Zo denk ik er niet over. Je ragt een auto toch ook niet zomaar af ómdat het een leaseauto is? Het hangt natuurlijk af van de kilometers die je moet rijden per dag maar als dat schommelt tussen de 100 en 200 is er geen enkele noodzaak of voordeel om boven de 80% te laden.Tibs schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:35:
[...]
Zo denk ik er ook over, lekker op 100% laten staan dus.
Akkoord.martinelli schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:43:
[...]
Zo denk ik er niet over. Je ragt een auto toch ook niet zomaar af ómdat het een leaseauto is? Het hangt natuurlijk af van de kilometers die je moet rijden per dag maar als dat schommelt tussen de 100 en 200 is er geen enkele noodzaak of voordeel om boven de 80% te laden.
Zoals @martinelli aangeeft, met een bruikbare (10-80%) range van enkele honderden km, is 80% al meer dan voldoende voor dagelijks gebruik. (meteen ook de reden waarom ik geen nood zie om thuis aan enorme vermogens te kunnen laden...) .
Je zal zelf overigens mogelijks wél de impact zien, als de range van je auto achteruit gaat en je plots vaker moet laden als je op reis gaat...
100% ligt binnen de specs dus dat "afraggen" noemen is kort door de bocht. Dat er na enkele jaren wat vermindering in de batterij optreed is normale slijtage, zoals banden ook slijten. Leasemaatschapijen hebben die waardevermindering al in hun prijs zitten dus voor hen moet je het ook al niet laten.
Nu, feel free om tot 80% te laden, jou keuze, ik ga tot 100, en dat is de mijne.
Nu, feel free om tot 80% te laden, jou keuze, ik ga tot 100, en dat is de mijne.
You don't need eyes to see, you need vision
Bij een accutoestand van 100% zit er volgens mij bij de EQE 90kWh in, terwijl het een 100kWh accu is. Mercedes heeft dus al een buffer ingebouwd.
Ik had hiervoor een tesla en daar was er een minder groot verschil tussen de bruto en netto accu capaciteit. Daar werd je dan ook meer “gedwongen” niet iedere dag tot 100% te laden. Ik geloof dat het bij de EQE/EQS niet veel uitmaakt
Ik had hiervoor een tesla en daar was er een minder groot verschil tussen de bruto en netto accu capaciteit. Daar werd je dan ook meer “gedwongen” niet iedere dag tot 100% te laden. Ik geloof dat het bij de EQE/EQS niet veel uitmaakt
Ook de EQB heeft een buffer van 4kWh dus 100% is niet echt 100%.
Persoonlijk laad ik enkel tot 100% als het nodig is voor een lange rit en anders gewoon tot 80%, ook omdat ik de luxe heb om thuis te kunnen laden met een wallbox. Anders zou ik ook gewoon tot 100% laden.
Persoonlijk laad ik enkel tot 100% als het nodig is voor een lange rit en anders gewoon tot 80%, ook omdat ik de luxe heb om thuis te kunnen laden met een wallbox. Anders zou ik ook gewoon tot 100% laden.
[ Voor 4% gewijzigd door gunterve op 02-09-2023 06:55 ]
Ik kwam hier nog een artikel tegen over laden tot 100%
https://thedriven.io/2023...rom-fossil-fuel-industry/
Persoonlijk zal ik aan een DC charger waarschijnlijk laden tot 80% want ik ga niet wachten tot 100% maar als ik thuis laadt tijdens de nacht gewoon tot 100% Dat doe ik met mijn Telefoon / Powerbank en andere devices ook.
https://thedriven.io/2023...rom-fossil-fuel-industry/
Persoonlijk zal ik aan een DC charger waarschijnlijk laden tot 80% want ik ga niet wachten tot 100% maar als ik thuis laadt tijdens de nacht gewoon tot 100% Dat doe ik met mijn Telefoon / Powerbank en andere devices ook.
Iets wat ik na een meer dan een half jaar nog steeds niet gevonden heb in MBUX van mijn EQE..
Mijn auto is altijd verbonden met mn telefoon via Carplay, voor muziek en teams, maar ik gebruik liever de MBUX GPS om te navigeren (ivm met laadpalen). Ik kan maar niet terugvinden hoe ik een adres uit het adresboek van mn GSM kan halen en deze instellen als bestemming in de MBUX GPS. Nu moet ik in mn adressen gewoon overtypen uit de contacten van mn gsm, wat “nogal inefficiënt” is..
Hoe kan ik in de MBUX navigatie contacten ophalen uit mn telefoon, zonder carplay uit te schakelen?
Mijn auto is altijd verbonden met mn telefoon via Carplay, voor muziek en teams, maar ik gebruik liever de MBUX GPS om te navigeren (ivm met laadpalen). Ik kan maar niet terugvinden hoe ik een adres uit het adresboek van mn GSM kan halen en deze instellen als bestemming in de MBUX GPS. Nu moet ik in mn adressen gewoon overtypen uit de contacten van mn gsm, wat “nogal inefficiënt” is..
Hoe kan ik in de MBUX navigatie contacten ophalen uit mn telefoon, zonder carplay uit te schakelen?
Hij heeft inmiddels ook 7000km heen en terug Turkije gedaan.roawser schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:33:
Ik zou benieuwd zijn welke autoreviewers precies. Deze Duitser rijdt vanuit Zuid-Duitsland naar Amsterdam met vrouw en kleine kinderen en geeft een objectief beeld van alles wat daarmee gepaard ging. Hijzelf en zijn vrouw spreken zich juist positief uit. Heb je voorbeelden van reviews die iets anders uitwijzen?
Ik zie dat reviewers vinden dat ie meer comfortabel en stiller is dan een Model Y.
Overigens heb ik verleden week een EQB 250+ business edition besteld.
Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!
Het uitlopende modeljaar nog, neem ik aan? Wat is de levertijd die ze jou opgegeven hebben?Salvatore.NL schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:41:
[...]
Overigens heb ik verleden week een EQB 250+ business edition besteld.
Het uitlopende model, ik heb een athlon edition genomen, deze zijn vooruit besteld met een aantal opties en met korting. Levering verwacht in november dit jaar.roawser schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:18:
[...]
Het uitlopende modeljaar nog, neem ik aan? Wat is de levertijd die ze jou opgegeven hebben?
Een eigen configuratie of het facelift model valt net buiten mijn budget.
Zowel in Google Maps als in Apple kaarten kan je een adres opzoeken (of dit opent als je op het adres van je contact klikt). Als je dan dit adres deelt (vierkantje met een pijltje uit op iOS) dan kan je hier 'Mercedes me' selecteren en stuurt die het adres gelijk door naar de navigatie van je wagen.Yalopa schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:09:
Iets wat ik na een meer dan een half jaar nog steeds niet gevonden heb in MBUX van mijn EQE..
Zo kan je het misschien eens proberen?
Een beetje omslachtig en niet handenvrij, maar dit werkt idd. Had wel gehoopt op handenvrij maar in CarPlay zijn de share knoppen niet beschikbaar.
Ik moet alvast geen adressen meer overtikken, dus toch een vooruitgang..
Volgens mij geldt dit ook voor bellen. Spraakgestuurd bellen kan niet, moet via carplay. Heb ik nog niet opgelost, toch maar steeds handmatig op mijn telefoon een nummer zoeken.Yalopa schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:57:
Een beetje omslachtig en niet handenvrij, maar dit werkt idd. Had wel gehoopt op handenvrij maar in CarPlay zijn de share knoppen niet beschikbaar.
Bellen met CarPlay stoort me niet, maar het verschil in navigatie vond ik het bekijken waard.
@Fred. Al meer nieuws?Fred. schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:54:
Ik ben nog altijd aan het wachten op een EQB die in Mei 2022 besteld is
Ik heb mijn EQB in April 2022 besteld en hij is september 2022 geleverd. Heb jij een super unieke versie besteld?Fred. schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:54:
Ik ben nog altijd aan het wachten op een EQB die in Mei 2022 besteld is
Advanced sheep-counting strategies
ik heb een vraag aan EQE-rijders, over de hendel van de motorkap zit een afdekkap onder dashboard. is die geborgd met een schroef?
[ Voor 6% gewijzigd door Hansoverdiep op 07-09-2023 12:47 ]
Je kan Siri op je telefoon activeren door de knop voor spraak op je stuur te blijven indrukken?martinelli schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:26:
[...]
Volgens mij geldt dit ook voor bellen. Spraakgestuurd bellen kan niet, moet via carplay. Heb ik nog niet opgelost, toch maar steeds handmatig op mijn telefoon een nummer zoeken.
Komt voor in deze video:
YouTube: 2023 Tips and Tricks for YOUR Mercedes!
Of misschien is dit niet wat je zoekt?
Bedankt voor de tip, die kende ik niet.
Was even met vakantie dus zie dit nu pas. Nee nog geen nieuws.
Na de 21e zal ik nog is informeren.
Niks uniek gewoon standaard AMG line.BrammeS schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:10:
[...]
Ik heb mijn EQB in April 2022 besteld en hij is september 2022 geleverd. Heb jij een super unieke versie besteld?
Ik weet zelf ook niets over waar het probleem zit...
Ze zeggen heel weinig. En is altijd van misschien.
Ik begin het ook moe te worden. Maar ik kan er niets aan doen.
Iemand met een EQB die de laatste MBUX-update al ontvangen heeft?
https://media.mercedes-be...-via-over-the-air-update/
Quote:
Voertuigen met MBUX van de eerste generatie profiteren van nieuwe navigatiefuncties en aanvullende content van Place Details van Google
Mercedes-Benz verleent klanten die een voertuig hebben met MBUX extra service door de laatste technologie aan te bieden. Modellen met MBUX van de eerste generatie* krijgen nu toegang tot Place Details van Google. Deze optie, die al beschikbaar is op MBUX van de tweede generatie, voegt gedetailleerde informatie toe over meer dan 200 miljoen bedrijven en andere locaties wereldwijd, inclusief openingstijden, foto’s, beoordelingen en reviews. Doordat deze update wordt uitgevoerd via de server, is deze automatisch beschikbaar voor de klant.
Ook de routeplanning en routegeleiding voor beide generaties MBUX worden verbeterd om de actieradius van plug-in hybrids en volledig elektrische voertuigen te vergroten.
https://media.mercedes-be...-via-over-the-air-update/
Quote:
Voertuigen met MBUX van de eerste generatie profiteren van nieuwe navigatiefuncties en aanvullende content van Place Details van Google
Mercedes-Benz verleent klanten die een voertuig hebben met MBUX extra service door de laatste technologie aan te bieden. Modellen met MBUX van de eerste generatie* krijgen nu toegang tot Place Details van Google. Deze optie, die al beschikbaar is op MBUX van de tweede generatie, voegt gedetailleerde informatie toe over meer dan 200 miljoen bedrijven en andere locaties wereldwijd, inclusief openingstijden, foto’s, beoordelingen en reviews. Doordat deze update wordt uitgevoerd via de server, is deze automatisch beschikbaar voor de klant.
Ook de routeplanning en routegeleiding voor beide generaties MBUX worden verbeterd om de actieradius van plug-in hybrids en volledig elektrische voertuigen te vergroten.
Hier nog geen melding gekregen. Als ik in de app kijk is de auto nog up-to-date.
Zal eens in de auto moeten kijken op welke versie die zit.
Zal eens in de auto moeten kijken op welke versie die zit.
Ik kreeg vandaag wel een OTA update van de Be, NL en Lux kaarten, in 2 keer. V19.0 en V20.0 op nog geen uur verschil.
Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn EQB 250 AMG line ergens halverwege october geleverd zal worden. 
Eindelijk! Begin Mei 2022 besteld...
Eindelijk! Begin Mei 2022 besteld...
Mijne EQB is ook geleverd. Veel later dan doorgegeven bij de koop in oktober ‘22, mei/juni ‘23 werd gezegd en is toch een jaar geworden.
Hallo allemaal,
Na enkele dagen te verdiepen in nieuwe snufjes, lijkt alles mooi te werken. App is ook heel handig.
Heb nu enkel vraag voor auto vergrendeling via de App. Ik krijg melding dat auto niet gesloten is, maar staat bij “voertuigbediening op afstand gedeactiveerd” iemand idee hoe ik deze aan kan krijgen. Want is nu enige wat nog niet werkt.
Groetje:strip_exif()/f/image/3ILDenGaRqN3GNR7xjr4K66y.jpg?f=fotoalbum_large)
Na enkele dagen te verdiepen in nieuwe snufjes, lijkt alles mooi te werken. App is ook heel handig.
Heb nu enkel vraag voor auto vergrendeling via de App. Ik krijg melding dat auto niet gesloten is, maar staat bij “voertuigbediening op afstand gedeactiveerd” iemand idee hoe ik deze aan kan krijgen. Want is nu enige wat nog niet werkt.
Groetje
:strip_exif()/f/image/3ILDenGaRqN3GNR7xjr4K66y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BoiVXGc6HhAMKj41DYojOY1G.jpg?f=fotoalbum_large)
Onder services beheren -> comfortOptimumEQB schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:01:
Hallo allemaal,
Groetje [Afbeelding]
[Afbeelding]
Bedankt voor respons, gevonden! 😉
[ Voor 48% gewijzigd door OptimumEQB op 01-10-2023 16:02 ]
Wat is dat voor streep daar bij je buitenspiegel? Lijkt wel een ouderwetse radioantenne.Edmin schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:16:
Nou, hij is binnen hoor! Fijne auto, prima range. Blij mee.
twee random strepen uit Paint toen hij zijn nummerplaat wou bedekken.roawser schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:27:
[...]
Wat is dat voor streep daar bij je buitenspiegel? Lijkt wel een ouderwetse radioantenne.
Goed gespotSalvatore.NL schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:34:
[...]
twee random strepen uit Paint toen hij zijn nummerplaat wou bedekken.
Is er toevallig iemand met een EQB 250+ 7 zits die al eens gekeken heeft naar het paneel met zekeringen onder in de kofferruimte? (of foto's hiervan) Bij aflevering wil ik de auto laten voorzien van een extra 12V aansluiting in de kofferruimte. Ik wil mij van tevoren alvast oriënteren op de (on)mogelijkheden, "mijn dealer" zit namelijk op ruim een uur rijden, dus meerdere keren heen en weer rijden geniet niet mijn voorkeur. Helaas lijkt er ook nergens een EQB250+ bij een dealer dichterbij te staan waar ik eens zou kunnen kijken. Daar waar google normaal je vriend is in dit soort situaties kan deze mij in dit geval helaas ook niet verder helpen. Alvast dank !
@ArieL je bedoelt een tweede 12V aansluiting dan? Want standaard is er al 1 in de kofferruimte (bij de 300 5-zits toch)
@Rubenc87 Correct, een tweede 12V aansluiting. Één gebruik ik voor koelbox ander voor een (kleine) 230V inverter voor laptop etc.
Ik los dat op door een portable powerstation er tussen te zetten. Ik heb zelf een jackery.ArieL schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:40:
@Rubenc87 Correct, een tweede 12V aansluiting. Één gebruik ik voor koelbox ander voor een (kleine) 230V inverter voor laptop etc.
Die laadt op van de 12V aansluiting en mijn koelbox steekt in de 12V aansluiting van de jackery. En de laptop kan ik ofwel via usb-c ofwel via een normaal stopcntact op de jackery aansluiten.
Maar ik begrijp ook dat 2 12V aansluitingen handig kan zijn. En je daarmee ook meer plaats hebt want een powerbank neemt ook plaats in en weegt ook wel iets. En je hebt natuurlijk al een hoop batterijen in de wagen.
Kan iemand zo goed zijn de maten van het oppervlak (niet de inhoud, daar word je mee doodgegooid) van de EQB-bagageruimte met alle stoelen neergeklapt te noemen? Met andere woorden: wat zijn de maximale afmetingen van een houten plaat die je geheel horizontaal wil vervoeren? Alvast dank.
Hier staan afbeeldingen met maten van de bagageruimte, hopelijk ben je er iets mee.roawser schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:40:
Kan iemand zo goed zijn de maten van het oppervlak (niet de inhoud, daar word je mee doodgegooid) van de EQB-bagageruimte met alle stoelen neergeklapt te noemen? Met andere woorden: wat zijn de maximale afmetingen van een houten plaat die je geheel horizontaal wil vervoeren? Alvast dank.
https://www.mercedes-benz...BEL_NL_Prijslijst_EQB.pdf
Eindelijk het verlossende nieuws gekregen dat de wagen geleverd is. EQB 250 luxery line. Leasewagen via werkgever. Netjes op tijd geleverd zijn gemeld bij bestelling. Besteld begin maart 2023 en vorige week toegekomen in de garage. Nu nog wachten op de leasemaatschappij
Afgelopen weekend voor het eerst met het gezin op pad geweest. 4 kids van 15, 15, 7 en 5. De oudste en de jongste zitten altijd achterin. En waarempel, ze geven allebei aan dat ze in de 250+ meer ruimte hebben dan hiervoor in de Seat Tarraco. Die heb ik niet zien aankomen. Er is natuurlijk nul bergruimte achter de laatste zitrij, maar dat is minder interessant wmb.
Wel had de oudste wat meer last van wagenziekte, maar ik vermoed dat elektrisch rijden dat sowieso meer in de hand werkt door het regeneratief remmen.
Wel had de oudste wat meer last van wagenziekte, maar ik vermoed dat elektrisch rijden dat sowieso meer in de hand werkt door het regeneratief remmen.
Er zijn hier steeds meer mensen met de EQB
Wat is de ervaring qua laadsnelheid en actieradius in de praktijk met snelladers / rit op vakantie ?
Ik ben zeer benieuwd naar de prijzen van de facelift maar die is nog even op zich wachten
Wat is de ervaring qua laadsnelheid en actieradius in de praktijk met snelladers / rit op vakantie ?
Ik ben zeer benieuwd naar de prijzen van de facelift maar die is nog even op zich wachten
Deze Duitser heeft al een paar vakantieritten achter de rug, zelfs eentje van 7000 km, en ook eentje naar Nederland.wd200 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 07:31:
Je zit dat hij ook naar 20-22 kWh / 100 gaat.roawser schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 07:37:
[...]
Deze Duitser heeft al een paar vakantieritten achter de rug, zelfs eentje van 7000 km, en ook eentje naar Nederland.
Als je dan van 80% naar 20% gaat dan kom je op een stop van elke 180-210km.
Dag Salvatore,Salvatore.NL schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:55:
[...]
Het uitlopende model, ik heb een athlon edition genomen, deze zijn vooruit besteld met een aantal opties en met korting. Levering verwacht in november dit jaar.
Een eigen configuratie of het facelift model valt net buiten mijn budget.
Mag ik vragen of jij een goed beeld hebt wat er allemaal op de Athlon Edition zit?
Wat is de afgegeven levertijd voor deze uitvoering?
Ik heb ook een offerte voor dit model Athlon Business Edition en Athlon Business Edition AMG line. Zeer interessante lease offertes gehad, krijg alleen niet scherp wat er allemaal op zit ten opzichte van configurator bij Mercedes.nl zelf.
Intussen kun je bij Mercedes uitlopend model alleen nog voorraad bestellen, geüpdatet (minimaal) model is alleen nog te configureren en zoals het nu lijkt wat duurder.
Ben benieuwd :-)
Het is heel lastig om te zien wat elke Athlon Edition precies inhoudt. Maar hier zie je wel of er een derde zitrij in zit of de AMG line.Alphaxe schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:00:
[...]
Dag Salvatore,
Mag ik vragen of jij een goed beeld hebt wat er allemaal op de Athlon Edition zit?
Wat is de afgegeven levertijd voor deze uitvoering?
Ik heb ook een offerte voor dit model Athlon Business Edition en Athlon Business Edition AMG line. Zeer interessante lease offertes gehad, krijg alleen niet scherp wat er allemaal op zit ten opzichte van configurator bij Mercedes.nl zelf.
Intussen kun je bij Mercedes uitlopend model alleen nog voorraad bestellen, geüpdatet (minimaal) model is alleen nog te configureren en zoals het nu lijkt wat duurder.
Ben benieuwd :-)
https://www.athlon.com/nl...-leasen/mercedes-benz/eqb
Levertijd is moeilijk om te zien, dat zou je via een contact persoon bij Athlon moeten bespreken.
Van wat ik weet zijn Athlon Editions vooruit bestelde modellen.
Ik heb in Augustus bij Athlon besteld en daarna ben ik door de Mercedes dealer in Purmerend gebeld om de bestelling door te nemen. Hij zei dat de productie datum in November zal zijn en dat ik mijn oude lease wagen op 4-1-2023 kan omruilen voor de EQB, ik ga ervan uit dat het met de levertijd goed zit.
Hou er rekening mee dat je dan niet de facelift 2024 model krijgt bij de Athlon Edition.
De Athlon edities zijn allemaal vrij "kaal" (wat er op de business Edition zit). Wat er boven op de pagina in de beschrijving staat (o.a rijassistentiesystemen en zonnedak) lijkt een algemene beschrijving en zegt niets over wat op de autos zit! Wat ik mij herrinner (info van athlon per telefoon) was er inderdaad een uitvoering met getint glas, een 3e zitrij met getint glas, een amg versie met en zonder derde zitrij (dus echt alleen wat er vermeld wordt bij de individuele auto's).
Ik heb enkele maanden geleden ook levertijden van "in November" gehoord..
Als je echt voor het "oude" model gaat, zou je kunnen kijken of je een dealer kunt vinden die wil kijken of er nog een auto geproduceerd gaat worden die aan jouw wensenlijst voldoet, met het risico dat hij je dan door moet verwijzen naar een concurent...
Ik heb enkele maanden geleden ook levertijden van "in November" gehoord..
Als je echt voor het "oude" model gaat, zou je kunnen kijken of je een dealer kunt vinden die wil kijken of er nog een auto geproduceerd gaat worden die aan jouw wensenlijst voldoet, met het risico dat hij je dan door moet verwijzen naar een concurent...
Dank voor de reacties.
Ik ga Athlon even contacten hierover.
Gezien er ook op de Athlon edities meerdere maanden levertijd zitten, zal ik mijn huidige auto eerst verlengen met 3 maanden en intussen rustig uitzoeken welke uitvoering en opties allemaal wenselijk zijn en of deze dan in vergelijk met Athlon Edition in de lease concurrerend zijn.
Ik kan mij voorstellen dat nieuwe model ondanks kleine wijzigingen interessanter worden in de lease dan het oude model.
Ik ga Athlon even contacten hierover.
Gezien er ook op de Athlon edities meerdere maanden levertijd zitten, zal ik mijn huidige auto eerst verlengen met 3 maanden en intussen rustig uitzoeken welke uitvoering en opties allemaal wenselijk zijn en of deze dan in vergelijk met Athlon Edition in de lease concurrerend zijn.
Ik kan mij voorstellen dat nieuwe model ondanks kleine wijzigingen interessanter worden in de lease dan het oude model.
Hmm, toch nog een minpuntje gevonden in het MBUX systeem.
De OTA update van de navigatie gaat enkel voor de aangeduide 'thuis' regio. Als je andere kaarten wil updaten moet dit via de website en een USB stick.
Vraag me af of ze bij Mercedes de wagen aan de PC kunnen koppelen en alle update in 1 keer doorvoeren? Anders vraag ik dat als ik mijn winterbanden ga halen.
De OTA update van de navigatie gaat enkel voor de aangeduide 'thuis' regio. Als je andere kaarten wil updaten moet dit via de website en een USB stick.
Vraag me af of ze bij Mercedes de wagen aan de PC kunnen koppelen en alle update in 1 keer doorvoeren? Anders vraag ik dat als ik mijn winterbanden ga halen.
@Tibs dat is wel erg old school... Ik heb ooit de EQE gelinkt aan de WiFi thuis, al lijkt dat dus hiervoor geen soelaas te bieden...
Heeft er iemand al een zicht op impact van de lagere temperatuur op de range? Wij gaan binnenkort nog eens richting het oosten en ik wil graag inschatten waar ik een overnachting kan inplannen...
Mijn huidige inschatting is een verlies van 25% vs optimum (ik zag >600 km full range tijdens de zomer in de EQE 300, nu zie ik iets tussen de 400 en 550 - wil dus graag een inschatting hoe groot de impact is)
Heeft er iemand al een zicht op impact van de lagere temperatuur op de range? Wij gaan binnenkort nog eens richting het oosten en ik wil graag inschatten waar ik een overnachting kan inplannen...
Mijn huidige inschatting is een verlies van 25% vs optimum (ik zag >600 km full range tijdens de zomer in de EQE 300, nu zie ik iets tussen de 400 en 550 - wil dus graag een inschatting hoe groot de impact is)
Hoi, Krijg je niet automatisch het faceliftmodel van de eqb als je wagen voor de facelift besteld is, maar nog niet geproduceerd?
Ik was bij een peugeot dealer, daar zei men dat dat tegenwoordig bijna overal gebeurt?
Ik was bij een peugeot dealer, daar zei men dat dat tegenwoordig bijna overal gebeurt?
@EDR Als je de "Business Edition 250+" besteld heb verwacht ik van niet. Dit was een tijdelijk model met een extra complete uitrusting. Ik ken een voorbeeld waarbij een bestellling van deze uitvoering een tijdje geleden eindigde in "niet leverbaar". Het nieuwe model is ook niet beschikbaar als Business Edition.
Hallo allen, ook ik mag me gelukkig prijzen op het vooruitzicht op een lease EQB. De mijne, ook een EQB 250+ Business Edition is eind september in bestelling gegaan (via Athlon, maar heb ook direct contact bij de dealer). Verwachtte levering was midden februari 2024.
Tot afgelopen week had ik echter nog geen productie bevestiging gekregen. Toen beldde de dealer dus dat hij bevestigd gaat worden met de nieuwe update. Daarover dus even overleg gehad mbt de exacte uitvoering omdat die niet exact hetzelfde is. Echter, omdat de prijzen eerder omlaag dan omhoog zijn gegaan is dat dus geen probleem.
Tot afgelopen week had ik echter nog geen productie bevestiging gekregen. Toen beldde de dealer dus dat hij bevestigd gaat worden met de nieuwe update. Daarover dus even overleg gehad mbt de exacte uitvoering omdat die niet exact hetzelfde is. Echter, omdat de prijzen eerder omlaag dan omhoog zijn gegaan is dat dus geen probleem.
We mogen aftellen, op 25 november mag ik men EQB luxury line berg grijs ophalen.😃
In afwachting van mijn EQB 250+ Business Edition (Januari 2024?)
Hoe gaat het momenteel met jullie range en verbruik met huidige temperaturen?
Ik ben daar eerlijk gezegd heel weinig mee bezig. Als de batterij plat is dan laad ik ze op tijdens het werk (op kosten van de firma).
Momenteel zijn mijn ritten woon-werk (17km enkel) rond de 20 Kwh/100km. Ik let daarbij niet echt op het perfect elektrisch rijden maar rij gewoon normaal. Mijn traject gaat enkel over b-wegen en dus is de gemiddelde snelheid zeer laag.
Momenteel zijn mijn ritten woon-werk (17km enkel) rond de 20 Kwh/100km. Ik let daarbij niet echt op het perfect elektrisch rijden maar rij gewoon normaal. Mijn traject gaat enkel over b-wegen en dus is de gemiddelde snelheid zeer laag.
Zoals aangegeven is er een merkbare impact bij de EQE (vorige week 2x 1400km gedaan dus duidelijk gemerkt), ik schat ~15 tot 25% toch, dus vaker laden. Nochtans wel preconditioning toegepast voor het vertrek.
vraag aan EQE rijders: op de snelweg werkt lane assist goed, ik zie continu twee groene lijntjes op de display achter het stuur. maar op N-wegen meestal NIET, ook al rijd ik harder dan 60 km/h en zijn er duidelijke lijnen zichtbaar op de weg. kan dat komen omdat de EQE vrij breed is? met de EQA had ik dit niet.
Valt op zich nog wel mee, wordt echt drastisch minder richting de 0 graden.Salvatore.NL schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:15:
In afwachting van mijn EQB 250+ Business Edition (Januari 2024?)
Merk wel dat mijn winterbanden voor wat minder range hebben gezorgd, en zoals afgelopen week een aantal x met harde tegenwind en regen dat ik minder ver kan rijden. Los van de kou heeft slecht weer ook wel impact. maar ik hou geen gegevens hiervan bij.
Ik rij de normale EQB250, alweer 71000 op de teller sinds september 2022
Mijn gemiddeld verbruik lag in de zomermaanden op 17, in oktober 18,5 en voor deze maand al 20.
Inmiddels van baan gewisseld, en daarbij ook van leasemaatschappij (Leaseplan) en kon de bestelling laten overhevelen.soebo schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:28:
Eind januari heb ik een EQB 250+ Luxury Line besteld (met derde zitrij, want: groot gezin)
Kreeg van zowel de leasemaatschappij (Athlon) als dealer (van Mossel, Rotterdam) dat de verwachte levering in oktober/november 2023 zal zijn.
Vorig week zag ik toevallig spyshots voorbijkomen van een EQB (en GLB) met camouflage op de gril en achterpaneel (led-strip-gedeelte)...
Vroeg mij af of de levertijd zo lang is vanwege de aankomende facelift.
De dealer kon (nog) niet aangeven of de auto met of zonder facelift geleverd zal worden.
Mijn bestelde EQB zou (na 2 meldingen van vertraging) in de week voor kerst worden geleverd, maar twee weken terug kreeg ik vanuit de leasemaatschappij de melding dat auto's tussen 20 november en 1 januari niet uitgeleverd worden in de leasebranche.
En toen kreeg ik net de Mercedes dealer aan de telefoon. "Wij kunnen uw auto 17 november leveren..."
Ben benieuwd welke prijs op het uiteindelijke factuur zal staan, aangezien de prijzen hoger waren ten tijde van bestelling tav nu.
Leasemaatschapijen hebben liever januari 2024 op het kentekenbewijs dan december 2023 ik heb altijd begrepen dat dit is ivm restwaarde na de lease periode. Heb dit al 3x gehad bij verschillende lease maatschapijen. De autodealers willen heel graag nog de auto's in 2023 kwijt ivm de verkoopcijfers. vaak als je dit roept tegen een dealer is er ineens van alles mogelijk. In de praktijk betekend dit volgensmij dan dat een particuliere klant zijn auto later krijgt.soebo schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:43:
[...]
Inmiddels van baan gewisseld, en daarbij ook van leasemaatschappij (Leaseplan) en kon de bestelling laten overhevelen.
Mijn bestelde EQB zou (na 2 meldingen van vertraging) in de week voor kerst worden geleverd, maar twee weken terug kreeg ik vanuit de leasemaatschappij de melding dat auto's tussen 20 november en 1 januari niet uitgeleverd worden in de leasebranche.
En toen kreeg ik net de Mercedes dealer aan de telefoon. "Wij kunnen uw auto 17 november leveren..."
Ben benieuwd welke prijs op het uiteindelijke factuur zal staan, aangezien de prijzen hoger waren ten tijde van bestelling tav nu.
Waarschijnlijk zetten ze ook de hoogste prijs op de factuur, altijd de moeite waard om er dan nog een belletje achteraan te doen.
Dag ArieL,,ArieL schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:00:
@EDR Als je de "Business Edition 250+" besteld heb verwacht ik van niet. Dit was een tijdelijk model met een extra complete uitrusting. Ik ken een voorbeeld waarbij een bestellling van deze uitvoering een tijdje geleden eindigde in "niet leverbaar". Het nieuwe model is ook niet beschikbaar als Business Edition.
Klopt. Nu het betreft een luxury line, en hij zou al in nederland staan ondertussen, dus binnenkort hier.
De facelift versies zouden pas vanaf 2024 in productie gaan.
Zijn er nog mensen bij wie de navigatie soms niet volledig werkt? (eqe hier)
Onlangs bleef ie op 'route optimization' hangen, niet handig als je een dikke 1300km af te leggen hebt en je laadstops wil inplannen.
ie gaat binnen 3 weken binnen voor een software update en nazicht hiervan.
Onlangs bleef ie op 'route optimization' hangen, niet handig als je een dikke 1300km af te leggen hebt en je laadstops wil inplannen.
ie gaat binnen 3 weken binnen voor een software update en nazicht hiervan.
nee, nog geen verrassingen gehad met de navigatie van mijn eqe. wel een vraag aan jou, op zogenaamde N-wegen zie ik op instrumentencluster regelmatig de groene lijnen van de lane assist verdwijnen, op de snelweg niet. herken je dat?
Op kleinere wegen en waar de wegmarkering iets minder goed is, heb ik dat al weten gebeuren idd.Hansoverdiep schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:47:
nee, nog geen verrassingen gehad met de navigatie van mijn eqe. wel een vraag aan jou, op zogenaamde N-wegen zie ik op instrumentencluster regelmatig de groene lijnen van de lane assist verdwijnen, op de snelweg niet. herken je dat?
ok, bedankt
Een vraag aan de EQB rijders die ik nog niet online heb gevonden en geen zin / tijd om naar de dealer te gaan (ja sorry)
Wat zijn de afmetingen van de kofferbak in de breedte, lengte en hoogte tot aan de hoedenplank ?
Wat zijn de afmetingen van de kofferbak in de breedte, lengte en hoogte tot aan de hoedenplank ?
daar heb ik gekeken maar je mist de breedte maat van de kofferbak en de hoogte tot de houdenplank.TheExperiment schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:37:
Staat denk ik op de site
Enkel nog klikken tabje 'afmetingen'
[Afbeelding]
[Afbeelding]
// edit deze nog gevonden
/f/image/1DYyOWCKKpuNNTUOUEpBpQmO.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door wd200 op 16-11-2023 14:10 ]
Ik twijfel als opvolger voor de A voor de IX1 of EQB, alternatief is nog de IX2 maar denk dat dat die te duurt wordt / niet past in het leasebudget.wd200 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:43:
[...]
daar heb ik gekeken maar je mist de breedte maat van de kofferbak en de hoogte tot de houdenplank.
// edit deze nog gevonden[Afbeelding]
De IX1 vind ik denk ik "dikker" dan de EQB maar hij is kleiner, heeft minder laadruimte (thnx voor hulp in dit en btw topic) en is geen mercedes.
Ik weet wat ik heb met MBUX systeem, rijassistentieplus ed
(emotieloos zou het een model Y moeten worden maar dat wordt hem dus niet)
Hoe het mogelijk zou moeten worden
EQB 250+ AMG line
pano dak
18" velgen (19 niet perse mooie en 20" wordt te duur)
elec stoelen (gewoon op de knopjes op de deur te hebben ;-))
rijassistentiepakket
trekhaak
nachtpakket
en dan de moeilijke vraag welke kleur
hightech zilver, mountain grey of gewoon zwart.
Luxeryline had echt een serieuze optie geweest heeft std kunst leer iets voordeliger maar dat stuur moet ik nog even goed aan wennen denk ik ..
Je staat voor dezelfde keuze als ik enkele weken geleden. Ik heb, als opvolger van de CLA, gekozen voor de iX1 in frozen grey. De matte kleur is mij dusdanig goed bevallen dat ik wederom voor mat ben gegaan. Ik heb de iX1 dik aangekleed met 20" en zo'n beetje alle opties. Voor mij is het model de grootste reden om deze te verkiezen boven de EQB. MBUX is fantastisch en zeker met AR, maar de BMW heeft ook een prachtig scherm (en ik heb straks ook weer AR). Het zijn luxe keuzes...wd200 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:53:
[...]
Ik twijfel als opvolger voor de A voor de IX1 of EQB, alternatief is nog de IX2 maar denk dat dat die te duurt wordt / niet past in het leasebudget.
De IX1 vind ik denk ik "dikker" dan de EQB maar hij is kleiner, heeft minder laadruimte (thnx voor hulp in dit en btw topic) en is geen mercedes.
Ik weet wat ik heb met MBUX systeem, rijassistentieplus ed
(emotieloos zou het een model Y moeten worden maar dat wordt hem dus niet)
Hoe het mogelijk zou moeten worden
EQB 250+ AMG line
pano dak
18" velgen (19 niet perse mooie en 20" wordt te duur)
elec stoelen (gewoon op de knopjes op de deur te hebben ;-))
rijassistentiepakket
trekhaak
nachtpakket
en dan de moeilijke vraag welke kleur
hightech zilver, mountain grey of gewoon zwart.
Luxeryline had echt een serieuze optie geweest heeft std kunst leer iets voordeliger maar dat stuur moet ik nog even goed aan wennen denk ik ..
Zomaar even gekeken omdat ik van mijn EQE naar iets hogers wil. Als je de iX1 30edition kiest is hij bijna even duur als een iX3 met alles erop en eraan. Is die iX1 niet veel te hoog geprijsd of mis ik iets??GilbertvH schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:30:
[...]
Je staat voor dezelfde keuze als ik enkele weken geleden. Ik heb, als opvolger van de CLA, gekozen voor de iX1 in frozen grey. De matte kleur is mij dusdanig goed bevallen dat ik wederom voor mat ben gegaan. Ik heb de iX1 dik aangekleed met 20" en zo'n beetje alle opties. Voor mij is het model de grootste reden om deze te verkiezen boven de EQB. MBUX is fantastisch en zeker met AR, maar de BMW heeft ook een prachtig scherm (en ik heb straks ook weer AR). Het zijn luxe keuzes...
Neem je toch een ix1 20edrive ?martinelli schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:01:
[...]
Zomaar even gekeken omdat ik van mijn EQE naar iets hogers wil. Als je de iX1 30edition kiest is hij bijna even duur als een iX3 met alles erop en eraan. Is die iX1 niet veel te hoog geprijsd of mis ik iets??
Je wilt toch gewoon een EQE suv ?
[ Voor 5% gewijzigd door wd200 op 16-11-2023 21:39 ]
Als ik kijk naar de iX3 op de site van BMW dan zie ik een Excecutive vanaf €71.465. Ruim boven een iX1 dus. Ik heb overigens de 20edition samengesteld, omdat ik dan meer budget overhield voor optiesmartinelli schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:01:
[...]
Zomaar even gekeken omdat ik van mijn EQE naar iets hogers wil. Als je de iX1 30edition kiest is hij bijna even duur als een iX3 met alles erop en eraan. Is die iX1 niet veel te hoog geprijsd of mis ik iets??
iX3 is een generatie ouder, ik vermoed dat dat meespeelt in de prijszetting.
daarenboven was die altijd wel al scherp geprijsd, zeker als je de uitrusting meerekent. Toen ik moest kiezen, was. De iX3 de 'andere' optie, maar range was een stuk minder en daarop is ie afgevallen voor mij (specifieke use case...)
daarenboven was die altijd wel al scherp geprijsd, zeker als je de uitrusting meerekent. Toen ik moest kiezen, was. De iX3 de 'andere' optie, maar range was een stuk minder en daarop is ie afgevallen voor mij (specifieke use case...)
Ik sta ook voor de keuze momenteel, ik heb een ruimer budget maar ik twijfel tussen een EQE 500 en een iX50. Ik lees en zie online dat mensen het OS van BMW verkiezen boven dat van Mercedes. Ik weet niet of het allemaal zo erg is, kan iemand hier licht op werpen? Is het MBUX systeem dan zoveel erger dan dat van BMW (OS8)? Het OS in de nieuwe BMW i5 is nu 8.5, met nog meer verschillen, die auto is ook interessant, maar geen SUV uiteraard. Gezien dit budget, zijn er betere keuzes dan deze twee?
Ik vind niet dat het ene systeem boven het andere uitsteekt, en vind het Merc systeem best eenvoudig om te gebruiken (en ik kom van BMWs in het verleden...).
Allereerst zijn je parameters belangrijk ( nodige range, bagageruimte, sportieve parameters evt...)
Zou daarnaast aanraden om gewoon te proberen, ook het rijgevoel is vermoedelijk wat verschillend (Merc vind ik meer op comfort gericht, BMW is wat scherper - beiden zijn goed, gaat vnl over je voorkeur)
Allereerst zijn je parameters belangrijk ( nodige range, bagageruimte, sportieve parameters evt...)
Zou daarnaast aanraden om gewoon te proberen, ook het rijgevoel is vermoedelijk wat verschillend (Merc vind ik meer op comfort gericht, BMW is wat scherper - beiden zijn goed, gaat vnl over je voorkeur)
Klopt, ik rij nu enkele jaren Mercedes, heel comfortabel inderdaad. Vroeger BMW gereden, toen ik de switch maakte was ik gecharmeerd door het comfort. BMW is sportiever natuurlijk, meer "rijplezier". Momenteel leun ik wel naar BMW, maar zoals je zegt, ik moet ze sowieso allemaal eens proberen. BMW heb ik nu geprobeerd, ik moet Mercedes nog een kans geven. Range lijkt voor de BMW iX wel hoger te liggen (afhankelijk van welk model enzo langs beide kanten uiteraard.)
Het is een luxeprobleem vermoedelijk
Het is een luxeprobleem vermoedelijk
True!
btw, collega met een ix40 klaagt enorm over de range (maar die heeft wel een duidelijk kleinere batterij)
Rond alternatieven : ik zie niet veel, Audi moet nog met oa de A6 etron komen.
Tesla model S is ondertussen ook niet meer zo recent en is qua afwerking toch niet het zelfde.
Audi Q8 etron lijkt me een goede range te hebben maar met een grotere batterij dus minder efficient, en je ziet ze graag of niet...
btw, collega met een ix40 klaagt enorm over de range (maar die heeft wel een duidelijk kleinere batterij)
Rond alternatieven : ik zie niet veel, Audi moet nog met oa de A6 etron komen.
Tesla model S is ondertussen ook niet meer zo recent en is qua afwerking toch niet het zelfde.
Audi Q8 etron lijkt me een goede range te hebben maar met een grotere batterij dus minder efficient, en je ziet ze graag of niet...
[ Voor 62% gewijzigd door Church of Noise op 17-11-2023 16:32 ]
Oh ja, ze probeerde me die aan te smeren omdat ze er veel van in stock hebben staan, ik vraag me af waarom
Maar zoals je zegt, dat range verschil met de 50 is te groot me dunkt. Ik snap dat ze de iX goedkoper wouden aanbieden, maar dat batterij verschil is echt te groot.
Ik ga nog langs de dealer om de i5 is te testen, die heeft ook best een mooie range, de touring versie komt in 2024 uit. Uiteraard geen SUV maar misschien toch overtuigend genoeg om de switch te maken. En dan uiteraard de Mercedes nog testen.
Maar zoals je zegt, dat range verschil met de 50 is te groot me dunkt. Ik snap dat ze de iX goedkoper wouden aanbieden, maar dat batterij verschil is echt te groot.
Ik ga nog langs de dealer om de i5 is te testen, die heeft ook best een mooie range, de touring versie komt in 2024 uit. Uiteraard geen SUV maar misschien toch overtuigend genoeg om de switch te maken. En dan uiteraard de Mercedes nog testen.
Ik ben een jaar geleden van een 530 Xdrive(2013) naar een EQE 350+ gegaan.
De bediening vind ik geweldig prettig, voicecontrol is bijna perfect. Het rijden zelf vind ik wat minder. Te comfortabel, je deint alle kanten op. Vooral de meerijders hebben daar last van. En het schrapen over de rand bij parkeergarage's bevalt me ook niet zo.
Kijk dus toch weer me heen. Elektrisch, hoog, stug en bij voorkeur op een speciaal platform ontworpen. Misschien de Q6 maar eens afwachten.
De bediening vind ik geweldig prettig, voicecontrol is bijna perfect. Het rijden zelf vind ik wat minder. Te comfortabel, je deint alle kanten op. Vooral de meerijders hebben daar last van. En het schrapen over de rand bij parkeergarage's bevalt me ook niet zo.
Kijk dus toch weer me heen. Elektrisch, hoog, stug en bij voorkeur op een speciaal platform ontworpen. Misschien de Q6 maar eens afwachten.
Als je een ‘goedkope’ EV wil…in België.
Mijn collega is aan het kijken naar zijn volgende auto, en die moet uiteraard electrisch zijn.
Hij heeft vroeger bij Mercedes in Duitsland gewerkt, en dus kijkt hij eerst naar een EQE SUV.
Er is alvast een pak stock (en Mercedes wil ze zelfs vasthouden tot Januari, want de LM wil niks inschrijven in December).
En de korting…. 30%.
Ik zou wel eens willen weten wat je als particulier kan krijgen.
Mijn collega is aan het kijken naar zijn volgende auto, en die moet uiteraard electrisch zijn.
Hij heeft vroeger bij Mercedes in Duitsland gewerkt, en dus kijkt hij eerst naar een EQE SUV.
Er is alvast een pak stock (en Mercedes wil ze zelfs vasthouden tot Januari, want de LM wil niks inschrijven in December).
En de korting…. 30%.
Ik zou wel eens willen weten wat je als particulier kan krijgen.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Hoeveel???
Bij mij was 8% al alsof zij mij een groot plezier deden (België, lease auto)
Hoe lang geleden?Church of Noise schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 23:24:
Hoeveel???
Een jaar (auto besteld in December vorig jaar, denk een 4 weken tussen begin gesprekken en bestelling).
Ik hoorde ook dat de nogal 'strenge' kortingpolitiek van voorheen door een aantal mensen binnen het bedrijf als een fout begint gezien te worden, en dat zal mogelijks dus leiden tot (a) stocks van onverkochte auto's en (b) grotere kortingen (mee veroorzaakt door punt a)
Ik hoorde ook dat de nogal 'strenge' kortingpolitiek van voorheen door een aantal mensen binnen het bedrijf als een fout begint gezien te worden, en dat zal mogelijks dus leiden tot (a) stocks van onverkochte auto's en (b) grotere kortingen (mee veroorzaakt door punt a)
En dat is blijkbaar volop aan het gebeuren.Church of Noise schreef op zondag 26 november 2023 @ 08:41:
Een jaar (auto besteld in December vorig jaar, denk een 4 weken tussen begin gesprekken en bestelling).
Een jaar gelden waren de leveringstermijnen ook enorm lang. Nu heb je een EQE in een week of 2.
Dat is nuttige info! (op zijn minst voor mensen die nu een auto gaan kopen
)
Die 2 weken levertermijnen, dat moeten toch echt stockauto's zijn...
De mijne was er op 6 maand, wat overeenkomt met de levertermijn van elke nieuwe auto die ik pre-corona besteld heb.
Of 't moet zijn dat de fabriek letterlijk niet draait en elke bestelling meteen kan afgeleverd worden, wat me erg sterk lijkt. En als dat t geval is, dan zit Mercedes tussen hamer (grotere kortingen moeten geven om uberhaupt auto's te verkopen) en aambeeld (hoge unit cost omdat de vaste kosten door minder auto's gedragen moeten worden).
De mijne was er op 6 maand, wat overeenkomt met de levertermijn van elke nieuwe auto die ik pre-corona besteld heb.
Of 't moet zijn dat de fabriek letterlijk niet draait en elke bestelling meteen kan afgeleverd worden, wat me erg sterk lijkt. En als dat t geval is, dan zit Mercedes tussen hamer (grotere kortingen moeten geven om uberhaupt auto's te verkopen) en aambeeld (hoge unit cost omdat de vaste kosten door minder auto's gedragen moeten worden).
Er zijn gewoon een pak stockauto’s en die moeten zo snel mogelijk weg.Church of Noise schreef op zondag 26 november 2023 @ 09:35:
Dat is nuttige info! (op zijn minst voor mensen die nu een auto gaan kopen)
De concurrentie met Tesla is ook sterk, dus moeten de prijzen op een verborgen manier naar beneden.
Gisteren eindelijk mijn EQB kunnen afhalen. Rijd zalig.
Levertermijn gerespecteerd. Besteld begin maart en levering was voorzien eind september. Hij was er ook, maar dan heeft de leasemaatschappij het laten aanslepen.
Levertermijn gerespecteerd. Besteld begin maart en levering was voorzien eind september. Hij was er ook, maar dan heeft de leasemaatschappij het laten aanslepen.
Dan vraagt om een foto!bvernail schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:57:
Gisteren eindelijk mijn EQB kunnen afhalen. Rijd zalig.
EQE suv is prachtig, behalve het prijskaartje...wd200 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:23:
[...]
Neem je toch een ix1 20edrive ?
Je wilt toch gewoon een EQE suv ?
Heb bij mijn EQB250 de proef op de som genomen en mijn trip gereset na het laden om te zien hoeveel effectieve km's ik er nu mee kan rijden.
Voorlopig kom ik, met deze eerste test, uit op 300km tussen 100% en 10%. Dit met zo goed als alleen maar stadverkeer.
Vandaag terug volledig opgeladen en eens zien wat de 2de test zal geven.
Voorlopig kom ik, met deze eerste test, uit op 300km tussen 100% en 10%. Dit met zo goed als alleen maar stadverkeer.
Vandaag terug volledig opgeladen en eens zien wat de 2de test zal geven.
Hmm, minder leuke ervaring met het MBUX systeem.
Gisteren in MBUX ingesteld dat de internetverbinding via mijn bleutooth mag verlopen. Hierdoor kan ik TuneIn radio gebruiken en dergelijke. Dat is dus positief.
Wat minder leuk was is dat ik nu plots geen laadpunten meer zie op mijn kaart en Live Traffic Information niet meer werkt.
Net geprobeerd om de dienst de deactiveren en terug te activeren maar dat blijft draaien om 'Bezig met activeren'.
Ben eens benieuwd of het terug in orde is als ik van het werk naar huis ga.
En dan nog een verbeterpuntje.
Als je een vertrektijd ingesteld hebt om de interieurverwarming aan te leggen dan geeft het systeem niet weer wanneer het opladen klaar is. Het systeem zegt enkel dat je kan vertrekken met 100% op de ingestelde vertrektijd.
Gisteren in MBUX ingesteld dat de internetverbinding via mijn bleutooth mag verlopen. Hierdoor kan ik TuneIn radio gebruiken en dergelijke. Dat is dus positief.
Wat minder leuk was is dat ik nu plots geen laadpunten meer zie op mijn kaart en Live Traffic Information niet meer werkt.
Net geprobeerd om de dienst de deactiveren en terug te activeren maar dat blijft draaien om 'Bezig met activeren'.
Als je een vertrektijd ingesteld hebt om de interieurverwarming aan te leggen dan geeft het systeem niet weer wanneer het opladen klaar is. Het systeem zegt enkel dat je kan vertrekken met 100% op de ingestelde vertrektijd.
Dat met die Bluetooth had ik 9ok gedaan voordat de GPS de mogelijkheid verloor om laadstops in te plannen. Lijkt dus een bug.Tibs schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:17:
Hmm, minder leuke ervaring met het MBUX systeem.
de mijne gaat de 6de binnen voor een software update...
Aangezien ik "nog aan het aftellen ben" - is er eigenlijk nog iets van "wifi in de auto", er is wat verouderde info te vinden, maar niets actueels lijkt het. Het was destijds ook erg "duur".
Morgen rijd ik mijn EQB 250+ Luxury Line 2 weken.
En het is een zeer fijne auto om te rijden.
Wat ik zelf fijn vind is de stoplicht-camera; ik hoef nu niet meer langs mijn spiegel of de a-stijl te kijken wanneer ik vlak voor een stoplicht sta.
De AR-functie tijdens het navigeren werkt ook heel goed. Straatnaam en pijltje waar je in moet rijden. Jammer dat dit niet op de snelwegen werkt, maar dat is voor mij geen groot gemis.
Ik zal nog vele kilometers met plezier in de auto zitten.
En het is een zeer fijne auto om te rijden.
Wat ik zelf fijn vind is de stoplicht-camera; ik hoef nu niet meer langs mijn spiegel of de a-stijl te kijken wanneer ik vlak voor een stoplicht sta.
De AR-functie tijdens het navigeren werkt ook heel goed. Straatnaam en pijltje waar je in moet rijden. Jammer dat dit niet op de snelwegen werkt, maar dat is voor mij geen groot gemis.
Ik zal nog vele kilometers met plezier in de auto zitten.
Hoe kreeg je melding van een software update? Of kwam dit door het melden van het probleem aan je dealer?Church of Noise schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:26:
[...]
Dat met die Bluetooth had ik 9ok gedaan voordat de GPS de mogelijkheid verloor om laadstops in te plannen. Lijkt dus een bug.
de mijne gaat de 6de binnen voor een software update...
Het laatste. Denk dat 'een update doen' geen doordachte oplossing was, meer een easy way out om het misschien op te lossen. Ze hebben maw niet aangegeven dat dit fenomeen effectief een gekende bug is...Tibs schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:34:
[...]
Hoe kreeg je melding van een software update? Of kwam dit door het melden van het probleem aan je dealer?
Ok, bij de rit naar huis deze avond waren de laadpalen terug. Misschien heeft het deactiveren en terug activeren van de service geholpen. Ook de TuneIn radio werkt nog dus dat is perfect!Church of Noise schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:47:
[...]
Het laatste. Denk dat 'een update doen' geen doordachte oplossing was, meer een easy way out om het misschien op te lossen. Ze hebben maw niet aangegeven dat dit fenomeen effectief een gekende bug is...