Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:46
Fairy schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:34:
Ik overweeg om een smartwatch aan te schaffen. Ik merk dat ik mijn telefoon heel vaak uit de broekzak haal om de tijd te zien en voor berichten, belletjes e.d.

Ik twijfel nogal tussen de Watch5 en de Watch5 Pro. Ik wil er wel een aantal jaren mee vooruit kunnen. De normale Watch5 44mm heeft een kleinere batterij dan de pro. Op zich nog geen probleem, maar hoe gaat dit over een paar jaar zijn als de batterij minder wordt?

Toch ben ik aan de andere kant weer een beetje bang dat de Pro versie echt lomp groot gaat zijn (heb hem nog niet in het echt gezien). Ook het missen van het randje op de normale versie daarmee kan het glas sneller beschadigen, maar aan de andere kant vind ik de normale versie denk ik wel mooier in de zin dat hij niet zo lomp groot is en toch hetzelfde scherm heeft.

Ik zie echt heel veel voors en tegens voor elk model en kan er maar geen klap op geven welke ik uiteindelijk wil hebben.

De Pro versie is inderdaad ook duurder, maar als dat het waard is....

Wie heeft er genoeg ervaring om hier wat over te zeggen?

Alvast dank!

Edit: Ik zie net een plaatje van de zijkant van iemand die hem om heeft. Die Pro versie is echt DIK. Naar mijn idee te dik om nog comfortabel te zijn, het ziet er enorm bulky uit. Or am I wrong...?
Voordelen van de pro:
- Saffier Glas (niet perfect) (Ik heb er een screenprotector op)
- Langere accuduur

Ik heb dunne polsen en ben inmiddels aan formaat gewend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGgDp038_sWQYMe62mcFVejnNHc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WFdwtlZVhZf9PcLKXP3jgrO5.jpg?f=user_large

Tip:
Via ICS / ING rentepunten (zonder punten) voor €350 te krijgen op de samsung site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 19:06
Fairy schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:34:
Ik overweeg om een smartwatch aan te schaffen. Ik merk dat ik mijn telefoon heel vaak uit de broekzak haal om de tijd te zien en voor berichten, belletjes e.d.

Ik twijfel nogal tussen de Watch5 en de Watch5 Pro. Ik wil er wel een aantal jaren mee vooruit kunnen. De normale Watch5 44mm heeft een kleinere batterij dan de pro. Op zich nog geen probleem, maar hoe gaat dit over een paar jaar zijn als de batterij minder wordt?

Toch ben ik aan de andere kant weer een beetje bang dat de Pro versie echt lomp groot gaat zijn (heb hem nog niet in het echt gezien). Ook het missen van het randje op de normale versie daarmee kan het glas sneller beschadigen, maar aan de andere kant vind ik de normale versie denk ik wel mooier in de zin dat hij niet zo lomp groot is en toch hetzelfde scherm heeft.

Ik zie echt heel veel voors en tegens voor elk model en kan er maar geen klap op geven welke ik uiteindelijk wil hebben.

De Pro versie is inderdaad ook duurder, maar als dat het waard is....

Wie heeft er genoeg ervaring om hier wat over te zeggen?

Alvast dank!

Edit: Ik zie net een plaatje van de zijkant van iemand die hem om heeft. Die Pro versie is echt DIK. Naar mijn idee te dik om nog comfortabel te zijn, het ziet er enorm bulky uit. Or am I wrong...?
Dit kan niemand voor je beslissen ben ik bang. Ik heb de Pro en esthetisch vind ik de non-pro mooier (en de Pro is ook wel echt groot voor mijn polsen. Maar dat is smaak, dat kan niemand voor jou invullen. Praktisch gezien is de Pro een stuk "beter" qua materiaal en vooral accuduur. Dat laatste heeft voor mij de doorslag gegeven. Dit omdat mijn Fossil Gen5 na 1,5 jaar meerdere keren per dag bijgeladen moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Oeh ik vind het dan inderdaad heel moeilijk. Ik heb de nodige foto's gezien, inclusief die hierboven (dank daarvoor). Ik vrees dat de pro echt behoorlijk groot gaat uitvallen. Aan de ene kant denk ik dat ik spijt krijg als ik niet de Pro neem, maar aan de andere kant misschien juist als ik niet de normale neem.

De normale is echt een stuk minder bulky en platter en die vind ik ook mooier, maar aan de andere kant is vooral die accuduur een ding. Ook zag ik op de reviews dat de normale bij stoten meteen een blanke metalen krabbel oplevert.

Moet er wel bij zeggen ik ben op het moment geen sporter, maar wie weet veranderd dat nog. Ik vind het vooral prettig dat ik de telefoon veel minder vaak voor de dag hoef te halen voor simpele dingen die ook op de telefoon kunnen. Zien wie er belt lijkt me een uitkomst. Ik neem meer dan 50% van de telefoontjes niet direct aan, omdat ik ook gebruikers ondersteun die weten dat ze altijd een voicemail inspreken en ik later terugbel. Ik hoef dan niet steeds die telefoon te pakken om dat te constateren.

Daarnaast vind ik een horloge natuurlijk handig, maar ook het gadgetgehalte is er natuurlijk. Ik ben als ICT'er nog een van de weinige zonder smartwatch, terwijl de schoonmaakster bij ons zelfs een fanatiek smartwatchgebruiker is :P

PS. Ik ben geen ING klant, dus heb helaas geen korting daar (neem ik aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik heb zeer kleine polsen en heb de 40mm.

Ik haal daar makkelijk een dag mee.
Je moet wel iedere nacht laden.

Ik doe hem 's nachts af en op en op de oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IC7oDWzYCBlIHx9RRjVVKhbWZK8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/heKAtTXNKTkES9nN8EZYh1xp.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de 5 pro, ik kan er net geen 3 dagen mee doen op één acculading.

Ik vind het formaat wel prettig - bij de OnePlus die ik hiervoor had was het bandje (met gaatjes) eigenlijk te kort voor het prettige - met dit "schuif & clip" systeem krijg ik het wel op maat gemaakt.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Fairy schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:53:
Oeh ik vind het dan inderdaad heel moeilijk. Ik heb de nodige foto's gezien, inclusief die hierboven (dank daarvoor). Ik vrees dat de pro echt behoorlijk groot gaat uitvallen. Aan de ene kant denk ik dat ik spijt krijg als ik niet de Pro neem, maar aan de andere kant misschien juist als ik niet de normale neem.

De normale is echt een stuk minder bulky en platter en die vind ik ook mooier, maar aan de andere kant is vooral die accuduur een ding. Ook zag ik op de reviews dat de normale bij stoten meteen een blanke metalen krabbel oplevert.

Moet er wel bij zeggen ik ben op het moment geen sporter, maar wie weet veranderd dat nog. Ik vind het vooral prettig dat ik de telefoon veel minder vaak voor de dag hoef te halen voor simpele dingen die ook op de telefoon kunnen. Zien wie er belt lijkt me een uitkomst. Ik neem meer dan 50% van de telefoontjes niet direct aan, omdat ik ook gebruikers ondersteun die weten dat ze altijd een voicemail inspreken en ik later terugbel. Ik hoef dan niet steeds die telefoon te pakken om dat te constateren.

Daarnaast vind ik een horloge natuurlijk handig, maar ook het gadgetgehalte is er natuurlijk. Ik ben als ICT'er nog een van de weinige zonder smartwatch, terwijl de schoonmaakster bij ons zelfs een fanatiek smartwatchgebruiker is :P

PS. Ik ben geen ING klant, dus heb helaas geen korting daar (neem ik aan?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zmAOhmhR4AG_5Y85nglq8U6WcA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CyRrefMKbA8PMIUsZ1i6PJbc.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb hem al een paar keer tegen een muur aan geslagen en geen issues. Maar dus wel groot. Maar dat went. Ik ben er heel blij mee, behalve dat het Samsung is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjabbie70
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-04 16:57
barrymossel schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:23:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb hem al een paar keer tegen een muur aan geslagen en geen issues. Maar dus wel groot. Maar dat went. Ik ben er heel blij mee, behalve dat het Samsung is.
tegenwoordig kan je dar beschermhoesje voor krijgen om de klok heen dan blijft hij onbeschadigd kost een paar euro _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
tsjabbie70 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 23:51:
[...]

tegenwoordig kan je dar beschermhoesje voor krijgen om de klok heen dan blijft hij onbeschadigd kost een paar euro _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
En dan is het horloge (imo) weer lelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:06
Weet iemand of de app OVPay werkt met de SGW5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Albert020 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:39:
Weet iemand of de app OVPay werkt met de SGW5 ?
Volgens de Google Play Store zou ik die app niet op mijn Watch5 kunnen installeren.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
KuuKe schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:03:
[...]

Volgens de Google Play Store zou ik die app niet op mijn Watch5 kunnen installeren.
Dat is jammer, bedankt voor het checken, mag hopen dat ie binnenkort gaat werken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Albert020 op 03-12-2022 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Albert020 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:49:
[...]

Dat is jammer, bedankt voor het checken, mag hopen dat ie binnenkort gaat werken ;)
Waar heb je die app dan voor nodig op je horloge? Je kan toch met Google Pay in- en uitchecken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
barrymossel schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:28:
[...]

Waar heb je die app dan voor nodig op je horloge? Je kan toch met Google Pay in- en uitchecken?
Weet niet of dat überhaupt met Google Pay kan, hier heb je dus OVPay voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Albert020 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:31:
[...]

Weet niet of dat überhaupt met Google Pay kan, hier heb je dus OVPay voor nodig.
https://www.ovpay.nl/nl/alle-treinen-van-ns

Volgens mij is die app alleen maar om je ritten in te zien en check je in met je betaalpas, of dus telefoon/wearable met Google Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
barrymossel schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:44:
[...]

https://www.ovpay.nl/nl/alle-treinen-van-ns

Volgens mij is die app alleen maar om je ritten in te zien en check je in met je betaalpas, of dus telefoon/wearable met Google Pay.
Heb hem op me S22, kan er mee in/uit checken en bedrag wordt gelijk van je rek afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Albert020 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 16:09:
[...]

Heb hem op me S22, kan er mee in/uit checken en bedrag wordt gelijk van je rek afgeschreven.
Weet je zeker dat je met de app betaalt en niet met je (digitale) bankpas? Want ik heb net de app gedownload en die is alleen voor reishistorie e.d. Daar kun je je pas toevoegen, maar de betaling gaat via je bankpas (Google Pay of bijv de ING app).
Waarvoor kun je de bèta OVpay app gebruiken?
Met de bèta OVpay app zie je precies waar en wanneer je bent in- en uitgecheckt met je contactloze betaalpas of creditcard (tot 18 maanden terug). Ook alle relevante transactiedetails zijn zichtbaar. Heb je jouw contactloze betaalpas of creditcard als eerder gekoppeld aan de OVpay app? Dan kun je daarna ook tijdens het reizen zien of je bent ingecheckt en wanneer je uitgecheckt bent.

En het mooie is, dit is pas de eerste stap. We zijn druk bezig met de ontwikkeling van de app, dus er komen steeds meer functionaliteiten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
barrymossel schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 16:35:
[...]

Weet je zeker dat je met de app betaalt en niet met je (digitale) bankpas? Want ik heb net de app gedownload en die is alleen voor reishistorie e.d. Daar kun je je pas toevoegen, maar de betaling gaat via je bankpas (Google Pay of bijv de ING app).

[...]
Ja, gaat inderdaad via pas toevoegen en dan ING in mijn geval, maar er is jammer genoeg geen app,
voor de SGW5, zou een stuk handiger zijn in in/uit checken >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 03-12-2022 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Albert020 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:40:
[...]

Ja, gaat inderdaad via pas toevoegen en dan ING in mijn geval, maar er is jammer genoeg geen app,
voor de SGW5, zou een stuk handiger zijn in in/uit checken >:)
Gaat ook met een Wear OS app van OVpay dus niet lukken ben ik bang.
Maar idd met ING gaat het voorlopig ook niet lukken. Daarom ben ik onlangs overgestapt naar Rabo. Alleen om maar met Google Pay te kunnen betalen. Al werkt dat best beroerd met het horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
barrymossel schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 18:12:
[...]

Gaat ook met een Wear OS app van OVpay dus niet lukken ben ik bang.
Maar idd met ING gaat het voorlopig ook niet lukken. Daarom ben ik onlangs overgestapt naar Rabo. Alleen om maar met Google Pay te kunnen betalen. Al werkt dat best beroerd met het horloge.
Wat dat betreft is Apple ja ik weet het dit is vloeken in de kerk, maar die zijn een stuk veder......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 18:55

wiz

Connecting the world

Nieuwe update AVK6 voor de 5 Pro LTE is er

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ls5AwWlZg6E20_p6sw4LtcK_bxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ioZDHeMcifNlICl0GN65JQB4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door wiz op 05-12-2022 09:37 ]

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:20
Hmm, nadat ik deze update heb geinstalleerd krijg ik continu bluetooth onderbrekingen voor een paar sec
Nog iemand last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

NoFate schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:02:
Hmm, nadat ik deze update heb geinstalleerd krijg ik continu bluetooth onderbrekingen voor een paar sec
Nog iemand last van ?
Euh nee.. Werkt helemaal goed hier..

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:20
wiz schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:04:
[...]

Euh nee.. Werkt helemaal goed hier..
Even herstart, lijkt toch terug in orde te zijn idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Middels de search button kwam ik mijn probleem niet tegen. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.. (internet staat er vol mee)

Zijn er meer mensen die op dagelijkse basis hun watch moeten resetten omdat de wearable app weer disconnected is? En zo ja, wat heb jij allemaal geprobeerd?

- er is geen batterij optimalisatie actief op de 2 apps
- hebben alle rechten
- alles is geupdate
- assistent uitgeschakeld op de watch

Telefoon is een xiaomi mi 11.

[ Voor 4% gewijzigd door banananas op 05-12-2022 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
Ik hoef het gelukkig niet op dagelijkse basis te doen maar vind het wel heel irritant dat je dit ook moet doen wanneer je om wat voor reden je BT-koppeling met je telefoon verbreekt. Ik snap niet wat het nut hiervan is en had dit met mijn vorige watch (SG Active) nooit. Vond het ook al gek dat ik dit moest doen bij mijn nieuwe telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
banananas schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:24:
Middels de search button kwam ik mijn probleem niet tegen. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.. (internet staat er vol mee)

Zijn er meer mensen die op dagelijkse basis hun watch moeten resetten omdat de wearable app weer disconnected is? En zo ja, wat heb jij allemaal geprobeerd?

- er is geen batterij optimalisatie actief op de 2 apps
- hebben alle rechten
- alles is geupdate
- assistent uitgeschakeld op de watch

Telefoon is een xiaomi mi 11.
Op mijn Asus Zenfone 9 werkt het zonder problemen.
Ik heb 's nachts wel vliegtuigmodus aan op mijn telefoon.
Dus dan staat ook bluetooth uit.
's ochtends zet ik het weer uit en verbind het horloge automatisch weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
mjvdzwet schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:31:
[...]

Op mijn Asus Zenfone 9 werkt het zonder problemen.
Ik heb 's nachts wel vliegtuigmodus aan op mijn telefoon.
Dus dan staat ook bluetooth uit.
's ochtends zet ik het weer uit en verbind het horloge automatisch weer.
Meen je dat?

Bij mij dus echt totaal niet.

Vandaag had ik een goede dag, door niet in te loggen op mijn samsung account. Nu deed ie het van 6 uur sochtends tot 9 uur savonds. Maar nu zet ik de bt uit en direct na 1 uur kickt ie me weer uit de galaxy wearable app.

Ik begin te vermoeden dat het mijn telefoon/software is, helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door banananas op 06-12-2022 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:48
banananas schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:23:
[...]

Meen je dat?

Bij mij dus echt totaal niet.

Vandaag had ik een goede dag, door niet in te loggen op mijn samsung account. Nu deed ie het van 6 uur sochtends tot 9 uur savonds. Maar nu zet ik de bt uit en direct na 1 uur kickt ie me weer uit de galaxy wearable app.

Ik begin te vermoeden dat het mijn telefoon/software is, helaas.
Deze problemen ook niet herkenbaar. Watch 5 met flip4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-09 11:15
Goedenmiddag, ik ben een nieuwe Galaxy watch 5 gebruiker en heb een vraag over Whatsapp. Ik krijg netjes inkomende noticicaties waar ik op kan reageren. Dat gaat prima.

Echter kan ik geen uitgaande berichten versturen, watch geeft aan dat ik whatsapp moet installeren. Echter staat er aangegeven dat Whatsapp niet compatible is met mijn smartwatch. Ik heb het hele topic doorgelezen en krijg daar geen antwoord op. Ik zie wel bij sommigen dat het versturen van Whatsapp berichten via Google Assistant goed gaat. Google Assistant heb ik trouwens wel werkend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPk5X7zkk1N7C_xEsPIzSKDhUdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OfFZ2BAobvptJEK55lBJm7RF.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast een andere vraag, ben nu bezig met de software update wat heeel lang duurt. Mijn telefoon geeft aan ''Update naar uw horloge kopieren''. Lijkt wel of hij vastgelopen is, hebben anderen dit ook zo ervaren?

Een collega van mij heeft de Pixel Watch met dezelfde Wear OS als de Watch 5, en daar kan wel een uitgaand Whatsapp bericht worden verstuurd 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Neco75 op 08-12-2022 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 13:46

GVR

Neco75 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:15:
...
Daarnaast een andere vraag, ben nu bezig met de software update wat heeel lang duurt. Mijn telefoon geeft aan ''Update naar uw horloge kopieren''. Lijkt wel of hij vastgelopen is, hebben anderen dit ook zo ervaren?
...
Ik kan de laatste update wel downloaden, maar bij kopieren telkens een foutmelding
GVR in "[Samsung Galaxy Watch 5] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-09 11:15
Heb het update probleem gefixt. Schakel bluetooth uit op je smartwatch en start de update vanuit je smartwatch. Dan hoeft er niets van je mobiel naar je smartwatch overgezet te worden en ben je binnen een paar minuten klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

cassiekai schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:30:
Ik vind het lastig om de kleur kast te kiezen van een plaatje voor de 5 Pro. Veel bandjes zijn ook al niet meer verkrijgbaar. Denk dat veel mensen hem bestellen bij Samsung zelf. Wat zou hybride leer inhouden bij de bandjes? Ik vermoed gewoon plastic met een lederlook.
Siliconen aan de onderkant met een lederen inleg aan de bovenkant. Het siliconen gedeelte heeft daarbij heel dunne opstekende randjes waarin het leer gelegd is. Ziet er optisch top uit.. Er zijn alleen ervaringen (zelf deel ik die niet overigens) waarbij de constructie wat kwetsbaar lijkt en het leer loslaat... Geen mud runs mee doen dus... Of kluswerk 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:54
Poeh , ik zit dus nu ook naar een horloge te kijken maar twijfel heel erg tussen de watch 4 classic en de watch 5. De GW4 classic trekt me meer aan dan de 5 door de draairing, maar de 5 is dus nieuwer... Echt jammer dat Samsung heeft besloten om de draairing te verwijderen van de 5.
meerdere die een keus hiertussen hebben moeten maken?

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Ik kom van een S2 Classic 42mm, heb de Galaxy Watch 4 classic gehad, maar teruggestuurd omdat ik hem te groot vond.
Ik heb zeer smalle polsen.

Nu een Galaxy 5 40mm, die bevalt wel. De draairing was wel heel handig. De virtuele "draairing" werkt ook, maar de fysieke was fijner.

Sowieso vond ik de S2 Classic met het scherm wat verdiept lag onder het glas veel meer op een traditioneel horloge lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:26
Er is hier al veel over de bandjes gesproken, maar ik zoek eigenlijk iets wat mogelijk veel andere mensen ook zoeken. Ik heb er echter geen duidelijk antwoord op kunnen vinden.

Als medewerker in de zorg, mag ik niets om mijn pols dragen. Daarom dragen veel collega's hun smartwatch iets boven de enkels. Dit heb ik in het verleden ook gedaan met mijn fitbit, waar de band makkelijker in te stellen was van groot tot klein. Maar het standaard bandje wat geleverd wordt, kan niet om mijn enkel, zonder moeilijke fratsen uit te halen.

Heeft iemand eerder met dit probleem gestoeid en zo ja, hoe heb je dit opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
DJustin schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:19:
Er is hier al veel over de bandjes gesproken, maar ik zoek eigenlijk iets wat mogelijk veel andere mensen ook zoeken. Ik heb er echter geen duidelijk antwoord op kunnen vinden.

Als medewerker in de zorg, mag ik niets om mijn pols dragen. Daarom dragen veel collega's hun smartwatch iets boven de enkels. Dit heb ik in het verleden ook gedaan met mijn fitbit, waar de band makkelijker in te stellen was van groot tot klein. Maar het standaard bandje wat geleverd wordt, kan niet om mijn enkel, zonder moeilijke fratsen uit te halen.

Heeft iemand eerder met dit probleem gestoeid en zo ja, hoe heb je dit opgelost?
Voor mijn vrouw heb ik zo'n bandje waarmee je hem aan je shirt kan vastmaken (wel voor haar Apple Watch).

Zoiets dus: https://www.phonelife.nl/...erpleegkundige-band-zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Is een velcro strip of zoiets niet net zo makkelijk en een stukje voordeliger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:19
Het titanium bandje is eindelijk beschikbaar via Knaldeals: https://www.knaldeals.com...ium-edition-zwart-1321351

Snap niet waarom Samsung zelf dit nog niet verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
blue13x schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:25:
Het titanium bandje is eindelijk beschikbaar via Knaldeals: https://www.knaldeals.com...ium-edition-zwart-1321351

Voor die prijs hoop ik dat niemand het koopt; bijna net zo duur - paar tientjes - als het hele horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Comp User schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:45:
[...]

Voor die prijs hoop ik dat niemand het koopt; bijna net zo duur - paar tientjes - als het hele horloge.
Ik wou net zeggen, krijg je daar het horloge bij 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
blue13x schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:25:

Maar nog steeds alleen het zwarte bandje, dat ook al een poos bij Coolblue beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Het zilveren bandje is nu ook bij Amazon.nl verkrijgbaar, maar dan van Hochuen. Dit lijkt gewoon hetzelfde bandje te zijn: https://www.amazon.nl/Hoc...en-Samsung/dp/B0BGLYLKT5/

Het kost daar op dit moment 179,56 (op de Duitse Amazon site kost dit zelfde bandje 299,99). Het zwarte kost op de Nederlandse site 343,09, maar heeft een veel langere levertijd.

Ik heb het zilveren bandje vanmorgen besteld. Zou dinsdag moeten arriveren. Ik zal hier laten weten hoe het mij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Perenor schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:02:
Het zilveren bandje is nu ook bij Amazon.nl verkrijgbaar, maar dan van Hochuen. Dit lijkt gewoon hetzelfde bandje te zijn: https://www.amazon.nl/Hoc...en-Samsung/dp/B0BGLYLKT5/

Het kost daar op dit moment 179,56 (op de Duitse Amazon site kost dit zelfde bandje 299,99). Het zwarte kost op de Nederlandse site 343,09, maar heeft een veel langere levertijd.

Ik heb het zilveren bandje vanmorgen besteld. Zou dinsdag moeten arriveren. Ik zal hier laten weten hoe het mij bevalt.
De vraag is of dit wel titanium is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
blue13x schreef op zondag 18 december 2022 @ 22:25:
[...]

De vraag is of dit wel titanium is....
Op de Duitse site van Samsung staat voor de Galaxy Watch 4 duidelijk bij het RVS bandje het merk "Hochuen" vermeld. Dat is dus gewoon de fabrikant van de bandjes voor Samsung. M.a.w. dat zal ook gelden voor het titanium bandje voor de Galaxy Watch 5. Het is gewoon het "officiele" bandje. En dat mag je ook wel verwachten voor die prijs.

B.t.w. het zwarte "Samsung" bandje is in Nederland en Duitsland ook voor 199 euro verkrijgbaar, en wel gewoon bij Coolblue.

Verder - de Duitse variant voor 299 heeft gewoon dezelfde artikelcode op Amazon als op de Nederlandse site (gewoon de door nl veranderen of omgekeerd).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rp4Ni4ru8qmrzJlaQmMLZ14J-qQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9ymoMmRtAWi7nNfY6AlNz4tV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Perenor op 19-12-2022 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Perenor schreef op maandag 19 december 2022 @ 08:11:
[...]

Op de Duitse site van Samsung staat voor de Galaxy Watch 4 duidelijk bij het RVS bandje het merk "Hochuen" vermeld. Dat is dus gewoon de fabrikant van de bandjes voor Samsung. M.a.w. dat zal ook gelden voor het titanium bandje voor de Galaxy Watch 5. Het is gewoon het "officiele" bandje. En dat mag je ook wel verwachten voor die prijs.

B.t.w. het zwarte "Samsung" bandje is in Nederland en Duitsland ook voor 199 euro verkrijgbaar, en wel gewoon bij Coolblue.

Verder - de Duitse variant voor 299 heeft gewoon dezelfde artikelcode op Amazon als op de Nederlandse site (gewoon de door nl veranderen of omgekeerd).

[Afbeelding]
Interessant vondst. Vreemd dat Samsung.nl nog steeds geen titanium bandjes aanbiedt. De rugged case en charger cradle zijn ook nergens te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perenor
blue13x schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:09:
[...]
Interessant vondst. Vreemd dat Samsung.nl nog steeds geen titanium bandjes aanbiedt. De rugged case en charger cradle zijn ook nergens te vinden.
Ik vermoed dat dit te maken heeft met de leverproblemen die nog steeds spelen in een heleboel industrieën. En dan leveren fabrikanten liever eerst in markten met een hogere footprint - vandaar dat Duitsland en de UK binnen Europa sneller "aan de beurt" zijn, dan bijv. Nederland of België. Zo ook waren de bandjes bijv. in de US en bepaalde Aziatische landen al redelijk snel leverbaar. Wat ik dan weer vreemd vind is dat bijv. Zwitserland een van de eerste landen was waar beide bandjes (zwart en zilver) verkrijgbaar waren.

V.w.b. de leverproblemen zag je bijv. in de UK dat de bandjes begin september verkrijgbaar waren, daarna een hele poos niet meer, en nu weer wel.

Ik laat nog wel weten wat ik van het bandje vind. Er zijn op de Samsung site zowel erg positieve, als erg negatieve reviews. Dus ik ben zelf ook erg benieuwd. Het is onderweg, dus als alles meezit krijg ik het morgen of overmorgen (mits ik niet weer eens issues ondervind met DHL - want leveringen via DHL zijn de laatste jaren echt een ramp geworden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Perenor schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:09:
[...]

Ik vermoed dat dit te maken heeft met de leverproblemen die nog steeds spelen in een heleboel industrieën. En dan leveren fabrikanten liever eerst in markten met een hogere footprint - vandaar dat Duitsland en de UK binnen Europa sneller "aan de beurt" zijn, dan bijv. Nederland of België. Zo ook waren de bandjes bijv. in de US en bepaalde Aziatische landen al redelijk snel leverbaar. Wat ik dan weer vreemd vind is dat bijv. Zwitserland een van de eerste landen was waar beide bandjes (zwart en zilver) verkrijgbaar waren.

V.w.b. de leverproblemen zag je bijv. in de UK dat de bandjes begin september verkrijgbaar waren, daarna een hele poos niet meer, en nu weer wel.

Ik laat nog wel weten wat ik van het bandje vind. Er zijn op de Samsung site zowel erg positieve, als erg negatieve reviews. Dus ik ben zelf ook erg benieuwd. Het is onderweg, dus als alles meezit krijg ik het morgen of overmorgen (mits ik niet weer eens issues ondervind met DHL - want leveringen via DHL zijn de laatste jaren echt een ramp geworden).
Ben benieuwd wat je dervan vindt. Dit bandje wilde ik al een tijdje aanschaffen, en 199 lijkt mij een oké prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Nou ik ben overstag. Ik heb de zwarte Watch5 pro besteld zojuist.

Lang getwijfeld tussen titanium en zwart, maar de laatste review die vertelde dat zwart echt mooier is en ook beter gaat met andere bandjes moest de doorslag geven. Vond het moeilijk.
Titanium is mooi, maar de voorkant is dan meteen met een zwarte rand erop en bij helemaal zwart valt hij toch wat meer weg.

Blijft hoe dan ook erg moeilijk zeker als je hem nooit in het echt hebt gezien.

Ben benieuwd. Ik wil vanaf de 2e week van januari het sporten weer gaan oppakken, dus dan is een smartwatch met deze functies wel een leuke motivator.

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
ik heb de watch 5 pro wifi nu een dagje.

Ik loop echter tegen het probleem aan dat we op mijn werk een gastwifi hebben waarbij ingelogd moet worden via een webpagina. De horloge wil hiermee niet verbinden en geeft aan "kan niet inloggen bij dit netwerk op uw horoge" daarna staat het netwerk als uitgeschakeld in de lijst.

Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Perenor schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:09:
[...]

Ik heb het titanium bandje sinds gisteren en ik vind het tot nu toe oprecht het allermooiste horlogebandje voor een smartwatch die ik ooit gehad heb (maar het is ook het allerduurste). De kwaliteit is super, het bandje is perfect afgewerkt (nergens scherpe of lelijke randjes) en voelt lekker licht aan. Over de duurzaamheid kan ik nog weinig vertellen natuurlijk maar dat zal gelijk zijn aan het horloge zelf aangezien het materiaal en de afwerking hetzelfde is.

Het feit dat de sluiting aan de binnen- en buitenkant volledig plat is vind ik vooral erg fijn. Daardoor krijg ik op mijn pols geen drukplek als ik op mijn toetsenbord aan het typen ben, iets wat ik met de standaard D-buckle strap wel kreeg.

Sommige mensen klagen dat de sluiting te makkelijk loslaat maar ik vind dat hij toch erg goed dicht blijft zitten. Je moet hem goed aandrukken tot hij klikt en dan blijft hij gewoon dicht.

[ Voor 11% gewijzigd door EnigmaNL op 22-12-2022 12:45 ]

• blue13x
EnigmaNL schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:30:
[...]

Ik heb het titanium bandje sinds gisteren en ik vind het tot nu toe oprecht het allermooiste horlogebandje voor een smartwatch die ik ooit gehad heb (maar het is ook het allerduurste). De kwaliteit is super, het bandje is perfect afgewerkt (nergens scherpe of lelijke randjes) en voelt lekker licht aan. Over de duurzaamheid kan ik nog weinig vertellen natuurlijk maar dat zal gelijk zijn aan het horloge zelf aangezien het materiaal en de afwerking hetzelfde is.

Het feit dat de sluiting aan de binnen- en buitenkant volledig plat is vind ik vooral erg fijn. Daardoor krijg ik op mijn pols geen drukplek als ik op mijn toetsenbord aan het typen ben, iets wat ik met de standaard D-buckle strap wel kreeg.

Sommige mensen klagen dat de sluiting te makkelijk loslaat maar ik vind dat hij toch erg goed dicht blijft zitten. Je moet hem goed aandrukken tot hij klikt en dan blijft hij gewoon dicht.
Welke kleur heb je en waar aangeschaft? Coolblue?

• EnigmaNL
blue13x schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:41:
[...]

Welke kleur heb je en waar aangeschaft? Coolblue?
De zwarte. Inderdaad bij Coolblue.

• blue13x
EnigmaNL schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:37:
[...]

De zwarte. Inderdaad bij Coolblue.
Bedankt, ik ga 'em ook halen. Maar voor net onder de 200 is wel te doen.

Alleen die Samsung oplader nog voor de watch 5 (GP-XVU022SANJW).

• EnigmaNL
blue13x schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:39:
[...]

Bedankt, ik ga 'em ook halen. Maar voor net onder de 200 is wel te doen.

Alleen die Samsung oplader nog voor de watch 5 (GP-XVU022SANJW).
Die cradle wil ik ook graag hebben maar kan hem nog nergens bestellen :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Perenor
Ik ben het titanium bandje vandaag bij het DHL afhaalpunt gaan halen, en heb het meteen aan mijn watch 5 pro bevestigd. Het ziet er inderdaad super gaaf uit. En het is inderdaad super makkelijk om het te bevestigen, maar ook om het bandje te verkleinen. En v.w.b. het sluiten - gaat gewoon goed. Je moet gewoon het bandje goed dicht klikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLCwQy1O4sG8nnkWlDLVJYxBIUI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s1EJxjDSAmpcY7S86nWrwPfQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XsCNyhpOaokXMQy59c_Rc8Nj_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ul30cV7wlscp3onvnztRxllK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVk4hDmlVYs-WudUmoY7DtQae-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dMV5cvqW0qSkOELSF9OJw24c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Perenor schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:31:
Ik ben het titanium bandje vandaag bij het DHL afhaalpunt gaan halen, en heb het meteen aan mijn watch 5 pro bevestigd. Het ziet er inderdaad super gaaf uit. En het is inderdaad super makkelijk om het te bevestigen, maar ook om het bandje te verkleinen. En v.w.b. het sluiten - gaat gewoon goed. Je moet gewoon het bandje goed dicht klikken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Fijne watchface is dat. Had ik heel lang op m'n Fossil. Misschien nu ook weer eens installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04:52
Vandaag na flinke twijfel de keuze gemaakt voor de Watch 5 Pro Titanium Grey met grijze D-buckle band. Aangezien ik meerdere keren per week fitness wil ik graag een zwarte D-buckle band, vind deze ook mooi passen bij de Titanium Grey behuizing.

Ik zag dat het origineel van Samsung ruim 60 euro kost, vind ik behoorlijk voor dit bandje. Heeft iemand ervaring met dit soort bandjes van Ali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
barrymossel schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:00:
[...]
Fijne watchface is dat. Had ik heel lang op m'n Fossil. Misschien nu ook weer eens installeren...
Welke is dat dan, link?

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Feisar. Via de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Dank je.
Sommige faces werken enkel met Google fit om de stappenteller weer te geven, maar hoe krijg je dat voor elkaar als je Samsung Health gebruikt? Ik heb al eens zo'n sync app gebruikt maar dat werkt vaker niet dan wel.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Jur gen schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:59:
[...]

Dank je.
Sommige faces werken enkel met Google fit om de stappenteller weer te geven, maar hoe krijg je dat voor elkaar als je Samsung Health gebruikt? Ik heb al eens zo'n sync app gebruikt maar dat werkt vaker niet dan wel.
Bij Feisar kun je complications toevoegen. Ik ga er vanuit dat Samsung Health ook wel bepaalde complications heeft die je dus kunt gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blue13x
Perenor schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:31:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij heb je het omgekeerd vast gemaakt. In de handleiding staat dat het kleine gaatje aan de bovenkant en niet de onderkant moet zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hie95ZJtKxtwW_SXiEAF4tbsEg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZCWDQieYx01OQwo5qDVYadX7.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door blue13x op 30-12-2022 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Heeft iemand de charging cradle al kunnen bemachtigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:28
EnigmaNL schreef op zondag 1 januari 2023 @ 18:02:
Moet zeggen dat ik niet wist dat Samsung er een had.

Heb zelf deze gekocht vorige week. Bevalt goed. https://www.amazon.nl/ela...3S2/ref=asc_df_B0BDTJG3S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjabbie70
Dennism schreef op zondag 1 januari 2023 @ 21:31:
[...]

Heb zelf deze gekocht vorige week. Bevalt goed. https://www.amazon.nl/ela...3S2/ref=asc_df_B0BDTJG3S2
thnx voor de link heb hem ook besteld _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
blue13x schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 01:04:
[...]

Volgens mij heb je het omgekeerd vast gemaakt. In de handleiding staat dat het kleine gaatje aan de bovenkant en niet de onderkant moet zijn.

[Afbeelding]
Daar werd ik ook al op gewezen op een Duits Forum :) . Maar thanks voor je bericht ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Even iets anders - ik kan via de Watch 5 Pro niet meer via het horloge bellen. Alleen bij het bellen via de nummerieke toetsen kan ik nog voor het horloge kiezen (via een miniscule drop down). Bij een contact persoon zie ik bijvoorbeeld geen optie staan om te switchen van Sim naar horloge. Iemand anders daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Dennism schreef op zondag 1 januari 2023 @ 21:31:
[...]

Die heb ik al gehad maar weer geretourneerd, ik vind het geen fijn materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:28
EnigmaNL schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:10:
[...]

Grappig, blijkt maar weer hoe ervaringen kunnen verschillen, ik heb juist het tegenovergestelde, ik vind het materiaal best prettig, en heb ook het idee dat het materiaal het horloge bijv. niet zal beschadigen.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 02-01-2023 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjabbie70
EnigmaNL schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:10:
[...]

ik heb een scherm bescherming van rubber erom heen horloge dus zal niet beschadigen denk mess past die ook niet ik zie het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
EnigmaNL schreef op zondag 1 januari 2023 @ 18:02:
Ik heb deze in gebruik, gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Comp User schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:45:
[...]

Ik heb deze in gebruik, gaat prima.
Er zijn inderdaad meerdere maar dat is niet degene die ik wil. Ik wil graag die van Samsung hebben maar hij is vreemd genoeg nergens te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 23:35

KrazyJay

Heeft iemand ervaring met Google Fit? Ik gebruik die liever dan alles van Samsung, maar ik krijg het niet werkend. Op mijn telefoon telt die netjes alle stappen, op de W5Pro niet. Toch staan alle permissies goed en ben ik ingelogd op mijn account. Samsung Health staat volledig uit bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
KrazyJay schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:09:
Heeft iemand ervaring met Google Fit? Ik gebruik die liever dan alles van Samsung, maar ik krijg het niet werkend. Op mijn telefoon telt die netjes alle stappen, op de W5Pro niet. Toch staan alle permissies goed en ben ik ingelogd op mijn account. Samsung Health staat volledig uit bij mij.
Werkt hier perfect. Klinkt toch als een rechten issue. Misschien Google Fit van het horloge verwijderen en opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

barrymossel schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:36:
[...]

Werkt hier perfect. Klinkt toch als een rechten issue. Misschien Google Fit van het horloge verwijderen en opnieuw installeren?
Al geprobeerd, maar helaas, het werkt niet. Als ik de Samsung Health app gebruik, werkt het daar wel, dus lijkt me geen hardwareissue te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door KrazyJay op 07-01-2023 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
KrazyJay schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:01:
[...]

Al geprobeerd, maar helaas, het werkt niet. Als ik de Samsung Health app gebruik, werkt het daar wel, dus lijkt me geen hardwareissue te zijn.
Heel vreemd. Hier doet ie het prima. Behalve dat Google Fit schijnbaar de locatie van de telefoon gebruikt en Samsung Health niet. En een tijdje deed m'n GPS van de telefoon het niet en dan krijg je vreemde routes. Samsung Health gebruikte toen de GPS van het horloge.
Dat lijkt me bij jou niet het geval, maar eventueel je telefoon ook herstarten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

barrymossel schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:54:
[...]

Heel vreemd. Hier doet ie het prima. Behalve dat Google Fit schijnbaar de locatie van de telefoon gebruikt en Samsung Health niet. En een tijdje deed m'n GPS van de telefoon het niet en dan krijg je vreemde routes. Samsung Health gebruikte toen de GPS van het horloge.
Dat lijkt me bij jou niet het geval, maar eventueel je telefoon ook herstarten?
Opgelost.

Ik heb nog vanalles geprobeerd, maar uiteindelijk een reset gedaan naar fabrieksinstellingen van de horloge. Daarna alles opnieuw ingesteld, en het is in orde.

Mooi ding wel, heb gelijk maar een EP-P5400 besteld voor de telefoon en Watch5 Pro, morgen komt die binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ik had vandaag mijn telefoon niet mee (vergeten) dus kreeg bij het eerste telefoontje op Galaxy Watch 5 (normale uitvoering met eSIM) na 2 min dat de Watch oververhit was en verbrak de verbinding. Accu was daarna ook binnen paar minuten leeg. Sowieso haal ik krap 24 uur eigenlijk niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teka1
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-08 09:56
Hoi! Ik overweeg de Watch 5 Pro te kopen en nou vroeg ik mij het volgende af. Op mijn Samsung telefoon heb ik de mogelijkheid om "bel/sms op andere apparaten" in te stellen. Werkt dit ook met een 5Pro LTE?
Hiermee bedoel ik dat als ik alleen de watch bij mij heb en ik wordt op mijn telefoon gebeld dit ook op de watch zichtbaar is eventueel het gesprek kan beantwoorden. Kan in de handleiding het antwoord niet vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 16:12
teka1 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:29:
Hoi! Ik overweeg de Watch 5 Pro te kopen en nou vroeg ik mij het volgende af. Op mijn Samsung telefoon heb ik de mogelijkheid om "bel/sms op andere apparaten" in te stellen. Werkt dit ook met een 5Pro LTE?
Hiermee bedoel ik dat als ik alleen de watch bij mij heb en ik wordt op mijn telefoon gebeld dit ook op de watch zichtbaar is eventueel het gesprek kan beantwoorden. Kan in de handleiding het antwoord niet vinden...
Neen dit werkt niet op een LTE model. Omdat deze veronderstelt worden hun eigen esim te kunnen gebruiken. Zelfs al gebruik je de esim niet, de optie om bel/sms op andere apparaten zal hier niet verschijnen. De gewone wifi modellen kan je hier wel voor gebruiken. Heb al jaren LTE modellen, en heb me indertijd die vraag ook gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teka1
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-08 09:56
glenner schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:54:
[...]

Neen dit werkt niet op een LTE model. Omdat deze veronderstelt worden hun eigen esim te kunnen gebruiken. Zelfs al gebruik je de esim niet, de optie om bel/sms op andere apparaten zal hier niet verschijnen. De gewone wifi modellen kan je hier wel voor gebruiken. Heb al jaren LTE modellen, en heb me indertijd die vraag ook gesteld.
Dank voor je reactie! dan moet ik hopen dat mijn provider multi-sim met een gelijk nummer gaat ondersteunen of instellen dat mijn mobiel wordt doorgeschakeld als ik niet opneem.

Of heb je wellicht nog andere suggesties om via je watch je 'normale' telefoongesprekken te beantwoorden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:47
Samsung Galaxy Watch 5 R910XXU1AWA3 update changelog:

- New Camera Controller feature added
Change zoom on your phone camera remotely through pinching in or out on the screen, or through rotating the bezel.

*This feature is only supported on flagship models released after Samsung Galaxy S20 or Z Flip running at least One UI 5.1.

- Samsung Members
A new "Connected device diagnostics" option has been added to check the proper performance of the Galaxy Watch's battery status, touch screen functions, etc. on the connected phone. *Please update Samsung Members and Galaxy Wearable app to the latest versions for using the 'Connected device diagnostics' feature.

- Stability and reliability
The stability has been improved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Vwb die camera controller zag ik laatst bij een kennis die ook een Samsung telefoon heeft dat hij deze vanaf de watch kon bedienen.

Kan dit ook werken vanaf een niet-Samsung android telefoon? Ikzelf heb de OnePlus 9 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muzzy
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:59

Muzzy

Aan het dieken

GVR schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:32:
Vwb die camera controller zag ik laatst bij een kennis die ook een Samsung telefoon heeft dat hij deze vanaf de watch kon bedienen.

Kan dit ook werken vanaf een niet-Samsung android telefoon? Ikzelf heb de OnePlus 9 pro.
Wel met een derde partij camera software. Ik heb het getest met One. Werkte prima.

Wie kan delen kan vermenigvuldigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Muzzy schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:58:
[...]

Wel met een derde partij camera software. Ik heb het getest met One. Werkte prima.
Dank! werkt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
Weet iemand de reden waarom meldingen van Flitsmeister niet op mijn watch komen als notificatie? Meldingen zijn geactiveerd voor mijn horloge en op de telefoon komen deze wel gewoon binnen. Ook andere meldingen komen gewoon binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
Hoi heren, hier GW5 Pro zwart gebruiker, heb even 2 vragen:

- Hoe is de nieuwste firmware qua batterijverbruik?
- Kan iemand een mooi titanium bandje aanraden die niet €100+ is? Ik ben op zoek naar prima kwaliteit en eentje die bij de aansluiting met de horloge de horloge zelf niet kan bekrassen bij het buigen.

[ Voor 4% gewijzigd door Treveo op 20-01-2023 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue13x
Treveo schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:48:
Hoi heren, hier GW5 Pro zwart gebruiker, heb even 2 vragen:

- Hoe is de nieuwste firmware qua batterijverbruik?
- Kan iemand een mooi titanium bandje aanraden die niet €100+ is? Ik ben op zoek naar prima kwaliteit en eentje die bij de aansluiting met de horloge de horloge zelf niet kan bekrassen bij het buigen.
Onder de 100 én titanium? Bestaat niet. Zal wss staal zijn en titanium genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
blue13x schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:59:
[...]

Onder de 100 én titanium? Bestaat niet. Zal wss staal zijn en titanium genoemd worden.
https://www.smartwatchban...itanium-bandje-zwart.html deze is dus gewoon RVS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Op bol.com vind je hetzelfde bandje en daar staat bij materiaal inderdaad RVS.

https://www.bol.com/be/nl...armband/9300000120221714/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
RepareerDroid schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:58:
[...]
Op bol.com vind je hetzelfde bandje en daar staat bij materiaal inderdaad RVS.

https://www.bol.com/be/nl...armband/9300000120221714/
Bijzonder, deze zegt "metaal":

https://www.bol.com/nl/nl...itanium/9300000101237801/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:05
Dat is van dezelfde aanbieder. Bijzonder, in de beschrijving staat "Roestvrij staal schakel bandje van titanium". En voor de rest staat overal dat het titanium is. Ik zou zeggen, proberen, je voelt meteen aan het gewicht of het staal of titanium is. Als het toch staal blijkt te zijn kun je 'm altijd terugsturen. Maar deze aanbieder geeft me geen goed gevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:18
Sinds iets meer dan een week heb ik mijn Gear S3 vervangen voor een GW5. Op vele fronten een vooruitgang o.a. Gpay! Batterij duur is een stukje minder maar door snelladen kan ik er prima mee leven. Tijdens het douchen en omkleden even op de lader en kan weer verder. Waar ik wel last van heb is de GPS fix... Dit duurt bij mij goed 10 minuten ondanks dat ik buiten sta en geen kleding oid over mijn horloge draag. Nu twee keer wezen hardlopen en na 5 minuten wachten besloten zonder GPS te lopen. Ergens na 5 minuten lopen toch een fix maar dan heeft dit geen zin meer natuurlijk. Mis ik aan het einde van de rit toch 1km en de tempo gegevens tijdens het lopen slaan nergens meer op. Ook een reboot geeft geen snellere fix. Iemand een tip?

Daarnaast regelmatig last van zwarte 'tegels'. De inhoud van de tegel verschijnt heel kort en daarna een zwart beeld. Een reboot lost dit wel op maar het probleem komt na verloop van tijd weer terug.

[ Voor 12% gewijzigd door Bo0bz op 23-01-2023 12:48 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Maar even... een no-gap metalen bandje (ik laat even in het midden of dat van RVS of titanium is) bekrast de behuizing niet? Want door de no-gap zit een schakel dan direct tegen de behuizing aan waardoor ik juist het gevoel heb dat die bij afdoen of omdoen van de horloge paar keer per dag altijd een beetje kan bewegen en voor krassen kan zorgen.

Of overdrijf ik nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

Hoi allen, paar maanden in het bezit van een Watch 5,44mm en aangezien ik vaak een paar km hardloop. En daarna ff ergens een pitstop wil maken, leek het me ideaal om met m`n horloge te kunnen betalen. Zo blijft m`n "lompe" Fold 4 thuis, immers de watch doet alles wat ik nodig heb onderweg zoals muziek en stats bijhouden.

Ik heb al de search functie gebruikt in dit topic want ik ook heb een ING rekening die Google Pay dus niet ondersteunt (wat bizar is maargoed) - zo te horen zijn de beste twee opties in NL:

Revolut en Curve , maar Curve alleen als ik een Visa CC heb zo te lezen aan de reacties; helaas in mijn geval is m`n CC van ING een Mastercard. Dus dat word Revolut.

Is de gratis standaard rekening van Revolut voldoende ? Of moet ik daar nog iets aan toevoegen ?
Ik besef me wel dat ik zelf handmatig geld moet storten van m`n primaire rekening naar Revolut.
Maar dat vind ik niet zo erg.

En heeft men ook ervering met de Revolut koppeling, in het Britse OV systeem ? Daar werken alle poortjes namelijk ook met Google Pay, en ik ben regelmatig in London. Zou ook leuk zijn als ik m`n oyster card kon dumpen :-)

[ Voor 10% gewijzigd door lithiumangel op 25-01-2023 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcrobbie
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-01 05:22
Vanwege het taalprobleem met de google assistent op mijn watch 5 pro heb ik de google assistent app van de watch verwijderd in een poging hem na herinstallatie werkend te krijgen.
Ik denk ik zet hem er opnieuw op maar verdorie ,hij staat niet in de app shop
op het horloge.

Opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door hcrobbie op 30-01-2023 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8vvuY6NNwIwmShyYpvqjK-A814=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1jrL4ULpqmSlPqYTZjNFELHj.png?f=fotoalbum_large

De laatste update is nu beschikbaar voor mijn GW5 44mm BT. Thuis even installeren.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

En voor de PRO LTE is hij er nu ook

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLK7q7O5l9dlNKDLy9zG7Vu899c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eAsOFZt9arHfzPzbFiJYIOQf.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste