Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:38
Heerlijke update, mijn batterij lijkt langer mee te gaan na 1e volledige oplaadbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:47
Mijn horloge is gisteren door Dynalogic opgehaald ter reparatie. Mijn gps issue lijkt niet software matig te zijn en dus gaan ze hardware vervangen. Tot nu toe prima service. Thuis opgehaald in een tijdsframe van 2 uur en als het goed is binnen drie dagen weer retour. Hopelijk dan een werkende GPS.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:55

Quad

Doof

Vanavond even bij de Mediamarkt geweest om de Watch5 44mm en de Watch5 Pro te vergelijken.
Ik ga de fitfuncties niet/nauwelijks gebruiken, dus veel metingen hoeft de watch niet te doen.

Wat is de ervaring qua batterijduur bij matig gebruik van sensoren?
De Watch5 vind ik perfect qua uitstraling en grootte, maar de band vind ik net iets minder, al is dat geen dealbreaker omdat dit prima vervangbaar is.

Omdat ik wel de watch als wekker ga gebruiken, omdat ik mijn normale wekker bijna niet hoor op de hardste stand, ben ik ook benieuwd naar de ervaring omtrent de trilfunctie, zijn er mensen die dat hier gebruiken?

Op dit moment is de Watch5 voor 209,- te verkrijgen bij Bol.com (Select) en de Pro voor 330,- dus ik zoek even iets wat dit prijsverschil rechtvaardigt, of juist niet.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04 15:36

CoolHead621

Enjoy every moment

Quad schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:41:
Vanavond even bij de Mediamarkt geweest om de Watch5 44mm en de Watch5 Pro te vergelijken.
Ik ga de fitfuncties niet/nauwelijks gebruiken, dus veel metingen hoeft de watch niet te doen.

De Watch5 vind ik perfect qua uitstraling en grootte, maar de band vind ik net iets minder, al is dat geen dealbreaker omdat dit prima vervangbaar is.

Omdat ik wel de watch als wekker ga gebruiken, omdat ik mijn normale wekker bijna niet hoor op de hardste stand, ben ik ook benieuwd naar de ervaring omtrent de trilfunctie, zijn er mensen die dat hier gebruiken?

Op dit moment is de Watch5 voor 209,- te verkrijgen bij Bol.com (Select) en de Pro voor 330,- dus ik zoek even iets wat dit prijsverschil rechtvaardigt, of juist niet.
Alleen al de langere batterij duur van de pro is geweldig. Ik gebruik hem dan ook als slaaptracker en heb hem ook altijd om.
2,5 dagen op 1 lading, dan even aan de lader en binnen no-time is hij weer vol.

Prima voor mijn use case

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:51
CoolHead621 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:24:
[...]

Alleen al de langere batterij duur van de pro is geweldig. Ik gebruik hem dan ook als slaaptracker en heb hem ook altijd om.

Prima voor mijn use case
Helemaal mee eens. Ik heb de Pro ook 24/7 om en de batterij gaat zeker 2,5 dag mee.

Was voor mij de meerprijs zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:43
Wederhelft heeft de reguliere 5 en die hangt elke avond wel even aan de lader. Ik heb de Pro en die haalt inderdaad 2-2,5 dag. Opladen tijdens het douchen en bankzitten of tijdens het thuiswerken en dan mis ik m toch niet die 2 uurtjes. Met activiteit (fietsritje +/- 45 min) wordt het eerder de 2 dagen op een accu.

Andere vraag van mijn kant. Hoeveel toegevoegde waarde heeft het om de Watch met een Samsung telefoon te gebruiken? Ben aan het oriënteren op een nieuwe en kom er niet goed achter wat wel en niet beter werkt (of überhaupt) als het gekoppeld is aan een Samsung?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04 15:36

CoolHead621

Enjoy every moment

Holzschuh schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:48:
Wederhelft heeft de reguliere 5 en die hangt elke avond wel even aan de lader. Ik heb de Pro en die haalt inderdaad 2-2,5 dag. Opladen tijdens het douchen en bankzitten of tijdens het thuiswerken en dan mis ik m toch niet die 2 uurtjes. Met activiteit (fietsritje +/- 45 min) wordt het eerder de 2 dagen op een accu.

Andere vraag van mijn kant. Hoeveel toegevoegde waarde heeft het om de Watch met een Samsung telefoon te gebruiken? Ben aan het oriënteren op een nieuwe en kom er niet goed achter wat wel en niet beter werkt (of überhaupt) als het gekoppeld is aan een Samsung?
Ik gebruik hem icm de pixel 7 Pro en heb alle features die je met een samsung telefoon ook zou kunnen doen.
Gewoon even zoeken op internet maar er zijn mogelijkheden om alles aan de praat te krijgen denk aan bloeddruk meten etc.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:43
Holzschuh schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:48:

Met een ander merk als Samsung werkt het niet zo naadloos, en is het een beetje meer werk aan de gang te krijgen, maar zeker ook mogelijk alle functionaliteiten te krijgen. Zoals gezegd, instructies zijn op internet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

CoolHead621 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:24:
[...]

Prima voor mijn use case
Klinkt goed, ik heb desondanks de gewone Watch5 44mm besteld. Als dit niet doet wat ik ervan verwacht wissel ik deze om voor de Pro Titanium. (op dit moment niet in de aanbieding helaas, daardoor een te groot prijsverschil)

Ik wil zo min mogelijk gebruik maken van de fitfuncties maar wel van de smart functionaliteit en dat in combinatie met domotica, zodat ik de babyphone/ deurbel/ brievenbus/ wekker beter kan laten functioneren.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:59

Ik heb de gewone Watch5 44mm. Ik haal er makkelijk twee dagen mee. Scheelt denk ik dat ik hem niet om heb als ik slaap (vind ik niet prettig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 17:48
Hier ook de pro gekozen vooral voor de batterijduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
Ik haal makkelijk volle 4 dagen: AOD uit en slaaptracking doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Bo0bz schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:13:
Mijn horloge is gisteren door Dynalogic opgehaald ter reparatie. Mijn gps issue lijkt niet software matig te zijn en dus gaan ze hardware vervangen. Tot nu toe prima service. Thuis opgehaald in een tijdsframe van 2 uur en als het goed is binnen drie dagen weer retour. Hopelijk dan een werkende GPS.
Horloge gisteren einde van de dag weer retour ontvangen. Super snel en niet gemaakt.... Volgens Samsung is er niets met mijn horloge aan de hand. Wat hebben ze wel gedaan? Het horloge gereset. Op het RMA formulier staat dat het maken van een GPS verbinding met de GW5 niet LTE versie tot wel 5x langer kan duren dan de LTE versie met een dataverbinding. Daar ben ik mee geholpen :'( Ik krijg überhaupt geen GPS lock. Zelfs na 20 minuten stil staan en zoeken naar GPS nog geen verbinding. Wat moet ik nou doen om een werkende gps te krijgen?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Bo0bz schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:03:
[...]

Horloge gisteren einde van de dag weer retour ontvangen. Super snel en niet gemaakt.... Volgens Samsung is er niets met mijn horloge aan de hand. Wat hebben ze wel gedaan? Het horloge gereset. Op het RMA formulier staat dat het maken van een GPS verbinding met de GW5 niet LTE versie tot wel 5x langer kan duren dan de LTE versie met een dataverbinding. Daar ben ik mee geholpen :'( Ik krijg überhaupt geen GPS lock. Zelfs na 20 minuten stil staan en zoeken naar GPS nog geen verbinding. Wat moet ik nou doen om een werkende gps te krijgen?
Dit klinkt niet goed... Ik overweeg om een Samsung Watch te kopen (nou ja in combinatie met een S23), maar misschien toch maar niet, met die belabberde aftersales...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Treveo schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:20:
[...]

Ik haal makkelijk volle 4 dagen: AOD uit en slaaptracking doe ik niet.
De Pro dan denk ik?

Gisteren de Watch 5 binnen gekregen, opgeladen tot 100% en alle meetfuncties waar mogelijk uitgezet, trainigsprogramma's enz van het startscherm verwijderd.

Wel heb ik de Home Assistant companion app erop gezet, al denk ik dat dit een lieve duit in de accuduur neemt, dus die gaat er weer af.

Wel handig is dat snapshots van de babyphone meegestuurd kunnen worden naar de watch.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jODGkY1NwaoEdK3OQsAImgXkHWk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5q64l5juaEt3nehvfZTjaLgc.png?f=user_large

De wekker ging vanmorgen goed af, ik werd er wel wakker van, dus de vibratie van de watch lijkt goed te zijn. Dat is initieel ook het belangrijkste op dit moment.

Mijn rookmelders kunnen intussen ook een waarschuwing geven naar het horloge, alleen kijken of ik de vibratietype kan aanpassen hiervoor. Een notificatie stopt na 1x, eigenlijk wil je dat de vibratie dan constant blijft overgaan totdat je als gebruiker een toets drukt. Dat wordt nog vervolgt.

De accu was vanochtend nog 57% vol. Aangezien ik nog wil aankijken tov de accuduur gebruik ik de watch alleen binnenshuis.

Qua gebruik, grootte, gewicht, OS en de mogelijkheden ben ik wel erg tevreden daarover.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
Ja sorry, de Pro inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Quad schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:18:
[...]
De accu was vanochtend nog 57% vol. Aangezien ik nog wil aankijken tov de accuduur gebruik ik de watch alleen binnenshuis.
Hou ook rekening mee dat hij jouw gebruikerspatroon nog moet leren, meestal duurt dat een weekje of 2 voordat hij op jouw gebruik geoptimaliseerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Treveo schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:58:
[...]

Hou ook rekening mee dat hij jouw gebruikerspatroon nog moet leren, meestal duurt dat een weekje of 2 voordat hij op jouw gebruik geoptimaliseerd is.
Daar heb ik ook iets over gelezen inderdaad. Maar goed ik moet even wennen aan het opladen van zo'n watch, en dan is het natuurlijk even zien hoe ik dat inpas in mijn situatie.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• undertake
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-06 22:35
Bo0bz schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:13:
Wat werkt er niet? Mijn pa had ook problemen met zijn GPS. Die had het probleem met "zoek mijn horloge"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo0bz
undertake schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 20:31:
[...]

Wat werkt er niet? Mijn pa had ook problemen met zijn GPS. Die had het probleem met "zoek mijn horloge"
Geen enkele app kan mijn locatie vinden. Horloge is dus niet bruikbaar om activiteiten te tracken zoals hardlopen en fietsen. Zoek mijn horloge werkt op de niet LTE versie alleen als je met bluetooth bent verbonden. Tenminste dat is hoe het met mijn vorige horloge van samsung werkte. Geen bluetooth verbinding is geen zoek mijn horloge optie in de Wear app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik heb gisteren de Watch 5 Pro binnen gekregen. Na 2 dagen was ik er wel over uit dat de watch 5 het qua accuduur te kort zou komen, ondanks mijn gebruik en wensen.

Ik was al wel overtuigd van de kwaliteit van de horloges, software en hardware voldoen precies wat ik ervan verwacht.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 07:40

wiz

Connecting the world

Treveo schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:20:
Heerlijke update, mijn batterij lijkt langer mee te gaan na 1e volledige oplaadbeurt.
Bij mij ook ... Batterijduur is aanzienlijk verbeterd sinds de laatste update (en de batterijduur was al prima)

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10-06 18:48
Ik heb nog geen update gehad - GW 5 Pro - R920XXU1AWA3, is die update enkel voor de LTE versie?

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Comp User schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:26:
Ik heb nog geen update gehad - GW 5 Pro - R920XXU1AWA3, is die update enkel voor de LTE versie?
Die versie heb ik ook, en dat lijkt de meest recente versie hoor. De releasenotes in de schermafbeeldingen hier komen overeen met deze versie. De geïnstalleerde security patches zijn van januari dit jaar.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Bo0bz schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 20:40:
[...]

Geen enkele app kan mijn locatie vinden. Horloge is dus niet bruikbaar om activiteiten te tracken zoals hardlopen en fietsen. Zoek mijn horloge werkt op de niet LTE versie alleen als je met bluetooth bent verbonden. Tenminste dat is hoe het met mijn vorige horloge van samsung werkte. Geen bluetooth verbinding is geen zoek mijn horloge optie in de Wear app.
Op een of andere manier werkt sinds het zondag mijn GPS weer. Op het voetbalveld de GPS ruim een uur lang laten zoeken naar signaal. Uiteindelijk een fix met 9 satellieten en dat liep op tot ca 25 verbindingen. Als ik nu buiten stil sta heb ik een fix binnen 30-40 seconden met +15 satellieten _/-\o_

Heb Samsung nog even gevraagd hoe dit kan. Hun reactie is dat bij de eerste keer GPS opstarten een aantal processen moeten worden afgerond voordat er naar signaal wordt gezocht. Op een of andere manier had mijn horloge daar een uur voor nodig 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
Zojuist een klein update voor de 5 Pro BT gehad, waarschijnlijk om een bugje te fixen dat je watch scherm zo goed als meteen uitgaat als je je arm optilt, want na de update heb ik dit bugje niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undertake
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-06 22:35
Ik vind dat die na de laatste update heel snel vraagd om de pincode. Was eerder echt alleen toen ik hem af deed. En de watch zit echt goed om de pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-06 10:51
undertake schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:13:
Ik vind dat die na de laatste update heel snel vraagd om de pincode. Was eerder echt alleen toen ik hem af deed. En de watch zit echt goed om de pols.
Ja dat ondervind ik ook. Nadat ik hem na het laden ofzo aandoen vraagt hij uiteraard de code, maar daarna moet ik dat nog 1 a 2 keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:29

GVR

glenner schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:25:
[...]

Ja dat ondervind ik ook. Nadat ik hem na het laden ofzo aandoen vraagt hij uiteraard de code, maar daarna moet ik dat nog 1 a 2 keer doen.
Dat ervaar ik ook, maar ook al voor dat ik afgelopen week de laatste update installeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:54
Gisteren heb ik een grote update ontvangen voor op mijn Galaxy Watch 5 Pro Bluetooth. Na ruim 6 maanden augustus 2022 sinds aankoop ben ik nog steeds heel erg tevreden over de Watch 5 Pro en vooral de accuduur met 5 dagen.

Ik heb Wi-Fi, NFC, GPS(locatie) en Always on-Display uit en op 10 seconden dat het scherm aanstaat. Hartslag staat niet op continue aan.

Ik kijk ook uit naar de komst van de Galaxy Watch 6 en dan vooral de 6 Pro van dit jaar 2023. Ik ben benieuwd of Samsung de 6 Pro van meer accucapaciteit gaat voorzien (De 5 Pro heeft er 590mAh) niet dat ik van plan ben om te upgraden.

Ik verwacht niet dat Samsung de draaischijf rondom het scherm terug krijgen zoals bij de Classic ooit was geweest.

[ Voor 24% gewijzigd door Van der Berg op 12-02-2023 10:56 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
Sinds gisteren heb ik ook een watch 5 pro en hoewel ik in eerste instantie positief was, ben ik er nu al klaar mee. Voor het bekijken van je slaap details etc heb je Samsung Health app nodig, maar het is onmogelijk om in te loggen. Ik open de app, druk op login, een browser opent om daar in te loggen, telefoon keert terug naar de app om vervolgens enkel een optie te hebben om de knop in loggen te drukken en zo blijft het in een cirkel rondgaan.

Geen geroote telefoon(S10) en prima functionerend samsung account. Ik ben niet de enige met inlog problemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael-El
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-01-2024
Razkin schreef op zondag 12 februari 2023 @ 13:28:
Sinds gisteren heb ik ook een watch 5 pro en hoewel ik in eerste instantie positief was, ben ik er nu al klaar mee. Voor het bekijken van je slaap details etc heb je Samsung Health app nodig, maar het is onmogelijk om in te loggen. Ik open de app, druk op login, een browser opent om daar in te loggen, telefoon keert terug naar de app om vervolgens enkel een optie te hebben om de knop in loggen te drukken en zo blijft het in een cirkel rondgaan.

Geen geroote telefoon(S10) en prima functionerend samsung account. Ik ben niet de enige met inlog problemen.
Ik had dit eerst ook. Had mijn samsung mail aangepast en dacht prima. Vervolgens wilde ik mijn Watch installeren maar ik ging naar de browser en weer terug. Via de browser stond ik nog met de oude mail. Uitgelogd via de Edge browser met mijn account. Reset gegeven aan de browser. En opnieuw en toen kon ik opnieuw inloggen en werkte het perfect. Misschien zit er bij ook iets niet goed met de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Ook een kleine update voor de normale GW5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v420TsQ7QwvKwqlWilJM6OkGriM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JNdwsarPeSXHQiNyIOq4VAWL.png?f=fotoalbum_large

Is er ook een betere changelog te vinden? Deze is nogal algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:30
Is hier iemand die toevallig overgestapt is naar de Galaxy Watch 5 Pro vanaf een Mobvoi Ticwatch Pro 3 GPS? De batterij van deze laatste laat tegenwoordig enorm te wensen over (ik haal nauwelijks anderhalve dag, en het probleem blijft aanslepen).
En hoe vallen de ervaringen mee om ECG en bloeddruk ingesteld te krijgen als je geen Samsung-telefoon hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:03
Ik heb eindelijk de Samsung Charging Cradle kunnen bemachtigen in Nederland. Phonkey.nl had er toevallig eentje op voorraad.

Handig dingetje wel. Zo hoef ik het titanium bandje er niet meer af te halen om hem op te laden.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:08
Razkin schreef op zondag 12 februari 2023 @ 13:28:

Moet zeggen dat ik hier nog nooit problemen mee heb ondervonden. Ik gebruik Samsung Health al jaren (eerst alleen op de telefoon, sinds december in combinatie met Watch5 pro en ook sindsdien geen enkele issue. Al moet ik wel zeggen dat ik nooit een S10 gehad heb, toen ik Health begon te gebruiken had ik een S7, daarna een S9 en nu een S21.

Misschien eens proberen het samsung account van de telefoon te verwijderen en dan opnieuw in te loggen?

Edit: Excuses, had niet door dat het een post van een week + geleden was, zal nu vast wel opgelost zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 23-02-2023 10:25 ]

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-06 15:29
EnigmaNL schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:53:
Ik heb eindelijk de Samsung Charging Cradle kunnen bemachtigen in Nederland. Phonkey.nl had er toevallig eentje op voorraad.

Handig dingetje wel. Zo hoef ik het titanium bandje er niet meer af te halen om hem op te laden.
Geen namaak uit China?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:03
Nee.

Origineel uit China.

[ Voor 7% gewijzigd door EnigmaNL op 23-02-2023 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 07:40

wiz

Connecting the world

Kleine update voor de 5 Pro LTE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUM4YcYdkKtwofKWp2tHKHrwTOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/os0IA8UcYSowWA4LGcXKycs0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door wiz op 01-03-2023 10:45 ]

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeterea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-02 12:34
Dit is dezelfde versie die de 5 Pro zonder LTE al een week of twee/drie eerder heeft ontvangen, over het algemeen lopen de LTE versies er iets achteraan qua updates.
Zelf geen verschil gemerkt zo met mijn Pro 5 watch.

Culemborg, 2.720Wp Zuidzijde; PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-06 21:34
Heel benieuwd... Lukt het iemand van de Google Nest camera de notificatie MET foto zichtbaar te krijgen op zijn GW 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Elpenoor schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:19:
Is hier iemand die toevallig overgestapt is naar de Galaxy Watch 5 Pro vanaf een Mobvoi Ticwatch Pro 3 GPS? De batterij van deze laatste laat tegenwoordig enorm te wensen over (ik haal nauwelijks anderhalve dag, en het probleem blijft aanslepen).
En hoe vallen de ervaringen mee om ECG en bloeddruk ingesteld te krijgen als je geen Samsung-telefoon hebt?
Dat laatste werkt prima via een apk. De toegevoegde waarde van een ECG is minimaal. En voor een bloeddruk meeting moet de app eerst gekalibreerd worden met een andere bloeddrukmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:30
Seth_Chaos schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:28:
[...]

Dat laatste werkt prima via een apk. De toegevoegde waarde van een ECG is minimaal. En voor een bloeddruk meeting moet de app eerst gekalibreerd worden met een andere bloeddrukmeter.
Helemaal vergeten te updaten: ik heb de Galaxy Watch 5 Pro inmiddels anderhalve week in huis en ik ben er best tevreden van. Ik mis wel het permanente tijdsdisplay van de Ticwatch, al valt dat wel te verhelpen met AOD of tilt-to-wake, maar dat kost me wel batterij. Ik haal nu tweeëneenhalve dag, met hartmeting om de 10 minuten. Ik draag 'm ook wel 's nachts.
Die ECG en bloeddrukmeting heb ik aan de praat gekregen, maar de meerwaarde is inderdaad beperkt (voor mij toch, maar wou het toch even proberen).

Ik ben een fan van de Pujie Black watchface editor maar ik heb wel de indruk dat die meer batterij verbruikt dan de standaard-wijzerplaten.

Waar ik wel moeilijk kan aan wennen, is de manier waarop ik notificaties moet verwijderen: als je de standaardbewegingen gewend bent, is het even klooien, maar alles went ongetwijfeld.

[ Voor 0% gewijzigd door Elpenoor op 06-03-2023 19:15 . Reden: Taal aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:20
Elpenoor schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:15:
[...]
Waar ik wel moeilijk kan aan wennen, is de manier waarop ik notificaties moet verwijderen: als je de standaardbewegingen gewend bent, is het even klooien, maar alles went ongetwijfeld.
Ik heb het horloge sinds release en ben nog steeds niet echt gewend aan die manier van verwijderen van de notificaties. Ik snap niet dat Samsung iets veel omslachtiger maakt dan hoe het bij de standaard Wear OS werkt. Maar goed, het werkt. En de batterij is gewoon heel erg fijn (t.o.v. veel van de concurrentie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:03
Ik wil de Pro misschien halen. Is 5 dagen haalbaar kwa batterij?
En wat doet de non pro dan ongeveer?

[ Voor 22% gewijzigd door qwasd op 08-03-2023 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
qwasd schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 00:47:
Ik denk niet dat dat realistisch haalbaar is al je gewoon het horloge normaal wilt gebruiken. Zelf haal ik vaak net geen 3 dagen met hartslag elke 10 minuten en raise to wake aan.

Ik heb een extra lader gekocht. Een voor thuis en een in de auto. Ik merk dat als ik een rit van een uur heb dat die wel weer bijna vol zit. En thuis even tussendoor laden is ook nooit een probleem.

Hiervoor had ik een Amazfit. Mooie horloges maar wat meer beperkte software. Die doen wel tot 14 dagen met een batterij. Maar persoonlijk vind ik de extra functies en gebruiksvriendelijkheid van de Galaxy Watch 5 pro het extra opladen meer dan waard.

Ik draag hem naast het laden 24 uur per dag dus ook tijdens slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
1993jjohan schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 05:26:
[...]

Ik denk niet dat dat realistisch haalbaar is al je gewoon het horloge normaal wilt gebruiken. Zelf haal ik vaak net geen 3 dagen met hartslag elke 10 minuten en raise to wake aan.

Ik heb een extra lader gekocht. Een voor thuis en een in de auto. Ik merk dat als ik een rit van een uur heb dat die wel weer bijna vol zit. En thuis even tussendoor laden is ook nooit een probleem.

Hiervoor had ik een Amazfit. Mooie horloges maar wat meer beperkte software. Die doen wel tot 14 dagen met een batterij. Maar persoonlijk vind ik de extra functies en gebruiksvriendelijkheid van de Galaxy Watch 5 pro het extra opladen meer dan waard.

Ik draag hem naast het laden 24 uur per dag dus ook tijdens slapen.
Bedankt voor je reactie. Ik ga er over nadenken. Amazfit GTR4 had ik ook naar zitten kijken. Mooie watch maar geen NFC payment mogelijkheid en geen Spotify offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
qwasd schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 00:47:
Als je vrijwel alle functionaliteiten uitzet, kun je het er schijnbaar uit persen: Van der Berg in "[Samsung Galaxy Watch 5] Ervaringen & Discussie"

Maar zoals @1993jjohan zegt is het niet echt realistisch. Dan koop je mijn inziens een duur horloge waar je maar voor 30% gebruik van maakt. Kun je inderdaad beter gaan voor een Garmin of iets in die trant.

Sowieso betalen via je horloge is mijn inziens echt een gimmick (n=1). Een knop indrukken, je arm in een onhandige houding houden en dan werkt het nog maar zo-zo. Met telefoon betalen vind ik echt 10x fijner. Maar ja, dat ben ik. (En ik moet zeggen dat ik speciaal om Google Pay te kunnen gebruiken van bank ben overgestapt (ING naar Rabo). Was dus ook niet nodig geweest, haha.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
Ik kan dat betalen ook bevestigen. Zal vast persoonlijk zijn. Maar ik heb een extra abn rekening voor Google Pay genomen. Maar gebruik nu nog steeds 90 procent van de tijd de telefoon om te betalen.

De telefoon uit de zak halen is makkelijker als moeilijk je pols op het pinautomaat leggen in de meeste gevallen.

Ook een smartwatch met eSIM heb ik overwogen maar gelukkig niet genomen. Ik merk dat ik echt nooit zonder telefoon het huis uit ga. En thuis kan ik meldingen en telefoontjes via wifi ontvangen als de telefoon aan de lader zit.

Denk dat als iemand wel vaak zonder toestel maar met horloge het huis uit gaat dat dan eSIM en betalen via de horloge wel een mooie toevoeging kan zijn. Maar bij mij niet heel erg.

Maar over de vraag van de batterijduur: ik denk dat de Galaxy Watch 4 en 5 en de pixel Watch momenteel de meest complete opties zijn qua functionaliteit op Android. Maar als je batterijduur belangrijker vind als deze functies kan je beter naar Amazfit Garmin of vergelijkbare opties gaan met langere levensduur. En ga voor jezelf na hoe je de smartwatch wil opladen. Naast je telefoon snachts of bijvoorbeeld zoals ik in de auto op een langere rit.

[ Voor 23% gewijzigd door 1993jjohan op 08-03-2023 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooteke
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21-07-2024
Een vraagje ivm ecg + hartslag.

Mijn dokter heeft me aangeraden een ECG watch aan te kopen, hij heeft al een patiënt hiermee kunnen verder helpen/redden.
Maar hoe gaat het dan in zijn werk ? Laat ik mijn Watch5 mijn hartslag constant monitoren en laat deze dan iets weten wanneer er een anomalie is ?

En door dit alarm een ecg nemen, is dit het juiste gebruik ?

thanks

[ Voor 3% gewijzigd door tooteke op 08-03-2023 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Hartslag word elke 10 minuten gemonitort, terug te vinden in de health app, ecg Kan je handmatig starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas_ly
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-03-2023
mcsluis schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:24:
[...]

Dank voor de geruststelling en schop!

Inmiddels Google Wallet met ABN aan de praat. Stappenplan:

1) Voeg kaart toe in ABN Amro app aan google wallet zodat je met je telefoon kan betalen
2) Installeer Google wallet op je Watch
3) Start de wallet op de Watch - Gpay wordt geopend op je telefoon
4) Log in op ABN Amro account en zoek onder 'wearables' het kaartnummer en de vervaldatum
5) Vul deze in in Gpay
6) Voer de validatie uit bij de bank.

En om de google assistent aan de praat te krijgen, de taal van de assistent tijdelijk op Engels zetten, en daarna weer op NL.

Ik ben weer blij!
Vandaag ook bezig geweest met de wallet en ABN, wat voor mij doorslaggevend was bovenop dit stappenplan:
Alles handmatig invullen! Geen nummers, adres etc. kopiëren of automatisch invullen, uiteindelijk kwam de sms!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
Weet iemand of je het titaniumbandje kan uitbreiden met extra schakels...standaard is het te smal voor me en alle schakels zitten er nu in maar denk dat ik toch nog 2-3 extra schakels nodig heb...spant nu enorm en hierdoor schiet slotje los

Heb navraag gedaan bij Samsung maar daar moet men het navragen...volgens een shop zou het niet kunnen

Vind het zonde want is net hiervoor ik het kocht want ziet er perfect uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
sebas_ly schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 21:58:
[...]

Vandaag ook bezig geweest met de wallet en ABN, wat voor mij doorslaggevend was bovenop dit stappenplan:
Alles handmatig invullen! Geen nummers, adres etc. kopiëren of automatisch invullen, uiteindelijk kwam de sms!
Heb ook ABN, maar heb met de NFC de data geladen. In het begin van toevoegen aan de Wallet staat ergens het NFC logo. Alles bij elkaar misschien 30 seconden werk geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:08
Comp User schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:25:
Hartslag word elke 10 minuten gemonitort, terug te vinden in de health app, ecg Kan je handmatig starten.
Dat is een instelling, je hebt verschillende keuze's, namelijk:

1. Continu meting
2. Iedere 10 minuten wanneer in rust. (is misschien de standaard instelling?)
3. Alleen handmatig.

Daarnaast kan je dan waarschuwingen instelling wanneer in rust de hartslag te hoog of te laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simonwitlof
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-03-2023
Hoelang werkt de batterij van de samsung Galaxy Watch 5? Ik heb namelijk een nieuwe smartwatch nodig en dit lijkt me wel een geschikt type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Mijn standaard Watch 5 (40mm) hoedt het met enkele niet vele gebruikte functies, krap twee dagen uit.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik heb een paar dagen de 44mm Watch 5 geprobeerd, maar deze ging mij wel te snel leeg. Nu de Watch 5 Pro, daar haal ik met de meeste functies uit de 4 dagen wel, maar dan is hij ook wel leeg.

Als ik Home Assistant app erop zet haal ik de 2 dagen nog maar net, dus dat is nog niet ideaal.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Simonwitlof schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:11:
Hoelang werkt de batterij van de Samsung Galaxy Watch 5? Ik heb namelijk een nieuwe smartwatch nodig en dit lijkt me wel een geschikt type.
Lees eens door het topic... Ligt echt aan je gebruik.

Maar goed, hier een antwoord: 1-3 dagen... Pro zelfs 2-5 dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Quad schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:25:
Als ik Home Assistant app erop zet haal ik de 2 dagen nog maar net, dus dat is nog niet ideaal.
Wat is ideaal? Ik leg het horloge aan de lader als ik douche en aankleed. Gaat ie van 60% naar zeker 90%. Als ik wil kan ik 2, misschien 3 dagen doen met 100% lading. Als het zo blijft is dit voor mij "ideaal". Alleen het horloge af op momenten dat ik hem sowieso af doe (douchen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Ik heb beide bekeken vandaag maar ik vind de Pro echt te dik. Ik wil misschien voor de 5 44mm gaan maar als ik zo de verhalen lees gaat deze batterij niet zo lang mee als de Pro versie. Iemand ervaring m.b.t. de batterij met de non Pro 44 mm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
qwasd schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 21:33:
Ik heb beide bekeken vandaag maar ik vind de Pro echt te dik. Ik wil misschien voor de 5 44mm gaan maar als ik zo de verhalen lees gaat deze batterij niet zo lang mee als de Pro versie. Iemand ervaring m.b.t. de batterij met de non Pro 44 mm?
Ik heb zelf de 44mm, ik zit op 50% na een rustige dag. Als je actief bent op een dag dan eindig je met 35%.

Ik draag hem niet 's nachts, dan ligt hij op de lader.

Always on staat uit en de hartslag iedere 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:59
mjvdzwet schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 22:05:
[...]

Ik heb zelf de 44mm, ik zit op 50% na een rustige dag. Als je actief bent op een dag dan eindig je met 35%.

Ik draag hem niet 's nachts, dan ligt hij op de lader.

Always on staat uit en de hartslag iedere 10 minuten.
Ik doe er twee, soms drie dagen mee.. De derde dag zit hij 's avonds tegen batterij besparing aan
Draag hem 's nachts ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Ik heb de Galaxy Watch 5 44mm nu maar weet iemand hoe ik de notificaties voor inname van water in Samsung Health juist configureer?

Ik krijg nu de ene keer de melding op de telefoon en de andere keer weer op de watch en dat komt niet omdat de telefoon dan in gebruik is. Notificaties zijn ingesteld om de 2 uur en bij instellingen - meldingen heb ik beide Samsung Health apps ingeschakeld. Wat nog beter zou zijn dat ik de melding alleen op de watch zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-06 10:34
nieuws: Google waarschuwt voor ongepatchte rce-kwetsbaarheden in Samsung Exyn...
Wearables en voertuigen die respectievelijk de Exynos W920- en Exynos Auto T5123-chipsets gebruiken, zijn ook vatbaar voor de kwetsbaarheden.
Gebruikers die nog geen patch hebben ontvangen, kunnen zichzelf beschermen door VoLTE en VoWi-Fi uit te schakelen.
De Galaxy Watch5 (Pro) heeft een Exynos W920 chipset. Moet ik VoLTE en VoWi-Fi nu dus ook uitschakelen op mijn Watch5 Pro LTE? Op mijn S22 heb ik dit al uitgeschakeld.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:54
Ridicuul schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:09:
nieuws: Google waarschuwt voor ongepatchte rce-kwetsbaarheden in Samsung Exyn...

[...]

[...]

De Galaxy Watch5 (Pro) heeft een Exynos W920 chipset. Moet ik VoLTE en VoWi-Fi nu dus ook uitschakelen op mijn Watch5 Pro LTE? Op mijn S22 heb ik dit al uitgeschakeld.
Ik gebruik wel Norton 360 op mijn S22 Ultra en is actief, en op mijn Galaxy Watch 5 Pro heb ik de Bluetooth versie ervan dat niet direct met LTE is verbonden. Ik ga ervanuit dat Norton mij wel bescherming biedt tegen aanvallen van buitenaf?

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 18-03-2023 15:16 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:47

-tom-562

Oliesjeik

KuuKe schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:16:
Mijn standaard Watch 5 (40mm) hoedt het met enkele niet vele gebruikte functies, krap twee dagen uit.
Welke functies gebruik je dan niet? Ik ben ik de markt voor een (nieuwe) smartwatch, op V&A worden nu veel 40mm modellen aangeboden.
Fitness tracking/hartslag monitoring zal bij mij uit komen te staan. Ik wil hem puur en alleen gebruiken voor de tijd (duh :P), notificaties (en dan wss alleen bellen) en wekker.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Dat er op V&A en marktplaats veel 40mm modellen worden aangeboden van zowel de 4 als 5 is omdat Samsung vaak acties heeft gehouden waarbij mensen bij aankoop van een toestel een smartwatch gratis erbij kregen. Die kregen dan het 40mm model. Veel daarvan hadden anders geen smartwatch genomen en zetten hem direct of na een weekje dragen op internet.

Dus voor iedereen die een 40mm model zou willen: zou daar even kijken en niet nieuw kopen. Naast de batterijduur, schermgrootte en bouwkwaliteit zijn in mijn ogen de smartwatches van de 4 en 5 serie allemaal nagenoeg hetzelfde qua processor en functies.

De overige modellen die daar staan zijn dus van mensen die echt als keuze ze hebben gekocht. Wat ik jammer vind aan die Samsung actie is dat ze de 40mm met dus de minste batterijduur weggeven. Het zou mooier zijn geweest als ze een upgrade met bijbetaling van de meerprijs tpv het basismodel zouden aanbieden. Nu heb je veel mensen die de batterijduur misschien zeer tegenvalt en daarom het dragen van een smartwatch helemaal niks vinden. Maar die waarschijnlijk wel tevreden zouden zijn geweest met het 44mm model of de pro.

[ Voor 8% gewijzigd door 1993jjohan op 19-03-2023 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

-tom-562 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:26:
[...]

Welke functies gebruik je dan niet? Ik ben ik de markt voor een (nieuwe) smartwatch, op V&A worden nu veel 40mm modellen aangeboden.
Fitness tracking/hartslag monitoring zal bij mij uit komen te staan. Ik wil hem puur en alleen gebruiken voor de tijd (duh :P), notificaties (en dan wss alleen bellen) en wekker.
Dan wil je zo ongeveer hetzelfde doen als ik doe: tijd, notificaties, wekker, slaapritme. Omdat m'n telefoon meestal in mijn nabijheid is staat wifi ook meestal uit. Bovendien ben ik veel buiten aan het werk waar geen wifi is.

hartslag/etc. alleen tijdens sporten of als ik tijdens werk weer eens flink aan de bak moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
-tom-562 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:26:
[...]
Dan kun je toch beter een andere smartwatch kopen. Zelfs de meest basale smarttracker heeft die functies wel. En de Amazfit GTR 4 en GTS 4 hebben bijvoorbeeld een batterijduur van minstens een week met de meeste functies aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Ik wist niet dat het zoveel scheelde, maar:

Met de "til pols op voor activeren" haalde ik makkelijk volle 4 dagen op mijn GW5 Pro maar met die optie UIT haalde ik zelfs volle 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:47

-tom-562

Oliesjeik

RepareerDroid schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:45:
[...]
Dan kun je toch beter een andere smartwatch kopen. Zelfs de meest basale smarttracker heeft die functies wel. En de Amazfit GTR 4 en GTS 4 hebben bijvoorbeeld een batterijduur van minstens een week met de meeste functies aan.
Een Amazfit is wel duurder. Ik heb een simpele fitness tracker van Honour, maar die ligt niet zo fijn om de pols plus ik vind de er eigenlijk niet uit zien.
Het is niet zo dat ik puur en alleen maar die functies gebruik, maar 90% van de tijd wel

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:34
Ik heb een zwarte watch 5 pro. Wat mij opvalt is dat de scherpe rand om het display snel beschadigd. Het zwart gaat er vanaf. het horloge wordt hierdoor toch best snel lelijk. Ik heb een bureau baan en natuurlijk tik ik wel eens ergens tegenaan. Mijn vorige Galaxy Watch met draai bezel bleef veel langer mooi. Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-06 10:34
cassiekai schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:41:
Ik heb een zwarte watch 5 pro. Wat mij opvalt is dat de scherpe rand om het display snel beschadigd. Het zwart gaat er vanaf. het horloge wordt hierdoor toch best snel lelijk. Ik heb een bureau baan en natuurlijk tik ik wel eens ergens tegenaan. Mijn vorige Galaxy Watch met draai bezel bleef veel langer mooi. Iemand dezelfde ervaring?
Jep, volledig bekrast rechtsonder en aan de bovenkant. Het voordeel van deze rand is wel dat het de klappen opvangt en het scherm beschermt. Lelijk is het inderdaad wel.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1993jjohan
cassiekai schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:41:
Zelf heb ik wel fysiek werk. En had eerst een case voor het horloge. Maar heb nu deze:
https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title

Niet echt goedkoop voor een eigenlijk simpele ring. Maar bevalt prima. (Krassen zijn duurder) Geen extra bulk of lelijk plastic meer om het horloge heen. En in verschillende modellen te bestellen. blijft goed zitten. Samen met een screenprotector van hetzelfde merk. Misschien kan jou dat op zijn minst helpen de bestaande krassen te verbergen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_bUPFaqfZedTMbc6HorXfIZoQ-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SNypn935TE6BHJ2tINla330u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Hmm, zo'n ring is wel een goeie. Mijn Watch 5 is nog wel onbeschadigd maar heb wel vaak last dat, door de nauwe manchet van mijn doorwerkjas, het klokje af en toe zijn eigen leven gaat leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
-tom-562 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:22:
[...]

Een Amazfit is wel duurder. Ik heb een simpele fitness tracker van Honour, maar die ligt niet zo fijn om de pols plus ik vind de er eigenlijk niet uit zien.
Het is niet zo dat ik puur en alleen maar die functies gebruik, maar 90% van de tijd wel
Ik had voor de Watch 5 ervaring met zowel een Mi Band 7 als een Huawei Band 7. Qua functionaliteit: 1: Galaxy Watch 5; 2: Huawei Band 7; 3: Mi Band 7.
Qua draagcomfort:
1: Huawei band 7, dan een tijdje niks, en dan op 2 de Watch 5, direct gevolgd door de Mi Band 7, vooral door het onhandige bandje van die laatste. De Huawei Band is met name comfortabel omdat ie een stuk dunner is dan de Watch 5 en Mi Band, dus zit prettiger onder een overhemd.
Voordeel van de Watch 5 is wel dat je standaard 20mm horlogebandjes kunt gebruiken.
Als ik de Watch 5 niet gratis had gekregen, had ik de Huawei Band 7 gehouden. Het prijsverschil van 200 euro zou me dat niet waard zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
1993jjohan schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:02:
[...]

Zelf heb ik wel fysiek werk. En had eerst een case voor het horloge. Maar heb nu deze:
https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title

Niet echt goedkoop voor een eigenlijk simpele ring. Maar bevalt prima. (Krassen zijn duurder) Geen extra bulk of lelijk plastic meer om het horloge heen. En in verschillende modellen te bestellen. blijft goed zitten. Samen met een screenprotector van hetzelfde merk. Misschien kan jou dat op zijn minst helpen de bestaande krassen te verbergen.
[Afbeelding]
Past dat ook over de - al bevestigde - panzerglass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
IK heb een Watch 5 op Marktplaats gekocht - zeer blij mee, vvoor een redelijke prijs.. - ben nu twee dagen verder en heb Gboard en Google aasitent kunnen installeren..Op de watch staan naast het Samsung account twee Google accounts- mijn vraag: waaron lukt het me niet via de playstore Gmail te downloaden op mijn watch?
Outlook gewoon kunnen downloaden.. overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Comp User schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:07:
[...]

Past dat ook over de - al bevestigde - panzerglass?
Zoals je op mijn foto en de productpagina ziet is het een dunne ring die echt alleen op de buitenste rand is geplakt. Dus neem aan van wel. Ik heb er zelf ook een screenprotector op zitten maar dan van ringkle. Even ter verduidelijking. Ik heb dus de watch 5 Pro. Ik heb niet gekeken of er iets vergelijkbaars voor de non pro bestaat.

[ Voor 13% gewijzigd door 1993jjohan op 23-03-2023 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
smeijers schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:55:
IK heb een Watch 5 op Marktplaats gekocht - zeer blij mee, vvoor een redelijke prijs.. - ben nu twee dagen verder en heb Gboard en Google aasitent kunnen installeren..Op de watch staan naast het Samsung account twee Google accounts- mijn vraag: waaron lukt het me niet via de playstore Gmail te downloaden op mijn watch?
Outlook gewoon kunnen downloaden.. overigens
Misschien omdat er geen Gmail app voor wearos bestaat helaas. :+

Even in je inbox kijken zoals bij outlook zit er dus niet in. Notificaties van gmail kun je natuurlijk wel gewoon op de watch krijgen.

Zelf zou ik het ook wel fijn vinden om bijvoorbeeld whatsapp terug te kunnen lezen op het horloge. Maar ook daar is geen app voor. Dus alleen notificaties en eventueel kan er gereageerd worden binnen die notificatie.

Maar eigenlijk kan ik niet klagen. De functionaliteit en integratie met oneui is zo veel beter als ik gewend was van mijn Amazfit. Hopelijk komt er bij de release van de watch 6 ook een mooie update met extra functies die ook beschikbaar komt voor de 4 en 5 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
waarom lukt het me niet via de playstore Gmail te downloaden op mijn watch?

wat een onthutsend antwoord...daar had ik niet bij stil gestaan..komt misschien dan nog op termijn..
bedankt voor je onthullende antwoord.

[ Voor 9% gewijzigd door smeijers op 24-03-2023 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
Spotify app op mijn smartwatch speelt geluid af op mijn mobiel ..als ik kies voor apparaat selecteren en kies daar Dit horloge dan zoekt hij contact (bluetooth aan ) maar vindt niets en ik kan geluid dus niet uit mijn horloge laten klinken. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
Het is wel erg rustig hier...
mijn eerste week smartwatch ontdekken is nu voorbij...
Ik denk dat als de telefoon via bluetooth is gekoppeld met het horloge er geen geluid uit de watch kan komen
Verder vind ik het erg lastig om zogenaamde Lite versies van bv. Insta te installeren; lukt me nog niet met de daarvoor nodige apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:15
smeijers schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 21:03:
Spotify app op mijn smartwatch speelt geluid af op mijn mobiel ..als ik kies voor apparaat selecteren en kies daar Dit horloge dan zoekt hij contact (bluetooth aan ) maar vindt niets en ik kan geluid dus niet uit mijn horloge laten klinken. Wat doe ik fout?
Die functie is er helaas niet meer, je kan de watch niet gebruiken als luidspreker voor spotify

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
Was dat geluid dan enigzins bruikbaar? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het horloge qua muziek iets bruikbaars kan produceren waar je met genot naar luistert.
Kan me niet herinneren dat ik het gebruikt heb. Misschien een keer per ongeluk maar het heeft dan geen blijvende indruk achter gelaten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
Geluid is voor muziek niet om aan te horen...vandaar dat de Spotify functie geen geluid meer via de Watch laat klinken.. ik heb er vrede mee..
Andere vraag kan je de bloedruk meter ook tussentijds geforceerd kalibreren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Recente gebruiker van een Watch 5 met Google Pay geïnstalleerd met het idee dat ik zonder moeilijke dingen met watch betalen kan maar man man man wat een gedoe.
Even snel mijn telefoon uit mijn broekzak halen, unlocken gaat sneller.
Waarom gaat dat niet met de Watch? Waarom moet ik persee Gpay openen om dit te laten werken, waarom is unlocken niet genoeg?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:27
schumi2004 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 00:03:
Recente gebruiker van een Watch 5 met Google Pay geïnstalleerd met het idee dat ik zonder moeilijke dingen met watch betalen kan maar man man man wat een gedoe.
Even snel mijn telefoon uit mijn broekzak halen, unlocken gaat sneller.
Waarom gaat dat niet met de Watch? Waarom moet ik persee Gpay openen om dit te laten werken, waarom is unlocken niet genoeg?
even 2x drukken gaat bij mij sneller dan de telefoon pakken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qA5zSgKNXcyeMw7zZrGa-TfMAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fANADFxxtT0Dds8u6VdhEC2F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Turb0Turb0 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 05:47:
[...]

even 2x drukken gaat bij mij sneller dan de telefoon pakken.
[Afbeelding]
Held! _/-\o_

Heb me helemaal suf gezocht (vooral op de Watch zelf) maar kon het maar niet vinden, was er al bijna klaar mee :)

Best irritant dat sommige settings dus via je telefoon moeten

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 22-04-2023 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-06 21:45
Ik overweeg een Galaxy Watch 5 Pro, heb nu een Watch Active 2. Beiden hebben een IP68 rating. Met de Watch Active 2 heb ik waterschade gehad door zwemmen en douchen (uiteraard na de garantietermijn). Horloge laten drogen en hij werkt weer, maar kan hem niet meer gebruiken om mee te zwemmen. Denk daarom aan de Watch 5 Pro. Maar Ip68 betekent dat hij getest is voor 30 minuten in het water. Ik zwem gemiddeld een uur. Is dit een goede keuze of kan ik beter kijken naar een ander horloge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Houdt er rekening mee dat chloor de pakkingen aantast. Daarnaast is IP68 niet super waterdicht, eigenlijk niet om mee het water in te springen / duiken. Hij houdt het vast even vol... maar gaat ook lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Laatst online: 00:23
mjvdzwet schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:34:
Houdt er rekening mee dat chloor de pakkingen aantast. Daarnaast is IP68 niet super waterdicht, eigenlijk niet om mee het water in te springen / duiken. Hij houdt het vast even vol... maar gaat ook lekken.
Ik heb met mijn Galaxy Watch 3 heel veel in zee gezwommen. En dan ook voor echt lange tijd. Ik heb hem nu 2.5 jaar en daarvan 6 weken elke dag in zee gezwommen. Geen enkel probleem mee gehad. Na het zwemmen wel even afspoelen met normaal water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-06 09:57
Welke update hebben ze het over? Geen firmware update want ik heb afgelopen week geen nieuwe versie gezien. https://tweakers.net/nieu...msung-galaxy-watch-5.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Vaevictis_ schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:01:
Welke update hebben ze het over? Geen firmware update want ik heb afgelopen week geen nieuwe versie gezien. https://tweakers.net/nieu...msung-galaxy-watch-5.html
Omdat het uit de Samsung health app komt. Deze gebruikt nu de temperatuursensor voor de voorspelling.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYhkN4G4myFJIb92DcSpXnbQPMk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/04WPk0QXUAPsj4zlr5WWFtVf.png?f=fotoalbum_large

Nieuwe update rolt binnen. Deze keer speciaal voor de dames!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Nog niet gezien op de 5 pro (non LTE).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meeterea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-02 12:34
Intussen ook beschikbaar op de 5 Pro (non LTE).

[ Voor 4% gewijzigd door Meeterea op 29-04-2023 08:40 ]

Culemborg, 2.720Wp Zuidzijde; PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Meeterea schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:40:
Intussen ook beschikbaar op de 5 Pro (non LTE).
Weet je of ze accuduur verbeterd hebben of dat die nagenoeg gelijk is gebleven?
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste