Dat komt door de hoeveelheid gepureerde banaan in de koffiemrc4nl schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:40:
uiteraard zie je vreemde details, koffiebonen zouden niet blijven drijven.
God created the Apple before he created AdamRunaque schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:05:
Geen idee waarom de Ai besloot om er een MacBook van te maken!
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Is ook een kwestie van je prompt wat aanpassen.mrc4nl schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:40:
ik was eens aan het spelen met Dall-E en dit was mn beste creatie, koffie met banaan. vind het erg knap. uiteraard zie je vreemde details, koffiebonen zouden niet blijven drijven. Maar vind het er voor het oog wel goed uitzien.
Zoiets als dit beter?
:strip_exif()/f/image/40IvCX11ISmLLePlxz25VKqA.jpg?f=fotoalbum_large)
seed: 3779552315, prompt: A cup of cappucino with slices of banana, cinamon and cream on a table, cinnamon bark, coffee beans, chocolate, rich classy silverware, Miki Asai Macro photography, steamy, ultra hd, realistic, vivid colors, highly detailed, perfect composition, beautiful detailed intricate insanely detailed octane render, 8k artistic photography, photorealistic concept art, soft natural volumetric cinematic perfect lighting,
inference_steps: 85, guidance_scale: 12, upscale: RealESRGAN_x4plus, upscale_amount:4,
sampler: ddim, stable_diffusion_model: dreamshaperXL10_alpha2Xl10, lora_model: add-detail-xl,
lora_alpha: 0.5
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
defineer beter, het doet mij pijn aan de ogen zo felYaksa schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:18:
[...]
Is ook een kwestie van je prompt wat aanpassen.
Zoiets als dit beter?
[Afbeelding]
ora et labora
De zon scheen hier naar binnen tijdens het genereren, vandaar.mrc4nl schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:55:
[...]defineer beter, het doet mij pijn aan de ogen zo fel
Overigens is ook het licht binnen SD tot in de puntjes regelbaar, ook weer een kwestie van de prompt aanpassen: van "soft natural volumetric cinematic perfect lighting" naar "cinematic lighting" levert waarschijnlijk al een reductie van de hoeveelheid licht op. Je kan ook "natural lighting, sunset" proberen, of "Golden Hour" voor nog warmere kleuren.
As a side-note: ik gebruik bananen meestal op een andere manier......
:strip_exif()/f/image/6BYm5ESsaoO3sg9R5OHdiOsC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Yaksa op 12-10-2023 18:35 ]
Welke prompt gebruik je, welk model en in welke resolutie genereer je?Ferra schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:15:
Weet iemand hoe het komt dat als ik een portemonnee met daarnaast een schaakstuk wil, midjourney altijd die 2 vermengd in 1, lees een portemonnee met schaakvlakken?
SDXL werkt ook prima zonder refiner met hoge steps.
high res

[ Voor 7% gewijzigd door CR2032 op 15-10-2023 19:04 ]
Mooi, bereid om de gebruikte prompt + andere info te delen hier zodat anderen er ook gebruik van kunnen maken?CR2032 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:58:
devil or demon
SDXL werkt ook prima zonder refiner met hoge steps.
Thnx.
Dit is ComfyUI, alleen met SDXL base, baked VAE, euler_ancestral, exponential, steps 70, cfg 7, 4xUltrasharp en veel variëren met steps en samplers. Prompts met alleen wat steekwoorden als search waar de AI er verder van alles mee kan maken. Hoe kleiner de prompt hoe vaak ook beter het resultaat.
1
2
3
| highly detailed photograph of a young male dressed as Death with a human face, short curly black hair, light skin with some freckles and demon eyes, Standing in the Fields of Wisdom, global illumination |
high res

en cooling down

[ Voor 6% gewijzigd door CR2032 op 16-10-2023 10:35 ]
/f/image/SFCYhzMXvKlk1ubXmLOKyRKP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kLR6iybVNssoe0dfGjOSvBab.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rwaNnvJAMkTkZlRAqxzIrvK3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZljfN2WXoFyRkvsSBOLFFBdA.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Runaque op 16-10-2023 22:48 ]
Even een test gedaan met het prompt wat jij mij eerder gaf. Alle motion is bedacht door ChatGPT.Yaksa schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:15:
"Mooi monsterpak heb je voor me gemaakt mam, ik trek 'm meteen aan en ga nog even buiten spelen".
"Goed Jantje, op tijd weer terug en raak niet de weg kwijt in het bos".
[Afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door Pedje-san op 17-10-2023 17:33 ]
Even getest met een VR bril.Pedje-san schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:33:
[...]Even een test gedaan met het prompt wat jij mij eerder gaf. Alle motion is bedacht door ChatGPT.
[YouTube: Chaos Unleashed: The AI-Forged Bestiary [no audio 4k Ultra HD]]
Ik hoef voorlopig geen pilletjes meer te kopen.
Als muziek er onder zou ik Lucy in the Sky with Diamonds wel passend vinden...
Maar goed gelukt hoor, met een mooie prompt kun je leuke dingen doen.
Demons day

[ Voor 11% gewijzigd door CR2032 op 19-10-2023 18:36 ]
/f/image/XMmLyA9GW2osTrPl44j6JFYj.png?f=fotoalbum_large)
Heb er maar om zeker te zijn een USB fan bijgenomen en de laptop wat gelift met een externe HDD om de firsse lucht sneller en beter aan te voerenen temperaturen liggen toch plots een stuk lager!
:strip_exif()/f/image/ikA2NyZgso4SLs852oKpnmoB.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien in de toekomst eens overwegen om zulk ding te kopen om de laptop op te zetten waarin min of meer hetzelfde gebeurt als deze DIY versie.
Of een mid tower nemen. Hier nergens last van, je hoort soms alleen wat zacht ruisen bij intensief plaatwerk.Runaque schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:19:
Ben al enkele uren aan wat plaatjes bezig en het begon toch pittig warm te worden, dus de fans maar even op hun maximale gezet.
...
Misschien in de toekomst eens overwegen om zulk ding te kopen om de laptop op te zetten waarin min of meer hetzelfde gebeurt als deze DIY versie.

Ik heb geen nood aan zulk ding! Heb al twee van die dingen in de woonkamer staan!CR2032 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 23:17:
[...]
Of een mid tower nemen. Hier nergens last van, je hoort soms alleen wat zacht ruisen bij intensief plaatwerk.![]()
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/GJYU3RQpTZnvGD1KKLWgT1lx.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/w7e6IkZFFJJOlNIsT4i6CXHw.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/7Fg1heJmDebUMBLMaAVqPatJ.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/ouKdCpqDcs2lM6wwnwJUeUl0.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/0oOmyJfpbdSPxLWixzvcA7gt.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/PD8pPpy4cDJjMMGFejfbTRpo.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/rIogaKiIhuNEfy5A40Ddd9h9.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/ubxIHyrvIl65dvreh5nzYytg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ldG59AguwPoEni5rO4ktPPhZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EZzL9f5u7Yy8RUvi5XjztLN1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xqCX3XbtV1JxgxDClFrnrwaS.jpg?f=fotoalbum_large)
Prompt: A complete royal set of crockery made by Royal Copenhagen, masterpieces, on a rich christmas decorated antique oak table, Canon EOS R50 with 50mm lens, 4K, handpainted details, intricate filigrain details, golden hour. Model: protovisionXLHighFidelity3D_beta0520Bakedvae. LoRa: Add_Detail_XL

En meer high end fashion

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 26-10-2023 12:10 ]
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Had ik ook direct gezien.JDx schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:38:
Haha, ik hoef niet eens naar de naam te kijken, bij CR2032 weet ik al dat het van zijn hand komt
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dus ik voer ik zeg 15 fotos van mij zelf in. En daar leert die van hoe ik uit zie. En dan vervolgens zeg ik: genereer een foto op strand met op de achtergrond zee met ondergaande zon terwijl de persoon een beige linnen pak aan heeft.
En dan bam, je hebt het.
Bestaat zoiets?
Ik heb het idee dat ik vaak vergelijkbare gezichten zie in jouw beelden, klopt dit?CR2032 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:09:
Mode shots gaan ook leuk met SDXL. Dit kan zo de winkel in.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En meer high end fashion
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zelf blijf ik bij realistische beelden weg maar probeer ik voor mij relevante onderwerpen in de stijl van een schilder aan colleges toe te voegen. Dit geeft vaak een bijzondere flow aan presentaties!
@Sumerechny Klopt. Als je de seed vastzet krijg je vaak soortgelijke gezichten
@MM99 Probeer eens Kohya-Lora, hiermee kun je met een paar eigen images SDXL verder trainen.
Met Lora kun je trainen zonder dat je heel zware hardware nodig hebt.
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, wil dit zelf ook eens gaan uitproberen.
https://civitai.com/artic...will-replace-older-models
[ Voor 10% gewijzigd door CR2032 op 26-10-2023 18:39 ]
Damn, als een leek moet je echt best veel dingen nog uitzoeken en uitvoeren voor je mee aan de slag kan gaan. Ik had gehoopt dat er al kant en klare services voor zijn (waar je eventueel voor moet betalen)CR2032 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:33:
Lol, het wordt vast de nieuwe trend na skinny jeans.
@Sumerechny Klopt. Als je de seed vastzet krijg je vaak soortgelijke gezichten
@MM99 Probeer eens Kohya-Lora, hiermee kun je met een paar eigen images SDXL verder trainen.
Met Lora kun je trainen zonder dat je heel zware hardware nodig hebt.
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, wil dit zelf ook eens gaan uitproberen.
https://civitai.com/artic...will-replace-older-models
Train abs not legszonoskar schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:16:
Hij moet zijn modellen alleen wat steroiden geven, of ze niet leg day laten skippen, wat een krielbeentjes
/f/image/UBuI5aH2W9b69afQlrzRN9uD.png?f=fotoalbum_large)
Het meest eenvoudige om direct aan de slag te kunnen met SDXL is de 1 klik installer van Easy Diffusion.MM99 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:55:
[...]
Damn, als een leek moet je echt best veel dingen nog uitzoeken en uitvoeren voor je mee aan de slag kan gaan. Ik had gehoopt dat er al kant en klare services voor zijn (waar je eventueel voor moet betalen)
Waarmee je met Controlnet ook eigen foto's als input kunt gebruiken. Ideaal om mee te starten. https://easydiffusion.github.io/
Daarna kun je altijd nog overstappen naar het veel uitgebreidere ComfyUI. En SDXL met eigen foto's gaan trainen. Dat laatste is een behoorlijk geavanceerde klus.

Eigenlijk gek dat die het zo goed doen. De compositie en tekenstijl zijn goed, maar het barst van de "AI-dingetjes" zoals het gekke ding op haar arm of dat geweer-onderdeel wat uit haar staart komt zetten.JDx schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 08:12:
Twee recente posts die het erg goed doen, keer wat anders.
(Lara Croft plaatje)
Het is geen aanval overigens, meer een observatie.
Mensen hebben daar schijt aan ben ik achter gekomen, mooi snelle onbewerkte opvulling van m'n account omdat ik 2 weken ziek was, de top 3 van de afgelopen maand (30 dagen) zijn deze.ErikT738 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:35:
[...]
Eigenlijk gek dat die het zo goed doen. De compositie en tekenstijl zijn goed, maar het barst van de "AI-dingetjes" zoals het gekke ding op haar arm of dat geweer-onderdeel wat uit haar staart komt zetten.
Het is geen aanval overigens, meer een observatie.

Hoewel ik niks heb met Halloween, erger me er zelfs een beetje aan, zijn dit erg strakke en kleurrijke pics, de kindjes zien strak uit en elke pompoen is anders. Welk model heb je gebruikt?Yaksa schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:41:
Vanmiddag was er een Halloweenworkshop pompoensnijden bij een klein kasteeltje.
Het sfeertje geprobeerd vast te leggen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dit is Easy Diffusion v3.0.6 (beta) met het model ProtovisionXLHighFidelity3D_beta0520Bakedvae, LoRa Refiner Add-detail-xl en 4 x upscale tijdens genereren met RealESRGAN_x4plus.JDx schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 03:49:
[...]Hoewel ik niks heb met Halloween zijn dit erg strakke en kleurrijke pics, de kindjes zien strak uit en elke pompoen is anders. Welk model heb je gebruikt?
Plus een nogal uitgebreide prompt en in een andere stijl dan dat ik meestal gebruik. De stijl is pencil sketch met een aantal meer of mindere aanvullingen zoals little color, soft charcoal en ink wash.
Ziet er aardig uit, alhoewel ik vind dat die sproeten nog steeds wat onnatuurlijk overkomen. Op de een of andere manier zijn ze wat te sterk aangezet en ook niet helemaal natuurlijk over het hoofd verdeeld. Het komt op mij over (sterk overdreven) als het oppervlak van een grote houtbeitel die veels te lang buiten in de regen heeft liggen roesten. Dan krijg je bij het schoonmaken daarvan ook van die rare vlekken/putjes er in. Je zou in de prompt een waarde aan de freckles kunnen geven, dan kun je effect doseren.JDx schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:45:
Meer freckled redheads en een blonde met purple highlights
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zal het eens proberen, heb eigenlijk nog nooit met waardes gewerkt, ik gebruik de term "few freckles" eigenlijk alleen maar om niet zo'n smooth effect als het plaatje eronder te krijgen.Yaksa schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:25:
[...]
Ziet er aardig uit, alhoewel ik vind dat die sproeten nog steeds wat onnatuurlijk overkomen. Op de een of andere manier zijn ze wat te sterk aangezet en ook niet helemaal natuurlijk over het hoofd verdeeld. Het komt op mij over (sterk overdreven) als het oppervlak van een grote houtbeitel die veels te lang buiten in de regen heeft liggen roesten. Dan krijg je bij het schoonmaken daarvan ook van die rare vlekken/putjes er in. Je zou in de prompt een waarde aan de freckles kunnen geven, dan kun je effect doseren.
Lukt me nog steeds amper om een beetje imperfecte huid te krijgen, zonder freckles of wrinkles in de prompt.
Mannen lukt meestal wel, maar vrouwen worden altijd zo reclame/model achtig smooth. Maar ik heb m'n site weer aardig gevuld na 2 weken leegte, dus weer wat voor mezelf gaan experimenteren nu.
Links: beauty, few freckles
Rechts: beauty, (freckles on cheeks:0.2)

En zo kun je van alles naar je eigen 'hand' zetten, AI is helemaal niet zo slim dan dat sommigen denken. Je moet soms alles tot in de puntjes voorkauwen en specificeren voordat hetgeen je zelf in gedachten had er een beetje fatsoenlijk uitkomt.JDx schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:49:
Werkt inderdaad perfect!
Links: beauty, few freckles
Rechts: beauty, (freckles on cheeks:0.2)
[Afbeelding]
Voor SDXL had ik echt enorme prompts om te krijgen wat ik wilde, dit was gewoon een test prompt overigens.Yaksa schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:58:
[...]
En zo kun je van alles naar je eigen 'hand' zetten, AI is helemaal niet zo slim dan dat sommigen denken. Je moet soms alles tot in de puntjes voorkauwen en specificeren voordat hetgeen je zelf in gedachten had er een beetje fatsoenlijk uitkomt.
CR2032 in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4"

[ Voor 29% gewijzigd door CR2032 op 29-10-2023 13:36 ]

We moeten de zeeën minder gaan vervuilen! Ze hebben een kleine handicap aan hun flippers.JDx schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:42:
Deze kwam er ook uit, maar deed meer denken aan een nazi schildpad dan een blije
[Afbeelding]
Klein beetje aan de prompt veranderd, ik blijf het wel een mooie stijl vinden, met de achtergrond in een soort van pastel. En, wie heel goed kijkt kan ook nog sproeten zien.......JDx schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:06:
[...]Voor SDXL had ik echt enorme prompts om te krijgen wat ik wilde, dit was gewoon een test prompt overigens.
:strip_exif()/f/image/Mfs87zqWaZLnNLIMaPJcGVon.jpg?f=fotoalbum_large)
En ik kan de afbeeldingen ook niet in de volle resolutie binnenhalen wanneer ik er op klik (melding: Afbeelding kan niet geladen worden). Kan aan mijn browser (Firefox) liggen misschien?Runaque schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:01:
Blijkbaar zet de spoiler er een soort van zwarte balken bij aan de zijkant van de afbeeldingen.
Ik heb dat ook soms als ik de afbeeldingen via hier host! Wat wel werkt is de afbeelding in een ander tablad openen door op je rechter muisknop (of op je laptop rechts op je trackpad) te klikken en die optie te klikken.Yaksa schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:24:
[...]
En ik kan de afbeeldingen ook niet in de volle resolutie binnenhalen wanneer ik er op klik (melding: Afbeelding kan niet geladen worden). Kan aan mijn browser (Firefox) liggen misschien?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat is dat, geduld?Gonadan schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:01:
Dan moet het gewoon nog even verwerkt worden op de achtergrond, even geduld en dan werkt het prima.
---
Ik ben nu een tijdje met DALL-E 3 aan het klooien in Bing, maar blijf toch geen de limitaties aanlopen van wat wel en niet mag. Hoewel het wel makkelijk is om te gebruiken als je even snel iets moet hebben (bijvoorbeeld als ik een design aan het maken ben voor een klant om iets op te vullen).
Dan blijft dit soort tools toch makkelijker dan even Stable Diffusion op te starten etc.
Rupsen, Rapsen.
Het ligt er aan wat je wilt hebben. Ik kreeg het in Stable Diffusion niet voor elkaar om simpele zwart-witte logo afbeeldingen te maken, ook niet met specifiek daarvoor ontworpen Lora's. Dall-E 3 deed het echter gewoon. Hopelijk krijgen we ooit een SD die net zo goed (of beter) werkt als Dall-E 3.Metian schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:36:
[...]
Wat is dat, geduld?![]()
---
Ik ben nu een tijdje met DALL-E 3 aan het klooien in Bing, maar blijf toch geen de limitaties aanlopen van wat wel en niet mag. Hoewel het wel makkelijk is om te gebruiken als je even snel iets moet hebben (bijvoorbeeld als ik een design aan het maken ben voor een klant om iets op te vullen).
Dan blijft dit soort tools toch makkelijker dan even Stable Diffusion op te starten etc.
:strip_exif()/f/image/fHPPp5RanGVCo9IWEsMKQIYX.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/9Ca6u3xJOnmM3t5FWA3w352p.jpg?f=fotoalbum_medium)
Logo's zijn wel degelijk zonder LoRa's te maken in Easy Diffusion.ErikT738 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:51:
[...]Het ligt er aan wat je wilt hebben. Ik kreeg het in Stable Diffusion niet voor elkaar om simpele zwart-witte logo afbeeldingen te maken, ook niet met specifiek daarvoor ontworpen Lora's. Dall-E 3 deed het echter gewoon. Hopelijk krijgen we ooit een SD die net zo goed (of beter) werkt als Dall-E 3.
Kwestie van een goede prompt schrijven/gebruiken.
Voorbeeldje:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H50dM5YfDleaI3q1KNUpsyNi.jpg?f=user_large)
Image settings:
"seed": 1516563163,
"prompt": "eagle claw, in the style of stencil, one solid color, black vector on white, thick outlines, no background, sticker, 2d flat, line art, vector graphics, professional, sleek, modern, minimalist",
"num_inference_steps": 60,
"guidance_scale": 7,
"sampler_name": "euler_a",
"use_stable_diffusion_model": "protovisionXLHighFidelity3D_beta0520Bakedvae"
[ Voor 22% gewijzigd door Yaksa op 30-10-2023 17:03 ]
Wat die kat draagt wel, noemen ze een bontjasCR2032 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:15:
Zal er al volledig door AI ontworpen kleding te koop zijn?
Maar serieus, vooralsnog zie ik nergens AI modellen waar abstracties zoals inspiratie, gevoel en beredenering goed geïmplementeerd zijn. Daar zijn we mens voor. Dus AI kan wel een stofje rond een lichaam draperen, maar daarmee is het nog geen Designer.
[ Voor 36% gewijzigd door Yaksa op 31-10-2023 06:59 ]
Zie Reddit.CR2032 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:15:
Zal er al volledig door AI ontworpen kleding te koop zijn?
:fill(white):strip_exif()/f/image/9DEcLzRzrxyQEBaf8nwBf8vr.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/SgcV4tyBO1PheKJRCNW7wEPG.png?f=user_large)
Lijkt wel van die maffe text op kleding of producten die je op Aliexpress ziet voorbijkomen!

En wat is hier AI aan?
Het lijkt mij niet dat AI het shirt zelf ontworpen heeft, misschien alleen de tekst.

Ik wat op eentje waar "HornPub" op staat!JDx schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:51:
Of deze. Blautatt en FrirtH, als je daar mee loopt heb je het gemaakt!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Doet me denken aan de cover van die Nirvana CD met dat zwemmende jochie erop.JDx schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:42:
Deze kwam er ook uit, maar deed meer denken aan een nazi schildpad dan een blije
[Afbeelding]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik zou best een Blautatt hoodie willen
De kledingvondsten zijn anders wel vaak erg goed. Neem het gebruik van de steentjes op de tweede foto.Yaksa schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:37:
[...]
...
Maar serieus, vooralsnog zie ik nergens AI modellen waar abstracties zoals inspiratie, gevoel en beredenering goed geïmplementeerd zijn. Daar zijn we mens voor. Dus AI kan wel een stofje rond een lichaam draperen, maar daarmee is het nog geen Designer.
Heel fraai gedaan.
Helaas ontbreekt de verschillende emoties in de afbeeldingen. De door AI gegenereerde modellen hebben of een neutrale blik of ze lachen. Veel meer is er nog niet, geen woede, schrik, angst. Op zich wel bijzonder want je zou denken dat hier genoeg trainingsmateriaal voor is geweest.
Hopelijk komt dat snel beschikbaar en niet alleen voor achter een betaalmuur.
Met AI zitten we natuurlijk nog in dit tijdperk. Met vergelijkbare modellen.

Maar ik vindt het lastig kiezen, MidJourney, Clipdrop en een legio aan anderen. Wat is gewoon "leuk" zonder dat ik 500-tekens lange prompts hoef te schrijven? Midjourney is fijn, maar Discord-based ervaar ik als te chaotisch.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Kijk eens naar deze voorbeelden. Een of twee zinnen met een paar steekwoorden is al genoeg voor meer dan leuke plaatjes.
https://aituts.com/sdxl-prompts/

[ Voor 8% gewijzigd door CR2032 op 31-10-2023 18:56 ]
Nieuwe dall-e-3 ziet er ook erg goed uit, nog niet geprobeerd, werkt via chatGPT 4: https://openai.com/dall-e-3SkyStreaker schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:46:
Nu wil ik graag ook wel gewoon leuke plaatjes voor mijzelf creëren en heb geen zin om zelf allemaal code te gaan compilen e.d. en heb daar ook gerust een bedragje per maand voor over.
Maar ik vindt het lastig kiezen, MidJourney, Clipdrop en een legio aan anderen. Wat is gewoon "leuk" zonder dat ik 500-tekens lange prompts hoef te schrijven? Midjourney is fijn, maar Discord-based ervaar ik als te chaotisch.
Wel vrij prijzig $20,-p. maand
Nou, deze meneer is behoorlijk boos en gratis door mij gegenereerd met Easy Diffusion.CR2032 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:45:
[...]Helaas ontbreekt de verschillende emoties in de afbeeldingen. De door AI gegenereerde modellen hebben of een neutrale blik of ze lachen. Veel meer is er nog niet, geen woede, schrik, angst. Op zich wel bijzonder want je zou denken dat hier genoeg trainingsmateriaal voor is geweest.
Hopelijk komt dat snel beschikbaar en niet alleen voor achter een betaalmuur.
:strip_exif()/f/image/Z6mFlz1uF6KxQ5igWvaM5MZL.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor deze mevrouw geldt eigenlijk hetzelfde...
:strip_exif()/f/image/U7R8CR4MLNbaSCJhduQBaJgD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Yaksa op 31-10-2023 20:24 ]
Om meer emotie vragen kan natuurlijk wel:
SDXL - ComfyUI

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 31-10-2023 23:20 ]
Dit is een echt straatbeeld (geen AI aan te pas gekomen, gewone foto van real life):CR2032 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 23:17:
@Yaksa Wat ik mis is dat er bij realistische foto's meer spontane variatie komt in de emotie van gezichten zoals in een echt straatbeeld.
:strip_exif()/f/image/TSSjaXulhCNlACLoseSzG0O3.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie nauwelijks emotie bij wie dan ook. Maar je geeft eigenlijk zelf het antwoord al.
Wanneer je de emotie niet omschrijft in je prompt dan zal AI ook niet genegen zijn om die alsnog te tonen en een neutrale afbeelding produceren.
En omschrijf je de emotie wel dan is het nog een hele toer om het zodanig te omschrijven dat AI ook snapt wat jij in gedachten had. AI kan geen gedachten lezen, noch inschatten wat je ongeveer bedoeld.
Het gaat om de variatie, waaronder emotie, stijl, houding, blikveld., Van links naar rechts: geanimeerd pratend, kijkt neutraal, lurking aan een bekter met zak fastfood, kijkt op telefoon, kijken naar links, groepvorming 3 jongens wisselende kijkrichtingen, kijkt naar de grond, etc,
Stable Diffusion mist nog teveel random effecten in dit soort van grotere scenes en is dan te statisch. Natuurlijk snapt AI er nog niets van, dat zal pas anders worden wanneer AI ook deep learning, history processing en live access tot internet heeft.
Het lijkt erop maar het heeft nog wat tijd nodig.

Zou je de prompt willen delen? Dan kan ik kijken of ik er iets meer variatie in kan krijgen.CR2032 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:04:
@Yaksa Kijk dan eens kritisch naar je foto.
Stable Diffusion mist nog teveel random effecten in dit soort van grotere scenes en is dan te statisch. Natuurlijk snapt AI er nog niets van, dat zal pas anders worden wanneer AI ook deep learning, history processing en live access tot internet heeft.
Het lijkt erop maar het heeft nog wat tijd nodig.
Overigens ben ik van mening dat AI beeldgeneratie voor 'thuisgebruik' in het korte tijdsbestek dat het bestaat al een heel eind is gekomen, dat had ik 1 1/4 jaar geleden nooit gedacht.
Toen vonden we dit al heel spectaculair:
Mountain made of Roses
:strip_exif()/f/image/L657H8Xtd45UG9XfOD8K0wZT.jpg?f=fotoalbum_large)
Het blijft nog steeds heel knap. Wie had dat gedacht dat je dit lokaal offline op de pc kunt hebben met een berg python code. Het went alleen ook snel.Yaksa schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:35:
[...]
Zou je de prompt willen delen? Dan kan ik kijken of ik er iets meer variatie in kan krijgen.
Overigens ben ik van mening dat AI beeldgeneratie voor 'thuisgebruik' in het korte tijdsbestek dat het bestaat al een heel eind is gekomen, dat had ik 1 1/4 jaar geleden nooit gedacht.
Het is nog een eenvoudige prompt, zonder negatives:
highly detailed photograph of a busy shopping street with many people, frontal view, summer, 35mm
En soms lopen ze als zombies allemaal dezelfde kant op.

Haha, ik weet nog dat ik dacht WTF, hoe kan een programma maken wat ik in gedachte had.Yaksa schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:35:
[...]
Zou je de prompt willen delen? Dan kan ik kijken of ik er iets meer variatie in kan krijgen.
Mountain made of Roses
[Afbeelding]
Grappig, had een paar dagen geleden ook een plaatje Winter is Coming genoemdYaksa schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:34:
Winter is coming.......
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Deze voegt in je Nvidia Control Panel een optie toe om bijvoorbeeld je systemgeheugen aan te spreken most je GPU zijn VRAM te vol komen te zitten. Niet het meest ideale, maar wel een mogelijke tussenoplossing om van een 6gb GPU even overbrugging te maken naar een mogelijke upgrade in de toekomst. Het moet er ook voor zorgern dat je systeem niet crashed of je sessie aan renders niet verlorgen gaat. Gewoon de setting op "prefer system fallback" zetten en het zou in orde moeten zijn.
/f/image/9jjQGNrtuSC7yIi8nwgWIG1P.png?f=fotoalbum_large)

Ticking away, the moments that make up a dull day
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.
GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.