El-Pinjo schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:29:
Ik zie door de bomen het bos niet meer...... Misschien dat jullie het makkelijker kunnen maken.
Ik heb nu de Watch 5 Pro. Haal ongeveer 2 dagen met de batterij. Merk wel dat dat langzaamaan minder aan het worden is.
Is het het waard om te upgraden naar de Watch 9? Of zou ik voor de Ultra 2 moeten gaan?
Ik lees heel wisselende informatie over de batterij tijden van de nieuwere generatie watches.
Ik heb al meerdere keren geschreven over mijn bevindingen met de Galaxy Watch Ultra 2 in de Watch Ultra 2 Watch 9 Ervaring Topic! Ik ben er echt ontzettend tevreden mee; hij is verrassend licht van gewicht en de meegeleverde bandjes voelen heel zacht aan, in plaats van stug en hard. Je hebt totaal niet meer dat 'baksteengevoel' dat ik destijds bij het Watch Ultra 2024-model had. Ik voel hem inmiddels amper nog zitten. De Watch Ultra 2 is bovendien een stuk dunner geworden dan zijn voorganger: van 12,1 mm bij het 2024-model naar 10,7 mm.
Je gaat sowieso een enorme vooruitgang merken als je overstapt van jouw huidige Watch 5 Pro naar de Watch Ultra 2. Het enige minpuntje vind ik dat de fysieke roterende ring (de 'wiel') van de Classic-modellen ontbreekt. Die had er wat mij betreft makkelijk op gekund en navigeert net even wat fijner. Wie weet keert die functie ooit nog terug op een toekomstig Ultra-model.
Over de accuduur ben ik meer dan tevreden: ik haal momenteel maar liefst 5 dagen! Let wel op, ik gebruik hiervoor aangepaste instellingen, maar dus
geen energiebesparende stand. Ik heb hier in het topic al eerder gedeeld welke specifieke instellingen ik exact gebruik om deze accuduur te behalen.
Al met al vind ik de Watch Ultra 2 een veel betere upgrade dan de overstap naar een reguliere Watch 9, vooral vanwege die riante 800mAh-accucapaciteit op de Ultra 2.
Ik heb de Samsung Galaxy Watch Ultra 2 Titanium Silver-uitvoering.
[Samsung Galaxy Ultra 2 & Watch 9] Ervaringen & Discussie
[
Voor 7% gewijzigd door
Van der Berg op 26-08-2026 17:00
]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra 2 - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB