Het grote Mercedes EQ-topic

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
genc007 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:39:
[...]

Ik wil wel een voorspelling doen:
- Winterbanden moet lukken, mits je niet de 19" hebt, anders krijg je 18" winterwielen
- Update duurt vaak lang, 6-7 uur
- Airco: "we onderzoeken het, oplossing in Q1-26 verwacht"
- Piepende remmen: "is normaal, ondanks dat het zeer goedkoop klinkt en totaal not done is voor een premium a-merk, maar we moeten ergens geld besparen, in dit geval goedkope remblokken"
- Rubbertje wordt wel gefixed
- Recall is dat bij sommige modellen blijkbaar de gordels niet werken bij een noodsituatie

Maar mocht het anders gaan, laat het ons weten, nuttige info voor de andere CLA eigenaren
Even de bingokaart af:
- Inderdaad winterbanden zoals verwacht op 18" gekregen
- Update is uitgevoerd, heb nu MB OS 1.1.6. Merk qua features niet echt nieuwe dingen maar hierin is o.a. de melding over tijdelijke werkplaatsmodus verholpen (sinds 1.* update) en dat veiligheidssystemen compleet uitvallen zou ook niet meer moeten gebeuren.
- Airco: niet bekend, gebeurt wel vaker als er een blaadje in zit, monteur kon het niet horen. Ga ik wel een keer mee terug in Q1 als er wat meer over bekend is. Had geen zin in de discussie want had een Smart meegekregen als leenauto.
- Piepende remmen inderdaad 'kan gebeuren als er weinig geremd is'. Heb het ook nog niet vaak gehoord maar ga wel kijken of ik hier wat voorbeeldvideos van kan maken.
- Pedaal is vervangen.
- Recall is verholpen - had nog steeds niet helemaal helder voor wat het was maar prima dat het is verholpen.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Even 2 vragen over bestellen GLB EQ:
- Op de review adviseren ze de 400V converter (a 700 euro) wel te bestellen. Ik krijg een thuislader dus ik verwacht met 600+ km WLTP in de praktijk maar weinig te hoeven snelladen. Die 700 besteed ik liever aan iets "leuks". Hoe relevant is deze optie nu?
- Bij de business luxury ga je van 18 naar 19". Zijn dat bij de GLB EQ ook velgen waar geen all-season banden voor beschikbaar zijn? Dat zijn de verplichte banden bij mijn werkgever.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:43
Okasha schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:15:
- Op de review adviseren ze de 400V converter (a 700 euro) wel te bestellen. Ik krijg een thuislader dus ik verwacht met 600+ km WLTP in de praktijk maar weinig te hoeven snelladen. Die 700 besteed ik liever aan iets "leuks". Hoe relevant is deze optie nu?
Tja, sowieso ga je vrijwel enkel tijdens vakanties snelladen.
Zonder die optie kan je alle Tesla laders vergeten, en ook sommige supermarktladers van 50kW (en je vindt die in Duitsland ook nog langs Tank+Rast stations) zullen niet werken.
700€ is wat geld natuurlijk, maar je zal maar ergens stranden en enkel 400V laders vinden...
Ik schreef het eerder al, dan zou mijn vrouw we de auto uit tieren.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:22
Weet iemand hoe je automatische ontgrendel en vergrendel activeer bij aankomst of weglopen bij de CLA 250+? Heb begrepen dat dit er standaard op zit.

Zie wel een optie in de instellingen die je kan aanklikken maar hij springt gelijk weer terug en blijft uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Anunnaki op 18-12-2025 08:50 ]

• Tiemen19
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:20
Okasha schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:15:
Je kunt daarmee niet laden bij de meeste Tesla laders en niet bij de 'snel'laders bij de supermarkten die je nogal eens in Frankrijk vindt. De CLA vertelt mij waar ik wel kan laden en daar hoef je die 700 euro in ieder geval niet voor uit te geven. Of je dat andere belangrijk vindt is aan jezelf, ik zou het (wetende wat ik nu weet) in mijn zak houden.

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:12
Anunnaki schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:49:
Weet iemand hoe je automatische ontgrendel en vergrendel activeer bij aankomst of weglopen bij de CLA 250+? Heb begrepen dat dit er standaard op zit.

Zie wel een optie in de instellingen die je kan aanklikken maar hij springt gelijk weer terug en blijft uit.
Klinkt als een bug, zo reageerde mijn AC toen er een probleem mee was :X Ik heb deze optie zelfs nooit moeten activeren. Tenzij iemand anders iets weet zou ik ermee naar de dealer gaan voor diagnose.

[ Voor 7% gewijzigd door Bwlian op 18-12-2025 15:28 ]

This space was intentionally left blank.

• genc007
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Tommie12 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:38:
[...]

Tja, sowieso ga je vrijwel enkel tijdens vakanties snelladen.
Zonder die optie kan je alle Tesla laders vergeten, en ook sommige supermarktladers van 50kW (en je vindt die in Duitsland ook nog langs Tank+Rast stations) zullen niet werken.
700€ is wat geld natuurlijk, maar je zal maar ergens stranden en enkel 400V laders vinden...
Ik schreef het eerder al, dan zou mijn vrouw we de auto uit tieren.
Volg gewoon netjes je navigatie en ga niet eigenwijs doen en je batterij helemaal leeg rijden in de veronderstelling van "oh ik vind wel wat", en dit is een non-issue.

De Ionity chargers staan strategisch verspreid door europa, dus je kan altijd wel ergens snelladen.
En dan heb ik nog niet eens over de talloze andere aanbieders die ook continue nieuwe snelladers uit de grond stampen.

Ik heb bij mijn rondreis door europa een ionity abonnement aangeschaft en 0 problemen gehad.

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Bwlian schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:24:
[...]

Klinkt als een bug, zo reageerde mijn AC toen er een probleem mee was :X Ik deze optie zelfs nooit moeten activeren. Tenzij iemand anders iets weet zou ik ermee naar de dealer gaan voor diagnose.
Same, heb ook niets in hoeven stellen voor zover ik weet.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
genc007 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:23:
[...]

Volg gewoon netjes je navigatie en ga niet eigenwijs doen en je batterij helemaal leeg rijden in de veronderstelling van "oh ik vind wel wat", en dit is een non-issue.

De Ionity chargers staan strategisch verspreid door europa, dus je kan altijd wel ergens snelladen.
En dan heb ik nog niet eens over de talloze andere aanbieders die ook continue nieuwe snelladers uit de grond stampen.

Ik heb bij mijn rondreis door europa een ionity abonnement aangeschaft en 0 problemen gehad.
Je bedoelt geen problemen gehad met alleen 800v charging mogelijkheid?

• genc007
  • Nu online
Okasha schreef op donderdag 18 december 2025 @ 17:08:
[...]

Je bedoelt geen problemen gehad met alleen 800v charging mogelijkheid?
Nee eigenlijk totaal niet. Heb 1x bijgeladen bij een mcdonalds 50kw lader die was 400v.

Maar 2 minuten lopen stond ook een aral 300kW lader dus had ook daarheen kunnen uitwijken.

De rest heb ik gedaan bij ionity vooral, en enkele keer bij fastned.

Kon 1x in berlijn niet laden bij hotel, alle palen waren vol en de ene die vrij was, was defect.
En de volgende ochtend zou ik door gaan rijden, dus we zijn toen onderweg terug naar hotel na diner eventjes gestopt bij de tankstation om de hoek van het hotel en 15 minuten bijgeladen tot 80%.

Moet wel zeggen hoe verder weg je van NL beweegt hoe meer je je echt moet houden aan je navigatie.
Oost duitsland bv is het al karig kwa aanbod.

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:22
Bwlian schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:24:
[...]

Klinkt als een bug, zo reageerde mijn AC toen er een probleem mee was :X Ik heb deze optie zelfs nooit moeten activeren. Tenzij iemand anders iets weet zou ik ermee naar de dealer gaan voor diagnose.
Ga ik maar ff contact met de dealer opnemen.
Dus bij jou unlock je hem bij benadering en sluit hij als je weg loopt?

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:12
@Anunnaki Ja, iedere keer.

This space was intentionally left blank.

• genc007
  • Nu online
Anunnaki schreef op donderdag 18 december 2025 @ 20:58:
[...]

Ga ik maar ff contact met de dealer opnemen.
Dus bij jou unlock je hem bij benadering en sluit hij als je weg loopt?
dat is toch volledig normaal als je keyless go pakket hebt?
er is geen permanente manier om dit uit te zetten, kan alleen tijdelijk en dan reset het volgens mij de volgende keer.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste