Toon posts:

Secundair allocatiepunt als verdienmodel?

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste
Acties:

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04:43
nietwijk schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:19:
[...]

Net bericht van Liander via de email: week 26-2023 indicatie starten werkvoorbereidingen; week 34-2023 indicatie uitvoeren werkzaamheden. De aanvraag was in week 1-2023. We wachten het rustig af. Ondertussen laad ik de auto bij een Vattenfall paal tegen € 0,30 per kWh en lever ik terug uit mijn zonnepanelen tegen € 0,90 per kWh.
Heb hier maanden geleden een verplaatsing aangevraagd. Tot op heden geen mail ontvangen. Ik was er vanuit gegaan dat ze erg druk zijn. Maar misschien toch eens bellen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• paulv1973
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:56

paulv1973

16.730Wattpiek

Enexis heeft 2 deelgebieden in Limburg.
Brabant zal er dan ook nog wel minimaal 2 hebben...

De Enexis monteur zei dat ze sinds kort een aantal nieuwe monteurs erbij hadden in het zuiden. Nu totaal 30 man. Voor de regio van weert tot zuid limburg. Noord limburg werd behandeld door regio Venlo.
Hadden het momenteel heel druk met het uitvoeren van verzwaringen.
Dus van 1 naar 3 fase.
Een SAP plaatsen kwam niet zo gek vaak voor zei hij...
Dus probleem zat hem volgens deze monteur niet in het beschikbare materiaal zoals slimme meters maar meer het aantal mensen die ze kon plaatsen.

Wel appart idd dat het bij al de dag na aanvraag had gekund en anderen maanden wachten op reactie.

Nu niet allemaal gaan verhuizen aub...

Vandaag de SAP maar eens aan het werk zetten.
2 draadjes verwijderen en 2 draadjes nieuw trekken...

[Voor 6% gewijzigd door paulv1973 op 26-01-2023 07:01]

6.250Wp - ZW op SMA SB5000TL-21 + 6.510WP ZO, 31grad. + 3.720Wp - NW, 31grad, op SE5000er-01 + Pana Monoblock 6kW

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18:31
BaBoK schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 00:05:
[...]

Moet er een heel nieuw houtenbord in waar de meter tegenaan wordt gemonteerd?
Nee, ze hebben niet eerder tijd.

• John245
paulv1973 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 07:00:
Enexis heeft 2 deelgebieden in Limburg.
Brabant zal er dan ook nog wel minimaal 2 hebben...

De Enexis monteur zei dat ze sinds kort een aantal nieuwe monteurs erbij hadden in het zuiden. Nu totaal 30 man. Voor de regio van weert tot zuid limburg. Noord limburg werd behandeld door regio Venlo.
Hadden het momenteel heel druk met het uitvoeren van verzwaringen.
Dus van 1 naar 3 fase.
Een SAP plaatsen kwam niet zo gek vaak voor zei hij...
Dus probleem zat hem volgens deze monteur niet in het beschikbare materiaal zoals slimme meters maar meer het aantal mensen die ze kon plaatsen.

Wel appart idd dat het bij al de dag na aanvraag had gekund en anderen maanden wachten op reactie.

Nu niet allemaal gaan verhuizen aub...

Vandaag de SAP maar eens aan het werk zetten.
2 draadjes verwijderen en 2 draadjes nieuw trekken...
Hier reactie van Enexis ook snel. Het inplannen ook snel, maar ze kunnen niet eerder.

• paulv1973

paulv1973

16.730Wattpiek

BaBoK schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 00:05:
[...]

Moet er een heel nieuw houtenbord in waar de meter tegenaan wordt gemonteerd?
Zou ik wel doen.
De huidige hangt toch ook tegen een houten wandplaat!?
Dan zou ik daar waar de 2e meter en zekeringenkast komt een zelfde dikte houten plaat tegen de muur schroeven...

6.250Wp - ZW op SMA SB5000TL-21 + 6.510WP ZO, 31grad. + 3.720Wp - NW, 31grad, op SE5000er-01 + Pana Monoblock 6kW

• flowerhack
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-02 13:49
Even een vraagje tussendoor: Heeft er sinds afgelopen zomer iemand van jullie een SAP gekregen met slimme of domme meter? In mijn nieuwbouwwoning kreeg ik in december een domme meter geplaatst omdat de slimme meters op zijn. Ik wil graag een SAP aanvragen, maar als ik dan nog een domme meter er bij krijg dan heeft het niet zo heel veel zin.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

flowerhack schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:14:
Even een vraagje tussendoor: Heeft er sinds afgelopen zomer iemand van jullie een SAP gekregen met slimme of domme meter? In mijn nieuwbouwwoning kreeg ik in december een domme meter geplaatst omdat de slimme meters op zijn. Ik wil graag een SAP aanvragen, maar als ik dan nog een domme meter er bij krijg dan heeft het niet zo heel veel zin.
Die domme meter is puur geleverd omdat ze wel iets moesten en niets anders hadden. Ik verwacht dat als je een SAP aanvraag doet je over x-maanden de installatie krijgt waar je dan ook gewoon een slimme meter krijgt wanneer die dus weer op voorraad zal zijn.

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:15
flowerhack schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:14:
Liander gebied zeker? O-)

• flowerhack
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-02 13:49
Liander gebied zeker? O-)
Klopt |:(

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

SAP aangevraagd. Levering wordt geschat op week 43.... Liander gebied.

Hier moet ik weer even over nadenken. Is het dan nog wel nuttig.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:55

de Peer

under peer review

Moby schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:45:
SAP aangevraagd. Levering wordt geschat op week 43.... Liander gebied.

Hier moet ik weer even over nadenken. Is het dan nog wel nuttig.
gewoon doen. annuleren kan altijd nog.
altijd beter dan 'had ik maar...'

[Voor 5% gewijzigd door de Peer op 26-01-2023 10:47]

Tibber-klant, 18.285 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• argafal
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:30
Ik heb eindelijk de opdrachtbevestiging en het EAN-nummer van mijn SAP ontvangen. Kan iemand advies geven, hoe kan ik me aanmelden voor een elektriciteitscontract? Alleen handmatig via de klantenservice? Of online de stappen doorlopen? Ik overweeg Budget Energie om mee te beginnen, maar wil uiteindelijk naar Tibber.

• paulv1973

paulv1973

16.730Wattpiek

Waarom niet .meteen naar Tibber?

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:28
de Peer schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:47:
[...]

gewoon doen. annuleren kan altijd nog.
altijd beter dan 'had ik maar...'
Kan je zonder kosten annuleren?

In week 1 is de aanvraag bij Liander gedaan voor week 12.
Gisteren mail ontvangen, week 32 nemen ze contact op om in week 40 de SAP te plaatsen.

23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord. Regio West-Friesland te Noord-Holland..

• MJ de Bruijn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:09
En hier mijn bevindingen met Stedin...
Aanvraag gedaan via MijnAansluiting op 12 januari 2023. Ze beloven antwoord binnen 10 dagen.
Gisteren (na 13 dagen) gebeld naar Stedin: Nog niets gedaan. Het zijn 10 WERKdagen.
Vandaag (na 10 werkdagen) gebeld: Een heel vriendelijke dame heeft me prima te woord gestaan.
Het is ZOOOO druk, we kunnen het niet meer aan. Ze heeft mijn aanvraag opgezocht en het offerte-traject meteen opgestart. Tussen nu en 14 dagen moet ik iets horen. Eventueel komt er nog technisch overleg.
Na akkoord op de offerte is de verwachte uitvoeringstijd op dit moment officieel 8 tot 12 weken.
Huidige bevestigingen worden nu ingepland voor april en mei (Opmerking: dat is dus meer dan 12 weken).
tot zover...

• argafal
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:30
Uit de rapporten een paar posts hierboven lijkt het erop dat tibber als eerste provider op een nieuwe SAP moeilijk is en dat er een gat van een paar dagen zal zitten tussen de SAP-installatie en de start van het contract. Wat gebeurt er met het stroomverbruik in die paar dagen?

• paulv1973

paulv1973

16.730Wattpiek

argafal schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:51:
[...]

Uit de rapporten een paar posts hierboven lijkt het erop dat tibber als eerste provider op een nieuwe SAP moeilijk is en dat er een gat van een paar dagen zal zitten tussen de SAP-installatie en de start van het contract. Wat gebeurt er met het stroomverbruik in die paar dagen?
Die vraag heb ik Tibber ook gesteld.
Het "gat" is maar 2 dagen.
In die 2 dagen kun je wel al stroom afnemen over de sap aansluiting.
Dat verbruik van die eerste 2 dagen zou door je netbeheerder in rekening gebracht moeten worden.
Volgens Tibber gebeurde dat echter zelden... (2 dagen gratis stroom??)

• bbbrumbrum
  • Niet online
paulv1973 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:56:
[...]

Die vraag heb ik Tibber ook gesteld.
Het "gat" is maar 2 dagen.
In die 2 dagen kun je wel al stroom afnemen over de sap aansluiting.
Dat verbruik van die eerste 2 dagen zou door je netbeheerder in rekening gebracht moeten worden.
Volgens Tibber gebeurde dat echter zelden... (2 dagen gratis stroom??)
Je laat je aansluiting al enkele dagen zonder verplicht contract en gaat daar dan ook nog op verbruiken? Dat is niet heel netjes…

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:41
argafal schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:51:
[...]

Dat verbruik wordt verrekend bij de eerstvolgende energieleverancier.

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:12
Maar even een reply in het juiste topic:
ursusMaritimus schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 18:29:
Ook daar is een oplossing voor, maar dat mag je hier niet zeggen.
Het begint met een S en eindigt op AP. Dat lever je alles terug aan Innova en koopje alles dynamisch in. Veel beter nog dan het begint met een S en eindigt op ALDEREN...
Dat valt nogal te bezien.
Innova heeft op dit moment die mooie tarieven niet meer.
Volgens Zero Tolerance: Wat is nu de beste terugleververgoeding? is het hoogst verkrijgbare nu Van Ons met 44/37 cent. Gemiddeld is dat 42 cent per kWh.
Op een kWh zit in 2023 maar liefst 19 cent milieuheffing.
Dat betekent dat je je stroom dynamisch voor minder dan 23 cent (incl BTW, excl milieuheffingen) in moet kopen.
Als ik dan de historische tarieven voor 2022 bekijk op https://www.dynamische-en...l/actuele-energieprijzen/ dan lag de prijs daar maar een (klein) deel van het jaar onder. En dan rekent die site ook nog zonder een opslag die je leverancier wellicht bovenop de marktprijs zet. Hij moet tenslotte ook wat verdienen.

En dan moet je de aanlegkosten van de SAP + het extra vastrecht ook nog terugverdienen....

Ik denk dat een SAP op dit moment alleen nog interessant is als je een erg groot deel van je stroomverbruik naar de goedkope tijden (00:00 - 6:00 uur) kunt verplaatsen. Dit lukt in de praktijk alleen als je dan een elektrische auto kunt laden.

Je maakt mensen dus blij met een dooie mus.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 + Ubbink AirExcellent. Stuur DM voor €50 Raisin bonus.

• paulv1973

paulv1973

16.730Wattpiek

bbbrumbrum schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 18:44:
[...]

Je laat je aansluiting al enkele dagen zonder verplicht contract en gaat daar dan ook nog op verbruiken? Dat is niet heel netjes…
Nou nou...
Hij is aangesloten.
Contract is afgesloten.
Alleen daar gaat blijkbaar 2 dagen overheen.
En voor die 2 dagen zijn er blijkbaar regeltjes dat de netbeheerder die kilowatuurtjes met je verekend.

Wat mis ik. Wat is er niet netjes aan?

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:58

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Nog een extra tijdlijn:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

tldr; Doorlooptijd 6 weken bij Enexis ZO-NB.

PVs: 26+6,4+6 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 32kW DVM S L/W+L/L + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM

• John245
Rimco schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:26:
Nog een extra tijdlijn:

***members only***

tldr; Doorlooptijd 6 weken bij Enexis ZO-NB.
Foto van de verdeler?

• bbbrumbrum
  • Niet online
paulv1973 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:04:
[...]

Nou nou...
Hij is aangesloten.
Contract is afgesloten.
Alleen daar gaat blijkbaar 2 dagen overheen.
En voor die 2 dagen zijn er blijkbaar regeltjes dat de netbeheerder die kilowatuurtjes met je verekend.

Wat mis ik. Wat is er niet netjes aan?
Je contract moet ingegaan zijn voordat je meter geactiveerd/gehangen word.
Was bij mij ook niet het geval, EAN kreeg ik einde vd plaatsingsdag, maar ik heb wel hoofdschakelaar uitgelaten tot contract actief was.

Dus ben niet roomser dan de paus dat ik je er persoonlijk op wil aanvallen oid, maar meer dat andere lezers in dit topic dat niet als normale handelswijze gaan zien.

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

PVs: 26+6,4+6 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 32kW DVM S L/W+L/L + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02 23:10

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Andrehj schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:26:
Maar even een reply in het juiste topic:

[...]

Dat valt nogal te bezien.
Innova heeft op dit moment die mooie tarieven niet meer.
Volgens Zero Tolerance: Wat is nu de beste terugleververgoeding? is het hoogst verkrijgbare nu Van Ons met 44/37 cent. Gemiddeld is dat 42 cent per kWh.
Op een kWh zit in 2023 maar liefst 19 cent milieuheffing.
Dat betekent dat je je stroom dynamisch voor minder dan 23 cent (incl BTW, excl milieuheffingen) in moet kopen.
Als ik dan de historische tarieven voor 2022 bekijk op https://www.dynamische-en...l/actuele-energieprijzen/ dan lag de prijs daar maar een (klein) deel van het jaar onder. En dan rekent die site ook nog zonder een opslag die je leverancier wellicht bovenop de marktprijs zet. Hij moet tenslotte ook wat verdienen.

En dan moet je de aanlegkosten van de SAP + het extra vastrecht ook nog terugverdienen....

Ik denk dat een SAP op dit moment alleen nog interessant is als je een erg groot deel van je stroomverbruik naar de goedkope tijden (00:00 - 6:00 uur) kunt verplaatsen. Dit lukt in de praktijk alleen als je dan een elektrische auto kunt laden.

Je maakt mensen dus blij met een dooie mus.
Dat is niet waar. Mijn reactie was op iemand met een lucratief Innova contract, niet voor iedereen die nu twee contracten wil afsluiten.

Overigens, als je per jaar 3000 kWh saldeert nu, heb je een marge van 6 cent tussen tlv en levering nodig om in 1 jaar je SAP installatie terug te verdienen.

Met 90 cent tlv had je zo maar 50 cent per kWh kunnen pakken.

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:12
ursusMaritimus schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 00:21:
Dat is niet waar. Mijn reactie was op iemand met een lucratief Innova contract, niet voor iedereen die nu twee contracten wil afsluiten.
Het probleem is dat wanneer je nu nog een SAP aanvraagt, je dat pas hebt tegen de tijd dat die lucratieve huidige terugleververgoedingen afgelopen zijn.
Dus een SAP is eigenlijk alleen interessant voor wie hem nu al heeft.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 + Ubbink AirExcellent. Stuur DM voor €50 Raisin bonus.

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:41
Andrehj schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:15:
[...]

Het probleem is dat wanneer je nu nog een SAP aanvraagt, je dat pas hebt tegen de tijd dat die lucratieve huidige terugleververgoedingen afgelopen zijn.
Jouw visie daarop is niet meer dan suggestief en speculatief. Meerdere posts van jou gelezen hebbende snap je dat wel.

Prima als dat voor jou de werkelijkheid is en jouw waarheid wordt waarop je je beslissing maakt, maar dat hier te presenteren als waarheid gaat mij wat ver.

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:28
Als de teruglevertarieven omlaag gaan dan is een SAP toch nog interessant als je een electrische auto rijdt (in de nacht opladen via SAP)?

Deze prijs is vaak lager dan de teruglevertarieven (heb 5.000 kWh overschot met panelen en ben gasloos).

23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord. Regio West-Friesland te Noord-Holland..

• de Peer

de Peer

under peer review

Andrehj schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:15:
[...]

In Liander gebied klopt dat, dan moet je 7 maanden wachten.
Maar Enexis is een kwestie van weken (mijn ervaring) of in sommige gevallen zelfs dagen (hier onlangs gemeld).

Tibber-klant, 18.285 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• de Peer

de Peer

under peer review

Bravertal schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:37:
[...]

Kan je zonder kosten annuleren?

In week 1 is de aanvraag bij Liander gedaan voor week 12.
Gisteren mail ontvangen, week 32 nemen ze contact op om in week 40 de SAP te plaatsen.
Geen idee, maar daar ga ik wel van uit ja.

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Heeft iemand een overzicht hoe je meterkast er uit zou moeten zien, inclusief maten, voordat de SAP geplaatst gaat worden.

Ik heb wel iemand die het kan doen, maar wat er precies moet gebeuren behalve ik heb meer ruimte nodig kan ik nergens vinden.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• de Peer

de Peer

under peer review

Moby schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:52:
Heeft iemand een overzicht hoe je meterkast er uit zou moeten zien, inclusief maten, voordat de SAP geplaatst gaat worden.

Ik heb wel iemand die het kan doen, maar wat er precies moet gebeuren behalve ik heb meer ruimte nodig kan ik nergens vinden.
is hier vaak besproken. houd 22-23 cm vrij en zorg dat je een hoofdschakelaar beschikbaar hebt die ze dan kunnen aansluiten. Het is ook wel handig als die hoofdschakelaar al in een kastje zit.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Moby schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:52:

Je kunt het makkelijkste even rechtsbovenaan op de 'filteren op afbeeldingen' klikken. Dan krijg je alleen de posts in dit topic met afbeeldingen. Dan scroll je er even door en kijk je naar een afbeelding of twee/drie waarbij je twee slimme meters ziet. Dan weet je wat je qua ruimte nodig hebt.
Samenvattend heb je dit nodig:
  • Ruimte naast je huidige hoofdzekering/hoofdautomaat (netbeheerder) kast voor een extra kastje
  • Ruimte naast je huidige slimme meter voor een extra slimme meter
  • Ruimte boven de extra slimme meter voor een (nieuw) groepenkast met een hoofdschakelaar
NB die nieuwe groepenkast én tweede hoofdschakelaar heb je nodig als je wilt dat je netbeheerder de installatie uitvoert op de afgesproken datum.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:37
Heb zelf een mooi contract bij Innova lopen met een TLV van 90 cent. Deze loopt nu dus via mijn PAP.

Dat contract kan ik niet laten overzetten op de SAP lijkt mij. Klopt het dan dat als ik nog zou willen profiteren van hoog terugleveren en goedkoop afnemen, dat dan al mijn groepen (of in elk geval de grootste) op de SAP zouden moeten worden aangesloten (en dan contract voor 50 cent proberen te scoren oid)? Maar belangrijker, is dat eenvoudig te realiseren (door bijvoorbeeld alle automaten die naar de oude hoofdaansluiting lopen over te zetten op de SAP (of nog mooier met een schakelaar wat ik hier weleens zie langskomen, en dan enkel de zonnepanelen op het PAP achterlaten.

Heb wel een elektrische auto, maar kan relatief goedkoop openbaar laden.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:19
Ziet er idd netjes uit.
Alleen denk dat zowel installateurs als Netbeheerders ieder een eigen 'persoonlijke' mening hebben over of je wel of niet naast de meter groepen kasten mag hebben. Degene die hier aan de deur was zei dat het een NoGo is.

Ook een installateur die een offerte voor bij de buren kwam brengen en ik even binnen riep zei ook, "mag niet". Geen van beiden kon mij een verwijzing naar een schrijven of norm aangeven waar dat stond.

De Netbeheerder installateur zei; "Wil niet zeggen dat als het er niet in staat dat het dan wel mag!".

Ze gaan hier over nieuwe kabels leggen dus tussentijds kan ik geen SAP en 3 Fasen aanvragen voor deze woning. Gelukkig was het verzamelen van info voor de toekomstige woning.

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@Lord Anubis Gelukkig zijn de meesten in deze regio wat pragmatischer en flexibel ;)

Volgens mij is deze redelijk standaard: https://www.pluimersmedia...01/Bijlage_06281_2022.pdf

Daarin krijg je natuurlijk de discussie wat er wel en niet in de regio E mag zitten, want onder 160cm krijg je die combinatie:

I : zone voor installatieleidingen en installaties
E : zone voor elektriciteitsdistributieleiding en –apparatuur

Ik zou zeggen dat een verdeler in beide zones past. Maar als je een (of twee) SAP wilt hebben moet je daar natuurlijk wel de ruimte voor hebben.

• de Peer

de Peer

under peer review

B-Bandit schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:17:
Heb zelf een mooi contract bij Innova lopen met een TLV van 90 cent. Deze loopt nu dus via mijn PAP.

Dat contract kan ik niet laten overzetten op de SAP lijkt mij.
Klopt, dat is al vaak bevestigd in dit topic.
Klopt het dan dat als ik nog zou willen profiteren van hoog terugleveren en goedkoop afnemen, dat dan al mijn groepen (of in elk geval de grootste) op de SAP zouden moeten worden aangesloten (en dan contract voor 50 cent proberen te scoren oid)?
klopt, beter sluit je daar een dynamisch contract voor af. dan zit je ver onder die 50 cent per kWh. eerder de helft daarvan.
Maar belangrijker, is dat eenvoudig te realiseren (door bijvoorbeeld alle automaten die naar de oude hoofdaansluiting lopen over te zetten op de SAP (of nog mooier met een schakelaar wat ik hier weleens zie langskomen, en dan enkel de zonnepanelen op het PAP achterlaten.
kan eenvoudig ja, gewoon draadjes verplaatsen.
met schakelaar is mooier natuurlijk, dan kun je switchen wanneer je wilt.
Heb wel een elektrische auto, maar kan relatief goedkoop openbaar laden.
Waarschijnlijk nog goedkoper laden thuis. Ik laad vaak voor 16 cent per kWh met een dynamisch tarief. Dat is zo'n beetje de bodem voor 2023.

• mierenfokker
de Peer schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:44:
[...]

Waarschijnlijk nog goedkoper laden thuis. Ik laad vaak voor 16 cent per kWh met een dynamisch tarief. Dat is zo'n beetje de bodem voor 2023.
Soms.. Dat is inmiddels de laatste week niet meer voor gekomen he ;-) De bodem is 15 cent.

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:16
Heeft iemand hier eigenlijk zijn zonnepanelen ook aangemeld op het SAP-meternummer via energieleveren.nl?

Ik lees daar namelijk ook:
Wat gebeurt er als ik deze gegevens niet invul?

U bent wettelijk verplicht deze gegevens te registreren. Uw energieleverancier kan besluiten geen teruglevering/saldering toe te passen, wanneer u hier niet aan voldoet.
Zou een beetje jammer zijn als ze daarom niet zouden willen betalen voor je teruggeleverde stroom....

• de Peer

de Peer

under peer review

dennistd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:57:
Heeft iemand hier eigenlijk zijn zonnepanelen ook aangemeld op het SAP-meternummer via energieleveren.nl?

Ik lees daar namelijk ook:

[...]

Zou een beetje jammer zijn als ze daarom niet zouden willen betalen voor je teruggeleverde stroom....
is dat niet gewoon op woonadres geregistreerd? kan me niet herinneren dat ik EAN moest doorgeven namelijk.

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:19
Rimco schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:36:
@Lord Anubis Gelukkig zijn de meesten in deze regio wat pragmatischer en flexibel ;)

Volgens mij is deze redelijk standaard: https://www.pluimersmedia...01/Bijlage_06281_2022.pdf

Daarin krijg je natuurlijk de discussie wat er wel en niet in de regio E mag zitten, want onder 160cm krijg je die combinatie:

I : zone voor installatieleidingen en installaties
E : zone voor elektriciteitsdistributieleiding en –apparatuur

Ik zou zeggen dat een verdeler in beide zones past. Maar als je een (of twee) SAP wilt hebben moet je daar natuurlijk wel de ruimte voor hebben.
Ha, een ge-updatete versie 2022. Ik zie dat mijn eerdere vraag nu ook beantwoord is. Gaat dus niet meer mogen om twee groepenkasten boven elkaar te monteren als 160 het hoogste punt mag zijn voor je groepenkast.

[Voor 4% gewijzigd door Lord Anubis op 27-01-2023 16:45]

• paulv1973

paulv1973

16.730Wattpiek

de Peer schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:02:
[...]

is dat niet gewoon op woonadres geregistreerd? kan me niet herinneren dat ik EAN moest doorgeven namelijk.
Tegenwoordig gaat die melding op EAN...
Vroeger op adres....

• eleet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-02 20:54
paulv1973 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:32:
[...]

Tegenwoordig gaat die melding op EAN...
Vroeger op adres....
Klopt. Gisteren nog gedaan.

• eleet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-02 20:54
Bij Stedin hebben ze het te druk om offertes op te maken. Wat een mooi bedrijf, als je die luxe hebt.
MJ de Bruijn schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:24:
En hier mijn bevindingen met Stedin...
Aanvraag gedaan via MijnAansluiting op 12 januari 2023. Ze beloven antwoord binnen 10 dagen.
Gisteren (na 13 dagen) gebeld naar Stedin: Nog niets gedaan. Het zijn 10 WERKdagen.
Vandaag (na 10 werkdagen) gebeld: Een heel vriendelijke dame heeft me prima te woord gestaan.
Het is ZOOOO druk, we kunnen het niet meer aan. Ze heeft mijn aanvraag opgezocht en het offerte-traject meteen opgestart. Tussen nu en 14 dagen moet ik iets horen. Eventueel komt er nog technisch overleg.
Na akkoord op de offerte is de verwachte uitvoeringstijd op dit moment officieel 8 tot 12 weken.
Huidige bevestigingen worden nu ingepland voor april en mei (Opmerking: dat is dus meer dan 12 weken).
tot zover...
Brief van Stedin:
Nadat ze uit termijnen (10 + 3 werkdagen) liepen en na mijn direct volgende klacht:
Vertraging

We vinden het heel vervelend dat wij de offerte voor de werkzaamheden, vanwege de grote hoeveelheid aanvragen, niet binnen de aangegeven tijd hebben kunnen sturen. Onze excuses hiervoor. Wij hebben uw aanvraag meerdere keren onder de aandacht gebracht bij de verantwoordelijke collega's binnen de afdeling. Zij zijn dus op de hoogte en hebben aangegeven dat ze hun best zullen doen om de offerte zo snel mogelijk te versturen. Helaas zijn er een aantal factoren waardoor het meer tijd in beslag neemt om de aanvraag af te ronden. De betreffende afdeling voor jouw type aanvraag kampt momenteel helaas met een achterstand.

Offerte

Tot ons spijt kunnen wij momenteel om niets anders dan geduld vragen. Onze collega's werken momenteel erg hard om de achterstand te verwerken. Het is niet bekend op welke termijn u de offerte kunt verwachten.
Of je past je - blijkbaar onredelijke - termijnen aan.

• Ton de Waal
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06:39
Whiskey48 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 07:18:
[...]

Had ik ook, werkelijke plaatsing werd 4 maanden en daarbij had ik nog geluk dat er een gaatje beschikbaar kwam en nog 1 meter op voorraad was.
Gisteren tweede meter geplaatst :)

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:34
sorry verkeerde topic

[Voor 199% gewijzigd door ASW1 op 31-01-2023 13:04]

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-02 13:27
We:
- hebben momenteel nog geen zonnepanelen
- gebruiken nu ~3500kwh/jaar
- dakcapaciteit voor >12.000kwh/jaar
- momenteel geen contract stroom of gas

Is een SAP realiseren (Stedin gebied) voor ons aan te raden?

• de Peer

de Peer

under peer review

flipjevandejam schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:46:
We:

Ik denk dat het altijd wel aan te raden is, vanwege de mogelijkheden die je er mee heb.
Voor nu zie ik geen concreet verdienmodel voor je.
Maar meerdere contracten tegelijk kunnen hebben kan lucratief zijn.

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15:53
flipjevandejam schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:46:
We:

Ik deel de mening van @de Peer echter heeft het e.e.a. een prijskaartje en nogal doorlooptijd.
Het duidelijk hebben van de eigen wensen is net zo belangrijk als de mogelijkheden.
Lees het e.e.a. maar helemaal door en formuleer dan de wensen / eisen :*)

PS.
G & E contract is zo geregeld en weer opgezegd :+

• de Peer

de Peer

under peer review

Simpel360 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:21:
[...]

Ik deel de mening van @de Peer echter heeft het e.e.a. een prijskaartje en nogal doorlooptijd.
Het duidelijk hebben van de eigen wensen is net zo belangrijk als de mogelijkheden.
Lees het e.e.a. maar helemaal door en formuleer dan de wensen / eisen :*)

PS.
G & E contract is zo geregeld en weer opgezegd :+
Dat is het een beetje ja. Je moet zelf een beeld hebben wat je er mee wilt gaan doen en hoeveel energie je daar in wilt steken. Elke situatie is anders dus we kunnen het ook niet echt voorkauwen.

Je kunt altijd de aanvraag doen en eventuel afzeggen als je je bedenkt.

• flipjevandejam
  • Laatst online: 02-02 13:27
Ik ga met plezier hier lezen. Wat voor wensen moet ik aan denken? EV-auto / warmtepomp?

Op het eerste gezicht is salderen zolang het kan, het meest interessant in mijn situatie?
Dan zou je dus het liefst de pv-productie verdelen over PAP en SAP?

Hoe pakken jullie dat aan?

[Voor 52% gewijzigd door flipjevandejam op 31-01-2023 16:03]

• Simpel360
flipjevandejam schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:01:
Ik ga met plezier hier lezen. Wat voor wensen moet ik aan denken? EV-auto / warmtepomp?

Op het eerste gezicht is salderen zolang het kan, het meest interessant in mijn situatie?

Is een beetje een dooddoener maar lezen doet wonderen, en af en toe een notitie maken :+
Er is namelijk al best veel (tot in detail) besproken O-)

• de Peer

de Peer

under peer review

flipjevandejam schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:01:

Een SAP neem je meestal juist omdat je wilt stoppen met salderen. Ik saldeer helemaal niet meer.

Dus toch eerst meer even beginnen met lezen denk ik ;)

• mazzoop80
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:08
Hoe gaat het met het maand bedrag bij een aansluitpunt waarop alleen terugleveren op gebeurt?

• bbbrumbrum
  • Niet online
mazzoop80 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:46:
Hoe gaat het met het maand bedrag bij een aansluitpunt waarop alleen terugleveren op gebeurt?
Goed.

:?

• de Peer

de Peer

under peer review

Is meestal erg laag. Ik betaal 5 euro per maand aan innova.
Maar een negatief maandbedrag willen ze meestal niet. Anders zou ik 1200 euro per maand ontvangen.

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:19
Vaak moet je een minimaal termijnbedrag van 5 euro betalen.

• mazzoop80
Is toch rare gang van zaken zo doen...

Immers doet de calculator (op websites van leveranciers en ook gaslicht e.a. vergelijkers) waar de indicatie wordt gewekt wel over " totaalbedrag per maand " ...

Nu snap ik dat ook, geen rechten aan ontleend etc, maar is toch erg krom zo hoor ...

[Voor 76% gewijzigd door mazzoop80 op 31-01-2023 22:54]

• mazzoop80
Wat wil je toevoegen aan het gesprek ?

• de Peer

de Peer

under peer review

mazzoop80 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:50:
Is toch rare gang van zaken zo doen...

Immers doet de calculator (op websites van leveranciers en ook gaslicht e.a. vergelijkers) waar de indicatie wordt gewekt wel over " totaalbedrag per maand " ...

Nu snap ik dat ook, geen rechten aan ontleend etc, maar is toch erg krom zo hoor ...
Is hier verder off topic. Past beter in het TLV topic.

• mazzoop80
de Peer schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:03:
[...]

Maar een negatief maandbedrag willen ze meestal niet. Anders zou ik 1200 euro per maand ontvangen.
Precies dit!

• paulv1973

paulv1973

16.730Wattpiek

de Peer schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:03:
[...]

Hier hetzelfde. Ook €5,- per maand.
Gaat mij trouwens benieuwen hoe Innova dat afhandeld straks als je 15.000kWh (en meer) hebt terug geleverd.
Volgens mij krijg je dan ook een vinkje bij de belastingdienst... :X

• de Peer

de Peer

under peer review

paulv1973 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:49:
[...]

Ja dat heeft vrijwel iedereen, lees maar in het TLV topic.
Gaat mij trouwens benieuwen hoe Innova dat afhandeld straks als je 15.000kWh (en meer) hebt terug geleverd.
dat lijkt me simpel, gewoon uitkeren.
Nee. Omzet tot 20.000 euro per jaar hoef je geen btw over af te dragen binnen de KOR (kleine ondernemersregeling).
Inkomstenbelasting staat hier los van.

• paulv1973

paulv1973

16.730Wattpiek

Nee. Omzet tot 20.000 euro per jaar hoef je geen btw over af te dragen binnen de KOR (kleine ondernemersregeling).
[/quote]

En als je dan als zzp-er werkt?
Dan zit je wel boven de 20.000. KOR geldt dan ook nog?

• Simpel360
paulv1973 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:03:
[/quote]

En als je dan als zzp-er werkt?
Dan zit je wel boven de 20.000. KOR geldt dan ook nog?
Als zzp-er val je niet onder de KOR en heb je dus ook gewoon een BTW-nummer.
Op de site van de belastingdienst staat dit behoorlijk goed uitgelegd, ook voor de inkomstenbelasting.

Als je partner geen zzp-er is en de E-rekening staat ook op zijn/haar naam dan is wel KOR mogelijk voor de partner.

• paulv1973

paulv1973

16.730Wattpiek

Simpel360 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:09:
[...]

Als zzp-er val je niet onder de KOR en heb je dus ook gewoon een BTW-nummer.
Op de site van de belastingdienst staat dit behoorlijk goed uitgelegd, ook voor de inkomstenbelasting.

Als je partner geen zzp-er is en de E-rekening staat ook op zijn/haar naam dan is wel KOR mogelijk voor de partner.
Dat vindt ik wat kort door de bocht.
Dat zou betekenen dat ik als zzp-er ook 1kwh teruglevering zou moeten aangeven als inkomsten.
BTW over de TLV is er niet aangezien die ook niet wordt uitgekeerd.
Maar ik kan me wel goed voorstellen dat bij de belastingdienst vanaf een bepaald bedraag retour van je energieleverancier een belletje gaat rinkelen...

Aan de andere kant kan ik me ook heel goed voorstellen dat dat niet gebeurt door miscommunicatie end...

• de Peer

de Peer

under peer review

paulv1973 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:30:
[...]

Maar ik kan me wel goed voorstellen dat bij de belastingdienst vanaf een bepaald bedraag retour van je energieleverancier een belletje gaat rinkelen...
tsja geen idee of dat opvalt. Maakt ook niet echt uit. Het klopt allemaal gewoon en is prima uit te leggen.

• Simpel360
paulv1973 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:30:
[...]

Dat vindt ik wat kort door de bocht.
Dat zou betekenen dat ik als zzp-er ook 1kwh teruglevering zou moeten aangeven als inkomsten.
BTW over de TLV is er niet aangezien die ook niet wordt uitgekeerd.

Aan de andere kant kan ik me ook heel goed voorstellen dat dat niet gebeurt door miscommunicatie end...
ZZP-er zijn heeft ook zo zijn nadelen, en heb je eigenlijk wel een accountant nodig voor alle (belasting) uitzonderingen.
Leuker kunnen ze het niet maken O-)

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:45
paulv1973 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:49:
[...]

1/2 over PAP 1/2 over SAP?

• de Peer

de Peer

under peer review

Hansieo schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:05:
[...]

1/2 over PAP 1/2 over SAP?
Beetje zonde he als de TLV op de PAP 91 cent per kWh is en 20-30 cent per kWh op de SAP.
Nergens voor nodig.

[Voor 4% gewijzigd door de Peer op 01-02-2023 13:15]

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Ferrox1 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:48:
[...]

Ook dat is niet gelukt, want die kunnen pas 21 dagen later beginnen met leveren. Ik denk dat het toch op aanvragen komt nadat hij hangt.

Heerlijk geregeld dit..
Hier komt SAP over ongeveer 21 dagen. Zou zonneplan in dat geval wel gaan werken denk je?

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Rimco schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:36:
[...]

Hier komt SAP over ongeveer 21 dagen. Zou zonneplan in dat geval wel gaan werken denk je?
Ik durf het niet te zeggen. Zonneplan liep ik ook vast vooraf, maar ik heb dit dus niet met hen gedaan na installatie vande SAP.

Uiteindelijk Tibber gepakt omdat die echt goed reageerden en snel handelden. Ook de ervaringen hier stemde mij hoopvol. Ik zit door dat nog steeds bij Tibber, ondanks de verhoogde GVO. Ik vind die service ook wat waard.

Maar je bent vrij om iedere dag daarna direct over te stappen op zonneplan. Het voordeel is dat dit met Tibber in principe iedere dag kan en je geen opzegtermijn hebt.

Frank zou ik niet aan beginnen, die reageren helemaal slecht en dat is een enorm risico.

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-02 17:28
Dit topic is inmiddels heel erg aan het ontwikkelen. Mooie stap denk ik. Maar daarmee verdient de openingpost misschien meer aandacht.

Is er iemand die hier aandacht aan wil geven en weet iemand hoe ik die persoon kan machtigen tot het mede redacteren van de OP?

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02 23:10

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Nog 4 weken tot SAP en 90,6 cent tlv op alle opbrengst 😎

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

• johndoe_1975
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:29
Half augustus SAP aangevraagd bij Liander, gisteren de opdrachtbevestiging met EAN ontvangen. Prijs €260,97.
Nu gauw weer inlezen in de beste terugleververgoeding... Ik weet niet of het nog loont om de zonnepanelen op de sap over te zetten met de huidige energiebelasting. In ieder ben ik zo future proof.

[Voor 29% gewijzigd door johndoe_1975 op 03-02-2023 09:08]

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op basis van dit draadje ben ik ook eens in de getallen gedoken. Maar ik krijg het voor de toekomst niet rond gerekend. Tegen de tijd dat er hier een SAP kan zitten, zijn alle lucratieve teruglevercontracten niet meer leverbaar of zelfs al weer afgelopen.

Daarom kijk ik naar de verdere toekomst: Na afschaffen van het salderen en de verwachte invoering van de energiewet met minimale TLV op 80%.
Daarbij pak ik onze huidige situatie: All-electric 0-op-de-meter huis met jaarlijks verbruik en opwekking van 7000 KWh.

Als ik reken met een kleine 30% direct verbruik, dan blijft er een levering van 5000 KWh in de zomer en teruglevering van 5000 KWh in de winter over.

Als ik dan een fictief levertarief pak van € 0,40 en een TLV van € 0,32 (80%) betaal ik:
5000*0,40=€2000 en krijg ik voor de teruglevering
5000*0,32=€ 1600.
Op de factuur: € 400,-

Met een SAP betaal ik:
7000*0,40=€2800 en krijg ik voor de teruglevering
7000*0,32=€ 2240.
Extra aansluiting ca € 80,-
Kosten SAP: € 20,-
Op de factuur: € 660,

Het verschil tussen die twee wordt pas 0 bij een TLV van ongeveer 112,5%.
Dat betekent dat ik met een SAP dus altijd een contract voor teruglevering zou moeten hebben dat een TLV van >112% biedt om financieel quitte te draaien.

Mis ik hier iets in de redenering / berekening?
Of is het (voor ons) voor de verdere toekomst niet zo handig om een SAP te hebben?

De clou is natuurlijk het eigen verbruik waarop je het verschil tussen levering en teruglevering bespaart.
Maar de schakelingen die hier worden besproken, gaan me te ver om dat op te lossen.

• paulv1973

paulv1973

16.730Wattpiek

KifArU schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:42:
Op basis van dit draadje ben ik ook eens in de getallen gedoken. Maar ik krijg het voor de toekomst niet rond gerekend. Tegen de tijd dat er hier een SAP kan zitten, zijn alle lucratieve teruglevercontracten niet meer leverbaar of zelfs al weer afgelopen.

Daarom kijk ik naar de verdere toekomst: Na afschaffen van het salderen en de verwachte invoering van de energiewet met minimale TLV op 80%.
Daarbij pak ik onze huidige situatie: All-electric 0-op-de-meter huis met jaarlijks verbruik en opwekking van 7000 KWh.

Als ik reken met een kleine 30% direct verbruik, dan blijft er een levering van 5000 KWh in de zomer en teruglevering van 5000 KWh in de winter over.

Als ik dan een fictief levertarief pak van € 0,40 en een TLV van € 0,32 (80%) betaal ik:
5000*0,32=€ 1600.

Met een SAP betaal ik:
7000*0,32=€ 2240.

Dat betekent dat ik met een SAP dus altijd een contract voor teruglevering zou moeten hebben dat een TLV van >112% biedt om financieel quitte te draaien.

Of is het (voor ons) voor de verdere toekomst niet zo handig om een SAP te hebben?

De clou is natuurlijk het eigen verbruik waarop je het verschil tussen levering en teruglevering bespaart.
Maar de schakelingen die hier worden besproken, gaan me te ver om dat op te lossen.
De SAP loont in jouw rekengevalletje al als het bedrag 'op de factuur" lager is dan de €400,- zonder SAP.
Dus bij een TLV van 0,40 op SAP verdien je er al aan. Dat is 100%
Daarbij is het de bedoeling van een SAP dat je een zo "goedkoop" mogelijk energiecontract afsluit voor je PAP. En een zo duur, hoge TLV, energie contract voor je SAP.

Ik draai nu een week op Tibber op de PAP met een gemiddelde energie prijs van 32 cent.

• de Peer

de Peer

under peer review

KifArU schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:42:

5000*0,32=€ 1600.

Met een SAP betaal ik:
7000*0,32=€ 2240.

de Peer in "Secundair allocatiepunt als verdienmodel?"

We hebben geen glazen bol, en er zijn geen zekerheden. het is investeren met een onzeker rendement.

• kiddyl
  • Niet online
De meterkast heb ik aangepast voor de SAP. Alle kabels waren nog lang genoeg om alles 1 rij omhoog te plaatsen om plaats te maken voor de hoofdschakelaar.

De ruimte er naast lonkt wel naar het plaatsen van 2 1-0-2 schakelaars...

Ik wil straks bij Tibber een contract voor de SAP en later dit jaar nog een laadpaal.

• de Peer

de Peer

under peer review

kiddyl schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:16:
De meterkast heb ik aangepast voor de SAP. Alle kabels waren nog lang genoeg om alles 1 rij omhoog te plaatsen om plaats te maken voor de hoofdschakelaar.

[Afbeelding]

De ruimte er naast lonkt wel naar het plaatsen van 2 1-0-2 schakelaars...

Ik wil straks bij Tibber een contract voor de SAP en later dit jaar nog een laadpaal.
netjes hoor, dat gaat helemaal goed komen.

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:23
johndoe_1975 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:45:
Half augustus SAP aangevraagd bij Liander, gisteren de opdrachtbevestiging met EAN ontvangen. Prijs €260,97.
Nu gauw weer inlezen in de beste terugleververgoeding... Ik weet niet of het nog loont om de zonnepanelen op de sap over te zetten met de huidige energiebelasting. In ieder ben ik zo future proof.
Hier 5 november 2022 aangevraagd bij Liander. Eerst melding gehad dat mijn aanvraag in de week van 8 mei 2023 in behandeling zou worden genomen. Zojuist melding gehad dat de werkzaamheden waarschijnlijk in de week van 21 augustus 2023 kunnen plaatsvinden.

Ik vind hier wel wat van.... :X

SRK35ZS-W

• de Peer

de Peer

under peer review

Scooper schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:15:
[...]

Hier 5 november 2022 aangevraagd bij Liander. Eerst melding gehad dat mijn aanvraag in de week van 8 mei 2023 in behandeling zou worden genomen. Zojuist melding gehad dat de werkzaamheden waarschijnlijk in de week van 21 augustus 2023 kunnen plaatsvinden.

Is redelijk volgens verwachting toch? (de bekende 7 maanden doorlooptijd)

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:23
Ik tel wel wat meer dan 7 maanden hoor :)

SRK35ZS-W

• de Peer

de Peer

under peer review

Scooper schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:22:
Ik tel wel wat meer dan 7 maanden hoor :)
Ja misschien komt het gemiddelde wel op 7 maanden uit, maar heb jij net pech ;)

Het blijft bizar dat het bij Enexis binnen enkele dagen (!) kan.

• mierenfokker
de Peer schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:26:
[...]

Geen voorraad en geen monteurs bij Liander.

• de Peer

de Peer

under peer review

mierenfokker schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:33:
[...]

Geen voorraad en geen monteurs bij Liander.
klopt

• John245
Scooper schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:15:
[...]

Ik vind hier ook wel wat van. Wel positief dat ze hem 3 maanden eerder in behandeling hebben genomen.

• John245
de Peer schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:26:
[...]

Enexis kan hier ook niet binnen enkele dagen. Hier ca. 5 maanden, ben eind mei aan de beurt.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:34
Liander, 18 augustus aangevraagd, wordt 6 maart geplaatst. In de tussentijd van de hoofdzekering de smeltzekeringen laten vervangen door automaten, geen idee of dat de plaatsing heeft vertraagd of niet.
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee