Kan ik helemaal beamen, mijn CLA staat nu op zomerbanden & wat een verschil in range zeg. Met gemak 550Km+ met 130-140Kmh op de teller. Dit hebben ze dus inderdaad goed voor elkaar... De andere zaken daarintegen...:
- Extreem irritant zuigend geluid uit de airco is nog steeds aanwezig. Ben er wel achter gekomen dat je het nog beter hoort als je de frunk opengooit, dan hoor je echt iets keihard sissen en zuigen.
Ja, heb ik ook! Het "geklapper" wat in jou video te horen is is bij mij niet zo luid, maar dat sissend/zuigend geluid zeer zeker! Het is nog veel erger bij mij als ik de airco niet op "auto" zet, maar specifiek een "richting" kies, dus bv. enkel via de voorruit koelen. (Weet niet of dit een goede beschrijving is...) Heel irritant!
- Getril is nog steeds aanwezig, het lijkt wel te liggen aan de ACC, want de issues spelen vooral bij een kleine helling op/af op het wegdek, alsof de auto niet in staat is om het vermogen netjes te doseren en daarom maar kleine pulsjes geeft om de auto op snelheid te houden
Dit heb ik nog niet gemerkt, maar ik moet toegeven, ik gebruik ACC niet zo vaak... Maar toch voldoende om hier al iets van gevoeld te hebben...
- Speaker linksvoor deur klinkt af en toe alsof er een vlieg in vastzit haha, heel irritant, zelfs aanwezig bij muziek uit
Nee, geen last van.
- Getril en geratel uit de zijpilaar waar de gordelophanging zit van de passagier. Ook weer erg irritant om te moeten aanhoren de hele rit
Ja, hier ook aanwezig! maar dan vanuit de bestuurderskant (vlak langs m'n oor dus...) Maar het lijkt mij eerder van de hoek van de raam te komen, ik hoor een gelijkaardig geluid bij de laatste centimeters als de raam sluit.
- De auto blijft statische schokken geven, zelfs als de auto 10 seconden aan heeft gestaan en ik er niet in heb gereden.
Haha, Ik dacht dat ik gek was, maar inderdaad, heb ik ook. heb jij de sportstoelen met "fake" alcantara bekleding? Ik denk dat dit de oorzaak is. Volgens mij is deze "stof" zeer gevoelig aan het afgeven van statische elektriciteit.
En ik ga er nog een paar issues bij doen:
- Raam voor langs passagier & raam achter bestuurderskant lijken een eigen leven te hebben. Wanneer deze geopend worden gaan deze volledig naar beneden, bij sluiten zakken ze weer een paar cm... Ik heb ze al proberen te resetten door de raam knop 10s aan te trekken. Maar dit helpt maar tijdelijk...
- Sinds de update naar 1.3.2 meld mijn profiel niet automatische meer aan, ik moet altijd op mijn "icoontje" tikken. Lijkt dat de binnen camera mij niet meer herkend?
- Ook sinds 1.3.2: Het profiel van mijn vrouw laad helemaal niet meer zonder dat ze elke keer de QR code scant met de mercedes app.
- Nog steeds onregelmatigheden uit de airco. En dan bedoel ik een fan die niet op constant niveau blaast ofzo...Maakt ook niet uit of ie op "auto" staat, of in een bepaalde richting.
- Zacht gekraak uit de deurbekleding achteraan, beide deuren. Verdwijnt wanneer de wagen op temperatuur is binnenin.
Dus ja... samengevat: het elektrische deel: TOP! de rest van de auto... Nog héél wat werk aan...
Ik vertrek deze week op vakantie (niet met auto). Eind mei probeer ik de dealer hier allemaal nog eens over aan te spreken... Maar het antwoord "dit is normaal" lijkt mij inderdaad ondermaats...
[
Voor 0% gewijzigd door
Witte_200 op 28-04-2026 18:08
. Reden: Typo ]