Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Welk model is dit, heb je al eens wat nieuwere XL models geprobeerd van Civitai, deze heeft weer van die stompjes, er zijn wat nieuwere models die er minder last van lijken te hebben.Yaksa schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 21:26:
Vanmiddag een boswandeling gemaakt om wat herfstkleuren vast te leggen.
Kom ik deze dame tegen:
[Afbeelding]
Dit is protovisionXLHighFidelity3D_beta0520Bakedvae, maar het aantal inference steps lag bij deze afbeelding op 67, een hogere waarde levert waarschijnlijk nog een iets beter beeld op. Ook stond de sampler nog op Euler, soms levert PLMS ook een beter resultaat. Het blijft gewoon trial en error en het vervelende is gewoon dat het niet altijd voorspelbaar is.JDx schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 21:54:
Welk model is dit, heb je al eens wat nieuwere XL models geprobeerd van Civitai, deze heeft weer van die stompjes, er zijn wat nieuwere models die er minder last van lijken te hebben.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Dat heb ik ook wel eens dat ie per ongeluk nog op Euler staat, niet echt fan van, gebruik nu vaak DDIM, die geeft een heel zacht beeld ofzo, die SDE Karras is allemaal wat rauwer ofzo.Yaksa schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 22:07:
[...]
Dit is protovisionXLHighFidelity3D_beta0520Bakedvae, maar het aantal inference steps lag bij deze afbeelding op 67, een hogere waarde levert waarschijnlijk nog een iets beter beeld op. Ook stond de sampler nog op Euler, soms levert PLMS ook een beter resultaat. Het blijft gewoon trial en error en het vervelende is gewoon dat het niet altijd voorspelbaar is.
Even met jouw idee van wat je tegen kan komen in het bos, gebruikt model is StarlightXL

Met realismEngineSDXL

En met xlYamersRealistic (5 vingers en een duim)

DynavisionXL (andere uit de batch van 4 heeft ook 5 vingers)

En dreamshaperXL wat heel lang mijn favoriet was gebruik ik nog amper

beauty in forest, flower dress, dreamy, flowers in hair.
Heb alleen geen herfst sfeertje eraan toegevoegd, de tijd gaat ook verschrikkelijk snel als je aan het genereren slaat, lijkt wel gokken, je wil stoppen, maar je gaat maar door
Dat huis staat er niet meer neem ik aan? Met al die echte kaarsjes in een droge boomYaksa schreef op zondag 12 november 2023 @ 22:53:
Een kerstboom in de eetkamer geplaatst en gedecoreerd.
Inclusief ouderwetsche echte kaarsjes.....
[Afbeelding]
afbeelding is klikbaar, lijkt nu een beetje onscherp, maar dat is ie niet.
Wel knusse afbeelding
Deze toch ook?JDx schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:50:
[...]
Eerste poging #nocheats
[Afbeelding]
De andere 3 van de batch hebben inderdaad wat last van hun benen
Maar wel mooi om te zien dat wat sleutelen en blijven proberen een flink verschil maakt in het resultaat.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IM4SZVzmpjFISj1gP222q2OY.jpg?f=user_large)
prompt:
a photo of a bald woman with an anxious look in a black dress blown by the wind, while standing with her feet on a railroad with an approaching train. She looks at the camera and waits for her final moment. Capture the intensity of the moment and convey the character's internal turmoil as they grapple with the overwhelming sense of existential dread and isolation in the face of a distorted and unsettling environment. Inspired by The Scream from Edvard Munch.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Zonder verhaal erbij was het voor mij iemand die de trein had gemistSalvatron schreef op maandag 13 november 2023 @ 23:40:
Bing Create:
[Afbeelding]
a photo of a bald woman with an anxious look in a black dress blown by the wind, while standing with her feet on a railroad with an approaching train. She looks at the camera and waits for her final moment. Capture the intensity of the moment and convey the character's internal turmoil as they grapple with the overwhelming sense of existential dread and isolation in the face of a distorted and unsettling environment. Inspired by The Scream from Edvard Munch.
Dat is de promptDeleon78 schreef op maandag 13 november 2023 @ 23:53:
[...]
Zonder verhaal erbij was het voor mij iemand die de trein had gemist
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Zo te zien wordt het wel een echte 'familiefilm'CR2032 schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:14:
Een poging gedaan om meer interactie onderling te krijgen tussen de modellen.
Voor de verandering eens een langere serie, met dezelfde hoofdpersoon.
Het wordt bijna film regie.![]()
Roman Base Camp
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
It stays in the family zegt SDXL.Yaksa schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:43:
[...]
Zo te zien wordt het wel een echte 'familiefilm'
Variatie van personen in dezelfde afbeelding is vaak lastig, maar het kan wel. Wat soms helpt is een negative prompt met twins, brothers, sisters.

:strip_exif()/f/image/fXxl8Km5YdXuZOyCjfxzHxj3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9UGsV54S6rkqGfHmqti2PLVn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WMgAmntXRDiMXdIaOGM7Er0L.jpg?f=fotoalbum_large)
Gegenereerd met o.a. een enorm lange negatieve prompt, die echter wel iets positiefs doet met de 'natuurlijkheid' van de foto:
- prompt: Different coloured eyes, Disproportional eyes,signature, watermark, slogan, logo, extras, plucked eyebrows, disfigured, disproportionate, bad anatomy, bad proportions, ugly, out of frame, mangled, asymmetric, cross-eyed, depressed, immature, stuffed animal, out of focus, high depth of field, cloned face, cloned head, age spot, skin blemishes, collapsed eyeshadow, asymmetric ears, imperfect eyes, floating hair, unnatural, conjoined, missing limb, missing arm, missing leg, poorly drawn face, poorly drawn feet, poorly drawn hands, floating limb, disconnected limb, extra limb, malformed limbs, malformed hands, poorly rendered face, poor facial details, poorly rendered hands, double face, unbalanced body, unnatural body, lacking body, childish, long body, cripple, old, fat, cartoon, 3D, weird colors, unnatural skin tone, unnatural skin, stiff face, fused hand, skewed eyes, surreal, cropped head, group of people, black and white photos, wool, crown, tiara, weapons, swords, 2 heads, duplicate, blurry, abstract, disfigured, deformed, cartoon, animated, toy, figure, framed, 3d, cartoon, 3d, disfigured, bad art, deformed, poorly drawn, extra limbs, close up, b&w, weird colors, blurry, watermark, 2 heads, long neck, watermark, elongated body, cropped image, out of frame, draft, deformed hands, twisted fingers, double image, malformed hands, multiple heads, extra limb, ugly, poorly drawn hands, missing limb, cut-off, over satured, grain, low-res, bad anatomy, poorly drawn face, mutation, mutated, floating limbs, disconnected limbs, out of focus, long body, disgusting, extra fingers, groos proportions, missing arms, mutated hands, cloned face, missing legs, blur haze, blurry, bad anatomy, extra limbs, poorly drawn face, poorly drawn hands, missing fingers

Wat heb ik proberen te maken?
Kijk maar 'ns een paar pagina's terug.....
Vind het fantasieloze smerig uitziende kliederzooi ondingen.
Dan nog liever wat SDXL kent met alleen de prompt crompouce:

De AI kan genoeg lekkers bedenken. Bakken maar.

Heb je al andere varianten geprobeert? De Tompouce is een locale varieteit op de mille-feuille of Napoleon en dan wat creatief zijn om de kleur juist te krijgen. Ik heb in het verleden ook via alternatieve wegen een goed resultaat weten te bekomen.Yaksa schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:19:
Een tom pouce. Maar die kent AI niet.
Kijk maar 'ns een paar pagina's terug.....
Ik heb het een tijdje geleden geprobeerd naar aanleiding van dezelfde vraag van iemand in dit forum. Maar volgens mij is de enige manier om iets echt goed te krijgen wat AI nog niet kent, zelf een LoRa te trainen met afbeeldingen van hetgeen je later in een andere afbeelding wilt laten genereren. En dat is een aardig klusje om dat goed te doen.Runaque schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 07:34:
[...]Heb je al andere varianten geprobeert? De Tompouce is een locale varieteit op de mille-feuille of Napoleon en dan wat creatief zijn om de kleur juist te krijgen. Ik heb in het verleden ook via alternatieve wegen een goed resultaat weten te bekomen.
Ik was in een museum in Amsterdam en heb me laten inspireren door, ja, door wie alweer?Runaque schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:48:
Heb me laten inspireren voor deze serie door een foto die ik op Viewbug tegen kwam.
:strip_exif()/f/image/C0rXFK1ivI8DEPGEiePSWz86.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/erVX8myj0zVkyyXmDCxgsiRr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZmPfUQ9s4Tqp5KRk24qjb4qa.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen pieten meer, alleen bits en sneden.
Met Stable Diffusion als stralende lichtjes,
Bracht hij cadeaus zonder traditionele verplichtjes.
ChatGPT stond paraat, geen gedoe met de pen,
Op rijm en met humor, voor elk kind een wens.
Geen stoute streekjes, alleen wat programmeerpraat,
Sint 2.0 lacht, zijn AI-hartje gaat op de maat.
Geen pepernootjes, maar data als lekkernij,
Sinterklaas 2.0, met een knipoog en blij.
Met algoritmen en een glimlach op zijn mond,
Brengt hij modern plezier, de oude Sint is afgerond.

Inmiddels een 4060 (makkelijk met Automatic1111 webui) even in gebruik en zie door te tutorial bomen het bos niet meer.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Een bijna exact dezelfde afbeelding had ik een tijdje terug ook al laten genereren.
Maar durfde deze niet te plaatsen in verband met mogelijke represaillemaatregelen van de zojuist opgerichte actiegroep "Kick Out Zwarte Sint".
Je kunt op https://playgroundai.com/feed kijken en https://civitai.com/images is er ook nog.SkyStreaker schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 19:27:
Hebben we ook een topic waarbij de gebruikte modellen en settings e.d. erbij worden geplaatst? Dan kan ik daar wat van leren namelijkIk probeer leuke en grappige kattenplaatjes te genereren, maar echt lukken wil het niet.
Inmiddels een 4060 (makkelijk met Automatic1111 webui) even in gebruik en zie door te tutorial bomen het bos niet meer.
Overigens is het aan te raden om die tutorials door te lezen, de leercurve is inderdaad nogal hoog.
Je zou ook Easy Diffusion (https://easydiffusion.github.io/) kunnen installeren, die is iets makkelijker.
Niet iedereen deelt welk model en welk prompt of settings ze gebruikt hebben, maar op Civitai.com vind je veel modellen alsook voorbeelden met prompts erbij met hun settings en dan kan je gaan vergelijken. Prompthero is ook zulke site, maar wat je daar vindt is een mikmak van alles alsook verschillende platformen.SkyStreaker schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 19:27:
Hebben we ook een topic waarbij de gebruikte modellen en settings e.d. erbij worden geplaatst? Dan kan ik daar wat van leren namelijkIk probeer leuke en grappige kattenplaatjes te genereren, maar echt lukken wil het niet.
Ik houd het liever bij het traditionele, maar ga er verder niet op in gaan omdat het dan weer zo een "woke" gedoe wordt!Yaksa schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 19:28:
[...]
Een bijna exact dezelfde afbeelding had ik een tijdje terug ook al laten genereren.
Maar durfde deze niet te plaatsen in verband met mogelijke represaillemaatregelen van de zojuist opgerichte actiegroep "Kick Out Zwarte Sint".
Maak de prompts met SDXL in schrijftaal en vooral niet te ingewikkeld met codes. Te vaak schiet men door en wordt het al snel nep of doet het helemaal niets extra.
Zie ook https://civitai.com/articles/1826/sdxl-prompts
ChatGPT kun je ook gebruiken voor prompts. Dan kun je alles door AI laten doen. net zoals mijn vorige post met Sint 2.0 tot en met het gedichtje.
give me a text to image prompt for a cute cat
> Picture a heartwarming scene of a cute cat nestled in a cozy, sunlit window nook, surrounded by vibrant plants and playful shadows. Bring this delightful moment to life. Emphasize the furry details, the soft play of light on the cat's fur, and the overall warmth of the scene. Enhance the cuteness factor, creating a captivating visual representation of the adorable feline friend in this charming setting. Transform into a vivid image that seamlessly combines technical prowess with endearing aesthetics
Geeft deze twee, zonder verdere nabewerkingen:

Ben zelf al 45+ jaar bezig met fotografie, dit is eens iets anders.
Poging 1 met behulp van Stability Matrix. Heb deze gemaakt met de JuggernautXL package, sampler is: Euler Ancestral.
:strip_exif()/f/image/zBYVu1nMNK0dTHQF9qZ0PWUX.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb al, zoals hier regelmatig gemeld, modelen gehad met meer dan 5 vingers.
Moet wel zeggen; het is een rabbit hole als je eenmaal begint met het maken van AI-art.
apollo13
Of je typt gewoon in Easy Diffusion: "a photograph of a white fluffy kitten in the windowsill"CR2032 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:26:
[ChatGPT kun je ook gebruiken voor prompts. Dan kun je alles door AI laten doen. net zoals mijn vorige post met Sint 2.0 tot en met het gedichtje.![]()
> Picture a heartwarming scene of a cute cat nestled in a cozy, sunlit window nook, surrounded by vibrant plants and playful shadows. Bring this delightful moment to life. Emphasize the furry details, the soft play of light on the cat's fur, and the overall warmth of the scene. Enhance the cuteness factor, creating a captivating visual representation of the adorable feline friend in this charming setting. Transform into a vivid image that seamlessly combines technical prowess with endearing aesthetics
Geeft onderstaande afbeelding, zonder nabewerking, helemaal geen ChatGPT voor nodig.
:strip_exif()/f/image/DidyijyczPe479muOupXqoB0.jpg?f=fotoalbum_large)
ChatGPT omschrijft heel knap die nuance in een prompt die Stable Diffussion goed weet te plaatsen.
De ene AI helpt de andere AI. Geweldig maar aan de andere kant ook best wat angstaanjagend.
Wie bouwt wie...

Als je chatgpt gaat gebruiken haal je je hele creatieve denken gewoon uit het gehele proces weg vind ik, ook het plezier om iets bij elkaar te typen verdwijnt dan gewoon.CR2032 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:26:
@SkyStreaker Begin met wat Youtube videos met A1111 prompt guides te bekijken. Goede bron is ook Civitai.
Maak de prompts met SDXL in schrijftaal en vooral niet te ingewikkeld met codes. Te vaak schiet men door en wordt het al snel nep of doet het helemaal niets extra.
Zie ook https://civitai.com/articles/1826/sdxl-prompts
ChatGPT kun je ook gebruiken voor prompts. Dan kun je alles door AI laten doen. net zoals mijn vorige post met Sint 2.0 tot en met het gedichtje.![]()
Geeft deze twee, zonder verdere nabewerkingen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bekijk die katten die via ChatGPT gegenereerd zijn eens goed en dan zie je daar ook van alles wat niet klopt. Bij de eerste kat klopt er iets niet aan de voorpoten, ze zijn op de verkeerde plek aangehecht aan het lichaam en bij de tweede kat zitten de achterpoten op de verkeerde plek. Plus dat het hele achterlijf er een beetje aangerommeld is.CR2032 schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:30:
Tja, die kat ziet er minder levensecht en wat onnatuurlijk uit. Let eens op de ogen, de vacht, de weerkaatsingen van het licht. Net zoals de ramen klopt het allemaal niet. Typisch zo'n AI foto waar als je wat langer kijkt steeds meer dingen ziet die niet kloppen.
ChatGPT omschrijft heel knap die nuance in een prompt die Stable Diffussion goed weet te plaatsen.
Maar goed, ieder zijn ding.
Ik heb vanmiddag een beetje met papier zitten spelen.......
:strip_exif()/f/image/HqyiRxZpyBlcZCu9NMBCsA7l.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel een grappige redenatie. Het blijft immers AI alleen met een ander type AI er bij gezetRunaque schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:59:
[...]
Als je chatgpt gaat gebruiken haal je je hele creatieve denken gewoon uit het gehele proces weg vind ik, ook het plezier om iets bij elkaar te typen verdwijnt dan gewoon.
Je kunt ChatGPT nu ook in je workflow opnemen met ComfyUI. Met een custom node de OpenAI API van ChatGPT laden, waarna je eigen geschreven prompts worden verbeterd en opnieuw in een loop gebruikt AI image generatie of inpainting. Soort van recursive AI-imaging met slimme loop controles. Dit biedt enorm veel potentie.
Het gaat om het creatieve idee, de verbeterde uitwerking kunnen meerdere AI's veel beter dan een mens. Het gaat nu zo hard met de ontwikkelingen van AI.
Maakt mij weinig uit, ik vind het gewoon prettig om een prompt in elkaar te steken zonder enige vorm van hulpmiddelen (behalve me laten inspireren door foto's die ik tegenkom online en in magazines) en ik denk ook dat dat zich toont in het resultaat. Het langste prompt dat ik geschreven heb telde iets van 275 woorden en beschreef ook tot in het detail wat ik als resultaat zocht, gaande van de scenery, gebruikt type camera en lens of filters tot het soort software en bewerkingen erop "zouden" uitgevoert zijn. De werken die ik post op DeviantArt hebben me al een aanbod opgeleverd om voor een game developer te gaan werken, maar daar ik me liever met netwerkbeheer bezig houd ben ik er ook niet verder op in gegaan.CR2032 schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:33:
[...]
Wel een grappige redenatie. Het blijft immers AI alleen met een ander type AI er bij gezet
Je kunt ChatGPT nu ook in je workflow opnemen met ComfyUI. Met een custom node de OpenAI API van ChatGPT laden, waarna je eigen geschreven prompts worden verbeterd en opnieuw in een loop gebruikt AI image generatie of inpainting. Soort van recursive AI-imaging met slimme loop controles. Dit biedt enorm veel potentie.
Het gaat om het creatieve idee, de verbeterde uitwerking kunnen meerdere AI's veel beter dan een mens. Het gaat nu zo hard met de ontwikkelingen van AI.
:strip_exif()/f/image/JywsqXrgTOE1eVr2YWXOToBw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door SkyStreaker op 22-11-2023 00:24 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als je die term gebruikt kunnen sommige modellen wat vreemdere plaatjes gaan voortbrengen, iets in de zin als een behoorlijke close-up met een wat fish-eye achtig effect.Gonadan schreef op woensdag 22 november 2023 @ 00:25:
@SkyStreaker 'frog perspective' al eens geprobeerd?
Wanneer ik de term "frog perspective" gebruik!
/f/image/0mOoqyKUZNvBps8ecvBLyv7I.png?f=fotoalbum_large)
En wanneer ik "low to the ground photograph" gebruikt heb.
/f/image/Pa1DEdV2gA1HbCV2Ns20rxbb.png?f=fotoalbum_large)
Beide hebben hetzelfde prompt, op hetgeen na dat ik net liet zien.

Mooie plaatjes, maar moet het prompt zo lang? Volgens mij doet met ComfyUI dat niet heel veel meer.Yaksa schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:34:
Ik had nog een paar portretfoto's liggen, gemaakt bij Blåisvatnet, een gletsjermeer in Noorwegen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gegenereerd met o.a. een enorm lange negatieve prompt, die echter wel iets positiefs doet met de 'natuurlijkheid' van de foto:
- prompt: Different coloured eyes, Disproportional eyes,signature, watermark, slogan, logo, extras, plucked eyebrows, disfigured, disproportionate, bad anatomy, bad proportions, ugly, out of frame, mangled, asymmetric, cross-eyed, depressed, immature, stuffed animal, out of focus, high depth of field, cloned face, cloned head, age spot, skin blemishes, collapsed eyeshadow, asymmetric ears, imperfect eyes, floating hair, unnatural, conjoined, missing limb, missing arm, missing leg, poorly drawn face, poorly drawn feet, poorly drawn hands, floating limb, disconnected limb, extra limb, malformed limbs, malformed hands, poorly rendered face, poor facial details, poorly rendered hands, double face, unbalanced body, unnatural body, lacking body, childish, long body, cripple, old, fat, cartoon, 3D, weird colors, unnatural skin tone, unnatural skin, stiff face, fused hand, skewed eyes, surreal, cropped head, group of people, black and white photos, wool, crown, tiara, weapons, swords, 2 heads, duplicate, blurry, abstract, disfigured, deformed, cartoon, animated, toy, figure, framed, 3d, cartoon, 3d, disfigured, bad art, deformed, poorly drawn, extra limbs, close up, b&w, weird colors, blurry, watermark, 2 heads, long neck, watermark, elongated body, cropped image, out of frame, draft, deformed hands, twisted fingers, double image, malformed hands, multiple heads, extra limb, ugly, poorly drawn hands, missing limb, cut-off, over satured, grain, low-res, bad anatomy, poorly drawn face, mutation, mutated, floating limbs, disconnected limbs, out of focus, long body, disgusting, extra fingers, groos proportions, missing arms, mutated hands, cloned face, missing legs, blur haze, blurry, bad anatomy, extra limbs, poorly drawn face, poorly drawn hands, missing fingers
In A1111 in het begin moest je echt 5/6 regels schrijven, nu een halve.

Geen kritiek, vraag me gewoon af of het echt nodig is, dingen als different color eyes enzo komen al niet meer terug in de plaatjes.
[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 24-11-2023 22:16 ]
Tja, ik gebruik Easy Diffusion, die negatieve prompt werkt voor mij bij dit soort afbeeldingen. Het maakt voor de rest (qua tijd van genereren en zo) ook niet uit, dus voorlopig laat ik het maar zo. Het zou best kunnen dat het nog wel wat uitmaakt met welk model je de afbeeldingen genereert, nog lang niet alle (SD XL) modellen zitten aan de max van wat mogelijk is.JDx schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 22:14:
[...]Mooie plaatjes, maar moet het prompt zo lang? Volgens mij doet met ComfyUI dat niet heel veel meer.
In A1111 in het begin moest je echt 5/6 regels schrijven, nu een halve.
Geen kritiek, vraag me gewoon af of het echt nodig is, dingen als different color eyes enzo komen al niet meer terug in de plaatjes.
Niks zit nog aan de max, kijk naar de eerste afbeeldingen in het topicYaksa schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 22:34:
[...]
Tja, ik gebruik Easy Diffusion, die negatieve prompt werkt voor mij bij dit soort afbeeldingen. Het maakt voor de rest (qua tijd van genereren en zo) ook niet uit, dus voorlopig laat ik het maar zo. Het zou best kunnen dat het nog wel wat uitmaakt met welk model je de afbeeldingen genereert, nog lang niet alle (SD XL) modellen zitten aan de max van wat mogelijk is.
Edit: en dan doel ik niet per se op mijn afbeeldingen, gewoon de eerste pagina's, dat was net een jaar terug.
[ Voor 9% gewijzigd door JDx op 25-11-2023 00:09 ]
Met deze workflow van Reddit is het nu "generate as you type" als Auto Queue aan staat. Voor elke aanpassing in je prompt, al is het maar 1 letter, krijg je tijdens het typen binnen subseconde een nieuw plaatje.
https://www.reddit.com/r/...ltime_sdxl_turbo_is_here/
Ik heb hier geprobeerd, maar ga het niet helemaal lokaal installeren met deze resultaten.Get!em schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:43:
Ongelofelijk, realtime SDXL met SDXL turbo. Zie ook frontpage.
Met deze workflow van Reddit is het nu "generate as you type" als Auto Queue aan staat. Voor elke aanpassing in je prompt, al is het maar 1 letter, krijg je tijdens het typen binnen subseconde een nieuw plaatje.
https://www.reddit.com/r/...ltime_sdxl_turbo_is_here/
Wel grappig om mee te spelen.
https://clipdrop.co/stable-diffusion-turbo

Beetje kaal huis heb jeRunaque schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:05:
Ik heb net mijn persoonlijke trainster over de vloer gehad en ze is altijd wel te vinden voor wat Insta plaatjes!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De enige uitzondering in de laatste 5 pagina's voor mij waren deze plaatjes:
Hierbij heb ik niet direct het idee dat dit een AI gegenereerd persoon is, omdat die AI glow er bijna niet is. Er zijn wel wat andere kleine details die het een klein beetje weggeven, maar die vallen minder snel op.Runaque schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:05:
Ik heb net mijn persoonlijke trainster over de vloer gehad en ze is altijd wel te vinden voor wat Insta plaatjes!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je had gezegd dat dit een photoshoot was met een echt persoon, had ik je waarschijnlijk geloofd
Weet iemand wat meer over de onderliggende redenen waarom de AI glow zo'n 'dead giveaway' is? Ik gok dat het deels te maken heeft met te weinig detail in de huid, dus dat het te glad is, maar dat verklaart nog niet helemaal de gloed. Want bij te heftig gephotoshopte foto's heeft een model ook wel eens totaal geen detail in de huid, maar dat doet dan niet per se aan als een uncanny valley AI image.
The devil is in the details.
Holiday Girl (cartoon stijltje)

Ik bedoel niet kleur of contrast nee, misschien dat glans een betere term is.JDx schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:32:
Persoonlijk gooi ik er vaak nog wat extra contrast en kleur overheen (warmer) omdat dat fijner oogt, maar ik denk als je dat specifiek wil, dat iets fletsere images ook wel moet lukken. Of bedoel je dat niet met gloed?
Jouw plaatje is nog wat duidelijker niet realistisch, maar ook hier glanst de huid teveel terwijl het niet nat oogt.
Het ene model poedert wel en het andere model houdt van een vochtige huid.Hahn schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:06:
[...]Ik bedoel niet kleur of contrast nee, misschien dat glans een betere term is.
Jouw plaatje is nog wat duidelijker niet realistisch, maar ook hier glanst de huid teveel terwijl het niet nat oogt.
Wat is teveel glans?
Plus dat de de verschillende AI modellen getraind worden met bestaande afbeeldingen. Dat zijn niet altijd de meest realistische afbeeldingen, een foto van een filmster / model die net uit bed stapt zonder make-up komt waarschijnlijk niet in de leercurve van de AI modellen voor.
Dat gezegd hebbende, de diverse modellen in bijvoorbeeld Stable Diffusion worden wel steeds realistischer, het ziet er steeds minder als 'plastic fantastic' uit.
Terwijl je de prompt intikt staat de afbeelding nu direct het scherm en daarna per woord met Live Queue. Wauw!! Het model heeft nog wel verfijning nodig, want je krijg snel vervormingen. Wat een enorme potentie.
ComfyUI met SDXLTurbo. Zonder refiner en met een simpele prompt:
> photograph of a blond male

Voeg 'young' toe en Bam! 1 seconde.

Doet me enorm veel plezier om dit te lezen, dat is ook een beetje het doel om iets zo realistisch mogelijk te krijgen en ik kan er soms uren aan bezig zijn tot ik iets heb waar ik een goed gevoel over heb! Dat gaat van promptcrafting tot het gebruik van verschillende base modellen in combinatie met wel refiner model en zonder gebruik van Lora's en embeddings en al helemaal niet met hulp van ChatGPT.Hahn schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:29:
Ik heb de laatste pagina of 5 doorgekeken, vooral kijkend naar images van gegenereerde mensen. En iets wat me vrijwel altijd opvalt is dat, hoe indrukwekkend ook, veruit de meeste gegenereerde images van mensen een soort 'AI gloed' hebben, waardoor het toch al snel duidelijk wordt dat het nét niet helemaal 100% echt is.
[...]
Hierbij heb ik niet direct het idee dat dit een AI gegenereerd persoon is, omdat die AI glow er bijna niet is. Er zijn wel wat andere kleine details die het een klein beetje weggeven, maar die vallen minder snel op.
Als je had gezegd dat dit een photoshoot was met een echt persoon, had ik je waarschijnlijk geloofd
Weet iemand wat meer over de onderliggende redenen waarom de AI glow zo'n 'dead giveaway' is? Ik gok dat het deels te maken heeft met te weinig detail in de huid, dus dat het te glad is, maar dat verklaart nog niet helemaal de gloed. Want bij te heftig gephotoshopte foto's heeft een model ook wel eens totaal geen detail in de huid, maar dat doet dan niet per se aan als een uncanny valley AI image.
De serie waar je het over had is gebasseerd op de Ai Instagram influencer "Aitana Lopez", maar met eigen twist en dat doe ik vaak me laten baseren op bestaande portretten of landschappen.
Die is bewust niet realistisch, is met het model DynaVisionXL, Disney/tekenfilm stijltje krijg je dan.Hahn schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:06:
[...]
Ik bedoel niet kleur of contrast nee, misschien dat glans een betere term is.
Wat @Runaque gebruikt is volgens mij een heel realistisch model, ik was vandaag nog aan het testen met realismEngineXL en daar komen meer realistische dingen uit. Maar niet de mooiste en die deel ik ook eigenlijk nooit, zal eens wat proberen. Mooie uitdaging om @Hahn tevreden te stellen
[ Voor 7% gewijzigd door JDx op 29-11-2023 19:30 ]
Maar dat willen de mensen niet, tenminste niet mijn doelgroep

[ Voor 51% gewijzigd door JDx op 29-11-2023 19:39 ]

Zie je daar in het bushokje en kijkt die scholier je zo aan! Als je er als volwassene ongemakkelijk van wordt, dan ben je een goed iemand, als je denkt "challenge accepted", dan niet lijkt me!JDx schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:34:
Wat scholieren die met het OV gaan.
[Afbeelding]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat model is het in ieder geval al niet dat ik gebruik, maar ben er nu even een experimentje mee aan het doen om te zien of het iets is dat ik kan gebruiken.JDx schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:29:
[...]
Die is bewust niet realistisch, is met het model DynaVisionXL, Disney/tekenfilm stijltje krijg je dan.
Wat @Runaque gebruikt is volgens mij een heel realistisch model, ik was vandaag nog aan het testen met realismEngineXL en daar komen meer realistische dingen uit. Maar niet de mooiste en die deel ik ook eigenlijk nooit, zal eens wat proberen. Mooie uitdaging om @Hahn tevreden te stellen
Ik snap dat het bewust minder realistisch was, het was ook geen kritiek, maar een constateringJDx schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:29:
[...]
Die is bewust niet realistisch, is met het model DynaVisionXL, Disney/tekenfilm stijltje krijg je dan.
Geen Turing test maar Hahn testMooie uitdaging om @Hahn tevreden te stellen
Qua huid en (gebrek aan) glans doet deze heel realistisch aan! Als ik hier voorbij zou scrollen gaan de uncanny valley alarmen niet direct af.JDx schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:34:
Wat scholieren die met het OV gaan.
[Afbeelding]
Na een paar seconden kijken valt me alleen wel op dat het oog wat het verste van de camera af staat (voor de kijker links) groter is dan het oog dat dichterbij is. Dat klopt niet
Ai modellen hebben vaak problemen met ogen, handen en soms tanden, dat zijn de zaken waar ik doorgaans naar kijk als ik twijfel aan het realisme.Hahn schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:24:
Qua huid en (gebrek aan) glans doet deze heel realistisch aan! Als ik hier voorbij zou scrollen gaan de uncanny valley alarmen niet direct af.
Na een paar seconden kijken valt me alleen wel op dat het oog wat het verste van de camera af staat (voor de kijker links) groter is dan het oog dat dichterbij is. Dat klopt nietVerder bijzonder weinig te ontdekken wat niet klopt (op de letters in de achtergrond wat een beetje AI mumbo jumbo is na misschien).
En ze kunnen lastig kopjes vasthouden, vooral met 4 duimenRunaque schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:35:
[...]
Ai modellen hebben vaak problemen met ogen, handen en soms tanden, dat zijn de zaken waar ik doorgaans naar kijk als ik twijfel aan het realisme.

Maar zelfs met een volledige hand gaat het mis

Ik lees nu dat je alleen de laatste 5 pagina's hebt bekeken. Misschien toch maar iets verder terug kijken, er staan genoeg genereerde 'mensjes' die er super realistisch uitzien.Hahn schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:29:
Ik heb de laatste pagina of 5 doorgekeken, vooral kijkend naar images van gegenereerde mensen. En iets wat me vrijwel altijd opvalt is dat, hoe indrukwekkend ook, veruit de meeste gegenereerde images van mensen een soort 'AI gloed' hebben, waardoor het toch al snel duidelijk wordt dat het nét niet helemaal 100% echt is.
Het kan wel hoor, soort van:JDx schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:44:
[...]En ze kunnen lastig kopjes vasthouden, vooral met 4 duimen
:strip_exif()/f/image/cL7P1eJcWmfxPOKFC9woyEqf.jpg?f=fotoalbum_large)
En anders gewoon een kopje in handen geven met twee oren er aan, dat maakt het wat makkelijker.......
:strip_exif()/f/image/kWBnq4kXYSwQOXXln4HVNW7U.jpg?f=fotoalbum_large)
Haha, het was ook een mock post van de worst cases, maar dat had je volgens mij wel door aan jouw opmerkingen te zienYaksa schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:49:
[...]
Het kan wel hoor, soort van:
[Afbeelding]
En anders gewoon een kopje in handen geven met twee oren er aan, dat maakt het wat makkelijker.......
[Afbeelding]
Standaard geeft Stable Diffusion de huid vaak automatisch al een plasticfilmpje achtig uiterlijk. Het gaat standaard voor het perfecte plaatje, ik gok veel getrained op Instagram en Facebook foto's. Het ligt er ook aan welke upscaler je gebruikt, sommigen daarvan vlakken details nog eens extra uit.Hahn schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:29:
I
[...]
Als je weet waar je op moet letten herken je ook in dit topic AI direct. Foutjes in gezichtshoek, hoekige irissen van ogen, te weinig variatie en spontaniteit .
Wanneer de verbeteringen in AI zo doorgaan kun je over een jaar vast het verschil tussen echt en AI niet meer zien, tenzij je zwaar gaat inzoomen.
Al werkt het wat gladde soms goed in een bepaalde setting zoals cinema. Deze eerder plaat uit een serie toen ik net begon met Stable Diffusion vind ik nog steeds een mooie sfeer hebben en dan stoort het mij niet.
CR2032 in "Het grote AI art show- & kletstopic"
:strip_exif()/f/image/njsw92af1BVrQhfrbKrgy0gn.jpg?f=fotoalbum_large)
Met gebruik van een goed model en een goede prompt is er steeds meer mogelijk:
:strip_exif()/f/image/VaqWCbeblSI8g2CO7lVYfd3O.jpg?f=fotoalbum_large)
@Runaque Die laatste set afbeeldingen van jou zijn echt goed gedaan. Vooral de huid. Ik neem aan geen nabewerkingen in Photoshop of Gimp e.d.
Ik ben wel benieuwd of je wilt delen welk AI-model je hiervoor hebt gebruikt. Is het soms een betaald model?
De base model van Stabilty AI , zijn de huid textures nogal sponzig en/of glad in SDXL, waar al die custom modellen zijn van afgeleid, in de vorige base model 1.5 was dat wat beter.(512x512)Hahn schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:29:
[...]
Hierbij heb ik niet direct het idee dat dit een AI gegenereerd persoon is, omdat die AI glow er bijna niet is. Er zijn wel wat andere kleine details die het een klein beetje weggeven, maar die vallen minder snel op.
Al zijn die custom modellen vaak al beter/verder getraind, door de dataset uit te breiden met highres fotos of te mixen met andere modellen.
Base resolution is nog relatief beperkt met 1024x1024, waardoor er details op de achtergrond verloren gaan.
Verder als je het hier upload worden de foto's ook omgezet naar andere bestand formaat/compressie ?, waardoor het ook niet beter op wordt.
Eens, die zijn erg goed, ik zit als TS natuurlijk al heel lang in dit topic en geef bijna geen +1 meer, vind alles wel mooi wat voorbij komt. Ook voor inspiratie leuk allemaal. Maar hier een +je gegeven.CR2032 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:12:
@Runaque Die laatste set afbeeldingen van jou zijn echt goed gedaan. Vooral de huid. Ik neem aan geen nabewerkingen in Photoshop of Gimp e.d.
Intrigerend hoe deze ontwikkeling een aantal best grote vakgebieden ingrijpend gaat veranderen - las dat artikel over een Spaans bedrijf wat inmiddels liever met een fictief AI-model werkt dan echte influencers.
Overigens is een soort perfectie dan meer dan ooit de standaard, dus echt lekker voor mensen hun zelfbeeld is het niet.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Pas maar op dat er geen gif in je bekertje water zitYaksa schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:36:
Vanmiddag mijn nieuwe Bibliotheekpasje af mogen halen bij deze dame....
[Afbeelding]
Ik ben alvast een beetje aan het spelen voor kerst in verschillende stijlen (models).

Auto's was op verzoek van een vriend die inspiratie wilde voor een 3D plaat. Hij doelde eigenlijk op een moderne auto, maar ik vond deze wel beter passen in de sfeer.
Uiteindelijk nice car vervangen door supercar en dat kreeg een thumbs up. De auto's kloppen natuurlijk van geen kant, maar het geldt als blueprint/inspiratie voor een eindmodel.

Ford Fiesta ST in Tokyo?
Ik bestel ook nooit Cola bij McDonalds......JDx schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:26:
Pas maar op dat er geen gif in je bekertje water zit
:strip_exif()/f/image/A3Rn0KKzPaDlK3hhw1wFTwkS.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga straks wel wat drinken in mijn buurtcafé......
:strip_exif()/f/image/WScMtOgtSe3Yx7vTPbGdM8jA.jpg?f=fotoalbum_large)
En daarna met de taxi weer naar huis natuurlijk....
:strip_exif()/f/image/Hg9jK6MMS6tMECn9fLr41cog.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door Yaksa op 30-11-2023 18:38 ]
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.
GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.