CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
/f/image/E2Ed4bxgvQcf276vWKf5hpgF.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/t1xU9lbFfyYTAYJKfQBbVC3v.webp?f=fotoalbum_large)
Zo te zien gebruikt Samsung precies dezelfde stainless steel voor de watch 4 band voor de 5 pro tijdens de presentatie. Met de samsung vip code komt ie uit op
159 euro in plaats van 199. Ze zullen waarschijnlijk een limited edition uitbrengen waar dit bandje er bij zit.
Heel opvallend is de derde smartwatch aan de rechterkant, het is geen 5 pro en ook geen normale.
[ Voor 6% gewijzigd door blue13x op 12-08-2022 12:55 ]
kwon schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:40:
[...]
Wat is je polsomtrek als ik vragen mag? Ik heb ook dunne polsen (16 cm) waardoor ik de pro nooit echt overwoog, maar misschien toch wel dus.
:strip_exif()/f/image/Lt5io3xYAAkuHRyfcHdj8OZy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hTFMdafja3MtyjjYxlWBmVtG.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook 16 hier 😄 misschien helpen een paar foto's nog voor het idee!
cassiekai schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:30:
Ik vind het lastig om de kleur kast te kiezen van een plaatje voor de 5 Pro. Veel bandjes zijn ook al niet meer verkrijgbaar. Denk dat veel mensen hem bestellen bij Samsung zelf. Wat zou hybride leer inhouden bij de bandjes? Ik vermoed gewoon plastic met een lederlook.
:strip_exif()/f/image/Aa0OzF6UJTiS0QW9orDxZBfy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mvkM2Kq4dblZJDkGg6vrCQ2m.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat ziet er zo uit, in groen dan weliswaar
Bluetooth vs. LTE 4G:
Ik heb lang getwijfeld of ik voor een Bluetooth of toch LTE wilde kiezen. Ik heb toch overal mijn smartphone bij me en gezien LTE nog meer van de accuduur verbruikt, heb ik besloten om enkel voor de Bluetooth versie te kiezen. Bovendien hecht ik meer waarde aan nieuwe oortjes dan LTE en heb ik met het verschil dat ik op LTE bespaarde gekozen voor de gloednieuwe Galaxy Buds 2 Pro.
De Galaxy Watch 5 Pro heb ik nog niet binnen waarschijnlijk 15 augustus. Samsung belooft ondersteuning tot 2026 voor de Watch 5.
Ik heb nu 1 jaartje de Galaxy Watch 4 Classic 46mm en ik upgrade wegens de accucapaciteit van 361mAh naar 590mAh! Een winst/vooruitgang van 229mAh!
:strip_exif()/f/image/4FGuVHFcfC3Pr2Z90stmndi9.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb totaal €527,20,- betaald
Zodra binnen, zal ik mijn ervaringen delen hier.
:strip_exif()/f/image/Jnpe65jfugzrFSW9Fos634Np.jpg?f=fotoalbum_large)
rechts mijn oude 2 jarige Galaxy Buds+ cadeautje bij de Galaxy S20 Ultra gekregen.
[ Voor 42% gewijzigd door Van der Berg op 13-08-2022 19:21 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB
:strip_exif()/f/image/TnRn2DH2Mm94uRyNIgoXcpkR.jpg?f=fotoalbum_large)
Vergeleken met de watch 3 voelt deze toch sneller aan, alsook het scherm is scherper en veel duidelijker leesbaar. De d-buckle sportsband voelt goed aan. Wel even nodig gehad om het aan te passen doordat het clipje heel stroef was om te openen. De horloge is wat zwaarder maar eenmaal rond de pols voelt dit helemaal niet zo. Ik ben er in ieder geval heel tevreden van tot dus ver.
:strip_exif()/f/image/XzfZmUXmXzWkyBylFouQ1ypu.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn keuze voor een Watch 5 Pro, de grotere accucapaciteit naar 590mAh. Ik had een Watch 4 Classic 46mm 361mAh en met deze upgrade krijg ik er 229mAh netto erbij en dat is een grote stap. Niet alleen accucapaciteit, maar Samsung beloofd bij de Watch 5 software en updates tot 2026! Samsung is goed bezig en ik wilde ze steunen door te upgrade naar Watch 5 Pro.
Ik heb voor de Bluetooth versie gekozen. Ik heb lang getwijfeld tussen Bluetooth of LTE, door Bluetooth te kiezen heb ik bespaard op LTE en daarvoor i.p.v LTE heb ik de Galaxy Buds 2 Pro gekozen. Ik hecht meer waard aan nieuwe oortjes dan LTE, want mijn smartphone heb ik altijd bij me.
Ik ben benieuwd of in de toekomst boven de 600mAh mogelijk is en of Samsung dat aandurft. Wat zou het zijn een Watch in de toekomst met 700mAh of meer
[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 15-08-2022 11:55 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB
/f/image/wsGfB5TNSkneTxyNmCbIEP7j.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb al van alles geprobeerd met wifi uit, bluetooth cache gewist, opnieuw gereset maar niets helpt. Iemand een idee?
Skoda Elroq | OnePlus Nord 5
:strip_exif()/f/image/NFtun7ilgARt3VEiTXrQKP74.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij is gisteren binnengekomen.
Erg mooi ding. Moet het allemaal nog gaan instellen en mee spelen.
Ben nog aan het stoeien om Google pay (Rabobank) pas toe te voegen. Wil niet helemaal lukken.
Kan ook weer een lader kopen, alles wat ik heb is geen USB C. Maarja zo houden we de economie wel aan de gang ;-)
Maar een mooie opvolger van mijn amazfit lite met iets meer functies
Volgens mij klopt het wel. Was ook even aan het puzzelen.Tomhap schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:46:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zojuist mijn horloge binnengekregen. Ben echter nog aan het stoeien met de band. Ik denk dat er een stukje mist als ik de gebruiksaanwijzing zo zie. Er zit verder ook niks in het doosje.
:strip_exif()/f/image/aTOQOEVZ6uJDhwfMQ3jJNmGY.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet dat dit inherent is aan een grotere accu, dus ik kijk het een dag aan. Maar als de accuduur niet naar wens is, dan wil ik die concessie niet doen en gaat ie terug.
Overigens net een uur of 2 geleden volledig opgeladen en er is nu 3% vanaf.
Ik heb locaties (GPS) uitgezet bij de Watch 5 Pro om meer accuduur te krijgen.
Ik heb geen LTE versie gekozen. Ik heb toch altijd mijn smartphone bij mij. Daarnaast is met LTE veel duurder en heb ik i.p.v LTE gekozen voor Buds 2 Pro
Ik ga een screenprotector kopen voor de Watch 5 Pro.
:strip_exif()/f/image/Q3pBO1QrwZmyxftACbDzSJo1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qPDMCIsMYnFvZ09JCJET3ZKL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7CzIuRlFjkMK3bCERj3KnKQD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Jk56QFYnrx7ifKtxo0cJVmdT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vTg9JDknkFJU57woOv9TYGrV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 17-08-2022 12:40 ]
Gelijk even gedaan.rvnieuwh schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:18:
[...]
Een collega heeft het voor elkaar gekregen door de telefoon en Watch op Engels te zetten.
Dan het spul configureren en nadien weer alles op NL heeft gezet.
NB
is uit 2de hand en ikzelf zit niet bij de Rabo. Dus ...
Krijg nu wel een "duidelijkere" melding.
Double-check your card details. Something is not right. Please double-check the details and try again.
Daarna dit
[ Voor 27% gewijzigd door Turb0Turb0 op 17-08-2022 13:45 ]
Hier ook de Watch 5 Pro zwart. Tot nu toe erg tevreden, maar ik ben toch benieuwd of ik niet net wat meer uit accu kan krijgen:
:strip_exif()/f/image/psi2rn2l8CQpS4wQ6LBY8hSY.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij is zondagavond volledig opgeladen en het lijkt erop dat ik 3 volle dagen mee kan doen. Dat vind ik al een verbetering t.o.v. de Active 2 die ik had. Maar toch vraag ik me af of ik niet nog extra uit kan krijgen aangezien het 590 mAh accu heeft.
- AOD uit
- Locatie aan (want ik vind het fijn als hij mijn locatie registreert als ik een training (automatisch) start)
- Hartslag uit
- Stress meting uit
Vergeet ik nog iets?
Ziezo.. Die is ook binnen... Nu maar eens bedenken welke ik mooier vindwiz schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 16:47:
[Afbeelding]
Pro 5 LTE met de Ringke Black Metal One voor de 4 Classic 46mm
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 3 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Voor mij mijn eerste 'echte' smartwatch. Voorheen een garmin fenix 5s met beperkte smartwatch functies.
Momenteel beetje teleurgesteld dat ik google assistent niet werkende krijg erop.(domme bixby!)
Erg mooi toestel, blij met de aankoop en nog volop aan het ontdekken wat kan , en helaas ook niet kan...
:strip_exif()/f/image/ntga1WTuptTsP0972CMovfRK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/12wJsPnEvgwfLBK7tgBGWw31.jpg?f=fotoalbum_large)
Poeh... Ik weet het nog niet zo zeker met die Samsung metalen band.. Die is komt door de kromming van de band eigenlijk meer tot z'n recht op grotere polsen 🤔
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 3 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
:strip_exif()/f/image/FneMYTNrSxemj80wAmJDLGjP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xsOaPk6pbr86a9dTg9sHIC5m.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb wel Nederlands naar Engels moeten zetten helaas in google home app. Ook moest ik manueel galaxy wear app openen zodoende google assistant te laten communiceren met mijn gsm. Daarna kon ik de bixby sneltoets vervangen door google assistant.
UPDATE; achteraf Nederlands als 2e taal terug instellen zorgt ervoor dat het horloge Nederlandstalige commands begrijpt!
[ Voor 42% gewijzigd door Volder_Be op 17-08-2022 21:41 ]
Ik ben hier ook mee aan het stoeien.Volder_Be schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 21:20:
Na héél wat proberen en foefelen erin geslaagd google assistant op mijn horloge te krijgen.
Heb wel Nederlands naar Engels moeten zetten helaas in google home app. Ook moest ik manueel galaxy wear app openen zodoende google assistant te laten communiceren met mijn gsm. Daarna kon ik de bixby sneltoets vervangen door google assistant.
UPDATE; achteraf Nederlands als 2e taal terug instellen zorgt ervoor dat het horloge Nederlandstalige commands begrijpt!
[Afbeelding]
Heb nu de tel op engels UK gezet.
Krijg deze melding. Ook als het op NL staat.
Heb nu dus al 2 ergernissen, google pay en de assistent. En dat moet wel gaan werken... Grrrr.
Die stond al op mijn watch en telefoon. Maar als ik en de Playstore zoek op assistent zie ik hem daar ook staan.Volder_Be schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:38:
[...]
Weet jij nog hoe je uiteindelijk google assistant op je horloge kreeg?
Daar kan je hem ook installeren.
In de wearable app op je tel bij instellingen - geavanceerde functies kan je de knop aanpassen.
Bij mij dus niet. En als ik via een link naar die app ga in de store dan krijg ik een melding dat ie voor m'n device niet beschikbaar is.GVR schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:56:
[...]
Same here. Stond die assistant app er niet gewoon tussen op de watch? Installeren, workaround met talen uitvoeren, en klaar.
[ Voor 30% gewijzigd door barrymossel op 17-08-2022 23:29 ]
Ik heb deze:barrymossel schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 23:02:
[...]
Bij mij dus niet. En als ik via een link naar die app ga in de store dan krijg ik een melding dat ie voor m'n device niet beschikbaar is.
[Afbeelding]
Mijn ervaring tot nu toe zijn heel erg positief. Het enige puntje wat mij betreft en ik mis, is de draaischijf dat ontbreekt bij de Watch 5 Pro en dat vond ik altijd veel handiger dan de touchscreen
Screenprotector vanaf september bij Coolblue van Panzer glas.
:strip_exif()/f/image/o4hHSYYQeVtsY8Iaygc3VCT4.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanaf links: Watch 5 Pro 45mm, Watch 4 Classic 46mm, Gear S3 Frontier 45mm en mijn vrouw helemaal rechts de Watch 2018 42mm rosegoud
Ik wilde voor mijn vrouw een Watch 5 40mm rosegoud bestellen. Ze heeft mij aangegeven dat ze haar eigen smartwatch 2018 goed vind en geen nieuwe wil. Die Watch 2018 van haar kocht ik als cadeautje voor haar verjaardag.
Nog steeds geen review door Tweakers.net van de Galaxy Watch 5 (Pro) en de Galaxy Buds 2 Pro
[ Voor 20% gewijzigd door Van der Berg op 18-08-2022 13:16 ]
Al met al heel blij mee!
Het zou liggen aan mastercard en maestro (mastercard hun debet kaart). Visa zou wel moeten kunnen toegevoegd worden...Turb0Turb0 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:02:
Ik heb nu contact met Google support en de Rabobank.
Alles wat ze aandragen werkt niet.
Google roept:
-----
Bij ondersteunende kaarten kunt u zien dat Rabobank alleen ondersteund word als het een mastercard is, geen maestro kaart. Mocht u geen Maestro kaart hebben en wel een Mastercard en hij doet het nog steeds niet. Kunt u dan een screenshot maken van de kaart en de foutmelding?
----
Rabobank geeft aan dat Google onzin roept.
Krijg alleen maar tegenstrijdige "oplossingen".
Mijn pas is Maestro en het werkt gewoon op mijn telefoon.
Heb aangeboden aan de Rabobank om langs te komen zodat ze zelf kunnen testen met mijn spullen maar dat is niet mogelijk.
[ Voor 15% gewijzigd door Volder_Be op 19-08-2022 20:28 ]
Ik heb ze via Whatsapp (+31 6 30028045) aan Samsung gevraagd, moest toen wat info geven en kreeg daarna een email met loyaliteit code om in te loggen op:NoFate schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 08:51:
Guys, ik lees hier over kortingcode of vip codes, hoe bekom je deze?
Bedankt
https://shop.samsung.com/...tomerservice/registration
Een dag later kreeg ik ook nog eens mail met een extra VIP en pre orde code, wat uiteindelijk maakte dat ik een S22 Ultra 512GB + S8 Ultra 128GB + Toetsenbord kon bestellen voor 1649 euro (met inruil van een defecte S7).
/f/image/JmDwBaZC25MfZTtC8ddSQ4xx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kwHchzgjQPat9XdPTKRe9A0J.png?f=fotoalbum_large)
Daarna heb ik het truckje nogmaals gedaan maar met een ander Samsung account en heb toen een Samsung Watch5 Pro BT + Galaxy Buds2 Pro + gratis Wireless Mono Pad Fast Charging weten te score voor 399,40 euro
/f/image/oX4jyAjuKukfPrsdHByJu3AV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kCdt0FulOoPZeoAfRgwUmdza.png?f=fotoalbum_large)
Doe er je voordeel mee, succes
[ Voor 58% gewijzigd door DON PAPA op 20-08-2022 09:43 ]
Ik betaalde €350,11,- voor de Watch 5 Pro + €39,99,- voor de bandjes via SamsungNoFate schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:38:
[...]
Moest de extra mail niet komen, op zich al een zeer mooie deal via die loyalty code, 356 EUR voor de pro 5, terwijl hij op Coolblue op 469 staat
[ Voor 36% gewijzigd door Van der Berg op 20-08-2022 19:44 ]
/f/image/kVMu7xq9CPftezj72CK3ayUD.png?f=fotoalbum_large)
Zelf dit ervoor betaald.
Ben nu aan het kijken of ik via een omweg toch google/samsung wallet werkend kan krijgen op telefoon en horloge met ING. heb de Wallet app kunnen installeren en op het horloge gesideload met Easy Fire Tools.
Op het horloge crashed samsung wallet helaas. Op de telefoon gaat hij gewoon niet door.
Heb ook nog geen manier gevonden om paypal te koppelen aan google wallet wat in duitsland wel zou moeten kunnen.
Denk dat het dan helaas toch iets van curve of revolut moet worden zou je als ing klant met je horloge willen betalen.
https://www.samsung.com/u...-titanium-gp-fpr925saajw/
https://www.samsung.com/u...-titanium-gp-tyr925hcabw/
https://www.samsung.com/u...le-silver-gp-xvu022sanjw/
:strip_exif()/f/image/aS8hEYBUALC1GEQD0OuAa9MX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YpYVofZQJ8PPKkhWdlRpSyIG.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja, dat ziet er echt prachtig uit:blue13x schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:14:
[...]
Begrijpelijk, vooral tijdens sporten. Ik ga de stainless steel bandje terugesturen en ga voor de titanium bandje.
hier nog wat foto's
:strip_exif()/f/image/SqL305oXFRl1vt8eggrOcem2.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.smartwatchban...itanium-bandje-zwart.html
Nou ik kon de korting codes gewoon stapelen, zoals je in mijn bestel bevestiging kan terugzienblue13x schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:25:
[...]
Gaat niet gebeuren en als het gebeurt kan je ze niet stapelen. Ze weten precies al wat voor codes ze kunnen geven en vaak stapelen niet mogelijk.
Ik had een loyaliteit code gekregen waarmee ik in deze shop kon inlogen, en ik kreeg een aparte mail met een VIP en PRE-orde code, en deze heb ik tijdens mijn bestelling ook ingevuld, en zo ben ik aan die prijs gekomen. Maar misschien vond Samsung dit ook iets te veel korting worden, en hebben ze het stapelen van de korting codes daarna uitgezet, dat weet ik niet...Aggressor schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:09:
[...]
ik zou deze ook wel willen hebben voor de prijs... maar hoe?
Dit was de mail met de VIP en PRE-orde codes
/f/image/1mj1yFGNoex0ffpQeRoL5R9O.png?f=fotoalbum_large)
En nee deze codes werken niet meer
[ Voor 24% gewijzigd door DON PAPA op 22-08-2022 16:57 ]
NoFate schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:30:
Dus korting op korting gaat dus niet :-)
/f/image/kOyltZvkWVYeszImcI8Ed0r7.png?f=fotoalbum_large)
Maar je kan deze twee codes wel stapelen in de normale webshop
En nee ik heb de bestelling niet geplaatst....
[ Voor 20% gewijzigd door DON PAPA op 22-08-2022 23:20 ]
Nou ik ervaarde gister toch iets anders, met de PRE-orde code krijg je wel is waar heel weinig korting, maar je krijgt wel degelijk een paar euro korting. En je kan ook zien dat de korting codes gestapeld worden, want ze worden apart in het overzicht benoemd (zie screenshots die ik gister heb gemaakt)Aggressor schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 03:44:
[...]
Ik heb zelf ook 2 codes....als je 1 code invult gebeurt er niks..
Met 1 code:
:strip_exif()/f/image/UAIf3KMcLgKFgQ2Ky8IDEnLj.jpg?f=fotoalbum_large)
Met 2 codes:
:strip_exif()/f/image/qTGmKQTCw7npeUSiJ55hFtkS.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is ook meteen het laatste wat ik nog over de "stapel" korting codes ga posten, in deze topic want er is inmiddels wel genoeg over gezegd
[ Voor 8% gewijzigd door DON PAPA op 23-08-2022 08:52 ]
1d 17h / 30 * 100 = 5,7 dagen
2d 23h / 70 * 100 = 4.2 dagen
( 1d 17h + 2d 23h = 4d 16h )
(In deze cyclus enkel gebruik als een dumb watch zonder AOD en sport activiteiten)
Ik vind er in de play store onder wear OS toch aardig wat (genoeg om er een paar te kiezen in ieder geval). Ken je ook de app Facer? Daarin zijn een hoop (in mijn ogen foeilelijke, en veel betaalde) wijzerplaten te vinden.cassiekai schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:47:
Ik heb mijn 5 pro nu 4 dagen. Ik doe ongeveer 3 dagen met de accu. Hoop dat dit nog iets beter wordt. Ik heb alleen elke 10 minuten hartslag meten aan staan. Wat mij opvalt is dat er nog maar weinig watchfaces beschikbaar zijn of ik kan ze niet vinden. Voor mijn drie jaar oude galaxy watch was het aanbod bijna oneindig. Misschien iemand een tip?
[ Voor 22% gewijzigd door GVR op 24-08-2022 16:44 ]
Gratis op facerTurb0Turb0 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:57:
[...]
Ik zit ook op 3 dagen, heb nu hartslag meten en bloedzuurstof tijdens slaap uit gezet. Kijken of dat wat verschil maakt.
Watchfaces vind ik ook wel interessant om er meer van te hebben.
Ik zou het wel leuk vinden oom een tag heuer red bull face te hebben, dan hoor ik er helemaal bij volgend weekend op Zandvoort
:strip_exif()/f/image/DOHaINvB2M6scUeXYZAQHsgn.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar dat blijkt niet zo te zijn.
Dus aan het begin van de MTB route Noordwijkerhout handmatig gestart.
En de eerste indruk is dat hij zeer goed werkt, route klopt en hartslag erbij.
Ik heb een Specialized Turbo Levo dus doe niet alles zelf maar staat wel op Eco max 30% ondersteuning (en dat is met een fiets van ca 22KG nog prima werken).
Wat wel te zien is aan de hartslag.
:strip_exif()/f/image/CXOhvThreEWrjucMuNcVDvc7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/naYeOdwP5SCGx98FEyrYQnTi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2YBzEqzJkDbRPNs88sC6VWUP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DeJsC6PPwDd9HA8TFaDRlmtP.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat wel apart is is dat hij ook stappen heeft geteld tijdens het fietsen...
Dus die hoge pieken rechts is op de fiets.
:strip_exif()/f/image/OlHm54iZmSZSOXraRpv86GAH.jpg?f=fotoalbum_large)
De verbrande calorieën zal denk ik niet kloppen omdat de motor ook vermogen levert. Maarja het is beter dan op de bank ploffen met een bak chips
Dus tot nu toe zeer blij met de Watch5 Pro.
3 dagen met een lading.
Wallet werkt.
Fietsen prima gelogd.
Leuk speeltje.
Ik ga hem alleen wel retour sturen
Na contact met Samsung in de app waar ik heb aangegeven 420 euro te hebben betaald en ik hem nu al goedkoper kan krijgen heb ik een code gekregen dat ik hem voor 325 kan bestellen. Het maakte samsung niks uit dat ik de gebruikte binnen 30 dagen terug stuur en een nieuwe ga bestellen.
Maar 100 euro is snel in the pocket zo. (Kan ik mooi de bekeuring betalen die ik van de week had omdat ik de blauwe parkeerschijf vergeten was)
[ Voor 0% gewijzigd door Turb0Turb0 op 24-08-2022 20:02 . Reden: Typo ]
Inderdaad kopiëren lukt maar laatste 3 nummers moest ik ff handmatig toevoegen.Volder_Be schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:05:
[...]
Zonet ook mijn maestro kaart succesvol toegevoegd!
Kbc België
Update: werkt perfect! Mijn eerste betaling ooit met een horloge
:strip_exif()/f/image/dubVbkZFIP9QxU34FW9eZAEz.jpg?f=fotoalbum_large)
Blij!👌🏻 dankjulliewel
Via de Bespoke studio toch een gratis bandje erbij hoor. Niet veel keuze maar de graphite sport band toch gratis.
[ Voor 37% gewijzigd door qwasd op 28-08-2022 23:01 ]
Je maakt de gesp open (maar deze blijft afgesteld) en haalt hem langs de zijkant van het horloge naar boven zodat de gesp boven het scherm zit. Vervolgens 'sluit' je de gesp en kan hij moeiteloos opladen op de duo charger pad.
[ Voor 38% gewijzigd door Tomhap op 30-08-2022 17:00 . Reden: Foto's toevoegen ]
https://www.amazon.nl/dp/...8126711_487805961_TE_item
Voor 10 euro 4 stuks.
Past perfect, voelt net zo glad/soepel aan als originele glas.
Ik hobby de hele dag aan 'printers' dus kan op een keer aantikken is aanwezig.
4x setje doekjes/alcohol pad erbij.
Prima setje dus.
:strip_exif()/f/image/Tch51fjZDmkcEyBTPzIhbfcY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rSjkoRetTXeAiSIj8AwWiqT0.jpg?f=fotoalbum_large)
En op je Watch alle apps geupdate?qwasd schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:27:
Vandaag mijn Galaxy watch 5 Pro binnengekregen. Helemaal top. Zelfs mijn bankpas in Google wallet werkend, maar ik krijg Google Assistant helaas niet aan de praat. Zie deze helemaal niet in de Playstore staan. Ik gebruik het in combinatie met een Pixel 6 Pro. Iemand tips?
Ik moest handmatig updaten op de watch. Anders werkte de wallet en assistent niet.
:strip_exif()/f/image/yfUU4vsGqeyY1EYacPUguyMx.png?f=user_large)
Edit
En als je de assistant dan wel hebt lukte het bij mij alleen om te activeren als ik de tel en assistant op de telefoon op Engels zet. daarna weer op NL en werkt perfect.
[ Voor 11% gewijzigd door Turb0Turb0 op 31-08-2022 20:53 ]
Toch wel; https://apps.apple.com/nl/app/ing-bankieren/id474495017NoFate schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:14:
[...]
Hebben die geen IOS app??? Omg, wist ik nog eens niet
Maargoed, ook hier ing (nota bene vanaf abn overgestapt toen abn stopte met hun wallet en nog geen Google pay ondersteunde) en snap ook totaal niet dat ze geen gpay ondersteunen. Enige wat je kan doen is ze blijven spammen via de support kanalen.
Ik heb totaal geen hoop overigens!
[ Voor 29% gewijzigd door GVR op 01-09-2022 22:49 ]
Kon hem helaas niet vinden. Zal straks via de pc kijken of het wel leuk met land veranderen iddNoFate schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:24:
[...]
APK handmatig downloaden? Of land veranderen in de Url zelf helpt soms ook
Edit: gemaakt via APKpure. Werkt goed nu bij mij. Mocht iemand tegen hetzelfde probleem oplopen hierbij de link.: https://apkpure.com/nl/st...msung.accessory.zenithmgr
Nu snel weer ontopic.
Batterij net geen 3 dagen mee. Ben nog aan het testen wat de.beste instellingen voor mij zijn.
[ Voor 57% gewijzigd door Muzzy op 05-09-2022 22:55 ]
Wie kan delen kan vermenigvuldigen..
Vandaag een leuk pakketje binnenNoFate schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:20:
[...]
Nee, gewoon je watch5 registreren met deze promo:
https://www.samsung.com/be/promo/promo/?id=2HLYJ2E2CJT65
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=2HLYJ2E2CJT65
[ Voor 35% gewijzigd door Pladijs op 13-09-2022 12:03 ]
Bij mij lijkt Google Assistant veel te gebruiken. Geen idee waarom dat zoveel is.
[ Voor 15% gewijzigd door Muzzy op 13-09-2022 15:49 ]
Wie kan delen kan vermenigvuldigen..
Instellingen op je watch. Dan naar Google/assistent
De nl variant van de site doet het de laatste dagen niet meer, althans, ik krijg na inloggen en klikken op "Registreren" een slechts deels gevulde pagina te zien. Zowel op desktop als mobiel, meerdere browsers geprobeerd. Is dat bij andere ook zo?
[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 14-09-2022 21:37 ]
RBNMK schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:35:
[...]
Heb jij een pro? Ik heb namelijk geen update gehad sinds ik hem heb. Bijna een maand geleden inmiddels. Dus ik dacht eigenlijk dat de update nog niet uit was voor de Pro, maar alleen voor de W5.
[ Voor 48% gewijzigd door Perenor op 16-09-2022 18:48 ]
Zit bij mij gewoon op de watch als ik op weer klik scroll je er doorheen met ook dit erbij.BramViking schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:31:
Ik heb zelf geen Galaxy Watch, maar er blijkt geen algemeen topic te bestaan. Weet iemand een app waar ik het weer voor minimaal 7 dagen vooruit kan inzien? Op Wear OS lijkt het maximaal 24 uur te zijn.
Ik heb GPS (locaties), Always on-Display, Wi-Fi en NFC heb ik uitstaan. 30 seconden in stand-by en hartslag op 10 minuten bij rust en stress op handmatig staan. Alleen Bluetooth staat aan.
Minpuntje: Ik mis toch de functie van de Classic draaischijf rondom het scherm. Al ben ik inmiddels een beetje gewend.
Gisteren heb ik een screenprotector erop laten zetten op mijn Watch 5 Pro. Een van Panzerglass van gehard glas voor €19,99,- is meteen ook geplakt
:strip_exif()/f/image/7Ej3TQRhVP9WZH2jQqIDvWFm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vcWp3mU4Ev0OqSSqjbYK0Gk1.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn ervaringen: https://nl.hardware.info/...erhouse-long-battery-life
[ Voor 22% gewijzigd door Van der Berg op 29-09-2022 22:43 ]
En staat de optie wel aan op de telefoon in de Home app bij de Assistant instellingen?NeWSJuNK schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:56:
Bedankt voor de tips ! Het werkt op de watch maar nu niet meer op mijn telefoon?
Had ik ook gezien gisteren, ja. Maar helaas niet buiten de UK leverbaarblue13x schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:42:
Het titanium bandje is nu beschikbaar in de UK, maar nog niet in NL en is nu al afgeprijs naar £181.30 in plaats van £259.00: https://www.samsung.com/u...-titanium-gp-tyr925hcabw/
Volgens Mediamarkt De, zal het verkrijgbaar zijn op 10/14/2022 - 10/15/2022: https://www.mediamarkt.de...amsung-black-2826202.html
Zal niet lang meer duren, hoop ik.
Staat ook al op guenstiger.de. Maar let op bij Amazon - dat is niet het originele bandje van Samsung:
[ Voor 21% gewijzigd door Perenor op 05-10-2022 12:54 ]
Op de weg is de GPS nauwkeurig op de mountainbike route niet heel erg nauwkeurig trekt veel rechte lijnen. Maar daar zit je veel onder de bomen en zijn het veel korte snelle bochten.
:strip_exif()/f/image/Bb6EaOlFibEKdAMxScSgZtGN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb op mijn stuur ook nog een telefoon zitten (bomvrije Ulefoon) waarop BLEvo draait (app met veel meer functies dan wat er in de standaard app zit van specialized)
Ps het is een E-mtb.
Als ik bij BLEvo inzoom op de mtb route volgt hij vrij goed de route.
S health laat dit zien.
:strip_exif()/f/image/9VrWQaV1YwREsYJ39ttFAmJK.jpg?f=fotoalbum_large)
En BLEvo dit.
/f/image/qQsWzieYUFZPxhcf6MQRgo77.png?f=fotoalbum_large)
Dus die is wel nauwkeuriger. Maar ook niet 100% strak.
Ps offtopic voor de lui die roepen luie donder op je elektrische fiets.
Hij staat vanaf huis op eco met 15% support en dan komt je dus ook flink hoog met je hartslag. Na de route gooi ik hem op turbo naar huis en ook dan nog tussen de 130/150 hartslag.
Interessante analyse! Ik ervaar inderdaad hetzelfde, zodra de GPS lock er is, is de nauwkeurigheid van de route prima. Ik zie dat de GPS bij jou vanaf het begin al aanwezig is, in mijn ervaring met hardlopen duurt het vaak 1 volledige km (~5 min) voordat ik een (accurate) GPS lock heb. Voorbeeld hieronder bijvoorbeeld is de eerste km een zooitje (en ook nog te laat begonnen), maar daarna is het OK. In een andere run op precies dezelfde route heb ik pas GPS na 1.5 km, daarvoor niets.Turb0Turb0 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:51:
Ik heb even mijn laatste mountainbike route bekeken wat de gps doet.
Op de weg is de GPS nauwkeurig op de mountainbike route niet heel erg nauwkeurig trekt veel rechte lijnen. Maar daar zit je veel onder de bomen en zijn het veel korte snelle bochten.[Afbeelding]
Ik heb op mijn stuur ook nog een telefoon zitten (bomvrije Ulefoon) waarop BLEvo draait (app met veel meer functies dan wat er in de standaard app zit van specialized)
Ps het is een E-mtb.
Als ik bij BLEvo inzoom op de mtb route volgt hij vrij goed de route.
S health laat dit zien.
[Afbeelding]
En BLEvo dit.
[Afbeelding]
Dus die is wel nauwkeuriger. Maar ook niet 100% strak.
Ps offtopic voor de lui die roepen luie donder op je elektrische fiets.![]()
Hij staat vanaf huis op eco met 15% support en dan komt je dus ook flink hoog met je hartslag. Na de route gooi ik hem op turbo naar huis en ook dan nog tussen de 130/150 hartslag.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/RjSr0LN6opgcBrKHjoKcG6u9.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga eens met Gear Tracker II testen dit weekend om te zien of dit iets verbeterd.
/f/image/7E4tIkWs7HEGRImxQnqTEy5K.png?f=fotoalbum_large)
Nu kopen of wachten op BF
Nee je hebt de one love wijzerplaat tot einde wk voetbal.Comp User schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:43:
[...]
Ik mag toch aannemen dat ik "gewoon" m'n huidige wijzerplaat kan behouden - ik zit niet te wachten op een overhyped thema.
Los daarvan; hoe zit het met de stabiliteit van de update van - ik zit niet te wachten op de problemen die er met de watch 4 waren.
Ik heb hem er gisteren gelijk op gezet en geen problemen.
Hartslag meting werkt ook nog
Lekker rondje Hoge Vuursche gedaan.
Voordelen van de pro:Fairy schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:34:
Ik overweeg om een smartwatch aan te schaffen. Ik merk dat ik mijn telefoon heel vaak uit de broekzak haal om de tijd te zien en voor berichten, belletjes e.d.
Ik twijfel nogal tussen de Watch5 en de Watch5 Pro. Ik wil er wel een aantal jaren mee vooruit kunnen. De normale Watch5 44mm heeft een kleinere batterij dan de pro. Op zich nog geen probleem, maar hoe gaat dit over een paar jaar zijn als de batterij minder wordt?
Toch ben ik aan de andere kant weer een beetje bang dat de Pro versie echt lomp groot gaat zijn (heb hem nog niet in het echt gezien). Ook het missen van het randje op de normale versie daarmee kan het glas sneller beschadigen, maar aan de andere kant vind ik de normale versie denk ik wel mooier in de zin dat hij niet zo lomp groot is en toch hetzelfde scherm heeft.
Ik zie echt heel veel voors en tegens voor elk model en kan er maar geen klap op geven welke ik uiteindelijk wil hebben.
De Pro versie is inderdaad ook duurder, maar als dat het waard is....
Wie heeft er genoeg ervaring om hier wat over te zeggen?
Alvast dank!
Edit: Ik zie net een plaatje van de zijkant van iemand die hem om heeft. Die Pro versie is echt DIK. Naar mijn idee te dik om nog comfortabel te zijn, het ziet er enorm bulky uit. Or am I wrong...?
- Saffier Glas (niet perfect) (Ik heb er een screenprotector op)
- Langere accuduur
Ik heb dunne polsen en ben inmiddels aan formaat gewend:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WFdwtlZVhZf9PcLKXP3jgrO5.jpg?f=user_large)
Tip:
Via ICS / ING rentepunten (zonder punten) voor €350 te krijgen op de samsung site.
:strip_exif()/f/image/heKAtTXNKTkES9nN8EZYh1xp.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de 5 pro, ik kan er net geen 3 dagen mee doen op één acculading.
Ik vind het formaat wel prettig - bij de OnePlus die ik hiervoor had was het bandje (met gaatjes) eigenlijk te kort voor het prettige - met dit "schuif & clip" systeem krijg ik het wel op maat gemaakt.
Vaste locatie, vast netwerk.
Fairy schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:53:
Oeh ik vind het dan inderdaad heel moeilijk. Ik heb de nodige foto's gezien, inclusief die hierboven (dank daarvoor). Ik vrees dat de pro echt behoorlijk groot gaat uitvallen. Aan de ene kant denk ik dat ik spijt krijg als ik niet de Pro neem, maar aan de andere kant misschien juist als ik niet de normale neem.
De normale is echt een stuk minder bulky en platter en die vind ik ook mooier, maar aan de andere kant is vooral die accuduur een ding. Ook zag ik op de reviews dat de normale bij stoten meteen een blanke metalen krabbel oplevert.
Moet er wel bij zeggen ik ben op het moment geen sporter, maar wie weet veranderd dat nog. Ik vind het vooral prettig dat ik de telefoon veel minder vaak voor de dag hoef te halen voor simpele dingen die ook op de telefoon kunnen. Zien wie er belt lijkt me een uitkomst. Ik neem meer dan 50% van de telefoontjes niet direct aan, omdat ik ook gebruikers ondersteun die weten dat ze altijd een voicemail inspreken en ik later terugbel. Ik hoef dan niet steeds die telefoon te pakken om dat te constateren.
Daarnaast vind ik een horloge natuurlijk handig, maar ook het gadgetgehalte is er natuurlijk. Ik ben als ICT'er nog een van de weinige zonder smartwatch, terwijl de schoonmaakster bij ons zelfs een fanatiek smartwatchgebruiker is
PS. Ik ben geen ING klant, dus heb helaas geen korting daar (neem ik aan?)
:strip_exif()/f/image/CyRrefMKbA8PMIUsZ1i6PJbc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb hem al een paar keer tegen een muur aan geslagen en geen issues. Maar dus wel groot. Maar dat went. Ik ben er heel blij mee, behalve dat het Samsung is.
Echter kan ik geen uitgaande berichten versturen, watch geeft aan dat ik whatsapp moet installeren. Echter staat er aangegeven dat Whatsapp niet compatible is met mijn smartwatch. Ik heb het hele topic doorgelezen en krijg daar geen antwoord op. Ik zie wel bij sommigen dat het versturen van Whatsapp berichten via Google Assistant goed gaat. Google Assistant heb ik trouwens wel werkend.
:strip_exif()/f/image/OfFZ2BAobvptJEK55lBJm7RF.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast een andere vraag, ben nu bezig met de software update wat heeel lang duurt. Mijn telefoon geeft aan ''Update naar uw horloge kopieren''. Lijkt wel of hij vastgelopen is, hebben anderen dit ook zo ervaren?
Een collega van mij heeft de Pixel Watch met dezelfde Wear OS als de Watch 5, en daar kan wel een uitgaand Whatsapp bericht worden verstuurd
[ Voor 25% gewijzigd door Neco75 op 08-12-2022 18:17 ]
Op de Duitse site van Samsung staat voor de Galaxy Watch 4 duidelijk bij het RVS bandje het merk "Hochuen" vermeld. Dat is dus gewoon de fabrikant van de bandjes voor Samsung. M.a.w. dat zal ook gelden voor het titanium bandje voor de Galaxy Watch 5. Het is gewoon het "officiele" bandje. En dat mag je ook wel verwachten voor die prijs.
B.t.w. het zwarte "Samsung" bandje is in Nederland en Duitsland ook voor 199 euro verkrijgbaar, en wel gewoon bij Coolblue.
Verder - de Duitse variant voor 299 heeft gewoon dezelfde artikelcode op Amazon als op de Nederlandse site (gewoon de door nl veranderen of omgekeerd).
[ Voor 14% gewijzigd door Perenor op 19-12-2022 08:14 ]
:strip_exif()/f/image/s1EJxjDSAmpcY7S86nWrwPfQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ul30cV7wlscp3onvnztRxllK.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij heb je het omgekeerd vast gemaakt. In de handleiding staat dat het kleine gaatje aan de bovenkant en niet de onderkant moet zijn.Perenor schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:31:
Ik ben het titanium bandje vandaag bij het DHL afhaalpunt gaan halen, en heb het meteen aan mijn watch 5 pro bevestigd. Het ziet er inderdaad super gaaf uit. En het is inderdaad super makkelijk om het te bevestigen, maar ook om het bandje te verkleinen. En v.w.b. het sluiten - gaat gewoon goed. Je moet gewoon het bandje goed dicht klikken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door blue13x op 30-12-2022 15:21 ]
De Pro dan denk ik?Treveo schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:20:
[...]
Ik haal makkelijk volle 4 dagen: AOD uit en slaaptracking doe ik niet.
Gisteren de Watch 5 binnen gekregen, opgeladen tot 100% en alle meetfuncties waar mogelijk uitgezet, trainigsprogramma's enz van het startscherm verwijderd.
Wel heb ik de Home Assistant companion app erop gezet, al denk ik dat dit een lieve duit in de accuduur neemt, dus die gaat er weer af.
Wel handig is dat snapshots van de babyphone meegestuurd kunnen worden naar de watch.
:strip_exif()/f/image/5q64l5juaEt3nehvfZTjaLgc.png?f=user_large)
De wekker ging vanmorgen goed af, ik werd er wel wakker van, dus de vibratie van de watch lijkt goed te zijn. Dat is initieel ook het belangrijkste op dit moment.
Mijn rookmelders kunnen intussen ook een waarschuwing geven naar het horloge, alleen kijken of ik de vibratietype kan aanpassen hiervoor. Een notificatie stopt na 1x, eigenlijk wil je dat de vibratie dan constant blijft overgaan totdat je als gebruiker een toets drukt. Dat wordt nog vervolgt.
De accu was vanochtend nog 57% vol. Aangezien ik nog wil aankijken tov de accuduur gebruik ik de watch alleen binnenshuis.
Qua gebruik, grootte, gewicht, OS en de mogelijkheden ben ik wel erg tevreden daarover.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
:strip_exif()/f/image/ao3o4OrnzBj0Gyq9VBY8aI1C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c6oktkHkwM3PrWKohUONoNna.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h2tfcD5QQWHa4WOWgMBfDXSi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L6BCb8CG21m4lrYiYyAbsfo2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fer5Nf93ff01XE7ol54otuhy.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/HoPF799B9kk79xBYj88VhDjW.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/faTbLKfTZymPGw3Kq3fFy4Ez.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/sjMssvGSFtWn1MjRK18OnLQe.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9pqllkdXkK8LlAjRgkeBROXl.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/jER23VL5aAV14gCHBMXoTYEd.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1lQ2NMs12CHmSNhYA9kaS8Vi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nJnaaaVs7QRpklgD7P19A2ik.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YHaoH0d6mAnrV3rZ18rfpCnu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UPR92Qmda9IxUcIsmt40eleO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/miIGzdXiQC61G6LWbEBXq7S2.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/MK2Eohm6G4PNfkiWet4rUNjO.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NyA8hdDE2qBRBH5NOYLKHWYP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j9dXu4my7L6WJyi3LmHpizLN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pYUNmtIyOGDlcLPWfafF0EeU.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/uVuXS8GVDlKL8aabmbAlO7wT.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1eSBp2Xwzr5FxQnloeIL6rkf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i6ee3POe7nhkwQOik4u6E7mw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/op26HPmzQPiNgih0EeCu12KL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kJWWwuoZRAo9SIL9NGCq8GJ2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SaqKe9Vgj3AysnL4UvtbNRtF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ds9Hb3z46LLqUDhlE65EVeCn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ioZDHeMcifNlICl0GN65JQB4.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/1jrL4ULpqmSlPqYTZjNFELHj.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eAsOFZt9arHfzPzbFiJYIOQf.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/JNdwsarPeSXHQiNyIOq4VAWL.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/os0IA8UcYSowWA4LGcXKycs0.jpg?f=fotoalbum_large)