Church of Noise schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:05:
Dat van die kleinere batterij had ik gezien, vraag me af hoe groot de impact daar in de praktijk van is. Ging over iets van 1 kWh op een totaal van 90 dacht ik, niet?
Helaas had de mijne ook geen luchtvering wegens business line, was wel nog erg blij met het comfort. Niet te vergelijken met luchtvering, dat dan weer niet.
Akkoord met al je punten trouwens @
Cid Highwind incl stuur etc.
Ik geloof dat het officieel zo’n 40km zou moeten schelen. De 350+ had naar mijn weten iets meer capaciteit (89 vs 94 kWh?), maar of het ook exact dezelfde accu is (bruto), weet ik niet, maar ligt wel voor de hand.
Wat extra vermogen lijkt me wel lekker, de 300 is vlot, 2L diesel vlot, hetzij met een betere gasrespons. Sneller is leuker, maar niet noodzakelijk en voor passagiers mogelijk vooral oncomfortabel. Ik zou het extra geld eerder aan opties uitgeven.
Must haves zijn voor mij het akoestiek pakket en betere stoelen. Standaard is de auto stil genoeg voor een middenklasser, maar beter is beter. De standaardstoelen, afgezien van de onaangename stoffen bekleding, laten zich noch qua zithoek, noch qua zitvlaklengte verstellen. Vind het qua sfeer ook geen Mercedes in die vorm, gewoon een
erg prettige en technisch zeer goede EV, maar een Opel of Ford logo past in basistrim ook.
Standaard audio ben ik naar wat gewenning wel tevreden mee. Heb slechter gehoord. Het moet alleen wat luider om er fatsoenlijk geluid uit te krijgen omdat niet alle frequenties goed overkomen op laag volume.
Heb de auto zelf in Duitse trim, dus wat er in een business line zit zou ik niet weten
Wat luchtvering betreft vraag ik me af of je dat als tweedehands koper moet willen. Staat toch te boek als een potentiële kostenpost.
TLDR: ondergewaarde auto op z’n merites, overpriced door MB. Na flinke afschrijving de krenten uit de pap kunnen pikken is het overwegen waard.
Edit: even opgezocht, 90 vs 96 kWh effectief.
https://www.mercedes-benz.../saloon/eqe/overview.html
Maar dient wel per jaargang bekeken te worden, plus en non-plus maakt nog wel eens een verschil.
[
Voor 5% gewijzigd door
Cid Highwind op 18-02-2026 10:55
]