Het grote Mercedes EQ-topic

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:

• ossie7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:34
Tommie12 schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 08:47:
[...]

Ik vraag me altijd af wat je daarmee wil doen?
Ik heb mijn Kia EV6 toch goed kunnen gebruiken als noodaccu tijdens een stroomstoring. Haspel uitrollen, inpluggen en had 4 stopcontacten met 3,6kW. Uiteraard is V2H praktischer (mits een geschikte laadpaal/meterkast), maar in geval van nood is het toch handig om die grote accu van de auto ook voor andere doeleinde in te zetten.

Het missen van V2L zie ik dan ook wel als minpunt van de aankomende CLA, zeker omdat er genoeg andere merken zijn die het op bijna alle voertuigen hebben ingebouwd.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
ossie7 schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 09:34:
[...]

Ik heb mijn Kia EV6 toch goed kunnen gebruiken als noodaccu tijdens een stroomstoring. Haspel uitrollen, inpluggen en had 4 stopcontacten met 3,6kW. Uiteraard is V2H praktischer (mits een geschikte laadpaal/meterkast), maar in geval van nood is het toch handig om die grote accu van de auto ook voor andere doeleinde in te zetten.

Het missen van V2L zie ik dan ook wel als minpunt van de aankomende CLA, zeker omdat er genoeg andere merken zijn die het op bijna alle voertuigen hebben ingebouwd.
Die situatie is de afgelopen 10 jaar 2 keer gebeurd. 1 keer gepland voor 3 uur, 1 keer ongepland 20 minuten...

Sony A7 iv en wat recycled glas

• ossie7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:34
Tommie12 schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 09:43:
[...]

Die situatie is de afgelopen 10 jaar 2 keer gebeurd. 1 keer gepland voor 3 uur, 1 keer ongepland 20 minuten...
Dat verschilt uiteraard per gebied, en ook per persoon of je daar waarde aan hecht. Hier in een nieuwbouwwijk zijn er genoeg storingen geweest, al is het nu wel stabiel.

Was voor mij persoonlijk was het geen breekpunt, maar V2L is toch wel een nice-to-have.

• ookhoi
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:46
Bijvoorbeeld kamperen en op inductie koken. En de kans op een stroomstoring wordt groter nu het net complexer wordt, dan is zo'n enorme thuisbatterij voor de deur ook best handig.

BMW heeft een V2L-adapter voor 202 euro:

Sluit de adapter rechtstreeks aan op de hoogvoltlaadaansluiting van uw BMW. Het maximale ontlaadvermogen bedraagt 3,7 kW.

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12:57
[...]

Het enige nuttige gebruik (dat ik zie) is dat je dan een espresso automaat in je koffer zet, en terwijl je laadt een goede koffie kan drinken .... o wacht ....
Ik heb op dit moment een auto die V2L ondersteunt en me meterkast zo ingericht dat er bepaalde hoofdgroepen blijven draaien op de auto bij nood of hoge stroomprijzen. Dus ja in de praktijk werkt het super goed

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12:57
ookhoi schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 09:51:
[...]

Bijvoorbeeld kamperen en op inductie koken. En de kans op een stroomstoring wordt groter nu het net complexer wordt, dan is zo'n enorme thuisbatterij voor de deur ook best handig.

BMW heeft een V2L-adapter voor 202 euro:

Sluit de adapter rechtstreeks aan op de hoogvoltlaadaansluiting van uw BMW. Het maximale ontlaadvermogen bedraagt 3,7 kW.
Ik heb die dus van de Kia ev6 dus ben benieuwd of deze zou werken bij de GLC

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:51

Redcoil

Polyinterpretabel

Hi allemaal,

Had dit topic even gemist. Heb zelf eind augustus een GLC 250 Luxury in Sodaliet Blauw besteld via mijn werk.

Schijnt in december in productie te gaan, verwachte levering januari. Jammer van de bijtelling, maar kijk wel uit naar deze mooie wagen. :)

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste