Het grote Mercedes EQ-topic

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:

• Ledden
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 27-04 21:13
Okasha schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:28:
Korter als in beenlengte? Dat klopt niet hoor, de prijslijst geeft 54cm voor de GLB en 52.5cm voor de GLC. Je zult het verschil niet merken lijkt mij. De interieurbreedte achter is 148cm voor de GLC en 145 voor de GLB. De GLB heeft dan weer meer ruimte in de lengte met bijna 80cm en de GLC 75cm. Tja het zijn echt details.

De GLB is vooral gewoon een pausmobiel en de GLC beter voor je cool-factor ;)
Ben het met je eens dat de GLB in meeste kleuren en versies niet heel mooi is. Overwoog hem in 1e instantie vooral om 7 zits en de techniek(800V etc.), maar heb nu wel een configuratie kunnen maken waar ik wel écht enthousiast van wordt. Het is eigenlijk vrijwel geheel deze versie: YouTube: New MERCEDES GLB AMG Line Plus 2026 - visual REVIEW & PRICE

Ik zie hier een paar mensen het hebben over de ix3, qua actieradius etc geweldig, maar dat vind ik dus echt een gigantisch lelijke auto, vooral de grill. Die mag wat mij betreft nu al wel worden genomineerd voor aller lelijkste auto van 2026 haha.

• Ledden
Okasha schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 17:51:
- Als de auto 100% geladen is, wat geeft hij dan voor actieradius aan?

Dat heb ik ná de eerste km's nog niet gedaan (tot 100% laden). Bij 80% is het op dit moment 430-450km. Bij de weinig langere ritten die ik nu deed is hij altijd zuinger dan hij vooraf aangeeft. Verbruik nu gemiddel 18.3kwh/100km waarbij opgemerkt mag worden dat het vorig weekend vrij fris was.
Update: Sinds laden gister 200km gereden: 17.3kwh

-Wij twijfelen over leer of geen leer. Vind persoonlijk zwart met de rode stiksels veel mooier dan de leren versie, hoe bevalt jouw stof/leer?

Wij hebben zwart kunstleer. De AMG versie kon ik niet kiezen, slechte rug en de kuipstoelen vind ik niet fijn. De stoelen voelen heel stevig en het kunstleer prima. Verder vind ik hier niet zo gek veel van, hoef hem natuurlijk maar 5jr te rijden.

- Hoe ligt de auto op de weg en stuurt het soepel? Heb wel eens in auto’s proefgereden die echt veel stugger waren dan mijn huidige auto(Q8 Etron)

Positief verrast, sturen vind ik heel licht (en kan nog lichter ingesteld worden trouwens). Voor mij vooral wennen aan het grotere stuur tov de 5008. Bochten best strak en was bang voor de hobbels nadat ik een iX1 had voor 6 weken deze zomer, maar vind dat hij de hobbels heel goed pakt. Het is een zware kar, maar met een beetje goede hobbel techniek (klein beetje gas bij nemen van de hobbel) is het echt goed.

- Hoe is het geluid in de auto? En zit er de optionele geluidsinstallatie in?

Getwijfeld over het duurdere audio systeem, maar niet genomen. Ik ben eigenlijk vooral aan het bellen en podcasts aan het luisteren. Moet zeggen dat ik het standaard systeem niet slecht vind, er is veel in te stellen en muziek klinkt beter dan in de 5008. Blij dat ik daar geen 1100(?) euro aan uitgegeven heb (bij ons was dat dus gewoon 18.50 per maand extra eigen bijdrage).
Bedankt voor je uitgebreide antwoorden. Vooral met de actieradius heel blij, mijn Q8 etron redt met 100% met wat geluk 350 dus ben al lang blij als mijn nieuwe auto de 400/500 haalt.

En hoe bevalt jou de ruimte van de auto? Op papier lijkt hij niet heel groot(vind ik zelf niet erg, grote auto is alleen maar onhandig in 9 van de 10 gevallen), genoeg beenruimte op achterbank? En de kofferbak?

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ledden schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:27:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide antwoorden. Vooral met de actieradius heel blij, mijn Q8 etron redt met 100% met wat geluk 350 dus ben al lang blij als mijn nieuwe auto de 400/500 haalt.

En hoe bevalt jou de ruimte van de auto? Op papier lijkt hij niet heel groot(vind ik zelf niet erg, grote auto is alleen maar onhandig in 9 van de 10 gevallen), genoeg beenruimte op achterbank? En de kofferbak?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MO8JVX8yXmBRVCSDLGC-2ZPcsGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwCrQSMOFclILuku5ypCrpax.jpg?f=fotoalbum_large
Heb met de range vandaag eens echt mijn best gedaan, 132km forenzen ritje, ochtend veel vertraging in de file. Gemiddelde snelheid 66km/h, gemiddelde temperatuur iets onder de 15 graden, dan vind ik 15.8kwh/100km toch best netjes. Vertrokken op 79%, thuis met 56% en 132km gereden.

Ik vind de ruimte (komende vanaf een 5008 wat echt een tank is) echt prima. Ik mis hooguit dat de 5008 zo lekker veel opbergvakken had. De frunk is stiekem heel handig. Daar heb ik alle standaard spullen liggen als een ruitenwisservloeistof, spanbanden, lekrijdset, etc etc (en nog 75% van de ruimte over). Normaal had ik dat in krat in achterbak. Achterbak is lekker vierkant en kan een hele hoop hebben. Achterin zit je echt gewoon vorstelijk, daar is iedereen unaniem over. Ik ben 188cm en kan echt ruim achter mijzelf zitten. Achterin beenruimte is blijkbaar dus ook ruimer dan de GLC. Hoofdruimte heeft sowieso niemand te kort. Let wel dat de in- en uitstap sowieso comfortabeler is dan de GLC door hoe de daklijn loopt (boomer proof :+) De deuren gaan ook nog eens heel ver open.

Enige wat mij tegen valt is de one pedal drive, die vind ik in de IX1 echt beter geimplementeerd en veel intuitiever. Ik erger mij er niet aan, maar je moet nog net iets vaker bijremmen. Hopelijk komt daar een verbeterde versie van via een update want de technologie is er natuurlijk gewoon. MBUX verder veel fijner dan BMW systeem, super responsive, voice control is uitstekend.

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 22:01
Wellicht maakt de rijmodus nog uit voor one-pedal drive - ik had de indruk dat ik (na een update) ook wat minder hard recupereerde in 'comfort' en dus af en toe moest bijremmen of gewoon wennen aan eerder van het gas af moeten gaan.

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 29-04 21:57
Tesla mag vanaf vandaag officieel de zelfrij functie aanzetten.

Nu heb ik een glc besteld met een drive assistent pakket. Nog MB ook goedgekeurd worden, zou dan het zelfrijden ook in dit pakket zitten?

• malmostoso
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:00
Hieperdepiep schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 08:20:
Tesla mag vanaf vandaag officieel de zelfrij functie aanzetten.

Nu heb ik een glc besteld met een drive assistent pakket. Nog MB ook goedgekeurd worden, zou dan het zelfrijden ook in dit pakket zitten?
In de configurator er is MB.Assist te koop, maar de met FSD vergelijkbare systeem is MB.Assist Pro. Die is volgens mij alleen maar ergens in 2027 beschikbaar in EU.

De vraag is of de auto heeft de vereiste hardware (camera's + sensoren). Software kan je altijd downloaden.

• Hieperdepiep
malmostoso schreef op zondag 12 april 2026 @ 07:30:
[...]

In de configurator er is MB.Assist te koop, maar de met FSD vergelijkbare systeem is MB.Assist Pro. Die is volgens mij alleen maar ergens in 2027 beschikbaar in EU.

De vraag is of de auto heeft de vereiste hardware (camera's + sensoren). Software kan je altijd downloaden.
Dus als je het pakket MB drive assist hebt gekozen is deze niet te vergelijken met het autonoom rijden van Tesla?

• malmostoso
Ik denk het niet. Wat is in de configurator is "MB.Drive" (PC-P20):
Gedeeltelijk geautomatiseerd rijden: u, als bestuurder, initieert de gedeeltelijk geautomatiseerde rijmanoeuvres, bijvoorbeeld door de richtingaanwijzer te activeren voor de automatische rijstrookwissel.

De sensoren van de betrokken systemen oriënteren zich op de voorligger of op de rijstrookmarkeringen en op de kaartgegevens.
De FSD systeem is MB.Drive Assist Pro:

https://group.mercedes-be.../mb-drive-assist-pro.html

Deze informatie krijg ik vanuit hier over de GLB maar het zal wel vergelijkbaar met de GLC:

https://jesmb.de/33182/
MB.DRIVE zet een nieuwe standaard met geavanceerde rijhulp- en parkeersystemen.

De nieuwe GLB-modellen in Europa zijn standaard uitgerust met een uitgebreid pakket aan veiligheids- en comfortvoorzieningen. Technische details in deze regio omvatten acht camera's, vijf radarsensoren, twaalf ultrasone sensoren en een watergekoelde, krachtige computer met ruime energiereserves voor toekomstige functies en regelmatige draadloze updates.

Mercedes-Benz bundelt nu alle assistentiesystemen onder de naam MB.DRIVE. De volgende digitale extra's zijn beschikbaar of gepland en kunnen ook later via de Mercedes-Benz Store worden toegevoegd:

DRIVE ASSIST: Beschikbaar als optie in Europa, biedt aanzienlijk meer comfort. Het vult de adaptieve cruisecontrol DISTRONIC aan met een stuurassistentiefunctie, waardoor het een geavanceerd SAE Level 2 rijhulpsysteem is. De rijstrookwisselassistent maakt het wisselen van rijstrook eenvoudiger met een simpele tik op de richtingaanwijzerhendel.

DRIVE ASSIST PLUS: Deze functie biedt marktspecifieke, uitgebreide assistentiefuncties. Dit omvat bijvoorbeeld de verder ontwikkelde automatische rijstrookwissel op snelwegen.

DRIVE ASSIST PRO: Dit geavanceerde assistentiesysteem omvat twee extra camera's, waardoor nieuwe en verbeterde assistentiefuncties in stadsverkeer mogelijk zijn. Dankzij het modulaire ontwerp is MB.DRIVE ASSIST PRO wereldwijd beschikbaar in de GLB. De marktintroductie begint in China, aangezien de regelgeving daar dit toelaat. (Niveau 2++ beschikbaar in de EU vanaf circa begin 2027)

DRIVE PARKING ASSIST: Kan parkeerplaatsen aan beide zijden van de weg beter en sneller detecteren dan het systeem in de voorganger en maakt schuin parkeren mogelijk. Het herkent ook parkeerplaatsen die niet alleen met witte lijnen zijn gemarkeerd. Nieuw: Automatisch uitrijden is mogelijk, zelfs na handmatig parkeren.

DRIVE PARKING ASSIST 360: Voegt nieuwe en verbeterde surround-view-weergaven en een nieuwe HMI-interface toe aan het parkeerassistentiepakket.
De vraag hier is: zijn de "twee extra camera's" al ingebouwd in de auto? Dat weet ik niet.

• Hieperdepiep
Rare is het pakket MB.Drive Assist Pro is niet te selecteren op een Glc

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:05
Hieperdepiep schreef op zondag 12 april 2026 @ 11:59:
Rare is het pakket MB.Drive Assist Pro is niet te selecteren op een Glc
Misschien omdat ze willen vermijden dat je in 2026 een systeem koopt en pas in 2035 een werkend systeem krijgt… na een hardware update.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• malmostoso
Vanuit dit filmpje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0IhviUQcyOWTiDChAEbNRodyUw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S9fMcLppFINzApoeiA7ocNOZ.png?f=fotoalbum_large

Deze zijn de vereiste camera's voor het systeem. Zijn deze ingebouwd in de CLA's die bij ons rond rijden?

• Ledden
malmostoso schreef op zondag 12 april 2026 @ 08:40:
Ik denk het niet. Wat is in de configurator is "MB.Drive" (PC-P20):

[...]

De FSD systeem is MB.Drive Assist Pro:

https://group.mercedes-be.../mb-drive-assist-pro.html

Deze informatie krijg ik vanuit hier over de GLB maar het zal wel vergelijkbaar met de GLC:

https://jesmb.de/33182/

[...]

De vraag hier is: zijn de "twee extra camera's" al ingebouwd in de auto? Dat weet ik niet.
Ben hier nu ook wel nieuwsgierig naar. Heb in mijn configuratie het MB.Drive pakket niet gedaan omdat ik het automatisch inhalen etc. Toch niet ga gebruiken, maar als door middel van dat pakket je later via software nog veel meer zou kunnen, ga ik het pakket toch nemen. Iemand hier een duidelijk antwoord op?

En nog een vraag: heeft iemand ervaring met de Artico/Microcut bekleding? Ik geloof dat dat een soort Alcantara is. Ben benieuwd hoe vlekbestendig het is? Aangezien ik drie kleine kinderen heb. Zit te twijfelen tussen leer en die bekleding, maar door de rode stiksels vind ik de Artico Velen malen mooier maar moet het wel goed zijn.

• malmostoso
Vandaag toevallig een filmpje over de GLC gezien waar de spiegels goed in beeld waren, en daar zitten zeker 2x camera's zoals in the foto boven.

Dus misschien de "twee extra camera's" zijn de "tele and wide angle camera"?

• Hieperdepiep
Wat ik wel raar vind is dat je het pakket wel bij de GLB en CLA kan aanklikken. (De goedkopere types wel Glc niet)

• malmostoso
Hieperdepiep schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:34:
Wat ik wel raar vind is dat je het pakket wel bij de GLB en CLA kan aanklikken. (De goedkopere types wel Glc niet)
Waar kan je de Assist Pro pakket aanklikken? Kan je een screenshot delen? Ik zie het niet.

• Hieperdepiep
malmostoso schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:32:
[...]

Waar kan je de Assist Pro pakket aanklikken? Kan je een screenshot delen? Ik zie het niet.
Dit heeft de dealer doorgegeven dat het pro pakket bij die auto’s wel kan maar op een Glc niet

• -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 16:41
Vandaag maar eens een GLB in elkaar geschroefd en me niet geheel ingehouden qua opties, dan tik je toch ruim 72k aan..... Dat is toch best een hoop centjes.... en ik kan nog verder uiteraard.

De GLC met minder range zal wel iets goedkoper worden, maar gaat in een beetje config met de zaakjes die je echt wilt hebben (en er voor dat geld eigenlijk gewoon op moeten zitten (stuurverwarming!!)) toch nog ruim over de 80k heen verwacht ik.

Ik heb nog even...

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV

• Ledden
Hieperdepiep schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:40:
[...]

Dit heeft de dealer doorgegeven dat het pro pakket bij die auto’s wel kan maar op een Glc niet
Dus als ik het goed begrijp, als je nu de MB Drive en parkeerpakketten neemt op de GLB, kan je later via updates het pro pakket krijgen wanneer deze in Europa is toegestaan?

• Ledden
-PeeWee- schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:41:
Vandaag maar eens een GLB in elkaar geschroefd en me niet geheel ingehouden qua opties, dan tik je toch ruim 72k aan..... Dat is toch best een hoop centjes.... en ik kan nog verder uiteraard.

De GLC met minder range zal wel iets goedkoper worden, maar gaat in een beetje config met de zaakjes die je echt wilt hebben (en er voor dat geld eigenlijk gewoon op moeten zitten (stuurverwarming!!)) toch nog ruim over de 80k heen verwacht ik.

Ik heb nog even...
Heb vandaag in de GLB gereden, niet eens in de 350 met verstelbare demping die ik zou willen, en vond het echt ontzettend fijn rijden. Rijd nu in een Q8 etron met luchtvering en 4 wielaandrijving en de 250 die ik nu reed, reed minstens net zo goed. Ook vond ik de display’s prettig, ruimte achterin ruim voldoende. Het is wel zo inderdaad als je een complete auto wilt je inderdaad al snel tussen de 72 en 80 kwijt bent, maar vind na vandaar persoonlijk wel dat je waar voor je geld krijgt.

• Okasha
  • Niet online
Ledden schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:47:
[...]

Heb vandaag in de GLB gereden, niet eens in de 350 met verstelbare demping die ik zou willen, en vond het echt ontzettend fijn rijden. Rijd nu in een Q8 etron met luchtvering en 4 wielaandrijving en de 250 die ik nu reed, reed minstens net zo goed. Ook vond ik de display’s prettig, ruimte achterin ruim voldoende. Het is wel zo inderdaad als je een complete auto wilt je inderdaad al snel tussen de 72 en 80 kwijt bent, maar vind na vandaar persoonlijk wel dat je waar voor je geld krijgt.
haha ja dat zegt iedereen, maar ik heb er eentje van 64k en heb nog niet echt iets gemist. Dus wat zit er dan in die 8k dat ik écht niet had willen missen? :)

En ja, eens dat hij heel fijn rijd!

• martinelli
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-04 23:08
-PeeWee- schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:41:
Vandaag maar eens een GLB in elkaar geschroefd .... gewoon op moeten zitten (stuurverwarming!!)....
Sinds ik een EQE heb die ik standaard voorverwarm, is dit het laatste wat ik mis in mijn auto.

• -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 16:41
martinelli schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:57:
[...]

Sinds ik een EQE heb die ik standaard voorverwarm, is dit het laatste wat ik mis in mijn auto.
Ik rij standaard met stuurverwarming (ook met stoelverwarming trouwens), behalve echt hoog zomer. Zou niet anders meer willen.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:08
-PeeWee- schreef op maandag 13 april 2026 @ 22:16:
[...]

Ik rij standaard met stuurverwarming (ook met stoelverwarming trouwens), behalve echt hoog zomer. Zou niet anders meer willen.
Hier hetzelfde, zeker als ik alleen in de auto zit. Bespaart in de winter 30% energie (op relatief korte stukken) en is daarbij ook nog comfortabeler.

• Ledden
Okasha schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:46:
[...]

haha ja dat zegt iedereen, maar ik heb er eentje van 64k en heb nog niet echt iets gemist. Dus wat zit er dan in die 8k dat ik écht niet had willen missen? :)

En ja, eens dat hij heel fijn rijd!
Bij mij zit het er vooral in dat ik nu een auto heb met vierwielaandrijving, luchtvering, extra audio/speakers pakket etc. En door de komst van ons 3e kindje wil ik nu een 7 zits kopen, maar wil niet inleveren op wat ik nu heb, daardoor kom je al snel boven de 75 uit als je iets soortgelijks wil.

• genc007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:22
Mijn CLA250+ heeft wederom een bezoekje naar de dealer achter de rug.

1) Getril op 130kmu schijnt te komen door hoogteslag in de banden. Deze hebben ze 'gefixed', geen idee hoe, maar ik ervaar het wel morgen ofzo als ik een snelwegritje maak of het echt weg is.
2) Airco zuigend geluid elke 5-10 seconde, dit kwam door een airco die niet goed of niet voldoende was bijgevuld. Hierdoor werkte ontwaseming ook niet goed soms.

Heb net een ritje gemaakt en hoorde niks van de airco, dus hopelijk is dat gefixed.

En software versie 1.3.5 staat er op inmiddels.

Mocht je dezelfde problemen ervaren, dan weet je wat je aan de dealer moet zeggen 8)

[ Voor 7% gewijzigd door genc007 op 16-04-2026 14:50 ]

• Witte_200
  • Laatst online: 16:23
genc007 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:49:
Mijn CLA250+ heeft wederom een bezoekje naar de dealer achter de rug.

1) Getril op 130kmu schijnt te komen door hoogteslag in de banden. Deze hebben ze 'gefixed', geen idee hoe, maar ik ervaar het wel morgen ofzo als ik een snelwegritje maak of het echt weg is.
2) Airco zuigend geluid elke 5-10 seconde, dit kwam door een airco die niet goed of niet voldoende was bijgevuld. Hierdoor werkte ontwaseming ook niet goed soms.

Heb net een ritje gemaakt en hoorde niks van de airco, dus hopelijk is dat gefixed.

En software versie 1.3.5 staat er op inmiddels.

Mocht je dezelfde problemen ervaren, dan weet je wat je aan de dealer moet zeggen 8)
Thx voor de update!

Puntje 2 ervaar ik ook. En had ik gemeld bij het vorige bezoek bij de dealer... Ze vonden niets... :-( Maar is goed, ik ga het nog eens doorgeven.

OS versie 1.3.5, Merk je verschillen met versie 1.3.2?

• genc007
Witte_200 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 16:20:
[...]

Thx voor de update!

Puntje 2 ervaar ik ook. En had ik gemeld bij het vorige bezoek bij de dealer... Ze vonden niets... :-( Maar is goed, ik ga het nog eens doorgeven.

OS versie 1.3.5, Merk je verschillen met versie 1.3.2?
Maak een filmpje wanneer je het hoort, als je die dan laat horen aan een monteur weten ze wel waar het door komt.
Kwa timing is het moeilijk namelijk met een diagnose rit, je weet nooit wanneer het geluid komt (iig bij niet te voorspellen)

Kwa software Geen verschillen gemerkt tot nu toe, gok dat het vooral bugfixes zijn in deze versie gezien dat het derde getal is veranderd en niet de tweede.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dat ziet er goed uit voor als de elektrische E niet meer in m’n budget zou passen.

You don't need eyes to see, you need vision

• ookhoi
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-04 14:40

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:58
Jammer dat het niet meer oogt als een C-Klasse, maar als een platte GLC Coupé. De raamlijn die niet de deurpartij volgt bij MB is als een BMW zonder Hoffmeisterknik. Speaking of which, sterke 3GT vibes, tevens vanwege de brilvormige koplampen. Ik snap de keuzes overigens wel, men wil het juiste comfort bieden, de auto moet daarvoor wat hoger worden gemaakt dan gangbaar voor een sedan. Om toch de indruk van een sedanvorm te behouden, wordt het model daarop weer langer gemaakt en op een zwarte onderlaag gezet. Ruim 4.90m maakt de auto tot E-klasse formaat.

Verder weinig verrassend. De meeste elementen zijn 1 op 1 van de GLC overgenomen. For better or worse.

Wat ik wel echt kan waarderen is de schouderpartij van de auto. Hoe die lijn zo naar achteren doorloopt vind ik erg mooi, dat bevalt me aan de EQE ook al. Ook de vormen in de motorkap zijn fraai.

Qua techniek lijkt het me ook weinig te wensen overlaten. Ik denk dat MB hier wel hoge ogen mee gaat gooien. De 3-Serie oogt qua interieur en opties gewoon erg Spartaans, dat moet je liggen. Beide merken hebben een double down op hun eigen visie gedaan, best polariserend eigenlijk nadat ze jaren naar elkaar toe zijn gekropen.

• malmostoso
Over thema camera's en self driving, over bij motor-talk.de heeft iemand direct Mercedes gevraagd of de huidige GLC alle benodigdheden heeft om het Pro pakket aan te bieden.

De antwoord heeft geen inhoud, maar goed:
Bedankt voor uw vraag van 20 april 2026 en voor de verwijzing naar de discussie op het Motor-Talk forum. We geven u graag een objectief en contextueel antwoord.

Ten eerste willen we verduidelijken dat beweringen op internetforums vaak gebaseerd zijn op aannames, eerdere informatie of individuele interpretaties en niet altijd de definitieve of officiële technische status van een voertuig weergeven.

Het volgende is over het algemeen van toepassing op de rijhulpsystemen van Mercedes-Benz:

De beschikbaarheid van MB Drive Assist Plus, Assist Plus of Assist Pro hangt niet alleen af van een enkel onderdeel, zoals een extra camera in de buitenspiegels, maar van de complete sensor-, camera- en besturingseenheidconfiguratie die af fabriek in het voertuig is geïnstalleerd. Dit omvat onder andere camera's voor en rondom, radarsensoren, besturingseenheden, evenals wettelijke goedkeuring en softwareconformiteit.

Of een voertuig in de toekomst kan worden geüpgraded naar uitgebreidere rijhulpfuncties via over-the-air (OTA) updates, is alleen mogelijk als alle benodigde hardwarecomponenten al af fabriek aanwezig zijn. Software-updates kunnen ontbrekende hardware niet vervangen. Dit is standaardpraktijk in de hele branche en geldt voor alle fabrikanten.

Voor de GLC (inclusief de GLC EQ) betekent dit specifiek:

Welke rijhulpsystemen momenteel beschikbaar zijn, hangt af van de configuratie bij levering.

Of en welke verbeteringen in de toekomst mogelijk zijn via OTA-updates, hangt af van de geïnstalleerde hardwaregeneratie en de respectievelijke uitgebrachte softwareversies.

Een algemene verklaring dat de GLC EQ geen MB Drive Assist Plus kan ontvangen of nooit kan worden geüpgraded naar hogere assistentieniveaus, kan niet officieel in dergelijke algemene bewoordingen worden bevestigd.

Houd er ook rekening mee dat Mercedes-Benz geen bindende toezeggingen vooraf kan doen met betrekking tot toekomstige functies, OTA-verbeteringen of productstrategieën. Relevante informatie wordt pas officieel gecommuniceerd zodra deze is afgerond, goedgekeurd en beschikbaar is.

Ons advies: Als bepaalde assistentiefuncties voor u bijzonder belangrijk zijn, raden wij u altijd aan om u te richten op de specifieke configuratie die beschikbaar is op het moment van bestellen of levering, in plaats van uitsluitend te vertrouwen op mogelijke toekomstige upgrades. Raadpleeg uw voorkeurspartner voor advies.

Wij beantwoorden uiteraard graag al uw verdere vragen.

• malmostoso
Hier een video van een GLC zonder AMG pack, normale zetels, superscreen en 20" velgen. Dit voertuig heeft wel de advanced plus pack met de buurmeester sound system en de handgrepen die verdwijnen in de deuren.

YouTube: 🚀 New 2026 Mercedes GLC 400 4MATIC EV: Superscreen & Interior Detail...

Dit is bijna mijn configuratie, ik heb 19" en geen advanced plus pack.

• Okasha
  • Niet online
malmostoso schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:03:
Over thema camera's en self driving, over bij motor-talk.de heeft iemand direct Mercedes gevraagd of de huidige GLC alle benodigdheden heeft om het Pro pakket aan te bieden.

De antwoord heeft geen inhoud, maar goed:

[...]
Ik heb voor onze vakantie naar Zwitserland komende week de drive assist geactiveerd (maand gratis) , dus gewoon baan houden, en automatisch baan wisselen, en dat werkt met deze configuratie iig prima. Was voor mij voor het eerst dat ik zo'n systeem test, maar denk niet dat ik er 400 euro per jaar voor over heb.

De gla is nu ook gepresenteerd, die is nog wel iets beter gelukt dan de glb vind ik.

• genc007
genc007 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 17:40:
[...]

Maak een filmpje wanneer je het hoort, als je die dan laat horen aan een monteur weten ze wel waar het door komt.
Kwa timing is het moeilijk namelijk met een diagnose rit, je weet nooit wanneer het geluid komt (iig bij niet te voorspellen)

Kwa software Geen verschillen gemerkt tot nu toe, gok dat het vooral bugfixes zijn in deze versie gezien dat het derde getal is veranderd en niet de tweede.
Na een ritje berlijn (overigens top auto, range is helemaal prima, kon gewoon 4 uur lang doorknallen op de 16-170kmh, snelladen op 300kWh), zijn de problemen helaas niet opgelost:

- Extreem irritant zuigend geluid uit de airco is nog steeds aanwezig. Ben er wel achter gekomen dat je het nog beter hoort als je de frunk opengooit, dan hoor je echt iets keihard sissen en zuigen.
- Getril is nog steeds aanwezig, het lijkt wel te liggen aan de ACC, want de issues spelen vooral bij een kleine helling op/af op het wegdek, alsof de auto niet in staat is om het vermogen netjes te doseren en daarom maar kleine pulsjes geeft om de auto op snelheid te houden
- Speaker linksvoor deur klinkt af en toe alsof er een vlieg in vastzit haha, heel irritant, zelfs aanwezig bij muziek uit
- Getril en geratel uit de zijpilaar waar de gordelophanging zit van de passagier. Ook weer erg irritant om te moeten aanhoren de hele rit
- De auto blijft statische schokken geven, zelfs als de auto 10 seconden aan heeft gestaan en ik er niet in heb gereden.

De dealer (van mossel) deed alsof al deze problemen normaal waren en comfort dingetjes waren die horen bij de auto (LOL!) en ik er niet over moest zeuren haha.

Hebben andere CLA250+ rijdens ook bovenstaande problemen?
Dan kan ik dat gebruiken bij mijn volgende dealer bezoek.

Dit kan toch niet normaal zijn haha: YouTube: Mercedes CLA250+ EQ - Airco geklapper

[ Voor 4% gewijzigd door genc007 op 28-04-2026 13:19 ]

• Witte_200
genc007 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:03:
[...]

Na een ritje berlijn (overigens top auto, range is helemaal prima, kon gewoon 4 uur lang doorknallen op de 16-170kmh, snelladen op 300kWh), zijn de problemen helaas niet opgelost:
Kan ik helemaal beamen, mijn CLA staat nu op zomerbanden & wat een verschil in range zeg. Met gemak 550Km+ met 130-140Kmh op de teller. Dit hebben ze dus inderdaad goed voor elkaar... De andere zaken daarintegen...:
- Extreem irritant zuigend geluid uit de airco is nog steeds aanwezig. Ben er wel achter gekomen dat je het nog beter hoort als je de frunk opengooit, dan hoor je echt iets keihard sissen en zuigen.
Ja, heb ik ook! Het "geklapper" wat in jou video te horen is is bij mij niet zo luid, maar dat sissend/zuigend geluid zeer zeker! Het is nog veel erger bij mij als ik de airco niet op "auto" zet, maar specifiek een "richting" kies, dus bv. enkel via de voorruit koelen. (Weet niet of dit een goede beschrijving is...) Heel irritant!
- Getril is nog steeds aanwezig, het lijkt wel te liggen aan de ACC, want de issues spelen vooral bij een kleine helling op/af op het wegdek, alsof de auto niet in staat is om het vermogen netjes te doseren en daarom maar kleine pulsjes geeft om de auto op snelheid te houden
Dit heb ik nog niet gemerkt, maar ik moet toegeven, ik gebruik ACC niet zo vaak... Maar toch voldoende om hier al iets van gevoeld te hebben...
- Speaker linksvoor deur klinkt af en toe alsof er een vlieg in vastzit haha, heel irritant, zelfs aanwezig bij muziek uit
Nee, geen last van.
- Getril en geratel uit de zijpilaar waar de gordelophanging zit van de passagier. Ook weer erg irritant om te moeten aanhoren de hele rit
Ja, hier ook aanwezig! maar dan vanuit de bestuurderskant (vlak langs m'n oor dus...) Maar het lijkt mij eerder van de hoek van de raam te komen, ik hoor een gelijkaardig geluid bij de laatste centimeters als de raam sluit.
- De auto blijft statische schokken geven, zelfs als de auto 10 seconden aan heeft gestaan en ik er niet in heb gereden.
Haha, Ik dacht dat ik gek was, maar inderdaad, heb ik ook. heb jij de sportstoelen met "fake" alcantara bekleding? Ik denk dat dit de oorzaak is. Volgens mij is deze "stof" zeer gevoelig aan het afgeven van statische elektriciteit.

En ik ga er nog een paar issues bij doen:
  • Raam voor langs passagier & raam achter bestuurderskant lijken een eigen leven te hebben. Wanneer deze geopend worden gaan deze volledig naar beneden, bij sluiten zakken ze weer een paar cm... Ik heb ze al proberen te resetten door de raam knop 10s aan te trekken. Maar dit helpt maar tijdelijk...
  • Sinds de update naar 1.3.2 meld mijn profiel niet automatische meer aan, ik moet altijd op mijn "icoontje" tikken. Lijkt dat de binnen camera mij niet meer herkend?
  • Ook sinds 1.3.2: Het profiel van mijn vrouw laad helemaal niet meer zonder dat ze elke keer de QR code scant met de mercedes app.
  • Nog steeds onregelmatigheden uit de airco. En dan bedoel ik een fan die niet op constant niveau blaast ofzo...Maakt ook niet uit of ie op "auto" staat, of in een bepaalde richting.
  • Zacht gekraak uit de deurbekleding achteraan, beide deuren. Verdwijnt wanneer de wagen op temperatuur is binnenin.
Dus ja... samengevat: het elektrische deel: TOP! de rest van de auto... Nog héél wat werk aan...

Ik vertrek deze week op vakantie (niet met auto). Eind mei probeer ik de dealer hier allemaal nog eens over aan te spreken... Maar het antwoord "dit is normaal" lijkt mij inderdaad ondermaats...

[ Voor 0% gewijzigd door Witte_200 op 28-04-2026 18:08 . Reden: Typo ]

• Hedster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:07
Witte_200 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 18:06:
[...]

Kan ik helemaal beamen, mijn CLA staat nu op zomerbanden & wat een verschil in range zeg. Met gemak 550Km+ met 130-140Kmh op de teller. Dit hebben ze dus inderdaad goed voor elkaar... De andere zaken daarintegen...:

[...]

Ja, heb ik ook! Het "geklapper" wat in jou video te horen is is bij mij niet zo luid, maar dat sissend/zuigend geluid zeer zeker! Het is nog veel erger bij mij als ik de airco niet op "auto" zet, maar specifiek een "richting" kies, dus bv. enkel via de voorruit koelen. (Weet niet of dit een goede beschrijving is...) Heel irritant!

[...]

Dit heb ik nog niet gemerkt, maar ik moet toegeven, ik gebruik ACC niet zo vaak... Maar toch voldoende om hier al iets van gevoeld te hebben...

[...]

Nee, geen last van.

[...]

Ja, hier ook aanwezig! maar dan vanuit de bestuurderskant (vlak langs m'n oor dus...) Maar het lijkt mij eerder van de hoek van de raam te komen, ik hoor een gelijkaardig geluid bij de laatste centimeters als de raam sluit.

[...]

Haha, Ik dacht dat ik gek was, maar inderdaad, heb ik ook. heb jij de sportstoelen met "fake" alcantara bekleding? Ik denk dat dit de oorzaak is. Volgens mij is deze "stof" zeer gevoelig aan het afgeven van statische elektriciteit.

En ik ga er nog een paar issues bij doen:
  • Raam voor langs passagier & raam achter bestuurderskant lijken een eigen leven te hebben. Wanneer deze geopend worden gaan deze volledig naar beneden, bij sluiten zakken ze weer een paar cm... Ik heb ze al proberen te resetten door de raam knop 10s aan te trekken. Maar dit helpt maar tijdelijk...
  • Sinds de update naar 1.3.2 meld mijn profiel niet automatische meer aan, ik moet altijd op mijn "icoontje" tikken. Lijkt dat de binnen camera mij niet meer herkend?
  • Ook sinds 1.3.2: Het profiel van mijn vrouw laad helemaal niet meer zonder dat ze elke keer de QR code scant met de mercedes app.
  • Nog steeds onregelmatigheden uit de airco. En dan bedoel ik een fan die niet op constant niveau blaast ofzo...Maakt ook niet uit of ie op "auto" staat, of in een bepaalde richting.
  • Zacht gekraak uit de deurbekleding achteraan, beide deuren. Verdwijnt wanneer de wagen op temperatuur is binnenin.
Dus ja... samengevat: het elektrische deel: TOP! de rest van de auto... Nog héél wat werk aan...

Ik vertrek deze week op vakantie (niet met auto). Eind mei probeer ik de dealer hier allemaal nog eens over aan te spreken... Maar het antwoord "dit is normaal" lijkt mij inderdaad ondermaats...
Het Raam issue heb ik nu 2 keer gehad. zoals je aangeeft is het te resetten met de 10 seconden kop "regel" maar erg irritant.

Hier ook statische schokken. niet alleen als ik de auto uit ga, maar ook bij het instappen (openen van de deur)

Sinds 2 weken rij ik op zomerbanden, en sinds deze wielwissel, is er een irritant heel zacht "geklapper" soort resonantie van achter het stuur. Ik ben er nog niet achter wat dit is. (dashboard aangedrukt, knipperlicht en schakel hendels aangedrukt etc)..

6 Mei krijgt mijn auto een update naar 1.3.x (zit nu op 1.1.2)

Assistent systemen vallen uit (parkeerhulp, lane assist etc) en zeer regelmatig heb ik geen verbinden via de app op mijn telefoon met de auto.

Dit zou opgelost moeten zijn met 1.3.x volgens de dealer.

Zoals je aangeeft, rijden top. Maar er is nog een hoop werk voor Mercedes.

• Kenwood960
  • Registratie: December 2021
  • Nu online
WoW ! Al een geluk dat Mercedes zoveel test rijders vindt om hun nieuwe auto's op punt te kunnen zetten 🤣

• genc007
Kenwood960 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:10:
WoW ! Al een geluk dat Mercedes zoveel test rijders vindt om hun nieuwe auto's op punt te kunnen zetten 🤣
Ik dacht dat “launch edition” een leuke introductie aanbieding was.

Achteraf blijkt het een korting te zijn voor het deelnemen aan het “beta tester” programma 🤣.

Mijn Airco heeft het helemaal opgegeven vandaag.
Zelfs op 17 graden koelde de auto amper.

Ik zal vanavond op de terugweg even kijken of het een hardware of software probleem. Indien 1) dan lijkt er echt iets mis met de aircos op deze autos.

• ookhoi
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-04 14:40
Kenwood960 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:10:
Ik volg ook Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic en daar is het niet anders.

BMW i3 2014 was ook best een drama-auto met afbrekende motorsteunen, in de deur vallende achterraampjes en allerlei andere kleine issues. Mijn 2015 is al een stuk beter maar heeft ook typische i3-issues zoals 'de kerstboom' (knipperende of niet-werkende ledjes op het dashboard), tankdoponluchting stuk (bij rex) en zo nog wat van die dingen. Mijn 2020 i3 is nagenoeg perfect.

tl;dr: model minstens een jaar laten testrijden rijpen.

• malmostoso
Probeer maar die van de Audi Q6/A6 :D

• genc007
malmostoso schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:57:
[...]

Probeer maar die van de Audi Q6/A6 :D
Ik heb 1 proefrit gedaan in de A6.
Eigenlijk wist ik seconde 1 al dat dat hem niet ging worden, hoe haal je het in je hoofd om in een auto van 80k€ op de middenconsole (waar je elke dag naar kijkt en aan zit) een plastic slap pianolak schuifdeksel neer te zetten

• malmostoso
Het is hetzelfde zoals de digitale klok op de Toyota's.

Ze hadden piano black voor de volgende 20 jaar ingekocht, dus tot ze zijn er kwijt ze gaan het in elke auto inbouwen :D

Ik vond de Q6 wel fijn qua interieur, maar idd de piano black paneel is echt lelijk.

• V_ger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:52
genc007 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:23:
[...]

Eigenlijk wist ik seconde 1 al dat dat hem niet ging worden, hoe haal je het in je hoofd om in een auto van 80k€ op de middenconsole (waar je elke dag naar kijkt en aan zit) een plastic slap pianolak schuifdeksel neer te zetten
Euh, EQE hier...ik durf het bijna niet te zeggen, maar MB nou ja, je snapt het vast ;)

ZP, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh

• Witte_200
Hedster schreef op woensdag 29 april 2026 @ 09:12:
[...]
Assistent systemen vallen uit (parkeerhulp, lane assist etc) en zeer regelmatig heb ik geen verbinden via de app op mijn telefoon met de auto.

Dit zou opgelost moeten zijn met 1.3.x volgens de dealer.

[...]
Dit kan ik wel bevestigen, sinds 1.3.2 zijn de assistentiesystemen bij mij veel betrouwbaarder. Enkel het "fantoom" remmen lijkt wel erger geworden. Voor de update nagenoeg nooit gehad, nu wekelijks, vooral bij manouvreren op lagen snelheden.
genc007 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:23:
[...]

Maar dit is bij de CLA toch hetzelfde op de plek waar, optioneel, het "passangers display" zit? of heb je het over iets anders? (Heb zelf geen testrit gedaan met de A6, buitenafmetingen te groot.)

Nja, het voelt inderdaad erg als test rijden aan idd... Maar het lijkt er op dat dit een issue is bij alle nieuwe auto's die uitkomen zo te zien...

Ik vind het vooral sneu voor de dealers, zij hebben hier een berg extra werk mee. (Heb ook vernomen dat ze werk uren onder garantie niet kunnen recuperen bij Mercedes, daarom dat ze niet echt happig zijn om al deze problemen op te lossen...) Om nog maar te zwijgen over de imago schade bij al deze, zogenaamde, premium merken...

Nee, volgende keer terug een dik aangeklede niet "premium" auto voor mij. Ik zie er echt de meerwaarde niet meer van... (Ik mis m'n Peugeot 508 :'( )

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:08
Glas kun je reinigen zonder krassen te maken, plastic met piano lak niet, daar zitten gegarandeerd de eerste schoonmaak krassen op.

Ik heb mijn auto ook specifiek gekozen met hout(look) midden console, geen zwart/carbon.

• genc007
Witte_200 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 12:05:
[...]

Dit kan ik wel bevestigen, sinds 1.3.2 zijn de assistentiesystemen bij mij veel betrouwbaarder. Enkel het "fantoom" remmen lijkt wel erger geworden. Voor de update nagenoeg nooit gehad, nu wekelijks, vooral bij manouvreren op lage snelheden
Dit merk ik ook meer op 1.3.3.
In het ADAS scherm zie je ook geen waarschuwing ofzo als die remt.

Zou het te maken kunnen hebben met de versnelling die niet smooth schakelt soms?

• Hedster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:07
genc007 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 12:33:
[...]

Dit merk ik ook meer op 1.3.3.
In het ADAS scherm zie je ook geen waarschuwing ofzo als die remt.

Zou het te maken kunnen hebben met de versnelling die niet smooth schakelt soms?
Oh ja, die was ik even vergeten... de versnelling.
bij rustig rijden/optrekken "voel//hoor" ik het schakelen tussen 80-100km/h

• genc007
Voor diegene die het nog niet wisten, er zitten 2 leuke easter eggs verstopt in het service menu sinds de 1.3.2 update:
- Resetten van range calculation parameters:
Deze reset ik na een lange rit (o.a. na duitsland hoge snelheden), of bij overgang van zomer/winterbanden.
Dan berekent je auto de verwachte range met nieuwe parameters, wat beter passen bij hogere temperatuur/lagere snelheden in NL.
Mijn range zat vast op de 500km na duitsland, nu na de reset weer op 600km!

- Remonderhoud modus:
Er is een knopje die je kan aanzetten, dan gaat je auto tijdens het rijden de remmen reinigen.
Dus mocht je last hebben van piepende remmen, draai dit programma (gaat vanzelf uit na voltooiing) en je auto is weer piepvrij tot de volgende regenbui

• genc007
Witte_200 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 18:06:
[...]
[/list]
Hier ook last van gehad, wat bij mij helpt is het verwijderen van face-id en pincode, en dan opnieuw faceid instellen.

Daarna doet hij het weer goed, tot de volgende bezoek aan de dealer (gok dat de updates iets vernaggelen aan profielen)

• genc007
oke kleine update:

1) Airco deed het weer goed, dus lijkt erop dat het een software fout was. (bugs bugs bugs)

2) statische elektriciteit komt inderdaad van de stoelen! Maakt niet uit waar je zit, en ook al raak je niks aan, zodra je gaat zitten op de stoelen, dan krijg je een statische lading.
Grappige is dat als ik sta en met mijn mouw wrijf over de rugleuning of zitvlak, dan krijg ik geen schok.
Als ik dan 2 seconden ga zitten en weer opsta, hoor ik wel geknetter.

Vreemd spul wel.

• Witte_200
genc007 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:30:
oke kleine update:

1) Airco deed het weer goed, dus lijkt erop dat het een software fout was. (bugs bugs bugs)

Vreemd spul wel.
Welke software versie heeft het probleem opgelost? Dan weet ik naar welke versie ik minimaal moet vragen binnenkort! :)

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:58
mitsumark schreef op woensdag 29 april 2026 @ 12:28:
Glas kun je reinigen zonder krassen te maken, plastic met piano lak niet, daar zitten gegarandeerd de eerste schoonmaak krassen op.

Ik heb mijn auto ook specifiek gekozen met hout(look) midden console, geen zwart/carbon.
Was het maar plastic met piano lak, dan was het waarschijnlijk door de laklaag ook krasbestendig.

Doordat iedereen de associatie met piano's maakt klinkt het duur en premium. Als men (klandizie en journaille) het gewoon zou noemen wat het is, glanzend plastic, was deze fad 10 jaar geleden waarschijnlijk al overgewaaid.

Zelfs in mijn DS3 van de eerste generatie (2010) kon al vastgesteld worden dat het kwalitatief niet echt super is. Dat was dan nog een sierelement in een B-segmenter, toen het nog nieuw was. Dat het nu nog wordt toegepast in auto's 3 segmenten hoger, is eigenlijk gewoon bespottelijk. Er is niks premium aan, vandaar dat het in Chineze auto's ook schittert door afwezigheid...

Maar goed, het is waarschijnlijk het goedkoopste wat er te krijgen is.

• genc007
Witte_200 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:21:
[...]

Welke software versie heeft het probleem opgelost? Dan weet ik naar welke versie ik minimaal moet vragen binnenkort! :)
de airco was een raar eenmalig iets vanochtend, hij koelde helemaal niet meer (ik hoorde ook niks meer kwa geluiden uit de airco komen, dus dikke kans dat er iets was uitgevallen).

Het sissende geluid is er nog steeds, daar wordt over een week pas naar gekeken.

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:28
Op jesmb.de wel goed nieuws, binnenkort te bestellen, uiteraard Duitse prijzen maar verschil met Nederland lijkt minimaal.

Der GLC 250 EQ wird 354 PS an die Hinterachse liefern und in ca. 6,2s auf 100 km/h beschleunigen. Die Reichweite mit der Long Range Edition wird bei ca. 665 km liegen. Der Preis sollte bei ca. 64.000 EUR starten.

Der GLC 300 4matic nutzt ebenfalls die 85 kWh Batterie leistet jedoch 422 PS. Die Beschleunigung sollte ich im Bereich von 4,9s liegen. Die Reichweite erwarten wir mit dem Long Range Paket bei 645 km. Der Preis im Bereich von 68.300 EUR liegen.

Die beiden neuen Versionen sollen ab Juni 2026 bestellbar sein und dann gegen Ende 2026 an die Kunden ausgeliefert werden.

[ Voor 5% gewijzigd door JustTrying op 29-04-2026 20:58 ]

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:28
malmostoso schreef op zondag 26 april 2026 @ 12:19:
Hier een video van een GLC zonder AMG pack, normale zetels, superscreen en 20" velgen. Dit voertuig heeft wel de advanced plus pack met de buurmeester sound system en de handgrepen die verdwijnen in de deuren.

YouTube: 🚀 New 2026 Mercedes GLC 400 4MATIC EV: Superscreen & Interior Detail...

Dit is bijna mijn configuratie, ik heb 19" en geen advanced plus pack.
Weet je waar ik kan vinden wat precies het verschil is de business solution luxury en de business solution bij de glc? De bekleding artico is standaard zie ik al en de 20” zijn de helft van de meerprijs, dus de luxury heeft dan nog maar een meerprijs van 333 euro.

• malmostoso
JustTrying schreef op woensdag 29 april 2026 @ 21:42:
[...]

Weet je waar ik kan vinden wat precies het verschil is de business solution luxury en de business solution bij de glc? De bekleding artico is standaard zie ik al en de 20” zijn de helft van de meerprijs, dus de luxury heeft dan nog maar een meerprijs van 333 euro.
Ik vind de prijslijst de meest overzichtelijke manier om verschillen tussen uitvoering te bekijken.

Iig de business komt standard met stof/leer stoelen en 19" wielen met kunststof wieldoppen.

De business luxury heeft leer/leer (artico) stoelen en 19" volledig legering.

Als je bij de business de wielen van de luxury neemt, en dan dezelfde opties, dan krijg je dezelfde prijs maar dan met stof/leer stoelen ipv artico. Ten minste ik kreeg dit bij mijn configuratie!

• Scriptonusman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:37
Afgelopen week een update gepland met mijn CLA Launch edition ivm. uitvallende rijhulpsystemen (sporadisch). Verder ervaar ik geen enkel probleem met de auto.
Helaas wel dikke pech, want na de eerste poging update deed de auto niets meer, ze hebben het nog twee keer/dagen geprobeerd (toen ik van het weekend weg was met vervangend vervoer).
Draai nu op versie 1.3.6

[ Voor 4% gewijzigd door Scriptonusman op 30-04-2026 07:37 ]

• genc007
malmostoso schreef op woensdag 29 april 2026 @ 22:51:
[...]

Ik vind de prijslijst de meest overzichtelijke manier om verschillen tussen uitvoering te bekijken.

Iig de business komt standard met stof/leer stoelen en 19" wielen met kunststof wieldoppen.

De business luxury heeft leer/leer (artico) stoelen en 19" volledig legering.

Als je bij de business de wielen van de luxury neemt, en dan dezelfde opties, dan krijg je dezelfde prijs maar dan met stof/leer stoelen ipv artico. Ten minste ik kreeg dit bij mijn configuratie!
Ik had altijd het gevoel dat de 'Luxury' uitvoering meer gericht was op mensen die graag wel full-option pakket willen, maar geen behoefte hebben aan het hele AMG look&feel gebeuren en liever wat extra's hebben voor comfort.
Dus die 3-4k€ dan besteed wordt aan een rustigere externe styling en iets meer interieur opties

[ Voor 5% gewijzigd door genc007 op 30-04-2026 15:22 ]

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste