Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Mercedes EQ-topic

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

• genc007
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Mr0BB schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:14:
[...]

Toch heel vreemd eigenlijk dat er dan een dergelijke banden eis is? Er zijn zat elektrische auto's die met winterbanden op van alles, van 19 tot 21 inch rondrijden. Volgens mij wordt een A6 Etron standaard zelfs op >20 inch geleverd. Waarom zijn de eisen voor winterbanden daar anders? Begrijp er weinig van.
Het is gewoon een design fout.

De 19" wielen zijn te groot voor de wielkasten, waardoor je maar beperkte ruimte hebt voor de banden.
35 profielhoogte is vrij dunnetjes voor een auto van 2100kg.

Daarom kunnen er ook geen sneeuwkettingen op, dan maak je blijkbaar je hele wielkast kapot.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:08
Tiemen19 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 08:51:
Ik zag gisteren in de app dat de parkeerrem gelost was. Gebeurt dit automatisch op basis van de buitentemperatuur zodat hij niet vast vriest?
En hoe blijft de auto dan staan als het niet vlak is?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Mr0BB
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:40
genc007 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:32:
[...]

Het is gewoon een design fout.

De 19" wielen zijn te groot voor de wielkasten, waardoor je maar beperkte ruimte hebt voor de banden.
35 profielhoogte is vrij dunnetjes voor een auto van 2100kg.

Daarom kunnen er ook geen sneeuwkettingen op, dan maak je blijkbaar je hele wielkast kapot.
Maar op de benzineversie lijkt dit geen probleem te zijn, althans, nog niets over gehoord. Deze heeft toch hetzelfde formaat wielkast? Of krijg je daar straks dezelfde problemen mee bij bestellen, dat je ineens naar 18 inch moet omdat het niet past.

• Tiemen19
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:55
Tommie12 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:33:
[...]

En hoe blijft de auto dan staan als het niet vlak is?
Ik zou mij moeten verdiepen in de techniek maar ik dacht dat niet veel anders is dan als je een normale automaatbak in de P stand zet. Ook dan gaat de auto nergens heen als niet de handrem erop staat.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:08
Tiemen19 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:55:
[...]

Ik zou mij moeten verdiepen in de techniek maar ik dacht dat niet veel anders is dan als je een normale automaatbak in de P stand zet. Ook dan gaat de auto nergens heen als niet de handrem erop staat.
Alleen heeft een electrische auto normaal geen 'automaatbak'.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• genc007
  • Nu online
Mr0BB schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:40:
[...]

Maar op de benzineversie lijkt dit geen probleem te zijn, althans, nog niets over gehoord. Deze heeft toch hetzelfde formaat wielkast? Of krijg je daar straks dezelfde problemen mee bij bestellen, dat je ineens naar 18 inch moet omdat het niet past.
in de brochure staat ook "enkel leverbaar met zomerbanden en sneeuwkettingen niet mogelijk' bij de 19" optie.
Dus af-fabriek kan je geen winterbanden krijgen (waarschijnlijk erg duur).

Wel staat er 93XL als load index voor de benzine versie, dat komt natuurlijk omdat de benzine versie een stuk lichter is.
Daarnaast heeft de benzine versie ook geen breedte set omdat het voorwielaandrijving is, dus voor en achter is 225/40.
Dan heb je dit als opties: https://www.bandenleader....5B6%5D=9&load=93&season=W

Meer dan genoeg keuze dus voor een leasemij om winter/all season banden eronder te zetten.

Hte probleem bij de EV variant zijn dus de 255/35/19 - 99 achterwielen.

• genc007
  • Nu online
Tommie12 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:56:
[...]

Alleen heeft een electrische auto normaal geen 'automaatbak'.
regeneren is in staat de auto hard af te remmen dus ik gok dat zolang er geen al te grote helling is dat de auto wel op zijn plek blijft staan door de weerstand van de elektromotor
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste