Hedster schreef op woensdag 29 april 2026 @ 09:12:
[...]
Het Raam issue heb ik nu 2 keer gehad. zoals je aangeeft is het te resetten met de 10 seconden kop "regel" maar erg irritant.
Hier ook statische schokken. niet alleen als ik de auto uit ga, maar ook bij het instappen (openen van de deur)
Sinds 2 weken rij ik op zomerbanden, en sinds deze wielwissel, is er een irritant heel zacht "geklapper" soort resonantie van achter het stuur. Ik ben er nog niet achter wat dit is. (dashboard aangedrukt, knipperlicht en schakel hendels aangedrukt etc)..
6 Mei krijgt mijn auto een update naar 1.3.x (zit nu op 1.1.2)
Assistent systemen vallen uit (parkeerhulp, lane assist etc) en zeer regelmatig heb ik geen verbinden via de app op mijn telefoon met de auto.
Dit zou opgelost moeten zijn met 1.3.x volgens de dealer.
Zoals je aangeeft, rijden top. Maar er is nog een hoop werk voor Mercedes.
Na verschillende problemen te hebben gemeld bij de dealer:
Lane assist, ACC, parkeersensoren die spontaan uitvallen weer aan gaan uitvallen etc etc.
Ramen die spontaan open gaan en niet meer dicht gaan (instap hulp) en een reset via de bediening nodig hebben).
De "Noodstop" die AAC zo nu en dan plotseling maakt.
Resonerend geluid aan de passagierskant
Touch knoppen die niet altijd werken.
Al met al een behoorlijke lijst voor een nieuwe auto.
Mijn auto had versie 1.1.2 en is gisteren geupdate naar 1.3.7
Deze update zou een aantal problemen hierboven beschreven op moeten lossen:
Lane assist, ACC, parkeersensoren die spontaan uitvallen
Ramen die een reset nodig hebben
Na deze update is de ambient rode verlichting weer echt Rood en niet Zalm zoals meerdere al hebben aangegeven.
De verlichte grill kan nu via het menu uitgezet worden.
(Zal de agent die mij daarom van de snelweg heeft afgeplukt blij mee zijn)
Ik kan nu een thema instellen voor de kleuren van het dashboard en tellers.
Een soort automation zit er nu in die je kan instellen zoals een "If this then....." Makkelijk voor temeratuur etc.
Ook zit er nu een "emotie stand in" Ik heb nu de mogelijkheid om een haardvuur, Aquarium, bos + geluiden in te stellen.
Allemaal HEEL erg nodig natuurlijk....
Echter, gisteren tijdens het naar huis rijden WEER een onverwachte noodstop van AAC (op de linkerbaan zonder iemand voor mij) Dit blijft gewoon schrikken en met AAC aan zit ik gewoon niet op mijn gemak in de auto.
Na ingeparkeerd te hebben keek ik na ong. 30 min naar buiten, en ja hoor... het raam stond weer open
Ik had liever dat Mercedes aandacht aan dit soort "echte" problemen geeft in plaats van een openhaard beeld en geluid in de auto.
Ik heb weer contact met de dealer gehad en die gaan vandaag met de monteurs overleggen....