Het grote Mercedes EQ-topic

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:

• Worker123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-08 20:06
80sboombox schreef op maandag 13 juli 2026 @ 13:46:
[...]

Ah ja, dat klinkt logisch! Maar goed, daar heb je natuurlijk weinig aan als je niet in Duitsland woont of rijdt.

[...]

Geen idee eigenlijk. Ik heb mijn telefoon gekoppeld en zodra ik in de auto stap, werkt alles meteen. Ik gebruik overigens alleen CarPlay en bijvoorbeeld niet Spotify via het Mercedes dashboard.
Ja het ging mij echt specifiek om Dolby Atmos icm. Burmester via comfort data, dat werkt niet via CarPlay helaas. Ik woon overigens op 10 min van Duitsland, maar het doorlopen van de registratie bij de Duitse VF website werkt gewoon niet, kom dan in een loopje. Inmiddels is het oude NL account weer terug in de lucht en gekoppeld. Als de auto nou standaard de hotspot zou pakken was mijn issue opgelost.

• 80sboombox
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-08 16:33
Worker123 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:13:
[...]

Ja het ging mij echt specifiek om Dolby Atmos icm. Burmester via comfort data, dat werkt niet via CarPlay helaas. Ik woon overigens op 10 min van Duitsland, maar het doorlopen van de registratie bij de Duitse VF website werkt gewoon niet, kom dan in een loopje. Inmiddels is het oude NL account weer terug in de lucht en gekoppeld. Als de auto nou standaard de hotspot zou pakken was mijn issue opgelost.
Als ik mij niet vergis las ik ergens dat je ook een Duits telefoonnummer moet hebben om te registeren. Wellicht helpt dat?

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08 14:36
Ik heb voor een maand (bijna) alle digitale extra’s aangezet (gratis proefmaand) bij de CLA 250+ elektrisch, wie heeft hier nog meer ervaring mee? zeer sterk wisselend:

- automatisch in het midden houden en rijbaan wisselen: gaaf met camera beeld, werkt vooralsnog best oké, rijstrookwissel heeft natuurlijk best wat ruimte nodig

- 360 camera: waardeloos want hij maakt de auto heel doorzichtig (95%) in het beeld dus je ziet nog niet of je de auto voor je bij inparkeren nou raakt of niet

- massage: waardeloos, doet letterlijk niks. De gratis instelling kinetisch doet wel iets. Heel raar

- dashcam: waardeloos. Kan ‘m niet vinden. En als het de camera is in de app ‘camera’, dan nog steeds waardeloos. Je moet ‘m steeds aanzetten en na een kort tijdje (bijv een minuut) gaat ie weer uit. Ik vind ook nergens instellingen.

Any ideas?

• genc007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:16
juanpabloo schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:07:
Ik heb voor een maand (bijna) alle digitale extra’s aangezet (gratis proefmaand) bij de CLA 250+ elektrisch, wie heeft hier nog meer ervaring mee? zeer sterk wisselend:

- automatisch in het midden houden en rijbaan wisselen: gaaf met camera beeld, werkt vooralsnog best oké, rijstrookwissel heeft natuurlijk best wat ruimte nodig

- 360 camera: waardeloos want hij maakt de auto heel doorzichtig (95%) in het beeld dus je ziet nog niet of je de auto voor je bij inparkeren nou raakt of niet

- massage: waardeloos, doet letterlijk niks. De gratis instelling kinetisch doet wel iets. Heel raar

- dashcam: waardeloos. Kan ‘m niet vinden. En als het de camera is in de app ‘camera’, dan nog steeds waardeloos. Je moet ‘m steeds aanzetten en na een kort tijdje (bijv een minuut) gaat ie weer uit. Ik vind ook nergens instellingen.

Any ideas?
Ik vind ze allemaal nutteloos.

lane keeping (steering assist) is wel fijn op lange reizen. Ik zet hem meestal wel aan als ik richting duitsland of italie rijd. Vooral in de bergen erg handig om toch van de uitzichten te genieten.

went wel erg snel moet ik zeggen, eerste paar dagen is het wel schrikken af en toe totdat je ke realiseert dat je bijna uit de bocht vliegt.

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10:54
Ik vind de massage best prima opzich, helemaal als 'ie richting je middenrug gaat na ongeveer 5 minuten.

• wErudite
Ik post 'm ook hier nog even. Vorige week vrijdag mijn CLA 200 mogen ophalen. Het laden is even wennen, maar verder rijdt hij geweldig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Zi2-5vGXw-ttI3u6xEBwfvJRfI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WcpXrfG5r29F7OqeYSwNp1uC.png?f=fotoalbum_large

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
wErudite schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 23:44:
Ik post 'm ook hier nog even. Vorige week vrijdag mijn CLA 200 mogen ophalen. Het laden is even wennen, maar verder rijdt hij geweldig.

[Afbeelding]
Is een CLA al zo lang dat ie niet eens in een parkeervakje past? ;)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Tiemen19
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 16:20
Bernard82 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 22:07:
Ik rijd sinds dit najaar in een CLA 250+ coupé launch edition (2025) en was al bij het bestellen van plan om de auto voor vakanties te voorzien van dakdragers en een dakkoffer. Ik krijg echter steeds meer de indruk dat de coupé niet met (fixpoint) dakdragers uitgerust kan worden, zoals ook bij eerdere CLA’s het geval was. Bij Mercedes Nederland en bij de dealer kunnen ze geen antwoord geven of er nog dakdragers voor komen of op kunnen. Heeft iemand hier al ervaring mee? En als er geen gewone dakdragers op gemonteerd kunnen worden, er dan wel zuignap systeem dakdragers op mogen (ivm belasting op het dak/dakruit)?
Dit is heel duidelijk hoor. Ik heb al voor het bestellen in de brochure bij de technische gegevens kunnen vinden dat de maximale dakbelasting van de coupe precies 0 KG is. Derhalve komen er dus ook geen geschikte dakdragers vanuit Mercedes zelf.

• Worker123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-08 20:06
80sboombox schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:17:
[...]

Als ik mij niet vergis las ik ergens dat je ook een Duits telefoonnummer moet hebben om te registeren. Wellicht helpt dat?
Ik heb het al opgegeven. 😅

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
juanpabloo schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:07:

Any ideas?
Massage vind ik best prima hoor. Zeker bij lange ritten waar ik last van m’n onderrug krijg vind ik het fijn. Je moet wel je rug er een beetje inplanten.

• juanpabloo
  • Laatst online: 01-08 14:36
Ja maar hij doet niks, heel gek

• wErudite
Het alarm in mijn CLA gaat tijdens voorklimatisering meerdere keren af. Hebben meer Tweakers hier last van?

• patatdrolleke83
  • Laatst online: 31-07 17:09
wErudite schreef op maandag 27 juli 2026 @ 17:31:
Het alarm in mijn CLA gaat tijdens voorklimatisering meerdere keren af. Hebben meer Tweakers hier last van?
Yup, ik heb hetzelfde probleem. Ik ben een maandje terug al naar de garage geweest om m'n wagen te updaten (naar 1.3.12), maar geen verbetering helaas.

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:08
Inderdaad. Interieurbeveiliging uitschakelen is een workaround, maar dat moet je elke keer bij uitstappen weer doen.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Mijn GLC heeft er soms ook last van. Dacht zelf dat het kwam omdat er misschien wat bewoog in de cabine door de ventilatie die met warm weer hard blaast.

• Tiemen19
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 16:20
Sinds alle updates kan ik niks meer remote doen in de CLA. Autorisatie faalt volgens de melding. Heb alle privacy dingetjes nog maar eens geaccepteerd maar geen soelaas. Ik heb ook geen zin om hier weer een hele studie van te maken tot het weer koud wordt. Gaat om de CLA overigens.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:55

Blokker_1999

Full steam ahead

Iemand enig idee hoe het met levertijden zit? Ik heb in maart een CLA besteld en die had toen een voorziene leverdatum van eind juni. Deze week te horen gekregen dat deze vermoedelijk begin september geleverd zal worden, en dat verbaasd me.

Spijtig genoeg voor het eerst geen particuliere aankoop, anders had ik even mijn tanden laten zien aan die dealer.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:26

Church of Noise

Drive it like you stole it

Collega van me heeft ook te horen gekregen dat zijn cla later geleverd zal worden, zonder veel uitleg...

• Ledden
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 31-07 08:59
Blokker_1999 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 14:05:
Iemand enig idee hoe het met levertijden zit? Ik heb in maart een CLA besteld en die had toen een voorziene leverdatum van eind juni. Deze week te horen gekregen dat deze vermoedelijk begin september geleverd zal worden, en dat verbaasd me.

Spijtig genoeg voor het eerst geen particuliere aankoop, anders had ik even mijn tanden laten zien aan die dealer.
Ik heb juist gisteren mijn nieuwe GLB geleverd gekregen die eigenlijk pas eind augustus gepland stond

• malmostoso
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 31-07 21:22
Ledden schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 08:59:
[...]

Ik heb juist gisteren mijn nieuwe GLB geleverd gekregen die eigenlijk pas eind augustus gepland stond
Geniet ervan!

Mijn GLC is ingepland voor 2 September, hopelijk hoor ik iets van mijn dealer zsm.

• genc007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:16

Ik begreep van de dealer dat er momenteel een chaos is aan levertijd van onderdelen.

Ik wacht al weken op een nieuw logo voor de front.

Gok dat de supply chains helemaal verstoord zijn.

• smartiedesnicke
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10:19
Mijn glb werd voorzien levering 25/5.

Afspraak gekregen om op 17/6 afhalen, paar dagen ervoor bericht dat hij niet op tijd is. Staat in de fabriek on hold.

Daarna nieuwe afspraak 26/6 gekregen. Weer paar dagen ervoor bericht dat hij niet op tijd is. Staat in de fabriek wachtende op software update.

Sindsdien zeer weinig reactie. Zeggen nog steeds software update.

Duidelijk een smoes.

is een firma lease wagen, communicatie moet via fleet manager gebeuren. Maar weinig gehoord sindsdien. Ben trouwens de enige die hem nog niet heeft. (20tal besteld)

Zie nu dat cla dus ook opschuift. Is toch precies meer aan de hand. Had al iets gelezen dat glc productie was tijdelijk stopgezet. Maar dat was in een andere fabriek geloof ik

• kortenhoef86
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Oh ja, zou dat helpen? :+

Per september is er een nieuw modeljaar voor de CLA (Shooting Brake), wellicht dat de leasemaatschappij daar de voorkeur aan geeft?

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:55

Blokker_1999

Full steam ahead

In Belgie wel, bij particuliere aankoop heb je sowieso een modelovereenkomst die stelt dat als een leverdatum met meer dan 1 maand overschreden wordt, je het recht hebt om de koop te ontbinden. En daar zou ik niet voor terugdeinzen.

En er is geen leasemaatschapij bij betrokken in dit geval. Werkgever koopt zelf aan bij de dealer, en die overenkomst is gewoon getekend. Ik verwacht dus niet om een exemplaar van het nieuwe modeljaar te krijgen, tenzij Mercedes ondertussen reeds gestopt is met het oude model en de productie van het nieuwe al heeft opgestart.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste