaat zitten knutselen, maar het ziet er wel echt eenvoudig uit als het inderdaad de remmen zijn…?

YouTube: Remmen afstellen van aanhanger? Zo doe je dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
m181087 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:44:
@Palomar Nu de wagen weer staat even een paar foto's gemaakt van de garderobestang en de dakstang.
Behoeft weinig toelichting denk ik. (niet in chronische volgorde trouwens)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank! Mijn Jametic heeft dan toch iets andere stokken, want die clinders/busjes aan de stokken heb ik niet. Maar bij die van mij zal dat dan op een iets andere manier opgelost worden (of ik mis gewoon stokken, het is wel een tweedehands). Ik ga nog eens puzzelen om te kijken of ik met de stokken die ik wel heb een vergelijkbaar resultaat halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19:00
Ankh schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:48:
[...]

Je hebt een nieuwe wagen meegekregen waarvan de remmen niet goed afgesteld waren en dat is volgens Aart Kok dan jouw schuld? Vat ik het zo goed samen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
vhal schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:24:
Hierop terug komend, wat dacht je dat het eerst was? Ik vraag het even specifiek want onze Kavango kraakt een beetje op de trekhaakkogel. De meningen zijn ook een beetje verdeeld of je zo'n koppeling wel of niet in moet vetten (ps, het is geen droge stabilisator koppeling)
Vol spuiten met wd40 en dan met een keukenpapiertje de kogel grijpen en even flink draaien. Poets je hem aardig schoon en roest verdwijnt ook. Bij mij is dat altijd meer dan genoeg om de rest van het jaar geen kraakjes meer te hebben

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:50
Chaoss schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:52:
[...]

Volgens mij is rijden met een disselslot in een aantal landen verboden? Hulpdiensten moeten je wagen kunnen afkoppelen ofzo?
Ik heb er eerder ook met gezocht. Volgens mij zijn er een hoop mensen die elkaar zonder bron napraten. Obelink zegt het volgende:
Het is toegestaan om met een disselslot te rijden, zowel in Nederland als in het buitenland. Hierbij geldt wel de voorwaarde dat de beweging van de kogel en oplooprem niet mag belemmeren. Ondanks dat het toegestaan is, raden we het niet aan om met een disselslot te rijden. Met een disselslot heb je namelijk meer tijd nodig om de auto en caravan van elkaar los te koppelen. Mocht er onverwachts wat gebeuren onderweg, zoals een ongeval of brand, dan is dit niet wenselijk in gevaarlijke situaties waarbij iedere seconde telt.
Ik zie niet in wanneer je super snel je wagen wilt kunnen afkoppelen. Als dat het geval is dan zijn je overige problemen groter dan het disselslot lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ja inderdaad, alleen als je vouwwagen op een of andere manier vlam vat en je niet wilt dat dit overslaat naar je auto. Kans lijkt me klein... Of als je op een krappe weg moet keren voor een dreigend gevaar dan kan dat sneller door je vouwwagen af te koppelen. Maar ook vergezocht... Ik laat het slot er ook op tijdens het rijden bij langere ritten waarbij je ook af en toe een stop maakt. Dan hoef je ook niet om dat slot te denken. In Frankrijk hoor je nl wel verhalen dat er bendes zijn die op Aires rondhangen en aanhangers/fietsendragers roven die niet op slot staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Kevinns schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 07:23:
[...]

Ik heb er eerder ook met gezocht. Volgens mij zijn er een hoop mensen die elkaar zonder bron napraten. Obelink zegt het volgende:

[...]

Ik zie niet in wanneer je super snel je wagen wilt kunnen afkoppelen. Als dat het geval is dan zijn je overige problemen groter dan het disselslot lijkt me.
Ik zie niet in waarom je überhaupt per se mét disselslot zou willen rijden.

Qua regelgeving is er volgens mij ook niets officieels. Wel heb ik vaker adviezen hieromtrent gezien, vanuit andere instanties die met verkeer te maken hebben (bijv. pechhulp of wat dan ook). Maar meer dan meningen en adviezen is het niet voor zover ik weet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:57

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Inderdaad de redenen /adviezen die ik lees zijn voor mij genoeg om het niet te doen. Maar ik kom ook weinig in Frankrijk waar ze de vouwwagens blijkbaar onder je kont vandaan jatten :+ Het is ook een kleine moeite om het slot er even op te zetten als je het ergens niet vertrouwd.

Gisternacht om 3:00 weggereden , en om 14:45 aangekomen op de camping in Tsjechië. Dat ging qua reistijd dus wel prima. Ik denk dat we 2x een kwartier pauze hebben gehad. Door Praag heen heeft wat vertraging opgeleverd.

Vouwwagen opzetten is wel een ding na zo'n rit maar we konden rustig aan doen omdat we mooi op tijd waren.

Prima plekje hier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gVD-vPO93PoEo8_Dk77jo9MjMYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVlLquK3ah6JT4Cjp5mutBUq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GsLPiPu5qLkt6eMZJvTGLAaVocQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uqhsY7QkLj3MlMYMgLKqyi8R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FurVjWX9nJ5Ist3FvkPyHVTqaWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Dmqm3bF8B0mDhEfGlWOjBbc.jpg?f=fotoalbum_large

Vanuit ons bed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mjwPwF6J-4m9Ui1-4rET4Nz-4g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVhCBd9kyd3GeQk4WdAzAljx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 15-07-2025 08:52 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:23

aerofreak

Steve Jobs

Chaoss schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 08:39:
Inderdaad de redenen /adviezen die ik lees zijn voor mij genoeg om het niet te doen. Maar ik kom ook weinig in Frankrijk waar ze de vouwwagens blijkbaar onder je kont vandaan jatten :+

Gisternacht om 3:00 weggereden , en om 14:45 aangekomen op de camping in Tsjechië. Dat ging qua reistijd dus wel prima. Ik denk dat we 2x een kwartier pauze hebben gehad. Door Praag heen heeft wat vertraging opgeleverd.

Vouwwagen opzetten is wel een ding na zo'n rit maar we konden rustig aan doen omdat we mooi op tijd waren.

Prima plekje hier.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vanuit ons bed:
[Afbeelding]
Camping ziet er netjes uit, waar is dat?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Inderdaad de redenen /adviezen die ik lees zijn voor mij genoeg om het niet te doen. Maar ik kom ook weinig in Frankrijk waar ze de vouwwagens blijkbaar onder je kont vandaan jatten :+

Prima plekje hier.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vanuit ons bed:
[Afbeelding]
Hopen dat het niet te warm wordt, anders wordt het hars pulken. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gonadan schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 08:46:
[...]

Hopen dat het niet te warm wordt, anders wordt het hars pulken. :X
Niet te druk ommaken, je krijgt toch vlekken ed. Best zo weinig mogelijk aan het tentdoek zitten. Wat er af gaat met een vochtige doek prima de rest blijft mooi zitten.

Gister was het 28 graden, toen was ik al blij met wat schaduw om me heen.

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 15-07-2025 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

aerofreak schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 08:44:
[...]

Camping ziet er netjes uit, waar is dat?
Camping Letni Den, zuid Tsjechië.

Inderdaad netjes. Mooie velden zonder dat het de typische rijtjes en hegjes vibe heeft. Ook een voordeel dat hier relatief veel tenten staan. Valt me op dat de Tsjechen zelf simpel camperen met een tent en de Hollanders komen met caravan of vouwwagen :+ Ik vind dat het heerlijk dat ik hier geen uitzicht van wit plastic heb!

Ok het zijn geen de Waard tenten maar alles is beter dan tegen een rij caravans aan moeten kijken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsVeAGG7x5SyoF3UaGZ73gGoLDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S36s18aYJ2Vmi5NtC8gLb4cB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door Chaoss op 15-07-2025 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

MrAcid schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:54:
[...]

Snap dat je met een nieuwe wagen niet direct zelf gaat zitten knutselen, maar het ziet er wel echt eenvoudig uit als het inderdaad de remmen zijn…?

YouTube: Remmen afstellen van aanhanger? Zo doe je dat!
Maar dan moet ik een brug hebben en dat wordt nu lastig ;)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Retrospect schreef op maandag 14 juli 2025 @ 23:20:
[...]

Je hebt een nieuwe wagen meegekregen waarvan de remmen niet goed afgesteld waren en dat is volgens Aart Kok dan jouw schuld? Vat ik het zo goed samen?
Ja, zo bracht de receptioniste het 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Chaoss schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 08:48:
Niet te druk ommaken, je krijgt toch vlekken ed. Best zo weinig mogelijk aan het tentdoek zitten. Wat er af gaat met een vochtige doek prima de rest blijft mooi zitten.

Gister was het 28 graden, toen was ik al blij met wat schaduw om me heen.
Heb al vlekken zat. :+

Op m'n tent vind ik het niet zo erg, dat slijt wel weer op termijn. Op m'n auto is het wel vervelend, dat poetst er zo lastig af. :'(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:46
Gonadan schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:05:
[...]

Heb al vlekken zat. :+

Op m'n tent vind ik het niet zo erg, dat slijt wel weer op termijn. Op m'n auto is het wel vervelend, dat poetst er zo lastig af. :'(
Klinkt gek, maar auto in de zon zetten, boter erop smeren (blueband of croma ofzo) en dat even laten weken. Daarna door de wasstraat en alles is eraf (wasstraat kun je ook vervangen door handwas, als je geen krassen wilt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Gonadan schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 08:24:
[...]

Ik zie niet in waarom je überhaupt per se mét disselslot zou willen rijden.

Qua regelgeving is er volgens mij ook niets officieels. Wel heb ik vaker adviezen hieromtrent gezien, vanuit andere instanties die met verkeer te maken hebben (bijv. pechhulp of wat dan ook). Maar meer dan meningen en adviezen is het niet voor zover ik weet.
Als je ‘m er niet op doet tijdens het rijden dan heb je dat slot weer door de auto slingeren. En bij een stop hebben we het druk zat met 3 jonge kinderen om dat disselslot te kunnen vergeten. We zetten ‘m er niet op voor tijdens het rijden, maar juist om ‘m niet te vergeten tijdens het stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Kevinns schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:31:
[...]

Als je ‘m er niet op doet tijdens het rijden dan heb je dat slot weer door de auto slingeren. En bij een stop hebben we het druk zat met 3 jonge kinderen om dat disselslot te kunnen vergeten. We zetten ‘m er niet op voor tijdens het rijden, maar juist om ‘m niet te vergeten tijdens het stoppen.
Ik heb het dissel slot in vakje van de autodeur zitten, stoppen is slot pakken en vastzetten. Hangt er wel vanaf wat voor slot je hebt of dat past. Ik vergeet hem daardoor in elk geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retrospect
Ankh schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:01:
[...]

Past helaas wel in het beeld wat ik in 2023 kreeg bij hun vestiging in het noorden toen ik in de markt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Er zal heus, ooit, ergens, wel eens een vouwwagen gestolen zijn maar ik het feit dat het alarm afgaat zodra je bij mijn auto de kabel eruit trekt (als de auto op slot zit uiteraard) vind ik meer dan genoeg "beveiliging".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Ankh schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:01:
[...]

Goede reclame :F

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:56

vhal

ಠ_ಠ

Aart Kok en stugge aftersales is wel iets wat je helaas vaker hoort en leest...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Die ervaring deel ik persoonlijk in ieder geval niet (bij aankoop, onderhoud en wat kleine servicedingen van onze Country.) Maar familie van mij had ook wel wat problemen met de communicatie met Aart Kok (bij aanschaf nieuwe Kavango). Vestiging Roden in dit geval allebei. N=2 en 50/50 goed/slecht dus. Voor wat het waard is :P

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:07
Inderdaad de redenen /adviezen die ik lees zijn voor mij genoeg om het niet te doen. Maar ik kom ook weinig in Frankrijk waar ze de vouwwagens blijkbaar onder je kont vandaan jatten :+ Het is ook een kleine moeite om het slot er even op te zetten als je het ergens niet vertrouwd.

Prima plekje hier.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vanuit ons bed:
[Afbeelding]
2x 15 minuten pauze op 1000km met aanhanger? Poeh, denk dat ik toch wat vaker dan dat koffie nodig heb :+

Staat wel mooi, fijne vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

MrAcid schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:19:
Er zal heus, ooit, ergens, wel eens een vouwwagen gestolen zijn maar ik het feit dat het alarm afgaat zodra je bij mijn auto de kabel eruit trekt (als de auto op slot zit uiteraard) vind ik meer dan genoeg "beveiliging".
Wanneer je op internet kijkt zie je heel veel websites die het erover hebben. Met name verzekeraars, verkopers van sloten, en algemene kampeerwebsites die weer advies geven over verzekeringen.

Ga ik echter zoeken naar mensen waarvan de vouwwagen daadwerkelijk gestolen is dan lijkt het angstvallig stil. Op de vouwwagenclub vind ik één melding, over een Combi Camp waarvan men op facebook zag dat hij gestolen was (en snel teruggevonden). In de Aart Kok groep waar ik zit vind ik in zijn geheel geen meldingen.

Dit sterkt mij in het gevoel dat heel veel mensen bang zijn dat hun vakantie in het water kan vallen, maar dat het in de praktijk alles mee valt hoe groot de kans is. Langdurig onbeheerd en zonder slot achter laten zou ik ook wat voorzichtig mee zijn, maar dat je bij elk tankstation in een hinderlaag moet liggen anders ben je hem kwijt lijkt mij weer wat overdreven.

Sowieso zou ik verwachten dat men tegenwoordig veel liever een caravan van negen meter jat dan een vouwwagen, dat levert veel meer op. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
@Gonadan De connaisseurs van het dievengilde kunnen een Holtkamper voor 20k wel kwijt hoor. Best de moeite voor een middagje ‘werk’. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:11
Ik heb de verzekering ook meer wegens bang voor aanrijding, of storm dan diefstal

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Kevinns schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:52:
@Gonadan De connaisseurs van het dievengilde kunnen een Holtkamper voor 20k wel kwijt hoor. Best de moeite voor een middagje ‘werk’. ;)
Ook daar slechts één melding van te vinden, op Facebook zo'n zes jaar geleden. En die was bij Holtkamper zelf gestolen.
Heb jij daadwerkelijke cijfers of andere feiten waarmee de onderbuik te staven is? Want zoals ik het zie valt het allemaal behoorlijk mee. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Kan me best voorstellen dat ze hem een parkeerplaats verder rijden alleen maar ook te kijken of er iets van waarde in zit.

Sowieso wil je niet dat je vakantie in het water valt doordat er iemand met je vouwwagen chauffeur m vandoor gaat ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Stalensnuitje schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:07:
[...]

2x 15 minuten pauze op 1000km met aanhanger? Poeh, denk dat ik toch wat vaker dan dat koffie nodig heb :+

Staat wel mooi, fijne vakantie!
Die aanhanger heb je geen last van toch? Behalve dat het zuipt als een malle en ik na 500km al moest tanken :+

Maar de kinderen hielden zich aardig koest, dat scheelt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Gonadan schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:17:
[...]

Ook daar slechts één melding van te vinden, op Facebook zo'n zes jaar geleden. En die was bij Holtkamper zelf gestolen.
Heb jij daadwerkelijke cijfers of andere feiten waarmee de onderbuik te staven is? Want zoals ik het zie valt het allemaal behoorlijk mee. :)
Statistisch gezien is de kans dat je bestolen wordt van wat dan ook erg klein. Het gaat mij er om dat een caravan niet per sé aantrekkelijker is om te stelen dan een vouwwagen.

Ik denk er ook aan om na dit jaar de verzekering van onze vouwwagen op te zeggen. 150 euro per jaar is niet veel, maar de kans op schade of diefstal is ook niet groot. En het belangrijkste, we kunnen eventuele vervanging betalen. Meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Als je het risico kunt dragen en niet wakker zou liggen van de (financiële) impact van diefstal of schade moet je niet verzekeren. Wij doen het om die redenen dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwet
  • Nu online
Ik wilde hem niet verzekeren, maar kost me 60 euro per jaar en de eerste vijf jaar krijgen we ons aankoopbedrag terug. Dat is dusdanig weinig premie dat de verzekeraar blijkbaar het risico enorm laag inschat, maar voor dat bedrag dus toch maar verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Chaoss schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:14:
[...]

Die aanhanger heb je geen last van toch? Behalve dat het zuipt als een malle en ik na 500km al moest tanken :+

Maar de kinderen hielden zich aardig koest, dat scheelt een hoop.
Nou meer de (beperkte) snelheid waar ik op doelde O-) Ik heb laatst met 3 volwassenen in de auto 900km gedaan in ongeveer 9u incl. stops. Dat vond ik al taai zat met beperkte pauzes, laat staan als die achterin kiddo's waren én er een vouwwagen achter hing :X

Ik heb vanavond ook een paar lesjes geleerd trouwens: wij houden er altijd wel van om redelijk last-minute te bedenken waar we naartoe gaan en dan de week ervoor eens een paar potentiële campings op te zoeken en aan te schrijven. De jongens zeiden "Oostenrijk", Mrs Stalensnuitje Zuid-Duitsland, dus ik zoek eens wat campings voor volgende week, grofweg tussen de Bodensee en Salzburg. Resultaat: 1(!!!!) camping heeft een plek voor een krappe week. WTF is dit joh 8)7 Of ik zoek niet goed genoeg, dat kan ook |:(

Les 1: blijkbaar is die regio populair in juli/augustus
Les 2: de overzichtssites van de ANWB en apps als ACSI hebben ook definitief afgedaan bij mij. Geef je een (richt)datum in waar je wilt zitten, krijg je tig resultaten die bij doorklikken allemaal alsnog geen plek hebben in dat tijdsvak
Les 3: er zijn nauwelijks campings waarbij je inzicht krijgt in wanneer er wél plek is, bijvoorbeeld een paar dagen eerder of later, of een iets korter verblijf
Les 4: Duits-sprekenden weten niet wat een vouwwagen is, of ik moet vertellen hoe lang mijn "caravan" is (lengte of breedte doen O-) ) of het is een tent van max 4x4 :X

Lang verhaal kort: ik denk dat we heel ergens anders uitkomen dit jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Stalensnuitje schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:42:
[...]

Nou meer de (beperkte) snelheid waar ik op doelde O-) Ik heb laatst met 3 volwassenen in de auto 900km gedaan in ongeveer 9u incl. stops. Dat vond ik al taai zat met beperkte pauzes, laat staan als die achterin kiddo's waren én er een vouwwagen achter hing :X

Ik heb vanavond ook een paar lesjes geleerd trouwens: wij houden er altijd wel van om redelijk last-minute te bedenken waar we naartoe gaan en dan de week ervoor eens een paar potentiële campings op te zoeken en aan te schrijven. De jongens zeiden "Oostenrijk", Mrs Stalensnuitje Zuid-Duitsland, dus ik zoek eens wat campings voor volgende week, grofweg tussen de Bodensee en Salzburg. Resultaat: 1(!!!!) camping heeft een plek voor een krappe week. WTF is dit joh 8)7 Of ik zoek niet goed genoeg, dat kan ook |:(

Les 1: blijkbaar is die regio populair in juli/augustus
Les 2: de overzichtssites van de ANWB en apps als ACSI hebben ook definitief afgedaan bij mij. Geef je een (richt)datum in waar je wilt zitten, krijg je tig resultaten die bij doorklikken allemaal alsnog geen plek hebben in dat tijdsvak
Les 3: er zijn nauwelijks campings waarbij je inzicht krijgt in wanneer er wél plek is, bijvoorbeeld een paar dagen eerder of later, of een iets korter verblijf
Les 4: Duits-sprekenden weten niet wat een vouwwagen is, of ik moet vertellen hoe lang mijn "caravan" is (lengte of breedte doen O-) ) of het is een tent van max 4x4 :X

Lang verhaal kort: ik denk dat we heel ergens anders uitkomen dit jaar :P
Het is best bizar ja. Zelfs een van de duurste campings die ik ken zit gewoon vol
https://www.zugspitz-resort.at/buchen/
(Met vier personen ga je over de €150/nacht, oplopend tot boven de €200, bij comfort extra.)

Overigens, campings zonder boeking systeem lukt soms nog wel. Probeer deze eens? https://www.camping-simonhof.de/index.php

[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 16-07-2025 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Denk dat alle regio's in deze periode populair zijn, het is nu eenmaal hoogseizoen :+ tzal in Benelux of Frankrijk niet beter zijn. Wellicht dat Denemarken en Tsjechië iets dunner bevolkt zijn.

Precies de reden waarom wij begin van het jaar altijd al iets boeken. Last minute boeken heeft wat mij betreft alleen maar nadelen en geen voordelen. Ik wil gewoon een regio/land bedenken en dan een camping zoeken en niet de keuze laten afhangen van wat nog beschikbaar is.

Externe sites gebruik ik ook niet, werkt slecht om precies de redenen die je benoemd. Ik kijk gewoon op Google maps, zoeken op 'camping' dan zie je gelijk de beoordeling en dan doorklikken om beschikbaarheid te controleren.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 16-07-2025 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Zo verrassend is het niet dat Oostenrijk snel is uitverkocht. Het land is aardig populair onder de Nederlanders maar ook Duitsers etc.

Dan heb ik het niet over de basic campings waar meestal wel een plek te vinden is voor een nachtje of 2. Wil je 2 weken op 1 plek én nog wat comfort, dan ben je nu wel rijkelijk laat met boeken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Get!em schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 00:01:
[...]

Het is best bizar ja. Zelfs een van de duurste campings die ik ken zit gewoon vol
https://www.zugspitz-resort.at/buchen/
(Met vier personen ga je over de €150/nacht, oplopend tot boven de €200, bij comfort extra.)

Overigens, campings zonder boeking systeem lukt soms nog wel. Probeer deze eens? https://www.camping-simonhof.de/index.php
vhal schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 06:48:
Zo verrassend is het niet dat Oostenrijk snel is uitverkocht. Het land is aardig populair onder de Nederlanders maar ook Duitsers etc.

Dan heb ik het niet over de basic campings waar meestal wel een plek te vinden is voor een nachtje of 2. Wil je 2 weken op 1 plek én nog wat comfort, dan ben je nu wel rijkelijk laat met boeken.
Nou, populair snap ik en ik denk O-) dat we helemaal niet zo extreem veeleisend zijn, maar in een grensregio van 200km gewoon 0 campings waar je een weekje kunt staan? Dat hebben we nog niet eerder gezien.

Maar goed, de eega heeft de koers verlegd en twee campings in de Ardeche gevonden, zo flexibel zijn we dan ook wel weer :*)

@Chaoss eigenlijk doe ik dat dus ook zo, maar dan met minder tijd :+ Dus denk dat ik de strategie voor volgend jaar wel gevonden heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@Stalensnuitje Gebied vergroten? Zuid oostenrijk (karinthie) is ook erg mooi, die regio heeft veel campings maar is ook erg populair. Grensgebied bij Dresden/Tsjechië is ook erg mooi (sächsische sweis). Tsjechië zou je nog kunnen bekijken, zowel het noorden (reuzengebergte), als bohemen zijn mooie regio's.

[ Voor 24% gewijzigd door Chaoss op 16-07-2025 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Chaoss schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:04:
@Stalensnuitje Gebied vergroten? Zuid oostenrijk (karinthie) is ook erg mooi, die regio heeft veel campings maar is ook erg populair. Grensgebied bij Dresden/Tsjechië is ook erg mooi (sächsische sweis). Tsjechië zou je nog kunnen bekijken, zowel het noorden (reuzengebergte), als bohemen zijn mooie regio's.
Die hoek hebben we twee jaar geleden gedaan (week noord- en week zuid-Tsjechië). Dank voor het meedenken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
Dit hebben wij het in 2021 gehad. We houden er van om een paar dagen op een camping te staan en weer door te gaan. Dagje voor je gaat even rond kijken waar je heen wilt en dan 2-3 campings bellen voor plek. Maar sinds dat jaar gaat dit niet meer. We hebben toen bijna de hele vakantie besteed aan zoeken naar de volgende plek. Dus dat doen we helaas niet meer. Wij gaan naar geboekte campings. Volgens mij komt het doordat in corona tijd iedereen en z'n moeder een camper/caravan gekocht heeft. En een hoop campings zijn overgegaan op huisjes parken omdat je die jaar rond kan verhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Het aantal campings wat een online boekmogelijkheid heeft is ook bizar toegenomen. Denk dat het daarmee voor heel veel mensen ook erg laagdrempelig is geworden om een reservering te doen. Zodra je moet gaan bellen of mailen haken heel veel mensen al af.
Stalensnuitje schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:42:
Dat vind ik wel lekker. Ik ga dan gewoon met die datums spelen tot ik vind wat wel past. Voor veel mensen is dat al te veel moeite en die roepen dan dat er niets meer te vinden is. Ik ben het daar over het algemeen niet mee eens, ik boek rustig een maandje vooraf en vind altijd wel iets wat me bevalt.

Het verschil is alleen dat ik zelden heel bewust op een heel specifieke camping in een specifieke periode wil kamperen. Want dan kan ik me voorstellen dat je mis grijpt als je niet op tijd bent.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Afgelopen jaren (sinds de kinderen naar de basisschool gaan en we afhankelijk zijn van de schoolvakanties) eigenlijk aldoor ons 'hoofdverblijf' al wel in januari of zelfs december geboekt. Want je wilt ook dat de kinderen zich vermaken en ook zelf wat leuke faciliteiten (restaurant, winkel, zwembad) en dan kom je al snel uit op de populairdere campings. Vaak zoeken we dan voorafgaand nog iets voor een paar dagen (soort lange overnachting) en dat doen we pas later, dus bijv. boeken pas in april of mei. Dan is er vaak ook nog genoeg te vinden. Maar dan zijn we ook iets minder kritisch.

Je wordt met dat vroeg boeken anderzijds ook een beetje gek gemaakt door allerlei berichten in facebook-groepen e.d. dat reserveringen van sommige campings in oktober al opengaan en je de indruk krijgt dat het dan ook al direct vol zit. In oktober weten wij echter nog niet welke weken we vakantie nemen, dus dat is geen optie.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 16-07-2025 10:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kwet
  • Nu online
@Chaoss nog bedankt voor de link naar de action kratten. Ze bevallen erg goed als keuken in onze vouwwagen! Lekker op elkaar gestapeld en toch overal bij kunnen ideaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EG5pegh0dam1SzpksVD4Ne287s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3jNpTSE1rD4lMEbGxjLMMJZP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Kevinns schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 21:58:
Statistisch gezien is de kans dat je bestolen wordt van wat dan ook erg klein. Het gaat mij er om dat een caravan niet per sé aantrekkelijker is om te stelen dan een vouwwagen.
Het gaat mij erom dat dit dus duidelijk wél het geval is. Zoek je op meldingen van een gestolen caravan of camper dan is het internet daarvan overspoeld, dit gebeurt echt heel veel. Zoek je op meldingen over een gestolen vouwwagen dan zijn die gewoon praktisch niet te vinden.

Natuurlijk zijn er ook minder vouwwagens dan caravans en campers maar het verschil is zo duidelijk dat je voornamelijk jezelf aan het bangmaken bent als je denkt dat je een serieus doelwit bent.

Neemt niet weg dat ik ook gewoon een slot heb en hem bij een stop niet zomaar langer onbeheerd achter laat hoor. Ook met een kleine kans neem ik het zekere voor het onzekere, de impact is namelijk onevenredig niet leuk als het wel gebeurt. :P
Ik denk er ook aan om na dit jaar de verzekering van onze vouwwagen op te zeggen. 150 euro per jaar is niet veel, maar de kans op schade of diefstal is ook niet groot. En het belangrijkste, we kunnen eventuele vervanging betalen. Meningen?
Zelf heb ik nog wel een verzekering, met name voor schade door weersomstandigheden en omdat een stalling ook niets voor je dekt.
Vervanging kunnen we prima betalen maar deze kostte al zo'n 10k tweedehands dus ik zit er ook weer niet direct op te wachten om een nieuwe te moeten gaan lappen.
Onderhand wordt het wel weer een keer tijd om te kijken wat ze nu nog uit zouden keren en beoordelen of ik het de premie dan nog waard vind.

Overigens heb ik ook pechhulp voor de vouwwagen. Niet omdat de financiële rekensom zegt dat het een goed idee is, maar omdat ik op vakantie gewoon zoveel mogelijk mogelijkheden wil hebben qua hulp om de vakantie toch nog te redden als er wat gebeurt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Bij mij is pechhulp idd ook de enige reden dat ik een verzekering heb. Als het ding om welke reden dan ook niet verder kan rijden dan vind ik het wel een fijn idee dat je de verzekering kunt bellen om hem iig weer naar Nederland te krijgen. Al zal de verzekering van de (lease)auto ook eea. kunnen doen, maar vraag me af of die ook iets doet als je alleen pech hebt met de vouwwagen en niet met de auto. Daarom voor die 3 euro per maand maar het zekere voor het onzekere genomen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
@Gonadan Wij hebben ook ANWB voor auto en vouwwagen. Wat was ik daar afgelopen jaar blij mee. In Noord-Spanje stonden we vast op de camping met een kapotte versnellingsbak. Binnen no-time hadden we een vervangende Volvo XC60 met trekhaak, op de camping bezorgd, waar we de laatste 3 weken (van de 14 weken) mee konden afmaken.

Wat je zegt, het gaat niet om de kosten maar om de service. Dat is me iedere euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Palomar schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:15:
Bij mij is pechhulp idd ook de enige reden dat ik een verzekering heb. Als het ding om welke reden dan ook niet verder kan rijden dan vind ik het wel een fijn idee dat je de verzekering kunt bellen om hem iig weer naar Nederland te krijgen. Al zal de verzekering van de (lease)auto ook eea. kunnen doen, maar vraag me af of die ook iets doet als je alleen pech hebt met de vouwwagen en niet met de auto. Daarom voor die 3 euro per maand maar het zekere voor het onzekere genomen ;)
Het verschil tussen pechhulp voor je auto of voor de vouwwagen is waar ze de focus op leggen. Bij pech van je auto krijg je een vervangende auto als ze het niet kunnen repareren, en slepen ze je auto af als dat nodig is. Een eventuele vouwwagen is dan over het algemeen volledig buiten scope en mag je ergens parkeren tot je hem weer op kunt halen. En of de vervangende auto een trekhaak heeft moet je ook nog maar afwachten.

Bij zo'n pakket als de ANWB biedt houden ze dan rekening met het gehele plaatje. Dus bij alles om de auto is het gericht op zorgen dat je weer een vouwwagen/caravan kunt trekken, en als dat echt niet lukt dan wordt je kar naar de bestemming gebracht.
Zoals @Kevinns ook al aangeeft áls het echt nodig is ben je zo blij dat je het hebt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:49
kwet schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:34:
@Chaoss nog bedankt voor de link naar de action kratten. Ze bevallen erg goed als keuken in onze vouwwagen! Lekker op elkaar gestapeld en toch overal bij kunnen ideaal.
[Afbeelding]
Jammer, op de website staan ze niet meer. Ziet er handig uit :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwet
  • Nu online
ephymerous schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:29:
[...]

Jammer, op de website staan ze niet meer. Ziet er handig uit :)
Wellicht liggen ze nog wel in de winkel? Zoja bij de vakantiespullen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SonOfSam
Zo. Eerste test met de laadjes. Hebben er nog 3mm van de zijkant af moeten halen, want als je iets precies meet past het toch niet. Maar goed. Kunnen nu verder. Frontjes er nog opmaken en lakken, maar dat komt zaterdag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DoBMBlOhcjXAPNRJ2K-C2euLdbM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XuuVdODq9YnL7dMMpcHoyrgE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Mooi hoor, ben benieuwd naar het resultaat. Misschien dat ik er dan ook nog een keer aan begin, komende weken eerst maar eens testen hoe het zonder bevalt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verderop in de straat staat een HK Kyte te drogen, mooi moment voor een praatje. Grappig om te zien dat hij qua layout exact hetzelfde is als mijn wagen maar de manier waarop een bepaalde opties verschillen flink. Ook een mooi ding dit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 11:58:
Verderop in de straat staat een HK Kyte te drogen, mooi moment voor een praatje. Grappig om te zien dat hij qua layout exact hetzelfde is als mijn wagen maar de manier waarop een bepaalde opties verschillen flink. Ook een mooi ding dit.
Altijd leuk om even te kijken. De meeste eigenaren zijn ook enthousiast over hun eigen wagen. Ik zou het ten minste wel leuk vinden om wat te laten zien en ervaringen te delen :P

Was het een Kyte (met keuken “in” de wagentent) of een Kyte S (keuken onder de luifel, zoals jouw AK)?

Wat zijn de zaken die je opvielen? Ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Gisteren onze Aero weer opgehaald van de “Vierdaagsecamping” in Malden.

Vonden we een “woodcoin 2025” van de vouwwagenclub in de keuken :D

Geen idee of mijn schoonmoeder hem heeft aangenomen, of dat iemand hem er gewoon neer heeft gelegd (denk het laatste). Wel geinig. @tafmaf weet jij hier meer van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

JanHenk schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 12:43:
[...]

Altijd leuk om even te kijken. De meeste eigenaren zijn ook enthousiast over hun eigen wagen. Ik zou het ten minste wel leuk vinden om wat te laten zien en ervaringen te delen :P

Was het een Kyte (met keuken “in” de wagentent) of een Kyte S (keuken onder de luifel, zoals jouw AK)?

Wat zijn de zaken die je opvielen? Ben wel benieuwd :)
Het was een gewone met de keuken erin. Dat zag je ook aan de maat van de , dat stuk is daardoor een stuk groter dan bij mij (veel te groot voor mij).
Dat is echt bedoeld als leefruimte met veel groter ramen en horren.

De keuken was leuk gedaan. Wat dieper en daardoor ruimte voor een wasbak en je pakt alles van boven in plaats van lades en kastjes zoals de Livingstone.

Wat wel opviel was dat leuke extraatjes zoals stromend water en wind force aanzienlijk wat ruimte van je bak kosten.
Verder zijn het met name details, gewoon anders gereconstrueerd. Maar ook verrassend veel overeenkomsten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 14:40:
[...]

Wat wel opviel was dat leuke extraatjes zoals stromend water en wind force aanzienlijk wat ruimte van je bak kosten.
Verder zijn het met name details, gewoon anders gereconstrueerd. Maar ook verrassend veel overeenkomsten.
Ja de windforce neemt inderdaad behoorlijk wat ruimte in beslag. Nu weet ik niet welke versie je hebt gezien, maar de nieuwste versie heeft maar één motor in plaats van twee en zit handiger geplaatst (imo), maar nog steeds is het qua formaat overeenkomstig een Cadac 40 zeg maar.

Moet wel zeggen dat ik hem nagenoeg altijd gebruik. Ook met inklappen is het best handig :)

En altijd leuk om de verbaasde gezichten te zien op de camping :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dit was nog een versie met twee motoren inderdaad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Praten we over dat blauwe ding in de bak (een Aero dacht ik)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJnQ5blzsF8xkTyNfpIU3gD8qDY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YqEfVpECmvChC2b6Lt3kw1t1.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 19-07-2025 19:20 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Nee in dit geval waren het twee flinke groene kisten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@vhal Dat is de nieuwe versie van de “WindForce” inderdaad. Die blaast de wagentent op. Zoals een heteluchtballon. Of zuigt hem weer leeg bij het invouwen.

Maar je had voorheen een systeem met twee losse motoren, één voor opzetten en één voor inklappen. Die zaten in twee dikke bekistingen langs de rand. En daarnaast vereiste dat systeem ook wel een aardige aansluiting op de camping. Je zal de eerste niet zijn die de stoppen doet doorslaan. Zat een behoorlijke tijd inschakelpiek in, namelijk.

Dit blauwe ding is wat dat betreft best wel een stuk praktischer dan de eerste versies. 6A is genoeg en er zit een soft-start op. Tevens maar een motor, geen flapjes open en dicht te doen (luchtstroomopening zit in de bodem in plaats van aan de zijkant), en neemt minder (maar nog steeds wel) ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dat blauwe ding is er misschien een maar staat wel centraal en lijkt groter dan een enkele motor van vroeger. Kan je onder die plank nog wel dingen kwijt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

We willen de onze eens gaan uitproberen een weekendje. Iemand nog tips voor een rustige camping waar nog plek is op 8/9/10 augustus?

Iets meer info geven wordt op prijs gesteld.

[ Voor 17% gewijzigd door Ardana op 23-07-2025 22:31 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 19:31:
Dat blauwe ding is er misschien een maar staat wel centraal en lijkt groter dan een enkele motor van vroeger. Kan je onder die plank nog wel dingen kwijt?
Onder welke plank bedoel je?

PS onze windforce is alweer een nieuwere versie, ziet er niet zo uit als het blauwe ding. Even scrollen door deze foto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Cyberpope schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:15:
We willen de onze eens gaan uitproberen een weekendje. Iemand nog tips voor een rustige camping waar nog plek is op 8/9/10 augustus?
Wel heel breed, een rustige camping. Hoeveel plekken. Wat voor faciliteiten en vooral welke regio? Of mag je gewoon je favoriet gaan delen hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

JanHenk schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:55:
[...]

Onder welke plank bedoel je?

PS onze windforce is alweer een nieuwere versie, ziet er niet zo uit als het blauwe ding. Even scrollen door deze foto’s.
De plaat rondom de motor, of is dat de bodem al?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SonOfSam
Zo, vandaag met mijn zwager de laadjes afgemaakt. Ben zelf dik tevreden met het resultaat.

Zoals eerder vermeld. Alles een stuk dunner dan de originele van AK. Voor plaatje is 5mm triplex. Rest van de laadjes is 9mm betonplek. Bodemplaat van hardboard. Op de ladegeleiders 12,50 voor 5 stuks van Amazon) en de betonplek (8,- voor wat planken van lokale tweedehands knutselwinkel) en kleinste potje hoogglans zwart na hebben we niets uitgegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTTyp9QqZX9abYtVyu3jJXkjBnE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I69Bkj8tYjFUb2Cy7nez3u8i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yO2ZO1-giNqkuWb8mq4thcJrddE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IYgDzqFcTk6e9UFa9JulRTj2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_RV99WXNj_a7jqKBBDPNS0ZBK8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VLpBBLULwAHxqsvtxBv8FQze.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Strak gedaan hoor, ziet er netjes uit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 21:16:
[...]

De plaat rondom de motor, of is dat de bodem al?
Oh ja, die plaat is de bodem inderdaad. Ligt op het chassis. :)

Zit zo’n 45cm ruimte (uit m’n hoofd) tot onderkant bed.

@SonOfSam Keurig gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

JanHenk schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 19:07:
[...]

Ja de windforce neemt inderdaad behoorlijk wat ruimte in beslag. Nu weet ik niet welke versie je hebt gezien, maar de nieuwste versie heeft maar één motor in plaats van twee en zit handiger geplaatst (imo), maar nog steeds is het qua formaat overeenkomstig een Cadac 40 zeg maar.

Moet wel zeggen dat ik hem nagenoeg altijd gebruik. Ook met inklappen is het best handig :)

En altijd leuk om de verbaasde gezichten te zien op de camping :+
Ik heb hier de prototype windforce in de kyte 2011. Lekker efficiënt aan de zijkant. Een draaibare luchtkussen ventilator die ook op 6A werkt.

——-

Net voor een beurt bij Holtkamper geweest. Maar dat doe ik niet nog een keer. Duur, hielden zich niet aan planning, een van de gevraagde klipjes is niet vervangen, gasfornuis is ongevraagd schoongemaakt met een staalborstel op slijptol. En de ritsen bij keuken hebben ze alsnog niet netjes dicht gemaakt.

Volgende keer ga ik wel naar een Alko aanhanger specialist voor onderstel en de rest doe ik dan zelf wel loshalen en naar naai atelier brengen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Get!em In Utrecht neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Uiteraard, er is geen andere locatie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
Get!em schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 22:42:
[...]

——-

Net voor een beurt bij Holtkamper geweest. Maar dat doe ik niet nog een keer. Duur, hielden zich niet aan planning, een van de gevraagde klipjes is niet vervangen, gasfornuis is ongevraagd schoongemaakt met een staalborstel op slijptol. En de ritsen bij keuken hebben ze alsnog niet netjes dicht gemaakt.

Volgende keer ga ik wel naar een Alko aanhanger specialist voor onderstel en de rest doe ik dan zelf wel loshalen en naar naai atelier brengen indien nodig.
Ik doe dat al jaren met mijn cabanon: het heeft 2 voordelen, ze zijn veel flexibeler en sneller inplanbaar (weekje van te voren bellen is vroeg zat waar het bij caravanboeren zo maar een paar maanden wachten kan zijn) en ze hebben alle onderdelen op ruime voorraad: bij mij ontbrak na de beurt een naafdop: geen probleem, ze hadden 20 verschillende maten op voorraad en mepten er zo een nieuwe in.

En bij mijn aanhanger boer heeft het nog een voordeel: ze zien de vouwwagen als special en gaan daar extra voorzichtig mee om, in de zin dat hij netjes binnen overnacht in de showroom, ipv buiten tussen de aannemersbouwaanhangers ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
SonOfSam schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 21:24:
Zo, vandaag met mijn zwager de laadjes afgemaakt. Ben zelf dik tevreden met het resultaat.

Zoals eerder vermeld. Alles een stuk dunner dan de originele van AK. Voor plaatje is 5mm triplex. Rest van de laadjes is 9mm betonplek. Bodemplaat van hardboard. Op de ladegeleiders 12,50 voor 5 stuks van Amazon) en de betonplek (8,- voor wat planken van lokale tweedehands knutselwinkel) en kleinste potje hoogglans zwart na hebben we niets uitgegeven.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou je hier de afmetingen van willen delen? Wellicht wil ik dit na de vakantie ook wel gaan maken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SonOfSam
MrAcid schreef op maandag 21 juli 2025 @ 15:37:
[...]

Zou je hier de afmetingen van willen delen? Wellicht wil ik dit na de vakantie ook wel gaan maken. :)
Dat kan ik beter niet doen. Hangt heel erg af van wat voor materiaal je gebruikt en bijvoorbeeld de lade geleiders

Ik had hier boven al een keer dit plaatje gedeeld. Daar kan je iig je materiaal dan op uitzoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PP0rqLS83noSt_MgowJGorTJ1k0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fh2VTIONUG1AbbJzCD9Tm7Ov.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Hoe heb je de geleiders vast gemaakt? Met popnagels door de behuizing heen of iets minder ingrijpend?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonOfSam
Ik heb simpelweg de rails op wat latjes gemonteerd en die goed geklemd. Dus 1-2mm te lang gemaakt en dan er in duwen/slaan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwAxMaydMwEcwvEJMXJf9DbX-9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KOzfih3ElOnlE63rmjNHGz7w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Het is gezellig op de camping. Eerst al Jametters die even kwamen buurten of we het wel zouden redden voor de volgende bui, verderop nog een Aart Kok en om de hoek een Cocoon.

En bij de stop onderweg parkeerde nog een Livingstone achter ons in het parkeervak. Vouwwagens lijken populair tegenwoordig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kevinns
Gonadan schreef op maandag 21 juli 2025 @ 22:41:
Het is gezellig op de camping. Eerst al Jametters die even kwamen buurten of we het wel zouden redden voor de volgende bui, verderop nog een Aart Kok en om de hoek een Cocoon.

En bij de stop onderweg parkeerde nog een Livingstone achter ons in het parkeervak. Vouwwagens lijken populair tegenwoordig.
Ik snap het wel :P

Voor mij is een vouwwagen het beste van alle werelden. Maar een tijd lang heeft het imago geleden onder de bouwwagens waar de vorige generatie mee op vakantie ging. Het lijkt er nu op dat de kritische massa bereikt is en de positieve verhalen de negatieve overstemmen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Geen Cabanon of Campooz nog? :P

Dat zijn altijd de wagens die ik veel zie, die moeten echt wel veel verkocht worden.

Ik probeer onze kamperende vrienden overigens al tijden over te halen naar kamp vouwwagen, gewoon omdat ik het leuk vindt. Tot nu toe absoluut niet succesvol helaas, ze blijven hun caravans rondslepen.

En toch zijn ze altijd verbaasd als wij met drie kleine kids na drie kwartier aan een drankje zitten en ik m’n hulp aanbiedt bij hun voortent (wat pas écht bouwwerken zijn). Of als onze kinderen heerlijk slapen onder het doek, in plaats van een bloedhete caravan. Of als we lekker bij ons onder de luifel zitten (want ja, die hebben ze niet eens, anders moesten ze die óók nog eens vóór de voortent opbouwen).

Succes ermee. Ik wil onze vouwwagen voor geen goud ruilen.

(Kan het in dit topic wel even kwijt, dacht ik :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swenno
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-09 18:39
Wij staan inmiddels in Denemarken. Maar hier zijn de vouwwagens wel in de minderheid. Onderweg vooral veel campers gezien. Maar dat kan ook met de snelheid te maken hebben.
En hier op de camping vooral caravans.

De Odyssee bevalt goed zeker na 12 uur rijden omdat ze bij Hamburg een snelweg hadden dicht gegooid. De wagen stond zo voor 1 overnachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

De eerste camping in Lofer - Oostenrijk is 100% tent, kleine buscamper en vouwwagen. Maar die staan met z'n allen op een groot grasveld van een paar hectare, de caravans staan weer op een ander gedeelte.

De tweede camping nabij Zillertal wordt even afwachten, ik verwacht daar flink meer caravans te vinden. Het is ook een redelijke massale camping maar zoals met alles in het leven moet je dat ook maar eens geprobeerd hebben. Wel met privé-sanitair :+

Denk dat Frankrijk sowieso de meest populaire bestemming is, wellicht dat men daarom veel vouwwagens ziet. :+
SonOfSam schreef op maandag 21 juli 2025 @ 21:37:
Ik heb simpelweg de rails op wat latjes gemonteerd en die goed geklemd. Dus 1-2mm te lang gemaakt en dan er in duwen/slaan. [Afbeelding]
Ah, zo'n vermoeden had ik al. Dan is het goed te doen en ik heb nog wel ergens wat laderails liggen van een oud ikea kastje.

Ga je de "snijplank" bovenop ook nog maken?

[ Voor 35% gewijzigd door vhal op 22-07-2025 09:59 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
vhal schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 08:43:
Ga je de "snijplank" bovenop ook nog maken?
Nee, die snijplank niet. Die snap ik eerlijk gezegd niet zo. Ik heb losse snijplanken bij mij. Op een houten plank die vast zit ga ik niet snijden. Blijft alleen maar vies. Kortom, ik vind het prima zo.

Wel heb ik van het weekend nog een lucht inlaat gemaakt van 40mm rioolpijp voor de koelkast (betere koeling). Die zal ik vandaag of morgen nog even wat foto's van maken.
En nog een heel kleinigheidje, een 13polig stekker houder, want die heeft een AK niet helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Kevinns schreef op maandag 21 juli 2025 @ 22:44:
[...]

Ik snap het wel :P

Voor mij is een vouwwagen het beste van alle werelden.
Dat is toch ook feitelijk en onbetwistbaar het geval? :+

Maar serieus, ik denk inderdaad dat veel mensen nog een bouwwagen in hun hoofd hebben, of zo allejezusveel zooi mee hebben dat het inrichten van de tent uren duurt.
Wij hadden gisteren in een kwartier de basis staan en een kwartiertje later ook achtertent, luifel en slaapgedeelten volledig ingericht. Auto kon naar de parkeerplaats en rustig zitten.
Net op tijd voor de hoosbui die onderweg was.

Wat je verder nog allemaal gaat doen is optioneel (en bij ons niet veel). Op die manier is een vouwwagen wel erg makkelijk inderdaad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Wij gaan komende vakantie eens de supersnel-setup van de Odyssee uitproberen voor een nachtje. Pootjes uitdraaien, uitklappen, stokken bij de deur en het plafond, een stuk of zes haringen en klaar.

Eens kijken hoe snel dat gaat, en of mijn OCD dat aankan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Wij hebben ook wel eens de luifel van de Holtkamper op het dak laten liggen voor een nachtje. Maar om eerlijk te zijn was dat ook geen groot succes, de volgende ochtend was alles in de keuken nat van de dauw... Er hing immers geen doek boven. Stom, even niet aan gedacht, terwijl ik anders altijd alles onder de luifel zet in de avond. En wat is de moeite om even de haringtas te pakken en die twee luifelpunten vast te zetten. :D

Wij hebben nog wel aardig wat 'zooi' mee met kamperen, maar dat ligt niet aan de wagen. Meer aan de gezinssamenstelling :P En voor een weekendje weg ben ik echt in drie kwartier wel klaar, zowel met uitpakken en inpakken.

[ Voor 8% gewijzigd door JanHenk op 22-07-2025 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Kevinns schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:10:
Wij gaan komende vakantie eens de supersnel-setup van de Odyssee uitproberen voor een nachtje. Pootjes uitdraaien, uitklappen, stokken bij de deur en het plafond, een stuk of zes haringen en klaar.

Eens kijken hoe snel dat gaat, en of mijn OCD dat aankan O-)
Ja dat noem ik de doorreisopstelling. Pootjes, uitklappen, vier haringen en je staat.
Dochter met een matje onder het uitstekende deel van het XL bed. Leek net een stapelbed dus vond ze nog leuk ook.

Dan sta je echt in tien minuten maar ik heb dat maar één keer gebruikt, bij laat aankomen en de volgende ochtend meteen weer door.

Als ik langer sta wil ik het comfort van een volledige opstelling. Ik ga dus ook niet de luifel er vast afhalen in de avond om tijd te winnen. Dan zit je 's avonds minder lekker en met een beetje pech heb je wat @JanHenk zegt.

Overigens wil ik nu niet negatief klinken over bouwwagens. Ik kan me goed voorstellen dat je een klassiek model met kleurgemerkte stokken juist charme vind hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
JanHenk schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:22:
Wij hebben ook wel eens de luifel van de Holtkamper op het dak laten liggen voor een nachtje. Maar om eerlijk te zijn was dat ook geen groot succes, de volgende ochtend was alles in de keuken nat van de dauw... Er hing immers geen doek boven. Stom, even niet aan gedacht, terwijl ik anders altijd alles onder de luifel zet in de avond. En wat is de moeite om even de haringtas te pakken en die twee luifelpunten vast te zetten. :D

Wij hebben nog wel aardig wat 'zooi' mee met kamperen, maar dat ligt niet aan de wagen. Meer aan de gezinssamenstelling :P En voor een weekendje weg ben ik echt in drie kwartier wel klaar, zowel met uitpakken en inpakken.
Haha ja gezinssamenstelling is leidend. Als ik vergelijk wat we 6 jaar geleden mee hadden, en wat we nu allemaal meeslepen 8)7 . Alleen al het absolute minimum van tafels en stoelen, kleding en beddengoed voor 5 personen. En dan nog de extra grote tent vanwege de slaapplekken, maar ook omdat je met kleine kinderen meer gebonden bent aan de camping en dus meer behoefte hebt aan binnenruimte.

Vroeger was het een gooitentje, een luchtbed en vier onderbroeken. Stoelen waren optioneel ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:04
We vertrekken zondag en ik ben mijn vriendin en dochters nu al aan het afremmen in wat ze mee willen nemen. Het liefste zouden ze hun eigen bed nog meenemen. Nu kunnen we best veel meenemen (600L in de auto, 1500L in de vouwwagen, spullen in de keuken en dan nog wat op de vouwwagen). Maar toch krijgen we het voor elkaar dat we erg moeten proppen om alles mee te krijgen op de terugweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
L.N. schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 13:21:
We vertrekken zondag en ik ben mijn vriendin en dochters nu al aan het afremmen in wat ze mee willen nemen. Het liefste zouden ze hun eigen bed nog meenemen. Nu kunnen we best veel meenemen (600L in de auto, 1500L in de vouwwagen, spullen in de keuken en dan nog wat op de vouwwagen). Maar toch krijgen we het voor elkaar dat we erg moeten proppen om alles mee te krijgen op de terugweg.
Heel herkenbaar idd.
Ik ga weigeren om naast de AK Kavango (1500L) en een volvo V70 (500L) ook nog de skibox op het dak te monteren. Gelukkig is mijn vrouw het hier mee eens.
Wij vertrekken donderdag richting Frankrijk en Spanje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
Ik ben benieuwd: wij lijken voor het eerst sinds jaren wat minder mee te gaan nemen, terwijl we in autovolume zijn gegroeid van een v60 naar een v70. Verder heb ik van die schuiflakastjes, die mag mijn vrouw volproppen met kleding en leg ik morgen in het middenpad van de Cabanon Monaco.

Wat we allemaal thuislaten tov vorig jaar: vooral een campingbed, want die zijn we vergeten in Denemarken mee terug te nemen uit het huisje 8)7

Mocht het echt niet gaan met dochterlief, dan kopen we terplekke wel een nieuwe.
Verder met het ouder worden van de kids merk ik dat je wat minder meeneemt (we komen nog weg met zo'n inklapbare picnictafel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:04
We hebben sinds dit jaar een Obelink roltafel.

Afbeeldingslocatie: https://www.obelink.nl/media/catalog/product/cache/dd5767f33e33bc5fa4bed3bb01c40ce4/o/b/obelink_puglia_tafel_140_1-ecommerce.jpeg

Het ingepakte volume is niet veel kleiner dan een andere tafel, maar door de pakmaat van 137 cm x 23.5 cm x 15.5 cm is deze veel handiger mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat werkt een stuk beter dan van de grote/lange/brede pakketten inderdaad @L.N..

Wij hebben twee van deze tafeltjes (80x60cm):
Afbeeldingslocatie: https://cdn.vrijbuiter.nl/api/media/aspos/Product/Front/160804/805c3fd5-9e0d-4f27-be0e-6ad618ada9ce.800x.webp?ot=.png

Die vouw je op tot 20x60x20cm:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.vrijbuiter.nl/api/media/aspos/Product/Standard%20image%2006/160804/b0fb189a-d13e-4177-b6d1-934b2d628253.1250x.webp?ot=.png

Deze is het: https://www.vrijbuiter.nl...fel-cdia06026?color=Bruin

Tot voor kort hadden we er hier ééntje van en dan nog een tafel van 100x60 erbij, waarvan je het blad niet kon opvouwen, en dat vonden we toch vrij onhandig met inladen.

[ Voor 6% gewijzigd door MrAcid op 22-07-2025 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
Grappig, bovenstaande hebben wij ook. Van 1,4m lang. En die past dan weer perfect oven op de wagen onder de afdekhoes. Er zit bij een AK namelijk best een dikke balk van het bed dwars door het midden. Deze tafel pas daar perfect tussen. En 3 wat kleinere stoelen aan de andere kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
Campooz is vandaag failliet verklaard door de rechtbank.

https://dvhn.nl/economie/...t-verklaard-46924736.html

Hoop dat particulieren die er nog een in bestelling hadden en al aan betaald hebben, eigenaren die nog onderdelen nodig hadden en dealers er goed mee weg komen. Maar ik vrees dat er wel wat leed zal zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Retrospect op 22-07-2025 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Retrospect schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 15:14:

Hoop dat particulieren die er nog een in bestelling hadden en al aan betaald hebben, eigenaren die nog onderdelen nodig hadden en dealers er goed mee weg komen. Maar ik vrees dat er wel wat leed zal zijn.
wat jammer zeg, hopelijk komt er een doorstart. Ik heb als noorderling toch wel een zwak voor dit merk en het staat ook op mijn lijstje om nog ooit aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

MrAcid schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 14:48:
Dat werkt een stuk beter dan van de grote/lange/brede pakketten inderdaad @L.N..

Wij hebben twee van deze tafeltjes (80x60cm):
[Afbeelding]

Die vouw je op tot 20x60x20cm:
[Afbeelding]

Deze is het: https://www.vrijbuiter.nl...fel-cdia06026?color=Bruin

Tot voor kort hadden we er hier ééntje van en dan nog een tafel van 100x60 erbij, waarvan je het blad niet kon opvouwen, en dat vonden we toch vrij onhandig met inladen.
Lol. Die is dus ook al gekloond. Zoiets hebben wij ook inderdaad. Erg makkelijk op te bergen in de wagenbak.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:50

ralpje

Deugpopje

Retrospect schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 15:14:

Ja, eeuwig zonde. Blij dat ik vorig jaar nog een zijwand voor m'n trekking luifel voor m'n LJ heb kunnen scoren. Hoop oprecht dat er nog een doorstart komt, want het blijft een mooi merk.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste