Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Wow, dat fotorealisme met water effecten is er een stuk op vooruit gegaan. Ik kan niet wachten om mee te maken dat er straks terminator robots bestaan die er zo levensecht eruit gaan zien.
[ Voor 3% gewijzigd door Weicool op 02-11-2023 19:48 ]
Uitgezoomd valt me op dat het teveel op een compositie foto lijkt. Teveel dezelfde houdingen, teveel dezelfde kleur kleding. Ingezoomd, OMG! De linke vrouw onderin heeft geen mond en ogen, en bij die rechte vrouw onderin lijkt haar gezicht wel verminkt te zijn!CR2032 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:04:
@Yaksa Kijk dan eens kritisch naar je foto.
Het gaat om de variatie, waaronder emotie, stijl, houding, blikveld., Van links naar rechts: geanimeerd pratend, kijkt neutraal, lurking aan een bekter met zak fastfood, kijkt op telefoon, kijken naar links, groepvorming 3 jongens wisselende kijkrichtingen, kijkt naar de grond, etc,
Stable Diffusion mist nog teveel random effecten in dit soort van grotere scenes en is dan te statisch. Natuurlijk snapt AI er nog niets van, dat zal pas anders worden wanneer AI ook deep learning, history processing en live access tot internet heeft.
Het lijkt erop maar het heeft nog wat tijd nodig.
[Afbeelding]
Dat gaan uiteindelijk sexueel misbruikte robots zijn, want dat bestaat min of meer al!Weicool schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:46:
[...]
Wow, dat fotorealisme met water effecten is er een stuk op vooruit gegaan. Ik kan niet wachten om mee te maken dat er straks terminator robots bestaan die er zo levensecht eruit gaan zien.
Weicool schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:46:
[...]

Veel handgemaakte oplossingen verder die nooit niet helemaal lekker werken of buggy zijn in de installatie, denk ik nu een goede guide gevonden te hebben
Werkt ook niet helemaal lekker, I give up
[ Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 03-11-2023 09:59 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
AI / Stable Diffusion is er nog niet met meer natuurlijke random variatie in grotere composities, het valt nog te snel in herhalingen. Wanneer je die limitering kunt gebruiken werkt in een bepaalde setting werkt het weer prima. Het zal ongetwijfeld verbeterd gaan worden.Weicool schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:53:
[...]
Uitgezoomd valt me op dat het teveel op een compositie foto lijkt. Teveel dezelfde houdingen, teveel dezelfde kleur kleding. Ingezoomd, OMG! De linke vrouw onderin heeft geen mond en ogen, en bij die rechte vrouw onderin lijkt haar gezicht wel verminkt te zijn!
Crowds of demons

Bing gebruikt nu ook Dall-E 3, is gratis https://www.bing.com/createSkyStreaker schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:38:
Naar aanleiding van de tip om bezig te gaan met Easy Diffusion en de eigenaar te zijn van een AMD GPU (Want standaard installaties werken met nVidia CUDA of slechts op de CPU) heb ik het volgende kunnen vinden: https://community.amd.com...ble-diffusion/ba-p/630252
Veel handgemaakte oplossingen verder die nooit niet helemaal lekker werken of buggy zijn in de installatie, denk ik nu een goede guide gevonden te hebben
Werkt ook niet helemaal lekker, I give upErgens online dus maar, tips?
SDXL: https://clipdrop.co/
En als je eens crazy of crazed of insane ipv mad probeert? Nu heb ik het idee dat het meer een boze scientist isSpotmatic schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:45:
Met Bing Image Creator. "Daguerreotype style picture of a mad scientist in 1845". Ik vond hem wel geslaagd
[Afbeelding]
Deleon78 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 23:04:
[...]
En als je eens crazy of crazed of insane ipv mad probeert? Nu heb ik het idee dat het meer een boze scientist is
:strip_exif()/f/image/nxjs9uT6nf955EPOJQP0ieHw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7Lzvdjg3FAqI3uXAaVIHvLSr.jpg?f=fotoalbum_large)
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Maar Bing Image Creator heeft dus dezelfde flaws als SD (soms) heeft; 3 vingers aan een hand of een pink die langer is dan een middelvinger. Het blijft gewoon lastig om die handjes natuurgetrouw te berekenen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Omdat er ongeveer 3,5 miljoen mogelijkheden zijn waarop je iets vast kan houden. Je zal het moeten beschrijven, AI kan niet kiezen en kent het concept (nog) niet zo goed. Overigens gaat het soms wel goed, kwestie van een andere seed gebruiken of wat spelen met de Guidance of Inference Steps.JDx schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:52:
Even in mijn stijlik word wel een beetje moe van die vingers/handen in SDXL hoor, waarom blijft dat zo verrot, vooral als ze een kop koffie of glas bier ofzo vasthouden.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Ja er zit altijd wel wat goeds tussen 30 plaatjes, maar je wil het liefst dat dat ene mooie plaatje ook goede handen heeft en niet diegene kiezen die toevallig geen lepra handjes heeft.Yaksa schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:59:
[...]
Omdat er ongeveer 3,5 miljoen mogelijkheden zijn waarop je iets vast kan houden. Je zal het moeten beschrijven, AI kan niet kiezen en kent het concept (nog) niet zo goed. Overigens gaat het soms wel goed, kwestie van een andere seed gebruiken of wat spelen met de Guidance of Inference Steps.
Je kunt ook AI een beetje 'dwingen' om correcte handen af te beelden. Dat doe je in de negatieve prompt.JDx schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 09:00:
[...]Ja er zit altijd wel wat goeds tussen 30 plaatjes, maar je wil het liefst dat dat ene mooie plaatje ook goede handen heeft en niet diegene kiezen die toevallig geen lepra handjes heeft.
Als voorbeeld deze prompt: A model holding a precious Ming vase with both hands.
1e afbeelding is zonder negatieve prompt.
Je ziet een rechterhand die totaal niet klopt en een linkerhand met veel te veel vingers.
2e afbeelding is dezelfde prompt met als negatieve prompt: deformed hands, deformed fingers, incorrect number of fingers
Daar zie je een rechterhand die aardig klopt en het aantal vingers aan de linkerhand is gereduceerd tot 5.
:strip_exif()/f/image/F3x4EAu7UutexHz9ABW9u9av.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Xn73MAipAiHndIE42UwAEQSB.jpg?f=fotoalbum_large)
Demons? Dat zijn kiss groupies joh.CR2032 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:08:
[...]
AI / Stable Diffusion is er nog niet met meer natuurlijke random variatie in grotere composities, het valt nog te snel in herhalingen. Wanneer je die limitering kunt gebruiken werkt in een bepaalde setting werkt het weer prima. Het zal ongetwijfeld verbeterd gaan worden.
Crowds of demons
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
FIjn dat het een vrouw is. We zouden haast vergeten dat die ook een groot aandeel hebben (en hebben gehad) in wetenschappelijk onderzoek! Ik heb er Marie Curie vibes bijYaksa schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:05:
[...]
Easy Diffusion v3.0.6 (beta) interpreteert het gegeven 'mad' dus heel anders.
Desalniettemin een krachtig beeld.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/BnAHQkv2zgT63Ha6x87phnIS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/irKYfo4Hy5DDwsVzuyIBvlWK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8vE0co8YlmBOFhnL3z982bai.jpg?f=fotoalbum_large)
Met copyrights heeft dat niets te maken.Spotmatic schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:03:
Een nadeel van veel AI Image Generators is dat ze oude camera's in het bijzonder (en apparatuur in het algemeen) eigenlijk totaal niet juist kunnen renderen. Bij deze voorbeelden liet ik Bing een groep Japanse 1950's fotografen genereren. Toegegeven: het lijkt op camera's maar heel echt doen ze niet aan. Heeft dat te maken met copyrights of zo?
Het heeft te maken met het feit hoe het specifieke model wat je binnen AI beeldgeneratie gebruikt getraind is.
AI beeldgeneratie wordt getraind door miljoenen afbeeldingen te 'leren' waarbij mensen tijdens dat trainen aangeven wat de afbeelding voorstelt. Op den duur zal AI door dat trainen steeds beter in staat zijn om de tekst te herkennen als een afbeelding die lijkt op iets uit de training en aan de hand daarvan een nieuwe afbeelding maken.
Je kunt AI ook zelf trainen door deze specifieke afbeeldingen te laten leren en er daarna een LoRa van te maken die je kunt koppelen aan de prompt in het programma wat je gebruikt.
Je zou dus een LoRa kunnen maken specifiek gericht op oude camera's.
Hetgeen jij probeert te genereren komt dus omdat de AI gewoon te weinig oude camera's te zien heeft gekregen tijdens de training.
Ik heb iets soortgelijks wanneer ik beroepen uit de 18e eeuw uit wil beelden. Er zijn gewoon geen foto's van dat soort arbeid waarmee AI getraind kan worden; een klompenmaker, kuiper, leerlooier, vlasspinner of koperslager afbeelden met het specifieke gereedschap is bijna niet mogelijk.
Heel duidelijk verhaal, dank je! Ik herken jouw probleem ook bij onderwerpen nog verder terug in het verleden. Ik had een ander soort "Prehistoric cave art" verwachtYaksa schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:12:
[...]
Met copyrights heeft dat niets te maken.
Het heeft te maken met het feit hoe het specifieke model wat je binnen AI beeldgeneratie gebruikt getraind is.
AI beeldgeneratie wordt getraind door miljoenen afbeeldingen te 'leren' waarbij mensen tijdens dat trainen aangeven wat de afbeelding voorstelt. Op den duur zal AI door dat trainen steeds beter in staat zijn om de tekst te herkennen als een afbeelding die lijkt op iets uit de training en aan de hand daarvan een nieuwe afbeelding maken.
Je kunt AI ook zelf trainen door deze specifieke afbeeldingen te laten leren en er daarna een LoRa van te maken die je kunt koppelen aan de prompt in het programma wat je gebruikt.
Je zou dus een LoRa kunnen maken specifiek gericht op oude camera's.
Hetgeen jij probeert te genereren komt dus omdat de AI gewoon te weinig oude camera's te zien heeft gekregen tijdens de training.
Ik heb iets soortgelijks wanneer ik beroepen uit de 18e eeuw uit wil beelden. Er zijn gewoon geen foto's van dat soort arbeid waarmee AI getraind kan worden; een klompenmaker, kuiper, leerlooier, vlasspinner of koperslager afbeelden met het specifieke gereedschap is bijna niet mogelijk.
:strip_exif()/f/image/5bw1l9F0HhvFbeJdCFjWgNOV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3lQVm5dhFDP3Q5amll7cBJbV.jpg?f=fotoalbum_large)
Wanneer je er "Not yet discovered Prehistoric cave art" van maakt komt het al wat plausibeler over..........Spotmatic schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:20:
Heel duidelijk verhaal, dank je! Ik herken jouw probleem ook bij onderwerpen nog verder terug in het verleden. Ik had een ander soort "Prehistoric cave art" verwacht
Je hebt gelijkYaksa schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:28:
[...]
Wanneer je er "Not yet discovered Prehistoric cave art" van maakt komt het al wat plausibeler over..........
:strip_exif()/f/image/WygAvYRwlahH9A4rTfk3lmI0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gnI5pi3tlqmeRiZKovo6mwiQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat @Yaksa zegt, te weinig leer materiaal. Als je gewoon zegt Porsche 911 klopt het meestal wel, op wat vreemde bumpers na. Maar vraag je om een Mazda MX-5 uit 1990 dan krijg je rommel.Spotmatic schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:03:
Een nadeel van veel AI Image Generators is dat ze oude camera's in het bijzonder (en apparatuur in het algemeen) eigenlijk totaal niet juist kunnen renderen. Bij deze voorbeelden liet ik Bing een groep Japanse 1950's fotografen genereren. Toegegeven: het lijkt op camera's maar heel echt doen ze niet aan. Heeft dat te maken met copyrights of zo?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Deze hotdog stand staat voor een sexshop "HotTois" haha, doet me denken aan EasyToys.

[ Voor 106% gewijzigd door JDx op 07-11-2023 06:13 ]
Ik had dan bij die eerste wel even met Photoshop (of een gratis programma) die plukjes haar bijgewerkt, zonde van een mooie plaat zo. En die rode nagel even weggummen, dan is ie af.Yaksa schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:25:
ELEGANT AMSTERDAM
Ik vond een koffer vol ouderwetsche kledij op een eeuwenoud landgoed, dus met een paar modellen naar onze hoofdstad voor een heuse foto shoot.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Tsja, kleine onvolkomenheden hou je toch. Ik ga niet shoppen, dat is tegen mijn principe. Ik laat SD de beelden maken aan de hand van een prompt en daarna is het enige wat ik er in shop mijn signature.JDx schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:14:
[...]Ik had dan bij die eerste wel even met Photoshop (of een gratis programma) die plukjes haar bijgewerkt, zonde van een mooie plaat zo. En die rode nagel even weggummen, dan is ie af.
Je bedoelt dat je niet kunt kiezen tussen een chick die haar vingers in een tafelblad kan laten zakken of eentje met vijf vingers aan haar ene en drie aan elkaar geplakte aan haar andere hand ?JDx schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:34:
Ik had 2 blind dates vandaag, wel even voor de zekerheid in ander cafe afgesproken, kan niet kiezen =(
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oh ok, omdat je de rest zo als kleine afbeeldingen (thumbnails) had gedaan en deze uitgelicht, dacht dat deze zeg maar echte finals warenYaksa schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:41:
[...]
Tsja, kleine onvolkomenheden hou je toch. Ik ga niet shoppen, dat is tegen mijn principe. Ik laat SD de beelden maken aan de hand van een prompt en daarna is het enige wat ik er in shop mijn signature.
Oh die knokkels had ik niet eens gezienYaksa schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:45:
[...]
Je bedoelt dat je niet kunt kiezen tussen een chick die haar vingers in een tafelblad kan laten zakken of eentje met vijf vingers aan haar ene en drie aan elkaar geplakte aan haar andere hand ?
Als ik zin had, dan had ik dat kopje er nog even voor geshopt en die andere iets gecropt, nja ze gaan toch de vergetelheid in. Ik vond de looks wel erg "inviting" zeg maar.
Het zijn geen thumbnails, klik er maar eens op, alle afbeeldingen hebben een resolutie van 3072 bij 4096.JDx schreef op zondag 5 november 2023 @ 20:43:
[...]Oh ok, omdat je de rest zo als kleine afbeeldingen (thumbnails) had gedaan en deze uitgelicht, dacht dat deze zeg maar echte finals waren
Ik kan moeilijk 15 onmundig grote plaatjes onder elkaar gaan posten toch?
Doe je er verder ook nog iets mee? Heb je ergens een account op een artstation oid?Yaksa schreef op zondag 5 november 2023 @ 20:58:
[...]
Het zijn geen thumbnails, klik er maar eens op, alle afbeeldingen hebben een resolutie van 3072 bij 4096.
Ik kan moeilijk 15 onmundig grote plaatjes onder elkaar gaan posten toch?
Mooie serie om iets van een NFT collectors items van te maken ofzo, gotta get 'm all
Volgens mij heeft ArtStation het niet zo op het maken van afbeeldingen met AI, dat schijnt geen Art te zijn.JDx schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:25:
Doe je er verder ook nog iets mee? Heb je ergens een account op een artstation oid?
Ik hou er niet om piramidespellen in stand te houden.Mooie serie om iets van een NFT collectors items van te maken ofzo, gotta get 'm all
Daarom zei ik ofzo, maar klopt wat je zegt, ik ben ook weggepest bij ArtStation, bij Behance hou ik me ook strikt aan 3D visualisaties, op DeviantArt wordt het nu ook al redelijk weggemodereerd, iedereen kan nu aanvinken of ze AI willen zien of niet en je bent verplicht AI werk aan te merken als AI.Yaksa schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:51:
[...]
Volgens mij heeft ArtStation het niet zo op het maken van afbeeldingen met AI, dat schijnt geen Art te zijn.
[...]
Ik hou er niet om piramidespellen in stand te houden.
Opeens zijn de bezoekersaantallen meer dan gehalveerd, ik denk dat in het begin veel mensen dachten dat het echte foto's waren of handgemaakte digital art ofzo. Eigenlijk zou er een soort van dedicated site moeten komen voor AI werk, ik vind het altijd wel leuk om het te delen en te organiseren in galleries.
Je hebt ook nog Civitai.com en Playgroundai.com.JDx schreef op zondag 5 november 2023 @ 22:57:
[...]Daarom zei ik ofzo, maar klopt wat je zegt, ik ben ook weggepest bij ArtStation, bij Behance hou ik me ook strikt aan 3D visualisaties, op DeviantArt wordt het nu ook al redelijk weggemodereerd, iedereen kan nu aanvinken of ze AI willen zien of niet en je bent verplicht AI werk aan te merken als AI.
Opeens zijn de bezoekersaantallen meer dan gehalveerd, ik denk dat in het begin veel mensen dachten dat het echte foto's waren of handgemaakte digital art ofzo. Eigenlijk zou er een soort van dedicated site moeten komen voor AI werk, ik vind het altijd wel leuk om het te delen en te organiseren in galleries.
Daar doe ik ook inspiratie op en daar kun je ook specifieke modellen of LoRa's downloaden.
En op Discord gebeurt ook het een en ander.
Ik heb daar geen account of zo, je zal zelf moeten uitzoeken hoe dat werkt.
[ Voor 10% gewijzigd door Yaksa op 05-11-2023 23:16 ]
Ik heb een account op Civitai en een eigen Discord kanaalYaksa schreef op zondag 5 november 2023 @ 23:08:
[...]
Je hebt ook nog Civitai.com en Playgroundai.com.
Daar doe ik ook inspiratie op en daar kun je ook specifieke modellen of LoRa's downloaden.
En op Discord gebeurt ook het een en ander.
Ik heb daar geen account of zo, je zal zelf moeten uitzoeken hoe dat werkt.
Inclusief MidJourney bot, heb alleen geen MidJourney account meer.
maar hier https://discord.gg/hdKfhHdp staat allemaal oud materiaal toen je nog met trials kon generaten
Is het mogelijk om die software te vertellen dat de focus juist op de ogen moet? Bij portretten wil je juist die scherp hebben dan is de rest niet meer zo relevant.JDx schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:34:
Ik had 2 blind dates vandaag, wel even voor de zekerheid in ander cafe afgesproken, kan niet kiezen =(
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu pak ik jou er even uit maar het valt mij vaker op bij renders dat de ogen net niet scherp zijn, als je dat voor elkaar krijgt knalt het er nog meer uit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt, hier heb ik het niet gedaan, deze zijn bijna raw, maar bij echte finals waar ik echt trots op ben kopieer ik vaak nog wel het beste oog naar de andere kant, zoals ik heb gedaan bij deze dameGonadan schreef op maandag 6 november 2023 @ 00:19:
[...]
Is het mogelijk om die software te vertellen dat de focus juist op de ogen moet? Bij portretten wil je juist die scherp hebben dan is de rest niet meer zo relevant.
Nu pak ik jou er even uit maar het valt mij vaker op bij renders dat de ogen net niet scherp zijn, als je dat voor elkaar krijgt knalt het er nog meer uit.
JDx in "Het grote AI art show- & kletstopic"
En deze leeuw
JDx in "Het grote AI art show- & kletstopic"
Maanden geleden met MidJourney kwamen de ogen er helemaal niet mooi uit en kon je met wat kleine aanpassingen ze er ook nog wat meer laten "sparklen" zeg maar.
Ja, dat kan, kijk maar een paar posts hierboven naar het 'sproetjesgezicht'. Dat is 100% scherp en niet door mij nog een keer nabewerkt in wat voor programma dan ook. Het is een kwestie van goed aangeven in de prompt hoe de ogen er uit moeten zien EN het goede model gebruiken welke is gespecialiseerd in gezichten. Eventueel nog een LoRa die specifieke ogen beter kan weergeven (zoals dierenogen, insectenogen of ander (buitenaards) ras.Gonadan schreef op maandag 6 november 2023 @ 00:19:
[...]Is het mogelijk om die software te vertellen dat de focus juist op de ogen moet? Bij portretten wil je juist die scherp hebben dan is de rest niet meer zo relevant.
Overigens, AI is geen renderprogramma, het genereert plaatjes op basis van tekst.
Een renderprogramma berekent op basis van punten de solids (inclusief de kleur en texture) in een 3D omgeving waarbij alle punten bekend zijn (raytracing).
AI kan wel helpen bij rapid prototyping of het creëren van de basis voor achtergronden of gebouwen voor games bijvoorbeeld.
Als voorbeeld voor scherpe ogen, voor onderstaande afbeelding heb ik even snel in de prompt de nadruk daar op gelegd.
Zo kun je alle 'bodyparts' specifiek vormgeven, echter, wanneer de prompt te ingewikkeld wordt is het eindresultaat niet altijd voorspelbaar.
:strip_exif()/f/image/G83FwiRRUeENSFQzU9MorzZw.jpg?f=fotoalbum_large)
En een variatie hier op:
:strip_exif()/f/image/jmAsVsA9YAaMXpo6NZ3BuyOm.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Yaksa op 06-11-2023 20:43 ]

Zit daar een stukje in de prompt om op een zekere tekenstijl te lijken? Het zijn elementen die je vaker ziet.
[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 08-11-2023 10:31 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee heel kort prompt eigenlijk maar, beaty, black ponytail, parka jacket, zoiets.Gonadan schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:30:
[...]
Zit daar een stukje in de prompt om op een zekere tekenstijl te lijken? Het zijn elementen die je vaker ziet.
Is puur dat model/checkpoint. Zie stijlen eronder met naam checkpoint.
[ Voor 5% gewijzigd door JDx op 08-11-2023 10:44 ]

I can haz wool!

Een vrolijk varkentje:
:strip_exif()/f/image/ejM115w1ziWM3xpvQzKu9qXE.jpg?f=fotoalbum_large)
En vooruitlopend op het verminderen van het aantal kippen zijn deze kuikentjes uit de productielijn gehaald om opgeleid te worden tot professionele line dancers....
:strip_exif()/f/image/TtLL1tWJDLZg40uO25sPxiV5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Yaksa op 09-11-2023 18:13 ]
Is voor beginnelingen dit dan nog de makkelijkste weg: https://easydiffusion.github.io/ ?
Het duurde even voordat ik het zag haha.mrc4nl schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:59:
De Ns laat geen treinen rijden tijdens de storm, dus ik vroeg Dall-e voor een oplossing:
[Afbeelding]
Lijkt wel zo'n blauwnet trein.
[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 10-11-2023 09:25 ]

[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 10-11-2023 09:45 ]
"times square in Puff pastry with pink glazing"
:strip_exif()/f/image/76o3vicUO9ebfhEsowvHZE6o.jpg?f=fotoalbum_large)
Het doel was om een apocalyptische wereld te krijgen waarin de tompouce-rage de wereld had veroverd en alle gebouwen nu uit tompouce waren gemaakt, maarja "tompouce" kent bing/dall-e niet

ora et labora
Gewoon vertalen, gebruik Tomcatmrc4nl schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:09:
Vandaag weer eens wat geprobeerd, maar helaas niet gekregen wat ik zocht.
[Afbeelding]
Het doel was om een apocalyptische wereld te krijgen waarin de tompouce-rage de wereld had veroverd en alle gebouwen nu uit tompouce waren gemaakt, maarja "tompouce" kent bing/dall-e niet
Ik vermoed dat je dan iets krijgt met straaljagers
Easy Diffusion gebruik ik ook en het is vrij makkelijk om te leren.Oesie schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:56:
Erg leuk om te zien inderdaad en zie voor mezelf hierdoor ook wel een usecase onstaan. Bijvoorbeeld een (uniek) plaatje maken die kan gebruiken voor een presentatie.
Is voor beginnelingen dit dan nog de makkelijkste weg: https://easydiffusion.github.io/ ?
Je hebt wel een enigszins recent systeem en een redelijke videokaart nodig, ik heb daarvoor een Geforce RTX 3060 met 12 Gb geheugen in mijn systeem (i5-13500 met 32 Gb) gezet. Minder kan, maar dan duurt het genereren van een behoorlijke prent wel erg lang.
Dat is inderdaad een lastige.......mrc4nl schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:09:
:strip_exif()/f/image/n7cqZHalJXD7SlOf8i9ee88P.jpg?f=fotoalbum_large)
En als je Times Square met hoofdletters schrijft? Kan me voorstellen dat die daar over struikeltmrc4nl schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:09:
[Afbeelding]
helaas zelfde resultaatWaah schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 20:05:
[...]
En als je Times Square met hoofdletters schrijft? Kan me voorstellen dat die daar over struikelt
/f/image/Yt0KUs9iW0gLHc2SQ1aM0EGq.png?f=fotoalbum_large)
ora et labora
Misschien werkt: Mille-feuille ?mrc4nl schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:09:
[Afbeelding]
Wikipedia: Mille-feuille
Bing chat appOesie schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:56:
Erg leuk om te zien inderdaad en zie voor mezelf hierdoor ook wel een usecase onstaan. Bijvoorbeeld een (uniek) plaatje maken die kan gebruiken voor een presentatie.
Gebruikt openAI en Dall-E
https://www.bing.com/crea...fesearch=moderate&toWww=1
Ook beschikbaar in app vorm voor iOS en Android
En deze maand ook als co-pilot in bijv powerbi, PowerPoint etc.
—-
De andere beginneling manier is via Canva
Kun je meteen meer zaken toevoegen. Ook website en app.
[ Voor 28% gewijzigd door Get!em op 10-11-2023 21:38 ]
ik moet ook werken aan mn prompts.Het gaat langzaam aan de goede kast op, maar de gebouwen zijn mij nog iets te normaal.nFo schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:19:
[...]
Misschien werkt: Mille-feuille ?
Wikipedia: Mille-feuille
dit was "a city with buildings made of Mille-feuille and cream, covered with bright pink glazing and looks like a post-apocalyptic world"
/f/image/KNRO8jkZlJzfiJX9nLjlN0RU.png?f=fotoalbum_large)
ora et labora
Ik denk niet dat je met Bing ooit een resultaat gaat krijgen waar je op hoopt.mrc4nl schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:57:
ik moet ook werken aan mn prompts.Het gaat langzaam aan de goede kast op, maar de gebouwen zijn mij nog iets te normaal.
dit was "a city with buildings made of Mille-feuille and cream, covered with bright pink glazing and looks like a post-apocalyptic world"
Je hebt namelijk zelf geen enkele invloed op de afbeelding zelf, iets wat je bijvoorbeeld bij Easy Diffusion wel hebt, waar je allerlei parameters in kunt stellen om de afbeelding 'bij te schaven'.
Als voorbeeld: Ik heb ontdekt dat EasyDiffusion ook redelijk goed is in het ontwerpen van brocante Kerstkaarten in Art Deco stijl. Het enige verschil is het seed nummer.
Afbeeldingen zijn klikbaar. Resolutie = 3072 bij 4098, geschikt om af te drukken op fotopapier.
:strip_exif()/f/image/ft5JTMmoJV6LKCRpx93rTNW5.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 59% gewijzigd door Yaksa op 10-11-2023 22:33 ]
Mooi gedaan. Het belangrijkste is vooral de creativiteit en een leuk concept. Prompts hoeven tegenwoordig niet meer ingewikkeld te zijn.mrc4nl schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:57:
[...]
ik moet ook werken aan mn prompts.Het gaat langzaam aan de goede kast op, maar de gebouwen zijn mij nog iets te normaal.
[Afbeelding]
Veel suiker, alvast voor Sinterklaas

Klopt, het is zelfs mogelijk om kunst te maken met slechts een woord.CR2032 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:02:
Prompts hoeven tegenwoordig niet meer ingewikkeld te zijn.
METAMORPHOSIS
:strip_exif()/f/image/tEnqH8BsMlzzkHltUt7Ytafb.jpg?f=fotoalbum_large)

Echt alles wat er mis kan gaan met AI gaat hier mis haha. Ogen, tanden, benen, handen, schoenen...
[ Voor 8% gewijzigd door JDx op 11-11-2023 09:26 ]
Ik ben allang bezig met kerst
Edit: oh @Yaksa ook zie ik nu ik verder scroll!
[ Voor 12% gewijzigd door JDx op 11-11-2023 09:27 ]
Ik heb zo'n LoRA papercut, daar doet me dit aan denken, wel toffe LoRA trouwensmrc4nl schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:57:
[...]
[Afbeelding]
https://civitai.com/models/122567/papercut-sdxl
Toegegeven, de pose an sich is wat lastig voor AI, schijnbaar houden vrouwen er niet van om zittend op het trottoir gefotografeerd te worden.......JDx schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 09:25:
Lol, kwam net deze tegen tussen de aanbevolen images (niet van mij), waarom aanbevolen en 13 likes
Echt alles wat er mis kan gaan met AI gaat hier mis haha. Ogen, tanden, benen, handen, schoenen...
Maar, met wat tweaks en een infinite number of iterations kwam er toch wat toonbaars uit:
:strip_exif()/f/image/zJJcUeLyHvNr5HVmWdvnmXBv.jpg?f=fotoalbum_large)
Zal zo ook eens proberen, ik ben aan het klooien met een beetje hoe noem je het "roger rabbit" achtige dames, het is nog knap lastig om een beetje volwassen dames te krijgen als je anime/cartoon models gebruikt.Yaksa schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:09:
[...]
Toegegeven, de pose an sich is wat lastig voor AI, schijnbaar houden vrouwen er niet van om zittend op het trottoir gefotografeerd te worden.......
Maar, met wat tweaks en een infinite number of iterations kwam er toch wat toonbaars uit:
[Afbeelding]

Eerste poging #nocheatsYaksa schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:09:
[...]
Toegegeven, de pose an sich is wat lastig voor AI, schijnbaar houden vrouwen er niet van om zittend op het trottoir gefotografeerd te worden.......
[Afbeelding]

De andere 3 van de batch hebben inderdaad wat last van hun benen

Ziet er uit als M.C. Escher's achter- achterkleindochterJDx schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 09:25:
Lol, kwam net deze tegen tussen de aanbevolen images (niet van mij), waarom aanbevolen en 13 likes
[Afbeelding]
Ik had de meeste moeite met de handjes, elke keer weer of 5 vingers EN een duim, of aan elkaar geplakte frutselhanden. Het lijkt ook nog uit te maken hoe complex je het voor AI maakt, hoe complexer, hoe beter je het moet omschrijven. Doe je dat niet dan wordt het een rommeltje, sommige dingen gaan dan goed, andere verkeerd. Echte aandachtspunten in je beeld kun je dan wel weer een hogere waarde geven, dat helpt soms. Die waardes kun je ook in je negatieve prompt gebruiken, wanneer je iets echt niet gegenereerd wilt hebben.JDx schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 15:38:
En 10 pogingen verder nog een leuke, gewoon raw, ook xlYamersRealistic
beauty, brunette, long hair, sitting on the ground, on the sidewalk, against a brick wall, black top, long sleeves, long boots, miniskirtYaksa schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:18:
[...]
Ik had de meeste moeite met de handjes, elke keer weer of 5 vingers EN een duim, of aan elkaar geplakte frutselhanden. Het lijkt ook nog uit te maken hoe complex je het voor AI maakt, hoe complexer, hoe beter je het moet omschrijven. Doe je dat niet dan wordt het een rommeltje, sommige dingen gaan dan goed, andere verkeerd. Echte aandachtspunten in je beeld kun je dan wel weer een hogere waarde geven, dat helpt soms. Die waardes kun je ook in je negatieve prompt gebruiken, wanneer je iets echt niet gegenereerd wilt hebben.
Ik denk (maar corrigeer maar als het anders is) dat al die komma's het voor AI niet makkelijker maken. Ook heb je in deze prompt iets dubbel, sitting on the ground AND on the sidewalk.JDx schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:24:
[...]beauty, brunette, long hair, sitting on the ground, on the sidewalk, against a brick wall, black top, long sleeves, long boots, miniskirt
Soms wordt iets beter (en sneller) gegenereerd wanneer hetgeen wat je wilt in een verhaalvorm wordt aangeboden.
Iets als: A Hollywood phototgraph of a beautiful brunette, sitting on the sidewalk against a brick wall, wearing a black top with long sleeves, a black miniskirt and long boots.
Inmiddels de kerstkrans al aan mijn voordeur gehangen:
:strip_exif()/f/image/gNlg6zzj41OKaCXodsHR2jO1.jpg?f=fotoalbum_large)

Of nog korter

Kort, korter, kortst?

[ Voor 87% gewijzigd door JDx op 11-11-2023 20:47 ]

Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.
GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.