Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Een custom?Quad schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:24:
[...]
Ik weet wel dat m'n ingestelde horlogeplaat niet meer werkte na de update. Ik heb dus een andere moeten instellen.
Een zo'n standaard aangeboden vanuit de watchmanager. Maar goed, intussen zo ook prima. 👍
⏩ PVOutput☀️
Met de Watch 5 haal ik een dikke 3 dagen. 3 dagen en 5-9 uur. Ik draag de watch dag en nacht (ook tijdens douchen hou ik hem om) en heb alles aan staan behalve de AOD. Dus hartslag continue, stress continue, NFC, WIFI, Locatie etc. Ik detecteer automatisch activiteiten en gebruik ook de google assistant. Tijdens de slaap meet ik ook zuurstofsaturatie.
GPS werkt bij mij goed. Verschillende lange wandelingen gedaan en deze gaf een nauwkeurig beeld van de route.
Al met al dik tevreden.
https://www.reddit.com/r/...3qga/whatsapp_on_wear_os/
Geweldig dat dit nu eindelijk kan. Dit was dus een van de weinige dingen die ik nog echt wilde hebben.glenner schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:20:
Eindelijk, een officiële whatsapp voor wear os 3, werkt perfect op mijn watch 5 pro! Is nog beta, dus je dient de whatsapp beta op je telefoon te hebben. al beetje mee gespeeld, beetje traag nog, maar al prima eerste versie! Heb het gevoel dat de notificaties niet altijd doorkomen. Werkt wel standalone zelfs op mijn LTE, dus eindelijk whatsapps sturen als ik mijn telefoon niet bij heb :-)
Op mijn tablet heb ik whatsapp kunnen dupliceren om zowel de WhatsApp als WhatsApp Business van mijn telefoon op de tablet te gebruiken. En op Windows gebruik ik voor een dubbele whatsapp de normale en bèta app in de Windows Store.
Iemand een idee hoe ik dat dual whatsapp op mijn telefoon werkende krijg?
Instructies hier: https://www.google.com/am...official-sign-up-now/amp/glenner schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:20:
Eindelijk, een officiële whatsapp voor wear os 3, werkt perfect op mijn watch 5 pro! Is nog beta, dus je dient de whatsapp beta op je telefoon te hebben. al beetje mee gespeeld, beetje traag nog, maar al prima eerste versie! Heb het gevoel dat de notificaties niet altijd doorkomen. Werkt wel standalone zelfs op mijn LTE, dus eindelijk whatsapps sturen als ik mijn telefoon niet bij heb :-)
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Ik krijg het niet voor elkaar om muziek via de app Galaxy Wear op de Watch 5 PRO te krijgen. Steeds de melding geef toegang op je watch 5 pro. Maar waar dan? Meer mensen dit probleem? Mijn phone is een S21 Ultra. Hoop zo dat iemand een oplossing heeft want ik krijg er wat van, 😢😢
Kan je niet op de melding klikken waardoor je een ander scherm krijgt op je pro waar je dan toegang kan geven ?FJVersteeg schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:08:
Hallo,
Ik krijg het niet voor elkaar om muziek via de app Galaxy Wear op de Watch 5 PRO te krijgen. Steeds de melding geef toegang op je watch 5 pro. Maar waar dan? Meer mensen dit probleem? Mijn phone is een S21 Ultra. Hoop zo dat iemand een oplossing heeft want ik krijg er wat van, 😢😢
Klopt het dat hij by default ook fietsen mee telt als wandelen?
Mocht dat zo zijn, weet iemand hoe ik dit uit kan schakelen?
Klopt, ook motorrijden telt hij bij mij mee als lopenWaliwal schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 22:34:
Ik merk dat mijn watch 5 pro wel heel royaal is met stappen tellen.
Fietsen kan ik ergens nog wel begrijpen, ik had dit hier ook al eens gevraagd maar schijnt zo te horen.
Het blijft toch een gevoelig iets om 100% juist te hebben en afstemmen.
Dat telt ie helaas mee ja. En dat is niet uit te zetten. Google Fit heeft hier geen (veel minder) last van.Waliwal schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 22:34:
Ik merk dat mijn watch 5 pro wel heel royaal is met stappen tellen.
Volgens mij schijnt het niet te "horen". Maar Samsung heeft dit "issue" laag op de prio lijst staan. Zo kan Samsung ook niet automatisch fietsen detecteren, terwijl dat vroeger wel zo was. Althans zoiets las ik een tijd geleden toen ik me ook kapot ergerde aan dit issue. Maar nu denk ik: mooi, zo ben ik lekker snel aan mijn stappen...Turb0Turb0 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 07:53:
[...]
Klopt, ook motorrijden telt hij bij mij mee als lopen![]()
Fietsen kan ik ergens nog wel begrijpen, ik had dit hier ook al eens gevraagd maar schijnt zo te horen.
Nee, ik gebruik voor stappen en trainingen en dat soort dingen Google Fit. Maar ik zet tijdens een wandeling vaak zowel een Google Fit training aan als die van Samsung, omdat ik de app van Samsung op het horloge fijner vind. Aan de andere kant gebruik ik tegenwoordig ook vaak de Wear OS apps van Komoot of Outdooractive, maar dan met name voor de navigatie.
En toen was er ineens AI! Ik verwacht dat dit veel en veel beter gaat worden.Holzschuh schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:30:
Mijn Garmin vierde ook wel eens mijn stappendoel van de dag, en dan zat ik al kwartier in de auto.
Het blijft toch een gevoelig iets om 100% juist te hebben en afstemmen.
Van mij hoeft het niet gemeten te worden
Ja, dat kan in de Samsung Health app op je telefoon.Aggressor schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:01:
Is het ook mogelijk om je slaap uit te zetten?
Van mij hoeft het niet gemeten te worden
Volgens mij kan je alleen het overzicht uit start verwijderen, daarmee schakel je de slaapdetectie niet perse mee uit.barrymossel schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:57:
[...]
Ja, dat kan in de Samsung Health app op je telefoon.
Als je dan naar instellingen gaat kan je alleen bloedzuurstof en snurkdetectie uitzetten. Verder gegevens verwijderen of aanpassen, ik zie verder geen mogelijkheid tot uitschakelen slaapdetectie.
⏩ PVOutput☀️
Ah true. Horloge afdoen 's nachts dan. Maar dan heb je dus geen wekker om je pols. Dus voor jou geen optie toch?Quad schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:36:
[...]
Volgens mij kan je alleen het overzicht uit start verwijderen, daarmee schakel je de slaapdetectie niet perse mee uit.
Als je dan naar instellingen gaat kan je alleen bloedzuurstof en snurkdetectie uitzetten. Verder gegevens verwijderen of aanpassen, ik zie verder geen mogelijkheid tot uitschakelen slaapdetectie.
Wel lomp dat je het niet geheel kunt uitzetten, maar eerlijk gezegd kost het volgens mij niet veel batterij. Maar ook dat kan ik mis hebben...
Voor mij persoonlijk maakt het niet veel uit. Batterijduur van de Watch5 pro is uitmuntend met wat voor mij specifieke tweaks.barrymossel schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:34:
[...]
Ah true. Horloge afdoen 's nachts dan. Maar dan heb je dus geen wekker om je pols. Dus voor jou geen optie toch?
Wel lomp dat je het niet geheel kunt uitzetten, maar eerlijk gezegd kost het volgens mij niet veel batterij. Maar ook dat kan ik mis hebben...
Maar voor @Aggressor kan het anders zijn en wil hij die 2 a 3 procent wat het wellicht kost niet daaraan uitgeven.
⏩ PVOutput☀️
:strip_exif()/f/image/5m7oyrmuQAHg6jaV8HT1REMu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 19-05-2023 14:55 ]
Je moet Gboard installeren dan heb je Nederlandse spraakinvoer.Albert020 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:50:
Kun je NL spraakinvoer ook toepassen voor WhatsApp op de Watch 5 ?
[Afbeelding]
hoi
En dit werkt met WhatsApp, weet nog toen ik een SW4 had dit niet werkte met Gboard ?jerry_a schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:29:
[...]
Je moet Gboard installeren dan heb je Nederlandse spraakinvoer.
Kun je het laten zien dat het werkt?
Het werkt prima. Net nog wat verstuurd.Albert020 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:02:
[...]
En dit werkt met WhatsApp, weet nog toen ik een SW4 had dit niet werkte met Gboard ?
Kun je het laten zien dat het werkt?
hoi
Eerste indruk top. Hele chats inclusief fotos enzo kunnen bekijken werkt prima. Ook spraakberichten kan nu gestuurd worden.
Enige waar ik tegenaan loop is dat nu de meldingen voor nieuwe berichten niet meer doorkomen op het horloge. Iemand vergelijkbare problemen en een oplossing toevallig? Het is natuurlijk een bèta. Maar anders gaat die er maar weer even vanaf tot de meldingen wel werken.
Ik ga in het weekend regelmatig een dagje weg met mijn vriendin en dan laat ik zo veel mogelijk spullen thuis. Zo ook mijn telefoon, dus dan gebruik ik het horloge stand-alone. Alleen als ik dat doe loopt de batterij echt enorm snel leeg. Zo ook afgelopen zaterdag, ik ging 's ochtends om half 10 de deur uit met een volledig opgeladen batterij, 's avonds om 20:00 was ie al leeg. En omdat ik dat al wel eens eerder had gemerkt heb ik hem de hele dag in spaarstand gehad, met bluetooth/NFC en al dat soort zaken uitgeschakeld...
Is het normaal dat het verschil in batterijduur zo enorm groot is tussen stand-alone gebruik en "verbonden" gebruik?
Ik weet niet of je een dagje zonder internet kan maar ik zou de LTE uitzetten (gezien je drain kan dit ook voor enkele uurtjes). Dat is namelijk het verschil volgens met het bij je hebben van je tel. Dan weet je in welke hoek je het moet zoeken.Vld1989 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:41:
Mij valt iets op aan de batterijduur. Ik heb de Watch 4 Classic LTE, dus misschien dat die sowieso al een wat mindere batterijduur heeft dan de Watch 5. Maar als ik verbonden ben met mijn telefoon, dan gaat ie makkelijk 2 dagen mee zonder op te laden en dan heb ik alles aan staan (zelfs het Always On-display).
Ik ga in het weekend regelmatig een dagje weg met mijn vriendin en dan laat ik zo veel mogelijk spullen thuis. Zo ook mijn telefoon, dus dan gebruik ik het horloge stand-alone. Alleen als ik dat doe loopt de batterij echt enorm snel leeg. Zo ook afgelopen zaterdag, ik ging 's ochtends om half 10 de deur uit met een volledig opgeladen batterij, 's avonds om 20:00 was ie al leeg. En omdat ik dat al wel eens eerder had gemerkt heb ik hem de hele dag in spaarstand gehad, met bluetooth/NFC en al dat soort zaken uitgeschakeld...
Is het normaal dat het verschil in batterijduur zo enorm groot is tussen stand-alone gebruik en "verbonden" gebruik?
Wie kan delen kan vermenigvuldigen..
Kan ik inderdaad wel eens proberen ja. Misschien gewoon een keer thuis. Ik kan prima zonder internet, maar ik wil op zo'n dagje weg wel gewoon bereikbaar zijn.Muzzy schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:45:
[...]
Ik weet niet of je een dagje zonder internet kan maar ik zou de LTE uitzetten (gezien je drain kan dit ook voor enkele uurtjes). Dat is namelijk het verschil volgens met het bij je hebben van je tel. Dan weet je in welke hoek je het moet zoeken.
En GPS/locatie bepaling? Ik heb soms het idee dat als je telefoon in de buurt is, hij de GPS/locatie bepaling van je telefoon gebruikt, maar als je telefoon niet in de buurt is, moet je horloge dat zelf doen via GPS, zou dat het kunnen zijn?Marcel-k schreef op maandag 22 mei 2023 @ 23:33:
Ik heb een watch 5 44mm LTE. Ik heb 4G en bluetooth altijd aan en wifi uit, dan gaat de batterij ruim 2 dagen mee. Wanneer ik de telefoon thuis laat dan heb ik het idee dat het horloge de telefoon blijft zoeken en dan de bluetooth meer batterij neemt.
Zou ook nog kunnen natuurlijk. GPS heb ik aan op de Watch 5. Dan zou ik dat een keer moeten testen tzt.Treveo schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:24:
[...]
En GPS/locatie bepaling? Ik heb soms het idee dat als je telefoon in de buurt is, hij de GPS/locatie bepaling van je telefoon gebruikt, maar als je telefoon niet in de buurt is, moet je horloge dat zelf doen via GPS, zou dat het kunnen zijn?
Dat laatste heb ik dus niet: ik heb sinds een tijdje dat hij geen GPS signaal meer kan vinden. Heb hem wel eens een uur lang (las hier in het topic dat het soms even kan duren) buiten op een tafel neergelegd maar dan nog geen resultaat. De enige oplossing is een reset van de Watch, als dat klaar is dan heb ik binnen 30 seconden een fix. Dit gaat dan een paar dagen goed maar hoe verder de dagen verstrijken hoe langer het duurt voordat er een GPS fix gedaan kan worden. Herkend iemand dit probleem?
Everything that has a beginning has a end
hi,lamers1 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 16:44:
[...]
Kan je niet op de melding klikken waardoor je een ander scherm krijgt op je pro waar je dan toegang kan geven ?
beetje laat met reageren, sorry... de melding, 0 tracks toegevoegd, verschijnt een milliseconde en is dan weg. Wat ie wel doet is ergens, waarschijnlijk in de nacht, synchroniseren want er staat muziek op de watch maar wat en hoeveel..????

Als ik hem op de oplader leg, gebeurt er niks. De 45W lader van Samsung laad wel mijn S22 Ultra op. Het moet dus zeer waarschijnlijk de kabel zijn vermoed ik van de Watch 5 Pro.
Mijn vrouw heeft de Galaxy Watch 2018 42mm rosegoud en op haar oplader gaat hij opladen maar dan stopt het opeens
[ Voor 40% gewijzigd door Van der Berg op 07-06-2023 14:53 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Als er ergens in de buurt iemand met een Samsung watch is zou je dat nog kunnen testen maar dat moet toevallig ook maar net zo zijn. Of kijken of je in een winkel een kabel kan testen als bevestiging dat het aan de kabel moet liggen.
Ik heb beneden een losse qi lader waarop de watch 5 niet eens op reageert en boven een nachtkastlampje met draadloze lader erin waarop de watch 5wel lijkt te gaan opladen, maar binnen 30 seconden alsnog heel de tijd de melding geeft laden onderbroken.
Gebruik nu dus maar weer het magnetische laadblokje met een usb-C naar A verloopblokje van de action, kan die in ieder geval aan de wekker opladen..
Typisch dat het weer zo willekeurig moet zijn terwijl ik mijn S10e wel overal op kan gooien zonder moeite.
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Zoiets: https://www.amazon.nl/MoK...prefix=%2Caps%2C66&sr=8-7
Hier een lijst waar je via Google Pay zou moeten kunnen betalen: https://support.google.co...=en#zippy=%2Cpay-in-storeMozie schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:40:
Iemand ervaring met Google Pay in landen die het niet ondersteunen? Werkt de NFC van de watch als een reguliere pas met NFC of worden betalingen op een of ander manier toch geblokkeerd omdat Google Pay daar niet wordt ondersteund?
[ Voor 9% gewijzigd door wiz op 11-06-2023 09:05 ]
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Om die reden ben ik van ING naar Rabo overgestapt. Is nog (iets) goedkoper ook. Overstappen was voor mij heel weinig moeite (rekeningen worden van mijn vrouw haar rekening afgeschreven - dat is de gemeenschappelijke rekening). Maar uiteindelijk gebruik ik betalen via het horloge echt nooit...wiz schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:02:
Enige dat ik echt nog vervelend vindt is de beperkte ondersteuning van Google Pay op de Samsung Watch door sommige banken. SNS bijvoorbeeld... Wel de Apple watch volledig omarmen, en tegelijkertijd al meer dan drie jaar rond de pot draaien voor Google Pay op de Samsung watch.
En die verschrikkelijke reader is wel heel erg irritant en lijk je echt willekeurig te moeten gebruiken.
PS ga tegenwoordig steeds vaker zonder telefoon van huis. Heerlijk met de LTE ondersteuning.. WhatsApp doet het, bellen en gebeld worden met oortje werkt perfect.. Spotify doet het prima... Etc etc
(W5 Pro Grey met LTE, Ringke Metal One Band, niet volledig matching met het titanium van de kast, maar ziet er desdondanks prima uit)
:strip_exif()/f/image/h5VGuFQiUS0hMCOQumT7MQ2z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/duQab4hjsePI01Cajb2trqL1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door wiz op 14-06-2023 08:42 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Isane op 14-06-2023 09:54 ]
Was me al bekend maar bedankt. Hiermee beantwoord je dus mijn vraag dat als je op vakantie gaat naar een land die daar niet tussen staat, dan kun je de watch op geen manier gebruiken om te betalen?barrymossel schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:08:
[...]
Hier een lijst waar je via Google Pay zou moeten kunnen betalen: https://support.google.co...=en#zippy=%2Cpay-in-store
Zo lees ik het wel, maar ze kunnen ook goed bedoelen dat je als inwoner van die landen alleen met Google Pay kunt betalen.Mozie schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:12:
[...]
Was me al bekend maar bedankt. Hiermee beantwoord je dus mijn vraag dat als je op vakantie gaat naar een land die daar niet tussen staat, dan kun je de watch op geen manier gebruiken om te betalen?
Als ik dan wat verder zoek geven meerdere banken aan dat als je contactloos kunt betalen in een land (met de betreffende betaalprovider, bijvoorbeeld visa) dat Google Pay dan ook werkt.
https://www.bnz.co.nz/sup...-with-google-pay-overseas
Interessant, hier ben ik dus benieuwd naar. Zou fijn vinden als iemand dit kan bevestigen die met zijn watch heeft kunnen betalen in een land waar Google Pay niet actief is.barrymossel schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:21:
[...]
Zo lees ik het wel, maar ze kunnen ook goed bedoelen dat je als inwoner van die landen alleen met Google Pay kunt betalen.
Als ik dan wat verder zoek geven meerdere banken aan dat als je contactloos kunt betalen in een land (met de betreffende betaalprovider, bijvoorbeeld visa) dat Google Pay dan ook werkt.
https://www.bnz.co.nz/sup...-with-google-pay-overseas
En sowieso ben ik best tevreden met de 5 Pro. Alleen jammer van de Samsung software. De pure WearOS was imo vele malen fijner.
Pure WearOS/Android is niet altijd beter. Samsung heeft veel handig toevoegingen in One Ui.barrymossel schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:15:
Batterijduur is voor mij voorlopig het belangrijkst. De virtuele ring is wat mij betreft onbruikbaar, dus een echte ring zou van toegevoegde waarde kunnen zijn. Maar niet reden genoeg om te upgraden.
En sowieso ben ik best tevreden met de 5 Pro. Alleen jammer van de Samsung software. De pure WearOS was imo vele malen fijner.
Zoals?blue13x schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:39:
[...]
Pure WearOS/Android is niet altijd beter. Samsung heeft veel handig toevoegingen in One Ui.
Maar toch een vraagje aan degenen onder ons die er ook een hebben ... Ik merk dat de sluiting af en toe losschiet als het horloge te dicht bij mijn pols zit en ik mijn hand naar boven draai .. Niet heel erg omdat de sluiting magnetisch is en blijft zitten, niet volledig openklapt of zo .. Maar toch vraag ik me af of dit normaal is ... Herkent iemand dit?
:strip_exif()/f/image/oaiLWb4iAxx88oylEra3drpZ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door wiz op 16-06-2023 09:00 ]
Yep .. Volgens de geruchten en beperkte info die er over Wear OS 4.0 is gaat dat herfst 2023 zijn. Dus nadat de 6-series gereleased is ... (Die waarschijnlijk bij release mogelijk al voorzien is van Wear OS 4.0lHybridl schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:24:
Wear os 4 komt ook op de watch 5 toch?
Ik heb nu ongeveer 2 maanden de Watch 5 pro titanium.BootVluchteling schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:00:
Mijn Fitbit is overleden en zit nu te zoeken naar een opvolger. Hoe ervaren jullie de Galaxy watch 5? Hoe lang houdt de batterij het een beetje uit bij gemiddeld gebruik?
Met de Watch 5 haal ik een dikke 3 dagen. 3 dagen en 20 uur. Ik draag de watch dag en nacht (ook tijdens douchen hou ik hem om) en heb alles aan staan behalve de AOD. Dus hartslag continue, stress continue, NFC, WIFI, Locatie etc. Ik detecteer automatisch activiteiten en gebruik ook de google assistant. Tijdens de slaap meet ik ook zuurstofsaturatie.
GPS werkt bij mij goed. Verschillende lange wandelingen gedaan en deze gaf een nauwkeurig beeld van de route.
Met AOD on haal ik net niet 3 dagen.
Al met al dik tevreden.
Ik lees online dat hij geen zwem-activiteiten ondersteund. Heb je daar ervaring mee toevallig? En dan bedoel ik niet of hij waterdicht is ( of niet ) , maar dat hij het aantal baantjes niet bijhoudt?LAPJENL70 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:25:
[...]
Ik heb nu ongeveer 2 maanden de Watch 5 pro titanium.
Met de Watch 5 haal ik een dikke 3 dagen. 3 dagen en 20 uur. Ik draag de watch dag en nacht (ook tijdens douchen hou ik hem om) en heb alles aan staan behalve de AOD. Dus hartslag continue, stress continue, NFC, WIFI, Locatie etc. Ik detecteer automatisch activiteiten en gebruik ook de google assistant. Tijdens de slaap meet ik ook zuurstofsaturatie.
Met AOD on haal ik net niet 3 dagen.
Al met al dik tevreden.
Mijn watch 3 deed dat wel. Ik moet nog op vakantie maar zwem activiteit is wel te kiezen als optie. Dus neem aan dat dat werkt.BootVluchteling schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:38:
[...]
Ik lees online dat hij geen zwem-activiteiten ondersteund. Heb je daar ervaring mee toevallig? En dan bedoel ik niet of hij waterdicht is ( of niet ) , maar dat hij het aantal baantjes niet bijhoudt?
https://www.bol.com/nl/nl...8dKcg_0_9.10.ProductImageLAPJENL70 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:42:
Mijn watch 3 deed dat wel. Ik moet nog op vakantie maar zwem activiteit is wel te kiezen als optie. Dus neem aan dat dat werkt.
Hier lijkt het weer aangegeven te worden dat die dat weer niet doet..
https://www.samsung.com/n...e-sm-r925fzkaeub/#supportBootVluchteling schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:31:
[...]
https://www.bol.com/nl/nl...8dKcg_0_9.10.ProductImage
Hier kun je de handleiding bekijken. Daarin staat ook de zwem activiteit en de voorwaarden voor gebruik bij zwemmen.
Accu gaat 5 dagen mee.
Check regelmatig de tijd of betalen met Google Pay.
Neem ook regelmatig gesprekken op.
Helemaal happy mee.
BootVluchteling schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:00:
Mijn Fitbit is overleden en zit nu te zoeken naar een opvolger. Hoe ervaren jullie de Galaxy watch 5? Hoe lang houdt de batterij het een beetje uit bij gemiddeld gebruik?
:strip_exif()/f/image/b1TxZp4OX0FX0l216WOox9So.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat haal ik niet. Heb je hartslag en stressmeting continue aan staan? En saturatie tijdens slapen?Turb0Turb0 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:12:
5 pro, always on display staat uit.
Accu gaat 5 dagen mee.
Check regelmatig de tijd of betalen met Google Pay.
Neem ook regelmatig gesprekken op.
Allemaal niet aan. Tijdens slapen niet om.LAPJENL70 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:16:
[...]
Dat haal ik niet. Heb je hartslag en stressmeting continue aan staan? En saturatie tijdens slapen?
Stressmeting geloof ik niet in. Ik slaap prima en hartslag continue in de gaten houden geeft alleen maar stress
:strip_exif()/f/image/e6pAT9JjjzC4E5PPeQYlpYnk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Turb0Turb0 op 16-06-2023 19:26 ]
Ik moet daar echt mijn best voor doen. Always on altijd aan. Veel gebruiken met sporten en de hele dag er mee bezig zijn. Dan gaat die misschien een dag mee. Maar meestal hier zeker al 2 dagen met normaal gebruik
Hier met de Pro in de ochtend naar 95-100%, volgende ochtend tussen 60-70%, afhankelijk of ik ben gaan wandelen met GPS aan. Dus twee dagen haalt ie wel, maar drie gaat me meestal niet lukken denk ik. Wel AOD, 10 min hartslag en dat soort dingen.lHybridl schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:21:
snap ook niet dat veel reviews zeggen dat de normale watch 5 een dag meegaat.
Ik moet daar echt mijn best voor doen. Always on altijd aan. Veel gebruiken met sporten en de hele dag er mee bezig zijn. Dan gaat die misschien een dag mee. Maar meestal hier zeker al 2 dagen met normaal gebruik
Voor mij prima, omdat ik hem elke dag wel aan de lader leg tijdens douchen en aankleden enzo. Belangrijkste was dat ie een ruime dag mee zou gaan en dat lukt met gemak. En als ik een nachtje weg ben (wat tegenwoordig niet meer spontaan gebeurt, want getrouwd) dan neem ik de lader mee...
Je kan kiezen voor twee zwemactiviteiten, zwemmen of zwemmen (buiten).BootVluchteling schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:31:
[...]
Verder heeft mijn vrouw de Watch 5 44mm, die heb ik eerder geprobeerd maar ik werd wat panisch van de accu, elke 2 dagen aan de lader bij 24/7 gebruik vond ik wat minder, de Watch 5 Pro, welke ik nu heb, gaat minimaal 4 dagen mee, dat vind ik heerlijk.
⏩ PVOutput☀️
Ja, ik heb het orginele Samsung titanium bandje en dit gebeurt af en toe, maar dan moet ik echt iets gek doen. Denk eerlijk gezegd dat het gebeurt wanneer het bandje te strak zit.wiz schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:58:
Toch maar weer een Hochuen band laten komen voor mijn W5 PRO LTE Grijs .. Blijft een prachtige band ...
Maar toch een vraagje aan degenen onder ons die er ook een hebben ... Ik merk dat de sluiting af en toe losschiet als het horloge te dicht bij mijn pols zit en ik mijn hand naar boven draai .. Niet heel erg omdat de sluiting magnetisch is en blijft zitten, niet volledig openklapt of zo .. Maar toch vraag ik me af of dit normaal is ... Herkent iemand dit?
[Afbeelding]
Ik heb juist besloten het bandje terug te sturen. Na slechts een paar dagen dragen zie ik al slijtsporen op zeker de eerste 6 schakels, buitenkant vanaf de top van het horloge gezien... Waardeloos.. Dit zou een titanium band moeten zijn en naar verhouding sterker en beter krasvrij. Maar dit is echt hopeloos... Iemand vergelijkbare ervaringen??blue13x schreef op zondag 18 juni 2023 @ 22:54:
[...]
Ja, ik heb het orginele Samsung titanium bandje en dit gebeurt af en toe, maar dan moet ik echt iets gek doen. Denk eerlijk gezegd dat het gebeurt wanneer het bandje te strak zit.
Denk dat dat aan de kwaliteit/materiaal ligt en niet het orginele bandje. Heb de originele van samsung en nog geen enkele kras te zien en ben heel moeilijk met krassen. Heb mijn hand een paar keer tegen hard objecten gestoot en vreemd genoeg geen krassen.wiz schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:00:
[...]
Ik heb juist besloten het bandje terug te sturen. Na slechts een paar dagen dragen zie ik al slijtsporen op zeker de eerste 6 schakels, buitenkant vanaf de top van het horloge gezien... Waardeloos.. Dit zou een titanium band moeten zijn en naar verhouding sterker en beter krasvrij. Maar dit is echt hopeloos... Iemand vergelijkbere ervaringen??
Pfff en daar nog 180 euro voor durven vragen.... Onder geen enkele voorwaarde koop ik ooit nog een Hochuen bandje...blue13x schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:08:
[...]
Denk dat dat aan de kwaliteit/materiaal ligt en niet het orginele bandje. Heb de originele van samsung en nog geen enkele kras te zien en ben heel moeilijk met krassen. Heb mijn hand een paar keer tegen hard objecten gestoot en vreemd genoeg geen krassen.
:strip_exif()/f/image/bCTA6e1R8aZ4TkV2B6v4vLE6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door wiz op 18-06-2023 23:35 ]
Wow...dat ziet er niet goed uit. Mijne heeft nog geen enkele kras. Heb een zwarte bandje van samsung. Had een tijdje geleden gekocht via coolblue voor 199. Ik zou juist verwachten dat het zwarte bandje sneller krast.wiz schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:35:
[...]
Pfff en daar nog 180 euro voor durven vragen.... Onder geen enkele voorwaarde koop ik ooit nog een Hochuen bandje...
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door blue13x op 18-06-2023 23:46 ]
Balen. Maar ikzelf koop geen dingen bij die Chinezen. Is toch echt vaak mindere kwaliteit. Dan maar iets meer uitgeven denk ik dan persoonlijk.wiz schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:35:
[...]
Pfff en daar nog 180 euro voor durven vragen.... Onder geen enkele voorwaarde koop ik ooit nog een Hochuen bandje...
[Afbeelding]
Je zou toch verwachten dat dit bandje, gezien de prijs en het "Designed for Samsung" logo, toch een wat betere kwaliteit zou moeten zijn.LAPJENL70 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:12:
[...]
Balen. Maar ikzelf koop geen dingen bij die Chinezen. Is toch echt vaak mindere kwaliteit. Dan maar iets meer uitgeven denk ik dan persoonlijk.
:strip_exif()/f/image/HsyfsZV3dVEdE6hMmSnUDeSV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z5QqQigrSTFttmL875E5onhK.jpg?f=fotoalbum_large)
heb je een linkje? :-)wiz schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:26:
Net maar mijn ALI bandje teruggezet.. Stainless steel, vrijwel exact de kleur van de Titanium Watch 5 PRO LTE Grey, en nagenoeg onverwoestbaar 😊
[Afbeelding]
Maar nu heb ik dus een Watch en ik wil deze ook kunnen gebruiken voor contactless pay, dus op de watch de Google Wallet app geinstalleerd. Daar op add card gedrukt, dan opent Google Wallet op mijn Mobiel, en dan zie ik ineens wel mijn creditcard, maar niet mijn debit kaart. Als ik op add new card druk dan kan ik mijn rabo rekening nr niet invoeren (is immers geen creditcard nummerformaat).
Als ik op mijn telefoon dan op back druk en de Wallet app weer open vanaf de launcher dan is mijn creditcard weer verdwenen en zie ik alleen mijn debit kaart.
Gevolg is dat ik met geen mogelijkheid mijn kaart op de watch krijg. Als ik profiles bekijk en op welke landen alles staat ingesteld dan klopt dit gewoon (nl, mijn adres, mijn email). Maar het voelt alsof ik twee dubbele profielen heb met elk 1 kaart. Ik heb in Wallet al naar payment profiles gekeken en welke default is, maar daar heb ik maar 1 profile tussen staan.
Iemand enig idee hoe ik dat aan de praat krijg?
[ Voor 5% gewijzigd door !GN!T!ON op 20-06-2023 18:24 ]
In je Rabo app, bij passen, kun je wel een CC formaat nummer vinden.!GN!T!ON schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:23:
Heb sinds een paar dagen een Watch5. Maar krijg contactloos betalen niet werkend... Ik heb Google Pay via de Rabobank app ingeschakeld. Als ik op mijn telefoon de Wallet app open dan zie ik mijn Rabo debit kaart daar staan en ik kan met de telefoon contactloos betalen. Ik heb daarnaast Google One abbonement, die incasseert via pay.google.com. Als ik naar die website ga dan zie ik wel mijn creditcard (mastercard) maar niet mijn rabo debitkaart, precies andersom als in de wallet app op de telefoon dus. Dit was mij eerder wel opgevallen maar alles werkte dus ik vond het wel prima.
Maar nu heb ik dus een Watch en ik wil deze ook kunnen gebruiken voor contactless pay, dus op de watch de Google Wallet app geinstalleerd. Daar op add card gedrukt, dan opent Google Wallet op mijn Mobiel, en dan zie ik ineens wel mijn creditcard, maar niet mijn debit kaart. Als ik op add new card druk dan kan ik mijn rabo rekening nr niet invoeren (is immers geen creditcard nummerformaat).
Als ik op mijn telefoon dan op back druk en de Wallet app weer open vanaf de launcher dan is mijn creditcard weer verdwenen en zie ik alleen mijn debit kaart.
Gevolg is dat ik met geen mogelijkheid mijn kaart op de watch krijg. Als ik profiles bekijk en op welke landen alles staat ingesteld dan klopt dit gewoon (nl, mijn adres, mijn email). Maar het voelt alsof ik twee dubbele profielen heb met elk 1 kaart. Ik heb in Wallet al naar payment profiles gekeken en welke default is, maar daar heb ik maar 1 profile tussen staan.
Iemand enig idee hoe ik dat aan de praat krijg?
---edit---
Rabo app > Service > Betaalpas > Pasgegevens
Heb je ook een idee waar in de app? Als ik bij Settings -> Betaalpas -> pasgegevens kijken dan staat daar een lang nummer 'kaartnummer'. maar de wallet app accepteerd die niet als geldig.barrymossel schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:28:
[...]
In je Rabo app, bij passen, kun je wel een CC formaat nummer vinden.
---edit---
Rabo app > Service > Betaalpas > Pasgegevens
Als ik kijk bij betaalmethoden -> koppelingen -> Google Pay en dan de pas open zie ik geen CC formaat nummer, alleen mijn IBAN rekening nummer en een 4 cijferig kaartcode.
Verder kan ik nergens andere nummers vinden, maar misschien kijk ik er totaal over heen.
EDIT:
Dat nummer bij pasgegevens werkt dus niet
EDIT2: Nevermind! werkt wel. Als je op de kopiereren knop in de rabo app drukt dan kopieert hij ook twee spaties mee, dat had ik niet gezien bij het pasten in de wallet app....
Dankjewel @barrymossel dit had ik zelf nooit gevonden.
Edit3.....
Nope toch niet. Zodra ik op next druk een foutmelding something went wrong.
Laatste edit. Nummer handmatig overgetypt, die kopieer knop in de rabo app liet de laatste 3 cijfers weg en verving deze voor spaties....

[ Voor 33% gewijzigd door !GN!T!ON op 20-06-2023 18:40 ]
Ik zat afgelopen weekend in ons opzet zwembad met mijn horloge en toen werd zwemmen als activiteit automatisch waargenomen. Was verbaasd hoe het horloge dit kon waarnemen.BootVluchteling schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:31:
[...]
/f/image/hz2XRWXpqtckRmZ2co0Z61Ik.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door Bo0bz op 20-06-2023 23:08 ]
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Gelukkig werkt het nu. Ik heb ABN en Rabo debit kaarten op mijn watch, maar de Rabo was echt een drama. Na paar keer met dat nummer aankloten het NFC symbooltje zien staan in een van de stappen. Toen was het in 10 seconden gepiept...!GN!T!ON schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:33:
[...]
Heb je ook een idee waar in de app? Als ik bij Settings -> Betaalpas -> pasgegevens kijken dan staat daar een lang nummer 'kaartnummer'. maar de wallet app accepteerd die niet als geldig.
Als ik kijk bij betaalmethoden -> koppelingen -> Google Pay en dan de pas open zie ik geen CC formaat nummer, alleen mijn IBAN rekening nummer en een 4 cijferig kaartcode.
Verder kan ik nergens andere nummers vinden, maar misschien kijk ik er totaal over heen.
EDIT:
Dat nummer bij pasgegevens werkt dus niet
EDIT2: Nevermind! werkt wel. Als je op de kopiereren knop in de rabo app drukt dan kopieert hij ook twee spaties mee, dat had ik niet gezien bij het pasten in de wallet app....
Dankjewel @barrymossel dit had ik zelf nooit gevonden.
Edit3.....
Nope toch niet. Zodra ik op next druk een foutmelding something went wrong.
Laatste edit. Nummer handmatig overgetypt, die kopieer knop in de rabo app liet de laatste 3 cijfers weg en verving deze voor spaties....![]()
Na het handmatig over te hebben getypt kreeg ik een SMS met verificatie en zie ik de debit kaart nu op mijn watch. Ga hem direct even testen, bedankt voor de hulp.

Langdurig watercontact en bewegen? Ik vraag me wel vaker af op basis van welke waarnemingen/variabelen die sommige zaken bepaalt. Heb eens ergens een filmpje gezien over hoe dat groene lampje werkt (DC Rainmaker?), erg interessant.Bo0bz schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:05:
[...]
Ik zat afgelopen weekend in ons opzet zwembad met mijn horloge en toen werd zwemmen als activiteit automatisch waargenomen. Was verbaasd hoe het horloge dit kon waarnemen.
[Afbeelding]
[ Voor 12% gewijzigd door Holzschuh op 21-06-2023 07:50 ]
Voor een volgende tweaker: na het instellen van eSim moet je bij T-mobile nog apart multisim activeren. Nu werkt het wel.
[ Voor 26% gewijzigd door Vaevictis_ op 21-06-2023 09:28 ]
Je horloge voelde nattigheidBo0bz schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:05:
[...]
Ik zat afgelopen weekend in ons opzet zwembad met mijn horloge en toen werd zwemmen als activiteit automatisch waargenomen. Was verbaasd hoe het horloge dit kon waarnemen.
[Afbeelding]
Heb je dit al geprobeerd?Vaevictis_ schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:01:
Ik heb via MP een Galaxy Watch 5 Pro LTE gekocht. Nu blijkt er een simlock op te zitten, weet iemand hoe ik kan zien welke provider dit is of hoe ik deze eraf kan halen?
How do I reset my Galaxy watch mobile plan?
Reset Network Settings from the Galaxy Watch
From the watch screen, press the. Home button. to open the apps screen.
Navigate: Settings. Connections. Mobile networks. ...
Tap. Mobile plans. .
Tap. Reset all mobile plans. .
To continue, review the info then tap the. Radio button icon. to agree. ...
To confirm, tap. Reset. .
Multisim activeren was voldoende.wiz schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:28:
[...]
Heb je dit al geprobeerd?
How do I reset my Galaxy watch mobile plan?
Reset Network Settings from the Galaxy Watch
From the watch screen, press the. Home button. to open the apps screen.
Navigate: Settings. Connections. Mobile networks. ...
Tap. Mobile plans. .
Tap. Reset all mobile plans. .
To continue, review the info then tap the. Radio button icon. to agree. ...
To confirm, tap. Reset. .
Volgens mij heeft alleen T-Mobile multisim.BootVluchteling schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:33:
Vraagje. Ik heb een Watch 5 pro LTE besteld. Heb je dan nog extra kosten voor de 4G? Ik zit bij KPN met mijn mobiele abonnement.
hoi
En heb je dus nog niks aan de LTE functionaliteit op je watch zolang je bij KPN zit en KPN dit nog niet ondersteund. KPN biedt momenteel alleen ondersteuning bij Apple watches: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/multisim.htm
Tering. Daar had ik ff geen rekening mee gehouden. Ging er eigenlijk blind van uit dat het bij KPN wel zou kunnen, aangezien het met Apple ook kan. Iemand enig idee of dit op korte termijn gaat veranderen dat KPN het ook voor andere smartwatches aanbiedt?GVR schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:55:
[...]
En heb je dus nog niks aan de LTE functionaliteit op je watch zolang je bij KPN zit en KPN dit nog niet ondersteund. KPN biedt momenteel alleen ondersteuning bij Apple watches: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/multisim.htm
Even los van de discussie wanneer KPN ook Android wearables gaat ondersteunen met 4G LTE schat ik in dat de kosten in ieder geval hetzelfde zullen zijn. T-Mobile vraagt €5,00/maand extra voor multisim op Apple en Samsung watches, KPN vraagt €5,00/maand extra voor multisim op Apple Watches.
Reken er maar niet te hard op.BootVluchteling schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:44:
[...]
Tering. Daar had ik ff geen rekening mee gehouden. Ging er eigenlijk blind van uit dat het bij KPN wel zou kunnen, aangezien het met Apple ook kan. Iemand enig idee of dit op korte termijn gaat veranderen dat KPN het ook voor andere smartwatches aanbiedt?
Ik had het NFC icoontje ook gezien, en 2x geprobeerd te gebruiken, maar detecteerde mijn pas niet. Heb mijn rabokaart nu op de watch maar gisteren in twee winkels geprobeerd te betalen via de watch maar natuurlijk werkt het nietHolzschuh schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 07:50:
Gelukkig werkt het nu. Ik heb ABN en Rabo debit kaarten op mijn watch, maar de Rabo was echt een drama. Na paar keer met dat nummer aankloten het NFC symbooltje zien staan in een van de stappen. Toen was het in 10 seconden gepiept...
Jammer is het wel, hele rede voor de watch voor mij was om zonder telefoon / wallet op pad te kunnen (watch heeft 4g).
[ Voor 7% gewijzigd door !GN!T!ON op 21-06-2023 16:04 ]