Even de bingokaart af:genc007 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:39:
[...]
Ik wil wel een voorspelling doen:
- Winterbanden moet lukken, mits je niet de 19" hebt, anders krijg je 18" winterwielen
- Update duurt vaak lang, 6-7 uur
- Airco: "we onderzoeken het, oplossing in Q1-26 verwacht"
- Piepende remmen: "is normaal, ondanks dat het zeer goedkoop klinkt en totaal not done is voor een premium a-merk, maar we moeten ergens geld besparen, in dit geval goedkope remblokken"
- Rubbertje wordt wel gefixed
- Recall is dat bij sommige modellen blijkbaar de gordels niet werken bij een noodsituatie
Maar mocht het anders gaan, laat het ons weten, nuttige info voor de andere CLA eigenaren
- Inderdaad winterbanden zoals verwacht op 18" gekregen
- Update is uitgevoerd, heb nu MB OS 1.1.6. Merk qua features niet echt nieuwe dingen maar hierin is o.a. de melding over tijdelijke werkplaatsmodus verholpen (sinds 1.* update) en dat veiligheidssystemen compleet uitvallen zou ook niet meer moeten gebeuren.
- Airco: niet bekend, gebeurt wel vaker als er een blaadje in zit, monteur kon het niet horen. Ga ik wel een keer mee terug in Q1 als er wat meer over bekend is. Had geen zin in de discussie want had een Smart meegekregen als leenauto.
- Piepende remmen inderdaad 'kan gebeuren als er weinig geremd is'. Heb het ook nog niet vaak gehoord maar ga wel kijken of ik hier wat voorbeeldvideos van kan maken.
- Pedaal is vervangen.
- Recall is verholpen - had nog steeds niet helemaal helder voor wat het was maar prima dat het is verholpen.