Ik ben benieuwd of een omvormer zo snel afschakelt? Wanneer je zo'n schakelaar overhaalt is de omvormer misschien een tiende seconde spanningsloos.Niek_ schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:15:
[...]
Denk dat er best wat apparatuur is die dit niet leuk gaat vinden.
Qua omvormer loop je (afhankelijk van merk/type) opbrengst mis. Duurt x minuten voordat de omvormer weer produceert.
Een schakelaar op basis van een relais heeft waarschijnlijk < 20ms nodig.
Ik krijg na wat oppervlakkig google'n het idee dat omvormers nog niet eens iedere seconde alignment met het net controleren.
In dat geval lijkt het me dus sterk dat de omvormer zijn operatie volledig staakt.
Ik krijg na wat oppervlakkig google'n het idee dat omvormers nog niet eens iedere seconde alignment met het net controleren.
In dat geval lijkt het me dus sterk dat de omvormer zijn operatie volledig staakt.
Aangezien volgende week mijn SAP komt moest ik ook nog eea voorbereiden, ga zelf in eerste instantie schakelen met de ABB OT40F4C.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Als een handmatige handeling geen issues oplevert voor de omvormers zal dat in andere vorm ook niet het geval zijn.
Hoe vaak denk je te gaan schakelen ?
Als een handmatige handeling geen issues oplevert voor de omvormers zal dat in andere vorm ook niet het geval zijn.
Voorlopig alleen 's avonds als de day-ahead negatief is, wat dus wss komende tijd niet gaat gebeuren. Maar het is nog een groot avontuur en deels een gok hoe het uitpakt. De Eneco-woekerwinsten van afgelopen zomer zijn helaas verleden tijd, maar zie het de komende jaren iig wel genoeg opleveren om zichzelf terug te verdienen en later met accu kan er ook al meer.dev-random schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:13:
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Eerst maar eens even kijken waar we een contract (kunnen) afsluiten op SAP..
[ Voor 3% gewijzigd door bbbrumbrum op 21-09-2022 22:20 ]
Ik begrijp dat je het andersom gebruikt, goedkoop afnemen in plaats van zo duur mogelijk terugleveren?
Misschien is dit een optie:
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eQ0d2flo0PPnp5SWOX9E58Zp.webp?f=user_large)
Nul en fase van meter #1 op R1 + R3 en nul en fase van meter #2 op 1 en 3.
De nul in huis moet dan op zowel R2 als 2 en fase op 4 en R4.
En dan nog zo'n unit voor fase 2 & 3 uiteraard.
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eQ0d2flo0PPnp5SWOX9E58Zp.webp?f=user_large)
Haha nee gewoon variabel terugleveren wss. Maar als de prijzen negatief zijn, dan nog liever de Eneco fooi van 0,09 op PAP.dev-random schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:34:
Ik begrijp dat je het andersom gebruikt, goedkoop afnemen in plaats van zo duur mogelijk terugleveren?
[Afbeelding]
Even terug komend op originele topic onderdeel het verdien model van secundair allocatiepunt. Hoe zien jullie dit is het nog steeds rendabel of?
Naar mijn visie in het uiterste geval met betrekking tot het nieuwe prijsplafond kan in het ergste geval je TLV naar 0,7 cent vallen (Volgens mij moet het echt nog wel lukken om een contract erboven af te sluiten voor je SAP). alsnog (Mits je een relatief gunstig contract hebt) kan dit zeer interessant zijn. ikzelf ben spek koper aangezien ik nog nog tot midden 2025 vast zit met een tarief van 30 cent per kwh. en een zonnepaneel installatie van +- 4500kwh per jaar op mijn dak. 4500*0.7 vs 4500 *0.3(tot max 2024 saldering regeling) kom ik alsnog op een delta van 1800 euro per jaar uit.
zie iets over het hoofd of is het nog steeds super interessant zelfs met het nieuwe prijsplafond?
Naar mijn visie in het uiterste geval met betrekking tot het nieuwe prijsplafond kan in het ergste geval je TLV naar 0,7 cent vallen (Volgens mij moet het echt nog wel lukken om een contract erboven af te sluiten voor je SAP). alsnog (Mits je een relatief gunstig contract hebt) kan dit zeer interessant zijn. ikzelf ben spek koper aangezien ik nog nog tot midden 2025 vast zit met een tarief van 30 cent per kwh. en een zonnepaneel installatie van +- 4500kwh per jaar op mijn dak. 4500*0.7 vs 4500 *0.3(tot max 2024 saldering regeling) kom ik alsnog op een delta van 1800 euro per jaar uit.
zie iets over het hoofd of is het nog steeds super interessant zelfs met het nieuwe prijsplafond?
Vraag en antwoord in één vraag haha.Chrisverst schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:11:
Even terug komend op originele topic onderdeel het verdien model van secundair allocatiepunt. Hoe zien jullie dit is het nog steeds rendabel of?
Enige onzekerheid is hoe lang de 70 cent nog blijft.
Al is 40 natuurlijk ook al voldoende in jou geval.
1 PVoutput . Dongen NB
Wie zegt dat het prijsplafond voor terug leveren geldt?
Als je saldeert dan gaat het om een deel maar met een SAP saldeer je niet en blijft het een marktprijs.
Als je saldeert dan gaat het om een deel maar met een SAP saldeer je niet en blijft het een marktprijs.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Wie heeft het over het plafond?Speedy-Andre schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:54:
Wie zegt dat het prijsplafond voor terug leveren geldt?
1 PVoutput . Dongen NB
Degene die je net hebt beantwoord
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Oh zo, dat verband had ik nog niet gelegd. Voor mij is 70 cent het huidige wat je nu voor tlv kunt krijgen.Speedy-Andre schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:58:
[...]
Degene die je net hebt beantwoord
Over het plafond is überhaupt nog niks bekend. Maar lijkt me sterk dat wij tot 70 uitgekeerd krijgen en de regering de rest haha
1 PVoutput . Dongen NB
Die rekening gaat ergens heen
Iemand die terug leverd, komt niet totaan het plafond van 2400.
Dus ik denk niet dat het met elkaar te maken gaat krijgen.
Als ze al gas loze huizen vergeten, zijn ze hier ook vast te dom voor.
En daarbij, ik teken ervoor, 70 cent tlv tot eind 2023
[ Voor 7% gewijzigd door reneeke1970 op 22-09-2022 19:28 ]
1 PVoutput . Dongen NB
Tja je weet het niet. Full electric huishoudens worden nu kort door de bocht keihard ge....reneeke1970 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:01:
[...]
Oh zo, dat verband had ik nog niet gelegd. Voor mij is 70 cent het huidige wat je nu voor tlv kunt krijgen.
Over het plafond is überhaupt nog niks bekend. Maar lijkt me sterk dat wij tot 70 uitgekeerd krijgen en de regering de rest haha
Ik denk dat ik mijn SAP alvast ga aanvragen levertijd schijnt nogal flink te zijn.
Ik zou de nieuwe energiewet er even naast houden, dan is er geen SAP meer nodig maar mis je wel je eigen verbruik dat niet door de meter gaat.
Aan de andere kant hoef je dan ook 1/3 minder stroom in te kopen.
Hoebedoel je? Gaat de energiewet toelaten om een 2de contract op 1 meter af te sluiten voor TLV?Speedy-Andre schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:35:
Ik zou de nieuwe energiewet er even naast houden, dan is er geen SAP meer nodig maar mis je wel je eigen verbruik dat niet door de meter gaat.
Btw zijn er mensen die een contract met TLV only voor elkaar hebben gekregen?
Jep op vraag 1, dat heet dan een aggregatiecontract

[ Voor 58% gewijzigd door Speedy-Andre op 22-09-2022 19:46 ]
Het eigen gebruik is nou net de winst.Speedy-Andre schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:35:
In mijn geval 8000 kWh ×???? Cent
1 PVoutput . Dongen NB
Zijn er hier mensen die een SAP hebben en daadwerkelijk een tlv contract hebben afgesloten? Hoe gaat dit financieel elke maand krijg je geld terug of bouwt dit zich op tot het einde van het jaar?
Einde contract ja.Chrisverst schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:05:
Zijn er hier mensen die een SAP hebben en daadwerkelijk een tlv contract hebben afgesloten? Hoe gaat dit financieel elke maand krijg je geld terug of bouwt dit zich op tot het einde van het jaar?
Tenzij je variabel uur prijs neemt bij tibber,die betaald iedere maand.
Maar die tarieven variëren nogal
1 PVoutput . Dongen NB
Ik denk als je dit topic van voor tot achter leest je alle info hebt die je zoekt…Chrisverst schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:05:
Als je een beetje moeite doet en bv het grote terugleververgoeding topic in de gaten houdt, en het niet erg vindt om wat vaker te switchen, kun je wel mooie deals krijgen. Ik lever nu terug voor €0,83 per kWh, ik klaag nergens over
Voordeel van vaak switchen is dat je ook vaak een eindafrekening krijgt, dus weer cash op je bankrekening.
[ Voor 7% gewijzigd door reiker op 22-09-2022 20:30 ]
Zo gezegd, zo gedaan.
In jouw extreme geval wel ja.reneeke1970 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:57:
[...]
Het eigen gebruik is nou net de winst.
In mijn geval 8000 kWh ×???? Cent
Een ander met minder productie moet nog maar zien of die de kosten van een SAP eruit haalt.
Al is het maar 3000 kWh met 20 cent verschil is het 600 piek per jaar .Speedy-Andre schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:34:
[...]
In jouw extreme geval wel ja.
Een ander met minder productie moet nog maar zien of die de kosten van een SAP eruit haalt.
Dus tvt van tien maanden.
1 PVoutput . Dongen NB
Zojuist een aanvraag voor een SAP ingediend bij Enexis, ze hebben pas in februari tijd?! Zijn er meer mensen die zo lang moeten wachten?
Ik wacht al 4mnd om ingepland te worden bij Stedin, duurt lang idd. Zal wel in December worden.eekc schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:50:
Zojuist een aanvraag voor een SAP ingediend bij Enexis, ze hebben pas in februari tijd?! Zijn er meer mensen die zo lang moeten wachten?
[ Voor 7% gewijzigd door Whiskey48 op 23-09-2022 07:21 ]
Das vlot. Bij Liander afgelopen februari aangevraagd en recent een mail gekregen dat ze de aanvraag gaan oppakken omdat de benodigde materialen (3-fase meter) weer beschikbaar zijn. Benieuwd wanneer ze daadwerkelijk op de stoep staan.eekc schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:50:
Hier ongeveer 2 maanden geleden aangevraagd (vraagdatum eind oktober) bij Enexis, ze komen volgende week plaatsen.eekc schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:50:
Zijn er ervaringen met Liander 1 fase SAP levertijd?
Wel gisteren eindelijk ons lokale netwerkbeheerdertje bereid gevonden een sap te laten plaatsen. Ik moest met verwijzingen naar grote netwekbeheerders komen om ze het te laten doen. Het was voor hun de eerste keer en ze hadden enorme twijfel of het wel toegestaan was...reneeke1970 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:58:
[...]
Helaas het is 70 geworden, dus weinig winst
Nu snel de wp op de 1000L tank en een dynamisch contract er op (zal wel beter zijn als die 70 cent in de daltijden)... Alles onder de 91cent is winst...
gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh
Onder 91 lukt wel ja.Misschien niet gehele dag, maar wel groot gedeelte.Srednier schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:48:
[...]
Wel gisteren eindelijk ons lokale netwerkbeheerdertje bereid gevonden een sap te laten plaatsen. Ik moest met verwijzingen naar grote netwekbeheerders komen om ze het te laten doen. Het was voor hun de eerste keer en ze hadden enorme twijfel of het wel toegestaan was...
Nu snel de wp op de 1000L tank en een dynamisch contract er op (zal wel beter zijn als die 70 cent in de daltijden)... Alles onder de 91cent is winst...
Denk dat tibber dan de beste keuze is.
1 PVoutput . Dongen NB
Tibber leek me idd de beste optie. Heeft iemand hier al eens iets gebouwd om automatisch de uurprijzen op te halen en dan met een stukje software de wp op de meest gunstige tijden de buffer op te laten laden? De wp is een nibe 2120-20. Dat is een flinke van 16 kW, hij gaat tot ca 60 graden bij een COP van 3. De 1000L tank zou ik dan van 30 graden naar 60 graden kunnen brengen in ca 3 uur. De energie die dan gebufferd zit is ongeveer genoeg om het huis gedurende een nacht warm te houden op een gemiddelde winterdag.reneeke1970 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:07:
[...]
Onder 91 lukt wel ja.Misschien niet gehele dag, maar wel groot gedeelte.
Denk dat tibber dan de beste keuze is.
Deels offtopic natuurlijk, maar op dit moment is het voor mij het best om dit systeem te voeden vanaf een SAP op dynamisch contract. Als salderen afgebouwd is en de energiemarkt weer normaal doet wordt de strategie natuurlijk om hem te voeden vanaf eigen opgewekte stroom.
Als ik me niet vergis kan de WP van NIBE zelf de dynamische tarieven ophalen, die van ons F2120-20 in ieder geval wel en draait al een tijdje zo ondanks dat we nog geen dynamisch tarief hebben. Zie ook dit topic: Nibe Warmtepomp met smart home functionaliteitSrednier schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:15:
[...]
Tibber leek me idd de beste optie. Heeft iemand hier al eens iets gebouwd om automatisch de uurprijzen op te halen en dan met een stukje software de wp op de meest gunstige tijden de buffer op te laten laden? De wp is een nibe 2120-20. Dat is een flinke van 16 kW, hij gaat tot ca 60 graden bij een COP van 3. De 1000L tank zou ik dan van 30 graden naar 60 graden kunnen brengen in ca 3 uur. De energie die dan gebufferd zit is ongeveer genoeg om het huis gedurende een nacht warm te houden op een gemiddelde winterdag.
Deels offtopic natuurlijk, maar op dit moment is het voor mij het best om dit systeem te voeden vanaf een SAP op dynamisch contract. Als salderen afgebouwd is en de energiemarkt weer normaal doet wordt de strategie natuurlijk om hem te voeden vanaf eigen opgewekte stroom.
[ Voor 4% gewijzigd door Niek_ op 24-09-2022 15:26 ]
Bedankt, dat gaat inderdaad goed met de SMO40 in menu 4.1.6. ! Heb hem nu zo ingesteld dat hij maximaal prijsafhankelijk kamertemperatuur gaat regelen. Ben benieuwd wat hij in eerste instantie gaat doen met de ca 25m3 betonnen buffer.Niek_ schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:25:
[...]
Als ik me niet vergis kan de WP van NIBE zelf de dynamische tarieven ophalen, die van ons F2120-20 in ieder geval wel en draait al een tijdje zo ondanks dat we nog geen dynamisch tarief hebben. Zie ook dit topic: Nibe Warmtepomp met smart home functionaliteit
yep, ik heb in node-red een flow die de data binnenhaalt en naar Domoticz stuurt. Voor Home Assistant zijn er kant en klare integraties beschikbaar.. trouwens, voor Domoticz is tegenwoordig ook een plugin die de prijzen bij Tibber ophaalt en je voorziet van een minimum, maximum en gemiddeld tarief. Daar kun je al je logica mee voeden. Met welk platform wil je aan de slag?Srednier schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:15:
[...]
Tibber leek me idd de beste optie. Heeft iemand hier al eens iets gebouwd om automatisch de uurprijzen op te halen en dan met een stukje software de wp op de meest gunstige tijden de buffer op te laten laden? De wp is een nibe 2120-20. Dat is een flinke van 16 kW, hij gaat tot ca 60 graden bij een COP van 3. De 1000L tank zou ik dan van 30 graden naar 60 graden kunnen brengen in ca 3 uur. De energie die dan gebufferd zit is ongeveer genoeg om het huis gedurende een nacht warm te houden op een gemiddelde winterdag.
32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan
Ik gok dat je het hebt over CoteqSrednier schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:48:
[...]
Wel gisteren eindelijk ons lokale netwerkbeheerdertje bereid gevonden een sap te laten plaatsen. Ik moest met verwijzingen naar grote netwekbeheerders komen om ze het te laten doen. Het was voor hun de eerste keer en ze hadden enorme twijfel of het wel toegestaan was...
Heb dezelfde vraag in mei al bij hen neergelegd. Gaven aan dat ze SAP niet kenden en techneuten het uit zouden zoeken bij Enexis.
Ondanks 2 reminders moet ik nog steeds bericht krijgen: AMATEURS zijn het
[ Voor 3% gewijzigd door 964C2 op 25-09-2022 16:55 ]
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Correct!964C2 schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:39:
[...]
Ik gok dat je het hebt over Coteq![]()
Heb dezelfde vraag in mei al bij hen neergelegd. Gaven aan dat ze SAP niet kenden en techneuten het uit zouden zoeken bij Enexis.
Ondanks 2 reminders moet ik nog steeds bericht krijgen: AMATEURS zijn het
[ Voor 11% gewijzigd door Srednier op 25-09-2022 18:08 ]
Heeft iemand al eens nagevraagd bij de belastingdienst wat die vindt van zo'n SAP + de hoge bedragen die je daardoor per jaar terugkrijgt (bij ook veel terugleveren)? Zou men dat inkomen noemen?
Misschien is daarbij ook nog van belang of je wel/niet de BTW over de aanschafprijs hebt teruggevraagd (en je dus ondernemer bent in hun ogen; met of zonder KOR regeling)?
Nog los van een 3e overweging dat per 1/1 a.s. het BTW tarief naar 0% (althans volgens het huidige plan -> het is nog niet bekrachtigd door 1e / 2e Kamer) wordt gebracht.
Misschien is daarbij ook nog van belang of je wel/niet de BTW over de aanschafprijs hebt teruggevraagd (en je dus ondernemer bent in hun ogen; met of zonder KOR regeling)?
Nog los van een 3e overweging dat per 1/1 a.s. het BTW tarief naar 0% (althans volgens het huidige plan -> het is nog niet bekrachtigd door 1e / 2e Kamer) wordt gebracht.
[ Voor 19% gewijzigd door Tao op 30-09-2022 22:31 ]
Volgensij is het al de bedoeling dat je op 1 meter ook een energiemaatschappij kan kiezen voor je overproductie op een moment (bijvoorbeeld dynamische tarieven). Dus dat je de juiste huidige marktprijs opzoekt ipv de energiemaatschappij spekt is dus hetzelfde als wat een SAP doet, dan ben je niet gelijk ondernemer oid.Tao schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:29:
Heeft iemand al eens nagevraagd bij de belastingdienst wat die vindt van zo'n SAP + de hoge bedragen die je daardoor per jaar terugkrijgt (bij ook veel terugleveren)? Zou men dat inkomen noemen?
Als je boven de zeg20kW overcapaciteit teruglevert op marktprijs en een pre-oekraine prijs afneemt, dan zou je spekkoper zijn idd ... Zolang het duurt, de markt herstelt zichzelf wel.
Nee dat klinkt meer als consumenten pesten wat je beschrijft in mijn ogen, meer de mensen met grote schuren (boeren) die grote aantallen neerleggen valt wel onder wat jij beschrijft zou ik zeggen.
Je moet je productiecapaciteit registreren ... Ik zou eerder daar zoeken met een drempel of je als ondernemer gezien wordt, niet met lastig te interperteren kleine regeltjes die in de meeste situaties in de praktijk weer niet eens gelden. En dat clubje met SAP voor hun 10 panelen onder de 0,000001% valt van de aansluitingen ... Ik denk dat de overheid wel wat makkelijkere wegen kan bedenken om de grootopwekkers op te sporen of wat beters te doen heeft dan zich zich hier druk om te maken.
Maar voor de consument is dus al in voorbereiding om zonder SAP een tweede leverancierte kunnen kiezen voor je overproductie, dus de SAP wordt dan overbodig als je geen 0,09ct wilt krijgen voor je opwekking als deze gemiddeld in een jaar €0,40 kost op de energiemarkt.
Of aan load balancing wilt meewerken om het energienet te stabilizeren, dat ga je niet doen voor €0,09, maar wel voor dynamische tarieven voor je overproductie. ... Volgens mij is het juist goed als dit gestimuleerd wordt.
[ Voor 11% gewijzigd door Whiskey48 op 01-10-2022 07:21 ]
2e leverancier besprekingen? heb je daar een bron van op wat voor termijn??Whiskey48 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 07:06:
[...]
.........................
Maar voor de consument is dus al in voorbereiding om zonder SAP een tweede leverancierte kunnen kiezen voor je overproductie, dus de SAP wordt dan overbodig als je geen 0,09ct wilt krijgen voor je opwekking als deze gemiddeld in een jaar €0,40 kost op de energiemarkt.
Of aan load balancing wilt meewerken om het energienet te stabilizeren, dat ga je niet doen voor €0,09, maar wel voor dynamische tarieven voor je overproductie. ... Volgens mij is het juist goed als dit gestimuleerd wordt.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Dat zou in de nieuwe Energiewet opgenomen worden, die ergens in 2025 (?) in zou moeten gaan.
Enexis was verleden week hier, maar ik moest de monteur uitleggen wat een SAP is, die had hij nog nooit geplaatst en dus ook niet de juiste spullen bij:
Binnenkort poging 2.
Factuur lag vandaag al wel in de bus….
Enexis was verleden week hier, maar ik moest de monteur uitleggen wat een SAP is, die had hij nog nooit geplaatst en dus ook niet de juiste spullen bij:
Binnenkort poging 2.
Wat dacht hij dat hij wel kwam doen dan, wat had hij wel bij?bbbrumbrum schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:26:
Dat zou in de nieuwe Energiewet opgenomen worden, die ergens in 2025 (?) in zou moeten gaan.
Binnenkort poging 2.
1 PVoutput . Dongen NB
Bruto productie meter.reneeke1970 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:38:
[...]
Wat dacht hij dat hij wel kwam doen dan, wat had hij wel bij?
Ja de SAP meters die geplaatst zijn voor het terugleveren van zonnepanelen zal niet veel groter zijn dan de actieve gebruikers op dit of het terugleververgoeding topic. Wordt over het algemeen totaal niet zo toegepast en de mensen die ik spreek vinden het leuk, maar hebben geen intentie om dat te gaan doen kosten te maken met de vraag wat je er nou aan hebt, vooral zoals hierboven genoemd dit je straks waarschijnlijk niet eens meer nodig zal hebbenbbbrumbrum schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:26:
Binnenkort poging 2.
Als dat in de vorm van een slimme meter is dan is het toch hetzelfde?
Of was het gewoon een simpele kWh meter voor zelf uit te lezen?
1 PVoutput . Dongen NB
Duurt nog twee jaar, dan heb ik intussen al duizenden euro verdient.Whiskey48 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:50:
[...]
Ja de SAP meters die geplaatst zijn voor het terugleveren van zonnepanelen zal niet veel groter zijn dan de actieve gebruikers op dit of het terugleververgoeding topic. Wordt over het algemeen totaal niet zo toegepast en de mensen die ik spreek vinden het leuk, maar hebben geen intentie om dat te gaan doen kosten te maken met de vraag wat je er nou aan hebt, vooral zoals hierboven genoemd dit je straks waarschijnlijk niet eens meer nodig zal hebben
Het voordeel van geen eigen verbruik en moeten salderen verlies je met die regeling.
Het voordeel van goedkoop auto laden op apart uur tarief is er dan ook niet (of situatie die er op lijkt )
1 PVoutput . Dongen NB
Prijs plafond word 40 cent, ik heb nu een tlv van 77 dus iedereen kan geld verdienen met een sap.
Ik vermoed zelfs dat de 2×190 euro ook voor sap gaat gelden, dus de aanschaf kosten zijn al bijna vergoed....
Ik vermoed zelfs dat de 2×190 euro ook voor sap gaat gelden, dus de aanschaf kosten zijn al bijna vergoed....
1 PVoutput . Dongen NB
ja het wordt nu wel heel erg interessant. Had ik het maar eerder aangevraagd...reneeke1970 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:05:
Prijs plafond word 40 cent, ik heb nu een tlv van 77 dus iedereen kan geld verdienen met een sap.
Eens kijken of ik bij Enexis uberhaupt nog aan de beurt kan komen voor een SAP.
Enig "probleempje" is dat niet iedereen een TLV van EUR0,77 kan krijgen....reneeke1970 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:05:
Geloof dat engie inmiddels al weer hoger zit zelfs.... Dus wat houd je tegen?bbbrumbrum schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:21:
[...]
Enig "probleempje" is dat niet iedereen een TLV van EUR0,77 kan krijgen....
1 PVoutput . Dongen NB
Voorlopig het nog niet hebben van een EAN. Ga het zeker proberen, maar het is niet meer zo vanzelfsprekend als het was.reneeke1970 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:36:
[...]
Geloof dat engie inmiddels al weer hoger zit zelfs.... Dus wat houd je tegen?
Daarnaast heeft Engie ook de verlaging op de roadmap staan… maargoed, als we 1 ding weten is dat de leveranciers alle kanten op kunnen stuiteren.
Dgb is nog hoger, en dan nog innova met 63 cent.bbbrumbrum schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:32:
[...]
Voorlopig het nog niet hebben van een EAN. Ga het zeker proberen, maar het is niet meer zo vanzelfsprekend als het was.
Daarnaast heeft Engie ook de verlaging op de roadmap staan… maargoed, als we 1 ding weten is dat de leveranciers alle kanten op kunnen stuiteren.
Maarja, zonder meter heb je daar niks aan.
1 PVoutput . Dongen NB
Stel dat je 10.000kWh verbruikt en opwekt, dus 0 onderaan de streep met alleen een PAP.reneeke1970 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:05:
Met verbruik op PAP en teruglevering op SAP krijg je nu toch:
PAP ((10000-2900)* markttarief) + (2900*0,40) = totale kosten afname
SAP 10000 * TLV = totale opbrengst teruglevering.
Stel markttarief €1,00 en TLV €0,70 dan is het plaatje als volgt, toch?
PAP: 7100* €1,- + 2900*€0,40 = €8260
SAP 10000*€0,70 = -€7000
Totaal onderaan de steep €1260 te betalen.
Dan heb je toch nadeel van een SAP? Enige voordeel dat je eventueel nog kan behalen is dat je zowel op PAP als SAP wellicht die 2900kWh tegen plafond statief kunt afnemen.
Als je een euro moet betalen, dan ga je voor een euro salderen he, dan gaat je niet verkopen voor 70 cent.Niek_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:13:
[...]
Stel dat je 10.000kWh verbruikt en opwekt, dus 0 onderaan de streep met alleen een PAP.
Met verbruik op PAP en teruglevering op SAP krijg je nu toch:
PAP ((10000-2900)* markttarief) + (2900*0,40) = totale kosten afname
SAP 10000 * TLV = totale opbrengst teruglevering.
Stel markttarief €1,00 en TLV €0,70 dan is het plaatje als volgt, toch?
SAP 10000*€0,70 = -€7000
Dan heb je toch nadeel van een SAP? Enige voordeel dat je eventueel nog kan behalen is dat je zowel op PAP als SAP wellicht die 2900kWh tegen plafond statief kunt afnemen.
Doe het sommetje nog eens met 3000 kWh?
1 PVoutput . Dongen NB
Aangezien een SAP geen extra meter is maar een soort van splitsing, neem ik aan het uitlezen van de P1 data hetzelfde blijft? Iemand ervaring daarmee? Dit ivm een laadpaal met dynamisch vermogen dmv P1 data.
Een SAP is juist wel een extra meter. Secundair (tweede/extra) AllocatiePunt(meter).wishmaster1986 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:23:
Aangezien een SAP geen extra meter is maar een soort van splitsing, neem ik aan het uitlezen van de P1 data hetzelfde blijft? Iemand ervaring daarmee? Dit ivm een laadpaal met dynamisch vermogen dmv P1 data.
je hebt dan gewoon 2 P1 meters. dus 2 kabeltjes om uit te lezen.wishmaster1986 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:23:
nee:Niek_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:13:
[...]
SAP 10000*€0,70 = -€7000
PAP: 2900*€0,40 = €1116
SAP 7100*€0,70 = -€4900
Totaal onderaan de steep €3800 te ontvangen.
Voor load-balancing is alleen de verbruiksmeter (PAP) van belang.de Peer schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:47:
[...]
je hebt dan gewoon 2 P1 meters. dus 2 kabeltjes om uit te lezen.
Als je obv solaropbrengst wil gaan laden word het dan wat lastiger...
haha ja dan zul je zelf moeten gaan knutselen om alles samen te brengen.bbbrumbrum schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:56:
[...]
Voor load-balancing is alleen de verbruiksmeter (PAP) van belang.
Als je obv solaropbrengst wil gaan laden word het dan wat lastiger...
Hmm, dus er moet dus toch nog een ISKRA meter bijgeplaatst worden?Homer-Simpson schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:38:
[...]
Een SAP is juist wel een extra meter. Secundair (tweede/extra) AllocatiePunt(meter).
Dat gaat dan toch een probleem worden wat ik moet zien te regelen voor 2 december.
Geen ruimte namelijk meer over in de meterkast, zie foto.
Wel loopt er 4x4mm YMVK-AS naar een secudaire kast in de garage waar ook de laadpaal op is aangesloten.
Zou mooi zijn als ze die kunnen gebruiken want uiteindelijk moet juist die kast op de SAP komen.
:strip_exif()/f/image/ob5kiYDpVlb0vhjyBQEWyYbl.jpg?f=fotoalbum_large)
Jij voldoet niet aan voorwaarden, je hebt vast nog geen controle gehad of het allemaal past?wishmaster1986 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:13:
[...]
Hmm, dus er moet dus toch nog een ISKRA meter bijgeplaatst worden?
Dat gaat dan toch een probleem worden wat ik moet zien te regelen voor 2 december.
Geen ruimte namelijk meer over in de meterkast, zie foto.
Wel loopt er 4x4mm YMVK-AS naar een secudaire kast in de garage waar ook de laadpaal op is aangesloten.
Zou mooi zijn als ze die kunnen gebruiken want uiteindelijk moet juist die kast op de SAP komen.
[Afbeelding]
1 PVoutput . Dongen NB
Nope, alleen een foto bij de aanvraag geplaatst.reneeke1970 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:17:
[...]
Jij voldoet niet aan voorwaarden, je hebt vast nog geen controle gehad of het allemaal past?
En die gaan ze vast afkeuren.wishmaster1986 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:17:
[...]
Nope, alleen een foto bij de aanvraag geplaatst.
Meters komen naast elkaar, en samen op één bord die verzegeld word. Samen met de hoofd zekeringen.
Er komt geen kabel tussen want die kun je onderscheppen.
1 PVoutput . Dongen NB
Hmm bij Enexis moet je je SAP dus gebruikt worden voor verbruiken of terugleveren en niet allebei.
Aangezien ik al een contract bij Innova heb (TLV 91ct) op mijn PAP, zou dit betekenen dat ik al mijn verbruiksgroepen moet over zetten naar de SAP, toch?
Dat houdt me eigenlijk toch wel tegen. Ik heb een zeer volle meterkast met heel veel groepen en een een behoorlijke wirwar inmiddels. Echt een heel karwei om dat allemaal over te zetten.
Eigenlijk zou ik dus liever de SAP op de plek van de PAP hebben, bij mijn huidige groepenkast. Want alleen de 3 teruglevergroepen over zetten naar de SAP vind ik geen probleem.
Het gaat wel om serieuze euro's die het me zou opleveren, toch wel zeker 3 a 4 duizend euro denk ik. Maar wel een hoop 'gedoe' dus.
Edit : foutje. Max extra opbrengst door het plafond is bij mij slechts 1500 euro. Dat is me de moeite niet waard.
Aangezien ik al een contract bij Innova heb (TLV 91ct) op mijn PAP, zou dit betekenen dat ik al mijn verbruiksgroepen moet over zetten naar de SAP, toch?
Dat houdt me eigenlijk toch wel tegen. Ik heb een zeer volle meterkast met heel veel groepen en een een behoorlijke wirwar inmiddels. Echt een heel karwei om dat allemaal over te zetten.
Eigenlijk zou ik dus liever de SAP op de plek van de PAP hebben, bij mijn huidige groepenkast. Want alleen de 3 teruglevergroepen over zetten naar de SAP vind ik geen probleem.
Het gaat wel om serieuze euro's die het me zou opleveren, toch wel zeker 3 a 4 duizend euro denk ik. Maar wel een hoop 'gedoe' dus.
Edit : foutje. Max extra opbrengst door het plafond is bij mij slechts 1500 euro. Dat is me de moeite niet waard.
[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 04-10-2022 22:18 ]
Dat is net hoe je het intepreteerd:de Peer schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:25:
Hmm bij Enexis moet je je SAP dus gebruikt worden voor verbruiken of terugleveren en niet allebei.
"Niet gelijktijdig"... Maar dag 1 terugleveren en de volgende dag verbruiken op die meter vind ik niet gelijktijdig....https://www.enexis.nl/zak...ting-met-extra-meetpunten
Is het mogelijk om terug te leveren op een extra meetpunt?
Ja, maar alleen als er al toestemming was om op de hoofdaansluiting terug te leveren. Op een extra meetpunt kunt u energie leveren en terugleveren, maar niet gelijktijdig. Wilt u terugleveren op uw extra meetpunt? De ruimte op ons energienet voor het terugleveren van energie is niet onbeperkt. Vraag dit daarom eerst bij ons aan.
Deze kan ik niet volgen. Heb je in deze berekening dan 7.100 van de 10.000 gesaldeerd op de PAP? Nee, want dan hou je geen 7100 op de SAP over maar 2900. En salderen werkt toch niet over meters heen? (dat lijkt me het hele punt van een tweede meter)de Peer schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:51:
[...]
nee:
PAP: 2900*€0,40 = €1116
SAP 7100*€0,70 = -€4900
Totaal onderaan de steep €3800 te ontvangen.
Voor iemand met een langlopend en goedkoop PAP contract is het een ander verhaal natuurlijk. Of iemand die op z'n PAP rond of onder het plafond blijft en nog een gunstige TLV op de kop kan tikken. Benieuwd hoe de TLV zich nu gaat ontwikkelen.
Ik vermoed dat dat de uitleg is met extra hoofd zekeringen.bbbrumbrum schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:40:
[...]
Dat is net hoe je het intepreteerd:
[...]
"Niet gelijktijdig"... Maar dag 1 terugleveren en de volgende dag verbruiken op die meter vind ik niet gelijktijdig....
Want al heb je de max van 5 meters, het blijft 3×25
1 PVoutput . Dongen NB
Ze geven in datzelfde rijtje aan dat er geen max is aan het aantal meetpunten.reneeke1970 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:47:
[...]
Ik vermoed dat dat de uitleg is met extra hoofd zekeringen.
Want al heb je de max van 5 meters, het blijft 3×25
Ik zat fout idd, ik hield geen rekening met het max van het plafond en had niet door dat je 10000 verbruik bedoelde.Terranca schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:43:
[...]
Deze kan ik niet volgen. Heb je in deze berekening dan 7.100 van de 10.000 gesaldeerd op de PAP? Nee, want dan hou je geen 7100 op de SAP over maar 2900. En salderen werkt toch niet over meters heen? (dat lijkt me het hele punt van een tweede meter)
Voor iemand met een langlopend en goedkoop PAP contract is het een ander verhaal natuurlijk. Of iemand die op z'n PAP rond of onder het plafond blijft en nog een gunstige TLV op de kop kan tikken. Benieuwd hoe de TLV zich nu gaat ontwikkelen.
Maar je moet die 7000 idd weg salderen en niet 1 euro per kwh voor betalen. Dat kan door halverwege het jaar met wat groepen te schuiven van sap naar pap of andersom.
Zodat je qua verbruik precies op het plafond uit komt. Of eventueel op beide punten het plafond. Maar dan moet je gedurende het jaar wel regelmatig rommelen in je groepenkasten.
[ Voor 38% gewijzigd door de Peer op 04-10-2022 22:27 ]
Ooit ergens gelezen dat het er max 5 zijnbbbrumbrum schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:49:
[...]
Ze geven in datzelfde rijtje aan dat er geen max is aan het aantal meetpunten.
1 PVoutput . Dongen NB
Ik vind dat wel gelijktijdig. Waarschijnlijk wordt bedoeld dat je SAP moet leveren of afnemen en dat je dat niet even kunt aanpassen.bbbrumbrum schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:40:
[...]
Dat is net hoe je het intepreteerd:
[...]
"Niet gelijktijdig"... Maar dag 1 terugleveren en de volgende dag verbruiken op die meter vind ik niet gelijktijdig....
Dat was inderdaad waar ik naar toe wilde. Je zal dan echt even goed moeten rekenen voor je eigen situatie hoe/wanneer je om moet. Ik had fictief 10.000kWh genomen, maar in werkelijkheid zitten wij op 20.000 verbruik en 21.000 opwek. Binnenkort alles maar eens in een excel zetten om te zien wat de beste verdeling qua opwek en verbruik is.de Peer schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:06:
[...]
Ik zat fout idd, ik hield geen rekening met het max van het plafond en had niet door dat je 10000 verbruik bedoelde.
Maar je moet die 7000 idd weg salderen en niet 1 euro per kwh voor betalen. Dat kan door halverwege het jaar met wat groepen te schuiven van sap naar pap of andersom.
Zodat je qua verbruik precies op het plafond uit komt. Of eventueel op beide punten het plafond. Maar dan moet je gedurende het jaar wel regelmatig rommelen in je groepenkasten.
@reneeke1970 jij nog ideeën hierover?
Bij een levertarief van 40ct verwacht ik niet dat de TLV zo hoog blijft.reneeke1970 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:05:
Al worden hier ook wel goede redenen gegeven waarom het misschien zelfs wel omhoog zou kunnen gaan: gebruiker001 in "Zero Tolerance: Wat is nu de beste terugleververgoeding?"
En toch betwijfel ik het, want wat heeft een energiebedrijf eraan om klanten binnen te halen waar ze niks aan kunnen verdienen en die ze juist moeten betalen. En dan met een hoge TLV ook nog veel moeten betalen ook. Dan houd je de TLV dus laag, lijkt mij.
Dat hangt van je huidige contract af.Niek_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:34:
[...]
Dat was inderdaad waar ik naar toe wilde. Je zal dan echt even goed moeten rekenen voor je eigen situatie hoe/wanneer je om moet. Ik had fictief 10.000kWh genomen, maar in werkelijkheid zitten wij op 20.000 verbruik en 21.000 opwek. Binnenkort alles maar eens in een excel zetten om te zien wat de beste verdeling qua opwek en verbruik is.
@reneeke1970 jij nog ideeën hierover?
Ik koop heel goedkoop in, dus ik lever volledig terug voor een hoger bedrag
1 PVoutput . Dongen NB
Het plafond is 40 cent, lever tarief kan wel twee euro zijn bij wijze vanTruus01 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:56:
[...]
Bij een levertarief van 40ct verwacht ik niet dat de TLV zo hoog blijft.
Al worden hier ook wel goede redenen gegeven waarom het misschien zelfs wel omhoog zou kunnen gaan: gebruiker001 in "Zero Tolerance: Wat is nu de beste terugleververgoeding?"
En toch betwijfel ik het, want wat heeft een energiebedrijf eraan om klanten binnen te halen waar ze niks aan kunnen verdienen en die ze juist moeten betalen. En dan met een hoge TLV ook nog veel moeten betalen ook. Dan houd je de TLV dus laag, lijkt mij.
1 PVoutput . Dongen NB
Dat is jouw intepretatie. Maar het gaat niet om die van jou, of die van mij. Maar die van Enexis.de Peer schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:30:
[...]
Ik vind dat wel gelijktijdig. Waarschijnlijk wordt bedoeld dat je SAP moet leveren of afnemen en dat je dat niet even kunt aanpassen.
Ik ben ook nog niet van plan de verbruikers om te wisselen, maar met de transferswitch kan ik iig de teruglevering wel op PAP zetten als ik wil salderen, of voorkomen dat ik voor negatief tarief teruglever in het geval van een uurcontract.
Maar uiteindelijk is het laden van je boiler, of EV tijdens deze negatieve (of lage) tariefperiodes ook een van de mooie dingen die je met een SAP kunt doen.
Momenteel Engie met een TLV van ongeveer 35 cent op het PAP, dat wordt per februari Innova met een LTV van 70 cent voor 1 jaar (zolang het duurtreneeke1970 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 05:39:
[...]
Dat hangt van je huidige contract af.
Ik koop heel goedkoop in, dus ik lever volledig terug voor een hoger bedrag

Dan zou ik alles op innova zetten, op je tweede meter een dynamisch contract, en zodra het onder 70 duikt zet je je huis verbruik daarop, dan ga je dus feitelijk meer terug leveren en is het verschil je winstNiek_ schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:24:
[...]
Momenteel Engie met een TLV van ongeveer 35 cent op het PAP, dat wordt per februari Innova met een LTV van 70 cent voor 1 jaar (zolang het duurt) Het SAP wordt binnenkort geplaatst, dus daar moet ik nog een contract voor af gaan sluiten.
1 PVoutput . Dongen NB
Wij hebben eind juni al een aanvraag ingediend voor een SAP op mijnaansluiting.nl
Onze netbeheerder is Liander.
Tot op heden hebben wij nog niks gehoord van de SAP
Hebben meerdere mensen dit?
Ik ben trouwens wel aan het bellen geweest met de klantenservice van Liander en krijg na 3 uur bellen (3x 45 min in de wacht te staan) het bericht je moet nog wachten tot januari 2023 want de behandelingstijd is minimaal 7 maanden.
Kan toch niet waar zijn ?
Ik ben trouwens wel aan het bellen geweest met de klantenservice van Liander en krijg na 3 uur bellen (3x 45 min in de wacht te staan) het bericht je moet nog wachten tot januari 2023 want de behandelingstijd is minimaal 7 maanden.
Jawel, levering problemen en personeel tekortrschilder1 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:16:
Wij hebben eind juni al een aanvraag ingediend voor een SAP op mijnaansluiting.nl
1 PVoutput . Dongen NB
Kreeg ik ook een keer als reactie waarom ik geen reacties krijg. Zowel bij de installateurs als de netbeheerders zijn er ernstige personeelstekorten. Dit naast de materiaaltekorten idd. Je moet gewoon heel erg veel geduld hebben ben ik bang, het is wat het is.reneeke1970 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:37:
[...]
Jawel, levering problemen en personeel tekort
[ Voor 4% gewijzigd door Whiskey48 op 05-10-2022 15:22 ]
Hoe lang wacht jij nou al bij enexis?Whiskey48 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:21:
[...]
Kreeg ik ook een keer als reactie waarom ik geen reacties krijg. Zowel bij de installateurs als de netbeheerders zijn er ernstige personeelstekorten. Dit naast de materiaaltekorten idd. Je moet gewoon heel erg veel geduld hebben ben ik bang, het is wat het is.
1 PVoutput . Dongen NB
Oh vier maanden, dat valt nog mee
1 PVoutput . Dongen NB
Iemand al eens gekeken naar easy energy voor goedkoop inkopen?
https://www.easyenergy.com/nl/energietarieven
Sommige tijden nagenoeg gratis dus als je dan met je sap staat te verkopen voor 70 centen
Sommige tijden nagenoeg gratis dus als je dan met je sap staat te verkopen voor 70 centen
:strip_exif()/f/image/8MI3OK4PSzFyXk5bW1GeSACT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 48% gewijzigd door Rol-Co op 05-10-2022 21:49 ]
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Ik heb er drie weken mee gespeeld, maar het is toch wel omslachtig om telkens te bekijken en om te schakelen.Rol-Co schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:47:
Iemand al eens gekeken naar easy energy voor goedkoop inkopen?
[Afbeelding]
Nee zolang engie goed betaald, laat maar lekker zitten
Heb er één weekendje goed plezier van gehad, het opstarten van de wp, en zo de koude vloer opgewarmd, en dat tegen 6 cent de kWh
[ Voor 8% gewijzigd door reneeke1970 op 06-10-2022 05:43 ]
1 PVoutput . Dongen NB
Kan wel handig zijn als je gepensioneerd ben en een EV hebt.reneeke1970 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 05:41:
[...]
Ik heb er drie weken mee gespeeld, maar het is toch wel omslachtig om telkens te bekijken en om te schakelen.
Nee zolang engie goed betaald, laat maar lekker zitten
Heb er één weekendje goed plezier van gehad, het opstarten van de wp, en zo de koude vloer opgewarmd, en dat tegen 6 cent de kWh
Zou het kunnen dat het energieplafond alleen van toepassing gaat zijn op je PAP en niet de SAP?
Ze zouden tenslotte kunnen rederen dat het plafond geld per huishouden en niet per contract?
dat zou voor mij niet handig zijn omdat ik mijn verbruiksgroepen op de SAP wil zetten en de PV-groepen op de PAP (omdat daar al een innova contract op loopt).
Ze zouden tenslotte kunnen rederen dat het plafond geld per huishouden en niet per contract?
dat zou voor mij niet handig zijn omdat ik mijn verbruiksgroepen op de SAP wil zetten en de PV-groepen op de PAP (omdat daar al een innova contract op loopt).
Da duur nog twee jaar voor mij hahaRol-Co schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 07:41:
[...]
Kan wel handig zijn als je gepensioneerd ben en een EV hebt.
1 PVoutput . Dongen NB
Maar de ev nog 10

Vandaag 1 extra meetpunt aangevraagd (en verwijdering gasaansluiting). Installatie vooralsnog in week 9.
Met max. 40 cent levering voor de eerste 2900 kWh en een jaarcontract Innova vanaf maart voor ietsiepietsie meer een nobrainer, toch?
Met max. 40 cent levering voor de eerste 2900 kWh en een jaarcontract Innova vanaf maart voor ietsiepietsie meer een nobrainer, toch?
21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW
Gaan we gewoon weer protesteren via ACM toch?de Peer schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:55:
Zou het kunnen dat het energieplafond alleen van toepassing gaat zijn op je PAP en niet de SAP?
Ik zou Innova even bellen als je de EAN-code van je SAP hebt of je het contract van je PAP kan overzetten. Ga ik ook doen. Wanneer ik ooit die SAP geïnstalleerd krijg én m'n contract bij Innova start én Innova dan nog bestaat.
21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW
Bespaar je de moeite, ik heb al mail gehad van sap leverancier, regeling is in de maak, net als de 2×190 overigensursusMaritimus schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:10:
[...]
Gaan we gewoon weer protesteren via ACM toch?
Ik zou Innova even bellen als je de EAN-code van je SAP hebt of je het contract van je PAP kan overzetten. Ga ik ook doen. Wanneer ik ooit die SAP geïnstalleerd krijg én m'n contract bij Innova start én Innova dan nog bestaat.
1 PVoutput . Dongen NB
@reneeke1970 kun je wellicht wat meer info delen? Ik kan er nu niet zoveel van maken eerlijk gezegd.reneeke1970 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:17:
[...]
Bespaar je de moeite, ik heb al mail gehad van sap leverancier, regeling is in de maak, net als de 2×190 overigens
Zoals ik het al zei, regeling plafond in de maak en ook de 2×190.bbbrumbrum schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:06:
[...]
@reneeke1970 kun je wellicht wat meer info delen? Ik kan er nu niet zoveel van maken eerlijk gezegd.
Greenchoice heeft ook nog geen details, dat volgt nog.
Maar dat komt vanaf mijn sap leverancier dus ik word er nlet uit gefilterd
1 PVoutput . Dongen NB
Nog steeds niet. Je zegt dus dat je op SAP ook de 2x190 krijgt?reneeke1970 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:05:
[...]
Zoals ik het al zei, regeling plafond in de maak en ook de 2×190.
Greenchoice heeft ook nog geen details, dat volgt nog.
Maar dat komt vanaf mijn sap leverancier dus ik word er nlet uit gefilterd
Donderdag komt Enexis langs voor de herkansing, ben benieuwd!
Ja ik krijg mail van mijn sap leverancier.bbbrumbrum schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:42:
[...]
Nog steeds niet. Je zegt dus dat je op SAP ook de 2x190 krijgt?
Donderdag komt Enexis langs voor de herkansing, ben benieuwd!
Dat is greenchoice
1 PVoutput . Dongen NB
Let op:
1) Dit topic is niet voor het op enig manier koppelen van SAP en PAP. Dat is bij wet verboden en niet zonder gevaren
2) In principe wordt het vanaf 2025 mogelijk om een los contract voor teruglevering af te sluiten. Dus de SAP is eigenlijk alleen voor 2023-2024.
1) Dit topic is niet voor het op enig manier koppelen van SAP en PAP. Dat is bij wet verboden en niet zonder gevaren
2) In principe wordt het vanaf 2025 mogelijk om een los contract voor teruglevering af te sluiten. Dus de SAP is eigenlijk alleen voor 2023-2024.